Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Grand Scénic 1.6 dCi – Třetí míza

Nestává se často, aby nějaké auto za svoji kariéru vystřídalo hned tři designové styly. Renault Grand Scénic má tu čest.
Zpět na článek
21. 3. 2014 11:52
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 3. 2014 09:17
21. 3. 2014 09:28
21. 3. 2014 10:50
21. 3. 2014 11:33
22. 3. 2014 08:39
22. 3. 2014 10:23
21. 3. 2014 09:29
21. 3. 2014 10:01
21. 3. 2014 10:20
21. 3. 2014 10:22
21. 3. 2014 10:53
21. 3. 2014 14:42
21. 3. 2014 21:14
21. 3. 2014 21:51
22. 3. 2014 09:52
22. 3. 2014 17:34
22. 3. 2014 18:23
22. 3. 2014 00:38
22. 3. 2014 09:02
22. 3. 2014 13:32
23. 3. 2014 06:35
21. 3. 2014 11:45
21. 3. 2014 12:58
21. 3. 2014 15:31
21. 3. 2014 15:40
21. 3. 2014 15:50
21. 3. 2014 15:59
21. 3. 2014 17:32
22. 3. 2014 13:34
21. 3. 2014 15:30
21. 3. 2014 15:52
21. 3. 2014 12:12
21. 3. 2014 17:46
21. 3. 2014 23:24
22. 3. 2014 08:16
22. 3. 2014 22:25
23. 3. 2014 13:30
22. 3. 2014 10:07
22. 3. 2014 22:58
23. 3. 2014 08:47
23. 3. 2014 21:42
23. 3. 2014 12:34
21. 3. 2014 08:59
Testovaný vůz s výbavou 678.900 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW AT Ex
Dobrý den,

zřejmě uvádíte chybný údaj Vámi testovaného vozu -
"Testovaný vůz s výbavou 678.900 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW AT Exclusive)"
Tuto verzi Renault ČR nenabízí.
Přeji redakci pěkné jaro >:D
Rozbalit vlákno
5
21. 3. 2014 09:08
Re: Testovaný vůz s výbavou 678.900 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW A
Opravili jste údaj na 1,6 dCi sice rychle, je ta cena Vám trochu utekla. Dle souč. ceníku je 561.900,- Kč nikoliv Vámi uváděných 678.900 Kč.
21. 3. 2014 09:13
Re: Testovaný vůz s výbavou 678.900 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW A
Upřesňuji - 561.900 je cena 1,6 dCi Privilége, Vy uvádíte cenu o 117.000,- Kč vyšší. Čím jste verzi "vylepšili"?
Avatar - Honza Mička
21. 3. 2014 09:15
Re: Testovaný vůz s výbavou 678.900 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW A
Díky za upozornění, opraveno v plném rozsahu ;-)
21. 3. 2014 10:07
Re: Testovaný vůz s výbavou 678.900 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW A
Děkuji redakci na včasný zásah. Takhle je to o dost lepší. :yes:
22. 3. 2014 13:23
Re: Testovaný vůz s výbavou 678.900 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW A
Napísať správne číslo na tretí raz, to je fakt piedestál redaktorského kumštu. 8-s
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 09:02
Ovládání pod volantem...
Pane Vaverka, to už snad nemyslíte vážně, že ne? Docela hezky napsaný test, s kterým se dá souhlasit, ale ta páčka pod volantem vás hodně vytáčí že? To přeci neznamená, že když jste vy zvyklý na koncernové řešení ovládání rádia, nemusí se jednat hned o mínus. Takhle by objektivní novnář neměl psát.
Už jsem to tu psal milionkrát, ale já i když už ten vůz nemám, jsem byl s ovládáním rádia u Renaultu spokojen nejvíce. Otáčení tlačítek s volantem mi přijde absolutně nepraktické a hned bych měnil zpět za ovladač pod volantem.... a takových jako jsem já je tu o dost více.

Chci se zeptat, jestli vám vyhovuje u VW řešení jiných ovládacích prvků, které jsou taktéž pod volantem (jako ten Renaultí ovladač rádia), třeba tempomat? Palubní počítač? Tam vám to nevadí?..... Co je tedy ideál? Preferujete-li vše na volantu, bude se vám líbit Ford, pokud je pro vás ideál pouze koncern a ostatní to dělaj špatně, je to trochu zaujatost, nebo neschopnost/nevole se učit nečemu jinému, než jste zvyklý, nemyslíte?....
Neberte to ve zlém a předem díky za odpověď.
Rozbalit vlákno
42
21. 3. 2014 09:19
Re: Ovládání pod volantem...
Podle mě jen test o ničem celý a skoro s ničím se nedá souhlasit. Ale psal to vaverka, tak to asi ani nemá cenu řešit.
Avatar - palokalo
21. 3. 2014 09:27
Re: Ovládání pod volantem...
:yes: suhlas. Mal som auta s ovladanim na volante aj pod nim a nevidim v tom ziadne minus. Zvykol som si rychle a vyhoda aspon pre mna je ze aj pri vytocenom volante je vzdy vsetko na spravnom mieste a nemusim to hladat. Da sa to ovladat po pamati hocikedy a v hocijakej situacii.
21. 3. 2014 09:35
Re: Ovládání pod volantem...
Přestože si uvědomuji, že mě většina lidí ukamenuje, tak bych také rád vyjádřil svůj názor... A sice že nejlepší ovládání bylo u citroenů s pěvným středem - C4 a C5. Na tlačítka bylo perfektně vidět, byly dostatečně velká a jejich poloha zůstávala stejná i při natočeném volantu... pochopitelně...
21. 3. 2014 09:39
Re: Ovládání pod volantem...
Neukamenuje. A někteří budou i souhlasit ;-)
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 09:51
Re: Ovládání pod volantem...
Mě se to nelíbí, ale 100 lidí 100 chutí, taky se mi u tohoto Grand scénika nelíbí přístrojový štít uprostřed(jako u žádnejch aut a dost by mi to při koupi vadilo)... já narážel na to, že je v testech pana Vaverky u všech Fr. vozů vytýkána v mínusech tato stejná věc, což mi nepřijde jako objektivní hodnocení, ale pouze subjektivní názor. Jedna věc je napsat o autu, že má vyšší spotřebu, než konkurence, proto je lepší to druhé, než vytknout něco, co jiný považuje za plus :-) To je celé.
21. 3. 2014 09:59
Re: Ovládání pod volantem...
Naprostej souhlas... jak jsem zmiňoval pevné středy... většina to pohanila, spousta lidí má silný řeči že by nemohli řídit takové auto a přitom při jízdě na volant vpodstatě nekoukám a když potřebuju nastavit hlasitost nebo tempomat, tak jsou tlačítka pořád na stejném místě a zároveň, jak píši, je na ně vidět. Člověk si zvykne na všechno, ale třeba ovládání tempomatu právě u citroenu mi přijde mnohem lepší než u koncernu... nebo alespoň u těch starších (měl jsem možnost zkusit Pasata B5.5 a Fabii 1).
A přístrojovej šťít uprostřed je super věc... jednak odečet z digitálního rychloměru je rychlejší a přesnější a potom taky je to více v zorném poli... Je to věc na kterou si člověk rychle zvykne... Rozhodně bych to neřadil jako mínusy, neboť podle této logiky bych já musel mezi mínusy řadit klasické uspořádání...
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 10:03
Re: Ovládání pod volantem...
Tak ten tempomat je stejnej i u novejch modelů, nebo hooodně podobnej. Nevim, jak to má třeba Audi, nebo nějaké hodně vybavené VW, ale klasické Golfy, Oktávky a podobné mají pořád tu páčku pod volantem. Mne třeba vyhovovala zezačátku více, než co mám na Mondeu ( na volantu), ale už jsem si taky zvykl >:D
21. 3. 2014 10:43
Re: Ovládání pod volantem...
Myslím si, že autor hodnotí trochu jiné věci, než potencitální majitelé.. ti nechtějí většinou jezdit 170km\h do kopce... ale zajímá je, jestli se tam vejdou 3 autosedačky, jak se sedí na zadních sedadlech atd. Podle mě je scénic vzducholoď - takové auto na poklidné plutí krajinou, kdy se zdá být život pohodovější.

Co mi nevadí:
- rádio pod volantem - je super
- ovládání klimy - má páčku nahoru\dolů, kterou najdete i po hmatu, klimu si dám ve všech autech na 20c a neřeším. Líbí se mi možnost nastavení změny teploty - soft\fast.. hlavně do města na popojížďky pecka
- display ve středu - nesvítí v noci do očí a je v úhlu kam se díváte na značky.

Co mi vadí:
- tlačítko ruční brzdy až vpravo za pákou
- zadní sedačky jsou pohodlné, ale není pod nimi úplně rovná plocha jako v Kangoo
- uvítal bych bezdotykové otevírání kufru
- posaz za volantem je trochu "mimo osu" - nesedíte přesně ve směru jízdy rovně.
21. 3. 2014 10:48
Re: Ovládání pod volantem...
- tlačítko ruční brzdy až vpravo za pákou
S tím absolutně souhlasím. Největší ergonomický přešlap ve Scénicu (prohodil bych to s tempomatem).
21. 3. 2014 12:59
Re: Ovládání pod volantem...
Umístění za pákou je špatné, ale ještě větší blbost by byla dát na jeho místo tempomat... už takhle mi přijde to tlačítko tempomatu ne zrovna po ruce a být za pákou tak ten tempomat skoro nepoužívám....
Avatar - grifith
21. 3. 2014 14:49
Re: Ovládání pod volantem...
A proč? Vždyť jde pouze o jeho zapnutí a dále se jím již nemusíš zabývat...
21. 3. 2014 21:21
Re: Ovládání pod volantem...
Protože ho používám často a šmatlat neustále někde za řadičkou mi přijde hodně nepraktický... naproti tomu ručku používám pouze při parkování a občas na semaforech... Mě tak napadá... nikdy jsem s autem s elektronickou brzdou nejel... když zastavím kopci na semaforech, musím to taky mačkat, nebo se to automaticky aktivuje?
Avatar - grifith
21. 3. 2014 21:49
Re: Ovládání pod volantem...
Ale ty nemusíš šmatlat po tlačítku tempomatu. Toto má jen funkci zapnutí tempomatu či limiteru a pokud používáš často tempomat, není problém jej hned při převzetí tlačítkem zapnout a dále už jen ovládat tempomat na volantu. Když zastavíš na kopci na semaforech, musíš jej "zmačknout", automaticky se vypne při rozjezdu.
Avatar - Ronault.
21. 3. 2014 16:52
Re: Ovládání pod volantem...
:yes:
22. 3. 2014 08:25
Re: Ovládání pod volantem...
Golf 7 má ovládání tempomatu na volantu.
Avatar - Katikakus
22. 3. 2014 10:22
Re: Ovládání pod volantem...
Tak uz se to naucili i u VW... :yes:
Avatar - miromen
22. 3. 2014 10:35
Re: Ovládání pod volantem...
Srandista.
Avatar - Katikakus
22. 3. 2014 14:43
Re: Ovládání pod volantem...
Mne na tom nic vtipneho neprijde. Naopak, ocenuji, ze uz to pochopili i ve Wolfsburgu. Ovladani na volantu je mnohem pohodlenejsi nez na pacce pdo volantem. Nekdy si to zkus.
22. 3. 2014 14:55
Re: Ovládání pod volantem...
Ovládání tempomatu na volantu měl i Phaeton/ Touareg, takže to pro VW není nic nového. Uvidíme, jestli se volant z G7 rozšíří do dalších modelů. Mně je to celkem jedno. Páčku zvládnu ovládat i poslepu, na tlačítka si musím zvyknout (každé auto je má jinde).
Avatar - Katikakus
22. 3. 2014 15:07
Re: Ovládání pod volantem...
Ja mluvil o beznych modelech. Co mel Phaeton/Toureg je vcelku jedno. Ty hodne prebiraji od jinych dvou koncernovych znacek, ze ano... ;-)
22. 3. 2014 18:35
Re: Ovládání pod volantem...
Audi i Porsche používají páčky. Přitom volant VW nesdílel ani s jednou z nich. Ten sdílel s Bentley (minimálně design) a Continentalu ovládání na volantu zůstalo i po modernizaci, kdy dostal svůj vlastní design volantu. Za to volant Mulsanne vychází z volantů Audi, tedy žádná tlačítka pro tempomat.

Jak jsem napsal, uvidíme, jestli se to rozšíří do celého portfolia, nebo jestli to vyšumí.
Avatar - Ronault.
23. 3. 2014 22:06
Re: Ovládání pod volantem...
Některé výbavové verze Octavie I měly také ovládání tempomatu na volantu. Já zase dodnes nepochopil ovládání tempomatu na páčce u VW, příjde mi moc komplikovaný, pravda, že nic mě nenutilo se to učit, to, co sjem s koncernem najel nebyly tisícovky km v kuse, pak bych je zkoumal blíže.
Avatar - Emel
24. 3. 2014 07:48
Re: Ovládání pod volantem...
Páčka je dobrá... teda takhle, já s tempomatem málokdy potřebuju dělat něco jinýho než ho zapnout :-)
Avatar - Katikakus
24. 3. 2014 09:27
Re: Ovládání pod volantem...
Ovladani na volantu je mnohem egonomictejsi nez packa v nekdejsim podani VW, o tom snad nemusime polemizovat... ;-)
Avatar - Emel
24. 3. 2014 10:51
Re: Ovládání pod volantem...
Nevím co znamená "někdejší podání", koncernové řešení hodnotím podle Octavie II a III (klasika) a Audi A5 (adaptivní). Já si osobně moc nepotrpím na čudlíky na volantu a preferuju páčky, ať už se bavíme o rádiu nebo o tempomatu... ale jsem ten typ řidiče, který raděj než by smáčkl Resume a nechal automat (jeho tempem) zrychlit na původní rychlost, tak raděj (svým tempem) zrychlí sám a tempomat znovu zapne, takže by mi vlastně stačilo na celý tempomat jedno tlačítko "drž".

Při pojížďkách po republice bych se bez tempomatu taky obešel, ale při dlouhých cestách (řekněme 400km+) je fajn, pokud si člověk může chvilku odpočinout.
24. 3. 2014 22:22
Re: Ovládání pod volantem...
Tak to já zrychlím sám "nahrubo" a pak dám resume, když na to přijde. U některých tempomatů jde nastavit, jak agresivně mají zrychlovat (byť i to nejagresivnější nastavení může být pořád málo).
Avatar - Emel
24. 3. 2014 22:51
Re: Ovládání pod volantem...
Ale jo... nebo člověk občas nakliká +5km/h... ale to jsou z mého pohledu takové drobnosti, co jsem chtěl říct je to, že bych byl "pareto-spokojený" i pokud by tempomat uměl jen po stisku páčky / tlačítka držet rychlost až do dalšího šlápnutí na brzdu nebo plyn.
25. 3. 2014 07:43
Re: Ovládání pod volantem...
Pochopil jsem. Jen jsem chtěl říct, že i resume je v téhle situaci užitečné.
Avatar - Emel
25. 3. 2014 09:41
Re: Ovládání pod volantem...
:yes:
Avatar - miromen
24. 3. 2014 09:37
Re: Ovládání pod volantem...
A zdaleka nejsi jediny komu tempomat na pačce vyhovuje vic.
Avatar - Ronault.
24. 3. 2014 10:18
Re: Ovládání pod volantem...
Drtivá většina lidí nemá na obou systémech tolik najeto, včetně tebe, aby mohla soudit, spíše jen teoretizují.
Avatar - miromen
24. 3. 2014 10:34
Re: Ovládání pod volantem...
Neboj nepišu z vlastni zkušenosti. Ja tempomat sice mam ale klidně bych se bez něj obešel protože jej využivam minimalně.
Avatar - Katikakus
24. 3. 2014 09:26
Re: Ovládání pod volantem...
Ja prave OI mel ve specialni vybave Celebration, coz byla velmi slusne vybavena verze vcetne Xenonu a tam byl tempomat na pacce.
24. 3. 2014 22:06
Re: Ovládání pod volantem...
Neříkám, že by se nedalo vylepšit, ale ovládání tempomatu páčkou mi přijde asi tak složité jako ovládání směrovek/ dálkových světel. Za výhodu považuji, že je ovládání realizováno pohybem do různých směrů. Není potřeba lokalizovat jednotlivá tlačítka (a že jich třeba Golf má na volantu snad 20). Řekl bych, že je to lepší pro svalovou paměť. Jen si pamatovat, co který směr dělá (ne že by tě to u tlačítek minulo). :-)
22. 3. 2014 08:22
Re: Ovládání pod volantem...
Páčky na směrovky, nebo stěrače mám rád, ale právě to, že zůstávají na jednom místě, považuji za slabinu. Stačí pootočit volant o, řekněme, 45 stupňů a už na páčku směrovek nemusíš dosáhnout. Kdežto u prvků na volantu je relativní pozice mezi prsty a ovládacími prvky stejná. Když tam mám půl otáčku, tak to bývá pro mozek náročnější, protože dost často ta tlačítka neznám, v téhle poloze na ně nebývá pořádně vidět (nemluvě o tom, že jsou vzhůru nohama) a umístění ruky také nemusí být ideální.

Realita je, že asi ještě dlouho budeme mít oboje a oboje má své slabiny.
21. 3. 2014 10:09
Re: Ovládání pod volantem...
Jinak co do objektivity tak mám taky zásadní problém při testech ovladatelnosti... Tipicky vezmou se dvě auta - Třeba Focus a Golf... Napíšou že Focus je lepší, ale už tolik neřeší že Focus má pneu... nevim... třeba Dunlop Sport Maxx a Golf mám Conti Eco Contact... Ze zkušenosti vím, že toto absolutně nelze porovnávat... a také mě dostává když někdo hodnotí ovladatelnost podle náklonů karoserie.... protože o tom to také není... Zkrátka dneska málokdo dovede hodnotit objektivně. Ono je to také čím dál těžší, protože už jsou všichni výrobci technicky na špičce a potom má člověk tendence preferovat jednu nebo druhou značku...
22. 3. 2014 20:32
Re: Ovládání pod volantem...
U gs neni uprostred
Avatar - Misanick
22. 3. 2014 20:50
Re: Ovládání pod volantem...
Taky si myslím, že volant s pevným středem má něco do sebe.
Avatar - Blue Sun
21. 3. 2014 10:33
Re: Ovládání pod volantem...
Test je jen klasická bulvární sr**ka k vyvolání ohnivé diskuse, Vaverka to píše záměrně. Kdybychom mu na to nereagovali, přestane.
22. 3. 2014 20:07
Re: Ovládání pod volantem...
Akože myslíš, že prestane písať, ak sa celé diskusné osadenstvo dohodne neprispievať pod jeho článkami...? >:D
Avatar - Blue Sun
24. 3. 2014 07:42
Re: Ovládání pod volantem...
Spíš by přestal psát ty vyloženě provokativní a flamovací kraviny...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 3. 2014 11:52
Re: Ovládání pod volantem...
"Takhle by objektivní novnář neměl psát. "

Objektivni ne. Ale toto je VWavwerka.
Avatar - aproximus
21. 3. 2014 09:17
znak
ten obr znak snad vypadá jakžtakž jen na cliu a capturu. jinak je to fakt hrůza ;-\ méně je holt někdy více. no a vaverkovy kecy o nestahovatelných oknech a ovládacích tlačítcích jsou už taky tak trochu evergreenem :-!
Rozbalit vlákno
5
21. 3. 2014 09:28
Re: znak
Jo, jo - nestahovatelná okna - přitom stačí tak málo - dát kartu do slotu (obyč. karta) či zmáčknout tlačítko (handsfree karta). Žádné startování motoru, jak autor uvádí netřeba...
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 10:50
Re: znak
Ale tohle neumí přeci ani Oktávka třeba... pokud do ní nastoupíš a nedal si klíček do zapalováni a neotočil do první polohy, tak taky nemůžeš stahovat okna. Ještě mi pořád nikdo nevysvětlil, s čim má autor testu problém u Renaultu?
21. 3. 2014 11:33
Re: znak
tohle taky absolutně nechápu, v principu to v tom Scénicu funguje stejně jako všude jinde. Klíč/karta se musí dát tam kam má. Tohle je fakt jenom rejpání k vyvolání diskuse a udržení návštěvnosti.. 8-s
22. 3. 2014 08:39
Re: znak
Nejde mu o ovládání po vypnutí motoru? Okna moc nepoužívám (snad jen pro zvednutí závory atp.), takže také nevím, o co mu jde.
Avatar - Katikakus
22. 3. 2014 10:23
Re: znak
I po vypnuti motoru je to u vetsiny aut stejne jako u Renaultu. Okna jdou ovladat cca 30 sekund po vytazeni klicku ze zapalovani nebo do otevreni dveri.
21. 3. 2014 09:29
Stahování oken
Dnes si to tady redaktor slízne. I když moc osobních zkušeností nemám, dle majitelů nových renaultů to opravdu jde i s vypnutým motorem.
Rozbalit vlákno
69
21. 3. 2014 09:32
Re: Stahování oken
Samozřejmě, že ANO! (bez bude líp)
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 09:56
Re: Stahování oken
Já pořád nechápu, jak to redaktor myslí. Stahovat okna bez klíčku/karty v zapalování? To přeci nejde ani u VW, nebo Škodovky. Funguje to jen nějakou dobu po tom, co vyndáte klíček ze zapalování, ale když odemknete auto, sednete si a chcete stáhnout okna bez klíčku, tak to nejde.

Když chcete stahovat okna, musíte buď otočit do první polohy (až naskočí el.), nebo nastartovat. Alternativa je stáhnout okna dálkově z ovladače.

Jen pro informaci, stejně to už fungovalo na mé dvojkové Laguně..... :-! Nevidím tedy žádný problém?
21. 3. 2014 10:11
Re: Stahování oken
Většinou to jde ještě několik desítek sekund po vypnutí zapalování. Ale samozřejmě že ne u všech aut.
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 10:17
Re: Stahování oken
No, o tom mluvim... ale tohle fungovalo stejně už i u dvojkové Laguny >:D Tak nevim, co by měl Renault napravovat? >:D
21. 3. 2014 10:19
Re: Stahování oken
U Toyoty 45 sekund po, ale nikdo z posádky nesmí otevřít dveře, to se pak jedoucí okno klidně zastaví :-)
Avatar - Ronault.
23. 3. 2014 22:12
Re: Stahování oken
U Renaultu i při otevření dveří dojede okno do konce, počítají se ale jen řidičovy dveře. Pokud otevře dveře spolujezdec, tak radio hraje dál a okna se dají ovládat, ale u řdiče se radio vypne.
21. 3. 2014 10:31
Re: Stahování oken
Lepších několik desítek vteřin než nic. Zastavit, zhasnout motor a nemoci si otevřít/zavřít okno mě také vytáčí.
Krom toho nechápu, proč nelze pracovat s okny dálkovým ovladačem. To by v dnešní době měla být také samozřejmost.

Co se týče ovládání rádia, tak tam si na to lze zvyknout ale stejně je to divné. Nemluvě o té příšerně široké a dle mého i nebezpečné konzole, co je za volantem.
Avatar - Blue Sun
21. 3. 2014 10:36
Re: Stahování oken
Nevím, jak u verzí s kartou, ale u klíčkových stačí vypnout motor, elektrosoustava zůstává stále zapnutá a v klidu si zavřu všechna okna.
Co je za konzole za volantem nebezpečného?
21. 3. 2014 11:58
Re: Stahování oken
Vypnu motor a chci vylézt z auta a všimnu si otevřeného okna. V tu chvíli mám smůlu. Když se nechá klíč v první poloze, tak samozřejmě jde komplet elektrika. Jinak okna samozavírání dlouhým stiskem nemají vůbec.

Vzhledem ke klíčovém i bezklíčovému systému je pravděpodobné, že se funkce model od modelu, případně i dle výbav liší.

Když se položí ruka na střed volantu (nechme stranou, jak se má volant držet atd.), tak jsou prsty přesně v mezeře mezi konzolí a volantem. Po otočení může dojít ke skřípnutí. Nepřijde mi to zrovna chytré.
Avatar - Emel
21. 3. 2014 12:00
Re: Stahování oken
Riziko skřípnutí prstů mezi konzoli ovládání rádia a volant je asi stejné, jako mezi volant a páčku blinkrů - žádné.
21. 3. 2014 13:10
Re: Stahování oken
Já nepíši o ovladači rádia, ale o té celé krabici na které jsou ovladače umístěné.
[odkaz]
Avatar - Emel
21. 3. 2014 13:54
Re: Stahování oken
Vím o čem píšeš... a z praxe ti říkám, že tam žádné riziko skřípnutí prstů není.
21. 3. 2014 14:21
Re: Stahování oken
Tak já ti říkám, že z praxe se mi to stalo hned první den ;-)
22. 3. 2014 13:26
Re: Stahování oken
Môžu také nemehlá vôbec za volant?
23. 3. 2014 18:13
Re: Stahování oken
No jak myslíte... nebudu místnímu galskému klanu brát iluze... :-!
23. 3. 2014 22:33
Re: Stahování oken
AKé ilúzie máš na mysli?
Avatar - aproximus
21. 3. 2014 13:57
Re: Stahování oken
to je ale kravina, něco takového napsat, to chce kuráž teda.. navíc tuhle "konzolu" běžné renaulty (megany, laguny, clia...) nemají, nevím kdes to vyhrabal..
21. 3. 2014 14:36
Re: Stahování oken
Opravdu ne? Já jen, že pan Google tvrdí něco jiného

[odkaz]

"Sloupek" řízení by prostě neměl být nikdy širší než střed volantu. Něco podobného jsem viděl vždy jen u Renaultu.
Avatar - grifith
21. 3. 2014 14:37
Re: Stahování oken
Tohle že je Scenic? Tak to vidím poprvé >:D Jinak jsem neslyšel o nikom, kdo by si tam skřípnul prsty, pokud je toho někdo schopen, nechť si přišpendlí ruce na volant ve správné a bezpečné poloze >:-[]
21. 3. 2014 14:40
Re: Stahování oken
Nikde jsem o Scenicu nic nepsal...

Je libo Scenic? Prosím. [odkaz]
Avatar - grifith
21. 3. 2014 14:44
Re: Stahování oken
krása, ale odkaz nefunguje... Jak jsem psal výše, jsi první o kom slyším, že si tam šprajcl prsty. Tak aspoň budeš vědět, kam patří a kam ne ;-) >:D Jinak předpokládám, že když se bavíme pod testem o Scenicu, tak budeš psát právě o něm. V jaké modelu se ti zasekly prsty jsi neuvedl...
21. 3. 2014 10:37
Re: Stahování oken
Lidi neblbněte. Jenom kvůli tomu, že Vaverka je v lepším případě trochu pomalejší se přece nebudete koukat skrz zavřené okno.
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 10:44
Re: Stahování oken
Nechce se mi věřit, že o 12 let novější Renault neumí věci, co uměl Renault v roce 2002.
Nevim, kde na to chodíte, nebo s tim neumíte, ale jak řikám, Laguna II uměla jak dálkově stáhnout i vytáhnout okna (pomocí karty), tak i po vypnutí motoru ještě chvíli vytáhnout okna. Jediné co bylo odlišné bylo to, že si musel držet tlačítko okna až se uplně stáhne/vytáhne. Automaticky jezdilo jen u řidiče.... prý to bylo kvůli bezpečnosti, aby tam dítě nenechalo ruku či tak, poté to prý už udělali vše auto.

Rádio je jen otázkou zvyku, Já jezdil jak s tímto, tak s koncernem a ergonomii renaultu sem nemohl nic vytknout a některé věci byly daleko lepší, třeba to rádio... . Každý vůz má něco. Absolutně mi zase na koncernu vadí podivný joystick na ovládání zrcátek ( jo, to má i Renault)
21. 3. 2014 10:53
Re: Stahování oken
Okna jdou ovládat i po vypnutí motoru. Pokud však otevřu dveře, tak už okna ovládat nejdou (jen kartou). To bude asi ten problém. Pak se musí dát karta do slotu nebo zmáčknout tlačítko start (startovat se samozřejmě nemusí).
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 10:55
Re: Stahování oken
Pokud mne pamět nešálí, tak tohle přerušení znemožní stahovat okna i u Mondea, Oktávky, Jetty a možná si vzpomenu i na další auta... :-) Tak pořád nevím, kde je konkurence dál? Jo, možná Bentley... >:D
21. 3. 2014 10:59
Re: Stahování oken
Řekl bych, že je to tak proto, protože to tak někdo vymyslel a zdálo se mu to tak ideální. Možná u jiné automobilky to někdo vymyslel trochu jinak. Je to těžké hodnotit. Asi nikoho z nás nenapadnou všechny možné situace, které při tom musel konstruktér brát v úvahu.
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 11:00
Re: Stahování oken
No právě.... ale jde mi o to, že u jiných aut to pan autor nevytýká :-)
21. 3. 2014 11:05
Re: Stahování oken
Pan autor taky v jednom testu napsal, že je to tím, že se na elektroinstalaci šetřilo. Proto to tak divně funguje. Taky klimačku ovládá nohama a tlačítka jsou tak malá, že má problém se tam trefit (ani oddělení jednotlivých tlačítek vystouplou lištičkou mu to neulehčí).
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 11:07
Re: Stahování oken
Ahá >:-[] Já si to zas tak nepamatuju, ale tohle je dobrej argument >:D
Avatar - Emel
21. 3. 2014 11:07
Re: Stahování oken
Z druhé strany má Renault (konkrétně Laguna II) dobrou vychytávku v tom, že po nějaké době (pár desítek minut) vypne v autě veškerou elektroinstalaci... takže jedna žárovička nevyplácá celou baterku. Docela by mě zajímalo, nakolik je něco takového obvyklé... vím o pár autech, kde to rozhodně takhle nefunguje.
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 11:12
Re: Stahování oken
Pokud ti neselže senzor dovřených dveřích... pak to svítí pořád >:D
Avatar - Emel
21. 3. 2014 11:21
Re: Stahování oken
Fakt? Já právě myslím že ne, tomu globálnímu vypnutí podléhá osvětlení interiéru i žárovka v kufru, takže můžeš klidně nechat v garáži auto s otevřeným kufrem a baterku to nevyplácá.
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 11:24
Re: Stahování oken
No mě se pokazil ten senzor, takže si auto myslelo, že je otevřené a svítily ty žárovky ve dveřích. Nakonec sem vyndal pojistku toho systému zavřených dveří, pak nešlo zamknout >:D Možná, kdybych to nechal být, vypne se to, ale při zamčeném autě to svítilo... jak dlouho to trvá, než se to odpojí?
Avatar - Emel
21. 3. 2014 11:26
Re: Stahování oken
Jo, žárovky ve dveřích i v interiéru se vypnou po... nevím, 20 minutách? Nikdy jsem to nestopoval, rozhodně je to víc než třeba 5 minut, ale časem se to vypne.
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 11:28
Re: Stahování oken
Tak to jsem neveděl ;-) Tak dlouho sem to nezkoušel.
21. 3. 2014 11:12
Re: Stahování oken
A jak to máš ty, když vypneš motor a otevřeš dveře? Jdou ti ovládat okna?
Avatar - Emel
21. 3. 2014 11:24
Re: Stahování oken
Pokud vyndáš kartu tak myslím nejdou.
Avatar - Ronault.
21. 3. 2014 16:58
Re: Stahování oken
U Laguny Ii šly do otevření dveří. i u základní výbavy.
Avatar - Katikakus
21. 3. 2014 13:28
Re: Stahování oken
Okna po otevreni dveri nejdou ovladat ani u Ceeda, Sportage a Toyoty Avensis predchozi generace.
21. 3. 2014 14:05
Re: Stahování oken
Ani u jakýhokoliv modelu JLR, jestli si správně vzpomínám ani u Audi.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
22. 3. 2014 12:39
Re: Stahování oken
Startovat se právě musí, po zmáčknutí tlačítka start fungují "budíky", rádio atd., ale okna jsou mrtvá.
Avatar - Ji/Ri
22. 3. 2014 18:21
Re: Stahování oken
>:D >:D >:D chybí mi tu smajlík se stříkajícíma slzama od smíchu... Lukáši, zabils >:D >:D chtělo by to kurz sedu v autě ;-) :yes:
23. 3. 2014 06:45
Re: Stahování oken
"...ale okna jsou mrtvá. "
Nasilna smrt, nebo zemrely starim? >:D
Avatar - Ronault.
21. 3. 2014 16:57
Re: Stahování oken
Pokud zjistíš. že máš nedovřená okénka po opuštění auta, tak stačí dvakrát za sebou kliknout na kartě zamčení a okénka se dobřou. U všech nových Renaultů Stačí si přečíst návod.
Avatar - Bazalt
21. 3. 2014 18:13
Re: Stahování oken
S láskou vzpomínám na můj ukradený megane. Při odchodu od auta jsem nemusel řešit jestli jsou okna zavřená nebo ne. Prostě jsem to dvakrát zmáčknul. Často jen pro jistotu. S kartou jsem nikdy neměl problém a využíval to jako manuální start-stop.
Avatar - Ronault.
21. 3. 2014 22:15
Re: Stahování oken
Nestraš, jsem si do teď myslel, že se Megany nekradou... teď už auto s klidem neopustím...
Avatar - Bazalt
22. 3. 2014 10:30
Re: Stahování oken
Jo jo bohužel ale neboj. Měl jsem ho v servisu na výměnu oleje. V noci se tam někdo vloupal, nabral z krámu co mohl-navigace, rádia, nějaké ty diagnostické přístroje a pak vylomil skříňku na klíče od aut. Aby to odvezli vybrali si mého Megana grandtour a 307 SW. A pak že se Frantíci nekradou :-) PS:Olej už byl nový :-)
Avatar - miromen
22. 3. 2014 10:34
Re: Stahování oken
Renault patři k nejkradenějšim značkam spolu s Fordem a VW ale pořad je procento vuči prodanym vozum znatelně nižši než u Škodovky.
Avatar - Bazalt
22. 3. 2014 14:24
Re: Stahování oken
No jo krade se všechno to je pravda :-( Já to myslel spíš v tom smyslu že podle většinového názoru a zejména místních diskutérů je vůbec ostuda Renaultem nebo čímkoliv z Francie jezdit protože to jsou křápy k pohledání. jak vidět zloději si to nemyslí, kde je poptávka vytváří se nabídka. Pochybuju že by všechno rozmontovali na náhradní díly. Nevím co se krade nejmíň ale myslím že majitelé Multiply I. můžou být klidní :-) Tím nechci říct že je to křáp. Naopak, velice nedoceněné auto.
21. 3. 2014 23:31
Re: Stahování oken
Len to by si niekto musel dat tu namahu a navod na obsluhu si precitat >:-[] >:-[] . Namiesto toho je lahsie vyplakavanie v diskusii o neergonomickosti riesenia a bla bla
23. 3. 2014 06:47
Re: Stahování oken
"..kartě zamčení a okénka se dobřou...Stačí si přečíst návod."
Staci si precist po sobe. Dneska jsem se dozvel ze okna jsou mrtva a dobiraji se. Tsk.Tsk. :-!
21. 3. 2014 10:42
Re: Stahování oken
Ford 30 sekund myslím.
Avatar - aproximus
21. 3. 2014 13:53
Re: Stahování oken
stačí zasunout kartu jen do poloviny a okna jdou vpohodě. holt když má někdo gramlavé ruce......
Avatar - Andromeda
21. 3. 2014 19:04
Re: Stahování oken
Nutno dodat, že opakovaně, a pravidelně ten samý jedinec je oprávněně zesměšněn už jen za to, že "testuje" vozy, vynáší soudy, ohvězdičkovává, opakovaně speciálně u vozů této značky tápe nebo přímo fabuluje ohledně funkcí základních věcí, a samozřejmě jako všichni takoví titáni je pod jeho úroveň kouknout do manuálu ... >:-[]
Je to jen tzv. redaktor, což je v Bohemii omluvenka pro jakoukoli ....( doplní každý sám ...) .PS: Jak má vypadat, když o vozech píše někdo, kdo ví o co jde, je zde -> [odkaz] ...
Po přečtení odkazové "uživatelské" recenze si o fundovanosti testu od placeného jedince udělá obrázek každý sám ...
Avatar - woody-alien
21. 3. 2014 20:50
Re: Stahování oken
:yes: Jj, konkrétně takhle recenze je "krásná literatura" - epos a manuál v jednom. ;-)
Avatar - Andromeda
22. 3. 2014 13:56
Re: Stahování oken
Přesně tak... Před autorem smekám ... ;-) Pro úplnost -> je zde více lidí, kteří dokážou báječně vtáhnout do děje, kteří umí vystihnout podstatné, kteří vědí, o čem píší -> tímto zdravím webpáju ;-) ...
Avatar - Ronault.
21. 3. 2014 22:16
Re: Stahování oken
:yes: :yes:
23. 3. 2014 07:05
Re: Stahování oken
"...že "testuje" vozy, vynáší soudy, ohvězdičkovává, .."
Treba mu jeho sef rekl jak to ma napsat? Stekate na spatny strom, ctete zumpovni platek a domahate se objektivity, v mistech, kde objektivita neexistuje a vladnout emoce a penezenka. Proto se na autosalonech kolem aut potuluji hookers, prijde chlap, krev se prelije z mozku do penisu, tim se rozhodi schopnost rovnovahy, chlap spadne dopredu, prasti se do blatniku hlavou..omdli, v nemocnici se probere s rukou v nocniku...a pak si:
1. auto koupi
2. nebo nekoupi, ale napise o nem jak je skvele
Dobre auto se prodava samo, proto conossieurs jezdi v Camaro! Nebo v F100 s gun rack a konfederacni vlajkou na kapote.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
22. 3. 2014 12:37
Re: Stahování oken
Zajímavé je, že všechny ostatní automobilky mají bezklíčový přístup od toho, aby se nikdy nic nemuselo vytahovat a někam zasouvat...
22. 3. 2014 13:23
Re: Stahování oken
Asi je hodně těžký pochopit, že Renault má 2 druhy karet a jen jedna je hands free. To je zase komedie. Českej bulvární ňouma chce poučovat Renault, jak se dělá bezklíčkovej přístup do auta. :-)
22. 3. 2014 13:35
Re: Stahování oken
Zde: [odkaz] , najděte návod na nejnovější Scenic (doufám že to zvládnete). Kapitola 3.14.

Tento odkaz (na Megane, kde to funguje úplně stejně) jsem vám již posílal (viz. test na Megane RS a diskuze pod ním - alespoň si přečtěte co jste tam tehdy psal vy sám, sakra). Ronault a jiní vám to vysvětlovali. A vy si již třetím rokem "melete" svou. Pane Vaverko, je to schválně, je to způsob jak zvýšit počet kliknutí, nebo jste prostě hloupej?

Tohle vážně nemá žádnou úroveň.
22. 3. 2014 15:19
Re: Stahování oken
Pan VWavwerka číst návody nemusí a ani nebude, vždyť on je pan testér... O jeho nezaujatosti ( a o nazaujatosti celého dasauto.cz) už nemusí nikdo ani spekulovat, stačí se kouknou pár testů zpět, někdy dokonce stačí i přečíst samotný název testu... >:D

Za všechny stačí 3 příklady:
1 - V testu Espace se divil, že mu nefungoval tempomat. A co na tom, že nevěděl, jak se zapíná... A obdivuju lidi, kterým to umístění vadí. Stačí jednou zapnout a už si pěkně klikat jen na volantu...
2 - O zdejším legendárním testu už se napsalo dost. Porovnat Megane, C4, Lodgy a Rapid, to chce koule. A aby vyhrál Rapid, to už chce mít koule na krku...
3 - No a nazvat článek o Megane RS "Francouzské GTI", to už je k zblití.

Jsem zvědavej, kam až tenhle testér dokráčí... Není nad korektní vztahy s koncernem, jak už tady jeden redaktor uvedl... Co má ale korektnost společného s objektivitou, to už netuším.

AD Grand Scenic: Teď jsem měl na dovolenou na hory půjčeného s 1,9 dCi v plné palbě, a to je pohoda. To je naprosto pohodový auto pro rodinu. A vůbec by mě nenapadlo si u MPV stěžovat na špatný boční vedení, ovládání klimy nebo rádia, nebo dokonce komfort tlumení...
Avatar - Katikakus
22. 3. 2014 15:09
Re: Stahování oken
Vwaverko, jsi opravdu tak hloupej, nebo to jenom hrajes za ucelem zvyseni poctu prispevku v diskusi?
Avatar - Ji/Ri
22. 3. 2014 18:23
Re: Stahování oken
Lukáši, prosím, tohle už je z Tvé strany pokus o flame..... :-O :no: nebo čistý diletantismus....
Avatar - Blue Sun
22. 3. 2014 19:33
Re: Stahování oken
Ale vždyť Vaverka je placený za to, aby flame vyvolával... Jen mu to všichni stále dokola žerete. Nepište do diskusí pod Vaverkovými testy aut a tyhle kraviny skončí.
22. 3. 2014 21:38
Re: Stahování oken
Zaujímavé je, že všetkým to funguje OK, a Tebe nie.
Zaujímavé je, že to tu bolo už X-krát vysvetlené, ale len Ty si to nepochopil.
Zaujímavé je, že napriek tomu všetkému sa tejto téme radšej taktne nevyhneš, ale melieš tie isté nezmysly dookola.
Ale nie, vlastne to nie je zaujímavé. Je to trápne a nevzbudzuje to ani najmenšie sympatie ani k Tebe, ani k ACZ. Dôsledok je presne opačný. A tento prístup, jak Tvoj, tak zároveň ACZ, ma mrzí. Redaktor a motoristické médium všobecne majú mať svoju úroveň, robiť svoju prácu fundovane a odborne. Čo je, žiaľ, na tomto serveri dosť vzácny jav. Oveľa častejšie mi tunajšie články o autách pripadajú ako prebrané zo ženského časopisu. Sorry.
21. 3. 2014 09:31
Vaverkův evergreen
Já už si snad myslel, že kapitoly o nemožnosti stahovat okna bez zapnutého motoru a titěrných tlačítkách se nedočkám... >:-[] . Nebýt této blbosti, byla by to hezká recenze, ale chyby se hledat musí. :yes:

Proboha, jak může dělat test o autu člověk, co ho neumí ovládat...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - palokalo
21. 3. 2014 09:40
Re: Vaverkův evergreen
Mam taky pocit ze niektore casti boli tvorene sposobom copy/paste :-!
Avatar - 3_diamanty
21. 3. 2014 10:01
pekne auto
nevtierave , elegantne , po praktickej stranke snad ani netreba diskutovat tam bude na spici v triede, co mne ale osobne vadi su chybajuce klasicke budiky pred vodicom, viem ze je to vec zvyku a na displej v strede palubovky by som si casom urcite zvykol ale ak je moznost vyberu co aj je ( na trhu je kopec MPVeciek ) urcite by som sa obzeral po niecom s klasickym interierom ( touran, carens, P5008 a podobne..... )

dvojfarebna kombinacia interieru je pekna a lakava ale v praxi sa asi rychlo znecisti a zaspini ( hlavne ta svetla cast ) , tu by som tiez volil radsej nejaku jednofarebnu verziu s tmavymi plastami... predsa len je to rodinne auto kde sa rata s prevozom kdecoho a interier dostane urcite zabrat, nie je to auto na pozovanie kdesi na riviere ako volvo C70 cabrio... je to rodinny pracant a urcite by som teda zvolil nejaky tmavy interier....

k motoru asi niet vela co pisat, je podareny a s prehladom dokonale splni ocakavanu rodinnu zataz..... aj ked ja osobne by som diesel urcite nevyuzil ( na jazdu 70 percent po meste v okoli 20km a 30 percent po okoli mimo mesta v okruhu 50-100 km s rocnym najazdom 15 000 rozhodne stale volim benzin ako prioritu aj u rodinneho auta, predsa len ta jedna cesta do zahranicia raz do roka na to sa zatial diesel neoplati )
.. ale ludia co stym beahju po europe a najazdia 40 000 za rok a cestuju s celou rodinou tak tu bude 1,6dCi asi genialna volba uznavam, skvely motor

co dodat , S aj GS dozrel.... uz to nie je ziadny zvyseny meganik ako v 98-mom .... za 15 rokov sa z neho stal uz rodinny korab..... iste si zakaznikov najde, auto nema slabiny a posobi nevtieravo a pekne rodinne .... je len otazka vkusu ako clovek prijme interier a znacku ako taku.... inak nevidim problem.... to auto je dnes uz legenda

za rodinne kvality a legendarne meno vcelku jasne :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
21. 3. 2014 10:13
Palubka
je vrchol ohavnosti :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
13
Avatar - grifith
21. 3. 2014 10:20
Re: Palubka
je to věcí názoru, já ji považuji již nějaký pátek za jednu z nejpovedenějších palubních desek MPVček. :yes:
21. 3. 2014 10:22
Re: Palubka
Ten interiér je hlavně o pocitu vzdušnosti, lehkosti a prostoru. Je to opak nějakého sportovního interiéru, který má řidiče obklopovat.
Avatar - Emel
21. 3. 2014 10:53
Re: Palubka
Je docela zajímavé, že Renault se u světlých interiérů nebojí světlého volantu... nebývá to úplně zvykem.
Avatar - grifith
21. 3. 2014 14:42
Re: Palubka
Máš pravdu, ale Renault není jediným výrobcem jenž tuto praxi aplikuje. Dřívě toto nabízel koncern Fiat (ať už ve Fiatech nebo Alfách). Osobně se mi toto líbí mnohem více než kombinace béžové s černým volantem. KDyž béžová tak klidně komplet ;-) Ač údržba není zrovna nejjednodušší >:-[]
Avatar - Ji/Ri
21. 3. 2014 21:14
Re: Palubka
...audi má taky....
22. 3. 2014 09:52
Re: Palubka
BMW a Mercedes taky. ;-) A řada dalších. Nemohu ale říct, že se mi to vždy líbí. Barevná kůže je fajn, barevné plasty už moc nemusím. Ještě lepší je, když pak ze světlého interiéru trčí černá tlačítka.
Avatar - grifith
22. 3. 2014 17:34
Re: Palubka
Každý má jiný vkus, mě se celobéžový interiér líbí. Pokud jde o kombinaci béžové a tmavé, pak jde právě o tu schopnost dokanelého sladění, černá tlačítka v jinak béžovém interiéru působí jak pěst na oko ;-)
22. 3. 2014 18:23
Re: Palubka
Byla to samozřejmě ironie. Bohužel se hodně často stává, že to sladěné není. A i když použijí plast patřičné barvy, tak to kolikrát nevypadá tak dobře. Někdy je řešením dvoubarevný interiér, kde se černé plasty můžou skrývat v černé kůži. V tomhle jsem hnidopich a jen tak mě něco neuspokojí. Mám rád barvy, ale musí to fungovat, jinak radši tu černou, než se pak muset dívat na přešlapy.
Avatar - grifith
22. 3. 2014 09:02
Re: Palubka
Proč ne, já netvrdím, že jsem vypsal všechny vozy se svělým interiérem ;-)
22. 3. 2014 13:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 3. 2014 06:35
Re: Palubka
Vy jste s chvalou nesetril. Tu desku musel realizovat tym blaznu! A to se zdalo ze nova 308 nemuze byt trumfnuta. ;-) Zde komentovany paskvil jiste trumfne dalsi auto ze zeme troj-cypych lilii...stay tuned.
21. 3. 2014 10:32
Optika zadních světel
Vždy když někde v provozu stojím za tímto autem nedokážu pochopit proč nakombinovali k tak zajímavým "sci-fi" zadním koncovým světlometům spodní část tvořící klasický koncept žárovky s briliantovým efektem. Proč tam není jen ta část vrchní a je tam splácaná hi-tech moderna s klasikou?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ronault.
21. 3. 2014 16:59
Re: Optika zadních světel
Taky nad tím vždycky kroutím hlavou, protože až na ten spodní proužek ta zadní světla vypadají úžasně.
22. 3. 2014 13:31
Re: Optika zadních světel
Detailisti... :-)
Avatar - petrumr
23. 3. 2014 12:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 3. 2014 14:50
Re: Optika zadních světel
Áno, vodiči Renaultov sú obvykle slušní ľudia jazdiaci podľa predpisov. ;-)
21. 3. 2014 11:45
interiér
Osobně vnímám interíér jako velmi povedený a to obzvláště v konfiguraci výše... škoda jen, že předmětná konfigurace interiéru není zrovna bestseller. S testovanou motorizací a prodlouženou verzí jsem neměl tu čest, ale vyzkoušel jsem si krátkého Scénica s 1,4 TCE a pokud vynechám spotřebu tak spokojenost ve všech směrech. Ovládání rádia považuji za perfektní a nechápu proč ho pan "V" vždy odepíše... možná má krátké prsty, ale to není problém Ranaultu. Ono se totiž obecně nikde nepočítá s nekonfekčními velikostmi.
Perfektní je i display. Obecně moc centrální umístění palubních přístrojů nemusím, ale zde je vše v pořádku a líbí se mi několik voleb grafiky přístrojů.
Legendární stahování oken už zde bylo mnohokrát popsáno a to dokonce tolikrát, že už by to snad pan "V" mohl umět. No buďme rádi, že umí alespoň udržet auto ve svém pruhu.
Nespokojenost s ovládáním pod rádiem beru... nakonec test je vždy subjektivní záležitost, ale to neustálé lživé tvrzení o nemožnosti stahování oken to je ostuda. Pokud vynechám tuto část testu pak je test OK a na poměry pana "V" (který soudě podle jeho textů považuje testy Renaultů za trest) vyzněl až nečekaně pozitivně.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Jaros71
21. 3. 2014 12:58
Re: interiér
Auto jsem testoval před pár lety..a nekoupil ho.
Jízdně to nebylo tak špatné , jen zadní náprava bez multilinu dost uskakuje při zatíženém autě v zatáčkách.
I ten design karoserie bych skousnul.
Motor 2.0 dci jezdil dost dobře.
Jenže... interier byl zoufalý.
Sedadla dost měkká s malým bočním vedením , po 200 km bolely záda a byl jsem rád , že konečně můžu vystoupit.
Naprosto otřesná je palubní deska. Kaplička přístrojů mimo úhel řidiče , klasické uspořádání je jasně lepší!! Taky je u 99% všech konkurentů.. :no:
Všichni ví asi proč.. >:-[]
Tlačítka titěrná , to jde udělat lépe!
Ovládání rádia pod volantem lze přežít bez problémů. Jde o zvyk.
Chválím rezervu. Trend bez ní je nepochopitelný.
Spokojenost byla s velkým prostorem , zavazadelníkem a vzdušností interieru.
I 3 zadní samostatná sedadla jsou fajn..podobně jako u VW Touran.
Nicméně další facelift už je dost mimo , a nový model by to chtělo , podobně jako u Touranu!
Věk se zastavit nedá! ;-)
Avatar - 3_diamanty
21. 3. 2014 14:46
Re: interiér
tiez som za klasicku palubovku.... s klasickymi budikmi pred vodicom...... pisem o tom hned nahore ze vyberal by som kdesi medzi P5008 carensom alebo touranom :yes:

scenic je super auticko o tom nepochybujem ale mne ten interier by tiez vadil, proste mi to nesedi....... chcem klasiku :yes:

PS: pekny interier v ktorom travim cely cas pocas vyuzivania auta povazujem za dolezitejsi faktor ako krasny exterier .... takze citit sa v aute prijemne a mat prijemny interier povazujem za velmi dolezity faktor .... plne ta chapem :yes:
Avatar - Jaros71
21. 3. 2014 15:31
Re: interiér
Tak to prostě je..
Ale myslím , že nový model bude mít klasické uspořádání interieru.
A bude zřejmě úspěšný a mnohem prodejnější. ;-)

Ten P5008 je povedený!
Asi jediná výtka: dvě úzké loketní opěrky!!
Jedna široká je lepší řešení.

Nová KIA Carens je pěkná. Jenže má dost malý kufr.
Např.podobný Touran má 700L.
A u MPV je to důležitý faktor.
Pak se mi nelíbí nový volant , ale to je zcela subjektivní pocit.

Asi jako nejlepší střední MPV bych tedy viděl nový OPEL Zafira Tourer..když pominu starší Touran..tam ten interier už taky něco pamatuje. ;-)
Avatar - Emel
21. 3. 2014 15:40
Re: interiér
Mnohem prodejnější?

Scenic je se 110.000ks nejprodávanější kompaktní MPV v Evropě... (2013)
Avatar - Sumi2000
21. 3. 2014 15:50
Re: interiér
Má dobrý poměr výkon/cena..
A frantíci snad ani nic jiného nekupují..
I když se mi P5008 zdá tedy modernější a povedenější na rok 2014!!

Nový moderní model by skutečně mohl být na tom ještě lépe..s klasickou palubkou. ;-)
Avatar - Emel
21. 3. 2014 15:59
Re: interiér
Tak či tak, prodejní čísla jsou stále výborná. Vem si, že Megane v ostatních karosářských variantách je na nějakých 150t... to není zase takový rozdíl!
21. 3. 2014 17:32
Re: interiér
Scénic je takový Golf mezi MPV. V globálu vlastností jde pořád o nejlepší kompaktní MPV. Přidáš li k tomu perfektní zpracování a robustní konstrukci, tak je jasné, kdo dělá s přehledem nejspolehlivější a nejprodávanější MPV v Evropě. Konkurence se poslední dobou vyrovnala a uvidí se, zda dokáže přesvědčit i zákazníky.
Avatar - Ada je zase tady
22. 3. 2014 00:26
Re: interiér
Chochochochochochochochocho... >:-[] Díky, pobavil jsi :yes:
22. 3. 2014 13:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
23. 3. 2014 22:59
Re: interiér
Co ty háčky Gilgítku? Stále nic? >:D
21. 3. 2014 15:30
Re: interiér
Mě naopak ty sedadla vyhovují a u auta které je vyšší než širší a na Nurburgringu se s ním nepočítá mi nevadí ani absence bočního vedení. Palubovka je asi o vkusu každého soudruha >:D Já se "aklimatizoval" poměrně rychle.
S naloženým Scénicem nemám zkušenost... tedy ano ale s první generací a to už je pravěk a u té byl spíš problém s uskakováním při nezatížené zadní nápravě. Když to bylo naložený tak to bylo hodný a řekl bych že i komfortnější. >:D
Každopádně souhlas, že věk se zastavit nedá. Milióny plastik neomladí ani Helenku.
Avatar - Sumi2000
21. 3. 2014 15:52
Re: interiér
Taky jsem s ním jezdil jeden prodloužený víkend.
Nebylo to zlé , ale jízdně tedy na špici dost ztrácí..
A sedadla jsou takový průměr.
Znám lepší.
Na nový model jsem tedy zvědavý..už tady měl být!
Avatar - trapid
21. 3. 2014 12:12
Déjá vu
"Nestává se často, aby nějaké auto za svoji kariéru vystřídalo hned tři designové styly."

A taky se často nestává, aby jeden a ten samý novinář během relativně krátké doby testoval to samé auto akorát s mírně upravenou maskou. [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - moreczech
21. 3. 2014 13:07
Bez debat nejlepší MPV
RENAULT toujours !!!
Rozbalit vlákno
11
21. 3. 2014 14:06
Re: Bez debat nejlepší MPV
Proč?
Avatar - moreczech
21. 3. 2014 14:22
Re: Bez debat nejlepší MPV
s touto otázkou je potřeba se obrátit na výrobce jak to dělá.....

[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
21. 3. 2014 14:49
Re: Bez debat nejlepší MPV
vyrobca netvrdi ze je to najlepsie auto.... to tvrdis ty ( pri kazdom rendliku ) tak ked sa ta webpaja pyta preco je najlepsie tak snad mas aj argumenty ked to tvrdis... ak nie tak tu zbytocne placas nezmysly....

skus serioznu odpoved a zdovodnenie myslim ze viaceri by sme si to precitali.... urcite by nas to viac obohatilo ako tie tvoje blahoslavene jalove kecy o nicom pod kazdym rendlikom
21. 3. 2014 15:33
Re: Bez debat nejlepší MPV
Ty zase tvrdíš, že je nejlepší KIA takže myslím, že si nemáte co vyčítat. ;-)
Avatar - petrumr
23. 3. 2014 13:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 3. 2014 13:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jaros71
21. 3. 2014 15:33
Re: Bez debat nejlepší MPV
smysl tvého příspěvku mi uniká.. >:D
Auto není špatné..ale i vzhledem k věku...nejlepší není ani zdaleka. ;-)
21. 3. 2014 16:20
Re: Bez debat nejlepší MPV
Záleží jak nastavíš pravidla. V rámci MPV s centrálním umístěním palubních přístrojů je Scénic nejlepší. Renault toujours !!! >:D >:D >:D
Avatar - petrumr
23. 3. 2014 13:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Sumi2000
21. 3. 2014 15:53
Re: Bez debat nejlepší MPV
Nejlepší???
Možná v roce 2006? >:D
23. 3. 2014 00:35
Re: Bez debat nejlepší MPV
Ty odvtedy spíš?
Avatar - M1chal
21. 3. 2014 17:46
anketka
Líbí se vám budíky uprostřed ??? mě se to nelíbí v žádném autě, za ty roky co to někteří dělají jsem si na to nezvyk :no: 8-s :no:
(palec nahoru líbí, dolů nelíbí)
Rozbalit vlákno
4
22. 3. 2014 08:16
Re: anketka
Abych jenom nedal palec bez komentáře. Říkám že líbí. Mám s nimi dlouhodobou zkušenost z Espace a neměnil bych. Něco jiného to bude třeba v Mini, ale v MPV, kde jsou ty budíky hodně daleko je to nejlepší co může být. Nemůsíte přeostrovat oči na blízko, jsou vysunuté nahoru, takže je vidíte stále spolu se silnicí. Vidí je i spolucestující, což je třeba pro děti zajímavé (a Scenic je rodinné auto).
Avatar - Jaros71
22. 3. 2014 22:25
Re: anketka
Rozhodně nelíbí! :no:
Také toto nepraktické řešení téměř nikdo z konkurence naštěstí nemá!
A pro mne to ještě navíc vypadá dost ošklivě.. 8-s
Klasická kaplička s budíky za volantem je OK.
Ale chápu , že jsou lidi , které to naopak může zaujmout..
Taky Ok.
Avatar - petrumr
23. 3. 2014 13:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Bazalt
21. 3. 2014 18:09
Ovládací prvky
A to si představte že některá auta mají obráceně ovládač světel a blinkrů! To už by vůbec v testu neprošlo. Pro redaktora by to bylo absolutní mínus které by model zařadilo na konec všech tabulek. Mimochodem měl jsem tuto zkušenost v Toyotě a Mazdě takže opravdu nejde o druhořadé značky. Prvních pár kilometrů proti srsti pak jsem si zvykl a po ujetí pár set a tisíc mil a přesednutí do "klasiky" jsem přemýšlel co je vlastně ta klasika.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ada je zase tady
22. 3. 2014 00:31
Re: Ovládací prvky
Auta pro jízdu vlevo mají přehozené páčky blinkrů a stěračů. Za hodinu si člověk zvykne. Ale na volant, před kterým je namísto kapličky s přístroji jen odkládací polička si tedy nezvyknu nikdy :no: :no: :no:
Avatar - Bazalt
22. 3. 2014 10:22
Re: Ovládací prvky
Ne všechna auta s volantem napravo mají ovladače obráceně, naopak většinou stejně jako ty s volantem vlevo. Rozhodně jsem si na to zvyknul rychleji než na automatické "doblikávání" po vypnutí blinkru kterým nás některé automobilky obšťastňují. Auto s palubovkou uprostřed jsem nikdy neřídil tak nemůžu soudit. Asi je to taky o zvyk-jak často člověk kouká na přístroje? Povolenou rychlost mi hlídá GPS-doporučuju používat. A zbytek už není u moderních aut tak důležitý. Kde jsou ty časy když jsme měl v ruce cukání abych si při jízdě Š120 nezacláněl ukazatel teploty motoru:-)) Za největší ergonomický "skvost" považuju utopený displej navigace v u nového Dusteru místě kam s hodí možná popelník... Ovládání otevírání oken na středovém panelu takz není nic moc ale dá se zvyknout, pokud ovšem člověk má skoro 190cm jako já :-) Nejvíc mi vyhovovalo ovládání pod opěrkou mezi sedadly v Escortu z roku 1992. Když jsem pak jezdil Fábii skoro o deset let mladší měl jsem pocit že to na tom okně nikdy nenahmatám. Ona vůbec byla ta Fabia I. oproti Escortu tak trochu pozadu :-)
22. 3. 2014 10:07
Herr VWaverka
Herr VWaverko,
Vy opravdu "pište" jenom o koncernu VW, znovu to opakuju, to Vám jde nejlíp, nepouštějte se do jiných značek - nechte to Vašim kolegům. Děkuji.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Jaros71
22. 3. 2014 22:27
Re: Herr VWaverka
Já myslím , že ten test nebyl zase tak špatný..
Klídek , i redaktor může mít svůj názor.
Avatar - Andromeda
23. 3. 2014 00:25
Re: Herr VWaverka
Hmm, a nezaměňuješ náhodou vlastní názor s opakovanou neschopností nebo opakovanou fatální neznalostí ??? Koukám, že výraz názor je sakra široký účelový pojem, a dá se za něj schovat ledasco ...
23. 3. 2014 06:41
Re: Herr VWaverka
"Klídek , i redaktor může mít svůj názor."
A ze skaly nazoru, tenhle je pekne blby...hlavne ze za to ma zaplaceno, na rozdil od zdejsich pisalku, kteri maji skvele nazory a pisou tu eseje zadara, hm?
22. 3. 2014 22:58
opat diesel
chodte uz do zadku s tymi dieslami ...
diesel = NEKUPUJEM
jedine benzin
Rozbalit vlákno
5
23. 3. 2014 00:35
Re: opat diesel
Do zadku chod ty a nekaz tu vzduch.
23. 3. 2014 08:47
Re: opat diesel
ked nedokazes napisat prispevok bez urazok tak vypadni ty
23. 3. 2014 14:54
Re: opat diesel
Vieš jak sa to hovorí - ako sa do hory volá, tak sa z hory ozýva. A ak ma pošleš s niečím do zadku ty, kľudne ťa tam pošlem tiež. Bez výčitiek svedomia. A ešte mi tu moralizuj, panáčik.
23. 3. 2014 21:42
Re: opat diesel
tak chod do zadku panacik ak tak velmi chces ... ak si si nevsimol, prvy si zacal ty ... alebo si snad autor ked si moj prvy prispevok vztiahol na seba ? a este sa ozyvaj, ***ko ...
23. 3. 2014 22:03
Re: opat diesel
Niekto sa tu nevie kontrolovať, že. Nemusíš sa predstavovať, z tvojho prejavu je jasné, kto si. ;-)
Avatar - petrumr
23. 3. 2014 12:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
10. 3. 2015 18:10
Elektrická brzda nejde odblokovat
Věděli jste, že Scénic má elektrickou parkovací brzdu a ta se nedá nouzově manuálně odblokovat? pokud je slabá baterie tak s vozem nepohnete... [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
27. 12. 2021 08:53
Ovládání volantu
Zdravím, souhlasím, že to ovládání volantu je hrozné.. Je sice pravda, že už se to dá řešit spousty způsoby, jako třeba: https://www.2din.cz/…dani-na-volantu/ ale bylo by lepší, kdyby to člověk řešit vůbec neměl zapotřebí..
Rozbalit vlákno
0