Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Mondeo Kombi 1.6 EcoBoost – Vyzrálý rentiér

Třetí generace Fordu Mondeo tu s námi žila dlouhých šest let, pořád je to ale více než dobrý automobil. Napřesrok však definitivně skončí.
Zpět na článek
17. 6. 2013 10:46
17. 6. 2013 10:49
17. 6. 2013 11:00
17. 6. 2013 11:15
17. 6. 2013 11:27
17. 6. 2013 13:17
17. 6. 2013 13:41
17. 6. 2013 14:31
17. 6. 2013 14:58
17. 6. 2013 16:40
17. 6. 2013 10:54
17. 6. 2013 10:56
17. 6. 2013 10:59
17. 6. 2013 11:16
17. 6. 2013 12:03
17. 6. 2013 12:11
17. 6. 2013 11:20
17. 6. 2013 11:37
17. 6. 2013 12:18
17. 6. 2013 12:19
17. 6. 2013 12:42
17. 6. 2013 12:45
17. 6. 2013 12:48
17. 6. 2013 12:50
17. 6. 2013 12:51
17. 6. 2013 12:50
17. 6. 2013 12:54
17. 6. 2013 13:01
17. 6. 2013 13:07
17. 6. 2013 13:10
17. 6. 2013 13:58
17. 6. 2013 14:04
17. 6. 2013 14:17
17. 6. 2013 15:13
17. 6. 2013 15:20
17. 6. 2013 15:14
17. 6. 2013 15:31
17. 6. 2013 16:22
17. 6. 2013 16:22
18. 6. 2013 10:46
17. 6. 2013 13:50
neregistrovaný "SR20"
17. 6. 2013 15:10
neregistrovaný "SR20"
17. 6. 2013 15:11
neregistrovaný "SR20"
17. 6. 2013 15:30
17. 6. 2013 16:37
17. 6. 2013 19:32
18. 6. 2013 13:44
18. 6. 2013 13:28
26. 6. 2013 09:05
Avatar - iudex
17. 6. 2013 09:12
Ja ešte tým mladým ukážem!
Ako sa konštatuje v teste, hoci Mondeo nadsluhuje, zďaleka to neznamená, že stráca na konkurenciu, naopak viaceré novinky by sa mohli stále od Mondea učiť a toto právom patrí medzi tri najlepšie autá v mainstreamovej strednej.
Ako už bola debata pri článku "Ktoré kombi s benzínovým motorom", EcoBoost je veľmi vydarený motor, ktorý zvláda aj kombi a jeho podiel na predajoch naznačuje, že mýtus o vhodnosti výhradne dízlu v strednej triede pomaly ustupuje.
K testu len pár faktických poznámok/opráv: krútiaci moment dosahuje vrchol od 1600 rpm, nie 1400, výkon pri 6000, nie pri 6300, pohotovostná hmotnosť určite nie je 1380 kg a kolesá v teste sú 215/50 R17, nie 235/45 R18, ako sa uvádza v tabuľke.
Rozbalit vlákno
29
17. 6. 2013 09:20
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Mondeo tiez "vyplazuje jazyk" vsetkym tym kritkom co pred 6 rokmi kritizovali tento dizajn. Cas ukazal, ze ani dnes sa Mondeo nemusi hanbit ani za svoj vzhlad. Nevravim ze sa musi kazdemu pacit (osobne povazujem na rozdiel od nasho experta vnimanie dizajnu za vysostne subjektivnu vec), ale vzhlad Mondea prakticky nezostarol, ani nezapadol do zaplavy podobnych aut.

A len tak na okraj: myslim ze kupit nove auto na konci svojho generacneho cyklu je jedno z najlepsich rozhodnuti. Za velmi slusnu (casto skoro az "dumpingovu") cenu ma clovek nove auto, na ktorom boli uz odchytane vsetky "muchy" prvych serii, a o ktorom sa da vela dozvediet od uzivatelov. Nez kupovat patkove bawo od troch aciek (ako inak, samozrejme po nemeckom dochodcovi ktory s tym chodil len v nedelu do kostola), to fakt radsej jeden z poslednych novych kusov konciacej generacie Mondea...
17. 6. 2013 09:22
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Souhlas. Koupě auta, které je po FL je většinou velmi dobrá volba, protože má odladěné chyby předchozího modele před FL. A Mondeo je v současné době přesně ta volba....Navíc reálné ceny jsou mnohem nižší. A lze koupit slušně vybavené Mondeo s 0 kolem 500 000.
17. 6. 2013 09:23
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Ford Mondeo na konci zivotniho cyklu neni o nic levnejsi nez konkurence a clovek kupuje dnes uz zastarale auto, ten interier uz je dneska dost mimo peloton. Kupovat na konci je sice bezpecnejsi, ale zase clovek jezdi starym autem za nove penize a pri naslednem prodeji trati vice, protoze stari modelu je dulezitejsi nez stari auta.
Avatar - iudex
17. 6. 2013 09:32
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
No tak si to skúsme rozmeniť na drobné (na príklade Focusu): v nedávnej minulosti si mohol kúpiť Focus ešte 2. generácie, ako aj novú trojku. Ale dvojku si mohol mať za 12000 eur (1,6 - 74 kW vo výbave Trend X), kdežto trojka bola za 16000 (s porovnateľnou výbavou a motorom). Ideš oba po troch rokoch predávať, dvojku predáš za 6000, trojku za 8000. Teda dvojku si kúpil o 4000 lacnejšie a predal si ju o 2000 lacnejšie. Tak pri ktorom aute si to vlastne viacej stratil?
17. 6. 2013 09:44
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Focus byl vyjimka, protoze Focus III Ford masivne predrazil, cimz ho na ceskem trhu efektivne zlikvidoval. Focus II bylo po Skodovkach nejprodavanejsi auto, Focus III je uplne na chvoste.
Kdyz si vezmu ted tohle Mondeo, tak uz je modelove po smrti, ale cenove na urovni o neco mladsiho Avensisu, plus minus stejne jako novejsi P508 a nad cenou rovnez novejsi i40.
Avatar - iudex
17. 6. 2013 10:03
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
A úprimne uprednostnil by si Tebou spomínaný Avensis či P508 pred Mondeom? Zmienku o i40 považujem len za zlý vtip. Opakujem, svojimi vlastnosťami Mondeo vycvičí aj o (fakticky generáciu) mladšie modely a stále patrí na špicu segmentu, je pritom jedným z najlacnejších (u nás rozhodne lacnejší ako 508, Avensis či i40).
17. 6. 2013 10:09
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Avensis je nudny, ale nejkvalitnejsi. Mondeo je strasidelne osizene, Peugeot 508 vypada dobre, ale technicky zadny zazrak a i40 je dost zoufale auto. Ono si clovek v ramci stredni tridy dnes nevybere. Prusvih je hlavne, ze lidi jako ja co uz nechteji kvedlat nemaji krome koncernu jediny pouzitelny vuz s automatem mimo premiovky. :-(
Avatar - iudex
17. 6. 2013 10:12
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Práve Mondeo Ti ponúka ako klasiku HDM od Aisinu, tak dvojspojku PowerShift, tak neviem, prečo by si si nemal vybrať (ak pravda netrváš na najmorednejšom 8st. automate od ZF, ale ten v mainstreame aj tak nik nemá).
17. 6. 2013 10:16
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Problem je, ze HDM automaty jsou v ramci stredni tridy nepouzitelne (viz Francouzi) a dvojspojka Powershift jednak podle testu neni zdaleka tak jizdne povedena jako DSG a jednak zatim nejsou reference z provozu a oprav, protoze jsou prilis kratko na trhu. Kdyz si vzpomenu jaka servisni hruza byly DSG prevodovky v prvnich peti letech sveho zivota, tak bych se zatim Powershiftu radeji vyhnul.
Nemluve o faktu jak strasidelne ty automaty ve Fordu vypadaji. Proboha koho napadlo udelat radicku od automatu jako obrovsky falus tycici to kabiny? To musela navrhovat nejaka potlacovana lesba. >:D
Avatar - iudex
17. 6. 2013 10:22
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
No opýtaj sa takého woody-aliena, či je jeho Aisin v kombinácii s 2,2 TDCI nepoužiteľný. ;-) A stavím sa, že si ešte v živote PowerShift nejazdil, len teoretizuješ.
17. 6. 2013 10:29
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Predpokladam ze je to stejna kombinace jako je v Peugeotu 508GT, tam je to take 2.2 200PS s Aisinem a ta je naprosto nepouzitelna. To vim velmi dobre z vlastni zkusenosti.
17. 6. 2013 10:44
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
2,2TDCi s automatem jsem jel jen v S-Maxu, je to taková normální kombinace...ale silnější 2,0TDCi s PShiftem mi sednul líp. Už kvůli tomu, že je o něco málo kultivovanější :-)
Jinak v P508GT se mi to líbilo, dokonce není ani tak těžkej na čumák jak jsem čekal.
17. 6. 2013 10:47
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Mne se na Peugeotu 508GT vyrazne nelibil pomer jizdni projev/spotreba. Pri normalnim rezimu prevodovka radi tak letargicky, ze to auto ma az nebezpecne jizdni vlastnosti, respektive je potreba kazde rozjeti planovat, poradne slapnout na pedal a cekat na reakci prevodovky, ktera za cas opravdu prijde. Ve sportovnim rezimu auto radi uz rozumneji, ale zase mit v primestskem provozu spotrebu deset litru mi na ctyrvalcovy diesel prislo jako dosti nerozumna hodnota.
Realne bych u francouzskych aut s Aisiny asi doporucil spise kvedlat, protoze za ten rozdil v porizovacce a nasledne v provoznich nakladech to pohodli ani snad nestoji.
Avatar - iudex
17. 6. 2013 11:26
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Tak to doporučujem v P508 vyskúšať robotizovanú prevodovku (tuším len v kombinácii s 1,6 HDI); po tej skúsenosti by si si chválil Aisin ako dokonalý automat. >:-[]
Avatar - woody-alien
17. 6. 2013 12:34
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
P508GT jsem měl jen na zkušební jízdě, tam mi vadily jiné věci. Ale jak už psal iudex, jezdím Mondeo 2.2 TDCI s Aisinem už skoro 2 roky a kdyby se ta převodovka chovala jak ty píšeš (velká prodleva při řazení - až nebezpečná :-O >:D ), tak bych se s ním brzo rozloučil. A co se týká spotřeby - není nejnižší, dlouhodobou mám kolem 7.5 litru (já taky ale nejezdím zrovna ekonomicky) ale na 17" kolech se i při nervózní jízdě v pohodě vejdeš do 8 litrů, včetně dálnice daleko za povolenými limity, takže tvých 10 litrů je úplně mimo.
Avatar - del42sa
17. 6. 2013 13:29
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
No jo Atila odborník >:D "nebezpečný" Aisin v P508 GT 2,2HDI a "strašně slabý" 1,6 THP pro P508/C5 :yes:

Cituji z testu Mondea :"Právě nejslabší z EcoBoostů je ale ve skutečnosti optimem. Motor spojený s šestistupňovým manuálem dokáže být živý i úsporný zároveň. Výkon 118 kW v zásadě odpovídá silnějšímu turbodieselovému dvoulitru, točivý moment 240 N.m je dostupný ve dvou třetinách prakticky využívaných otáček (od 1400 do 4000 min-1) a krátkodobě se díky funkci overboost může zvýšit na 270 N.m."

THP 115kW 240Nm / 1400 - 4000 (260Nm overboost)
( +- stejné parametry jako ecoboost )
17. 6. 2013 11:05
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Hm, tak "zastarale auto"? No aby to nedopadlo ako pri Octavii, ze II. "zastarala" generacia je technicky (a zvnutra aj esteticky) na vyssej urovni, ako "nova" Octavia III, pretoze OctaII ma vzadu vzdy multilink, vnutri makcene plasty, a tapacirovanie dveri. Obzvlast na priklade Octavie vidno, ze "znizovanie nakladov" sa niekedy velmi zhubne podpise na inak velmi dobrom aute...

Alebo Fabia: ked bola ukazana sucasna verzia, tak po tej predoslej ktora sa v autosalonoch dopredavala sa len tak zaprasilo! Ono pre mnohych ludi bol totiz dizajn tej novej vysokej "zehlicky" nestravitelny. Osobne mozem povedat, ze aj mne sa este stale viac paci Fabia(I.), nez Fabia(II.).
Avatar - iudex
17. 6. 2013 11:27
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Opäť úplný súhlas; spomínaným testom času prešla Fabia I (stále vyzerá dobre), avšak jej nástupkyňa už nie.
17. 6. 2013 12:33
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Nesmysl. Zastaralé auto? V mnoho ohledech pokrok v autech je mnohem nenší než se snaží výrobci tvrdit. Navíc i v průběhu života dané generace dostavají nové technologie. Jako například Ecoboost motor, atd. Volskwagen Passat je na trhu od roku 2005. A pořád je to nejuniverzálnější a brán za etalon třídy.
V čem se zásadně liší nově uvedená auta střední třídy od těch pár let zpět?

A aspekt ztráty hodnoty je hodně závádějící. Stačí jedna porucha motoru, která je třeba u verzi po FL vyřešena a výhodnost je pryč....Navíc mnohem větší roli hraje prestiž značky.
Avatar - iudex
17. 6. 2013 09:27
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Absolútny súhlas, osobitne s druhým odstavcom. Ono je fajn kúpiť si hneď horúcu novinku a byť prvý v okolí, ale okrem najvyššej ceny za novinku je tu daň v podobe vád, ktoré sa v dnešnom rýchlom tempe vývoja nezistili a zistia to práve tí prví majitelia; práve táto spätná väzba sa môže prejaviť najlepšie pri facelifte a odstránení dovtedy zistených vád, v druhej polovici životnosti modelu a samozrejme s výpredajmi modelu človek dostane auto za cenu len o málo vyššiu, za ktorú ho možno chcú predávať ako ojazdené tí, čo si ho kúpili ako novinku za plnú cenu. Plus je tu tiež spomínaný faktor preverenia životnosti dizajnu časom, kde Mondeo pekne obstálo a stále vyzerá k svetu.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 10:52
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Mě se líbí jen v určitých specifikací. Musí mít velká kola na jeho karoserii ty 16tky jsou málo, ale zase i s nima auto perfektně sedí a jezdí :-)
Avatar - iudex
17. 6. 2013 11:29
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Jasne, na 16kach to vyzerá biedne, tá hmota karosérie nepustí, ale zase s nimi komfortom na hlavu porazí Peugeot (a úplne vyvracia stereotypy "Tvrdý športový Ford vs. komfortný Peugeot").
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 11:35
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
No ten podvozek je geniální na svou třídu a svou cenovou. Sám sem tomu nevěřil jak to může být rozdílné. Tlumí nerovnosti a přitom perfektně sedí na tak velké auto i na 16tkách v prudkých i táhlých zatáčkích. Možná je to i tim, že standardně oproti např Passatu obouvá 215x55 a ne 205x55 :-)
Avatar - WinDiesel
17. 6. 2013 09:48
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
O tom mýtu. Jediný Ford má o něco vyšší prodeje benzínů a to jen pro to, že je tlačí před diesely, které nejsou jeho, ale PSA.
To již brzy skončí a Ford bude mít opět vlastní dieselové motory, bude je muset tlačit stejně jako dnes tlačí svoje benzíny a potom se uvidí.
Mimochodem, nevšiml jsem si, že by u jediného zástupce střední třídy s výjimkou Fordu šly prodeje v dieselu pod 90%.
Na druhou stranu, Vectra se kdysi prodávala v dieselu ze 40%, současná Insignia dělá cca přesně 90% v dieselu.
Tak opatrně s těmi vyjádřeními. (Ono myslím hodně udělá i posílení současného 2,0 TDCi na 130 kW místo 120 kW...)
17. 6. 2013 10:00
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
ty prodeje dyslu jsou jen diky setrvacnymu mysleni naftových silencu, které se pomalu meni
ja když před 3 lety kupoval auto, byla jasna volba 2.0tdi, protože sem nechtel atmosféru a to ani 2.0fsi (kupoval jsem oct).
pak me nahodou padla do voka 1.8tsi a volba byla jasna - a to i přes to, ze jsem v te době jezdil přes 50tis rocne.
okoli me pokládalo ze blazna ze jsem nesel do rachtajiciho naftaku (v ty době common rail krome RS jeste nebyl).
dnesni volba by byla zas tsi, urcite ne tdi, a v okoli nejsem zdaleka jedinej co jezdi timhle benzinem
17. 6. 2013 10:06
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Nevim jestli zrovna 1.8TSI s jeho zalibou preskocit v rozvodech kolem 100.000km byla az tak dobra volba. To ty nove VW CR diesely zatim vypadaji jako bytelnejsi.
Zakladni pravidlo je nekupovat benzin od koncernu, protoze koncern benziny proste neumi a krome osmivalcu jsou snad vsechny koncernove benziny bud zoufale na jizdu a nebo plne pytle technickych problemu, pripadne oboji.
17. 6. 2013 10:10
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
me to potkalo v 70tis o zub a kdyby nesvitila zluta kontrolka motoru, tak bych to při jizde ani nepoznal. nova konstrukce napinaku retezu by to mela resit, ale samozrejme problém u tohodle starého tsi je, ale ani stary tdi nebyly bez problemu..
nove 1.8tsi by zas mely bejt o kuz dal nez to co mam ja..
17. 6. 2013 10:20
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Těch aut ve střední třídě se prodává s benzínovým motorem víc, než si myslíte. Viz. např. [odkaz]
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 10:42
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Jenže díky PSA se odstranily neduhy Forďáckých TDCI :-) Spolehivost se zlepšila :-)
17. 6. 2013 09:55
1.6EB vs. 2.0TDci
s oběma motorizacema jsem najezdil tisíce km a realita je asi taková, že ve stejném režimu 60/110/140 je nafta cca o 1,5-2l úspornější (EB160k vs. TDci 140k). Takže stačí vzít kalkulačku a spočítat si kolik najedete....

Ano, s Mondeem 1.6EB se po dálnici dá jet za 7, ale pojedete tak reálných 120, určitě ne víc. Reálná spotřeba při 130 dle GPS je mezi 7,5-8l (spíš k těm 8) a samozřejmě čím rychleji jedete, tím rychleji to jde nahoru.... A i v zimě a ve městě při krátkých štrekách to bere 10 apod.

Jediná disciplína, kdy EB fakt konkuruje dieselu, je loudání po okreskách, kde se dá snad jed i pod 6, ale je to samozřejmě strašná nuda....

takže jako jo, kdo najede ročně do 20tkm, tak si ten benzín klidně koupit může, ale kdo najede víc, ať jednoznačně bere naftu.... která je mimochodem velmi slušně utlumená, takže nějaké vibrace a dunění příliš nehrozí, i když EB je samozřejmě někde jinde....

Jinak Mondeo je opravdu výborné auto (jízdně.... spolehlivost je věc konkrétních kusů....). Je to dnes stále dobrá volba.... :yes:
Rozbalit vlákno
36
17. 6. 2013 10:04
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
To je proste klasika u benzinu vs. dieselu. Moderni benzin dokaze jezdi za skoro stejne penize jako diesel v rezimu economy run, ale cim clovek jede ostreji tim se ty nuzky vice a vice rozeviraji a nakonec neni problem jezdit s benzinem o ctyri pet litru na sto draze nez se stejne vykonnym dieselem a to v ramci bezneho provozu.
Ono se staci podivat na testy spotreby na tipcars.cz, kdy usporny okruh je benzin vs. diesel skoro nastejno, ale rychly okruh (ktery jezdi stale rozumne bezpecne, takze zadny bezmozek) uz zaridi rozdil ctyri i vice litru. Patnact litru na sto pak u nikterak vykonnych benzinu neni az tak nevidana hodnota.
17. 6. 2013 10:13
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
neplacej nezmysly
když budes jezdit v ramci rychlostich limitu +20 a nebudes jezdit jako bezmozek stylem brzda plyn, tak se na rozdil 4 litru nikdy nedostanes
17. 6. 2013 10:21
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Pokud se budes snazit jezdit rychle v silnem provozu typickem treba pro nemecke dalnice, tak na tom rozdily ctyri litry muzes byt ani nemusis moc bezmozkovatet.
17. 6. 2013 10:29
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
v patek sem nuloval PC při najezdu na dalnici v MB a o 17min později mi to na cernym moste ukazalo spotrebu 8.1 litru a prumer 151km/h.
tak polovina cesty 150-160, chvílemi ke 120 a zbytek 180. rozhodne neslo o plynulou jizdu
chces tvrdit, ze by ti dysl ukazal 3-4 litry??
17. 6. 2013 10:31
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Tak mne palubni pocitac take ukazuje ledacos. Ukolem palubniho pocitace je potesit ridice ne ukazovat spotrebu. :-!
17. 6. 2013 10:34
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
takze podle tebe kecaj jen PC u benzinu, ale u dyzlu ukazujou presne, nebo dokonce vic nez ve skutecnosti??
17. 6. 2013 10:40
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Vsechny palubni pocitace samozrejme kecaj, ale v pripade presnych mereni pomoci opravdove spotreby jsou ty zavery celkem konzistentni a ukazuji vyrazne vyssi spotrebu benzinu pri dynamickem stylu jizdy.
17. 6. 2013 10:51
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
delal jsi nejaky takovy mereni, nebo mas k tomu podklady?
ja mam odchylku u tehle 1.8tsi oproti takovani 0.0 az 0.5 l/100km podle tankovani od plne k plne a při ruznem stylu jizdy. většinou je rozdil kolem 0.3.
ale nedelej si iluze ze na stojanu to meri presne, nejspis to ukaze vic nez ve skutecnosti natankujes, takze PC keca ve skutecnosti min nez spocitac podle tankovani ..
nebo versi tomu, ze natankujes vic nez zaplatíš??
17. 6. 2013 10:54
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Stojan ma kalibrovane meridlo, ktere musi prochazet pravidelnou kontrolou. Na velkych pumpach bych se opravdu nebal, ze neukazuje co ma. Podle ruznych testu ukazuji palubaky odchylky nekde o 0.3 az po vice nez litr na sto kilometru, zajimave je ze co jsem koukal, tak vzdy smerem dolu nikdy naopak. Nahodicka. :-)
17. 6. 2013 11:03
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
i kalibrovane meridlo meri s určitou nepresnosti
pochybuju, ze to je lepsi nez 1%
ja sem u zadneho auta nemel odchylku vetsi nez 0.5 litru a to mam s autama co měli PC najeto tak 400tis km
ted mam ještě jedno auto, které meri +- to co je podle stojanu, kupodivu to je francouzske auto

me to prijde, ze to je podobnej mytus, jako ze klimatizace zvysuje spotřebu p 2-4 litry
taky je mozny ze to tvrdel lidi, co ani netusej , jak se prumerna spotřeba pocita ..
17. 6. 2013 11:40
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
tak to jsem dva s tim frantikem >:D :yes:
docela jsem cumel....
17. 6. 2013 12:06
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Cerpaci stojan meri v tride presnosti 0.5 to znamena ze povolena odchylka je 0.5% u beznych paliv (v pripade LPG pak dvojnasobna). Coz znamena, ze pri rekneme spotrebe 8 litru na sto je mozny rozsah hodnot zpusobeny cerpacim stojanem 7,96 - 8,04. To mi prijde jako velmi zanedbatelne pokud resime odchylku mereni palubakem na desetiny az cele litry.
17. 6. 2013 12:42
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
0.5% při jmenovitem prutoku, při vyssim, nebo nizsim to je horsi
navíc chyba vlivem teplotni roztaznosti napr mezi 0 a 20C je přes 2%, ale třeba ty průtokoměry delaj s korekci na teplotu medyja, jak je zvykem u vetsich mereni

nicmene, když natankujes benzin z podzemni nadrze, tak to bude mit jiny litry, nez kolik potom vyjedes, v lete vpodstate vyjedes vic litru nez natankujes, v zime min ...
17. 6. 2013 13:15
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Chyba vlivem teplotni roztaznosti tam neni, protoze ten objem je kalibrovan na 15C. Ono to dava smysl, protoze spotreba neni zavisla na objemu (ac se tak vykazuje), ale na vaze paliva a ta je diky kalibraci na 15C konstantni. Naopak prutokomer v aute bude ukazovat odchylky podle teploty paliva.
17. 6. 2013 13:36
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
OK, ty elektronicky by to mit mohly, ty mechanicky asi ne, ale na ne se asi uz moc nenarazi..
17. 6. 2013 12:32
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Pokud vím, ze zákona je vyžadováno +-0,5%, tolerováno pak +-1%. Pokud jde čistě o průtok, není problém dosáhnout odchylky +-0,2%. Ale ve hře jsou i další faktory, třeba teplotní roztažnost paliva. Ty mohou zavést mnohem větší nepřesnosti.

Při spotřebě 20 litrů na 100 km a přesnosti 0,5% to dělá odchylku +-0,1 litru na 100 km. Pro 10 litrů na 100 km pak +-0,05 litru na 100 km.

Obecně měřit palivo na objem je hloupost. Protože se s teplotou paliva mění výhřevnost.
17. 6. 2013 12:46
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
0.2% v sirokem rozsahu prutoku??
neverim ze to jde dosahnout turbinkovym průtokoměrem
mozna hmotnostnim nebo diferencnim prutokomerem, ale to se pohybujem u toho prvního v radu statisicu, u toho druhého v radu desetitisicu
17. 6. 2013 14:32
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Byl to myslím hmotnostní.
17. 6. 2013 10:40
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Doporučuju vyměnit auto :-)
18. 6. 2013 14:43
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Při průměrné rychlosti 130 km/hod by rozdíl v čase byl necelou minutu a půl. Kdyby ten rozdíl hrál roli, tak se vyplatí letět vrtulníkem. Ale hold, kdo neumí počítat, zůstane socka, co musí autem.
17. 6. 2013 10:43
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Ale na +2 ano ;-)
Avatar - iudex
17. 6. 2013 10:10
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Čakal som, že sa tu objavíš aj s Tvojou tézou o pažravosti EcoBoostu (zabudol si ešte spomenúť vysokú spotrebu s rakvou na streche). ;-)
Je zrejmé, že pre Tvoj štýl jazdenia, trasy, resp. nájazd je dízel vhodnejší; samozrejme plne zaťaženému Mondeu pri diaľničnej 150ke bude lepšie svedčať dízel, to nik nespochybňuje. Pri kombinovanom profile ciest (t.zn. nielen diaľnica) a nájazde do 20t km je kúpa dízla zbytočnosť. Plus je tu (z hľadiska porovnávania výhodnosti/návratnosti) otázka, či konkurentom 118 kW Ecoboostu je 103 kW nafta, alebo skôr tá 120 kW.
17. 6. 2013 10:17
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Je to častá chyba, že lidé neporovnávají auta o podobných výkonech. ;-)
17. 6. 2013 10:26
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
2.0TDCI 120kW ma uplne stejnou spotrebu jako 2.0TDCI 103kW, takze ten rozdil je jenom v kupni cene ne v prakticke spotrebe. To je dalsi vyhoda dieselu, ze s rostoucim vykonem nemaji vyssi spotrebu, jejich spotreba roste az s poctem valcu.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 10:46
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
A co teprve základní Tdci dvoulitr :-) Ten při šetrné noze jede i za 4,5 litru :-) Jen je to nuda >:D
17. 6. 2013 12:47
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Spotřeba roste se ztrátami, které ovlivňuje hodně věcí. Ne s výkonem. Je jedno, o jaké jde palivo. Může se stát, že pro dosažení vyššího výkonu budeš muset obětovat něco z účinnosti, ale ten vztah je dost netriviální.
17. 6. 2013 11:55
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
však to nahoře píšu, že do 20tkm dává ten benzín smysl.... a nikde nepíšu, že EB je užraný.... jen není dost úsporný na to, aby při vyšším nájezdu mohl nahradit naftu....
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 10:26
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
napsal jsi to za mě. Rozdíl ve spotřebě je výrazný, cenový rozdíl nikterak dramatický. kdo tohle auto kupuje k větším nájezdům, tedy k tomu, k čemu je předurčeno, je diesel jasnou volbou.
Nejde ani o ten teoretický rozdíl ve spotřebě. jde o to, že diesel bude jezdit úsporně bez výraznějšího vlivu způsobu jízdy, zatímco EB bude se spotřebou výrazně ovlivněno způsobem jízdy. Pokud se tedy nepojede "na spotřebu", ekonomika provozu bez ohledu na vyšší servisní náklady půjde jasně za TDCI :-!
17. 6. 2013 11:57
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
jo jo.... nic proti EB, ale prostě při vyšším nájezdu fakt konkurovat nemůže.... Navíc častěji tankuješ atd. Já tíhnu spíš k benzínu, ale tohle přímé srovnání co mám mě docela vyléčilo....
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 12:14
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
ke střední třídě naftu, a to hovořím jako příznivce benzinu.

Pokud si ale někdo pořídí Mondeo pro běžné rodinné ježdění nějakých 15 tis. km/rok, pak bych volil EB. Takových ale moc nebude... (Tak je ottázkou, proč 1/4 volí EB?)
Avatar - iudex
17. 6. 2013 12:38
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Žeby nie všetci boli taxikári? Alebo majú viac, ako jedno auto a ten nájazd sa potom rozpočíta medzi dve-tri autá? ;-)
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 12:49
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
jako že by kupovali rovnou 2 až 3 mondea, dokud to není zprzněný "one Ford" >:-[] ;-)
Avatar - iudex
17. 6. 2013 15:09
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Nie, akože by mali strednú triedu (Mondeo) a niečo menšie (nižšiu strednú alebo subkompakt). ;-)
17. 6. 2013 20:23
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Já mám zrovna Mondeo 1.6 EB jako druhé auto. Mám totiž taky manželku a ta taky chce auto, do kterého dá kromě sebe i děti a zavazadla :-). Jako 1. mám Passat 2.0 TDI 4Motion. Při normálním (klidném) stylu jízdy se obě auta liší asi 0.5L/ 100 km, když se na to šlape, rozdíl se blíží 2 litrům. Ostatně každé z těch dvou má něco do sebe (raději jedu Mondeem). Ano, benzínem najedeme 20.000 km, naftou 40.000 km ročně.
Avatar - rohYpnol
18. 6. 2013 11:12
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
no však právě tohle dává smysl ;-)
18. 6. 2013 10:33
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Zatím asi stále, pokud budeme srovnávat auta obdobných výkonů, bude nafta žrát méně, než srovnatelný benzín. Ale třeba Mondeo je typickou ukázkou toho, jak se spotřeby u moderních motorů vyvíjejí a jak se tento rozdíl ve spotřebě snižuje.

Když vezmu např. Mondeo Mk3 z let ´02-´06 s výkonem nad 110kW a vyloučím vrcholnou benzínovou motorizaci ST, tak průměrná spotřeba aut v naftě je dle desítek až stovek uživatelů 6,69 a v benzínu 10,11. Tzn. benzín bral o 51% více. Z pohledu uživatele jasná volba. Pokud ale udělám obdobné srovnání u aut Mk4 z let ´08-´13, tak už dostanu výsledek 7,38 vs. 9,04. V tomto případě už benzín bere v průměru jen o 22% více, než nafta. Tzn. zmenšení rozdílu na méně než 1/2 během jedné modelové generace.

Když si vezmu, že i u (nových) aut této kategorie a s vysokým nájezdem se spotřeba podílí na TCO do 40%, tak rozdíl v nákladech na palivo se projeví v TCO zhruba 8%. Což už může být hodnota pro hodně lidí „pod rozlišovací“ schopnost vzhledem k jiným parametrům. A auta s malým nájezdem, kde podíl paliva na TCO je 20-25% , se pak bavíme o rozdílu v TCO mezi naftou a benzínem na úrovni 4-5%, což už je hodnota naprosto marginální.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 10:40
Opět pochvala pana redaktora + ovládání rádia.
Narozdíl od některých zaujatých recenzí v minulé době musím souhlasit skoro s každým bodem recenze, jelikož tento vůz 2 roky vlastním, jen s dieslem.

Convese + je v noci opravdu nepříjemný, zajímalo by mne, jestli kus vybavený velkou navigací má stejný problém? Já navigaci nemám, tak nemohu posoudit.

Ovládání na volantu. Zde bych měl otázku přímo na pana Vaverku a jeho nenávist k renaultímu ovládání. Jelikož sem před Mondeem měl Renault s tímto "neřestným ovládáním", zajímalo by mne, co vám vyhovuje více? Já preferuji řešení Renaultu.
Naštěstí můj kus je vybaven i hlasovým ovládáním, takže tyto problémy lze eliminovat naučením pár anglických frází >:D Rozumí i chabé czenglisch, jakou mluvím já >:D Ale za mě Renault palec nahoru.

Sklopit sedačky sice musíte jak se píše v recenzi, ale pak máte rovnou ložnou plochu, kde se dá vyspat pohodlně ve 2 (já to zkoušel i ve 3) lidech >:D a to se vyplatí ne?! >:D

Gumová spojka? Benzínem sem neje, ale v naftovém je naopak dost tvrdá a přesná, někdy tvrdá až moc >:D

Interiér: Tady jste mne potěšil uplně nejvíce, protože spousty lidí předhazuje koncern a jejich kvalitní měkčené interiéry a že se na to jiné značky nechytají, ale já si myslím, že právě Mondeo v této generaci si s nimi moc nezadá. Jen to lidi, kteří ve voze neseděli nechápou. Jsou zde použity měkčené plasty i ve výplni dveří + látkové čalounění. Mě však na pofaceliftovaném modelu vadí změna středového panelu, respektive jeho povrchu. Více se mi líbil ve stříbrné barvě ( imitace hliníku - verze Titanium), než matný černý plast, ale to je věc názoru.

Jen ještě taková připomínka k recenzi. Toto mondeo je 4. Generace tzn MK 4. I když dost lidí ji bere jako generaci 3. První generace byla po faceliftu označována jako nová ( MK2), proto je správně označení této 2007-2013/4? MK 4.

Určitě mohu vůz s klidným svědomím doporučit, atakuju 200 tisíc Km a zatím bez problémů, ale na to se nedá už dnes spolehnout u žádného vozu bohužel... je to kus od kusu:(

edit: Ještě by mne zajímalo, jestli se dá vůz koupit s klasickými lyžinami, nebo jsou v nabídce jen tyto kolejnice, kam nepasují příšníky na lyžiny?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 10:46
za zenitom
zacina to byt pre ford trapas v eu.... toto auto je uz minimalne zvonka jasne za zenitom.... stretavam mondeo bezne a aj vcera som dva kusky videl pri kaufe.... ale vazne sa to uz nechyta na nove dnesne auta co sa tyka dizajnu.... ten vek auta je uz citit z kazdeho uhla pohladu .... nebavim sa o technike ani komforte.... bavim sa o dizajne.... a ten by ma uz vazne nezaujal ani keby som bol zdrogovany.... nic v zlom... ford s tymto vzhladovo obstaroznym mondeom uz tento rok pekne predajne padne v eu na hubu.... tie prepady su uz teraz citelne a to mame este ani nei polovicu roka za sebou.... to bude na konci roka blamaz jak svina...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 10:49
Re: za zenitom
Mám ti zas dát kontra?:D Hele, mě se Mondeo nelíbilo extra ani při uvedení, určitě jsou hezčí vozy střední třídy v prodeji, ale myslim, že je i dost ošklivějších a ty víš které myslím že? >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 10:56
Re: za zenitom
nebavim so o tom co sa komu paci nepaci co je krasne alebo skarede....

pisem jasne ze tento dizajn je uz zastaraly.... netvrdim ze skaredy .... ale zastaraly.... citit z tohto auta vek....

to je ako stale predavat stary ceed... nie je to skarede auto ale dizajn uz tiez by nebol na urovni dnesnej doby to je jasne ;-)
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 11:00
Re: za zenitom
ja myslim, že je tohle dost subjektivní, mě zastaralé designem Mondeo nepřijde, myslim, že má podobně jako koncernové vozy nestárnoucí dizajn, který nenadchne, ale ani neurazí dlouhou dobu.
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 11:08
Re: za zenitom
mas pravdu.... je to taka seda mys triedy.... podobne ako passat.... proste auto ktore stavia na praktickosti a nie na dizajne ..... ono ford ma momentalne uz dost podivnu ponuku aut.... KAcko je skutocne dizajnova hruza..... fiesta po inovacii .... tiez nie je zvonku ziadny krasavec.... stara vyzerala lepsie a originalnejsie.... focus je tiez na dlhu debatu..... mondeo klasika dizajn tiez ide mimo neho..... kuga... par novych som uz videl ale stara vyzerala lepsie.. bez urazky.... ta nova sa zvonku nevydarila..... ford by mal nieco robit... co auto to dizajnovo rozporuplne monstrum.... zacina ford tapat.... vw ma jasny styl a ma ho uz aj reanult korejci aj toyota ci peugeot.... naopak ford mal kedysi velmi pekny styl focus 2 po inovacii alebo fiesta pred inovaciu su pekne auta... ale o tento styl ford prisiel..... chce to trosku dizajnovo nakopnut inak ford skonci neslavne v eu
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 11:15
Re: za zenitom
Tak se podívej na nové Mondeo, třeba tady [odkaz]

Mě se líbí a moc, vypadá příjemě agresivně, žádný uhlazený elegán, ale žádné děsivé vlnobití se nekoná. Interiér přehledný, opět design spíše strohý a funknčí, jestli je zpracován alespon tak, jako nynější MK IV, tak to není žádná ostuda.

Ono je otázkou, zdali MK 4 je šedá myš, nebo premiant... podle prodejů se řadí hned pod koncern, takže asi taková šedá myš to nebude. Já z něj unešený nejsem, ale za nabušeným Titaniem S se rád otočím a říkám si, jestli si nemám našetřit aspon na ta velká kola >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 11:23
Re: za zenitom
chapem ze ako majitel mondea na to pozeras inak ako ja ;-) ....

no ale k veci.... nove mondeo je dizajnovo uz samozrejme na urovni doby.... skoda ze v eu zatial nie je.... s tymto si ford zatial v eu nepomhol... ale snad sa ho dockame... k tej velkej tlame mam vyhrady..... ktore radsej nepisem ze co mi to pripomina.... ale ok aut oje to uz jasne na tepe a vlne dnesnej doby.... nove mondeo by malo urcite uspech len zatial ho tu nemame..... problemom fordu ale nie je ani tak samotne mondeo... vieme ze Kacko asi skonci bez nastupcu co je velka skoda a premarnena sanca.... toto sa fordu vypomsti.... okrem mrtveho kacka tu mame aj dost rozporuplny focus.... kugu.... B max .... a dasie zrudicky..... neviem nemozem si pomoct ale ford ma nikdy nebral.... to uz skor vw a to vies ze koncern moc nemusim.....
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 11:27
Re: za zenitom
To neni o tom, že sem majitel >:D Sám ti píšu, že se mi ani moc nelíbilo a ani extra nelíbí >:D Kdybych byl zaujatej, tak ti to přeci nepřiznám ne?:D Jinak, my neřešíme Ford jako takový, ale Ford Mondeo 4té generace >:D Ale jinak ok >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 11:32
Re: za zenitom
mne ta maska z astonu vobec nepride na forde originalna ;-\ nemozem si pomoct... a inovovana fiesta vyzera s tou maskou ako nejaky kapor alebo ina ryba.... hrozne daco 8-s

ale ok... su to len moje dojmy..... niekomu sa to paci beriem :yes: :yes: :yes:
17. 6. 2013 13:17
Re: za zenitom
Jo, jo, sedan ve vrcholné specifikaci je celkem fešák. Obecně bych řekl, že to z celé rodinky nejvíc sluší kombi.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 13:41
Re: za zenitom
Mě přijde kombi zezadnu moc mohutné, taková dáma s velkým pozadím, ale zase je to praktické při nakládání a kufr tim získává na slušné variabilitě :-)
17. 6. 2013 14:31
Re: za zenitom
Co si pamatuji, tak mi na sedanu/ liftbacku moc neseděla zadní světla. Kombi sedla lépe. Ale to bylo v době, kdy to byla novinka. Mondeu moc pozornosti nevěnuji.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 14:58
Re: za zenitom
Mě také nikdy jako krasavec nepřišel >:D Ale zvykl jsem si >:D
Avatar - Ham.
17. 6. 2013 10:54
Mondeo
není pochyb, že patří i přes svůj věk, na špičku třídy (dělat nadčasová auta, která se neokoukají po roce na trhu určitě Ford umí).
Problémkem v Evropě je skutečnost, že na méně vyspělých trzích jako Čína nebo US je nová generace a zde se na novou generaci bude ještě dlouho čekat, to řadu lidí bohužel naštve a odradí bez ohledu na kvality staré generace. V tomto smyslu Ford Evropu prokoučoval.
Rozbalit vlákno
5
17. 6. 2013 10:56
Re: Mondeo
On vetsi problem je v tom, ze Ford nedal jasne najevo kdy ten novy model prijde a tim uz vlastne dva roky jede v rezimu bliziciho se noveho modelu, coz je nejhorsi obdobi na prodej aut. Velka a zcela nevynucena marketingova chyba.
Avatar - Ham.
17. 6. 2013 10:59
Re: Mondeo
Ano, v učebnicích marketingu se tomu říká nezvládnutá očekávání zákazníků.
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 11:16
Re: Mondeo
Přesně tak. Ono Mondeo může být 100x výborné, ale když zkrátka vidím, jak Ford na Evropu kašle, tak je to jasný důvod proč jít jinam. Např. Mazda 6 je pro mě mnohem atraktivnější :-!
17. 6. 2013 12:11
Re: Mondeo
Ford se chová opravdu podivně. V Evropě jsou na auta kladeny po všech stránkách vyšší nároky než jinde ve světě a tak může mít Ford s "novým" Mondeem dost problém.
Zatím s tím jeli nejspíše jen někteří novináři, takže to nelze říct s jistotou, ale vzhledem k tomu, že toto auto bylo navrhované jako globální s důrazem na USA a Čínu, určitě jsou tam nějaké kompromisy tak jako v případě Focusu. Takže by Mondeo nemuselo být v Evropě na špičce v rámci své třídy už ani dnes. A až napřesrok vyjede proti, sice "novince", ale už v polovině životního cyklu, třeba zbrusu nový Passat, může se v kombinaci s ne úplně dobrými prodeji Focusu klidně stát, že Ford Evropu odpíská. A to asi chce málokdo.
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 11:20
K testu
Netrpí autor syndromem vyhoření? Testy mi přijdou poslední dobou takové... nemastné neslané, neurazí, nenadchnou. Taková univerzální novinářská šeď.

Už ani ty háčky v tom nejsou, nedozvíme se kam s 1,5 l PETkou... >:-[] ;-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 11:37
Re: K testu
Do dveří >:D Ale já ji hážu dozdu pod sedačky:D
17. 6. 2013 12:18
Re: K testu
A ani s umytím auta se nikdo nepáral. >:D To je jak kdyby v tom jezdilo prase [odkaz]
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 12:19
Re: K testu
To je z toho jak omakávali ty měkčené plasty:D Ještě že neni vidět, jak olizovali palubku >:D
17. 6. 2013 12:42
Re: K testu
Tohle bych neolízl ani za novou devětsetjedenáctku >:D Bůh ví, co je to tam za fleky >:-[]
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 12:45
Re: K testu
Normální bahýnko >:D
17. 6. 2013 12:48
Re: K testu
Tato část textu bude uveřejněna až po 22:00... prostorný kombík typu Mondea vybízí k různým aktivitám... bude odhalena stropnice poškozená podpatky.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 12:50
Re: K testu
Ehm... ano dokonalá rovná ložná plocha po náročném sklopení sedadel je ideální... Ale že bych dal nohu až na palubku, to se mi nepovedlo >:D Ale tak, alespon redaktoři udělali pořádný test se vším všudy! >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 12:41
dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
mondeo kombi 1,6 ecoboost: ( 118kw ), zrychl. 9,6s, maximalka 210km/h, spotreba 6,5L, zakladna cena 25 740 eur

6tka kombi 2.0 skyactiv: ( 107kw ) zrychl. 9,5s, maximalka 208km/h, spotreba 5,6L, zakladna cena 21 990 eur

i40 kombi 2.0 GDi: ( 130kw ) zrychl 9,7s, maximalka 210km/h, spotreba 6,8L, zakladna cena: 23 990 eur

dava toto stare mondeo dnes este zmysel v tejto triede v touto cenou? Zrejme jedine len pre nejake firmy ktore ho kupia v zaklade a s nejakym dieslom pre dedkov ... inak asi nie
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 12:45
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Tabulkový kovboj ! >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 12:46
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
;-) :yes: cena je dost dolezity udaj v tabulke ;-) a mondeo cenou prehrava na celej ciare... aj voci novym modelom...
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 12:48
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Já se nehádám, ale realita a tabulka spolu tak uplně nesouvisí, ať už u ceny, tak i u technických specifikací a přeci se nerozhoduješ jen podle toho, aniž bys auto zkusil ?:D
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 12:59
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
ano mas pravdu.....auto ti musi sadnut.... ale dnesne auta su uz tak namakane a navzajom si podobne ze rozhoduje skor cena .... ako nejake detaily....

2000 eur hore dole nie je len tak.... clovek prepaci autu kde co ked vie ze podstatne novsie auto ma este aj lacnejsie
17. 6. 2013 14:01
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Ceny jsou ve skutečnosti kolikrát úplně jinde. A katalog ti neprozradí moc o tom, jestli bude automat řadit dle tvých představ, jestli si pohodlně sedneš atd. Kolikrát jsou to drobnosti, které jeden přehlídne a druhý z nich může vyskočit z kůže.
Avatar - sabbath_stones
17. 6. 2013 13:19
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Zodpovedal som si na otázku pred niekoľko mesiacov - áno ma zmysel a kúpil som ho ako liftback. Písalo sa o Mondeo a EB dosť – priestor, podvozok atď. Chcem pridať to čo som ešte zistil a na čo som prišiel. Pripadá mi to auto dosť veľké a zistil som prečo mám problém pretláčať sa v garážovom dome. Predsa šírka 1886 mm je pre strednú triedu nezvykla. MB E a BMW 5 sú o cca 2,5 cm užšie. Rázvor 2850 mm je ...predáva sa iné auto s predným náhonom a obdobnými číslami? Pred kúpou som vyberal a zháňal „nepapierové“ hodnoty. Auto značky klamu a Ford je tiež autoznačka. Čo sa týka Mondeo - zrýchlenie podľa papiera 9,3 sek., na Youtube za 8,25 bez tuningu, výkon 118 kW, bez overboost na nete 179 PS. Toto auto má mäkké turbo a sľubnú životnosť, časovanie ventilov od Yamaha atď. Design, neublíži. Spotreba? Porovnajte spotrebu MB E a BMW 5 s porovnateľnou dynamikou a výkon a budete prekvapkaní. Dá sa porovnať, aj Mondeo sa dá kúpiť v náročnej výbave, ktorú má MB E a BMW 5.
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 13:25
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
tvoja volba..... gratulujem k fajn autu ;-) nech sluzi :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 13:53
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Srovnávat s vyšší střední třídou je nesmysl. Možná rozměrově na ně má ( stejnak má Oktávka, Astra či Focus z nižší střední rozměrove na premiové sedany D3 ve střední třídě)., ale motorově a technikou ne. Spotřebou přeci BMW 5 a MB E dostane i jiný menší a lehčí vůz se stejným výkonem (i Ta Oktávka dle PP) :-) Buďme nohami na zemi, Mondeo je fajn auto, ale v mainstreamové střední třídě :-) Zde se drží zuby nehty pořád u vrcholu třídy, ale žádný zázrak to taky není, má své mouchy. Topper v něm nikdy nejel, ani v jednom z konkurentů, tak se mu těžko může reálně soudit >:D
17. 6. 2013 14:07
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Kdyby otázka zněla Mondeo, nebo 520i/ 520d, tak neváhám ani vteřinu. Asi jako většina lidí. ;-) Porovnávat je určitě lze, ale rozhodně nenabízí to samé.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 14:13
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Já také ne, beru 520d jednoznačně :-) Ale pak bych byl nasranej, protože v Mondeu je v kufru více místa >:D
Avatar - sabbath_stones
17. 6. 2013 15:26
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Samozrejme BMW 5 je stredná vyššia a Mondeo je nižšie položené a vybrať si 5-ku má svoje opodstatnenie.
Ak teda porovnávať benzin ... jedine Mondeo 2.0 EB a 520i. Napríklad vyrovnať výbavu a porovnávať ceny, kultúra motoru, pružnosť, priestor, cena za hodnotu, spoľahlivosť atď. Ak sa porovnávajú vybraté parametre a neovplyvnite sa imidžom môže byť zaujímavé, ale ak niekto chce strednú vyššiu niet čo porovnávať a riešiť.
17. 6. 2013 15:40
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
20i má 135 kW, 2,0 Ecoboost 176 kW a 28i 180 kW. Takže bych ani neřekl.
Avatar - sabbath_stones
17. 6. 2013 16:10
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
A čo tak benzínové štvorvalce BMW TwinPower Turbo v BMW 520i a 528i? Podľa veľkosti motoru môžeme porovnávať aj s 528i?! Údaje sú zo stránky BMW. Ale 5-ka je ťažšia a neviem, neviem.
17. 6. 2013 16:33
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Nechápu, co jsi tím chtěl říct. Stavět proti 176 kW dvoulitru 135 kW nemá smysl. 528i je sice těžší než odpovídající Mondeo, ale udávané zrychlení na 100 km/h má o více než vteřinu lepší.

Teď jsem koukal, že je ještě v nabídce 149 kW EB. To by proti 520i šlo.
Avatar - iudex
17. 6. 2013 16:19
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
2,0EB má tiež dve výkonové verzie, 149 a 176 kW, takže tú prvú skôr porovnávať s 20i (135 kW) a tú druhú s 28i (180 kW).
17. 6. 2013 12:50
DEMISE
Tohle už je na demisi, dokonalá přesluhovačka. Šedé auto... to si jako kupuje kdo, barvoslepej Hujer? Jinak jako jo, ještě stále dobrý mainstream, z něhož ta průměrnost ovšem kape na všechny strany. Podle mého je to předznamenání postupného vyklízení pozic euro-fordu v Evropě. Málo platné, té doslovně modelové supermainstreamové smršti (včetně Superbu) těžko stavět hráz nějakým univerzálním světovým modelem.

Nemusíš však truchlit, brzy je tu nový Apoštol - větší, silnější, hezčí. Uvidíš, že se ti nebude stýskat. Můj tip ovšem je modernizovaný SUPERB v kombíku. Skvostný vůz.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 12:54
Re: DEMISE
Nové Mondeo nevypadá špatně viz můj odkaz výše, je otázkou, zdali bude opět mezi třemi králi střední mainstreamové třídy jako MK IV, která se tam drží i přes svůj věk. A k tomu Superbu, na fotkách ok, ale první živé setkání se mi moc nelíbilo, předfaceliftovaný vypadá elegantněji.
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 13:01
Re: DEMISE
tantokrat suhlas.... nedava uz toto auto zmysel ... je kopec novsich a lepsich a este k tomu aj lacnejsich konkurentov... pisem to iste vyssie... to auto je uz za zenitom ( dizajnom teda urcite ) ;-) :yes:
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 13:07
Re: DEMISE
Nemluví GTI spíše o šedé barvě testovaného vozu? Ta mu moc nesluší:D Mě se nejvíce líbí v bílý a pak v červený metalíze. Líbila se mi i černá, ale už bych si ji znovu nevybral pro údržbu >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 13:10
Re: DEMISE
nieje velmi comu sa smiat... odide KAcko.... nove mondeo v nedohladne.... focus tiez nedosahuje uspechy predchodcov v eu..... ford nam upada v eu... zeby zaciatok konca?

prepad predajov fordu v eu o 17 percent po 4 mesiacoch tohto roka oproti minulemu patri medzi tie vacsie prepady na automobilovom trhu.... nevyzera to s fordom v eu ruzovo

predaje fordu v eu po 4 mesiacoch :

2010: 430 000 kusov
2011: 379 000 kusov
2012: 350 000 kusov

a sucasnost po 4 mesiacoch?

2013: 295 000 kusov

z roka na rok ford v eu klesa... a nechava priestor konkurencii ... a dalsi rok nevyzera ze pojde ford hore... nechysta sa totiz ani novy focus ani fiesta a boh vie kedy sa rozbehne mondeo

coskoro ford dobehnu aj korejci ( davam tomu take 4 roky ) ;-) potom sa ja zasmejem :yes:
17. 6. 2013 13:58
Re: DEMISE
JJ začátek konce - EU. Nikoliv Fordu ty bambulo. ;-)
17. 6. 2013 14:04
Re: DEMISE
Nové Mondeo bude na konci roku 2014.

A EU jde dolu celkově. Globálně je Focus velmi úspěšný - být No. 1(možná dvojka) za rok 2012 v prodejí není úplně špatné, že?

Asi špatné informace na tak dalekosáhlé soudy...
17. 6. 2013 14:17
Re: DEMISE
Když už něco takového prohlašuješ, tak by chtělo říct, o jakém Focusu to vlastně mluvíš a z čeho čerpáš (tedy podělit se o detailnější statistiky), protože celosvětově se rozhodně jeden jediný neprodává.
Avatar - iudex
17. 6. 2013 15:13
Re: DEMISE
Práveže áno, stratégia One Ford znamená fakticky identický model na rôznych kontinentoch, teda stále hovoríme o jednom a tom istom Focuse. Inak tá info je z firemného časáku Fordu, takže možno nie najobjektívnejšia a najzaručenejšia informácia. ;-)
17. 6. 2013 15:20
Re: DEMISE
V roce 2012 jsou započítané dvě generace Focusu, co vím. Ale čísla podle generace/ karoserie/ motorizace nemám, proto bych se vůbec nezlobil za detailnější statistiku.
17. 6. 2013 15:14
Re: DEMISE
Prohlašuji to, co je pravda. Podle Fordu je Focus byl nejprodávanější za rok 2012. Později to Toyota popírala tvrdila, že to je jejich Corolla. Takže tak. Na netu o tom najdeš dost článků. takže možná jednička, možná dvojka...

Jak se neprodává jeden Focus po celém světě? Ale samozřejmě, že prodává. Má sice různé motory ale základ, design jsou stejné. Je to i nový směr One Ford.

Např:
[odkaz]

A tady pěkně v tabulce. Takže nejspíš byl Focus nakonec druhý. Ale i tak to není špatné, že?
All Model 2012
1 Toyota Corolla 1,097,132
2 Ford Focus 1,036,683
3 Hyundai Elantra 829,192
4 Toyota Camry 797,466
5 Ford F-Series 785,028
17. 6. 2013 15:31
Re: DEMISE
Tohle je aktuální Focus, One Forde? [odkaz]
17. 6. 2013 16:22
Re: DEMISE
Na některých trzích se doprodává stará verze nejspíše z kapacitních důvodu. I v Brazilii se bude brzy prodávat nový model. Ale nic to nemění na tom, že to je pořád Focus. A, že globálně se evidentně daří....

Takže nechápu, jaký čísla tě zajímají...
Avatar - iudex
17. 6. 2013 16:22
Re: DEMISE
Ano, šedá Dark Micastone je jedna z najhorších farebných volieb na Mondeu. Ak šedá, tak s nádychom do hnedej Lunar Sky, alebo s nádychom do zelenej Park Green.
18. 6. 2013 10:46
Re: DEMISE
Současný Apoštol se s jednou větší modernizací vyrábí od roku 2006, čili o rok déle než Mondeo ... takže kdo přesluhuje ? :-) A Superb z roku 2008 je jen o rok mladší než Mondeo.
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 13:40
zaciatok konca ......
tie slabe predaje fordu v eu davaju tusit ze ford sa na eu uz velmi nesustredi....

dalsia rana pre ford: [odkaz]

aspon bude viac miesta na trhu v eu pre H/K :yes: ;-) treba sa na to pozerat pozitivne .. koniec koncov za prepady fordu a ich zlu situaciu v eu si moze ford len a len sam ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 13:47
Re: zaciatok konca ......
Ach jo:D Proč taháš pod každý model celou automobilku, rok starý odkazy a ty tvoje korejce?:D Bavíme se o Mondeu, už po třetí ti to řikám >:D A na něj se nějaká i40tka nechytá... Ty máš velký problém v tom, že si ani v jednom autě neseděl, nebo nejel, takže soudíš jen z toho, co se píše v tabulce. Jdi k dealerum, projed si Passata, Superba, Mondeo a pak ty Korejce, ale i jiny auta o kterych diskutuješ, vsadim se že si skoro žádné z nich neřídil. :-)
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 13:57
Re: zaciatok konca ......
mas pocit ze problem fordu je rok stary a uz ukonceny? odkaz je stary nieco vyse pol roka ale tyka sa tohto roka a aj dalsieho obdbia v blizkej buducnosti... mozno by si si mal o forde a jeho situacii v eu nieco pozriet blizsie.... nepisem teraz o korejcoch aki su .... tak reaguj k teme a na to co pisem a nie dookola to iste splietas mimo misu ... v prispevku vyssie sa nebavim o korejcoch ale o mizerii predajnej aku ford v eu preziva...

moj problem nie je ziadny... tvoj problem je ten ze odpovedas vzdy mimo toho o com sa bavim ;-)
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 14:07
Re: zaciatok konca ......
Mě je jedno jaky má Ford problém s prodejem >:D Když tu za pár let, až budu měnit auto nebude, tak si koupim jinou značku (třeba i tu Hjondaj, když bude dobrá) i když bych po této zkušenosti klidně do Fordu šel. Ford ani jiná automobilka mne neživí >:D Ty jen teoretizuješ a v těch autech si nikdy ani neseděl, to mě vadí, srovnáváš něco na základě tabulek a nemáš na to vlastní názor podpořený zkušeností. :-) A moje reakce je i na to co si mi psal o vlákno výše s těmi prodejními statistikami. A ano bavíš se o korejcích "aspon bude viac miesta v trhu v eu pre H/k"
17. 6. 2013 14:14
Re: zaciatok konca ......
V automotive je zcela přirozené, že se zavírají nebo jinak omezují aktivity v EU a přesouvají do aktualně zajimavějších míst - Asie, Rusko, Jižní Amerika, atd. ;-) A dělají to , jak výrobcí aut tak jejich dodavatelé...

A jak ti bylo napsáno Kia/Hyundai jsou dobrý auta na papíře. Když se s nima člověk sveze a chvilku je používá tak jsou prostě pořád horší než VW, Ford,...

Mondeo je ve své třídě velmi kvalitní auto i přes své staří stejně, jako Passat.
neregistrovaný "SR20"
17. 6. 2013 13:50
Vyborna volba - Ticho na palube
Mam v okoli aj 1,6 ecoboost (s-max), aj mondeo (2,0tdci103kw) a ich kombinacia by bola pre mna idealna.

Dizle nie su mozno zle, ale ked som presadol z noveho taxika (superb tdi) do 1,6 ecoboostu (uz spominany s-max), tak som si pripadal jak v rollsroycei. TICHO, za prakticky kazdej rychlosti ma sprevadzalo ticho. Spotrebu nech riesia ti, co na to nemaju.

P.S.
Este v 90-tych rokoch bolo bezne manazerske auto stredna trieda s benzinom, zralo to cca 10-12/100 a nikomu to nevadilo. Dnes sa kazdy ide pomaly p***t, aby mu auto nahodou nezobralo nad 7/100 a ochotne jazdi v smradlavom dizli. Divny svet (teda EU).

EDIT: micastone metalizu (testovany voz) si neobjednavajte, vyzera v reale jak rozmiesany cucoriedkovy (boruvkovy) jogurt, nic moc.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 13:55
Re: Vyborna volba - Ticho na palube
2.0Tdci je také velmi dobře odhlučněn. Nedá se to srovnat třeba s hlučným 2.0Tdi ( TDI ne CR) v Passatu ( beru B6, B7 sem nejel). Takže záleží jaký motor ten Superb měl :-) .
17. 6. 2013 14:23
Re: Vyborna volba - Ticho na palube
Chtěl jsi asi říct "PD, ne CR", tedy čerpadlo-tryska (Pumpe-Düse). Oboje jsou TDI. ;-)
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 14:57
Re: Vyborna volba - Ticho na palube
Jo jasny :-) Prostě ten motor, než přišlo CR >:D
neregistrovaný "SR20"
17. 6. 2013 15:10
Re: Vyborna volba - Ticho na palube
Aj mondeo 103kw, aj ten superb boli oproti ecoboostu hlucne. Superb je novy, pekny biely, pytal som sa taxikara nemal ani pol roka (uz stihol dat 35000km). Doviezol ma ku kolegovi, presadal som z prave z auta do auta. A aj pan taxikar sa divil tomu ecoboostu, ze:

1. ako to ze je v s-maxe benzin?
2. ono to je uz nastartovane?
3. naozaj mate na palubnom pocitaci 8,6 a jazdite iba po meste?
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 14:02
Re: Vyborna volba - Ticho na palube
V 90-tých letech rozhodně nebylo běžné najíždět 50 tis. km/rok. V 90-tých letech nestál benzin 37 kč/litr.
Divný svět? Souhlas, ale není proč kritizovat ty, co si do střední dají naftu. Logický důsledek doby :-!
neregistrovaný "SR20"
17. 6. 2013 15:11
Re: Vyborna volba - Ticho na palube
V pomere ku kupnej sile stal benzin cca rovnako.
Ja nekritizujem, iba sa divim.
A nepozdava sa mi to, pretoze je potom koli takym lakomcom v mestach smrad.
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 15:42
Re: Vyborna volba - Ticho na palube
ne, to není kvůli těmto lakomcům. Není nic jednoduššího, než sjednotit emisní požadavky na diesely s těmi, co platí pro benzin. Jenže je po tom poprávka?

Ne, v Evropě raději budeme dotovat řepku, kterou pak přimícháme do nafty 8-s
9. 7. 2013 19:55
Re: Vyborna volba - Ticho na palube
Jen kvůli té barvě-fotografie není zcela jasná, pokud jde ale o stejném auto jako na videu, pak v žádném případě nejde o šedou micastrone. Měl bych to vědět, mondeo 1.6 ecoboost v této barvě vlastním (a velice se mi líbí!)
Testované auto je nejspíš hnědá lunar sky (vlastně skoro určitě)

Pár obecných poznámek - nejsem žádný odborník, spíše technický antitalent, takže můj názor (samozřejmě ne zcela objektivní) je spíše ovlivněn pocity.
Mondeo je výborné auto, prostor skvělý, jízdní vlastnosti jakbysmet. Jezdím celkem klidně, sem tam na to ale šlápnu (na tak malý objem jede ta 1.6 fakt dobře), dlouhodobou spotřebu mám 6.9 l podle palubního počítače. Fakt ale je, že většina cest jsou okresky. Podle mých zkušeností by při převažující dálnici při rychlostech okolo 150 tachometrově šla spotřeba tak na 8-8.5 l, což považuji na benzín za slušné a za naftu bych neměnil.
17. 6. 2013 13:54
Srovnání motorů v Mondeu
Taky jsem hodím pár zkušeností s motorem, myslím si že se mám s čím srovávat, osobně jsem vyzkoušel tyto motory:
diesel...
2.0TDCi 103kw- zdalo se mi na ten vůz takový neslaný nemastný, ne moc ani né málo výkonu
2.2TDCi 114 kw- slušný zátah, ale znatelný turbo efekt, a na nějakou sportovní jízdu asi zapomeňte - docela těžký na předek.
2.2TDCi chip- ten stejný motor viz. výše, ale nachipovanej-nevím kolik tam "jako" přibylo koní, ale křívka výkonu proti nechipnuté verzi byla linéárnější, ten výkon se mi už zdál dostačující na takový vůz, nejvíce se podobala 2.5T
dale benzín...
2.0 HE 107kw- myslím si že naprosté minimum pro takový težký vůz, trošku výkonu nabízí nad cca 4 000 ot/min. jinak pro tento vůz nevhodný na
1.6 EcoBoost- ale ve Focusu, neprosto špičkový motor, krásný zátah, hezky se točí v nízkých otáčkách hezky táhne, perfektní se s ním jezdí. myslím si že v mondeu by až tak výrazný nebyl, ale jako alternativa k "vibrujícímu" dieselu-(podotýkám, že jsem byl velký fanda naftových vozů) naprosto dostačující vůči dieslovému motoru s možnými opravy(vstřiky, filtr DPF), shánění kvailtní nafty, tužší spojky, těžšímu předku, atd. atd. tak vyšší spotřeba cca 1,5-2 litry, naprosto zanedbatelná v dlouhodobých ser. nákladech se Vám ta spotřeba vrátí i když ji budete mít "předplacenou" (na 30 000Kč příplatek za diesel)
2.5 T 162kw- ten nyní vlastním, kdo by si chtěl něco přečíst o alternativě tak má recenze je zde: [odkaz]

PS: kdybych si kupoval nové mondeo tak bych šel do nějakého EcoBoostu, myslím si že doba výhodnosti nafty už je za náma...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 14:01
Re: Srovnání motorů v Mondeu
Já jel pro srovnání mimo mého i tim 2.0i a na pohodovou jízdu to jakž takž jde, ale motor je na to auto líný a přiškrcený oproti předchozí generaci vozu :-)
17. 6. 2013 14:13
Re: Srovnání motorů v Mondeu
hoodně pohodovou :-D...
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 14:15
Re: Srovnání motorů v Mondeu
Jak sem psal jednomu uživateli MKIII v diskuzi pod těmi benzínovými kombi, mě to také nešlo do hlavy, ale v MKIV je línější a méně dynamická i než moje 2.0 85kw Tdci :-) Zkoušel sem to v liftbacku.
17. 6. 2013 14:21
Re: Srovnání motorů v Mondeu
jenže ty tam máš apon nejake NM kdezto ta 2.0 HE je tam ma po skromnu a vykon ji vrcholi nekde nad 4 000ot/min coz musis pora tocit, aby si nejký výkon nasel
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 14:57
Re: Srovnání motorů v Mondeu
:yes: Je to tak
Avatar - Johny.Rico
17. 6. 2013 16:32
Re: Srovnání motorů v Mondeu
Výborný příspěvek, a hlavně - výborná recenze!!!
18. 6. 2013 07:57
Re: Srovnání motorů v Mondeu
Díky, doufám že si hodnotil :-D, no budu tam zase muset něco aktualizovat.
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 15:30
Strike out
Stačí porovnat s aktuální generací Mondea. Ano, s tou aktuální pro vyvolené trhy. A je jasno. Současné evropské Mondeo zkrátka přesluhuje. Ford promarnil šanci. Tak se inspirujme a ... nechme si zajít chuť ;-\

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

A pokud tu někdo obdivoval disky Octavie RS, pak tady má něco od Forda
[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
17. 6. 2013 16:37
Re: Strike out
Nemá smysl dávat odkazy na stránky, které nemají rády hotlinking (leeching, atp.).
Avatar - Johny.Rico
17. 6. 2013 19:20
Re: Strike out
:yes:
To ale nemohl vědět, že... já teda na to rozhodně nemyslím, když dávám odkaz...
17. 6. 2013 19:32
Re: Strike out
To je často pravda. Snažím se je však po odeslání vyzkoušet.
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 21:12
Re: Strike out
však mě odkazy fungují bez problému. jestli jsem dobře pochopil, tak jde o to, že odkaz odkazuje na stránky, které odkazují na obrázek na jiných stránkách. ale jak jsem uvedl, mě odkazy fungují správně. Odkazy samozřejmě vyzkouším po vložení příspěvku.
18. 6. 2013 13:44
Re: Strike out
Mně ne. Přesměruje mě to na hlavní stránku. Jednoznačně kontrolují referrer, který odesílám korektně. Funguje jen třetí odkaz, který je na jiný zdroj.
17. 6. 2013 16:56
Ako Ford odpísal EU.
Ford je v EU dnes určite odpísaný, stačí si pozrieť čísla predaja novej Fiesty a Focusu, čo boli ich ťažiskové modely v EU dlhé roky.
Situácia s Mondeom 5, ktoré uviedli už pred 2 rokmi v USA a predávajú ho už všade okrem EU je len klincom do rakvy.

Nesmieme byť malicherní a smiať sa Fordu ako to v EU pokakal ale naopak zamyslieť sa, či v tých hovnách náhodou nie sme my ako obyvatelia EU, zaplavení lacným brakom z Kórei.

Osobne si myslím, že EU trh by dnes ochotne opustili všetci výrobcovia vrátane VW ale tých drží za gule nemecká vláda >:-[]

Píšem ako majiteľ nového Mondea 2.5T (v dobe keď som ho kupoval). Mňa odpísali ukážkovo, auto už mám 5 rokov, čas na výmenu ale nové Mondeo tu nie je.
Smola, že žijem v EU :no:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 17:24
Re: Ako Ford odpísal EU.
mozno to chcelo kupit mazdu 6 a nie ford... a dnes by si siel do novej 6tky ;-)

tie dizajnove haraburdy ako vw a ford by som prenechal len firmam ... a slusnym ludom zakazal predavat..... ;-)
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 18:49
Re: Ako Ford odpísal EU.
A nebo Passata, Insignii a cokoliv jiného.... Ale neboj, Ford se tu za rok ukáže... Pak by sis ho mohl jít projet, abys veděl o čem mluvíš:)
Avatar - Atlis
17. 6. 2013 21:13
Re: Ako Ford odpísal EU.
keby mala babka vercajch, tak by to bol dedko.
18. 6. 2013 01:17
Re: Ako Ford odpísal EU.
V dobe keď som kupoval Mondeo už Mazda nepredávala M6 MPS, čo bola jediná prijateľná alternatíva k môjmu Mondeu, takže som o nej ani neuvažoval.

(túto novú M6 2012 nepoznám)
Avatar - iudex
18. 6. 2013 09:52
Re: Ako Ford odpísal EU.
Nemáš zrejme čo ľutovať, ako majiteľa R5 turbo by Ťa M6 s atmo štvorvalcom ako najsilnejším motorom iste neuspokojila.
18. 6. 2013 11:00
Re: Ako Ford odpísal EU.
Ford ponúka v US perfektný nový motor Ecoboost V6 3.5 turbo.
Škoda, že ho v EU nemontuje do žiadneho auta.
Focus bude na neho asi malý ale v Mondeu, S-Maxe alebo Galaxy by to bola naozajstná lahôdka.
Môže byť naladený na 265-272 kW ale že zvládne až 309 kW :-!
Od nového Mondea, S-Max a Galaxy tiež čakám na AWD ale tie informácie, že AWD bude v EU iba pre naftu mi naháňajú hrôzu.
Taktiež sa hovorí, že jedno z verzií S-Max alebo Galaxy úplne skončí.
Ford sa správa naozaj divne v EU, lebo technologické portfólio má ohromné ale do EU sa dostáva len malá časť.
Obávam sa, že budem musieť s Fordom skončiť, čo ma vôbec neteší lebo podľa mňa aktuálna generácia Mondea jazdí rovnako ako sériové BMW 5 F10 (nehovorím, že je tak kvalitne vypracované a luxusné, len že jazdné vlastnosti sú na podobne vysokej úrovni ak sa nebavíme o BMW M5).
Toto ti dnes nedá žiadny kórejec >:-[]
Avatar - iudex
18. 6. 2013 11:25
Re: Ako Ford odpísal EU.
No ja s autom ešte chvíľu vydržím (má 1,5 roka), ale teoreticky si viem predstaviť i nové Mondeo v garáži, keď príde; dizajnovo sa mi páči a 2,0EB by ma dynamicky určite uspokojil. Je ale pravda, že o triedu nižšie už to s dizajnom tak stráviť neviem a ak by to bol Focus, tak jedine ST pre jeho iné kvality (a dizajn by som nejak prehltol).
Je ale pravda, že minimálne imidžovo by 3,5EB pomohol (viď fanúšikovia Superbu a kasanie sa šesťvalcom) a 4x4 by výrazne mohol pomôcť predajným číslam.
Avatar - Atlis
17. 6. 2013 21:13
Re: Ako Ford odpísal EU.
Fiesta aj Focus sa v Europe predavaju vyborne.

Mondeo v Europe nie je preto, ze by to tu povesil na kliniec, ale preto, ze musel ustupit belgicanom v Genku - kvoli strajkom si vydupali predlzenie vyroby vo fabrike na dalsieho 1.5 roka - a Ford ju chcel zavriet - no a miesto noveho Mondea, budeme kvoli komunistom cakat na nove Mondeo az do konca 2014, resp. zaciatku 2015. Takze ak chces niekomu podakovat, tak prave im. Nove Mondeo sa v Genku vyrabat nebude, tak ako Ford planuje odstavit fabriku vo Valencii, kde este stale vyrabaju C-Maxy a Kugu, ktora sa neskor prenesie do Saarlouis.
Avatar - Midlosek
17. 6. 2013 22:13
Re: Ako Ford odpísal EU.
Aha, tak komunisti za to můžou >:D . Ale komunisti v Číně už Fusion letos prodávat budou. Genk je baštou komunistického odboje? >:D
[odkaz]
Mondeo přijde na evropský trh v roce 2015 s modelem roku 2012 a to hned poté, co přijde úplně nový Passat, Superb a kdo ví co všechno ještě. Já se na nové Mondeo letos moc těšil a myslím, že jsem nebyl sám ;-) . Místo toho nezbývá než pořídit auto na konci životního cyklu...
Avatar - Atlis
18. 6. 2013 23:13
Re: Ako Ford odpísal EU.
nie. bastou novodobych komunistov je brusel. do genku je to na skok. pokial by ford mohol, tak by fabriku zavrel. zda sa, ze asi len tak nemohol, ked si vynutili predlzenie vyroby na dalsieho 1.5 roka aj za cenu uvedenia noveho modelu na trh.

ford na trh nepride s modelo z 2012 v 2015. prve kusy maju byt v eu na konci 2014. okrem toho ako kazde auto, je aj mondeo/fusion kazdym modelovym rokom modernizovane. takze maju docela dost casu na to, aby vychytali vsetky muchy, ktore sa v aute objavia a budu na prichod noveho passatu pripraveni.

tiez by som osobne modne v eu videl radsej uz teraz, ale ako tragediu to nevidim. budiz. kto chce pockat, pocka si. a kto nechce, tak kupi teraz a za dva-tri roky aj tak vymeni. passat tu predsa tiez mame od 2005 ci 2006 a vlasy si nikto netrha - a evidentne aj ford uznal, ze pokial sa mondeo este stale predava a novej konkurecie niet, mozu pockat.
Avatar - Midlosek
18. 6. 2013 23:49
Re: Ako Ford odpísal EU.
Četl jsem, že je to o tom, než se připraví fabrika (výroba) ve Španělsku. Ať je to tak, nebo tak, Mondeu to jako modelu dobře neudělá. Přijde o řadu stávajících zákazníků, kteří čekali po oficiálním uvedení nový model. Auto bude v roce 2015 pořád model 2012, na tom facelift nic nezmění. Náskok přímé konkurence ve vývoji bude nejméně dva roky. Místo boje o nesnadnou pozici na vadnoucím trhu v Evropě, hodil Ford Mondeo přez palubu. USA a Čína je momentálně zajímavější trh. Já jsem čekal na nové Mondeo, ale čekat další dva roky prostě nemůžu. Koukal jsem po jiných značkách a pokud bych akceptoval naftu a neměl kladný vztah k Fordu, tak bych teď neměl objednaný model 2007. Snad nebudu litovat. Nové Mondeo vyráběné ve Španělsku ve mě budí trochu obavy o kvalitu vozu. To bych možná raději to z Číny ;-)
18. 6. 2013 10:42
Re: Ako Ford odpísal EU.
Ano, dá se říct, že Ford odepsal evropský trh ve prospěch celosvětových prodejů. ale nenadával bych na současnou generaci Mondea - to je právě jeden z posledních modelů Fordu udělných pro Evropany. Ten příští už bude globalizovaný.
18. 6. 2013 01:11
Ako Ford odpísal EU.
Áno, je to o výrobných kapacitách a nákladoch.
Ide o to, že Ford svoje výrobné kapacity tlačí do US a Ázie a kde ja viem, kde ešte a na EU už nedáva taký dôraz (resp. sa snaží zreštruktualizovať a znížiť náklady na výrobu presunom výroby, takže čakáme).
Tam kde má odbyt, tam vyrába a predáva.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
18. 6. 2013 13:28
Mondeo
na své stáří skvělé a hezké auto. Lidi si toho neváží a kupují dráže a hůř.
Rozbalit vlákno
0
18. 6. 2013 14:04
Ad ovládání
jako poměrně spokojený majitel stejného vozu bych oponoval tvrzení z článku:

Ford se zarytě drží unikátní logiky ovládání stíračů: v čem je jako unikátní? Stěrače nahoru měla i Felicie dodnes mají např. Renaulty.
Tlačítka tempomatu na volantu rozmístil mimo dosah prstů: docela dobře na ně dostanu palci. I na fotkách je to zřejmé.
Co se týká spotřeby není problém jezdit za 8 l. Porucha zatím 0 (najeto 80000km).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
18. 6. 2013 20:10
Re: Ad ovládání
Mě ten multifunkční volat u Mondea taky moc nesedí, stěrače jsou OK, to VW to má divně >:D
18. 6. 2013 16:21
Kus pořádného auta, nebo spíš kus pořádného PR testu?
Poslední dva týdny často čtu o Fordu Mondeo. Je to sakra 5 let staré auto, a nepřišla žádná obměna (krom ceny). To opravdu musíte udělat test na žádost Fordu, aby si lidé všimli, že Ford vyprodává svou hodně zastaralou (ač pořád obstojnou) vlajkovou loď? Pak chválíme za to, že auto má 17" kola a že jsou "pořádná". CO SAKRA ZNAMENÁ "POŘÁDNÁ KOLA"? Kvalitní materiály? Moc extra kvalitní mi nepřišli. Prostě takový průměr, ale zpracování to bylo dost mizerné...

Poslední co mě utvrdilo o tom, že test je zřejmě na zakázku importéra Ford, je pasáž ve videu, kdy si dává pan redaktor pauzičku s ceníkem a básní nám co to vlastně stojí. Na konci mi akorát chyběla mapa s nejbližší dealerem. Tam vidím jedinou chybu tohoto testu...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
18. 6. 2013 16:33
Re: Kus pořádného auta, nebo spíš kus pořádného PR testu?
A testy osem rokov starého modelu Octavie II Ti nevadili? ;-)
18. 6. 2013 17:04
Re: Kus pořádného auta, nebo spíš kus pořádného PR testu?
Tam nebyl ceník v hlavní roli v rukou redaktora jako zbraň:-)
Avatar - Ozzman
18. 6. 2013 20:11
Re: Kus pořádného auta, nebo spíš kus pořádného PR testu?
Když se nenadává na PR koncernu, je tu PR Fordu >:D Dobře ty! >:D
18. 6. 2013 18:00
ad sklápění
sklápění sedadel, které se v testu bere jako mínus, tak to je hodně dobrá věc, protože tím se hodně srovná plocha. Měl jsem to v O I a je to bomba věc, že je ten sedák sklopný. Největší debilita je, když lze sklopit jen opěradlo, nikdy z toho není rovná plocha...ach jo...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
18. 6. 2013 20:14
Re: ad sklápění
Tady vznikne uplně rovná plocha což je super pro variabilitu vozu. Nevím, s čím to redaktor srovnával, ale jestli existuje vůz, kterému se složí do úplné roviny ložná plocha sama od sebe jen složením opěradel, bez vyndavání sedáků, tak potom to jako mínus chápu.
18. 6. 2013 19:16
Spinave auto ako prasa
Spinava podlaha, zas...e a spinave koberceky, hnustna palubna doska kompletne zaprasena.
Toto ma byt recenzia na zaklade ktorej si kupim auto ?Sorry ale byt sefredaktor tak tento clovek dostane velmi vyraznu dutku a toto by nikdy v zivote nepreslo von.
Rozbalit vlákno
0
26. 6. 2013 09:05
Recenze
Mondeo třetí generace je na trhu ojetin mezi odborníky považováno za velmi zajímavou volbu, neboť za cenu dvojkové Octavie nabídne obrovský vnitřní prostor a vynikající jízdní vlastnosti. Vnější rozměry Mondea připomínají spíše vozy vyšší střední třídy. Poměr ceny a užitné hodnoty je totiž u ojetého Mondea skutečně vynikající. Navíc nemá ani problémy se spolehlivostí. Existuje ve třech karosářských verzích, nabízí se jako liftback, sedan nebo kombi. Drtivá většina ojetin má pod kapotou diesel. Není se co divit, nabídka benzínových motorů byla až do roku 2010 vcelku nezajímavá. Diesely se vstřikováním common-rail byly oproti předchozí generaci Mondea vylepšeny a jejich spolehlivost se citelně zvýšila, není tedy důvod je nedoporučit. Za ideální volbu z hlediska spolehlivosti je považována osmnáctistovka TDCi. Její výhoda je například i v tom, že není vybavena filtrem pevných částic, se kterým bývají u starších ojetin problémy. Silnou stránkou všech Fordů jsou relativně nízké servisní náklady. Originální náhradní díly jsou totiž ve srovnání s konkurencí levnější. Mnoho ojetých Mondeí bylo individuálně dovezeno ze zahraničí, kde často sloužily jako služební auta a za tři roky mohly najet klidně přes 150 tisíc kilometrů. Přitom často vypadají stova na poloviční nájezd, což hraje do karet různým podvodníkům, kteří neváhají stočit tachometr. Při výběru takto dovezené ojetiny se proto vyplatí zvýšená opatrnost – nutností je prověření servisní historie a skutečného nájezdu kilometrů.
Zdroj: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0