"Pro šetřílky", ktori chcu nebo nad hlavou a nemaju na benzin, su tu malotraktory. Nedokazem pochopit, co vedie ludi ku kupe kabrioletu (!!!) s naftovym motorom.
To uz snad se v EU vse obratilo naruby?
Cabriolet s naftovym motorem??
Naftomania evropskeho strihu ma hnusnou pachut a nahrada vyhnanym turbo 1.4 je slaba naplast....
Jinak test je slusny objektivni a v pohode.
Tak snad se jeste najde evropan co v cabrio CHCE SLYSET MOTOR ovsem samozrejme ne ten naftovy...
při podobném výkonu a stylu jízdy bude většinou ten rozdíl trochu vyšší a při nájezdu třeba 30tis. KM ročně je ten rozdíl už zajímavý
jenomže tohle je kabriolet, který v 99% případech nebude služebák a málokdo s ním nejezdí víc jak 20tis. Km ročně. Tady je fakt těžký najít argumenty pro naftu....
samozřejmě kromě Ády - ten by si nejraději dal TDI i do holícího strojku >:-[]
LPG tě vyřazuje z podzemních garáží, CNG má omezený počet plnicích stanic a tempo růstu je plazivé. Pro mne třeba dva zásadní nedostatky.
Dál u naftového motoru hraje dost roli jeho dynamický projev a chování, "zátah"...
Ale u předmětného CC taky moc naftový motor nechápu, jenže ona je nafta dnes ve všem. A když může být ve sportovních autech, proč ne v pohodovém kabriu?
já nenajezdím ročně tolik, abych museli řesiť dilema ohledně paliva, ale třeba proti LPG hovoří těchto pár faktů:
- malá nádrž - omezený dojezd. nafťáka natankuješ jednou, LPG 3x
- nutnost absolovat častější STK + seřízení
- problémy s montáží / spoluprací s některými pohonnými jednotkami
- omezení batožinového prostoru / obětování rezervy
a pak si vem, že většinu nových nafťáků si kupují firmy - 3 roky a nashle. Většina problémů nastává právě až pak.
A to je ten paradox - nejžádanější jsou ojeté nafty právě u soukromých osob, které často nenajezdí ani 10tis. Km, ale mají to za 4.568145litru na sto. To, že pak začnou měnit turba, dvouhmoty, spojky, vstřikovače, DPF a pod blbosti je jaksi nenapadne....
Jinak tahle generace Meganu CC se mi velice nelíbí. Dvojková byla fajn, ale tady je ten zadek velice neharmonický... Osobně bych volil 1.4Tce - dynamicky se 1.9dCi +/- vyrovná, spotřeba řekl bych tak v průměru (nemyslím že s tímto někdo jezdí jak s RSkem) 1.5l vyšší, bez vibrací, bez chrochtání. Nuž ale když to někdo chce v naftě, proti gustu....
Kuko, musím tě opravit, máš tam pár mýtů a pověk, které se šíří mezi motoristy. Mám už 2 auto na LPG já, doma jich bylo asi 6, najety statisíce km.
Nádrž si vybereš jakou chceš. Chceš 100 litrů? Máš ji mít. Pravdou je, že já mám aktuálně cca 42 litrů, což sice není moc, ale stačí, udělám tak 450 km na jeden zátah. Na dovolenou stejně více na jeden zátah neujedu a třeba v Itálii, Chorvatsku atd. jsou LPG plničky na skoro každé benzínce. V Rakousku je to slabší, ale ta jedna jediná je přesně tam, kde má být, 105. km A2, čili kousek za Vídni v místě, kde si dám rád pauzu. Takže v tom jsem problém nikdy nebyl, kdyžtak je tam dalších 70litrů na benzín, dohromady tedy cca 1300 km a více.
Častější STK nemáš. Co dva roky jako u každého auta. Rozdíl je jen v emisích, které stojí asi o 100 Kč více.
Seřizování? Je dobré možná jej udělat, ale nové systémy řízení PC se seřizují samy, Laguna prvních 200t. km žádné seřízení nepotřebovala, pak se seřizovala, což nezabralo a nakonec se zjistilo, že problém nebyl ve špatně seřízeném LPG, ale v netěsnosti sání vzduchu (benzín).
kufrem je to horší, ale měl jsem Favorita a jezdili jsme 4 studenti s krosnami plnými jídla a knížek z domu, vlezli jsme se. Teď mám místa nadbytek i v 5 lidech.
Takže si to prosím nějak zapamatuj, hlavně ta STK je blbost.
ano, ty jsi spokojený plynař a určitě vás bude víc, já jsem jen jmenoval pár možných argumentů proti (a o co je nafta jednodušší)
jestli jsem něco uvedl nepřesně, tak se omlouvám - měl jsem za to (někde jsem to asi blbě vyčetl) že s LPG musíš každý rok na technickou
já co jsem se bavil s odborníkem na svojí současnou značku tak ten moc LPG nedoporučoval. na druhou stranu je na fan fóru spousta spokojených uživatelů. babo raď.
ano, nádrž si můžeš namontovat jakoukoliv, ale je to vždy omezení
a menší síť LPG čerpaček (zejména v některých západních zemích, NL nemyslím ;-) ) je taky fakt.
takže asi tak - LPG je určitě zajímavá alternativa když jezdíš hodně. Je tam ale spousta ale - záleží na tobě, jestli ti vadí nebo ne.
Nafta je prostě bez těch ale.
Nafta má svá ale a ne zrovna malá. Musíš pořítat s často nákladnými opravami, od čerpadla, turba, vstřiků, dvouhmoťáky atd., tyto náklady často přečíslí cokoliv na opravu benzínového motoru nebo i kdyby jsi měl vyměnit celý systém LPG v autě.
Odborníci, kteří říkají ne, většinou říkají ne, protože věci nerozumí. Problém je vždy najít si toho opravdového odborníka na danou věc, což při současné komplikovanosti aut je dosti problém. Já takhle jezdil 3 měsíce seřizovat LPG, které chcípalo na volnoběh. Pak jsem shodou okolností se stavil u jiného servisáka a ten měl hned jasno, že problém není na LPG, ale jinde... a tak by se dalo mluvit často.
Doma máme jak naftu, tak LPG. Nafta je fajn, když je auto nové a v záruce. Benzín je fajn pořád, kdyby nebyl tak drahý.
K hustotě LPG... problémem je jen Rakousko a Německo, obojí se dá ale na jednu nádrž o při nižší hustotě projet. Letos jsem třeba byl v H a tam je síť velmi hustá, totéž PL, HR, SK, I (tam je i vysoká kvalita paliva), SLO... a dál už málokdo dojede. A u nás? Namátkou v Brně bych napočítal více LPG stanic než benzínek :-)
Samozřejmě aŤ si jezdí každý na co chce, jen opravuji některé nesmysly, které kolují v hospodách a diskuzích ;-)
S LPG nebo s CNG? Vím, že teď se hodně mluvilo o povolení CNG, pokud je garáž vybavená odvětráváním a kdovíčím ještě (což většina starších zatím není).
Já ti nevím, na autě nálepku nemám, hrdlo je vedle benzínového pod krytkou, takže netuším, kdo by to poznal, že jedu na LPG.
A těch podzemních garáží není až tolik mimo Prahu.
Ja to napríklad plne chápem. Prvá vec je možnosť výberu, kto tú naftu chce, má ju mať. A prečo by ju niekto chcel mať? Nuž nejedná sa o čisté kabrio ale o kupé-kabriolet. Teda možnosť bezproblémovej celoročnej prevádzky. Pre singlov alebo bezdetné páry kľudne hlavný mód transportu. Tam už naftový motor začína dávať opodstatnenie.
A potom je tu istý segment zákazníkov, ktorí hľadajú klasické kupé, no tie už dnes nikto nevyrába (takmer). Preto idú cestou CC verzií a do nich by trebárs radi diesel.
Takže nechápem to zarputilé krútenie hlavou v tejto diskusii. Nejedná sa ani o sezónne, ani o športové auto. Prečo teda len benzín?
Tak nějak, asi bych diesel nevolil, ale skupina zájemců se najde, navíc tohle je kabriolet, ale ne sportovní, nějaká příbuznost s zde navrhovanou Mazdou MX-5 je více než směšná.
Viem, ze napr. vo Francuzsku alebo Belgicku je nafta podstatne lacnejsia ako benzin a naftove auto je danovo zvyhodnene oproti benzinovemu (podla mna je to zhovadilost, ale to uz nesuvisi s temou). Casto vidno naftove kabriolety nielen v tejto triede, ale aj v strednej triede od tzv. premiovych vyrobcov. Chces E350 CDI cabrio alebo tohto Megana dCi, mas ho mat.
Kabriolet (vratane CC) je ale luxusny tovar, vo vseobecnosti sa predava za cenu porovnatelnu s autom so standardnou karoseriou o triedu vyssie. Ten, kto si priplaca za kabrio a chce setrit na benzine, je u mna drzgros. Poldeco na raz a švablik na dva raz, ako vravievala stara mama :-)
Presne tak. Pri predstave ze si tak idem letnou krajinou v kabriolete a do usi mi chrochta diesel sa mi robi nevolno od zaludka. Naftovy motor v kabriolete je zhovadilost. To uz tam mohli hadam radsej dat parny stroj...