Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi vs Ford Grand C-Max 1.6 Duratorq TDCi – není Grand jako Grand

Pokud chcete opravdu velké rodinné auto za rozumné peníze, nestačí pořídit obyčejné kompaktní MPV, je třeba koupit Grand. Ale který je lepší?
Zpět na článek
15. 2. 2012 11:33
15. 2. 2012 12:33
15. 2. 2012 12:48
16. 2. 2012 20:45
15. 2. 2012 20:39
15. 2. 2012 20:43
16. 2. 2012 00:27
16. 2. 2012 10:26
16. 2. 2012 12:31
16. 2. 2012 15:54
16. 2. 2012 19:13
16. 2. 2012 19:54
16. 2. 2012 22:41
16. 2. 2012 22:53
16. 2. 2012 23:01
16. 2. 2012 23:22
17. 2. 2012 00:01
17. 2. 2012 10:33
17. 2. 2012 10:41
17. 2. 2012 14:59
18. 2. 2012 10:25
15. 2. 2012 11:11
Mýtus měkkých sedaček
Díky za test, výsledek myslím celkem nepřekvapil - tahle auta stojí na opačných pólech své kategorie a obě dělají svou práci skvěle. Spolu s těmi "třetími vzadu", tj. Peugeotem 5008 a Zafirou si vybere opravdu každý.

Chci se ale pozastavit nad jinou věcí - kdo rozšířil nesmyslný názor, že by z měkkých sedadel měla bolet záda? Když si sedadlo správně nastavím, tj. s opěradlem co nejvíc kolmo, není k bolesti důvod. Naopak tuhé tvrdé polštářování na dlouhé cestě může přinést otlačeniny, tomu se vyhnout nedá.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Katikakus
15. 2. 2012 11:29
Re: Mýtus měkkých sedaček
Tak za sebe muzu rict, ze z mekkych sedacek me zada boli, proto preferuji tvrdsi sezeni - zadna fama, pouze ma osobni zkusenost.

K testu: ackoli designem Citroen vitezi, volil bych Ford.
Avatar - miromen
15. 2. 2012 14:35
Re: Mýtus měkkých sedaček
Souhlas. Ja se zady problemy nemam ale měkke sesle jsou za trest. Na prvnich par kilometru přijemna věc avšak s přibyvajicimi kilometry jsou otravnějši a otravnějši. Přiměřena tuhost je nejen u sedaček podstatně přijemnějši a v tom se s ortopedy shoduji.
Avatar - Ronault.
15. 2. 2012 20:33
Re: Mýtus měkkých sedaček
Ortopedi udělali prý i příplatkové sedadla do Merivy a nebyl jsem tam schopný usedět, takže bych s tím brzdil.

Sedadlo může být měkké, ale opěradlo by mělo být minimálně v oblasti bederní páteře, kde je největší zátěž, dobrou oporu.
Avatar - Michal Fokt
15. 2. 2012 12:24
Re: Mýtus měkkých sedaček
Jak píše výše Katikatus, i já mám špatné osobní zkušenosti s vlivem měkkého polstrování na kondici zad, i když je pravda, že to opravdu patří k jednomu z mnoha klišé. Na druhou stranu v tomto případě mě naopak bolel zadek z těch tvrdých ve Fordu. :-)
15. 2. 2012 12:31
Re: Mýtus měkkých sedaček
No přesně, bolavý zadek z tvrdých sedadel, to se vždycky "těším" když jedu s někým v Octavii nebo Fabii...
Já občas mívám se zády problém, ale nikdy mi nevadily měkké sedačky, a že jsem je měl ve většině aut co jsem používal (zejména francouzských).
15. 2. 2012 14:22
Re: Mýtus měkkých sedaček
Podepisuji, střídám stále dokola tři auta a jezdím s nimi velké porce kilometrů, když vystoupím s Alhambry nebo A6 většinou se mi nechce zpět, šestsetsedmička je jiné kafe, a jak píšeš nahoře většina řidičů co si stěžuje na bolest zad jezdí skoro v leže a záda je bolí od krční páteře která je obvykle více namáhána nepřirozeným sklonem hlavy.
15. 2. 2012 16:08
Re: Mýtus měkkých sedaček
"mýtus" vychází překvapivě ze zkušeností řidičů. Pevná sedačka, narozdíl od měkké, člověku nedovolí povolovat svalstvo v zádech. Platí to hlavně pro lidi, co nemaj dobrý sedací návyky (a stačí se podívat po kanceláři a zjistit, že to je zhruba 90% :-) ) a jakmile si sednou, tak uvolněj záda. Takže to samozřejmě neplatí pro každého a vždycky.

U mě to ale sedí na 100%... nutno dodat, že nejezdím vleže, ale se sedačkou pěkně kolmo a pořádně votuněnou bederní podpěrou. Na delší cesty tedy radši volím tvrdší posed... jedna věc je bolavej zadek, kterej se za pár minut "vyléčí", ale jakmile začnou bolet záda, tak je zle...
15. 2. 2012 20:45
Re: Mýtus měkkých sedaček
povedal by som, ze to je individualne. Mne makke kresla vyhovuju ;-) , ale kolko ludi, tolko chuti
17. 2. 2012 14:18
Re: Mýtus měkkých sedaček
To nie si sám, tiež preferujem mäkké čalúnenie.
15. 2. 2012 11:33
ceny
Citroen má sice agresivní cenovou politiku, ale musí mít zrovna akční ceník, což momentálně zřejmě na Grand nemá. Za 580 tisíc by mi to se slabým dieslem nepřišla dobrá koupě.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Michal Fokt
15. 2. 2012 12:33
Re: ceny
Toto jsou aktuální akční ceny, jinak by prý stálo C4 skoro 790.000. >:D
15. 2. 2012 12:48
Re: ceny
Aha :-) Tak to si zkrátka automobilky těch MPV cení víc než já.
15. 2. 2012 11:42
Pro autora testu
"Módu kompaktních MPV jsem, vzhledem k existenci kombíků stejné třídy, nikdy úplně nepochopil."

Zkuste každý den dávat do autosedaček 2 - 3 děcka a potom pochopíte výhody vyššího posazu v MPV. Já mám bohaté zkušenosti s ládováním 3 děcek do kombi střední třídy a říkám. ZLATÉ MPV!
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Michal Fokt
15. 2. 2012 12:20
Re: Pro autora testu
Díky za optání, i já dávám dozadu tři děcka a sám mám kompaktní MPV. ;-) Ale já mluvím o módě, v mém případě to byla nutnost. Mít děti jen dvě, na MPV bych ani nepomyslel. :-)
15. 2. 2012 12:32
Re: Pro autora testu
No jo, jenomže ona to třeba u těch lidí co to kupují není ani tak móda, jako spíš ta nutnost.

Ale když odhlídnu od děcek, tak na MPV je docela příjemný ten pocit řídění autobusu, je to taková plavba a má to něco do sebe.
Avatar - Michal Fokt
15. 2. 2012 12:43
Re: Pro autora testu
Určitě ne každý majitel MPV má tři děti, což je asi jediný rozumný argument k pořízení. Jistě, posaz a výhled jsou fajn, ale za jakou cenu? Spotřeba, citlivost na boční vítr, váha, jízdní vlastnosti, menší kufr nebo třeba i úplně obyčejné mytí atakdále. Prostě si nemyslím, že každý, kdo má MPV jej opravdu potřebuje, ale je to pochopitelně můj čistě subjektivní názor a nemá cenu se kvůli němu pohádat. ;-)
15. 2. 2012 13:51
Re: Pro autora testu
tak, tak, nemit 3 deti taky bych o mpv ani nehlesl, jinak to skutecne nedava moc smysl, a to jsem jeste sel do 5008, ktery se snazi tvarit trochu jako kombik. Prizmatem tohoto pohledu je pak grand cmax out, je to mpv, ale 3 deti tam nedate.
15. 2. 2012 20:39
Re: Pro autora testu
ono je problem, aby sa v beznom aute pohodlne odviezol deklarovany pocet osob....dokonca je problem vobec take auto najst, ak sa clovek neobzera po MPV...a aj ked mame doma 2 Fordy, C-Max/Grand C-Max 5 dospelych pohodlne neodvezu, preto ich povazujem za zbytocnost v portfoliu rovnako ako Golf so zvysenou karoseriou vo VW - ziadny prinos v porovnani s kombi verziami...
argument "3 deti do MPV" - nasa skusenost je ze aj s dvoma je problem cestovat v inom aute ako MPV. Aspon nase skoro rocne dvojicky vedla seba potrebuju servis/dohlad, inak bola cesta po prechode z vajicok placlivym hororom (v Focuse sme vedeli ist tak, ze dospely doprovod mali deticky v dohlade). S-Max nam v tomto smere pomohol. C-Max a ani Grand C-Max priestorovo nevyhovoval aj kvoli dvojkociku. C4 Grand Picasso sa mi vo vnutri z pohladu sofera vobec nepacil, tak som ani neskusal priestor osadenim sedaciek a kocika do vnutra
15. 2. 2012 20:43
Re: Pro autora testu
napisal ste to pekne - subjektivny nazor. Ja zase naopak nepredpokladam, ze sa z mpv vratim k niecomu nizsiemu. Vami uvedene nevyhody u mna vyrazne prebija vyssi posed, jednoduchsie nastupovania pre mna, lahsie nakladanie dietata a hlavne kufor, ktory je vyssi (po strechu) ako v pripade kombikov a viem posuvat sedacky vpred a dozadu podla potreby (auto je aj pracovny nastroj). Malym subjektivnym bonusom pre mna je to, ze po hodinach jazdy nie som dolamany ako zbyty pes.
17. 2. 2012 14:39
Re: Pro autora testu
Nikto sa tu predsa neháda, len si vysvetľujeme pojmy a dojmy. :-)

Kyklop to popísal celkom dobre, jeho názor plne zdieľam. Nevýhodou klasických karosérií, pre mňa veľmi podstatnou, je sedenie "na zemi", teda prinízko voči MPV. Hlavne na kratšie trasy je pre mňa utrpením služobná Octavia - nie čo sa týka jazdy (aj keď by som rozhodne privítal mäkšie pruženie aj sedadlá), ale nastupovania a vystupovania. Na dlhé trasy sú pre mňa balzamom mäkké sedadlá Renaultu, zatiaľ čo na tie škodovácke si nie a nie zvyknúť.

Naproti tomu 400 km trasa na Forde S-Max bola pre mňa utrpením - tvrdé a najmä úzke a vysoké bočnice tvarovaného sedadla ma tlačili zo strán do stehien tak, že som mal chuť nechať ten voz niekde na odpočívadle a pokračovať stopom...

Všetko je to o zvyku a o sobných preferenciách, dôvodov na uprednostnenie MPV voči kombíku mám naozaj dosť - komfort nastupovania, priestor aj pocit vzdušnosti, výhľad vďaka vysokému posedu, zväčša dobre presvetlený interiér vďaka veľkým oknám, síce "nešportový", ale pohodlný mäkký podvozok i sedadlá (zväčša, sú aj výnimky), plno odkladacích priestorov, bezkonkurenčná variabilita. Postaviť vedľa seba kombi a MPV, skôr nenájdem dôvod pre kúpu kombi. ;-)
17. 2. 2012 14:29
Re: Pro autora testu
Stále mi nie je celkom jasné, prečo sa tu stále spomína slovo "móda"? Aká móda? Módou sa dajú ospravedlniť pekné alebo efektné riešenia, ktoré obvykle nemajú žiadnu pridanú hodnotu z praktického hľadiska, poprípade sú z tohto pohľadu skôr záťažou - a najmä sú tu dočasne. Ale kategória MPV vznikla skôr z pragmatických dôvodov - čiže nie móda, ale účel. A je tu od svojho vzniku trvale - iba vznikla neskôr, ako sedany, kombi, kabriolety a tak podobne...

Ja napríklad som jazdil s MPV Renault Scénic. Svoje si odjazdil a vymenil som ho za nové Kangoo - a používam ho výhradne ako rodinné auto, ako MPV. K prednostiam MPV sa pridali bočné odsuvné dvere, ktoré sú v kompaktnej triede stále výnimkou, a väčšia výška karosérie, ktorá činnosti s deťmi ešte viac uľahčuje. Je to snáď móda, že pôvodne užitkáče dnes plnia aj funkciu rodinných áut?
15. 2. 2012 15:44
Re: Pro autora testu
Ja zase nerozumim mode velkych kombi typu SUPERB, S6.... Bud chci reprezentativni limuzinu nebo kombi a to mi vetsinou staci Passat/Octavia.
Pro 2 a vice deti je vzdy lepsi MPV. Hlavne z duvodu zavazadel. Zkuste dat do kombi kocarek + tasku....a koncite i v Superbu. Sebevetsi kombi uz z principu nemuze kufrem konkurovat vyssi stavbe MPV.
Takze logicky mi vychazi 2deti kombi-mensi MPV (Scenik...) a pro 3 deti velke MPV.
Bob
17. 2. 2012 14:20
Re: Pro autora testu
PODPIS! Veľmi dobrý a pravdivý argument. Podobne pozitívne hodnotím bočné odsuvné dvere - a z podobného dôvodu. :yes:
15. 2. 2012 11:54
motor 1.6 hdi
motor nie je rovnaky, citroen ma 8 ventilov, nie 16
a na stranke citroenu sa pise ze verzia s robotizovanou prevodovkou ma 80kW a inde v katalogu je 82kW, neviem ktore je spravne
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Michal Fokt
15. 2. 2012 12:38
Re: motor 1.6 hdi
Ve verzi e-HDi s BMP6 má čtyřventilovou techniku nebo by ji alespoň měl mít. Spíš je zvláštní, že to u standardního 1.6 HDi/82 kW není uvedeno. Spíše bych to považoval za chybu, dělat 8v hlavu pro základní verzi, navíc se stejnými parametry, mi nedává smysl.
15. 2. 2012 14:12
Re: motor 1.6 hdi
Jak je vidět, PSA v tom má pěkný bordel. 8-s

MImochodem tvrdit, že oba motory Ford a PSA jsou stejné, je dost úsměvné, je fakt, že někteří už přišli na to, že pravda je trochu jiná. Základní vývoj je společný, ale finální produkt se nemálo liší.
15. 2. 2012 15:03
Re: motor 1.6 hdi
To mě zajímá, můžeš to prosím trochu rozvést? Čím se ty motoru u Fordu a PSA liší?
Avatar - Ronault.
15. 2. 2012 20:38
Re: motor 1.6 hdi
To ti osvětlím já.

Ty rozdíly jsou dva hlavní:
1. Jiný FAP, Ford má přídatný vstřikovač, PSA používá aditivum. Jedno zvyšuje spotřebu, druhé potřebuje aditivum.

2. PSA používá vypínatelnou vodní pumpu pro snížení spotřeby a rychlejší ohřev motoru, Ford ne.

Zbytek se dočteš v časopisu Autodiesel, tam je i vysvětlení 8V a 16V. Jen teď nevím, které to je číslo.
15. 2. 2012 20:47
Re: motor 1.6 hdi
spotrebu pri vypalovani zvysuje aj fap a aditivnom...
Avatar - Ronault.
15. 2. 2012 21:01
Re: motor 1.6 hdi
Vidíš, to jsem nikde nenašel, samozřejmě je to asi možné. Ale jak se člověk mrkne na spotřeby, tak většinou o nějaké to deci (více ne) má menší spotřebu HDI.
15. 2. 2012 21:07
Re: motor 1.6 hdi
rozdiel je od 2 do 4 litrov (okamzitej spotreby), trva to od 2 do 5 minut
Avatar - Ronault.
15. 2. 2012 21:10
Re: motor 1.6 hdi
Myslím celkově, ne jen regeneraci ;-)
Avatar - del42sa
17. 2. 2012 11:38
Re: motor 1.6 hdi
původní motor měl 16 ventilů, nový má jen 8 ventilů. Už jsme o tom debatovali v předchozí diskuzi proč tomu tak je. Lepší plnění válců, nižší tření v rozvodech, absence časování ventilů.

Aditivum Eolys používají oba dva motory i PSA i Ford.

Vypínatelnou vodní pumpu mají benzínové motory THP.

Deadlift už jednou provždy přestaň snít o tom, že naftové motory Fordu jsou lepší než motory PSA protože se jedná o totožné jednotky lišící se jen v minoritních detailech. Vítej v globalizaci :-)
Avatar - Ronault.
18. 2. 2012 00:09
Re: motor 1.6 hdi
Vypínatelnou vodní pumpu i jiný FAP jsem čerpal z časopisu autodiesel.
Avatar - Ronault.
15. 2. 2012 20:40
Re: motor 1.6 hdi
E-HDI by mělo mít už 8V, jako každá verze nové 1,6 HDI. PSA se s Fordem rozhodli, že je zbytečné mít 16V, když do motoru žene palivo turbo.

Něco na tom bude, i když Renault u představení své 1,6 dCi tvrdil něco jiného... tak si vyberte
16. 2. 2012 01:45
Re: motor 1.6 hdi
vsetky nove 1.6 HDI su 8V .... setri sa vsade, aj tu :-)
16. 2. 2012 20:45
Re: motor 1.6 hdi
takže původně byl 1,6 HDI 16V? tento obrázek to jen potvrzuje:
[odkaz]
15. 2. 2012 14:29
Re: motor 1.6 hdi
I kdyby oba měly 8 nebo 16 ventilů, pořád to rozhodně stejný motor úplně nebude. ;-)
Avatar - del42sa
17. 2. 2012 11:39
Re: motor 1.6 hdi
no rozhodně, ten Forďácký určitě bude o hodně hodně lepší >:D
15. 2. 2012 13:33
grand scenic vs zafira
Zdravim, kludne mozte pokracovat s porovnavackami MPV, kedze MPV idu do mody a osobne moje dalsie auto bude tiez MPV, dam mu prednost pred strednou triedou.
A nezabudajte porovnavat aj zaruku, radsej sa budem pozerat na zaruku, ako na to, kolko stoja hmlovky a ci tam vobec su.
Rozbalit vlákno
0
15. 2. 2012 19:07
Bravo, pane Fokte
Pane Fokte, smekám. :yes: :yes: :yes:

Výborný test. Pochopení smyslu třídy středních MPV, skvěle popsaný rozdíl mezi francouzskou a německou školou. Zároveň velice dobře zvolené modely, které stojí na úplně opačných stranách segmentu - prostě nekompromisní zástupci své školy, ve všech pozitivech i negativech. Pro spoustu čtenářů překvapivý závěr testu, ale skvěle vyargumentovaný, naprosto vystihující podstatu obou vozů.

A pak se v diskuzi ještě dočtu, že testér sám vlastní kompaktní MPV - to mnohé vysvětluje. Jó, halt táta od dětí hodnotí MPVčka jinak, než velmi mladý, svobodný, bezdětný testér (nic ve zlém, pane Vaverko ;-) )

Osobně vnímám výsledek jako plichtu - každý si vybere, co mu vyhovuje. Zároveň je na trhu spousta konkurentů, kteří jsou více kompromisní, více ve středu nabídky.

Já bych sáhl raději po C4. Jediné, co mi velmi vadí, je nemožnost volby mezi manuální a robotizovanou převodovkou u většiny motorizací. Protože robotizovanou opravdu nee. ;-\

Pro mně, co se kvality testu týče, prozatím srovnávačka roku. :yes:
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Ronault.
15. 2. 2012 20:41
Re: Bravo, pane Fokte
:yes: Naprostý souhlas, moc příjemné čtení, jde vidět, že test dělal táta od rodiny a ne mladý kluk, co ani neví, jak vypadá autosedačka pro dítě. :yes:
15. 2. 2012 22:17
Re: Bravo, pane Fokte
Jo, některé kategorie vozidel kladou na testéry speciální požadavky ;-)
Avatar - Perun
15. 2. 2012 20:44
Re: Bravo, pane Fokte
Tak tak :yes:
15. 2. 2012 20:49
Re: Bravo, pane Fokte
pokial dobre viem, tak k c4 picasso mozes mat manual ku kazdemu motoru ;-)
15. 2. 2012 21:04
Re: Bravo, pane Fokte
Díval jsem se na stránky Citroenu a máš pravdu :yes:

Před pár lety tomu tak rozhodně nebylo - manuál byl k dispozici pouze k nejslabšímu dieselu a benzínu a jen u nižších výbav.

Takže pro mě největší problém tohoto Citroenu je již minulostí.
15. 2. 2012 21:08
Re: Bravo, pane Fokte
k 2.0 hdi mozes mat robota, manual a klasicky automat. K 1.6 manual a robota
15. 2. 2012 21:09
Re: Bravo, pane Fokte
Jo, jo, koukal jsem. Teď je nabídka převodovek z mého pohledu bez problému.
Avatar - HEMI
15. 2. 2012 20:55
Re: Bravo, pane Fokte
prípájam sa, presne si to vystihol, test je napísaný geniálne a bolo v ňom všetko, navyše mňa Mr. Fokt príjemne prekvapil s MPV, keďže som z autofunu zvyknutý na testy inej kategórie áut v jeho podaní ;-)
Osobne som si vyskúšal C4 Picasso (nie Grand) 1,6HDI 6 st. manuál, a úprimne, bol som príjemne prekvapený, plne sa stotožňujem s Mr. Foktom o vzdušnosti kabíny a priestore; to auto je geniálne. V lete sme si domov zaobstarali ix35 1,7 CRDi Style a aj s našim panoramatickým oknom (recenzia už čoskoro ), vo vnútri nie je tak vzdušne ako v C4 Picasso a takisto výhľad nie je taký. Sedadlá sú hrubé snáď 20 centimetrov a sedí sa v nich veľmi pohodlne, cestu som absolvoval síce kratšiu, rádovo v desiatkach kilometrov, ale bol som spokojný a bez bolestí (v našej C3 to bolo na dlhé cesty o inom :-| celý minulý rok som jazdil trasy Bratislava/Prešov, teraz našťastie už ix35) Takže treba rozlišovať mäkkosť a mäkkosť, tie v C4 Picasso sú na naše cesty veľmi dobré. Podvozok navodzoval dojem, že si odvádza svoju prácu a vás od toho oddeľuje, v čom mu pomáhajú aj kreslá v ktorých si hoviete a takisto dobré odhlučnenie. Cestu, na ktorej v ix35 jamy na ceste cítite a podvozok ich úplne nevyžehlí a sem-tam sa nejaký zvuk ozve až do kabíny, v C4 Picasso dokázalo nejak vyžehliť a "preniesť" vás cez vymlátenú cestu bezstarostne. To auto pôsobí na človeka úplne upokojujúco, sem tam sa budete pohupovať, mierne nakláňať (ak to preženiete) ale inak budete za volantom oddychovať úplne novým spôsobom (aj keď je strašná škoda, že k vyššej úrovni oddychu neprispieva robotizovaná prevodovka, mali tam napchať nejaký klasický Aisin a bolo by to úplne geniálne). Viem, že porovnávať malé SUV a rodinné MPV je divné, ale píšem o tom s čím mám skúsenosť.
Nie nadarmo sa hovorí, že francúzi MPV vedia... Bodaj by nie, keď ich vymysleli. (Dodge Caravan sa neráta)
Ad Ford, nespochybňujem jeho kvality, no nespĺňa moje predstavy o pravovernom rodinnom MPV (tak ako aj iní mnohí konkurenti v tejto triede), vyberal by som z áut francúzskej proveniencie, aj keď Peugeot 5008 nie je až tak veľké auto a oproti ix35 je tam vzadu kupodivu menej miesta... Takže u mňa jasne C4 Picasso (a najlepšie s klasickým automatom).
Ešte raz, Mr. Fokt, skvelý test :yes:
15. 2. 2012 21:08
Re: Bravo, pane Fokte
Díky za obohacující postřehy :yes:

Přeji mnoho šťastných kilometrů s ix35. Jen se zeptám - proč nakonec ix35, když se ti C4 Picasso tak líbilo?

S posledním odstavcem souhlas - vidím to úplně stejně. Až na tu převodovku - já prostě mám rád manuál ;-)
Avatar - HEMI
15. 2. 2012 21:35
Re: Bravo, pane Fokte
otcove peniaze >:D auto síce používam z 90% ja na diaľničné presuny cez celú republiku (najazdené za pol roka 18 000km), ale tak rodičia chceli SUV, takže som vybral ix35, navyše v ix35 je geniálna výbava za bomba cenu, mám tam panoramatickú strechu, bezkľúčové štartovanie a vyhrievané všetky 4 sedadlá atd. atd. Tiež nejazdím permanentne až tak obsadený ( väčšinou ideme dokopy 3) Picasso som teraz vyhliadol pre rodičov priateľky, ktorí sú už starší, no učarovalo aj mne, to jednoduché nastupovanie, keď nie je potrebné skláňať sa a ani štverať niekam má niečo do seba. Taktiež ta upokojujúca jazda a perfektné sedačky spojené s výhľadom na cestu, takisto posed je vyšší (a vzpriamenejší), aj keď v ix35 sedím predsa len vyššie a nie tak vzpriamene, no stehná nemám až tak podoprené. Čo sa týka prevodovky, tiež mám rád manuál, ale keďže v Bratislave sa po obchvate takmer permanentne kodrncám v zápche, tak by som rád privítal schopný automat. Minule som šiel polovicu obchvatu s ix35 na jednotke takým tempom, že som v podstate ani nemohol pustiť spojku, ale stále vyšľapovať a povoľovať, trvalo to asi tak 40 minút a vtedy som si povedal, že by to nebolo odveci. Aj keď je pravda, že potom na dialnici automat nepotrebujem, keďže za Bratislavou zaradím 6-ku a tak idem až do Žiliny.
15. 2. 2012 22:16
Re: Bravo, pane Fokte
Tak to pak jo >:D

Já si v Praze zácpy občas také užívám, ale stejně radši manuál. Ale věřím tomu, že až budu starší, u toho automatu skončím.
Avatar - HEMI
15. 2. 2012 22:32
Re: Bravo, pane Fokte
V súčasnosti niektoré automaty dosahujú takých kvalít, že niekedy predčia (nielen rýchlosťou) manuálne skrine a najmä súčiastku medzi sedačkou a volantom pri narábaní so šaltpákou, takže som rozhodnutý, že ak bude v budúcnosti pokračovať neustále zapchávanie slovenských ciest a bude dostatok financií, tak jedno auto bude mať kvalitný automat, no a jedno pre radosť v manuále (najlepšie niečo výkonné zo starej školy) Ale v súčasnosti je cenovo 8-speed ZF box trošku mimo (napr. Discovery 4 resp. Rangie a tak isto aj Jag´ XF), takže možno neskôr >:D
Avatar - HEMI
15. 2. 2012 21:45
Re: Bravo, pane Fokte
EDIT: v našej C3 to bolo na dlhé cesty o inom celý minulý AKADEMICKÝ rok (2010/2011) som jazdil trasy Bratislava/Prešov, teraz našťastie už ix35
15. 2. 2012 22:01
Re: Bravo, pane Fokte
ta c4 jazdi prijemne na dobrej ceste. Ak s nou dolezies na rolety na krizovatke, tak ich budes pekne pocut v interiery.
Avatar - HEMI
15. 2. 2012 22:13
Re: Bravo, pane Fokte
v najbližšej dobe sa chystám do Citroenu objednať C3 na údržbu, tak sa možno pôjdem previesť a uvidíme, pretože na ceste a križovatkách ktoré som prešiel ja, mi do interiéru žiadne extra pazvuky neprenikli, len som vedel, že "niekde tam vpredu a ďaleko vzadu" si niekto odvádza svoju prácu a nesnaží sa ma do toho zatiahnuť. Opäť záleží aké zvuky to sú, či nejaké to bežné tlmené buchnutie či ako to nazvať alebo rana z tlmičov, ktorú počuť ako keby si bol priamo pri tlmiči?
15. 2. 2012 22:20
Re: Bravo, pane Fokte
vyskusaj, ja to mam dlhodobo vyskusane ;-)
Avatar - HEMI
15. 2. 2012 22:35
Re: Bravo, pane Fokte
oukej, už ich len presvedčiť, nech mi za C3 dajú náhradné auto C4 Picasso a rovno nech si C3 nechajú v servise aj na týždeň >:D Som zvedavý, čím sa povozím pri garančke s ix35, dúfam, že aspoň upgradeovanou ix55 >:D
15. 2. 2012 23:46
Re: Bravo, pane Fokte
>:D >:D vela stastia pri presviedcani a prijemne zvezenie. Kludne potom posli skusenosti cez SZ. Je mozne, ze pocas posupnych zmien v zivonom cykle nieco sudruhovia z FR vylepsili ;-)
Avatar - HEMI
16. 2. 2012 00:07
Re: Bravo, pane Fokte
s našimi predajcami oboch značiek máme dobré kontakty, takže uvidím, čo sa bude dať robiť, každopádne ak niečo, tak dám vedieť. Ale aj tak radšej si nebudem namýšľať, že ich presvedčím nech nie som za naivného >:D
Inak ja som jazdil už na verzii po FL s LEDkami vpredu, iné upgrades než jemné vizuálne retuše nemôžem hodnotiť, s predfaceliftovou verziou som nešiel, takže neviem.
17. 2. 2012 08:45
Re: Bravo, pane Fokte
Nemyslím si že MPV je nutně pro tatníky, sám patřím k mladým řidičům,vlastním malé auto, ale když se jede dál, rád využiju služeb rodinného Scénicka. vyšší posez je mi příjemnější a předpokládám že moje příští auto bude malinko vyšší ;-) Nakonec bych dodal že kdo si zvykne na MPV už nebude chtít nic jiného >:D
Avatar - sgt
17. 2. 2012 10:17
Re: Bravo, pane Fokte
pripájam sa k pochvale za vynikajúci test, hlavne z pohľadu rodiča :-)
U mňa bola C4 picasso tiež favorit, prehrala ale kvôli absencii hydropneumatického odpruženia, takže som nakoniec skončil u C5-ky kombíka. Manipulácia s autosedačkami je možno trocha horšia, ale priestorovo (kufor + interiér) je dostatočný a hlavné výhoda je, že auto je oveľa lepšie v jazdných vlastnostiach.
Avatar - Johny.Rico
15. 2. 2012 19:23
Čísla na konci NIKDY nic neznamenají
Taky nerozumim tomu, jak někdo může hodnotim vůz dle čísel na konci testu. Jde o úplně jiné věci. Pan Fokt vystihl dokonale. Velmi kvalitní test.
Stejně bych bral Ford, líbí se mi víc... z hlediska rodiny ale oproti C4 moc šancí nemá.
Rozbalit vlákno
10
16. 2. 2012 08:30
Re: BOHNICKÉ ČÍSLO
No jak vidíš, ty brumlo, tak pan redaktor hodnotil na konci svého testu podle čísel nejen jeden vůz, ale hned vozy dva. Proč myslíš, že tam ta čísla jsou? Dokonalost testu pak je odražena v harmonii mezi slovy a čísly. Abys ovšem tohle věděl, musel bys být schopný myšlení.

P.S Měli by ti tu dát paušální ban, zde na diskuse mají mít přístup totiž jen ti, co mají IQ nad 65... najdi si v telefonním seznamu číslo do Bohnic. Odvezou tě grátis.
Avatar - Johny.Rico
16. 2. 2012 11:01
Re: Čísla na konci NIKDY nic neznamenaj
Opět se potvrzuje, že nerozumíš psanému textu, nejsi schopen přijmout fakta, jasnou věc:

"Čísla bohužel ne vždy dokáží přesně vystihnout podstatu věci, kterou je, že jako velké rodinné MPV je prostě vhodnější Citroën Grand C4 Picasso."

Diskuze o Bohnicích a IQ je na jiných stránkách, tak tě žádám, abys zde nespamoval a pokud nerozumíš tomu, co jsem napsal, nereaguj :no:
16. 2. 2012 15:53
Re: Čísla na konci NIKDY nic neznamenaj
Pokud by sis vytrhával vlasy tak, jako vytrháváš na diskusích věci z kontextu, musel bys bejt plešatej jak Karel Hála... 8-s >:-[] :no:
Avatar - Johny.Rico
16. 2. 2012 16:28
Re: Čísla na konci NIKDY nic neznamenaj
Bavíme se tady o Fordu a Citroenu. Proč sem taháš vlasy? Znova opakuji, speciálně pro tebe, pokud nerozumíš psanému textu, nereaguj. Spammuješ a zasíráš diskuze.
16. 2. 2012 16:35
Re: Čísla na konci NIKDY nic neznamenaj
Chovej se tu slušně, i když uznávám, že pro tebe je slušné chování nedosažitelná meta :no:
Avatar - Johny.Rico
16. 2. 2012 18:44
Re: Čísla na konci NIKDY nic neznamenaj
Člověk, který veřejně vyhrožuje redaktorovi AUTO.CZ mě tu bude poučovat, že se mám chovat slušně?! Zasloužíš za to jedině ban a to nemluvím o flame a zasírání diskuzí příspěvky totálně mimo mísu. Žádám tě, abys na mě nereagoval, s takovou lidskou spodinou nehodlám mít cokoli společného :no:
16. 2. 2012 20:16
Re: Čísla na konci NIKDY nic neznamenaj
Tvůj životní žabí rozhled, do něhož se ti nějakou záhadnou patologickou úvahou vměstnal dokonalý nesmysl, že bych si dovolil tu vyhrožovat panu redaktorovi :no: :no: :no: věrně odráží tvé zmatené nitro. Zasloužil by sis permanentní paušální ban. Zdarma. Zaplatili by ti ho totiž zde ti, kteří mají mozek :-! Opakovaně ti připomínám, aby ses tu choval slušně, nelhal, a neužíval přisprostlá slova, i když uznávám, že v tvém případě je to nedosažitelný standard diskusního chování.
Avatar - Johny.Rico
16. 2. 2012 20:53
Re: Čísla na konci NIKDY nic neznamenaj
Požádal jsem tě, abys na mě nereagoval. Místo toho vybliješ příspěvek plný urážek a nemyslů. Tímto jsi jen dokázal, že ty, který se nestydíš veřejně vyhrožovat redaktorovi AUTO.CZ žádná pravidla, hranice ani žádosti nerespektuješ. Neumíš to.

Podruhé a naposled, nereaguj na mě.
16. 2. 2012 21:50
Re: Čísla na konci NIKDY nic neznamenaj
Nevyhrožuj, brumlo.
17. 2. 2012 14:48
Re: Čísla na konci NIKDY nic neznamenaj
Už stačí. Tým, že stále chceš mať posledné slovo práve neukazuješ vyššiu inteletuálnu úroveň. Prečo sa púšťaš do takýchto jednoduchých debát, u Teba som zyknutý na oveľa viac. Že by bol vonku trvale tak nízky tlak, že upúšťaš od tradičných hodnôt a klesáš do tých najnižších sfér? Nechci ma sklamať. ;-)
Avatar - Ronault.
15. 2. 2012 20:39
Bravo Fokt
Děkuji pane redaktore za příjemný test, vždy tvrdím, že vy prostě psát umíte :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Perun
15. 2. 2012 20:43
Test the best
A máme tu konečně extra zajímavý duel s perfektně vyváženým přísunem těch opravdu důležitých informací. Popravdě, nenacházím jediný důvod pro výtku, takže testérovi (obvykle podepsaným pod články s jízdou dveřmi napřed ;-) ) tímto zvedám palec :yes: za nejlepší dvojtest posledních několika měsíců!

Při pohledu na obě auta se opravdu nejde ubránit údivu nad tím, jak rozdílný produkt může vzejít při shodném zadání.. Ford je natolik nehezký, že jeho srovnání s fešáckým Picassem zavání snad až ironií. Jízdě ale Fordům není co vyčítat, to je bez debat.

Snad jen drobou technickou nejen panu Foktovi, ale i celé redakci. Pánové, nestálo by za úvahu při každém takovém srovnání vozidel vzít v úvahu cenovou nabídku tří na sobě nezávislých nabídek? Výsledný cenový průměr by pak nejlépe održel realitu trhu a test by dostal úplně novou informační dimenzi... Myslím, že nejen já, ale všichni čtenáři by pak měli k dispozici maximum možných informací i námětu k diskuzím.

Za test veliké díky - dávám jedenáct z deseti možných bodů.

P.S. A co 5008 proti.... XY? Nebyla by? Třeba příště ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
3
15. 2. 2012 21:12
Re: Test the best
:yes: souhlas.

Pro návrh ohledně cenových nabídek bez váhání hlasuji. :yes:
15. 2. 2012 23:47
Re: Test the best
druhy odstavec je napisany velmi pekne :yes:
16. 2. 2012 00:27
citron
Zdravím...tu je pár mojich skúsenosti s citronom c4 picasso 1,6 hdi + robotizovaná prevodovka v maximálnej možnej výbave. Mal som ho ako firemné aj súkromné, 14 mesiacov a 110 000km spokojných kilometrov v SK a PL.

Auto je priestranné a maximálne pohodlné, ani po 300 km som z auta nevyšiel polámaný a unavený, veľký kufor, množstvo odkladacích miest, tichý motor ( pred citronom som jazdil vw a škodu v tdi ) aj pri rýchlosti150 čo je bežná diaľničná rýchlosť.
Nezažil som mlácení a bouchaní podvozku ako autor testu, auto veľmi slušne filtrovalo nerovností.
Spotreba okolo 6,5 litrov prevažne diaľnice a mestá.
Za celých 14 mesiacov žiadne poruchy, len predpísané prehliadky.

...nedostatky.... robotizovaná prevodovka, je potrebné naučiť sa s ňou jazdiť, spočiatku trošku trhá ...
... v lete po hodinách silného pôsobenia slnka potrebuje klíma viac času na ochladenie veľkého a preskleného priestoru ...automatické stierače, desať dažďových kvapiek a stierače idú ako pri silnej burke, je potrebné ručne prepnúť...

Citron c4 picasso nie je určený na divokú športovú jazdu ale na rýchlu komfortnú jazdu s rodinkou na dlhé trasy....... srdečne odporúčam...
Rozbalit vlákno
1
16. 2. 2012 10:26
Re: citron
Hele, zajímalo by mě jak je to s tou robotizovanou převodovkou - jak se s ní musí zacházet, aby to necukalo. Nebo je to tím, že se ochodí, jako některé manuální?

Za postřehy majitele díky :yes:
16. 2. 2012 08:19
GARÁŽOVÝ PULITZER
No... není dvojtest jako dvojtest. Tenhle se čte jako když nafukuješ gumu - jsi plnější a plnější. Informacemi, které do sebe čtením hustíš můžeš po pár odstavcích doslova explodovat. Oceňuji dokonalý, potřebný nadhled, schopnost zobecnit, současně vyhmátnout originální jednotlivosti, a v neposlední řadě sloh, jeho rytmus, človět to čte a jde za větami jako ohař...

Není to segment pro eurodrzky, tohle, jak neuvěřitelně harmonicky dokonce odsouhlasuje i diskuse (plakáti mají asi pololetní prázdniny) ocení tátové, tedy... mnohočetní tátové. A my, co víme nejen to, jak se děti dělají, my co víme jaké to je, ty děti mít (i když ony v podstatě mají nás...) , my před mnohočetnými otci smekáme v dokonalé pokoře. Neboť radosti a ovšem i starosti se s počtem dětí násobí geometrickou řadou...

V těhle autech se to dobře za volantem sní. Až děti vyrostou, koupíš si Caymana. Víš jak ve filmu Motýlek pochodují odsouzenci ulicemi v Marseille, a směrem do průvodu zvolá na McQueena jeho dívka stojící na chodníku - Motýlku, ty se vrátíš - je chvíli slyšet jen dusot bagančat a vedle Motýlka utrousí spoluvězeň jen jedno definitivní slovo - Nevrátíš... Tak takhle se to má s tím Caymanem, neboť... nekoupíš... Není to ovšem žádná životní trága. Právě proto, že i když toho caymana nekoupíš, budeš celý život jezdit v dobrých autech, vždyt ty dva tam nahoře, to jsou dobré káry, ne?

A ten cayman? No toho koupíš právě těm svým dětem...

BRAVO TEST :yes:
Rozbalit vlákno
41
16. 2. 2012 08:58
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
:yes: :yes:
P.S. Za mě ? Citroen. Prostě mi "víc sedí" A jinak jistěže ten krokodýl. A nebo.... A nebo.... A nebo..... :-)
16. 2. 2012 09:25
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Citroen samozřejmě teží toho, že umí více vyhmátnou to, k jakému účelu tahle auta slouží. Ford výborně jede, ale tohle není ústřední očekávaná vlastnost vozů MPV. Sportovní MPV je tak trochu protimluv. Taktéž se kloním více v tomto segmentu na stranu Citroenu, a to i za situace pro mne velmi obtížně akceptovatelné středové symetrie kapličky.

Popravdě ale musím napsat, že jsem (ve větší třídě) jel jak S-Max tak Espace a S-Max byl opravdu brilantní. Espace pak patří k mým nejsmutnějším jízdním (i kabinově estetickým) zážitkům.

Citroenu musíme přiznat body za design. Má to vysokou eleganci.
16. 2. 2012 11:17
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Souhlas. Ve vyšší kategorii mám S-Max velmi vysoko.
Citroen obecně beru z Francie jako "echt" francouze i se všemi mouchami a muškami. Pořád z jejich produkce cítím jakousi rozevlátost. Ten jiný, neněmecký, ale stále evropský přístup. Renault a Peugeot na mne takhle nepůsobí. Přijdou mi rozkročeni mezi Francii a Německo. U Citroenu mi přijde, že si občas za hranice jen odskočí. Z tohoto vnímání pramení mé sympatie.
16. 2. 2012 15:53
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Jo :yes:
16. 2. 2012 09:16
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Je to tak. Tyhle auta jsou v době dětských autosedaček prostě pro nás do značné míry nutnost. Protože, ikdyž takové kombi střední třídy má stejnou, nebo někdy i větší šířku než než tyhle kompaktní grand MPV, tak řešení zadních sedadel, jejich tvarování a umístění pásů dělá z instalace 3 autosedaček jednu velkou nouzi. A to platí i pro vyšší střední. Naproti tomu většina MPV má vzadu 3 stejné sedačky, sice trochu užší, ale jsou stejné a to je podstané. V tomhle vidím velkou nevýhodu c-maxe, který to tak nemá.

Ale divil by ses. Ono v té nutnosti jde najít i řidičské zalíbení. Ten pocit řízení autobusu a plavby krajinou má něco do sebe. Když už nic jiného, tak zklidňuje jízdu. Tam kde bych s kompaktem piloval zatáčku, tam s MPV v klidu propluju.
16. 2. 2012 09:28
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Ano, s tím velký souhlas, přízpůsobení jízdy charakteru vozu ostatně patří k vlastnostem dobrých řidičů. Testér musí auta vyzkoušet i na té pomyslné hraně, v reálu ovšem (zejména s dětmi v kabině) člověk jede velmi obezřetně.

Pamatuji si, když jsem vezl ženu z porodnice. 100 kilometrů jsem tehdy jel tři hodiny >:D Fakt moje nejopatrnější jízda života... :-)
16. 2. 2012 13:52
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
No já zase když jsem vezl ženu z porodnice s prvním dítětem, tak jsem byl tak zblblej, že jsem jel na červenou. :-)
16. 2. 2012 15:53
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
:-)
Avatar - Ronault.
16. 2. 2012 23:15
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Já když jsem viděl první porod, tak jsem se rozhodl, že se nikdy nenechám zbouchnout >:-[]
16. 2. 2012 23:20
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
>:D Porod také není nic pro chlapy, to je výsostně ženská záležitost. Obdivuji lékaře, kteří jsou u toho. Je to jistě krásný pocit, ale jako chlap ti píšu, že všechny ty otcovské účasti na sále jsou jedna velká trapná póza. Ostatně cit, vztah k dítěti se u chlapa netvoří současně s porodem, ten se tvoří v čase, a trvá to tak dva, tři roky. U ženy je to něco jiného, tam je to biologicky opravdu spjaté a nerozdělitelné, je to nejsilnější pouto vesmíru.
Avatar - Ronault.
17. 2. 2012 00:09
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Hele, GTI, mě to nemusíš vyprávět, já jsem z tohodle včera úspěšně složil státní zkoušku ;-) :-!
Taky ty šaškárny s tatínkem u porodu nechápu, ale to je asi jedna z nejmenších šaškáren dneška, co se v porodnictví dějí. Třeba taková "dula", co si může rodička přivést a ta se stará o ženu během porodu třeba vonnými svíčkami a jinými kravinami... nebo do porodnic se velmi často chodí dívat už půl roku předem a dle té místnosti pak volí... atd. Nakonec tam stejně prokřičí hodinku či více a nějaké vymalování místnosti je jim ukradené.

Přidám historku i z praxe. Na sedánku nejmenovaného porodnického oddělení přišlo na přetřes, že dostanou nové prostory v přízemí a k tomu dotaci od města na stavební práce. Jen na ně, na vybavení ne (asi byl nějaký radní "přesvědčený"). Asi nejvhodnější nápad bylo postavit v přízemí bar, kde by tatínci čekali místo okounění u porodu. >:-[]
17. 2. 2012 07:46
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Tak na toto musim zareagovat... Mam 4 deti. Az na jeden som bol pri vsetkych porodoch. Tieto vase reci o nezmyselnosti pritomnosti otca pri porode ma trochu urazaju, ale je pravda to, ze pritomnost otca pri samotnom porode nema velke opodstatnenie. Treba sa vsak na to pozriet trochu inak. Nejde o mna ako otca. Ide o matku. Pocas kontrakcii, hlavne tesne pred porodom je pre zenu pritomnost manzela velmi dolezita. Kontrakcie su poriadne neprijemna zalezitost (to my chlapi nepochopime - nikdy to nezazijeme), a ked ma zena pri sebe niekoho blizkeho, o koho sa napr. moze opriet, alebo jej pomasiruje chrbat, znasa to ovela lahsie. Ale ako som uz povedal, suhlasim s tym, ze pri samotnom porode uz chlap nie je velmi potrebny. Manzelka mi sama povedala, ze ak nam neumoznia, aby som bol pri nej pocas kontrakcii, tak tam ani nemusim chodit. Nastastie som tam vzdy mohol byt aj pocas prvej doby porodnej.
17. 2. 2012 13:14
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Raději to uzavřeme tím, že jsou otcové, kteří k porodům manželek a milenek zásadně nedochází a otcové, po něž je to přirozené. Zvrhlo by se to tu k tvrdé bitvě, která sem nepatří. Věnujme se autům.

P.S. Kontrakce... >:D musel jsem se podívat do slovníku cizích slov... ;-)
20. 2. 2012 09:01
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
:yes:
Avatar - Ronault.
17. 2. 2012 23:39
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
lubofe, jestli jsi pozorně četl můj příspěvek, tak jsem jasně napsal, že je to asi nejmenší šaškárna, co se dneska u porodu děje. A musím samozřejmě objektivně souhlasit, že pro matku je to příjemné a obrovský určitě pokrok oproti dobám minulým, kdy pro otce byl jediný úkol ohledně porodu dítě dobře zapít s kamarády a pak do porodnice se na výtvor přijít podívat s kocovinou. Možná by se dalo i diskutovat o tom, jestli to třeba více nezlepšuje do budoucna manželství. Pro oba je to silný emocionální zážitek.

A ono nejde vždy a vše globalizovat. Jsou různí tatínci, jedni stojí vzadu a drží maminku za ruku a podporují, což je správné. Pak jsou tatínci, co na sále omdlí nebo musí pryč, to je ten lepší případ, horší je, že pak krom rození se dělá ještě křísení. Ale pak jsou tatínci, kteří si pořídili nový foťák např. a jsou schopni během porodu div fotit porodní cesty a to už mi příjde hodně přes limit, který se dá schválit. A věř mi, že takoví jsou. A pak jsou i někteří dosti arogantní... Takže ano, jsem pro, ale při přísném zachovávání pravidel, které jsou při těchto často banálních, ale často rychle komplikujících se případech nutné... a také s nutnou dávkou vkusu.
Účastnil jsem se asi 10-15 porodů a věř, že všechny typy jsem potkal.

Ale jak píšu, jsou daleko horší výmysly, s kterými přicházejí rodičky, resp. opravdu špatné výmysly a často dosti přehnané požadavky na to, co je schopná porodnice za peníze, které zaplatí pojišťovna (porod je hodně podceněný), zvládnout. A jak říkám, rodičky si často prohlížejí i výhled z okna, kde budou rodit (taky jsem zažil 8-s )
20. 2. 2012 04:57
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Spíš bych čekal, že rozebereš negativní dopad přítomnosti otce u porodu na intimní život. Dle jistých studií pak muž podvědomě ženu vnímá víc jako rodičku na úkor její sexuální přitažlivosti...
Avatar - Ronault.
20. 2. 2012 23:56
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Tak jsem o tom ještě moc nepřemýšlel, vím, že nějaké studie na to byly, ale z druhé strany to jsou spíše takové ty dvojtě randomizované psychosociovýzkumy a podle mě to je přeháňka. On pokud ten otec až tak aktivní není, tak toho až tak moc vidět nemusí a ne každý to vidět chce. Ve skutečnosti, když nejsi vyloženě omdlívač, když vidíš krev, tak to až tak nechutné není, naopak má to své kouzlo. A přiznám se, že když jsem to viděl poprvé, tak jsem z toho byl i malinko na měkko a že mě až tak něco nerozhází ;-)
20. 2. 2012 09:03
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Uplny suhlas... :yes: Urcite to je velmi individualne. Napr. u nas plati pravidlo, ze fotak sa na sale netoleruje a v pripade komplikacii (kliestovy porod a pod.) musi otec von...
Avatar - Ronault.
21. 2. 2012 00:00
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Tam kde jsem byl já, tak foťák být mohl, ale samozřejmě v případě komplikací samozřejmě tatínek ven. Ale to focení se snaží regulovat. Ale jak říkám, jsou různí tatínci, jeden tatínek byl tak zařezaný a na měkko z toho všeho, že měl sice foťák v ruce a nebyl schopný jediného slova. Tak jsem mu to fotil já. Vlastně my medici tam nakonec ty nové rodinky tatínkům (těm slušným) dotíme, ať jsou na fotce taky :-)
17. 2. 2012 08:08
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
mas pravdu, ale vysvetli to zene / zenam ;-)
17. 2. 2012 13:14
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
:-)
17. 2. 2012 08:06
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
pockaj ked ta tvoja zena dotiahne k porodu >:D . Ja uz to mam za sebou
Avatar - Ronault.
17. 2. 2012 23:44
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Kdyby tomu došlo a jestli k tomu dojde, tak ti to povím asi tak, že bych tohle neměl problém nejen oddržet za ruku, ale pokud by nebyly komplikace, tak i odrodit ;-) A aktuálně z fleku ;-)

Ne že by gynekologie a porodnictví byl špatný obor, má spoustu poutavých a motivujících prvků, ale tady se řídím jedním svýmy vlastními pravidly, které jsem za ty roky po špitálech odpozoroval:
1. Nejhorší pacient je rodič.
2. Druhý nejhorší pacient je nastávající rodič. ;-)
18. 2. 2012 13:54
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Omyl. Najhoršími pacientami sú - doktori.
Avatar - Ronault.
18. 2. 2012 14:12
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Ty už jsi někoho léčil, že to tak dobře víš nebo jen věštíš z lidové moudrosti?
Avatar - Ronault.
21. 2. 2012 00:03
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Ale abych tě tak neodfuckoval, i když by sis to tentokrát za ten svůj styl "hrc prc, hned jsem se vším hotov" zasloužil.
Problém popisuju v chování. Nemocný člověk, hlavně ten akutně, prostě většinou spolupracuje, s dobrým přístupem lékaře důvěřuje a není problém. Horší to je, když řeší problém za někoho jiného, třeba dítě nebo za rodiče, to jsou největší spory a hádky a těch jsem bohužel zažil nejvíce na pediatrii. :-|

Naopak velmi vděčné povolání je ortopedie a nebo kardiologie.
Avatar - Ronault.
17. 2. 2012 00:10
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
No to je tak, když manželku vezeš z porodnice na kole... proč sis nevzal auto? >:-[] >:D
17. 2. 2012 13:14
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
>:D >:D
17. 2. 2012 23:41
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
>:D >:D aspon ze ju na tom "kole" zviezol a nenchal ju ist samu >:D
16. 2. 2012 17:09
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Ono s tou radostou z jazdy je to dost relativne. Niekto to rad "horuce" iny "studene"... :-)
Ja som cerstvym majitelom MPV. S prichodom 4-teho dietata bolo MPV nutnost. Vzhladom na financne moznosti sme nase ambicie (na zaciatku bol Sharan alebo Galaxy) postupne skresali a doma zaparkoval Chevrolet Orlando. A bol som prekvapeny, ze zvezenie s "autobusom" je celkom prijemne aj zpoza volantu. Samozrejme je v tom ista davka autosugescie - pohlad na cenovku radost s jazdy zvysuje... ;-) Ten pohlad na cestu "zhora" mam ja osobne rad. Ked sadnem do ineho auta, tak mam pocit, ze sedim na ceste. Samozrejme v pripade Caymana je sedenie "na ceste" ziaduce, ale asi by to nebola moja salka kavy...
17. 2. 2012 08:09
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
gratulacia k autu a vela stastnych km
16. 2. 2012 10:20
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Promin, ja fakt nemuzu jinak...jaks to myslel s tim nafukovanim gumy? Ja mel za to, ze z toho uz si vyrost?! :-)

Ta vzpominka na Motylka --> :yes:
16. 2. 2012 10:24
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
>:D Já myslel pneumatiku... :*)

Jo, Motýlek... :yes:
16. 2. 2012 11:08
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Jo tak, uz jsem se lek :-)

Nicmene k autum nahore:

Ja to pod Passat x Avensis nepsal, ale kombajsy a MPV jsou pro mne ztelesnenim silnicni...nudy. Mozna to zni jako klise, ale tohle jsou ucelovi drici, radost z jizdy jde vetsinou stranou (kombi, zvlaste s dieselem) nebo proste neexistuje (MPV vcetne S-Max 2.5 turbo).
Je mi lito...
16. 2. 2012 15:54
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
Jistě.
17. 2. 2012 14:55
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
U teba nie, u niekoho áno. Tiché šušťanie vetra, plavné hltanie kilometrov a ubiehajúca krajina okolo....hudba z rádia príjemne sa linúca veľkým vzdušným interiérom - to je pre mňa radosť z jazdy. Akceleráciu, ostré brzdenie, rýchle zákruty alebo dokonca drift si nechaj na nedeľu na okruh...tam sa môžeš vyblázniť a užiť si tej adrenalínovej "radosti" dosýta. Na bežné cesty to práve ideál nie je.
18. 2. 2012 09:52
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
No sels trochu do extremu.
O driftech a ostre jizde jsem nic nepsal, jde mi o tezkopadnost tech kombi a MPV ve srovnani treba s HB v golf-klasse.
18. 2. 2012 11:06
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
tu tazkopadnost mpv voci hb nikto nespochybnuje
16. 2. 2012 14:59
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
ja uz som, tak zdeformovany mpv-ckami, ze by som do caymanu asi nevedel nastupit >:D .Asi nie som ten spravny eurodrzek, ale predpokladam, ze mpv neopustim aj ked prestanem vozit dieta (i).

Inac super text :yes:
16. 2. 2012 15:54
Re: GARÁŽOVÝ PULITZER
:-) :yes:
Avatar - Andromeda
16. 2. 2012 11:23
Klobouček dolů
Tento dvojtest byl skutečně "počteníčko" , spousta postřehů podaných báječnou formou...Tak že ještě jednou pane Fokt - klobouček dolů ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
16. 2. 2012 12:31
Výsledek
Taky vidím výsledek po přečtení testu obráceně, než jak naznačuje bodové hodnocení... zřejmě proto, že bodování je nastaveno s důrazem na jízdu, který není v této kategorii prioritní.

Mimochodem, pozastavil jsem se nad položkou snadnost řazení, kde Citroën obdržel 0 (a Ford 9). Předpokládám, že 0 znamená, že u automatické převodovky se tento parametr nesleduje a tedy ani nezapočítává do průměru... je to tak?

Citroën nabízí více prostoru, což je asi rozhodující. K tomu o něco lépe vypadá, má stejnou spotřebu a ztrácí jen jízdou na nekvalitních silnicích.
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2012 15:54
pár postřehů
To, co co designérsky předvádí Ford na novém Focusu/CMaxu, je přímo příšerné. Pokud chcete mít nevýrazné až splácané auto, navíc s palubní deskou ve stylu „HiFi věž 1995“, tak si kupte Hyundai, bude to stejné, ušetříte ale více než 100.000 Kč. A toto říkám jako bývalý majitel Escorta a starého C-Maxu.
Co se týká toho Picassa /mám teď/, tak úplně nechápu, co je to v testu za výbavový stupeň – v textu uváděný Exclusive to není, ten má nápis na zadních dveřích, vzadu tmavší skla a hlavně úplně jiná sedadla. Naopak toto auto má manuální klimatizaci, která se dává pouze do úplně nejnižší výbavy Attraction, ta se zase ale nedodává s poloautomatickou převodovkou BMP6.
Picasso ve střední výbavě Tendence – ve které ale pro běžné použití naprosto nic nechybí – se dá s motorizací 1.6 HDI a manuálem koupit pod 500.000. Já jsem majitem 1.6 HDI a musím říci, že to není závodník, ale na běžné rodinné ježdění je tato motorizace dostatečná.
Vnitřní prostor je dostatečný, ale proti opravdovému MPV /např. Galaxy/ tak přece jen ty centimetry chybí, na druhou stranu se podívejte do ceníku Galaxy, jaká je cena těchto centimetrů……
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2012 19:13
C4 ne
No já na zkušenosti teda zírám. Vyjel jsem s C4 Picasem (ne Grand) na zkušební jízdu. První šok bylo akvárko, do kterýho jsem nastoupil, asi jsem stydlivka, ale co je moc, to je příliš, připadal jsem si tam jak rybička nebo tygr v zoo...ale budiš. Jízda 90kmh, zprava mi vyletěl pták nízko při zemi, jen jsem se leknul a mírně škubnul volantem - ale opravdu mírně. Auto se tak zavlnilo, že mi opradu zatuhlo, jestli z toho půjde do smyku. Byla to opravdu malichernost. Hned jsem se otočil a auto vrátil... Neříkám, že má být každý auto tak nepoužitelný jako S-MAX - hlučný a tvrdý, ale nějakej kompromis by nezaškodil... Za mě MPV NE.
Rozbalit vlákno
1
16. 2. 2012 19:54
Re: C4 ne
trochu prehanas ;-) . Picasso nie je ziaden etalon jazdnych vlastnosti a dost sa naklana (co moze nahanat neznalemu strach), ale z cesty len tak lahko nevypadne ;-)
Avatar - Michal Fokt
16. 2. 2012 22:41
Díky
Nevím, co mám říct, tak se omezím jen na prosté - děkuji za pochvaly, které jsem v tomto případě opravdu nečekal. Jak zde správně zaznělo, mé srdce je jinde, než u velkoprostorových modelů nebo luxusních limuzín a zakládám si hlavně na analýze aut po řidičské stránce, tohle byla jen a pouze povinnost, do níž se mi popravdě vůbec nechtělo. Pokud se to povedlo, tak možná proto, že byla vítaná změna a tedy signál, že by člověk neměl být jednostranně zaměřený, ať už sportovní auta miluje sebevíc. ;-) Ještě jednou díky a doufám, že vás zase někdy dokážu oslovit.
Rozbalit vlákno
6
16. 2. 2012 22:53
Re: Díky
Troufám si tvrdit, že zdaleka nemluvím jen za sebe, když řeknu - pane Fokte, netřeba děkovat, to my děkujeme Vám. :yes:

Budu velmi rád, když si podobnou "povinnost" střihnete častěji ;-)
16. 2. 2012 23:01
Re: Díky
Souhlas, jednostrannost není ani matkou moudrosti ani matkou zkušenosti. Koneckonců i z věcí "za trest" se nakonec může vyklubat zajímavá práce a následně zajímavé čtení. Popravdě si však napišme, že test je lepší než obě auta dohromady... Co je však důležité, ukázalo se, že lze napsat strhující text o autech ze segmentu, u nichž by se to na první pohled možná ani nezdálo.

Tedy... BRAVO :yes:
16. 2. 2012 23:22
Re: Díky
Připojuji se k ostatním a děkuji za skvělou recenzi/dvojtest.
Za mě dodávám - francouz mě bohužel ničím neoslovuje, i design je fádní a nezajímavý.
Pravděpodobně zcela naplňujeme Vaše představy řidiče fordova vozu - mladá 4 členná rodina s řidičem, který si rád vychutná velmi kvalitní podvozek i na našich necestách.
Jízdě v MPV stejně jako vyššímu posedu jsem propadnul a doufám, že klasické kombi střední třídy budou pouze co nejkratší epizody během pracovních cest.

Ještě jednou díky! :yes:
Avatar - HEMI
17. 2. 2012 00:01
Re: Díky
Tiež sa pripájam a opakujem už povedané, za test ďakujeme my Vám (a navyše sa to cení o to viac, že ste to napísali tak kvalitne aj napriek tomu, že kategória MPV nie je Vaša obľúbená šálka kávy, kde ste dokázali abstrahovať od zažitých návykov/nárokov na autá z testov napr. na autofune, ale vžili ste sa do kupcu MPV...) :yes:
Inak nedočkavo čakáme na ďalšie testy! :-)
Avatar - sgt
17. 2. 2012 10:41
Re: Díky
Dovolím si povedať, že ak to bola povinnosť, tak takéto povinnosti by ste mohli mať častejšie ;-)
Veď kto iný má testovať MPV ak nie rodič minimálne s dvoma deťmi.
Takže gratulácia :yes:
17. 2. 2012 14:59
K testu
Nie je mi jasných pár vecí:

-Jak prišlo Picasso k tomu, že za radenie nemá ani bod? V Citroene sa nedá zaradiť rýchlosť? Ak má bodový rozdiel vyjadrovať rozdiel medzi radením vo Forde a v Citroene, potom sú bodové rozdiely v niektorých iných oblastiach voči reálnym rozdielom úplne mizivé... Že by robotizovaná prevodovka bola takým handicapom, že Ford si zaslúži 9 bodov a Citoren nulu? Rozdiel v prevodovkách nie je v tomto prípade nijak zohľadnený ani pri porovnávaní ceny.

- "...umocněné navíc neblaze proslulým škubavým a pomalým řazením, jemuž paradoxně vůbec nesvědčí jízdní režim, pro který byl vytvořen – popojíždění po městě. " - zle chápem, alebo to vážne autor myslel tak, že MPV je určené na "popojíždění po městě"?

Inak skutočne fajn text, podľa mňa nanajvýš objektívny. :yes:
Mimochodom, k testu by mohol napísať svoj názor aj niekto ďalší z redakcie, určite v testovaných autách nejakzil len sám testér a autor článku. Koľko ľudí toľko chutí a viac očí viac vidí - niekto môže oceniť, alebo mu naopak môže prekážať detail, ktorý si niekto iný možno ani nevšimne.

:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
18. 2. 2012 10:25
Re: K testu
MPV primo ne, ale automat je jiste stvoren pro popojizdeni po meste.
Avatar - Slavek-TDM
17. 2. 2012 15:47
Rozmery kufru - super tabulka
Konecne :yes: Jen se mi trochu nepozdava ten udaj délka po třetí řadu sedadel (mm). Rozmery jsou udany asi spis az po prvni radu (tedy ridic a spolujezdec), neni to tak? :*)
Rozbalit vlákno
0