Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Ateca vs. Škoda Yeti – Souboj generací. Vyhraje mladší?

Yeti je s námi už dlouhých sedm let, a tak jsme zjišťovali, jak obstojí proti modernější konkurenci. Tu zastupuje Seat Ateca, která je vlastně yetim II.
Zpět na článek
9. 9. 2016 08:20
9. 9. 2016 08:22
9. 9. 2016 08:32
9. 9. 2016 08:37
9. 9. 2016 09:01
9. 9. 2016 09:02
9. 9. 2016 09:19
9. 9. 2016 08:42
9. 9. 2016 08:50
9. 9. 2016 08:45
9. 9. 2016 08:58
9. 9. 2016 09:04
9. 9. 2016 09:26
9. 9. 2016 09:34
10. 9. 2016 08:18
9. 9. 2016 09:08
9. 9. 2016 09:50
9. 9. 2016 08:52
9. 9. 2016 09:31
9. 9. 2016 10:14
9. 9. 2016 12:05
9. 9. 2016 14:07
9. 9. 2016 15:53
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 08:09
To teda čumim!
Ale vlastně ani tak moc ne, prostě a jednoduše vyhrál Yeti II. Ale do určitých věcí si rýpnout musím, byť kdyby se včera Topper vsadil, dlužil bych mu pivo >:D

Třeba kabina - z mé zkušenosti s Yetim musím konstatovat, že je postaven ještě v dobách, kdy Škodovka nemusela tolik šetřit a i přesto, že jsem v Atece neseděl ( v Leonech však ano ), tak si troufnu tvrdit, že Leon (Ateca) je uvnitř sice na pohled modernější, zato mu ale chybí ta bytelnost a některé plasty už nejsou tak kvalitní, včetně výplní dveří. Nechci, aby to někdo bral jako bernou minci, jen je to má doměnka. A zde v testu je už jindy vychvalovaný interiér Škodovky (i u Yeti tu byly ódy na plasty a kvalitu) najednou šedý a struktura plastu horší >:D (čím se to měří?)

Dále mi přijde vtipné, že když koncern posunul navigaci výše, je najednou ta nízko položená v Yeti brána jako mínus.... že to tady v diskuzích zaznělo od uživatelů nesčetněkrát v dobách, kdy to Škodovka, potažmo VW švihalo do každého modelu divné není, ale že to testeři konečně "přiznali" až s posledním mohykánem, který takto umístěnou navigaci má.... tak to je bomba na konec >:-[]

Osobně mi Ateca nevadí, líbí se mi, jen jsem ji ještě neviděl v takhle hezké kombinaci, vždy jen ošklivou modrou či černou obyč na základních kolech a to moc krasavec není a spíše připomíná krabici >:D
Rozbalit vlákno
33
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2016 08:31
Re: To teda čumim!
tak ci tak to vyhrala yetina ako pises.. aj ked v tomto pripade to bola yetina II .... ktora musi byt samozrejme uz inde ako jej 7 rocny predchodca ....

mna mrzi na atece len jedina vec.... ze sa dizajnovo neposunula voci 5 rocnemu leonu ani o mesiac dopredu... seat akoby zaspal v dizajne na jednom bode a vozy ako ibiza leon a ateca akoby boli nejako dizajnovo zmrazene alebo co ... lenze stat na jednom bode 5-6 rokov ( a to aj v intereri ) je podla mna dnes v tejto rychlej dobe uz hodne odvazne a moze sa im to vypomstit ked zistia ze konkurencia je uz uplne inde a daleko pred nimi .... som toho nazoru z seat potrebuje reagovat pruznejsie na to co sa okolo neho deje... akoby skoda dnes uz dostavala viac priestoru.... pritom este nedavno som mal pocit ze seat je tym obletovanejsim z dvojice skoda seat.... ale akoby sa to uz obratilo a dnes uz skoda podla mna je daleko pred seatom... a to aj poctom modelov aj predajmi aj celkovym pruznejsim sposobom vyvoja..... drzim atece palce a ozaj seat taketo SUVecko uz potreboval ako sol... tak konecne sa dockal :yes:
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 08:36
Re: To teda čumim!
Nemyslim si, že by se neposunul, Ateca vypadá dobře, zachovává si tvary SUV typické pro tuto kategorii, žádné výstřelky, když to nadnesu, Ateca mi trochu z boku a zezadu připomíná Kugu, jne ji Seat trochu vyhladil, dodal jí markanty Seatu a příď alá Leon. Nevidím tam nic špatně :-) I interiér je funkční a přehledný, z fotek nelze soudit, ale pokud za 660 tisíc dostanu dvoulitrovou naftu 4x4, tak bych tomu odpustil i horší materiály alá Leon. Skladovky budou i o dost levnější a to je více než konkurenceschopné a hezké auto v reálné ceně třeba lehce nad půl milionu :-)
9. 9. 2016 14:58
Re: To teda čumim!
Jaké markanty Seatu? Vždyť je to škodovka se znakem Seatu.
Avatar - nalimer
9. 9. 2016 08:40
Re: To teda čumim!
Terajší Leon je ma trhu 3 roky. Medzi rečou...
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2016 08:45
Re: To teda čumim!
ja som na nete nasiel test sucasneho leonu uz z konca roku 2012 ... takze defakto je to uz takmer 4 roky co je na trhu .... kazdopadne cakal som ovela viac po stranke dizajnu od prveho SUV od seatu ... ozaj som cakal ze sa posunie uz uplne inde ako je leon a ibiza... za mna je to kusok skoda... pretoze ateca este len vstupuje na trh a uz mi pride ako stara znama a hodne obkukana
9. 9. 2016 08:49
Re: To teda čumim!
A uz si tu Atecu aj videl nazivo alebo si v nej sedel? Lebo toto o tom dizajne opakujes pod kazdym clankom o Atece a je to uz trochu obohrata pesnicka :-)

Odvazne je skor tvoje tvrdenie o stati na jednom bode v 5-6 rokov, ako uz niekto povedal, terajsi Leon ma len 3 roky a o mesiac je tu facelift, ktory v interieri urcite zakomponuje aj prvky z Atecy. Ja som sedel aj v Leone aj v Atece a Ateca je urcite posun vpred z hladiska interieru.
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2016 08:56
Re: To teda čumim!
dnesne SUVecka uz ozaj vedia posobit moderne stylovo a hodne masivne... je teda skoda ze ja toto z atecy akosi necitim... keby prisla v roku 2012 tak asi by to bola vizualna pecka.. ale dnes po boku noveho tucsonu sportagu alebo kadjara uz ma nejako nedokaze tvarmi nadchnut... aj ked o kvalite a praktickosti nikto nepochybuje... a ani o uspechu... ten bude tiez .... ale chcelo by to uz proste nejaky dizajnovy posun vpred... lebo to preslapovanie na mieste je uz viditelne a aj predaje seatu v eu tak nejak uz tiez zacinaju stagnovat... chce to fakt uz nejaky novy impulz
9. 9. 2016 08:59
Re: To teda čumim!
Sorry, ale měl jsem pár Leonů na firmě a doteď jednoho mám. V čem je posun u Atecy? Já ho opravdu kromě věcí á la nová navi nevidím.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 09:05
Re: To teda čumim!
Vsadim se, že tam nemáš ten lakovaný hnědý plast v interiéru >:-[] A víte všichni co? :d Mě se to docela líbí! I když určitě nebude mít tak úžasnou texturu hebkou a měkkou na dotek, jako nový Kodiaq >:D
9. 9. 2016 09:29
Re: To teda čumim!
Co povazujes za interier? Pre niekoho moze byt interier obrazok palubnej dosky, ako je to "nakreslene". Ja to chapem sirsie, vratane celkoveho priestoru, pocitu utulnosti alebo bezpecnosti, pohodlia sedaciek, a potom aj vychytavok ako trebars vacsi displej, bezdrotove nabijanie mobilu alebo ambientne osvetlenie. Z tohto pohladu tam vidim krok vpred.

Samozrejme, potom je to kvalita spracovania, odhlucnenie, kedy a ci zacne daco vrzgat, co sa na Atece zatial neda velmi posudit.
9. 9. 2016 10:02
Re: To teda čumim!
Netvrdím, že ne. Celkově však architektura odpovídá Leonu.
Avatar - Dinar
9. 9. 2016 10:12
Re: To teda čumim!
Architektura Leon, materiály a zprac. o fous lepší. Včera jsem se atecou znova svezl, tentokrát už i tou správnou variantou 1,4tsi dsg. Interier excellence s alcantarou a imitací klavírového laku na lištách a kolem čudlíků je příjemný, materiály naprosto ok, zpracování á la audi. Celkově nemůžu říct křivého slova, pohon ok, prostor ok, komfort ok, vnitřek ok, v této cenové hladině nic lepšího nevidím. ;-)
9. 9. 2016 10:34
Re: To teda čumim!
To je skvělá kombinace! jak fungovat motor s DSG?
Avatar - Dinar
9. 9. 2016 12:42
Re: To teda čumim!
Tak nějak předvidatelně, žádné překvapení, škubání atp., dynamicky ok, pohon působí sladěně, svižně a komfortně. ;-)
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 11:05
Re: To teda čumim!
Má ta 1.4 TSI vlečku, nebo multilink vzadu?
Avatar - Dinar
9. 9. 2016 12:36
Re: To teda čumim!
Ve 4x4 verzi je tam multilink, předokolka má vlečku jak 1,4 tsi tak i 2,0 tdi. ;-)
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 12:49
Re: To teda čumim!
Ok, díky za info. Té vlečky u FWD je docela škoda... ale což :-)
11. 9. 2016 15:15
Re: To teda čumim!
Leon má samozřejmě skoro 4 roky, co je venku. 2 roky vývoje vzhledu produkční verze = 6 let. Tomu předcházelo v roce 2010 uvedení druhé verze IBE, z kterého současný leon vychází. Takže celkem jsme na nějakých 7 - 8 letech této designové linie.
11. 9. 2016 23:41
Re: To teda čumim!
A můžeš mi říct, která konkurence? Yeti - už 7 let stará koncepce - o 300kg těžší vůz, téměř absence konstrukcí z vysokopevnostních ocelí, chudá výbava- malý kufr, hranatina s celkem vysokou spotřebou - to dnes už není konkurence. Co dál v této cenové kategorii? Korejci s celkem línými motory, zato velkou spotřebou - no možná, ale ne pro mne. Co dál? Nisan. Měl jsem - už nikdy. Ford - předražené, žíznivé. Mazda - dobrá auta, ale Cx5 moc velké, Cx3 moc malé. Obojí moc drahé. Honda - moc dobré auto, ale moooc drahé. ASX - dobré, docela levné, ale 4x4 jen v naftě, navíc už taky docela dost zastralé a nic moc výbava, malý kufr. Nová Suzuka. Konečně do toho začali dávat schopnější motor, ale to řazení stále slabé - a navíc hranaté ošklivé auto. Ten kryt kapoty japonci obšlehli od starého warburga z NDR - příšernost a vrchol japonského nevkusu. Tiguan - to je vlastne jen nepatrně větší Ateca,ale ve stejné výbavě o 250 tisíc vyšší cenovka.
Už mi začínají docházet nápady. Žádnou výraznou konkurenci jsem nenašel, tak jestli o něčem víš, sem s tím. Jinak si koupím Atecu.
12. 9. 2016 07:48
Re: To teda čumim!
A co si koupíš? Benzin, naftu, AWD, FWD, automat,..?
Avatar - Emel
12. 9. 2016 08:51
Re: To teda čumim!
Už jsi zkoušel TGDI třeba v Tusconu?

Jinak... můžeš zkusit 500X / Renegade, je tu Mokka, je tu 2008/3008... záleží co od toho čekáš.

Nic proti Atece, to auto vypadá moderně a přirozeně... taky v tom místy vidím spíš Škodovku než SEAT, ale ne že by to něčemu vadilo.
Avatar - Emel
12. 9. 2016 08:59
Re: To teda čumim!
To nevím na co koukáš. SEAT na tom byl vždycky hůř, prodejně někde kolem třetiny Škodovky... a úměrně tomu má taky prostor na vlastní modely. Když o tom přemýšlíš, tak skutečně svébytné SEATy jsou jen dva - Ibiza a Leon. Leon se povedl, s Cuprou a Xperience přitáhli pozornost... tak uvidíme.

Jo, a Ateca... počkám si, ale zatím si pořád myslím spíš to, že to bude opět víc Škodovka než SEAT.
Avatar - nalimer
9. 9. 2016 08:37
Re: To teda čumim!
Ja mám rád značku Seat, preto budem neobjektívny.
Práve to, čo vyčítam napr. Octávií nachádzam pri Leone. Ide o subjektívny názor.
Všeobecne však by som si z ponuky SUV nižšej strednej triedy nevedel vybrať, medzi cena od a dobre vybaveným vozom je rozdiel aj 300.000 kč
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 08:54
Re: To teda čumim!
A co vyčítáš Octavii? Mne se Seat taky líbí, koneckonců, Seat bylo mé první auto, takže i trocha nostalgie, navíc po stránce vzhledu exteriéru se mi většina modelů líbí více, než koncernoví sourozencí :-)

Ano, v nižší střední SUV je docela nátřesk, my jsme před dvěma lety v této kategorii auto kupovali, ale to Ateca ještě nebyla na světě. Dnes bych si ji šel určitě projet, jen mne trochu odrazuje, že slabších verzích bych dostal auto bez multilinku a to i u 1.4TSI, což by byl eventuálně motor, po kterém bych koukal.
Avatar - miromen
9. 9. 2016 08:55
Re: To teda čumim!
Yeti je z doby OII nebo G6 a s tou bytelnosti to tak ružově nevidim. Co jsem si prolezl G7 tak v určitych ohledech jsem zaznamenal v tomhle směru posun. Na druhou stranu se vice šetři na materialech a jinde. No a Leon je prostě seat a tam ten materialovy sešup v interieru je oproti VW hodně znat i v nejvyšši vybavě style pusobi opravdu dost lacinně. Jinak mam dojem , že niže uistněny displej , už tu byl u koncernu dřive kritizovany a přijde mi , že ti to pořad leži v hlavě a zbytečně na to poukazuješ.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 09:02
Re: To teda čumim!
Golf je trochu jinde, také jsem tuto srovnávačku udělal, Octavia II však byla uvnitř bytelnější, než OIII, za tím si stojím :-)

A kritizuji jen to, že redaktoři si dovolí napsat určitou kritiku na vozidlo v případě Škodovky až když je na "odchodu". Jen si projeď testy výběhových kusů, třeba za všechny připomenu poslední test Superbu II, nebo Octavie II, jak byly ty mínusy, které tu probíhaly diskuzemi od lidí, co ta auta jezdily, najednou vzpomenuty i při recenzích a u takových článků se doopravdy dočteš objektivní hodnocení na Škodovky :-) Trochu mne to mrzí, protože taková antireklama může být až kontraproduktivní, přitom třeba ten Yeti je stále dobrým vozem :-)
Avatar - miromen
9. 9. 2016 09:16
Re: To teda čumim!
Ja mam pravě dojem , že ta kritika už v jinem testu vzešla , ale možna se mylim. Jinan je neznam podrobněji ani OII ani OIII spiš jejich sourozence , takže nějake odlišnosti tam mužou byt , i když bych je neočekaval.
9. 9. 2016 09:25
Re: To teda čumim!
Jo, to mě taky napadlo hlavně u velikosti kufru. U Yeti byl totiž udávaný objem při posunutí zadních sedadel dopředu (nebo přinejmenším napůl) a byl udávaný 415 až 510. Což mě zarazilo, protože jsem do něj skoro nic nenaložil. Teď už jsme s rezervou na 310, což bych viděl jako reálné.
Mimochodem první testy Yetiho mluvily o autu s obřím kufrem, jak jinak...
9. 9. 2016 11:20
Re: To teda čumim!
To samé tu proběhlo například u první X3. Dinar na to tenkrát myslím poukazoval. Odcházející auto je zkrátka vždy uskákaná koza se špatným interiérem atd., zatímco to nové je ve všem skvělé, když to trochu přeženu. Staré se už stejně v tu dobu kolikrát ani nevyrábí, tak to odnese ve jménu pochválení nového. Jsou samozřejmě výjimky jako sportovní auta nebo hot hatche, kde kolikrát převládne nostalgie a nese se to v duchu toho, jak je ta nová generace zase vyměklejší atp.

Pokud jde o display, těžko mohli chválit nízko umístěný, když prémie jde jinou cestou. Maximálně mohli taktně mlčet, tedy vůbec na tohle téma nezabrousit. Jinak já ho mám pořád v autě postaru (pod výdechy) a nevadí mi to (za jízdy na něj stejně nekoukám). Vadí mi systém samotný (co bych dal za MMI nebo iDrive) a že je to matlanice (dotykový).
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 12:03
Re: To teda čumim!
Mne to taky nijak nevadí, asi to neni ergonomicky nejlepší řešení mít u kolen, ale třeba když máš dotykové ovládání displaye nahoře na palubce, už není uplně nejjednodušší ho ovládat, protože se musíš nahnout. Měl jsem display "na palubce" u bývalého auta, ale nebyl dotykový, takže se to dalo a byl hezky na očích :-) Ideální řešení, což vlastně dneska mají prémiovky (iDrive, MMI), tak já to neměl tak vychytaný, ale princip stejný >:-[] Jestli se nemýlím, tak BMW i Audi mají i tak ty displaye dotykové ne?
9. 9. 2016 12:18
Re: To teda čumim!
Právě, to natahování (a to je otázka ergonomie). Vzhledem k tomu, že to ovládám více méně jen při stání, je to pro mne významnější faktor. Navíc display není zase tak nízko, aby se na něj nepohodlně dívalo. Jen se díváš víc dolu, takže ovládání za jízdy je jako hraní si s rádiem nebo klimatizací. Pro ovládání za jízdy je podle mne nejlepší (z toho, co je na trhu) systém jako má TT (ovládání na volantu, display v přístrojovce).

Nemají. Můžeš na to šmatat, jak chceš, a nic to dělat nebude. Výjimkou je myslím nová 7er, takže BMW to do budoucna mít budou. A příznivci CarPlay atp. to asi budou chtít.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 12:51
Re: To teda čumim!
Někdo by namítal, že když je display u kolen, musí se na něj nahýbat a nesleduje vozovku, to by se také dalo označit za ergonomii, ale to neva, jak říkám, taky mi to nijak netrhá žíly :-)

P.s. mne by stejně zajímalo, čím vlastně jezdíš ty :-)
9. 9. 2016 12:35
Re: To teda čumim!
Souhlas, ale zrovna výplně dveří není ten správný příklad. V Yetim mi přišlo dost "nic moc". Celkově ten interiér působí levnějším dojmem než třeba u předchozí Octavie...
9. 9. 2016 08:20
takze
prvni generace byla hnusna a druha bude i blbe jezdit
Rozbalit vlákno
35
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 08:22
Re: takze
Tak nějak časem doceňuji první verzi Yetiho před fl. a přijde mi jako hezčí, než pofaceliftovaná verze. Pokud bude Yeti II ve stylu Kodiaqu (příď), tak shledávám Atecu hezčím vozem.
9. 9. 2016 08:32
Re: takze
Taky to tak vidím, facelift u Yetiho dokázal zmršit předek (vypadly výrazná světla) i zadek (naroubování prokopnutých dveří a nešťastný posun prolisu). On ostatně i Kabaň dává od tohoto faceliftu ruce pryč.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 08:37
Re: takze
Já jsem zezačátku ten facelift vítal, ale časem musím říct, že první generace byla nadčasová :-)
Avatar - miromen
9. 9. 2016 09:01
Re: takze
Mi to nějak nepřijde a poFL je sice yetina vice uhlazena , ale vice se mi libi , než předFL kukuč s misama od salatu.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 09:02
Re: takze
100 lidí ..... znáš to ne? :-)
Avatar - miromen
9. 9. 2016 09:19
Re: takze
jj a taky jsem zaznamenal časty nazor na to , že puvodni Yeti ma něco do sebe , takže zřejmě budu patřit k menšině , ktere se vice libi FL verze.
Avatar - nalimer
9. 9. 2016 08:42
Re: takze
Kabáň paradoxne vravel, že na Yetim sa mi páčili okrúhle svetlá ako pripomienka Rally. A pozri ho, po FL sa z nich stali obdĺžniky.
Preto odkaz na ne v hmlovkách na Kodiaqu.
9. 9. 2016 08:50
Re: takze
Jsem zoufalý z toho, kam se ubírá dnešní automobilový design. Unifikovaný, na první pohled vlezle líbivý ale absolutně bez charakteru, originality...hlavně ať se toho prodává co nejvíc a výrobní náklady jsou co nejnižší. Nechci hodnotit, které auto vypadá designově mladší (o tom to přece není), ale které vypadá originálněji a má alespoň trochu svou tvář. A za mě je to u těchto srovnávaných vozů Yeti.
Avatar - sargis
9. 9. 2016 08:44
Re: z dennika nezavisleho novinara
Yeti pred FL bola este z cias, ked Skoda mohla robit "kultovy" dizajn , napr. aj Roomster.
Po sucasnej Octe ci Superbe za 10 rokov ani pes nestekne - rozumej nik si nespomenie ako vyzerali. Nad Kodiaqom budu vsetci slintat na delenych svetlach a pritom Yeti pred FL mal este viac "cool" riesenie - svetlo vo svetle.
A potom sa svet smial nad Roomsterom II a redakcia pokrytecky necha vyhrat Atecu nad 7 rokov starym autom, aby potom o pol roka pri dalsom teste (stavim sa o ladvinu svojej svokry :-)) necha vyhrat Yeti II nad Atecou.
PS - inak ani ten Seat ziadna slava, 3 roky stary dizajn interieru a zvonka nafuknuty Leon.
Dufam, ze nebudu recyklovat ako pri typoch
Altea, Leon II....
A kedze je piatok a cakal som menej tendecny porovnavaci test, som znechuteny a dam si sebe sam symbolicky palec dole, aby ste nepovedali :no: ;-)
9. 9. 2016 09:21
Re: z dennika nezavisleho novinara
Kultový dizajn? Roomster? Je hnusný, nie kultový, a to vravím objektívne. Yeti je hnusný tiež, je to pickup, nič viac. Ateca je proti nemu ako Gabriela Gunčíková proti Susan Boyle - spievajú možno rovnako dobre ale v garáži by som si hýčkal radšej Gábinu. A kľudne by som za ňu dal o 27000kč viac. ;-)
Avatar - sargis
9. 9. 2016 12:31
Re: z dennika nezavisleho novinara
No ked je Yeti pickup, tak Golf je asi autobus :-!
PS - casovo a medialne vyprasivene SuperStar idoly mi zily netrhaju :-)
9. 9. 2016 14:50
Re: z dennika nezavisleho novinara
To je vidieť.
Roomster kultový, to si snad robis srandu. Yeti je skatula bez kuska fantazie, asi ako Kangoo, Berlingo alebo podobné Vany. Ale Roomster je vyslovene skarede auto. Hadam odvezie kde treba ale dizajnovo je ten kram proste spizdeny.
Ateca je oproti nim proste pekne auto s urcitou charizmou. Nieze by to bola nejaka pecka, ale proti Yetine ci proti tomu blbemu Roomstru to teda pecka je.
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2016 09:21
Re: z dennika nezavisleho novinara
tento seatacky dizajn je stary aspon 4 roky... ak ratame aj cas zrodu leonu na svetlo sveta co bolo este kusok skor ako jeho prichod na trh .... ano ... je to vlastne zvyseny leon s tornado linkou aj hranatymi blatnikmi od skody .... za mna proste slabe na to co ponuka v tejto triede kia hyundai renault mazda a dalsi... ale uspech mat v eu isto bude... aj vdaka firmam ktore su pri koncerne defakto vacsinovy zakaznik
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 09:23
Re: z dennika nezavisleho novinara
A jak by podle tebe teda měl vypadat nový Seat? >:D Alá ix35? >:-[]
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2016 09:27
Re: z dennika nezavisleho novinara
nie ako hyundai nie... ale bol by som rad ak by sa uz posunuli dalej .. vid peugeot spravil pekny pokrok modelmi 5008, 3008 aj tou faceliftovanou 2008... rovnako sa nasiel aj renault... ktory svoj styl tak nejak stale vylepsuje a piluje k dokonalosti... lenze seat uz 4 roky akoby preslapoval dizajnom na tom istom mieste ... nevidim ziaden pokrok .. vlastne ani snahu o nejaky novsi styl ... pritom prave v triede SUV je toho priestoru na hru s dizajnom ozaj hodne ... tu sa ozaj uz da pekne popracovat s tvarmi proporciami ...
9. 9. 2016 09:29
Re: z dennika nezavisleho novinara
Proč by měl Seat měnit něco co funguje?
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2016 09:31
Re: z dennika nezavisleho novinara
mozno kvoli tomu ze predajmi uz stagnuje... alebo teda lepsie povedane klesa... vsetko funguje len isty cas... mne pride ze dizajn seatu uz pomaly ale isto prestava fungovat.. a chce to uz novy impulz... a prave SUVecko by na to vytycenie noveho smeru bolo ako stvorene... tak snad nova ibiza uz posunie seat dalej ... a nepisem to preto ze chcem seat kritizovat ale naopak preto ze mam seat tak nejak z koncernu vcelku rad a preto ma ma mrzi ze sa stale nedokaze vyraznejsie posunut dalej jak vizazou tak aj predajmi... ( ved skoda je predajmi v eu uz daleko pred nim ) lebo podla mna na to seat ma... je to v nom.. len to z neho nejako dostat von ;-) :yes:
9. 9. 2016 09:47
Re: z dennika nezavisleho novinara
Neviem ake mas ty info ale Ateca sa udajne predava tak dobre, ze sa nebude stihat vyrabat. Ja mam objednanu Atecu (ako sa da tusit, ked ju tu obhajujem) a tiez musim cakat 5 mesiacov.

O mesiac pride facelift Leona, takze sa da ocakavat dalsi impulz pre predaj.

Este k tomu dizajnu, myslim, ze dizajn exterieru sa precenuje - 99% casu, co si so svojim autom, sedis dnu a exterier nevidis. Alebo sa chodis vonku na svoje auto pozerat a mojkat sa s nim? :-) Samozrejme, musi sa mi auto pacit, ked uz ho kupujem, ale garantujem Ti, ze ked soferujes tak to nevnimas. Moje sucasne auto sa mi uz vobec nepaci, skor sa zan hanbim, ale ked soferujem uplne zabudam ako otrasne uz dnes vyzera.
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2016 09:54
Re: z dennika nezavisleho novinara
o uspechu atecy nemam pochybnosti... pisem to vyssie.. ;-)

ale celkovo z pohladu znacky a jej celkoveho rastu do buducna by som uz uvital nejaky posun vpred... sucasna stagnacia seatu v eu uz totiz zacina nieco naznacovat... priestor na zlepsenie je pritom vzdy... uz len sa toho chytit... ja verim ze nova ibiza uz kusok ozivi znacku ale asi by pomohlo aj viac modelov... a ano... ateca tiez urcite pomoze... ale konkurencia je tiez coraz tvrdsia...

mas pravdu... vo vysledku dizajn nie je az taky problem ked clovek soferuje ... ale ked raz uz predaje znacky stagnuju tak za tym bude vo velkej miere prave dizajn kedze technika je dnes vsade uz takmer rovnaka aj moznosti vybavy...
9. 9. 2016 10:05
Re: z dennika nezavisleho novinara
Stagnace naznačuje jediné....Seat nemá SUV, které prožívají boom. S Atecou se to srovná a stejně tak další model dokáže diverzefikovat pokles zájmu v jiných kategoriích.

Ateca je hrubě nedostatkové zboží...
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 09:54
Re: z dennika nezavisleho novinara
Čím jezdíš, že se za to stydíš ? >:D Multiplou? >:-[]
9. 9. 2016 09:56
Re: z dennika nezavisleho novinara
To že sa predáva tak dobre, to je možno tým, že to je novinka. Čas ukáže, ako to bude. Zas príde konkurencia so svojou predstavou a novinkami. Ale Atece držím palce, posedel som v nej a dobrý pocit to bol. Rozhodne niečo iné ako Leon, v ktorom ma zovšadial niečo tlačilo a cítil som sa v ňom stiesnene. Palubka pritom výzorovo pôsobí veľmi podobne. A vzadu miesta dosť, na rozdiel od Leona, kde to bol za mnou za volantom kolenový pruser. Autá by sa mali robiť rozmerovo pre štyroch dospelých vysokých 180cm a 90kilových a nie pre dvoch dospelých a tri deti. Môj názor.
9. 9. 2016 15:06
Re: z dennika nezavisleho novinara
Nenapadlo tě, že to spíš bude tím, že se Ateca teprve začíná vyrábět? Co to znamená, že výroba nestíhá? Jaká je současná výrobní kapacita?
9. 9. 2016 17:10
Re: z dennika nezavisleho novinara
Neviem aka je planovana kapacita ale podla vsetkeho ju dopyt momentalne prevysuje. Tu je k tomu nieco blizsie [odkaz]

“We’ve got limited supply this year," said Harrison. "I suspect the positive reaction will mean that demand outstrips supply throughout 2017, too. We are fighting with the factory for more cars, but the positive side of this equation is that demand will keep residual values high, and that just makes Ateca an even more appealing proposition.

Urcite v tom ma podiel aj to, ze vyroba len nabieha. Takze uvidime na buduci rok ake budu realne predaje.
9. 9. 2016 17:38
Re: z dennika nezavisleho novinara
V tom odkazu je jen reklamní článek britského prodejce Seatů.
9. 9. 2016 17:57
Re: z dennika nezavisleho novinara
Ok, beriem, je to reklamny clanok a nic to nemusi znamenat. Ver mi, ja by som bol rad, keby som nemusel cakat 5 mesiacov na auto :-) Aj ked za tym je aj nabeh vyroby a augustova dovolenka, ale aj tak, ked som v juli objednaval Atecu, bola uz kvota na tento rok pre Slovensko skoro vycerpana. Samozrejme, vacsina isla na predvadzacky pre dealerov ale i tak mi to pride, ze tu kapacitu maju nastavenu dost konzervativne.
9. 9. 2016 18:22
Re: z dennika nezavisleho novinara
Proto jsem se ptal na tu výrobní kapacitu. Bez to lze něco jen těžko označit na prodejní trhák.
10. 9. 2016 08:21
Re: z dennika nezavisleho novinara
Myslíš, že někdo nevyrábí naplno, když může? ;-) :yes: Skvělá idea!

Kapacita Kvasin má být cca 270kks/r, po jakési rkci.
10. 9. 2016 10:58
Re: z dennika nezavisleho novinara
Jen jsem se ptal, jaká je současná výrobní kapacita? Pokud to nevíš, tak raději mlč. Nevím, co je to za debilní zvyk reagovat, když neznáš odpověď. Ve škole jsi se taky pořád hlásil, aby jsi řekl učitelce, že nic nevíš?
Avatar - Emel
10. 9. 2016 10:19
Re: z dennika nezavisleho novinara
Při náběhu je to normální, nemá smysl stavět továrnu na úvodní vlnu zájemců a pak za rok přemýšlet co s tím. Většinou výroba začíná pár měsíců před uvedením do prodeje, tak se udělá nějaký menší polštářek na předváděčky a skladovky...
9. 9. 2016 10:03
Re: z dennika nezavisleho novinara
Pokles prodejů Leonu po 4 letech před FL? Měnit jazyk modelu, který dostal Seat zpět do černých čísel? To je přece nesmysl.
9. 9. 2016 15:04
Re: z dennika nezavisleho novinara
Toledo funguje? Funguje design Škodovky se znakem SEATU? Zkus to trošku rozvést.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 09:32
Re: z dennika nezavisleho novinara
No pokud vim, tak Seat představil v novém designovém směru právě Leona, následuje ho Ateca a bude i Ibiza. Alhambra se moc měnit nemuže, tak dostala jen masku. Proč by měla automobilka měnit co 4 roky dizajn, když ten stávající funguje a stačí ho jen přiostřit.

Nikdy u žádné automobilky jsem neviděl, že by si řekli tak, teď půjdem novým směrem a v jednom roce představili uplně novou generaci u všech svých modelů zároveń.
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2016 09:47
Re: z dennika nezavisleho novinara
ked si pozries bocny profil tak uvidis ze leon tvarovo vlastne vychadza este z ibizy... len ho kusok samozrejme podla potreby natiahli ... no a ibiza bola dizajnom este o nejaky ten rok pred leonom .... ono tento styl samozrejme mal svoje caro a uspechy a seat mal s nim uspech... ale preslo uz par rokov a zacina to byt podla mna uz obkukane a aj predaje seatu ( sotva co sa zlepsili ) uz opat zacinaju akosi padat dole...tazke je podla mna uz idealny cas aby sa seat opat nejako vyraznejsie posunul vpred a do dalsich rokov si pripavil pozicie na rast a nie na stagnaciu ... ktora ho uz opat dobehla... a podla mna seatu hodne chyba aj viac modelov... neviem preco stale nema auto velkosti superba ked skoda ho ma uz roky .... ale to uz asi neporiesime
9. 9. 2016 09:26
Re: z dennika nezavisleho novinara
Tomu se říká kontinuita. H/K ji až na vyjímky nemá. Nemám problém s vnějším designem Atecy.
9. 9. 2016 08:41
ma to vobec zmysel?
Ma vobec zmysel porovnavat auta s takym vekovym rozdielom? Skodovka to bude mat s Yetim tazke, kym nepride nova generacia. Osobne by som si uz tak stare auto nekupil, ked je nova verzia na spadnutie.

Par poznamok k testu - uz aj v inych testoch Atecy zaznelo, ze kombinacia najvacsieho diesla s 19 palcovymi kolesami nie je jazdne to najlepsie, kedze by sa hodili adaptivne tlmice, ktore ale nejdu zatial objednat (politika VW pri uvadzani auta). Jazdne je podla testov lepsie na tom benzinova dvojkolka 1.4 s 18" kolesami, i ked ma vzadu len jednoduchu napravu.
Rozbalit vlákno
2
9. 9. 2016 08:52
Re: ma to vobec zmysel?
pockej az prijde novej yeti ten rozseka atecu rozdilem dvou trid >:-[]
9. 9. 2016 09:14
Re: ma to vobec zmysel?
Hej, takze predpriprava :-)
9. 9. 2016 08:44
ten vysledny priemer...
...je u oboch vozov trochu vysoky vzhladom k cislam, z ktorych vychadza, ci? ;-)
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2016 08:45
Bodování
Nějak se neumím dopočítat průměru udávaného redakcí...
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 08:58
Re: Bodování
No jo, nějak nám tu někdo neumí vypočítat aritmetický průměr >:-[] 5 kategorií, tak dělíme 5ti pane Bureš!!!! Ne 4! >:D >:D

Výsledek je tedy 7,58 bodu pro Atecu a 7,16 bodu pro Yeti
9. 9. 2016 09:01
Re: Bodování
K designu...mě se Ateca líbí, je to zvýšený Leon a ten se povedl. Dosud jsem viděl jen top verze, ale za mě jedno z nejhezčích aut v kategorii ;-)
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 09:04
Re: Bodování
Mne se Ateca také líbí, zvláště ta testovaná, jak jsem psal výše, viděl jsem obyčejné základní kusy v nemetalických barvách a to taková sláva nebyla :-)
9. 9. 2016 09:22
Re: Bodování
Já viděl včera Kaďáka na nějakých malých kolech a kastle prostě na podvozek nesedí. Hodně špatný pohledově 8-s
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 09:26
Re: Bodování
A je docela vysoký a úzký že? A už byl odmaskovaný? Ja jsem tu právě psal mou zkušenost z minulého týdne a mam podobný názor.
9. 9. 2016 09:29
Re: Bodování
Pár pásek na světlech, ale bohužel má špatný postoj.
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 09:34
Re: Bodování
:yes: Pokud jsi viděl i novou Atecu, tak ta mi přišla daleko vyváženější ve všech směrech a rozměrech :-)
9. 9. 2016 09:49
Re: Bodování
tak ono stavet takovou obludu na podvozku golfa je orisek a to primo neresitelnej navic jeste pro toho slovenskyho gastarbajtra co si mysli ze zacnou delat hranaty kola.
9. 9. 2016 10:11
Re: Bodování
Ne, nepovedlo se mu posadit kastli na podvozek a zharmonizovat. Přitom to není nezajímavé auto.
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2016 10:18
Re: Bodování
a nemohli za to prave tie male kola? trosku nerozumiem v com konkretne je ten vizualny problem podvozok/kasna..... posobi auto uzko? alebo ma zapadnute kola? alebo nevyvazene proporcie? ... alebo je kasnou prilis nizke ale s vysokym pontonom? ... len sa pytam... lebo na fotkach sa mi kodiaq paci ;-) a pride mi aj rozmerovo sikovne strihnuty
9. 9. 2016 10:31
Re: Bodování
Vyznívá jako přestavba Škody 120M na původní podvozek.
Avatar - woody-alien
10. 9. 2016 06:54
Re: Bodování
Hele, začíná v tom být bordel. Budete muset začít psát Kaďák.fr a Kaďák.cz, abych se v těch diskusích neztrácel. >:D
10. 9. 2016 08:18
Re: Bodování
Ty myslíš Kaďára? No tak ten je upřímně opravdu ve všem o level níž ;-)
9. 9. 2016 09:01
Re: Bodování
Díky za upozornění, už je to opraveno. Vloudila se nám nějaká chyba do excelovské tabulky, která ten průměr vypočítává.
9. 9. 2016 09:02
Re: Bodování
JJ, to znám. Když se dodavatele zeptám, zda-li svou cenovou rozvahu myslel vážně, může za to tabulka >:-[] :yes:
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 09:08
Re: Bodování
Chtěl jsem si rýpnout ve stylu, že né každý má počítačovou gramotnost na úrovni, ale radši mlčím >:D Aritmetický průměr je fakt záludný matematický vzoreček >:-[] >:D
9. 9. 2016 09:45
Re: Bodování
Kdo by řešil vzoreček, když Excel má od toho funkci >:D >:D >:D
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 09:50
Re: Bodování
Právě pro takové případy, když funkci neumí někdo použít a jen se na ni spoléhá vznikají chyby >:-[]
9. 9. 2016 08:52
ceny dílů
No když vidím ty ukrutně předražený ceny náhradních dílů, tak se vůbec nedivím, že se kradou auta na díly 8-s. Výrobní cena např světla bude tak 1000 až 2000 korun (míněno pro automobilku v nákupu), ale automobilka si na to nedá 100 nebo 200% marži, což už je fakt hodně, protože svým dodavatelům oficiálně povolí tak 10% marži a víc ani nudli, ale fláknou si na to přes 1000% a ani se nestydí. To je něco nehoráznýho.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - miromen
9. 9. 2016 09:24
Re: ceny dílů
Vem si cenu ledkovych matrix světel u nove astry , tam je cena cca 40tkč a navic jim vyrobce moc nevěři a proto je vyňal z prodloužene zaruky.
9. 9. 2016 11:08
Re: ceny dílů
Hehe jsi úplně vedle. Nebudu to tu rozvádět do detailů, ale konkrétně Škodovka nakupuje díly úmyslně předražené o stovky % s tím, že podstatná část marže se pak vrací bokem v obálkách..
9. 9. 2016 15:29
Re: ceny dílů
Hele nemyslím, že to bude předražený o stovky procent. Výběrový řízení do Škodovky jsou dost tvrdě orientovaný na cenu. Neříkám, že tam nefrčí všimný, ale předražovat výrazně díly to by nákupčímu neprošlo.
Avatar - Ham.
9. 9. 2016 09:30
Dvě poznámky k hodnocení
1. Hodnocení designu je individuální, ale opravdu se autorovi líbí exteriér Atecy víc než Yeti? Facelift sice Yetiho pokazil (ten přední spojler je tragédie), ale když ta auta stojí vedle sebe
[odkaz]
tak Yeti je i přes ten nepovedený facelift pořád originální auto, které si těžko splést s jiným SUV, kdežto Ateca (a předpokládám, že tedy i nový Yeti) zcela zapadá do designové šedi dané třídy, netvrdím, že je ošklivá, ale originální ani omylem.

2. Hodnocení motorů. Vůbec nerozumím bodování, za co má Ateca ve zrychlení o dva body více, když vaše měření ukázalo, že je pomalejší? A proč bodujete papírovou spotřebu a ne jenom naměřenou? To odměňujete toho, kdo více podvádí?
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2016 09:31
Spotreba
Nižšia spotreba Yetiho môže byť kľudne spôsobená ešte neupravovaným softom, možno má "ten" software, čo odrbáva pri meraní emisií. Ateca možno má už soft nový. A, ruku na srdce, zhodné okruhy ešte neznamenajú identickú jazdu - rovnaké radenie či prácu s pedálmi. Rozdiel dve deci v spotrebe urobí hocikto na svojom vlastnom aute pri dvoch jazdách po tej istej trase aj keď sa bude snažiť jazdiť rovnako.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Londonbridge
9. 9. 2016 09:39
Re: Porovnavanie...?
Zachvilu budeme porovnavat Favorit vs Fabia.... Dnes je automobilovy vyvoj tak rychly ze uz aj 2 roky je rozdiel nie este 5 rocne rozdieli. Tento test je bezvyznamny a zbytocny...
Avatar - vabis
9. 9. 2016 09:38
Yeti je skyta pecka, utikejte pro ne dokud jsou
Yeti je nedoceneny a velmi prijemny vuz. Sam jsem byl prekvapen a dodnes si to pamatuji. Je to pohodlne, v realu to ma prostornou celkove vzdusnou kabinu se solidnimi materialy. Na silnici to jezdi vyborne a zvlada kupodivu i stredni teren. Praseni na polnackach jej nevyvedlo z miry. Kdyby tam byly o chloupek vyssi operadla, tak by to byl fantasticky vuz! Stredni kufr mi osobne nevadi.

Uvidime jak se vyloupne novy meda, ale zatim se zda, ze Skodovce SUVcka jdou.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 09:51
Re: Yeti je skyta pecka, utikejte pro ne dokud jsou
Taky si se svezl nedobrovolně s měšťákama? >:-[] >:D
Avatar - miromen
9. 9. 2016 10:03
Re: Yeti je skyta pecka, utikejte pro ne dokud jsou
Ja ano , jen si to bohužel vubec nepamatuji. >:D
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 11:07
Re: Yeti je skyta pecka, utikejte pro ne dokud jsou
>:-[] >:-[]
Avatar - miromen
9. 9. 2016 11:55
Re: Yeti je skyta pecka, utikejte pro ne dokud jsou
Jsem si při te přiležitosti vzpoměl na jisty film >:D

[odkaz]
Avatar - Ozzman
9. 9. 2016 12:00
Re: Yeti je skyta pecka, utikejte pro ne dokud jsou
:D:D Tak to jo >:D
Avatar - vabis
9. 9. 2016 12:57
Re: Yeti je skyta pecka, utikejte pro ne dokud jsou
U nas ma mestska 3er nebo Insigniu. Yetouch byl jednou z letiste. Designove za srdce netrha, takovy neutralni pindik. Ale bylo ti to fakt prijemne, vyzkousej a uvidis! Treba projet narodni park mezi Kosicema a Lvovem nebo v Polsku ty pisky. Tam do volne krajiny s autem mnohde muzes.

Na Island nebo Afriku to neni, tu bys urval napravu a pristrojovka by ti vypadla na kolena. Zde pouzivame manzelcinu J20, ta vypruzi vse a jen se pohupuje. Ale na stredoevropske jezdeni v ramci popelnicove kategorie parada. Pekne zvladl vsecko, co ode me dostal. Coz se treba o O2, ktera rada jezdi po dalnici kufrem napred, rict neda.
10. 9. 2016 10:09
Re: Yeti je skyta pecka, utikejte pro ne dokud jsou
Aký národný park medzi Košicami a Ľvovom? :-O
Avatar - JirkaV8
10. 9. 2016 23:08
Re: Yeti je skyta pecka, utikejte pro ne dokud jsou
no jó, tak Lanďák 200 už je důstojné auto že :-!
9. 9. 2016 10:14
K te navigaci
Abych se priznal tak mne ty puvodni nizko polozene navigace koncernu naopak docela vyhovovaly. Na obcasnou kontrolu to umisteni dole nevadi, odbocku hlasi i pristrojovy panel a velkou vyhodou je odolnost proti odleskum Neexistuje LCD citelne na primem slunci a ty navigace nahore na palubce vypadaji jako super napad nez zasviti slunicko a na displayi neni videt vubec nic. Docela nebezpecne, kdyz zrovna potrebujete nejakou informaci. Navigace dole je sice mimo zorne pole, ale zase je perfektne citelna za kazdych okolnosti.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Dinar
9. 9. 2016 10:23
Re: K te navigaci
Výhoda navigace "u kolen" je ergonomičtější ovládání dotyk. displeje, než při natahování se někam pod okno. Displeje, které mají bezproblémovou viditelnost i osvícené přímým sluncem jsou běžné, asi ne ty na přenosných navigacích za pár korun, ale displeje v bmw nebo audi umístěné přímo pod čelním sklem s osvícením absolutně nemají problém.
9. 9. 2016 10:32
Re: K te navigaci
Taky s tím nemám u sebe problém ;-)

P.S.: Naše diskuze o Kaďáku se pro mě včera bohužel potvrdila.
9. 9. 2016 14:05
Re: K te navigaci
JJ, dálnice a času jsem měl ve stau dost ;-)
9. 9. 2016 11:19
Re: K te navigaci
Pokud za jízdy ovládáš koncernově dokonale umístěný dotykáč (to jest pod úrovní "kapličky"), jsi sebevrah.
Avatar - Dinar
9. 9. 2016 12:50
Re: K te navigaci
Když ovládáš jakýkoliv dotykový displej, musíš se na něj při dotyku dívat, tj. v daný moment se nedíváš na silnici. Jestli je umístěný o pět deset cm níž nebo výš je v tom okamžiku jedno, oko čučí na displej. To, že je třeba se u toho ještě natahovat, v případě umístění dotyk. displeje pod oknem, považuju jen za další nevýhodu spojenou s dotyk. displejem. Ideální je displej pod oknem s nezávislým ovladačem, pak to umístění vysoko dává smysl, volby jdou dělat ovladačem bez pohledu na ruku, oko jen sklouzává z info na displeji na silnici. Jinými slovy, osobně vidím dotykový displej umístěný z pohodlného dosahu řidičovy ruky jako nejhorší variantu. Ale tyhle diskuse se tu vedly už xkrát.
9. 9. 2016 13:04
Re: K te navigaci
Jenže tu navigaci nastavuju jednou (zpravidla před jízdou) a dívám se na ní, dokud nedojedu do místa určení. Takže volit umístění pro pohodlnou obsluhu a špatný pohled mi přijde poněkud absurdní.
Ostatně u některých aut je už nastavování za jízdy nemožné, což by pro mě zase bylo ale příliš velké omezení, neb teoreticky může do displeje šťouchat spolujezdec.
Nejlepší by byla kombinace displeje a HUD, jenže to je u koncernu téměř zakázaná kombinace. Passat to sice nabízí teoreticky za 13.600, jenže k tomu musíš mít buď LED světla za 40 nebo akční paket za 43.
9. 9. 2016 13:50
Re: K te navigaci
Zakazane ovladani navigace za jizdy jsem zazil jen u nekterych japoncu, kteri jsou notoricky znamy spatnou ergonomii. Je to naprosto na zabiti, ale lide jezdici japonskymi vozy jsou na takove nesmysly povetsinou zvykly.
9. 9. 2016 14:20
Re: K te navigaci
Ano. Zvykneš si snadno... například když takové auto půjčuješ svému potomkovi v hovězích letech.. někde tam vzadu v hlavě jsi klidnější... když víš, že si nebude moci za jízdy místo řízení hrát s dotykáčem...
9. 9. 2016 14:44
Re: K te navigaci
Možná počítají s tím, že použiješ display v přístrojovce (pravda, použitelný může být za příplatek), který ti zobrazí stejné informace, jako bys čekal na HUD (někdy i víc než to a bráno relativně, prostě HUD Passatu je na míle daleko od toho, co umí prémie). Středový display za jízdy nepoužívám a kolikrát ho i vypínám, když to jde.
Avatar - Dinar
12. 9. 2016 07:21
Re: K te navigaci
To je dost chabý argument, jednak s navigací samotnou se pracuje i za jízdy, info o zácpách, objížďky, nebo jen pouhá změna přiblížení mapy, jednak přes dotykový displej se ovládá x dalších funkcí infotainmentu, od medií po po klimatizaci (rozsah je u různých značek různý). Podle mého ti jde spíše o co největší použití slov koncern a špatně. ;-)
Avatar - Londonbridge
9. 9. 2016 12:00
Re: K te navigaci
zapustene displeje su OK, suhlas mam to v predoslom E cku a na to ze to je uz dnes stary system je viditelny az moc dobre. Nevyhodou novych dotykovych displejov je ze za jazdy sa do toho triafat nie je bohvie co a zamastene budu v jednom kuse a to nemusis mat na svacinku ani lovecky salam s rozkami...Este ak potom na ten zamasteny displej zasvieti slnko tak to je parada ako na kolotococh nevies ci mas zacat utierat displej alebo ho radsej vypnut... >:D
9. 9. 2016 12:05
SUV?
No vzhledem k tomu, že se jedná o SUV, zajímalo by mne mimo jiné i o srovnání jízdních vlastností v terénu - což bude pro některé (včetně mne) důvod proč auto této kategorie koupit a nejít třeba do normálního kombi nebo mini MPV, které bude levnější (např. Fabia kombi nebo RAPID spaceback).
Bohužel taková podstatná věc v článku chybí - nebo si redaktoři myslí, že si všichni kupují podobné auto jen pro ježdění po městě?!
Rozbalit vlákno
1
9. 9. 2016 14:07
Re: SUV?
Jsou to SUV s 4x4, dá se tedy předpokládat, že mokrou trávu a polňačku dají. Na víc se tato auta nekupují. Spaceback není kombi ani miniMPV. Fabia v kombíku je výrazně menší.
Avatar - rohYpnol
9. 9. 2016 15:53
Vítěz???
Závěr mi úplně stačil. Myslí tohle redakce vážně?

Yeti má lépe odladěný podvozek, nižší (výrazně) spotřebu, lepší pružnost, lepší brzdy. A při tomhle všem vyhraje Ateca?? Protože je větší a prostornější??

Hmm, respekt, opravdu bravurní závěr 8-s >:-[] :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
11. 9. 2016 22:55
Můj postoj je jednoznačný
Yeti je rozhodně mnohem hezčí, příjemnější a praktičtější auto pro běžné použití. Pouze je chyba, že se na náš trh nedostala ta prodloužená verze... :no:
Rozbalit vlákno
0
12. 9. 2016 02:47
Ateca je jen běžná konfekce
Seat Ateca je bohužel v kategorii "běžná konfekce"... Stejný profil vozu, stejně tvarovaná okna, stejně provedený předek a zadek vozu se dá "dohledat" u firmy Nissan, Mazda, Kia, Hyundai.... Kdyby byl na Atece znak kohokoliv z nich, běžný motorista by asi ani nezaregistroval, že je "něco špatně"
Škoda Yeti je v některých detailech vzdáleně podobný vozu Honda CR-V první generace, jinak má naprosto svébytný design, který se nedá splést s žádným jiným vozem.
A pro mne, podle mého vkusu, je vnější kabát Škody Yeti o mnoho hezčí, než kabát nováčka...
Je už jen možné litovat, že se tým Kabaně neodvážil navázat na design první generace Yetiho, respektive že vedení Škody netrvalo na podobném procesu, jako u Octavie, tedy že základní znaky modelu Octavia se musí zachovávat. Škodovka tak ztratila jeden model, který byl individualitou, nahradil ho nudný výrobek.
Rozbalit vlákno
0