První test nové Kie Carens jsme vám exkluzivně přinesli týden před zahájením prodeje. Dnes jsme sáhli pro variantě se slabším motorem a výbavou Comfort Plus.
realne asi ten rozdiel v spotrebe voci GDi nebude zase az taky velky... a rozdiel v cene medzi 1.6 GDi a 1.7 ( 85KW ) je 1400 eur a 1,7 ( 100KW ) verzii az 1800 eur ..... pri benzine odpada filter pevnych castic.... a s tym spojena financne nie najlacnejsia vymena ako aj problemy s turbom ako takym ktore aj pri diesli ma len istu zivotnost.... pre mladu rodinu ( 4-5 clennu ) ktora nenajazdi toho zase az tak vela sa mi vidi zakladne GDi uplne idealne a bezprolemove ( bezudrzbove ) .... a cenovo pristupne... 16 900 eur je rozhodne prijatelnejsia cena ako uz vyse 18 tisicove palky za zakladny diesel.... ktory vykonom zakladne GDi nepredbehne naopak.... je pomalsi v zrychleni takmer o 2 sekundy a aj ked to nie je velmi podstatny udaj u rodinneho auta... 13s je uz relativne dost.... GDi dokazuje ze sa nestrati ani v carense... a ako zaklad sa mi vidi lepsia volba a do buducna aj menej financne narocna ako diesel..... samozrejme vsetko zavisi od poctu nabehanych km za rok.... ale kto s carensom neprejde rocne viac ako 20-25 tisic tak mu je diesel zbytocny a neusetri.....
prakticky a velmi dobre realne podany videotest je tu: [odkaz] len skoda ze opat testovany kus je diesel
PS: tak nakoniec som nasiel aj 1,6 GDi testovane.. a dokonca v cestine... [odkaz] ;-):yes:
Zrýchlenie je asi tá posledná cifra, čo majiteľa rodinného auta zaujíma, časy, keď väčšina áut papierovo zrýchľovala za 18-20 sekúnd sú preč, a myslím, že ani s Formanom 135, ktorý sa tiež papierovým zrýchlením veľmi chváliť nemohol, som nebol na cestách žiadnou brzdou... Naopak, dnes mnohí vodiči silných áut napriek množstvu koní pod kapotou s automatikou zrýchľujú z nuly na päťdesiatku tak dve a pol minúty...
Benzín by som v takomto aute asi nechcel, je predpoklad častejších jázd pri plnom obsadení a s batožinou, takže tam to na spotrebu pod 8 litrov nevyzerá.
Skôr ma trochu prekvapuje spotreba testovaného diesla, rovnakú priemerku mám s Renaultom Kangoo (6-kvalt, 78kW, 240Nm), ktorý má aerodynamiku podstatne horšiu. Známy s Renaultom GrandScenic jazdí podľa palubného počítača za 5 a niečo, takže šesťlitrový priemer u Kie nie je dôvodom k spokojnosti.
Rozdiel v spotrebe je na úrovni dvoch litrov medzi benzínom a dieselom. Každý si musí sám zpočítať či sa mu vyplatí kúpa CRDi. Čo sa týka dymamiky, tak porovnávať šprint z 0-100km je v reálnych dopravných situáciách skôr rarita, ale je fakt, že benzín vyhrá. To čo je podstatnejšie je pružné zrýchlenie a točivý moment. Povedzme zrýchlenie zo 60 na 100km alebo z 80 na 120km a to už jasne CRDI dominuje čo je pri predbiehaní žiadúce. Celé je to jasne citelné pri plnom zaťažení auta.
slabsi, tezsi a s vetsim aerodynamickym odporem carnens opro
ma ve 130 příjemných 2600ot, zatímco ceed toci benzinovych 3000ot.
proc?
me to nedava zadnou logiku a kdybych se nahodou nekdy rozhodoval pro sazomet (jakoz jsem odpurcem sazometu), tak tohle bude jeden z duvodu, proc do ceed nejit
Re: slabsi, tezsi a s vetsim aerodynamickym odporem carnens
to vi prece kazdej
proc tedy 1.6crdi 94kW v ceed toci ve 130km/h 3tis ot, tedy vic, nez kdejakej i slabsi benzin??
anebo o 400ot vic nez 85kW ve vyssim a tezsim carens??
Re: slabsi, tezsi a s vetsim aerodynamickym odporem carnens
Starší generace Ceed a i3O CRDI 85kW točí ve 130 km 2550 ot (s 6ti rychlostní převodovkou), při 3000 ot je to cca 160km. Nový i30 a Ceed s 94kW mají 6ku delší a točí ve 130 km 2400 ot.
Re: slabsi, tezsi a s vetsim aerodynamickym odporem carnens
vychazim ze včerejšího clanku zde na auto.cz :
[odkaz]
Ten totiž stoupá od zhruba 1800 otáček nesmírně plynule a nejvyššího bodu dosahuje ve 4000 otáček (přesně změřeno při 3940 ot. / min při rychlosti 172 km/h), tak jak je uvedeno v techničáku. Nejvyšší dosažená rychlost byla 196 km/h při 4490 ot. / min.
když si to prepocitas, tak 130km/h odpovida cca 3tis otacek
Re: slabsi, tezsi a s vetsim aerodynamickym odporem carnens
pisou o nejvyšší dosazene rychlosti bez specifikace kvaltu.
ale pravda, nektery auta maj maximalku na nižší kvaltu.
ja mam třeba na 5 i na 6 stejnou maximalku - něco přes 220
No je nutne si uvedomit, ze tato MPV si porizuji rodiny s 2 detma, takze vzadu nemuze byt bocni vedeni, protoze by se tam nevesli autosedacky. 3 autosedacky budou jen tak tak a ne kazda autosedacky se tam vejde - je lepsi sahnout po vetsim MPV.
Mohu se zeptat, ktere MPV je na tom s tim naklanenim hur ? Toyta Verso pritvrdila, zvlaste po faceliftu, C-max je podvozkovy MPV kral atd. Naklaneni a pohupovani nemusi deti snaset dobre.
Jak pise kolega nade mnou, motor pri 130 toci zbytecne moc, mam pocit, ze naftaci u konkurence toci mene a je to prijemnejsi.
Kdyz jsme vybirali auto pro 5ti clennou rodinu, tak z ,,mensich" MPV nakonec nejlepe vyslo Toyota Verso.
verso vychadza dokonca aj o chlp lacnejsie ako carens ale na druhej strane je mensie... vsetko je to o kompromisoch ... mne osobne sa carens zvlast s motorom GDi pozdava .... mnoho ludi ani v pripade MPV nejazdia nejako prehnane vela ako si kazdy mysli.... takze diesle sa ani tu vzdy velmi neoplatia .... vyhoda mpv je skor vo variabilite, priestrannosti, v tom ze na zadne sedacky date 3 detske autosedacky a ze mate velky kufor, vyssi posed, proste rodinne auticko... ale velakrat ani otec rodiny s takymto autom nespravi rocne viac ako 15-20 tisic km... takze sa naskyta otazka preco by nemohol byt GDi motor tiez velmi zaujimavou zakladnou volbou..... podla mna je z hladiska aj dalsej udrzby a servisu jasne vhodnejsi ako diesel a pri castejsej jazde po meste to s dieslom tiez nie je ziadna vyhra ( ani v spotrebe ) .....
ale ano verso po facelifte je skutocne krasne auto... aj mne sa paci a asi by som ho uprednostnil pred carensom ;-):yes:
Ano s tim najezdem a kolem motoru souhlasim, vsak jsem nase MPV koupil v benzinu, i kdyz jsem predtim mel naftu.
Nicmene Verso je podle tabulek vzadu sirsi o 2 cm, coz vypada jako zanedbatelne, ale pri pokusu umistit 3 autosedacky dozadu je potreba doslova kazdy milimetr. Verso je pojme jen tak tak a je pioblem se zapinanim, proste ta dira mezi aurtosedackama je mala na to, aby se tam vlezla ruka. Pokud je Carens o 2 cm uzsi, bude problem jeste vetsi. Samozrejme zalezi na sirce autosedacek, vajicka pro nejmensiho atd. (my mame 2x Rommer kidfix + vajicko). To je problem vsech MPV v teto tride.
Kufr ma pravdepodobne vetsi Carens, ale Verso ho ma hlubsi - skryte misto pod podlazkou podlahy. Pokud uz rodine nevozi kocarek nebo jen mensi golfky, pak je vice nez dostatecny v obou autech.
Ja pro Verso hodne dlouho bojoval, ale pak jsem zkusil umistit 3 autosedacky do S-Maxe a bylo rozhodnuto.
Diesel vs. benzín, jestli nejde taky o to, že s rodinným mpv jezdí docela často celá rodina, jak už z názvu vyplývá, to je taťka, mamka, synek, dcerka, pes, kočár, odrážedlo, přenosná lednice, zahradní gril..a ejhle carens má sakum prásk 2 tuny. A tobě nedává smysl naftový motor oproti, zde si dovolím tvrdit, nepřesvědčivé benzinové 1,6? Když jsme jeli 2 lidi v Ceedu, GDI v poho, ale do většího těžšího mpv bych snad už i já radši vrazil naftu.
Je pravda, ze s tou 1.6 GDi to nebude trhac asfaltu a pro castejsi jizdy s celou rodinou to chce silnejsi benzin. Ale ,,vyplati" se vubec nafta ? Beru to podle sebe, kdy jsem pro klidne svedomi bral lepsi drazsi naftu a v zime jeste drazsi maxxmotion, takze jsem proti benzinu defacto neustetril. Kratsi jizdy znamenaji brzkou smrt DPF a EGR z toho take nebude nadsene.
No ale spousta lidi ma C-Max s motorem 1.6 nebo Verso s 1.6 a jsou spokojeny.
presne tak... zvlast jazda po meste na kratke vzdialenosti naftakom je ciste trapenie diesloveho auta.... a na tu jednu dovolenku k moru raz rocne na tej rodina nejako na palive az tolko neusetri.... samozrejme ze vacsina voli benzin.... tabulky predaja MPVeciek to tiez pekne ukazuju :yes:
řešil jsem stejné dilema. Mám atmo benzín 140hp a pokud jedu sám, dostanu se někam na 8 litrů po dálnici při tachometrové 140Km/h.
Při naložení mi leze spotřeba jen o nějakých 0,5 litru nahoru. Auto má 1520 s řidičem. S rodinou a bagáží tak 200kg kilo navíc. Takže za mě, nafta nemá smysl.
Jinak papírová kombinovaná spotřeba 7,2 je čisté scifi
Když to všechno přepočítáš na kačky, tak zjistíš, že se nafta nevyplatí. A zjistíš taky to, že se ani benzín nevyplatí, že se vlastně celé auto vůbec nevyplatí. Jinak souhlas se vším, cos napsal, když bude auto jezdit převážně krátké štreky po městě, trpět bude dpf, egr, řidič (auto netopí, klepe se, dělá randál) a pěší v ulicích.
vela ludi tak aj bohuzial jazdi... kupia si diesel a jazdia s tym po meste.... sem tam cez vikend si vyberu niekam na zahradku 20 km od domova a su happy ze jazdia lacnejsie... ale ze im diesel v meste denno-denne trpi akosi nevidia... a potom sa cudujeme ze mame plne bazary 3-4 rocnych "novych" dieslov ktorych sa majitelia chcu zbavit ;-\
ktora mi tiez dava za pravdu jasne vidime: [odkaz] ze ono ten benzin v MPV nakoniec jasne poraza diesel... :yes: podiel dieslovych carensov je mensi ako tretina z celkoveho poctu ;-)
takze za mna takisto carens by som volil zrejme s GDi :yes:
...Na tohle auto jsem byl docela zvědavý - porovnávali jsem s konkurencí a nejvíce nás zaujalo:
pozitiva - povedený interiér, příjemné materiály, líbivý design, zajímavá cena (vzhledem k výbavě)
negativa - nízko položená zadní sedadla (na kategorii), malý kufr (dvojitá podlaha, kterou nelze zcela demontovat, pouze zadní dvě třetiny, schánka u víka zůstává...), horší výhled šikmo vpřed
Jízdní vlastnosti OK, sice pro mne jako příznivce Fordu slabší, ale pro drtivou většinu zákazníků budou naprosto vyhovující
v tomto teste to vidia opacne..... sedadla sa im zase zdaju prilis vysoko teda aspon predne: [odkaz] .... pretoc si to na cas 4:30
takze vsetko asi zavisi od postavy ;-) ... co je jednemu nizke inemu je vysoke a naopak
inak za mna osobne asi by som skor bral ceed kombi ako toto mpv ( ak by som chcel viac prestoru ) ktore je uz podstatne drahsie a rozdiely v priestornosti kufra a interieru su uz relativne male... voci kombiku
Máme C-Maxe a jakkoliv vzadu nesedávám, pocitově jsem si v Carensu nebyl schopný sednout jako člověk (mám 178cm - tedy normál). V ten samý den jsme prošmejdili fordy, VW a Opel...přímé porovnání je vždy nejlepší...a ten pocit zlomených končetin zůstal.
Pokud budeme srovnavat s naftou, pak bych radeji vzal Verso 2.0 D4D. Mozna je to jen pocit, ale me prijde toyota kvalitnejsi, hlavne motorove - lepsi projev a proste mi prijde, ze lepe jede - na dalnici toci mene otacek. Podvozek ma take lepsi Verso.
Zadní sedadla se mi zdají také poměrně nízko. Když děti nevidí ven, začnou hned otravovat.
Jinak výhled šikmo před je tragický snad u všech MPV. Mám Zafiru B a je to tragedie. Na kruháči se za A sloupkem schová i kamion. Zafira C je na tom lépe. Nejlépe ovšem největší C4. Když jsem zkoušel S-Max, taky trága
V podstate další dost spatne auto, které se snazi vytezit z libiveho designu. Ale ze je H/K nasim velkym inzerentem, dame 3 a pul * a napíšeme par klise jako pozitiv.
myslim ze je to vcelku zaujimave a prakticke auto pre rodiny, ano nema zrychlenie ako ferrari a nie je to luxusne ako rolls-royce ale myslim ze rodinam s malymi detmi posluzi dobre ;-)
no nevím, tak jak se mi současné modely od Kie opravdu líbí, tak tohle teda nevím nevím..vypadá to stejně divně jako Ford B max..to už se mi víc zamlouvá Meriva, nebo C3 picasso.. :-!
mne sa zase nepaci pohlad na zafiru: [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] akokolvek sa na to auticko pozeram tie predne partie a svetla su akesi divne ;-\ a merivu ani nekomentujem [odkaz] .. zlaty carens [odkaz]
To není Elegance,ale Exclusive.
1.6 GDI Comfort Plus jsem měl možnost projet a žádné naklánění v zatáčkách jsem tam nezaznamel a to mám trasu,kde je hodně zatáček po sobě.
V týhle třídě je to určitě zajímavá volba, s testem se dá v některých věcech souhlasit. zevnějšek je věc každého, ale interiér je jednoznačně na jedničku, jak zpracovaním tak kvalitou, sedačky vepředu jsou nadprůměrně velké, mají výrazné boční vedení a podpírají steha dostatečně, auto se dobře ovládá, vše je při ruce, volant s vyhříváním má silný věnec, kabina jako taková mi přišla o třídu lepší než u ceedu, nikde nic netlačí. Ovládání na volantu se dá označit za dokonalé. Výhled šikmo je horší, dozadu je vidět standartně na velikost auta, velká zrcátka pomůžou nebo kamera, dveře jsou nadstandartně bytelné a prémiově žuchnou. Variabilita je příznačně jednoduchá, kufr je mělčí, polystyrenové příhradky v mezipodlaze něco poberou, ale ne moc, rezerva zespoda, což může být pro něžné polovičky jako přítež. Jinak auto má výborné standartní projektory, ledky nahoře taky pomáhají, takže xenony jsou na zvážení, audio konektivita a zvuk soustavy je ok. Jinak jízdně se toho napsalo hodně, podvozek a odhlučnění patří jednoznačně je špičce, náklony karosérie jsou v mezích, komfort na horší cestách vynikající i na 17tkách, ikdyž je vzadu torzka tak se chová příkladně, lépe než u konkurence. Přece jenom odvozený podvozek ceedu je znát. Řízení je normální, má 3 mody, na sport je hodně tuhé a nebude dobrou volbou pro ženy, lehká vůle kolem středové polohy je znát. Souběh pedálů je vynikající, jeden z nejlepší co jsem kdy v autě zkoušel. Řazení lehce cvaká, je tužší, přesné. Jinak motor je věc preferencí, GDI se hodí jen na malé nájezdy a popojíždky po městě, jinak je CRDi jasná volba, i ve slabší variantě jede mnohem lépe než GDI, funguje už od 1300 otáček a plynule se rozbíhá až do 3500 tis, kde je výkonnová špička, turbolag je malý, svým charakterem a rozsahem otáček připomína TD dvoulitry. Spotřeba je mezi 5-6 litry a je odvislá od nároků na dynamiku, u benzínu je příbližně o 2 litry vyšší. Kia zatím nemá takové jméno jako evproské automobilky, ale každé jejich auto je krokem vpřed, záruka hovoří sama za sebe. Podle mě je na autě i znát o, že se vyrábí přímo v Koreji. Je dobře, že je z čeho vybírat.
suhlas... testy carensu ( aj zahranicne ) su zvacsa tiez pozitivne ... a zvlast interier kde nejeden tester sa vyjadril ze to vo vnutri posobi velmi solidne :yes:
som rad ze mozes z vlastnych skusenosti potvrdit ze v pripade carensu sa jedna o kvalitne a dalsie zaujimave MPV na trhu , dakujem :yes:
Nemůžu si pomoct, ale péče, s jakou se věnují nově uváděným vozům v Kii/Hyundayi, je neuvěřitelná. Jestli někdy koupit koreu, pak podle mě právě teď a v této třídě. Příplatek za 1.7 CRDI na rozumné úrovni, celý vůz opravdu precizně vymyšlen a zpracován.
Design jednoznačně na vrcholu třídy. Nic křečovitého, přesto originální a nadčasový bez známek naprosté designérské nudy. Co do vzhledu můžou konkurovat jedině francouzské MPV.
Motorizace 1.7 CRDI naprosto skvělá volba. Tak přímočará a jasná, že debaty o absenci malolitrážního foukaného benzinu nemají opodstatnění.
Interiér na vrcholu praktičnosti. Kvalitativně neošizený. Pohled do koncernového VW/Seat způsobí leda tak kopřivku. Adekvátní odpověď dokáže nabídnout snad jen nové C4 Picasso, i takový Scénic se musí sklonit.
Jízdní vlastnosti plní přesně to, co se čeká - pohodlí. Žádná uskákaná koza a nesmyslné sportovní ambice. Jistě, C-Max bude zábavnější, ale kdo se někdy posadil do interiéru, je mu nad slunce jasné, že C-Max nabízí všchno jen ne rodinné hodnoty.
Takže volba jasná? Téměř. Trojka je ale jasná.
Scénic 1.6 dCi + C4 Picasso 1.6 hdi + Carens 1.7 CRDI
Doba pro volbu Kie nastala, koncern VW a jeho nové modely díky šetření výrobních nákladů, resp. maximalizaci marží, dávají korejcům doslova žolíkové karty.
S-Max uz je preci jen trochu jina trida, je ve vsech parametrech vetsi a hlavne sirsi, ale souhlas s tim co pises. Pro 5ti clennou rodinu jasna volba, protoze manipulace se trema autosedackama je mnohem jednodussi a vzadu je mnohem vic mista - kolem deti bez problemu projde dospely na prostredni sedadlo. Dalsi veci je 3xisofix vzadu. Co se tyce motoru, nabizeji ty nejlepsi benziny (EcoBoost) a nejlepsi podvozek ve tride.
Ale preci jen stoji o chlup vic nez konkurence, proste je to jina trida nez Carens a pro 4clennou rodinu, ktera nevozi uz kocarek je toho prostoru az moc.
Design je ciste subjektivni vec a velmi se na Carens projevila nemecka strohost. Neni to designovy vystrelek, ale neni to ani totalni nuda, proste tak akorat. Je otazka nakolik se to bude libit zakaznikum, kteri chteji neco vyraznejsiho - coz splnuje Verso, C4 Picasso, ale to uz je na oku zakaznika.
Motor je take otazka, protoze to bude hlavni auto rodiny a s detma je rodic v podstate taxikar. Do skoly, pak na krouzky, ke kamaradum, na plavani, same kratsi trasy, kde nafta neni uplne idealni. Ja si pred par mesicema hodil toto na papir a vysel z toho jednoznacne benzin. Ten ma treba Toyota lepsi - myslim 1.8 VVT-i.
Jak uz jsem psal nahore, pro me je top Verso, ale Carens ji hodne slape na paty.
Škoda, že Toyota nenabízí tuto 1,8 i do Aurisu, coby benzínový vrchol nabídky. Přitom Verso z Aurisu konstrukčně vychází, tudíž se zástavbou motoru problém není. Jinak Verso je velice solidní, navíc po feceliftu v 1,8 s výbavou Active a zvýhodněným superpaketem (pakety business, parking a (snad?) comfort) to nemělo konkurenci (možná u frantíků jo).
Jde a je to povedeny motor. Pri zkusebni jizde jsem se obaval, ze bude v nizsich otackach liny, ale opak byl pravdou. Vykonova ,,dira" byla kolem 3500 otacek, ale pak kolem 4500 opet zabral (natoceni vacek) a tahnul az do 6000. Verso s timto motorem idealni kombinace.
Pěkně napsáno, ale kde bereš tu jistotu, že KIA nešetří a dělá to poctivě? Na základě stavu ojetin to nebude, tak na základě tabulek spolehlivosti? :-) .
suhlas.... kia spravila velky krok dopredu ... a to doslova z roka na rok :yes:
novy carens je presne to co ma byt... pohodlne rodinne mpv... ziadne sportove radoby mpv a nehra sa na to co nie je... interier je prakticky elegantny a plne na urovni najlepsich v triede... za mna kia jednoznacne palec hore... krasne auto, nech sluzi :yes:
Asi proto , že VW Touran s touto "imitací" MPV od KIA nemůžeš srovnávat.. ;-)
Rodinné auto bez zavazadelníku je na prd! :-!
Tedy např. Touran má při podobných rozměrech zavazadelník 700L s ALU rezervou..!
Dál je zbytečné se Carensem zaobírat..
To nový Opel Zafira Tourer to je jíné kafe.. :yes: nebo Peugeot 5008..
Tak by to mělo vypadat.. >:D
mas pravdu porovnavat to uz moc nejde.. carens je uz daleko pred touranom.... staci jediny pohlad na obe auta a je hned jasne kto zaspal dobu a kto je na cele :yes:
Jo , možná tak ten německý design KIA se povedl..
Ale jinak , když se svezeš, a jen nečučíš na fotky...
..tak ten rozdíl je o třídu ve prospěch Touranu! ;-)
V rodině máme jak KIU tak VW..tak vím o čem mluvím..! 8-s
Kia má jen pěknou slupku a docela dobrou cenu..
Ale jezdit bych v ní nemohl.
Jízdní vlastosti,komfort a prostornost je na straně staršího ale o dost lepšího VW Touran.
A to se korejci dost snažili..konečně je jejich MPV alespon' ke koukání. :-)
Jinak za mne :no: