Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Meriva 1,4 Turbo – Proti všem

Vyrostla, dostala nové motory a velmi dobré jízdní vlastnosti. Klíčovou novinkou jsou ale její dveře.
Zpět na článek
7. 10. 2010 09:30
7. 10. 2010 10:12
7. 10. 2010 10:30
7. 10. 2010 11:07
neregistrovaný "Marek-R"
12. 10. 2010 20:58
8. 10. 2010 09:03
8. 10. 2010 09:54
anonym
8. 10. 2010 10:47
8. 10. 2010 10:53
8. 10. 2010 10:25
8. 10. 2010 10:58
8. 10. 2010 11:27
8. 10. 2010 12:03
8. 10. 2010 20:26
8. 10. 2010 15:11
anonym
8. 10. 2010 11:29
8. 10. 2010 16:03
8. 10. 2010 16:26
9. 10. 2010 11:43
9. 10. 2010 23:15
10. 10. 2010 17:04
11. 10. 2010 20:48
9. 10. 2010 23:16
10. 10. 2010 17:08
10. 10. 2010 18:26
10. 10. 2010 18:42
10. 10. 2010 18:56
10. 10. 2010 19:04
10. 10. 2010 19:29
10. 10. 2010 20:25
10. 10. 2010 20:41
10. 10. 2010 20:49
10. 10. 2010 20:58
11. 10. 2010 14:20
11. 10. 2010 14:32
11. 10. 2010 20:50
12. 10. 2010 08:52
8. 10. 2010 20:05
11. 10. 2010 20:50
7. 10. 2010 09:30
spotreba
vyzera celkom slusne, ocakaval som vyssie hodnoty (vzhladom k motorizacii a hmotnosti vozidla). Tak ako sa mne osobne na prvych fotkach nepacila, tak nazivo je to presne naopak
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
7. 10. 2010 10:12
Re: spotreba
Je to prekvapujúce, lebo v iných testoch tejto motorizácie zrovna chválu na spotrebu nevidieť, viď napr. test Astry 1,4T v AMS, kde mali priemer 9,3 l (čo je viac, ako spoločne testovaný Focus 2,0 16v) a nepredpokladám, že MPV s väčšou čelnou plochou a Cx bude na tom výrazne lepšie: [odkaz]
7. 10. 2010 10:30
Re: spotreba
to ano, tie hodnoty pri ustalenej 100, resp. 130 km/h hodinu vobec nie su zle. Velmi vela zalezi aj na pravej nohe testujuceho. Ak s touto merivou pojde rodinka na vylet, tak nepredpokladm, ze budu rezat zakruty a skusat co to da, takze sa k spotrebe 6,5 - 7 moze priblizit bez vacsich problemov. Ta celna plocha s vyska vozidla (na mojej merive) je zahul na spotrebu na dialnici ked prekrocis 120km/h a nebodaj sa priblizis k 140, alebo 150 km/h. Potom to uz zerie aj travu vedla cesty.
neregistrovaný "Marek-R"
7. 10. 2010 11:07
Spotreba
Mam Astru 1.4 T, 140 koni, ale je tam ina prevodovka, ked mne pri 130 tachometrickych toci 2500 otacok, 3000 to toci az pri 150. Aj ked Meriva ma trosku inu karoseriu a mozno iny odpor, tu spotrebu mozem potvrdit. Pri normalnom tempe - dodrziavani rychlosti sa da jazdit za 6.5 a menej - podarilo sa mi aj za 6, dynamickejsia jazda je do 7.5 litra. Jazdim hlavne dlhe trate vacsinou Presov - Brno, kde su rozne typy ciest a podla premavky sa da dynamicky jazdit za 6.9 - 7.4 (dialnica 140 az 150, mimo 110). Je to 430 km. Mam flexibilny podvozok a "sport" rezim pouzivam casto ;).
Rozbalit vlákno
0
7. 10. 2010 19:49
Pekne auto, ale...
Auto se mi libi vzhledove libi zevnitr i zvenci. Kdyz jsem si sednul za volant me ale porad neco nesedelo a pak jsem si toho vsimnul, volant je tezce vyoseny vuci sedacce, divim se ze si toho nevsimli redaktori, dela to peknych par centimetru (volant je proti stredu sedacky posunuty doprostred - tady to je dobre videt [odkaz] ), takze by mozna bylo vhodne aby se do merivy zacal delat volant nastavitelny ve 3 osach >:-[] A pokud nekomu vadi prostor pro pravou nohu u Roomsteru, tady si taky nebude pomlaskavat, uz kvuli tomu ze i plynovy pedal je az kdesi pod stredovym tunelem.

Redakci - diky za uvadeni spotreby pri ustalene rychlosti, clovek aspon vi co muze realne na dalnici cekat :yes:
Rozbalit vlákno
42
7. 10. 2010 21:12
Re: Pekne auto, ale...
Auto stojí za pohľad zboku, snáď zozadu. Spredu je to Opel jak cez kopírák.

V interiéri sa mi nepáči palubka - po stranách tie "oslie uši" natiahnuté až na dvere vyzerajú divne, plus nie zrovna sympaticky pôsobí to mračno tlačidiel na stredovej konzole.

Voči prvej Merive tento voz nezdravo pribral. Vonkajšími rozmermi sa doťahuje o triedu hore, hmotnosťou je plne na ich úrovni. Pritom kufor ponúka o cca 100 litrov menší a piati sa tiež pohodlne neodvezú. Stredné sedadlo vzadu je jak z roomstera, plus prekáža ten bazmek pod nohami.

No a opačné zadné dvere. Keď som ich už z fotiek kritizoval, že sú úplne v rozpore s potrebami rodiny s deťmi, mnohí mi oponovali. A vida, aj krátka praktická skúsenosť z testu mi dáva za pravdu.

Suma sumárum - vzhľadovo tak za 3, ponukou priestoru malé MPV, rozmery, váha a takmer aj cena na úrovni o triedu hore, k tomu podivné a nepraktické dvere, ktoré budú skôr na oštaru ako na úžitok.
Na žiadny bombastický úspech to nevidím - naopak. Opel by sa mal postaviť rovnými nohami na zem a neriskovať takýmito experimentami.
7. 10. 2010 21:34
Re: Pekne auto, ale...
Je to Opel, tak muze zepredu vypadat jako Opel ;-) . Faktem je ze Opely nejak moc pribiraji, u Astry to je docela extremni.

5 lidi se pohodlne neodveze ani ve stredni tride, tohle je auto pro 4, 5 jako nouzovka. V podelnem prostoru je mista dost.

Me ty dvere prijdou zajimave, jak budou prakticke ukaze praxe, testujicii redaktori nejsou vzdy meritkem.
7. 10. 2010 22:22
Re: Pekne auto, ale...
astra pribrala sialene, meriva podla oficialnych udajov a s porovnanim hmotnosti mojej (udaj z tp) pribrala 30 kg co je vhladom k narastu do dlzky akceptovatelna hodnota
8. 10. 2010 07:27
Re: Pekne auto, ale...
Odpočítaj výbavu, hmotnosť s tým-ktorým motorom sa ťažko ráta s full výbavou, takže to bude viac. Ale je pravda, že ani prvá generácia Merivy nebola žiadne pierko.
Tabuľková hmotnosť je skutočne len tabuľková, aj na oficiálnych stránkach Opel uvádza iba hmotnosť najjednoduchšieho modelu. So stúpajúcou výbavou a lepšími motormi to už nie je žiadna sláva, pri jednom teste navážili Merive s dieslom 1.7 s výbavou Cosmo a nejakou príplatkovou plných 1503 kg...

Pokiaľ by sme opomenuli hmotnosť s tým, že je to daň väčším rozmerom a bezpečnosti, je to stále len jeden mínusový aspekt, ktorý u tohto auta vidím.
Prvá generácia mi je podstatne sympatickejšia, nemôžem si pomôcť.
8. 10. 2010 09:22
Re: Pekne auto, ale...
ale hmotnost ti moze byt jedno pokial mas dobre dynamicke parametre a jazdne vlastnosti a ako z testu vyplyva tak spotreba tiez nie je velka.. Zadne dvere sa uvidi casom, mne sa to v salone nezdalo zle. Dost cudne je ale ako pise vyssie uziovatel ze volant je vyoseny voci sedacke..
8. 10. 2010 10:19
Re: Pekne auto, ale...
Hmotnosť mi nemôže byť jedno, hlavne v meste je to významný faktor ovplyvňujúci spotrebu. V meste je ti dobrá aerodynamika prakticky nanič.
Vyosený volant - Meriva nie je jediná, takých áut je viac.
8. 10. 2010 07:30
Re: Pekne auto, ale...
V autách ako C4Picasso alebo Scenic sa piati odvezú pohodlne, píšeme o MPV, nie o bežnej strednej triede.

Čo sa týka dverí, redaktori píšu o praktickej skúsenosti, ktorú ťažko niekto vyvráti, čiže podľa mňa to môže byť meradlom. Evidentné to bolo už pri prvých fotkách, dá logika, že to v užších priestoroch nemôže byť dobré.
8. 10. 2010 09:22
Re: Pekne auto, ale...
Scenic a Picasso su konkurenti zafiri a nie merivy.. A v zafire sa vojde 5 ludi pohodlne..
8. 10. 2010 10:21
Re: Pekne auto, ale...
Jejda, však o tom píšem, nie? Že Meriva je vnútri malé MPV a zvonka veľké. Interiér na úrovni C3Picasso, a zvonka veľkosť ako Scenic.
8. 10. 2010 21:30
Re: Pekne auto, ale...
To je jako podle tebe na sirku v C4 Picasso a Scenicu vic mista nez ve stredni tride?!
9. 10. 2010 20:40
Re: Pekne auto, ale...
Odvez sa, uvidíš, doteraz len trepeš naprázdno.
9. 10. 2010 21:31
Re: Pekne auto, ale...
Jsou odborne casopisy, ktere to objektivne meri a tento fakt z nich vychazi, z jakych objektivnich udaju vychazis ty tezko rict (tvuj system - mam to auto a mam tam vic mista nez je ve stredni tride - je opravdu k smichu).
9. 10. 2010 22:57
Re: Pekne auto, ale...
Ešte mi ukáž, kde som napísal, že na šírku má Scenic alebo C4 Picasso viac miesta ako stredná trieda? Ty si vytiahol argument, že sa 5 ľudí pohodlne neodvezie ani v strednej triede. Otázka potom znie, čo považuješ za pohodlie.

Ze sa oháňaš nejakými odbornými časopismi je pekné, ale tiež si neuviedol žiadny spoľahlivý údaj. Keď napíšem, že Fabia je naprd auto a že to mám z odborného časopisu, koľko ľudí mi bude veriť? Budú si ťukať na čelo.

Šírka interiéru vzadu, zdroj TESTY na Auto.cz:

Citroen C4 Picasso................1530 mm
Renault Scenic..........................1480 mm
Opel Zafira..................................… mm
Volkswagen Touran.................1500 mm
Ford C-Max..................................1… mm
Fiat Multipla................................… mm
Toyota Verso..............................1520 mm
Mazda 5.......................................… mm
Kia Carens..................................… mm
Mercedes-Benz B......................1440 mm

Ford Mondeo...............................143… mm
Volkswagen Passat..............1520 mm
Škoda Superb..............................1450 mm
Opel Insignia................................… mm
Citroen C5......................................… mm
Renault Laguna..........................1480 mm
Mazda 6.......................................… mm
Toyota Avensis............................1510 mm
Mercedes-Benz C....................1440 mm
Audi A4......................................… mm
BMW 3.......................................… mm

U strednej s výnimkou Avensisu som bral do úvahy kombíky. Vidíš nejaký významný rozdiel? Ja nie.
8. 10. 2010 08:25
Re: Pekne auto, ale...
Máš pravdu, testujúci redaktori veľakrát píšu pod vplyvom ... no nazvime to PR aktivít jednotlivých značiek.
Jedno je však isté, takáto koncepcia dverí nemá žiadny zmysel. Pokiaľ sú " sebevražedné" dvere v predu umožní to lepšie nastupovanie za volant. Aj vzadu by to malo opodstatnenie, ale tieto dvere sú užšie ako majú ostatné autá v triede. A ked si chceš nastúpiť, tak músíš sadať až za stĺpik... Príde mi to, že tvorcovia chceli za každú cenu urobiť niečo iné. Rovnaká blbosť ako twinvekokufra u Superbu.
8. 10. 2010 12:07
Re: Pekne auto, ale...
V prípade, že by to zvládli bez B-stĺpika, by to bolo predsa len trochu o inom. Druhé dvere by mohli byť dokoca ešte užšie, bol by menší problém v stiesnenejších priestoroch a nastupovanie by bolo pohodlné, B-stĺpik je v tomto prípade najobmedzujúcejší. Ovšem to by musela byť inak riešená celá karoséria, B-stĺpik ju výrazne spevňuje.
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2010 10:52
Re: Pekne auto, ale...
Nevím, nevím. Pět lidí ve střední třídě v pohodě (pokud to není pět basketbalistů nebo kulturistů, samozřejmě) - Citroën C5, Ford Mondeo II. I na delší štreky, než je skok z města do vedlejší vsi. Meriva (jako všechny Opely poslední doby) se vnějšími rozměry tlačí do vyšší třídy, než skutečně nabízí uvnitř a to jí může spíše jen uškodit.
Dveře jsou zajímavé jako nápad, praktické v případě, že máte okolo sebe dost místa. To ostatně potvrdil i autor testu. V jakékoli jiné situaci jsou, bohužel, totální pastí.
8. 10. 2010 22:10
Re: Pekne auto, ale...
Tak autor testu byl z tech dveri asi cely zmateny, protoze si nejdrive stezoval jak se z toho auta spatne vystupuje kdyz se musi tak divne opirat o dvere nacez to zazdi tim, ze nejake starence se z toho lezlo super, protoze stacilo vyuzit to logicky umistene madlo na B-sloupku, takze je treba brat i jejich nazory trochu s rezervou.

Sedel jsi nekdy v obsazeni 3 lidi vzadu, kdy se jednalo o bezne rostle lidi/chlapy 180cm/85kg? Opravdu se ti sedelo pohodlne? Nebyli jste na sebe nalepeni? ;-)
9. 10. 2010 20:42
Re: Pekne auto, ale...
Ženy u vas sedia vpredu, chlapi vzadu? Potom sa nedivím, že chodíš frajeriť sem... >:-[]
9. 10. 2010 22:29
Re: Pekne auto, ale...
Uz minule jsem ti psal at si skocis k ocnimu, zase jsi to asi nezvladl k vlastni skode... Ja jsem nepsal ze zenske sedi vzpredu, ja jsem psal ze 3 chlapi sedi vzadu, asi moc velky napor na tvoje mozkove bunky, co? >:D
9. 10. 2010 23:02
Re: Pekne auto, ale...
To máš pravdu, tvoje myšlienkové pochody sú zrozumiteľné len pre tebe podobných, čiže nabudúce radšej prekladaj, aby ťa pochopili aj normálni inteligentní ľudia.
10. 10. 2010 11:42
Re: Pekne auto, ale...
Me prijde komicke kdyz mi o nesrozumitelnych myslenkovych pochodech pise nekdo, kdo misto 3 chlapu vzadu cte 2 zenske vpredu >:D
11. 10. 2010 14:13
Re: Pekne auto, ale...
Daj si spraviť repas mozgu, už si pletieš pojmy a dojmy.
11. 10. 2010 20:12
Re: Pekne auto, ale...
O me peci nemej, ja si nepletu chlapy s zenskyma jako ty >:-[]
11. 10. 2010 20:53
Re: Pekne auto, ale...
Len aby... >:D
7. 10. 2010 22:19
Re: Pekne auto, ale...
dizajn hodnotit nebudem, je to subjektivna velicina,ale zopar faktov....

Meriva nedravo nepribrala, prva generacia s 1.6 benzinom ma 1330kg (otvoril som tp), nova ma 1360 kg (stranky opel) Vzhladom k narastu do dlzky ta nadvaha voci starej nie je vobec vysoke. Mimochodom aktualny scenic ma 1395 kg (zakladny benzin, udaj z www.renault.sk).

Dalsi fakt - sirka a dlzka je porovnatelna so scenicom, rozdiel je v milimetroch v neprospech merivy.

Posleny fakt, ani v scenicu neodvezies vzadu pohodlne 3 osoby, mam to vyskusane na aktualnej generacii. V kategorii malych mpv prekvita sirkou iba venga
8. 10. 2010 07:33
Re: Pekne auto, ale...
Ja mám vyskúšanú minulú generáciu Scénica a nie raz, a 5 dospelých ľudí sa viezlo pohodlne, v tomto ti budem oponovať.

Ale ok, Meriva pribrala zdravo. ;-) na stránkach Opel je uvádzaná hmotnosť pre každú motorizáciu zvlášť? Ja som si všimol jediný všeobecný údaj.

Šírka interiéru vzadu a váha auta:
nová Meriva......1410 mm/1318 kg
C3Picasso........1410 mm/1256 kg
Venga............1450 mm/1253 kg
Scenic III.......1480 mm/1470 kg
C4 Picasso.......1530 mm/1458 kg

stará Meriva.....1400 mm
Scenic II........1460 mm
8. 10. 2010 09:24
Re: Pekne auto, ale...
Meriva nie je v triede scenika a C4, ale v o triedu nizsie.
8. 10. 2010 10:22
Re: Pekne auto, ale...
Uvažuj trochu, však o tom tu píšem. Čo tak prečítať si vlákno od začiatku?
8. 10. 2010 22:03
Re: Pekne auto, ale...
C4 Picasso asi merili skrz otevrene okna...
9. 10. 2010 22:06
Re: Pekne auto, ale...
Nikto nemeria od madla po madlo - meria sa šírka nad ním.
8. 10. 2010 17:56
Re: Pekne auto, ale...
ten udaj na stranke opla je zrejme pre najzakladnejsiu vybavu a motorizaciu, ale ta je zrovnatelna so obdobnym scenicom. Sucasny scenic aj c4 picasso nam stoja prred firmou. Do c4 sa vzadu traja dospeli usadia, do scenica to "ide", ale je to len mini chlp lepsie ako v starej merive. Kolega ma minuleho scenica a vzadu vozi (prilezitostne) kombinaciu dve deti (uz bez autosedacky) a jedneho dopeleho. Ked sme skusali troch dospelych, tak ano, je to mozne, ale rozhodne nie v pohode.
9. 10. 2010 20:48
Re: Pekne auto, ale...
Rozdiel je aj sadnúť si a sadnúť si....dosť záleží aj na tvare sedákov vzadu a umiestnení zámkov pásov. Je pravda, že u mňa častejšie sedeli vzadu ženy ako muži, ale pravda tiež je, že si nikdy nesťažovali - na rozdiel od iných áut.
A ak si niekto potrpí na skutočné pohodlie, nech sa obzerá radšej po vozoch triedy Viano a spol. Celé je to tu o tom, a už to tu niekto písal, že Meriva je zvonku veľká ako o triedu väčšie MPV, ale zvnútra na úrovni rivalov z triedy.
A vo-vo-vo-vo-vo tttom ttto je....
7. 10. 2010 21:35
Re: Pekne auto, ale...
kks fakt mas pravdu.. Na fotke to naozaj tak vyzera. Ale ked som v tom sedel tak sa mi ale nezdalo nic, nevsimol som si to vobec.. toto si musim ist pozriet este raz :-)
7. 10. 2010 21:36
Re: Pekne auto, ale...
No me prislo divne ze kdyz jsem dal nohu na plyn jsem ji musel dat hodne doprava, tak jsem to zacal vic zkoumat a prisel na to vyoseni.
8. 10. 2010 10:02
Re: Pekne auto, ale...
Koukám na fotky a asi máte pravdu, i pohled zezhora "bez strechy" ukazuje, ze volant je ponekud více vpravo (z pohledu řidiče).
8. 10. 2010 10:42
Re: Pekne auto, ale...
Pouze optický klam, tady je Focus ST focený z druhé strany a volant je taky "vyosený"....

[odkaz]

Pokud bude foto kolmo k ose volantu a nebude v ose sedadla, pak se dá spekulovat o vyosení....
8. 10. 2010 14:27
Re: Pekne auto, ale...
treba mrknúť v reáli, ale je to možné...
8. 10. 2010 20:58
Re: Pekne auto, ale...
Ale houby opticky klam, na te tvoji fotce je videt ze to je focene nad pravou hranou sedadla.
9. 10. 2010 20:49
Re: Pekne auto, ale...
Ty máš v hlave zabudovaný optimeter?
Ale podľa toho, čo si písal, máš s tým osobnú skúsenosť, keď si pôjdem Merivu pozrieť, skúsim to tiež omrknúť.
9. 10. 2010 22:32
Re: Pekne auto, ale...
Optimeter zabudovany nemam, na to ho nepotrebuju. Vsak uvidis sam...
Avatar - ZoomZoom
8. 10. 2010 09:03
Dveře
"Dveře otevírané proti směru jízdy jsou v dnešní době naprostým unikátem. Pyšní se jimi Opel Meriva a potom již jen současné modely značky Rolls-Royce..."

Dnes ráno jsem se probudil a zjistil, že Mazda se svým modelem RX-8 byl jen sen... :-(
Krucinál, ale v čem to tedy jezdím, když ne v Mazdě? Kupé, Wankelův motor, čtyři dvěře a z toho :-O ty zadní otevírané proti směru jízdy. R-R to určitě neni a Meriva už vůbec ne....
Rozbalit vlákno
10
anonym
8. 10. 2010 09:54
Re: Dveře
Aha, rx8 se u nás ještě prodává?
Avatar - ZoomZoom
8. 10. 2010 10:47
Re: Dveře
Jak se dívám do nabídky mazdy.cz a .de, tak jí nemaj uvedenou. Moje má už tři roky.
Slyšel jsem něco o tom, že letos na podzim má skončit výroba a v budoucnu jí nahradit model RX-9. Ale kdo ví, jak to nakonec bude. Necháme se překvapit a uvidíme, co z toho bude.
8. 10. 2010 10:53
Re: Dveře
Možno ju vozia len individuálne, však to nie je žiadna masovka, každopádne predstavenie zo stránok nevyhodili, je tam.
RX-8 je fakt zaujímavé auto, jak dizajnovo, tak wankelom.
Máš ju tri roky, jak to jazdí, čo spoľahlivosť, spotreba?
8. 10. 2010 10:25
Re: Dveře
Ale tam sú to len "poldvere", navyše voči Merive sú maximálne logické a užitočné. Uľahčujú nastupovanie dozadu, sú krátke, nehrozí, že zaprieš len tak na parkovisku do susedného auta, a navyše tam neprekáža B-stĺpik ako v Merive.
Samotné, bez otvorenia predných dverí ich asi neotvoríš, a treba ich zavrieť najprv a až potom predné dvere (oprav ma, ak sa mýlim), ale tu je to účel a jednoduchým spôsobom zaistená aj bezpečnosť. Čiže RX :yes: , Meriva :no:
Avatar - ZoomZoom
8. 10. 2010 10:58
Re: Dveře
Jistě, je tam spousta rozdílů. Můj komentář reagoval na to, kdy je zde tato koncepce připisováná "jen" Merivě a R-R. Vždyť v rx-8 je tohoto využíváno od r. 2004 a jedná se přitom o sériovku.

Co se týče Merivy samotné, nápad to určitě neni špatný, ale... mně osobně by na takovym autě vyhovovaly posuvné zadní dvěře = perfenktní nastupování a vystupování na/z zadní sedadla. Ale proti gustu, a určitě si svoje zákazníky najde.
Avatar - ZoomZoom
8. 10. 2010 11:27
Re: Dveře
Auto bylo koupeno a je servisováno, a teď dobře čti, v autohausu v Rakousku Salzburgu. Jsou v tom rodinné vazby, kdy strýc je jejich zaměstnancem, takže asi tak. Pravidelně několikrát do roka tam stejně jedu, takže jí tam s sebou jednou vezmu, přičemž se zvládne i ta prohlídka.

Abych se dostal k tvojí otázce. Do dnešního dne mí najeto cca 35 tis.. Není to moc, ale to není jediné auto rodiny. Jízdní vlastnosti nemá cenu rozebírat, jsou suprový.
Jediný problém co se objevil hned v počátku, byla závada nalevim přednim tlumiči, kdy prostě "odešel". V servisu, českym, mi bylo řečeno, že se jednalo o zmetek, ale kdo ví...
Mimo dolevání oleje s ní během tří let nebyl jediný problém, vyjma popisovaného.
A spotřeba, ježiš, tu kdybych měl řešit, tak se naštvu. Pod 13 litrů bohužel nikdy nešla.

EDIT: komentář samozřejmě patří Klaudiovi.
8. 10. 2010 12:03
Re: Dveře
Tak spotrebu som malú nečakal, wankel proste nie je premakaný, možno ani premakateľný tak ako klasické piestové motory, ktoré robia prakticky všetci.
Ale ten zvuk, keď to počujem náhodou ísť okolo...
Jak to ťahá - voči benzínovej klasike myslím, s wankelom som nikdy nešiel.
Avatar - ZoomZoom
8. 10. 2010 20:26
Re: Dveře
Ta moje verze, je se "slabším" 141kW motorem. Ten má maximální toč. moment položen níže než silnější verze a jeho průběh je tudíž lineárnější. Vůz má určitě skvělou dynamiku s tím, že motor není skoro cítit a přesto tak nějak víš, že tam je a dává o sobě vědět. Oproti klasickému benzínu -atmo 2.0, rozdíl ale markantní neni.
anonym
8. 10. 2010 15:11
Re: Dveře
Myslel jsem to tak, že článek bere v úvahu současné modely a rx8 už se (aspon u nás) myslím ofiko neprodává.

Ale protze mam taky mazdu, zajímala by mě hodinovka v rakousku...tady je to u autopalace cca. 1050/hodina, coz na auto typu rx8 je asi odpovidajici
Avatar - ZoomZoom
8. 10. 2010 11:29
Re: Dveře
tady jí budou mít "vždy". Nezklamou

[odkaz]
8. 10. 2010 12:39
3 muchy 2ma ranami
Ako už vyinvestigoval Klaudius :yes: ;-) , tiež sa mi zdá, že Opel trošku zachytračil a možno chcel Merivu posunúť rozmermi úplne na hornú hranicu mini MPV, aby už ale zároveň čiastočne pokrývalo (čiastočne) aj segment stredných MPV a Zafira potom bude postavená proti Grand Scénicu a Grand Piccassu.

Či sa jej to podarí bude myslím do značnej miery závisieť aj od ceny. Podla testu sú jazdné vlastnosti velmi príjemné, takž proti Scénicu a Picassu v tomto rozdiel (pol)triedy možno nebude zjavný. A keď človek nepotrebuje 3 miesta vzadu ale vystačí si s dvomi, a cena bude výrazne nižšia ako u vzpomínaných frantíkov, možno by im mohla časť predajov ukrojiť.

Uvidíme ako bude vyzerať naživo. Zatial mi bočný profil okien príde trošku divoký, ale možno to bude ok
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2010 12:57
Re: 3 muchy 2ma ranami
Já mám obavu, že právě to vnitřní místo vzadu bude největší chybou, která auto mezitřídně zabije. Spousta lidí si to auto koupí, protože vozí tři děti (a tři sedačky vedle sebe hned tak někam nejdou), nebo jezdí ve větším počtu na různé akce (čím dál více kolegů bruslařů jezdí v plně obsazených MPV s rakví na střeše). I cena se mi zdá, že Merivu posouvá spíše do vyšší třídy, než třeba C3 nebo Vengu. Možná to u Opelu mají dobře spočítané, z mého uživatelského hlediska to auto je nepoužitelné.
8. 10. 2010 13:32
Re: 3 muchy 2ma ranami
ako píšem - základ bude správne nastaviť cenu. Aby rozdiel napr. pro Scénicu bol výrazne vačší, ako rozdiel v ponúkanom priestore. Samozrejme keď potrebuješ 3 autosedačky, je celá táto kategória mimo.

V každom prípade má Opel minimálne na domácom trhu výhodu, že VW nič podobné neponúka. A aj koncernové značky prakticky len Roomstera. Čiastočne by mu možno mohol konkurovať napr. Golf Plus.
8. 10. 2010 14:24
Re: 3 muchy 2ma ranami
Myslím, že zrovna nasledovník Roomstera bol naznačený na obsadenie tohto fleka. Ktovie, možno ho potom vytiahnu aj ako Seat a VW...
8. 10. 2010 15:46
Re: 3 muchy 2ma ranami
osobne sa divím, že koncern po tolkých rokoch prakticky nevstúpil do tohoto segmentu, vlastne len cez svoju jednu značku. Terazky by na to mal aj slušnú motorovú paletu :-!
Avatar - iudex
8. 10. 2010 16:27
Re: 3 muchy 2ma ranami
Dolu Ti to GTI vysvetľuje. Eurodrzek, ošľahaná tvár, však to už poznáš ako kecy politikov. ;-)
11. 10. 2010 20:56
Re: 3 muchy 2ma ranami
Snáď to doženie. Však je odjakživa skoro vo všetkom posledný, a zároveň vždy hneď najlepší... >:D
8. 10. 2010 14:25
Re: 3 muchy 2ma ranami
Popravde, na 4 miesta a 400 l kufor plne uspokojí aj Fabia... ;-)
8. 10. 2010 15:44
Re: 3 muchy 2ma ranami
samozrejme, ale ty sám určite najlepšie vieš, prečo vlastne MPV vznikli a čo "iné" ponúkajú - vzdušnejší interiér, ľahšiu manipuláciu napr. pri kurtovaní detí vzadu. lepší výhľad a pod. ;-)

sám intenzívne riešim túto dilemu (stredné MPV vs. stredné kombi). ešte mám ale cca rok na premýšlanie a mudrovanie >:-[]
Avatar - iudex
8. 10. 2010 16:21
Re: 3 muchy 2ma ranami
Nestresuj, do normálneho kombi nižšej strednej sa Ti krásne dve sedačky zmestia, do kufra aj dva kočíky (čo nemusí platiť pre stredné MPV) a trojičky sú asi dosť nereálne, takže MPV nebudeš potrebovať. ;-)
8. 10. 2010 17:58
Re: 3 muchy 2ma ranami
manipulacia s autosedackami (vkladanie a vyberanie deti) je vyrazne jednoduchsia pri vyssiej karoserii ,najma ak to robis casto
9. 10. 2010 21:22
Re: 3 muchy 2ma ranami
Jasne, šetríš najmä vlastné kríže, do MPV sa nezohýbaš ako do kombi. Ja som to vyriešil totálne. Kangoo je o ďalších 10 - 15 cm vyššie ako bežné MPV, čiže deti vzadu riešim v absolútne vzpriamenej polohe. Sedadlá sú vzadu dosť vysoko a nad sedákmi ostáva k streche ešte viac ako meter. Plus šírka interiéru - rovnocenného ťažko nájdeš, to je druhé plus posuvných dverí - do interiéru nezasahujú žiadne madlá, a detské sedačky majú obvykle svoje vlastné opierky na lakte. Kombík je fajn, ak človek rád jazdí dynamicky a nevozí deti 2x denne alebo viac. Ale dennodene sa zohýbať k detským sedačkám a počúvať pindy, aby som jazdil šetrnejšie a nesnažil sa ich v každej zákrute vysypať, prípadne vytriasť z nich obed na našich "kvalitných" cestách, tak by som radšej bral menej dynamické a viac pohodlné MPV.
8. 10. 2010 16:42
Re: 3 muchy 2ma ranami
Já bych ti poradil a ušetřím ti roční dilema :-) Určitě vezmi kombi. V MPV máš sice více - jak píšeš - vzdušnější interiér, ale bohužel ten vzduch vozíš zbytečně nad hlavou, takže jestli nejsi zrovna přerostlej basketbalista je to k ničemu.Pohodlné sezení vzadu ti nabídne kategorie S-max, Sharan atd., jinak ty sesle v nižší třídě nebývají nic moc. Lepší výhled...no možná jsi trochu výš, ale přes přední sloupky toho stejně moc nevidíš (viz.tento test). Dále máš větší odpory = větší spotřeba, horší dynamika. Já osobně spatřuji v MPV jedinou výhodu - při mé výšce 190cm se mi dobře nastupuje a vystupuje a to se mi zdá jako chabý důvod ke koupi ;-)
Avatar - iudex
8. 10. 2010 17:15
Re: 3 muchy 2ma ranami
Plný súhlas.
9. 10. 2010 22:04
Re: 3 muchy 2ma ranami
Nesúhlasím. ;-)
9. 10. 2010 22:03
Re: 3 muchy 2ma ranami
Vidíš, ja mám opačný názor. preferujem MPV. A viem prečo, vozím 3 malé deti. Takú malú "obhajobu" MPV začnem reakciou na Tvoj príspevok:

Obišiel si manipuláciu s detskými sedačkami, resp. s deťmi, keď ich musíš riadne usadiť a pripútať - kuko, zdá sa, bude častejšie vzadu voziť práve deti, nie dospelých. Výhoda MPV č.1 je jasná.

Vzduch nad hlavou je možno navyše, ale navrch je aj pocit priestoru v takom aute - a na zahodenie nie je ani podstatne pohodlnejšie nastupovanie a vystupovanie - do bežného auta sadáš dolu, a z auta prekračuješ prah a musíš sa dvíhať. U MPV nastupuješ o čosi vyššie, čo je prirodzenejšie a pohodlnejšie, vystupuješ - a stačí vysunúť z auta nohu a zo sedadla sa zošuchnúť, žiadna námaha, ale vidím, že zrovna toto veľmi vysvetlovať netreba. Výhoda č.2.

Lepší výhľad - jednoznačne. Neviem, prečo toľkých irituje dvojitý A stĺpik (nemá ho ani každé MPV), sklo býva často hodne sklopené a stĺpik siaha ďaleko dopredu - čiže reálny mŕtvy uhol je často menší ako u klasického auta, ide skôr o subjektívny pocit. Pri vyššom sedení a väčších oknách máš zaručene väčší výhľad,. 3.výhoda MPV .

Interiér - žiadne kombi neposkytuje tak praktický interiér ako MPV. Stačí spomenúť variabilitu sedadiel, a v neposlednom rade odkladacie priestory - ich veľkosť, tvar aj rozmiestnenie. To je 4.výhoda.

Kufor - obvykle kratší ako v kombi, ale vyšší, čiže objemom nezvykne zaostávať. Výhoda? Obvykle rovná nakladacia hrana (podľa pravdy treba dodať, že to majú aj mnohé kombíky), ale najmä sa do kufra nemusíš zohýbať a dočiahnuť predmety, ktoré sú až pri operadlách zadných sedadiel, nerobí zväčša problém, ani si neušpiníš nohavice od špinavého zadného nárazníka. Č.5.

A teraz tie nevýhody.
Horšia dynamika - nesúhlasím. Stredné MPV obvykle nie je veľmi ťažšie ako kombík nižšej strednej (100-150 kg?), a približne rovnako je na tom s kombíkom strednej triedy, aerodynamika má výraznejší vplyv na zrýchľovanie až trochu vyššie, skôr pri diaľničných tempách. Navyše - ak vozíš rodinu, má prednosť pohodlie a bezpečnosť, alebo zábavná a dynamická jazda?

Väčšia spotreba. Áno - ale zase v spojitosti s väčším tempom, hlavne na diaľnici. Pri bežnom jazdení v rámci limitov, čiže mesto, okresky, sem-tam niekam von po diaľniciach nevidím významný rozdiel. Mal som Scénic II, 1.5 dCi/60 kW, dlhodobý priemer 5,3 litra bol realitou a myslím, že klasický kombík by to nezvládol zvlášť lepšie. Kangoo nie je celkom "čistokrvné" MPV, trasu Bratislava - Zadar a späť zvládol s priemerom 7 litrov, pri použití trasy cez Rakúsko a Slovinsko, čiže dosť aj po diaľniciach vo svižnom tempe, pričom aerodynamika je tu horšia ako u Scenica napríklad.
Spotreba - pre niekoho presvedčivý argument, pre niekoho nie.

Zabudol som na niečo?
Avatar - iudex
11. 10. 2010 09:07
Re: 3 muchy 2ma ranami
S tromi deťmi do Hrvatska - máš môj obdiv. Mne stačila dvojhodinová cesta lietadlom a potomok mi skoro zožral nervy... 8-s
11. 10. 2010 14:19
Re: 3 muchy 2ma ranami
Na to mám dobrý recept - pohodlné autosedačky a najmä prenosné video s tonami rozprávok. Viedol Tom a Jerry, a Pat a Mat. ;-)
Auto je dnes už viac-menej jediný spôsob, 5 leteniek stojí viac ako celá dovolenka autom. Navyše s autom si v Chorvátku mobilný a nezávislý, nepáči sa, sadneš do auta a ideš inam. :-)
Avatar - iudex
11. 10. 2010 15:12
Re: 3 muchy 2ma ranami
Ano, cenovo to logiku dáva. Ja som mal ešte dieťa pod 2 roky fakticky zdarma - infant platí iba pár eur letiskové poplatky.
Na druhej strane aká mobilita s dieťaťom? To je rado, že je pri bazéne a na detskom ihrisku, cestovanie a pamiatky sú mu u ...plienky. ;-)
11. 10. 2010 20:47
Re: 3 muchy 2ma ranami
S dvomi som bol na dovolenke tiež letecky, jeden pod va roky, tak to ešte šlo. Teraz by som cáloval 5x v plnej taxe na drevo, taký zazobanec nie som. >:D

Mobilita s deťmi? Vpohode. Raz za hodinku-dve pauza, podľa toho, či sú hore alebo spia, a ideme. Takže v rámci Chorvátska, keď sme nechceli každý deň ležať jak polená pri vode, maximálne vpohode. Ako som písal, tri dobré detské sedačky (Kangoo je široké, takže bez problému), pár hračiek, prenosné DVD, klíma - a nie je problém ani pár sto km. Ak pôjdem na budúci rok, môžeš sa pridať, nerád idem na dlhšiu trasu sám.
Avatar - iudex
12. 10. 2010 09:03
Re: 3 muchy 2ma ranami
No, to už budú dve deti, to bude u nás ešte veselšie... či bude vôbec nejaká dovolenka. 8-s
8. 10. 2010 16:03
MPV BALÍCI
Zadní (kontra)dveře výmluvně dokládají především to, jací řidiči si kupují malá MPV. Zajetej šofér, ostrej řízek, takříkajíc eurodrzek se strništěm na ošlehaný tváři by si auto s protiběhem nekoupil, nota bene v mutaci MPV. Existuje jenom jedna protiběžná varianta. Tu ovšem vyrábí Rolls-Royce, a ten jak známo verze MPV nedělá.

Velmi v tomto kontextu oceňuji testéra, který se nesnažil s autem zápolit způsobem jako na reklamních stránkách, nýbrž zavezl vůz do štěrbiny na parkovišti před pověstnou delvitou. Ano, ve velkém vápně se dnes už zpravidla neparkuje. Výsledek je pak více než rozpačitý.

Četl jsem někde, že protiběžky byly zakázané někdy v padesátých letech, neb když se otevřely za jízdy, vycucly (tehdy nepřipoutaného) cestujícího ven z vozu...

Auto jako celek vypadá naživo velmi sympaticky. Ve svém segmentu deklasuje s přehledem konkurenci. Jak ovšem píši na začátku, jsou řidiči a... šoféři. Pokud neznáš mezi těmito pojmy rozdíl, kup si nějaké MPV. Neb šofér z tebe stejně nikdy nebude.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - iudex
8. 10. 2010 16:26
Re: MPV BALÍCI
Eurodrzek s trojdňovým strniskom nejazdí na MPV a zásadne hádže svoje dve deti manželke, pravdepodobnejšie však exmanželke, ktorá nemohla vydržať mačovský pohľad cez Ray-Bany na ošľahanej tvári a rozviedla sa. A keď ich raz za dva týždne nútene vyfasuje, hodí ich dozadu do svojho trojdverového Široka a deti po ostrej jazde ocka-eurodrzka á la Bullit fialové v tvári vystúpia a vracajú do jarku. :-!
10. 10. 2010 17:04
Re: MPV BALÍCI
:-) :yes: Tak to se ti povedlo. Jinak souhlas, raději vrhnout třikrát po ostrý jízdě v roccovi, než si připadat jak na vejletě s klubem přátel silničního kýče... Neb Bullittem se člověk přece... rodí ;-)
11. 10. 2010 20:48
Re: MPV BALÍCI
Večné dieťa... :-)
Avatar - jazva
9. 10. 2010 23:16
Re: MPV BALÍCI
napísal majiteľ ojazdeného kombiVolva... >:-[]
10. 10. 2010 17:08
Re: MPV BALÍCI
Zapomněl jsi dodat - dotaženýho z reichu >:D , a místo "ojazdeného" musíš psát olítanýho, ať to má šťávu >:-[]
Avatar - jazva
10. 10. 2010 18:26
Re: MPV BALÍCI
na "šťávu" tu píšeš ty. mne stačia fakty... >:-[]
10. 10. 2010 18:42
Re: MPV BALÍCI
Tak potom by sis měl ovšem aktualizovat kartotéku... >:D
Avatar - jazva
10. 10. 2010 18:56
Re: MPV BALÍCI
dodaj podklady, ja si to zaktualizujem... ;-)

a nemáš s kým písať keď už reaguješ na "prehliadané lány" ? >:-[]
10. 10. 2010 19:04
Re: MPV BALÍCI
Rozkaz ;-)

Zde nemám, všichni milovníci MPV brečí... :-)
Avatar - jazva
10. 10. 2010 19:29
Re: MPV BALÍCI
nie som síce milovník, ale MPV jazdím aj ja. A neplačem. A povedal by som, že to MPV si tu svojho času dokonca veeeľmi ospevoval. >:D
10. 10. 2010 20:25
Re: MPV BALÍCI
Jestli si to nepleteš s opěvováním devětsetjedenáctky... >:D
Avatar - jazva
10. 10. 2010 20:41
Re: MPV BALÍCI
Nie určite si to nepletiem. chceš odkaz na ten chválospev? to je to najmenej, čo môžem pre teba urobiť... ;-) >:D
10. 10. 2010 20:49
Re: MPV BALÍCI
Ano, dej ho sem, jsem zvědavý, čím jsem ti udělal radost... A jinak si velmi vážím toho, jak bedlivě mě sleduješ :yes:
Avatar - jazva
10. 10. 2010 20:58
Re: MPV BALÍCI
vážne si nespomínaš na asi jediné MPV čo si tu pochválil? ts ts ts... >:D
11. 10. 2010 14:20
Re: MPV BALÍCI
už toľko nenaťahuj
Avatar - jazva
11. 10. 2010 14:32
Re: MPV BALÍCI
ja mu to sem nedám. Keď je zvedavý, tak nech si to nájde sám, ja viem kde to je... ;-)
11. 10. 2010 20:50
Re: MPV BALÍCI
Už sa proste neozve, ak mu napíšeš pravdu, a mohlo by sa na to prísť, že ju máš ty a nie on, tak to už nemá šťavu... >:-[]
8. 10. 2010 20:05
meriva
nesmierne zaujimave auticko je tento oplik. do mesta a na jeho okolne destinacie uplne postacujuce. a k tej spotrebe, hmm..ak niekto radi medzi nahustenymi krizovatkami ostosest, bude mat pravdepodobne hlbsie do penazenky. naopak, ten kto prejde tu istu vzdialenost na jeden sup, sa iba spokojne usmieva. zalezi teda na dopravnej situacii, ale taktiez aj polohe toho, ktoreho mesta, urovni terenu..
Rozbalit vlákno
1
11. 10. 2010 20:50
Re: meriva
Na dlhé vzdialenosti radšej o triedu vyššie... ;-)
7. 11. 2010 13:47
Mpv je na dlhe cesty najlespie
Merivu mam takze pisem uz z vlastnej skusenosti. Na dlhe cesty je prijmnejsia ako Passat. Sedi sa tam vyssie, prirodzenejsie. Turbo je tiche a na dialnici ma rozumnu spotrebu. Dobre, vyssie tazisko robi svoje ale tych 150 Meriva sprehladom zvlada.. Podla mojho nazoru je na dlhych cestach skor dolezity vnutorny priestor a komfort. Mne osobne velmi trpi chrbtica v autach typu BMW...mpv je na dlhsie cesty urcite prijemnejsie.
Rozbalit vlákno
0