Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Grand Scénic 1.6 dCi – Třetí míza

Nestává se často, aby nějaké auto za svoji kariéru vystřídalo hned tři designové styly. Renault Grand Scénic má tu čest.
Zpět na článek
21. 3. 2014 11:52
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 3. 2014 09:17
21. 3. 2014 09:28
21. 3. 2014 10:50
21. 3. 2014 11:33
22. 3. 2014 08:39
22. 3. 2014 10:23
21. 3. 2014 09:29
21. 3. 2014 10:01
21. 3. 2014 10:20
21. 3. 2014 10:22
21. 3. 2014 10:53
21. 3. 2014 14:42
21. 3. 2014 21:14
21. 3. 2014 21:51
22. 3. 2014 09:52
22. 3. 2014 17:34
22. 3. 2014 18:23
22. 3. 2014 00:38
22. 3. 2014 09:02
22. 3. 2014 13:32
23. 3. 2014 06:35
21. 3. 2014 11:45
21. 3. 2014 12:58
21. 3. 2014 15:31
21. 3. 2014 15:40
21. 3. 2014 15:50
21. 3. 2014 15:59
21. 3. 2014 17:32
22. 3. 2014 13:34
21. 3. 2014 15:30
21. 3. 2014 15:52
21. 3. 2014 12:12
21. 3. 2014 17:46
21. 3. 2014 23:24
22. 3. 2014 08:16
22. 3. 2014 22:25
23. 3. 2014 13:30
22. 3. 2014 10:07
22. 3. 2014 22:58
23. 3. 2014 08:47
23. 3. 2014 21:42
23. 3. 2014 12:34
21. 3. 2014 08:59
Testovaný vůz s výbavou 678.900 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW AT Ex
Dobrý den,

zřejmě uvádíte chybný údaj Vámi testovaného vozu -
"Testovaný vůz s výbavou 678.900 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW AT Exclusive)"
Tuto verzi Renault ČR nenabízí.
Přeji redakci pěkné jaro >:D
Rozbalit vlákno
5
21. 3. 2014 09:08
Re: Testovaný vůz s výbavou 678.900 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW A
Opravili jste údaj na 1,6 dCi sice rychle, je ta cena Vám trochu utekla. Dle souč. ceníku je 561.900,- Kč nikoliv Vámi uváděných 678.900 Kč.
21. 3. 2014 09:13
Re: Testovaný vůz s výbavou 678.900 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW A
Upřesňuji - 561.900 je cena 1,6 dCi Privilége, Vy uvádíte cenu o 117.000,- Kč vyšší. Čím jste verzi "vylepšili"?
Avatar - JohnyCarWash
21. 3. 2014 09:15
Re: Testovaný vůz s výbavou 678.900 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW A
Díky za upozornění, opraveno v plném rozsahu ;-)
21. 3. 2014 10:07
Re: Testovaný vůz s výbavou 678.900 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW A
Děkuji redakci na včasný zásah. Takhle je to o dost lepší. :yes:
22. 3. 2014 13:23
Re: Testovaný vůz s výbavou 678.900 Kč (2.0 BlueHDi/110 kW A
Napísať správne číslo na tretí raz, to je fakt piedestál redaktorského kumštu. 8-s
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 09:02
Ovládání pod volantem...
Pane Vaverka, to už snad nemyslíte vážně, že ne? Docela hezky napsaný test, s kterým se dá souhlasit, ale ta páčka pod volantem vás hodně vytáčí že? To přeci neznamená, že když jste vy zvyklý na koncernové řešení ovládání rádia, nemusí se jednat hned o mínus. Takhle by objektivní novnář neměl psát.
Už jsem to tu psal milionkrát, ale já i když už ten vůz nemám, jsem byl s ovládáním rádia u Renaultu spokojen nejvíce. Otáčení tlačítek s volantem mi přijde absolutně nepraktické a hned bych měnil zpět za ovladač pod volantem.... a takových jako jsem já je tu o dost více.

Chci se zeptat, jestli vám vyhovuje u VW řešení jiných ovládacích prvků, které jsou taktéž pod volantem (jako ten Renaultí ovladač rádia), třeba tempomat? Palubní počítač? Tam vám to nevadí?..... Co je tedy ideál? Preferujete-li vše na volantu, bude se vám líbit Ford, pokud je pro vás ideál pouze koncern a ostatní to dělaj špatně, je to trochu zaujatost, nebo neschopnost/nevole se učit nečemu jinému, než jste zvyklý, nemyslíte?....
Neberte to ve zlém a předem díky za odpověď.
Rozbalit vlákno
42
21. 3. 2014 09:19
Re: Ovládání pod volantem...
Podle mě jen test o ničem celý a skoro s ničím se nedá souhlasit. Ale psal to vaverka, tak to asi ani nemá cenu řešit.
Avatar - palokalo
21. 3. 2014 09:27
Re: Ovládání pod volantem...
:yes: suhlas. Mal som auta s ovladanim na volante aj pod nim a nevidim v tom ziadne minus. Zvykol som si rychle a vyhoda aspon pre mna je ze aj pri vytocenom volante je vzdy vsetko na spravnom mieste a nemusim to hladat. Da sa to ovladat po pamati hocikedy a v hocijakej situacii.
21. 3. 2014 09:35
Re: Ovládání pod volantem...
Přestože si uvědomuji, že mě většina lidí ukamenuje, tak bych také rád vyjádřil svůj názor... A sice že nejlepší ovládání bylo u citroenů s pěvným středem - C4 a C5. Na tlačítka bylo perfektně vidět, byly dostatečně velká a jejich poloha zůstávala stejná i při natočeném volantu... pochopitelně...
21. 3. 2014 09:39
Re: Ovládání pod volantem...
Neukamenuje. A někteří budou i souhlasit ;-)
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 09:51
Re: Ovládání pod volantem...
Mě se to nelíbí, ale 100 lidí 100 chutí, taky se mi u tohoto Grand scénika nelíbí přístrojový štít uprostřed(jako u žádnejch aut a dost by mi to při koupi vadilo)... já narážel na to, že je v testech pana Vaverky u všech Fr. vozů vytýkána v mínusech tato stejná věc, což mi nepřijde jako objektivní hodnocení, ale pouze subjektivní názor. Jedna věc je napsat o autu, že má vyšší spotřebu, než konkurence, proto je lepší to druhé, než vytknout něco, co jiný považuje za plus :-) To je celé.
21. 3. 2014 09:59
Re: Ovládání pod volantem...
Naprostej souhlas... jak jsem zmiňoval pevné středy... většina to pohanila, spousta lidí má silný řeči že by nemohli řídit takové auto a přitom při jízdě na volant vpodstatě nekoukám a když potřebuju nastavit hlasitost nebo tempomat, tak jsou tlačítka pořád na stejném místě a zároveň, jak píši, je na ně vidět. Člověk si zvykne na všechno, ale třeba ovládání tempomatu právě u citroenu mi přijde mnohem lepší než u koncernu... nebo alespoň u těch starších (měl jsem možnost zkusit Pasata B5.5 a Fabii 1).
A přístrojovej šťít uprostřed je super věc... jednak odečet z digitálního rychloměru je rychlejší a přesnější a potom taky je to více v zorném poli... Je to věc na kterou si člověk rychle zvykne... Rozhodně bych to neřadil jako mínusy, neboť podle této logiky bych já musel mezi mínusy řadit klasické uspořádání...
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 10:03
Re: Ovládání pod volantem...
Tak ten tempomat je stejnej i u novejch modelů, nebo hooodně podobnej. Nevim, jak to má třeba Audi, nebo nějaké hodně vybavené VW, ale klasické Golfy, Oktávky a podobné mají pořád tu páčku pod volantem. Mne třeba vyhovovala zezačátku více, než co mám na Mondeu ( na volantu), ale už jsem si taky zvykl >:D
21. 3. 2014 10:43
Re: Ovládání pod volantem...
Myslím si, že autor hodnotí trochu jiné věci, než potencitální majitelé.. ti nechtějí většinou jezdit 170km\h do kopce... ale zajímá je, jestli se tam vejdou 3 autosedačky, jak se sedí na zadních sedadlech atd. Podle mě je scénic vzducholoď - takové auto na poklidné plutí krajinou, kdy se zdá být život pohodovější.

Co mi nevadí:
- rádio pod volantem - je super
- ovládání klimy - má páčku nahoru\dolů, kterou najdete i po hmatu, klimu si dám ve všech autech na 20c a neřeším. Líbí se mi možnost nastavení změny teploty - soft\fast.. hlavně do města na popojížďky pecka
- display ve středu - nesvítí v noci do očí a je v úhlu kam se díváte na značky.

Co mi vadí:
- tlačítko ruční brzdy až vpravo za pákou
- zadní sedačky jsou pohodlné, ale není pod nimi úplně rovná plocha jako v Kangoo
- uvítal bych bezdotykové otevírání kufru
- posaz za volantem je trochu "mimo osu" - nesedíte přesně ve směru jízdy rovně.
21. 3. 2014 10:48
Re: Ovládání pod volantem...
- tlačítko ruční brzdy až vpravo za pákou
S tím absolutně souhlasím. Největší ergonomický přešlap ve Scénicu (prohodil bych to s tempomatem).
21. 3. 2014 12:59
Re: Ovládání pod volantem...
Umístění za pákou je špatné, ale ještě větší blbost by byla dát na jeho místo tempomat... už takhle mi přijde to tlačítko tempomatu ne zrovna po ruce a být za pákou tak ten tempomat skoro nepoužívám....
Avatar - grifith
21. 3. 2014 14:49
Re: Ovládání pod volantem...
A proč? Vždyť jde pouze o jeho zapnutí a dále se jím již nemusíš zabývat...
21. 3. 2014 21:21
Re: Ovládání pod volantem...
Protože ho používám často a šmatlat neustále někde za řadičkou mi přijde hodně nepraktický... naproti tomu ručku používám pouze při parkování a občas na semaforech... Mě tak napadá... nikdy jsem s autem s elektronickou brzdou nejel... když zastavím kopci na semaforech, musím to taky mačkat, nebo se to automaticky aktivuje?
Avatar - grifith
21. 3. 2014 21:49
Re: Ovládání pod volantem...
Ale ty nemusíš šmatlat po tlačítku tempomatu. Toto má jen funkci zapnutí tempomatu či limiteru a pokud používáš často tempomat, není problém jej hned při převzetí tlačítkem zapnout a dále už jen ovládat tempomat na volantu. Když zastavíš na kopci na semaforech, musíš jej "zmačknout", automaticky se vypne při rozjezdu.
Avatar - Ronault.
21. 3. 2014 16:52
Re: Ovládání pod volantem...
:yes:
22. 3. 2014 08:25
Re: Ovládání pod volantem...
Golf 7 má ovládání tempomatu na volantu.
Avatar - Katikakus
22. 3. 2014 10:22
Re: Ovládání pod volantem...
Tak uz se to naucili i u VW... :yes:
Avatar - miromen
22. 3. 2014 10:35
Re: Ovládání pod volantem...
Srandista.
Avatar - Katikakus
22. 3. 2014 14:43
Re: Ovládání pod volantem...
Mne na tom nic vtipneho neprijde. Naopak, ocenuji, ze uz to pochopili i ve Wolfsburgu. Ovladani na volantu je mnohem pohodlenejsi nez na pacce pdo volantem. Nekdy si to zkus.
22. 3. 2014 14:55
Re: Ovládání pod volantem...
Ovládání tempomatu na volantu měl i Phaeton/ Touareg, takže to pro VW není nic nového. Uvidíme, jestli se volant z G7 rozšíří do dalších modelů. Mně je to celkem jedno. Páčku zvládnu ovládat i poslepu, na tlačítka si musím zvyknout (každé auto je má jinde).
Avatar - Katikakus
22. 3. 2014 15:07
Re: Ovládání pod volantem...
Ja mluvil o beznych modelech. Co mel Phaeton/Toureg je vcelku jedno. Ty hodne prebiraji od jinych dvou koncernovych znacek, ze ano... ;-)
22. 3. 2014 18:35
Re: Ovládání pod volantem...
Audi i Porsche používají páčky. Přitom volant VW nesdílel ani s jednou z nich. Ten sdílel s Bentley (minimálně design) a Continentalu ovládání na volantu zůstalo i po modernizaci, kdy dostal svůj vlastní design volantu. Za to volant Mulsanne vychází z volantů Audi, tedy žádná tlačítka pro tempomat.

Jak jsem napsal, uvidíme, jestli se to rozšíří do celého portfolia, nebo jestli to vyšumí.
Avatar - Ronault.
23. 3. 2014 22:06
Re: Ovládání pod volantem...
Některé výbavové verze Octavie I měly také ovládání tempomatu na volantu. Já zase dodnes nepochopil ovládání tempomatu na páčce u VW, příjde mi moc komplikovaný, pravda, že nic mě nenutilo se to učit, to, co sjem s koncernem najel nebyly tisícovky km v kuse, pak bych je zkoumal blíže.
Avatar - Emel
24. 3. 2014 07:48
Re: Ovládání pod volantem...
Páčka je dobrá... teda takhle, já s tempomatem málokdy potřebuju dělat něco jinýho než ho zapnout :-)
Avatar - Katikakus
24. 3. 2014 09:27
Re: Ovládání pod volantem...
Ovladani na volantu je mnohem egonomictejsi nez packa v nekdejsim podani VW, o tom snad nemusime polemizovat... ;-)
Avatar - Emel
24. 3. 2014 10:51
Re: Ovládání pod volantem...
Nevím co znamená "někdejší podání", koncernové řešení hodnotím podle Octavie II a III (klasika) a Audi A5 (adaptivní). Já si osobně moc nepotrpím na čudlíky na volantu a preferuju páčky, ať už se bavíme o rádiu nebo o tempomatu... ale jsem ten typ řidiče, který raděj než by smáčkl Resume a nechal automat (jeho tempem) zrychlit na původní rychlost, tak raděj (svým tempem) zrychlí sám a tempomat znovu zapne, takže by mi vlastně stačilo na celý tempomat jedno tlačítko "drž".

Při pojížďkách po republice bych se bez tempomatu taky obešel, ale při dlouhých cestách (řekněme 400km+) je fajn, pokud si člověk může chvilku odpočinout.
24. 3. 2014 22:22
Re: Ovládání pod volantem...
Tak to já zrychlím sám "nahrubo" a pak dám resume, když na to přijde. U některých tempomatů jde nastavit, jak agresivně mají zrychlovat (byť i to nejagresivnější nastavení může být pořád málo).
Avatar - Emel
24. 3. 2014 22:51
Re: Ovládání pod volantem...
Ale jo... nebo člověk občas nakliká +5km/h... ale to jsou z mého pohledu takové drobnosti, co jsem chtěl říct je to, že bych byl "pareto-spokojený" i pokud by tempomat uměl jen po stisku páčky / tlačítka držet rychlost až do dalšího šlápnutí na brzdu nebo plyn.
25. 3. 2014 07:43
Re: Ovládání pod volantem...
Pochopil jsem. Jen jsem chtěl říct, že i resume je v téhle situaci užitečné.
Avatar - Emel
25. 3. 2014 09:41
Re: Ovládání pod volantem...
:yes:
Avatar - miromen
24. 3. 2014 09:37
Re: Ovládání pod volantem...
A zdaleka nejsi jediny komu tempomat na pačce vyhovuje vic.
Avatar - Ronault.
24. 3. 2014 10:18
Re: Ovládání pod volantem...
Drtivá většina lidí nemá na obou systémech tolik najeto, včetně tebe, aby mohla soudit, spíše jen teoretizují.
Avatar - miromen
24. 3. 2014 10:34
Re: Ovládání pod volantem...
Neboj nepišu z vlastni zkušenosti. Ja tempomat sice mam ale klidně bych se bez něj obešel protože jej využivam minimalně.
Avatar - Katikakus
24. 3. 2014 09:26
Re: Ovládání pod volantem...
Ja prave OI mel ve specialni vybave Celebration, coz byla velmi slusne vybavena verze vcetne Xenonu a tam byl tempomat na pacce.
24. 3. 2014 22:06
Re: Ovládání pod volantem...
Neříkám, že by se nedalo vylepšit, ale ovládání tempomatu páčkou mi přijde asi tak složité jako ovládání směrovek/ dálkových světel. Za výhodu považuji, že je ovládání realizováno pohybem do různých směrů. Není potřeba lokalizovat jednotlivá tlačítka (a že jich třeba Golf má na volantu snad 20). Řekl bych, že je to lepší pro svalovou paměť. Jen si pamatovat, co který směr dělá (ne že by tě to u tlačítek minulo). :-)
22. 3. 2014 08:22
Re: Ovládání pod volantem...
Páčky na směrovky, nebo stěrače mám rád, ale právě to, že zůstávají na jednom místě, považuji za slabinu. Stačí pootočit volant o, řekněme, 45 stupňů a už na páčku směrovek nemusíš dosáhnout. Kdežto u prvků na volantu je relativní pozice mezi prsty a ovládacími prvky stejná. Když tam mám půl otáčku, tak to bývá pro mozek náročnější, protože dost často ta tlačítka neznám, v téhle poloze na ně nebývá pořádně vidět (nemluvě o tom, že jsou vzhůru nohama) a umístění ruky také nemusí být ideální.

Realita je, že asi ještě dlouho budeme mít oboje a oboje má své slabiny.
21. 3. 2014 10:09
Re: Ovládání pod volantem...
Jinak co do objektivity tak mám taky zásadní problém při testech ovladatelnosti... Tipicky vezmou se dvě auta - Třeba Focus a Golf... Napíšou že Focus je lepší, ale už tolik neřeší že Focus má pneu... nevim... třeba Dunlop Sport Maxx a Golf mám Conti Eco Contact... Ze zkušenosti vím, že toto absolutně nelze porovnávat... a také mě dostává když někdo hodnotí ovladatelnost podle náklonů karoserie.... protože o tom to také není... Zkrátka dneska málokdo dovede hodnotit objektivně. Ono je to také čím dál těžší, protože už jsou všichni výrobci technicky na špičce a potom má člověk tendence preferovat jednu nebo druhou značku...
22. 3. 2014 20:32
Re: Ovládání pod volantem...
U gs neni uprostred
Avatar - Misanick
22. 3. 2014 20:50
Re: Ovládání pod volantem...
Taky si myslím, že volant s pevným středem má něco do sebe.
Avatar - Blue Sun
21. 3. 2014 10:33
Re: Ovládání pod volantem...
Test je jen klasická bulvární sr**ka k vyvolání ohnivé diskuse, Vaverka to píše záměrně. Kdybychom mu na to nereagovali, přestane.
22. 3. 2014 20:07
Re: Ovládání pod volantem...
Akože myslíš, že prestane písať, ak sa celé diskusné osadenstvo dohodne neprispievať pod jeho článkami...? >:D
Avatar - Blue Sun
24. 3. 2014 07:42
Re: Ovládání pod volantem...
Spíš by přestal psát ty vyloženě provokativní a flamovací kraviny...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
21. 3. 2014 11:52
Re: Ovládání pod volantem...
"Takhle by objektivní novnář neměl psát. "

Objektivni ne. Ale toto je VWavwerka.
Avatar - aproximus
21. 3. 2014 09:17
znak
ten obr znak snad vypadá jakžtakž jen na cliu a capturu. jinak je to fakt hrůza ;-\ méně je holt někdy více. no a vaverkovy kecy o nestahovatelných oknech a ovládacích tlačítcích jsou už taky tak trochu evergreenem :-!
Rozbalit vlákno
5
21. 3. 2014 09:28
Re: znak
Jo, jo - nestahovatelná okna - přitom stačí tak málo - dát kartu do slotu (obyč. karta) či zmáčknout tlačítko (handsfree karta). Žádné startování motoru, jak autor uvádí netřeba...
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 10:50
Re: znak
Ale tohle neumí přeci ani Oktávka třeba... pokud do ní nastoupíš a nedal si klíček do zapalováni a neotočil do první polohy, tak taky nemůžeš stahovat okna. Ještě mi pořád nikdo nevysvětlil, s čim má autor testu problém u Renaultu?
21. 3. 2014 11:33
Re: znak
tohle taky absolutně nechápu, v principu to v tom Scénicu funguje stejně jako všude jinde. Klíč/karta se musí dát tam kam má. Tohle je fakt jenom rejpání k vyvolání diskuse a udržení návštěvnosti.. 8-s
22. 3. 2014 08:39
Re: znak
Nejde mu o ovládání po vypnutí motoru? Okna moc nepoužívám (snad jen pro zvednutí závory atp.), takže také nevím, o co mu jde.
Avatar - Katikakus
22. 3. 2014 10:23
Re: znak
I po vypnuti motoru je to u vetsiny aut stejne jako u Renaultu. Okna jdou ovladat cca 30 sekund po vytazeni klicku ze zapalovani nebo do otevreni dveri.
21. 3. 2014 09:29
Stahování oken
Dnes si to tady redaktor slízne. I když moc osobních zkušeností nemám, dle majitelů nových renaultů to opravdu jde i s vypnutým motorem.
Rozbalit vlákno
69
21. 3. 2014 09:32
Re: Stahování oken
Samozřejmě, že ANO! (bez bude líp)
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 09:56
Re: Stahování oken
Já pořád nechápu, jak to redaktor myslí. Stahovat okna bez klíčku/karty v zapalování? To přeci nejde ani u VW, nebo Škodovky. Funguje to jen nějakou dobu po tom, co vyndáte klíček ze zapalování, ale když odemknete auto, sednete si a chcete stáhnout okna bez klíčku, tak to nejde.

Když chcete stahovat okna, musíte buď otočit do první polohy (až naskočí el.), nebo nastartovat. Alternativa je stáhnout okna dálkově z ovladače.

Jen pro informaci, stejně to už fungovalo na mé dvojkové Laguně..... :-! Nevidím tedy žádný problém?
21. 3. 2014 10:11
Re: Stahování oken
Většinou to jde ještě několik desítek sekund po vypnutí zapalování. Ale samozřejmě že ne u všech aut.
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 10:17
Re: Stahování oken
No, o tom mluvim... ale tohle fungovalo stejně už i u dvojkové Laguny >:D Tak nevim, co by měl Renault napravovat? >:D
21. 3. 2014 10:19
Re: Stahování oken
U Toyoty 45 sekund po, ale nikdo z posádky nesmí otevřít dveře, to se pak jedoucí okno klidně zastaví :-)
Avatar - Ronault.
23. 3. 2014 22:12
Re: Stahování oken
U Renaultu i při otevření dveří dojede okno do konce, počítají se ale jen řidičovy dveře. Pokud otevře dveře spolujezdec, tak radio hraje dál a okna se dají ovládat, ale u řdiče se radio vypne.
21. 3. 2014 10:31
Re: Stahování oken
Lepších několik desítek vteřin než nic. Zastavit, zhasnout motor a nemoci si otevřít/zavřít okno mě také vytáčí.
Krom toho nechápu, proč nelze pracovat s okny dálkovým ovladačem. To by v dnešní době měla být také samozřejmost.

Co se týče ovládání rádia, tak tam si na to lze zvyknout ale stejně je to divné. Nemluvě o té příšerně široké a dle mého i nebezpečné konzole, co je za volantem.
Avatar - Blue Sun
21. 3. 2014 10:36
Re: Stahování oken
Nevím, jak u verzí s kartou, ale u klíčkových stačí vypnout motor, elektrosoustava zůstává stále zapnutá a v klidu si zavřu všechna okna.
Co je za konzole za volantem nebezpečného?
21. 3. 2014 11:58
Re: Stahování oken
Vypnu motor a chci vylézt z auta a všimnu si otevřeného okna. V tu chvíli mám smůlu. Když se nechá klíč v první poloze, tak samozřejmě jde komplet elektrika. Jinak okna samozavírání dlouhým stiskem nemají vůbec.

Vzhledem ke klíčovém i bezklíčovému systému je pravděpodobné, že se funkce model od modelu, případně i dle výbav liší.

Když se položí ruka na střed volantu (nechme stranou, jak se má volant držet atd.), tak jsou prsty přesně v mezeře mezi konzolí a volantem. Po otočení může dojít ke skřípnutí. Nepřijde mi to zrovna chytré.
Avatar - Emel
21. 3. 2014 12:00
Re: Stahování oken
Riziko skřípnutí prstů mezi konzoli ovládání rádia a volant je asi stejné, jako mezi volant a páčku blinkrů - žádné.
21. 3. 2014 13:10
Re: Stahování oken
Já nepíši o ovladači rádia, ale o té celé krabici na které jsou ovladače umístěné.
[odkaz]
Avatar - Emel
21. 3. 2014 13:54
Re: Stahování oken
Vím o čem píšeš... a z praxe ti říkám, že tam žádné riziko skřípnutí prstů není.
21. 3. 2014 14:21
Re: Stahování oken
Tak já ti říkám, že z praxe se mi to stalo hned první den ;-)
22. 3. 2014 13:26
Re: Stahování oken
Môžu také nemehlá vôbec za volant?
23. 3. 2014 18:13
Re: Stahování oken
No jak myslíte... nebudu místnímu galskému klanu brát iluze... :-!
23. 3. 2014 22:33
Re: Stahování oken
AKé ilúzie máš na mysli?
Avatar - aproximus
21. 3. 2014 13:57
Re: Stahování oken
to je ale kravina, něco takového napsat, to chce kuráž teda.. navíc tuhle "konzolu" běžné renaulty (megany, laguny, clia...) nemají, nevím kdes to vyhrabal..
21. 3. 2014 14:36
Re: Stahování oken
Opravdu ne? Já jen, že pan Google tvrdí něco jiného

[odkaz]

"Sloupek" řízení by prostě neměl být nikdy širší než střed volantu. Něco podobného jsem viděl vždy jen u Renaultu.
Avatar - grifith
21. 3. 2014 14:37
Re: Stahování oken
Tohle že je Scenic? Tak to vidím poprvé >:D Jinak jsem neslyšel o nikom, kdo by si tam skřípnul prsty, pokud je toho někdo schopen, nechť si přišpendlí ruce na volant ve správné a bezpečné poloze >:-[]
21. 3. 2014 14:40
Re: Stahování oken
Nikde jsem o Scenicu nic nepsal...

Je libo Scenic? Prosím. [odkaz]
Avatar - grifith
21. 3. 2014 14:44
Re: Stahování oken
krása, ale odkaz nefunguje... Jak jsem psal výše, jsi první o kom slyším, že si tam šprajcl prsty. Tak aspoň budeš vědět, kam patří a kam ne ;-) >:D Jinak předpokládám, že když se bavíme pod testem o Scenicu, tak budeš psát právě o něm. V jaké modelu se ti zasekly prsty jsi neuvedl...
21. 3. 2014 10:37
Re: Stahování oken
Lidi neblbněte. Jenom kvůli tomu, že Vaverka je v lepším případě trochu pomalejší se přece nebudete koukat skrz zavřené okno.
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 10:44
Re: Stahování oken
Nechce se mi věřit, že o 12 let novější Renault neumí věci, co uměl Renault v roce 2002.
Nevim, kde na to chodíte, nebo s tim neumíte, ale jak řikám, Laguna II uměla jak dálkově stáhnout i vytáhnout okna (pomocí karty), tak i po vypnutí motoru ještě chvíli vytáhnout okna. Jediné co bylo odlišné bylo to, že si musel držet tlačítko okna až se uplně stáhne/vytáhne. Automaticky jezdilo jen u řidiče.... prý to bylo kvůli bezpečnosti, aby tam dítě nenechalo ruku či tak, poté to prý už udělali vše auto.

Rádio je jen otázkou zvyku, Já jezdil jak s tímto, tak s koncernem a ergonomii renaultu sem nemohl nic vytknout a některé věci byly daleko lepší, třeba to rádio... . Každý vůz má něco. Absolutně mi zase na koncernu vadí podivný joystick na ovládání zrcátek ( jo, to má i Renault)
21. 3. 2014 10:53
Re: Stahování oken
Okna jdou ovládat i po vypnutí motoru. Pokud však otevřu dveře, tak už okna ovládat nejdou (jen kartou). To bude asi ten problém. Pak se musí dát karta do slotu nebo zmáčknout tlačítko start (startovat se samozřejmě nemusí).
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 10:55
Re: Stahování oken
Pokud mne pamět nešálí, tak tohle přerušení znemožní stahovat okna i u Mondea, Oktávky, Jetty a možná si vzpomenu i na další auta... :-) Tak pořád nevím, kde je konkurence dál? Jo, možná Bentley... >:D
21. 3. 2014 10:59
Re: Stahování oken
Řekl bych, že je to tak proto, protože to tak někdo vymyslel a zdálo se mu to tak ideální. Možná u jiné automobilky to někdo vymyslel trochu jinak. Je to těžké hodnotit. Asi nikoho z nás nenapadnou všechny možné situace, které při tom musel konstruktér brát v úvahu.
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 11:00
Re: Stahování oken
No právě.... ale jde mi o to, že u jiných aut to pan autor nevytýká :-)
21. 3. 2014 11:05
Re: Stahování oken
Pan autor taky v jednom testu napsal, že je to tím, že se na elektroinstalaci šetřilo. Proto to tak divně funguje. Taky klimačku ovládá nohama a tlačítka jsou tak malá, že má problém se tam trefit (ani oddělení jednotlivých tlačítek vystouplou lištičkou mu to neulehčí).
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 11:07
Re: Stahování oken
Ahá >:-[] Já si to zas tak nepamatuju, ale tohle je dobrej argument >:D
Avatar - Emel
21. 3. 2014 11:07
Re: Stahování oken
Z druhé strany má Renault (konkrétně Laguna II) dobrou vychytávku v tom, že po nějaké době (pár desítek minut) vypne v autě veškerou elektroinstalaci... takže jedna žárovička nevyplácá celou baterku. Docela by mě zajímalo, nakolik je něco takového obvyklé... vím o pár autech, kde to rozhodně takhle nefunguje.
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 11:12
Re: Stahování oken
Pokud ti neselže senzor dovřených dveřích... pak to svítí pořád >:D
Avatar - Emel
21. 3. 2014 11:21
Re: Stahování oken
Fakt? Já právě myslím že ne, tomu globálnímu vypnutí podléhá osvětlení interiéru i žárovka v kufru, takže můžeš klidně nechat v garáži auto s otevřeným kufrem a baterku to nevyplácá.
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 11:24
Re: Stahování oken
No mě se pokazil ten senzor, takže si auto myslelo, že je otevřené a svítily ty žárovky ve dveřích. Nakonec sem vyndal pojistku toho systému zavřených dveří, pak nešlo zamknout >:D Možná, kdybych to nechal být, vypne se to, ale při zamčeném autě to svítilo... jak dlouho to trvá, než se to odpojí?
Avatar - Emel
21. 3. 2014 11:26
Re: Stahování oken
Jo, žárovky ve dveřích i v interiéru se vypnou po... nevím, 20 minutách? Nikdy jsem to nestopoval, rozhodně je to víc než třeba 5 minut, ale časem se to vypne.
Avatar - Ozzman
21. 3. 2014 11:28
Re: Stahování oken
Tak to jsem neveděl ;-) Tak dlouho sem to nezkoušel.
21. 3. 2014 11:12
Re: Stahování oken
A jak to máš ty, když vypneš motor a otevřeš dveře? Jdou ti ovládat okna?
Avatar - Emel
21. 3. 2014 11:24
Re: Stahování oken
Pokud vyndáš kartu tak myslím nejdou.
Avatar - Ronault.
21. 3. 2014 16:58
Re: Stahování oken
U Laguny Ii šly do otevření dveří. i u základní výbavy.
Avatar - Katikakus
21. 3. 2014 13:28
Re: Stahování oken
Okna po otevreni dveri nejdou ovladat ani u Ceeda, Sportage a Toyoty Avensis predchozi generace.
21. 3. 2014 14:05
Re: Stahování oken
Ani u jakýhokoliv modelu JLR, jestli si správně vzpomínám ani u Audi.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
22. 3. 2014 12:39
Re: Stahování oken
Startovat se právě musí, po zmáčknutí tlačítka start fungují "budíky", rádio atd., ale okna jsou mrtvá.
Avatar - Ji/Ri
22. 3. 2014 18:21
Re: Stahování oken
>:D >:D >:D chybí mi tu smajlík se stříkajícíma slzama od smíchu... Lukáši, zabils >:D >:D chtělo by to kurz sedu v autě ;-) :yes:
23. 3. 2014 06:45
Re: Stahování oken
"...ale okna jsou mrtvá. "
Nasilna smrt, nebo zemrely starim? >:D
Avatar - Ronault.
21. 3. 2014 16:57
Re: Stahování oken
Pokud zjistíš. že máš nedovřená okénka po opuštění auta, tak stačí dvakrát za sebou kliknout na kartě zamčení a okénka se dobřou. U všech nových Renaultů Stačí si přečíst návod.
Avatar - Bazalt
21. 3. 2014 18:13
Re: Stahování oken
S láskou vzpomínám na můj ukradený megane. Při odchodu od auta jsem nemusel řešit jestli jsou okna zavřená nebo ne. Prostě jsem to dvakrát zmáčknul. Často jen pro jistotu. S kartou jsem nikdy neměl problém a využíval to jako manuální start-stop.
Avatar - Ronault.
21. 3. 2014 22:15
Re: Stahování oken
Nestraš, jsem si do teď myslel, že se Megany nekradou... teď už auto s klidem neopustím...
Avatar - Bazalt
22. 3. 2014 10:30
Re: Stahování oken
Jo jo bohužel ale neboj. Měl jsem ho v servisu na výměnu oleje. V noci se tam někdo vloupal, nabral z krámu co mohl-navigace, rádia, nějaké ty diagnostické přístroje a pak vylomil skříňku na klíče od aut. Aby to odvezli vybrali si mého Megana grandtour a 307 SW. A pak že se Frantíci nekradou :-) PS:Olej už byl nový :-)
Avatar - miromen
22. 3. 2014 10:34
Re: Stahování oken
Renault patři k nejkradenějšim značkam spolu s Fordem a VW ale pořad je procento vuči prodanym vozum znatelně nižši než u Škodovky.
Avatar - Bazalt
22. 3. 2014 14:24
Re: Stahování oken
No jo krade se všechno to je pravda :-( Já to myslel spíš v tom smyslu že podle většinového názoru a zejména místních diskutérů je vůbec ostuda Renaultem nebo čímkoliv z Francie jezdit protože to jsou křápy k pohledání. jak vidět zloději si to nemyslí, kde je poptávka vytváří se nabídka. Pochybuju že by všechno rozmontovali na náhradní díly. Nevím co se krade nejmíň ale myslím že majitelé Multiply I. můžou být klidní :-) Tím nechci říct že je to křáp. Naopak, velice nedoceněné auto.
21. 3. 2014 23:31
Re: Stahování oken
Len to by si niekto musel dat tu namahu a navod na obsluhu si precitat >:-[] >:-[] . Namiesto toho je lahsie vyplakavanie v diskusii o neergonomickosti riesenia a bla bla
23. 3. 2014 06:47
Re: Stahování oken
"..kartě zamčení a okénka se dobřou...Stačí si přečíst návod."
Staci si precist po sobe. Dneska jsem se dozvel ze okna jsou mrtva a dobiraji se. Tsk.Tsk. :-!
21. 3. 2014 10:42
Re: Stahování oken
Ford 30 sekund myslím.
Avatar - aproximus
21. 3. 2014 13:53
Re: Stahování oken
stačí zasunout kartu jen do poloviny a okna jdou vpohodě. holt když má někdo gramlavé ruce......
Avatar - Andromeda
21. 3. 2014 19:04
Re: Stahování oken
Nutno dodat, že opakovaně, a pravidelně ten samý jedinec je oprávněně zesměšněn už jen za to, že "testuje" vozy, vynáší soudy, ohvězdičkovává, opakovaně speciálně u vozů této značky tápe nebo přímo fabuluje ohledně funkcí základních věcí, a samozřejmě jako všichni takoví titáni je pod jeho úroveň kouknout do manuálu ... >:-[]
Je to jen tzv. redaktor, což je v Bohemii omluvenka pro jakoukoli ....( doplní každý sám ...) .PS: Jak má vypadat, když o vozech píše někdo, kdo ví o co jde, je zde -> [odkaz] ...
Po přečtení odkazové "uživatelské" recenze si o fundovanosti testu od placeného jedince udělá obrázek každý sám ...
Avatar - woody-alien
21. 3. 2014 20:50
Re: Stahování oken
:yes: Jj, konkrétně takhle recenze je "krásná literatura" - epos a manuál v jednom. ;-)
Avatar - Andromeda
22. 3. 2014 13:56
Re: Stahování oken
Přesně tak... Před autorem smekám ... ;-) Pro úplnost -> je zde více lidí, kteří dokážou báječně vtáhnout do děje, kteří umí vystihnout podstatné, kteří vědí, o čem píší -> tímto zdravím webpáju ;-) ...
23. 3. 2014 07:05
Re: Stahování oken
"...že "testuje" vozy, vynáší soudy, ohvězdičkovává, .."
Treba mu jeho sef rekl jak to ma napsat? Stekate na spatny strom, ctete zumpovni platek a domahate se objektivity, v mistech, kde objektivita neexistuje a vladnout emoce a penezenka. Proto se na autosalonech kolem aut potuluji hookers, prijde chlap, krev se prelije z mozku do penisu, tim se rozhodi schopnost rovnovahy, chlap spadne dopredu, prasti se do blatniku hlavou..omdli, v nemocnici se probere s rukou v nocniku...a pak si:
1. auto koupi
2. nebo nekoupi, ale napise o nem jak je skvele
Dobre auto se prodava samo, proto conossieurs jezdi v Camaro! Nebo v F100 s gun rack a konfederacni vlajkou na kapote.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
22. 3. 2014 12:37
Re: Stahování oken
Zajímavé je, že všechny ostatní automobilky mají bezklíčový přístup od toho, aby se nikdy nic nemuselo vytahovat a někam zasouvat...
22. 3. 2014 13:23
Re: Stahování oken
Asi je hodně těžký pochopit, že Renault má 2 druhy karet a jen jedna je hands free. To je zase komedie. Českej bulvární ňouma chce poučovat Renault, jak se dělá bezklíčkovej přístup do auta. :-)
22. 3. 2014 13:35