.... snad to nikoho nebude unavovat, ale docela se tady poslední dobou ukazjí zajímavé čísla ohledně spotřeb ve 130kmh: Superb 2.0TSI = 9,5, Lattitude 3.0 V6 TDci = 8,5, Mondeo 2.0 Ecoboost 8,1.
Samozřejmě nelze ta čísla brát jako holá fakta, ono záleží na podmínkách měření atd. atd., ale HODNĚ to napovídá.... Takže klobouk dolů, Forde :yes:
To určitě bylo měřeno z kopce, s větrem v zádech a s pěti lidmi a tunou nákladu na palubě. Nenech se zmást, 2.0TSI je přece nejlepší motor na Zemi a v přilehlých galaxiích. ;-)
pokud se do seriove vyrobi podari dotahnout toto ( [odkaz] ) budou uz tyhle vecne diskuze o spotrebe a co je lepsi jestli benzin nebo nafta zbytecne.
tak hlavne aby to bylo co nejdriv a spolehlive to fungovalo.
jj, to vim. ale ta francouzska cesta je jiste lepsi.
tady bych se bal zivotnosti a spolehlivosti. navic rozsah zmeny kompresniho pomery neni zdaleka az tak vyrazny.
Presne na to som chcel tiež poukázať: redaktor v teste Superbu obhajoval spotrebu 9,4l pri stotridsiatke ako slušnú s ohľadom na veľkosť auta, automat DSG, výkon turbobenzínu a zimné gumy. Tak rovnako veľké auto (dokonca o pár kíl ťažšie) s motorom o 40 k(!) výkonnejším, rovnako s dvojspojkou, len na letných gumách má spotrebu o 1,3l nižšiu! Ako píšeš, ak aj odmyslíme odchýlku merania (dajme tomu 1-2 deci), stále je to rozdiel triedy a skvelý výsledok pre EcoBoost. Je to evidentne vydarený motor a ako v teste naznačili, rozdiel oproti porovnateľnému dízlu je tak malý, že argument neúnosnej spotreby benzínu padá (teda vo Forde, pre TSI/TDI to stále neplatí). ;-)
tá spotreba Ecoboostu je skutočne fantastická :yes:
nechce sa mi hľadať ceny, ale tipol by som, že 2.2TDCI bude určite aj drahší, takže ak vyslovene nie si diesel fanúšik, nenachádzam veľa argumentov, prečo mu dať prednosť.
To nie je zlé. Podľa všetkého poskladali vo forde veľmi dobrý motor :yes:
Ale dieslom by som funerál nestrojil, "tah vodspodu" nenahradíš >:D nehovoriac že tieto moderné oturbené benzíňáky stratili veľkú výhodu- jednoduchosť a spoľahlivosť
Ja si myslim, ze ten rozdil je prave pri tezke noze. Mereni pri ustalene 130 na dalnici je sice krasna vec, ale od reality odtazena. Ta spotreba hodne kolisa. V mem Mondeu 2.2 TDCi napr. kdyz jedu lehkou nohou, mam dojezd po doliti plne nadrze cca 1150 km (Mondeo 70 litrovou nadrz). Kdyz v noci preletim Prahu ostravu za neco malicko pres 2 hodiny, mam po doliti dojez 580 km. Takze si to preberte jak chcete, tohle je rozdil mezi lehkou a tezkou nohou. Jeslti mi nekdo bude tvrdit, ze lehkou nohou ustalenou dalnicni rychlosti jede za 8 a tezkou nohou jede za 9, tak tady neco smrdi. Je to nesmysl. u tezke nohy se v turbomotoru spotreba klidne i zdvojnasobi. Komu se u tezke nohy zvysi spotrba o litr dva, tak nevi co je tezka noha.
Tak jinak....poslední jizda..večer kdy jsem opravdu spěchal....trat cca 290 km , kterou jezdím 3 a pul hodiny jsem jel 2 a půl. Okresky 160km/h, dalnice 210km/h s tim, ze i tak byl provoz, to znamena pribrzdit za kamionem a znova max zrychlovani a porad dokola. Tehda se me dostala spotrebateprve podruhe nad 10 l a to mereno opet dotankovanim, pocitam si kazdou nadrz co vyjedu. (bylo to v týdnu před velikonocema, tak ještě hodně čerstvá zkušenost)
NEmám proč si vymýšlet :-) klidně někoho svezu. Samozřejmě to neznamená, že když pojedu okresku/okruh na plno tak to nesežere 20l (páč furt pojedu na 2jku >:D "nadneseně")
Takto nadupaný benzín bude třešničkou na dortu, tedy velmi drahý.
Nějaké argumenty tam asi budou, jinak by se v Evropeě stále neprodávalo 50% aut v dieselu, a to i přes existenci různých nových turbobenzínů......
Podotýkám že diesel má svých 50% a ten zbytek je podělen mezi benzín/hybrid/elektro/CNG/LPG apod.
Ono to není vidět, ale diesely prodělaly další generační obměnu, opět jsou výkonnější a polepšily se ve spotřebě asi o tolik, co benzíny. Rozdíl zůstává zachován.
A v konstrukci dieselů je rezerva, u benzínů už nemá cenu vstřikovací tlaky zvyšovat.
Jedna věc je zbožné přání benzínofilů, druhá věc je realita a statistiky prodejů.
Myslíte díky pseudoekologické EU, kdy je benzín znevýhodňován , co se týče daní a emisními limity nerovnocenými u benzínu a nafty. A hlavně Evropa není celý svět.
Krotil bych se, to je velký optimismus, který zatím vždy skončil reálnou spotřebou o 2-3 litry vyšší než mají diesely.
Ostatně se stačí podívat na nákupy vozidel do fleetů, opravdu někdo věří tomu, že by se dražší diesely kupovaly stále dál, i když by existovaly benzíny se srovnatelnou spotřebou?
Robíš zadosť svojmu nicku... >:D
Nik nehovorí o rovnakej spotrebe, v teste hovoria o rozdiele 1,5 litra, čo je ale adekvátne 40 k výkonu naviac oproti 2,2 TDCi. Plus ten dízel je samozrejme o niečo drahší. A fleety budú nakupovať dízle, pokiaľ sa dízle budú vyrábať, to je skrátka železná košeľa.
Robím príspevky do diskúzie >:D Nemohu to tak nechat být.
Ale teď vážně...... 1,5 je opravdu sen. Skutečný rozdíl bude opět kolem 3 litrů. S Mondeem 2,0 TDCi mi dlouhodobý průměr dělal 6,5, kolegovi s 2,2 TDCi dělá 6,9 litrů. 2,0 Ecoboost bude dělat mezi 9 a 10 litry.
Fleetmanažeři nekupují auta kvůli železné košili, oni mají k dispozici data - a ta jsou jasná. Když porovnáš 2 spotřební koše, to co vložíš s dieslem, včetně oprav a údržby, dlouhodobě vychází pod jakýmikoli benzíny.
PERLIČKA NA ZÁVĚR: můj 6vál 320 CDI v aerodynamicky neoptimálním vozidle dělá v průměru 9,5 litrů na 100. Koníků mám 240, Newtonmetrů 540 a žere mi to stejně jako 2,0 Ekoboostu a se 4kolkou bych mu asi natrhnul p.del kdy by se mi zachtělo.
Tak asi tak. :-) Diesel :yes:
PS - >:D - zkus si představit módní značku "benzin" nebo "petrol" nebo "gasoline" ... >:D To my, máme rovnou 2 značky, DIESEL a CAT >:D
Tak sám priznávaš, že spotrebu v dízli máš skoro rovnakú ako spotreba rovnako výkonného benzínu. Okrem klišéovitého "ťahu vocpoda" teda strácaš hlavný argument dízla.
P.S. Mercedesovský 3,0 dízel vo výkonovej variante 177 kW nepoznám... 8-s
P.S.2 Aj ja mám rifle dízel. >:D Skrátka dajme všade tam, čo tam patrí: rifle diesel, auto benzín. >:D
Benzín si dej do sekačky. Když ty na mne tak tak já zas jinak ....
Hochu, čti pořádně, o tahu "vocpoda" jsem neřekl ani slovo, a navíc u automatu to nemá smysl.
Ten můj ševelící 6válcový motůrek ssebou tahá i automat i čtyřkolku a navíc 1900 kilo.
A máš špatný přepočet, ale to už se odjakživa nemoho shodnout zda je to 1,35 nebo 1,38.... >:D >:D
Ale zjevně pokud si chceš glorifikovat 2,0 SCTI ekoubúúúst, nedá se Ti v tom zabránit, tak jen do toho... >:D
Neviem, akou bulharskou konštantou násobíš Ty, ale ani jedna hodnota, čo si písal, nie je správna. 1 kW = 1,359622 k, zaokrúhlene 1,36 k. ;-)
A kto tu niečo glorifikuje, nie som ja, ale tí, čo si do nicku dajú nejakú pohonnú hmotu. >:D
Máš přesný voko a absolutní pravdu, rozdíl mezi naftou a benzínem je skutečně 3 nebo spíš něco přes 3 litry u stejného typu auta střední třídy. Dlouhodobý průměr u A4 155 kW benzin/sedan byl za 70 tis. km 10,3 litru, dlouhodobý průměr u stejné A4 nafta/sedan 125kW byl 7,1 litru po 60 tis. km, stejný řidič, tedy já, stejný styl jízdy (dost rychlý) a stejná skladba město/dálnice. Nechat se unášet spotřebou při ustálené rychlosti je blbost (ten benzin na tempomat při 130 měl sice jen 7,5 litru a točil něco kolem 2400-2500) ale při dynamickém zatížení rozdíl roste a to tak, že až dramaticky. Jet s naftou za 11 nešlo, jet s benzinem za 14 lze bez problémů. Ano je tam rozdíl 30kW které naftě chybí, takže např. nejlepší průměr Praha Blava u benzinu byl 160 u nafty 154. Na druhou stranu musím pochválit benzin za daleko lepší kulturu, v A4 která asi je v obecném kontextu střední dost dobře utlumená je rozdíl skutečně velký a např. systém start/stop je v benzinu dost rušivý element protože autem dost nečekaně zatřese a starter dělá v porovnání s běžícím benzinem dost velký kravál, takže byl stále vypnutý, kdežto v naftě která lehce třese sama od sebe a slyšet prostě je se otřes start/stopu tak nějak ztrácel na pozadí nafty a nevadil (nicméně reálný přínos start/stopu hodnotím jako nulový takže nakonec i u nafty skončil disabled). S velikostí a hmotností auta tyto rozdíly jen narůstají a u velkého SUV lze klidně mluvit o rozdílu nafta/benzin 5 litrů a více.
Tak si kup hybrid, z vlastni zkusenosti ti muzu rict, ze v RX450h neuslysis ani neucitis, ze motor nejaky system START/STOP ma. A lze jezit za 9L slusne...a to ma auto pres 2.2 tuny !
Ano, tento Lex je skvělé auto. Ale pro manželku by ho byla škoda sám jezdím služebními auty a tak když něco pro sebe a pro radost tak nekoukám na SUV ale spíš přemýšlím sice ve stejné cenové ale v kategorii roadsterů jako je Z4, slušná replika ac cobra a tak.
Ľudia, zase porovnávate rozdielne motory: prečo sa oháňaš spotrebou 170k dízla pri porovnávaní s 211k benzínom? 41 koní žiadna miera? Tak aspoň pre priblíženie by som dal 190k dízel. Tam to určite 3 litre nebudú. :-!
Ale budou. Kolega na stejné A4 1,8 TSI 118kW dlouhodobý průměr 11,1. Ano při ustálené 100km/h na tempomat je 1,8 TSI někde kolem 6,2-6,4 a TDI 125kW se pod 4,5 litru nedostane takže teoreticky je rozdíl i pod 2 litry ale to je ten problém, teoreticky, v porovnání tabulkových kovbojů kteří si přečtou hodnotu z testu při ustálené rychlosti a o praktické spotřebě vědí prd. Jinak pokud neplatím pohonné hmoty tak jednoznačně preferuji benzin, ticho, žádný třes, lepší rozjezdy, v případě automatu lepší sladění etc.
Tak odkáž kolegovi, nech nejazdí ako prasa, pretože jeho priemerka je o cca. 2 litre vyššia, ako je priemer týchto motorov v A4 na spritmonitore: [odkaz] ;-)
Myslím, že tam jsou údaje mimo realitu stějně jako u tabulkových kovbojů (konec konců kde by se tito kovbojové realizovali když né v takových tabulkách), každý se snaží dokázat jak je jeho miláček úsporný a pak se s tím vytahovat na netu. Jen pár jedinců přizná barvu, viz průměr 12,8.
Tak keď údaje reálnych užívateľov, ktorých je naviac štatisticky významné množstvo nie sú pre Teba argumentom, tak si ako povestná opica, ktorá nevidí, nepočuje... Alebo "GTIho syndróm": Keď sa mi prezentujú reálne fakty, zatvorím pred nimi oči a nejestvujú. 8-s
Klidně se dál řiď tabulkami a tím co si kde přečteš, já se budu držet toho co jsem si osahal a v reálu vyzkoušel. Prostě nafta je o 3 litry úspornější ve střední třídě, o 5 litrů + ve velkých SUV. Naopak turbobenzin je lepší z hlediska ticha, rozsahu použitelných otáček, lepšího sladění s převodovkou (to co se píše u Fordu platí u VW/Audi úplně stejně) i zhlediska přenosu chvění do karoserie. HOWGH
z vlastní zkušenosti:
Galaxy 163koní v naftě, automat - dlouhodobá spotřeba 8,5 (v létě) a v zimě 7,7
Galaxy 203koní v benzínu, automat - dlouhodobá spotřeba 11,7 (za poslední dva měsíce)
S tím EcoBoostem se dá jezdit tak za 10,5 (v Galaxy), ale to se člověk musí hodně krotit a pak stačí klidně normální dvoulitr bez turba, nebo jezdit jenom dálky, ale v naftě se dalo jezdit taky za 7 dálky, takže je tam rozdíl minimálně 3 litry.
Jinak musím potvrdit, že automatická převodovka PowerShift se s benzínovým motorem chová lépe.
nikdo nespochybňuje, že nafta jezdí reálně vždy za míň. Ale je to na zvážení, kdy je ta hranice ročního nájezdu, kdy se ti za naftu vyplatí připlatit. A pak jsou i rozdíly - u některých značek je rozdíl benzín/nafta relativně malý, u některých naopak šílený a musíš najezdit alespoň 50tis km ročně, aby se ti vyrovnali náklady jen čistě na palivo.
Tvoje skúsenosti nik nespochybňuje. Ja ale zotrvávam na svojom tvrdení, že spotreba 240k turbobenzínu v teste je výborná (ostatne porovnaj to s 200k Superbom DSG, ktorý mal pri diaľničnom limite spotrebu vyššiu o 1,3 litra).
Zkus si uvedomit par veci:
- Tu spotrebu meri testeri tak, ze rozjedou auto na nejakou rychlost, pak se ji snazi drzet a pri tom koukaji na pocitac (!!!)
- Muze bejt protivitr, nebo taky vitr do zad, nebo mirne stoupani, sirsi gumy, bla bla bla
- Tohle "mereni" nema s realnou spotrebou nic, ale VUBEC NIC spolecneho
Pokud chces videt, za koik to jezdi tem, co s tim jezdi, mrkni sem:
V zásadě mně může být a skutečně i je jedno, jakou má to které auto spotřebu, proto při jízdě nekoukám na palubní počtač (mimo případy, kdy zkoušíme, jaká je nejnižší dosažitelná spotřeba v běžném provozu). Uvedené hodnoty byly zjištěny na stejné trase, v noci za minimálního provozu, jízdou na tempomat (rychlost zvolená dle externí GPS), tzn. za co nejpodobnějších podmínek. Mimochodem, uvádíme, že jde o "odečtenou spotřebu", takže se o žádné měření opravdu nejedná.
Určitá odchylka je samozřejmě možná, dokládá to i rozdíl proti hodnotám, které u S-Maxe zjistil kolega ( [odkaz] ). Na druhou stranu si myslím, že vypovídací hodnota je minimálně stejná jako u statistiky na spritmonitoru.
Jasne, ja to beru, jen to pripominam lidem, kteri vase udaje berou jako dogma.
Ta spotreba na spritmonitoru (ci jinych podobnych serverech) je daleko realnejsi - tim vice, cim vice ridicu si tam udaje doda.
Snad byste jeste mohli vzdy uvest i prumer za cely test, ale je fakt, ze ani to nemusi vypovidat o realite (napriklad sportovni auto asi budete drtit, s nejakym naftovym MPV zase pojedete pianko na autosalon pres pul Evropy...).
Ja ten clanek spis beru jako zajimave srovnani podobne techniky ve vicero kabatech a jako takovy je na palec :yes:
Přesně tak, navíc i bez ohledu na typ není každé testované auto použivané stejným způsobem. A také ne všechna auta mají v palubním počítači paměť na dvě (nebo více) hodnot průměrné spotřeby. Když se nám ale podaří rozumný mix jizdních režimů, někdy uvedeme i celkovou spotřebu nebo dojezd s plnou nádrží.
Za "palec" díky, chtěli jsme alespoň pro jednou zvolit neobvyklý formát srovnávacího testu a možná se k němu zase někdy u jiné nečekané dvojice aut vrátíme.
Plne súhlasím, že spritomonitor má vypovedaciu hodnotu, ak je dostatočný počet údajov. Ale napr. Superb 2,0TSI DSG je len jeden zápis a tak sa radšej riadim údajom testéra tu na ACZ, ktoré sú - ako píše - štandardizované, ergo majú vypovedaciu hodnotu.
Reakce na poslední větu - takových aut by se určitě dalo najít víc. Otázku spíš je, kolik řidičů by se našlo, kteří by jezdili s autem s 200PS trvale za 8 litrů >:-[];-)
Jsem rád, že tyto informace uvádíte :yes: . Podle mých zkušeností (a také mým nájezdem především po dálnicích) je to daleko užitečnější informace, než oficiální měření spotřeby dle EU.
Těžká noha (ale s tempomatem na 130) sice něco přidá, ale ne diametrálně moc. Je trochu nutné si uvědomit, že při 130 je zrychlování a zpomalování daleko méně než při vyšších rychlostech.
Jestli 1,5 nebo 2 je celkem jedno. U fleetů je to dílem setrvačnost, dílem to, že při velkém nájezdu jsou i ty dva litříky zajímavé... a taky fakt, že dobrých a osvědčených turbobenzínů přibývá až v posledních letech.
Ano, výsledky motoru 2,0 EcoBoost jsou v dnešní době opravdu skoro z říše snů - jak v porovnání s benzinovou konkurencí, tak ve vztahu k ne o mnoho nižší spotřebě turbodieselu 2,2 TDCi v Mondeu (i tak výrazně slabšího a pomalejšího). A když se podíváte na [odkaz] , zjistíte, že dvoulitr není osamocen - 1,6 EcoBoost je na tom podobně skvěle. Za to si Ford zaslouží uznání.
Vaše měření s reálnou situací nemá mnoho společného. Chtělo by to dlouhodobější test v reálných podmínkách. V noci po prázdné dálnici 130 jedu se svým 320 CDI za 8,8 litrů, dlouhodobý průměr mám 9,5, to je docela rozdíl. V procentech je to 8% a to je dost.
A pokud to neustále chcete porovnávat s dieselem, vemte hio ssebou za zcela stejných podmínek.
A potom můžete jásat, že zlý diesel byl konečně hodným a dobrým benzínem poražen a zničen.
Jeden konkurenčný český server má testy vozidiel rozdelené vždy na klasický "roadtest" a potom samostane test spotreby. Veľmi zaujímavé počtení a možno aj tip pre redakciu auto.cz;-)
Nad nicim se prosim nezamyslejte, to je nekonecny souboj benzin vs naftafilu, kazdy ma sve vyhody, jen nekdo to nechce pochopit. Tito lide jen chteji mit dukaz, proc je to "jejich" palivo nej a i kdyby jste to zmerili pro ne "spatne", tak stejne napisi svoje oduvodneni, ze test byl opet spatne ;-)
Neco jako kdyz nekdo napise, ze moderni diesel nejde poznat od benzinu, ano pri ustalene rychlosti 130, napr. na volnobeh by clovek musel byt hluchy, aby rozdil nepoznal (hlavne z venku). Popojizdeni po meste je u dieselu o dost horsi.
Ale kdo ma vyssi najezd km rocne, urcite diesel neni spatne volba.
Udavana spotreba ve 130 je dobry udaj, alespon vim kolik dane auto "zere" pri dalnicnim cestovani, je jasne, ze ve meste bude spotreba uplne jina, ale to se realne merit neda!
Lukáši, nerieš to. Robíte to v rámci možností najlepšie, aby sa dali spotreby objektívne porovnať. Kto chápe, vie si urobiť predstavu o spotrebe a Windízlom sa aj tak nikdy nezavďačíš. >:-[]
S-Maxe s tímto motorem mám a reálná dlouhodobá průměrná spotřeba při skutečně rozumné jízdě, kdy ovšem mám vysoké procento městského provozu, je 13,5 l/100 km. Což se od deklarovaných čísel výrobce hooodně liší. Kdybych jezdil "dynamičtěji", nebyl by vůbec žádný problém jít přes 20 l. Při pokusu o nejekonomičtější jízdu jsem si dal meziměsto Zlín-UH a zpět v "kloboučnickém stylu" a byl jsem ve voze sám. Muselo být utrpení jet za mnou :-) . Spotřeba v tomto případě byla 7,7 l/100 km. Níž se s tím autem nedá reálně jezdit. A to je, jak už jsem psal, poněkud mimo hodnoty uváděné výrobcem. Takže - u Fordu nikdy nespoléhat na jejich tabulkové bláboly.
Mám sice S-Maxe s postarším 2.5T od Volva a delší cesty dávám kolem 8l/100km a dvouletý průměr mám 8,9l/100km. Pravdou je že jezdím většinou plně naložený včetně manželky která se mne snaží krotit ;-\ Když se snažím jet na spotřebu tak po okrskách není problém jet za 7.4. 130 na dálnici kolem 8,5. Palubní počítač mi ukazuje obdivuhodně přesně. Je mi jasné že s dieslem bych jezdil za "podstatně" méně ale za ty vibrace, hluk a problémy v zimě bych neměnil. :-)
Pěkný test, díky za něj. Za zmínku podle mého stojí:
1) Spotřeby: celkově u obou aut velmi solidní (jak už si všimli kolegové výše), já bych spíš zdůraznil poměrně velký rozdíl mezi oběma vozy. Nečekal bych, že si větší čelní plocha a hmotnost S-Maxu vyžádají zrovna ve městě příplatek 1,5 litru na sto. Na dálnici ano, tam to nepřekvapí.
2) Převodovka - evidentně stejná situace jako u DSG: s benzínovým motorem a jeho výrazně větším rozsahem použitelných otáček si dvouspojky rozumí mnohem líp než s naftou, kde má převodovka občas problém se do úzkého pásma "trefit".
3) Ty současné akční ceny Mondea jsou opravdu fantastické. :yes::yes::yes:
Prvotně jsem byl dokonale zaskočený výběrem duelantů. Kdo to kdy viděl porovnávat výkonný sedan ze střední třídy s výkonným empevečkem? Nakonec ale musím dát testérovi za pravdu, Hodnocení zůstalo takříkajíc doma, nekonají se hromadná harakiri z konkurenčních depresí a tak nějak "ponašem" si člověk uvědomí, že je v podstatě jedno, jestli máš sedan nebo MPV. Tedy... minimálně u Fordu.
A právě v posledně uvedené myšlénce spatřuji lesk a bídu... mondizán... Mám snad být jako fordista naplněn zjištěním, že uvnitř je to jako vejce vejci? Nechtěl snad testér poukázat právě na tuto skutečnost, přičemž samotné hodnocení pak ponechává nám, konzumentům, ať už těm opravdu garážově namlsaným, či anorektickým plakátobijcům? No, babo raď...
Vybalancovat tak kruté zadání, totiž duelovat reprezentanty poměrně vzdálených segmentů, byť z jednoho rodu, to zaslouží velký hold směrem k testérovi. Ano, povedlo se.
Ve vztahu pak k autům samotným bych usiloval však jako šofér o neporovnatelnost. Neboť MPV vůz má být především prostorným komfortním, elegantním (to aktuálně zejména zdůrazňuji) silničním korábem. Oproti tomu, pak prestižní nejvýkonnější variace modelu ze střední třídy, tam bych se jako vlastník na hony vymezoval právě proti tomu, aby mě kdokoliv úspěšně spojoval s okresním králem MPV drožkářů...
Ale jak vidno, tohle u fordmilců problémem není. Naštěstí se dvojtestík - PASSAT, APOŠTOL SEDMÝ, SLIČNÝ versus Sharan nekoná a jsem pevně přesvědčen, že konat ani nebude. Avšak kdyby, pak jednu větu bysme si tam jistě přečetli všichni. Větu, která sa-mo-zřej-mě musí absentovat nahoře, totiž, že - utkání nejlepšího sedanu středního (super)mainstreamu a nejlepšího velkého (super)mainstreamového MPV skončilo tak, jaká skončit má - vítězstvím obou, ovšem každého ve své třídě...
P.S. Tedy, že to v jízdě Mondeu natře i S-Max, to bych si býval netipoval ani já.
Jo, mne to taky dostalo.
Clovek tady vod kormidelniku plynovejch sporaku s milijonem km v rukach a v nohach cte, jak to mondak jizdne natira i BMW a za tretinovou cenu, ci jak se vrha do zatacek jako Mike Tyson do sveho oblibeneho leveho haku a pak - kdyz uz je v te zatacce a uziva si ji zpusobem, o kterem se passatu muze jen zdat - kolem nej proleti tata vo rodiny i s manzelkou s drdolem a se trema detskejma sedackama a coklem v kufru za volantem MPVcka na stejnym podvozku...
To je snad na masli >:D
Každý čte jak uzná za vhodné, mě z textu vyplývá, že ani s koupí MPV od Fordu nemusíš rezignovat na slušné jízdní vlastnosti a v případě elektronických tlumičů, to může být ještě v komfortnějším módu než klasické Mondeo. ;-)
Louskám poněkud složitější věci než jsou testy, takže si nemyslím, že nejsem schopen pochopit význam vět ;-) .
Můj pohled je následující...na firmě mám Passat i Mondeo, oba před FL. Spolehlivost stejná, v interiéru je to podle mě to samé v bleděmodrém, pokud nevyužíváš individualizace (tam je Passat podstatně dále) a podvozek? Mondeo na 17" kolech je znatelně tvrdší než Passat na 16" a možná vydrží víc v zatáčce, ale na krev jsem s nimi nikdy nejel.
Pokud je tedy S Max s adaptivním podvozkem stejně potentní v zatáčkách a navíc komfortnější, tak to není hanou pro Mondeo, jako spíš na smeknutí klobouku před ladiči podvozků ve Fordu ;-)
...srovnavat palubku ala pout Mondeo a nemecky konzervatismus Passatu snad ani nejde ;-) Mne osobne nesedi ani jedno ;-)
Souhlas, ze Mondeo je tvrdsi, podezreni mam ale i na typ pneu, tezko rict, i znacka pneu a profil dela opravdu hodne.
Ano, proto jsem o rozměrech pneu a kol psal. Mondeo v Titanii nevypadá naživo nijak špatně, co ztrácí na obkladech palubní desky získává příjemnými dveřními výplněmi a lepšími standartními sedadly.
Divil by ses, ale predchozi Mondeo bylo na urovni BMW 3 a komfortem bylo o dost dal. Dnesni Mondeo je dost tvrde, mozna se mene naklani, ale jizdne se mi lepsi tedy nezda, tam mi tedy vic sedi Passat.
Tohle je pro redakci zajímavá výzva, unifikace interiérů VW si přímo říká o pár vět ve stejném duchu ;-). Jsi snad jako zarytý fanoušek VW naplněn zjištěním, že téměř všechny modely jsou uvnitř jako vejce vejci?
Předchozí testy samozřejmě zůstávají v platnosti, viz. například Mondeo vs. Superb vs. Passat... a pokud z testu vyvozujete, že je S-Max lepší než Mondeo, pak to není tím, že by bylo Mondeo špatné, ale S-Max je prostě dobrý.
Mimochodem... pokud S je lepší než M a M je lepší než P, pak S je lepší než P...
>:-[] Ale s výrokovou logikou tu neuspeješ, tu sa aj v tak jednoznačne pozitívnom teste, ako je tento, nájdu negatíva, ktoré sa vytiahnu, hyperbolizujú a prezentujú ako svätá pravda. ;-) Ale MPV od Fordu lepšie "supermainstreamovému" Passatu, hm, to sa prieči v hrdle. >:-[]