Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz C 220 CDI 4Matic – Zlatá střední cesta

Současná generace Mercedes-Benzu C je pomalu na odchodu. Zlatá střední cesta v podobě verze 220 CDI 4Matic si však zaslouží velkou pozornost.
Zpět na článek
6. 12. 2013 10:10
6. 12. 2013 11:54
6. 12. 2013 12:16
6. 12. 2013 10:56
6. 12. 2013 11:14
6. 12. 2013 16:41
8. 12. 2013 12:10
6. 12. 2013 11:22
6. 12. 2013 11:40
6. 12. 2013 12:08
6. 12. 2013 13:18
6. 12. 2013 13:24
6. 12. 2013 13:55
6. 12. 2013 14:09
6. 12. 2013 15:04
7. 12. 2013 05:09
7. 12. 2013 10:50
6. 12. 2013 14:25
6. 12. 2013 10:41
6. 12. 2013 10:42
6. 12. 2013 10:49
6. 12. 2013 10:53
6. 12. 2013 10:57
6. 12. 2013 17:34
6. 12. 2013 10:53
6. 12. 2013 10:57
6. 12. 2013 11:12
6. 12. 2013 11:41
6. 12. 2013 12:30
6. 12. 2013 12:49
6. 12. 2013 12:51
6. 12. 2013 13:43
6. 12. 2013 13:52
6. 12. 2013 14:26
6. 12. 2013 14:30
6. 12. 2013 14:35
6. 12. 2013 12:47
6. 12. 2013 13:16
6. 12. 2013 10:51
6. 12. 2013 10:52
6. 12. 2013 12:04
6. 12. 2013 12:40
6. 12. 2013 17:33
6. 12. 2013 17:36
6. 12. 2013 21:14
7. 12. 2013 01:02
7. 12. 2013 05:10
8. 12. 2013 20:15
6. 12. 2013 12:46
6. 12. 2013 13:20
6. 12. 2013 17:38
6. 12. 2013 20:26
6. 12. 2013 17:22
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 12. 2013 17:41
6. 12. 2013 10:10
Celaskon
Odcházející céčko je pro mě naprosto typickej Mercedes…příjemnej, vyrovnanej, jemnej, ale robustní podvozek, příjemný řízení. Sedne mi do ruky líp než E a jednoznačně se mi na něj líp kouká.
Obstarožní volič automatu připomínající fofrklacky z 90-tých let je snad jedinou, ale odpustitelnou minelou. Těžko mu něco vyčítat.
Ze čtyřválcových ropáků je právě tenhle asi tím nejpříjemnějším, ne že by snad 25kw navíc v 250CDI nestálo za hřích, ale jsou u toho víc slyšet a je to škoda. nebo samozřejmě některej z příjemných šestiválců…a propós i 7°, kterej rychlostí příliš nevyniká se k tomuto autu perfektně hodí.
Za poslední dobu pro mě nejoblíbenější Mercedes. Jsem zvědavej na novou generaci.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - 3_diamanty
6. 12. 2013 10:32
Re: Celaskon
je to asi jeden z najvydarenejsich medakov v historii :yes:

pekny,elegantny, dostojny, .... a tak dalej a tak dalej :yes:

obavam sa ze nastupom novej genreacie mercedesov kde vsetky asi uz budu mat masku a svetla z Acka od A az po Sko to uz taka slava nebude, straca sa charizma a jedinecnost, nastava masova uniformita po vzore vw ( GLA A CLA S - spredu je to uz vsetko na jedno kopyto ) a vlastne aj nove C ktore coskoro pride je uz spredu take zmensene S ;-\ , skoda
6. 12. 2013 11:54
Re: Celaskon
Ano my víme, jen Kia a Hjondé zůstane navždy naprosto dokonalé. Koneckonců, tobě ten MB může být ukradený, nikdy si ho totiž nekoupíš. ;-)
Avatar - Dinar
6. 12. 2013 10:56
Re: Celaskon
Souhlas. :-) ;-)
Avatar - Johny.Rico
6. 12. 2013 11:10
Re: Celaskon
Tak tak, k obsahu nemám co vytknout, ale ta forma, opět, proboha!!! >:D Takže, trochu jsem ti to poupravil, pro příště :-) :-) ;-)

"OdcházeJEJcí cEJčko je pro mě naprosTEJ typickej Mercedes… příjemnej, vyrovnanej, jemnej, ale robustNEJ podvozek, příjemný ŘEJzení. Sedne mi do ruky lEJP než E a jednoznačNĚJc se mi na něj lEJP kouká.

ObstarožNEJ volič automatu připomínající fofrklacky z 90-tých let je snad jedinou, ale odpustitelnou minelou. Těžko mu něco vyčítat.

Ze čtyřválcovEJch ropáků je právě tenhle asi tím nejpříjemnějším, ne že by snad 25kw navíc v 250CDI nestálo za hřích, ale jsou u toho vEJC slyšet a je to škoda. nebo samozřejmě některej z příjemNEJch šestiválců…a propós i 7°, kterej rychlostí příliš nevyniká se k tomuto autu perfektně hodí.

Za poslední dobu pro mě nejoblíbenější Mercedes. Jsem zvědavej na novou generaci."

:-) :-) ;-)
6. 12. 2013 11:14
Re: Celaskon
>:-[] jak mi zobák narost'. Však víš, kdyby jsi udělal change na západ republiky, taky nezačneš mluvit jinak :-)
Avatar - Johny.Rico
6. 12. 2013 11:17
Re: Celaskon
:-) :-) :-) Ale to psaníííííííííííííííííííí chlapeeee :-) :-) :-)

No nic, já jen, že tě čtu, tak dávám podnět :)))
Avatar - petrumr
6. 12. 2013 16:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 12. 2013 12:10
Re: Celaskon
Však tohle je ale (severo)západní dialekt, ne? :-)
6. 12. 2013 11:22
Re: Celaskon
Taky souhlas. Mám rád klasické mercedesy, v současné nabídce jich už moc není (a bude hůř). Loni v červnu jsem si pořídil C 250 CDI 4Matic, měl jsem s ním sice prvních pár měsíců neuvěřitelné potíže (auto pořád padalo do nouze), ale nakonec se dle všeho podařilo závadu najít a odstranit, protože od té doby už jen maximální spokojenost.
Jelikož u auta oceňuji především jiízdní komfort, zaujalo mě, že do nového Céčka bude za příplatek možné dostat i Airmatic, což je v tomhle segmentu něco nevídaného (a něco, co by se mi hodně líbilo), ale vnější design už mě bohužel neoslovuje vůbec, takže to na výměnu nevidím.
Avatar - Johny.Rico
6. 12. 2013 11:32
Re: Celaskon
Četl jsem tvé peripetie s Céčkem tehda, takže fajn, že je vše fajn :-)
6. 12. 2013 11:40
Re: Celaskon
Máš nový auto, máš Mergla jak z definice ve Wikipedii, design navazující na 190E, za pět let budeš pořád přemýšlet proč to auto prodávat ;-)
6. 12. 2013 12:08
Re: Celaskon
Teď jsem pročetl tvou recenzi…máš můj obdiv, že jsi i přes podobný věci dokázal napsat ve finálně velmi korektní text, většina lidí by asi sklouzla do negativity z bezradnosti.
Na Chodově jsem byl 2x, ještě s R320 a bída všech bíd futrál. Na druhou stranu na severomoravskej servis ještě nemají.
Rozumnej přístup servisu dnes u spousty lidí ovlivní výběr auta víc než značkový preference.
Avatar - Emel
6. 12. 2013 13:18
Re: Celaskon
Páka je páka, nevím proč by nemohla vypadat pořád stejně, nebo proč by měl být volič nutně pod volantem. Mně spíš vadí tento pohled:

[odkaz]

...a ještě v té hnědé... ;-)
6. 12. 2013 13:24
Re: Celaskon
Ta páka na vlastní voko nevypadá zrovna vábně a zbytečně shazuje jinak povedenej interiér.

M-B nikdy nemělo krásný kombíky…to přece víme. ;-)
Avatar - Emel
6. 12. 2013 13:55
Re: Celaskon
To bych úplně netvrdil... tohle je jeden z mých oblíbených kombíků:

[odkaz]
6. 12. 2013 14:09
Re: Celaskon
Zkus ten zadoboční pohled :-)
Avatar - Emel
6. 12. 2013 15:04
Re: Celaskon
[odkaz]

Žádný problém... tohle auto se mi naživo líbí ze všech stran a pohledů.
7. 12. 2013 05:09
Re: Celaskon
Pěkný v AMG, kola a plasty dělaj' svý…protože v normální verzi to je děs jinou fotku neuvidíme ;-) Pravda je, že je to nejhezčí holka z ošklivince a hlavně jsi vytáhl nejkrásnější E at all :-)
Avatar - Emel
7. 12. 2013 10:50
Re: Celaskon
Tobě se furt něco nezdá... i v běžné verzi je to pro mě krásné auto

[odkaz]
6. 12. 2013 14:25
Re: Celaskon
To sice ne, ale aspoň to mohlo obhájit opravdu dobře použitelným kufrem.
Když pohřebák - tak s hvězdou :-)
6. 12. 2013 10:41
Cčko
Pro mě také asi nejzdařilejší menďour poslední doby, přesto bych dal s největší pravděpodobností přednost 320xd od konkurence, která je v mých očích ve všem zdařilejší (výkonnější a zároveň úspornější motor, lepší převodovka, podvozek, u mě vítězí i designově, a to jak exteriér, tak interiér - navíc vychází i o pár desetitisíců levnější). Čímž nijak neshazuji kvality tohohle odcházejícího Cčka, patří mu ode mě palec nahoru :yes: . Spíš se trochu obávám, co přijde po něm 8-s
Rozbalit vlákno
21
Avatar - 3_diamanty
6. 12. 2013 10:42
Re: Cčko
nova 3ka je uz generacne pred terajsim C-eckom , takze to chce porovnavat 3ku uz s uplne novym Ceckom ktore coskoro pride a tam to medak opat baworaku ukaze kto tu sefuje :yes:
6. 12. 2013 10:49
Re: Cčko
Já měl namysli samozřejmě srovnání s 320xd generace E9x, se současnou F3x bych si jej samozřejmě nedovolil srovnávat, zde právě čekám na nově příchozí Cčko. Myslím si však, že BMW bude stále o parník dál, jak motorově, tak podvozkově, o převodovce nemusím ani hovořit a ostatně design je mi také stále mnohem blíž u BMW (zvlášť současná trojka :yes: ). Jedině, kde by mohlo mít nové Cčko navrch jsou dle mě použité materiály a dílenské zpracování, ale to ukáže až realita ;-)
6. 12. 2013 10:53
Re: Cčko
E90 ale nebylo o parník dál, C nabídlo víc komfortu a neřídilo se o nic hůř. M-B trochu spí v motorech, ale na V6 CGI nebo i CDI se nedá říct ani popel špatnýho.
6. 12. 2013 10:57
Re: Cčko
To "o parník dál" bylo myšleno spíše v mých očích, ve kterých u mě BMW vítězí ve všech dříve zmíněných pohledech (design, motor, převodovka,...). Jinak jsou oba automobily samozřejmě top třídy, víceméně rovnocenné, žádné nějak extra nezaostává ... tady víc rozhodují osobní sympatie než vyloženě nedostatky jednoho z automobilů ;-)
Avatar - WinDiesel
6. 12. 2013 17:34
Re: Cčko
BMW vítězí jednoznačně i v poruchovosti ........ :-)
Avatar - Dinar
6. 12. 2013 10:53
Re: Cčko
V této třídě trojka šéfovala vždy, faktem je, že tato generace céčka se jízdně dotáhla natolik, že až nová F30 opět zjednala pořádek. Ano, odcházející céčko je stále nejlepším Mercedesem, nová generace bude mít velký úkol obstát s podobným výsledkem.
Avatar - Magister
6. 12. 2013 10:57
Re: Cčko
"V této třídě trojka šéfovala vždy" může napsat jen nekritický fanda BMW.
Avatar - Johny.Rico
6. 12. 2013 11:12
Re: Cčko
Nechci ti to nějak bořit, ale dle všeho to tak opravdu vždy bylo.
6. 12. 2013 11:41
Re: Cčko
Jen E90 ztratila dominanci rychleji než předchozí řady, jinak se není o čem hádat.
Avatar - fOE
6. 12. 2013 12:30
Re: Cčko
Kdyz napises A, skus napsat i B. Zeptam se tedy ktere auto dle tebe bylo lepsi nez aktualni generace trojky?
6. 12. 2013 12:49
Re: Cčko
Podle magistra - autoteoretika - jakékoliv, které nebylo made in Germany.
Třeba toto: [odkaz] >:D
6. 12. 2013 12:51
Re: Cčko
Já četl autoerotika >:-[]
6. 12. 2013 13:43
Re: Cčko
Jsem si to musel po sobě přelouskat - no, napsal jsem to dobře, uff >:D

Mimochodem - odpověď zatím žádná, že?
To se dalo čekat >:D
6. 12. 2013 14:26
Re: Cčko
Třeba měl dnes beaumont jen páteční rejpavou >:D
6. 12. 2013 14:30
Re: Cčko
Já mám spíš utahanou, jedu užívat víkend ;-)
6. 12. 2013 14:35
Re: Cčko
Jen si užívej, jen bacha na té klouzanici venku... Tolik drifterů, co dnes ráno, jsem neviděl ani v japonským videu >:D
Avatar - Dinar
6. 12. 2013 12:47
Re: Cčko
No, a kromě toho nekritického fandy to píšu i já. ;-) Stejně jako ostatní se tě ptám, ve kterém období, a které auto třídě šéfovalo místo trojky?
6. 12. 2013 13:16
Re: Cčko
Z pohledu cloveka majiciho dlouhodobou zkusenost pouze s mainstreamovou produkci by se s tvym tvrzenim dalo za jistych okolnosti souhlasit, ale z pohledu dlouhodobeho zakaznika premiovych automobilek zvykleho na jisty kvalitativni standard a jistou uroveň kultivovanosti bych si dovolil s tebou nesouhlasit.
6. 12. 2013 10:51
Re: Cčko
Céčko se dalo porovnávat s FL E90/1. jak píše Topper, generačně je už dnes pozadu. Přesto jak A4 B8, tak C-Klasse a BMW 3, který je vždy o půl generaci starší/mladší jsou povedená trojka.
6. 12. 2013 10:52
Re: Cčko
Viz můj příspěvek výše, měl jsem samozřejmě na mysli srovnání s řadou E9x ;-)
6. 12. 2013 12:04
4MATIC
4MATIC že je stálý 4x4 pohon? Nepřipojuje náhodou jen předek?
Rozbalit vlákno
7
6. 12. 2013 12:40
Re: 4MATIC
už asi deset let - NE:-)
6. 12. 2013 17:33
Re: 4MATIC
Promiň, 10 let "NE" co? Že není stálý nebo nepřipojuje předek? :-)
Avatar - WinDiesel
6. 12. 2013 17:36
Re: 4MATIC
10 let má Mercedes stálý pohon na všechny 4, taky ho mám.
6. 12. 2013 21:14
Re: 4MATIC
A určitě je stálý? Já jen, že BMW taky vypráví, jak je základní nastavení xDrivu 40:60 (jako že jsou poháněná všechna čtyři kola) a přitom kecá, protože jede primárně zadek a občas se připojuje předek (nejlépe je to vidět na tom, jak jsou sjeté pneumatiky). Ale Mercedesy po technické stránce neznám, tak se jen ptám.
Avatar - Ham.
7. 12. 2013 01:02
Re: 4MATIC
Určitě je stálý. Druhá generace 4Maticu byla zavedená u W210 v roce 1998 (vývoj u Magna-Steyr). Ta používá tři otevřené diferenciály (přední, mezinápravový, zadní) doplněné funkcí přibrzďování jednotlivých kol když ztratí trakci (ETS - Electronic Traction System integrovaný s ABS). Dnes se používá třetí generace, což principiálně totéž co druhá ovšem s vylepšenou řídící elektronikou integrovanou s ESC a dalšími elektronickými systémy. Tento systém se používá prakticky u všech modelů s podélnou zástavbou motoru, tedy i u diskutovaného C-čka.
Pod stejným názvem 4Matic je nabízen i systém v modelech s příčnou zástavbou motorů (A, CLA etc.), který v principu funguje stejně jako Haldex. Ten lze označit také jako stálý, protože v každém jízdním režimu posílá na zadní i přední kola nějaký moment, když je ESP v normálním modu tak více na předek, když je ESP ve sportovním modu tak více na zadek.
7. 12. 2013 05:10
Re: 4MATIC
…možná jen najíždíš do zatáček moc rychle a sjíždí se ti předek...
8. 12. 2013 20:15
Re: 4MATIC
Jo,to svoji roli hrát mohlo. :-) Nicméně, nic to podle mých informací nemění na tom, že xDrive je převážně zadokolka.
Avatar - martas2005
6. 12. 2013 12:46
3 vs C
Musim se pridat se svym vyberem pred 1.5 rokem. Srdcem jsem chtel 3ku (koncici E), ale kdyz jsem se projel faceliftovanym Cckem, nebylo o cem premyslet. Ridicsky je 3ka lepsi, o tom zadna, ale to me u kombi na dalnicni presuny tolik nebere. Pocit na palube je v Ccku uplne jina soutez. Podle me muze klidne obstat proti soucasne 3ce. Po 40t za rok a navsteve muzea ve Stuttgartu mam jasno: Nejlepsi pritel cloveka je Mercedes!
Rozbalit vlákno
3
6. 12. 2013 13:20
Re: 3 vs C
Osobně by mě strašně zajímalo srovnání bazarové trojky s Cčkem po stejném časovém horizontu, při naprosto stejnym nájezdu stejnými cestami a po používání jedním a tím samým člověkem ... Škoda, že je takové srovnání sci-fi, ale byl by to určitě zajímavý souboj o "krále kvality" ;-)
Avatar - WinDiesel
6. 12. 2013 17:38
Re: 3 vs C
BMW trpí více, jezdí jimi neklidné typy osobností, respektive týpci ....... >:D
Avatar - Ham.
6. 12. 2013 20:26
Re: 3 vs C
Takové srovnání je těžko uskutečnitelné, ale něco v tomto směru napovídá spokojenost majitelů se svými vozy. 3er je o dost napřed.

[odkaz]
Avatar - vabis
6. 12. 2013 14:18
kdo umí umí, ostatní jen čumí
Vyzrálost se pozná :yes: :yes: :yes: A docela překvápko že malej má Agility control :-)
Rozbalit vlákno
0
6. 12. 2013 15:13
Tak určitě...
...musím uznat, že se povedl. Normálně bych napsal jen BRAVO. Ale teď je mezi kombi střední třídy taková konkurence, že je minimálně na úvaženou se podívat ke konkurenci. Vždyť se na to podívejte: Octavia, Passat, Mondeo, 3, A4...
Srdcem bych šel do A4, rozumem do Octavie.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Emel
6. 12. 2013 15:53
Re: Tak určitě...
To je dost nesourodá skupinka... průnik MB-C s Octavií je minimální až nulový.
6. 12. 2013 16:35
Re: Tak určitě...
Ovšem toto je prachsprostá lež, Octavia je větší než MBC [odkaz]
Avatar - WinDiesel
6. 12. 2013 17:40
Re: Tak určitě...
Blahoslaveni budiž chudí duchem a Adam Bychař Novák ...
Avatar - petrumr
6. 12. 2013 17:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 12. 2013 20:06
Re: Tak určitě...
Dobrý fór... A tak jsi si misto C-ka koupil fobii s motorem z vysavače >:D
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 08:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 14:46
Re: Tak určitě...
Tak mě pouč. Četl jsem to asi 5x a čtu,že jsi ho chtěl kupovat a při porovnání s fabii by jsi si nepomohl.Asi jsi si koupil jine auto,ale to v příspěvku nezmiňuješ.
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 20:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
7. 12. 2013 15:33
Re: Tak určitě...
Co jsou to ty plovoucí kontrolky? Tedy... je mi jasné, že je to nějaká vymoženost C4 GP, bez které není možné rozumně řídit... ale jak to funguje?
7. 12. 2013 15:46
Re: Tak určitě...
Také jsem se na to chtěl zeptat.Mí rodiče ten kram objednali(C4 s robo.převodovkou) ve čtvrtek si pro něj jdou.
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 20:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 20:55
Re: Tak určitě...
Novou c4 picasso. Z výroby čekají na něj 3 měsíc.
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 21:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 20:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
7. 12. 2013 20:49
Re: Tak určitě...
Hm, to je ptákovina :-) . Bez vyzkoušení si netroufám říct jestli je to lepší nebo horší řešení, ale napsat to jako hlavní nevýhodu jakéhokoli auta trošku zavání "vlastní garáží".
Avatar - petrumr
7. 12. 2013 21:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 12. 2013 05:13
Re: Tak určitě...
Přečti si o čem psal Emel…průnik…

Karosu sem dáš taky, když je větší?

Bych šel, bych šel…kup a nebychař ;-) ;-)
Avatar - Emel
7. 12. 2013 16:10
Re: Tak určitě...
Octavia nahlíží odspodu do střední třídy a její lepší specifikace, zejména tedy RS, dokážou potrápit hodně soupeřů ve střední třídě, jakkkoli formálně patří Octavia mezi kompakty.

Jenže Céčko je prémie. Oholená verze C180 Enty stojí přes 800.000, špičkové RS koupíš za 650. Zejména v tomhle je vidět, že si ta auta nekonkurují.
Avatar - wakantanka
8. 12. 2013 09:20
Re: Tak určitě...
Ono celkovo porovnávať Octu s C-čkom, je akosi mimo mísu. To chce človek porovnávať dva neporovnateľné svety. Kvalitou spracovania, materiálmi, komfortom a aj jazdou strčí hociakú Octu do vrecka aj C-klasse minulej generácie. Jasne za 4 litre Medved jazdiť nebude ani neodvezie toľko litrov v kufri >:D Proste kto si kupuje Medveďa nad Oktávkou ani Passatom alebo Mondeom určite premýšľať ani nebude. >:D Prémia má hold iný cveng a inú klientelu.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 12. 2013 17:22
Neviem
Vizualne na mna posobi hrubo, nesofistikovane az vulgarne.

Chyba mu elegancia, mam pocit, akoby sa dizajner snazil vtlacit autu prvky 6 metrov dlhej limuziny.

Pri tom vsetkom mu chyba hravost a lahkost bytia, zaroven vsak neposobi ani mohutne, akoby zastal na polceste, ale mozno to bol zamer. Neurazit, nenadchnut.

Prvoplanovy konzervativec si tam najde to svoje, rovnako ako cerstvy frikulin. Inu, kto chce premiu, komfort a kombi, inu volbu nema.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
6. 12. 2013 17:41
Re: Neviem
Jo je to dilema, když už na to máš, vybrat mezi 3R a Cé třídou ......