Testy
s oběma motorizacema jsem najezdil tisíce km a realita je asi taková, že ve stejném režimu 60/110/140 je nafta cca o 1,5-2l úspornější (EB160k vs. TDci 140k). Takže stačí vzít kalkulačku a spočítat si kolik najedete....
Ano, s Mondeem 1.6EB se po dálnici dá jet za 7, ale pojedete tak reálných 120, určitě ne víc. Reálná spotřeba při 130 dle GPS je mezi 7,5-8l (spíš k těm 😄 a samozřejmě čím rychleji jedete, tím rychleji to jde nahoru.... A i v zimě a ve městě při krátkých štrekách to bere 10 apod.
Jediná disciplína, kdy EB fakt konkuruje dieselu, je loudání po okreskách, kde se dá snad jed i pod 6, ale je to samozřejmě strašná nuda....
takže jako jo, kdo najede ročně do 20tkm, tak si ten benzín klidně koupit může, ale kdo najede víc, ať jednoznačně bere naftu.... která je mimochodem velmi slušně utlumená, takže nějaké vibrace a dunění příliš nehrozí, i když EB je samozřejmě někde jinde....
Jinak Mondeo je opravdu výborné auto (jízdně.... spolehlivost je věc konkrétních kusů....). Je to dnes stále dobrá volba.... :yes:
Ano, s Mondeem 1.6EB se po dálnici dá jet za 7, ale pojedete tak reálných 120, určitě ne víc. Reálná spotřeba při 130 dle GPS je mezi 7,5-8l (spíš k těm 😄 a samozřejmě čím rychleji jedete, tím rychleji to jde nahoru.... A i v zimě a ve městě při krátkých štrekách to bere 10 apod.
Jediná disciplína, kdy EB fakt konkuruje dieselu, je loudání po okreskách, kde se dá snad jed i pod 6, ale je to samozřejmě strašná nuda....
takže jako jo, kdo najede ročně do 20tkm, tak si ten benzín klidně koupit může, ale kdo najede víc, ať jednoznačně bere naftu.... která je mimochodem velmi slušně utlumená, takže nějaké vibrace a dunění příliš nehrozí, i když EB je samozřejmě někde jinde....
Jinak Mondeo je opravdu výborné auto (jízdně.... spolehlivost je věc konkrétních kusů....). Je to dnes stále dobrá volba.... :yes:
To je proste klasika u benzinu vs. dieselu. Moderni benzin dokaze jezdi za skoro stejne penize jako diesel v rezimu economy run, ale cim clovek jede ostreji tim se ty nuzky vice a vice rozeviraji a nakonec neni problem jezdit s benzinem o ctyri pet litru na sto draze nez se stejne vykonnym dieselem a to v ramci bezneho provozu.
Ono se staci podivat na testy spotreby na tipcars.cz, kdy usporny okruh je benzin vs. diesel skoro nastejno, ale rychly okruh (ktery jezdi stale rozumne bezpecne, takze zadny bezmozek) uz zaridi rozdil ctyri i vice litru. Patnact litru na sto pak u nikterak vykonnych benzinu neni az tak nevidana hodnota.
Ono se staci podivat na testy spotreby na tipcars.cz, kdy usporny okruh je benzin vs. diesel skoro nastejno, ale rychly okruh (ktery jezdi stale rozumne bezpecne, takze zadny bezmozek) uz zaridi rozdil ctyri i vice litru. Patnact litru na sto pak u nikterak vykonnych benzinu neni az tak nevidana hodnota.
neplacej nezmysly
když budes jezdit v ramci rychlostich limitu +20 a nebudes jezdit jako bezmozek stylem brzda plyn, tak se na rozdil 4 litru nikdy nedostanes
když budes jezdit v ramci rychlostich limitu +20 a nebudes jezdit jako bezmozek stylem brzda plyn, tak se na rozdil 4 litru nikdy nedostanes
Pokud se budes snazit jezdit rychle v silnem provozu typickem treba pro nemecke dalnice, tak na tom rozdily ctyri litry muzes byt ani nemusis moc bezmozkovatet.
v patek sem nuloval PC při najezdu na dalnici v MB a o 17min později mi to na cernym moste ukazalo spotrebu 8.1 litru a prumer 151km/h.
tak polovina cesty 150-160, chvílemi ke 120 a zbytek 180. rozhodne neslo o plynulou jizdu
chces tvrdit, ze by ti dysl ukazal 3-4 litry??
tak polovina cesty 150-160, chvílemi ke 120 a zbytek 180. rozhodne neslo o plynulou jizdu
chces tvrdit, ze by ti dysl ukazal 3-4 litry??
Tak mne palubni pocitac take ukazuje ledacos. Ukolem palubniho pocitace je potesit ridice ne ukazovat spotrebu. :-!
takze podle tebe kecaj jen PC u benzinu, ale u dyzlu ukazujou presne, nebo dokonce vic nez ve skutecnosti??
Vsechny palubni pocitace samozrejme kecaj, ale v pripade presnych mereni pomoci opravdove spotreby jsou ty zavery celkem konzistentni a ukazuji vyrazne vyssi spotrebu benzinu pri dynamickem stylu jizdy.
delal jsi nejaky takovy mereni, nebo mas k tomu podklady?
ja mam odchylku u tehle 1.8tsi oproti takovani 0.0 az 0.5 l/100km podle tankovani od plne k plne a při ruznem stylu jizdy. většinou je rozdil kolem 0.3.
ale nedelej si iluze ze na stojanu to meri presne, nejspis to ukaze vic nez ve skutecnosti natankujes, takze PC keca ve skutecnosti min nez spocitac podle tankovani ..
nebo versi tomu, ze natankujes vic nez zaplatíš??
ja mam odchylku u tehle 1.8tsi oproti takovani 0.0 az 0.5 l/100km podle tankovani od plne k plne a při ruznem stylu jizdy. většinou je rozdil kolem 0.3.
ale nedelej si iluze ze na stojanu to meri presne, nejspis to ukaze vic nez ve skutecnosti natankujes, takze PC keca ve skutecnosti min nez spocitac podle tankovani ..
nebo versi tomu, ze natankujes vic nez zaplatíš??
Stojan ma kalibrovane meridlo, ktere musi prochazet pravidelnou kontrolou. Na velkych pumpach bych se opravdu nebal, ze neukazuje co ma. Podle ruznych testu ukazuji palubaky odchylky nekde o 0.3 az po vice nez litr na sto kilometru, zajimave je ze co jsem koukal, tak vzdy smerem dolu nikdy naopak. Nahodicka. 😄
i kalibrovane meridlo meri s určitou nepresnosti
pochybuju, ze to je lepsi nez 1%
ja sem u zadneho auta nemel odchylku vetsi nez 0.5 litru a to mam s autama co měli PC najeto tak 400tis km
ted mam ještě jedno auto, které meri +- to co je podle stojanu, kupodivu to je francouzske auto
me to prijde, ze to je podobnej mytus, jako ze klimatizace zvysuje spotřebu p 2-4 litry
taky je mozny ze to tvrdel lidi, co ani netusej , jak se prumerna spotřeba pocita ..
pochybuju, ze to je lepsi nez 1%
ja sem u zadneho auta nemel odchylku vetsi nez 0.5 litru a to mam s autama co měli PC najeto tak 400tis km
ted mam ještě jedno auto, které meri +- to co je podle stojanu, kupodivu to je francouzske auto
me to prijde, ze to je podobnej mytus, jako ze klimatizace zvysuje spotřebu p 2-4 litry
taky je mozny ze to tvrdel lidi, co ani netusej , jak se prumerna spotřeba pocita ..
Cerpaci stojan meri v tride presnosti 0.5 to znamena ze povolena odchylka je 0.5% u beznych paliv (v pripade LPG pak dvojnasobna). Coz znamena, ze pri rekneme spotrebe 8 litru na sto je mozny rozsah hodnot zpusobeny cerpacim stojanem 7,96 - 8,04. To mi prijde jako velmi zanedbatelne pokud resime odchylku mereni palubakem na desetiny az cele litry.
0.5% při jmenovitem prutoku, při vyssim, nebo nizsim to je horsi
navíc chyba vlivem teplotni roztaznosti napr mezi 0 a 20C je přes 2%, ale třeba ty průtokoměry delaj s korekci na teplotu medyja, jak je zvykem u vetsich mereni
nicmene, když natankujes benzin z podzemni nadrze, tak to bude mit jiny litry, nez kolik potom vyjedes, v lete vpodstate vyjedes vic litru nez natankujes, v zime min ...
navíc chyba vlivem teplotni roztaznosti napr mezi 0 a 20C je přes 2%, ale třeba ty průtokoměry delaj s korekci na teplotu medyja, jak je zvykem u vetsich mereni
nicmene, když natankujes benzin z podzemni nadrze, tak to bude mit jiny litry, nez kolik potom vyjedes, v lete vpodstate vyjedes vic litru nez natankujes, v zime min ...
Chyba vlivem teplotni roztaznosti tam neni, protoze ten objem je kalibrovan na 15C. Ono to dava smysl, protoze spotreba neni zavisla na objemu (ac se tak vykazuje), ale na vaze paliva a ta je diky kalibraci na 15C konstantni. Naopak prutokomer v aute bude ukazovat odchylky podle teploty paliva.
Pokud vím, ze zákona je vyžadováno +-0,5%, tolerováno pak +-1%. Pokud jde čistě o průtok, není problém dosáhnout odchylky +-0,2%. Ale ve hře jsou i další faktory, třeba teplotní roztažnost paliva. Ty mohou zavést mnohem větší nepřesnosti.
Při spotřebě 20 litrů na 100 km a přesnosti 0,5% to dělá odchylku +-0,1 litru na 100 km. Pro 10 litrů na 100 km pak +-0,05 litru na 100 km.
Obecně měřit palivo na objem je hloupost. Protože se s teplotou paliva mění výhřevnost.
Při spotřebě 20 litrů na 100 km a přesnosti 0,5% to dělá odchylku +-0,1 litru na 100 km. Pro 10 litrů na 100 km pak +-0,05 litru na 100 km.
Obecně měřit palivo na objem je hloupost. Protože se s teplotou paliva mění výhřevnost.
Čakal som, že sa tu objavíš aj s Tvojou tézou o pažravosti EcoBoostu (zabudol si ešte spomenúť vysokú spotrebu s rakvou na streche). 😉
Je zrejmé, že pre Tvoj štýl jazdenia, trasy, resp. nájazd je dízel vhodnejší; samozrejme plne zaťaženému Mondeu pri diaľničnej 150ke bude lepšie svedčať dízel, to nik nespochybňuje. Pri kombinovanom profile ciest (t.zn. nielen diaľnica) a nájazde do 20t km je kúpa dízla zbytočnosť. Plus je tu (z hľadiska porovnávania výhodnosti/návratnosti) otázka, či konkurentom 118 kW Ecoboostu je 103 kW nafta, alebo skôr tá 120 kW.
Je zrejmé, že pre Tvoj štýl jazdenia, trasy, resp. nájazd je dízel vhodnejší; samozrejme plne zaťaženému Mondeu pri diaľničnej 150ke bude lepšie svedčať dízel, to nik nespochybňuje. Pri kombinovanom profile ciest (t.zn. nielen diaľnica) a nájazde do 20t km je kúpa dízla zbytočnosť. Plus je tu (z hľadiska porovnávania výhodnosti/návratnosti) otázka, či konkurentom 118 kW Ecoboostu je 103 kW nafta, alebo skôr tá 120 kW.
Je to častá chyba, že lidé neporovnávají auta o podobných výkonech. 😉
2.0TDCI 120kW ma uplne stejnou spotrebu jako 2.0TDCI 103kW, takze ten rozdil je jenom v kupni cene ne v prakticke spotrebe. To je dalsi vyhoda dieselu, ze s rostoucim vykonem nemaji vyssi spotrebu, jejich spotreba roste az s poctem valcu.
A co teprve základní Tdci dvoulitr 😄 Ten při šetrné noze jede i za 4,5 litru 😄 Jen je to nuda >😁
napsal jsi to za mě. Rozdíl ve spotřebě je výrazný, cenový rozdíl nikterak dramatický. kdo tohle auto kupuje k větším nájezdům, tedy k tomu, k čemu je předurčeno, je diesel jasnou volbou.
Nejde ani o ten teoretický rozdíl ve spotřebě. jde o to, že diesel bude jezdit úsporně bez výraznějšího vlivu způsobu jízdy, zatímco EB bude se spotřebou výrazně ovlivněno způsobem jízdy. Pokud se tedy nepojede "na spotřebu", ekonomika provozu bez ohledu na vyšší servisní náklady půjde jasně za TDCI :-!
Nejde ani o ten teoretický rozdíl ve spotřebě. jde o to, že diesel bude jezdit úsporně bez výraznějšího vlivu způsobu jízdy, zatímco EB bude se spotřebou výrazně ovlivněno způsobem jízdy. Pokud se tedy nepojede "na spotřebu", ekonomika provozu bez ohledu na vyšší servisní náklady půjde jasně za TDCI :-!
jo jo.... nic proti EB, ale prostě při vyšším nájezdu fakt konkurovat nemůže.... Navíc častěji tankuješ atd. Já tíhnu spíš k benzínu, ale tohle přímé srovnání co mám mě docela vyléčilo....
ke střední třídě naftu, a to hovořím jako příznivce benzinu.
Pokud si ale někdo pořídí Mondeo pro běžné rodinné ježdění nějakých 15 tis. km/rok, pak bych volil EB. Takových ale moc nebude... (Tak je ottázkou, proč 1/4 volí EB?)
Pokud si ale někdo pořídí Mondeo pro běžné rodinné ježdění nějakých 15 tis. km/rok, pak bych volil EB. Takových ale moc nebude... (Tak je ottázkou, proč 1/4 volí EB?)
Žeby nie všetci boli taxikári? Alebo majú viac, ako jedno auto a ten nájazd sa potom rozpočíta medzi dve-tri autá? 😉
Já mám zrovna Mondeo 1.6 EB jako druhé auto. Mám totiž taky manželku a ta taky chce auto, do kterého dá kromě sebe i děti a zavazadla 😄. Jako 1. mám Passat 2.0 TDI 4Motion. Při normálním (klidném) stylu jízdy se obě auta liší asi 0.5L/ 100 km, když se na to šlape, rozdíl se blíží 2 litrům. Ostatně každé z těch dvou má něco do sebe (raději jedu Mondeem). Ano, benzínem najedeme 20.000 km, naftou 40.000 km ročně.
Zatím asi stále, pokud budeme srovnávat auta obdobných výkonů, bude nafta žrát méně, než srovnatelný benzín. Ale třeba Mondeo je typickou ukázkou toho, jak se spotřeby u moderních motorů vyvíjejí a jak se tento rozdíl ve spotřebě snižuje.
Když vezmu např. Mondeo Mk3 z let ´02-´06 s výkonem nad 110kW a vyloučím vrcholnou benzínovou motorizaci ST, tak průměrná spotřeba aut v naftě je dle desítek až stovek uživatelů 6,69 a v benzínu 10,11. Tzn. benzín bral o 51% více. Z pohledu uživatele jasná volba. Pokud ale udělám obdobné srovnání u aut Mk4 z let ´08-´13, tak už dostanu výsledek 7,38 vs. 9,04. V tomto případě už benzín bere v průměru jen o 22% více, než nafta. Tzn. zmenšení rozdílu na méně než 1/2 během jedné modelové generace.
Když si vezmu, že i u (nových) aut této kategorie a s vysokým nájezdem se spotřeba podílí na TCO do 40%, tak rozdíl v nákladech na palivo se projeví v TCO zhruba 8%. Což už může být hodnota pro hodně lidí „pod rozlišovací“ schopnost vzhledem k jiným parametrům. A auta s malým nájezdem, kde podíl paliva na TCO je 20-25% , se pak bavíme o rozdílu v TCO mezi naftou a benzínem na úrovni 4-5%, což už je hodnota naprosto marginální.
Když vezmu např. Mondeo Mk3 z let ´02-´06 s výkonem nad 110kW a vyloučím vrcholnou benzínovou motorizaci ST, tak průměrná spotřeba aut v naftě je dle desítek až stovek uživatelů 6,69 a v benzínu 10,11. Tzn. benzín bral o 51% více. Z pohledu uživatele jasná volba. Pokud ale udělám obdobné srovnání u aut Mk4 z let ´08-´13, tak už dostanu výsledek 7,38 vs. 9,04. V tomto případě už benzín bere v průměru jen o 22% více, než nafta. Tzn. zmenšení rozdílu na méně než 1/2 během jedné modelové generace.
Když si vezmu, že i u (nových) aut této kategorie a s vysokým nájezdem se spotřeba podílí na TCO do 40%, tak rozdíl v nákladech na palivo se projeví v TCO zhruba 8%. Což už může být hodnota pro hodně lidí „pod rozlišovací“ schopnost vzhledem k jiným parametrům. A auta s malým nájezdem, kde podíl paliva na TCO je 20-25% , se pak bavíme o rozdílu v TCO mezi naftou a benzínem na úrovni 4-5%, což už je hodnota naprosto marginální.
Narozdíl od některých zaujatých recenzí v minulé době musím souhlasit skoro s každým bodem recenze, jelikož tento vůz 2 roky vlastním, jen s dieslem.
Convese + je v noci opravdu nepříjemný, zajímalo by mne, jestli kus vybavený velkou navigací má stejný problém? Já navigaci nemám, tak nemohu posoudit.
Ovládání na volantu. Zde bych měl otázku přímo na pana Vaverku a jeho nenávist k renaultímu ovládání. Jelikož sem před Mondeem měl Renault s tímto "neřestným ovládáním", zajímalo by mne, co vám vyhovuje více? Já preferuji řešení Renaultu.
Naštěstí můj kus je vybaven i hlasovým ovládáním, takže tyto problémy lze eliminovat naučením pár anglických frází >😁 Rozumí i chabé czenglisch, jakou mluvím já >😁 Ale za mě Renault palec nahoru.
Sklopit sedačky sice musíte jak se píše v recenzi, ale pak máte rovnou ložnou plochu, kde se dá vyspat pohodlně ve 2 (já to zkoušel i ve 3) lidech >😁 a to se vyplatí ne?! >😁
Gumová spojka? Benzínem sem neje, ale v naftovém je naopak dost tvrdá a přesná, někdy tvrdá až moc >😁
Interiér: Tady jste mne potěšil uplně nejvíce, protože spousty lidí předhazuje koncern a jejich kvalitní měkčené interiéry a že se na to jiné značky nechytají, ale já si myslím, že právě Mondeo v této generaci si s nimi moc nezadá. Jen to lidi, kteří ve voze neseděli nechápou. Jsou zde použity měkčené plasty i ve výplni dveří + látkové čalounění. Mě však na pofaceliftovaném modelu vadí změna středového panelu, respektive jeho povrchu. Více se mi líbil ve stříbrné barvě ( imitace hliníku - verze Titanium), než matný černý plast, ale to je věc názoru.
Jen ještě taková připomínka k recenzi. Toto mondeo je 4. Generace tzn MK 4. I když dost lidí ji bere jako generaci 3. První generace byla po faceliftu označována jako nová ( MK2), proto je správně označení této 2007-2013/4? MK 4.
Určitě mohu vůz s klidným svědomím doporučit, atakuju 200 tisíc Km a zatím bez problémů, ale na to se nedá už dnes spolehnout u žádného vozu bohužel... je to kus od kusu😞
edit: Ještě by mne zajímalo, jestli se dá vůz koupit s klasickými lyžinami, nebo jsou v nabídce jen tyto kolejnice, kam nepasují příšníky na lyžiny?
Convese + je v noci opravdu nepříjemný, zajímalo by mne, jestli kus vybavený velkou navigací má stejný problém? Já navigaci nemám, tak nemohu posoudit.
Ovládání na volantu. Zde bych měl otázku přímo na pana Vaverku a jeho nenávist k renaultímu ovládání. Jelikož sem před Mondeem měl Renault s tímto "neřestným ovládáním", zajímalo by mne, co vám vyhovuje více? Já preferuji řešení Renaultu.
Naštěstí můj kus je vybaven i hlasovým ovládáním, takže tyto problémy lze eliminovat naučením pár anglických frází >😁 Rozumí i chabé czenglisch, jakou mluvím já >😁 Ale za mě Renault palec nahoru.
Sklopit sedačky sice musíte jak se píše v recenzi, ale pak máte rovnou ložnou plochu, kde se dá vyspat pohodlně ve 2 (já to zkoušel i ve 3) lidech >😁 a to se vyplatí ne?! >😁
Gumová spojka? Benzínem sem neje, ale v naftovém je naopak dost tvrdá a přesná, někdy tvrdá až moc >😁
Interiér: Tady jste mne potěšil uplně nejvíce, protože spousty lidí předhazuje koncern a jejich kvalitní měkčené interiéry a že se na to jiné značky nechytají, ale já si myslím, že právě Mondeo v této generaci si s nimi moc nezadá. Jen to lidi, kteří ve voze neseděli nechápou. Jsou zde použity měkčené plasty i ve výplni dveří + látkové čalounění. Mě však na pofaceliftovaném modelu vadí změna středového panelu, respektive jeho povrchu. Více se mi líbil ve stříbrné barvě ( imitace hliníku - verze Titanium), než matný černý plast, ale to je věc názoru.
Jen ještě taková připomínka k recenzi. Toto mondeo je 4. Generace tzn MK 4. I když dost lidí ji bere jako generaci 3. První generace byla po faceliftu označována jako nová ( MK2), proto je správně označení této 2007-2013/4? MK 4.
Určitě mohu vůz s klidným svědomím doporučit, atakuju 200 tisíc Km a zatím bez problémů, ale na to se nedá už dnes spolehnout u žádného vozu bohužel... je to kus od kusu😞
edit: Ještě by mne zajímalo, jestli se dá vůz koupit s klasickými lyžinami, nebo jsou v nabídce jen tyto kolejnice, kam nepasují příšníky na lyžiny?
zacina to byt pre ford trapas v eu.... toto auto je uz minimalne zvonka jasne za zenitom.... stretavam mondeo bezne a aj vcera som dva kusky videl pri kaufe.... ale vazne sa to uz nechyta na nove dnesne auta co sa tyka dizajnu.... ten vek auta je uz citit z kazdeho uhla pohladu .... nebavim sa o technike ani komforte.... bavim sa o dizajne.... a ten by ma uz vazne nezaujal ani keby som bol zdrogovany.... nic v zlom... ford s tymto vzhladovo obstaroznym mondeom uz tento rok pekne predajne padne v eu na hubu.... tie prepady su uz teraz citelne a to mame este ani nei polovicu roka za sebou.... to bude na konci roka blamaz jak svina...
Mám ti zas dát kontra?😁 Hele, mě se Mondeo nelíbilo extra ani při uvedení, určitě jsou hezčí vozy střední třídy v prodeji, ale myslim, že je i dost ošklivějších a ty víš které myslím že? >😁
nebavim so o tom co sa komu paci nepaci co je krasne alebo skarede....
pisem jasne ze tento dizajn je uz zastaraly.... netvrdim ze skaredy .... ale zastaraly.... citit z tohto auta vek....
to je ako stale predavat stary ceed... nie je to skarede auto ale dizajn uz tiez by nebol na urovni dnesnej doby to je jasne 😉
pisem jasne ze tento dizajn je uz zastaraly.... netvrdim ze skaredy .... ale zastaraly.... citit z tohto auta vek....
to je ako stale predavat stary ceed... nie je to skarede auto ale dizajn uz tiez by nebol na urovni dnesnej doby to je jasne 😉
ja myslim, že je tohle dost subjektivní, mě zastaralé designem Mondeo nepřijde, myslim, že má podobně jako koncernové vozy nestárnoucí dizajn, který nenadchne, ale ani neurazí dlouhou dobu.
mas pravdu.... je to taka seda mys triedy.... podobne ako passat.... proste auto ktore stavia na praktickosti a nie na dizajne ..... ono ford ma momentalne uz dost podivnu ponuku aut.... KAcko je skutocne dizajnova hruza..... fiesta po inovacii .... tiez nie je zvonku ziadny krasavec.... stara vyzerala lepsie a originalnejsie.... focus je tiez na dlhu debatu..... mondeo klasika dizajn tiez ide mimo neho..... kuga... par novych som uz videl ale stara vyzerala lepsie.. bez urazky.... ta nova sa zvonku nevydarila..... ford by mal nieco robit... co auto to dizajnovo rozporuplne monstrum.... zacina ford tapat.... vw ma jasny styl a ma ho uz aj reanult korejci aj toyota ci peugeot.... naopak ford mal kedysi velmi pekny styl focus 2 po inovacii alebo fiesta pred inovaciu su pekne auta... ale o tento styl ford prisiel..... chce to trosku dizajnovo nakopnut inak ford skonci neslavne v eu
Tak se podívej na nové Mondeo, třeba tady [odkaz]
Mě se líbí a moc, vypadá příjemě agresivně, žádný uhlazený elegán, ale žádné děsivé vlnobití se nekoná. Interiér přehledný, opět design spíše strohý a funknčí, jestli je zpracován alespon tak, jako nynější MK IV, tak to není žádná ostuda.
Ono je otázkou, zdali MK 4 je šedá myš, nebo premiant... podle prodejů se řadí hned pod koncern, takže asi taková šedá myš to nebude. Já z něj unešený nejsem, ale za nabušeným Titaniem S se rád otočím a říkám si, jestli si nemám našetřit aspon na ta velká kola >😁
Mě se líbí a moc, vypadá příjemě agresivně, žádný uhlazený elegán, ale žádné děsivé vlnobití se nekoná. Interiér přehledný, opět design spíše strohý a funknčí, jestli je zpracován alespon tak, jako nynější MK IV, tak to není žádná ostuda.
Ono je otázkou, zdali MK 4 je šedá myš, nebo premiant... podle prodejů se řadí hned pod koncern, takže asi taková šedá myš to nebude. Já z něj unešený nejsem, ale za nabušeným Titaniem S se rád otočím a říkám si, jestli si nemám našetřit aspon na ta velká kola >😁
chapem ze ako majitel mondea na to pozeras inak ako ja 😉 ....
no ale k veci.... nove mondeo je dizajnovo uz samozrejme na urovni doby.... skoda ze v eu zatial nie je.... s tymto si ford zatial v eu nepomhol... ale snad sa ho dockame... k tej velkej tlame mam vyhrady..... ktore radsej nepisem ze co mi to pripomina.... ale ok aut oje to uz jasne na tepe a vlne dnesnej doby.... nove mondeo by malo urcite uspech len zatial ho tu nemame..... problemom fordu ale nie je ani tak samotne mondeo... vieme ze Kacko asi skonci bez nastupcu co je velka skoda a premarnena sanca.... toto sa fordu vypomsti.... okrem mrtveho kacka tu mame aj dost rozporuplny focus.... kugu.... B max .... a dasie zrudicky..... neviem nemozem si pomoct ale ford ma nikdy nebral.... to uz skor vw a to vies ze koncern moc nemusim.....
no ale k veci.... nove mondeo je dizajnovo uz samozrejme na urovni doby.... skoda ze v eu zatial nie je.... s tymto si ford zatial v eu nepomhol... ale snad sa ho dockame... k tej velkej tlame mam vyhrady..... ktore radsej nepisem ze co mi to pripomina.... ale ok aut oje to uz jasne na tepe a vlne dnesnej doby.... nove mondeo by malo urcite uspech len zatial ho tu nemame..... problemom fordu ale nie je ani tak samotne mondeo... vieme ze Kacko asi skonci bez nastupcu co je velka skoda a premarnena sanca.... toto sa fordu vypomsti.... okrem mrtveho kacka tu mame aj dost rozporuplny focus.... kugu.... B max .... a dasie zrudicky..... neviem nemozem si pomoct ale ford ma nikdy nebral.... to uz skor vw a to vies ze koncern moc nemusim.....
To neni o tom, že sem majitel >😁 Sám ti píšu, že se mi ani moc nelíbilo a ani extra nelíbí >😁 Kdybych byl zaujatej, tak ti to přeci nepřiznám ne?😁 Jinak, my neřešíme Ford jako takový, ale Ford Mondeo 4té generace >😁 Ale jinak ok >😁
Jo, jo, sedan ve vrcholné specifikaci je celkem fešák. Obecně bych řekl, že to z celé rodinky nejvíc sluší kombi.
Mě přijde kombi zezadnu moc mohutné, taková dáma s velkým pozadím, ale zase je to praktické při nakládání a kufr tim získává na slušné variabilitě 😄
není pochyb, že patří i přes svůj věk, na špičku třídy (dělat nadčasová auta, která se neokoukají po roce na trhu určitě Ford umí).
Problémkem v Evropě je skutečnost, že na méně vyspělých trzích jako Čína nebo US je nová generace a zde se na novou generaci bude ještě dlouho čekat, to řadu lidí bohužel naštve a odradí bez ohledu na kvality staré generace. V tomto smyslu Ford Evropu prokoučoval.
Problémkem v Evropě je skutečnost, že na méně vyspělých trzích jako Čína nebo US je nová generace a zde se na novou generaci bude ještě dlouho čekat, to řadu lidí bohužel naštve a odradí bez ohledu na kvality staré generace. V tomto smyslu Ford Evropu prokoučoval.
On vetsi problem je v tom, ze Ford nedal jasne najevo kdy ten novy model prijde a tim uz vlastne dva roky jede v rezimu bliziciho se noveho modelu, coz je nejhorsi obdobi na prodej aut. Velka a zcela nevynucena marketingova chyba.
Ford se chová opravdu podivně. V Evropě jsou na auta kladeny po všech stránkách vyšší nároky než jinde ve světě a tak může mít Ford s "novým" Mondeem dost problém.
Zatím s tím jeli nejspíše jen někteří novináři, takže to nelze říct s jistotou, ale vzhledem k tomu, že toto auto bylo navrhované jako globální s důrazem na USA a Čínu, určitě jsou tam nějaké kompromisy tak jako v případě Focusu. Takže by Mondeo nemuselo být v Evropě na špičce v rámci své třídy už ani dnes. A až napřesrok vyjede proti, sice "novince", ale už v polovině životního cyklu, třeba zbrusu nový Passat, může se v kombinaci s ne úplně dobrými prodeji Focusu klidně stát, že Ford Evropu odpíská. A to asi chce málokdo.
Zatím s tím jeli nejspíše jen někteří novináři, takže to nelze říct s jistotou, ale vzhledem k tomu, že toto auto bylo navrhované jako globální s důrazem na USA a Čínu, určitě jsou tam nějaké kompromisy tak jako v případě Focusu. Takže by Mondeo nemuselo být v Evropě na špičce v rámci své třídy už ani dnes. A až napřesrok vyjede proti, sice "novince", ale už v polovině životního cyklu, třeba zbrusu nový Passat, může se v kombinaci s ne úplně dobrými prodeji Focusu klidně stát, že Ford Evropu odpíská. A to asi chce málokdo.
Netrpí autor syndromem vyhoření? Testy mi přijdou poslední dobou takové... nemastné neslané, neurazí, nenadchnou. Taková univerzální novinářská šeď.
Už ani ty háčky v tom nejsou, nedozvíme se kam s 1,5 l PETkou... >😒] 😉
Už ani ty háčky v tom nejsou, nedozvíme se kam s 1,5 l PETkou... >😒] 😉
A ani s umytím auta se nikdo nepáral. >😁 To je jak kdyby v tom jezdilo prase [odkaz]
To je z toho jak omakávali ty měkčené plasty😁 Ještě že neni vidět, jak olizovali palubku >😁
Tohle bych neolízl ani za novou devětsetjedenáctku >😁 Bůh ví, co je to tam za fleky >😒]
Tato část textu bude uveřejněna až po 22:00... prostorný kombík typu Mondea vybízí k různým aktivitám... bude odhalena stropnice poškozená podpatky.
mondeo kombi 1,6 ecoboost: ( 118kw ), zrychl. 9,6s, maximalka 210km/h, spotreba 6,5L, zakladna cena 25 740 eur
6tka kombi 2.0 skyactiv: ( 107kw ) zrychl. 9,5s, maximalka 208km/h, spotreba 5,6L, zakladna cena 21 990 eur
i40 kombi 2.0 GDi: ( 130kw ) zrychl 9,7s, maximalka 210km/h, spotreba 6,8L, zakladna cena: 23 990 eur
dava toto stare mondeo dnes este zmysel v tejto triede v touto cenou? Zrejme jedine len pre nejake firmy ktore ho kupia v zaklade a s nejakym dieslom pre dedkov ... inak asi nie
6tka kombi 2.0 skyactiv: ( 107kw ) zrychl. 9,5s, maximalka 208km/h, spotreba 5,6L, zakladna cena 21 990 eur
i40 kombi 2.0 GDi: ( 130kw ) zrychl 9,7s, maximalka 210km/h, spotreba 6,8L, zakladna cena: 23 990 eur
dava toto stare mondeo dnes este zmysel v tejto triede v touto cenou? Zrejme jedine len pre nejake firmy ktore ho kupia v zaklade a s nejakym dieslom pre dedkov ... inak asi nie
Tabulkový kovboj ! >😁
😉 :yes: cena je dost dolezity udaj v tabulke 😉 a mondeo cenou prehrava na celej ciare... aj voci novym modelom...
Já se nehádám, ale realita a tabulka spolu tak uplně nesouvisí, ať už u ceny, tak i u technických specifikací a přeci se nerozhoduješ jen podle toho, aniž bys auto zkusil ?😁
ano mas pravdu.....auto ti musi sadnut.... ale dnesne auta su uz tak namakane a navzajom si podobne ze rozhoduje skor cena .... ako nejake detaily....
2000 eur hore dole nie je len tak.... clovek prepaci autu kde co ked vie ze podstatne novsie auto ma este aj lacnejsie
2000 eur hore dole nie je len tak.... clovek prepaci autu kde co ked vie ze podstatne novsie auto ma este aj lacnejsie
Zodpovedal som si na otázku pred niekoľko mesiacov - áno ma zmysel a kúpil som ho ako liftback. Písalo sa o Mondeo a EB dosť – priestor, podvozok atď. Chcem pridať to čo som ešte zistil a na čo som prišiel. Pripadá mi to auto dosť veľké a zistil som prečo mám problém pretláčať sa v garážovom dome. Predsa šírka 1886 mm je pre strednú triedu nezvykla. MB E a BMW 5 sú o cca 2,5 cm užšie. Rázvor 2850 mm je ...predáva sa iné auto s predným náhonom a obdobnými číslami? Pred kúpou som vyberal a zháňal „nepapierové“ hodnoty. Auto značky klamu a Ford je tiež autoznačka. Čo sa týka Mondeo - zrýchlenie podľa papiera 9,3 sek., na Youtube za 8,25 bez tuningu, výkon 118 kW, bez overboost na nete 179 PS. Toto auto má mäkké turbo a sľubnú životnosť, časovanie ventilov od Yamaha atď. Design, neublíži. Spotreba? Porovnajte spotrebu MB E a BMW 5 s porovnateľnou dynamikou a výkon a budete prekvapkaní. Dá sa porovnať, aj Mondeo sa dá kúpiť v náročnej výbave, ktorú má MB E a BMW 5.
Srovnávat s vyšší střední třídou je nesmysl. Možná rozměrově na ně má ( stejnak má Oktávka, Astra či Focus z nižší střední rozměrove na premiové sedany D3 ve střední třídě)., ale motorově a technikou ne. Spotřebou přeci BMW 5 a MB E dostane i jiný menší a lehčí vůz se stejným výkonem (i Ta Oktávka dle PP) 😄 Buďme nohami na zemi, Mondeo je fajn auto, ale v mainstreamové střední třídě 😄 Zde se drží zuby nehty pořád u vrcholu třídy, ale žádný zázrak to taky není, má své mouchy. Topper v něm nikdy nejel, ani v jednom z konkurentů, tak se mu těžko může reálně soudit >😁
Kdyby otázka zněla Mondeo, nebo 520i/ 520d, tak neváhám ani vteřinu. Asi jako většina lidí. 😉 Porovnávat je určitě lze, ale rozhodně nenabízí to samé.
Já také ne, beru 520d jednoznačně 😄 Ale pak bych byl nasranej, protože v Mondeu je v kufru více místa >😁
Samozrejme BMW 5 je stredná vyššia a Mondeo je nižšie položené a vybrať si 5-ku má svoje opodstatnenie.
Ak teda porovnávať benzin ... jedine Mondeo 2.0 EB a 520i. Napríklad vyrovnať výbavu a porovnávať ceny, kultúra motoru, pružnosť, priestor, cena za hodnotu, spoľahlivosť atď. Ak sa porovnávajú vybraté parametre a neovplyvnite sa imidžom môže byť zaujímavé, ale ak niekto chce strednú vyššiu niet čo porovnávať a riešiť.
Ak teda porovnávať benzin ... jedine Mondeo 2.0 EB a 520i. Napríklad vyrovnať výbavu a porovnávať ceny, kultúra motoru, pružnosť, priestor, cena za hodnotu, spoľahlivosť atď. Ak sa porovnávajú vybraté parametre a neovplyvnite sa imidžom môže byť zaujímavé, ale ak niekto chce strednú vyššiu niet čo porovnávať a riešiť.
20i má 135 kW, 2,0 Ecoboost 176 kW a 28i 180 kW. Takže bych ani neřekl.
A čo tak benzínové štvorvalce BMW TwinPower Turbo v BMW 520i a 528i? Podľa veľkosti motoru môžeme porovnávať aj s 528i?! Údaje sú zo stránky BMW. Ale 5-ka je ťažšia a neviem, neviem.
Tohle už je na demisi, dokonalá přesluhovačka. Šedé auto... to si jako kupuje kdo, barvoslepej Hujer? Jinak jako jo, ještě stále dobrý mainstream, z něhož ta průměrnost ovšem kape na všechny strany. Podle mého je to předznamenání postupného vyklízení pozic euro-fordu v Evropě. Málo platné, té doslovně modelové supermainstreamové smršti (včetně Superbu) těžko stavět hráz nějakým univerzálním světovým modelem.
Nemusíš však truchlit, brzy je tu nový Apoštol - větší, silnější, hezčí. Uvidíš, že se ti nebude stýskat. Můj tip ovšem je modernizovaný SUPERB v kombíku. Skvostný vůz.
Nemusíš však truchlit, brzy je tu nový Apoštol - větší, silnější, hezčí. Uvidíš, že se ti nebude stýskat. Můj tip ovšem je modernizovaný SUPERB v kombíku. Skvostný vůz.
Nové Mondeo nevypadá špatně viz můj odkaz výše, je otázkou, zdali bude opět mezi třemi králi střední mainstreamové třídy jako MK IV, která se tam drží i přes svůj věk. A k tomu Superbu, na fotkách ok, ale první živé setkání se mi moc nelíbilo, předfaceliftovaný vypadá elegantněji.
tantokrat suhlas.... nedava uz toto auto zmysel ... je kopec novsich a lepsich a este k tomu aj lacnejsich konkurentov... pisem to iste vyssie... to auto je uz za zenitom ( dizajnom teda urcite ) 😉 :yes:
Nemluví GTI spíše o šedé barvě testovaného vozu? Ta mu moc nesluší😁 Mě se nejvíce líbí v bílý a pak v červený metalíze. Líbila se mi i černá, ale už bych si ji znovu nevybral pro údržbu >😁
nieje velmi comu sa smiat... odide KAcko.... nove mondeo v nedohladne.... focus tiez nedosahuje uspechy predchodcov v eu..... ford nam upada v eu... zeby zaciatok konca?
prepad predajov fordu v eu o 17 percent po 4 mesiacoch tohto roka oproti minulemu patri medzi tie vacsie prepady na automobilovom trhu.... nevyzera to s fordom v eu ruzovo
predaje fordu v eu po 4 mesiacoch 😒br />
2010: 430 000 kusov
2011: 379 000 kusov
2012: 350 000 kusov
a sucasnost po 4 mesiacoch?
2013: 295 000 kusov
z roka na rok ford v eu klesa... a nechava priestor konkurencii ... a dalsi rok nevyzera ze pojde ford hore... nechysta sa totiz ani novy focus ani fiesta a boh vie kedy sa rozbehne mondeo
coskoro ford dobehnu aj korejci ( davam tomu take 4 roky ) 😉 potom sa ja zasmejem :yes:
prepad predajov fordu v eu o 17 percent po 4 mesiacoch tohto roka oproti minulemu patri medzi tie vacsie prepady na automobilovom trhu.... nevyzera to s fordom v eu ruzovo
predaje fordu v eu po 4 mesiacoch 😒br />
2010: 430 000 kusov
2011: 379 000 kusov
2012: 350 000 kusov
a sucasnost po 4 mesiacoch?
2013: 295 000 kusov
z roka na rok ford v eu klesa... a nechava priestor konkurencii ... a dalsi rok nevyzera ze pojde ford hore... nechysta sa totiz ani novy focus ani fiesta a boh vie kedy sa rozbehne mondeo
coskoro ford dobehnu aj korejci ( davam tomu take 4 roky ) 😉 potom sa ja zasmejem :yes:
Nové Mondeo bude na konci roku 2014.
A EU jde dolu celkově. Globálně je Focus velmi úspěšný - být No. 1(možná dvojka) za rok 2012 v prodejí není úplně špatné, že?
Asi špatné informace na tak dalekosáhlé soudy...
A EU jde dolu celkově. Globálně je Focus velmi úspěšný - být No. 1(možná dvojka) za rok 2012 v prodejí není úplně špatné, že?
Asi špatné informace na tak dalekosáhlé soudy...
Když už něco takového prohlašuješ, tak by chtělo říct, o jakém Focusu to vlastně mluvíš a z čeho čerpáš (tedy podělit se o detailnější statistiky), protože celosvětově se rozhodně jeden jediný neprodává.
Práveže áno, stratégia One Ford znamená fakticky identický model na rôznych kontinentoch, teda stále hovoríme o jednom a tom istom Focuse. Inak tá info je z firemného časáku Fordu, takže možno nie najobjektívnejšia a najzaručenejšia informácia. 😉
Prohlašuji to, co je pravda. Podle Fordu je Focus byl nejprodávanější za rok 2012. Později to Toyota popírala tvrdila, že to je jejich Corolla. Takže tak. Na netu o tom najdeš dost článků. takže možná jednička, možná dvojka...
Jak se neprodává jeden Focus po celém světě? Ale samozřejmě, že prodává. Má sice různé motory ale základ, design jsou stejné. Je to i nový směr One Ford.
Např😒br /> [odkaz]
A tady pěkně v tabulce. Takže nejspíš byl Focus nakonec druhý. Ale i tak to není špatné, že?
All Model 2012
1 Toyota Corolla 1,097,132
2 Ford Focus 1,036,683
3 Hyundai Elantra 829,192
4 Toyota Camry 797,466
5 Ford F-Series 785,028
Jak se neprodává jeden Focus po celém světě? Ale samozřejmě, že prodává. Má sice různé motory ale základ, design jsou stejné. Je to i nový směr One Ford.
Např😒br /> [odkaz]
A tady pěkně v tabulce. Takže nejspíš byl Focus nakonec druhý. Ale i tak to není špatné, že?
All Model 2012
1 Toyota Corolla 1,097,132
2 Ford Focus 1,036,683
3 Hyundai Elantra 829,192
4 Toyota Camry 797,466
5 Ford F-Series 785,028
Tohle je aktuální Focus, One Forde? [odkaz]
Ano, šedá Dark Micastone je jedna z najhorších farebných volieb na Mondeu. Ak šedá, tak s nádychom do hnedej Lunar Sky, alebo s nádychom do zelenej Park Green.
tie slabe predaje fordu v eu davaju tusit ze ford sa na eu uz velmi nesustredi....
dalsia rana pre for😜 [odkaz]
aspon bude viac miesta na trhu v eu pre H/K :yes: 😉 treba sa na to pozerat pozitivne .. koniec koncov za prepady fordu a ich zlu situaciu v eu si moze ford len a len sam 😉
dalsia rana pre for😜 [odkaz]
aspon bude viac miesta na trhu v eu pre H/K :yes: 😉 treba sa na to pozerat pozitivne .. koniec koncov za prepady fordu a ich zlu situaciu v eu si moze ford len a len sam 😉
Ach jo😁 Proč taháš pod každý model celou automobilku, rok starý odkazy a ty tvoje korejce?😁 Bavíme se o Mondeu, už po třetí ti to řikám >😁 A na něj se nějaká i40tka nechytá... Ty máš velký problém v tom, že si ani v jednom autě neseděl, nebo nejel, takže soudíš jen z toho, co se píše v tabulce. Jdi k dealerum, projed si Passata, Superba, Mondeo a pak ty Korejce, ale i jiny auta o kterych diskutuješ, vsadim se že si skoro žádné z nich neřídil. 😄
mas pocit ze problem fordu je rok stary a uz ukonceny? odkaz je stary nieco vyse pol roka ale tyka sa tohto roka a aj dalsieho obdbia v blizkej buducnosti... mozno by si si mal o forde a jeho situacii v eu nieco pozriet blizsie.... nepisem teraz o korejcoch aki su .... tak reaguj k teme a na to co pisem a nie dookola to iste splietas mimo misu ... v prispevku vyssie sa nebavim o korejcoch ale o mizerii predajnej aku ford v eu preziva...
moj problem nie je ziadny... tvoj problem je ten ze odpovedas vzdy mimo toho o com sa bavim 😉
moj problem nie je ziadny... tvoj problem je ten ze odpovedas vzdy mimo toho o com sa bavim 😉
Mě je jedno jaky má Ford problém s prodejem >😁 Když tu za pár let, až budu měnit auto nebude, tak si koupim jinou značku (třeba i tu Hjondaj, když bude dobrá) i když bych po této zkušenosti klidně do Fordu šel. Ford ani jiná automobilka mne neživí >😁 Ty jen teoretizuješ a v těch autech si nikdy ani neseděl, to mě vadí, srovnáváš něco na základě tabulek a nemáš na to vlastní názor podpořený zkušeností. 😄 A moje reakce je i na to co si mi psal o vlákno výše s těmi prodejními statistikami. A ano bavíš se o korejcích "aspon bude viac miesta v trhu v eu pre H/k"
V automotive je zcela přirozené, že se zavírají nebo jinak omezují aktivity v EU a přesouvají do aktualně zajimavějších míst - Asie, Rusko, Jižní Amerika, atd. 😉 A dělají to , jak výrobcí aut tak jejich dodavatelé...
A jak ti bylo napsáno Kia/Hyundai jsou dobrý auta na papíře. Když se s nima člověk sveze a chvilku je používá tak jsou prostě pořád horší než VW, Ford,...
Mondeo je ve své třídě velmi kvalitní auto i přes své staří stejně, jako Passat.
A jak ti bylo napsáno Kia/Hyundai jsou dobrý auta na papíře. Když se s nima člověk sveze a chvilku je používá tak jsou prostě pořád horší než VW, Ford,...
Mondeo je ve své třídě velmi kvalitní auto i přes své staří stejně, jako Passat.
Mam v okoli aj 1,6 ecoboost (s-max), aj mondeo (2,0tdci103kw) a ich kombinacia by bola pre mna idealna.
Dizle nie su mozno zle, ale ked som presadol z noveho taxika (superb tdi) do 1,6 ecoboostu (uz spominany s-max), tak som si pripadal jak v rollsroycei. TICHO, za prakticky kazdej rychlosti ma sprevadzalo ticho. Spotrebu nech riesia ti, co na to nemaju.
P.S.
Este v 90-tych rokoch bolo bezne manazerske auto stredna trieda s benzinom, zralo to cca 10-12/100 a nikomu to nevadilo. Dnes sa kazdy ide pomaly p***t, aby mu auto nahodou nezobralo nad 7/100 a ochotne jazdi v smradlavom dizli. Divny svet (teda EU).
EDIT: micastone metalizu (testovany voz) si neobjednavajte, vyzera v reale jak rozmiesany cucoriedkovy (boruvkovy) jogurt, nic moc.
Dizle nie su mozno zle, ale ked som presadol z noveho taxika (superb tdi) do 1,6 ecoboostu (uz spominany s-max), tak som si pripadal jak v rollsroycei. TICHO, za prakticky kazdej rychlosti ma sprevadzalo ticho. Spotrebu nech riesia ti, co na to nemaju.
P.S.
Este v 90-tych rokoch bolo bezne manazerske auto stredna trieda s benzinom, zralo to cca 10-12/100 a nikomu to nevadilo. Dnes sa kazdy ide pomaly p***t, aby mu auto nahodou nezobralo nad 7/100 a ochotne jazdi v smradlavom dizli. Divny svet (teda EU).
EDIT: micastone metalizu (testovany voz) si neobjednavajte, vyzera v reale jak rozmiesany cucoriedkovy (boruvkovy) jogurt, nic moc.
2.0Tdci je také velmi dobře odhlučněn. Nedá se to srovnat třeba s hlučným 2.0Tdi ( TDI ne CR) v Passatu ( beru B6, B7 sem nejel). Takže záleží jaký motor ten Superb měl 😄 .
Chtěl jsi asi říct "PD, ne CR", tedy čerpadlo-tryska (Pumpe-Düse). Oboje jsou TDI. 😉
Aj mondeo 103kw, aj ten superb boli oproti ecoboostu hlucne. Superb je novy, pekny biely, pytal som sa taxikara nemal ani pol roka (uz stihol dat 35000km). Doviezol ma ku kolegovi, presadal som z prave z auta do auta. A aj pan taxikar sa divil tomu ecoboostu, ze😒br />
1. ako to ze je v s-maxe benzin?
2. ono to je uz nastartovane?
3. naozaj mate na palubnom pocitaci 8,6 a jazdite iba po meste?
1. ako to ze je v s-maxe benzin?
2. ono to je uz nastartovane?
3. naozaj mate na palubnom pocitaci 8,6 a jazdite iba po meste?
V 90-tých letech rozhodně nebylo běžné najíždět 50 tis. km/rok. V 90-tých letech nestál benzin 37 kč/litr.
Divný svět? Souhlas, ale není proč kritizovat ty, co si do střední dají naftu. Logický důsledek doby :-!
Divný svět? Souhlas, ale není proč kritizovat ty, co si do střední dají naftu. Logický důsledek doby :-!
V pomere ku kupnej sile stal benzin cca rovnako.
Ja nekritizujem, iba sa divim.
A nepozdava sa mi to, pretoze je potom koli takym lakomcom v mestach smrad.
Ja nekritizujem, iba sa divim.
A nepozdava sa mi to, pretoze je potom koli takym lakomcom v mestach smrad.
Jen kvůli té barvě-fotografie není zcela jasná, pokud jde ale o stejném auto jako na videu, pak v žádném případě nejde o šedou micastrone. Měl bych to vědět, mondeo 1.6 ecoboost v této barvě vlastním (a velice se mi líbí!)
Testované auto je nejspíš hnědá lunar sky (vlastně skoro určitě)
Pár obecných poznámek - nejsem žádný odborník, spíše technický antitalent, takže můj názor (samozřejmě ne zcela objektivní) je spíše ovlivněn pocity.
Mondeo je výborné auto, prostor skvělý, jízdní vlastnosti jakbysmet. Jezdím celkem klidně, sem tam na to ale šlápnu (na tak malý objem jede ta 1.6 fakt dobře), dlouhodobou spotřebu mám 6.9 l podle palubního počítače. Fakt ale je, že většina cest jsou okresky. Podle mých zkušeností by při převažující dálnici při rychlostech okolo 150 tachometrově šla spotřeba tak na 8-8.5 l, což považuji na benzín za slušné a za naftu bych neměnil.
Testované auto je nejspíš hnědá lunar sky (vlastně skoro určitě)
Pár obecných poznámek - nejsem žádný odborník, spíše technický antitalent, takže můj názor (samozřejmě ne zcela objektivní) je spíše ovlivněn pocity.
Mondeo je výborné auto, prostor skvělý, jízdní vlastnosti jakbysmet. Jezdím celkem klidně, sem tam na to ale šlápnu (na tak malý objem jede ta 1.6 fakt dobře), dlouhodobou spotřebu mám 6.9 l podle palubního počítače. Fakt ale je, že většina cest jsou okresky. Podle mých zkušeností by při převažující dálnici při rychlostech okolo 150 tachometrově šla spotřeba tak na 8-8.5 l, což považuji na benzín za slušné a za naftu bych neměnil.
Taky jsem hodím pár zkušeností s motorem, myslím si že se mám s čím srovávat, osobně jsem vyzkoušel tyto motory😒br />
diesel...
2.0TDCi 103kw- zdalo se mi na ten vůz takový neslaný nemastný, ne moc ani né málo výkonu
2.2TDCi 114 kw- slušný zátah, ale znatelný turbo efekt, a na nějakou sportovní jízdu asi zapomeňte - docela těžký na předek.
2.2TDCi chip- ten stejný motor viz. výše, ale nachipovanej-nevím kolik tam "jako" přibylo koní, ale křívka výkonu proti nechipnuté verzi byla linéárnější, ten výkon se mi už zdál dostačující na takový vůz, nejvíce se podobala 2.5T
dale benzín...
2.0 HE 107kw- myslím si že naprosté minimum pro takový težký vůz, trošku výkonu nabízí nad cca 4 000 ot/min. jinak pro tento vůz nevhodný na
1.6 EcoBoost- ale ve Focusu, neprosto špičkový motor, krásný zátah, hezky se točí v nízkých otáčkách hezky táhne, perfektní se s ním jezdí. myslím si že v mondeu by až tak výrazný nebyl, ale jako alternativa k "vibrujícímu" dieselu-(podotýkám, že jsem byl velký fanda naftových vozů) naprosto dostačující vůči dieslovému motoru s možnými opravy(vstřiky, filtr DPF), shánění kvailtní nafty, tužší spojky, těžšímu předku, atd. atd. tak vyšší spotřeba cca 1,5-2 litry, naprosto zanedbatelná v dlouhodobých ser. nákladech se Vám ta spotřeba vrátí i když ji budete mít "předplacenou" (na 30 000Kč příplatek za diesel)
2.5 T 162kw- ten nyní vlastním, kdo by si chtěl něco přečíst o alternativě tak má recenze je zde: [odkaz]
PS: kdybych si kupoval nové mondeo tak bych šel do nějakého EcoBoostu, myslím si že doba výhodnosti nafty už je za náma...
2.0TDCi 103kw- zdalo se mi na ten vůz takový neslaný nemastný, ne moc ani né málo výkonu
2.2TDCi 114 kw- slušný zátah, ale znatelný turbo efekt, a na nějakou sportovní jízdu asi zapomeňte - docela těžký na předek.
2.2TDCi chip- ten stejný motor viz. výše, ale nachipovanej-nevím kolik tam "jako" přibylo koní, ale křívka výkonu proti nechipnuté verzi byla linéárnější, ten výkon se mi už zdál dostačující na takový vůz, nejvíce se podobala 2.5T
dale benzín...
2.0 HE 107kw- myslím si že naprosté minimum pro takový težký vůz, trošku výkonu nabízí nad cca 4 000 ot/min. jinak pro tento vůz nevhodný na
1.6 EcoBoost- ale ve Focusu, neprosto špičkový motor, krásný zátah, hezky se točí v nízkých otáčkách hezky táhne, perfektní se s ním jezdí. myslím si že v mondeu by až tak výrazný nebyl, ale jako alternativa k "vibrujícímu" dieselu-(podotýkám, že jsem byl velký fanda naftových vozů) naprosto dostačující vůči dieslovému motoru s možnými opravy(vstřiky, filtr DPF), shánění kvailtní nafty, tužší spojky, těžšímu předku, atd. atd. tak vyšší spotřeba cca 1,5-2 litry, naprosto zanedbatelná v dlouhodobých ser. nákladech se Vám ta spotřeba vrátí i když ji budete mít "předplacenou" (na 30 000Kč příplatek za diesel)
2.5 T 162kw- ten nyní vlastním, kdo by si chtěl něco přečíst o alternativě tak má recenze je zde: [odkaz]
PS: kdybych si kupoval nové mondeo tak bych šel do nějakého EcoBoostu, myslím si že doba výhodnosti nafty už je za náma...
Já jel pro srovnání mimo mého i tim 2.0i a na pohodovou jízdu to jakž takž jde, ale motor je na to auto líný a přiškrcený oproti předchozí generaci vozu 😄
hoodně pohodovou 😁...
Jak sem psal jednomu uživateli MKIII v diskuzi pod těmi benzínovými kombi, mě to také nešlo do hlavy, ale v MKIV je línější a méně dynamická i než moje 2.0 85kw Tdci 😄 Zkoušel sem to v liftbacku.
Stačí porovnat s aktuální generací Mondea. Ano, s tou aktuální pro vyvolené trhy. A je jasno. Současné evropské Mondeo zkrátka přesluhuje. Ford promarnil šanci. Tak se inspirujme a ... nechme si zajít chuť ;-\
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
A pokud tu někdo obdivoval disky Octavie RS, pak tady má něco od Forda
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
A pokud tu někdo obdivoval disky Octavie RS, pak tady má něco od Forda
[odkaz]
Nemá smysl dávat odkazy na stránky, které nemají rády hotlinking (leeching, atp.).
:yes:
To ale nemohl vědět, že... já teda na to rozhodně nemyslím, když dávám odkaz...
To ale nemohl vědět, že... já teda na to rozhodně nemyslím, když dávám odkaz...
To je často pravda. Snažím se je však po odeslání vyzkoušet.
však mě odkazy fungují bez problému. jestli jsem dobře pochopil, tak jde o to, že odkaz odkazuje na stránky, které odkazují na obrázek na jiných stránkách. ale jak jsem uvedl, mě odkazy fungují správně. Odkazy samozřejmě vyzkouším po vložení příspěvku.
Ford je v EU dnes určite odpísaný, stačí si pozrieť čísla predaja novej Fiesty a Focusu, čo boli ich ťažiskové modely v EU dlhé roky.
Situácia s Mondeom 5, ktoré uviedli už pred 2 rokmi v USA a predávajú ho už všade okrem EU je len klincom do rakvy.
Nesmieme byť malicherní a smiať sa Fordu ako to v EU pokakal ale naopak zamyslieť sa, či v tých hovnách náhodou nie sme my ako obyvatelia EU, zaplavení lacným brakom z Kórei.
Osobne si myslím, že EU trh by dnes ochotne opustili všetci výrobcovia vrátane VW ale tých drží za gule nemecká vláda >😒]
Píšem ako majiteľ nového Mondea 2.5T (v dobe keď som ho kupoval). Mňa odpísali ukážkovo, auto už mám 5 rokov, čas na výmenu ale nové Mondeo tu nie je.
Smola, že žijem v EU :no:
Situácia s Mondeom 5, ktoré uviedli už pred 2 rokmi v USA a predávajú ho už všade okrem EU je len klincom do rakvy.
Nesmieme byť malicherní a smiať sa Fordu ako to v EU pokakal ale naopak zamyslieť sa, či v tých hovnách náhodou nie sme my ako obyvatelia EU, zaplavení lacným brakom z Kórei.
Osobne si myslím, že EU trh by dnes ochotne opustili všetci výrobcovia vrátane VW ale tých drží za gule nemecká vláda >😒]
Píšem ako majiteľ nového Mondea 2.5T (v dobe keď som ho kupoval). Mňa odpísali ukážkovo, auto už mám 5 rokov, čas na výmenu ale nové Mondeo tu nie je.
Smola, že žijem v EU :no:
mozno to chcelo kupit mazdu 6 a nie ford... a dnes by si siel do novej 6tky 😉
tie dizajnove haraburdy ako vw a ford by som prenechal len firmam ... a slusnym ludom zakazal predavat..... 😉
tie dizajnove haraburdy ako vw a ford by som prenechal len firmam ... a slusnym ludom zakazal predavat..... 😉
A nebo Passata, Insignii a cokoliv jiného.... Ale neboj, Ford se tu za rok ukáže... Pak by sis ho mohl jít projet, abys veděl o čem mluvíš😊
V dobe keď som kupoval Mondeo už Mazda nepredávala M6 MPS, čo bola jediná prijateľná alternatíva k môjmu Mondeu, takže som o nej ani neuvažoval.
(túto novú M6 2012 nepoznám)
(túto novú M6 2012 nepoznám)
Nemáš zrejme čo ľutovať, ako majiteľa R5 turbo by Ťa M6 s atmo štvorvalcom ako najsilnejším motorom iste neuspokojila.
Ford ponúka v US perfektný nový motor Ecoboost V6 3.5 turbo.
Škoda, že ho v EU nemontuje do žiadneho auta.
Focus bude na neho asi malý ale v Mondeu, S-Maxe alebo Galaxy by to bola naozajstná lahôdka.
Môže byť naladený na 265-272 kW ale že zvládne až 309 kW :-!
Od nového Mondea, S-Max a Galaxy tiež čakám na AWD ale tie informácie, že AWD bude v EU iba pre naftu mi naháňajú hrôzu.
Taktiež sa hovorí, že jedno z verzií S-Max alebo Galaxy úplne skončí.
Ford sa správa naozaj divne v EU, lebo technologické portfólio má ohromné ale do EU sa dostáva len malá časť.
Obávam sa, že budem musieť s Fordom skončiť, čo ma vôbec neteší lebo podľa mňa aktuálna generácia Mondea jazdí rovnako ako sériové BMW 5 F10 (nehovorím, že je tak kvalitne vypracované a luxusné, len že jazdné vlastnosti sú na podobne vysokej úrovni ak sa nebavíme o BMW M5).
Toto ti dnes nedá žiadny kórejec >😒]
Škoda, že ho v EU nemontuje do žiadneho auta.
Focus bude na neho asi malý ale v Mondeu, S-Maxe alebo Galaxy by to bola naozajstná lahôdka.
Môže byť naladený na 265-272 kW ale že zvládne až 309 kW :-!
Od nového Mondea, S-Max a Galaxy tiež čakám na AWD ale tie informácie, že AWD bude v EU iba pre naftu mi naháňajú hrôzu.
Taktiež sa hovorí, že jedno z verzií S-Max alebo Galaxy úplne skončí.
Ford sa správa naozaj divne v EU, lebo technologické portfólio má ohromné ale do EU sa dostáva len malá časť.
Obávam sa, že budem musieť s Fordom skončiť, čo ma vôbec neteší lebo podľa mňa aktuálna generácia Mondea jazdí rovnako ako sériové BMW 5 F10 (nehovorím, že je tak kvalitne vypracované a luxusné, len že jazdné vlastnosti sú na podobne vysokej úrovni ak sa nebavíme o BMW M5).
Toto ti dnes nedá žiadny kórejec >😒]
No ja s autom ešte chvíľu vydržím (má 1,5 roka), ale teoreticky si viem predstaviť i nové Mondeo v garáži, keď príde; dizajnovo sa mi páči a 2,0EB by ma dynamicky určite uspokojil. Je ale pravda, že o triedu nižšie už to s dizajnom tak stráviť neviem a ak by to bol Focus, tak jedine ST pre jeho iné kvality (a dizajn by som nejak prehltol).
Je ale pravda, že minimálne imidžovo by 3,5EB pomohol (viď fanúšikovia Superbu a kasanie sa šesťvalcom) a 4x4 by výrazne mohol pomôcť predajným číslam.
Je ale pravda, že minimálne imidžovo by 3,5EB pomohol (viď fanúšikovia Superbu a kasanie sa šesťvalcom) a 4x4 by výrazne mohol pomôcť predajným číslam.
Fiesta aj Focus sa v Europe predavaju vyborne.
Mondeo v Europe nie je preto, ze by to tu povesil na kliniec, ale preto, ze musel ustupit belgicanom v Genku - kvoli strajkom si vydupali predlzenie vyroby vo fabrike na dalsieho 1.5 roka - a Ford ju chcel zavriet - no a miesto noveho Mondea, budeme kvoli komunistom cakat na nove Mondeo az do konca 2014, resp. zaciatku 2015. Takze ak chces niekomu podakovat, tak prave im. Nove Mondeo sa v Genku vyrabat nebude, tak ako Ford planuje odstavit fabriku vo Valencii, kde este stale vyrabaju C-Maxy a Kugu, ktora sa neskor prenesie do Saarlouis.
Mondeo v Europe nie je preto, ze by to tu povesil na kliniec, ale preto, ze musel ustupit belgicanom v Genku - kvoli strajkom si vydupali predlzenie vyroby vo fabrike na dalsieho 1.5 roka - a Ford ju chcel zavriet - no a miesto noveho Mondea, budeme kvoli komunistom cakat na nove Mondeo az do konca 2014, resp. zaciatku 2015. Takze ak chces niekomu podakovat, tak prave im. Nove Mondeo sa v Genku vyrabat nebude, tak ako Ford planuje odstavit fabriku vo Valencii, kde este stale vyrabaju C-Maxy a Kugu, ktora sa neskor prenesie do Saarlouis.
Aha, tak komunisti za to můžou >😁 . Ale komunisti v Číně už Fusion letos prodávat budou. Genk je baštou komunistického odboje? >😁
[odkaz]
Mondeo přijde na evropský trh v roce 2015 s modelem roku 2012 a to hned poté, co přijde úplně nový Passat, Superb a kdo ví co všechno ještě. Já se na nové Mondeo letos moc těšil a myslím, že jsem nebyl sám 😉 . Místo toho nezbývá než pořídit auto na konci životního cyklu...
[odkaz]
Mondeo přijde na evropský trh v roce 2015 s modelem roku 2012 a to hned poté, co přijde úplně nový Passat, Superb a kdo ví co všechno ještě. Já se na nové Mondeo letos moc těšil a myslím, že jsem nebyl sám 😉 . Místo toho nezbývá než pořídit auto na konci životního cyklu...
nie. bastou novodobych komunistov je brusel. do genku je to na skok. pokial by ford mohol, tak by fabriku zavrel. zda sa, ze asi len tak nemohol, ked si vynutili predlzenie vyroby na dalsieho 1.5 roka aj za cenu uvedenia noveho modelu na trh.
ford na trh nepride s modelo z 2012 v 2015. prve kusy maju byt v eu na konci 2014. okrem toho ako kazde auto, je aj monde👋fusion kazdym modelovym rokom modernizovane. takze maju docela dost casu na to, aby vychytali vsetky muchy, ktore sa v aute objavia a budu na prichod noveho passatu pripraveni.
tiez by som osobne modne v eu videl radsej uz teraz, ale ako tragediu to nevidim. budiz. kto chce pockat, pocka si. a kto nechce, tak kupi teraz a za dva-tri roky aj tak vymeni. passat tu predsa tiez mame od 2005 ci 2006 a vlasy si nikto netrha - a evidentne aj ford uznal, ze pokial sa mondeo este stale predava a novej konkurecie niet, mozu pockat.
ford na trh nepride s modelo z 2012 v 2015. prve kusy maju byt v eu na konci 2014. okrem toho ako kazde auto, je aj monde👋fusion kazdym modelovym rokom modernizovane. takze maju docela dost casu na to, aby vychytali vsetky muchy, ktore sa v aute objavia a budu na prichod noveho passatu pripraveni.
tiez by som osobne modne v eu videl radsej uz teraz, ale ako tragediu to nevidim. budiz. kto chce pockat, pocka si. a kto nechce, tak kupi teraz a za dva-tri roky aj tak vymeni. passat tu predsa tiez mame od 2005 ci 2006 a vlasy si nikto netrha - a evidentne aj ford uznal, ze pokial sa mondeo este stale predava a novej konkurecie niet, mozu pockat.
Četl jsem, že je to o tom, než se připraví fabrika (výroba) ve Španělsku. Ať je to tak, nebo tak, Mondeu to jako modelu dobře neudělá. Přijde o řadu stávajících zákazníků, kteří čekali po oficiálním uvedení nový model. Auto bude v roce 2015 pořád model 2012, na tom facelift nic nezmění. Náskok přímé konkurence ve vývoji bude nejméně dva roky. Místo boje o nesnadnou pozici na vadnoucím trhu v Evropě, hodil Ford Mondeo přez palubu. USA a Čína je momentálně zajímavější trh. Já jsem čekal na nové Mondeo, ale čekat další dva roky prostě nemůžu. Koukal jsem po jiných značkách a pokud bych akceptoval naftu a neměl kladný vztah k Fordu, tak bych teď neměl objednaný model 2007. Snad nebudu litovat. Nové Mondeo vyráběné ve Španělsku ve mě budí trochu obavy o kvalitu vozu. To bych možná raději to z Číny 😉
Áno, je to o výrobných kapacitách a nákladoch.
Ide o to, že Ford svoje výrobné kapacity tlačí do US a Ázie a kde ja viem, kde ešte a na EU už nedáva taký dôraz (resp. sa snaží zreštruktualizovať a znížiť náklady na výrobu presunom výroby, takže čakáme).
Tam kde má odbyt, tam vyrába a predáva.
Ide o to, že Ford svoje výrobné kapacity tlačí do US a Ázie a kde ja viem, kde ešte a na EU už nedáva taký dôraz (resp. sa snaží zreštruktualizovať a znížiť náklady na výrobu presunom výroby, takže čakáme).
Tam kde má odbyt, tam vyrába a predáva.
jako poměrně spokojený majitel stejného vozu bych oponoval tvrzení z článku😒br />
Ford se zarytě drží unikátní logiky ovládání stíračů: v čem je jako unikátní? Stěrače nahoru měla i Felicie dodnes mají např. Renaulty.
Tlačítka tempomatu na volantu rozmístil mimo dosah prstů: docela dobře na ně dostanu palci. I na fotkách je to zřejmé.
Co se týká spotřeby není problém jezdit za 8 l. Porucha zatím 0 (najeto 80000km).
Ford se zarytě drží unikátní logiky ovládání stíračů: v čem je jako unikátní? Stěrače nahoru měla i Felicie dodnes mají např. Renaulty.
Tlačítka tempomatu na volantu rozmístil mimo dosah prstů: docela dobře na ně dostanu palci. I na fotkách je to zřejmé.
Co se týká spotřeby není problém jezdit za 8 l. Porucha zatím 0 (najeto 80000km).
Poslední dva týdny často čtu o Fordu Mondeo. Je to sakra 5 let staré auto, a nepřišla žádná obměna (krom ceny). To opravdu musíte udělat test na žádost Fordu, aby si lidé všimli, že Ford vyprodává svou hodně zastaralou (ač pořád obstojnou) vlajkovou loď? Pak chválíme za to, že auto má 17" kola a že jsou "pořádná". CO SAKRA ZNAMENÁ "POŘÁDNÁ KOLA"? Kvalitní materiály? Moc extra kvalitní mi nepřišli. Prostě takový průměr, ale zpracování to bylo dost mizerné...
Poslední co mě utvrdilo o tom, že test je zřejmě na zakázku importéra Ford, je pasáž ve videu, kdy si dává pan redaktor pauzičku s ceníkem a básní nám co to vlastně stojí. Na konci mi akorát chyběla mapa s nejbližší dealerem. Tam vidím jedinou chybu tohoto testu...
Poslední co mě utvrdilo o tom, že test je zřejmě na zakázku importéra Ford, je pasáž ve videu, kdy si dává pan redaktor pauzičku s ceníkem a básní nám co to vlastně stojí. Na konci mi akorát chyběla mapa s nejbližší dealerem. Tam vidím jedinou chybu tohoto testu...
sklápění sedadel, které se v testu bere jako mínus, tak to je hodně dobrá věc, protože tím se hodně srovná plocha. Měl jsem to v O I a je to bomba věc, že je ten sedák sklopný. Největší debilita je, když lze sklopit jen opěradlo, nikdy z toho není rovná plocha...ach jo...
Spinava podlaha, zas...e a spinave koberceky, hnustna palubna doska kompletne zaprasena.
Toto ma byt recenzia na zaklade ktorej si kupim auto ?Sorry ale byt sefredaktor tak tento clovek dostane velmi vyraznu dutku a toto by nikdy v zivote nepreslo von.
Toto ma byt recenzia na zaklade ktorej si kupim auto ?Sorry ale byt sefredaktor tak tento clovek dostane velmi vyraznu dutku a toto by nikdy v zivote nepreslo von.
Mondeo třetí generace je na trhu ojetin mezi odborníky považováno za velmi zajímavou volbu, neboť za cenu dvojkové Octavie nabídne obrovský vnitřní prostor a vynikající jízdní vlastnosti. Vnější rozměry Mondea připomínají spíše vozy vyšší střední třídy. Poměr ceny a užitné hodnoty je totiž u ojetého Mondea skutečně vynikající. Navíc nemá ani problémy se spolehlivostí. Existuje ve třech karosářských verzích, nabízí se jako liftback, sedan nebo kombi. Drtivá většina ojetin má pod kapotou diesel. Není se co divit, nabídka benzínových motorů byla až do roku 2010 vcelku nezajímavá. Diesely se vstřikováním common-rail byly oproti předchozí generaci Mondea vylepšeny a jejich spolehlivost se citelně zvýšila, není tedy důvod je nedoporučit. Za ideální volbu z hlediska spolehlivosti je považována osmnáctistovka TDCi. Její výhoda je například i v tom, že není vybavena filtrem pevných částic, se kterým bývají u starších ojetin problémy. Silnou stránkou všech Fordů jsou relativně nízké servisní náklady. Originální náhradní díly jsou totiž ve srovnání s konkurencí levnější. Mnoho ojetých Mondeí bylo individuálně dovezeno ze zahraničí, kde často sloužily jako služební auta a za tři roky mohly najet klidně přes 150 tisíc kilometrů. Přitom často vypadají stova na poloviční nájezd, což hraje do karet různým podvodníkům, kteří neváhají stočit tachometr. Při výběru takto dovezené ojetiny se proto vyplatí zvýšená opatrnost – nutností je prověření servisní historie a skutečného nájezdu kilometrů.
Zdroj: [odkaz]
Zdroj: [odkaz]
Ako už bola debata pri článku "Ktoré kombi s benzínovým motorom", EcoBoost je veľmi vydarený motor, ktorý zvláda aj kombi a jeho podiel na predajoch naznačuje, že mýtus o vhodnosti výhradne dízlu v strednej triede pomaly ustupuje.
K testu len pár faktických poznámok/opráv: krútiaci moment dosahuje vrchol od 1600 rpm, nie 1400, výkon pri 6000, nie pri 6300, pohotovostná hmotnosť určite nie je 1380 kg a kolesá v teste sú 215/50 R17, nie 235/45 R18, ako sa uvádza v tabuľke.
A len tak na okraj: myslim ze kupit nove auto na konci svojho generacneho cyklu je jedno z najlepsich rozhodnuti. Za velmi slusnu (casto skoro az "dumpingovu") cenu ma clovek nove auto, na ktorom boli uz odchytane vsetky "muchy" prvych serii, a o ktorom sa da vela dozvediet od uzivatelov. Nez kupovat patkove bawo od troch aciek (ako inak, samozrejme po nemeckom dochodcovi ktory s tym chodil len v nedelu do kostola), to fakt radsej jeden z poslednych novych kusov konciacej generacie Mondea...
Kdyz si vezmu ted tohle Mondeo, tak uz je modelove po smrti, ale cenove na urovni o neco mladsiho Avensisu, plus minus stejne jako novejsi P508 a nad cenou rovnez novejsi i40.
Nemluve o faktu jak strasidelne ty automaty ve Fordu vypadaji. Proboha koho napadlo udelat radicku od automatu jako obrovsky falus tycici to kabiny? To musela navrhovat nejaka potlacovana lesba. >😁
Jinak v P508GT se mi to líbilo, dokonce není ani tak těžkej na čumák jak jsem čekal.
Realne bych u francouzskych aut s Aisiny asi doporucil spise kvedlat, protoze za ten rozdil v porizovacce a nasledne v provoznich nakladech to pohodli ani snad nestoji.
Cituji z testu Mondea :"Právě nejslabší z EcoBoostů je ale ve skutečnosti optimem. Motor spojený s šestistupňovým manuálem dokáže být živý i úsporný zároveň. Výkon 118 kW v zásadě odpovídá silnějšímu turbodieselovému dvoulitru, točivý moment 240 N.m je dostupný ve dvou třetinách prakticky využívaných otáček (od 1400 do 4000 min-1) a krátkodobě se díky funkci overboost může zvýšit na 270 N.m."
THP 115kW 240Nm / 1400 - 4000 (260Nm overboost)
( +- stejné parametry jako ecoboost )
Alebo Fabia: ked bola ukazana sucasna verzia, tak po tej predoslej ktora sa v autosalonoch dopredavala sa len tak zaprasilo! Ono pre mnohych ludi bol totiz dizajn tej novej vysokej "zehlicky" nestravitelny. Osobne mozem povedat, ze aj mne sa este stale viac paci Fabia(I.), nez Fabia(II.).
V čem se zásadně liší nově uvedená auta střední třídy od těch pár let zpět?
A aspekt ztráty hodnoty je hodně závádějící. Stačí jedna porucha motoru, která je třeba u verzi po FL vyřešena a výhodnost je pryč....Navíc mnohem větší roli hraje prestiž značky.
To již brzy skončí a Ford bude mít opět vlastní dieselové motory, bude je muset tlačit stejně jako dnes tlačí svoje benzíny a potom se uvidí.
Mimochodem, nevšiml jsem si, že by u jediného zástupce střední třídy s výjimkou Fordu šly prodeje v dieselu pod 90%.
Na druhou stranu, Vectra se kdysi prodávala v dieselu ze 40%, současná Insignia dělá cca přesně 90% v dieselu.
Tak opatrně s těmi vyjádřeními. (Ono myslím hodně udělá i posílení současného 2,0 TDCi na 130 kW místo 120 kW...)
ja když před 3 lety kupoval auto, byla jasna volba 2.0tdi, protože sem nechtel atmosféru a to ani 2.0fsi (kupoval jsem oct).
pak me nahodou padla do voka 1.8tsi a volba byla jasna - a to i přes to, ze jsem v te době jezdil přes 50tis rocne.
okoli me pokládalo ze blazna ze jsem nesel do rachtajiciho naftaku (v ty době common rail krome RS jeste nebyl).
dnesni volba by byla zas tsi, urcite ne tdi, a v okoli nejsem zdaleka jedinej co jezdi timhle benzinem
Zakladni pravidlo je nekupovat benzin od koncernu, protoze koncern benziny proste neumi a krome osmivalcu jsou snad vsechny koncernove benziny bud zoufale na jizdu a nebo plne pytle technickych problemu, pripadne oboji.
nove 1.8tsi by zas mely bejt o kuz dal nez to co mam ja..