Nejnovější Jeep se představil už loni na podzim, stále ale budí dojem všude, kde se objeví. Jak si vede s malým turbomotorem, převodovkou DDCT a předním pohonem?
Tohle může za Jeep považovat jen totální análfabet a může to mít sebekulatější světla. Interiér alá Tipo a vyhoněná 1.4. Zvenku subjektivně nevkusná nechutnost. Že marketing dělá divy je mi jasné, zvlášť pokud je něco v kolonce "crossover". :no:
Interiér žádná sláva, sedačky ujdou, ale palubka zvláštní, materiály s ohledem na cenu taky nic moc, sedí se celkem příjemě, ale nic extra, co konkurence neumí. Rozumem bych nevolil a srdcem taky ne. Pro někoho to možná je stylovka, ja bych radši skočil po něčem jiném.
To sice jo, ale v dnešní době není 103Kw na 1,4T nijaká extrémní hodnota, je to spíš takový lepší výkonový průměr. Ani těch 125 Kw ještě není žádný extrém.
Tak zase nezachadzejme do stredoveku, nebo americkych aut vcerejska >:-[] , honda mela atmosferickou 1,6 s 160k snad uz pred 20 lety. Ano, jina emisni norma, ale taky jina doba, ergo 100k na litr objemu mi prijde naprosto normalni hodnota na atmosferu, oznacit na tento vykon naladeny turbomotor jako vyhoneny mi tak na prahu roku 2016 prijde lehce mimo.
Nemám rád radikálne výroky ohľadom designu, ale tu sa musím pridať, je to skutočne jedno z najškaredších a najnevkusnejších áut na trhu, v tom by som sa hanbil jazdiť. 8-s
cherokee treba v ciernej farbe... a s doplnkami.. potom to bude ten spravny "tyrranosaurus" aj do terenu ;-) .... v mestskej modnej bielej s megaplochami cierneho plastu po boku je ozaj nepekny a dehonestuje to jeho meno....... ale v ciernej s terennymi masivnymi pneu... a nejakymi expedicnymi svetlami na streche .... a par dalsimi vizualnymi doplnkami od jeepu je to best of best .... proste pecka auto ktore je ozaj jeepom ako ma byt .. mne sa paci :yes:
Někdo tu psal, že vypadá jako parodie na Jeep. S tím souhlasím, ale dodávám jako parodie v dětském časopise. Nijak mě Renegade nezaujal, nepřišel jsem mu na chuť. To už mnohem spíš Cherokee, ale obecně dodnes krásný a působivý (ať už před nebo po FL) Grandčíro. ;-)
Souhlas, o "hanbení se" bych nepsal, ale neumím si představit důvod, který by mě vedl ke koupi téhle zpatlaniny. To samé zabaleno do 500x je designově jiný vesmír, chtít v této třídě krabičku, pak yetti. ;-)
Ale zase objektivně: nejsou v tom sami. GM a jeho úspěšné tažení v posledních letech má už taky dost "obětí" (Oldsmobile, SAAB, Pontiac, Hummer, Saturn) a Ford kdyby své prémiové značky včas neprodal, tak už tu nejspíš Jaguar, Land - Rover, Aston Martin a Volvo taky nejsou. Mistrem v neschopnosti byl však z mého pohledu koncern British Leyland, kterého se snaží Fiat v posledních letech "překonat" a likvidací Lancie to už dotáhnul minimálně na plichtu. >:-[]
Hm hm, motor se právě neblýskl, ale i tak ho považuju za nejlepší volbu... dvoulitr za 700 je trošku rozmařilost, tohle stejně není auto pro lítání na dálnicích, ta 1.4T by měla být přiměřená. Možná to s manuálem bude o kousek lepší...
Trošku škoda, že se Fiat... ehm, Jeep nepochlapil a nedal FWD + MT tu silnější 1.4 125kW, ta by k té "dostatečnosti" 1.4 103kW přidala kapku radosti navíc...
tahle kombinace mi přijde taková divná. Dvouspojka mi pocitově k takovému autu moc nesedí (ale neřídil jsem). Buď manuál, nebo ten 9st automat.
Jinak naživo se mi Renegade líbí. Je to designově taková karikatura klasických Jeepů, ale v dobrém. A kdo od něj chce i slušné terénní výkony, může sáhnout po Trailhawku.
Pro mě vychází v této třídě jednoznačně nejlépe Vitara S, motor má podobné parametry a je cca o 100 kg lehčí. Sice nenabízí s tímto motorem 2WD AT, nicméně za podobnou cenu máš 1,4 Turbo 4WD AT ;-)
Opravdu jsou ty místy kýčovité detaily tak stylové? A není to třeba tak, že retro musí dělat ten, komu se nepodařilo uspět s ničím novým? Každý ať si odpoví sám.
Tíhu toho designu hlavně neunese sám renegate, je toho moc na malém prostoru, snaha o jeepovské vyznění v každém detailu, nejde o to, že je to ve stylu krabičky, ale o to, že ta hranatost je nacpána do každého prvku a "offroadovost" v přehnaném olepení plastem. Podívej se třeba na 3dv wranglera, podobný půdorys, čistá krabice, ale ten design má styl, hlavně proto, že není překombinovaný. Renegate se prostě nepovedl.
OK, s tím designem je to otázka vkusu každého soudruha. Mě se Renegade nelíbí moc proporčně (což je pro mě základ), ale ten hračkoidní koncept se mi docela líbí. Nemít zejména tak zapadlý kola, tak se mi líbí. Ale že by to nebyl designově Jeep? To bych fakt neřekl. Je to Jeep na první pohled, i když někdo může oprávněně namítat, že vzhledově nepovedený Jeep. ;-)
mozno by sa zenam viac pacil 500X ;-) ako tento jeep ... mozno ... ale mne je z tejto dvojice jasne blizsi prave renegade.... a vlastne ani moc neriesim preco.... proste to tak vnimam... ako modne SUV do mesta si svoju funkciu splni iste dobre suhlas ... :yes:
... a je jasné, že tento design opravdu rozděluje.
Někdo je toho názoru, že je to dobře, jiný oponuje a další je rád, že není nuda. A tak jsem se podíval na prodeje. V Evropě se prodává od 7/2014, v USA od 3/2015. V současné době činí PRŮMĚRNÉ měsíční prodeje v Evropě 4500 ks a v USA 5500 ks. Je to dost, nebo málo?
Jsem skálopevně přesvědčen o tom, že FCA počítal s mnohem vyššími prodeji. Například Mokka, přímý konkurent prakticky ve všech parametrech vyjma světlé výšky, má prodeje letos 138 tis ks (ale jen v Evropě), zatímco Renegade 44 tis ks (jen v Evropě), popř. 89 tis ks (Evropa a USA dohromady).
Čili: rozporuplný design prodeje spíše snižuje, byť povzbudí ke koupi i ty, kteří jsou vyslovenými individualisty. A jsem si zcela jist, že pokud by Jeep aplikoval strategii "rodinného" designu (tj. jednotného stylu pro všechny třídy vozů podobně jako Ford, Škoda, VW, Audi, Seat, Opel, Peugeot, Renault...), a pokud by tento design vycházel z Grand Cheeroke, byly by prodeje Renegate nejen značně vyšší než dnes, ale znamenaly pro Jeep důkladný průnik na Evropském trhu, o němž FCA stále jen sní. Stejně jako Cheeroke, je i Renegade hloupým krokem PROTI úspěchu na trhu, a to hlavně svým designem (kromě nedostatečné kvality výroby a spolehlivosti). Jak zbytečné....
No, horší to asi už být nemůže, Jeep předposlední, Fiat poslední, samotný šéf přiznává, že se musí zlepšit a šéf odpovědný za kvalitu dostal padáka.
[odkaz]
[odkaz]
Asi tak... stejně jako použití jiné jednotky prodeje je sice působové.. ale lacině.
Je fakt že cca 12 tis za měsíc u Mokky proti 10 tis Jeepa už nezní tak drsňácky.. zvlášť při vědomí, že Renegád má "vedle sebe" právě Iksko... se kterým sdílí náklady na vývoj. ;-)
Pozoruhodné.... kde jsou listopadová čísla k dispozici? Můžeš prosím uvést zdroj nebo link? A jedná se o prodej v Evropě, v USA nebo v obou částech světa dohromady?
... ano uznávám, zapomněl jsem přidat v USA prodeje Chevy Trax 2015 (50.226 ks). Pak by srovnání Mokka+Trax vs. Renegade bylo spravedlivější.
Pokud by nastal problém, že by někdo chtěl přidat F 500X a jeho prodeje v USA, pak zdroj říká toto: [odkaz] A to je vážně na ručník v ringu. I když od nedávného uvedení tohoto modelu do prodeje v USA prodeje stále stoupají... :-) ... do závratných výšin!
A ještě dotaz: co je kromě prodaných ks "jednotkou prodeje"??? Nechám se poučit.
Jak Cherokee, tak Renegade se měsíčně prodá víc jak 20k kusů a oba modely mají hlavní zásluhu na rekordním růstu značky. Tolik ke tvým úvahám o nesmrtelnosti chrousta.
cherokee je úspěšné jen v USA, jinak je to propadák.
Jenže v USA se brutálně propadá značka Chrysler a dodge. Chrysleru už nešlape ani 200ka, Dart je totální fiasko a dolů už míří i zastaralé minivany.
FCA potřebuje nutně v USA tak 3 nové modely a tak 8 obnovit. Jenže na to nemaj děngy, všechno se zpožduje a v osobákách dostávaj brutálně na frak od japonců korejců i GM >:D
To jsou pozoruhodné údaje.
Já mám jiné:
a) USA 2015 [odkaz] (cca 8 tis. ks poslední 2 měsíce)
b) Evropa 2015 [odkaz] (cca 5 tis. ks poslední dva měsíce).
V obou případech se jedná o 2 nejlepší měsíce v tomto roce, tj. 13.000 za měsíc na obou koncích Atlantiku. Kde je těch "víc jak 20k kusů" ?
Ani Mokka nedosahuje 20k za měsíc, ale prodává se jen v E. Pokud započtu Trax v USA, pak měsíčně vylezou prodeje těchto dvojčat na 21k měsičně.
Jak koukám na tato čísla, závěry mé analýzy dopadu škaredého designu Renegade (a pochopitelně nevalné kvality a spolehlivosti) jsou stále správné. I přes ubohé slintání a doslova vymýšlení si argumentů mnoha zde "diskutujících" imbecilů.
Ti, kteří neustále plkají zde o tom, jaká je ACZ novinářská žumpa, pomíjejí skutečnost, že stejnou žumpou jsou např. Wolff, Já První 123, zlysoused.... Fakt žumpa všech žump!
Hm, brazilská čísla neznám... Ale na váhu argumentů mohu přihodit Čínu: tam se Renegade neprodává, ale Buick Encore ano (82.000 ks loni). V USA pak Encore dosáhl na 49.000 ks loni a v obou případech letošní čísla vykazují cca 15% růst.
Mažu Tě ze seznamu "žumpa"...
No, to si zase můžeš k Renegade připočítat cca 10k měsíčně sesterského F500x. Ale nešlo mi o to dohadovat se, jestli jsou úspěšnější malé crossy FCA, nebo GM. Reagoval jsem hlavně na to, že se Cherokee a Renegade moc neprodávají, což není pravda. Jinak já jsem nikdy slovo žumpa ani jiná agresivní označení vůči redakci ani diskutérům zde v diskuzích nepoužil. Stejně tak mě sotva můžeš označit za slepého obhájce FCA, protože mu tady pravidelně nakládám, pokud si to zaslouží, což není případ Jeepu.
Jen na vysvětlenou, můj příspěvek se dotýkal vlivu rozporně vnímaného designu na prodeje. Proto nemohu 500X zařadit do přehledu na straně Renegate (FCA), neboť jeho design je bezvýhradně povedený a rozhodně prodeje podporuje. Spíš bych jej zařadil do přehledu na straně Mokka/Encore/Trax, jejichž designy jsou přijímány velmi vlídně.
Proto také stále trvám na tom, že Renegate by se prodával řádově lepším způsobem, pokud by jeho design byl odvozen od GCh a nebyl tak slaďoučce a groteskně dětinský. Dospělý vzhled by Jeepu získal nové zákazníky a to hlavně v Evropě, pro jejíž trh je Renegade hlavně určen.
Totéž platí pro Cheeroke, jenž je svou velikostí ok, ale využití vnitřního prostoru je u něj tragicky špatné a jehož design předku opět více odrazuje, než získává.
V obou případech pokládám za chybu, že se vedení Jeepu rozhodlo tyto projekty realizovat v takovýchto podobách. Jejich deklarovaným cílem bylo získat zákazníky mimo tradiční okruhy v USA a prolomit nedostatečné prodeje v Evropě. Čili tohoto cíle nebylo dosaženo (a pravděpodobně ani nebude) a design má na tom nepopiratelnou "zásluhu".
Čím více o tomto problému v podání Jeepu přemýšlím, tím větší záhadou pro mě je, proč se jeho manažeři prostě jen nerozhodli zopakovat úspěch GCh... To prostě nemá hlavu ani patu. A je to taky další problém pro jejich italského partnera. který chtěl pomocí Jeepu získat peníze na financování projektů AR a Maserati. Proto taky ty neustálé odklady.... Inu, design se u tak masově prodávaných výrobků, jako jsou auta, opravdu nevyplácí takhle podcenit!
Pro úplnost jsem se podíval ještě na Cheerokeho: v USA jde opravdu o úspěch, jeho 179.000 ks loni a letos (bude ještě o 3 měsíce více) je o 4,4% více, než prodeje jeho předchůdce Liberty v jejím nejlepším roce 2002 (171.000).v USA tedy Cheeroke problém nemá, ale má jej v Evropě: zde se loni prodalo 8.629 ks, což se ani náhodou neblíží k prodejům Liberty zde (15.000-17.000 v letech 2002 - 2005). Přitom motoricky i převodovkami i kvalitou jízdních vlastností je Cheeroke o galaxii dále, než Liberty. 4ili: design opět pracuje v neprospěch Jeepu...
Cherokee je podle mě v Evropě především cenově mimo, proto má slabé prodeje. Je to přímý konkurent např pro CR-V a přitom jeho cenovka začíná víc jak o 300t výš.
No ale stejně: kdo ze zájemců o X3, Q5, GLC pomyslí také na Cheeroke? Pokud má tuto cenovou úroveň, musí se srovnat s takovou konkurencí. Nebo s XC60. Její prodeje a prodeje Cheerokeho jsou jako nebe a dudy při zhruba stejných cenách. XC60 milují jak chlapi, tak ženy. Cheeroke si zákazníky hledá tak ztěžka...
Právě proto píšu, že má v EU problém v ceně, protože Cherokee není konkurent pro X3 a spol., ale pro CR-V, RAV4 a spol. Nakonec i sám Jeep to deklaruje (a v USA to tak je i cenově), že konkurenti jsou hlavně tyto auta.
S každým s kým sem mluvil říká že je to po designové stránce hnus a neopřel by si o to kolo, takže jen v ceně skutečně problém nebude. Osobně neznam nikoho, komu by se to líbilo.
Já nevím. Na Cherokeeho znám názory akorát odsud z diskuzí a ty jsou rozporuplné. Mě osobně se líbí v některých verzích a některých barvách. V jiných moc ne.
Třeba v této verzi se mi moc líbí. [odkaz]
Pokud by ale byl problém nejenom v ceně, ale i vzhledu, tak by se nemohl v USA tak dobře prodávat. Nebo myslíš, že mají amíci tak odlišný vkus? Přitom i na amerických diskuzích je to samé ugly a pod a přitom se tam dobře prodává.
Spousta lidí zbožňuje premier league, ačkoliv sami netrefí ani z malého vápna... Spousta lidí miluje chasnický styl offroadu, ačkoliv největším dobrodružstvím pro ně je trefit parkovací lajnu u kauflandu.
Ano, přesně sem míří Renegade 1.4. Přesně pro tyto nálepkové řidiče je postaven. A netřeba to vnímat jakkoliv negativně. Renegade přináší svěží image mezi benzinové předokolky. Někdo se může uslintat za Oktávkou, někdo stejnou částku raději vyhodí za Renegade v benzinu v předokolce....
Je třeba počítat s tím, že při první pražské sněhové kalamitě způsobené nášupem 5 cm bílého poprašku budete s tímhle Jeepem ne úplně chtěným středobodem pozornosti, ale kolikrát za rok si uříznete tuhle ostudu? Navíc aspoň budete moct v pátek večír u pivka pokecat se sousedy, který to samý zažili ve svým Freelanderu, Tiguanu, Yetině, Céervéčku, Ravce, Sportydži, Tucsónu, Kuze...
Tenhle Jeep je zkrátka excelentně vybalancovaný model pro eurokovboje. Míří do ulic maloměst, měst, velkoměst a všeho, co zavání emisní zónou. Veškerá kritika v testu je dokonalým novinářským zmatením mysli autora. Protože kdo nehledá tyhle vlastnosti, zvolí Renegade AWD v dýzlu. Ale kdo nechce platit za něco, co k životu nepotřebuje, kdo nechce zbytečně krvácet na provozu, kdo ví, že čistit wapkou marast má řidič zetoru a ne lázeňský švihák, tak přesně pro toho je tenhle Renegade jasnou volbou.
Bravo, Jeep (Fiat), tohle se vážně povedlo :yes::yes::yes:
V zásadě souhlas.. snad jen s tím, že pokud bude mít slušný pneumatiky, tak se v té Praze nedostane do problémů ani při úplně kalamitě - to jest až 4cm u Muzea! ;-)
Tohle bych si koupil výhradně ve verzi Trailhawk. Protože když už je to malej Jeep, hanba by mě fackovala zahrabat se tam, kde Octavia 4x4 jede dál. Přední náhon odpustím autům typu ASX, Yeti, Qashqai, ale ne Jeepu. Byť je to tak trochu dost "íčko".
Ale v té verzi je to už zase nesmyslná cena...
P.S.: Mimochodem, mrkněte na Youtube, co s tím Traihawkem jezděj za traily..
Pokud ti jde o 4x4, tak ho můžeš mít i v jiných, levnějších, verzích, než je Trailhawk. Ale jinak ano, taky se mi nejvíc líbí TH. Ale chápu, že si někdo koupí předokolku třeba tam, kde nikdy nesněží a nehrozí, že by se dostal do situace, kde se zahrabe. A taky bych nechtěl zažít tu ostudu, že s Jeepem visím někde v zasněženém kopci, zatímco Octy a Golfy 4x4 kolem mě v pohodě jedou.
sledujem toto auto ale vo verzii trailhawk a rozmyslal som nad nim pre zenu vs subaru XV, aj ked by som radsej jeep benzin 170k, druha moznost ze by som trochu potesil aj seba cherokee 3,2 alebo forester XT, dakujem za relevantnu radu