:yes: Ta cena je taká mercedesácka , ale odpovedá tomu aj kvalita ... Každý DP si to musí poriadne premyslieť , ale väčšinou kúpia Irisbus na CNG , pretože sa to najviac oplatí
Tak ešte raz , bola to výrobná vada ktorá sa objavila pri väčšine modeloch ! Autobusy boli v dobrom stave! [odkaz]
Neviem či by si mal zosmiešňovať mechanikov na Slovensku keď ani nevieš kde bola príčina !
A jejda, chlapček nemá argumenty, tak prudí... Ale ostávam pri tom, čo som už napísal - nepíš, keď nevieš, robíš zo seba ešte väčšieho osla jak si. Aj keď nie som si istý, či to ešte ide...
Kdo vlastně dělá kvalitní městské busy? Např v Lublani jezdí MANy a to je za trest. Na pohled efektní exteriér, ale kloubáky rozhoupané, nedomyšlený resp nesmyslně navržený interiér, řidiči na to nadávali...
A aké staré tie MAN-y tam jazdia? Pokiaľ viem, dosť častou praxou v balkánskych štátoch je nákup značkových vozov - ktoré ale majú za sebou 10-ročnú prevádzku v Nemecku... Spraví sa "generálka", ale zriedka ide o viac ako o najnutnejšie opravy, prípadne vrchný náter... Na nových vozidlách si správanie, ktoré popisuješ, ťažko možno predstaviť...
..tento karosarsky model Citara je uz vybehovy pre EU, ale vyroba pokracuje, pokial nenabehne plna vlna s novym Citarom predstavenim v r.2012 + MB CapaCity.
..neviem co tu plkate, oproti MAN ..ma MB, fantasticky pevny ramovy skelet ..vydrzi naozaj vela aj na horsie udrziavanych povrchoch, oblozenie interieru nehrkoce ako v MAN-e ..., motory tahaju ako buldog a vzdy naskocia, nestraca sa tolko chladiacej v nich a plno inch veci ..., narozdiel o MAN LionCity !
Technologia MB je ok, ked to daju do noveho kabata z roku 2012..tak je zarobene.
Poctivu pracu robia aj v Lier-i, pri Gente vo Van Hool-e, stale vela rucnej prace.
Ještě když jsem jezdíval do školy a přijel autobus SOR, tak jsem vždy měl po náladě. Přijde mi to jako autobus vyráběný v rusku. Šíleně nepohodlná sedadla, hluk v autobuse a to hrozné cvakání z motorové části, které se vytratilo, jen když autobus upustil přebytečný vzduch.
V té době jezdili i KAROSY bohužel typ nevím jen vím, že to nebyly ty staré ale novější vyrobené ve spolupráci bud s IVECEM nebo s RENAULTEM a svezení bylo vždy na úrovni.
Nevím jak kvalitní dělá mercedes busy, ale pokud je to s kvalitou a svezením jako s osobními vozy, tak můžu říct jen to, že MERCEDES je MERCEDES. :-):yes::yes::yes:
Tak on SOR je hlavně levný a to je rozhodující. Je fakt, že ve srovnání třeba s konkurencí jsou interiéry hodně spartánsky zpracované. Sem tam jezdím v Brně v nějakém SORu, asi nejmodernější verzí a pazvuky nejsou slyšet. Sedadla - podle mě je to ve všech městských busech na jedno brdo. Rozvržení interiéru je klasické - částečně nízkopodlažní. Šetření je vidět, třeba pokud potřebuje vjet vozíčkář, tak se ta rampa nevysune automaticky, ale řidič ji musí manuálně vyklopit. Pak taky potahy - hrubé, jak nějaké hipísácké konopné roucha... Řidič to s kabinou taky moc nevyhrál.
Celkově si myslím, že nebude nijak zázračná. Co vím, nejnižší spotřebu měly staré kloubové Ikarusy, zhruba o 10 l /100 km míň než dnešní kloubáky. A co se týká města, je mnohem ekologičtější nasazení trolejbusů. Tohle je kočkopes, který stejně produkuje pevné částice z nafty. Generátor - napěťové měniče, vysokovýkonné polovodiče, dobíjení baterek. Tam všude budou zásadní ztráty energie. K tomu odhadem cena jako za 4 trolejbusy a mnohem dražší provoz - jen ty baterky budou stát solidní balík.