Jako každé nové Mini je i druhá generace Clubmanu o něco větší než předchůdce. Na délku měří 4,2 metru, což ji vyneslo do segmentu nižší střední třídy. Jak funguje v nejvyšší specifikaci Cooper S a automatickou převodovkou?
Jinak mě se tento "miník" líbí, zepředu klasika, jen trošku přifouklý, interiér nádhera ... a to bublání ve Sport-módu pobavilo a je to skvělé! >:D Dál mě velmi překvapila i cena, za verzi "S" s jejich skvělým dvoulitrem se 141 kW, s osmistupňovým automatem - za 753 tKč, to si myslím, že je skvělá nabídka :yes:
Jenom kdo proboha vymyslel ty otřesny zadní svítilny?? Nejen, že tvar samotnej je k pláči, ale i ta optika je k zblití. To v mých očích úplně znehodnocuje celou, jinak dle mě celkem povedenou zadní partii tohohle miníka 8-s
a mne sa zas nové zadné páčia. Celkovo sa mi maximini páči. Že sa autá zväčšujú je logické a vôbec to neva, kľudne môžu o rok spraviť supermini. Veď ja keď sa dnes postavím so smartom vedľa origo F500 si pripadám jak humer.
Jo, však já nikde nekritizuju to, že tento "miník" už nemá s tím "Beanovským" nic moc společného (a ani nemá mít konkrétně tento jejich model). Jak říkáš, auta se celkově zvětšujou a ještě k tomu když se rozhodlo MINI dělat auta i rodinnýho zaměření, a nejen "městská posouvátka", tak je to pak úplně sto a jedna. Ale ty zadní svítilny na Clubmanovi mi prostě přijdou odporny...
Myslím, že je nejvyšší čas aby Mini zmizelo z názvu vozu. Význam slova mini je spojen s něčím malým, snad i menším než malým. U tohoto vozu, dlouhého 4.2 je to oxomoron. Další věc, kterou se bude muset BMW brzy zabývat, je bratrovražedný boj mezi 1 řadou BMW a tímto vozem. Původní záměr akvizice Mini bylo, doplnit nabídku BMW malým vozem. V tuto chvíli je rozdíl v délce cca 10 cm a rozdíl v ceně nic moc.
volks tiež už nerobí len ľudovky. Kým sa vytvorí značka s hodnotou, trvá to roky a výrobný program sa môže posunúť, ale značka sa nedá bez straty hodnoty meniť ako ponožky.
Auta prostě rostou, i Golf I. g. (nižší střední) je na dnešní poměry mini. A Volkswagen už dávno nenabízí jen lidové vozy a přesto se jeho název nemění. Např. některé japonské automobilky začínali z výrobou jízdních kol, nebo "šicích strojů" a taky se dodnes jejich název nezměnil. A třeba Apple je taky na svůj název málo "jablečný". ;-)
BMW se jednoduše chtělo pohybovat jen v prémiových vodách a to se mu zadařilo. Vůbec v tom nevidím rozpor a zvětšování rozměrů? Pakliže si klient kupuje Mini a chce víc prostoru, pak i při této koncepci nic jinýho nezbývá. Takže si za tohle mohou sami kupci Miníků.
Jistě, rostou, sám jsem byl u toho když Corolla byla malé auto a Crown byla limuzina. No a po 25 letech Corolla vyrostla na velikost tehdejší Crown. Ale o to mě nejde. Mě jde jen o význam slova mini, v angličtině malinký, a když už to není malinký ani náhodou, tak ten název je přinejmenším paradox, v nejhorším případě prachsprostá lež... :-!
Ale ano. Trade mark je trade mark. Ale když se něco jmenuje Mini, tak by to mělo být mini a ne maxi.... >:D No a světe div se, Austin Mini Minor měl v nabídce v 70tých létech minulého století velké Mini, ale jmenovalo se Austin Maxi. Takže kdyby BMW stále používalo původní trade mark Austin, ten název Austin Maxi mohli použít retro...Austin Clubman Maxi a měl bych po problémech ;-)
nepaci sa mi to pri pohlade ani spredu ani zboku ani zozadu... pride mi to cele ako nejaky kockopes... nie je to ani klasicke mini ( je to vacsie ako fabia ) .... ani ako normalny hatch ani ako klasicky kombik... navyse pri pohlade zboku je to vazne brrrr... to natiahnutie kasne a druhe zadne dvere... vobec sa mi nelubi ako to cele spravili .... nepasuju mi ani tie zadne svetla.... a o velkosti priestoru na zadnych sedackach a nejakej celkovej praktickosti asi by som tiez pomlcal... bezny maly hatch ako corsa alebo rio bude daleko lepsia volba .... nehovoriac o interieri.... to je u mna dalsie brrrr .... na druhej strane suhlas aj s tym priblizovanim sa k bmw 1..... co tym v mini sleduju je dalsia zahada... u mna je mini ako znacka vlastne uz pase a dalsia z tych ktore som mal kedysi rad ale dnes ma uz nedokaze nicim zmysluplnym peknym a racionalnym zaujat .. co uz... "stylove mini" si predstavujem inak sorry ;-\
Mini už možná moc "mini" není, ale to není podle mě na škodu. Každopádně nová generace Clubman má pro mě nejpovedenější design zadní části vozu ze všech novodobých Mini. Ty zadní světla a dvoukřídlé dveře jsou prostě pecka! :yes: V ostatních aspektech, zejména v nabídce motorů a převodovek, mě už bohužel oslovuje výrazně méně.
Primárně právě proto, že to vypadá hezky. Design je důležitá věc u všech aut zaměřených na styl. A kromě toho nebude muset člověk po pár letech měnit plynové vzpěry, aby mu dveře nespadly na hlavu. :-)
No hezký............jak se to vezme. Na mě to působí dost průmyslově.... ;-) Moje první Mini mělo dvířka, která se otvírala dolů a drželo na nějakých lankách. Plynové vzpěry v roce 1969 nehrozily... ;-)
Opakovaně máte chybu v délce vozu, správně je 4253 mm. Tohle MINI bude vždycky někdo řešit ve věci designu ať už pozitivně nebo negativně, někdo hop, jiný flop. Hlavně, že to není nuda. Některá auta se neřeší vůbec, jakožto tuctových přibližovadel si jich na silnici ani nevšimnete.
V testech se hodnoti dokonce uz i nejnovejsi Mini Coper JCW jako horsi, nez predchozi generaci. Vetsi, tezsi, odtazitejsi a neohrabanejsi. Ale i objektivne, dosahuje horsich casu.
"Knedlik" se s kazdou verzi i generaci stava cim dal vic kynutejsim knedlikem. Je to ale trend, i jine vozy, hrajici si na roztomila retro auticka bobtnaji do podoby opuchlych a vykulenych oblud.
No, spis bych rekl, ze to uz trendem opravdu neni. Prukopnici se predhaneji v tom o kolik je nova generace aktualniho modelu lehci (Mazda, ted i Opel s Astrou, dokonce i premiovy segment XC90, Q7 jsou po uspecne diete), proto si myslim, ze jestli dalsi generace mini bude dal rust a tloustnout, bude to definitivni konec... Ale co vime, treba zakaznici teto znacky tohle chtej, nebo jim je to jedno uplne...
V plusech mě celkem překvapil Jízdní komfort. Před týdnem jsem jel novým country manem a překvapilo mě jak má nekompromisně tvrdý a nekomfortní podvozek a teď nemyslím tvrdost na jakou jsem zvyklý u BMW, ale surovost kde každá nerovnost = rána jako z děla a úder do zadku. Od clubmana bych proto nečekal nic jiného.
Znovuzrozene Mini bylo neco necekaneho, zajimaveho, originalniho, pres vsechny mensi nedostatky, perfektni auto. Druha, vylepsena generace "New Mini" byla optimalni verze, uz prijatelne velike auto, ale zaroven jeste porad male, ted ale mam pocit, ze ten minizmus vyprchal, neni to ani male, ani hezke, urctie nejkvalitnejsi ze vsech, ale retrodesign neni nekonecne cerstvy. Spis teda nudny, snad jediny co tem autum nelze uprit, jsou jizdni vlastnosti...