Hnědý duel mi nepřijde jako šťastně zvolený název. První co mi mimoděk přišlo na mysl mělo testu dvou aut hodně daleko.
Každopádně jako vítěze přímého srovnání vidím C4 - exteriérově je vyváženější, DS4 se bohužel liší pouze přeplácaností (nenápadná elegance uvedená v soupisu minus u C4 mi přijde rozhodně jako plus, díky kterému bude auto i pomaleji stárnout). V interiéru je snad nejvýraznější změna znak na volantu.
Zatímco C4 je dobré, kvalitně zpracované mainstreamové auto, které si na nic nehraje a nabízí slušnou "value for money", DS4 se snaží křečovitě vetřít do prémiových vod, což se jí (podle mně) nedaří.
Kdyby to bylo jen o jiném designu a vyšší ceně, byl by výsledek docela smutný. DS4 je ale opravdu o dost jiné auto - jezdí jinak a chová se vyspěleji. A to je vlastně stejně minimálně důležité jako to, jak vypadá.
Prý jsou dokonce tací(-ké) kteří na to jak vůz jezdí dají VÍC (než na to jak vypadá.. ;-)
PS: Ale možná to jsou jen "báje a pověsti" (a takoví lidé NEexistují.. :-)
.. si říkám od té doby co čtu diskuze na auto.cz;-)
To, že jezdí líp, Vám rád věřím (sám jsem s DS4 nejel) a je to skvělá zpráva pro Citroën. Ale nemá být DS4 i designovka? To by měla vypadat líp než běžná C4 a tenhle cíl se podle mně nepovedl. Samotného by mě zajímalo, jestli jsem s tímhle názorem v menšině. A taky jsem zvědavý, jak rychle bude design DS4 stárnout.
Má být a podle mě vedle příliš opatrně navržené C4 vypadá modernistická DS4 fantasticky. Navíc C4 má špatně zvládnuté tvarování přídě, přitom DS4 dokazuje, že stačí "učesat" pár linek a auto najednou nevypadá zepředu jak otesánek - [odkaz]
Ehm, pro ty kteří u aut nedají JEN na (povrchní) vzhled, ale třeba i na to jak se auto "chová a jezdí", tak ... (viz článek a viz auto zde ve 12:51 zde v diskuzi ;-)
NECHÁPU co máte PROTI těmto PRÉMIOVÝM automobilům. CITROEN je EXKLUZIVNÍ vůz a všem DOPORUČUJI. Navíc v této hnědé barvě NEMÁ CHYBU. Mít tak tuto barvu můj EXKLUZIVNÍ CITROEN C5, všechny auta by ZBLEDLY závistí.
"HLE", další "znalec" co mi (jistě RÁD) poradí lepší (exkluzivnější, tižší, kultivovanější, lepšími /doufám že také masážními/ sedačkami a pružnějším bi-turbem vybavený vůz - který bych si měla pořídit "příště" :-)
Na odpověď se TĚŠÍC přeji
Pěkný den (třeba "jen" s Citroën C5 2.2 HDi 150 kW/450 Nm - vozem TAK chváleným (i) v místních testech :yes:;-)
Ten palec nahoru a smajlík byl za zdařilou parodii Vašeho stylu psaní, kdy si prostě nemůžete pomoct a pořád ten Caps Lock nebo Shift musíte mačkat. Ale teď vidím, že ta parodie nebyla dokonalá - na konci není "Pěkný den (s Citroënem C5 takový rozhodně bude)"
C5 mám rád, ostatně máme v rodině jeho předchozí generaci a jízda s ním je velmi příjemná. I přes jeho nesporné kvality však necítím nutkání vyzdvihovat ho do nebes v každé druhé diskuzi.
NEbyl by ten (ve srovnání třeba s audi A4 2.0 tdi 105 kW) Citroën C5 V6 lepší třeba v "bílé perleti", například? ;-)
PS: To aby ta ostatní auta (v jeho odrazu) lépe "blednout závistí" mohla.. :-)
Já alkohol (ani pastis) NEpiji! Po alkoholu je mi 8-s
PS: Ale "ze zdravotních důvodů", pro "pomoc chudokrevnosti" si dát dobré ČERVENÉ ... to "můžu" :-)
Ty přímovstřikové (při malé zátěži válce vypínající) OSMIválce co berou v mírně nepředpisových dálničních rychlostech méně než "s vytřeštěnýma očičkama a vyplazeným jazýčkem" s pedálem na podlaze do mírného dálničního kopce přesto "cí-/sí-pající" tříváleček 1 celá 2 HTP potkáte přece "všude" (to NEní omezené hranicemi.. ;-)
PS: SLYŠELi jste už ZVUK toho nového BMW M5 8mi válce? :yes::-):yes:;-):yes:
C4 je rozhodně praktičtější a pro rodinu by se hodila víc, nicméně designově bych bral DS4, asi se mi ta přeplácanost líbí víc... Jinak bych kupoval Golfa...
Uvodem upřímná a zřetelná pochvala redakci a speciálně pak panu testérovi, toto je duel roku. Nikoliv snad v rovině duelantů, kteří by nám připomínali při čtení záškubem v boxerkách, že jsme stále ještě muži, nýbrž duel roku v symbolické rovině. Citroen jde totiž sám sobě po krku, a tohle tu zatím v dějinách motorismu bylo naposledy v krvelačném boji mezi 105 a 120, ten se ovšem odehrával na zdejších dlouhých táhlých, nikoliv na monitorech našich počítačů. Pan testér to trefil. Na předmětný test jsme jistě bedlivě čekali.
Četl jsem dvojtest velmi pozorně a soustředěně. Má to grády, testér vysvětluje mnohé a na mnohé (bohužel pro auta) také odpovídá...
Za sebe, za svůj vkus píši, že mě překvapuje,jak rychle standardní C4 zestárla. Já sám ji na blogu vychválil do nebes, a nyní jede proti mně na silnici a já se ptám, jestli je to model z roku 1985 nebo 1986... Naštěstí je tu ještě pokus stvořit na stejné garážové platformě něco lepšího (prémiovějšího... ha ha). V tomto kontextu registrujme testérovu informaci o tom, že DS4 je jiná i v jízdě. Je lepší, vyspělejší... Ano, to je jistě klad. Pro majitele DS4. Co na tohle řekne majitel C4 to nevím...
Napíši to hlavní. Projekt DS je dobrým projektem... na papíře. Kapiš? Ty hluboko zasuté vzpomínky na Fantomase, a na původní DS, která byla vskutku zlomovým, revolučním modelem. A co jako je dnešní DS? Klasická povrchní masírka pro lidi, kteří nikdy nečetli žádnej dobrej román ani o Mercedesu, ani o BMW, ani o AUDI a vlastně ani o Volvu. Ale ani o Alfě Romeo, a ani o...Jaguaru. Tamje ten styl, za nímž se současná DS jenom... pachtí. Vychází mi to holt jako auto pro ty, co čtou jiné romány... Tedy nezdařilo se historické navázání, čas to všechno zpřetrhal, a na stole je "jen" nový model s povědomým názvem DS... dokonale navíc devalvovaným četností velikostních verzí DS3, DS4, DS5, DS6, DS7, DS8, DS9... Takhle se to přece nedělá...
Konečně se musíme zastavit u testové věty, cituji: "Jednoduše koketuje (DS4) s prémií..." Včera jsme se dočetli o prémiové barvě mazdy tři, dnes tu jedno auto s prémií koketuje. Tak jak se to vlastně má s tou koketerií? Čím koketuje? Popravdě, uchopme testérovskou licenci na předznačený slogan a postavme ji obnaženou do garáže. Co nám z toho vypadne? Pro mne nic. Nic. Sakra... nic. Já chválím pana testéra za tu dokonale trefnou "koketerii." Bolestně trefné.
Takže co pořídit? Samozřejmě standard, C4. A pokud se chceš trochu odvázat, trochu hodně, jdi za roh k Mercedesu. Do dvou minut tě tam dostane do kolen všechno na co sáhneš...
Je to jednoduché: C4 jezdí jako dobrý mainstream - asi proto, že to JE dobrý mainstream.
DS4 jezdí líp. No aby ne, když už to NENÍ mainstream, nýbrž auto na hranici prémie. Pro někoho už tu hranici překročilo, pro jiného nikoliv, ale rozhodně to auto jezdí LÉPE než mainstreamová auta, snad s výjimkou Focusu (netroufám si říct jednoznačně, s novým Focusem jsem jel jen velmi krátce).
Jistě, to je klad pro majitele DS4. A co na to řekne majitel C4? To stejné, co řekne majitel jiného mainstreamu (třeba Golfu, Méganu, Astry, Brava...) na lepší jízdu jiné prémie (třeba Giulietty, BMW řady 1, Volva C30...). Řekne: Inu, prémie...a bude mít pravdu. :yes::yes::yes:
Koukám, žes test ani nečetl. DS se v jízdě blíží k nejlepším z mainstreamu - Příkladmo vybrán Focus. Jaká hranice prémie? V širším pojetí však jízda není pouhá agilita, schopnost projet zatáčku pod kontrolou, ale jsou to též též brzdy, převodovky, pohony sedadla, motory. To tebe ale nezajímá, viď. Pokud ano, napřed našprtej termíny jako DSG či 4x4. Až teprve potom tu sni.
A naopak, C4 je v jízdě nazírána velmi velmi kriticky, protože na rozdíl od tebe, reálně. Hloupost o tom, že C4 jede jako Golf můžeš zde napsat opravdu jenom ty, BEAUMONT 8-s:no::-!
Z testu cituji: "A tak stylovější z dnešní dvojice [tj. DS4] představuje v tom nejlepším slova smyslu auto pro evropské řidiče – dobře ovladatelné, stabilní, vhodné pro rychlou jízdu a přitom stále dostatečně pohodlné. Společně s vozy jako Ford Focus EcoBoost nebo Alfa Romeo Giulietta QV ji můžeme zařadit do širší špičky svého segmentu."
Segment zde ovšem znamená velikost auta (kompaktní hatchback), ne dělení mainstream / prémie. Ano, DS4 je srovnávána s Focusem, který je jízdně (zřejmě) jasně nejlepší z mainstreamu a také s Giuliettou, která patří k tomu nejlepšímu z prémie. Celkově jsou tahle tři auta (spolu s BMW řady 1 a pár dalšími) na špici segmentu, tj. aut dané velikosti bez ohledu na dělení prémie / mainstream.
O jízdě Golfu, C4, DS4, Giulietty a dalších píšu, protože jsem v nich JEL, ŘÍDIL JSEM JE, nikoliv podle toho, co jsem si o nich PŘEČETL. Ještě schválně jsem zmínil, že ve Focusu jsem jel jen krátce, takže tam se musí spolehnout spíš na hodnocení jiných.
Mimochodem, co o jízdě Golfu s předním náhonem a manuálem vypovídá to, že výrobce nabízí i verzi s 4x4 nebo DSG? Podle mého nic. Až se budou hodnotit čtyřkolky a automaty, můžeme si o tom popovídat, ale dnes to není.
Skutečnost, žes řídil focuse je stejně tak přínosná, jako bys ho neřídil >:D Ty nechápeš, že tvá zjištění publikovaná zde též pod nickem BEAUMONT nemají vypovídací hodnotu, tu naopak má horní test. Je však dobře si pamatovat, že ty zastáváš názor, že C4 jede jako GOLF... >:D
C4, cituji: U zkoušeného vozu se na každé výraznější přímé nerovnosti ozývalo klepání od zadní nápravy – přitom prý nejde o vadu konkrétního vozu. To, co minulou generaci trápilo i s menším průměrem disků, novinka stále nedokázala potlačit u největších dodávaných kol... I když C4 mlátí a na kolech s relativně malým profilem pneumatiky není kdovíjak pohodlná, stále je to ono houpavé francouzské auto.
>:D ty davas, akoby tie tvoje blaboly mali nejaku hodnotu >:-[] >:-[] magistr aspon nieco jazdil na rozdiel od teba, takych internetovych pisalkov je tu plno..
Nemám řidičák, nemohu tudíž jezdit, například jako ty... >:-[] Jinak beru na vědomí, že souhlasíš s baugistrátem, že C4 jezdí stejně jako Golf... 8-s >:D
Ano, segment jsem opravdu myslel v nejširším možném významu - nižší střední třída. A v ní bychom asi našli (bez zohlednění ceny a výkonu) podvozkově ještě dotaženější auta. Proto ten výraz širší špička, který je dle mého pravidvý a neprůstřelný :-)
však taky nikde přímo neříká že jezdí jako golf...(C4) říká že DS4 jezdí jako nejlepší ze subpremie krom focuse...a to si myslím že by pravda bejt mohla...i když sám to neposoudím nejel jsem ani DS4 ani focus...ono objektivně...málo aut nižší střední jezdí lépe než focus...jediný kdo se mu může objektivně rovnat je sofistikovaný golf...ale v ecoboostu(dle testů) má zjevně focus o chlup navrch opět...docela by mě zajímal test C4, Golf, Focus... :yes:
Tradičně tu bohapustě plácá. C4 jede jako Golf, to si zapamatuj jako jeho ústřední myšlénku, jestli se vůbec v jeho případě kdy dalo o myšlénce spekulovat.
Jistě >:D
Tak třeba tady - v německém AutoBildu - srovnávací test Golf vs. Mégane vs. C4 (nikoliv DS4, která jezdí ještě výrazně lépe):
[odkaz]
Poslední odtavec testu:
"Beim Bezahlen dann das alte Lied: Der VW ist wieder am teuersten, dafür als Gebrauchter wertstabiler als die Mitbewerber. Kühle Rechner kommen nicht am Citroën vorbei. Mag sein Deutsch noch nicht akzentfrei sein: Charme ist nicht das einzige Argument für den Franzosen – er wird hier Preis-Leistungs-Sieger. "
Můj volný překlad: "Při placení stará písnička: VW je bohužel opět nejdražší, zato jako ojetý lépe drží cenu než konkurenti. Počtáři dají přednost Citroënu. I když jeho němčina není bez přízvuku, tak šarm není jediný argument v jeho prospěch - on (tj. Citroën C4) je zde vítězem v poměru cena / výkon (doslova, česky by bylo logičtější "v poměru ceny a vlastností")."
GTI tomu ovšem říká debakl pro Citroën, že... >:D
K tomu Golfu: Mne napriklad prekvapilo (prijemne), ze bylo celkem jedno, jaka ma Golf kola, porad byl podvozek takovy presny a jak to rict...dustojny (?!). Proste se to valilo po silnici a presne poslouchalo.
Napriklad takovy Ceed na sestnactkach jel OK, na sedmnactkach uz bylo znat, ze kolo je na zaveseni ponekud tezke a ProCeed na osmnactkach uz byl na mene kvalitni ceste na hodne hrane. Na rolete v zatacce pak to bylo o strach, zeleznicni prejezdy neprijemne.
Focus posledni generace byl na tom dost podobne jako Golf.
Giuliettu jsem jel hlavne na rakouskych cestach a tam byla opravdu paradni, nicmene na tech cestach muze excelovat kdejake auto...
Focus 1,6 EcoBoost je v daném výkonovém pásmu jasná jednička. Golf je o něco horší (ale zase má jiné kvality, stačí vzpomenout můj letní srovnávací test - i když ten byl o 1,6ltirových dieselech), DS4 a Giulietta QV jsou mu velmi podobné. Další podvozkově silné protihráče bychom museli hledat mezi ještě silnějšími/dražšími auty.
To tu ví každý, že NYNÍ už "nejsi" BEAUMONT, takhle se to ale na diskusích nedělá. Pokud se za Beaumonta stydíš, za čas se budeš zase stydět za magistráta... Je to tvůj začarovaný diskusní kruh... Příště bych ti doporučoval nick třeba... AKADEMIK, ať to má šťávu. Nebuď přece magisterský troškař 8-s >:D
Je to francouzská hra na prémii. Jak už někde bylo řečeno - francouzské auto si lidi koupí jen tehdy, pokud je levnější než německé. Proto DS4 na našich silnicích asi neuvidíme - kdo chce dát přes půl milionu za nižší střední, tak už se spíš poohlédne po nějakém lepším Golfu (GTI, 4Motion nebo něco takového) nebo rovnou po opravdové prémii.
Citroen má problém...a to jediný...v historii byl brán...a i on se tak bral: jako francouzská prémie...a podle mě naprosto právem...každý kdo kdysi ve francii něco znamenal...a chtěl bejt patriot(a to jsou frantíci vlemi rádi) tak jezdil citroenem...však také citroen byl měřítkem luxusu a pohodlí...nejen ve francii... :yes: ovšem dnes je už Citroen někde jinde...donedávna jeho modely stačily sotva na průměr v subpremii...C6 se neprodává tak jak by mělo...a ani nebude ačkoli jde o velmi krásné auto...
citroen se nechce vzdát svejch premiových ambic...stejně jako by si ji chtěl zuby nehty udržet Alfa, Lancia, Volvo či SAAB...jenže s německou trojkou cokoli co se nazývá premie získává tak trochu jiný rozměr...dobrá nebudeme porovnávat mercedes s řadou DS to bychom jim tam s*ali do hnízda...DS4 je nepochybně moc hezké auto...které má hodnotný interiér a i dobře jezdí...kdo na to má a líbí se mu tak si ho koupí stejně jako si lidé kupují alfu brera nebo kupovali například renault vel satis...DS rozhodně nebude prodejním trhákem a ani to od něj nikdo nečeká...je to klasický imagemaker kterej se hodí někam na Pařížskou nebo Montmartre...
Jo, dobře akcentuješ to, o co jsem se opřel i já nahoře - historie a její majstrštyky. No a v předmětné věci právě o to jde. Když už si tedy Citroen "lajsnul" nazvat nové modely (DS3, bože) totožně, resp. se jejich názvy snaží na minulou slávu navázat.
mě se však naopak líbí, že zájemce o stylové auto nemá na výběr jen mezi německou trojkou...by bylo dost smutné...a ačkoli bych si to za ty peníze dost možná nekoupil tak jsem rád za S80, 9-5, C6 případně latitude...protože kdyby byli na trhu jen E/5/A6 tak je to fakt škoda...jasně C6 za mega a pul je hloupost...i kdyby byla vykládaná diamanty...ale taková 9-5 je velmi solidní alternativa(pokud budeme brát v úvahu že SAAB teoreticky přežije svůj komat)
To je to, o cem jsem nedavno psal - nekdo dela ty majstrstyky programove, nebot je umi, a nekdo se proste snazi navazat na neco, co se mu nahodou kdysi povedlo...
Jestli nemáš na Mercedes, pak chybu nehledej u mně. Ovšem hlavně si nevsugerovávej, že k tomu mercedesu bys vlastně stejně nešel... že stejně dobře stylovej budeš i za dvě pětky. Tyhle hlavy jsou takřka zadarmo, ovšem myšlénky které z nich prýští podle toho také vypadají... ;-)
To že Mercedes robí lepšie a DRAHŠIE autá je samozrejme jasné, ale to vie zrejme každý prípadný záujemca o DS4, takže posielať niekoho, kto je ochotný dať za "prémiu" cca 20000€ do Mercedesu je prinajmenšom divné. To by sme tam mohli posielať každého, kto si chce kúpiť auto do tých spomínaných cca 20000€. A ešte ich môžeme poslať do BMW ...
Naprosto konzistentně je to irelevatní. Trochu mě překvapuje tvoje snaha neustále obhajovat své testy. Jsou to tvé subjketivní pocity a basta.
Netahal bych sem samozřejmě prohlášení o lepších autech od MB, to je jiná liga.
Som starší, alebo pokročilý? Fakt neviem. Na Citroëne DS4 som totiž nenašiel nič, čo by ma primälo o tejto alternatíve vôbec uvažovať.
Vozím rodinu, a divoké roky mám už za sebou. Preferujem kľudnú jazdu, bezpečnosť, pohodlie a priestor. Preto nereflektujem na výrazne precíznejší podvozok DS4 - jeho možnosti by som beztak zväčša nevyužil, a to francúzske pohojdávanie C4 je môjmu srdcu blízke...
Ale poďme o dizajne. Začnem farbou laku. Niekedy si myslím, že móda nerešpektuje hranice dobrého vkusu. Alebo sú také neurčité? Rozhodne ale hnedá, ktorá je v poslednej dobe v móde a pýšia sa ňou obidva vozy, moje sympatie nemá. Je maximálne hnusná, vhodná tak vibramky.
DS4 na mňa pôsobí dosť rozporuplne. Na jednej strane viac hrá na dynamiku a športovosť, na strane druhej veľké výrezy blatníkov a prelisy nad nimi sú typické skôr pre crossovery. Ani ryba ani rak. C4 je podstatne umiernenejšia, ale aj elegantnejšia. Nesúhlasím s názorom GTI-ho, že C4 rýchle zostarol. To ani náhodou. Na ceste pôsobí sebavedomo a dosť dominantne - čo je môžno zásluhou najmä vysokej prednej časti. Nesúhlasím ani s názorom autora článku, že predok DS4 vyzerá lepšie - iba dravšie, ale viac krásy tam nie je. Nie celkom chápem zbytočné plastové mriežky na spodnej hrane svetlometov. Na oboch Citroenoch mi prekáža vyhrnutá spodná hrana predného spojlera - jak stvorená na zničenie o obrubník. Neviem, či má nejaký zmysel v aerodynamike, ale myslím, že jeho funkcia je minimálna, ak vôbec nejaká - je to len pre oko, ale z praktickej stránky vnímam tento prvok negatívne.
Zozadu mi opäť viac "štimuje" usadlejší zadok C4. Je proste sympatickejší. Ministierač na okne piatych dverí DS4 pôsobí komicky.
Pri pohľade zboku je to podobné - uhladenejšie línie C4 majú voči DS jasne navrch. Akurát by zniesli chrómovú linku okolo celého obvodu bočného zasklenia. Naproti tomu DS4 ju má - ale je prerušenia a optické rozbitie zvislým členom na B-stĺpiku pôsobí ako päsť na oko.
Kupodivu, napriek evidentným snahám dizajnérov o dynamickejší vzhľad, DS4 na mňa pôsobí ťažkopádnejšie. Kratšie bočné okná a druhé dvere, a tiež chýbajúca kľučka skrytá až hore v okne spôsobujú, že nad zadným kolesom je napriek veľkému výrezu blatníka priveľa plechu - veľká súvislá plocha, ktorú nič nerozbíja. Tá "skrytá" kľučka zadných dverí je pekný nápad, ale zďaleka sa nehodí všade. Tak ako na DS4 na mňa pôsobí napríklad aj na Chevroletoch Spark a Aveo - nepatrične, až násilne.
Interiér - tu sa asi veľa písať nedá. Športovejšie sedadlá v DS4 s výrazným bočným vedením iste majú svoje opodstatnenie, ale s pohodlím tých "obyčajných" v C4 som bol tiež maximálne spokojný. Majú dobrý tvar, príjemnú tvrdosť a veľkorysé rozmery.
Pravdaže, z praktického pohľadu musí DS4 v priestore vzadu prehrať. Nie je to zrejme auto pre trvalé obsadenie viac ako dvoch ľudí, preto sa mu to dá prepáčiť. No ja som zrovna z tých, čo potrebujú priestor aj vzadu. A ako vidím, ani luxusnejšia DS-štvorka nemá výduchy klimatizácie dozadu (nemýlim sa?). Spolu s pevnými oknami vo dverách nič potešujúce. A nepotešia ani úzke dvere a nebezpečne trčiaci roh okna. Nastupovať dozadu je nepríjemné, vystupovať ako za trest.
Suma-sumárum, C4 áno, DS4 nie. Pominúc lepšie jazdné vlastnosti. (ktoré sú iste pre mnohých zásadné a určujúce, no pre mňa v tejto podobe nie), vlastne nič naviac neponúkne. Dizajn je rozporuplný a po praktickej stránke, ktorá je pre mňa dôležitá, ho dehonestujú niektoré nelogické riešenia. Skutočne, za hlbšie siahnutie do peňaženky by mi DS4 nestál. Asi už ozaj starnem...
Mne nie. Keď hodnotím iba dizajn, C4 sa mi páči oveľa viac. praktická stránka je plusom. DS4 ma neoslovil. Celkovo edícia DS, čo sa dizajnu týka, nabrala podivný smer. Už som to raz niekde napísal - bižutéria namiesto šperku.
Tak jsme se to na diskusi zase všechno pěkně dozvěděli, redaktor to schytal za to, že tu publikuje vlastní testová zjištění a dokonce si dovolí je následně na diskusi ještě obhajovat... audi to schytalo za to, že neumí pořádná auta, Golf za to, že šmajdá a tak jedinou pravou, čistoskvoucí a dechberoucí prémií je model C4. Pro model DS4 diskuse vytvořila novotvar - crémie, no, i takový může být svět garáží...
Co však asi zaráží nejvíce, to je absence emocí. Nemyslím diskusních povrchních emocí, těch, zejména holovětě jednodušších, je tu tradičně habaděj, mně však zaráží absence přímočarých, hlubokých a nadšených emocí, které bych právě u šmrncovního submodelu (DS) od zdejších fanoušků jaksi přirozeně očekával. Jenom jestli to není tak, že horší jízda cečtyřky jim sráží rajcovní hřebínek, a vyšší cena deesčtyřky pak ty potenciální emoce utlumí razanci diazepamu.
Kup si DS4. Na nic nečekej, nečekej ani na nové áčko od Mercerdesu, ani na novou A3, jako lány přehlížej BMW1 i Volvo C30. Kup si svou vysněnou DS4. A pak tu ovšem upřímně všechno, úplně všechno vypiš. Zatím však můžeš věřit testérovi, jezdí asi tak o dva tisíce procent lépe než ty... a když napíše, cituji: "U zkoušeného vozu se na každé výraznější přímé nerovnosti ozývalo klepání od zadní nápravy – přitom prý nejde o vadu konkrétního vozu. To, co minulou generaci trápilo i s menším průměrem disků, novinka stále nedokázala potlačit u největších dodávaných kol... I když C4 mlátí a na kolech s relativně malým profilem pneumatiky není kdovíjak pohodlná, stále je to ono houpavé francouzské auto", můžeš mu věřit.
Jediný komu zatím moc nevěř jsi ty sám, sám k sobě buď nedůvěřivý, a rozhodně na sebe nespoléhej, a živ se nadějí, že tohle snad tvé okolí neprohlédne. Je to sice slepá, avšak v tvém případě v podstatě jediná možná cesta...
V případě autora testu je to jednoduché...obhajování subjektivního pocitu je scestné, není k němu důvod a pak se dočítáme o Mercedesech pod testem Citroenu. V obráceném gardu tu podobně funguje Kylie a je to leda úsměvné (byla by schopna napsat, že je co do požadovaných užitných vlastností lepší než diskutované Pandury).
Zdá se mi, žes ne zcela přesně uchopil to předmětné vlákno, já hnal kolegu do prodejny Moercedes, on se ptá, co bych mu doporučil, a to za peníze ceny DS, a pan redaktor pouze tvrdí to, co víš jistě i ty, že za ty peníze toho moc u MB nedostaneš, že vyrábí jinou ligu. Tys to pojal jako nějaké nedůvodné vymezování hranic, ale je to v podstatě korektní smysluplná dílčí diskuse.
Obektivně je 50% třídní konkurence objetivně (což neplatí pro subjektivní pohled) lepší nebo rovna C4. Obecně je MB bez diskuze lepší, ačkoliv aktuální třída A asi obecně těžko. Ale přirovnání tohoto typu mi sedí stejně jakoby se místo MB dosadil Rolls.
No, já jsem tu sice "za CITROËNářku", ale na spočítání modelů/motorových variant Citroën které bych označila "za nebeské" by mi (určitě) stačila JEDNA ruka.. ;-)
1) Citroën C5 V6
2) Citroën C5 2.2 HDi 150 kW/450 Nm
3) Citroën DS3 Racing
.. nepozorné obsluhy cirkulárky :-)
PS: Ocenění (a dokonce VELKÉ) zaslouží podvozek a "dvojité" odpružení C6 a (možná) systém HYbrid4 (i když tam asi až 2. generace s avizovanými BENZÍNovými i naftovými výkonony okolo 220 kW. Tedy dle všeho "zajímavě" funguje už tahle první - mám jí slíbenou na půjčení, přiznávám že jsem docela ZVĚDAVÁ - ale pro MNE bude asi "ke koupi zajímavá" až ta druhá..
PPS: Tak asi TAKhle to (s Citroën) vidím já ;-)
dvojku má kolega z práce,hezké a rozhodně zajímavější jak koncern ale já jsem ulítlej na japončíky já zase dám přednost Avensisu ale kdyby mě někdo postavil před Audi-Citroen tak neváhám a bez předsudků šáhnu po Citroenu,jak to žehlí na vzduchu silnici je úchvatné!!!
DS4 má úplně stejnou logiku jako Passat CC - postavit vedle obyčejného a praktického modelu druhý, který je zaměřený více na styl. Všechno ostatní je jen marketingová omáčka... jestli si k tomu stvořím modelovou řadu DS evokující dávnou slávu Citroënu nebo budu experimentovat s pojmem čtyřdveřové kupé nemá na samou podstatu věci žádný vliv.
Ovšem mezi C4 a DS4 je rozdíl v jízdě dost zásadní (viz test), mezi obyčejným Passatem a Passatem "Latitude line"...pardon, Passatem CC skoro zanedbatelný.
Jinak ano, ta paralela je jasná. :yes:
Myslím že jste (možná "nedopatřením") "trefil hřebík na hlavičku" ;-)
Rozdíl mezi passat a passat cc je HLAVNĚ v designu, rozdíl mezi C4 a DS4 je HLAVNĚ v jízdních vlastnostech/ovládání/chování vozu :-)