Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Fluence 2,0 16V – Luxus do 400 tisíc

Pro všechny ty, kteří nepotřebují „sportovní sedany“, ale stačí jím nadprůměrný výkon, prostor a pohodlí, má Renault další dostupný model.
Zpět na článek
17. 5. 2011 10:31
28. 11. 2011 10:46
17. 5. 2011 16:43
17. 5. 2011 11:16
17. 5. 2011 11:49
17. 5. 2011 12:34
17. 5. 2011 12:58
17. 5. 2011 14:38
17. 5. 2011 12:01
17. 5. 2011 12:04
17. 5. 2011 12:22
17. 5. 2011 12:36
17. 5. 2011 14:29
17. 5. 2011 14:37
17. 5. 2011 15:38
17. 5. 2011 16:43
17. 5. 2011 19:27
17. 5. 2011 19:59
17. 5. 2011 12:44
17. 5. 2011 13:00
17. 5. 2011 13:09
17. 5. 2011 13:36
17. 5. 2011 13:41
17. 5. 2011 13:50
17. 5. 2011 16:53
17. 5. 2011 19:44
17. 5. 2011 17:39
17. 5. 2011 13:12
17. 5. 2011 13:26
17. 5. 2011 12:23
17. 5. 2011 16:58
18. 5. 2011 18:21
28. 8. 2012 19:23
17. 5. 2011 10:31
Stará škola
V tomhle provedení je Fluence autem "staré školy" a to v nejlepším slova smyslu. Elegantní karoserie sedan, pohodlný interiér i podvozek. K tomu relativně velký, ale nijak extrémně výkonný atmosférický motor s příjemným plynulým zátahem v širokém pásmu otáček. A díky tomu všemu a chvályhodné cenové politice Renaultu v ČR to vše za skvělou cenu.

Kdo nejede na módní vlně "sportovnosti" za každou cenu (i tam kde se to naprosto nehodí), tady najde velmi rozumnou variantu, která - jak je v testu správně naznačeno - bude těžko hledat konkurenci. Předražená Jetta ani okoukaná Octavia jistě ne (ostatně nemají srovnatelný atmosferický motor), Fiat Linea je povedený a krásný, ale o kus menší a slabší. Snad Chevy Cruze...?
Rozbalit vlákno
27
17. 5. 2011 10:51
Re: Stará škola
Ano, souhlas.

Tohle je ideální auto pro šedesátiletého vybouřeného řidiče. Vnoučata se dozadu v pohodě vlezou, podvozek odladěný na naše silnice, motor díky svým obrovským rezervám vydrží stovky tisíc km, díky jednoduché konstrukci se na tom má máloco pokazit. Geniální vozidlo na důchod.

Za mě Renaultu :yes:
17. 5. 2011 12:52
Re: Stará škola
:yes:
Jen bych dodal, že podobný řidičský styl může vyznávat i člověk mladší, klidně čtyřicátník.
17. 5. 2011 13:48
Re: Stará škola
mě je 24 a upřednostňuji komfortní klidnou jízdu :yes: takže nejen pro důchodce
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2011 14:21
Re: Stará škola
:yes: Su na tom stejně.
18. 5. 2011 10:55
Re: Stará škola
Keby sme tak jazdili všetci, aj by som sa na ceste cítil bezpečne.
Avatar - Vencos
7. 9. 2011 07:07
Re: Stará škola
že už je to kapku starší článek,ale přidávám se, je mě 20 a taky si raději koupím pododlnej "dědkomobil" než se kodrcat v těch rádobysporťácích... A když tak koukám, těch pohodlných aut v téhle třídě moc není. Vlastně snad žádné, možná Elantra,ale to nebude ono. Existuje vůbec nějáké jiné pohodlné auto (nové) za 400,ale i 500 tisíc?
17. 5. 2011 15:40
Re: Stará škola
Samozřejmně. Šlo pouze o příklad.

Osobně dávám také přednost komfortu. Zejména na trasách jako je D1 je velmi nepříjemné, když v Octavii nebo Focusu drkotám zuby (při vší úctě k těmto skvělým vozům).
28. 11. 2011 10:46
Re: Stará škola
Vlastnim Octavii 2. generace model 05 a ani ja si nemuzu stezovat v tomhle voze na nase silnice. Pravdou je, ze se komfortu Fluence nejspis nevyrovnam, ale i tak spokojenost. Pod kapotou mi bezi 2.0 FSI (atmo.) 110 kW a motor je vyborny. Mam najeto zatim 108 tis. km a vse v poradku. Spotreba je kolem 6l/100km pri ekonomicke jizde, pri normalni jizde kolem 7-7,5l/100km a pri sportovni cca 8-9l/100km. Na dalnici pri 130km/h neni problem diky dlouhe sestce ( asi 2900 ot/min), se dostat pod hranici 8l/100km. Tocivy moment zacina od 1000ot/min na 150Nm, pri 1500 ot/min je k dispozici 175Nm a vrcholi hodnotou 200Nm pri 3000ot/min a konci pri necelych 5000ot/min a az do 6500ot/min se nedostane pod 155Nm. Vuz pri me vybave vazi podobne jako Fluence. S autem jsem spokojeny a nemenil bych. Diky velkemu vnitrnimu prostoru a kufru, jsem zatim nemel problem prevest spoustu veci (mam sedan).
17. 5. 2011 10:54
Re: Stará škola
Souhlasím s apelem na jednoduchost, připomíná mi to pradávný typ R18, který jsem coby mládežník kdysi obdivoval.

Ještě by měl Ghosn popřemýšlet, zda-li by se neuživila také verze a la Fuego.
17. 5. 2011 12:54
Re: Stará škola
Další kupé už Renault asi nepotřebuje, má Mégana a nádhernou Lagunu.
17. 5. 2011 13:10
Re: Stará škola
Mě tam chybí to pravé, reálné kupé. Laguna je drahá něco kolem mio a stylově a la právě kdysi Fuego. To byla doba, kdy němci mohli jen slintat.
17. 5. 2011 13:22
Re: Stará škola
RenaultSport má dělat dva samostatné modely, které nebudou vycházet z normální produkce Renaultu, tak se třeba dočkáš.
17. 5. 2011 13:35
Re: Stará škola
Koukam, že se to začíná u malých sporťáků hezky zamotávat. :-)
Scirocco, MRS, 4C, Toyobaru, no nezbývá se než těšit.
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2011 11:57
Re: Stará škola
Cruze se taky snaží o sportovní dojem, takže bych řekl, že taky ne. Fluence je trošku jinde, ne každý ho v dnešní době uspěchanosti pochopí. Jinak maximální souhlas.
Avatar - Dinar
17. 5. 2011 13:14
Re: Stará škola
Nijak extrémně výkonný atmosferický motor znamená v překladu, že je to zdechlina, 105 emisně okleštěných kW, které v reálu nepojedou líp než 1,2ka s turbem a spotřebu u toho motoru na rozdíl od malého turba lehkou nohou nesnížíš. (A argument o žravosti malého turba při zátěži ani nevytahuj, tohle má být dle tvých slov nesportovní auto na pohodu). Stará technika z regálů Renault, proč ne, ale je to také důvod levnosti toho auta, cena je naprosto adekvátní. Mluvit tu o "staré škole" ve smyslu chvályhodného počinu, hm, ve skutečnosti jde o z nouze ctnost. ;-)

P.S. "Fiat Linera je povedený a krásný." >:D :yes: Jo, humor je solí života.
17. 5. 2011 13:25
Re: Stará škola
A copak, umí 1.2TSI jezdit na LPG a E85? Umí, ale jen pár kilometrů.
Už tohle je důvod, proč Fluence s tímhle motorem neodsuzovat. Pro cílovku to je dost důležité.

A Linea povedená je, krásná už trochu míň, no...
Avatar - Dinar
17. 5. 2011 13:41
Re: Stará škola
Nepíšu nic o 1,2tsi, Renault má taky jednadvojku s turbem, například.
A nic neodsuzuju, jen reaguju na nadšení nad touhle nabídkou ve spojitosti s cenou. Své kupce si taková motorizace najít může, třeba pro ten plynový argument, nic to nemění na faktu, že jde čistě to výprodej "léty prověřené" techniky, proto ta cena.
17. 5. 2011 13:46
Re: Stará škola
Takhle, pod ten TSI jsem zahrnul i TCe a podobné, nechtělo se mi to na mobilu vypisovat. Bohužel tahle malá turba na plyn jezdit nemohou.

Jinak souhlas, je to výprodej. I když na drouhou stranu se jedná o osvědčenou techniku, s kterou by nemuselo být moc potíží.
Avatar - Dinar
17. 5. 2011 13:52
Re: Stará škola
Jo, to je to slovo, "osvědčená technika", >:D pod tohle přesně se ty výprodeje schovávají, 1,6 vw, 1,6 ford atd. všude je něco. Já to chápu, jen prostě nevím, proč bych měl nad takovou nabídkou, obecně, jásat v tom smyslu, jak to konkurenci ukážu "starou školou". Při současných emisních pravidlech je dvoulitrová atmosféra (tím jak musí být uškrcená) čistě cestou z nouze ctnosti.
17. 5. 2011 14:12
Re: Stará škola
Modlou je "osvědčená technika v aute proverenem celou radou predchozich majitelu" :yes:
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2011 14:18
Re: Stará škola
Já třeba dvoulitry u Rendlika velmi oceňuji. Je to totiž poslední generace benzinů, co mají potenciál přežít zbytek auta. Navíc LPG/E85. Dlouhodobě levnější provoz než modla kravat - diesel. Moderní downsizingy jdou (pro mě) špatným směrem.
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 14:44
Re: Stará škola
Tak ano, v podstatě máš pravdu, ale pak tady nastává ten praktický život, kdy auto má vydržet při často hrubém zacházení co nejdéle. A prostě atmosférický zážehový motor bez všemožných filtrů, turb a přímých vstřiků má jak nejmenší nároky na údržbu, zacházení, kvalitu oleje a celkově nejlevnější servis a opravy. Jo, technika je super, ale chápu mnoho lidí, co má z turbobenzínů strach.

A pozor, pokud se nepletu, tak Tce není přímovstřikový jako TSI. TSI se přestavět na LPG dá, ale zároveň spaluje i benzín a výsledek je tak 50/50, takže se to zdaleka tak nevyplatí, navíc přestavby jsou v řádech 50-65 tis. kč.

Samotné turbo není pro LPG problém, už dávno se tady např. úspěšně přestavavovaly 1,8 20V T v Octaviích nebo Passatech.
17. 5. 2011 14:53
Re: Stará škola
No jo, ale tomu turbu to na životnosti rozhodně nepřidá. LPG má výrazně vyšší teplotu spalin, když jsem viděl, co to udělalo s V6 Turbo ve 166, docela mě to odradilo.
U nějakého nízkotlakého přeplňování to může fungovat docela slušně...
Avatar - Dinar
17. 5. 2011 14:56
Re: Stará škola
Ale jo, téhle argumentaci rozumím, nenáročnost na údržbu, palivo, levná varianta, mě jde čistě o ten apriorní jásot nad recyklátem. A pokud jde o malá turba, resp. tirády o jejich nižší životnosti, principielně nevidím důvod, motor díky turbu pracuje standardně v nižších otáčkách, a mluvíme-li o životnosti na tu má vždy největší vliv způsob zacházení, čím více času stráví motor v horní části ot. spektra zejm. za studena. Vliv složitosti konstrukce na životnost (pozor životnost není poruchovost) je mnohem menší než vliv způsobu užívání, a atmosféra nutí k otáčkám mnohem více. Ano poruchovost kvůli více komponentům být větší může, ale nemusí, turbomotor dnes není žádná kosmická technologie. A měl-li bych to prohnat vlastní zkušeností, pak pár atmo motorů jsem měl a nemám pocit, že by byly nějak spolehlivější než malá turba, která mám aktuálně např. ve firemních golfech, s těmi zatím ani daleko za sto tis. nájezdem není nejmenší problém.
Avatar - gld
17. 5. 2011 16:43
Re: Stará škola
Veľa slov o ničom..keby som mal dôjsť na kraj sveta v atmosférickom benzínovom dvojlitri alebo v oturbenej priamovstrekovej jedna-dvojke tak mám jasne vybrané ;-)

btw 100 000 km s ohľadom na spoľahlivosť motora je nič..pri zhruba dvojnásobku sa začína ukazovať zač je toho loket
Avatar - Dinar
18. 5. 2011 07:24
Re: Stará škola
Co by sis vybral ty, nemá s podstatou této diskuse co dělat. Navíc touhle optikou by bylo nejlepší jet na kraj světa na koni... ono by to vzhledem k cíli cesty bylo tak nějak stylovější. ;-)
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 16:45
Re: Stará škola
Myslím, že se v principu a základu shodnem ;-) Sám bych si 1,4 TSI koupil, ale chápu toho, kde by uhnul a dost dobře bych jej chápal ;-)
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2011 10:56
Nemá smysl o něm uvažovat
Za 420 tis. tu máme Lagunu s 2zónovou klimou, 4 okny v elektrice vč. zrcátek, mlhovkami, koženým volantem, 6 airbagy, audiem CD/MP3 s 8 repro, polokoženým čalouněním a hlavně s motorem 2,0 benzin+E85! Zrychlení 9.1s, mimochodem téměř stejně jako 1. Octavia 1.8T
Takže proč nejít o segment výš? Provoz na bioethanol nejen vrátí cenový rozdíl na Fluence.
Rozbalit vlákno
28
17. 5. 2011 11:04
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
V rámci této nabídky máš asi pravdu. Fluence (paradoxně) přebíjí Lagunu pouze prostorem na zadních sedadlech. Zjevně by to chtělo jít s cenou ještě trochu dolů.
Avatar - Flai
17. 5. 2011 11:08
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
za 25tis.Kč namontovat LPG :yes: akorat ta laguna v kombíku by byla lepší volba ;-)
17. 5. 2011 11:15
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
To LPG jo ;-) Faktem je že Laguna je po všech stánkách lepší auto (o dost). V kombíku za Lagunu chtějí 450 tis. a to už je výrazný rozdíl.
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 12:31
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Za 25 tis. LPG je nebezpečná investice, v tomhle motoru je nezbytné sekvenční vstřikování a nejlépe i Flash lube, takže řekněme 35 000 v kvalitním servisu. Hlavně tu sekvenci...
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2011 11:15
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Jít s cenou dolů už není moc kam. Zkrátka Laguna je tak levná, že dokonce nemá smysl uvažovat ani o Mégane se silnějšími benziny.
Také ve srovnání s místním uberautem Octavií ji válcuje na plné čáře. Octavia 1.2TSi Ambiente ca 400 tis., a to ani nemá vyplastované podběhy 8-s (za příplatek).
17. 5. 2011 11:25
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Domnívám se, že v Turecku vyráběný Fluence by s tou cenou mohl jít ještě o trošku níž (např. rozdíl 40 tis. by již mohl hrát roli).

S cenou Laguny souhlas, je důvodem proč nejít do dobře vybaveného Meganu (pokud se ti tedy Laguna líbí a vyhovuje ti karoserie typu sedan, Megan, zejména v kombi, je v tomto méně konfliktní). U Meganu mi obecně přijde jako velká chyba nabídka 1,4 TCe jen ve vyšších výbavách, dříve tomu tak nebylo. To už bych šel opravdu do té Laguny.
17. 5. 2011 11:50
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Anebo ještě pár tisíc připlatit a místo Laguny koupit Latitude. Uma Thurman a de Niro už s ním v Cannes jezdí.
[odkaz]
[odkaz]

K tomu jeden Fluence - a ve Varech zpět do A8
[odkaz]
17. 5. 2011 12:03
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Pěkný. No, když v tom jezdí Uma tak to já bych si připlatil >:D

Ne, vážně, Laguna je daleko vyspělejší vůz než Samsung Latitude. Do auta pro rozvojové trhy (a Francii) za půl mega bych nešel.
17. 5. 2011 12:45
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Kdepak, Uma jezdí v jiném:
[odkaz]
17. 5. 2011 13:13
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Umu si nabouchejte, já chci tu Jůlinu >:-[]
17. 5. 2011 15:42
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Já taky. Přítelkyni mám hezčí, auto ne >:-[]
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 14:38
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Čím jezdí Uma mi je jedno, spíše bych jezdil Umou >:-[] >:D >:D
Avatar - dr.biker
17. 5. 2011 11:17
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Taky mě to napadlo, proč za cenu přes 400 tis. nejít už raději do Laguny, která je teď zlevněná a prodává se s motorem 2,0 16v (103 kW) za 420 tis. Výbava je taky dobrá, oproti testovanému Fluenci ale chybí litá kola, zadní parkovací senzor a navigace. A tady jsem narazil, proč dát přednost sedanu Fluence. Protože když budeš chtíl lepší výbavu v Laguně, tak musíš zvolit diesel, benzínová motorizace je pouze se základní výbavou. A někdo dá přednost sedanu oproti laguně. Takže to má dovozce Renaultu promyšlené a tím pádem testovaný Fluence zaplňuje díru na našem trhu.
17. 5. 2011 11:34
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Dokoupit pěkné lité 16ky lze za cca 10 000. Plechy ti zůstanou na zimu. Navigaci máš v mobilech Nokia zdarma, pro většinu lidí je to dotovaný mobil za 1 Kč. Rozhodně se, dle mého, jedná o lepší řešení než nevzhledná navigace ve Fluenci, která je pihou na krase v jinak velice pěkném interiéru. Senzory umím pochopit, ale stále by to pro mě nebyl důvod proč nejít do Laguny.
Avatar - dr.biker
17. 5. 2011 12:01
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Jasně, já s tebou souhlasím, taky bych šel radši do laguny, ale i fluence s touto motorizací si najde svoje kupce, ikdyž jich nebude tolik, jako těch, co volí základní benzínovou nebo dieslovou motorizaci. A když si odečteš zbytečné kožené sedačky a xenony, tak se dostaneš na pěkných 380 tis., což je už rozdíl oproti Laguně.
17. 5. 2011 12:12
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
No jo, já si nevšiml té ceny, vycházel jsem z nadpisu testu. Pokud je cenový rozdíl téměř 50tis. tak tady plácám nesmysly - máš pravdu, pak má Fluence samozřejmně smysl. Omlouvám se.
17. 5. 2011 11:48
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
S tím provozem na E85 bych si nebyl moc jist, na kolika pumpách u nás se to už dá koupit?
Ale jinak ta cena za Lagunu :yes: :yes: :yes:
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2011 11:52
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
[odkaz]
17. 5. 2011 12:43
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Díky, zajímavé. :yes:
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2011 11:52
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
[odkaz]
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2011 12:02
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Proč nejít o segment výše? Inu třeba proto, že cenový rozdíl je téměř padesát tisíc, vynechám-li předražené kožené čalounění? To je zatraceně hodně.
17. 5. 2011 12:15
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Asi ho zmátl nadpis testu, já myslel že cena Fluence je 400 tis. Máš pravdu, díky tomu rozdílu se prostě nejedná o přímou konkurenci.
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2011 12:57
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Zmátl i nezmátl. Všiml jsem si, že cena je 370, jenže že Laguna je za 420 na věci nic nemění. Pokud využiju E85, tak se mi cenový rozdíl brzy vrátí.
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2011 14:25
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Jasně, pokud máš kde tankovat, není problém. Bohužel, jak velí situace, nejbližší E85 je od nás 30 km a to už v té chvíli neřeším a vracím se zpět k benzinu. Kolik musíš najet, aby se ti dorovnalo padesát tisíc? Přemýšlím, zda to vůbec většina lidí v dnešní době zvládne...
17. 5. 2011 15:46
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Jde o nájezdy. A v případě řady lidí i o tu počáteční cenu.

1) počítat neumí každý
2) ne každý v této zemi vytáhne "navíc" k 370ti dalších 50 tisíc. Při vší úctě, takhle to v této třídě aut nefunguje
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2011 23:59
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Souhlas. Tedy upřesním: pokud má člověk možnost složit těch 50 navrch, tak nemá smysl o Fluenci 2.0 uvažovat.
18. 5. 2011 23:58
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
Tak to rozhodně ;-)
17. 5. 2011 20:42
Re: Nemá smysl o něm uvažovat
no fluence 2.0 stojí 370 tisíc, laguna 420 tisíc, padesát tisíc rozdílu tam pořád je. a laguna, páč v základu neni vybavenější (až na pár detailů) než fluence v privilege.
17. 5. 2011 11:16
Laguna
Tady bude dnes veselo :-)
Jako pro taxikáře dobrý, jinak pokud někdo chce šetřit, ať si koupí Lagunu s tím samým motorem, namontuje LPG a voila, má daleko modernější a hezčí auto za podobné peníze.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2011 11:49
Re: Laguna
Není to ten stejný motor. Laguna může E85, Fluence nemůže. Takže odlišnosti tam budou.
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 12:34
Re: Laguna
To se většinou dá dořešit bez větších úprav.
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2011 12:58
Re: Laguna
Pravděpodobně se ztrátou záruky...
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 14:38
Re: Laguna
Pokud se nepletu, což spíše ne, tak například prostějovská firma Fedor auto nabízí přestavbu Opelů na E85 bez ztráty záruky. Nedávno tam měli Merivu.
17. 5. 2011 13:31
Re: Laguna
Aha, to jsem nevěděl. No tak to LPG jistí. :-)
17. 5. 2011 12:01
Navigace
je opravdu příšerná, už estetičtěiší mi opravdu přijde namontovat nějakou nokii a jezdit podle ní:)

Jinak nevím, jeslti je to opomíjeno naschvál, ale tahle zrůdnost je v A6 taky.
Ale ono se nehodí nadávat na premianta v interiérech, že:)
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2011 12:04
Re: Navigace
S Nokií si najezdíš o hezkých pár kilometrů a hlavně hodně hodin více. Navigace je sice zdarma, ale místy je totálně blbá. Hodně ignoruje obchvaty, okruhy a podobné věci (Praha, Jihlava i další města).
17. 5. 2011 12:22
Re: Navigace
Ale s každým dalším upgradem je to lepší a lepší. Projel jsem s ní většinu Evropy a nebyl větší problém, zejména na dovolené ve Francii paráda - když bylo třeba, zakázal jsem placené úseky dálnic a ten mobil se mi ze 14 dní prakticky zaplatil. ;-) V případě dotekového telefonu se jedná o plnohodnotné řešení.

Každopádně navigace v mobilu má podle mě, narozdít např. od mp3 přehrávání, smysl. A to z toho prostého důvodu, že si telefon v autě zároveň nabíjíš.
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 12:36
Re: Navigace
Ale kdeže. Jediná vada navigace od Nokie je absence POI, to byl důvod proč jsem sebou vozil na dovolené po severní Itálii ještě o dost dražší Garmin. Jinak cesty naopak plánuje velmi logicky a málokdy mám k výběru námitky. Nečekal jsem od toho mnoho, ale nyní už opravdu nemá pro mne smysl kupovat jinou navigaci.
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2011 14:29
Re: Navigace
Já s ní taky jezdil. Aby mě ale cestou z R6 do Říčan tahala středem Prahy, když máme R1, nebo aby mě tahala středem Jihlavy, když je krásný obchvat na Znojmo... to fakt je úlet. Sám teď používám Wisepilot.
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 14:37
Re: Navigace
Já s ní jezdím pořád a jsem spokojen. Problém u náhodných jízd navigací je často nastavení, resp. než se s ní naučíš manipulovat. Pokud jsi měl špatně nastavené preference a nedejbože neaktualizovaný software a mapy, tak jistě, nemusíš být spokojen. Ale z mé zkušenosti je to tak, že má jak velmi dobré logické plánování, tak docela dobrý a přesný odhad dojezdu.
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2011 15:38
Re: Navigace
Neuč starýho orla lítat...
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 16:43
Re: Navigace
Hledám důvod, protože já mám s Nokií kupodivu dobré zkušenosti, dokonce lepší než jsem očekával při koupi tohodle mobilu.
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2011 19:27
Re: Navigace
Smůla na zrovna blbé trasy?
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 19:59
Re: Navigace
Možná, kdo ví. Já marně přemítám, kdy jsem byl opravdu zklamán navigováním... ale možná mě něco časem napadne.
17. 5. 2011 12:44
Re: Navigace
V A6 je jiná navigace.Tohle je TomTom.Navíc ta navigace,jde sklopit.Šipky se zobrazují buď na barevném Maxi-Dotu,případně Head-up displeji.Tahle navigace ještě navíc komunikuje,jak s LED světly,ACC a převodovkou.Ono to chce vědět jak se liší a neporovnávat neporovnatelné. :-!
17. 5. 2011 13:00
Re: Navigace
Proboha technickou stránku věci jsem přece neřešil.
U Renaultu trčí nad palubkou nevzledná krabice. Pěst na oko.
U A6 trčí nad palubkou nevzledná krabice (ne sice pořád, ale je možnost ji tak mít a v ten moment trčí). Opět pěst na oko.
Co je na tom k neporovnání?
17. 5. 2011 13:09
Re: Navigace
Že porovnáš navigace v autě za 400 tisíc a 2.2M. :-! Jak jsem psal,ten displej tam nemusí být pořád,což u Renaultu ano.A je to hodně jiná navigace. ;-)
17. 5. 2011 13:36
Re: Navigace
ok, takže mám napsat, že protože A6 je prémie, tak jsou ještě větší nároky na estetiku a je to o to větší pěst na oko? :-)

Já chápu tvůj argument, ale nesouhlasím sním. Protože to podle mě není v tuto chvíli argument ( co se týče designu, o technické stránce samozřejmě nemá cenu polemizovat:) )
17. 5. 2011 13:41
Re: Navigace
Prostě jsi porovnával auta v jiných třídách.Zájemce o Flurence nebude kupovat Audi A6. ;-)
17. 5. 2011 13:50
Re: Navigace
to ne...ale oba dva se budou dívat na hnusnou krabici.
Prémiovost v tomto spočívá v tom, že jde sklopit >:D
Avatar - gld
17. 5. 2011 16:53
Re: Navigace
Wáu, aké všeobecne platné pravdy sa tu človek dočíta..to si asi zapíšem, nech nezabudnem 8-s

Ale vážne chlapi, miestami to tu vyzerá ako na veľkej prestávke...btw tá navi od renaultu nie je taká katastrofa, neviem čo vás to všetkých štve. Za tie prachy integrovaná navigácia, ktorú nemusím aj s držiakom a káblami pri každom opustení auta panicky schovávať v strachu pred zlodejmi...za to ide renaultu :yes:
Avatar - Katikakus
17. 5. 2011 17:39
Re: Navigace
A co to meni na veci, ze tam ta navigace trci z palubni desky?
17. 5. 2011 13:12
Re: Navigace
Největší nevýhodou neoriginální navi je nutnost kabeláže plazící se po palubní desce. To je důvod, proč jsem nad ní nikdy neuvažoval.
17. 5. 2011 12:23
ALBERTE, DO KIOSKU
No, a máš to. Velmi potřebný testík. Překvapuje mě, jak přesně se na diskusi ví, komu je vůz určen - vyřáděnému šedesátníkovi... :-) Nevím, jestli jsi už někdy vyděl někoho vyřáděného, ausgerechnet v šedesáti. Totiž život, zejména za volantem, ten začíná právě v těch cca šedesáti... Sám to jistě poznáš, ovšem až tak za čtyřicet pět let, viď...

Tedy odpalme se od výborného testu k diskuzní realitě - asi nejdůležitější, co je potřeba si v případě Fluence napsat je to, že to samozřejmě není tak, jak nahoře oroduje kolega, že snad existuje jízdní rovina Fluence (komfortní, elegantní jízda) a rovina (nepochopitelných) akcentů na "sportovnost" konkurenčních modelů. Nikoliv.

Především bychom si měli definovat jízdní referenci. Tou je dnes velmi špičkově kontrolovaná jízda, a to jak ve vztahu k volantu, tak samozřejmě k podvozku, převodovce a brzdám. Tedy aspirací "pomýlených" výrobců není stvořit nějaký sportovní sedan, aspirací je snaha využít všech dovedností k tomu, abys mohl auto špičkově ovládat. No, a vedle tohoto trendu existují takříkajíc jízdní lowendy u nichž plavnost, houpavost a menší čitelnost jízdy je pohou realitou, nikoliv snahou vytvořit komfortní protipól.

Na tohle ti dal dokonalou odpověď sobotní autosalon, a to při jízdním testu Rolls-Royce. To co bys čekal u největšího a nejdražšího křižníku silnic, totiž "jen" dokonalou houpavost a plavnost se prostě nekoná, koná se však neuvěřitelná mrštnost (!), jízda schopná i na břitu, přitom zároveň jízdní komfort a samozřejmě jízdní luxus. Ano, tohle zdánlivě nesourodé se dá vše spojit v jeden dokonalý celek. U Rollse...

Já vím, je mezi námi málo těch, co mohou jezdit ty Rollsy, na druhé straně je mnoho těch, kdo musí jezdit například fluence, takový už je svět. ale proboha, nedělejme si ve vlastních garážích z reality sen, dělejme si v nich ze snu... realitu. Jestli mi tedy dobře rozumíš.

Domnívám se, že současný evropský vůz musí mít (bez ohledu na kvalitativní třídu) především špičkové jízdní vlastnosti, a to současně považuji za základní ambici každého velkého evropského výrobce. Realita v podobě nějakého (i v jízdě) "levného" vozu tu prostě nemá na našich silnicích své opodstatnění. Často se tu posmíváme podskočené čínské produkci, vymezujme se tedy proti ní dokonalými produkty z Evropy, byť by byly vyráběné v Turecku...

Výběr vozu zahrnuje sladění tří požadavků - estetiky vnějšku, estetiky a ergonomie vnitřku, a jízdy. Oslovuje tě karoserie fluence? Oslovuje tě kabina Fluence? Oslovují tě jízdní vlastnosti Fluence? Pak si napřed projeď vzorek referenční, tím je bezesporu Mercedes-Benz C-klasse (beru ho za vzor i sem, neboť tématem je vůz aspirující svými vnějšími rozměry na spodní příčky střední třídy) potom si projeď Octavii jako (p)referenci národní a do třetice můžeš dát dejme tomu BMW1, abys poznal, čemu se říká prémiová kompaktní absolutní jízdní kontrola. Neotálej a přesedni pak do fluence. A pak to sem všechno napiš.

Historky o nízké ceně mohou dojmout opravdu jen toho, kdo zatím v životě kupoval jen výrobky z papíru (myslím vystřihovánky, toaleťní papír a kapesníky Zewa). Do čeho se vytíráš (myslím při rýmě) to je v podstatě jedno, ale to čemu svěřuješ svůj život, to bys měl velmi odpovědně, a zejména s akcentem na jízdní schopnosti, uvážit. I v těch šedesáti ;-)

BRAVWO JETTA :yes:
Rozbalit vlákno
83
Avatar - Frasier
17. 5. 2011 12:47
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
BRAVWO GTI! Keď sa porovnával Passat o Mondeo, tak si apeloval skôr na komfortnú jazdu v Passate než na športové jazdné vlastnosti Mondea. Teraz keď tu máš komfortný Renault tak ti chýbajú športové jazdné vlastnosti.
17. 5. 2011 12:51
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Ty chýbajú tobě. Nepochopil jsi nič. Nič...
17. 5. 2011 13:09
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Ježišmária...
ja by som rád poprosil všetkých Čechov aby neskúšali vravieť po slovensky. Väčšinou im vychádzajú z úst strašné paškvily (odhliadnuc od obsahu, všakže...)
Rozumieme si aj bez tlmočníka tak nech každý vraví ako mu zobák narástol...
17. 5. 2011 13:11
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Z GTI-ho vycházejí strašné paskvily, i když píše česky ;-)
Jinak máš samozřejmě pravdu.
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2011 13:14
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
>:D :yes:
17. 5. 2011 13:28
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
>:D :yes:
17. 5. 2011 21:29
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
:yes: :yes: >:-[]
17. 5. 2011 13:28
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Nebuď přecitlivělý, nezkouším vravieť po slovensky. Je to to samé, jako když ti napíši že ... ausgerechnet... nebo snad čekáš, že by se tu v tu chvíli měly spustit nějaké nesouhlasné jódlovačky v kožeňákách? Když napíši - nič, nič, pochopí to předevšim každý Čech, a jestli zrovna s tímhle máš ty problém, přetáhni si můj příspěvek do editoru a uprav ho k obrazu svému. Ale pozor, kdybys chtěl odvážně zaměňovat pojmy, například - lowend za mainstream, předem se mnou konzultuj, přeci jenom bych nerad, abys měl v hlavě větší PAŠKVIL, než máš... ;-)
17. 5. 2011 14:00
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Magistr má pravdu...
Ja ka napíšem niečo po česky, tak to dávam do úvodzoviek, aby bolo jasné že ide o parafrázu...
Česká slovenčina ale fakt príšerne trhá uši...
A veta :Ty chýbajú tobě je v akom jazyku prosím...
17. 5. 2011 14:12
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
V diskusním jazyku. Je to jako když napíši - čo bolo, to bolo, terazky som... fluencom ;-)
Avatar - pario
18. 5. 2011 23:58
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
>:D :yes:
17. 5. 2011 13:23
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Vše má svojí cenu a těchto 4,5m samozřejmě také. Za onu cenu dostáváš to, co se do ní vejde s nepatrnou marží zobrazující aktuální hodnotu značky.
Obecně Fluence svou hodnotu má, i když zrovna testovaná motorizace je natolik okrajová, že i sám Renault musí doufat, ve zbavení se zbytku skladových zážehových motorů ze skladu.
Obecnou nevýhodou menších sedanů je fakt, že konstrukce struktury karoserie postoupila natolik, aby se zájemce o prostornější zavazadelník bez ostychu dokázal uplatnit v kombi verzi hatchbacků a i nejjižnější státy začínají být natolik kulturní, že ataků na prosklennou část kombíků ubývá.
Každopádně futrování onehdy prestižních doplňků do zejména francouzských vozů již v základních výbavách ocení za pár let ti, kteří s dvoustovkou přiletí k autosalonu a budou se divit, že švihadla nepořídí u Clia/Fabie apod. už ani na přání.
Už jen z tohoto důvodu má smysl vnímat Fluence pozitivně...pakliže ho stále bereme jako levný sedan masové značky a ne jako limuzínu francouzského prezidenta (nemohu si pomoci, ale poslední reklamní výtvory diamantu jsou otřesné!).

Takže Fluence...jeď ;-)
17. 5. 2011 13:30
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Dával jsem ti odkazy na Cannes. Máš tam Fluence i Latitude - tak se nesměj Renault-reklamám - vystihují realitu.
17. 5. 2011 13:32
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
To jo, ale na VW prostě nemají.
[odkaz]
17. 5. 2011 13:50
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Ta je libová ;-)
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2011 14:11
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
:yes: fakt povedená. Ani jsem netušil, že GTI hrál v nějaké reklamě sám sebe >:-[] Na klíčku je vidět, co doopravdy vlastní ;-) Nejsem si jist, jestli to bude stačit na generaci Golf III. IV už měla každopádně jiný klíč.
17. 5. 2011 14:22
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Je to klíč od čtyřky :-)
Přesně takovej jsem nosil v kapse, to druhý jsou klíče od bytu.
17. 5. 2011 14:25
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Dovětek mě dostal >:-[]
17. 5. 2011 14:27
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
No já jsem se dostal sám, koukam, že se klíč od čtyřky nezměnil. Což je dost divný, protože u manželčiný šestky vypadá trochu jinak. ;-\
Avatar - jazva
17. 5. 2011 16:08
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
No keď sme už pri reklamách a VW, tak... [odkaz] ;-)
17. 5. 2011 13:36
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
La pardon, přehánění snesu (viz 10milionů panen a paniců v Golfu apod.), ale sexistickýho idiota, který je použit se svýma klouzavýma nohama u třech žen v případě Scenicu, nebo manažera zapomenuvšího brýle na dálku i blízko při vstupu do Fluence...to je na mě hodně. ;-)

Odkazy pošli, ale reklamní auta by si v Cannes dokázala zaplatit i Dacia ;-)
17. 5. 2011 13:43
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Ty reklamy nikdo nebere vážně, ani v Renaultu. Stejně jako Cannes.
17. 5. 2011 13:48
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Nejde o braní vážně, jde o celkové pojetí, o ducha reklamy, v tomhle je VW na špici - viz. ta stará babička, co prodává Golf 3 apod. Rozdíl pak je především v tom, že reklama na renault ti podsouvá, že jako jedeš fakt nejlépe s Alfrédem na to letiště a tak podobně. Tedy vtip je přesunutý jinam, není to úsměvné, je to vlastně trapné...
17. 5. 2011 13:55
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Trapné - přesně tohle jsem zrovna chtěl napsat o reklamách Renaultu. Reklamy Renaultu jsou opravdu trapné. Trapní jsou většinou i majitelé Renaultů. Je to tedy v souladu s realitou. Je to přesně o tom, že při pohledu na tuhle trapárnu se nesměješ ani neposmíváš, jen skloníš hlavu a uhneš očima, jakoby jsi nic neviděl a jdeš dál. Prostě DRIVE THE CHANGE.
17. 5. 2011 14:02
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Tak tohle bych si tedy napsat nedovolil.
17. 5. 2011 14:06
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Takhle natvrdo bych na to nenahlížel, faktem ovšem je, že reklama s fluence (na letiště) či nyní s malou holčičkou jak se veze do školy... to je opravdu produkt pro velmi prosté jedince.
17. 5. 2011 15:57
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
S tou reklamou souhlas - trapné. Narozdíl od reklamy např. na Megan GrandTour (s chlapíkem, co ho nepotřebuje) - ta je vyloženě povedená. Reklamy s různými érami a modely také (Trafic).

Tím vyjádřením o majitelích jsi se dostal někam, kam bychom se v těchto diskuzích nikdy dostat neměli. Styď se :no: :no: :no:
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 16:47
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Tak tak... :yes:
17. 5. 2011 19:05
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Psal jsem o sobě, trochu nadhledu.
17. 5. 2011 23:16
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Stále se domnívám, že jsi to přehnal.

Nicméně OK, jedeme dál ;-)
17. 5. 2011 21:29
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
nahodou na megany su reklamy vyborne....
ale aj na ostatne auta vratane dacii, vtipne a nevtierave, ved kto by dnes nepoznal frazu napr. "aj moja kabelka je drahsia"
17. 5. 2011 14:19
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
To jsem se snazil vysvetlit u Nissanu JOKE, ale japfans nepochopili...
17. 5. 2011 14:30
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Pamatuji si tu diskusi :yes:
17. 5. 2011 13:54
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Tak pro koho je točí? Pak bych bral upozornění, že tato reklama má být vtipná. Pamatuješ na jednoduchou reklamu FL E39? To je zásah...
17. 5. 2011 13:35
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
S tím souhlas, proto nahoře píši, že vedle nikoli nesmyslně sportovních, nýbrž špičkově odladěných aut, existuje ještě jaksi levná liga, a v této souvislosti velmi s tebou souhlasím, co se týká té reklamy. Jenomže, Pajo, ta reklama není cílená na jezdce audin, ta je právě cílená na potenciální kupce fluencí. A v tomto úhlu pohledu to vlastně reklamní mistři odhadli dokonale :-) Ta reklama přesně odráží to, proč si ti lidé tohle auto kupují - především proto, že se domnívají, že vytřeli voko někomu v Octavii... >:D
17. 5. 2011 13:38
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Mě ta reklama ani vtipná nepřišla, spíš oblbující asi jako Bírhanzlova mast ;-)
17. 5. 2011 13:39
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
V jistém smyslu vytřeli.
Zatímco Fanda si bude vesele jezdit v plně vybaveném Renaultu, Pepa od vedle ve stejně drahé Oktávce si může akorát tak zašvihat a o navigaci nechat jen zdát.
Tohle není konkurence pro Scouta, tohle je auto pro někoho, kdo chce velký kus auta za malé paníze, pokud možno s velkou výbavou. Tenhle přístup je mi protivný, ale Fluence je nyní nejlepší nebídkou.
17. 5. 2011 13:46
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Nejlepší nabídkou pro tyhle lidi...
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 14:32
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
A ti lidi mají jezdit v čem? Ono ten Fluence vůbec není špatný, lepší volba než Octavia Tour I, která se tady ještě před půl rokem prodávala. Interiér nesrovnatelně lepší, snad rozdíl galaxie, o odhlučnění se v Octavii nedalo mluvit, když budeme srovnávat s Fluence, podvozek jistější a zároveň pohodlnější, cena stejná.
17. 5. 2011 14:49
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Jak v čem? V normální regulerní Octavii. Kdo nemá hotovost, může využít opravdu úchvatných úvěrových (leasingových) podmínek, takže měsíčně by se jistě dala Octavia (špičkově vybavená) pořídit někde kolem 8 tisíc měsíčně.
17. 5. 2011 16:03
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Zdaleka ne každý se chce / může kvůli autu zadlužit resp. zavázat k dlouhodobému splácení. Zrovna třeba ti starší a/nebo konzervativnější, pro které je Fluence (jako) dělaný, nemají často úvěry a leasing v oblibě, nechtějí být nikomu nic dlužní.
Nemluvě o tom, že mnoha lidem může a bude Fluence vyhovovat víc než Octavia.
17. 5. 2011 16:03
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Když máš dalších 8-10 nájem a plat např. učitele? GTI, prober se a uvědom si realitu, ve které žijeme.

A předem říkám - ne, toto není můj konkrétní problém, pouze příklad typického (ač nadprůměrně vzdělaného) člověka. Chtěl bych vidět, jak bys mu toto vysvětlil do očí.

Toto házení tisíci a desetitisíci je zde velice protivné.
17. 5. 2011 16:11
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Přesně tak :yes:
Někdo prostě víc peněz za auto dát nemůže (bez ohledu na způsob financování), jiný nechce a další prostě nevidí důvod, proč platit za Octavii výrazně víc, než třeba za Fluence nebo Cruze. Tomu poslednímu se mimochodem nedivím, taky bych ty ceny za Octavii nebyl ochoten platit, o Jettě ani nemluvě.
17. 5. 2011 16:21
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Neházím přece desetitisíci, jistě se shodneme, že za Octavii dáš kolem těch osmi měsíčně. Vezměme toho tvého ilustrativního učitele, bratru 20 čistého? Tam někde by to mohlo být ne? Předpokládám, že i učitelé se žení a vdávají, takže započítejme mzdu manželky (řekněme také učitelky), tedy 20 čistého, dohromady potom 40 tisíc korun. Po zaplacení auta (-8), nájemného (-8) jim dvěma zůstane 24 tisíce korun. Na měsíc. To je v rámci aktuální diskuze málo? Domnívám se, že nikoliv.
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 16:41
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
A teď k jádru věci. Proč by se měli zadlužovat, když můžou za auto, kterém jim plně vyhovuje, platit hotově?
17. 5. 2011 17:55
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
O zadlužovaní tu napadlo ani slovo. To se jako slepě domníváš, že na fluence ten učitel má hotově a na Octavii si musí vzít uvěr? Kolik pak je rozdíl?
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 18:05
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Leasing, dluh, jaký je na tom v praxi rozdíl? Vždy na tom proděláš. Buď na úrocích nebo na pojistce, kterou ti leasingovka vnutí, i když na trhu jsou výhodnější volby, ale to ty dobře víš. A důvod? V případě tohodle zákazníka žádný.
17. 5. 2011 18:25
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
V současné době na leasingu rozhodně neproděláš, samozřejmě, že v případě "nepodnikatele" jsou ty efekty jiné, než v případě podnikatelů, ale co je podstatné - podstatné je vědět, že i jako soukromá osoba vyděláváš na leasingu či úvěru především to, že nemusíš investovat vlastní peníze. A to je ten hlavní efekt, nikoliv to, že si múžeš prostřednictvím leasingu pořídit auto na které jaksi třeba... nemáš. Vycházej z toho, že dnes máš na leasing neznatelné navýšení, přitom například tu samou částku (v ceně auta) můžeš dnes fatálně úročit například nákupem zlata či stříbra... když to pak po těch pěti letech sečteš, máš auto a ještě jsi vydělal na růstu ceny zlata, například. Před pěti lety stála unce zlata 650 dolarů, dnes 1500,-- Peníze nezhodnotíš tím, že si za ně koupíš auto...

Co se týká pojištění, pak tohle je na leasing zřejmě vždy výhodnější, neb prodejce má "množstevní" slevy. Vedle toho si můžeš pojištění sjednávat i sám.
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 18:38
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Bavíme se o nepodnikatelích, což kupec pro soukromé účely většinou je.

O investicích jinde, auto samozřejmě investicí není, o tom se není nutno bavit, pomineme-li výjimky.
Co mě však přiměje investovat či splácet své peníze do Octavie v řádech cca (stejně vybavená se srovnatelně výkonným motorem) 100tis více (možná ten rozdíl bude ještě patrnější), když Fluence mi vyhovuje stejně, ne-li ještě více, což klidně při jiných preferencích, i když je nechceš uznat, tak existují, může nastat?
17. 5. 2011 18:43
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Jistě, je to poměrně složité rozhodování, já ti chtěl jen přiblížit spektrum možností, a že to úvěrování nemusí být nutně od věci.
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 18:53
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Beru, uznávám, ale pořád zůstává ta otázka proč... ;-)
17. 5. 2011 18:56
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Odpovíš si na to sám. Po státnicích ;-)
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 18:58
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Obávám se, tedy spíše ty se obávej, že směrem k Octavii mé kroky nepůjdou ;-) Ale ani k Fluence, to tě zase uklidním, ještě mi není ani těch 60 >:-[] ;-)
17. 5. 2011 19:16
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
S Fluence mi spad´kámen ze srdce... ;-) Jo, víš čím chceš jezdit a to je dobře, vybírej napůl srdcem, napůl hlavou (jako holku) :-)
18. 5. 2011 18:09
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
GTI,za kazdu cenu sa snazis ludom natlacit predrazenu octaviu pred lacnejsim Fluencom, ktory 90% ludom ponukne to iste co ta ochcavka. Comu nerozumies na tom ze ludia nie su blbi a ked chcem auto co splna ucel A a jedno auto urobi presne ucel A za 400 tis a druhe co splni presne ucel A za 500 tis, tak logicky idem do toho za 400. Naco vyhadzovat 100 tis navyse? pre dobry pocit pri srdci? ludia co vyhadzuju 100 tis za dobry pocit pri srdci nakupuju uplne ine triedy aut... sa zobud
17. 5. 2011 18:20
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Cenový rozdíl Octy (ne Tour) a Fluence je tak 60 - 90 tis. Kč, podle motorizací a výbav. To už je na celkový výdaj 300 - 400 tis. Kč více než dost a v našem modelovém příkladě je to klidně 5 - 6 čistých měsíčních platů. To klidně může představovat rozdíl mezi nutností vzít si úvěr a možností platit hotově.
17. 5. 2011 18:27
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Úvěr není nutnost, nýbrž investiční strategie.
17. 5. 2011 18:43
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Jak pro koho GTI.
17. 5. 2011 16:42
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
No a to je právě ta realita. Ten učitel bude mít 20 hrubého (cca. 15,8 čistého) a to jen díky povolebnímu splnění slibu VV. 20 čistého dle dnešních tabulek nedosáhne nikdy. Řekněme že ten učitel měl obrovské štěstí a sehnal byt s deregulovaným nájmem za 10 (pěkné 2+1, nic velikého). Tzn. s manželkou (řekněme také učitelkou) mají dohromady cca. 32 tisíc korun. 10 nájem, 8 ta Octávie. Zbyde jim 14. To málo je. Zvláště když chtějí/mají potomky.

Takže toto je odpověď na to, proč zde nemáme zástupy učitelů zajíždějících nové, dobře vybavené Octávie. A ani ty Fluence. Bohužel.
17. 5. 2011 17:59
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Tlačíš to nyní příliš na krev, není problém si ten leasing protáhnout na cca 5-6 let a splátky tomu úměrně klesnou. Zrovna tak tu nechci nyní rozehrávat partii o jistém možném dalším výdělku v rovině nějakých soukromých učebních hodin. O to tak zase úplně nejde. Jedno je však jisté - ti učitelé samozřejmě v té fluenci skončit nemusí, mohou si koupit parádní Octavii, a o to šlo v této diskuzi.

Obecně uznávám, že výdělky většiny jsou tu malé, ale to není dáno shora, to je dáno tím, že tu málokdo pracuje, byť tedy ti učitelé by vyšší výdělky měli mít už od zítřka, s tím souhlas. .
17. 5. 2011 18:34
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Těch 8 tis jsem samozřejmně počítal na 5-6 let, to odpovídá vozu za cca 400. Vtip je v tom, že se ti snažím sdělit, že mladý (tzn. řekněme do 35 let) učitelský pár s 1až2 dětmi na tu novou Oktávku prostě nemá. Ani na toho Fluence. To je prostě realita. Když jsi uváděl svůj příklad, dokázal jsi, že o životním standardu těchto lidí nemáš tušení (to není samozřejmně výtka, jen konstatování). Proto říkám - netlačím na krev, popisuji reálný stav. ;-)
17. 5. 2011 18:40
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Lukáši, sakra, neříkej mi, že rodina dvou učitelů nedá dohromady osm tisíc na auto! Jsme-li u učitelů, pak naopak jsem v radiu odslechl, že mladí učitelé mají vyšší mzdy než učitelé před penzí, což je sice poněkud zarážející, ale pro potřeby této diskuze to vezměme jako fakt.
17. 5. 2011 18:48
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Po dalších 60 měsíců? Řikám ti, že nedá. Mají vyšší mzdy než ti, co nastupuvali před zvýšením nástupní mzdy, tzn. ti, kteří mají odslouženo 2-4 roky. Pak se to srovnává. Učitel před důchodem má něco přes 19 čistého.
17. 5. 2011 18:55
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
No, jednoduché to není. Učitel (myslím s velkým U) by měl mít tak podesát. Řekněme nástup 35, před důchodem 50.

No tak to ten učitel vyřeší příští rok, to vyjede mezistupeň mezi Fabií a Octavií. Cena bude jistě dobrá, a dobré bude i auto :-) Lepší počkat na Škodu, než zítra koupit fluence...
17. 5. 2011 19:02
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
S prvním odstavcem naprostý, naprostý souhlas. Vzdělaní má být vždy náležitě oceněno, tak jak je to na západě běžné. U nás bohužel stále ne.

K druhému odstavci - jaký vůz zvolit už bych nechal na názoru toho učitele, pokud si ho tedy bude moci dovolit ;-)
17. 5. 2011 19:17
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
;-) :yes:
17. 5. 2011 22:37
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Díky za příjemný pokec :yes:
18. 5. 2011 00:36
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
:yes:
Avatar - rohYpnol
18. 5. 2011 00:05
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
:yes: :yes: :yes:
17. 5. 2011 13:52
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Vždy je něco za něco. I lacéznost něco stojí ;-)
17. 5. 2011 14:17
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Tak Pepa by nejspíš machroval s ojetym Allroadem, to by pak teprve za něco stálo.
V servisu.
17. 5. 2011 14:24
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Fluence je auto primárně k...jízdě. Na machrování moc nefunguje. Jako většina aut této cenové kategorie ;-)
17. 5. 2011 14:31
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Myslíš? >:D
Zajeď někdy k nám na sever, tady lidi regulerně machrujou i s původní A4. Holt kdo si může dovolit nový auto, patří mezi horních pár tisíc...
Naleštit, půjčit převozky, páskou oblepit plasty a hurá před dům... ;-)
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 14:33
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Někde jsem slyšel, že převozky u vás na vašem severu frčí, to jsem na našem (já a Paja) ještě neviděl :-O
17. 5. 2011 14:36
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Já jsem z jejich (našeho) severu taky >:D
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 14:46
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Počkat, tak teď jsem z toho domotaný. Ty jsi od nás a Cara Binieri tam odněkud z bohem zapovězeného GTIova, ne? :-O
17. 5. 2011 14:55
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Jo jo, já jsem odtamtud :-)
17. 5. 2011 15:14
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Já nejsem tak úplně od vás/nás...jsem odtamtud ;-) Tedy všude zdejší...jen kratkemu zobaku svou mluvu nikdy nepřizpusobim ;-)
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 16:49
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Vím, že to není až tam u nás (což je dalších 60 km dále na východ), ale zhruba tak, rozhodně to není kraj Cara Binierův
17. 5. 2011 20:17
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
Alberte, do kiosku, GTI do školy! Proboha, chlape, zvykli jsme si, že u Tebe forma vítězí nad obsahem. Ale kam zmizela ta forma? Co znamená "vyděl"? 8-s "Vyděl" představuje maximálně tak pokyn k vydělení.
Jinak je radost pozorovat, kterak, zhusta užívaje neotřelých spojení a konstrukcí větných, obhajuješ svou Apoštolskou pravdu. Měl bys uvažovat o kariéře v politice, tam se při argumentaci taky vytkne cíl ("pravda"), přičemž zbytek je jen otázkou slovního žonglování. ;-) Nepíšu to ve zlém. Pokus se o trochu větší objektivitu. Myslím to obecně, nejde o Albertův povoz. Talent máš.
Avatar - ryman
18. 5. 2011 23:03
Re: ALBERTE, DO KIOSKU
ad první odstavec: už jen 35 let :-)

ad pátý odstavec: moc se mi líbí obrat "nedělejme si ve vlastních garážích z reality sen, dělejme si v nich ze snu... realitu." :yes:

palec nahoru těm, kteří mezi ona dvě slova můžou položit rovnítko..

a k hornímu.. fluence je ...prostě fluence. levné auto s komfortní jízdou a bohatou výbavou za 400 tyček.. nic víc nic míň..
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 12:54
Jak je to dnes s panty kufru
Fluence: [odkaz]

Cruze: [odkaz] Tady dokonce jaksi došel lak na strop kufru

A podstatně dražší, někdo dokonce je schopen použít slovo supermainstreamová Jetta, kde nezůstalo na druhou plastovou krytku: [odkaz]

Přitom před pár lety takhto vypadala o třídu menší Cordoba: [odkaz]
a nebo Fabia I sedan: [odkaz]

Takže spíše než problém Fluence je to bohužel globální problém šetření nákladů :-|
Rozbalit vlákno
20
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2011 13:03
Re: Jak je to dnes s panty kufru
:yes: Fluence z tohoto boje vychází podle mě nejlépe. Kde jsou ty časy Fabie 1 (která byla mimochodem kritizována za sedan a dodnes nevím proč).
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 14:29
Re: Jak je to dnes s panty kufru
Ten sedan byl kritizovaný za design, kdy ta zadní světla z kombi tam seděly jak ... no, bez komentáře, to Cordoba, i když trochu baculatá, tak byla opravdu hezká.
Avatar - rohYpnol
18. 5. 2011 00:10
Re: Jak je to dnes s panty kufru
Jenže proporce u Fabie1 sdn byly podle mě naprosto ok. A to bylo pořád jen škaredé malé sedany, škaredá Thalia, škaredá Fabia ;-)
Přitom Cordoba je třeba dost těžkopádná na zadek. U Fabie mohly být zadní světla jinak dořešeny, ale to bylo dáno sdílením zadního nárazníku a světel s kombi. Na druhou stranu zase nebyla hrana zavazadelníku tak vysoko. navíc vymakané zavěšení víka dnes o třídu i dokonce dvě aby pohledal.
Avatar - Ronault.
18. 5. 2011 00:18
Re: Jak je to dnes s panty kufru
No neznám moc lidí, kteří "vlhnou" nad Fabii sedan >:-[] >:D ;-) Cordoba byla těžší na zadek, ale přesto elegantnější. ;-)
17. 5. 2011 13:09
Re: Jak je to dnes s panty kufru
Ještě pro doplnění Fiat Linea:
[odkaz]

Jetta je prostě Volkswagenovský low-end a je to na ní vidět, jen na cenách nikoliv.
Avatar - miromen
17. 5. 2011 13:15
Re: Jak je to dnes s panty kufru
Přesně tak Jetta je lowend a test v odkaze to docela vystihuje s tim že těch věci kde se šetřilo je podstatně vic.

[odkaz]
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2011 13:27
Re: Jak je to dnes s panty kufru
"...Jetta ale na dálnici hučí podobně jako Octavia a otřepy na dveřním madle nám pamětníkům připomenou plastikové modýlky letadel z produkce komunistických Kovozávodů Prostějov..." zasmál jsem se ;-)
17. 5. 2011 13:11
Re: Jak je to dnes s panty kufru
Zamrzí to hlavně při srovnání luxusních aut. Třeba u Themy má kůže snad centimetr, dřevěné obložení je opravdu dřevěné, co mohli, očalounili alcantarou anebo kůží, hořčíková kola, sériové sportovní brzdy, plynové vzpěry kapoty...
Dneska je to samej klavírní lak, postříbřený plast, co není vidět nás nezajímá. Škoda. ;-\

Pokud se na Fabii podívám zpětně, je to neuvěřitelně vydařené auto...
17. 5. 2011 13:55
Re: Jak je to dnes s panty kufru
Za to panty našich drahých poloviček, kolegyň apod. jsou již leta stále stejné... :-)
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 14:28
Re: Jak je to dnes s panty kufru
Jj, tam se nic nemění, ani v lowendu ani v prémii ;-)
17. 5. 2011 14:37
Re: Jak je to dnes s panty kufru
To je vždy premie! :-)
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 14:47
Re: Jak je to dnes s panty kufru
SPíš to záleží od Prémií, které dotáhneš domů >:-[]
17. 5. 2011 14:51
Re: Jak je to dnes s panty kufru
>:-[] Však to znáš, prémiový člověk, prémiové prémie... >:D ;-)
17. 5. 2011 15:15
Re: Jak je to dnes s panty kufru
Jo a v důsledku prémiový kapesný >:D
17. 5. 2011 15:33
Re: Jak je to dnes s panty kufru
>:D
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 16:49
Re: Jak je to dnes s panty kufru
>:D :yes:
17. 5. 2011 15:14
Re: Jak je to dnes s panty kufru
Každýmu podle zásluh >:-[]
Avatar - Emel
18. 5. 2011 15:11
Re: Jak je to dnes s panty kufru
Poučné detaily :yes:
Avatar - ryman
18. 5. 2011 22:54
Re: Jak je to dnes s panty kufru
ta plastová krytka je tam funkční a slouží jako vodič/držák pro kabel, který tam jde jasně vidět.. na druhé straně kabel není, tak není třeba krytky.. ;-) :yes:
Avatar - Ronault.
18. 5. 2011 23:07
Re: Jak je to dnes s panty kufru
Samozřejmě, to došlo asi každému, otázkou ale pak je, jak to bez toho ušetřeného plastu vypadá. ;-)
Avatar - gld
17. 5. 2011 16:58
Doktor vo švungu
Tak nám to bolo hore vysvetlené, s rollsom sa má jazdiť na krv, tí čo majú 400 000 kačiek si pôjdu po benchmark k mercedesu do céčka a ako zhrnutie týchto poznatkov- bravwo folksvágen jetta..

Čistá psychiatria. ;-\
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ronault.
17. 5. 2011 17:03
Re: Doktor vo švungu
Neboj, třímám nad tím dohled psychiatrický, sice to pomalu hraničí s bludy, což je patické, ale zatím ještě neškodné >:-[] >:D
17. 5. 2011 17:07
Re: Doktor vo švungu
...a já můžu případně z lékárny vzít nějaké medikamenty ;-)
17. 5. 2011 18:12
Re: Doktor vo švungu
Pominu-li tvé tradiční falešné jódlování, pak ten test Rollse ti vřele doporučuji, zboří ti to roky budovanou představu o tom, co je Rolls. Je to autosalon 10/2011.
18. 5. 2011 18:21
All the way...
za mna :yes: :yes: :yes: urcite ano. Idealne low cost transportne vozidlo. Dizajn velmi dobry. interier detto. Motor overeny rokmi, takze prekvapko sa nekona. Nevidim ziadne minus...
Rozbalit vlákno
0
28. 8. 2012 19:23
Fluence základ
Dobrý den, koupil jsem si renault fluence v základu s 1,6 motorem 81kw, u základní verze jste psali při 100kmh 2750ot a při 130kmh 3600ot. Já jsem naměřil při 100kmh 3000ot a při 130kmh 4000ot. Je možné že byli nějaké změny na motoru? Jinak zrychlení i max rychlost jsem naměřil stejnou, spotřebu víceméně taky. V renaultu mi řekli že je to nový motor a musí si sednout, to by se museli asi samy změnit ozubená kola ne?Díky za odpověď
Rozbalit vlákno
0