Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 308 GT 1.6 THP – Zábava až na druhém místě

Hledáte-li sportovní Peugeot, počkejte si na 308 GTi. Pokud však chcete příjemné, rychlé a kultivované auto na každý den, které umí také pobavit, jste u 308 GT na správné adrese.
Zpět na článek
27. 3. 2015 11:25
27. 3. 2015 11:51
27. 3. 2015 11:55
27. 3. 2015 13:47
27. 3. 2015 14:54
27. 3. 2015 15:22
27. 3. 2015 15:25
27. 3. 2015 15:39
27. 3. 2015 16:08
27. 3. 2015 16:11
27. 3. 2015 17:01
27. 3. 2015 16:24
27. 3. 2015 16:26
27. 3. 2015 16:29
27. 3. 2015 15:25
27. 3. 2015 15:29
27. 3. 2015 15:36
27. 3. 2015 16:01
27. 3. 2015 16:11
27. 3. 2015 16:11
27. 3. 2015 12:56
27. 3. 2015 13:43
27. 3. 2015 15:41
27. 3. 2015 14:25
27. 3. 2015 15:06
27. 3. 2015 14:51
27. 3. 2015 15:38
27. 3. 2015 15:50
27. 3. 2015 17:45
27. 3. 2015 17:47
27. 3. 2015 20:34
30. 3. 2015 08:51
27. 3. 2015 20:20
27. 3. 2015 17:13
27. 3. 2015 13:19
27. 3. 2015 21:17
27. 3. 2015 09:24
27. 3. 2015 09:33
27. 3. 2015 09:37
27. 3. 2015 09:47
27. 3. 2015 10:00
27. 3. 2015 10:56
27. 3. 2015 13:20
27. 3. 2015 09:46
27. 3. 2015 10:04
27. 3. 2015 10:13
27. 3. 2015 11:16
27. 3. 2015 11:19
27. 3. 2015 11:16
27. 3. 2015 16:09
27. 3. 2015 20:32
27. 3. 2015 13:22
28. 3. 2015 10:10
27. 3. 2015 08:55
Nekomunikativní řízení
Zdar Ondro, který podobný auto s elektrickým posilovačem má komunikativní řízení? Co si pod tím představuješ? Zpětnou vazbu že ujíždí řízená kola nebo každou drobnější změnu povrchu vozovky včetně nivelety?
To první u valný většiny elektroposilovačů dnes nepoznáš na hraně, kdy se láme chleba, ale spíš když už kloužeš. To druhý spousta posilovačů z hydraulický éry neuměla taky.
Rozbalit vlákno
28
27. 3. 2015 09:11
Re: Nekomunikativní řízení
Samozřejmě, že detailně informovat skrz řízení dnes nová auta již moc neumí, i když i ten elektrický posilovač se dá naladit tak, aby řízení alespoň v základních ohledech komunikovalo - dobré je v tom třeba Porsche Cayman nebo Toyota GT-86 a najdou se i další.

Osobně si pod tím představuji hlavně to, že člověk na hraně přilnavosti dokáže z chování volantu (změna odporu atd) alespoň elementárně poznat, kolik mu ještě zbývá přilnavosti. Tím dá řidiči stroj důvěru. Něco takového velmi dobře umí třeba sesterské RCZ, Mégane RS nebo i obyčejná Mazda 3, úplný základ umí poskytnout i jiná auta, kupříkladu Golf.
Avatar - Uživatel_5340709
27. 3. 2015 09:19
Re: Nekomunikativní řízení
jj, tuhle komunikaci umí /a dřív nejlépe uměli ! / zprostředkovat japonci, i když s příchodem el. posilovačů to také začíná upadat. :yes:
27. 3. 2015 09:53
Re: Nekomunikativní řízení
Japonci u běžných hatchů? Ne, max Mazda 3, tam bych spíš ale řekl, že jde o citlivě nastavenej posilovač, než o nějakou zpětnou vazbu.
Avatar - Uživatel_5340709
27. 3. 2015 10:10
Re: Nekomunikativní řízení
Starší civicy, všechny mazdy 6 a i 626, accordy, hlavně dvě předešlé generace, možná běžné toyoty a občas nissan tohle neuměl.
27. 3. 2015 10:21
Re: Nekomunikativní řízení
OK, ale bavme se o elektrickým posilovači ;-) . Hydraulika samosebou lepší, byť z ní mnozí neuměli vytěžit o moc víc.
Avatar - Uživatel_5340709
27. 3. 2015 10:25
Re: Nekomunikativní řízení
Proto jsem psal dříve, elektrice nemůžu taky nějak přijít na chuť. A třeba ta jistá nekomunikativnost je věc, která mi dost vadí na koncernu, speciálně na audi. Koncern se však obecně zlepšuje, oproti tomu co bylo.
27. 3. 2015 10:33
Re: Nekomunikativní řízení
Spíš než komunikativnost, která podle mě u elektrickýho posilovače jednoduše není (omluva autům, který jsem nejel a umí to), je důležitý konzistentní chování a vyvážení. Pokud je tomu tak, jakousi interakci po zkušenosti s autem dostaneš. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
27. 3. 2015 10:45
Re: Nekomunikativní řízení
To sice jo, ale potom je to přesně jak píše Heřmánek - jen odhaduješ /i když celkem dobře když nejsi poleno/, ale číst z volantu aktuální situaci je minimálně příjemnější.
27. 3. 2015 11:40
Re: Nekomunikativní řízení
Jsem poleno >:D
Avatar - Emel
27. 3. 2015 13:03
Re: Nekomunikativní řízení
RX-8 má elektriku.
27. 3. 2015 10:56
Re: Nekomunikativní řízení
Osobně bych řekl, že o nastavení posilovače moc nejde, spíš o to, jak tvrdé jsou jednotlivé silentbloky a čepy od řízení a těhlic po volant. Pokud je to všechno měkčí, tak to dává pocit, že auto "polyká" nerovnosti a hrboly, ale co se děje s koly je záhada. Pokud je to vše tvrdší, nebo rovnou silikonové, tak máš sice pocit, že volantem rovnou točíš s koly bez převodu, ale při normální jízdě ti to dá "sežrat" každou špáru a ve vyjetých kolejích pak auto musíš honit ze strany na stranu.
27. 3. 2015 11:23
Re: Nekomunikativní řízení
Ale jo, vem za volant v Aurisu a pak přesedni do Ma3...nebe a dudy. Uložení je určitě důležitý, ale nemá určitě na vrubu lepivý řízení, mrtvý body při minimálních korekcích volantu u jízdy po rovině nebo změny lehkosti těžkosti řízení při rychlým zatočení. Tohle vše ti znemožňuje i náznak vnímání co se děje s předními koly.
27. 3. 2015 11:30
Re: Nekomunikativní řízení
K Aurisu mě nedokopeš, MA3 je na tom dost dobře, obecně se na té "zpětné vazbě" podílí asi mnohem víc faktorů, ale fakt, je, že s elektrikou je to mnohem méně "komunikativní", než s hydraulikou. A pokud auto naladíš do komfortu, asi bude řízení víc utlumené. Osobně si moc nepamatuju, kde bych v poslední době nadával na nekomunikativnost, spíš na reakce na povely volantem - a ty nejvíce ovlivní (kromě uložení, které je dané od výroby) pneumatiky.
Poslední dobou poznáš povrch cesty spíš sluchem, než citem v ruce, zkus tu i20 :-)
27. 3. 2015 11:38
Re: Nekomunikativní řízení
Kromě Leonu mám jen hydrauliku, takže ještě poznám >:-[] . Měkkej podvozek nemusí nutně znamenat utlumený .
27. 3. 2015 11:50
Re: Nekomunikativní řízení
Nutně ne, ale obvykle ano.
Myslím, že z celého ladění auta je tohle + citlivost a zásahy ESP + odezva na plyn a brzdy to nejtěžší a zabere to nejvíce času hodně zkušeným jezdcům, to se pak láme chleba a na autě je hned poznat, jak se s tím kdo namakal... Ale to už jinde jsme.
27. 3. 2015 12:00
Re: Nekomunikativní řízení
Jak píšu nahoře...to je vyšší dívčí, na to jsem poleno >:D
27. 3. 2015 12:47
Re: Nekomunikativní řízení
Tak ja jsem poleno mnohem vic, ale taky mam nalitano ve Felicii a tam je zpetna vazba jako remen! >:D
27. 3. 2015 12:50
Re: Nekomunikativní řízení
I já a na Favoritu :-) A ve 1203 a Fiatu 124...se nevytahuj >:-[] . Všiml jsi si, že když se nebavíme o designu, ale jede se obecně-technická rovina, nemáme palce dolů? >:D
27. 3. 2015 13:45
Re: Nekomunikativní řízení
Bo nam nikdo nerozumi >:D

Ve 1203 jsem jezdil taky, boze to byly casy, jedine auto, kde se mi rucicka rychlomeru schovala az na konec stupnice a nesla vubec videt... Ukazovalo to pres 160, realne tak... No byl jsem mladej, tak mozna, ze jsem si troufl jet 80, vic uz bych se asi bal i v tech klackovitejch letech >:D
27. 3. 2015 10:02
Re: Nekomunikativní řízení
U Caymanu i GT86 mám mezery ve vzdělání... Golf nebo Ma3 spíš než vazbu poskytují nepřeposilovaný řízení, který tu tendenci k utrhnutí předních kol spíš cítíš pomocí nohou a zadku. Je to tam lepší, ale o komunikativnosti bych se moc nebavil. ;-)
Avatar - Ozzman
27. 3. 2015 10:11
Re: Nekomunikativní řízení
Golf? Neni špatnej, ale lepsi mi přijde spíš Focus. Myslim, že to dobře uměla i Ibiza, nejel sem tedy ten posledni facelift, ale ty starší to zvládaly dobře na svou třídu :-)
Avatar - Uživatel_5340709
27. 3. 2015 10:18
Re: Nekomunikativní řízení
Jedničkovej focus byl na to dobrej, i když taková tehdejší mazda 323f GT byla ještě o chlup lepší.
Avatar - Ozzman
27. 3. 2015 11:11
Re: Nekomunikativní řízení
Mne teda baví i ten poslední Focus v měřítku konkurence :-) A co ti Seati? To bylo pro mne vzdy nejlepsi z koncernu i když trochu prkenné na nerovnostech :-)
27. 3. 2015 11:24
Re: Nekomunikativní řízení
Leon má podobně nastavený řízení jako Golf. Přesný a vyvážený...nicméně bez interakce.
Avatar - Ozzman
27. 3. 2015 12:14
Re: Nekomunikativní řízení
Leon posledni generace nemyslím, mluvil jsem výše o Ibize/Cordobě... tam to bylo o dost lepší, než ve Fabiích :-)
27. 3. 2015 12:45
Re: Nekomunikativní řízení
Jo tak...už si to přesně nepamatuju, ale nepřišel mi tam tehdá rozdíl ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
27. 3. 2015 12:39
Re: Nekomunikativní řízení
Se seaty mám zkušenosti jen s mpv /aletea a tak/, a na to, že jsou to auta spíše na přepravu, tak celkem slušná odezva, někde lehce nad průměrem, a spíše se kloní k tomu lepšímu.
28. 3. 2015 15:06
Re: Nekomunikativní řízení
Focus 3 má v tomhle ohledu jen jeden problém...Focus 2 >:D
Ten i s nafťákem jezdí jak motokára, trojka už se do zatáček spíš skládá :-)
Avatar - Uživatel_5340709
27. 3. 2015 09:00
Cituji:
"Nemyslíme si, že se najdou lidé, kteří se budou rozhodovat mezi Volkswagenem Golf GTI a tímto Francouzem. Technicky, výkonem i mnohým dalším nám přijde jako hlavní oponent Kia Cee´d GT za cenu od 545.000 Kč......"
- tato věta hovoří za celý test, a já jen doplním, ta kia bude ráda, když se dotáhne na Francouze, to je realita, která je na hony vzdálená jistým reklamám.
Rozbalit vlákno
58
27. 3. 2015 09:36
Re: Cituji:
No nějaký argument by to chtělo. Ceed GT je imho rovnocené auto, co by měli dotahovat?.... a reklamy neřeš, každej potřebuje prodat.
Avatar - _Karel_
27. 3. 2015 11:25
Re: Cituji:
Četl jsem srovnávák GTI vs. Ceed GT a kromě menšího výkonu Ceeda chválili, žádnej propadák i ve srovnání se špičkou.
27. 3. 2015 11:51
Re: Cituji:
Máš na to někde odkaz?
Ceeda GT jsem jel a pokud bych ho chtěl srvnat s Golfem GTi, tak maximálně páté generace, cokoli výš je podstatně lepší.
Avatar - _Karel_
27. 3. 2015 11:55
Re: Cituji:
Nemám, byl to časopis.
27. 3. 2015 13:47
Re: Cituji:
Aha...ehm...a nebyl to, doufam, AutoHIT? >:D
Avatar - _Karel_
27. 3. 2015 14:54
Re: Cituji:
Myslím, že SM. Když se podíváš na test z odkazu níže (P.Janda- VW-fil a SM- VW-filové), tak na tom Ceedu asi něco bude, když ho tak chválí i zapřisáhlí milovníci koncernu. A u závodníka Jandy zírám dvojnásob.
Avatar - woody-alien
27. 3. 2015 15:18
Re: Cituji:
Já to četl taky. Mám dojem, že to byl opravdu SM. Závěr byl v tom duchu, že je Ceed GT plně srovnatelnej s G-GTI. A chválili tam jeho zábavné jízdní vlastnosti. Nicméně od periodika, kde zcela vážně Fabia RS jízdně trumfne Clio RS, to beru s rezervou. ;-)
PS: S Jandou coby VW-filem bych byl opatrnej. Mám z něj dojem, že chce mít především svůj vlastní názor, někdy za každou cenu.
Avatar - Emel
27. 3. 2015 15:22
Re: Cituji:
Z Jandy mám zejména ten dojem, že kdyby měl cokoli proti Ceedu GT, tak ho strhá tak, že je bude Kia na konci roku dávat zdarma k Optimě.
Avatar - _Karel_
27. 3. 2015 15:25
Re: Cituji:
Přesně tak. :yes:
Avatar - AUDIRS6
27. 3. 2015 15:39
Re: Cituji:
tak som to nasiel:

[odkaz]

Myslim, ze ste toho Jandu trochu precenili / podcenili... ;-)
Avatar - woody-alien
27. 3. 2015 15:41
Re: Cituji:
To asi jo. Jen mi někdy připadá, že Janda často vyráží "proti proudu" až exhibicionisticky. Příklad, neznám nikoho jiného, kdo neváhá označit řízení Ma6 ne za špatné, ale rovnou šílené. ;-)
Avatar - Emel
27. 3. 2015 16:08
Re: Cituji:
No přesně ten test mám na mysli, protože Mazdu 6 jsem v té době měl v hledáčku a přečetl všechny testy a samozřejmě taky auto projel.
Avatar - white label
27. 3. 2015 16:04
Re: Cituji:
No nevím, i když ve tvém příspěvku vidím kus nadsázky, tak na to o čem píšeš, je pan Janda příliš bezvýznamný motoristický žurnalista. ;-)
Avatar - Emel
27. 3. 2015 16:11
Re: Cituji:
Vracím se k tomu řízení u Mazdy 6 o kterém píše woody. Nechci tu od klávesnice vynášet ultimativní soudy o testerech jako někteří jednodušší jedinci, ale pokud lze napsat o řízení Mazdy 6 že je šílené, pak lze napsat cokoli o čemkoli...
Avatar - white label
27. 3. 2015 16:21
Re: Cituji:
S tím nemám problém souhlasit, ale mně šlo o to, že ať už pan Janda napíše sebevětší hloupost, pro obecné vnímaní to nemá významnější vliv.
Avatar - Emel
27. 3. 2015 17:01
Re: Cituji:
S tím zas souhlasím já.
Avatar - _Karel_
27. 3. 2015 16:24
Re: Cituji:
Ultimativním soudem jednodužšího jedince jsi myslel moje hodnocení Jandy coby VW-fila? Jen se ptám...
Avatar - Emel
27. 3. 2015 16:26
Re: Cituji:
Ne, ne... mocná kritika se opět snesla na testera pod dojmy z nového Espacu... nikdo z kritiků v tom samozřejmě nejel, ale všem je naprosto jasné, že kritika je založena výlučně na znaku na přídi. Prostě je to auto na diamant ;-)
Avatar - _Karel_
27. 3. 2015 16:29
Re: Cituji:
Mě ten test přišel docela dobrej, ale do diskuze jsem nějakou dobu nekoukal.Budu to muset napravit.
Edit: Tak koncerno-fob Simply Never samozřejmě nezklame.
Avatar - _Karel_
27. 3. 2015 15:25
Re: Cituji:
Shodneme se asi na tom, komu SM nadržuje.Tebou zmíněný duel Fabia-Clio budiž jasným příkladem. Janda jako testér posuzující auta (téměř) striktně podle jízdy na limitu sice Ceeda nepovažuje za plně srovnatelný s GTI, ale i on se docela dost rozplývá. V tomto kontextu mi původní tvrzení, že Ceed má co dělat, aby se vůbec dotáhl na francouze, nepřijde moc fér.
Avatar - Emel
27. 3. 2015 15:29
Re: Cituji:
Tak on taky Megane RS není žádné ořezávátko... ;-)
Avatar - _Karel_
27. 3. 2015 15:36
Re: Cituji:
Nechtěl jsem říct, že je Ceed GT špičkou, srovnání s MRS by nebylo vůči Ceedu asi fér. Jen tím myslím, že evidentně nejde o nějaký bludný korejský pokus, kulhající daleko za pelotonem srovnatelných aut.
Avatar - woody-alien
27. 3. 2015 15:50
Re: Cituji:
>:-[] Nóó, kdybys spojil ty dva Ceedy GT, co koupíš za cenu jednoho M-RS Trophy (se semi-slickama a stavitelnýma tlumičema + R-Link), možná by se měl Megane ještě co ohánět. ;-)
Avatar - AUDIRS6
27. 3. 2015 16:01
Re: Cituji:
uz si pozrel moje 15:39 ? ;-)
Avatar - woody-alien
27. 3. 2015 15:34
Re: Cituji:
To souhlasím. Pozitivních dojmů na Ceed GT už jsem četl více, takže kdybych zvažoval něco v této řekněme "warm-hatch" kategorii, určitě bych ho vyzkoušel. A priori předsudky neuznávám.
27. 3. 2015 16:11
Re: Cituji:
Co takhle worm-hatch? >:D
Avatar - Emel
27. 3. 2015 16:11
Re: Cituji:
O kategorii teplé kombi už se tu mluvilo... ;-)
Avatar - woody-alien
27. 3. 2015 17:41
Re: Cituji:
>:-[] Odhalils mě. Však já čekám, ty čekáš, my všichni čekáme. ;-)
[odkaz]
Avatar - white label
27. 3. 2015 12:40
Re: Cituji:
Golf GTI (ne GTi) páté g. měl/má charakter o kterém si dnešní Ceed GT může nechat zdát.
Obecně srovnání starších g. hh s novějšími je problematické, Jistě, zlepšuje se nejen jejich efektivita/rychlost, ale taky kultivovanost/uživatelská přívětivost (podobně jako u modelů ze kterých vycházejí) a zároveň se tím často vytrácí výrazná část určité "nespoutanosti", jejich "hot charakteru". Jasným důkazem je např. uměle přidávaná zvuková kulisa u spousty dnešních hh.
Avatar - Uživatel_5340709
27. 3. 2015 12:47
Re: Cituji:
A taky dřív ty auta byly podstatně lehčí, což se hodně podepisovalo na ovladatelnosti. Dnes už z tohoto efektu těží maximálně mazda.
27. 3. 2015 12:56
Re: Cituji:
Mazda je oproti Golfu lehci tak o 100 - 150 kg, coz je sice dost, ale na hmotnost puvodnich HH nedosahuje ani omylem.
Avatar - white label
27. 3. 2015 13:13
Re: Cituji:
Hlavně Mazda aktuálně Ma3 MPS nenabízí, takže není přímo s čím srovnávat.
27. 3. 2015 13:43
Re: Cituji:
Je to tak, ja jsem letmo srovnal G7 GTI (ne GTi) a Ma3 121 kW - rozdil 180kg ve prospech Ma3, ale porad na hony vzdalena hmotnost od puvidnich HH, jako byl Golf GTI v osmdesatych letech.
27. 3. 2015 15:41
Re: Cituji:
Realne je to 1318 vs 1362 kg. :-)
Avatar - white label
27. 3. 2015 12:59
Re: Cituji:
Hmotnost a rozměry samozřejmě taky, ale to už se musíme bavit spíš o rozdílech větších, než je rozdíl pouhých dvou g. hh.
Co se aktuálních hh týče, tak Mazda z toho přece (aspoň zatím) netěží nic. ;-)
Avatar - white label
27. 3. 2015 13:58
Re: Cituji:
Ale MX5 není pětimístný hh... a roadstery jsme tu zatím neřešili.
Avatar - Uživatel_5340709
27. 3. 2015 14:14
Re: Cituji:
Dobrá mluvil jsem o značce jako takové, i M6 má cca. o 150 kg míň, než konkurence, ale není to HH.
Avatar - Emel
27. 3. 2015 14:25
Re: Cituji:
Mazda 3 má s 2.0G 121kW 1220kg, Leon 1.4TSI 110kW má 1231kg. 1.5G má 1190kg a 1.2TSI 1188kg / 1199kg (slabší/silnější). To jsou zanedbatelné rozdíly...
Avatar - Uživatel_5340709
27. 3. 2015 14:48
Re: Cituji:
Pak tu máme auta ze stejné třídy, co mají 1400, 1500, a víc...... Kg. Mám to hledat?
Avatar - Emel
27. 3. 2015 15:06
Re: Cituji:
Jo, Astra má nadváhu, to se ví.
Avatar - miromen
27. 3. 2015 14:51
Re: Cituji:
Na SK webu provedli realne važeni a M3 1.5 byla těžši než Leon 1.4tsi 90kw.
27. 3. 2015 15:38
Re: Cituji:
Realne te Mazde 3 s temi 121 kW zvazili 1318 kg, tedy o 80 kg vice nez u Leonu se starym 1.4 TSI se 103 kW (1238 kg). I u srovnani dvoulitrovych dieselu namerili pisalci Mazde tu samou nadvahu oproti Leonu.
Avatar - _Karel_
27. 3. 2015 15:50
Re: Cituji:
Nechci se Mazda zastávat, samotnýmu mě vadí optimisticky udávané váhy, ale verze 121kw se prodává jen v plné výbavě. Kdyby se Leon naložil stejně, pak by bylo fér váhu srovnat.
Avatar - woody-alien
27. 3. 2015 15:54
Re: Cituji:
Já bych především angažoval webpaju. Ten má váhově tak sotva půlku normovanýho řidiče. To by byly hned hezčí hodnoty v technických údajích. >:D
Avatar - white label
27. 3. 2015 16:00
Re: Cituji:
Nápad to špatný není, jenže vzhledem k tomu, že má "virtuální" normovaný řidič jen nějakých 75 kg, by to asi moc nepomohlo. ;-)
27. 3. 2015 17:45
Re: Cituji:
Jak píšeš, do kapsy dám dvoje bonpari a jsem v "normě" >:-[]
27. 3. 2015 17:47
Re: Cituji:
Udělejme to tak, auta se svezou na parkoviště obchoďáku na Čerňáku. Ja je postupně odvozím třeba do Opavy a zvážím ;-)
Avatar - woody-alien
27. 3. 2015 18:50
Re: Cituji:
Dobrej pokus jak se dostat k projížďce (s)novou i20. >:-[] Ale zatím ji tady nikdo (aspoň co vím) nevlastní, takže smůla. ;-)
Avatar - white label
27. 3. 2015 19:22
Re: Cituji:
Bacha, ať tím moc nepodráždíš místního slídila Vošitu alias Voshitu. >:-[]
Avatar - Ji/Ri
27. 3. 2015 20:34
Re: Cituji:
Kompletuje mi šanon ten nás bejček ;-)
Avatar - white label
27. 3. 2015 20:40
Re: Cituji:
Bejček bez vejček...? ;-)
30. 3. 2015 08:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 3. 2015 20:20
Re: Cituji:
V testech maji vsechna auta plnou vybavu.
27. 3. 2015 17:13
Re: Cituji:
Nová generace vozů v nižší střední (Ma3, Golf, 308) má při srovnatelných motorizacích prakticky stejnou hmotnost, plus mínus pár kilo. Tady třeba v benalu, všichni tři plus mínus 6 kg.
[odkaz]
Pokud je někdo o něco lehčí, i když ne o moc, tak je to Leon, který má proti Golfu méně tlumících hmot a některá jednodušší řešení a má díky tomu o pár kilo méně.
[odkaz]
čas 1:51
27. 3. 2015 13:19
Re: Cituji:
tady...
[odkaz]

...je tam i zajímavé video
Avatar - 3_diamanty
27. 3. 2015 21:17
Re: Cituji:
pekny test....... ceed GT je hodne dobre auto.... citam na neho same pozitiva a chvaly.... zasluzi si respekt.... a to je koniec koncov stale len prvy korejsky pokus o GTcko a hned celkom zaujimavy a sympaticky..... a to nejde o ziadny hokus pokus ale o najzabavnejsiu kiu sucasnosti .... auto ktore posluzi aj na beznu denno dennu sichtu ale aj na solidnu jazdecku zabavu... presne taketo GT auto je fajn... uz silne hothatche moc na bezne pouzitie asi nebudu a nedavaju zmysel ... ale nieco ako ceed GT, 308GT alebo golf GTI to je to prave orechove.... a na denno denne jazdenie proste ideal :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
27. 3. 2015 12:40
Re: Cituji:
O propadáku tam nepadlo z mé strany ani slovo.
27. 3. 2015 09:24
No nevim
Jeden motor, jedna prevodovka, druhy motor, druha prevodovka. Flexibilita nic moc. Chci benzin, musim padlovat, chci diesel, musim mit automat. Nechci padlovat musim zaplatit strasidelne penize nejenom za automat, ale i za drahy topovy diesel. V tomhle teda zlaty koncern, u Japoncu se rika ze vybavy nejsou flexibilni, protoze se auta vozi z daleka, jakou vymluvu ma evropsky Peugeot?
Rozbalit vlákno
7
27. 3. 2015 09:33
Re: No nevim
"Výmluva" bude asi taková, že se to PSA nevyplatí, nabízet větší konfigurovatelnost.
27. 3. 2015 09:37
Re: No nevim
Zajimave je, ze koncernu se to vyplati. Ostatne kolik asi tak muze stat ta konfigurovatelnost u dnesnich aut, ktere jsou stejne jednou velkou stavebnici? Kolik oproti tomu plati na nizsich prodejich? Jezdim hodne po meste, tak si na to nekoupim diesel, ale zaroven rozhodne nebudu neustale kvedlat nahoru a dolu. Co na to Peugeot? Nashledanou, prodejna koncernovych aut je naproti.
27. 3. 2015 09:47
Re: No nevim
To je otázka, na kolik se to koncernu vyplatí. Vývoj i výrobu to určitě prodražuje. Navíc takhle rozsáhlá konfigurovatelnost, jakou nabízí koncern, je spíš vyjímkou. Třeba taková Toyota má konfigurační možnosti mnohem menší a je světovou jedničkou. Pro zákazníka je to samozřejmě výhoda, když si může auto postavit podle sebe, ale jak je vidět, prodeje na tom nutně stát nemusí.
Avatar - Emel
27. 3. 2015 10:00
Re: No nevim
Jenže koncern prodá každé té kombinace (tj. třeba benzín - manuál) víc než Peugeot celé varianty GT... a pak se to vyplatí.

Zvýšení flexibility ti vždycky přinese nějaké prodeje navíc... ty, kteří by si rádi koupili tvé auto, ale nedokázali si vybrat a radši než jít na kompromis u "své" značky koupili konkurenci.
27. 3. 2015 10:56
Re: No nevim
Na druhou stranu potom koncern není spokojen se svými maržemi, které jsou třetinové ve srovnání s Toyotou. Je otázka jestli je tohle cesta zrovna pro PSA, které má (v Evropě) hodně širokou paletu modelů a potřebuje zvýšit zisk.
Avatar - Emel
27. 3. 2015 13:20
Re: No nevim
Já neříkám, že to má PSA dělat stejně... právě poukazuju na to, že VW je v jiné situaci.

VW je prostě víc orientovaný na Evropu než Toyota... a evropský zákazník si chce vybrat.
Avatar - Uživatel_5340709
27. 3. 2015 09:39
Re: No nevim
Trochu ti poopravím terminologii - když pádluješ, tak máš automat a tzv. "pádla" na volantu, které se pojí právě s automatem, nebo robotickou převodovkou, resp. spojkou. Když řadíš řadičkou, tak "kvedláš", nepádluješ. ;-)
Avatar - iudex
27. 3. 2015 09:46
Pochvala
Ondro, chválim za dobrý test. Presne si vystihol a pomenoval charakter auta, jeho určenie a to, čo od neho možno i nemožno čakať.
Celkovo tieto autá Angličania označujú ako warm-hatch, teda nie úplne hot-hatch, ale určitá miera dynamiky a zábavnosti tam už je. Ja tam radím okrem Ceedu GT napr. aj Leon 1,8TSI, ktorý síce nemá žiadne "športové" označenie, ale vo verzii FR sa zrejme plne vyrovná ako dynamicky, tak pocitovo.
Inak ten Ceed GT minimálne vizuálne nie je nijak zlý, nejazdil som ho síce, ale staticky ma vcelku pozitívne prekvapil, vyzerá dravo a ani tie hranaté denné LED nevyzerajú tak nepatrične, ako na fotkách. V bielej metle s červenými akcentmi veľmi solídny dynamický look.
Rozbalit vlákno
1
27. 3. 2015 10:04
Re: Pochvala
Ano, vyznění a obsah testu je moc pěkný. Tohle se opravdu povedlo ;-)

EDIT: Za co tě nějaký uživatel Viagry musí palcovat u pohodovýho komentáře mi nejde do hlavy!
27. 3. 2015 10:13
Výbava?
Výbavu už si máme hledat jen na webu výrobce? ;-\
Rozbalit vlákno
1
27. 3. 2015 10:23
Re: Výbava?
Omlouváme se, výbava nám vypadla při nasazování článku. Už je to opraveno.
27. 3. 2015 10:26
Ceníková cena je od 640.500Kč...
kde jste vzali cenu 577.500Kč?
Rozbalit vlákno
7
27. 3. 2015 10:43
Re: Ceníková cena je od 640.500Kč...
V ceníku. Je tam. Opravdu. :-)
Avatar - maros
27. 3. 2015 12:34
Re: Ceníková cena je od 640.500Kč...
Je tam, ale je to cena při financování a s bonusem k výkupu! To už fakt nemáte ani smysl rozeznat ty marketingové ceny. Každé děcko ví, že to stejně přeplatí na těch 640.

Je evidentní, že celý test je jenom zaplacená PR od Pažotů. Každy, kdo se trochu vyzná v autech ví, že to jsou největší popelnice široko daleko.
27. 3. 2015 12:47
Re: Ceníková cena je od 640.500Kč...
Je evidentní, že "maros" je jenom zaplacená PR. Každy, kdo se trochu vyzná v autech ví, že to jsou největší žásty široko daleko. :-)
27. 3. 2015 12:55
Re: Ceníková cena je od 640.500Kč...
Odkdy je demence placena?
27. 3. 2015 13:07
Re: Ceníková cena je od 640.500Kč...
Pokud zneužiju cizí demenci ku svýmu prospěchu, proč bych se nepodělil >:-[]
27. 3. 2015 13:40
Re: Ceníková cena je od 640.500Kč...
>:D :yes:
Avatar - wakantanka
27. 3. 2015 13:13
Re: Ceníková cena je od 640.500Kč...
:yes: :yes: :yes: :-)
Avatar - Auto CZ
27. 3. 2015 10:28
Menej miesta vzadu?
To aké hovädo tlsté ste posadili dozadu, že Vám višiel takýto verdikt? Keď má niekto 150 kíl tak nech najprvv ide k odbornému vyšetreniu, a nech si zaplatí odtučňovačku... Aký priestor vzadu ponúka bmw 3er, megane, astra, mazda 3 atď? 308 má rovnakú šírku interiéru vpredu ako 508. :-!
Rozbalit vlákno
9
27. 3. 2015 10:34
Re: Menej miesta vzadu?
To je argumentace jako stehno...smyšlenka o metráku a půl a následně prohlášení o shodnosti šířkových poměrů s P508.

Jak se to vztahuje k místu vzadu???
27. 3. 2015 11:01
Re: Menej miesta vzadu?
Co ma sirka interieru vpredu v P508 spolecneho s prostorem vzadu v P308?
27. 3. 2015 11:06
Re: Menej miesta vzadu?
To zřejmě neví ani držitel několikrátpřejmenovanýhonicku >:D
Avatar - woody-alien
27. 3. 2015 11:29
Re: Menej miesta vzadu?
Při jeho chování řeznického Hektora se tomu nelze divit.
27. 3. 2015 11:39
Re: Menej miesta vzadu?
Vždyť je to kamarád ve zbrani!!! Má Golfa, skoro GTI >:-[] >:D :-!
Avatar - AUDIRS6
27. 3. 2015 12:01
Re: Menej miesta vzadu?
to "Fiasko" na neho sedelo najviac >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - _Karel_
27. 3. 2015 12:03
Re: Menej miesta vzadu?
>:-[] :yes:
27. 3. 2015 12:48
Re: Menej miesta vzadu?
A já si nemohl vzpomenout >:-[] >:D :yes:
Avatar - wakantanka
27. 3. 2015 13:15
Re: Menej miesta vzadu?
Myslím, že dosť o ňom vypovedá aj jeho písaný prejav (gramaticky). >:D
Avatar - 3_diamanty
27. 3. 2015 11:16
pekne GT
paci sa mi ..... vazne moc kompaktne triezve a stylove tvary..... hodne velky super pre ceed GT.... ktory mozno bude zabavnejsi a jazdecky asi vyzivnejsi ... zalezi na preferenciach..... priznam sa ze tazko sa takto vybera.... obe auta by som urcite musel vyskusat... kdesi v kopcoch za kosicami na jahodnej ;-) ... ale osobne predsa len ceed mi je srdcu blizsie.... a viac utoci na moje emocie svojim vzhladom.... kazdopadne velmi zaujimavi superi.... u peugeotu ocenujem triezve tvary ... vzdy lepsie triezvy tvar ako vajcoidna kasna a la stara 307micka.... v tomto pochvala .... nuz a zase ceed mi pride zivocisnejsi... dravejsi... a zrejme bude zabavnejsi.... ako tvrdia testy ..... peugeot triezvy kompaktny .... nenapadnejsi ale hodne zaujimavy..... bude to moc zaujimavy duel... skoda ze nemame vzajomny porovnavaci test..... pacil by sa mi tento duel....
Rozbalit vlákno
1
27. 3. 2015 11:19
Re: pekne GT
Neumíš psát normálně? Přestaň používat podmiňovací způsob a mazej je vyzkoušet ;-)
Avatar - Ji/Ri
27. 3. 2015 11:16
Díky Ondro,
skvělý test! Dobrá práce ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
18
27. 3. 2015 11:54
Re: Díky Ondro,
Tak ja mam navrh: Priste, az budete mit takove vesele auto na test, tak se s tim stavte a na ten clanek o cinskem Touaregu zapomenem, jo? >:D
27. 3. 2015 12:04
Re: Díky Ondro,
Což o to, proti osobnímu setkání rozhodně nic nemám :-)
27. 3. 2015 12:48
Re: Díky Ondro,
OK, tak až vám Vošický půjčí i20, přidávám se k tobě a Mariachimu >:-[]
27. 3. 2015 12:51
Re: Díky Ondro,
KOnecne to bude poradne vodvazovej trojtest, zadnej ponik versus Fabia! >:D :yes:
27. 3. 2015 16:12
Re: Díky Ondro,
No dobre, uz toho necham, ale je mozne, ze se jeste nekdy neudrzim...
27. 3. 2015 17:49
Re: Díky Ondro,
Jeď poníku jeď, lak jala! >:-[]
27. 3. 2015 13:17
Re: Díky Ondro,
Jo, tak to se asi jen tak neuvidíme >:D
Avatar - Emel
27. 3. 2015 13:22
Re: Díky Ondro,
Fajn, v tom případě bych rád projel NSX... to je asi realističtější, ne?
27. 3. 2015 13:23
Re: Díky Ondro,
realističtější ano, realistické také moc ne, obávám se >:-[] ;-)
Avatar - Ronault.
27. 3. 2015 23:39
Re: Díky Ondro,
Přidávám se chválou, ale chválit stále Ondru... aby nám nezpichnul ;-)
Avatar - white label
27. 3. 2015 23:49
Re: Díky Ondro,
Aby nám koho "nezpichnul"? >:-[]
Avatar - Ronault.
28. 3. 2015 08:50
Re: Díky Ondro,
Nech mě mluvit po naszymu aspoň tu na diskuzi, když už nemužu v robotě! >:-[]
Avatar - Ji/Ri
28. 3. 2015 10:10
Re: Díky Ondro,
No, myslím, že zatím to dávkuju celkem záslužně. O zpipychnutí nemám strach ;-)
Avatar - Ji/Ri
27. 3. 2015 20:36
Diskuze - vanek starých dobrých času
...kdy v teto říčce ještě odpad naplaval :-)
Rozbalit vlákno
0
27. 3. 2015 21:44
Otazka na redakciu
Mohly by ste mi povedať že čo vám vadí na normálnej verzii 308 čo sa týka jeho podvozku???? ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
27. 3. 2015 21:44
zaujimave porovnanie
[odkaz] .... mna hlavne prekvapila pruznost T-Gdi ( ale aj brzdy, klobuk dole pred nimi ) .. to su ozaj krasne cisla pre korejca .... ... skoda ze nemame parametre 308GTcka pre porovnanie... lebo tieto dve auta maju k sebe podla mna velmi blizko

ale ano peugeot sa mi tiez paci... pochvala..... pre kiu rozhodne dostojny super aj ked zabavny asi az tolko ako kia nebude... ........ kazdopadne hlavne jeho triezve a kompaktne tvary ocenujem ..... konecne stary dobry pekny peugeot :yes:
Rozbalit vlákno
1
28. 3. 2015 15:07
Re: zaujimave porovnanie
člověče,dík za odkaz,tak jsem početl po dlouhé době po polski
:-) A na těch stránkách jsem našel třeba srovnávací test malých aut -
[odkaz]
28. 3. 2015 20:15
Tesc a super Peugeot
Dobrý den, po poměrně detailním zvažování, jsem si koupil Peugeot 308 ve výbavě Allure, nasázel ještě už k tak bohaté výbavě 18"kola, alcantrové sedadla, nějaký další věci a hlavně skvělí automat se sekvenčním, sportovním a zimním režimy. Můj dojem: Super podvozek - komfortní, žádné drncátko, super odhlučnění, řízení a chování v zatáčkách díky velkým kolům super a hlavně díky malému volantu super dojem z řízení. Zpracování interieru a vůbec auta na jedničku- Francouzký Audi. Světla díky Full Led naprosto famozní jas (byl jsem zvyklý na natáčecí bixenon). Motor byla jasná volba benzínová, a hlavně automat, díky nelogické ceně o 80 tisíc za 2,0 nafta na močovinu a zbytečných 250 Kg navíc na nápravě. Po převzetí se utvrzuji, že to byla super volba, auto lítá jako pírko kam ho pošlu, gumy 225 Michelin ho nepustí ani o milimetr jinam než chci. Výkon je dostatečný, charakteristika špičková , táhne od volnoběhu apod- viz testy. Pár chybiček má, ale pokud je ve výbavě, tak se na to nedá říct ani popel. Za ty prachy porovnávat s polochudym golfem zkratka nejde. Test nahoře na mě působí trapně, jako by autor tvrdil , že Peugeot nemůže směle konkurovat Golfu. To je naprostá hovadina, už jen papírově a na fotkách je to přesně naopak a co teprve ty emoce a reálný seznámení...Tohle auto vůbec nevypadá, nejezdí, a není Peugeot co býval. Je zkrátka bomba komplexní auto. Ještě jsem si nezvykl na dotykový nastavení teploty, a spotřeba by mohla být nižší. ale je fakt, že je auto nové a jezdím jen po městě + široké gumy a svádivé šlapání na plyn a ochota auta vyrážet od nízkých otáček jako kočka, Navíc jsem měl v akci servis na 3 roky zdarma, a nějaké prvky jako automat.parkování, mrtvý úhel sledování a kamera jen za 12 tis, celkově příplatky za super peníze. Všem kdo zvažuje koupi auta a ne jen žvaní, tak ho moc doporučuji , naprostá spokojenost. Vitas
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Emel
28. 3. 2015 22:56
Re: Tesc a super Peugeot
Problém je, že tohle se strefuje někam mezi dvě nabídky u Golfu. Je o 40kW silnější než 1.4TSI a o 65Nm slabší než GTI. Jak už někdo poznamenal, logickým konkurentem by mohl být Leon FR 1.8TSI... a pak asi záleží na prioritách, někomu se zdá Leon uvnitř příliš strohý... já bych volil Leon.
29. 3. 2015 13:47
Re: Tesc a super Peugeot
Já koupil variantu 1,2 Automat 96 kw, v listopadu - to byla jediná motorizace zážehová s automatem. (Možná je dosud) Výkon je ale naprosto dostatečný. Podle mě dělá auto autem využitelnost a to díky automatické převodovce, ve městě můžu mít ruce na volantu a ne někde kverdlat. Kdybych šel k folciku, tak sice budu mít DSG a možná ocit, že mám technicky o fous rychlejší jedno ze zařízení pod kapotou, ale do auta dám za 37 tisíc zastaralé xenony, 25 tis za navigaci, a podobně a stejně bych výbavu jako u Peugeotu neměl. A k tomu fádní, strohej design pro důchodce o něco ale o málo důmyslnější než u škodověnky. Nejsem žádný dealer, ani propagátor, jsem jen naprosto spokojenej majitel, nabušený a krásný 3O8 což GOLF není a zřejmě ani jentak nebude.
Avatar - Emel
29. 3. 2015 14:29
Re: Tesc a super Peugeot
Zní mi to trošku jako obhajoba vlastní garáže... pokud opravdu vidíš zásadní rozdíl mezi FullLed a bixenony, dá se jít do Leonu... jen holt bys měl stejně jednoduchý podvozek jako u toho Peugeotu (v případě 1.4TSI).

PS: já bych teda měl jako favorita Mazdu, to jen tak na okraj.
29. 3. 2015 18:29
Re: Tesc a super Peugeot
Emel: Taky jsem si to při výběru vozu obhájil. Četl jsem názor odborníků, že jednoduší podvozek je v tomto případě ku prospěchu. Nejhorší jsou tyhle recenze rádoby odborníků, co se v tom štouraj a řeší kdo dává při výrobě více do toho nebo do toho, Důležitý je, co za své peníze dostávám komplexně za auto. Vzhled + interier + kvalita materiálů+ výbava+cena + cena doplnků + komfort,odhlučnění u mě vyhrává před konkurencí auto roku 2014 a to Peugeot 308 nebo vyhrál zbytečně, klucí internetoví ??
A s těmi světly, ano Bixenon nesvítí jako Full Led a je to opravdu znát, nevěřil jsem tomu ale rozdíl vidím zřetelně. Prosímtě podívej se kolik se za Full LED připlácí u Seat Leona a kolik u 308- tam je totiž součástí výbavy Alure! Interier Seat Leon mi připadal nevím proč, ale trochu jako první Toleda, omlouvam se,ale strohost je odpudivá a zřejmě nutná kvůli nižšímu postavení v koncernové strategii, a hlavně bohužel i cena Leona je v podstatě kopírování ceníku Golfu, takže ta 308 vycházela stále o dost lépe. Ale co Leonu přisuzuji je stejně dobrý a atraktivní design jako 308. Takže Leon má u mě více bodů než třeba Golf, nebo Octavia. Mám rád malá auta atraktivní, není důvod sedět v koutě, když jde o hatchbacky.. Jen můj názor, mějte klidně jiný kluci.
Avatar - Emel
29. 3. 2015 19:09
Re: Tesc a super Peugeot
Ne, nevyhrál zbytečně... stejně jako u někoho jiného nevyhrálo zbytečně něco jiného, třeba ten Golf. Říkám, pokud bych chtěl hatchback a stačilo mi 121kW, koupil bych nejspíš Mazdu 3... ale pokud někdo upřednostní něco jiného třeba kvůli automatu, pak proč ne. 308 v kombíku se mi docela líbila, hlavně provedením interiéru... ale nepřekousl bych ergonomii interiéru, takže jsem to auto vyřadil z výběru hned na začátku a osobními dojmy z jízdy nemůžu sloužit.
29. 3. 2015 19:52
Re: Tesc a super Peugeot
Ano, Automat + benzín, byl pro mě výchozím prvkem jakékoli konfigurace. Dost to omezovalo všechny výběry. U Peugota jsem se bál tří válce, mrzelo mě to, ale chápal jsem to, že zase nešetřil výrobce na výbavě místo jednoho válce navíc , a pomohlo to i váze auta, které se pdvozkově musí popasovat i s těžkym 2,0 nafta. Zvykl jsem si na projev, zvuk. Ten automat všeobecně tříválcum hodně pomůže při rozjezdech, je to odladěno, aby to neštěkalo a neklapalo (což se hodně kritizuje u tříválců škoda). Motor mě překvapil překvapil tichostí, a při stání na brzdě nečekanou vyrovnaností běhu bez vybrací. Zkrátka tříválce jsou budoucnost a nemine to žádnou automobilku. Holt někde zlevňovat všichni někde musí. Jsou tam věci, které bych vyhodil, jako elektronická parkovací brzda a systém start stop, ale za to můžou trendy všeobecně, nejde to tam nemít , prostě to tak vyráběji. Ten motor má jen 96kW, ale na většinu cest po městě je to paráda, vůbec pohyb na silnici při manévrech mezi kanály díky malému volantu a celkem strmýmu převodu jako na autodromu. Ten kombík je hezkej, ale už jeden kombik v garáži mám, tak jsem to zavrhl, mám to jako 2. auto pro městský a mimo městský pohyb , žádný mezikontinentál. Kombík je asi o 20 cm delší a podle mě se to projevilo na váze, vyším těžišti- prostě klasický vlastnosti kombiku oproti Hatchum. Vyzkoušel jsem všechny varianty, co zdejší dealer nabízel. Tu co jsem koupil ještě neměl ani v ceníkách, nacožpak na place, je to novinka . Automatu tu asi tolik neprodaj: Co se týká interieru, tak má 3 základní charakteristiky (podle mě) : 1. Naprosto perfektně zpracovanej i materiály na jedna mínus, všetně lícování a zvuku dveří a pod. 2. Nečekaně fantasticky chytlaví malinký šišatý volant s límcem tak akorát, a pozice rychloměru vysoko na palubovce "nad" volantem, ale kousek od vozovky:)) to je super nápad a funguje.. 3. Dobrá myšlenka ovládat skoro vše obrovskym dotykovym iPhonem uprostřed palubovky, kdy zkrátka alespoň ovládání toploty topení měli dát do samostatných čudlíků (místo tam je dost) - umysl byl dobrý, zřejmě to je i budoucnost pro další trend vývoje ovladačů, respektive zlevnování výroby, ale je to dost nebezpečné, strhnout oči na displej, protože bez strhnutí pohledu se zkrátka nestrefím....snad to bezpečností aspekt zavrhne a nestane se tak budoucí výbavou vozidel ...
Avatar - Emel
29. 3. 2015 20:28
Re: Tesc a super Peugeot
Tříválce Škodovka montuje jen do Fabie a Citigo, navíc jsou to tříválce bez turba, což je ten zásadní rozdíl. Octavia (a tedy ani Golf) žádný tříválec nemá... ale tříválce určitě v roli základních motorizací čekají většinu značek, ten od PSA se podle všeho povedl.

Na třech charakteristikách interiéru se překvapivě shodneme, jen teda já malý volant hodnotím jako mínus, možná proto, že na to nekoukám optikou auta do města na kličkování mezi kanálama. Ještě dodávám, že hatch je prostorově poněkud stísněný.
30. 3. 2015 09:04
Re: Tesc a super Peugeot
Máte pravdu, asi je to tím turbem, je znát že motoru silně pomáhá, bez jiného zvuku (kupodivu ne nepříjemného, spíše mi příjde jak boxerový typ zvukem, nebo dokonce nafta), někdy v mimulosti mi teta půjčila Fabii s tříválcem, takovým tím prvním HTP nebo co to bylo, a bylo dost znát, že je to moturek jako do motorky. Dá se říct, a je to paradoxně to čeho jsem se bál, že motor ve spojení s tím AT převodovkou mi příjde po 2 měsících jako fajn symbióza. je fakt, že do budoucna nikdo nevidí, kolik ty motory vydrží za porci kilometrů , je to přeci jenom zátěž 96 kw na 1,2...... Ale to jsem všeobecně skeptický k výrobkům a všemu z dnešního věku.. Uvidíme, snad mi 3 letá záruka a menší kilometrový nájezd (okolo 13 tisíc ročně) nepřinesou v budoucnu vážnější náklady na technické závady.
Těší mě , že vidíme shodu v tom interieru. Ano potvrzuji, že interier je stísněnější( vzadu je to pro teenegry o tom žádná - je to i terčem kritiky), to je asi každý hatch, u kombíka protáhli rozvor..., ale i ve předu je to menší. Sice na mě měřím 177 cm, je to tak tak akorát, ale cítím se tam spíš "dobře " zapadlej, ten dispej je natočený k řidiči a vytažený hodně dopředu, dveře jsou velmi široké (plus ještě zešířené o prostornou kapsu ve spodní části, klidně na PET lahev, vysoký středový tunel, ale perfektně umístěnou a polohovací loketní opěrkou, všechno v interieru včetně sedadel, je robustní, nad hlavou mi moc místa nezůstává, Ale říkám, na mou velikost je to tak akorát jako ušité na míru. Ale u spolujezde je kupodivu díky tvaru palubovky a hluboké "díře " na nohy překvapivě pohodlněji než u řidiče... Dokonce mi příjde , že je sedadlo u spolujezdce subtilnější a lépe obepínající tělo. Ještě dodám, že ten malý volant je pro městský provoz věc ze kterým jsem nadšený. Daní za svébytný interier, je opravdu horší ergonomie, jako příklad uvedu 2 věci, (krom nešťastného volení teploty tím dotykačem) A to : vypínání Start stop systemu a automatického parkování vlevo pod volantem, bez natočení hlavy a kliknutí to poslepu zatím nenahmatám.... , plus ovládání topení sedaček je "v " přihrádce kde s oblibou máme například položené žvýkačky, klíče nebo pětku do vozíku supermarketu.... Bohužel, je to mírnou daní za originalitu a podle mě celkově dobrý interier, na který se proklatě dobře zvyká, a lecos odpustí. Víte co, tak VW nenutí dělat jakékoli změny, výstřelky, riskovat.. prodeje mají užasný , lidi a především firemní flotily si přejí mít silně konzervativní auta, já proti tomu nebrblám, chápu to. Ale nic pro mě. Ocenuju naopak určitý smysl pro originalitu, ale přitom zachování Evropského vzhledu a solidnosti, není to korejský japonský, je to prostě Evropská škola od Francouzkejch kluků co dělaj maximum, aby zvedli prodeje a podle mě se jim tahle řada podařila (jinak bych si ji určitě nekoupil). Ještě řeknu, že výběr z nabídky barev není vůbec jednoduchý, protože je tam asi 10 odstínů všeljaké šedi, ale nic živýho , hravýho a to mě mrzí, protože to auto hraje na líbivej a sportovní charakter, a žlutá, modrá, zelená by se tam mooc hodila. No vybral jsem nakonec nejlépe a to bílou (0,-Kč) a myslím, že ve spojení s 18" kolama v "antracitové barvě"(příplatek jen asi 10.tis Kč- podívejte se u VW kolik za 18" ty dacani chtěji!) Vypadá uplně nejlépe... K tomu zatmavená okénka jen za 2,5 tisíce, máte v tom i chromy v přídi, nárazníku, kolem oken, černé lakované ploutvičky u zadního okna, černé malé hlavní světlomety, zatmavené jako orlík, zadní zatmavené diodové lampy a efekt je na světě... Mam ho rád, uznávám, možná to zní jak PR článek, ale lžu snad v něčem, dá se to auto nemít rád...?...
Avatar - The Spešl Uan
10. 4. 2015 07:23
Re: Tesc a super Peugeot
No, podle mne tříválce nejsou, nebudou a ani nemají být základními motorizacemi (no dobře, asi budou :-) ). Jde jen o výmysl blbejch Bruseláků, kterak "snížit CO2" a hlavně udělat z aut konzumní zboží, protože se budou muset každých pět let (možná i míň) obměňovat. Ty tříválce jsou tak lehoučké, že už nejsou pomalu ani konstruovány, aby náhodou nezvedaly váhu (ale to už i u čtyřválců). Div, že vůbec auto nějakým motorem vybaví... Nicméně za tohle můžou hlavně automobilky, že se snaží ohromit výrobce nízkou vahou. Až se ta auta (všechna do jednoho) za pět let rozsypají, tak si na mne vzpomenete. :no:
Avatar - maros
29. 3. 2015 10:53
Re: Tesc a super Peugeot
To už máte v dealerství takovou krizi, že musíte otravovat i o víkendu? 8-s Placené články a placení discutéři jsou fakt zlo těchle stránek. Kdyby jste to nedělali, alespoň, tak strašně okatě ;-\
Avatar - Ji/Ri
29. 3. 2015 11:26
Re: Tesc a super Peugeot
:yes: nedivím se tvému nadšení....
Avatar - woody-alien
29. 3. 2015 15:39
Re: Tesc a super Peugeot
...já taky ne. Jen na tom textu a následné argumentaci je to dost vidět.
Avatar - miromen
29. 3. 2015 21:23
Re: Tesc a super Peugeot
To ja naopak ano. Po jizdě v 308 jsem si jisty že tohle auto bych si určitě nepořidil. Nejen pro interier ale pro unylou jizdu vhodnou na dalnice.
30. 3. 2015 09:22
Re: Tesc a super Peugeot
Jsem hodně náročný zákazník, zajímá mě spoustu věcí, jak se auto chová, nekoupil bych u nikoho pomalého šneka, houpavé kombi, manuální kverdlačku, malou výbavu, žiletky....
Když si takhle kompletní auto vyzkoušíte, tak působí jako celek harmonicky, na dálnici s tímto skoro nejezdím , je hlavně po městě. Vše souvisý se vším , například: Kdyby auto nebylo měkké na základních kolech , tak byste už při volbě 18" měl vyklepaný zuby! Výhoda je tedy kupříkladu, že když si tam ty kola dá, tak mám furt komfort i vzhled zároveň a s pocit slepení s vozovkou je hned , tak to mám rád. Když si dám příklad do golfa velká kola, tak už je to moc tvrdé, protože to auto je tvrdší, takže Tě přinutí, když chceš aby kola dělala auto koupt jenom kola za 22 tisíc, ale ještě adaptivní podvozek za dalších 25 tisíc. jelikož jezdím po městě kde nejsou kdovíjak kvalitní vozovky, vyhovuje mi odpružení Peugeot
Neřídím se tím co si přečtu za test naspecifikaci co mi vůbec nevyhovuje. Auto se liší výbavou, karosterii, motorem, použitý podvozkem a především převododvkou! Vyberu to co chci a to posuzuji s ceníkem v ruce od každé značky.