Zaujimave auto, ale zial ukazuje sa pri nom ze FCA trochu usiel vlak s modernymi technologiami. Napriklad take led denne svietenie, bez neho auto vyzera o pat rokov starsie. A to pritom cena je dost sebavedoma, potom to ako pri dalsich talianskych autach zachranuje len dizajn, ten sa ozaj podaril.
V zásadě souhlasím. Povedený design, ale neschopný podvozek, kde bych očekával dikci na pohodlí a komfort, zastarávající technologie a vysoká cena tento model zabíjí.
Testovaný model navíc v matné zelené naprosto neodpovídá cílení vozu, sedí mu veselé barvy a optimismus, ne army camouflage.
mame v praci rapid 1,6tdi na 17 215/40 a je to v pohode i po prahe... lepsie ako octavia combi 3 1,6tdi na 16kach, ta drnca ovela viac... osobne mi pride ze ten rapid jazdi v pomere tlmenie nerovnosti/jazdne vlastnosti lepsie ako drncadlo octavia... faceliftovana octavka combi s 1.6tdi je na tom lepsie ale i tak to je moc tuhe a ostre a priecne nerovnosti ten podvozok poberie snad na 15kach a zimnych v pohode, ale 17-18 ten podvzok nezvlada... lepsie to vie rapid
To se mi ani nechce věřit. Jel jsem Rapida na 16tkách a bylo to hodně udrncané, ale už je to tak 3 roky, takže to mohli od té doby přenastavit. Ale stejně, že by Rapid zvládal v pohodě tlumit hrboly, koleje, apod. po Praze na 17 215/40, to mi zní jako sci-fi. Ale možný je všechno. ;-)
ani mne sa nechcelo verit... no presvedcil, keby to zenies do extremu tak tuzsia octavia aj na silentblokoch na dobrom povrchu jazdi istejsie, no ked to zoberiem ako zmes prahy a cz/sk okresiek tak rapid na 17 mi z tohoto duelu vyde ako ten pohodlnejsi pritom nie je prehnane vymakly...
Jo design se podařil, ale to tohle auto nezachrání. Za 737tis Kč je malý Fiat úlet. Prodeje zaostávají za všemi. Letos se pro něj v ČR rozhodlo jen 36 zákazníků...
V Evropě se mu daří o něco lépe - 18tis ks, ikdyž P2008 29,4tis ks a Captur 28,7tis, Mokka 24tis ks jsou dál a třeba startující T-Roc 14tis ;-)
No ale 500x není úplně konkurent Capturu, ne? To je přece jen o kousek výš pozicované auto.
A nejde jen o vzhled, ale i o techniku - v benzínu tu máš 1.4T 170k (bohužel jen automat), v naftě dvoulitr... můžeš mít 4x4...
Podle mě by to byl spíš konkurent třeba pro Atecu, akorát že daní za design je trošku menší prostornost. Možná mu bude nejblíž T-Roc... ale nechce se mi teď hledat rozměry a objemy.
Captur i 500X jsou stejná kategorie. Ateca už je se svými rozměry výrazně větší (10 cm délka, 5 cm šířka). A vzhledem k mrňavému interiéru je 500X proti Atece v těžké nevýhodě.
Ani bych, z prvních dojmů, moc neřekl. Captur není nijak špatně odhlučněný nebo zpracovaný. A naopak, 500X není zase ničím výjimečná.
A že může mít 4x4? Sice hezké, ale pro většinu lidí nezajímavé.
To je sice všechno hezká teorie, ale k čemu pak je, když jízdně, prostorově a pocitově ten Captur prostě vychází líp? Kde udělali soudruzi z Itálie chybu?
Prostor je daň za styl, to se každý může hned rozhodnout, jestli to akceptuje, nebo ne. Jízdně je 500x mnohem dál než Captur. Pocitově uvnitř podle mě taky, zpracováním a materiály.
Captur a 500X tak nějak ohraničují třídu těch nejmenších SUV/cross, zbytek je někde mezi tím.
Ateca už patří blíž ke Kadjaru, Qashqai, Tiguanu, 3008...
Tiguan... to je taky oříšek, technicky je nad Atecou, sdílí techniku s Kodiaqem a má i něco navíc (BiTDI - zatím). Ve variantě Allspace je to pak skoro dvojče... a těžko budeš dávat Tiguan do jedné třídy a Allspace do jiné.
No, jak jsem říkal... mě ty třídy až tolik neberou.
Tiguan je urcite o triedu vyssie ako Ateca, 3008 a Kadjar, okrem techniky aj cenou.
500X by som videl prave vo vyssie spominanej skupine, aj ked je trochu mensi, to je ale dan za design. Cenami ani technikou nijak nezaostava a je vyrazne dalej ako male auta.
Koniec koncov Tipo je C segment, tak neviem si predstavit dovod v com je vyssie ako tato 500X :-)
O třídu výše je možná tak cenou, jenže co do prostoru a velikosti je to jedna skupina. Další auta jsou už zase o dvacet centimetrů jinde.
500X je zase příliš malá na to, aby se mohla poměřovat s 3008 a Atecou. Zejména uvnitř.
Osobně mi dává u koncernových aut smysl to řídit podle techniky. Tj. Ateca + Karoq jsou jedna kupička, Kodiaq + Tiguan + Tiguan Allspace druhá kupička a Arona + VisionX budou třetí kupička. T-Rocem si nejsem úplně jistý, intuitivně bych ho viděl u Arony, ale technicky to možná úplně nesedí.
Asi bys mohl rozhodit Tiguan do kompaktních SUV a Allspace do středních SUV, ale mně se to moc nelíbí. A Allspace nutně musí být ve stejné třídě jako Kodiaq.
No hele je a neni, padá do kategorie small SUV a většina 500X je podle mě předokolka, tj všude se porovnávají právě s P2008 a Capturem. Jde o velikost auta a ne o výbavu nebo možnost pohonu všech kol. T-Roc by k tomu seděl víc i ta Mokka - oba mohou mít 4x4.
Rozhodnutí jestlí dát víc jak 700k za 500X nebo T-Roca, neváhám a jdu k VW ;-)
Stačí se jen letmo mrknout do ceníků:
Renault Captur 120TCE Limited za 383tis Kč
Fiat 500X 1.6E-torq Plus 387tis Kč
Obě auta jsou předokolky, stejně velké (spíš malé) s podobnou výbavou, tak s čím jiným to srovnat? ;-)
I v té velikosti je 500x na půli cesty mezi Capturem a třeba Atecou... a spíš blíž té Atece, viz výše. Jako hele, mě nějaké třídy až tolik neberou, jen říkám, že mi Captur jako plnohodnotný konkurent nesedí... a když vytahuješ ceny, tak testovaný kousek je toho taky dokladem, k tomuhle už Captur nic nemá.
Jistě, ale kolik se jich v této výbavě prodá? do 5% z celkového počtu? Pro srovnání je důležitý rozvor a délka, motory a výbava jsou druhořadé - to záleží na výrobci, co tam dá.
Nechci se zastávat zrovna Captura (to není můj šálek kávy), ale umí stejně jako Fiat 1.3TCE 150k s DCT, 4kolku nemá, jen Grip control, tedy jinak nastavené ESP...
Řekl bych, že zde je to docela jednoznačne. 500x je jak zdrcnuta nižši středni třida, použita technika, viceprvek nebo provedeni interieru a Captur je čistě nafouknuty B segment.
je to tak.. je to nieco asi ako soul... mokka X alebo vitara :-) ... je to taky povedzme ze medzisegment... je to proste vacsie ako bezne male auto ale zaroven razvorom aj kasnou kratsie ako nejaka astra ceed a pod... ale prave toto ludia dnes coraz viac chcu... teda kompaktne a zaroven priestranne crossy a SUV ktore su nakoniec v meste este aj sikovnejsie ako tie kdejake dnesne uz prerastene hatche a kombiky... :-)
Hm, tak to má můj oblíbený autoweek k Atece špatná čísla. I tak... Mokka a T-Roc sedí, hlavně ta P2008 je přece jen menší. A jak říkám, mně jde spíš o tu techniku.
T-Roc a Mokka jsou přímá konkurence, nicméně Captur i 2008 jsou ve stejné třídě a víš jak pro spoustu mladých lídí a žen je důležitá značka, výbava a hlavně barva >:D Tam tyhle mini SUV míří.
Rozměry, technika a motorizace je jim putna. Tak ještě jestli to je benzin nebo nafta, aby se u pumpy nesekli :-)
Ono je to ten isty problem ako zaradit Rapid. B ci C segment. Podla odpovede si mozes zaradit aj 500X >:-[]
Je podla teba Rapid vyssia trieda ako 500X?
Ono triedy sa dost stieraju, kedze medzigeneracne auta rastu tolko, ze razvor Golfa VII ledva staci na novinky o segment nizsie - vid Captur, ktory ho ma dlhsi...
forester silne turbo ma ak sa nemylim ... skoda ze XV uz nie... pritom XV-ecku by hadam pasovalo este viac vzhladom na vacsiu stylovost a cielenie auta na mladsich
Hm... když už srovnávat, tak tedy benzín v automatu... tj. 1.4 Multiair 170k s dvouspojkou proti XV 2.0 s CVT... no, nemůžu říct, že bych sáhl jednoznačně po XV. Spíš bych sáhl úplně jinam ;-)
Tak pravda, že druh motoru a převodovky jsem ve svém příspěvku neřešil, jen ty prachy.
No dejme si takovou malou hru: máš 3/4 mega na nový auto, a z nějakého důvodu to musí byt AWD SUV - fantasii a kreativitě, co se pohonu a převodovky týče, se meze nekladou. Co pak? .......
Za rok a půl bych zapomněl, že jsem vůbec nějaký auto objednával. 8-s >:D
Ne vážně, to je úplně absurdní situace....neváhal bych to nazvat ostudou. A je mi úplně jedno, jestli za to může Seat nebo VW Group. Takové auto je u mě vyřízené.
najlepsie je prist a kupit hned ... ... uz ked moj ujo v r 1999 cakal na svoje nove polo pol roka lebo chcel bordovu metlu a okna v elektrike [odkaz] prislo mi to ako sialenstvo a to aj na tu dobu... ved aut je preboha vsade plno... len ked treba tak nenajdes sranda... ja som to mal v poho... zobral som skladovku v dohodnuty termin a nebolo o com >:D tak rychlo som nebol vybaveny ani u kadernika >:D . . no a dnes mam uz konecne prezute opat na tie elegantnejsie letne disky ... velka spokojnost zatial celkovo ... a navyse je to stale fesak drobec :yes: auta proste treba kupit normalne a nie cakat polroka.. to je blud v dnesnej rychlej dobe ... take auto si mozu vies co... siel by som urcite potom inam
Takhle se to říct nedá. U aut s velmi omezenými možnostmi konfigurace - typicky Mazda, je to v zásadě jedno. Najdeš svůj motor, svoji barvu a bereš. Naopak u aut, která můžeš mnohem víc individuálně sestavit podle svých potřeb často narazíš na fakt, že skladovky jsou na jedno brdo a žádná ti plně nevyhovuje. Máš tam něco, co vůbec nepotřebuješ nebo vyloženě odmítáš a naopak tam nemáš to, co určitě chceš. Dealer se hrozně diví, nechápe....ale jsou to moje prachy a pokud je rozumná doba dodání auta z výroby, chci to mít přesně podle svého. A pak je tu faktor "těšení". To sice není můj problém, mě neurazí auto hned nebo třeba do týdne z centrálního skladu, ale chápu, že to tak někdo má.
u japoncov ok... tam sa do da chapat.... bracha tiez ked kupoval tak farbu si moc nevyberal.. maly jeden cierny zakladny sportback ( aj to nie priamo u nas ale az o 100km dalej v roznave ) a ten potom doniesli k nam na predajnu do KE ked uz auto bolo "objednane" ... bola to otazka jedneho dna... ale ani on by polroka necakal keby mu dane auto nevedeli skor dodat... ja ako sa poznam by som nevydrzal ani mesiac ... ved auto nie je modla
PS: faktor tesenia me tiez iste casove hranice... u mna tie minule vianoce co som cakal nejake zhruba dva tyzdne kym konecne bude po sviatkoch uplne stacilo... lebo potom clovek po par dnoch ( nekonecneho ) cakania uz zacne spekulovat ci nekupit radsej nieco ine a bla bla.. ved to pozname >:D
Bez výhrad je komfort a ticho. A design. A světla... ale zatím jsem nezkoušel v dešti, tam se třeba passátí LEDky docela rychle rozpouští. Nicméně už teď... vykrývání segmentů je paráda a osvětlení krajnice taky.
Trošku slabší jsou ovládací prvky včetně infotainmentu, tam byla Octavia i s jejím 6,5" Amudsenem dál - hlasové ovládání, páčky pod volantem, výstupy z navigace, aktuálnost map, čeština, možnosti palubního počítače... inu, asi ta koncernová ergonomie či co ;-)
Naprostá tragédie je hlídání jízdy v pruhu. Tam jsou dva režimy. Buď to nefunguje vůbec, nebo se to mlátí od čáry k čáře. Mezi těmito to přepíná jak se tomu zlíbí. Jo, někdy ti to zatáhne za volant, pokud na dálnici přejedeš čáru bez blinkru... ta dálnice je asi jediné místo, kde by to mohlo být k něčemu, ale já bych se na to nespoléhal. Kdybych k tomu přistupoval jak majitelé Tesly, tak už tu nejsem.
Kdybych to měl zhodnotit, tak asi splněná očekávání... uvidíme, až se dostanu k tomu šlápnout na plyn, tam se to pro mě bude lámat.
BTW... v zajížděcím režimu se dá kolem 9/100, to je spíš příjemné překvápko.
Max 3500 otáček, max na půl plynu, větší opatrnost při studeném autě. Občas upřednostním mimodálniční trasu. Ale neberu to nějak moc vážně. Mám v plánu dát tomu tak 1500km a pak postupně přechod na běžnej režim (furt plnej >:D ). Zvažuju olej při cca. 5000, ale nejsem ještě rozhodnutej.
:-) hádat se nehádám, názory se různí. Pokud se i v dnešní době ještě díly trochu odírají, tak si myslím, že už ne tak dlouho. V těch 1500km už má motor za sebou cca 3mil. otáček. Podle mě už se tam tou dobou většina špon koupe.
Ale určitě lepší v 5.000 než 30.000.
Tak jako tak je to spíš pro dobrý pocit, než nějaký reálný citelný výsledek. :-)
Ja sa tiež nehádam, pôvodne na mňa pozerali, že som jeden z x čo také niečo vôbec chce, prvých 2000 to bolo decentné (aj tak servis tvrdil, že rj to pustí na max 80 percent výkonu), potom som sa osmelil a pri 3000 km to už ťahalo aj s karavanom :D. Teraz má skoro 11000 pričom po cca 9000 sa aj ustálila spotreba. Prvý pokles bol po cca tých 2000-2500km
Jj, kromě povedeného designu je to komfort a ticho hodně silnou stránkou Insi. A taky pádnou odpovědí některým zdejším teoretikům na otázku, proč chtít střední, když kompakty neustále rostou. Mně tam prostě jenom chybí mezistupeň mezi 1.5T a (čtyřkolkou a automatem podmíněným) 2.0T. Čistě jako předokolka by to taky míň žralo. No a ta 1.5 165k mi zase úplně nestačí.
To jsme řešili mockrát a máš pravdu, koncernové 1.8TSI v manuálu je ideál. Ty bys ale stejně vzal automat, ne? A já bych zase zvažoval FWD nebo slabší motor jen kvůli nižší ceně, jinak se docela těším na život s AWD.
Ja po nejake dobe ve vetsich autech presedl do Oktavky a najednou je to proste vetsi zabava. Je to mensi, neni to tak odizolovane, zivejsi.. Rikal jsem si do tak maleho auta uz nikdy a ted si rikam, o co mi vlastne slo.
Jo, já byl s RS taky víceméně spokojený... blbý je, že čtyřočko se mi moc nelíbí a taky už je o dost dražší než bývalo. Spíš jsem zvažoval tu Cupru, je za podobné peníze... no, nakonec ji koupit Thomasino >:D , svět je malej.
super.. gratulujem :yes: na mna kusok pridraha a fakt privelka kara ;-) .. hlavne nech sluzi ako ma a nech si spokojny a robi ti radost ... lebo auta su podla mna hlavne o tom ( ja sa tesim na to svoje zatial este stale kazdy den >:D uvidime dokedy ) ... :yes:
Však to dobře znáš. Opel jede ve "startovacích" cenách. Od začátku to vypadá výhodně. Pak začneš sestavovat a skáče to nepěkně nahoru a ani ten pověstný jemnocit prodejce už s tím žádný velký kouzla neudělá. Naopak nejmenovaný konkurent má od začátku velmi sebevědomé ceny, z konfigurátoru ti vylezou taková čísla, že myslíš, že jde o sčítání obyvatel >:D . Reálná nabídka je ovšem jiný kafe a k Adamovi už pak nemáš příliš důvodů se vracet. Ale jasně, je to model od modelu. Jde jen o moji aktuální zkušenost.
Problem extra vybavy je, ze je hodne draha, ale u ojetiny to nedela skoro zadny rozdil.
Ja se divam na Octu CNG a rok stara s najezdem +-25 tis je 390-400 za zaklad a naopak Style + 440-450 tisic, takze rozdil jen 50 tisic po jednom roce..
Subaru XV MR2018 2.0i-S EXECUTIVE ES Lineartronic je ceníkově pinklich těch 750 000,- + teda 12 000,- za oranžový lak. Výbava dle mého gusta, exterier je takový jaký je, interiér se mi líbí moc, kufr neřeším, nejsme špeditér, recenze veskrze pozitivní (pro můj způsob užívání vozidla). Ovšem čekačku netuším. Když už se tedy mám účasnit vlasní hry ;-)
Rozmyslam, ze ako je niekto schopny dat - , ked niekto len napise suche cisla a svoj subjektivny nazor a sposob pouzivania.
Cakacka myslim standard ako pri vsetkych - 6 mes. max. Alebo natrafit na skladovku, to by malo byt v CZ lahsie ako v SK.
že jsme zrovna o něm mluvili pod článkem o prodejích, a on tu v testu. :-)
No, 500X je přesně to potvrzení, proč Fiat u nás mizí. Design rozteklého bonbónu není pro každého, ale vnímání designu je vždy subjektivní, takže co se líbí jednomu, nelíbí se deseti dalším. Jenže pak... už to jde jen dolů. Interiér vzhledově tak deset let starý, prostor při velikosti auta menší, než u Kaktusu (kam šlo deset centimetrů délky), škubavá dvojspojka, špatný komfort jízdy... A to vše opepřené extrémně vysokou cenou.
No, přeju hodně štěstí... :no:
Edit: Zkusil jsem si najít obrázky té verze interiéru s novým displejem a... moc velké vylepšení to tedy není.
Není to ovšem jediný problém tohoto auta. Kamarád, který má toto auto na 3-letý operák, jej označil za rozvrzaný křáp. Prý malá tuhost karoserie. Slyšel někdo něco podobného, nebo jen špatný kus? Nebo náročný uživatel? :-( . Vzhledově je to auto hezké. Ženským se líbí a to moc.
roztekly napumpovany bonbon je predsa aj nova C3 a ta sa ti predsa paci... mne sa paci na 500X ze posobi zaroven akoby retro a to je super... samozrejme dizajn je subjektivny... ja u SUV aj hatchov dnes mam rad uz skor hrany a vyrysovanejsie tvary ( teda ziadne amorfne vajicka ) ... ale taky F-pace alebo mala 500-ka ale aj spominane 500X ci povedzme carrera... tak tam mi obliny skratka sedia tu v tomto som nikdy nemal problem... :yes:
no super.. tak uz sme tu minimalne dvaja ktorym zrak este ako tak sluzi -- no ok dost bolo srandy... je fakt ze uspech C3 nejde popriet... to auto bude zrejme bestseller aky citroenu posledne roky uz fakt chybal.. lebo ludia taketo vozy dnes miluju..je napadite... priestranne... urcite pritiahne aj novych mladsich zakaznikov .. ved aj tie dvojfarebne yarisy ... zrazu su vsade ... a ja to chapem... takze kazdy nech si vyberie to co chce co sa mu paci a co mu vyhovuje... ale za mna ked uz C3 tak rozhodne len v jednej farbe... cista cervena modra a pod... lebo v jednej farbe vyzera stejne najlepsie :yes:
jasne mame jednu pod balkonom.. neskutocne vajce ;-) .. snad top vajce daneho segmentu obzvlast ked sa na auto pozries kusok aj z vysky .. ale necerti sa .. dizajn je subjektivny .. sam to vyssie pises... ja proste toto nemusim ( je to pre mna z pohladu maleho auta kusok vysoke.. oble... neforemne a aj prerastene ) ... ale inak nic v zlom ... auto je to urcite paradne ... ja novej C3 drzim palce... lebo vyzera ze tadial by konecne mohla ist cesta k bestselleru ( pochvala aj za klasicke budiky ) ... ma to smrnc a napad rozhodne ... a napriklad ked vidim to nove polo tak tiez uz placem... tomu vravim jasny dizajnovy krok dozadu... mozno aj dva .. proste taka uz rozplacnuta zaba na ktorej mi uz nesedi snad ziadna krivka ani velkost a tvar svetiel nic ... ;-\
Viz výše, co píšu pájovi. Tvar C3 je sice bonbónovitý, ale konzistentní. 500X se roztéká, shora dolů, všechny tvary se směrem k podvozku jen rozjíždí do všech stran. U klasické pětistovky se to ještě dalo chápat, tady to má jediný "přínos"v obřích vnějších a malých vnitřních rozměrech.
Jo, nová C3 se mi taky hodně líbí a chtít malé auto, měl bych asi problém. C3 nebo 208? Obě se mi líbí. Jenže... já si auto asi dlouho nekoupím.
stylove sympaticke ... so sikovne posadenymi motormi... problem s predajom v europe 500X zatial nikdy nemalo ... v cz aj u nas to sice nie je trhak a la vitara ale 500X vidim pomerne casto .. tento derivat 500-ky povazujem aj dizajnovo aj akousi charizmou a stylom za velmi dobre zvladnuty... snad 500X casom dostane dostojneho nastupcu a nezazijeme tu "vecne cakanie" ako u punta ... zvlast ked SUV su v kurze ... ale za mna by fiatu iste pomohlo aj nieco kusok este vacsie na urovni tigiho a sportagu ... osobne by som bral 500X s benzinom ... komu staci dvojkolka tak zaklad 1,6 bude ideal... no a u 4kolky je za mna jasna volba 1,4 turbo .. uz len si vybrat.... vo vinovo cervenej je 500X skoro az modny dplnok.. pekne auto :yes:
Za mne :yes: s novým 7' displayem ideální auto pro manželku do městské džungle :-)
Jediná reálná konkurence je Opel Mokka , jenž má taky 4*4..Nissan Juke je už hodně divná kreace.
VW T-rock je dost cenově předražený..cena spadne do roka a do dne..snad ;-)
"auto pro manželku do městské džungle" a spominat v dalsej vete 4x4 ? :-)
"500X: najvyspelejšie SUV technológie" - stale sa nezmohli na asistenta zjazdu.