Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Mondeo Kombi 1.6 EcoBoost – Vyzrálý rentiér

Třetí generace Fordu Mondeo tu s námi žila dlouhých šest let, pořád je to ale více než dobrý automobil. Napřesrok však definitivně skončí.
Zpět na článek
17. 6. 2013 10:46
17. 6. 2013 10:49
17. 6. 2013 11:00
17. 6. 2013 11:15
17. 6. 2013 11:27
17. 6. 2013 13:17
17. 6. 2013 13:41
17. 6. 2013 14:31
17. 6. 2013 14:58
17. 6. 2013 16:40
17. 6. 2013 10:54
17. 6. 2013 10:56
17. 6. 2013 10:59
17. 6. 2013 11:16
17. 6. 2013 12:03
17. 6. 2013 12:11
17. 6. 2013 11:20
17. 6. 2013 11:37
17. 6. 2013 12:18
17. 6. 2013 12:19
17. 6. 2013 12:42
17. 6. 2013 12:45
17. 6. 2013 12:48
17. 6. 2013 12:50
17. 6. 2013 12:51
17. 6. 2013 12:50
17. 6. 2013 12:54
17. 6. 2013 13:01
17. 6. 2013 13:07
17. 6. 2013 13:10
17. 6. 2013 13:58
17. 6. 2013 14:04
17. 6. 2013 14:17
17. 6. 2013 15:13
17. 6. 2013 15:20
17. 6. 2013 15:14
17. 6. 2013 15:31
17. 6. 2013 16:22
17. 6. 2013 16:22
18. 6. 2013 10:46
17. 6. 2013 13:50
neregistrovaný "SR20"
17. 6. 2013 15:10
neregistrovaný "SR20"
17. 6. 2013 15:11
neregistrovaný "SR20"
17. 6. 2013 15:30
17. 6. 2013 16:37
17. 6. 2013 19:32
18. 6. 2013 13:44
18. 6. 2013 13:28
26. 6. 2013 09:05
Avatar - iudex
17. 6. 2013 09:12
Ja ešte tým mladým ukážem!
Ako sa konštatuje v teste, hoci Mondeo nadsluhuje, zďaleka to neznamená, že stráca na konkurenciu, naopak viaceré novinky by sa mohli stále od Mondea učiť a toto právom patrí medzi tri najlepšie autá v mainstreamovej strednej.
Ako už bola debata pri článku "Ktoré kombi s benzínovým motorom", EcoBoost je veľmi vydarený motor, ktorý zvláda aj kombi a jeho podiel na predajoch naznačuje, že mýtus o vhodnosti výhradne dízlu v strednej triede pomaly ustupuje.
K testu len pár faktických poznámok/opráv: krútiaci moment dosahuje vrchol od 1600 rpm, nie 1400, výkon pri 6000, nie pri 6300, pohotovostná hmotnosť určite nie je 1380 kg a kolesá v teste sú 215/50 R17, nie 235/45 R18, ako sa uvádza v tabuľke.
Rozbalit vlákno
29
17. 6. 2013 09:20
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Mondeo tiez "vyplazuje jazyk" vsetkym tym kritkom co pred 6 rokmi kritizovali tento dizajn. Cas ukazal, ze ani dnes sa Mondeo nemusi hanbit ani za svoj vzhlad. Nevravim ze sa musi kazdemu pacit (osobne povazujem na rozdiel od nasho experta vnimanie dizajnu za vysostne subjektivnu vec), ale vzhlad Mondea prakticky nezostarol, ani nezapadol do zaplavy podobnych aut.

A len tak na okraj: myslim ze kupit nove auto na konci svojho generacneho cyklu je jedno z najlepsich rozhodnuti. Za velmi slusnu (casto skoro az "dumpingovu") cenu ma clovek nove auto, na ktorom boli uz odchytane vsetky "muchy" prvych serii, a o ktorom sa da vela dozvediet od uzivatelov. Nez kupovat patkove bawo od troch aciek (ako inak, samozrejme po nemeckom dochodcovi ktory s tym chodil len v nedelu do kostola), to fakt radsej jeden z poslednych novych kusov konciacej generacie Mondea...
17. 6. 2013 09:22
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Souhlas. Koupě auta, které je po FL je většinou velmi dobrá volba, protože má odladěné chyby předchozího modele před FL. A Mondeo je v současné době přesně ta volba....Navíc reálné ceny jsou mnohem nižší. A lze koupit slušně vybavené Mondeo s 0 kolem 500 000.
17. 6. 2013 09:23
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Ford Mondeo na konci zivotniho cyklu neni o nic levnejsi nez konkurence a clovek kupuje dnes uz zastarale auto, ten interier uz je dneska dost mimo peloton. Kupovat na konci je sice bezpecnejsi, ale zase clovek jezdi starym autem za nove penize a pri naslednem prodeji trati vice, protoze stari modelu je dulezitejsi nez stari auta.
Avatar - iudex
17. 6. 2013 09:32
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
No tak si to skúsme rozmeniť na drobné (na príklade Focusu): v nedávnej minulosti si mohol kúpiť Focus ešte 2. generácie, ako aj novú trojku. Ale dvojku si mohol mať za 12000 eur (1,6 - 74 kW vo výbave Trend X), kdežto trojka bola za 16000 (s porovnateľnou výbavou a motorom). Ideš oba po troch rokoch predávať, dvojku predáš za 6000, trojku za 8000. Teda dvojku si kúpil o 4000 lacnejšie a predal si ju o 2000 lacnejšie. Tak pri ktorom aute si to vlastne viacej stratil?
17. 6. 2013 09:44
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Focus byl vyjimka, protoze Focus III Ford masivne predrazil, cimz ho na ceskem trhu efektivne zlikvidoval. Focus II bylo po Skodovkach nejprodavanejsi auto, Focus III je uplne na chvoste.
Kdyz si vezmu ted tohle Mondeo, tak uz je modelove po smrti, ale cenove na urovni o neco mladsiho Avensisu, plus minus stejne jako novejsi P508 a nad cenou rovnez novejsi i40.
Avatar - iudex
17. 6. 2013 10:03
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
A úprimne uprednostnil by si Tebou spomínaný Avensis či P508 pred Mondeom? Zmienku o i40 považujem len za zlý vtip. Opakujem, svojimi vlastnosťami Mondeo vycvičí aj o (fakticky generáciu) mladšie modely a stále patrí na špicu segmentu, je pritom jedným z najlacnejších (u nás rozhodne lacnejší ako 508, Avensis či i40).
17. 6. 2013 10:09
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Avensis je nudny, ale nejkvalitnejsi. Mondeo je strasidelne osizene, Peugeot 508 vypada dobre, ale technicky zadny zazrak a i40 je dost zoufale auto. Ono si clovek v ramci stredni tridy dnes nevybere. Prusvih je hlavne, ze lidi jako ja co uz nechteji kvedlat nemaji krome koncernu jediny pouzitelny vuz s automatem mimo premiovky. :-(
Avatar - iudex
17. 6. 2013 10:12
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Práve Mondeo Ti ponúka ako klasiku HDM od Aisinu, tak dvojspojku PowerShift, tak neviem, prečo by si si nemal vybrať (ak pravda netrváš na najmorednejšom 8st. automate od ZF, ale ten v mainstreame aj tak nik nemá).
17. 6. 2013 10:16
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Problem je, ze HDM automaty jsou v ramci stredni tridy nepouzitelne (viz Francouzi) a dvojspojka Powershift jednak podle testu neni zdaleka tak jizdne povedena jako DSG a jednak zatim nejsou reference z provozu a oprav, protoze jsou prilis kratko na trhu. Kdyz si vzpomenu jaka servisni hruza byly DSG prevodovky v prvnich peti letech sveho zivota, tak bych se zatim Powershiftu radeji vyhnul.
Nemluve o faktu jak strasidelne ty automaty ve Fordu vypadaji. Proboha koho napadlo udelat radicku od automatu jako obrovsky falus tycici to kabiny? To musela navrhovat nejaka potlacovana lesba. >:D
Avatar - iudex
17. 6. 2013 10:22
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
No opýtaj sa takého woody-aliena, či je jeho Aisin v kombinácii s 2,2 TDCI nepoužiteľný. ;-) A stavím sa, že si ešte v živote PowerShift nejazdil, len teoretizuješ.
17. 6. 2013 10:29
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Predpokladam ze je to stejna kombinace jako je v Peugeotu 508GT, tam je to take 2.2 200PS s Aisinem a ta je naprosto nepouzitelna. To vim velmi dobre z vlastni zkusenosti.
17. 6. 2013 10:44
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
2,2TDCi s automatem jsem jel jen v S-Maxu, je to taková normální kombinace...ale silnější 2,0TDCi s PShiftem mi sednul líp. Už kvůli tomu, že je o něco málo kultivovanější :-)
Jinak v P508GT se mi to líbilo, dokonce není ani tak těžkej na čumák jak jsem čekal.
17. 6. 2013 10:47
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Mne se na Peugeotu 508GT vyrazne nelibil pomer jizdni projev/spotreba. Pri normalnim rezimu prevodovka radi tak letargicky, ze to auto ma az nebezpecne jizdni vlastnosti, respektive je potreba kazde rozjeti planovat, poradne slapnout na pedal a cekat na reakci prevodovky, ktera za cas opravdu prijde. Ve sportovnim rezimu auto radi uz rozumneji, ale zase mit v primestskem provozu spotrebu deset litru mi na ctyrvalcovy diesel prislo jako dosti nerozumna hodnota.
Realne bych u francouzskych aut s Aisiny asi doporucil spise kvedlat, protoze za ten rozdil v porizovacce a nasledne v provoznich nakladech to pohodli ani snad nestoji.
Avatar - iudex
17. 6. 2013 11:26
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Tak to doporučujem v P508 vyskúšať robotizovanú prevodovku (tuším len v kombinácii s 1,6 HDI); po tej skúsenosti by si si chválil Aisin ako dokonalý automat. >:-[]
Avatar - woody-alien
17. 6. 2013 12:34
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
P508GT jsem měl jen na zkušební jízdě, tam mi vadily jiné věci. Ale jak už psal iudex, jezdím Mondeo 2.2 TDCI s Aisinem už skoro 2 roky a kdyby se ta převodovka chovala jak ty píšeš (velká prodleva při řazení - až nebezpečná :-O >:D ), tak bych se s ním brzo rozloučil. A co se týká spotřeby - není nejnižší, dlouhodobou mám kolem 7.5 litru (já taky ale nejezdím zrovna ekonomicky) ale na 17" kolech se i při nervózní jízdě v pohodě vejdeš do 8 litrů, včetně dálnice daleko za povolenými limity, takže tvých 10 litrů je úplně mimo.
Avatar - del42sa
17. 6. 2013 13:29
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
No jo Atila odborník >:D "nebezpečný" Aisin v P508 GT 2,2HDI a "strašně slabý" 1,6 THP pro P508/C5 :yes:

Cituji z testu Mondea :"Právě nejslabší z EcoBoostů je ale ve skutečnosti optimem. Motor spojený s šestistupňovým manuálem dokáže být živý i úsporný zároveň. Výkon 118 kW v zásadě odpovídá silnějšímu turbodieselovému dvoulitru, točivý moment 240 N.m je dostupný ve dvou třetinách prakticky využívaných otáček (od 1400 do 4000 min-1) a krátkodobě se díky funkci overboost může zvýšit na 270 N.m."

THP 115kW 240Nm / 1400 - 4000 (260Nm overboost)
( +- stejné parametry jako ecoboost )
17. 6. 2013 11:05
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Hm, tak "zastarale auto"? No aby to nedopadlo ako pri Octavii, ze II. "zastarala" generacia je technicky (a zvnutra aj esteticky) na vyssej urovni, ako "nova" Octavia III, pretoze OctaII ma vzadu vzdy multilink, vnutri makcene plasty, a tapacirovanie dveri. Obzvlast na priklade Octavie vidno, ze "znizovanie nakladov" sa niekedy velmi zhubne podpise na inak velmi dobrom aute...

Alebo Fabia: ked bola ukazana sucasna verzia, tak po tej predoslej ktora sa v autosalonoch dopredavala sa len tak zaprasilo! Ono pre mnohych ludi bol totiz dizajn tej novej vysokej "zehlicky" nestravitelny. Osobne mozem povedat, ze aj mne sa este stale viac paci Fabia(I.), nez Fabia(II.).
Avatar - iudex
17. 6. 2013 11:27
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Opäť úplný súhlas; spomínaným testom času prešla Fabia I (stále vyzerá dobre), avšak jej nástupkyňa už nie.
17. 6. 2013 12:33
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Nesmysl. Zastaralé auto? V mnoho ohledech pokrok v autech je mnohem nenší než se snaží výrobci tvrdit. Navíc i v průběhu života dané generace dostavají nové technologie. Jako například Ecoboost motor, atd. Volskwagen Passat je na trhu od roku 2005. A pořád je to nejuniverzálnější a brán za etalon třídy.
V čem se zásadně liší nově uvedená auta střední třídy od těch pár let zpět?

A aspekt ztráty hodnoty je hodně závádějící. Stačí jedna porucha motoru, která je třeba u verzi po FL vyřešena a výhodnost je pryč....Navíc mnohem větší roli hraje prestiž značky.
Avatar - iudex
17. 6. 2013 09:27
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Absolútny súhlas, osobitne s druhým odstavcom. Ono je fajn kúpiť si hneď horúcu novinku a byť prvý v okolí, ale okrem najvyššej ceny za novinku je tu daň v podobe vád, ktoré sa v dnešnom rýchlom tempe vývoja nezistili a zistia to práve tí prví majitelia; práve táto spätná väzba sa môže prejaviť najlepšie pri facelifte a odstránení dovtedy zistených vád, v druhej polovici životnosti modelu a samozrejme s výpredajmi modelu človek dostane auto za cenu len o málo vyššiu, za ktorú ho možno chcú predávať ako ojazdené tí, čo si ho kúpili ako novinku za plnú cenu. Plus je tu tiež spomínaný faktor preverenia životnosti dizajnu časom, kde Mondeo pekne obstálo a stále vyzerá k svetu.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 10:52
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Mě se líbí jen v určitých specifikací. Musí mít velká kola na jeho karoserii ty 16tky jsou málo, ale zase i s nima auto perfektně sedí a jezdí :-)
Avatar - iudex
17. 6. 2013 11:29
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Jasne, na 16kach to vyzerá biedne, tá hmota karosérie nepustí, ale zase s nimi komfortom na hlavu porazí Peugeot (a úplne vyvracia stereotypy "Tvrdý športový Ford vs. komfortný Peugeot").
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 11:35
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
No ten podvozek je geniální na svou třídu a svou cenovou. Sám sem tomu nevěřil jak to může být rozdílné. Tlumí nerovnosti a přitom perfektně sedí na tak velké auto i na 16tkách v prudkých i táhlých zatáčkích. Možná je to i tim, že standardně oproti např Passatu obouvá 215x55 a ne 205x55 :-)
Avatar - WinDiesel
17. 6. 2013 09:48
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
O tom mýtu. Jediný Ford má o něco vyšší prodeje benzínů a to jen pro to, že je tlačí před diesely, které nejsou jeho, ale PSA.
To již brzy skončí a Ford bude mít opět vlastní dieselové motory, bude je muset tlačit stejně jako dnes tlačí svoje benzíny a potom se uvidí.
Mimochodem, nevšiml jsem si, že by u jediného zástupce střední třídy s výjimkou Fordu šly prodeje v dieselu pod 90%.
Na druhou stranu, Vectra se kdysi prodávala v dieselu ze 40%, současná Insignia dělá cca přesně 90% v dieselu.
Tak opatrně s těmi vyjádřeními. (Ono myslím hodně udělá i posílení současného 2,0 TDCi na 130 kW místo 120 kW...)
17. 6. 2013 10:00
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
ty prodeje dyslu jsou jen diky setrvacnymu mysleni naftových silencu, které se pomalu meni
ja když před 3 lety kupoval auto, byla jasna volba 2.0tdi, protože sem nechtel atmosféru a to ani 2.0fsi (kupoval jsem oct).
pak me nahodou padla do voka 1.8tsi a volba byla jasna - a to i přes to, ze jsem v te době jezdil přes 50tis rocne.
okoli me pokládalo ze blazna ze jsem nesel do rachtajiciho naftaku (v ty době common rail krome RS jeste nebyl).
dnesni volba by byla zas tsi, urcite ne tdi, a v okoli nejsem zdaleka jedinej co jezdi timhle benzinem
17. 6. 2013 10:06
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Nevim jestli zrovna 1.8TSI s jeho zalibou preskocit v rozvodech kolem 100.000km byla az tak dobra volba. To ty nove VW CR diesely zatim vypadaji jako bytelnejsi.
Zakladni pravidlo je nekupovat benzin od koncernu, protoze koncern benziny proste neumi a krome osmivalcu jsou snad vsechny koncernove benziny bud zoufale na jizdu a nebo plne pytle technickych problemu, pripadne oboji.
17. 6. 2013 10:10
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
me to potkalo v 70tis o zub a kdyby nesvitila zluta kontrolka motoru, tak bych to při jizde ani nepoznal. nova konstrukce napinaku retezu by to mela resit, ale samozrejme problém u tohodle starého tsi je, ale ani stary tdi nebyly bez problemu..
nove 1.8tsi by zas mely bejt o kuz dal nez to co mam ja..
17. 6. 2013 10:20
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Těch aut ve střední třídě se prodává s benzínovým motorem víc, než si myslíte. Viz. např. [odkaz]
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 10:42
Re: Ja ešte tým mladým ukážem!
Jenže díky PSA se odstranily neduhy Forďáckých TDCI :-) Spolehivost se zlepšila :-)
17. 6. 2013 09:55
1.6EB vs. 2.0TDci
s oběma motorizacema jsem najezdil tisíce km a realita je asi taková, že ve stejném režimu 60/110/140 je nafta cca o 1,5-2l úspornější (EB160k vs. TDci 140k). Takže stačí vzít kalkulačku a spočítat si kolik najedete....

Ano, s Mondeem 1.6EB se po dálnici dá jet za 7, ale pojedete tak reálných 120, určitě ne víc. Reálná spotřeba při 130 dle GPS je mezi 7,5-8l (spíš k těm 8) a samozřejmě čím rychleji jedete, tím rychleji to jde nahoru.... A i v zimě a ve městě při krátkých štrekách to bere 10 apod.

Jediná disciplína, kdy EB fakt konkuruje dieselu, je loudání po okreskách, kde se dá snad jed i pod 6, ale je to samozřejmě strašná nuda....

takže jako jo, kdo najede ročně do 20tkm, tak si ten benzín klidně koupit může, ale kdo najede víc, ať jednoznačně bere naftu.... která je mimochodem velmi slušně utlumená, takže nějaké vibrace a dunění příliš nehrozí, i když EB je samozřejmě někde jinde....

Jinak Mondeo je opravdu výborné auto (jízdně.... spolehlivost je věc konkrétních kusů....). Je to dnes stále dobrá volba.... :yes:
Rozbalit vlákno
36
17. 6. 2013 10:04
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
To je proste klasika u benzinu vs. dieselu. Moderni benzin dokaze jezdi za skoro stejne penize jako diesel v rezimu economy run, ale cim clovek jede ostreji tim se ty nuzky vice a vice rozeviraji a nakonec neni problem jezdit s benzinem o ctyri pet litru na sto draze nez se stejne vykonnym dieselem a to v ramci bezneho provozu.
Ono se staci podivat na testy spotreby na tipcars.cz, kdy usporny okruh je benzin vs. diesel skoro nastejno, ale rychly okruh (ktery jezdi stale rozumne bezpecne, takze zadny bezmozek) uz zaridi rozdil ctyri i vice litru. Patnact litru na sto pak u nikterak vykonnych benzinu neni az tak nevidana hodnota.
17. 6. 2013 10:13
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
neplacej nezmysly
když budes jezdit v ramci rychlostich limitu +20 a nebudes jezdit jako bezmozek stylem brzda plyn, tak se na rozdil 4 litru nikdy nedostanes
17. 6. 2013 10:21
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Pokud se budes snazit jezdit rychle v silnem provozu typickem treba pro nemecke dalnice, tak na tom rozdily ctyri litry muzes byt ani nemusis moc bezmozkovatet.
17. 6. 2013 10:29
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
v patek sem nuloval PC při najezdu na dalnici v MB a o 17min později mi to na cernym moste ukazalo spotrebu 8.1 litru a prumer 151km/h.
tak polovina cesty 150-160, chvílemi ke 120 a zbytek 180. rozhodne neslo o plynulou jizdu
chces tvrdit, ze by ti dysl ukazal 3-4 litry??
17. 6. 2013 10:31
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Tak mne palubni pocitac take ukazuje ledacos. Ukolem palubniho pocitace je potesit ridice ne ukazovat spotrebu. :-!
17. 6. 2013 10:34
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
takze podle tebe kecaj jen PC u benzinu, ale u dyzlu ukazujou presne, nebo dokonce vic nez ve skutecnosti??
17. 6. 2013 10:40
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Vsechny palubni pocitace samozrejme kecaj, ale v pripade presnych mereni pomoci opravdove spotreby jsou ty zavery celkem konzistentni a ukazuji vyrazne vyssi spotrebu benzinu pri dynamickem stylu jizdy.
17. 6. 2013 10:51
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
delal jsi nejaky takovy mereni, nebo mas k tomu podklady?
ja mam odchylku u tehle 1.8tsi oproti takovani 0.0 az 0.5 l/100km podle tankovani od plne k plne a při ruznem stylu jizdy. většinou je rozdil kolem 0.3.
ale nedelej si iluze ze na stojanu to meri presne, nejspis to ukaze vic nez ve skutecnosti natankujes, takze PC keca ve skutecnosti min nez spocitac podle tankovani ..
nebo versi tomu, ze natankujes vic nez zaplatíš??
17. 6. 2013 10:54
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Stojan ma kalibrovane meridlo, ktere musi prochazet pravidelnou kontrolou. Na velkych pumpach bych se opravdu nebal, ze neukazuje co ma. Podle ruznych testu ukazuji palubaky odchylky nekde o 0.3 az po vice nez litr na sto kilometru, zajimave je ze co jsem koukal, tak vzdy smerem dolu nikdy naopak. Nahodicka. :-)
17. 6. 2013 11:03
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
i kalibrovane meridlo meri s určitou nepresnosti
pochybuju, ze to je lepsi nez 1%
ja sem u zadneho auta nemel odchylku vetsi nez 0.5 litru a to mam s autama co měli PC najeto tak 400tis km
ted mam ještě jedno auto, které meri +- to co je podle stojanu, kupodivu to je francouzske auto

me to prijde, ze to je podobnej mytus, jako ze klimatizace zvysuje spotřebu p 2-4 litry
taky je mozny ze to tvrdel lidi, co ani netusej , jak se prumerna spotřeba pocita ..
17. 6. 2013 11:40
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
tak to jsem dva s tim frantikem >:D :yes:
docela jsem cumel....
17. 6. 2013 12:06
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Cerpaci stojan meri v tride presnosti 0.5 to znamena ze povolena odchylka je 0.5% u beznych paliv (v pripade LPG pak dvojnasobna). Coz znamena, ze pri rekneme spotrebe 8 litru na sto je mozny rozsah hodnot zpusobeny cerpacim stojanem 7,96 - 8,04. To mi prijde jako velmi zanedbatelne pokud resime odchylku mereni palubakem na desetiny az cele litry.
17. 6. 2013 12:42
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
0.5% při jmenovitem prutoku, při vyssim, nebo nizsim to je horsi
navíc chyba vlivem teplotni roztaznosti napr mezi 0 a 20C je přes 2%, ale třeba ty průtokoměry delaj s korekci na teplotu medyja, jak je zvykem u vetsich mereni

nicmene, když natankujes benzin z podzemni nadrze, tak to bude mit jiny litry, nez kolik potom vyjedes, v lete vpodstate vyjedes vic litru nez natankujes, v zime min ...
17. 6. 2013 13:15
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Chyba vlivem teplotni roztaznosti tam neni, protoze ten objem je kalibrovan na 15C. Ono to dava smysl, protoze spotreba neni zavisla na objemu (ac se tak vykazuje), ale na vaze paliva a ta je diky kalibraci na 15C konstantni. Naopak prutokomer v aute bude ukazovat odchylky podle teploty paliva.
17. 6. 2013 13:36
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
OK, ty elektronicky by to mit mohly, ty mechanicky asi ne, ale na ne se asi uz moc nenarazi..
17. 6. 2013 12:32
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Pokud vím, ze zákona je vyžadováno +-0,5%, tolerováno pak +-1%. Pokud jde čistě o průtok, není problém dosáhnout odchylky +-0,2%. Ale ve hře jsou i další faktory, třeba teplotní roztažnost paliva. Ty mohou zavést mnohem větší nepřesnosti.

Při spotřebě 20 litrů na 100 km a přesnosti 0,5% to dělá odchylku +-0,1 litru na 100 km. Pro 10 litrů na 100 km pak +-0,05 litru na 100 km.

Obecně měřit palivo na objem je hloupost. Protože se s teplotou paliva mění výhřevnost.
17. 6. 2013 12:46
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
0.2% v sirokem rozsahu prutoku??
neverim ze to jde dosahnout turbinkovym průtokoměrem
mozna hmotnostnim nebo diferencnim prutokomerem, ale to se pohybujem u toho prvního v radu statisicu, u toho druhého v radu desetitisicu
17. 6. 2013 14:32
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Byl to myslím hmotnostní.
17. 6. 2013 10:40
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Doporučuju vyměnit auto :-)
18. 6. 2013 14:43
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Při průměrné rychlosti 130 km/hod by rozdíl v čase byl necelou minutu a půl. Kdyby ten rozdíl hrál roli, tak se vyplatí letět vrtulníkem. Ale hold, kdo neumí počítat, zůstane socka, co musí autem.
17. 6. 2013 10:43
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Ale na +2 ano ;-)
Avatar - iudex
17. 6. 2013 10:10
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Čakal som, že sa tu objavíš aj s Tvojou tézou o pažravosti EcoBoostu (zabudol si ešte spomenúť vysokú spotrebu s rakvou na streche). ;-)
Je zrejmé, že pre Tvoj štýl jazdenia, trasy, resp. nájazd je dízel vhodnejší; samozrejme plne zaťaženému Mondeu pri diaľničnej 150ke bude lepšie svedčať dízel, to nik nespochybňuje. Pri kombinovanom profile ciest (t.zn. nielen diaľnica) a nájazde do 20t km je kúpa dízla zbytočnosť. Plus je tu (z hľadiska porovnávania výhodnosti/návratnosti) otázka, či konkurentom 118 kW Ecoboostu je 103 kW nafta, alebo skôr tá 120 kW.
17. 6. 2013 10:17
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Je to častá chyba, že lidé neporovnávají auta o podobných výkonech. ;-)
17. 6. 2013 10:26
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
2.0TDCI 120kW ma uplne stejnou spotrebu jako 2.0TDCI 103kW, takze ten rozdil je jenom v kupni cene ne v prakticke spotrebe. To je dalsi vyhoda dieselu, ze s rostoucim vykonem nemaji vyssi spotrebu, jejich spotreba roste az s poctem valcu.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 10:46
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
A co teprve základní Tdci dvoulitr :-) Ten při šetrné noze jede i za 4,5 litru :-) Jen je to nuda >:D
17. 6. 2013 12:47
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Spotřeba roste se ztrátami, které ovlivňuje hodně věcí. Ne s výkonem. Je jedno, o jaké jde palivo. Může se stát, že pro dosažení vyššího výkonu budeš muset obětovat něco z účinnosti, ale ten vztah je dost netriviální.
17. 6. 2013 11:55
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
však to nahoře píšu, že do 20tkm dává ten benzín smysl.... a nikde nepíšu, že EB je užraný.... jen není dost úsporný na to, aby při vyšším nájezdu mohl nahradit naftu....
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 10:26
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
napsal jsi to za mě. Rozdíl ve spotřebě je výrazný, cenový rozdíl nikterak dramatický. kdo tohle auto kupuje k větším nájezdům, tedy k tomu, k čemu je předurčeno, je diesel jasnou volbou.
Nejde ani o ten teoretický rozdíl ve spotřebě. jde o to, že diesel bude jezdit úsporně bez výraznějšího vlivu způsobu jízdy, zatímco EB bude se spotřebou výrazně ovlivněno způsobem jízdy. Pokud se tedy nepojede "na spotřebu", ekonomika provozu bez ohledu na vyšší servisní náklady půjde jasně za TDCI :-!
17. 6. 2013 11:57
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
jo jo.... nic proti EB, ale prostě při vyšším nájezdu fakt konkurovat nemůže.... Navíc častěji tankuješ atd. Já tíhnu spíš k benzínu, ale tohle přímé srovnání co mám mě docela vyléčilo....
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 12:14
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
ke střední třídě naftu, a to hovořím jako příznivce benzinu.

Pokud si ale někdo pořídí Mondeo pro běžné rodinné ježdění nějakých 15 tis. km/rok, pak bych volil EB. Takových ale moc nebude... (Tak je ottázkou, proč 1/4 volí EB?)
Avatar - iudex
17. 6. 2013 12:38
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Žeby nie všetci boli taxikári? Alebo majú viac, ako jedno auto a ten nájazd sa potom rozpočíta medzi dve-tri autá? ;-)
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 12:49
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
jako že by kupovali rovnou 2 až 3 mondea, dokud to není zprzněný "one Ford" >:-[] ;-)
Avatar - iudex
17. 6. 2013 15:09
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Nie, akože by mali strednú triedu (Mondeo) a niečo menšie (nižšiu strednú alebo subkompakt). ;-)
17. 6. 2013 20:23
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Já mám zrovna Mondeo 1.6 EB jako druhé auto. Mám totiž taky manželku a ta taky chce auto, do kterého dá kromě sebe i děti a zavazadla :-). Jako 1. mám Passat 2.0 TDI 4Motion. Při normálním (klidném) stylu jízdy se obě auta liší asi 0.5L/ 100 km, když se na to šlape, rozdíl se blíží 2 litrům. Ostatně každé z těch dvou má něco do sebe (raději jedu Mondeem). Ano, benzínem najedeme 20.000 km, naftou 40.000 km ročně.
Avatar - rohYpnol
18. 6. 2013 11:12
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
no však právě tohle dává smysl ;-)
18. 6. 2013 10:33
Re: 1.6EB vs. 2.0TDci
Zatím asi stále, pokud budeme srovnávat auta obdobných výkonů, bude nafta žrát méně, než srovnatelný benzín. Ale třeba Mondeo je typickou ukázkou toho, jak se spotřeby u moderních motorů vyvíjejí a jak se tento rozdíl ve spotřebě snižuje.

Když vezmu např. Mondeo Mk3 z let ´02-´06 s výkonem nad 110kW a vyloučím vrcholnou benzínovou motorizaci ST, tak průměrná spotřeba aut v naftě je dle desítek až stovek uživatelů 6,69 a v benzínu 10,11. Tzn. benzín bral o 51% více. Z pohledu uživatele jasná volba. Pokud ale udělám obdobné srovnání u aut Mk4 z let ´08-´13, tak už dostanu výsledek 7,38 vs. 9,04. V tomto případě už benzín bere v průměru jen o 22% více, než nafta. Tzn. zmenšení rozdílu na méně než 1/2 během jedné modelové generace.

Když si vezmu, že i u (nových) aut této kategorie a s vysokým nájezdem se spotřeba podílí na TCO do 40%, tak rozdíl v nákladech na palivo se projeví v TCO zhruba 8%. Což už může být hodnota pro hodně lidí „pod rozlišovací“ schopnost vzhledem k jiným parametrům. A auta s malým nájezdem, kde podíl paliva na TCO je 20-25% , se pak bavíme o rozdílu v TCO mezi naftou a benzínem na úrovni 4-5%, což už je hodnota naprosto marginální.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 10:40
Opět pochvala pana redaktora + ovládání rádia.
Narozdíl od některých zaujatých recenzí v minulé době musím souhlasit skoro s každým bodem recenze, jelikož tento vůz 2 roky vlastním, jen s dieslem.

Convese + je v noci opravdu nepříjemný, zajímalo by mne, jestli kus vybavený velkou navigací má stejný problém? Já navigaci nemám, tak nemohu posoudit.

Ovládání na volantu. Zde bych měl otázku přímo na pana Vaverku a jeho nenávist k renaultímu ovládání. Jelikož sem před Mondeem měl Renault s tímto "neřestným ovládáním", zajímalo by mne, co vám vyhovuje více? Já preferuji řešení Renaultu.
Naštěstí můj kus je vybaven i hlasovým ovládáním, takže tyto problémy lze eliminovat naučením pár anglických frází >:D Rozumí i chabé czenglisch, jakou mluvím já >:D Ale za mě Renault palec nahoru.

Sklopit sedačky sice musíte jak se píše v recenzi, ale pak máte rovnou ložnou plochu, kde se dá vyspat pohodlně ve 2 (já to zkoušel i ve 3) lidech >:D a to se vyplatí ne?! >:D

Gumová spojka? Benzínem sem neje, ale v naftovém je naopak dost tvrdá a přesná, někdy tvrdá až moc >:D

Interiér: Tady jste mne potěšil uplně nejvíce, protože spousty lidí předhazuje koncern a jejich kvalitní měkčené interiéry a že se na to jiné značky nechytají, ale já si myslím, že právě Mondeo v této generaci si s nimi moc nezadá. Jen to lidi, kteří ve voze neseděli nechápou. Jsou zde použity měkčené plasty i ve výplni dveří + látkové čalounění. Mě však na pofaceliftovaném modelu vadí změna středového panelu, respektive jeho povrchu. Více se mi líbil ve stříbrné barvě ( imitace hliníku - verze Titanium), než matný černý plast, ale to je věc názoru.

Jen ještě taková připomínka k recenzi. Toto mondeo je 4. Generace tzn MK 4. I když dost lidí ji bere jako generaci 3. První generace byla po faceliftu označována jako nová ( MK2), proto je správně označení této 2007-2013/4? MK 4.

Určitě mohu vůz s klidným svědomím doporučit, atakuju 200 tisíc Km a zatím bez problémů, ale na to se nedá už dnes spolehnout u žádného vozu bohužel... je to kus od kusu:(

edit: Ještě by mne zajímalo, jestli se dá vůz koupit s klasickými lyžinami, nebo jsou v nabídce jen tyto kolejnice, kam nepasují příšníky na lyžiny?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 10:46
za zenitom
zacina to byt pre ford trapas v eu.... toto auto je uz minimalne zvonka jasne za zenitom.... stretavam mondeo bezne a aj vcera som dva kusky videl pri kaufe.... ale vazne sa to uz nechyta na nove dnesne auta co sa tyka dizajnu.... ten vek auta je uz citit z kazdeho uhla pohladu .... nebavim sa o technike ani komforte.... bavim sa o dizajne.... a ten by ma uz vazne nezaujal ani keby som bol zdrogovany.... nic v zlom... ford s tymto vzhladovo obstaroznym mondeom uz tento rok pekne predajne padne v eu na hubu.... tie prepady su uz teraz citelne a to mame este ani nei polovicu roka za sebou.... to bude na konci roka blamaz jak svina...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 10:49
Re: za zenitom
Mám ti zas dát kontra?:D Hele, mě se Mondeo nelíbilo extra ani při uvedení, určitě jsou hezčí vozy střední třídy v prodeji, ale myslim, že je i dost ošklivějších a ty víš které myslím že? >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 10:56
Re: za zenitom
nebavim so o tom co sa komu paci nepaci co je krasne alebo skarede....

pisem jasne ze tento dizajn je uz zastaraly.... netvrdim ze skaredy .... ale zastaraly.... citit z tohto auta vek....

to je ako stale predavat stary ceed... nie je to skarede auto ale dizajn uz tiez by nebol na urovni dnesnej doby to je jasne ;-)
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 11:00
Re: za zenitom
ja myslim, že je tohle dost subjektivní, mě zastaralé designem Mondeo nepřijde, myslim, že má podobně jako koncernové vozy nestárnoucí dizajn, který nenadchne, ale ani neurazí dlouhou dobu.
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 11:08
Re: za zenitom
mas pravdu.... je to taka seda mys triedy.... podobne ako passat.... proste auto ktore stavia na praktickosti a nie na dizajne ..... ono ford ma momentalne uz dost podivnu ponuku aut.... KAcko je skutocne dizajnova hruza..... fiesta po inovacii .... tiez nie je zvonku ziadny krasavec.... stara vyzerala lepsie a originalnejsie.... focus je tiez na dlhu debatu..... mondeo klasika dizajn tiez ide mimo neho..... kuga... par novych som uz videl ale stara vyzerala lepsie.. bez urazky.... ta nova sa zvonku nevydarila..... ford by mal nieco robit... co auto to dizajnovo rozporuplne monstrum.... zacina ford tapat.... vw ma jasny styl a ma ho uz aj reanult korejci aj toyota ci peugeot.... naopak ford mal kedysi velmi pekny styl focus 2 po inovacii alebo fiesta pred inovaciu su pekne auta... ale o tento styl ford prisiel..... chce to trosku dizajnovo nakopnut inak ford skonci neslavne v eu
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 11:15
Re: za zenitom
Tak se podívej na nové Mondeo, třeba tady [odkaz]

Mě se líbí a moc, vypadá příjemě agresivně, žádný uhlazený elegán, ale žádné děsivé vlnobití se nekoná. Interiér přehledný, opět design spíše strohý a funknčí, jestli je zpracován alespon tak, jako nynější MK IV, tak to není žádná ostuda.

Ono je otázkou, zdali MK 4 je šedá myš, nebo premiant... podle prodejů se řadí hned pod koncern, takže asi taková šedá myš to nebude. Já z něj unešený nejsem, ale za nabušeným Titaniem S se rád otočím a říkám si, jestli si nemám našetřit aspon na ta velká kola >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 11:23
Re: za zenitom
chapem ze ako majitel mondea na to pozeras inak ako ja ;-) ....

no ale k veci.... nove mondeo je dizajnovo uz samozrejme na urovni doby.... skoda ze v eu zatial nie je.... s tymto si ford zatial v eu nepomhol... ale snad sa ho dockame... k tej velkej tlame mam vyhrady..... ktore radsej nepisem ze co mi to pripomina.... ale ok aut oje to uz jasne na tepe a vlne dnesnej doby.... nove mondeo by malo urcite uspech len zatial ho tu nemame..... problemom fordu ale nie je ani tak samotne mondeo... vieme ze Kacko asi skonci bez nastupcu co je velka skoda a premarnena sanca.... toto sa fordu vypomsti.... okrem mrtveho kacka tu mame aj dost rozporuplny focus.... kugu.... B max .... a dasie zrudicky..... neviem nemozem si pomoct ale ford ma nikdy nebral.... to uz skor vw a to vies ze koncern moc nemusim.....
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 11:27
Re: za zenitom
To neni o tom, že sem majitel >:D Sám ti píšu, že se mi ani moc nelíbilo a ani extra nelíbí >:D Kdybych byl zaujatej, tak ti to přeci nepřiznám ne?:D Jinak, my neřešíme Ford jako takový, ale Ford Mondeo 4té generace >:D Ale jinak ok >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 11:32
Re: za zenitom
mne ta maska z astonu vobec nepride na forde originalna ;-\ nemozem si pomoct... a inovovana fiesta vyzera s tou maskou ako nejaky kapor alebo ina ryba.... hrozne daco 8-s

ale ok... su to len moje dojmy..... niekomu sa to paci beriem :yes: :yes: :yes:
17. 6. 2013 13:17
Re: za zenitom
Jo, jo, sedan ve vrcholné specifikaci je celkem fešák. Obecně bych řekl, že to z celé rodinky nejvíc sluší kombi.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 13:41
Re: za zenitom
Mě přijde kombi zezadnu moc mohutné, taková dáma s velkým pozadím, ale zase je to praktické při nakládání a kufr tim získává na slušné variabilitě :-)
17. 6. 2013 14:31
Re: za zenitom
Co si pamatuji, tak mi na sedanu/ liftbacku moc neseděla zadní světla. Kombi sedla lépe. Ale to bylo v době, kdy to byla novinka. Mondeu moc pozornosti nevěnuji.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 14:58
Re: za zenitom
Mě také nikdy jako krasavec nepřišel >:D Ale zvykl jsem si >:D
Avatar - Ham.
17. 6. 2013 10:54
Mondeo
není pochyb, že patří i přes svůj věk, na špičku třídy (dělat nadčasová auta, která se neokoukají po roce na trhu určitě Ford umí).
Problémkem v Evropě je skutečnost, že na méně vyspělých trzích jako Čína nebo US je nová generace a zde se na novou generaci bude ještě dlouho čekat, to řadu lidí bohužel naštve a odradí bez ohledu na kvality staré generace. V tomto smyslu Ford Evropu prokoučoval.
Rozbalit vlákno
5
17. 6. 2013 10:56
Re: Mondeo
On vetsi problem je v tom, ze Ford nedal jasne najevo kdy ten novy model prijde a tim uz vlastne dva roky jede v rezimu bliziciho se noveho modelu, coz je nejhorsi obdobi na prodej aut. Velka a zcela nevynucena marketingova chyba.
Avatar - Ham.
17. 6. 2013 10:59
Re: Mondeo
Ano, v učebnicích marketingu se tomu říká nezvládnutá očekávání zákazníků.
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 11:16
Re: Mondeo
Přesně tak. Ono Mondeo může být 100x výborné, ale když zkrátka vidím, jak Ford na Evropu kašle, tak je to jasný důvod proč jít jinam. Např. Mazda 6 je pro mě mnohem atraktivnější :-!
17. 6. 2013 12:11
Re: Mondeo
Ford se chová opravdu podivně. V Evropě jsou na auta kladeny po všech stránkách vyšší nároky než jinde ve světě a tak může mít Ford s "novým" Mondeem dost problém.
Zatím s tím jeli nejspíše jen někteří novináři, takže to nelze říct s jistotou, ale vzhledem k tomu, že toto auto bylo navrhované jako globální s důrazem na USA a Čínu, určitě jsou tam nějaké kompromisy tak jako v případě Focusu. Takže by Mondeo nemuselo být v Evropě na špičce v rámci své třídy už ani dnes. A až napřesrok vyjede proti, sice "novince", ale už v polovině životního cyklu, třeba zbrusu nový Passat, může se v kombinaci s ne úplně dobrými prodeji Focusu klidně stát, že Ford Evropu odpíská. A to asi chce málokdo.
Avatar - rohYpnol
17. 6. 2013 11:20
K testu
Netrpí autor syndromem vyhoření? Testy mi přijdou poslední dobou takové... nemastné neslané, neurazí, nenadchnou. Taková univerzální novinářská šeď.

Už ani ty háčky v tom nejsou, nedozvíme se kam s 1,5 l PETkou... >:-[] ;-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 11:37
Re: K testu
Do dveří >:D Ale já ji hážu dozdu pod sedačky:D
17. 6. 2013 12:18
Re: K testu
A ani s umytím auta se nikdo nepáral. >:D To je jak kdyby v tom jezdilo prase [odkaz]
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 12:19
Re: K testu
To je z toho jak omakávali ty měkčené plasty:D Ještě že neni vidět, jak olizovali palubku >:D
17. 6. 2013 12:42
Re: K testu
Tohle bych neolízl ani za novou devětsetjedenáctku >:D Bůh ví, co je to tam za fleky >:-[]
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 12:45
Re: K testu
Normální bahýnko >:D
17. 6. 2013 12:48
Re: K testu
Tato část textu bude uveřejněna až po 22:00... prostorný kombík typu Mondea vybízí k různým aktivitám... bude odhalena stropnice poškozená podpatky.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 12:50
Re: K testu
Ehm... ano dokonalá rovná ložná plocha po náročném sklopení sedadel je ideální... Ale že bych dal nohu až na palubku, to se mi nepovedlo >:D Ale tak, alespon redaktoři udělali pořádný test se vším všudy! >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 12:41
dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
mondeo kombi 1,6 ecoboost: ( 118kw ), zrychl. 9,6s, maximalka 210km/h, spotreba 6,5L, zakladna cena 25 740 eur

6tka kombi 2.0 skyactiv: ( 107kw ) zrychl. 9,5s, maximalka 208km/h, spotreba 5,6L, zakladna cena 21 990 eur

i40 kombi 2.0 GDi: ( 130kw ) zrychl 9,7s, maximalka 210km/h, spotreba 6,8L, zakladna cena: 23 990 eur

dava toto stare mondeo dnes este zmysel v tejto triede v touto cenou? Zrejme jedine len pre nejake firmy ktore ho kupia v zaklade a s nejakym dieslom pre dedkov ... inak asi nie
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 12:45
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Tabulkový kovboj ! >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 12:46
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
;-) :yes: cena je dost dolezity udaj v tabulke ;-) a mondeo cenou prehrava na celej ciare... aj voci novym modelom...
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 12:48
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Já se nehádám, ale realita a tabulka spolu tak uplně nesouvisí, ať už u ceny, tak i u technických specifikací a přeci se nerozhoduješ jen podle toho, aniž bys auto zkusil ?:D
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 12:59
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
ano mas pravdu.....auto ti musi sadnut.... ale dnesne auta su uz tak namakane a navzajom si podobne ze rozhoduje skor cena .... ako nejake detaily....

2000 eur hore dole nie je len tak.... clovek prepaci autu kde co ked vie ze podstatne novsie auto ma este aj lacnejsie
17. 6. 2013 14:01
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Ceny jsou ve skutečnosti kolikrát úplně jinde. A katalog ti neprozradí moc o tom, jestli bude automat řadit dle tvých představ, jestli si pohodlně sedneš atd. Kolikrát jsou to drobnosti, které jeden přehlídne a druhý z nich může vyskočit z kůže.
Avatar - sabbath_stones
17. 6. 2013 13:19
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Zodpovedal som si na otázku pred niekoľko mesiacov - áno ma zmysel a kúpil som ho ako liftback. Písalo sa o Mondeo a EB dosť – priestor, podvozok atď. Chcem pridať to čo som ešte zistil a na čo som prišiel. Pripadá mi to auto dosť veľké a zistil som prečo mám problém pretláčať sa v garážovom dome. Predsa šírka 1886 mm je pre strednú triedu nezvykla. MB E a BMW 5 sú o cca 2,5 cm užšie. Rázvor 2850 mm je ...predáva sa iné auto s predným náhonom a obdobnými číslami? Pred kúpou som vyberal a zháňal „nepapierové“ hodnoty. Auto značky klamu a Ford je tiež autoznačka. Čo sa týka Mondeo - zrýchlenie podľa papiera 9,3 sek., na Youtube za 8,25 bez tuningu, výkon 118 kW, bez overboost na nete 179 PS. Toto auto má mäkké turbo a sľubnú životnosť, časovanie ventilov od Yamaha atď. Design, neublíži. Spotreba? Porovnajte spotrebu MB E a BMW 5 s porovnateľnou dynamikou a výkon a budete prekvapkaní. Dá sa porovnať, aj Mondeo sa dá kúpiť v náročnej výbave, ktorú má MB E a BMW 5.
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 13:25
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
tvoja volba..... gratulujem k fajn autu ;-) nech sluzi :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 13:53
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Srovnávat s vyšší střední třídou je nesmysl. Možná rozměrově na ně má ( stejnak má Oktávka, Astra či Focus z nižší střední rozměrove na premiové sedany D3 ve střední třídě)., ale motorově a technikou ne. Spotřebou přeci BMW 5 a MB E dostane i jiný menší a lehčí vůz se stejným výkonem (i Ta Oktávka dle PP) :-) Buďme nohami na zemi, Mondeo je fajn auto, ale v mainstreamové střední třídě :-) Zde se drží zuby nehty pořád u vrcholu třídy, ale žádný zázrak to taky není, má své mouchy. Topper v něm nikdy nejel, ani v jednom z konkurentů, tak se mu těžko může reálně soudit >:D
17. 6. 2013 14:07
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Kdyby otázka zněla Mondeo, nebo 520i/ 520d, tak neváhám ani vteřinu. Asi jako většina lidí. ;-) Porovnávat je určitě lze, ale rozhodně nenabízí to samé.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 14:13
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Já také ne, beru 520d jednoznačně :-) Ale pak bych byl nasranej, protože v Mondeu je v kufru více místa >:D
Avatar - sabbath_stones
17. 6. 2013 15:26
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Samozrejme BMW 5 je stredná vyššia a Mondeo je nižšie položené a vybrať si 5-ku má svoje opodstatnenie.
Ak teda porovnávať benzin ... jedine Mondeo 2.0 EB a 520i. Napríklad vyrovnať výbavu a porovnávať ceny, kultúra motoru, pružnosť, priestor, cena za hodnotu, spoľahlivosť atď. Ak sa porovnávajú vybraté parametre a neovplyvnite sa imidžom môže byť zaujímavé, ale ak niekto chce strednú vyššiu niet čo porovnávať a riešiť.
17. 6. 2013 15:40
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
20i má 135 kW, 2,0 Ecoboost 176 kW a 28i 180 kW. Takže bych ani neřekl.
Avatar - sabbath_stones
17. 6. 2013 16:10
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
A čo tak benzínové štvorvalce BMW TwinPower Turbo v BMW 520i a 528i? Podľa veľkosti motoru môžeme porovnávať aj s 528i?! Údaje sú zo stránky BMW. Ale 5-ka je ťažšia a neviem, neviem.
17. 6. 2013 16:33
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
Nechápu, co jsi tím chtěl říct. Stavět proti 176 kW dvoulitru 135 kW nemá smysl. 528i je sice těžší než odpovídající Mondeo, ale udávané zrychlení na 100 km/h má o více než vteřinu lepší.

Teď jsem koukal, že je ještě v nabídce 149 kW EB. To by proti 520i šlo.
Avatar - iudex
17. 6. 2013 16:19
Re: dava toto stare mondeo dnes este zmysel?
2,0EB má tiež dve výkonové verzie, 149 a 176 kW, takže tú prvú skôr porovnávať s 20i (135 kW) a tú druhú s 28i (180 kW).
17. 6. 2013 12:50
DEMISE
Tohle už je na demisi, dokonalá přesluhovačka. Šedé auto... to si jako kupuje kdo, barvoslepej Hujer? Jinak jako jo, ještě stále dobrý mainstream, z něhož ta průměrnost ovšem kape na všechny strany. Podle mého je to předznamenání postupného vyklízení pozic euro-fordu v Evropě. Málo platné, té doslovně modelové supermainstreamové smršti (včetně Superbu) těžko stavět hráz nějakým univerzálním světovým modelem.

Nemusíš však truchlit, brzy je tu nový Apoštol - větší, silnější, hezčí. Uvidíš, že se ti nebude stýskat. Můj tip ovšem je modernizovaný SUPERB v kombíku. Skvostný vůz.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 12:54
Re: DEMISE
Nové Mondeo nevypadá špatně viz můj odkaz výše, je otázkou, zdali bude opět mezi třemi králi střední mainstreamové třídy jako MK IV, která se tam drží i přes svůj věk. A k tomu Superbu, na fotkách ok, ale první živé setkání se mi moc nelíbilo, předfaceliftovaný vypadá elegantněji.
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 13:01
Re: DEMISE
tantokrat suhlas.... nedava uz toto auto zmysel ... je kopec novsich a lepsich a este k tomu aj lacnejsich konkurentov... pisem to iste vyssie... to auto je uz za zenitom ( dizajnom teda urcite ) ;-) :yes:
Avatar - Ozzman
17. 6. 2013 13:07
Re: DEMISE
Nemluví GTI spíše o šedé barvě testovaného vozu? Ta mu moc nesluší:D Mě se nejvíce líbí v bílý a pak v červený metalíze. Líbila se mi i černá, ale už bych si ji znovu nevybral pro údržbu >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 6. 2013 13:10
Re: DEMISE
nieje velmi comu sa smiat... odide KAcko.... nove mondeo v nedohladne.... focus tiez nedosahuje uspechy predchodcov v eu..... ford nam upada v eu... zeby zaciatok konca?

prepad predajov fordu v eu o 17 percent po 4 mesiacoch tohto roka oproti minulemu patri medzi tie vacsie prepady na automobilovom trhu.... nevyzera to s fordom v eu ruzovo

predaje fordu v eu po 4 mesiacoch :

2010: 430 000 kusov
2011: 379 000 kusov
2012: 350 000 kusov

a sucasnost po 4 mesiacoch?

2013: 295 000 kusov

z roka na rok ford v eu klesa... a nechava priestor konkurencii ... a dalsi rok nevyzera ze pojde ford hore... nechysta sa totiz ani novy focus ani fiesta a boh vie kedy sa rozbehne mondeo

coskoro ford dobehnu aj korejci ( davam tomu take 4 roky ) ;-) potom sa ja zasmejem :yes: