...to bylo úplně to první, co jsem si na osmiválcovým bráchovi užíval. Naprosto bezkrupulózní řev a rychlý reakce na jakýkoliv sešlápnutí plynu. Hodně mě mrzí, že nebyla k dispozici tato V6 pro porovnání.
Sám za sebe tedy píšu, na 20" tvrdý, ale stále rozumně komfortní auto, bezchybná převodovka, rychlý řízení, brutální motor a výborný sedačky. Víc jsem nestačil zjistit a hlavně vnímat, fantastickej sound přebil úplně všechno. Tohle se prostě musí projet víckrát...nebo ještě líp...koupit :-)
mat na to, tak si skor pockam na kupatko :yes: V tej bielo-ciernej kombinacii je skvely a modny, ale skor by som siel do modrej aku maju promofotky R modelov...alebo British racing green pre chystane kupe?? Inak skvely, skvely dizajn. Teraz by sa mal prebrat aj Aston-Martin, je je pre mna vrchol elegancie, ale ta ich evolucia dizajnu sa nejako mota dookola..
Jistě test nadšený a na fotkách se líbí. Já si detailně prohlídl a poseděl ve V8. Podle mě je předražené. V Ostravě za ni chtěli 3 miliony. Dílenské zpracování tomu však neodpovídá - stačí otevřít kapotu. Nic moc sváry (dělník neměl zrovna den), kapota z druhé strany není pod lakem, ale jen základní barvou, totéž platí o šroubcích.
Po designové stránce není moc co vytknout. Nicméně není tam pro 185 cm moc místa a hlava vyčuhuje. Výkon parádní, ale ne špičkový. Až ta V8 bude za 2 milion ve výbavě, tak možná. Do té doby jasně dominuje MB SL a Porsche 911. A vidět je to i na prodejích...
Otevřte kapotu a mrkněte ;-) . Nelícuje to jak má. Je dobré si to porovnat vedle sebe s konkurencí. Tam, kde má být karbon, jsou ošklivě slicované díly natřené základní barvou. V červené barvě to zvlášť řvalo... jinde se t toleruje, ale ne u auta za tři mega.
Prodeje bych řešil nejdřív za rok, cena je velmi sebevědomá, souhlas, aspoň bude prostor pro "jemnocit". Ale pokud zmiňuješ zpracování, a jakkoliv chápu tvé zaujetí mercedesem, tak trochu uber, céčko i éčko min. do faceliftu jsou v tomto docela ostuda pro značku. Co se místa v f-type týká, v posl. dílu TG ho Clarkson prohání, a nepřišlo mi, že by z něj nějak čouhal.
No, já bych se nebál výkony toho auta vzhledem k jeho ceně označit za zklamání. Hlavním problémem toho Jagu je totiž jeho nadváha. Vždyť takový Boxster S váží o masivních 330 kg méně a to je jeho konstrukce převážně z oceli! Přidáme-li k tomu klasický automat od ZF, který rychlostí přeřazení na své dvouspojkové konkurenty jednoduše nestačí, tak to efko není v přímce o nic rychlejší než o půl milionu levnější Boxster, přičemž ve vyšších rychlostech na něj dokonce ztrácí. A to jsme se ještě nedostali k tomu, že v přímce ten Jag doslova zostudí auto, které je v podstatě jen modifikací platformy golfu. :no:
Nevyprášil. Vyzkoušeno. I základní Carrera bez jediného příplatku porazí vyšperkovaný (po technické stránce) Boxster S (manuál proti manuálu). Boxster i tak bude levnější a neporazí ho o moc. Ale porazí. Pro kupce základní Carrery je Boxster/ Cayman určitě zajímavou alternativou.
Proč jsou tak v oblibě tyhle absolutní výlevy. Boxsteru táhne na dvacet let. Na trhu je třetí generace. Současná provedení nevypadají špatně a jezdí dobře. 911 mám hodně rád, ale je mezi nimi nezanedbatelný cenový rozdíl. Nedivil bych se, kdyby základní Carrera do budoucna ztratila na své pozici. O tolik lepší není a ne každý přikládá vlastnictví legendy takovou váhu. Stojí minimálně za zvážení. Sám si nejsem jistý, kam bych sáhl. Pokud by to měla být opravdu holá Carrera, tak by to asi neustála.
Tedy mít lepší rozpočet a garáž, tohle by byl přesně ten roadster, který bych bral. Jaguar se snad konečně probral z letargie a začíná nám servírovat pořádná auta, hodná velké kočky ve znaku! :yes:
Krásný, opravdu krásný text o (poměrně) krásném autě. Navázat vizuálně na E-ikonu, to je vyloučeno z dané historicko-estetické podstaty, nedokáže to ani Jaguar, ani nikdo jiný, a to proto, že ta nejkrásnější auta již vyrobena byla. Přesto se nový Jaguar neztrácí v aktuální šedi garážových dnů: příď a silueta je fantastická, malé výhrady mám k (malým) zadním světlům. Kabina má šťávu. K tomu malý dotaz - jak je to s místem pro vypasené dlouhány?
Nepraktické a neskutečně přitažlivé - u auta (a nejen u něho...) jde o dokonalý mix centrálních vlastností. A taktéž potřebné. Jak jinak bys zažil to, že budeš v zatáčkách cedit krev a pot, zatímco těm kolem nezbyde, než ronit... slzy. Ano ano, i o tom je tento vůz.
P.S. A že je příliš drahý? Jak obecně známo, vztah k ceně je vždy jen odrazem hodnotitele nikoliv k danému autu, nýbrž vždy a výhradně ke svému kontu.
Souhlas, navázat na tvary šedesátých let nejde, a ani to nemá smysl, já nové designové pojetí jaguaru vidím jako velmi správný krok. S odkazy, v detailech, u jednotlivých modelů je to jiné, to je čistá finesa, např. tebou zmíněná zadní světla F-typu, to je přece jasný odkaz na tvar nárazníků E-typu, podle mně naprosto parádní záležitost. ;-)
kabria nikdy neboli auta pre ludi typu colemana alebo schlierkampa alebo bud spencera ... sportove auta su auta pre konfekcne postavy a stihlych ludi nie obeznych..... ja by som v F-type type problem nemal .... nadherne auto ... totalne kladivo na vsetky tie caymany carrery 370Ztka a podobne..... navyse dizajn je uplne inde ako japonci a nemci... toto je iny level... ta charizma a noblesa aku ma f type tak taku maju len anglicke auta ako Rolls Range Aston Jaguar a podobne... na toto sa nikto nechyta
Nejkrásnější auta... já ti nevím, něco mi říká, že pokud bys v šedesátých letech zaparkoval v Coventry Aston Vanquish, oběsil by se Seyer na klínovém řemenu. Jistě, E-Type (respektive D-type) byla revoluční věc a člověk musí sklonit hlavu nad jeho nadčasovostí a výjimečností. Na druhou stranu, není fér chtít toto po dnešních autech, která zatím neměla příležitost takovou nadčasovost prokázat (a co se výjimečnosti týče, je to taky mnohem těžší než tehdy). Sečteno a podtrženo, myslím si, že i dnes se vyrábějí nádherná auta a adorace veteránů je záležitost sentimentu.
PS: Drahý, to je přece zejména vztah daného auta k relevantní konkurenci.
Samo, že se vyrábí krásná auta, jenomže v jiném jaksi estetickém povědomí. Ta šedesátá léta, no to bylo vyvrcholení automobilového designu, auta tvořená bez významných (bezpečnostních, ekologických) omezení, šlo o čistou destilovanou garážovou krásu.
Myslím, že to estetické povědomí klíčí v klukovských letech, kdy obdivuješ legendy dané doby. Mladší generace budou stejně přirozeně inklinovat k legendám sedmdesátých, osmdesátých nebo devadesátých let - Ferrari 512BB, GTO a Testarossa, Countach a Diablo, McLaren F1 a podobně.
Vím že míříš jinam, ale... doba je holt taky jinde. Jakkoli by si Jaguar přál hrát na svou výjimečnost a modrou krev, realita je taková, že není v jeho silách nějak zásadně své prémiové konkurenci (vč. Porsche) odskočit, ani technikou, ani designem, ani ničím jiným. Až vyprchá nadšení z novinky, bude zřejmě i Jaguar muset toto zohlednit.
K ceně jsme již psali pod článkem, ta je skutečně vyšponovaná na maximum. No, ty estetické etapy, tam je nutno vědět, že šedesáté roky, to byl opravdu vrchol, a to nejen v designu. Vzácně se to v těch letech sešlo například i v muzice či ve filmech.atd. Nostalgie svojí roli samozřejmě hraje, ovšem to máš třeba jako s "jazovým věkem", třicáté roky mají silnější kouzlo než třeba rok 1910, tak to je, společnost pulzuje v etapách, někdy je to dole a občas opravdu na vrcholu.
Muzika je taky hezký příklad - Pink Floyd, Rolling Stones, dejme tomu Presley... ok, ale zase, o generaci mladší mají stejně dobře fixované Queen, R.E.M. nebo Depeche Mode a ve finále je to opět o tom, při jaké písničce jsi k sobě na diskotéce tisknul sousedovic Milenu.
A filmy? Třeba Godfather jsou 70., totéž Vetřelec. Devadesátky jsou třeba Klub rváčů, Matrix, Pulp Fiction, Shawshank, Schindlerův seznam. A velmi aktuálně - Atlas mraků, Temný rytíř, Hunger games... tady mám já osobně nejvíc pod kůží ty devadesátky, holt doba vysokoškolských studií... :-) .
Sedm statečných, no ano... jenže pokud půjdeš o generaci dál, tak zjistíš, že Sedm statečných je "odvar" ze Sedmi samurajů. Základní příběhy se stále opakují, doplňují se o kontext doby a vyprávějí se s využitím nových technických možností.
Pro dnešní mladou generaci je už mnohem spíš uchopitelný ten Matrix než Sedm statečných... stejně tak jako pro tebe jsou lépe uchopitelní stateční než samurajové. Mimochodem, možná identifikace diváka s hrdinou filmu je důležitý atribut. I pro mě osobně jsou filmy 90. let lepší než ty 60., 60. jsou historie.
Jde o pojetí daného tématu, třeba právě sedm statečných mi bude vždycky bližší, než sedm (podmračených) samurajů :-) Jinak souhlas, Dumas to v Hraběti Monte Christo napsal jednou provždy - pomsta je pokrm, který chutná za studena. Avšak popravdě musím uznat, že i v pozdější době vznikala výborná díla (Blade Runner), jen akcentuji to, že právě ta šedesátá léta, to byly v tomto kontextu nabušené roky, a to ve všem.
Ano to ztotožnění, s tím souhlasím, ale my píšeme o (objektivní) ikonické kvalitě, a ta se holt do těch šedesátých let napevno koncentrovala, viz třeba Andy Warhol, rovněž tak moderní literatura vrcholí v padesátých/šedesátých letech (Vyhoďme ho z kola ven, Stařec a moře.)
A pak... takové... embéčko - Škoda 1000 MB, no to je ikona stylu dodnes :-)
Objektivní ikonická kvalita neexistuje. Existuje jakási povrchní kvalita provedení a pak jakási podpovrchová kvalita příběhu a opravdovosti... ale i tu podpovrchovou kvalitu vnímáme tak, jak jsme byli vychováni, optikou svého prožitku, optikou své doby.
Jak můžeš říct, že moderní literatura někdy vrcholí? To je přece apriori protimluv, který krásně ilustruje to o čem mluvím, tedy časový posun ve vnímání. Ve své době byl za vrchol moderní literatury považován Seneca. Už dnešní mladá generace má Starce i s mořem někde po boku Remarqua mezi literaturou minulého století...
Pro generace dospělých lidí, kteří žijí v této době jsou právě ty šedesáté roky estetickou (designovou) ale i kulturní, uměleckou ikonou, pokud tohle nevíš, doplň si vzdělání. Ty to píšeš, jako by jednotlivé dekády měly stejný "význam", jako by neexistovaly plodné roky (dekády) a roky (dekády) plodné méně. Je to tak, šedesáté roky, jako dokonale načasovaná dekáda, v níž po odstupu od druhé světové války nezrál čas na umělecké, tvůrčí výpovědi, daly prostě vzniknout těm ikonám, a to i ikonám garážovým. S tím nehneš.
Pro dnešní třicátníky (a tím víc pro mladší generace) už jsou šedesátá léta cosi za horizontem. Jasně, byly tu dinosauři a pak nějaká antika a pak nějaká válka, ale to už je všechno historie. Bez osobního prožitku většina lidí nevnímá, co přesně se stalo v 50., 60. a 70. letech, všechno to je "dávno".
To které ikony jsou v kurzu je podle mě opravdu zejména generační záležitost a dovedeno do důsledku si myslím, že od druhé světové války do dneška nelze jednoznačně členit dekády na plodné a neplodné.
V mém vnímání jsou základ moderního světa automobilového i kulturního léta devadesátá, samozřejmě i pod vlivem událostí ryze českých...
V podstatě souhlas až na první odstavec. Docela úderným důkazem je zebříček 100 nejlepších filmů na csfd.cz, což je krásný obrázek mladé a střední generace. A když by se udělala analýza toho jak ke klenotům z 60tých let přišli, tak se nakrásně ukáže, že třeba na ose - Willisova Posledního zůstává (1996) -> Pro Hrst dolarů (1964) -> Yojimbo (1961).
Dekuji za takto sofistikovanou a prinosnou diskuzi. Velmi jsem si pochutnal.
Snad abych prispel do diskuze. IKONY samozrejme existuji, jejich zivost je vsak proverena az v case, kdy jiz souputnici neziji.
Ve sve dobe byli Salieri i Mozart rovnocenni souperi, dnes bychom bez pribehu o vzajemnem soupereni o Salierim asi nevedeli.
K autum: v 60tych nebyla bezpecnostni omezeni, o to vetsi byly technologicke bariery. Soucasna produkce Ferrari dava 60tkam kompletne "na***". Totez Porsche, Alfa, Peugeot RC, ve finale VW.
Jediny vuz, ktery vycniva a porazi cokoliv vyrobeneho od 60tek je DS, zde se neuveritelne potkala nadcasovost s umenim.
V tomhle směru velkou roli hraje fakt, že život jde dál, historii zdaleka nevěnujeme tolik času. Lidé nejsou tolik vystavení tomu, co bylo. Jaký důvod bych měl zkoumat padesát let staré filmy a hudbu? To neznamená, že se to lidem nebude líbit, jen ani neví, že to je. Ano, různé generace jsou, abych tak řekl, v různém postavení.
Tahle diskuze by byla na dlouho a více méně s tebou souhlasím, jen si nemyslím, že v té době musíš vyrůst, že si ji musíš prožít.
Úplný souhlas. A ano, gracilní elegance aut 50. a 60. let již dnes dosáhnout nelze. I já si po Dinarově reakci našel zadek E-typu a mé nadšeni pak jen stouplo.
nadhera... jednoznacne sen na kolesach :yes: , na rozdiel od lamba a ferrari .. pouzitelny aj v beznej premavke pohodlny elegantny krasny charizmaticky a bezchybny voz ... jaguare milujem a vzdy milovat budem ... a toto je extaza na kolesach :yes::yes::yes:
Páni odborníci nám treaz vysvetlia, že to auto je "brak" , že je bezpohlavné a nie je s ním zábava!
Lebo:
- nie je v manuále! 8-s
- nemá ručnú brzdu! 8-s
- obrazovka je pod výduchmi klimatizácie! 8-s
nechci pusobit dojmeme kverulanta, ale pro jednu vec bych se opravdu primlouval (i kdyz vim, ze mi to je k prdu)
MANUAL
pro cloveka, ktery si po letech prevazeni kvant deti, kocarku a psu chce v nejblizsim roce udelat radost malym vykonnym roadsterem, autem pro vyjizdky s manzelkou po slunecnych okreskach, aute pro svizne kroucene cesty (to radeji bez manzelky).. tomu cloveku uz z evropske produkce toho opravdu moc nezbyva. Ackoliv na automatu bezpardonu trvam, tady si hodlam uzit to co mi tech par let opravdu chybelo a... ono to jaksi nelze.
Netvrdim, ze AT je tu spatne, rikam jen, ze po letech teseni se na neco co jsem si vysnil mi jaksi ubyva moznosti...
narovinu: kde uz jinde manual, kdyz ne tady
No vidíš, ja na rozdiel od teba, preferujem niekde v Tirolských Alpách, za krásneho počasia držať koleno krásnej ženy... ;-)
... a nie kvedlať manuálom! :-)
F-type ma na GT nepouzitelny kufr a na okresky ma naopak navic pak kg a pro nekoho i automat misto manualu. Na F-type S se uz ani Boxster S chytat nebude (v primce), ale proti zakladnimu jaguaru bych ho uprednostnil bez rozmysleni.
Tak ci onak ma ale F-type proti boxstru tri vyhody: nema nalepku levneho auta kde majitel nedosahl na vyssi model, nekompromisni zvuk, vzhled.
Obe auta maji neco do sebe, ma volba by ale byla boxster S :yes:
I přesto že je to hodně zábavné autíčko k Jaguáru mám vypěstovanou nedůvěru
navíc nemám rád kabriolety, dizajn není zlý ba naopak, ale za 2 600 000kč bych do toho nešel, já bych vzal bez váhání Caymana a za 2 600 000kč dostanu víc kvality,preciznosti a hlavně dostanu lepší auto a dokonce i lepší výbavu
viděl bych to asi takhle:
Jaguár F-type
plusy - zábavné auto
- výkonný motor
- vzhled
Mínusy - kufr s rezervou, naprostá zoufalost
- Jaguár
- kabriolet
- je předražený
- vzhled- z jednoho úhlu není hezký
Porsche Cayman/ vhodnější soupeř bude asi Boxster/ protože to je kabriolet, já ale nemám rád kabriolety, tak proto volím Caymana
Výhody - zábavné auto
- výkonný motor
- vzhled- je krásný ze všech úhlů
- kufr, na auto s morem uprostřed nadprůměrný
- Cena
- není to kabriolet, karoserie se nekroutí a hmyz je venku
- je to Porsche
- dokonalé rozložení váhy
K mínusům F-typu
- že to má značku Jaguar, to je mínus?
- není to kabrio, ale roadster
- že si ho nemůžeš dovolit neznamená, že je předražené, GTI to nahoře vysvětlil docela hezky
- vzhled - no, z kterého?
k plusům Caymana
- výkonný motor...na rozdíl od F-type?
- vzhled...no, 911 to není
- kufr, neříkám, že na něm vůbec nezáleží, ale tohle nejsou dodávky. A i když dá na liry Cayman víc (ať to je třeba 3násobek), lyže, lednici ani kolo v něm neodvezeš
- k motoru..není spíš vzadu, než uprostřed?
- cena...jak už napsal GTI
- kroucení karoserie řeší f-type coupé
- je to Porsche..nějak nechápu tohle plus v souvislosti s Jaguarem, jakože to je o tolik ikoničtější značka?
- dokonalé rozložení váhy, to je kolik na kolik? Abych věděl, o kolik se f-type odchyluje od dokonalosti.
Porsche je kvalitnější výrobek než Jaguár o tom není pochyb
Cayman dokáže být rychlejší jak 911,ale politika Porsche to zatím nedovoluje, časem se to změní, ten kdo nechápe potenciál novýho Caymana asi nechápe nic
Jestli si myslíš, že Cayman je něco míň,tak to se hodně pleteš chlapečku a
jseš mimo
Nejde o to jestli je značka ikoničtější, ale o to ,že je výrobek kvalitnější, bože ty máš výrazy
GTI mi je volnej jako kalhoty bez pásku
Cayman je dokonalý stroj, kdežto type-F je jen předraženej a né moc kvalitní výrobek
Auto s motorem uprostřed bude mít vždy lepší rozložení váhy a zatáčku projede, jistěji a rychleji ,než Type-F
Není to Cabrio,ale Roadster, ses p osral v kině né,vždyť je to to samý ty jelito
Type-F je předraženej krám a konkurence ho rozdrtí na prach
tak začneme rozdílem mezi kabrio a rodster. Kolik míst má kabrio? Standardně 4. Kolik míst má roadster? Standardně 2. To jakože jedna řada sedadel chybí, víš?
Má cayman motor uprostřed? Má ho určite Carrera GT, tak jestli si náhodou tyto modely nepleteš (vtip, určite ne, určite si pleteš koncepci uložení motorů, stejne jako karosářské koncepce, že jo, ty kabrio; vlastně čemu se divím, když srovnáváš kupátko s roadstrem..teda kabriem >:D ...a halekáš nad "nekvalitou" Jaguaru)
Tak správněji to asi je "před zadní nápravou". Dokud není nad nápravou, tak je to pořád uprostřed, tedy mezi nápravami.
Nevím, jestli je něco jako dokonalé rozložení a kolik by přesně mělo být, ale viděl bych to na něco jako 40:60 (tedy 60 vzadu). Mít těžší zadek je prostě lepší. Všeho moc škodí, samozřejmě. Toho auto s motorem vpředu jen tak nedosáhne. Výhodou auta s motorem uprostřed v porovnání s motorem vzadu není samotný poměr zatížení náprav, ale vzdálenost od osy, podle které se otáčí. Auta s motorem uprostřed mají masu blíže středu, takže zatáčí "rychleji".
To není ani tak o tom výběru, jak o tý omezenosti. Jsi schopnej jíst celej život suchej rohlík a nepoznat nic jinýho. Protože místní pekárna v reklamním letáku píše, že je nej a opravdu nechutná špatně. Ale nic jinýho si nevezmeš...
Preferuju rozmanitější život a názory než černá/bílá... :no:
Výborné auto a velmi dobrý test, jen bych prosil pro příště trochu přikořenit emocemi z jízdy. Je to ale jediná a ne nijak zásadní připomínka k vemi dobrému testu. :yes: Autu není co vytknout. Že nebude jízdně jako Boxster ? No a k čemu, od toho ten Boxster je. 911? No vždyť. Běž pro 911. Atd., atd... Cena je dle mne na akceptovatelném stropu možného, což v začátku prodejů není nic proti.
Dnes Jaguar a také redakce :yes:
vzhled na jedničku, zpracování a celková propracovanost také, jen se trochu obávám, aby tomuhle modelu nezatopila příliš sebevědomá cena. ;-\ ?!? Jag jde perfektně nahoru, má zajímavé modely a perspektivu, ale už u současné řady XJ to s cenou přehání. Buď má příliš vysoké náklady, a nebo jednoduše přestřeluje a tím si hatí prodejnost hodně zajímavých aut.
Nádherná kočička, beru si verzi V6 S prosím. Dal bych F-typu přednost kdykoli a kdekoli před Porsche, které v nejen mých očích už dávno ztratilo to kouzlo a auru, kterým právě Jag překypuje. Další fantastické auto of Jaguaru po modelech XKR-S a XFR-S. Teď by to ještě chtělo, aby si v Coventry dodali odvahy a dali zelenou úžasnýmu C-X75.
absolutny suhlas... porsche sa svojou smiesnou charizmou a zabackym dizajnom na jaguar nechyta ani nahodou.... F type je o level vyssie.. je to auto pre skutocnych znalcov dizajnu a charizmy :yes:
Od někoho jako ty mě takový příspěvek docela přivádí k vyprsknutí smíchy >:D Zejména, když napíšeš takový sranec, viz. tvé srovnání s Caymanem nahoře, které jsi opsal z nějakého časopisu a srovnal to podle svých zaujatých preferencí.
Člověk, který zná jen Clarksonovy obraty a řídí se verdikty tria z Top Gearu opravdu nemůže promlouvat do diskuzí, které by měly mít nějakou úroveň. Vždycky mě pobavíš, jak tady papouškuješ přesně to, co Jeremy povídal v posledním díle TG >:D Zvláštní náhoda, že? >:D
Boxster je o 300 kg lehčí jak F-type, má lepší rozložení váhy, je vyroben s precizností Porsche a to mi stačí proto, abych se rozhodl, mít 300kilo navíc je hodně, F-type je docela tlouštík
Jeremyho beru s obrovskou rezervou, ale v některých věcech se nemýlí, je trefný, vtipný a řekne co si myslí a to všichni nemůžou. Ano Jeremy je osobnost a ty jsi nula, takže slova od Jeremyho pro mě mají větší váhu, než tvá
Edo ty zas perlíš..... XJ bylo lehčí kvůli hlínkové kastli při stejné pevnosti jak ocelová.
Tvoje oblíbené audi aby dosáhlo výkonu jako kompresorový Jaguar, muselo nasadit proti němu 12ti válec....a ten proti kompresorovému jaguaru baští o 2 litry na sto víc a při prakticky stjené dynamice (zrychlení).....
Navíc Audi A8 šlo mít pouze jako AWD....protože limuzínu s pohonem přední nápravy si může objednat jenom pitomec, s prominutím..... >:D
NO ještě si zapomněl na Maseratti Ghibli, Francouzi nemají co nabídnout a Japonci jsou sice kvalitní , ale ve střední vyšší třídě prémiových značek, se nemůžou uchytit
Jaguar XJ a Mercedes S klasse sou zkladateli třídy luxusních limuzín. XJ se vyrábělo v době, kdy Audi mělo velký kulový a ne A8.....tak zkus jít do kouta a šoupat nohama :-)
Projel jsi alespoň jedno auto z těch, který si tu bereš do úst??? Prdlačky, viď?! :-)
Házíš tu nesmyslně kilama bez znalosti jak co jezdá, v kapse žmouláš tramvajenku na září a vůbec nevíš která bije. Problém je, že tydle týopci jsou pak schopný adorovat třeba Fiat Barchetta, protože je někdo pustil k volantu...
Edo proč komentuješ něco, o čem nemáš ani páru? XJ a A8 patří do identické třídy luxusních sedanů, tj. vyšší třída. Jen tak náhodou je XJ považováno za naprostý top třídy a A8 se stěží drží v nejlepší pětce, o čemž tě zde přesvědčí profesionálové z Autocaru: [odkaz]
Tak to je pro mě další novinka, dneska jsem se dozvěděl rozdíl mezi cabrio a roadster, což je pro mě sice novinka,ale naprosto bezvýznamná a XJ je teda možná stejná Kategorie jako A8, ale to je tak všechno co má stejný. A8 je dokonalá Loď, nikdy bych nedal přednost nějaké staré prašivé kočce, před Audi A8
Tak to je jen a jen tvůj ubohej problém, koupil by sis mnohem horší stroj >:D Ale u člověka, pro kterého je automobilový průmysl španělská vesnice (jak jsi dnes dokázal), se není čemu divit.
Mimochodem, XJ vychvaloval i náš starej dobrej Jeremy >:D A8 je nudná a bezcharakterní šedá myš (jako každé Audi), která je určená lidem, kterým řízení nic neříká a chtějí splynout s davem.
Člověka s Audi nadšenec počastuje vztyčeným prostředníčkem nebo v častějším případě si ho vůbec nevšimne, protože je to prostě auto od nejnudnější značky na světě, horší je snad už jen VW, Škoda, Hnůjdai a Kia. Na Jaguar budou lidi ukazovat palec nahoru, bude středem pozornosti a řidič se za volantem bude bavit a auto opradu řídit, ne se jen vézt jako v těch pikslách od Audi, BMW a Mercedesu.
Nejspíše i pomalé odezvy a těžkopádnost celého systému. Dost často se to v hodnoceních objevuje. Jag/LR/RR s centrálním počítačem začal později, takže ještě hledá cestu. Na první Command nebo MMi se taky nepěly chvály, o iDrive raději pomlčet. Není to dobře, ale některé věci prostě trvají...
2,6 mega za tohle? To si u Jaguáru ale hodně věří. Za to je M3ka E93 v plné výbavě a ještě mi zbyde pár set tisíc na benzín. Navíc dostanu pěkný interiér a V8. Cenově mi Jaguár tedy přijde dost mimo realitu. Zvenčí to vypadá dobře, ale vnitřek té cenové kategorii neodpovídá. Pokud by to bylo s V6 kolem 1,5 mega, tak by to snad bylo konkurenceschopné, ale takto to proti BMW a Porsche nemá šanci.
Fascinuje mě, jak tu vesměs všichni "tabulkaří", kategorizují, porovnávají parametry,............. věř tomu, že ten co má 2,5M v kapse tak přemýšlí trošku jinak. Teorii má u pr........, rozhodně se dřív zamyslí co za ty peníze dostane, než jestli kupuje tabulkově správně.
Vidím to tak, že popřemýšlí, co od auta očekává a kolik je ochoten za to dát. Přemýšlím, jaké atributy by někoho svedly přemýšlet nad F-typem jako přímou konkurencí pro M3...
I ten co má , musí teoretizovat,bez teoretizování by nemohli existovat teorie a ani svět by bez nich nemnohl existovat, ano teoretizuju a co je na tom, dělá to každý
Promiň a to je argument pro co? Že je F-type za 2,6 mega lepší sporťák než M3 za 2,3? Řekni mi ale nějaký jediný věcný argument pro to, abych se rozhodl pro F-type místo pro M3.
M3 není sporťák, ale jen trochu ostřejší sedan, F-type je čistokrevné sportovní auto, je modernější, má lepší motory (jo, včetně V6), je mnohem, mnohem hezčí, má lepší zvuk. Interiér není tak fádní a nudný jako v BMW a myslím si, že Jag šel s kvalitou v posledních letech hodně nahoru. Jaguar je prostě ikoničtější a ne tak fádní značka jako BMW, pro nadšence jasná volba.
Jízda je otázkou, ale pravděpodobně by F-type emtrojku na okresce vyklepnul.
Teď mi hlavně nezačněte psát něco o praktičnosti, to je jedna z posledních věcí, která majitele sportovního auta zajímá, to nechte čecháčkům s dieselovými kombi oktávkami, ikdyž je pravda, že zavazadelník mohl být přeci jen větší.
F-type má k čisitokrevnému sporťáku hodně daleko, jak jsem to auto viděl když to řídil Jeremy tak ta rezerva v kufru,to mě fakt dostalo >:D a při pomalé jízdě je type-F hodně tvrdý,rozhodně není pohodlný
boxster, nebo Cayman to je čistokrevný sporťák. F-type rozhodně NE
A zase opakuje Jezzu, lítající kluk Eda >:D Hele, F-type je sporťák jak má být, sice váží docela dost, ale to není až takovou překážkou. Tvrdost je naopak typickým znakem sporťáků a supersportů, takže si trochu protiřečíš, ne? >:D Pokud pro tebe představuje definici sportovního auta Boxster/Cayman tak ti uvedu auto, které si s nimi vytře podlahu - Lotus Exige S, můj osobní ,,dostupný'' sen. Fantastické hardcore auto, které je esencí všeho dobrýho co lze při řízení auta zažít :-)
Exige,Elise,Evora,Cayman patří mezi moje oblíbená auta a nechal byh si je postavil vedle sebe do Garáže a nech si ty silný řeči , že tady nějaký auto s tím druhým vytře podlahu, to co jsi napsal vůbec nedává smysl, meleš páty přes deváty, vzpamatuj se
Bla, bla, bla, po dnešku bych být tebou nikoho nepoučoval a někomu neříkal, ať se vzpamatuje ty ,,odborníku'' >:D Moje příspěvky smysl dávají a nejsou vycucané z prstu, narozdíl od těch tvých.
Tvrdost a tupost je typickým znakem idiotů jako jseš ty
tvrdost podvozku určuje tvrdot pružin a tlumičů,záleží jak se nastaví , některý supersport může mít měkčí podvozek, jak třeba nějaký sedan s nastaveným hodně tvrdým podvozkem, všechno je to o nastavení, třeba 458 může být při pomalé jízdě pohodlnější jak F-Type, i při rychlejší, záleží víc na podvozku,délku a umistění ramen a rozložení váhy
Mimochodem v Top Gearu udělaly test u některých aut kde jsou různé jízdní režimy třeba jako comfort a sport a zajeli čas s nomrálním nastevením a s sportovním nastavením a s sportovním nastavením to zajeli buď stejně,nebo dokonce pomaleji, takže mít ten nejtvrdší podvozek není žádná výhra. F-type není žádná výhra
u tohodle auta investovali víc do reklam,než do auta samotného
Na čistokrevné sportovní je poněkud těžké. Co je to "lepší" motor? V čem je lepší než M3ková V8? A lepší zvuk? Snad žertuješ? Ten Jag má jen hlučný výfuk, ale to z toho nedělá pěkný zvuk (inu Véčko). Asi jako když má někdo čtyřválec, dá pryč tlumič a slyšíš ten hluk a řekl bys, že je to pěkný zvuk. Já slyším u Jaga jen ubrblaný poladěný hlučný výfuk, ale ne pěkný zvuk motoru. Pěkný zvuk nedělá hlasitost nebo uřvanost tlumiče.
To se ani vzdáleně neblíží krásnému zvuku R6 (např. tady: [odkaz] (dej si od třetí minuty) a už vůbec ne sytosti S65ky. Nic z tohodle [odkaz] u toho Jaga neslyším, ty ano?
Interiér že není tak fádní? No, design je otázka subjektivní, ale když vidím ten volant Jaga, připomíná mi to japonská auta nebo Citroen. Středový tunel přístrojů až pod okno (to zas připomíná Astony), to není můj vkus.
Já neříkám, že to auto zvenčí není pěkný, ale to je asi tak vše.
Pan Beránek: Podle všeho jste zarytým fandou vrtulky, takže další argumenty nejsou potřeba, takhle zpochybňovat tak po všech stránkách povedené auto není dle mého na místě. F-type má obrovské kouzlo a charisma, což jsou výrazy, které jsou BMW cizí. Ale pokud vše pořád chcete svádět na slovo ,,subjektivní'', tak si lžete sám sobě, je to jen obyčejná zaslepenost.
Klidně řekněte, že Vám ten Jag zní líp než S65ka, je to každého věc, ale pak si prostě musím pomyslet něco o nutné návštěvě ušního.
Fandou BMW jsem, ale to neznamená, že bych se nenechal přesvědčit na jiné auto. Když mi ale argumentujete, že ta V6 v Jagu je lepší než S65 v M3 (psal jste "lepší motor"), ale pak na to nedokážete nijak zareagovat nebo svůj názor odůvodnit, tak se mi zdá, že zaslepený je tu někdo jiný. Klidně si nechám vysvětlit, v čem je ta V6 lepší, tak do toho. Nechcete přece, abych si myslel, že jste jen tak něco plácnul a teď to nedokážete odůvodnit, že ne?
Přemýšlím, proč vám ten Jag tak leží v žaludku. Popravdě mi stačilo jedno odpoledne, kdy jsem jel v koloně za V6 S a teď mě může jen mrzet, že nemám zbytečných 2,5 mega. Je mi jedno, že M3 je praktičtější nebo Boxster má cizelovanější podvozek, ten zvuk mi stačil. Zvuk M3 znám dobře a fakt se nechytá, minimálně v mých uších ne a opět je mi jedno, jestli je to motorem, turbem, nebo výfukem. Alespoň, že to není reprákama, jak to zcela jistě bude dělat příští M3... :no:
Na víkendové kochání autem nebo okreskou ideální, já v tom vidím problém jediný, s rezervním kolem se do toho nejspíše nevejde piknikový košík... ;-\
mnohym lezi jaguar v zaludku preto lebo si nechcu priznat ze nemecke sportove auta jednoducho na charizmu noblesu a krasu jaguaru mat nikdy nebudu a stve ich to.....
mam u * ze M3 spravi o pol sekundy lepsii cas na okruhu ako f type... skuste s oboma autami zastat kdesi v meste... ano presne tak.. M3 si vedla f type nikto ani nevsimne...
Mně spíš přijde, jako když se Jaguár snaží za každou cenu protlačit mezi D3+Porsche, ale je přitom dost křečovitý. Snaží se, něco mu jde (design exteriéru), ale jako celek není kompletní. Chyba mu ta lehkost a nenucenost sportovní aury BMW nebo Porsche. Když se na to auto dívám jako na celek, působí na mne falešně, a to hlavně tím odfláknutým japonsko-francouzským interiérem za cenovku 2,6 mega. Když by za to Jaguár chtěl 1,5 mega, tak OK, ale za tyhle peníze si hraje na něco, na co vůbec nemá. A proto na mne působí falešně a křečovitě.
Mně ale vůbec neleží v žaludku a opakovaně přiznám (a několikrát jsem to shora napsal), že se mi zvenčí F-type, ale i jiné Jagy, líbí. Zvenčí opravdu mají šmrnc, to nepopírám a ani jsem nikdy netvrdil opak. Když by to auto mělo tak pěkný interiér, jako vypadá zvenčí, bylo by po designové stránce skvostem. Jenže to nemá. Znovu to zopakuji, ten volant a interiér to je prostě katastrofa. Koukněte např. na tohle: [odkaz] nejen volant, ale celkově na ten interiér. O tomhle si Jag může nechat jen zdát.
Takže ano zvenčí paráda, zevnitř hrůza.
Jinak naživo jsem toho Jaga ještě neslyšel (pouštěl jsem si jen videa na YouTube), ale pokud tam je nějaké, na kterém má lepší zvuk než S54 nebo S65, tak sem s ním. A prosím "lepší zvuk" neznamená ukřičený výfuk.
Zase mám pocit, že se snažíte cpát F-type tam, kam sám podle mého názoru vůbec nemíří, je to auto na víkendové projížďky, umí jezdit rychle a svižně, ale není to jeho primární nebo jediné využití. Proto se mi líbí, že F-type má interiér spíše jako anglická klubovna, sportovní ale stále útulný a pohodlný. Nevidím smysl svého života v tom, nacpat do auta co nejvíce černé a občas to proložit karbonem nebo ocelovými lištami, to fakt není nic pro mě. Ale ten karbonový M-volant bych bral rozhodně víc, než klasickou verzi s třetím ramenem z hliníku, ten se mi opravdu hnusí...
Zkoumat zvuky aut přes Youtube, kde většina zvukových stop bude šeredně komprimovaná, to chce notný kus odvahy. Než jsem to auto potkal naživo, taky mě nechávalo chladným. A nechápu, proč sem pořád cpete motory, které už mizí v propadlišti dějin, jeden dávno, u toho druhého nevím, jestli se dá ještě objednat, ale i kdyby ano, tak má před sebou posledních pár měsíců života. Příští BMW M3/4 asi bude znít dost jinak (turbo) a určitě ho utlumí tak, že ho budou doplňovat reproduktory, aby něco bylo vůbec slyšet. Dobré pro auto na každý den, ale ne pro radost na víkendy...
Neřekl jsem, že je lepší. Kdyby byl v autě, se kterým mám denně jezdit 500 km, asi by mě s...
Ale takhle mě donutil sehnat si další prasátko na spoření. A to není špatný výsledek, nemyslíte ? ;-)
mě ne, tobě chybí základní znalosti, místo topgearu si anstuduj autokatalogy a přečti si něco o historii.
A hlavně se zkus v pár autech projet. Já narozdíl od tebe sem jel jak německou prémií (BMW 7, MB S, tak tím Jaguarem, amerikama, atmoférama, kompresorovým motorem i turbem)....
Můžu ti směle říct že kompresor je z přeplnovaných motor co se týče zvuku, reakce na plyn a zátahu od nízkých otáček nejlepší....
Boxster je roadster. Sporotvní roadster, pokud za sportovní vůz považuješ každé 2dveřové kupé či roasdter, pak je sporták i Camaro, Mustang nebo třeba Opel Calibra >:D
Pojem sporťáj je hrozně obecný, každopádně boxster je lepší a sportovnější jak F-type
F-type není špatné auto, je výborné, ale na boxstera nemá, boxster je dál mnohem dál a to stejné bude platit o F-type s střechou- Cayman bude taky lepší
Kde jsem napsal, že je V6 lepší než R6? Reagoval jsem jen na téma zvuku V6 v Jagu vs. S54 nebo S65. Pokud mne chceš přesvědčit, že ten Jag zní líp, tak sem s nějakým zvukovým videem.
Aha, tak to jo. Já už se lekl že máš připravenou nějakou obsáhlou teorii že je lepší R6 než V6.
Kdysi sem podbný elaborát od někoho totiž četl, má jednu skulinu na kráse a to tu že většina firem vyrábí motory V6, nikoliv R6 :-)
MrBeránku, já s ním jel a věř mi, je to jinej druh sportu...zcela jinej a nekoupil bych za stejný peníze M3. Opravdu ne a to beru M3 jako naprosto fantastickej model.
F-type konkurence M3?
Ale jdi, M3 bude mít konkurenci, ale jinou. Bude se jmenovat Cadillac ATS-V. Těš se, M3 rozcpuje na hadry co se týče jízdních vlastností >:D
1) Dojem...zevnitř i zvenku úplně jiná liga a to včetně použitých materiálů, poslední Ečková řada byla taková spořivá...
2) Výkon...papírový rozdíly v desetinkách jsou k ničemu, tenhle kompresorovej V6 nejede o moc hůř než brutální V8. Kdykoliv a kdekoliv
3) Řízení/převodovka/podvozek...jinej přístup, oba jsou fantastický
Zkrátka a dobře...M3 je kupé vycházející ze sedanu, ikona, sportovní auto atd. F-T je překrásnej roadster, naprosto svébytnej a vymazlenej, široká/nízká, expresivní placka s úplně jiným základním vjemem. Když uvažuju o jednom, druhý je pro mě pasé.
A F-T je natolik dobrej, že jednoznačně jeho.
Rozhodovať sa medzi M3 a Fkom, je ako keby si premýšľal, či si dáš creme brulee, alebo krvavého T-bone. >:D obe veci sú vynikajúce, obe k jedeniu, ale zároveň obe úplne iné svety.
z hladiska sportovych vykonov su si samozrejme mnohe sportove auta podobne ... ale tu ide o nieco ine.... ano M3 je sportova a aj carrera aj cayman aj lotus evora aj megane RS ..... ale tu ide o nieco ine pri aute typu f type.... ide tu o eleganciu charizmu krasu, z f-type dycha doslova neskutocna aura noblesy... je to uplne iny svet ako carrera alebo M3 ..... clovek kupujuci si F type ho nekupuje preto ze chce byt najrychlejsi na nordschleife ale pre nieco ine.... pre neskutocnu krasu elegancu a emocie ktore z auta vyzaruju..... to auto posobi doslova ako magnet ... co sa o carrere ani M3 neda povedat... to su uz skor take tuctovky a charizma je u nich cudzie slovo... v noblese charizme a krase M3 s porsche dohromady nesiahaju F-type ani po blatniky.... f type je iny svet.... auto skutocnych gentlemanov... auto pre maximalnych milovnikov elegancie noblesy a estetiky..... auto skutocnych labuznikov tohto sveta.... cert tam po tom ze M3 bude rychlejsia na okrske.... f type je o inom... nie je to o maximalnom vykone a zrychleni... je to o noblese estetike a inom svete... svete do ktoreho porsche a bmw nikdy nevstupia lebo na to nemaju ;-) ....
f type by som radil uz skor k astonu a bentley... teda do sveta skutocnych kralov noblesy :yes: