Kuga má u Fordu roli kompaktního SUV. Vyzkoušeli jsme prostřední výkonovou verzi zážehového motoru ve výbavě ST-Line, pojící se výhradně s pohonem předních kol.
"...Převody jsou sice s výjimkou šestky „do pomala“, ovšem pětka, šestka a také zpátečka se pojí s velmi těžkým stálým převodem 2,955:1. Zbylé převody, tedy od jedničky po čtyřku, jej ale mají mnohem lehčí 4,063:1..."
Som mal za to, ze "staly prevod" sa preto nazyva "staly", lebo sa nemeni...
Redaktor v tom udělal zase trochu zmatek. Zřejmě převodovka používá tříhřídelovou konstrukci oproti levnější dvouhřídelové. Myslím, že je zbytečné se tím v testu nějak zabývat. Jako každého uživatele mne zajímá výsledný převodový poměr, kde při 1000 ot./min na 5.rs pojedu cca 40 km/h a na 6.rs 47 km/h, což mi pro tak hmotné a vysoké auto v kombinaci s 1.5T přijde příliš... Tím ale netvrdím, že nejde o dobrý vůz (hodně se mi zamlouvá), jen bych se asi těžko ubránil rozumnému chipu (max. 140 kW, 300 Nm).
Ve Fordu mi pro 1.6EB 110 kw mi nabízeli chip na 134Kw, akorát cena byla rovna ceníkovému rozdílu těchto verzí, motor to prý byl stejný, takže proč ne? :-)
Nebrat, protože je to předražené a určitě zůstává jen 240 popř. 270 Nm. Rozhodně to chce jít ke 300 Nm, na které bude dimenzovaná převodovka. Tříválec 1.5EB má 290 Nm, minimálně ve FieSTě.
Úpravci specializovaní na Fordy ti to udělají za cca. desítku a to i formou plug-in jednotky, kdy si kdykoliv během 5 minut nahraješ zpět originální SW. A obě verze 1.6-ky (110 vs. 134kW) jsou stejné nebo velmi podobné, protože obě se ladí na zhruba 200PS/300Nm.
Známý si nechal upravit Focuse ve verzi 110kW a v přímém souboji s OII RS (147kW) to byla naprostá plichta.
možno bude niečo na stránke dodávateľa prevodovky prevodové pomery: (3,583 – 1,952 – 1,194 – 0,829 – 0,943 – 0,756 – Z 4,843); stálý převod I. – IV./V., VI. a Z 4,533/3,091.
spiatočka, V. a VI. stupeň sú na hriadeli s iným výstupným súkolesím ako prevody I-IV
80% dojmu z auta vníma bežný zákazník očami, preto sa presadil pojem vnímanej kvality a technické riešenia prešli do úzadia
Když tu byl test predface Kugy, tak se na motor (1.6EB ) doclea pěly ódy a i na jízdní vlastnosti. Kuga opravdu jezdí hodně dobře a to i ve srovnání s kombíky této třídy některých značek, o SUV nemluvím. Auto mne vysloveně baví řídit , což mi rozhodně neprijde u konkurencnich aut, jako je Sportage, Tucson, nebo Karoq .
Pan redaktor zapomněl zmínit, že starší 1.6EB mohl mít krátkodobé až 270NM a předjíždění je podstatně příjemnější, když to zrovna jede :D. Taky jistě zklamání z dynamiky je umocněno tím, že Ecoboost potřebuje alepspon 10 tisíc km na rozdychani. Mám zkušenost presednutni ze zajeteho do nového motoru ( v jednom autě :D) a rozdíl byl hodně znatelný. 1.5 jsem jezdil ve Fokusu kombi a i když měření mluví o opaku, pocitově mi starší přišel lepší. Což nemohu říct o spotřebě, protože pod 8 to nedá ani můj táta a ten to rozhodně není závodník. Já s tím jezdím kolem 9 na sto. Takže tady dle testů bude 1.5 lepší.
Mne se facelift libi více, interiér prokoukl a dnes se dají sehnat Kugy za hodně dobré peníze, takže se doma uvažuje o výměně (nabídka za 550 titan, stejný motor, což zní celkem dobře v porovnání s konkurencí). Navíc rychle do obchodu, než jednapetku vystřídá po novém roce R3 z Fokuse...Pro mne s ohledem na cenu a v benzínu nejlepší volba mainstreamu v tomto segmentu.Tigi je dražší, Karoq hůř jezdí a Mazda CX5 nebude o moc rychlejší s 2.0 atmo, ale zase třeba nebude zapékat kroužky >:D
Tak sa javí, že motoricky to u Fordu ide dole vodou, keď by človek mal kúpiť túto 1,5ku, ktorá je sama osebe horšia, ako predošlá 1,6ka, pretože nástupcom bude trojvalec. 8-s
Inak fakt je zaujímavé, akú máte s tou Kugou 1,6EB spotrebu, ja mám s tým motorom dlhodobú spotrebu 7,25 l. Mondeo má síce samozrejme lepšiu aerodynamiku, zase je to ale väčšie auto.
Osobne sa mi súčasná Kuga moc nepáči, najmä čelný pohľad je dosť zlý, auto pôsobí ako dodávka: [odkaz] a aj interiér prevzatý z Focusu III má najlepšie časy za sebou, interiér nového Focusu IV pôsobí o level lepšie a modernejšie.
No, možná to bude tím, že pořád dokola zajizdime >:D Až a jestli ten motor natočí aspoň 50k km , tak to bude taky lepší >:D Ale nemyslím si, že 1.5 je horší motor, jen by to chtělo projet už nějaký zajety, já taky jezdil Fokusem co měl jen 300km najeto... Navíc já s autem jezdím trochu rychleji, protože ten motor jde hezky do otáček a hodně aut prostě nečeká, že to docela jede a nejeden slabší naftový kombik s dvoulitrem se divil, že při dlouhém táhlem na to nemá. Interiér je starší, nebál bych se ,že v módě SUV nepřijde nástupce, ale třeba proti Karoqu na mne některé části u Kugy působí hodnotněji, jiné zase naopak, třeba navi.
vo focuse ide 1.5eco 150k /real bude tak 165-170/ velmi dobre, tam tie nie len slabsie naftove kombiky dostanu na pekac ;-) stale ma velmi prijemnu gradaciu vykonu, dobru reakciu na plyn a to nie len rychlu ale aj konzistentnu co si u neho cenim... ma vzdy zmysel podradit, aj ked ide od spodu pruzne... proste fajn male turbo a spotreba tiez OK
zivotnost nevis uz ma ford zvolavacku na prehrievanie spojky >:D
Já s 1.5 150k najel opravdu jen pár desítek km, takže ho nechci hanit, ani chválit, určitě je to dobrý motor co z jízdního heldiska, jak na tom bude spolehlivost, to si netroufnu tvrdit :-) Jednašetska mi ale příjde tochu ostřejší :-)
Mám 1.5 / 118kW , 18 kolá v Galaxy ,namotané je niečo cez 60.000km a zatial šlape (ťuk,ťuk,ťuk). Na to aby svižnejšie išlo tak to fakt treba točiť a potom to nie až taký lenochod.
Dialničná spotreba 140km/h je cca 8,5-9L.
Třeba někdy ta naše Kuga taky najede 60 tisic a pak se spotřeba ustálí:D Jinak je ten ecoboost po jízdní stránce opravdu povedený motor. Já jsem osobně hrozně zvědavý, jak pojede ten tříválec a taky jestli tím Ford něco reálné ušetří, nebo proč tento krok činí.
Tak snáď na tom nebude Ford až tak zle že by hneď vysypal. Ja som ešte len v polke záruky a 2x sa mi rozsvietila kontrolka motora/núdzák ale samo sa to aj spravilo >:-[] a 2x zvolávačka (svetlá,sw motora)
Tyjo, tak tohle z TDCi neznám >:D Stalo se mi to je 1x u Mondea MK4, když se spustil nouzák, byl vadný snímač polohy volantu, tak jsem to vyměnil a už se to nestalo >:D
Mondeo ale nema aerodynamiku pojizdne lednice, proto ma lepsi spotrebu, ja ten 1.5eb obcas velmi rad vytoci , no snazim se jezdit maximalne plynule.. dalnicni 140kmh posila spotreby k 9 litrum na 100, okresky se daji s velmi lehkou nohou a nekopcovitym profilem jezdit pod 7/100 a v kombinaci jsi nekde u tech 8-8,5/100. Mam aktualne najeto 15 tisic a pred prvni garanckou a vymenou oleje..
Co se tyce 1.5eb v novem focusu, rovnou rikam, ze kdyby v dobe co jsem kupoval kugu byla moznost projet novy focus s trivalce , uz jsem kugu nekoupil a sel rovnou do focusu v kombiku. Jel jsem teda s 1.0 v ramci tri dny s focuse , najeto temer 400 km a spotreba na konci v nasem rezimu co jezdime s kugou byla kolem 5.5/100 ze jsem auto moc nesetril v prvni casti a v druhe jsem zas byl ecojezdec.. nicmene i kdyz jsem s tim lehce prasil, slo to jen na 7 lehce
To zajetí a 10tkm můžu potvrdit. I u 2.3EB to byl zcela zásadní rozdíl mezi tupým nezajetým motorem a pak tím, jak se po 5.000 km začal motor postupně "brchat". Ale objektivně, 9 litrů je na Kugu s 1.6-kou fakt celkem dost. S dvoulitrem (AT, AWD) to jezdí za 10,5 - 11.
BTW - v Německu se prodává/prodávala i verze 2.0EB (nyní v ceníku není, zřejmě homologace?), a i tam se potvrdilo, co jsem před lety vyčetl na amerických forech, že silněší 1.6-ka má ve stejné konfiguraci prakticky stejnou spotřebu jako dvoulitr, resp. Spritmonitor ukazuje 10,4 vs. 11 litrů.
Ahoj, máme to stejné auto v rodině, akorát se starší verzí motoru 1.6EB a totožném výkonu. Naložené na německé dálnici nemá problém letět 160-180 km/h i v kopcích... spotřeba je vedlejší, ale to auto jede naprosto adekvátně a ani předjíždění se nemusíš bát. Jak jsem psal výše, na nájezdu na dálnici ujedeš i některým naftovým dvoulitrům. Vmax jsem zkoušel cca 210-215 km/h. V nepřémiovém SUV nižší střední třídy to nejsou špatné výkony.
V lete do Hr to udrzelo komplet plne auto 195kmh kopec nekopec, cestovni 140kmh v nasich podminkach uplne na pohodu. Mam najeto 15 tis a spotreba je dle zapisu kazde nadrze momentalne na 8,5/100..
Nejdriv jsem precetl diskusi a ted si jdu precist ty hlody v clanku :-)
Meli jsme v rodine prvni generaci s petivalcem 2.5T. Vykon a jizdni vlastnosti na SUV naprosto bezkonkurencni a k tomu jeste ten zvuk petivalce. Spotreba se sice pohybovala kolem 11l ale auto to bylo paradni.
Skoda toho motoru...
Ak auto nemá problém udržať 140km/h na 6-tke ani v kopci (povedzme že prejde CZ D1 ) čo predpokladám, že by tento motor nemal mať, príde mi prevod optimálny. Je to predsa len rýchlobeh a načo je aby to na diaľnici hučalo a žralo viac ako je treba?
Mate tam spatne fotky foceno interier z mista spolujezdce a pohled na misto na zadnich sedadlech, nevim kde jste to vzali
, ale kuga to urcite neni. Stejne fotky jsou blbe pouzity i na autorevue.cz
A z te spotreby na PP si nic nedelejte, PP je optimista a promeruje minimalne o litr az litr a pul..