Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi – Novodobý Favorit

Sandero Stepway víc než co jiného připomíná starou dobrou Škodu Favorit. Proč si to myslíme a jak vlastně jezdí s moderním dieselem 1,5 dCi se dozvíte v článku.
Zpět na článek
11. 1. 2013 11:37
11. 1. 2013 11:46
11. 1. 2013 14:33
11. 1. 2013 16:08
11. 1. 2013 13:30
11. 1. 2013 17:29
11. 1. 2013 11:40
11. 1. 2013 11:46
11. 1. 2013 11:46
11. 1. 2013 11:48
11. 1. 2013 12:07
11. 1. 2013 12:52
11. 1. 2013 11:51
11. 1. 2013 13:32
11. 1. 2013 16:22
11. 1. 2013 12:02
11. 1. 2013 12:11
11. 1. 2013 14:15
11. 1. 2013 17:36
11. 1. 2013 23:39
12. 1. 2013 08:38
12. 1. 2013 12:14
12. 1. 2013 17:31
13. 1. 2013 22:04
12. 1. 2013 16:39
11. 1. 2013 12:12
11. 1. 2013 12:16
11. 1. 2013 12:39
11. 1. 2013 12:52
11. 1. 2013 13:31
11. 1. 2013 21:00
11. 1. 2013 12:13
11. 1. 2013 13:00
11. 1. 2013 13:12
12. 1. 2013 03:43
11. 1. 2013 17:43
11. 1. 2013 22:19
12. 1. 2013 03:48
11. 1. 2013 13:36
12. 1. 2013 16:35
11. 1. 2013 13:41
11. 1. 2013 13:44
11. 1. 2013 17:45
11. 1. 2013 20:04
11. 1. 2013 23:46
11. 1. 2013 16:16
11. 1. 2013 16:18
11. 1. 2013 16:42
11. 1. 2013 16:44
14. 1. 2013 12:59
11. 1. 2013 19:05
11. 1. 2013 19:55
11. 1. 2013 20:16
11. 1. 2013 21:01
11. 1. 2013 17:09
11. 1. 2013 17:42
11. 1. 2013 18:14
11. 1. 2013 18:38
11. 1. 2013 18:56
11. 1. 2013 19:16
11. 1. 2013 19:39
11. 1. 2013 19:57
11. 1. 2013 20:08
11. 1. 2013 20:15
11. 1. 2013 20:26
11. 1. 2013 21:56
11. 1. 2013 23:35
12. 1. 2013 10:30
12. 1. 2013 12:05
12. 1. 2013 08:50
11. 1. 2013 23:00
12. 1. 2013 23:03
14. 1. 2013 00:24
15. 1. 2013 17:23
15. 1. 2013 18:31
12. 1. 2013 00:14
12. 1. 2013 21:42
13. 1. 2013 23:15
14. 1. 2013 00:34
14. 1. 2013 00:49
15. 1. 2013 18:40
13. 1. 2013 10:57
13. 1. 2013 17:18
13. 1. 2013 10:40
13. 1. 2013 13:09
13. 1. 2013 15:33
13. 1. 2013 17:45
13. 1. 2013 20:24
25. 12. 2013 11:20
11. 1. 2013 11:10
Tleskám! V poměru cena/hodnota nepřekonatelné
praktické vozítko kategorie A/B (z bodu A do bodu B) :yes:
Rozbalit vlákno
1
11. 1. 2013 12:57
Re: Tleskám! V poměru cena/hodnota nepřekonatelné
Ano. O tom to je. :yes:
11. 1. 2013 11:18
Favo to není.S Dci *
Favorit měl nesmrtelný motor. 1,5 Dci je totální ***. :-)
Rozbalit vlákno
30
11. 1. 2013 11:30
Re: Favo to není.S Dci *
Slušný vychováníá nemáš, slovník taky ne...tak co s tebou chlapče?
Avatar - marek.g
11. 1. 2013 11:36
Re: Favo to není.S Dci *
keby bola vojna nechal bysom ho na místě zastreliť. Kedže máme hen ten mier trescem ho iba 30 dňami ostrej vazby >:-[]
Avatar - Ronault.
11. 1. 2013 23:29
Re: Favo to není.S Dci *
>:D :yes:
11. 1. 2013 11:43
Re: Favo to není.S Dci *
Co třeba uživatel deaktivován? Pouč se u feťáka Powérbala na Garáži. >:-[]
11. 1. 2013 11:48
Re: Favo to není.S Dci *
Ty by jsi mohl být můj chlapec. >:-[]
11. 1. 2013 12:58
Re: Favo to není.S Dci *
Nepleť si to tady se seznamkou. >:-[]
Avatar - marek.g
11. 1. 2013 11:33
Re: Favo to není.S Dci *
Totální ***...jo a proto ji dávají i do Mercedesů... >:-[]
11. 1. 2013 11:34
Re: Favo to není.S Dci *
V Mercedesu je upravená
11. 1. 2013 11:37
Re: Favo to není.S Dci *
Vlastně je to úplně jinej motor viď :-)
11. 1. 2013 11:49
Re: Favo to není.S Dci *
Zůstal jen blok motoru. Mercedes není na hlavu.
11. 1. 2013 12:49
Re: Favo to není.S Dci *
Tak určitěééé. ;-)
Jesť ti chutí?
Avatar - Ronault.
11. 1. 2013 23:29
Re: Favo to není.S Dci *
On ne, ty ano. ;-)
11. 1. 2013 11:39
Re: Favo to není.S Dci *
Jo, jako že v M-B vzali "totální ***" - máš super mega cool kultivivanej projev, mimochodem, voe - a udělali z ní "supr engine"? To si vážně myslíš?

Pevně věřím, že ti je maximálně 16. Pokud ano, neboj, to je puberta a máš slušnou šanci že z toho vyrosteš. Pokud ne, je mi tě líto.

Jo a nakonec ještě: :-)
11. 1. 2013 11:44
Re: Favo to není.S Dci *
Neuhod. Blbe
11. 1. 2013 11:46
Re: Favo to není.S Dci *
Jedinej, kdo se tu tak může titulovat jsi ty, Změň přístup, slovník, nepiš hlouposti a jsi vítán, do tý doby všechno špatně chlapče... :no: 8-s
11. 1. 2013 11:47
Re: Favo to není.S Dci *
Tys to ani nepochopil, viď?

Hele, jdi si ty své komplexy vybíjet někam jinam.
11. 1. 2013 11:34
Re: Favo to není.S Dci *
No jo...není to Fávo s modrou palubkou :-)
11. 1. 2013 11:37
Re: Favo to není.S Dci *
to bylo * vedlehčené >:-[]
11. 1. 2013 17:26
Re: Favo to není.S Dci *
favo mal nesmrtelny motor? Si robis srandu? na favu nebolo nesmrtelne nic, kazdy favo co som videl a mal viac ako 100 000km, bol totalny kram, ktory bol dva hrbole pred rozpadnutim
11. 1. 2013 19:03
Re: Favo to není.S Dci *
Nemělo to samé není ani 1,5 Dci tohle chtěl básník říci, časem snad pochopíš ;-\
11. 1. 2013 18:49
Re: Favo to není.S Dci *
Trefné :yes: :-) A pravdivé ;-)
11. 1. 2013 18:59
Re: Favo to není.S Dci *
Vrana k vrane sadá, rovný rovného si hľadá.
11. 1. 2013 19:05
Re: Favo to není.S Dci *
Máš snad jiný názor co se týče 1,5 Dci? Sem s ním! Fáčko mělo rádoby motor a 1,5 Dci je to samé jen o hodně, hodně mladší. Nic jiného nechtěl auto říci.
11. 1. 2013 21:37
Re: Favo to není.S Dci *
A skade si o tom presvedčený? Mal som 1,5dCi vo dvoch autách a v oboch o svojich kvalitách presvedčil. Ty máš zatiaľ s tým tebe podobným vyššie len primitívne reči.
Avatar - Ronault.
11. 1. 2013 23:32
Re: Favo to není.S Dci *
Petře, Petře, zase nový nick? Kdybys nepsal takové nesmysly, tak bys bez trapnosti mohl zůstat u jednoho.
12. 1. 2013 21:39
Re: Favo to není.S Dci *
Co prosím???
12. 1. 2013 21:40
Re: Favo to není.S Dci *
Každý je spokojený s něčím jiným někomu stačí pivo za 3,- někdo si dá raději za 30,-
Avatar - Ozzman
13. 1. 2013 18:36
Re: Favo to není.S Dci *
Nikde není psáno, že to za 30,- musí být lepší...
13. 1. 2013 18:54
Re: Favo to není.S Dci *
Lepší určitě nebude.... >:D
11. 1. 2013 11:29
Doplnění
Nikdo kdo měl Favorit,nebo Felicii si nekoupí Sandero Stepway s poblbaným 0,9 Tce a už vůbec ne s 1,5 Dci. Nikdo. Až u Dacie zjistí,že to nikdo nekupuje,tak změní názor. Tedy pokud nezasáhne rudá EU. :-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - woody-alien
11. 1. 2013 11:36
Re: Doplnění
Jistěže ne. Místo nového "šrotu" Dacie si totiž koupí supermainstreamovou desetiletou Oktávku s tédéíčkem z bazaru, po prvním majiteli s 58.000 km na tachometru. A s tou už udělá na návsi pořádnou parádu. >:D

PS: Koukám že jsi tady novej, ale entréé je to tedy jako hrom. To se musí nechat. >:-[]
11. 1. 2013 11:37
Re: Doplnění
>:D :yes:

Doplňuju:...Woody, ten je těžkej >:-[]
11. 1. 2013 11:38
Re: Doplnění
Novej jo?? To si jen myslíš panravo
11. 1. 2013 11:46
Re: Doplnění
>:D :yes:

To je pravda. 10-15 takových a můžeme to tady zabalit. Snad si to tady jen spletl s Novinkami a vrátí se zpátky k sobě podobným ;-)
11. 1. 2013 14:33
Re: Doplnění
Náhodou 1.9 TDi byl dobře zkounstruovaný motor. Možná neměl nejlepší charakterisky, ale nejspíš bude jezdit déle než polovina dacii. Tím nechci nijak hanit 1.5dCi. Ve světle toho, co se dnes produkuje patří mezi nadprůměrné motory, i když má na hlavě kosočtverec ;-)
Avatar - woody-alien
11. 1. 2013 15:31
Re: Doplnění
Víš, já vůbec neměl v úmyslu hanit Octavii nebo TDI, ale ten způsob uvažování. ;-)
11. 1. 2013 16:08
Re: Doplnění
Já chápu, že to bylo obrazně.
Já jsem zase chtěl obrazně naznačit, že při tom co a v jaké kvalitě se dnes produkuje není vůbec od věci sáhnou po něčem dobře udělaném a třeba i deset let starém, protože nakonec vlastně ušetřím (pokud se k tomu nechovám jak prase a nečekám, že až zkončí záruka, koupím si nový - což je asi mimochodem to, co by každý výrobce nejraději).
Avatar - Nerez
11. 1. 2013 13:30
Re: Doplnění
Ještě jsem tě snad neviděl, že bys tady nějaké auto pochválil. Jen všechno zkritizuješ a že bys uvedl nějaký argument, to ne... :no:
11. 1. 2013 17:29
Re: Doplnění
kamo, ty si analnityk od pohladu.... keby si to aspon napisal v r 2004, ked dacia zacinala s loganom, ale ze sa este stale najde taky pako, co je uplne mimo realitu....ty si doteraz sedel vo vazeni?
Necitas ine clanky, kde pisu o uspechoch tejto znacky? Necitas clanky kde sa pise, ze prave tato znacka zmenila EU trh?
Avatar - 3_diamanty
11. 1. 2013 11:33
captur oficialne
[odkaz]

musim povedat ze sa mi paci :yes:

podla ocakavania su budiky rovnake ako v cliu ;-)
Rozbalit vlákno
3
11. 1. 2013 11:36
Re: captur oficialne
však to je vevnitř Clio.
Avatar - 3_diamanty
11. 1. 2013 11:48
Re: captur oficialne
[odkaz]

[odkaz]

ano vychadza z clia ale bystre oko vidi rozdiel :yes:
;-)
11. 1. 2013 12:20
Re: captur oficialne
skelet vole >:D
11. 1. 2013 11:36
Stýpwaje nééééééééé
V úvahu připadá pouze normální Sandero. Motory verze Stýpway >:D jsou na * >:-[]
Rozbalit vlákno
23
11. 1. 2013 11:38
Re: Stýpwaje nééééééééé
Rattusi, dle tvý logiky se dávají do normální verze jiný motory? Můžeš to prosím doplnit nějakou oficiální zprávou?
11. 1. 2013 11:39
Re: Stýpwaje nééééééééé
1,2 16V 55kw. Zbytek si můžou strčit do ***eeee
11. 1. 2013 11:40
Re: Stýpwaje nééééééééé
Zkus modifikovat slovník, tenhle se tu nenosí...
11. 1. 2013 11:41
Re: Stýpwaje nééééééééé
polib mi
11. 1. 2013 11:43
Re: Stýpwaje nééééééééé
Uklidni se chlapče, zatím se tu profiluješ dost hloupým způsobem
Avatar - Johny.Rico
11. 1. 2013 11:48
Re: Stýpwaje nééééééééé
Jak ho čtu, tak je jasné, že sem přišel jen pobuřovat. Tipuji ho na elektrikáře z učnáku, nebo zedník, ti byli vždy trošku jiní >:D
11. 1. 2013 11:43
Re: Stýpwaje nééééééééé
Ne, ty "polib" nám. Buď se chovej na určité úrovni, nebo prostě z těchto diskuzí vypadni. Na takové výrazivo tu nikdo není zvědavý.
11. 1. 2013 11:46
Re: Stýpwaje nééééééééé
se neposer. Nasedni na tříkolku a zmizni
11. 1. 2013 11:47
Re: Stýpwaje nééééééééé
Myslím, že velmi rychle zmizíš ty :-)
11. 1. 2013 11:50
Re: Stýpwaje nééééééééé
Jj, dávám mu den, maximálně dva ;-)
11. 1. 2013 11:51
Re: Stýpwaje nééééééééé
Já dvě hodiny :-)
11. 1. 2013 11:52
Re: Stýpwaje nééééééééé
Uvidíme.
11. 1. 2013 12:22
Re: Stýpwaje nééééééééé
>:D :yes:
11. 1. 2013 13:36
Re: Stýpwaje nééééééééé
;-)
Avatar - Ronault.
11. 1. 2013 23:36
Re: Stýpwaje nééééééééé
:yes:

Aleši, mimochodem, dobrý test. Kdybych mohl dávat hvězdy jako vy autům, jsou tam minimálně 4,5 :yes:
Avatar - woody-alien
11. 1. 2013 11:48
Re: Stýpwaje nééééééééé
Vždycky když se tady někdo podobnej zjeví, chlácholím se slovy : "Všichni jsme dítka Stvořitele, i to Boží hovádko Rattus..." >:D
11. 1. 2013 11:51
Re: Stýpwaje nééééééééé
Občas něco upadne z boží náruče... :-)
Avatar - woody-alien
11. 1. 2013 11:57
Re: Stýpwaje nééééééééé
A když už, tak pořádně... ;-)
Avatar - iudex
11. 1. 2013 12:08
Re: Stýpwaje nééééééééé
Jak sa píše v jednej starej knihe: "...blahoslavení chudobní duchom..." >:D
12. 1. 2013 11:27
Re: Stýpwaje nééééééééé
Doplním - chudáci tí úplne bez ducha... ;-)
Avatar - Bristol
11. 1. 2013 12:04
Re: Stýpwaje nééééééééé
odkud tě pustili prosimtě...? ;-)
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2013 19:31
Re: Stýpwaje nééééééééé
Z třetího patra.
12. 1. 2013 11:28
Re: Stýpwaje nééééééééé
Chobotnice boli z druhého... ;-) Toto tiež vyzerá na mozog z plastelíny...
11. 1. 2013 11:40
KKK
Ropa je do Sandera úplně mimo. Kolik se jich asi prodá? 1% ? A turbosráč mi nesmí domů.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
11. 1. 2013 11:46
Re: KKK
Tebe evidentne nesmie "domov" hlavne rozum. ;-)
11. 1. 2013 11:46
Re: KKK
Tak si kup ropáka Dacii. Rozume. Máš hlavu z mramoru tak drž hubu
11. 1. 2013 11:48
Re: KKK
Snad jsi si nemyslel, že by jsi mohl u takovýho kádra použít zdravej rozum :-)
Avatar - iudex
11. 1. 2013 12:07
Re: KKK
Btw. nick zdravy rozum som tu už dlho nevidel.
11. 1. 2013 12:52
Re: KKK
Ten ale občas napsal něco rozumnýho, Krysa je jinej kalibr. ;-\
Avatar - Nerez
11. 1. 2013 13:32
Re: KKK
Podívej, kolik je cena testovaného auta. Takto povedený diesel za tu cenu je terno. Prodá se jich dost...
Avatar - Emel
11. 1. 2013 16:22
Re: KKK
Za celé Sandero a rok 2012 je nafta 7,4%, což je na danou třídu hodně.
11. 1. 2013 11:51
Máte vůbec Dacii?
Sami Dacii nemáte,tak * mládeži. >:-[]
Rozbalit vlákno
11
11. 1. 2013 11:52
Re: Máte vůbec Dacii?
Mírněte se prosím.
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2013 19:31
Re: Máte vůbec Dacii?
Aleši, smažte ho rovnou, takhle se chová vždycky.
Avatar - elNiino88
11. 1. 2013 11:53
Re: Máte vůbec Dacii?
Jsem nevěděl že je podmínka vlastnit Dacii aby o ní mohl člověk diskutovat >:D
Avatar - iudex
11. 1. 2013 12:05
Re: Máte vůbec Dacii?
Ak je Tvojím cieľom byť vymazaný v rekordne krátkej dobe, robíš to dobre. ;-)
11. 1. 2013 12:13
Re: Máte vůbec Dacii?
ty už jsi mrtvý dávno bysto >:-[]
Avatar - iudex
11. 1. 2013 12:34
Re: Máte vůbec Dacii?
Áno, ale na mňa sa nezabudlo a spravili mi aspoň bustu; Ty odídeš do zabudnutia najneskôr zajtra. ;-)
11. 1. 2013 12:37
Re: Máte vůbec Dacii?
Na bustu dobrá reakce ;-)
11. 1. 2013 17:27
Re: Máte vůbec Dacii?
:yes:
Avatar - Emel
11. 1. 2013 16:21
Re: Máte vůbec Dacii?
Málem by mi bylo sebe sama líto ;-)
11. 1. 2013 11:57
Až na výběr motorů fajn
Nové Sandero je samozřejmě mnohem lepší než staré o tom žádná. Ale motorová nabídka je poněkud nepřijatelná. Děkuji EU. >:-[] Diskutovat můžete i když nevlastníte ,máme demokracii. či spíše demo***smus :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
11. 1. 2013 11:59
Re: Až na výběr motorů fajn
na nadavanie a rypanie si si zvolil nevhodnu stranku ;-) skus inde :yes:

na nadavky nie je nikto zvedavy
Avatar - Bristol
11. 1. 2013 12:02
Sandero/Logan
proč ne, auta s podobným zaměřením jsou třeba, a je dobře že jsou schopná a plnohodnotná(skoro) vozidla, autopujčovny a taxislužby v zemích třetího světa(nejen) právem jásají :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
11. 1. 2013 12:06
Re: Sandero/Logan
suhlas.... navyse na slovenske rozbite cesty je stepway idealne auto.... a velakrat clovek nepotrebuje stvorkolku ale len vyssi podvozok a to mu stepway ponukne za slusne peniaze... kde clovek kvoli par cm zvacsenej svetlej vysky ktoru potrebuje nemusi hned kupovat SUV za 20 tisic eur :yes:

treba povedat aj to ze tento novy stepway vyzera velmi dobre cize okrem praktickych uzitkovych vlastnosti majitelovi da aj akysi solidny vzhlad a dostojnost....to znamena ze sa za toto auto nemusi nejako hanbit.... neposobi lacno prave naopak.. posobi stylovo a velmi sympaticky :yes:
11. 1. 2013 12:11
KUK
Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi není novodobý Favorit >:-[] 1,5 Dci vydrží 150000km. Pak se vylágruje ,nebo posere jinak. 1,3 OHV přežije 3 karoserie Favoritu. >:D Sami si to nekoupíte a máte rozumy.
Rozbalit vlákno
8
11. 1. 2013 14:15
Re: KUK
Souhlas ... slova jako "blbuvzdornost" nebo "jednoduchost", které autor článku k Dacii použil, pro 1.5 dCi rozhodně neplatí. V podstatě jediný motor, který dává do auta jako Dacie smysl, je základní 1.2 16V. Jenže u toho zase narážíme na problém, že takové Sandero je pomalejší než ten vzpomínaný Favorit.
11. 1. 2013 17:36
Re: KUK
tak neviem ake motory boli vo favo, ale pamatam si, ze som raz soferoval favo 44kw a malo to mx 130kmh. mal najazdene 80 000km a bolo to nieco strasne, slo sa to rozpadnut. ani nemusim hladat po internete cisla pre zrychlenie 0-100 aby som vedel, ze medzi 44kw favom a 1,2 55kw c liu.sandere je priepastny rozdiel v prospech clia.
Avatar - Ronault.
11. 1. 2013 23:39
Re: KUK
Před nedávnem jsem jel s Meganem II s jedním z prvních 1,5 dCi, 300t km a šlapal krásně, teď otročí bez problémů s rozvozem pizzy.
12. 1. 2013 08:38
Re: KUK
Ano, tomu věřím. V podmínkách dobrého zacházení, kvalitní nafty a pravidelného servisu může i dCi najet půl 300 tisíc. Ale Favorit to zvládne i v případě, že někdo občas ty jmenované podmínky nedodrží - tomu se právě říká "blbuvzodrnost".
12. 1. 2013 12:14
Re: KUK
Nevím, jak funguje rozvoz pizz u Ronaulta. Ale co jsem viděl pizza auta všude možně, jezdí s tím často největší cvoci a rozhodně to nešetří. Ani z principu moc nemůžou, nastartuješ, vyrazíš pod plynem, abys to rozvezl než ti jídlo vychladne a hned to zase po pár km vypínáš. Klidně i na pět minut, než dorazí zákazník. A pak zase letíš pro další. Obdivuji, že to někdo dělá s dieselem, naštěstí tenhle nebude mít DPF, jinak by to bylo úplně zabité...

Ještě k tomu, jak jezdí pizzaři u mně, když začne hustě sněžit, normální auta nevyjíždí, nebo se plouží třicet, čtyřkolky valí 60 a jen pizzaři se k nám do vesnice valí stovkou... >:-[]
12. 1. 2013 17:31
Re: KUK
Snad si nemyslíš, že těch 300 tkm najelo to auto při rozvozu pizzy, to spíše pizerrie koupila levnou ojetinu :-)
Avatar - Ronault.
13. 1. 2013 22:04
Re: KUK
Samozřejmě, ale znám více 1,5 dCi s tímto nájezdem.
12. 1. 2013 16:39
Re: KUK
Tim pádem nám už 100t přejíždí, asi podám stížnost na nejvyšší soud, že nám Dacie prodala až moc kvalitní motor 8-s Takovou drzost bych si neměl nechat líbit! >:D

PS: Podle tvejch příspěvků budeš asi dobrej kousek, ale co, každá skupina má svého krysaře... >:D >:-[]
11. 1. 2013 12:12
To snad ne
"Na vesnicích to vědí, pro cestu s károu do lesa vás zajímá hlavně světlá výška, protože v zimě (kdy byste pohon všech kol využili) už musíte mít dřevo pěkně srovnané v kotelně"
1)Na vesnicích vědí, že do lesa se hlavně nejezdí "bězným" autem, ale buď traktorem, nebo "lesním speciálem"(osobně mám mitsu lancer kombi 4x4 se zvýšenou svorností zadního dif.)-proč by si huntovali auto? 2) Ač bydlím cca 40km od matičky stověžaté směrem po D1, tak 4x4 tu alespoň na sézoní ježdění ma min1/4 vesnice, neboť v zimě je to s dvoukolkou težké-hodně ;-\ Několikrát za zimu se nám přímo před barákem v křižovatce vytvoří parkoviště aut čekajících na sypač, protože dokud neposype, dvoukolky neodjedou 3) Jen tak pro doplnění, na dříví se jezdí hlavně na podzim a v zimě, protože to vyrovnaný dříví tam leží už dva roky a je třeba myslet dopředu a kdy jindy je čas než v zimě a 4x4 se neuplatní jen na sněhu, ale i na blátě, mokré trávě, mokrém listí...... V létě se na dříví člověk akorát splaví :-) Takže, věřím že jsou racionální důvody, pro které se nevyrábí verze 4x4, ale zdůvodnění v jinak fajn textu je takové..."pohádkové"
Rozbalit vlákno
5
11. 1. 2013 12:16
Re: To snad ne
1/4 vesnice má 4x4? To jste tedy pěkně bohatá víska! Kde to je, já jen že tady u nás, v pátém nejbohatším regionu EU, se takhle nemáme, tak bych si do své předokolky hodil svých pět švestek a jel k vám. ;-)

Ne, hele, snad každému je jasné co tím chtěl autor říci...
11. 1. 2013 12:39
Re: To snad ne
Já jsem také doufal, že snad každý pochopí, co jsem tím chtěl říct. Většina těch 4x4 jsou starý mrchy typu ARO, Samurai, Pajero, Vitara rv. +/- něco po Kristu, právě proto, že jako daily car si 4x4 ve stejné úrovni jako 2kolku málo kdo dovolí. Vyjímkou mladší 15 let tak jsou snad jen SX-4. Ti co na to maj, si užívají Land Cruiserů, X trailů a dalších fajn aut. Ale ani ty to do lesa netahaj a buď na to maj lidi, nebo Zetor. Předchozím příspěvkem jsem se tedy snažil naznačit něco v tom sty, že je škoda, že neexistuje verze 4x4 a tak v malých a cenově i provozně použitelných vozech zůstává už jen přeci postarší SX-4 ;-)
11. 1. 2013 12:52
Re: To snad ne
SX-4 a Duster, bych jen dodal...

Samozřejmně, mě to bylo jasné - proto ten smajlík, můj příspěvek výše ber hodně s nadhledem (spíš jako kdyby tam ti smajlíci byli dva) ;-)

Já si takové auto umím představit např. pro myslivce, klidně i z města. Občas potřebuje jen projet po polní či lesní cestě, v tu chvíli je vyšší podvozek super. A v případě špatného počasí do lesa tak jako tak nepůjde, no ne? ;-)
11. 1. 2013 13:31
Re: To snad ne
V podstatě souhlasím ;-) Snad až na fakt, že i to sebehorší 4x4 využiji spíš, než zvýšenou světlost. Toť má dlouholetá zkušenost. Dokud jsem němel svůj "lesní speciál" >:-[] Jezdil jsem space wagonem nebo mazdou 626 a ani na cestách rozježdených od traktoru jsem neměl problém, dokud nepřišlo bahno nebo sníh. Ostatně teď i když do toho lancera nacpu dříví dovnitř + vozík, tak mi světlou výšku mohou závidět i ty největší tuneři(stěží 10cm) a i přezto naprosto suvereně projedu kde potřebuju a sníh hrnu před sebou jak pluh. K myslyvcům jen doplním, že to jsou takový blázni, že např. na podzim jsem musel sousedovi když jel na hon sušit rozdělovač na Samurajovi, jak bylo hnusný počasí, že mu v něm i za jízdy kondenzovalo a chudák nevěděl co s tim 8-s. Proto taky toho samuraje má, jinak má samo Octu s naftou na hlínách >:-[]
Jo, na Dustera jsem zapomněl.
11. 1. 2013 21:00
Re: To snad ne
Dacia Sandero 1.2 má zrychlení z 0 na 100 za 14.5 s. Favority měly několik výkonových verzí, ta jevýkonější zrychlovala za 13 s.
11. 1. 2013 12:13
Výborný test
Děkuji za jeden z nejlepších testů poslední doby. Naprosté pochopení určení auta, žádná postpubertální srovnávačka typu "jako dobrý ale jako Golf to teda nejede a olítanej S-max bude za ty peníze lepší (asi většina tuší kam mířím)". S autorem nesouhlasím v jedné maličkosti - rumunským "Favoritem" bylo dle mého předchozí Sandero. Tohle je rozhodně rumunská "Felicie" - technicky sice cca 2 generace pozadu, ale vše odladěné, v líbivém kabátku.

Vůbec, analogie s moderní historií Škodovky je nabíledni - jen je zde posun o cca 15 let, což je pro mnoho zdejších jedinců obdoba termínu "věčnost" - upadající automobilka, kterou koupí velký koncern, NEudělá z ní montovnu ale svébytnou značku, položenou svým zaměřením "pod" mateřský koncern, využívající techniku tohoto koncernu, ale zachovávající si svébytnost svých modelů. Teď jen popřát Dacii její vlastní "Oktávku" - model, který ze stále ještě podceňované automobilky udělá vážného konkurenta pro všechny. Já osobně bych si vsadil na příští Duster.

Takže za mně - BRAVO a díky, pane Jumngmanne, za perfektní test :yes:

BRAVO Renaulte, ale i VW, že jste nepoložili značky, bez nichž by byla motoristická Evropa chudší :yes: (a při této příležitosti :no: Fiate za to, co děláš AR a hlavně Lancii)

A nakonec BRAVO Dacii - za sympatické vozy, za zjevný pokrok model od modelu. Za Lodgy, kterou stále považuji za geniální počin (i když pěkně ošklivý) :yes:
Rozbalit vlákno
34
11. 1. 2013 12:14
Re: Výborný test
Název článku je zavádějící
11. 1. 2013 12:20
Re: Výborný test
Jestli myslíš název testu - "Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi – novodobý Favorit" tak to ano, souhlasím.
11. 1. 2013 12:21
Re: Výborný test
Nesouhlasím.Verze s 1,5 Dci je cenově jinde než by mělo levné auto pro malý nájezd být.
11. 1. 2013 12:34
Re: Výborný test
Reagoval jsem ve chvíli, kdy jsi tam měl napsáno pouze "Nesouhlasím". Stejně se mi zdá že nereaguješ až tak moc na předchozí diskuzi, ale budiž:

+/-280 (a určitě se s cenou nakonec v reálu dostaneš k 250ti) za nejvybavenější model Sandera s nejdražším motorem se ti zdá moc? Mně ne.

1,5 Dci má nějaké zásadní problémy se spolehlivostí, jak píšeš jinde v diskuzi? Má pro to nějaký důkaz, můžeš hodit odkaz? Já jen že o tomhle slyším poprvé...

A nakonec - proboha, kdo by si do "auta pro malý nájezd" kupoval diesel? V takovém případě si snad každý kdo trochu přemýšlí koupí výrazně levnější a k tomu určený benzín, ne?
Avatar - Emel
11. 1. 2013 16:20
Re: Výborný test
Až na to, že pro vrcholný model je k dispozici jen dCi a 0,9TCe... to opravdu nemusí vyhovět každému.
11. 1. 2013 22:11
Re: Výborný test
To ano a uznávám - to je v případě lowendu zbytečná chyba.
Avatar - Ronault.
11. 1. 2013 23:42
Re: Výborný test
Problém je, že aktuálně stojí lépe vybavená 308 HDI 300t.
12. 1. 2013 18:56
Re: Výborný test
Sandero má smysl s benzínem za cenu do 250ti. Ve vyšších cenových hladinách jsou daleko vhodnější kandidáti, o tom žádná.
12. 1. 2013 21:10
Re: Výborný test
CHTĚL SI NAPSAT DO 200000.
12. 1. 2013 23:25
Re: Výborný test
Ne, chtěl jsem napsat to co jsem napsal. ;-)
13. 1. 2013 17:14
Re: Výborný test
Akurát s tou 308 nevybehneš do lesa na poľovačku, ani veľmi mimo cesty na ryby. Ani jej nevyšpliechaš interiér wapkou... ;-)
Avatar - Ronault.
13. 1. 2013 22:05
Re: Výborný test
To bych nedělal ani se Sanderem.
Avatar - woody-alien
11. 1. 2013 12:41
Re: Výborný test
:yes:

Předběhl jsi mě, zatímco jsem se zabýval krysou obecnou. >:D

Tak tedy alespoň pochvala testérovi, že velmi věcně a střízlivě, přitom s vtipnými "kulturními vložkami" (řidiči převržení nehrozí >:D ), , zhodnotil auto a jeho určení. Dozvěděl jsem se vše, co jsem chtěl vědět. To se rozhodně o některých jiných zdejších testech říct nedá.

A k Dacii snad jen to, že vytrvale postupuje po vytyčené cestě nabídnout přiměřeně moderní, spolehlivé a prostorné auto za krátké peníze a umožnit tak nákup NOVÉHO auta i lidem s nižšími příjmy. Má moje sympatie a doufám, že právě zmíněná cílová skupina zákazníků už konečně pochopí, že lepší je mít nové Sandero než "šestkrátkolemkoule" čerstvě zajetou Octávku (Passata, Megana, Mondeo). ;-)
11. 1. 2013 12:47
Re: Výborný test
Cílová skupina si koupí 1,5Dci leda v malé míře. V řádu procent. Tak zdatní pánové ,zabrouzdejte netem a řekněne hlupákovi,kolik % prodejů mělo minulé Sandero s motorem 1,5 dýzel? Kolik no? >:-[]
Avatar - Emel
11. 1. 2013 16:12
Re: Výborný test
Když jsi se tak hezky charakterizoval, tak za odměnu... 7,4%.

Aby se ti o tom lépe přemýšlelo... třeba u takové Fiesty to je 0,14% (ne, nepřepsal jsem se, nemyslím 14%).
Avatar - woody-alien
11. 1. 2013 16:53
Re: Výborný test
:yes: Za to, že ses to "hlupákovi" zjistil... ;-) Sám jsem tedy těmi čísly překvapen...
Avatar - Emel
11. 1. 2013 17:02
Re: Výborný test
Sandero k tomu má ještě další cca. 4% na LPG.
11. 1. 2013 12:49
Re: Výborný test
Jj, koukám že co se Dacie či nákupu nového vozu/ojetiny týče, máme na to úplně stejný názor.

A tenhle test bych dával začínajícím redaktorů jako ukázku toho jak se má test lowendového modelu dělat. I já mám pocit že jsem se dozvěděl vše potřebné. A z testu nemizí ten dojem že je zkoušen "lowend", ale zároveň to nikoho - auto ani případné zájemce o něj, což považuji za nejdůležitější - neuráží. V přímém kontrastu byl např. zdejší test Lodgy - za to vzbuzení dojmu že jen hlupák by koupil nové Lodgy místo ojetiny by autor zasloužil "záhlavec".
11. 1. 2013 15:04
Re: Výborný test
Asi tuším, jak se autor toho testu jmenoval.
11. 1. 2013 15:12
Re: Výborný test
Jo, to je on ;-)
11. 1. 2013 15:12
Re: Výborný test
Už jsi viděl Captur?
11. 1. 2013 16:07
Re: Výborný test
Viděl. Líbí. Jsem zvědav naživo. Tenhle designový směr Renaultu se mi velmi zamlouvá.
Avatar - iudex
11. 1. 2013 13:42
Re: Výborný test
Tak tak, Aleš sa fakt vypracoval a každý jeho test je nadpriemerný. :yes:
11. 1. 2013 13:46
Re: Výborný test
Studovat, pilovat jazyky, po testu hodit na PS dvě hoďky GT a je to doma...

(nadsázka) :-)

...neznečistit si gatě každou čepicí, nebo propiskou dovozce je podstatně důležitější, testy Aleše se stávají perlou (kladně vzato) ACZ!
11. 1. 2013 15:07
Re: Výborný test
Test taky chválím a k Dacii bych jen dodal, že nejen cena láká. Jednoduchost auta a jeho ovládání taky láká. Ale i to jsme se z tohoto testu dozvěděli.
Avatar - woody-alien
11. 1. 2013 15:40
Re: Výborný test
To je pravda, a kromě toho se, jak se zdá, Dacie stále zlepšuje. A zatímco začínala s "odloženými" motory Renaultu, dnes dostala 0.9 TCe vzápětí po Cliu. Což zase může zvýšit důvěru zákazníků.
Avatar - woody-alien
11. 1. 2013 15:43
Re: Výborný test
A co Captur ? Co na něj říkáš ?
11. 1. 2013 16:38
Re: Výborný test
Až odložím kočárky, tak se už nemusím bát, že nový Mégane SUV půjde ve šlépějích Koleose a já zůstanu dál věrný. Na Capturu mě jen trochu vadí ta zadní chromovaná lišta. Třeba to ale nebude nutnost. Jinak ale designu není co vytknout. Svěží, jednoduchý design, čisté linie bez zbytečných kudrdlinek, sebevědomí bez agresivního a okázalého vzhledu, kompaktnost. A zmenšení světel také pomohlo. Clio se třeba bude inspirovat.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - woody-alien
11. 1. 2013 17:03
Re: Výborný test
U mě rozhodně dobrý. To zmenšení světel mě hned praštilo do očí, mně to u Clia nevadí, ale ku prospěchu věci to je. Pěkný, fakt pěkný. Nemá mít GTI dnes volno, že by nám k tomu něco napsal. >:D

PS: Nemáš nějaký zprávy o Cliu 1.2 Tce s dvojspojkou, kdy by asi mohlo dorazit ?
Avatar - Ronault.
11. 1. 2013 23:44
Re: Výborný test
Přidávám se! Výborný test.
11. 1. 2013 12:17
Posilovač
Ve starém Sanderu je sice také hydraulický posilovač,ale chování má stejné jako v předešlém Puntu elektrický. Žádná zpětná vazba. To soudruzi zklamali.Od hydrauliky bych čekal více.
Rozbalit vlákno
4
11. 1. 2013 13:04
Re: Posilovač
Od někoho, kdo je schopný psát na počítači, bych taky čekal vice.
11. 1. 2013 13:07
Re: Posilovač
počkej si na nového prezidenta >:-[]
11. 1. 2013 13:00
Děkuji
Děkuji za dobrý test. Přimlouval bych se, aby byl "bedýnkový test" prováděn pokud možno při všech testech. Řekne to o kufru více než litrové objemy s nebo bez rezervy, krychličky různé velikosti nebo dokonce i vodní vaky.
Rozbalit vlákno
6
11. 1. 2013 13:06
Re: Děkuji
Děkuji! Za bedýnky je nutno poděkovat strýci, jenž se o toto zajímal především >:D, ale máte pravdu, když se to bude hodit, vytáhnu z garáže bedýnky :-)
11. 1. 2013 13:12
Re: Děkuji
Je fakt že "bedničky s jablíčky" pobavily hodně :yes:

Jinak jako univerzální rozměr "bedniček" bych bral pivní přepravky - to v autě někdy přepravuje každý čech, i ten co nemá jablečný sad. A jejich rozměry zná každý ;-)
12. 1. 2013 03:43
Re: Děkuji
Popřípadě, kolik zvládne převézt "štěňat". :-) U pivních přepravek je problém, že jsou relativně vysoké.
11. 1. 2013 17:43
Re: Děkuji
Přiblížení využitelnosti zavazadelníku není špatná věc. Jeden server provádí test pomocí velkých balení toaletního papíru, jestli si dobře pamatuji. >:D Pěkně až po střechu.
11. 1. 2013 22:19
Re: Děkuji
A to JE potřebný, nevyčerpatelný derivát ;-)

Ne, vážně - pro to zkoumání objemu a hlavně využitelnosti kufru, v rámci nějakých +/- objektivních kritérií bych se také za podobná měření přimlouval.
12. 1. 2013 03:48
Re: Děkuji
Tohle zboží solidně simuluje měkká zavazadla, kterých převážíme nemálo (a člověk je často může nacpat do těch míst, kam se mu už pevné nevejde). Jinak měření VDA je v podstatě "bedýnková metoda". A jsou na to odborníci, kteří umí nacpat kufr jak nikdo jiný, až k prasknutí. :-)
11. 1. 2013 13:10
Co spojka?
V testu nezaznělo,jestli spojka zabírá zase tak blbě až nahoře :no:
Rozbalit vlákno
3
11. 1. 2013 13:36
Re: Co spojka?
Je klasicky dieselová, tedy malinko tužší, ale skokově nebo až na konci nezabírala, to bych zmínil.
Avatar - Nerez
11. 1. 2013 13:36
Re: Co spojka?
To by mě taky zajímalo. Párkrát jsem měl tu čest přeparkovávat Logana a ta spojka je děs. Jsem se cítil jakobych zrovna vylezl z autoškoly. Dole nic, uprostřed nic a až nahoře se začlo něco dít :no:
12. 1. 2013 16:35
Re: Co spojka?
když stim jezdíš každej den tak si zvykneš ;-)
Avatar - Nerez
11. 1. 2013 13:41
Stepway
Paráda. I minulá generace byla povedené levné auto a tohle udělalo nemalý pokrok. Za tu cenu je to vynikající nabídka a doufám, že jich na silnici uvidím vícero.
Dacia již není outsiderem trhu.
Bravo Dacia :yes:
Rozbalit vlákno
0
11. 1. 2013 13:44
Krysař
...nám rozhodil diskuzi, nicméně je faktem, že zhruba takhle si představuju solidní a levný auto. Vyšší podvozek bez problémů zvládne kdejakou polňačku, nebo příjezd k chatě v lese, rozumný místo pro děti vzadu a slušnej kufr, přitom v kompaktu.
Velmi slušnej naftovej čtyřválec a pohodlnej podvozek...to vše za rozumný peníze. Vidět takovou cenu kupec Punta nebo Corsy v 90-tých letech, šel by do mdlob.
Rozbalit vlákno
4
11. 1. 2013 17:45
Re: Krysař
Říkal jsem si, jak může být pod Sanderem tolik komentářů. Snad k tomu nevyburcovala zmínka o Favoritu. A on tu úřaduje Rattus.
Avatar - woody-alien
11. 1. 2013 17:50
Re: Krysař
A teď si představ, co by to bylo za tsunami, kdyby dorazil "starej Fáčkař" Ronault. >:D
Avatar - Ronault.
11. 1. 2013 23:46
Re: Krysař
Už jsem zde >:-[]

Samozřejmě Favorit byla jiná galaxie, Favorit měl duši! :-! Teda pro mne, pro ostatní byl na duši moc hranatý >:D
11. 1. 2013 15:03
Dacii fandím a proto ji mám .
Dnes už ovšem do mdlob nepůjde. Tak se mějte,jdu do šenku. >:-[] :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - dr.biker
11. 1. 2013 16:16
Sandero
V první řadě chci pogratulovat autorovi článku za povedený test. Nic zásadního v článku nechybí, ba naopak, určitě zájemce o Sandero potěšila zmínka třeba o přepravkách. :-)
Teď k samotnému autu, myslím si, že mi každý za pravdu (až na Rattuse), že za modernizované Sandero patří Dacii :yes: . Auto vypadá lépe nejen z venku, ale i uvnitř, třeba ty sedačky vypadají dobře. Zkrátka za necelých 300 tisíc dostanete prostorný a dobře vybavený vůz s jedním z nejlepších naftových motorů tohoto objemu, který pohání i Mercedesy. Samozřejmě auto není dokonalé, ale tyto drobné nedostatky zájemci o tento vůz mu rádi prominou, za tu cenu určitě.
Co se týče pohonu všech kol, tak s autorem článku souhlasím, pohon 4x4 by Sandero prodražil a navíc by kvůli složitější zadní nápravě zajisté došlo ke zmenšení zavazadlového prostoru. Kdo chce pohon 4x4, tak má možnost koupit Dustera, takže Sandero 4x4 nedává moc smysl.
A komu se nelíbí ten oplastovaný styl Stepway, tak je zajímavá nabídka verze Arctica s novým motorem 1,2 TCe, která stojí 223 tisíc. Za tuto cenu dostane zákazník auto s novým tříválcem od Renaultu a bohatou výbavou, kterou si může zákazník doplnit o další příplatky (elektrické ovládání zadních oken, loketní opěrka,…), které nelze k verzi Stepway objednat.
A bomba na konec, v létě se prý představí Sandero v provedení kombi, to bude teprve to správné auto pro české chalupáře!
P.S.: už se těším na další test, třeba zmiňované verze s novým tříválcem.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
11. 1. 2013 16:18
Re: Sandero
1.2TCe je čtyřválec, ne?
Avatar - dr.biker
11. 1. 2013 16:42
Re: Sandero
Sory, přepsal jsem se. Myslel jsem 0,9 TCe, čtyřválec 1,2 TCe se myslím ani nemontuje do Sandera.
14. 1. 2013 12:59
Re: Sandero
1.2 TCe se dava do Lodgy...Lodgy mam ,ale s 1.6 8V LPG
Avatar - Otrava
11. 1. 2013 19:05
Re: Sandero
Na druhou stranu, ač je Sandero relativně povedené a své kupce si jistě najde, tak mi nabídka Stepwaye úplně nesedí. Jestli je přirovnáván k favoritu, tak právě jednoduchý a na údržbu nenáročný motor je to, co chybí u Stewaye. Diesel mi nepřijde to pravé na popojíždění po vesnicích a 0,9 turbo vedle klasické 1.2ky není nejjednodušší. Přijde mi to zbytečné (tím spíš, že 1.2 jde objednat k levnějším verzím).
K ceně, s 1.5dci se prodává Fluence za 269tis. i s klimou...komfort bude vyšší, ač zadek je méně praktický. Ale i minulé Clio bude s dieselem o něco výhodnější a věřím, že třeba odhlučnění (a celkově v oblasti úsporných opatření) bude lepší. Technika +- podobná.
Vidím to, že nad takových 240-250tis. se prodá jen minimum Sander.
Avatar - dr.biker
11. 1. 2013 19:55
Re: Sandero
Vím, na co narážíš, chybí ti nějaký osvědčený nepřeplňovaný benzinový motor, který by vydržel věky bez údržby a jezdil by v pohodě i na benzín horší kvality. Takovým motorem byla 1,6 v minulém Sanderu, ale díky přísným emisním limitům se automobilka asi rozhodla tento motor nahradit stejně výkonným novým tříválcem. Alespoň je tomu tak na našem trhu, jak je to jinde, to nevím. Hold taková je doba, downsizing dorazil i do levných low-endových aut.
Současná nabídka motorů mi ale dává docela smysl, kdo jezdí málo a hlavně po městě, tak vezme základní 1,2 16v, kdo jezdí více, vybere si pružnější tříválec 0,9 TCe. A kdo jezdí denně delší trasy, tak sáhne po dieslových motorech 1,5 dCi a nebo nenáročný řidič si vybere 1,2 spalující LPG již od výrobce. Co se týče odolnosti motorů, tak naftové motory i základní benzín jsou léty prověřené spolehlivé motory a tříválec? Ten prověří samotný čas…
Avatar - Otrava
11. 1. 2013 20:16
Re: Sandero
Ne tak úplně. Mě vadí ta nemožnosti kombinovat. 1.2ka bude podle mě jasně nejčastější volbou u Sandera. Je dostupná od výbavy Access po Arcticu. Nechápu proč jí nelze pořídit ke Stepway. Nevěřím, že by zvýšená světlá výška představovala nějaký problém. A Stepway by měl (alespoň pocitově) bytelnější motor a stál by o nějakou tisícovku méně.
Ono 0.9 TCe je pro mě velkým otazníkem. Sice se za něj bude platit menší povinné ručení (pokud pod nátlakem nové éry downsizingových oturbených motorů nedojde brzy k změnám), ale jinak je to z testů dost rozporuplný motor. Nepřekvapilo mě, kdyby 1.2ka byla například ve městě jízdně příjemnější (než 0.9 čekající až zabere turbo) a podle některých zkušeností dokonce s nižší spotřebou. A že by po stránce celkové dynamiky 0.9 nějak excelovala, to jsem nikde neviděl. Ale nejel jsem v tom, tak jen soudím dle testů.

Jinak, já myslím, že na delší trasy si jen málokdo bude kupovat Sandero...jsou zde pohodlnější vozy s cenovou, která zase o tolik nepřevyšuje sandero. A jak říkám, přijde mi, že i minulé Clio by mu v tomhle mohlo přinejmenším vážně konkurovat..a takový fluence z vlastní stáje bude v pohodlí o třídu výše.
0.9 jsem zmínil výše...a jestli do Sandera půjdou majitelé favoritů a felicí, tak (i kdyby byla 0.9turbo sebepovedenější) předsudky a nedůvěra udělají své. Tím spíš, že 1.2ka se ukazuje ve velmi dobrém světle už nějaký ten rok.
Avatar - dr.biker
11. 1. 2013 21:01
Re: Sandero
Tak s tou 1,2 kou souhlasím, je to škoda, že si ji zákazník nemůže zvolit k výbavovým stupňům Stepway. Ale zase na druhou stranu se těch verzí Stepway oproti ostatním moc neprodá. Nejvíce se prodá výbava Ambiance a Artica, základní verzi si dnes asi moc lidí už nekoupí. V minulé generaci se verze Stepway myslím jen také prodávala s 1,6 kou, tu teď nahradí tříválec. Na konečný verdikt tohoto nového motoru si musíme počkat, chce to ho osobně vyzkoušet.
A k těm naftovým motorům, samozřejmě delší vzdáleností jsem myslel třeba 30 km do práce a 30 km z práce, ne nějaké daleké dálniční přesuny. V minulé generaci Loganů a Sander je docela často vidět dieselová motorizace, v nové verzi tomu bude asi taky tak, vždyť ve výbavě Arctica stojí slabší diesel 260 tisíc, to není moc.
Ale nejlepší volba bude pořád ta základní 1,2 ka, pokud ji tedy nepřiškrtili kvůli emisním limitům.
15. 1. 2013 23:15
Re: Sandero
ty nemožnosti kombinovat mne take zaraží a nejen v motoru. Stepway nemá v ceniku elektrická zadní okna (proč? když do neplastované verze jsou za příplatek taky, a to auto je úplně stejné, tak to dovnitř musí jít namontovat), stejně tak není možnost u stepway připlatit parkvací senzory (no u tohoto auta asi nejsou potřeba ale z principu), ač všude na prvních ofiko fotkách a videích jsou, a jejich umístění by zadní přidaný plast nevadil, jsou totiž až nad ním... tyhle nápady výbav nechápu
11. 1. 2013 17:09
Bravo
Tak takhle pozitivní test jsem opravdu nečekal :yes:

Potvrzuje to mé domněnky, že tato generace Sandera a Loganu se opravdu povedla :yes:
Rozbalit vlákno
0
11. 1. 2013 17:42
dobry test
tiez chvalim test.
Kludne ste mohli sandero vyskusat aj v lahkom terene, ani tam by vas nesklamal, na vidiek je toto auto vylozene ako stvorene.
este by ma zaujimal aj test sandera s motorom 0,9tce.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
11. 1. 2013 18:14
VZORový test
Zvlášť panu Vaverkovi bych doporučil číst tento test každý den před spaním >:D >:-[]

Opravdu po dlouhé době rozumně napsaný test s praktickými zkušenostmi a nezkřiveným čistým hodnocením. Bravo, chválím :yes:

Možná mohla zaznít zmínka o pozinkované kastli, zhodnocení kvality světel a hlavně popis toho, jak je (resp. není) chráněn podvozek, že bohužel nejsou vyplastovány podběhy (naštěstí jsou alespoň ošetřeny nátěrem)...

Konečně někdo pochopil, že kritizovat el. stahování umístěné u středového tunelu není v dané cenové kategorii na místě a reálně se vlastně vůbec nejedná o komplikaci, ale pouze o nedodržení dnešní v podstatě hloupé zvyklosti.

Konečně někdo dokáže napsat, že odemykání víčka nádrže klíčem je otrava. Že to je otrava i u lowendového vozu, natožpak u vozu za cenu mainstreamu (Rapid)...

Navíc tento StepWay zcela ukazuje na nesmyslnost dnešních rádoby SUV, kdy světlou výškou a tedy vlastně i terénními schopnostmi by kdejaké SUV dostalo kanára.

Se závěrem se shoduji, toto auto je opravdu reálný nástupce lidových vozů typu Felicia a Favorit. Kdyby tohle mělo být cestou k obnově vozového parku u nás, jednoznačně říkám ANO :yes:

Mít Dacii, to není žádná ostuda, je to ukázka spíše toho, že to mám v hlavě srovnáno, že si na nic nehraji a že bazarový život a role dojížděče aut není můj styl.

Bravo Dacia :yes: Bravo Renault :yes: Bravo A.Jungmann :yes:
Rozbalit vlákno
4
11. 1. 2013 18:22
Re: VZORový test
Ten poslední odstavec by si mohla dát Dacia nad vrata nebo na web, což jsou dnešní vrata.
11. 1. 2013 18:38
Re: VZORový test
Presne tak, rohYplnol - skvelý test...autor na rozdiel od mnohých miestnych diskutérov nie je zaujatý voči niečomu, čo patrí pod istú (niektoými nenávidenú a zosmiešňovanú) francúzsku automobilku....jednoducho objektívne zhodnotený pomer kvalita/cena......No a ten posledný odstavec - geniálne :yes: A to jazdím na niečom (viď nick) , podľa čoho to teda v hlave zrovnané nemám >:D
11. 1. 2013 18:56
Stepway
První Dacia která vypadá dle mého názoru dospěle, jako auto za které bych se nestyděl. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
11. 1. 2013 19:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aladeen
11. 1. 2013 19:39
Prečo nie ?
Je to , pekné , malé auto za dobrú cenu ktoré sa na nič nehraje , do mesta by som ho bral okamžite !
Redaktor často spomínal v interiéry tvrdé plasty a lacné detaily , len by som chcel vedieť prečo to nespomínali aj u Škody Rapid , ktorá má interiér na rovnakej úrovni ako Logan/Sandero , oni ale u škodovky radšej povedia že "Plasty sú tvrdé , ale to by ste na pohľad vôbec nepoznali navyše sú kvalitne spracované a pôsobia luxusným dojmom ", toto nikdy nepochopím ....
Rozbalit vlákno
0
11. 1. 2013 19:57
Koroze
Jak je to vlastně s pozinkováním karoserie u této nové Dacie? Co já vim tak dřív vyjížděli ,,dáčky" bez pozinku a dnes má třeba Logan MCV pozink jen z venku.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - rohYpnol
11. 1. 2013 20:08
Re: Koroze
co jsem se dočetl já, tak představa celopozinku je naprosto naivní i u mnohem zvučnějších modelů... Pozink samozřejmě u dnešní Dacie JE, otázkou v jaké podobě a kde. Osobně bych se toho ovšem vůbec nebál, rezavou Dacii jsem až na ty z počátku výroby Logana neviděl. A vzhledem k ceně je otázka, jestli je 10 let vylítaný bazarový vrak korozevzdornější než nová Dacia...

Navíc Felicia bez jakékoliv snahy o ochranu proti korozi jen s lakem vydržela 15 let ;-)
Avatar - Bristol
11. 1. 2013 20:15
Re: Koroze
ty jsi měl felicii co nerezla...? tak to by ses měl přihlásit do Guinessovi knihy rekordů... >:D
Avatar - rohYpnol
11. 1. 2013 20:26
Re: Koroze
ne, ale začaly reznout až tak po 10 letech, při troše péče těch 15 let dala v rozumném stavu... Takže vzhledem k tomu, kdy u Dacie antikorozní ochraně věnovali alespoň špetku úsilí, bych se toho nebál.

Každopádně jsem se bavil s jedním hdrým majitelem Felicie - "...je to dovoz z německa...pro německej trh byly kastle celopozink..." >:D
11. 1. 2013 21:56
Re: Koroze
já vím, že to 10 let bez koroze vydrží, ale přeci jen si myslím, že tímhle modelem šla dáčie o ,,level" dál a co si budem povídat, vyjedu do soli s mnohem lepším pocitem když budu vědě o pozinku ;-)

musim ti dát za pravda, že rezavou dáčii sem také ještě nepotkal, ale co jsme se dočetl tak koroze napadá například zadní víka kufrů a u MCV zadní dvěře kufru ;-\

abych pravdu řekl, do téhle dáčie bych šel :yes: ,podvozek z Clia to není nic co by nefungovalo no a to že nebudu takovej ,,king" jako když řeknu že mám Škodovku (nedej bůh Octvíii) tak to je mi jedno
11. 1. 2013 23:35
Re: Koroze
počkej takový fakt byly. Ale ty, které byly určené pro německý trh. Těm nerezli ty zadní dveře. Kamarád si takovou před 6 lety přivezl, fakt ty dveře byly původní a dodnes a kousíček rezu a slyšel jsem to i z více stran...holt pro německý trh by si to nedovolili, co pro náš.
Avatar - rohYpnol
12. 1. 2013 10:30
Re: Koroze
já tomu nevěřím, nikdy jsem na víc než JPP nenarazil. Ne že by si to Škoda nedovolila udělat, ale je to podle mě pitomost. Pokud tá někdo nezrezlou Felicii, tak podle mě jedině díky vlastní péči.
12. 1. 2013 12:05
Re: Koroze
tak to si myslím taky, že se o to museli starat. Já třeba u octavie taky nemám zrezlou tu nádrž, ale dole v rohu blatník v podběhu ano....
Avatar - petrumr
12. 1. 2013 08:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KubikCv
11. 1. 2013 23:00
Re: Koroze
bez pozinku měl 6letou záruku na prorezivění i Favorit...dokonce i východoněmecký Wartburg 1.3 .
Vlastnil jsem fakíra s cca 220tisíci (původně služebka) a koroze jen na lemech a vnitřním pertlu předního blatníku...jinak podvozek top co jsem kdy u Fáva viděl...nejspíš něčím voskováno,nebo ošetřeno.
Pokud si Sandero koupí pečlivý člověk..tak není problém i dnes ošetřovat dutiny a spodek auta...v takovém případě bych se nebál,že to auto nevydrží třeba 15let.
Jinak článek mně taky velmi překvapil v dobrém slova smyslu.Sandero jako náhražka dosluhujících Felicií...A stepway byl hezký i v minulé generaci,škoda jen opět nemožnosti kombinování výbav.Sandero je vázáno na předem určenou motorizaci a výbavu stejně jako v minulé generaci.
Na dlouhou službu se ale dCi nehodí..zvlášť u nás,kdy každý kašle na servis.Pochybuju,že někdo u Sandera bude ochoten měnit filtr pevných částic.Docela by mně zajímala možnost fabrické přestavby 1.2ky na LPG...jestli je to jako u jiných kompletní výměna ventilů apod.
Ještě jednou díky za pěkný,nezaujatý článek :yes:
12. 1. 2013 23:03
Re: Koroze
podla informacii od predajcu je karoseria pozinkovana a podvozkove casti a dutiny su osetrene (ochranny nater a nastredutin).

Dci - s 1,5dci z roku 2003 sme v minulom zamestnani (bolo tam niekolko kusov - renault kangoo) a kazdy kus najazdil minimalne 150 k km.Motoricky boli ok az do konca svojej kariery. Mali kopu chyb ako hlucke loziska, znicena karoseria a opotrebovane podvozkove diely, ale motorom aprevodovkam nebolo nic.S tymi autami sa nikto nezabaval, dostali len pravidelny servis podla servisnej knizky, pri konci svojho zivota mozno ani to nie. Viem ze 150k km nie je vela, ale ked si zoberies 20k km rocne, tak to mas 7,5 roka pouzivania. Pri trochu normalnom servise tozrejme spravi bez zasadnych investicii 200k km a potom to uz asi bude 1.majitelovi jedno
Avatar - KubikCv
14. 1. 2013 00:24
Re: Koroze
20tisíc ročně,to je hodně málo.Když jsem po škole nastoupil do svého nynějšího zaměstnání,začal jsem za prací jezdit..nejdřív jen 60-120km denně.Měl jsem tehdy Trabanta jako první auto už ve škole.Firma platila náhrady,takže se mi hodilo bezúdržbový auto který vydělávalo.
Pak mně povinnosti zavály do Prahy,takže denní porce km se zvýšila na 2x 120km denně.V tý době jsem ročně najel 55tisíc (240km * 20 pracovních dní * 12 měsíců).A jediný co jsem řešil byl správný poměr oleje v benzínu,brzdové obložení,spojku,ložiska, výměnu motoru za kousek po GO a jinak drobnosti....je smutný,že po 25letech není auto,který by s minimem investic vydrželo jezdit podobnej nájezd víc jak 4roky (samozřejmně mezi low-endy)
Pokud si uvědomím,že si auto vydělalo 3.70 Kč netto na kilometr,tak i kdybych počítal hodnotu auta 10tisíc + dejme tomu 20tisíc za díly,servis apod,tak se za ten rok zaplatilo 7x >:D
Tenkrát mně ani na vteřinu nenapadlo koupit nový,protože by cestovní náhrady sotva pokryly pořizovačku a záruku bych měl s omezením na 100tisíc km za 2 roky vtahu :-(
Dneska je úspěch,když bezproblémově auto vydrží 80tisíc...
Avatar - rohYpnol
15. 1. 2013 17:23
Re: Koroze
Máš pokřivené vnímání.

1) tvoje nájezdy jsou vysoce nadstandardní a jsou smysluplné možná při uzavírání obchodů nebo velmi drahé práci, strávit min. 2-3h denně (odhad) v autě... to pak člověk opravdu přemýšlí, kdy vlastně vyděláváš? Jistě, asi obchoďák, ale to rozhodně není běžný nájezd.

2) Auto se má max. tak zaplatit firmě v nákladech a odpisech, a ne z cestovních náhrad...

3) hloupost, nevím kdes byl na tom, že dnes vydrží max. 80 000 km... koneckonců není problém vybrat se zárukou 5 let nebo max. 160 tis. km... Právě kolem 160 tis. km se totiž auto nejspíš začne hlásit o svoje potřeby... a to je pro firemní účely nepoužitlené, stojící auto nevydělává.
Avatar - KubikCv
15. 1. 2013 18:31
Re: Koroze
teď už mám menší nájezd.Tohle bylo tak tři roky,kdy jsem vypomáhal vedoucovat naší firmě pražský filiálky.Nejezdil jsem služebkou,ale právě kvůli cesťáku radši vlastním...Psal jsem to jen pro zajímavost..protože když jsem si pak pořídil 4dobý 4válcový auto..tak jsem zaplakal...olej jsem měnil co dva měsíce >:D a celkově dostávalo auto hodně za uši.Jen jsem srovnával to,že přes 20let starý auto ten nájezd vydrželo se ctí a bez větších investic.
Těch 80tisíc je doba kdy už si žádá údržbu hlavně podvozek..tlumiče...ložiska...uložení přední nápravy..ale záleží podle druhu auta,ale dejme tomu lowend...a to už přeci investice je.A i kdyby měl motor vydržet 150-200tisíc..tak je to sakra málo...i když většinou jdou služebky pryč do 200tisíc najeto.
ALe každá automobilka má přesně vypočítanou životnost určitých dílů...plasty stářím křehnou atd.Čím víc aut automobilky produkují,tím větší spotřebky to jsou.Kamarádův pantáta měl Daewoo Kalos...za 6let od koupi najeto 19tisíc a garážováno.Před koncem záruky na prorezivění (6let) se na dveřích objevil pupínek..Záruku neuznali,protože nejezdil každý rok na kontrolu laku...
11. 1. 2013 20:28
Odkaz Alešovi.
"Stepway však, i přes zřejmý hendikep vyšší světlé výšky, jezdí slušně."
"Stepway je lehce oplastován a má zvýšenou světlou výšku na hodně solidních 207 mm;"

Kristepane, toto je schopný napísať redaktor? Sorry, Aleš, ale niekedy mám pocit, že články ma Auto.cz píšu nejaký školák, nie fundovaný redaktor.

VÝŠKA nemôže byť vyššia alebo nižšia, len väčšia alebo menšia. Nemôžeš ju zvýšiť, môžeš ju zväčšiť, prípadne zmenšiť. To isté platí o dĺžke a o mnohých ďalších parametroch, mierach alebo veličinách.
Nejestvuje objemnejší objem, krátka dĺžka, ani lacná alebo drahá cena. Je smutné, že to ani ľudia píšúci pre širokú verejnosť nevedia.

Ale aby som nekrivdil, test je pekný a podarený, keby ich nejak takto písali viacerí (bez vyššie zmienených chybičiek). :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - rohYpnol
11. 1. 2013 21:12
Re: Odkaz Alešovi.
vždyť jde jen o lingvistiku... Myšlenkově to kravina není, tak co? Sice souhlas, profi novinář by měl tohle znát, ale podívej se, co tu píší jiní redaktoři po obsahové stránce... Tohle je zatím v konkurenci zde uveřejňovaných testů na zlatý volant :-! ;-)
11. 1. 2013 21:47
Re: Odkaz Alešovi.
Ale iste, bola to len taká poznámka. Chybička krásy, bradavička na líčku. ;-) Voči obsahu testu bez výhrad, naopak, ten je fajnový. :yes:
12. 1. 2013 14:14
Re: Odkaz Alešovi.
Nám češtinář na základní škole říkal, že novináři jsou zodpovědní za šíření jazyka mezi lidi. Pokud ani novinář neumí správně česky, člověk, který se prací s jazykem živí, jen stěží to můžeme očekávat od běžných lidí. Stačí si pustit televizi; co z nich někdy padá, je neuvěřitelné.

Test si zaslouží pochvalu. Tohle jsou sice drobnosti, ale novinář by je měl zvládnout levou zadní. Ostatně mluvený projev pana redaktora mi také není zrovna po chuti.
11. 1. 2013 21:34
Re: Odkaz Alešovi.
Máte pravdu, upravím to, děkuji.
11. 1. 2013 21:43
Re: Odkaz Alešovi.
Ďakujem za reakciu.
P.S. Odkedy si vykáme? Alebo treba dodržovať firemnú kultúru a diskusný kódex? :-)
Test treba pochváliť, o tom žiadna. Vyššie zmienené "preklepy" vídam častejšie, tu mi trochu viac udreli do oka, lebo článok sa mi inak čítal fajn od prvého po posledný riadok. Hlavne tú úroveň aspoň udržať, takto nejak má vyzerať Auto.cz.
11. 1. 2013 23:40
tak špatný to neníí
Na pohled celkem hezké auto. Osobně si myslím, že svůj účel to rozhodně splní, je to praktický a pořád lepší, než aby se sem tahali olítaný šunkáče z raichu. Je to bezpečný a pro normálního uživatele dostačující.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ronault.
11. 1. 2013 23:55
JUNGMANNÓZNÍ PODRUHÉ
Vážený Aleši, jsem poslední dobou zde na serveru starý brblal (starý dobou, kterou tady už přispívám), který si změnil nick na protest, ale tento váš (tvůj) test mě potěšil.

Jde vidět, že autor se vžil do role potenciálního kupce... co vžil, on si jednoho takového i "sehnal" a vyslechl, to je podstatné. Kdyby někdy vaši kolegové tohle udělali při testechMPV, to by hned vypadalo jinak.

A přemýšlel... i u hatchbacku prakticky testoval objem kufru, ne jen napsal své dojmy místo pojmů... pochopil, co je opravdu ergonomie a co je "vawergonomie"...

Jen tak dál, jen tak dál a psát hodně podobných testů, kde se toho hodně dozvím o autě a ne jen o tom, jestli jezdí MPV do zatáčky dveřma napřed na výbornou nebo ne.

Možná pro tento server se při takové úrovni vžije pojem "Jungmanózní" natrvalo :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
3
12. 1. 2013 18:52
Re: JUNGMANNÓZNÍ PODRUHÉ
Pod to bych se podepsal. Takové testy, to je naše "staré dobré" ACZ. Jen tak dál :yes:

Jo a ty 4 hvězdy, to chtělo odvahu. Sám jsem čekal kolik lidí se toho chytne a začnou to v diskuzi cupovat. To, že se nikdo takový nenašel, že všichni pochopili, je důkaz jako úroveň zdejší diskuze - a diskutující - mají. Takže kolegové, tímto vám všem posílám svou malou soukromou omluvu. A respect!
12. 1. 2013 22:25
Re: JUNGMANNÓZNÍ PODRUHÉ
ak nejazdis mpv dverami dopredu, tak nie si spravny eurodrzek >:-[] >:-[]
13. 1. 2013 10:58
Re: JUNGMANNÓZNÍ PODRUHÉ
:yes:
12. 1. 2013 00:14
BUDGET VW
VW plánuje svoji levnou značku(že by Wartburg) a kupodivu počítá i s motorem 1,6 OHC s euro 6. Takže to jde i bez turba a pidiobjemu s mizernou výdrží.Co se týká motoru 1,5 Dci,tak motoráři (opraváři) z něho nejsou nijak nadšeni. Jako ojetina je spíše nedoporučen.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - KubikCv
12. 1. 2013 21:42
Re: BUDGET VW
Wartburg? Hloupost...Posledním majitelem továrny v Eisenachu byl Opel...Opel taktéž na kraji města vyrábí Corsy a snad i Adama. To že se v Chemnitzu (Karl-Marx-Stadtu) licenčně vyráběly motory 1.1 a 1.3 VW na to nemá vliv...
13. 1. 2013 23:15
Re: BUDGET VW
Pokud bychom měli lovit v historii, tak spíš Trabant, ne? Kromě továrny ve Zwickau snad vlastní i značku jako takovou. Rozhodně vlastní nevyužitých značek dost. A nic jim nebrání začít něco nového.
Avatar - KubikCv
14. 1. 2013 00:34
Re: BUDGET VW
kdepak,značku Trabant,neboli ochrannou známku vlastní modelářská firma Herpa...iniciátor projektu newTrabi...který shodou okolností byl vyroben na podvozku Pola minulé generace viz [odkaz]

Byla by to pěkná představa postavit to na starší platformě bez elektromotoru,s nějakým litrovým motorem :-)
14. 1. 2013 00:49
Re: BUDGET VW
Vidíš, myslel jsem, že ji koupil tak rok zpět, možná o něco dřív. No nic. Díky za korekci. Dost se spekulovalo, že založí něco nového. Nechám se překvapit. :-)
Avatar - KubikCv
15. 1. 2013 18:40
Re: BUDGET VW
lowend od VW by se klidně mohl jmenovat NSU kterou v 70tých letech koupili...určitě by to pro ně bylo víc košer než Trabant >:D
Jsem zvědav,jestli francouzi oživí Talbot jako lowendové auto
13. 1. 2013 10:57
Re: BUDGET VW
1.5 Dci 5 verziu odporúčajú dokonca aj tu na auto.cz ako "ojetinu" ... tak neviem...
13. 1. 2013 17:18
Re: BUDGET VW
Že to ide bez turba už dokazujú jak Japonci, tak Kórejci.
Avatar - aproximus
12. 1. 2013 01:05
jungmann vs. vaverka
to je jak nebe a dudy ty testy. :yes:
Rozbalit vlákno
0
12. 1. 2013 22:56
sandero (nie stepway)
Mal somdva dni moznost jazdit s obycajnym sanderom 0,9 tce a tu je zopar postrehov:
- po dizajnovej stranke je to voci minulej generacii zasadny skok a pokrok
-ako pise auto testu, interier je z lacnych materialov, ale spracovanie vyzera solidne a odolne, mal som verziu s lepsim radiom vratane navigacie a to dojem este zlepsuje. Priplatok za tento spas je znesitelny, obsahuje naviac aj "modry zub" (funkcnost som neskusal) a ovladanie telefonu a hlasitosti radia pod volantom (mimochodom lahko dostupne a pouzitelne) Na nasich rozmlatenych cestach sa nic neozyvalo
- zadne sedacky - bezproblemov sa da uchytit robusnejsia, rozumej sirsia,) detska autosedacka bezpecnostnym pasom
- kufor - ma pravidelny tvar a je dostatocne velky. Litre som nemeral :),ale vliezla do neho kompletna hokejova (brankarska vystroj), ktora sa nevlezie do rovnako objemnych kufrov (podla litrov).Otvaranie kufranaozaj pripomina stare casy
- jazda - jazda je slusna, zvlada to aj nase tankodromy bez zbytocneho poskakovania a odskakovania,nenasiel som nic co by so tomu vycital
- motor - trochu rozpacity dojem, moze byt vyrazne ovplyvneny aj tym, ze v cese ked som auto prevzal malo najazdenych len nejakych 300km, ja som pridal necelych 200. Ma to klasicky trojvalcovy zvuk (ake prekvapenie), ale nie taky ako trojvalcovy splash, alebo corsa. Pod 1800 nema vyznam klesat, nejako sa to rozbehne, ale dost protestuje a vibruje. Po prekroceni 2000ot/min sa ukludni a lahkemu autu dava solidnu dynamiku. PP som vynulovam, neviem nakolko je presny, po dvoch dnoch jazdenia (70% mesto vratane nejakeho poskakovania v kolonach, 30% mimo mesto, ziadna dialnica) som ho vratisl s priemerom 6,2l/100km

Vzhladom k obstaravaciej cene sa jedna zaujimavu alternativu pre tych co menia stare felicie a podobne auta, z mojho pohladu nedavaju zmysel prave vrcholne verzie (pre svoju cenu), na druh stranu podobne vybavene polo, fabia, atd, stoja zrejme dost viac

A teraz do mna >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
12. 1. 2013 23:17
1,2 Tce se sníženým výkonem je lepší než 0,9
Počkám si na verzi 1,2 Tce :yes: Bude li ,jednou >:D
Rozbalit vlákno
0
13. 1. 2013 10:40
dobrý test
Jak už tady několikrát zaznělo, tenhle test je velmi dobrý, hlavně mi nepřijde odfláknutý jako některé jiné v tady na auto v poslední době.
K autu jako takovému- doma máme teďka tříletý Logan a spokojenost s ním je taková, že koncem roku by se měl vyměnit za nový. Vidím tady ale dva problémy-
1. jaký motor tam dát ? Diesel ne (nájezd,cena..), 1.2 16V je ještě slabší než současná/minulá 1.4 (hlavně dole, nahoru to jezdec Dacie netočí), no a 0.9 TCE, to je otázka- p Janda ji strhal, konzervativní zákazník neví jestli se nemá bát turba a tří válců..
2. všiml jsem si, že tohle Sandero je vzadu v kabině o 5cm užší a to už je docela dost, šířka vzadu byla jedním z důvodů, proč se koupil Logan. Nevíte jestli bude Logan vevnitř úplně stejný?
Rozbalit vlákno
0
13. 1. 2013 13:09
5cm?
Opravdu o 5 cm??? Myslíš jako nové Sandero versus starý Logan? Jinak nový Logan a nové Sandero je prakticky totéž,+ kufr
Rozbalit vlákno
3
13. 1. 2013 15:33
Re: 5cm?
Tak jsem se na to radši díval podruhé a je v tom zmatek- tady pod článkem je šířka vzadu 1370.Výrobce udává 1436 (lokty) 1393 (ramena). Starý Logan má 1420 (tady), nebo 1432(lokty)/(1421) ramena (platí pro MCV, sedan už jsem nenašel).
Tak babo raď :-) ale snad to o 50mm menší nebude.
13. 1. 2013 17:45
Re: 5cm?
Jednoduché - vezmi si pásmo a bež si to zmerať tam, kde ti to dáva najväčší zmysel. Ja to tak robím a keď som hľadal auto na vozenie troch detí v detských sedačkách, pásmo som nosil prakticky stále so sebou.
13. 1. 2013 20:24
Re: 5cm?
no ja som si to koli tym 3 detskym sedackam tento tyden presiel s metrom, kedze kazdy to meria inac, vysledok - sirka vzadu od madla po madlo cca 130 cm, sirka vzadu od tapaciru po tapacir cca 143-144cm, skusal som aj ibizu, ale ta ma 126cm a 133cm, cize priestorom je sandero nadstandart aspon na zadnych sedackach, mozno som tymto pomohol
;-)
13. 1. 2013 15:58
Nechal bych to koňovi
Vzal bych 2 tlusté kamarády posadil je dozadu a přisedl si. Hledat to nebudu,ale místa tam bude asi úplně stejně.
Rozbalit vlákno
0
12. 2. 2013 19:46
Sandero vypadá hezky a hranatému Favoritu se nepodobá ani tr
Váš strýc asi nosí slepecké brýle a nebo už zapomněl, jak vypadal favorit. Sandero trochu připomíná kompaktní SUV. Bohužel není. I kdyby stál v provedení 4WD přes 300 000, neměl by na trhu malých aut 4x4 konkurenci. Snad jenom Panda, ale to je malinké autíčko.
Auto s vyšším podvozkem si nekupuji proto, abych s ním v létě jezdil do lesa a v zimě ho nechával zaparkované v garáži. Tyhle kecy o tom, že 4x4 řidiči vlastně ani nepotřebují, nesnáším. Je to blábol prodejců aut, kterým chybí rozumné argumenty k tomu, aby zdůvodnily, proč se pohon 4x4 dává jen k nejdražším výbavám, a motorizacím. Když samotný pohon 4WD zvýší cenu o 40 až 60 tisíc (obvykle), tak by byl pro mnoho majitelů zajímavý. Když si k tomu ale musíte koupit předražený motor (např. v případě Yeti nesmysl drahy 1,8 TSi nebo 2.0 TDi) a to ještě ve vyšších stupních výbavy, tak je pak auto už daleko za půl miliónem, a to si prostě důvod, proč na to polovina čechů nemá a vesničan pak se slzou v oku kupuje tu 2WD verzi, alespoň, že to má vyšší podvozek a že to jako SUV vypadá, když už to SUV vlastně ani není.
Lidi by to potřebovali, lidi by to kupovali, jenže výrobci jsou hovada, prodejci lidem kážou bludy a hlopí novináři tyhle bludy do omrzení papouškují.

Pár troubů, co neumí nasadit sněhové řetězy zablokují v zimě přístupové cesty do hor, rok co rok.
Kdyby bylo Sandero 4WD s úsporným diezlem třeba za 330 000, neváhal bych ani chvilku a šel bych ho koupit. Spolehlivého dělníka, co vás nevypeče, odveze všude za všech povětrnostních podmínek a není to prasecky předražené auto - to bych opravdu potřeboval. Takové auto není a bohužel ani u Dacie nic moc nepochopili. Snad aby si nedělali konkurenci pro vlastní Dastr. Jenožže Daster je velký SUV, takový malý tank s velkou spotřebou - a v provedení 4WD + deisel - naprsotio jiná cenová kategorie. Děkuju nechci. Sondero 4WD bych koupil, ale nekoupím, protože ho nemají, tak sbohem Sorento. Vypadáš sice hezky, možná i dobře jezdíš, favoritu se nepodobáš ani trochu, ale bohužel - nasazovat řetězy - tak z toho jsem už fakt vyrostl, era faforitů u z nenávratně zmizela i z Čech - naštěstí.
Rozbalit vlákno
1
25. 12. 2013 11:24
Re: Sandero vypadá hezky a hranatému Favoritu se nepodobá an
Je jasný že 4x4 je výhoda, to v každym případě. Je škoda u dacie, že sandero neni na všechny. Podobný typ auta je suzuki swift 4x4, nebo sx4, ale to je už větší. Suzuki je snad jediná co dělá do takhle malých aut 4x4. Snad ještě panda, ale nic jinýho mě nenapadá.
25. 12. 2013 11:20
1.5DCI
Co se týče tohodle motoru, jak jsem tu psal už několikrát tak já jsem naprosto spokojenej, mám ho v meganu, 78kw, spotřeba parádní, spolehlivost taky dobrá, mám vstřikování siemens, takže oproti delphi vydrží. Splnuje emise bez FAPu, takže taky o starost míň. A jak tu někdo psal že je to sr***a, tak ten stim asi nikdy nejezdil. A dávaj je do tolika modelů, že to snim asi tak špatný nebude, nebo se pletu? :-!
Rozbalit vlákno
0
28. 3. 2014 08:30
Ta tlačítka, ta tlačítka...
Prostě tlačítka ovládání hlasitosti rádia jsou hrozná a plně souhlasím s autorem článku, že tlačítka uvedl do kolonky mínus jako 1/3.
Také kvituji postřeh autora, že v proudu stříkané tekutiny jdou jasně vypozorovat vlny zleva doprava, které sice nemají na funkci astřkovače žádný vliv, ale pro rostlináře je to závažná závada.
Proto, kdybych si kupoval auto této třídy, koupím raději mizernou Fóbii, která sice stojí (nebo bude jistě stát) za ho.no, ale dle Kubáně bude nejkrásnějším autem na trhu.

:-) ;-\ :-(

To teda koukám , jak redaktoři vymýšlejí kdejaké kraviny na solidní a dobrá auta a přikrášlují zmetky škodovky. To musí být odměny jako hrom!
Rozbalit vlákno
0