Renault Twizy Urban – Život v bublině
43
/
75
Prohlédnout znovu
Renault Twizy Urban – Život v bublině
Renault Twizy Urban – Život v bublině
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Pojem minimalismus dostal nový rozměr. Airbag ve volantu je jediným bezpečnostním prvkem. Bourat v twizy ale vážně nechcete.
|
acz
Twizy má jen plyn a brzdu, ovládá se tedy podobně jako vozidlo s automatem. Tlačítkový volič má polohy vpřed, vzad a neutrál. Jedinou možností, jak stojící auto znehybnit, je parkovací brzda.
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Zadní sedadlo připomíná spíš sedátko na bobech, o pohodlí nemůže být řeč. Kapsa za opěradlem má 31 litrů a pojme třeba povinnou výbavu.
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Na palubní desce najdeme dvě přihrádky. Ta vpravo je zamykací, ta vlevo nikoli, ale zase skrývá zásuvku na 12V, audio jack a konektor USB.
|
acz
Když máte přikoupené bluetooth handsfree (nemalých 10 000 Kč), stačí připojit USB s hudbou a už hrajete. Vše ovládáte modulem na volantu.
|
acz
Standardně je twizy bez dveří. Připlácí se za ně 8000 Kč a kliku mají pouze zevnitř. Mezi příslušenstvím najdete i okna – tedy spíš jakési fólie s rámem za 9990 Kč.
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Páka se ale odjišťuje hodně ztěžka, navíc se kroutí a během testu nás na celém autě štvala ze všeho nejvíc. Když jsme půjčili twizy mladé slečně, prostě jej nedokázala odbrzdit.
|
acz
Batoh jsme si běžně dávali na zadní sedadlo. Při jízdě ve dvou jsme se museli bagáží obložit jako sendvič.
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Twizy, dlouhé 2338 mm, se vejde do nalajnované parkovací zóny i napříč, takže ho vždycky někam vmáčknete. Po prvotní registraci elektromobilu a uhrazení poplatku 100 Kč už parkujete po celé Praze na všech rezidenčních zónách zdarma.
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Lidé si myslí, že se elektroauta pohybují zcela neslyšně, ale ona bzučí podobně jako tramvaje. Akustický projev je vyžadován legislativou kvůli bezpečnosti chodců.
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Pro efektní křídlové dveře nemusíte jen k Lamborghini…
|
acz
Lehoučké autíčko poskakuje na každém kamínku a spáře, mezi kanály a výmoly se vyplatí kličkovat. Odpružení jako by ani nebylo. Kabinka vytváří nezvyklou akustickou bublinu, všechen ruch města vnímáte jako na skútru bez přilby. Slyšíte chodce a oni zase vá
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Lidé nechtějí věřit, že se do takové koblihy vejdou dva chlapi. Ale skutečně se za Jirku Baborského s výškou 178 cm poskládal téměř dvoumetrový Martin Jeník a nemusel se krčit!
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Registrační značku najdeme jen vzadu. Twizy je homologovaný jako těžká čtyřkolka, k řízení potřebujete oprávnění jako na auto, tedy skupiny B.
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Když vám dojde šťáva, musíte najít veřejné místo se zásuvkou nebo doufat v ochotu spoluobčanů. V kavárně Bistro de France na pražském Újezdě naštěstí byli z roztomilého twizy nadšeni, a tak nám dovolili natáhnout prodlužku.
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Za litá kola připlatíte 5000 Kč. Uzoučké pneumatiky kladou minimální odpor a nabízené dynamice stačí. I když jsme měli pocit, že je v zatáčce musíme svléknout z ráfku, zvládl twizy ostřejší manévry se ctí. Rejd je mimořádný, stopový průměr otáčení má hodn
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Při vylézání dlouhán svým vystoupením „motýl se klube z kukly“ pobavil půlku Holešovic
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Z přídě vytáhnete třímetrový kabel pro dobíjení z běžné domácí zásuvky 230 V. Vysátý akumulátor o kapacitě 6,1 kWh doplníte za 3,5 hodiny. Standardně jsme pak po Praze ujeli 65-75 km. Může to být ale i 50 nebo 90 km, velmi záleží na stylu jízdy, počasí a
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Renault Twizy Urban
|
acz
Členitý obrys vozítka se podle zrcátek hůř odhaduje. I když máte pocit, že můžete couvat, zarazíte se vystupujícím kolem třeba o obrubník. Nejlepší je se vyklonit.
|
acz
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid