Captur není ošklivý, pro ženu je to dle mne povedené autíčko a určitě bych o něm uvažoval, protože od něho stejně nečekám jízdu napříč Evropou na dovolenou, ale popojíždky po městě, okolí. Navíc co jsem zkoušel, tak Caputr je i solidně prostorný na to, že je to vlastně B-segment, což třeba nemohu tvrdit o jinak výborné Mazdě CX3 (ještě jsem z této třídy zkoušel Mokku a ta je taky stíšněnější).
Z duelu ale HRV také hodnotím jako povedenější z exteriéru, nevypadá jako nákupní kabelka, mne ale naprosto irituje umístění displaye směrem ke spolujezdci. Řeknu-li to na plnou pusu, s Capturem bych nejezdil, protože mi přijde ženský, s HRV bych už to nějak zvládl >:D
A proč psychoterapii? Je pro tebe těžko pochopitelné, že některé dizajnové prvky tvé modly nemusí všem sedět? Myslím, že nejsem jediný, komu se to extra nelíbí i jsem si to zkoušel a display situovaný pro spolujezdce je pro mne ergonomický faul.
Jasně že není, celý střeďák je natočený k řidiči, Ozzman má na mysli její excentrické umístění na střeďáku. Jako u Mazdy, kde mu to ale vůbec nevadí. ;-)
Nerad bych se tě dotknul - nemáš nějaké zdravotní postižení? Protože ergonomicky je to naprosto bez problémů. Holt HR-V není Humvee. Spíš mě zaráží ta fixace na jednotlivost. Znám člověka, ujetého na vnitřní kličky dveří, proto na psychoterapie. ;-) Nebuď zas tak vztahovačný. :-)
Vadí mi v autě, když je něco nekonvenčního, zvláště v interiéru co mám na očích. Nelíbí se mi středové umístění displaye u francouzských aut, statický střed volantu na Citroenu, nebo právě takto divně zasazená navigace. Nemusím být hned postižený, když se mi nelíbí co vyrobila Honda a že třeba na Civiku se vyřádili až až. Konečně udělali auto, co vypadá jako auto a pro mne ho zabíjí ten středový panel a je to i důvod, proč Hondu obejít a jít někam, kde to je vše, jak má být, třeba k Mazdě.
Nechcem do teba rýpať, ale preferuješ konvenčný interiér a začínal si s Lagunou II ? Tá bola na svoju dobu takpovediac tiež dosť nekonvenčná s rôznymi riešeniami, ktoré nesadnú úplne každému. A Renault v tom pokračuje naďalej a zákonite má svojich priaznivcov aj odporcov. Ale aj to je určitá cesta ako sa odlíšiť od konkurencie, pretože inak by všetky autá či už zvonku alebo zvnútra vyzerali ako Golf, Passat či Tiguan nemyslíš?
O.k. mne až taká úplne konfekčná na svoju dobu celkom nepripadá, ale nevlastnil som a nebudem viac oponovať. Jasne Espace či Scénic bol niekde úplne inde.
To s tím postižením sis špatně vyložil, psals o ergonomii, která je ovšem v pořádku, pokud nemáš nějaký handicap. Je to zjevně v tvém případě problém estetický. Pak není co řešit. :-)
Captur jsem také zkoušel. Je to takové líbivé, jede to poměrně svižně, prostorný je určitě mnohem více, než CX-3... ale stejně jsem rád, že na mě čučí z garáže čumák právě CX-3, než "Nemo", jak kvůli cirkusovému vzhledu začala přezdívat Capturu dcera...
V rámci testu by byl výběr jasný. Honda. Protože je to Japonec a je to Honda.
CX 3 naprosto chápu, je to povedené autíčko, líbí se mi sportovně střižený exteriér i interiér, ale je to malinké auto, což je dle mne jeho jediná slabina :-) Pokud jsi menšího vzrůstu a nevozíš celou rodinu, nebo je to druhé auto, tak není o čem :-) Taky bych šel asi první k Mazdě v tomto segmentu.
jsem ideální konfekční velikosti s ideálním BMI :-) mám 180 cm a nějaký problém s prostorem nemám. Naopak mi to "stísnění" vyhovuje.
Ale přiznávám, že tu CX-3 jsem si pořídil, protože jsem ji chtěl od okamžiku, kdy jsem ji viděl na prvních obrázcích. Bez ohledu na počet vozidel v rodině a na to, jestli ji potřebuji nebo ne. Dárek sobě samému k padesátinám + ;-) Jsem spokojen.
Až opadne prvotní euforie, hodím nějaké povídání na moje.auto... Teď ještě tlumím nadšení :-)
podla mna ma HRV len jedinu chybu.. a to je chybajuce 4x4... s tymto dizlom by mu 4x4 slusalo... ale ok... uznavam ze v mestskom crosse 4x4 nie je az take nutne a nie je to az taky zadrhel.... ako by sa mohlo zdat.....
mne pride ze ten interier capturu akosi rychlo starne... a je tu az moc citit ze je to len prerobene a natiahnute "male auto" ... HRV je uz na pohlad do kabiny dospelejsie a hodnotnejsie ... koniec koncov na interier a nedospelost ......prehral captur aj suboj so soulom co tu bol kedysi.... inak ale celkove rozdiely su samozrejme malicke..... vsetko su to fajn vozy.... v tomto konkretnom dueli captur trosku trpi aj motoricky .. mozno by to chcelo 1,6tku ( lebo v tomto ma navrch aj 2008micka, vitara, mokka ) ...... a napriek tomu ze sa pise o rozdiele "len" 7kw a 40Nm ... tak v zrychleni aj maximalke su rozdiely jasne viditelne.... ale je mi jasne ze tento suboj s hondou sa nerozhoduje na dialnici.... kazdopadne honda je skratka novsia modernejsia dospelejsia... prekvapailo ma ze ma aj dost velky kufor a v neposlednom rade mi pride celkovo sofistikovanejsia premakanejsia...
Captur není tak zlý v interiéru, pokud je ve vyšší výbavě, umí působit zajímavě, má i nějaký ten měkčený plast, atd... Honda je sterilnější, proto to vidím jasně na zacílení Renaultu na řidičky. Kdežto o třídu vyšší Kadjar je jiná liga a z exteriéru a interiéru dýchá solidnost a elegance (hlavně ten interiér je na poměr Renaultu hodně usedlý a dle mne je to velké plus).
Ty halogeny jsem opravdu nepochopil, dneska už by měly být projektory naprostý standard. V tomhle ohledu je poznat, že auto přišlo na trh v Japonsku před dvěma roky.
Ak by človek zovšeobecnil, tak oni japonci či kórejci svietia na stretávačkach dosť blbo. Minimálne kým tam nie sú bi-xenony či Led-ky. Zrejme to bude iný uhol pohľadu čo je dosť a čo už je zle.
Myslís tím shození atomových bomb na Hirosimu a Nagasaki? To ti vázne pripadá vtipné?
Az se prestanes bavit atomovým bombardováním Hirosimy a Nagasaki tak by sis mohl treba precíst zajímavý clánek o tom jak zakladatel firmy Mazda mozná jen o vlásek prezil svrzení atomové bomby na Hirosimu.
Neblázni chlape. Byl to jen cynický a velmi černý humor. Dokonce jeden můj korporátní kolega z JPN prohlásil, že se jim tenkrát rozsvítilo. Pokud se ti moje poznámka nejeví korektní, prostě ji přejdi bez povšimnutí.
Samozřejmě jinak vnímám svržení jakékoliv bomby (nejenom atomové) kamkoliv, kde žijí civilisté, za podlý zločin.
Za odkaz díky. Samozřejmě je mi tento osud jako fandovi Mazdy z Hirošimy znám.
Dobrý test, chválím ;-)
Na rozdíl od srovnávaček bratrského SM kapitola "Závěr" reflektuje pravdivě průběh testu a nekoná se žádné podivné překvapení. Jen tak dál! :yes:
Zaznamenal jsem už druhý test, kde HR-V porazilo evropský bestseller, to není úplně špatný start, respektive návrat. Být lepší naprosto ve všem, to je slušný výprask Renaultu. Ale dopadne to jako vždycky - hodně sebevědomá cena způsobí, že jeho kvality objeví jen minimum zákazníků. Překvapuje mě, že zatím nejsou žádné "akční". Sice by to sleva 30-40k asi nevytrhla, ale odrazovalo by to určitě méně.
Často slýchávám, že je HR-V velikostně spíš malý kompakt, než subkompakt, docela by mě zajímalo porovnání s QQ, tam už by to bylo cenově a velikostně vyrovnanější.
S QQ by podle měla HR-V daleko větší problém. To už není "laciné" autíčko Captur. Ač fanda, sám bych bral spíš QQ. Jak v tomle srovnání působí Honda vedle Capturu dospěle, tak by QQ působil dospěleji vedle Hondy.
Nevim proč sem pleteš TDCI, jestli chceš rýpat do toho, že mam Ford >:D Ale ten má turboefekt (2.0), ale 1.6 TDCI jím ani extra netrpí (abysme byli ve stejné objemové kategorii), ale je celkem líná, DCi je lepší o třídu.
Kdyby ho dávali do hezkejch aut, tak to zkusím ;) A navíc, mne se turboefekt líbí, líbil se mi i u starších TDI ;) Naopak co jsem jel Dci 1.9 2.0 a 1.6 tak ani jeden neměl takový turboefekt jako VW či TDCI :-)
Ano, proto by mě to zajímalo. Kdyby Honda neporazila ve své třídě Renault, asi by bylo něco hodně špatně. Takže výsledek testu mě těší, ale nepřekvapuje.
Jo, řazení je klasika... třeba v jízdě bych ale čekal víc než "pověstný chlup" proti Capturu, který dle většiny testů nijak skvostně nejezdí a navíc "trpí" větší světlou výškou.
Asi není chlup jako chlup, když ti do řízení Capturu hrabe stabilizace tam, kde HR-V furt jde. I když chápu, že zákazníkovi aut tohoto ražení je to jedno, hlavně že to jede. Ale já se třeba s autem rád svezu tak, aby mě to bavilo a je jedno, jestli je za tím účelem vyráběné nebo ne.
Dobře, to je jedna věc... ale čekal bych víc od schopností podvozku jako takového, tj. od té mechaniky, nejen od naladění ESP, které možná ani není chyba (myšleno tak, že Renault nejspíš dobře trefuje preference své cílovky).
U bestselleru celkem není tajemstvím to, že je bestsellerem díky designu a ceně.
U Hondy je ok ta prostřední výbava, koženej volant vyžaduju, senzory vzhledem k designu asi taky budou fajn. V naftě 590, v benzínu 530... jo, minimálně těch 40t dolů by to chtělo.
Z HR-V nijak na větvi nejsem, přijde mi to jako dvojče DS4 a z té taky nadšením neskáču.
[odkaz]
Captur si můžeš nazdobit víc nebo míň, celkově je to ale líbivé auto... a hlavně v té cenovce do 400-450. Trošku problém mám s motorem, 0.9TCe mě nadšením nenaplňuje a 1.2TCe jen s dvojspojkou už je drahé.
Tak já mel vždy rád jednoduchá auta co projedou i lehčí teren ..jako 120 třeba kterou jsem si blbec nechal kuli nedostaku času utect byla jako nová :'-( snad se nejaká pekná jeste najde .Já je mám rád stejne tak ladovky ,renault sem tam neco.No Vw me nikdy nepřirostl k srdci .
Captur je auto mnoha tváří, od šedé myšky až po všemožné kombinace dvoubarevného lakování a doplňků, z nichž některé už jsou trošku pouťové. Já bych si tam našel verzi dle svého gusta... třeba něco takového:
[odkaz]
(asi jiná kola, tenhle "protisměrný" design mi nesedí).
Len ci ta koza je skutocna (kurna bez makcenov to znie divne >:D ).
Ja to akoze mam vo vybave tiez ("leder paket") a je to blba hnusna umela kozenka s mizernou upravou a zivotnostou.
Jo, Avensis. Ale v Passate, A4, i40 to iste. Presne si tie pakety nepamatam. U medveda je skutocna koza az od cca 50 tEuro hore. Kozenku dnes vyrobia dost podobne a na salone ti to az tak nebije do oci.
Naposledy som mal perfektnu kozu vo FIATe ... to je paradox.
Když chceš u Audi něco lepšího, než co dávají k vybranému čalounění u daného modelu, musíš se podívat pod "Bedienelemente Audi exclusive". Ať už jde o kožené čalounění volantu, nebo třeba manžety řadící páky. Pod Audi exclusive nabízí ty nejlepší kůže, co mají (nebo Alcantaru, pokud bys chtěl, kontrastní obšívání atd.). VW má podobný program (stejně jako BMW a MB), ale VW na rozdíl od Audi myslím nic nenabízí pro menší modely.
Jo třeba světlou výškou 17 cm oproti 20 cm Capturu boduje. Je celkem logické, že na silnici bude díky tomu líp jezdit. Pokud jde o ten výprask, tak ten by se konal, pokud by šlo velikostně a cenově srovnatelná auta. Není problém do auta nacpat třeba lepší plasty. Problém je najít dost lidí, kteří to zaplatí.
Vzhledem k zaměření auta mi světlá výška HR-V přijde zcela v pořádku. Na rozdíl od například CR-V.
On ani není problém dát do auta lepší převodovku, brzdy, sedadla...v podstatě cokoliv.
Máš pravdu. Problém je to prodat. Pokud jde o světlou výšku, tak u podobného auta by asi měla být větší. A když někdo hodnotí jízdní vlastnosti, tak by na tu světlou výšku měl myslet. Pokud o crossoveru nepotřebuješ vyšší světlou výšku, tak je snad lepší koupit rovnou MPV.
Renault to auto sám popisuje jako "první městský crossover". Pokud světlá výška zhoršuje jízdní vlastnosti (a spotřebu), netuším proč ji zvyšovat u městského autíčka.
Nicméně se zřejmě bavíme o ničem, když ji mají stejnou (výšku).
Pokud podle tebe není rozdíl mezi světlou výškou 17 cm a 20 cm, tak se opravdu bavíme o ničem. Ty nechápeš proč crossover s 20 cm. Já zase nechápu na co crossover s malou světlou výškou.
1) diesel do takového auta je omyl. Protože se honda nechytá v benzínu (dokud nedodá turbo) tak se dal do testu diesel aby to honda úplně neprojela.
Fajn, ale kdo chce diesel koupí radší CRV
2) HRV je vezel a už fakt starý, navíc vyráběný v Mexiku pro americký trh, Evropa je z nouze. U renaultu opačně.
3) Honda do ČR nedodává 4x4. Takže magic seat v hondě jsou pro uživatele zbytečně deklasované - v podlaze uprostřed je podélný tubus. Proč bych měl akceptovat negativa řešení 4x4 když si nemůžu 4x4x koupit?
4) dotykové ovládání klimatizace v hondě je úlet
5) shora zakrytá schránka před řadičkou je super na vložení, ale vytáhnout odtud něco bez vykloubení ruky je pro středoevropana nemožné. Drobný japonec je na tom jinak.
6) Cena hondy je neprosto mimo a asi reflektuje, že EU je pro model pouze zbytkem produkce Mexika co se neprodá v USA.
6) Podívejte se na prodeje Suzuki vitara, Capturu a HRV v ČR - kupující nejsou hloupí
Ty jsi slušnej tydýt co? Honda a protěžovaná na auto.cz?? >:D
Tonoucí se stébla chytá. Zřejmě jako rendlíkář nedokážeš vydýchat, že je Honda ve všem lepší a hledáš co by se našlo.
1)testovali diesel, smiř se s tím
2)není pravda
3)proč bys ta negativa snášel jinde? Kdo další má MS?
4)tvůj boj
5)kvůli tomu by to auto měli zakázat!
6)Cena Hondy sice je sebevědomá (v Evropě), ale v místní "konkurenci" plně obhajitelná
7)Strč si rendlík někam ;-)
Pokud chceš argumentovat celosvětovými prodeji, tak se podívej na cenu za kterou se tam HRV prodává. Zjistíš, že tam je cena v pořádku a prodeje jsou tedy celkem logické. Je často levnější než Captur.
Captur tahá za kratší konec, to je fakt. V mnohém mu pomáhá, ale i ubližuje těch 17 cm délky, které má HR-v navíc. Hondě ty centimetry dopomohly k větší prostornosti a využitelnosti zavazadlového prostoru, větší a těžší auto je také stabilnější na nerovnostech... vcelku jasná logika.
Přesto v prodejích HR-V Captura neporazí, ať už budou na vině ceny, pevně stanovené výbavy nebo nepříliš působivý design... Zrovna zadní část HR-V vypadá přišláple a rozbitě, přídě jsou si tvarem docela podobné. Interiéry jsou na vkusu každého, mě Honda neoslovila.
Trochu pak nechápu už ohrané nářky na tempomat Renaultu, když už to bylo tisíckrát vyvráceno a shozeno... Naopak, při řešení ergonomie, ani zmínka o dotekové ploše klimatizace u Hondy, která mě osobně odrazuje i jen od zkoušení. Takové ploše chybí, stejně jako u ovládání jen přes displej, pevné záchytné body a je nutno tomu věnovat pozornost, což při umístění kdesi hluboko dole není zrovna bezpečný prvek.
Těžší auto je stabilnější na nerovnostech? Tak o tom se trochu rozepiš. ;-)
Já měl vždycky za to, že o stabilitě na nerovnostech rozhoduje v první řadě zavěšení, sladění tlumičů a pružin. Pokud máš těžší auto, musíš vynaložit mnohem více úsilí na to, abys zvládl tlumit rázy od kol a potlačit setrvačnost odskakování. Jinými slovy - pokud se podvozek lehkého auta chová hůř, je to tím, že se na něm šetřilo.
Caterham má jeden chlapík ve vedlejším městečku... Na rozbité středočeské okresce má docela problémy udržet ho vůbec rovně. Jo, jak vjede na kvalitní asfalt, problémy jsou pryč, ale stačí třeba blbě napojený asfalt a ten Caterham skočí jak koza. Je to hezky vidět, když jedu za ním, protože on si v té chvíli nedovolí moc na to šlápnout...
Pořád, oproti kolečku, se na to musím dívat. Není to intuitivní. A pokud to kritizuju u jedné značky, měl bych všude... Ale to bychom nesměli být na auto.cz...
Nevím, kdo to kde kritizuje a kdo kde ne. Kolečko nekolečko, stejně se musím podívat, na co sahám. Každopádně jde stejně hlavně o vnitřní okruh, klima jede na automatický režim na 21 a audio mám na volantu.
HR-V je drahá už i v základu,CR-V stojí o 110 tisíc více, ale nabídne silnější motor a je podstatně větší. Captur je takové auto, které spíše uspokojí designem a hravostí. Každý hatchback za stejný prachy je lepší. Za mně v této třídě Mokka, ASX,, které se dají koupit v základu za solidní peníze a na nic si nehrají.
ASX, vitara .. u mna dvaja najschopnejsi a najsikovnejsi kandidati na kompaktne "mestske" a zaroven aj dostupne rodinne SUV :yes:
hrv sa mi paci.... ale jej cena je ozaj trosku ambicozna.. uprimne.... ta mensia benzinova 1,5ka mohla stat aspon o tisicku ( eur ) menej .... ale to je asi jedno.... hondy nikdy neboli lacne kusky
Základní faktor zcela jiné skupiny zákazníků bude hlavně cena. Pokud chci svítit, navigovat, hřát si zadek, pak jsem u HR-V o 200k výš a to už je řádná porce. Ano, dostanu za to celkově lepší auto, ale kdo kupuje za 500, nedá jednoduše 700. Nebo výrazně sleví z výbavy a to fungovat nebude.
Jakkoliv je HR-V objektivně víc auto, tak v cenový kategorii Capturu prohrává direktem na solar.
Právě, většina aut začíná kolem 300-350 a jdou do ceny tak 500-550, v reálu se ty auta prodávají za 450. Honda ale nemůže začínat na tak vysoké ceně, protože logicky ji potom budou lidi porovnávat třeba s Tusconem, Sportage, QQ , Kajdarem, Tiguanem a CX-5.
Pro mě je naprosto zásadní zjištění, že Honda (zase) udělala dobré auto, protože to je to, co od ní vyžaduji a jsem ochotný za to (v rámci určitých mantinelů) zaplatit. Jak moc ho chce v Evropě prodávat, to už je čistě její věc. Já třeba jsem velmi vážný zájemce o HR-V. Čekání jsem si ukrátil pořízením CR-V za neodolatelnou cenu, díky níž ho prodám téměř bez ztráty, je na nás zbytečně velké.
Na druhou stranu souhlas, že cena je malinko přes čáru, proto čekám, až dojde na ty akce a spadne to o 40. A teda taky čekám, jestli nebude napřesrok silnější benzin. Tu 1.5 jsem zatím neřídil, ale mluví se spíš o tom, že je slabá.
CRV je ten pulec s baťohem? Krasavec >:D to auto je tak mimo, že ho ani super cena s dobrým motorem nezachrání. Ale zase narozdíl od civicu je to vlastně černý hřebec ve stáji
to si jako opravdu myslíte, že prodáte bez ztráty?
nebo téměř bez ztráty je - 100 000 ?
To bych si radši vzal na operák mondeo a po roce ho vrátil.
Koupit CRV čekat až zlevní HRV, pak prodat CRV, koupit HRV ?
To je jak ta pohádky co borec furt měnil a měnil :-)
na tom CRV proděláte, myslete si co chcete
to mondeo jako příklad operáku - podívejte se kolik stojí na rok v jaké výbavě a srovnejte co proděláte na CRV.
Samozřejmě pokud ta teorie o výměně je pravda. Podle mě skončíte u ojetého CRV a konečná ....hned jak zjistíte, že ta kalkulace je úplně mimo.
V Hondě HRV jsem se svezl - a to v benzínu - manuál. Ač to nerad přiznávám, docela zklamání. Motor - byl docela svižnej, ale ten zvuk ve vysokých otáčkách - tragédie. Nazval bych to - hysterickej. Další věc - úložný prostor u řidiče a spolujezdce - ve dveřích a ve středové loketní opěrce - tragédie.
Co se týče Mazdy CX3 - tak ta je moc hezká, ale brutálně malá. Prostě dvojková mazda.
Nissan Qashqai - tak to je jiná liga, myslim si, že HRV na něj nemá.
mozno by to chcelo aspon neajku 1,6tku benzin... pripadne tu 1,8 zo civicu.... co uz ;-\ .. ta 1,5tka mi tiez pride kusok "zvlatna" pre taketo auto aj ked ... udajne to nie je zly motor... tak neviem... kazdy tvrdi nieco ine
testovali ste najvyssiu vybavu HR-V - Executive, ktora ma standardne LED predne (nielen denne svietenie), polokozene calunenie a panaromaticku strechu svetla tak co tu pisete o halogénových svetlach...viete vôbec, co testujete???
Že by třeba záměrem bylo, aby měl test vypovídající hodnotu i pro někoho jiného, než zájemce o nejvyšší výbavu se všemi příplatky za 700 tisíc? Zvlášť když všechny ostatní výbavy mají H4.
ked testovali auto s LED svetlami, mohol napisat postrehy aj k tymto svetlam...ak by mal niekto zaujem o tuto vybavu nedozvie sa o svetlach nic... :no:
Porovnávať tieto vozy môže len ACZ. Vzhľadom na cenu HRV ju možno porovnávať len s porovnateľne drahými crossovermi a tam sú jej šance veľmi malé. Kadjar Intens 1,6 dCi 4x4 699 900 Kč. K tomu nie je čo dodať.
Moc nerozumím, proč je u Capturu cítit ten silný kopanec při 2000 ot.min, když dle údajů výrobce má mít motor maximum síly už při 1750 otáčkách.
Předpokládám že pokud by byl příčinou jen opožděný nástup turba, pan redaktor by se o něm zmínil. Proto si myslím že výrobce buď bohapustě lže, nebo jste k testu dostali auto s vadným motorem