Srovnávací testy
prvni generace byla hnusna a druha bude i blbe jezdit
Tak nějak časem doceňuji první verzi Yetiho před fl. a přijde mi jako hezčí, než pofaceliftovaná verze. Pokud bude Yeti II ve stylu Kodiaqu (příď), tak shledávám Atecu hezčím vozem.
Taky to tak vidím, facelift u Yetiho dokázal zmršit předek (vypadly výrazná světla) i zadek (naroubování prokopnutých dveří a nešťastný posun prolisu). On ostatně i Kabaň dává od tohoto faceliftu ruce pryč.
Já jsem zezačátku ten facelift vítal, ale časem musím říct, že první generace byla nadčasová 😄
Mi to nějak nepřijde a poFL je sice yetina vice uhlazena , ale vice se mi libi , než předFL kukuč s misama od salatu.
Kabáň paradoxne vravel, že na Yetim sa mi páčili okrúhle svetlá ako pripomienka Rally. A pozri ho, po FL sa z nich stali obdĺžniky.
Preto odkaz na ne v hmlovkách na Kodiaqu.
Preto odkaz na ne v hmlovkách na Kodiaqu.
Jsem zoufalý z toho, kam se ubírá dnešní automobilový design. Unifikovaný, na první pohled vlezle líbivý ale absolutně bez charakteru, originality...hlavně ať se toho prodává co nejvíc a výrobní náklady jsou co nejnižší. Nechci hodnotit, které auto vypadá designově mladší (o tom to přece není), ale které vypadá originálněji a má alespoň trochu svou tvář. A za mě je to u těchto srovnávaných vozů Yeti.
Yeti pred FL bola este z cias, ked Skoda mohla robit "kultovy" dizajn , napr. aj Roomster.
Po sucasnej Octe ci Superbe za 10 rokov ani pes nestekne - rozumej nik si nespomenie ako vyzerali. Nad Kodiaqom budu vsetci slintat na delenych svetlach a pritom Yeti pred FL mal este viac "cool" riesenie - svetlo vo svetle.
A potom sa svet smial nad Roomsterom II a redakcia pokrytecky necha vyhrat Atecu nad 7 rokov starym autom, aby potom o pol roka pri dalsom teste (stavim sa o ladvinu svojej svokry 😃 necha vyhrat Yeti II nad Atecou.
PS - inak ani ten Seat ziadna slava, 3 roky stary dizajn interieru a zvonka nafuknuty Leon.
Dufam, ze nebudu recyklovat ako pri typoch
Altea, Leon II....
A kedze je piatok a cakal som menej tendecny porovnavaci test, som znechuteny a dam si sebe sam symbolicky palec dole, aby ste nepovedali :no: 😉
Po sucasnej Octe ci Superbe za 10 rokov ani pes nestekne - rozumej nik si nespomenie ako vyzerali. Nad Kodiaqom budu vsetci slintat na delenych svetlach a pritom Yeti pred FL mal este viac "cool" riesenie - svetlo vo svetle.
A potom sa svet smial nad Roomsterom II a redakcia pokrytecky necha vyhrat Atecu nad 7 rokov starym autom, aby potom o pol roka pri dalsom teste (stavim sa o ladvinu svojej svokry 😃 necha vyhrat Yeti II nad Atecou.
PS - inak ani ten Seat ziadna slava, 3 roky stary dizajn interieru a zvonka nafuknuty Leon.
Dufam, ze nebudu recyklovat ako pri typoch
Altea, Leon II....
A kedze je piatok a cakal som menej tendecny porovnavaci test, som znechuteny a dam si sebe sam symbolicky palec dole, aby ste nepovedali :no: 😉
Kultový dizajn? Roomster? Je hnusný, nie kultový, a to vravím objektívne. Yeti je hnusný tiež, je to pickup, nič viac. Ateca je proti nemu ako Gabriela Gunčíková proti Susan Boyle - spievajú možno rovnako dobre ale v garáži by som si hýčkal radšej Gábinu. A kľudne by som za ňu dal o 27000kč viac. 😉
No ked je Yeti pickup, tak Golf je asi autobus :-!
PS - casovo a medialne vyprasivene SuperStar idoly mi zily netrhaju 😄
PS - casovo a medialne vyprasivene SuperStar idoly mi zily netrhaju 😄
To je vidieť.
Roomster kultový, to si snad robis srandu. Yeti je skatula bez kuska fantazie, asi ako Kangoo, Berlingo alebo podobné Vany. Ale Roomster je vyslovene skarede auto. Hadam odvezie kde treba ale dizajnovo je ten kram proste spizdeny.
Ateca je oproti nim proste pekne auto s urcitou charizmou. Nieze by to bola nejaka pecka, ale proti Yetine ci proti tomu blbemu Roomstru to teda pecka je.
Roomster kultový, to si snad robis srandu. Yeti je skatula bez kuska fantazie, asi ako Kangoo, Berlingo alebo podobné Vany. Ale Roomster je vyslovene skarede auto. Hadam odvezie kde treba ale dizajnovo je ten kram proste spizdeny.
Ateca je oproti nim proste pekne auto s urcitou charizmou. Nieze by to bola nejaka pecka, ale proti Yetine ci proti tomu blbemu Roomstru to teda pecka je.
tento seatacky dizajn je stary aspon 4 roky... ak ratame aj cas zrodu leonu na svetlo sveta co bolo este kusok skor ako jeho prichod na trh .... ano ... je to vlastne zvyseny leon s tornado linkou aj hranatymi blatnikmi od skody .... za mna proste slabe na to co ponuka v tejto triede kia hyundai renault mazda a dalsi... ale uspech mat v eu isto bude... aj vdaka firmam ktore su pri koncerne defakto vacsinovy zakaznik
A jak by podle tebe teda měl vypadat nový Seat? >😁 Alá ix35? >😒]
nie ako hyundai nie... ale bol by som rad ak by sa uz posunuli dalej .. vid peugeot spravil pekny pokrok modelmi 5008, 3008 aj tou faceliftovanou 2008... rovnako sa nasiel aj renault... ktory svoj styl tak nejak stale vylepsuje a piluje k dokonalosti... lenze seat uz 4 roky akoby preslapoval dizajnom na tom istom mieste ... nevidim ziaden pokrok .. vlastne ani snahu o nejaky novsi styl ... pritom prave v triede SUV je toho priestoru na hru s dizajnom ozaj hodne ... tu sa ozaj uz da pekne popracovat s tvarmi proporciami ...
Proč by měl Seat měnit něco co funguje?
mozno kvoli tomu ze predajmi uz stagnuje... alebo teda lepsie povedane klesa... vsetko funguje len isty cas... mne pride ze dizajn seatu uz pomaly ale isto prestava fungovat.. a chce to uz novy impulz... a prave SUVecko by na to vytycenie noveho smeru bolo ako stvorene... tak snad nova ibiza uz posunie seat dalej ... a nepisem to preto ze chcem seat kritizovat ale naopak preto ze mam seat tak nejak z koncernu vcelku rad a preto ma ma mrzi ze sa stale nedokaze vyraznejsie posunut dalej jak vizazou tak aj predajmi... ( ved skoda je predajmi v eu uz daleko pred nim ) lebo podla mna na to seat ma... je to v nom.. len to z neho nejako dostat von 😉 :yes:
Neviem ake mas ty info ale Ateca sa udajne predava tak dobre, ze sa nebude stihat vyrabat. Ja mam objednanu Atecu (ako sa da tusit, ked ju tu obhajujem) a tiez musim cakat 5 mesiacov.
O mesiac pride facelift Leona, takze sa da ocakavat dalsi impulz pre predaj.
Este k tomu dizajnu, myslim, ze dizajn exterieru sa precenuje - 99% casu, co si so svojim autom, sedis dnu a exterier nevidis. Alebo sa chodis vonku na svoje auto pozerat a mojkat sa s nim? 😄 Samozrejme, musi sa mi auto pacit, ked uz ho kupujem, ale garantujem Ti, ze ked soferujes tak to nevnimas. Moje sucasne auto sa mi uz vobec nepaci, skor sa zan hanbim, ale ked soferujem uplne zabudam ako otrasne uz dnes vyzera.
O mesiac pride facelift Leona, takze sa da ocakavat dalsi impulz pre predaj.
Este k tomu dizajnu, myslim, ze dizajn exterieru sa precenuje - 99% casu, co si so svojim autom, sedis dnu a exterier nevidis. Alebo sa chodis vonku na svoje auto pozerat a mojkat sa s nim? 😄 Samozrejme, musi sa mi auto pacit, ked uz ho kupujem, ale garantujem Ti, ze ked soferujes tak to nevnimas. Moje sucasne auto sa mi uz vobec nepaci, skor sa zan hanbim, ale ked soferujem uplne zabudam ako otrasne uz dnes vyzera.
o uspechu atecy nemam pochybnosti... pisem to vyssie.. 😉
ale celkovo z pohladu znacky a jej celkoveho rastu do buducna by som uz uvital nejaky posun vpred... sucasna stagnacia seatu v eu uz totiz zacina nieco naznacovat... priestor na zlepsenie je pritom vzdy... uz len sa toho chytit... ja verim ze nova ibiza uz kusok ozivi znacku ale asi by pomohlo aj viac modelov... a ano... ateca tiez urcite pomoze... ale konkurencia je tiez coraz tvrdsia...
mas pravdu... vo vysledku dizajn nie je az taky problem ked clovek soferuje ... ale ked raz uz predaje znacky stagnuju tak za tym bude vo velkej miere prave dizajn kedze technika je dnes vsade uz takmer rovnaka aj moznosti vybavy...
ale celkovo z pohladu znacky a jej celkoveho rastu do buducna by som uz uvital nejaky posun vpred... sucasna stagnacia seatu v eu uz totiz zacina nieco naznacovat... priestor na zlepsenie je pritom vzdy... uz len sa toho chytit... ja verim ze nova ibiza uz kusok ozivi znacku ale asi by pomohlo aj viac modelov... a ano... ateca tiez urcite pomoze... ale konkurencia je tiez coraz tvrdsia...
mas pravdu... vo vysledku dizajn nie je az taky problem ked clovek soferuje ... ale ked raz uz predaje znacky stagnuju tak za tym bude vo velkej miere prave dizajn kedze technika je dnes vsade uz takmer rovnaka aj moznosti vybavy...
To že sa predáva tak dobre, to je možno tým, že to je novinka. Čas ukáže, ako to bude. Zas príde konkurencia so svojou predstavou a novinkami. Ale Atece držím palce, posedel som v nej a dobrý pocit to bol. Rozhodne niečo iné ako Leon, v ktorom ma zovšadial niečo tlačilo a cítil som sa v ňom stiesnene. Palubka pritom výzorovo pôsobí veľmi podobne. A vzadu miesta dosť, na rozdiel od Leona, kde to bol za mnou za volantom kolenový pruser. Autá by sa mali robiť rozmerovo pre štyroch dospelých vysokých 180cm a 90kilových a nie pre dvoch dospelých a tri deti. Môj názor.
Nenapadlo tě, že to spíš bude tím, že se Ateca teprve začíná vyrábět? Co to znamená, že výroba nestíhá? Jaká je současná výrobní kapacita?
Neviem aka je planovana kapacita ale podla vsetkeho ju dopyt momentalne prevysuje. Tu je k tomu nieco blizsie [odkaz]
“We’ve got limited supply this year," said Harrison. "I suspect the positive reaction will mean that demand outstrips supply throughout 2017, too. We are fighting with the factory for more cars, but the positive side of this equation is that demand will keep residual values high, and that just makes Ateca an even more appealing proposition.
Urcite v tom ma podiel aj to, ze vyroba len nabieha. Takze uvidime na buduci rok ake budu realne predaje.
“We’ve got limited supply this year," said Harrison. "I suspect the positive reaction will mean that demand outstrips supply throughout 2017, too. We are fighting with the factory for more cars, but the positive side of this equation is that demand will keep residual values high, and that just makes Ateca an even more appealing proposition.
Urcite v tom ma podiel aj to, ze vyroba len nabieha. Takze uvidime na buduci rok ake budu realne predaje.
V tom odkazu je jen reklamní článek britského prodejce Seatů.
Ok, beriem, je to reklamny clanok a nic to nemusi znamenat. Ver mi, ja by som bol rad, keby som nemusel cakat 5 mesiacov na auto 😄 Aj ked za tym je aj nabeh vyroby a augustova dovolenka, ale aj tak, ked som v juli objednaval Atecu, bola uz kvota na tento rok pre Slovensko skoro vycerpana. Samozrejme, vacsina isla na predvadzacky pre dealerov ale i tak mi to pride, ze tu kapacitu maju nastavenu dost konzervativne.
Proto jsem se ptal na tu výrobní kapacitu. Bez to lze něco jen těžko označit na prodejní trhák.
Myslíš, že někdo nevyrábí naplno, když může? 😉 :yes: Skvělá idea!
Kapacita Kvasin má být cca 270kks/r, po jakési rkci.
Kapacita Kvasin má být cca 270kks/r, po jakési rkci.
No pokud vim, tak Seat představil v novém designovém směru právě Leona, následuje ho Ateca a bude i Ibiza. Alhambra se moc měnit nemuže, tak dostala jen masku. Proč by měla automobilka měnit co 4 roky dizajn, když ten stávající funguje a stačí ho jen přiostřit.
Nikdy u žádné automobilky jsem neviděl, že by si řekli tak, teď půjdem novým směrem a v jednom roce představili uplně novou generaci u všech svých modelů zároveń.
Nikdy u žádné automobilky jsem neviděl, že by si řekli tak, teď půjdem novým směrem a v jednom roce představili uplně novou generaci u všech svých modelů zároveń.
ked si pozries bocny profil tak uvidis ze leon tvarovo vlastne vychadza este z ibizy... len ho kusok samozrejme podla potreby natiahli ... no a ibiza bola dizajnom este o nejaky ten rok pred leonom .... ono tento styl samozrejme mal svoje caro a uspechy a seat mal s nim uspech... ale preslo uz par rokov a zacina to byt podla mna uz obkukane a aj predaje seatu ( sotva co sa zlepsili ) uz opat zacinaju akosi padat dole...tazke je podla mna uz idealny cas aby sa seat opat nejako vyraznejsie posunul vpred a do dalsich rokov si pripavil pozicie na rast a nie na stagnaciu ... ktora ho uz opat dobehla... a podla mna seatu hodne chyba aj viac modelov... neviem preco stale nema auto velkosti superba ked skoda ho ma uz roky .... ale to uz asi neporiesime
Ma vobec zmysel porovnavat auta s takym vekovym rozdielom? Skodovka to bude mat s Yetim tazke, kym nepride nova generacia. Osobne by som si uz tak stare auto nekupil, ked je nova verzia na spadnutie.
Par poznamok k testu - uz aj v inych testoch Atecy zaznelo, ze kombinacia najvacsieho diesla s 19 palcovymi kolesami nie je jazdne to najlepsie, kedze by sa hodili adaptivne tlmice, ktore ale nejdu zatial objednat (politika VW pri uvadzani auta). Jazdne je podla testov lepsie na tom benzinova dvojkolka 1.4 s 18" kolesami, i ked ma vzadu len jednoduchu napravu.
Par poznamok k testu - uz aj v inych testoch Atecy zaznelo, ze kombinacia najvacsieho diesla s 19 palcovymi kolesami nie je jazdne to najlepsie, kedze by sa hodili adaptivne tlmice, ktore ale nejdu zatial objednat (politika VW pri uvadzani auta). Jazdne je podla testov lepsie na tom benzinova dvojkolka 1.4 s 18" kolesami, i ked ma vzadu len jednoduchu napravu.
Nějak se neumím dopočítat průměru udávaného redakcí...
No jo, nějak nám tu někdo neumí vypočítat aritmetický průměr >😒] 5 kategorií, tak dělíme 5ti pane Bureš!!!! Ne 4! >😁 >😁
Výsledek je tedy 7,58 bodu pro Atecu a 7,16 bodu pro Yeti
Výsledek je tedy 7,58 bodu pro Atecu a 7,16 bodu pro Yeti
K designu...mě se Ateca líbí, je to zvýšený Leon a ten se povedl. Dosud jsem viděl jen top verze, ale za mě jedno z nejhezčích aut v kategorii 😉
Mne se Ateca také líbí, zvláště ta testovaná, jak jsem psal výše, viděl jsem obyčejné základní kusy v nemetalických barvách a to taková sláva nebyla 😄
Já viděl včera Kaďáka na nějakých malých kolech a kastle prostě na podvozek nesedí. Hodně špatný pohledově 8-s
A je docela vysoký a úzký že? A už byl odmaskovaný? Ja jsem tu právě psal mou zkušenost z minulého týdne a mam podobný názor.
Pár pásek na světlech, ale bohužel má špatný postoj.
tak ono stavet takovou obludu na podvozku golfa je orisek a to primo neresitelnej navic jeste pro toho slovenskyho gastarbajtra co si mysli ze zacnou delat hranaty kola.
Ne, nepovedlo se mu posadit kastli na podvozek a zharmonizovat. Přitom to není nezajímavé auto.
a nemohli za to prave tie male kola? trosku nerozumiem v com konkretne je ten vizualny problem podvozok/kasna..... posobi auto uzko? alebo ma zapadnute kola? alebo nevyvazene proporcie? ... alebo je kasnou prilis nizke ale s vysokym pontonom? ... len sa pytam... lebo na fotkach sa mi kodiaq paci 😉 a pride mi aj rozmerovo sikovne strihnuty
Díky za upozornění, už je to opraveno. Vloudila se nám nějaká chyba do excelovské tabulky, která ten průměr vypočítává.
JJ, to znám. Když se dodavatele zeptám, zda-li svou cenovou rozvahu myslel vážně, může za to tabulka >😒] :yes:
Chtěl jsem si rýpnout ve stylu, že né každý má počítačovou gramotnost na úrovni, ale radši mlčím >😁 Aritmetický průměr je fakt záludný matematický vzoreček >😒] >😁
No když vidím ty ukrutně předražený ceny náhradních dílů, tak se vůbec nedivím, že se kradou auta na díly 8-s. Výrobní cena např světla bude tak 1000 až 2000 korun (míněno pro automobilku v nákupu), ale automobilka si na to nedá 100 nebo 200% marži, což už je fakt hodně, protože svým dodavatelům oficiálně povolí tak 10% marži a víc ani nudli, ale fláknou si na to přes 1000% a ani se nestydí. To je něco nehoráznýho.
Vem si cenu ledkovych matrix světel u nove astry , tam je cena cca 40tkč a navic jim vyrobce moc nevěři a proto je vyňal z prodloužene zaruky.
Hehe jsi úplně vedle. Nebudu to tu rozvádět do detailů, ale konkrétně Škodovka nakupuje díly úmyslně předražené o stovky % s tím, že podstatná část marže se pak vrací bokem v obálkách..
1. Hodnocení designu je individuální, ale opravdu se autorovi líbí exteriér Atecy víc než Yeti? Facelift sice Yetiho pokazil (ten přední spojler je tragédie), ale když ta auta stojí vedle sebe
[odkaz]
tak Yeti je i přes ten nepovedený facelift pořád originální auto, které si těžko splést s jiným SUV, kdežto Ateca (a předpokládám, že tedy i nový Yeti) zcela zapadá do designové šedi dané třídy, netvrdím, že je ošklivá, ale originální ani omylem.
2. Hodnocení motorů. Vůbec nerozumím bodování, za co má Ateca ve zrychlení o dva body více, když vaše měření ukázalo, že je pomalejší? A proč bodujete papírovou spotřebu a ne jenom naměřenou? To odměňujete toho, kdo více podvádí?
[odkaz]
tak Yeti je i přes ten nepovedený facelift pořád originální auto, které si těžko splést s jiným SUV, kdežto Ateca (a předpokládám, že tedy i nový Yeti) zcela zapadá do designové šedi dané třídy, netvrdím, že je ošklivá, ale originální ani omylem.
2. Hodnocení motorů. Vůbec nerozumím bodování, za co má Ateca ve zrychlení o dva body více, když vaše měření ukázalo, že je pomalejší? A proč bodujete papírovou spotřebu a ne jenom naměřenou? To odměňujete toho, kdo více podvádí?
Nižšia spotreba Yetiho môže byť kľudne spôsobená ešte neupravovaným softom, možno má "ten" software, čo odrbáva pri meraní emisií. Ateca možno má už soft nový. A, ruku na srdce, zhodné okruhy ešte neznamenajú identickú jazdu - rovnaké radenie či prácu s pedálmi. Rozdiel dve deci v spotrebe urobí hocikto na svojom vlastnom aute pri dvoch jazdách po tej istej trase aj keď sa bude snažiť jazdiť rovnako.
Yeti je nedoceneny a velmi prijemny vuz. Sam jsem byl prekvapen a dodnes si to pamatuji. Je to pohodlne, v realu to ma prostornou celkove vzdusnou kabinu se solidnimi materialy. Na silnici to jezdi vyborne a zvlada kupodivu i stredni teren. Praseni na polnackach jej nevyvedlo z miry. Kdyby tam byly o chloupek vyssi operadla, tak by to byl fantasticky vuz! Stredni kufr mi osobne nevadi.
Uvidime jak se vyloupne novy meda, ale zatim se zda, ze Skodovce SUVcka jdou.
Uvidime jak se vyloupne novy meda, ale zatim se zda, ze Skodovce SUVcka jdou.
Taky si se svezl nedobrovolně s měšťákama? >😒] >😁
Ja ano , jen si to bohužel vubec nepamatuji. >😁
U nas ma mestska 3er nebo Insigniu. Yetouch byl jednou z letiste. Designove za srdce netrha, takovy neutralni pindik. Ale bylo ti to fakt prijemne, vyzkousej a uvidis! Treba projet narodni park mezi Kosicema a Lvovem nebo v Polsku ty pisky. Tam do volne krajiny s autem mnohde muzes.
Na Island nebo Afriku to neni, tu bys urval napravu a pristrojovka by ti vypadla na kolena. Zde pouzivame manzelcinu J20, ta vypruzi vse a jen se pohupuje. Ale na stredoevropske jezdeni v ramci popelnicove kategorie parada. Pekne zvladl vsecko, co ode me dostal. Coz se treba o O2, ktera rada jezdi po dalnici kufrem napred, rict neda.
Na Island nebo Afriku to neni, tu bys urval napravu a pristrojovka by ti vypadla na kolena. Zde pouzivame manzelcinu J20, ta vypruzi vse a jen se pohupuje. Ale na stredoevropske jezdeni v ramci popelnicove kategorie parada. Pekne zvladl vsecko, co ode me dostal. Coz se treba o O2, ktera rada jezdi po dalnici kufrem napred, rict neda.
Abych se priznal tak mne ty puvodni nizko polozene navigace koncernu naopak docela vyhovovaly. Na obcasnou kontrolu to umisteni dole nevadi, odbocku hlasi i pristrojovy panel a velkou vyhodou je odolnost proti odleskum Neexistuje LCD citelne na primem slunci a ty navigace nahore na palubce vypadaji jako super napad nez zasviti slunicko a na displayi neni videt vubec nic. Docela nebezpecne, kdyz zrovna potrebujete nejakou informaci. Navigace dole je sice mimo zorne pole, ale zase je perfektne citelna za kazdych okolnosti.
Výhoda navigace "u kolen" je ergonomičtější ovládání dotyk. displeje, než při natahování se někam pod okno. Displeje, které mají bezproblémovou viditelnost i osvícené přímým sluncem jsou běžné, asi ne ty na přenosných navigacích za pár korun, ale displeje v bmw nebo audi umístěné přímo pod čelním sklem s osvícením absolutně nemají problém.
Taky s tím nemám u sebe problém 😉
P.S.: Naše diskuze o Kaďáku se pro mě včera bohužel potvrdila.
P.S.: Naše diskuze o Kaďáku se pro mě včera bohužel potvrdila.
Pokud za jízdy ovládáš koncernově dokonale umístěný dotykáč (to jest pod úrovní "kapličky"), jsi sebevrah.
Když ovládáš jakýkoliv dotykový displej, musíš se na něj při dotyku dívat, tj. v daný moment se nedíváš na silnici. Jestli je umístěný o pět deset cm níž nebo výš je v tom okamžiku jedno, oko čučí na displej. To, že je třeba se u toho ještě natahovat, v případě umístění dotyk. displeje pod oknem, považuju jen za další nevýhodu spojenou s dotyk. displejem. Ideální je displej pod oknem s nezávislým ovladačem, pak to umístění vysoko dává smysl, volby jdou dělat ovladačem bez pohledu na ruku, oko jen sklouzává z info na displeji na silnici. Jinými slovy, osobně vidím dotykový displej umístěný z pohodlného dosahu řidičovy ruky jako nejhorší variantu. Ale tyhle diskuse se tu vedly už xkrát.
Jenže tu navigaci nastavuju jednou (zpravidla před jízdou) a dívám se na ní, dokud nedojedu do místa určení. Takže volit umístění pro pohodlnou obsluhu a špatný pohled mi přijde poněkud absurdní.
Ostatně u některých aut je už nastavování za jízdy nemožné, což by pro mě zase bylo ale příliš velké omezení, neb teoreticky může do displeje šťouchat spolujezdec.
Nejlepší by byla kombinace displeje a HUD, jenže to je u koncernu téměř zakázaná kombinace. Passat to sice nabízí teoreticky za 13.600, jenže k tomu musíš mít buď LED světla za 40 nebo akční paket za 43.
Ostatně u některých aut je už nastavování za jízdy nemožné, což by pro mě zase bylo ale příliš velké omezení, neb teoreticky může do displeje šťouchat spolujezdec.
Nejlepší by byla kombinace displeje a HUD, jenže to je u koncernu téměř zakázaná kombinace. Passat to sice nabízí teoreticky za 13.600, jenže k tomu musíš mít buď LED světla za 40 nebo akční paket za 43.
Zakazane ovladani navigace za jizdy jsem zazil jen u nekterych japoncu, kteri jsou notoricky znamy spatnou ergonomii. Je to naprosto na zabiti, ale lide jezdici japonskymi vozy jsou na takove nesmysly povetsinou zvykly.
Možná počítají s tím, že použiješ display v přístrojovce (pravda, použitelný může být za příplatek), který ti zobrazí stejné informace, jako bys čekal na HUD (někdy i víc než to a bráno relativně, prostě HUD Passatu je na míle daleko od toho, co umí prémie). Středový display za jízdy nepoužívám a kolikrát ho i vypínám, když to jde.
To je dost chabý argument, jednak s navigací samotnou se pracuje i za jízdy, info o zácpách, objížďky, nebo jen pouhá změna přiblížení mapy, jednak přes dotykový displej se ovládá x dalších funkcí infotainmentu, od medií po po klimatizaci (rozsah je u různých značek různý). Podle mého ti jde spíše o co největší použití slov koncern a špatně. 😉
zapustene displeje su OK, suhlas mam to v predoslom E cku a na to ze to je uz dnes stary system je viditelny az moc dobre. Nevyhodou novych dotykovych displejov je ze za jazdy sa do toho triafat nie je bohvie co a zamastene budu v jednom kuse a to nemusis mat na svacinku ani lovecky salam s rozkami...Este ak potom na ten zamasteny displej zasvieti slnko tak to je parada ako na kolotococh nevies ci mas zacat utierat displej alebo ho radsej vypnut... >😁
No vzhledem k tomu, že se jedná o SUV, zajímalo by mne mimo jiné i o srovnání jízdních vlastností v terénu - což bude pro některé (včetně mne) důvod proč auto této kategorie koupit a nejít třeba do normálního kombi nebo mini MPV, které bude levnější (např. Fabia kombi nebo RAPID spaceback).
Bohužel taková podstatná věc v článku chybí - nebo si redaktoři myslí, že si všichni kupují podobné auto jen pro ježdění po městě?!
Bohužel taková podstatná věc v článku chybí - nebo si redaktoři myslí, že si všichni kupují podobné auto jen pro ježdění po městě?!
Závěr mi úplně stačil. Myslí tohle redakce vážně?
Yeti má lépe odladěný podvozek, nižší (výrazně) spotřebu, lepší pružnost, lepší brzdy. A při tomhle všem vyhraje Ateca?? Protože je větší a prostornější??
Hmm, respekt, opravdu bravurní závěr 8-s >😒] :no: :no: :no:
Yeti má lépe odladěný podvozek, nižší (výrazně) spotřebu, lepší pružnost, lepší brzdy. A při tomhle všem vyhraje Ateca?? Protože je větší a prostornější??
Hmm, respekt, opravdu bravurní závěr 8-s >😒] :no: :no: :no:
Yeti je rozhodně mnohem hezčí, příjemnější a praktičtější auto pro běžné použití. Pouze je chyba, že se na náš trh nedostala ta prodloužená verze... :no:
Seat Ateca je bohužel v kategorii "běžná konfekce"... Stejný profil vozu, stejně tvarovaná okna, stejně provedený předek a zadek vozu se dá "dohledat" u firmy Nissan, Mazda, Kia, Hyundai.... Kdyby byl na Atece znak kohokoliv z nich, běžný motorista by asi ani nezaregistroval, že je "něco špatně"
Škoda Yeti je v některých detailech vzdáleně podobný vozu Honda CR-V první generace, jinak má naprosto svébytný design, který se nedá splést s žádným jiným vozem.
A pro mne, podle mého vkusu, je vnější kabát Škody Yeti o mnoho hezčí, než kabát nováčka...
Je už jen možné litovat, že se tým Kabaně neodvážil navázat na design první generace Yetiho, respektive že vedení Škody netrvalo na podobném procesu, jako u Octavie, tedy že základní znaky modelu Octavia se musí zachovávat. Škodovka tak ztratila jeden model, který byl individualitou, nahradil ho nudný výrobek.
Škoda Yeti je v některých detailech vzdáleně podobný vozu Honda CR-V první generace, jinak má naprosto svébytný design, který se nedá splést s žádným jiným vozem.
A pro mne, podle mého vkusu, je vnější kabát Škody Yeti o mnoho hezčí, než kabát nováčka...
Je už jen možné litovat, že se tým Kabaně neodvážil navázat na design první generace Yetiho, respektive že vedení Škody netrvalo na podobném procesu, jako u Octavie, tedy že základní znaky modelu Octavia se musí zachovávat. Škodovka tak ztratila jeden model, který byl individualitou, nahradil ho nudný výrobek.
Třeba kabina - z mé zkušenosti s Yetim musím konstatovat, že je postaven ještě v dobách, kdy Škodovka nemusela tolik šetřit a i přesto, že jsem v Atece neseděl ( v Leonech však ano ), tak si troufnu tvrdit, že Leon (Ateca) je uvnitř sice na pohled modernější, zato mu ale chybí ta bytelnost a některé plasty už nejsou tak kvalitní, včetně výplní dveří. Nechci, aby to někdo bral jako bernou minci, jen je to má doměnka. A zde v testu je už jindy vychvalovaný interiér Škodovky (i u Yeti tu byly ódy na plasty a kvalitu) najednou šedý a struktura plastu horší >😁 (čím se to měří?)
Dále mi přijde vtipné, že když koncern posunul navigaci výše, je najednou ta nízko položená v Yeti brána jako mínus.... že to tady v diskuzích zaznělo od uživatelů nesčetněkrát v dobách, kdy to Škodovka, potažmo VW švihalo do každého modelu divné není, ale že to testeři konečně "přiznali" až s posledním mohykánem, který takto umístěnou navigaci má.... tak to je bomba na konec >😒]
Osobně mi Ateca nevadí, líbí se mi, jen jsem ji ještě neviděl v takhle hezké kombinaci, vždy jen ošklivou modrou či černou obyč na základních kolech a to moc krasavec není a spíše připomíná krabici >😁
mna mrzi na atece len jedina vec.... ze sa dizajnovo neposunula voci 5 rocnemu leonu ani o mesiac dopredu... seat akoby zaspal v dizajne na jednom bode a vozy ako ibiza leon a ateca akoby boli nejako dizajnovo zmrazene alebo co ... lenze stat na jednom bode 5-6 rokov ( a to aj v intereri ) je podla mna dnes v tejto rychlej dobe uz hodne odvazne a moze sa im to vypomstit ked zistia ze konkurencia je uz uplne inde a daleko pred nimi .... som toho nazoru z seat potrebuje reagovat pruznejsie na to co sa okolo neho deje... akoby skoda dnes uz dostavala viac priestoru.... pritom este nedavno som mal pocit ze seat je tym obletovanejsim z dvojice skoda seat.... ale akoby sa to uz obratilo a dnes uz skoda podla mna je daleko pred seatom... a to aj poctom modelov aj predajmi aj celkovym pruznejsim sposobom vyvoja..... drzim atece palce a ozaj seat taketo SUVecko uz potreboval ako sol... tak konecne sa dockal :yes:
Odvazne je skor tvoje tvrdenie o stati na jednom bode v 5-6 rokov, ako uz niekto povedal, terajsi Leon ma len 3 roky a o mesiac je tu facelift, ktory v interieri urcite zakomponuje aj prvky z Atecy. Ja som sedel aj v Leone aj v Atece a Ateca je urcite posun vpred z hladiska interieru.
Samozrejme, potom je to kvalita spracovania, odhlucnenie, kedy a ci zacne daco vrzgat, co sa na Atece zatial neda velmi posudit.
Už mi začínají docházet nápady. Žádnou výraznou konkurenci jsem nenašel, tak jestli o něčem víš, sem s tím. Jinak si koupím Atecu.
Jinak... můžeš zkusit 500X / Renegade, je tu Mokka, je tu 2008/3008... záleží co od toho čekáš.
Nic proti Atece, to auto vypadá moderně a přirozeně... taky v tom místy vidím spíš Škodovku než SEAT, ale ne že by to něčemu vadilo.
Jo, a Ateca... počkám si, ale zatím si pořád myslím spíš to, že to bude opět víc Škodovka než SEAT.
Práve to, čo vyčítam napr. Octávií nachádzam pri Leone. Ide o subjektívny názor.
Všeobecne však by som si z ponuky SUV nižšej strednej triedy nevedel vybrať, medzi cena od a dobre vybaveným vozom je rozdiel aj 300.000 kč
Ano, v nižší střední SUV je docela nátřesk, my jsme před dvěma lety v této kategorii auto kupovali, ale to Ateca ještě nebyla na světě. Dnes bych si ji šel určitě projet, jen mne trochu odrazuje, že slabších verzích bych dostal auto bez multilinku a to i u 1.4TSI, což by byl eventuálně motor, po kterém bych koukal.
A kritizuji jen to, že redaktoři si dovolí napsat určitou kritiku na vozidlo v případě Škodovky až když je na "odchodu". Jen si projeď testy výběhových kusů, třeba za všechny připomenu poslední test Superbu II, nebo Octavie II, jak byly ty mínusy, které tu probíhaly diskuzemi od lidí, co ta auta jezdily, najednou vzpomenuty i při recenzích a u takových článků se doopravdy dočteš objektivní hodnocení na Škodovky 😄 Trochu mne to mrzí, protože taková antireklama může být až kontraproduktivní, přitom třeba ten Yeti je stále dobrým vozem 😄
Mimochodem první testy Yetiho mluvily o autu s obřím kufrem, jak jinak...
Pokud jde o display, těžko mohli chválit nízko umístěný, když prémie jde jinou cestou. Maximálně mohli taktně mlčet, tedy vůbec na tohle téma nezabrousit. Jinak já ho mám pořád v autě postaru (pod výdechy) a nevadí mi to (za jízdy na něj stejně nekoukám). Vadí mi systém samotný (co bych dal za MMI nebo iDrive) a že je to matlanice (dotykový).
Nemají. Můžeš na to šmatat, jak chceš, a nic to dělat nebude. Výjimkou je myslím nová 7er, takže BMW to do budoucna mít budou. A příznivci CarPlay atp. to asi budou chtít.
P.s. mne by stejně zajímalo, čím vlastně jezdíš ty 😄