Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Fiat 500L Trekking – Více sexy než off-road

Kdo chce jezdit do terénu, ten nejspíše o Fiat 500L Trekking ani myšlenkou nezavadí. Nová verze „pětistovky“ ale šikovně kombinuje to nejdůležitější ze světa stylovek, MPV a SUV.
Zpět na článek
18. 11. 2013 09:32
18. 11. 2013 19:23
18. 11. 2013 10:49
18. 11. 2013 10:59
18. 11. 2013 13:08
18. 11. 2013 13:29
18. 11. 2013 13:35
18. 11. 2013 13:49
18. 11. 2013 16:08
18. 11. 2013 13:42
18. 11. 2013 13:47
18. 11. 2013 13:53
18. 11. 2013 14:02
18. 11. 2013 14:19
18. 11. 2013 14:22
18. 11. 2013 14:50
18. 11. 2013 14:28
18. 11. 2013 14:53
18. 11. 2013 14:58
24. 11. 2013 21:04
18. 11. 2013 18:22
18. 11. 2013 23:31
18. 11. 2013 23:42
18. 11. 2013 17:52
18. 11. 2013 23:40
18. 11. 2013 18:59
18. 11. 2013 19:06
18. 11. 2013 19:12
18. 11. 2013 19:24
20. 11. 2013 10:20
18. 11. 2013 23:29
18. 11. 2013 23:46
19. 11. 2013 07:36
19. 11. 2013 16:05
19. 11. 2013 18:49
19. 11. 2013 16:32
19. 11. 2013 18:53
19. 11. 2013 19:21
20. 11. 2013 10:17
18. 11. 2013 23:44
20. 11. 2013 10:18
20. 11. 2013 11:55
19. 11. 2013 09:45
19. 11. 2013 10:00
19. 11. 2013 10:40
18. 11. 2013 09:20
Ale jako jo....
.... nejsem příznivcem takových "cross" verzí, které se snaží kombinovat páté přes deváté a ve výsledku neumí nic, ale tady u tohodle F500 se to zdá se celkem povedlo....

Auto je sice poměrně dost těžké (1440kg), ale spotřeba je v pohodě.... Že tomu chybí 4x4 bych moc neřešil - je to auto do města, stejně jako všechny ty Quashkaie atd a tam se 4x4 zas tak neuplatní (naopak další zvýšení hmotnosti o řekněme 100-150kg už by bylo docela opruz....). Jde o to že to líp bude překonávat rozbité silnice, bude se do toho dobře nastupovat a usnadní to parkování k obrubníkům (zejména v předu....)

Akorát ty pneu - 225/45 R17 mi přijde celkem dost, osobně by se mi spíš líbily nějaké 16" s vyšším profilem....

Jinak auto je to pěkný, ale ačkoliv se mi líbí žlutý exteriér i černo/hnědý interiér, tak jako celek mi to k sobě neladí....

Ve finále by mi na tom autě kromě těch zbytečně širokých a velkých pneu asi nejvíc vadila image takových vozítek - je to prostě oplastované autíčko tak trochu pro městské pipky, nic ve zlym.... ;-)

Takže ačkoliv ta verze Trekking má své nesporné výhody (zejm. teda světlá výška, zajímavé provedení interiéru a solidní cena), tak osobně se mi nadále líbí víc ta klasika bez "off-road" stylingu....

PS: test docela solidní a auto se chválí, 3+1/2* mi pak přijdou celkem málo....
PSS: gratuluji zastoupení Fiatu že už cca po 3/4 roku půjčilo někomu F500L na test :yes: ;-)
Rozbalit vlákno
7
18. 11. 2013 09:29
Re: Ale jako jo....
Píšeš "Test docela solidní" - ty tomu říkáš test ? Jízdní vlastnosti a komfort odbyté na třech řádcích. Takovýhle testů napíšeš s katalogy při ruce či s pohledem na stránky dané značky za odpoledne deset :no:
Avatar - dr.biker
18. 11. 2013 10:01
Re: Ale jako jo....
Také mi nějak nesedí rádo by drsný vzhled k roztomilému retro autu. Klasická 500 L je hezčí, stačí zkombinovat vhodně barvy. Třeba bílá karoserie s černou střechou je fajn. [odkaz]
Je to fajn auto, akorát se mi nelíbí cenová politika, jsou tam docela velké cenové skoky mezi jednotlivými výbavami.
18. 11. 2013 10:41
Re: Ale jako jo....
Skoky su najma na Lounge vybavu, kde napr. panoramaticke sklo v serii je symapaticka vychytavka, ale zbytocne dviha cenu vybavy.
18. 11. 2013 10:46
Re: Ale jako jo....
Living má výbavu Lounge bez panoramy. :-)
18. 11. 2013 13:29
Re: Ale jako jo....
Living ano, ale kratsi nie a to robi ako cena doplnku 600Eur. O tolko by bolo lepsie zatraktivnit konecnu cenu. Podla mna su zaujemcovia, ktori by radi plnu vybavu, ale prievistnu strechu naopak neradi.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 11. 2013 18:49
Re: Ale jako jo....
nesmíš věřit všechno, co vwfans napíšou..17" pochopitelně není standard.. ale "objednat až"
;-)
18. 11. 2013 18:52
Re: Ale jako jo....
Importér ne,ale Imofa,která patří pod Havex.
Avatar - Emel
18. 11. 2013 09:32
Image drsňáka
Jo, tohle je teda úplnej Brad Pitt z Podfucku... ne, vážně, kombinace roztomilosti 500 s drsným lookem crossoveru mě nějak míjí, varianta s naftou za dané peníze mi žádný smysl nedává. Možná v benzínu do města...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
18. 11. 2013 18:50
Re: Image drsňáka
proč ne?
Rapid v naftě je dražší.. a přitom se užitné vlastnosti teda FAKT nedají srovnat...
;-)
Avatar - Emel
18. 11. 2013 19:23
Re: Image drsňáka
Však Rapid je taky předražený.

Nejde ani tak o cenu, spíš o typické užití auta. Rapid si s trochou skromnosti umím představit i na delší cestování, pojetí 500L vnímám spíš jako městské auto, kde je nafta nadbytečná.
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2013 23:35
Re: Image drsňáka
Aha, a jaký je důvod cpát 500L jen do města? Sotřebu má slušnou i přes své jízdní odpory a vnitřní prostorností mu Rapid nesahá ani po kotníky, stejně jako praktičností a variabilitou. Neuvěřitelně kompaktní stavba vzhledem k prostornosti je jen vítaným benefitem ve městě.
Avatar - David Surma
18. 11. 2013 09:38
nejen Čína ale už i Fiat kopíruje
je to Fiaťácká kopie MINI Countryman :no:
Rozbalit vlákno
1
18. 11. 2013 10:07
Re: nejen Čína ale už i Fiat kopíruje
Podobnost tam je. Každopádně F500L pouze rozvíjí design klasické F500 a Pandy, takže o kopírování bych nemluvil.
18. 11. 2013 10:10
Docela sympatické
auto i v téhle variantě, každopádně cenová politika mi přijde trochu mimo a pak samozřejmě nabídka benzínových motorů. 0,9t bych pochopil jako základ, ale jinak by tam měly být aspoň 2 varianty 1,4t.
Rozbalit vlákno
1
18. 11. 2013 10:33
Re: Docela sympatické
Od ledna 2014 bude 1.4 T-Jet 88 KW. ;-)
18. 11. 2013 10:49
Redakcia
Len 3.5* ?
Na to, ze k uzitnym vlastnostiam nie su vyhrady (skor naopak), len k nemoznosti 4x4 a relativne vyssej spotrebe, je to pomerne malo, aj k danej triede.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Emel
18. 11. 2013 10:59
Re: Redakcia
...a slabší dynamice a vůli v řízení a hrubšímu projevu motoru... podle mě je 3,5* odpovídající.
18. 11. 2013 13:08
Re: Redakcia
Slabsia dynamika je predsa dosledok nizkeho vykonu v kontraste s ocakavanim, nie nekvality auta, ze? Dakedy je toho vykonu dokonca az prilis vela.
Detto hrubsi prejav motoru; je zaujimave v starsia verzia tohto agregatu tieto vyhrady nema.
Vola riadenia realne nevieme aka je, len je hlavnym nedostatkom ovladania auta, ale moze byt stale mensia ako u konkurencie.
Avatar - Emel
18. 11. 2013 13:29
Re: Redakcia
Tady se píše o slabší dynamice v důsledku větších jízdních odporů.

Obecně s dieselem pro mě to auto velký smysl nedává, na delší trasy bych něco takového nekupoval a do města raděj benzín.

Normální auto vůli v řízení nemá.
18. 11. 2013 13:35
Re: Redakcia
Ale to nie je vola v riadeni ako dosledok chyby. Co si tu prvy raz?
Kazde bezne auto ma v strede volu, ak nejde o sportove prevedenie.
Najdes to v stovkach testov.

Slabsia dynamika v porovnani s klasickou 500L, ktoru testovali skor; je to tam aj uvedene. Nie v absolutnom meradle.
Avatar - Emel
18. 11. 2013 13:49
Re: Redakcia
Pokud by to bylo ve stejné rovině jako u ostatních aut, pravděpodobně by to nebylo explicitně vytknuto jako největší problém jízdy a následně uvedeno v nedostatcích. Ale sám to posoudit nemůžu, tímhle jsem nejel a nejspíš nepojedu.
18. 11. 2013 16:08
Re: Redakcia
Zrejme nebolo co ine vytknut.
18. 11. 2013 13:42
Re: Redakcia
Vidím tam jako zbytečnost právě 17" válce. Zbytečně tomu autu svými vlastnostmi nesedí.
Mít tam nějaký praktičtější rozměr, mohl by dostat 4 hvězdy.
Avatar - Emel
18. 11. 2013 13:47
Re: Redakcia
Jenže... podívej se na to auto z boku, ty 17" vypadají skoro podměrečně.

[odkaz]
18. 11. 2013 13:53
Re: Redakcia
Ano, jistě. To auto vizuálně potřebuje velké kola. Problém je ale ten, že technicky tam moc nefungují.
Avatar - Emel
18. 11. 2013 14:02
Re: Redakcia
Co na to říct? To je holt smůla, no...
18. 11. 2013 14:19
Re: Redakcia
No já nevím, podle mě není ani tak problém v těch 17", jako spíš v těch 225mm.
Avatar - Emel
18. 11. 2013 14:22
Re: Redakcia
Pro 17" je to standardní šířka...
18. 11. 2013 14:28
Re: Redakcia
Jde to všechno ruku v ruce. Z mých zkušeností je to tak, že konstruktéři vždy použijí to nejodladěnější řešení pro daný model.

Když tam dáš užší, podvozek bude tvrdší, větší hluk, méně pohodlí, méně jistoty... což taky nebude výhra.
18. 11. 2013 14:53
Re: Redakcia
Jasně.

Jinak z toho testu mi nepřijde, že by se ta kola nějak negativně podepsala na jízdě, v tom je auto chválené. Akorát se o něco zvýšila spotřeba ve srovnání s klasickou F500l, což je logické.
18. 11. 2013 14:58
Re: Redakcia
Ty kola mohou i za to zmrtvení kolem středové polohy.
24. 11. 2013 21:04
Re: Redakcia
jossalitovi celkom nerozumiem.
Moje skusenosti su take, ze uzsie pneu s vyssim profilom urobia "podvozok" maksi, pohodlnejsi a su menej hlucne. A len pre zicher, tak nejazdim cez kazdu zakrutu ako pako.
18. 11. 2013 18:22
Re: Redakcia
ten Fiat (a žádné nové auto) samozřejmě žádnou vůli v řízení nemá.... pan Vaverka patrně myslel fakt, že řízení je hodně odtažité a nemá zpětnou vazbu, ale to NENÍ vůle v řízení.

Vůle v řízení IMHO znamená že točíš volantem a kola reagují se zpožděním a to se stane možná u nějaké vymlácené staré plečky, rozhodně ne u nového auta....
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2013 23:31
Re: Redakcia
zřejmě došlo k omylu, autor měl na mysli, že má vůli ve vedení ;-) >:-[]
Avatar - Ja Prvni 123
18. 11. 2013 18:53
Re: Redakcia
Ani 500L ji normálně nemá.. nevím, jak tenhle kus.
;-)
A jako hlavní důvod horší dynamiky sám píše 17" kola... tak proč je tam dávali?
Normálně se to dodává na 16" s menšíma gumama.
Prostě je to blábol... normální 500L nemá problém a tahle verze se liší jen přibržďováním rotujícíhoho kola = není ani nejmenší důvod, aby problém měla.
;-)
18. 11. 2013 23:42
Re: Redakcia
K tomu "vraj" hrubsiemu prejavu:
"Dieselový motor je osazen novou generací vstřikování common-rail, která pracuje až s osmi vstřiky během jednoho pracovního cyklu. Tato změna se významně projevila na kultivovanosti v nízkých otáčkách i hladkém průběhu točivého momentu. Už dříve byly obě vlastnosti u tohoto motoru nadprůměrně dobré, ale MultiJet II přináší další posun vpřed. "
Ten isty motor, len iny test, paradoxne toho isteho autora: [odkaz]

Vcul bud teraz mudry.
Avatar - euro89
18. 11. 2013 12:04
To je zase veverkovina...
Hodnocení na tři a půl hvězdičky a jako mínus absence pohonu 4x4? >:D Fiat 500L Trekking je podle mě přesně takovým autem, jakým má být. Kdo chce klasické MPV, pro něho má Fiat 500L a 500L Living a kdo chce 4x4, ten si musí ještě pár měsíců počkat na 500X. Trekking je prostě taková stylovka, se kterou v zimě snáze vyjedete zasněžený kopec nebo v létě můžete zaparkovat přímo u vody. :-) Osobně jsem si zkoušel s tímhle motorem klasickou 500L a musím říct, že je to společně s malou pětistovkou jediný Fiat, který si v rámci své třídy zaslouží 5*. :yes: A jen tak mimochodem: schválně jsem si našel test fóbie a roomsteru scout a nějak jsem tam v mínusech absenci 4x4 neviděl. >:-[] Ale to bude jistě náhoda. :-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Dinar
18. 11. 2013 14:48
Re: To je zase veverkovina...
500X , 500Y, 500 XXL, living, cross, 4x4, pět set... Fiat pět set je jeden, vše ostatní je nastavovaná kaše a vaření z jediného designově úspěšného modelu Fiatu. Některé tyhle verze dokážou vzbudit i úsměv... útrpný. >:D
18. 11. 2013 18:23
Re: To je zase veverkovina...
ale ono se to dobře prodává, Dináre.... a to je jaksi pro Fiat dost pádný argument (a zastánci například produkce VW tím obhajují defacto jakýkoliv model....)
Avatar - Emel
18. 11. 2013 19:44
Re: To je zase veverkovina...
Jak dobře se prodává konkrétně tohle?

Já v tom do jisté míry vidím i mizérii italského autoprůmyslu - co si má taková běžná italská rodina koupit? To je normálně zoufalé, značka pro lidi nemá v nabídce jediné normální rodinné auto, je tu maximálně krátké a staré Bravo. Možná i proto kupují mutovanou 500...
18. 11. 2013 21:05
Re: To je zase veverkovina...
já v tom zase vidím tvoji diskusní mizérii.... nejdřív tady papouškuješ Vaverkovy nesmysly o vůli v řízení a teď zase nemůžeš skousnout, že F500L se dobře prodává....
Pro tvoji informaci je to nejlépe prodávané malé MPV v Evropě, ještě před příchodem F500L, které mu samozřejmě dál pomůže....

a představ si, malé MPV jsou v Itálii mnohem více v kurzu než kombíky, za kterýma tady pořád ve vláknech o Fiatu brečíte. F500L se třeba v říjnu v Itálii prodalo 3700ks. Nejprodávanějšího klasického kombíku se v Itálii prodalo v říjnu 700ks.

i další malá MPV jako C3 Picasso nebo B-Max se prodávají líp než nejprodávanější kombíky.... (abychom vyloučili fakt že to taliáni kupují prostě proto že to je Fiat).

Holt Itálie je v takové situaci, že lidi kupují malá auta.... a když potřebují něco většího, sáhnou po malém, nafouklém autě. A na to Fiat reaguje....

Né že by Fiat neměl mít kombík, měl, ale holt nemá na to aby nové modely uvedl ve všech třídách tak je uvádí tam, kde nejvíc prodá.....
Avatar - Emel
18. 11. 2013 22:15
Re: To je zase veverkovina...
Jestli je pozice někde na konci první světové stovky dobrý výsledek nebo ne je k diskusi.

Co se italského trhu týče - MPV nejsou nijak na výši, nejlépe se prodávají klasické subkompakty následované kompakty... a samozřejmě Panda. Druhý nejprodávanější model po Pandě je Punto a tam se s novým modelem taky právě nepřetrhnou. B-Max je s cca 0,7% trhu okolo 40. místa na trhu.

Fiat se přece nemůže řídit malým italským trhem v recesi, měl by dělat auta pro Evropu a celý svět. Já na to hledím ze svého pohledu a jsem z Fiatu zklamaný, pro mě tam prostě není jediné použitelné auto. Srovnej si šíři nabídky současného Fiatu s jakýmkoli tradičním výrobcem - podívej se, co má v nabídce Peugeot, Volkswagen, Renault, Ford, Opel... nebo nakonec... Hyundai.

Co se "papouškování" týče - autem jsem nejel, takže komentuju jen test a jeho relaci k hvězdovému hodnocení.

Sečteno a podtrženo: recyklace designu 500 pro crossover pro mě nefunguje, podobně jako moc nefungují tvary 911 na Cayenne (ale hůř, Cayenne je přece jen osobitější auto). Může být, že jako lowcost řešení pro Itálii v krizi bude F500L trefa, pro mě jako náročnějšího zákazníka ale ne.
18. 11. 2013 23:03
Re: To je zase veverkovina...
tak samozřejmě Fiat by mohl investovat do vývoje nějakého kombíku (třeba z Giulietty), ale skoro určitě by ho prodal nižší absolutní čísla než v případě F500L.... A proto ty omezené zdroje dal do F500L.

Upřímně řečeno mě je krátkodobě milejší když Fiat dělá omezené portfolio a aspoň nějak to funguje (i když blbě.... z pohledu Evropy teda) než aby chrlil model za modelem jako PSA a přitom jednoznačně směřoval ke krachu....

No a co se Cayenne týče, to auto je zlatý důl... na tom se nedá zpochybnit absolutně nic.... Samozřejmě, fandové to můžou vidět jinak, ale ti ty automobilky fakt neživí....
Avatar - Emel
19. 11. 2013 19:55
Re: To je zase veverkovina...
Jenže "aby to nějak fungovalo", je veškerý vývoj nových modelů Alfy zastavený. Jistě, pokud chtějí a vyplatí se jim to, ať si pro mě za mě vyrábějí třeba toustovače... jiných automobilek je na trhu dost.
Avatar - abacus
19. 11. 2013 07:04
Re: To je zase veverkovina...
Trepeš blbosti. Myslel som, že si z toho vyrástol.
500L sa predáva na hov.... Nečítaj ten Italspeed, presnejšie ber to z rezervou.

Pre rok 2012 bol plán výroby 40 000 ks. Predalo sa 9174 ks.
Pri otvárani fabriky v Kragujevci r. 2012 bol nastavený plán na 160 000 ks. Potom upravený na 140 000 ks. za 10 mesiacov sa predalo cca 65 - 75 000 ks.
Pre Taliansko bol stanovený počet cca 60 až 80 000 ks. Reálne sa predalo za 10 mesiacov 32 209 ks.
Plán plnenia na 50 -60% tomu sa hovorí úspech?
V podaní talianov určite.

V roku 2007 a neskôr r. 2009 pri podpise zmluvy o prevzatí fabriky Zastava, Fiat nasľuboval zamestnanosť a výrobu vo výške 330 000 ks ročne. Preto Srbská vláda túto fabriku "zadotovala" 33%. Dnes Fiat nevie kam s konopí. Fabrika nastavená na 200 000 ks a ani to nevedia dodržať. (doplnená výroba Fiat Punto Clasic) K tomu mizerný plat - v prepočte cca 304 eur na robotníka. Nečudo, že na karosériach áut opúšťajúcich fabriku sa objavujú nápisy. Taliani choďte domov !

To auto za to nemôže. Veľmi nevyšiel pokus a lá Mini. Toto auto už nie je žiadny image maker, žiadna kultovka. Auto bolo nastavené na objemové predaje a tie sa nedaria.
Avatar - sendador
19. 11. 2013 07:29
Re: To je zase veverkovina...
Ano, mas zajiste pravdu, ze nejprodavanejsi auto ve sve tride v Evrope je zarucene totalni propadak a pokus neco takoveho vyrabet nevysel ;-)
Avatar - abacus
19. 11. 2013 16:30
Re: To je zase veverkovina...
Neplniť plán predaja a uspokojovať sa, že ostatní predávajú menej?
Tomu vravíš úspech?

Teba by som chcel zamestnávať. Sľúbim ti ročný plat 12000 eur a nakoniec ti zaplatím len polovicu, s tým, že ostatní berú menej. Hlupáčik....
24. 11. 2013 20:54
Re: To je zase veverkovina...
Je zazrak, ze este vobec nieco predavaju. A dobre znamena 3 ;-\
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2013 17:52
no neviem
klasicke 500L sa mi paci ale toto je akesi nemastne neslane ;-\ , tie kolesa vyzeraju strasne male a to su tam 17tky a je to aj preto ze auto je vysoke a je tam velka masa plechu po bokoch. Vobec nechapem na co je dobre na crossover nasadzovat nejake nizkoprofilace ako z imprezy STi to je volovina, tie kolesa mi tam nepasuju je to len moj nazor, chapem ze do terenu sa s tym nepojde ale aj tak, tie nizkoprofilace vyzeraju strasne divne asi tak divne ako by vyzerali nejake balony na lambe alebo ferrari..

Auto ako take je fajn, klasicke 500L je vyborna alternativa pre rodiny ale aj do mesta a mimo mesta, to auto je vazne vydarene a zaujimave ale tato trekking verzia ma teda neoslovila bez urazky

>:D [odkaz] vs [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
18. 11. 2013 23:40
Re: no neviem
Tvoje hodnotenie dizajnu je na urovni, ako ked clovek s hudobnym hluchom hodnoti spev.....
Nie je tam ziadna masa plechu na bokoch, kolesa sa zdaju male, lebo cierne oplastovanie opticky zvacsi vykrojenie podbehov. Pozri porovnanie s klasickou verziou [odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
18. 11. 2013 18:33
Ta první věta reportáže
je velice trefná >:-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
18. 11. 2013 18:56
Re: Ta první věta reportáže
no - však je taky jediná z celého testu správně.
Jinak je to plné chyb, věcných i logických.. ale je fakt, ž TOHLE auto teda do terénu FAKT nebylo myšleno.
Ale pro ježdění zimní Vysočinou úplně stačí... špatně protaženou silnici zvládne - a to je jeho místo.
Nebo teda její.
;-)
Avatar - Ada je zase tady
19. 11. 2013 01:59
Re: Ta první věta reportáže
to těžko (bez 4x4) :-!
Avatar - Ja Prvni 123
19. 11. 2013 14:43
Re: Ta první věta reportáže
budeš se divit.. ale úplně v klidu.
Nemluvím o off-roadu!
To tohle auto fakt není.. ale ani nemělo být!
;-)
18. 11. 2013 18:59
Ovšem...
...mnohem lepší volba je [odkaz]
Rozbalit vlákno
20
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2013 19:06
Re: Ovšem...
kazdy mame svoju volbu, ja ju mam tiez [odkaz] ;-) kazdy si predsa vyberie to co sa mu paci, co sa paci tebe sa zase nemusi pozdavat inym ;-)
Avatar - petrumr
18. 11. 2013 19:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
18. 11. 2013 19:24
Re: Ovšem...
Tvá konverze k nové víře je dojemná :-)
18. 11. 2013 19:35
Re: Ovšem...
V žádném případě.
20. 11. 2013 10:20
Re: Ovšem...
Vůbec nechápu, čím si mně ta krabice získala, ale Soul je mi sympatický.
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2013 23:29
Re: Ovšem...
aha, a v čem?

Třeba, když hovoříme o MPV, tak na prvním místě bývá třeba ... prostornost?
500L obecně válcuje Roomstera jak kungfu Panda své nepřátele >:-[] Ale rád se nechám od odborníka na slovo vzatého poučit, v čem je splácanina zadní traverzy z O1 a předku Fabie lepší :-! Předpokládám, že se opět dostanenme k měkčeným plastům a TDI jakožto známce technicky dokonalého ideálu >:-[]
18. 11. 2013 23:46
Re: Ovšem...
Bylo by tristní, kdyby novej stěžejní model od Fiatu, neměl ani na nejneúspěšnější model postkomunistické automobilky. :-!
Avatar - sendador
19. 11. 2013 07:36
Re: Ovšem...
To je sice pravda, na druhou stranu Skodovka je de facto nemecka automobilka. Takze ohanet se postkomunistickou fabrikou je takove diskuzni prudeni.
19. 11. 2013 15:36
Re: Ovšem...
Co třeba design, motory, kvalita?
19. 11. 2013 16:05
Re: Ovšem...
Roomster je podla teba lepsi v dizajne? nemas problem s ocami? >:D
Ani motory nema lepsie, ani kvalita nie je na vyssej urovni, nehovoriac o materialoch v interieri.
Uzitkove vlastnosti su podpriemerne proti 500L.
19. 11. 2013 18:19
Re: Ovšem...
Jsi veliký lhář a já doufám, že tě čtenáři odsoudí stejně jako já.
19. 11. 2013 18:49
Re: Ovšem...
Si ozajstny blazon a uz ta vsetci odsudili, nemaj strach.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2013 16:32
Re: Ovšem...
že zrovna v souvislosti s Roomsterem Scout někdo najde odvahu vůbec zmínit slovo design :-O >:-[] ...
Zrovna s kvalitou je na tom 500L opravdu výborně. Pokud se podíváme na volbu materiálů, Roomster nenabídne víc stejně jako ve zpracování.
19. 11. 2013 18:22
Re: Ovšem...
Roomster je překrásný vůz. Kvalita je o spolehlivosti, a netvrď mi, že nějaká italská kraksna bude mít ve spolehlivosti na TDI. Navíc TDI jezdí reálně za 4,1/100 km!!! [odkaz]
19. 11. 2013 18:53
Re: Ovšem...
Roomster jazdi v priemere realne za 5.5 Adamku nas nestastna [odkaz] . Neviem, ci to je trapny pokus o troling alebo si skutocne tak neuveritelne hlupy.

Splacanina z amputovanej Fabie a nejaho pickupu nie je prekrasna ani pre mnoho jeho majitelov. Je pochybne, ci tieto blaboly vobec myslis vazne.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2013 19:21
Re: Ovšem...
a proto že je Roomster TAK nádherný, proto sama Škoda rozhodla o tom, že další generace takhle už opravdu pojata nebude >:D >:-[]

500L jezdí za 4,8 kg CNG/100km. Tedy o 0,69€/100 km nižší náklady... A to není vůbec málo >:-[]

[odkaz]
20. 11. 2013 10:17
Re: Ovšem...
Nejsem si teď jistej, jestli je horší traverza od Škody, nebo od Fiatu, každopádně pro vzhled jak Roomsteru, tak 500L (nebo X, nebo jak se to jmenuje) mají slovenskí bratia pěkné, jednoduché a výstižné slovo - čudo.
18. 11. 2013 23:44
Re: Ovšem...
To nie je dobre ani ako vtip.
Romster je horsi vo vsetkom, na co si len spomenies.
Iba cenu ma nizsiu.
20. 11. 2013 10:18
Re: Ovšem...
Typicky makový argument >:D
20. 11. 2013 11:55
Re: Ovšem...
Typicky hlupy komentar = mariachi >:D
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2013 19:41
Tento test Lukasa sa mi vcelku pacil
;-) :yes:

davam palec hore za akesi "zivocisnejsie precitenie" testu aj videa, uz to nie je ako na pohrebe

video teda :yes: , auto ako take ma moc velmi neoslovuje ale vypnutie start-stop systemu vidim ako velmi pozitivny krok, aj to predelenie kufra je sikovne, nepochybujem o praktickosti tohto auta ale nejako sa mi proste viac paci klasicky 500L, ten vyssi podvozok tomu akosi nesedi, je to prislis vysoke buclate akesi disproporcne auto, klasicky 500L je skutocne pekny a taky retro... [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2013 23:17
Verdikt neúplatného rozhodčího?
Jak tak postupně čtu test, zjišťuji, že Fiatu se podařilo svořit opravdu výborné dílko. Nepadají stížnosti ani na design, ani na iteriér, jízdní vlastnosti nebo motor. Sice ohledně jízdy samotné jsem se toho dozvětěl asi tolik jako ze Zpráv TV Noha, ale dejme tomu, v rámci místní testové úrovně nic překvapivého. Tedy po přečtení jsem vcelku nadšen.

Jenže ouha, 3,5 hvězdy? Přeloženo do češtiny - lehce nadprůměrný model? Tohle si vážně autor myslí? OK, pak se ptám - kdo je v rámci této třídy lepší? Protože mnoho konkurentů mě nenapadá. Ba co víc - v kategorii "soft-road" tu máme snad Roomstera Scout, který vzhledově spáchal sebevraždu hned ve výrobní lince, s prostorností nesahá při porovnání s 500L ani úrovně začátečníka a atraktivitou hýří asi tak jako státní rozpočet přebytky...

Proč jen 3,5 hvězdy? Za to, že vůz je přesně takový, jako má být? Tedy připraven na výlety po šotolinových a nezpevněných cestách, aniž by řidič musel mít obavu o poškození laku? Za to, že vzhledově jde o zcela originální dílko? Za to, že stejně prostorné a vzhledově atraktivní MPV s tak dokonale obestavěným prostorem NIKDO z konkurentů nenabízí?

Vážně mám pocit, že autoři testů ne úplně pochopí, pro koho a k čemu je vůz určený a pak soudí model nesmyslným pohledem. 500L Trekking je možná pro někoho jen 500L s nesmyslným oplastováním, vyšší spotřebou a horší dynamikou. Pro toho tu ale nepochybně je 500L! A pokud někdo chce zvýšenou ochranu, odlišný vzhled či mírně vyšší světlou výšku, ten tu má 500L Trekking. Co může proti tomuhle nabídnout Hjondéé, Kia, Opel, Ford, VW, .... Že nic? Aha, tak za to si FIAT zaslouží 3,5*? Vážně skvělé ;-\ 8-s
Rozbalit vlákno
17
18. 11. 2013 23:44
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
Zbytečně to hrotíš.
Asi se shodneme, že se nejedná o nejlepší automobilový počin pod sluncem.
Motorová paleta je tristní. Pár chyb to auto samo o sobě má. Na plný počet tedy nedosáhne. Takže ve výsledku tu řešíš...půl hvězdy... :-!
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2013 23:54
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
O nesmyslnosti této automobilové kategorie tu můžeme vést sáhodlouhé debaty. Ale snad i proto, že evidentně nějaká cílovka existuje, automobilky tyhle modely nabízí. A srážet body za vlastnost daného typu vozu, to mi přijde vážně ... hloupé.

Chyby? Jaké chyby? NEvím, že by nějaké zásadnější byli. A vzhledem k tomu, že hodnocení je v rámci konkurence bez zohlednění ceny, pak tu máme Roomstera Scout... A dál? Mě jen zajímá ta plejáda lepších vozů v rámci třídy, nic víc :-!
19. 11. 2013 00:04
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
B-Max, Meriva, C3 Picasso, Note?...
19. 11. 2013 01:37
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
Ani jedno sa nerobi v oplastovanej "terennej" verzii.
19. 11. 2013 10:25
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
No tak B-Max. Meriva, PIcasso, Note nenabízejí "stylový" optický paket (ty to nazýváš oplastovaná terenní verze), proto si nekonkurují a nemůžou být lepšími vozy?
19. 11. 2013 10:42
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
Pochopil si to spravne, aj ked sa ti to nezda.
Konkuruju klasickej 500L, nie verzii Trekking.
19. 11. 2013 12:47
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
Když se shodnem na tom, že Trekking je spíš optický paket než terénní verze (což opravdu není, snad ani ty nechceš nazývat terénní verze něco, co má světlost 145 mm, nekryté podvozkové díly, jednu hnanou nápravu, nízkoprofilové gumy...), pak taky můžeme říct, že 500L nemůže konkurovat třeba Picassu s příplatkovou optikou nebo panoramatickou střechou nebo něčím jiným příplatkovým, co fiat nenabízí. No a nech už na zákaznících, co si oni nechají navzájem konkurovat při výběru auta.
19. 11. 2013 13:27
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
Este raz; ostatne modely konkuruju klasickej verzii 500L.
Mas pocit, ze C3 ponuka oplastovany vzhlad a zvyseny podvozok a elektricku uzavierku dif. ? Neponuka. Tak si konkuruju? ne.

Neviem odkial si dosiel na to, ze 500L nema panoramaticku strechu.
19. 11. 2013 14:08
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
To byl jako příklad s tou střechou, určitě najdeš u každého modelu něco, co nenabízí ten druhý. Koukám taky, že tvůj pohled na věc je neoblomný, ok teda, Fiat postavil naprosto bezkonkurenční auto, jelikož jinde ti na blatníky kus bakelitu nenalepí :-!

A ještě k té uzávěrce, nepleť si pojem diferenciál se zvýšenou svorností (neboli sníženou účinností), popřípadě elektronicky řízenou svorností s přibržďováním samotných kol. Tvůj terénní Fiat Trekking má, samozřejmě, úplně obyčejný otevřený diferenciál.
Avatar - Ja Prvni 123
19. 11. 2013 14:41
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
No.. a co?
Uživateli je to jedno.
Jedeš po zasněžené cestě a jedno kolo ti zůstalo v díře a druhé se točí na odkryté ledové plotně? Pak je ti úplně, ale úplně jedno jestli vyjdeš proto, že systém přibrzdil to rotující kolo.. a nebo přibrzdil satelit v diferenciálu...
;-)
19. 11. 2013 15:07
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
Ovsem mnohem lepsi volba je treba Dacia Duster >:-[]
19. 11. 2013 16:01
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
Konecne si uhadol; ano, terennu verziu v triede malych MPV nikto iny neponuka :-)

Vola sa to elektronicka uzavierka diferencialu, neviem co sa ti na tom nepaci. Aj Das auto koncern vola rovnako svoje XDS a nikto sa nad tym pozastavuje. Dokonca s privlastkom "advanced".
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2013 15:51
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
Přesně jak píše Makovnik.

B-Max, Meriva, C3 Picasso, Note konkurují 500L. Tady se ale bavíme o verzi Trekking, a tam zůstává snad jen Roomster Scout.

B-Max je naprostý propadák. Meriva ano, ta je výborná - ale konkuruje 500L. Nový Note bude také zajímavý, ale opět jde o konkurenta 500L.

A jen tak okrajově - kdyby šlo jen o optipaket, pak výrobce asi těžko bude udávat odlišné jízdní parametry jako zrychlení, spotřebu, světlou výšku...
19. 11. 2013 16:15
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
Pár plastů a už to není konkutrent? Ale jdi ty.

Tady se snažíš být za kouždou cenu moc zajímavý.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2013 16:29
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
Tak jinak. Je úplně jedno, jestli to je optipaket nebo co. Faktem je, že kdo chce "oplastované" mlid-road MPV, tak se opět a znovu ptám: Kde najde něco lepšího?
19. 11. 2013 16:44
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
Měl by sis srovnat meřidla, zatímco tady ti vadí absence páru plastů kolem platníků, jinde ti nevadí ani odlišná karoserie a vnější rozměry. ;-)
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2013 18:15
Re: Verdikt neúplatného rozhodčího?
Můžeš to konkretizovat? Nějak nevím, na co narážíš.
Avatar - sargis
19. 11. 2013 09:45
sexy?
ehm... :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
19. 11. 2013 10:00
Re: sexy?
a preco nie?

niekomu sa pacia sexy fitnessky ako toyota GT86 alebo scirocco a niekto zase rad baculky ako napriklad fiat 500L ;-) , kolko ludi tolko chuti ;-)
Avatar - Jaros71
19. 11. 2013 10:40
Re: sexy?
Souhlas..někomu se to třeba líbí.
Osobně jsem zastáncem 500 a nic víc bych nedělal. ;-)
FIAT chápu , že se s malými náklady rozhodl na úspěchu 500 vydělat.
Může být..jen tyto varianty neprožívám.
Podle mne jim víc chybí kombík..nástupci kombi Fiat Stilo Wagon a Marea Weekend..
Také by to chtělo nové Bravo a nové Punto.
Jenže , to chce investice a na ty FIAT nyní nemá , po záchraně Chrysleru v USA.
Avatar - Ja Prvni 123
19. 11. 2013 14:46
To je jedno... už jsem se smířil s tím, že tohle je VW fóru
500L je prostě dobrý auto - ve všech verzích... včetně téhle.
Jediné, co jsem ochoten připustit je, že se mohlo jinak jmenovat.
;-)
A to mi vlastně stačí. Hvězdičky v podobně nesmyslně vedených srovnáních jsou vlastně úplně nedůležité.
:-!
Rozbalit vlákno
0