Zajimavy poznatek o spotrebe v malem toledu s celnim prurezem (predpokladam) mensim nez ma nedavno ve srovnavacce testovany a o 100kg tezsi golf a tam mela ona dvanactistovka na dalnici spotrebu skoro o litr mensi.
Nejak si nedovedu rozumne zduvodnit proc by mel naprosto stejny motor, tocici cca stejne otacky, navic v lehcim aute s lepsi "sedanovskou" aerodynamikou papat o litr vic? Vysledek bych ocekaval presne opacny. Neni jen BC toleda uprimnejsi proti tomu v golfu?
A jsme znovu u evergreenu => hodilo by se spotrebu merit pri dotankovani, jinak jsou ty pravdomluvnejsi auta za svou pravdomluvnost paradoxne penalizovana a ty co maji BC rozeneho optimistu naopak vyzdvyhovana. ;-)
Při 90 km/h (na rovině samozřejmě) mám aktuální spotřebu 4.2. Co jezdím po dálnici z Opatovic do Prahy 130 km/h GPS, tak mám v podstatě vždy průměr 6.1 nebo 6.2 dle BC.
jo, no.
Snaha byla. Je cítit.
Co si myslet...
Přečetl sem na konkurenčním serveru v rubrice bazar článek o Rapidu se stejným motorem, tam psali, že to auto bere maximálně 5 litrů... >:-[]
Podvozek skoro závodní, interiér téměř prémiový a nezničitelný, převodovka nejpřesnější na světě, brzdy dokonalé, kufr tak obrovský, že bez síťového programu tam týdenní nákup ani nenajdete...
A teď tohle o Toledu...
Závěr.
Nechtěl bych v této zemi být motoristickým novinářem. Ať dělá co dělá, stejně bude mít smradlavou žumpu na hlavě.
Takže, tohle ten nesmyslný článek a nepovedenou obhajobu pod Tipem fakt nesmázne, ale trocha objektivity a oblíbená Hondička pobavila.
Právě že jel. Sice v Rapidu, ale to je v zásadě jedno. Ať jen nekritizuju, tak ten motor není zase tak hroznej, ale tak na dojíždění do školky a do Kauflandu. Ve světle toho, že se jedná o vrcholovou motorizaci je to ale dost smutný.
Neviem s čím ho porovnávaš, ale podľa mňa je ten motor pre Fabiu, Rapid/Toledo úplne postačujúci a bol som milo prekvapený jeho agilitou.
Niektorí nad ním stále ohŕňajú nos ako keby bola stále reč o 1.2 HTP.
S ničím ho neporovnávám jen bych ten motor bral spíš jako lepší průměr na obyčejný příměstský popojíždění než vrchol nabídky do Rapida. Proti 1,2 HTP je to samozřejmě raketa.
Když se tomu stojí na krku tak to trochu jede, ale dovedu si představit jak dlouho takovej motůrek vydrží podávat 81 kW než se začne sypat. U mě je to žebrácká motorizace vhodná tak maximálně do města. Navíc nechápu ty dlouhý kvalty. To je zase móda dávat slabým motorům dlouhý převodovky 8-s
No jo, jenže ty se na ten motor díváš okem závodnickým a to opravdu není.
Ty dlouhý kvalty tam jsou taky kvůli spotřebě, máš malý motor k němu velký krouťák v porovnání s objemem, do toho turbo, když bys mu dal krátký, tak se uřadíš a ten motor bude dostávát čočku.
A pokud chceš takhle malý motor do města, tak dlouhý převody jsou k němu ideální, samozřejmě tím ten výkonový potenciál, který by měl, padá. Ale z uživatelského hlediska je třeba do prahy ten motor naprosto ideální.
Ty dlouhý kvalty tam jsou úplněna***. To je dobrý pro auto, který se pohybuje hlavně po dálnicích a ne v příměstským provozu. Takhle dlouhý kvalty si dovedu představit k motoru, který má aspoň 300 Nm krouťák. Ten je hravě utáhne, Kdyby byly aspoň trochu kratší, tak je projev celýho auta mnohem živější. Dlouhý kvalty jsou do města naopak nepohodlný. Např předchozí Fabia 1,4 TDI má nesmyslně dlouhý rychlosti, takže po městě musíš jet bud 65 na trojku nebo 50 na dost vytočenou dvojku. Trojka to auto neuveze protože je při 50ce podtočená. Na druhou stranu Cimbu z toho motoru umí udělat přes 90 kW. Jel jsem s tím ve Fabii (ta má ale krátkou špajzku) a jede to jak z praku. O životnosti takovýho řešení si ale velký iluze nedělám.
Dlouhé kvalty ideální do města? Právě naopak, město je takřka jediné místo, kde se nevýhoda dlouhých kvaltů projeví. Ve všech ostatních případech obvykle jedeš natolik rychle, že se délka kvaltů nijak neprojeví, protože máš svobodnou volbu volit lehčí převod na delší převodovce a točit tedy stejné otáčky jako na vyšším kvaltu lehčí převodovky - tam na zpřevodování v podstatě vůbec nezáleží. Ve městě ti dlouhé převody akorát způsoby velké přeskoky mezi kvalty a nemožnost najít ideální převod pro některé rychlosti.
Já se nebavím o cenový relaci. Jen konstatuju. Jel jsem s tím a nadšenej jsem z toho nebyl. Koupit bych si to nemohl, protože bych ten motor zřejmě brzo utýral. Nicméně taková 1,4 TSI jede o poznání líp, sice tomu motoru chybí výkonová špička, což by mi asi trochu vadilo, ale jinak je příjemně svižnej.
Prijde mi to stejne. Narychlo sejmout neco z koncernu, at tem fiatistum (nebo antikoncernistum) trosku spadne tep.
Me jen zarazi, jak to u seatu jde. Najednou to nezere do peti litru, najednou je ten interier laciny a nejednou to za tech 360 tis. je pomerne drahe. Kdyz se pod to nikdo nemusi podepisovat. Na druhou stranu vam tu praci nezavidim, to ano.
Ja bych mel jen jednu prosbu. Az bude srovnavaci test tipa. Tak tam nechci videt ani fluence, ani p301 ani seat toledo (i kdyz je to to same). Chci tam Rapid!
"Potěšení z jízdy bohužel kazí protivně lehký chod pedálů, pokud jsem si vzal místo bot na řízení klasické, téměř jsem necítil chod pedálu plynu, u spojky je to pak ještě horší. Ten samý problém měl nedávno i Touran, tak to možná bude rozsáhlejší koncernový probl… Chtěl jsem říct, výhoda."
- pobavilo :-)
Nicmene nadava na to i moje sestra (ktera je presne definici obycejneho ridice), nedavno kupovala auto a to byl duvod, proc nechtela koncern, zcela vazne....
Je to určitě tak, netoužím po ničem jiném než si to vyžehlit u pěti dopálených fiatistů. ;-)
Realita je poněkud prozaičtější - Tipo není žádný zázrak a totéž platí o Rapidu. Srovnávací test těchto dvou lowendových modelů, které osud svedl dohromady coby konkurenty, bude určitě zajímavý.
Nevím, jak jste to myslel s tím podepisováním, pod testem podepsaný jsem a za zjištěnými skutečnostmi si stojím. Moc mě nezajímá, co si kdo kde o čem přečetl, mám nějaký styl psaní a nějaká měřítka, možná je úplně ocení jednotlivé značkové komunity, ale ten, kdo vybírá auto, snad ano.
Aha pardon, vetsinou je zobrazen primo clovek namisto ikonky auto.cz, tak to se omlouvam.
Abychom si rozumeli, me ten test prijde dobry. A tipo rozhodne neni zadny zazrak (nebo jakekoliv jine budgetove auto, proto je budgetove). Nejsem fanda zadne znacky.
Problem rapidu je, ze v minulosti nejen ze byl srovnavan s vozy ze segmentu C, ale on je i porazel. Navic jeho cena je cokoliv, jen ne budgetova.
Tak je to správné, tak to má být (tentokrát bez ironie). Zase se ale nemůžete divit kolegům, Rapid je tu v recenzích vynášen do nebes, takže je Vaše střizlivé hodnocení překvapením (tedy pro čtenáře zdejších testů, ne pro někoho, kdo tím lowcost vozidlem měl čest jet). Samozřejmě se ale vtírá jisté podezření, že by přelepením znaku na kapotě stoupl počet hvězdiček minimálně o jednu...
No, pár Fiatistů mi to tak ani nepřišlo. Mimoto, třeba já vůbec nebyl naštvaný, což je patrné z toho co sem napsal (dva příspěvky, z toho jeden Vás zastávající se v jednom ohledu), spíš je to tak nějak to pověstné zlomení hole nad Vámi.
Teď Vám tady dojedou poslední penízky za spamy a pak, pokud ostatní budou reagovat stejně, tadá sešup za reklamy a podobně, protože ten hnůj prostě nikdo číst nebude a už vůbec ne na 4x proklikávat.
Zbytečně to zveličujete. Asi jsou i výjimky, ale lidé z automobilek moc dobře vědí, jaká jejich auta jsou. Ne, že by neviděli rádi, že se občas něco vynechá, ale určitě to není o tom "nebudeme u vás inzerovat, protože píšete pravdu".
Ať už si myslíte cokoli, ani jednou se mi nestalo, že by mi nadřízený v jakékoli redakci (a že jsem jich prošel dost) řekl, že je třeba, aby test vyzněl nějakým způsobem. Jiná věc může být tón, celkové ladění, popřípadě použití některých výrazů, co mohou být vnímány citlivěji, takové korekce běžně probíhají, protože tvůrčí práci momentální rozpoložení určitě ovlivňuje a autor ho nemusí vždy plně vnímat.
Dnes sem poprvé Tipo viděl na zivo,jak tu někdo psal minulé, je vystavene v Bruselu na letišti. Řekl bych v top výbavě v hnedostribrne nebo nazlatle metalize a s klidem mužů říct že kupovat auto v této třídě tak mě to ani neláká projet. Auto na mě působilo jako vůz pro střední východ typu 301. Řekl bych že fiat je hezčí ale Stejně. Jsem zvědav na kombík. V této třídě ss mi víc líbí Fluencene nebo testované toledo. Protoze I pres bidu v interieru to z venku vypada dospeleji. Fluence no prijde jeste solidnejsi.
ja som tipo videl asi pred dvoma tyzdnami u nas na parkovisku nedaleko... a uz na prvy pohlad je jasne ze to nie je zrovna plnohodnotny konkurent golfa ani astry .... je to presne auto na styl rapidu.... inak ano aj fluence posobi inak kedze je robeny priamo natahnutim klasickeho meganu .... fluence je solidnejsi suhlas.... ale za mna radsej tipo ako rapid... pride mi ze tipo je robene ozaj inak ako rapid ... u tipa na to idu inak a tento sposob navrhu rodinneho vozu mi z pohladu tipa sedi ovela lepsie ako rapid ktory je uz moc uzky a technicky az moc zastaraly ... o fadnosti v kabine skody a jej cenach ani nehovoriac .... ono ako pisem... fiatu to bravo bude nadalej chybat... na tom sa nic nemeni... ale tak co uz....
trosku je zvlastnostou aj to... ze okrem brava sa uz kasle aj na punto... niekdajsi superseller a velku legendu ... dost mi je zahadou preco tieto najpredavnejsie segmenty fiat dnes uz ignoruje ... lebo mohol v eu uz uplne inde ako je dnes...
K té ceně. Před měsícem jsem si koupil Toledo 1,2 TSI 81kW ve výbavě Style, kromě kůže a LED osvětlení max. výbava za cenu /větší sleva/ 369.900,- kč včetně DPH. Když jsem tuto výbavu porovnával u Rapida, musel bych připlatit po veškerých slevách téměř 51.000,- korun.
V posledním testu na zdejším webu měl Rapid liftback se stejným motorem s jízdou městem a dálnicí průměrnou spotřebu 6,5 litrů. To, kde jezdíte, ovlivňuje spotřebu značně.
Na průměrnou spotřebu nelze brát zřetel vůbec, s žádným autem nepojedete s odstupem času stejně jako dříve s jiným, liší se i to, jak vám auto sedne a jestli ve vás vyvolá nějaké emoce, kterým dáváte větší průchod, než jindy. Relativně nejpřesnější je jízda ustálenou rychlostí.
Však to nebyla kritika. Byla to spíše narážka na těch pět litrů výše. Chtěl jsem se Vás zastat. Škoda, že to při testech v redakci pokaždé píšete jinak, např. vždy neuvádíte spotřebu při jízdě ustálenou rychlostí. Jinak je mi jasné, že spotřebu ovlivňuje řidič. :-)
Jediny "problem" tohto auta je to, ze nema na cumaku ten spravny znak. Keby niekto pred testom vymenil tu preseknutu zizalu za okridlenu slepicu, hned by si videl 4 a pol hviezdy a spotrebu o liter nizsiu!
to bude asi turbo pouzivane v starych naftakoch, ktore nemali DPF alebo boli vykuchane a pripadne cipnute. Poznas to podla dymu, ktory spoza nich vychadzal pri prudkej akceleracii. >:-[]
V benzinaku by som tento "typ" turba necakal. >:D
Fabia III Combi s týmto motorom, na 215-kach letných a rovnako tak na 185-kach zimných pneumatikách, dokáže pri dôslednom dodržiavaní rýchlostných limitov a predvídavej jazde na trasách dlhších ako 20 km a mimo diaľnic jazdiť so spotrebou 4,3-4,4 l/100km. A motor netreba nijako zvlášť zabiehať. Túto spotrebu som dosiahol už pri prvej jazde (115 km), keď na štarte na počítadle kilometrov svietilo číslo 20.
Pri svižnej jazde mimo diaľnic, kde plus mínus dodržiavam rýchlostné obmedzenia a na "voľnej" ceste 110-115 km/h s nejakým tým "zbytočným" predbehnutím sa spotreba pohybuje na úrovni 5,2 l/100km.
Doposiaľ som najazdil 2500 km cca. 1/5 mesto (4 km trasy na studený motor 6,5-7l/100km) a zvyšok dlhšie trasy mimo diaľnic. Priemerná celková spotreba je podľa palubného počítača 5,3 l/100km. (V Seate Altea XL 1,4 TSI som presnosť koncernového pal. počíta kontroloval po 7000-8000 km a rozdiel bol len 0,1 l/100km)
Spotreba nie je to, čo by sa na tomto motore malo kritizovať. (Toto Toledo malo pneumatiky 215-tky, predpokladám, že zimné.)
Plochá krivka krútiaceho momentu v takomto aute určite neničí emócie, skôr naopak. Emócie dokonale ničí napríklad „oblá“ krivka krútiaceho momentu Fabie I 1,4 16V (74kw) „Petrolhead“ si pri TSI môže skôr sťažovať na plochú krivku výkonu pri maximálnych otáčkach. Toto nechytí za srdce, ale je to veľmi efektívne. Motor dokáže napriek „neideálnosti“ prevodovky s istým limitovaným počtom prevodov pracovať dlhý čas na maximálny výkon.
Bez toho, aniž bych s tím autem jel, tak na základě zkušeností s jinými TSičky a turby obecně si tipnu běžnou spotřebu při normální svižné a nešetřílkovské jízdě odpovídající dané třídě auta a výkonu motoru na 6,0 +/- 0,2 litru.
A ty emoce jsou tam popsány trošku zvláštně, neboť jsou zmíněny ploché křivky momentu i výkonu. Kdy emoce zabíjí jen ta druhá - plochý vršek typický pro prakticky všechny TSi. Naopak plochý točivý moment znamená plynulý (a pocitově přirozený) nárůst výkonu. Problém je v tom, že plochá křivka momentu se prakticky v mžiku mění v plochou křivku výkonu, tzn. auto, které v širokém spektru otáček plynule táhne, najednou pocitově "umře".
Překrývání tříd je běžná věc, uvedu jednoduchý příklad z našeho prostředí, za cenu Škody Octavia můžete mít Škodu Superb. Každý má při výběru jiné priority.
Ano, takže lépe vybavený mainstrem C vs. hůře vybavený mainstrem D. Cajk.
V případě dvojice Rapid/Toledo se bavíme o lowendovém B (chceš-li pomezí B/C) za cenu klidně i lépe vybaveného a silnějšího mainstreamového C. Pokud ani tomuto potenciální kupec nerozumí, jeho blbost. A jeho promrhané peníze.
Jedinou relevantní prioritou, kterou si umím představit je postoj - "Chci Škodovku/Seat. Za každou cenu". Doslova za každou cenu...
cenové prekrývanie tried je normálne, ale cenové prekývanie plnohodnotnej C natiahnutej B pri porovnateľnej výbave by normálne byť nemalo. Ja to volám oyeb.
no a sme zas pri tom, čo je nová oktávka zač. U škody sa strieľa segmentami od pásu.
Fabka B, Rapid C Oktávka? alebo Fabka B, Oktávka C, Rapid? Ak chceš mať jasno, neber ako etalón oktávku/škodovku, ale napr. astru. A si na cca rovnakých cenách ako rapidtoledo.
Octavii neberu jako etalon, začal jsem s příklady od Škody, tak jsem jen pokračoval. Jinak samotná Škoda bere Octavii jako nižší střední. Fabia-Rapid/Polo/Ibiza-Toledo/A1 malé vozy (segment B), Octavia/Golf/Leon/A3 nižší střední třída (segment C), Superb/Passat/nic/A4 střední třída (segment D). Pokud vezmu Rapid/Toledo jako natáhnuté malé vozy. I Astra HB při porovnatelné výbavě stojí více.
ok, ja som vyššie výbavy presne nevyzisťoval, za to mi rapidtoledo nestojí, Ale platí, za cca 12 700 e mám základnú astru/leon so všetkým čo potrebujem s obstojným motorom a cca za to isté základný rapidtoledo a to je na diskusiu.
Přidal bych jednoho konkrétního konkurenta.
Momentálně Toyota Corolla 1,6l 97kW, paket Trend+ (kromě kůže a skleněné střechy vlastně všechno myslitelné ve výbavě) stojí cca 400 000 kč. Interiér Oktávky, jen trošku menší kufr a levnější jak Toledo/rapid. Celkověš to ten koncern s cenama přehání. Smutné na tom je to, že mu to zákazníci žerou (pro mě z nepochopitelného důvodu...).
Zjavne testovali nepredajné, novinárske Toledo. Podobne ako minule v podobnej cene rapida. Virtuálne auto, existujúce iba v konfigurátoroch, reálne by normálny zákazník už za tú cenu pozeral na Astru, Ceed, Corollu, ....
Ak je Astra o triedu lepsia a lepsie vybavena v zaklade ako dokonca o 200eur drahsi Rapid/Toledo a pritom nema klimu, el. spataky s vyhrievanim, LED denne svetla, bluetooth ani len dialkovo ovladany central, a niekto (obrovska cast cechov a slovakov) si aj tak kupi Rapid/Toledo.. tomu sa hovori ist s davom oviec :-) Pri snahe VAG dorovnat vybavu ide cena hore, su znamy zlavami ale Opel teraz dava 15 az 18% zlavu podla vybavy a mat o triedu lepsie auto ktore v mnohom poraza Golf a este usetrit (a kludne spavat bez TSI).. to musi byt pre kazdeho rozumneho cloveka jasna volba :-)
Jinak máš samozřejmě pravdu, jen bych to rozšířil - každé auto z mainstreamového C segmentu s podobnou (či lepší) motorizací a podobnou (či lepší) výbavou za - a to je nesmírně důležité - podobnou (či nižšší) reálnou cenu je výrazně, výrazně lepší volbou. V tu chvíli, za splnění výše popsaného, koupí Toledo/Rapid pouze hejl.
A upřímně - že v rámci cenové politiky VAG těch variant, co výše popsané splňují, je... A nejen HB (možné námitky ohledně velikosti kufru), ale i kombíky...
Jednu věc bych měl zmínit na začátku - toto je ten Rapid který jsem já cca před rokem jel, tohle je to auto co jsem řídil. Díky pane Fokte, tento test patří mezi ty, které může brát případný zájemce o nový vůz coby relevantní vodítko. Včetně reálného zhodnocení cenové politiky koncernu v ČR. Bohužel, těchto testů je na ACZ méně a méně.
Dotaz na spotřebu - kolik měl testovaný kousek najeto? Jak je možné, že stejný motor, se stejně (či velmi podobně) dlouhými převody a v lehčím voze (dokonce myslím že i stejná šířka pneu...) si bere ve 130 km/h o 1litr (!!!) než v nedávno testovaném VW Golf (nájezd 4tkm)?
Jak jste měřil - alespoň jste počítal v rámci dotankování, nebo jako kolega Mička jen přes PP?
Tohle mi prostě hlava nebere...
Ps.: Sympatické kterak si stojíte za svým v rámci segmentárního zařazení dvojice Rapid/Toledo. Osobně ji vnímám na pomezí lowcostového B/C (v žádném případě plnohodnotný C), jste tedy ještě radikálnější. A rozhodně jste (alespoň v ČR) v menšině.
Bohužel i já měřím spotřebu pouze "odezíráním", z ekonomických důvodů nelze provádět měření reálné spotřeby na delší vzdálenosti (na kratší je to také dost nepřesné). Vodítkem pro mě je ale malá pomůcka - nechávám vždy, pokud to lze, jeden palubní počítač nenulovaný po celou dobu testu a podle velikosti nádrže a přibližného dojezdu podle BC srovnávám dopočítanou spotřebu s BC. Není to pochopitelně přesné, může tam být rozdíl dvě-tři deci, ale ne třeba litr.
Jinak ale tomu rozptylu u turbomotorů také nerozumím, pokud občas projíždíte třeba spritmonitor, zjistíte, že silnější verze těch samých motorů mají ve stejných autech mnohdy menší spotřebu, než ty slabší a liší se o spotřeba modelu od modelu. Svou roli hraje určitě i aerodynamika a typ obutí, ale i teplota vzduchu a tlak, jakkoli by na to turbomotory měly být citlivé méně.
Z ekonomických dôvodov. Tak sa mi na jazyk tisne po sedliacky otázka, prečo to sakra robíte, keď na to nemáte? Tu stále niekto nechápe, že čitatelia volajú po kvalite namiesto kvantity? Spravte radšej jeden poriadny, poctivý relevantný test namiesto štyroch polovičných, neúplné alebo nepresné informácie doplnené často predsudkami a osobnými preferenciami testérov sú akurát na zlosť. Holt článok s vysokou návštevnosťou musí za niečo stáť, a ak má za niečo stáť, treba doň aj čosi investovať.
To nie je osobná poznámka na Vás, to je poznámka na tých hore, čo o tom rozhodujú.
Nechcem byt hnidopich, ale keby sa chcelo, tak sa da ratat aj spotreba z dotankovania:
Stacilo by po prevzati vozu ho nafulovat do plna, ODVÁŽIŤ, a zajazdit nejaky preddefinovany testovaci okruh na zistenie spotreby. Myslim, ze uz tu niekedy boli publikovane metodiky nejakeho podobneho auto-casopisu, alebo dokonca nejakeho vaseho ustavu, kde mal ten okruh asi 160 km a boli v nom zahrnute vsetky 3 casti - mesto, mimo mesto, dialnica kazdy po cca 1/3.
Po absolvovani tohoto spotreboveho okruhu by sa auto dofulovalo znova, vypocitala sa spotreba porovnala sa s PP a potom uz by sa testovalo "pre radost". Pocas tychto 160 km by ziadne auto hadam nezozralo take financie na spotrebe, ktore by si redakcia nemohla dovolit "utratit". :-!
A kedze nepredpokladam ani to, ze preberate auta so suchou nadrzou, za tie zvysne kilometre by ste minuli paliva priblizne tolko, aby ste auto vracali s podobnym stavom v nadrzi...
To fakt nieje v redakcii nikto, koho takyto, alebo podobny system napadol ??? 8-s
Upřímně - také mě tohle řešení už napadlo. Otázkou je, zda v tomhle nebrání testérům nadřízení. Proto jsem docenil snahu autora o nějakou kontrolu, ale jinak s tebou samozřejmě souhlasím - je to řešitelné.
Změřit úbytek paliva je problém. Tankování do plné není moc přesné. U nafty je další problém, že zrovna se může začít čistit filtr a spotřeba stoupne. Pro začátek by stačilo měřit ujeté km navigaci a údaje o spotřebě by se zpřesnily tak o cca 75%.
Tohle by byla asi nejpřesnější metoda, kdybychom ovšem žili v ideálním světě. Reálně by to stejně bylo +- x deci...
1. střídají se nám roční období, velká zima i velké horko ovlivňují spotřebu
2. co když bude foukat sviňa protivítr?
3. doprava může být různě intenzivní
4. velikost kol a penumatik, nahuštění pneumatik
5. pěnění paliva při tankování
6. na které benzínce mají pravidelně KALIBROVANOU váhu s váživostí 3 tuny a chybou max. 0,5 kg?
7. každý redaktor má jinou nohu a i při pokusu o stejný rychlostní průměr na stejné trase může být klidně půl litru rozdíl
8. syrovost/zajetost motoru
Těch faktorů je zkrátka tolik, že ve výsledku je úplně jedno, jestli to bylo odečteno z palubáku nebo získáno nějakým měřením. VŽDY to bude spotřeba přibližná.
veď je to len môj návrh, ktorý, ako som sa už ale medzičasom dozvedel, praktikuje aj konkurenčný web a myslím, že aj nemecké médiá...
1. - rozumný čitateľ pochopí...
2. - uvedú sa poveternostné podmienky a platí bod 1
3. - platí bod 2 s uvedenými podmienkami premávky
4. - vždy predpisovo - tam nieje o čom, ich rozmer... - bod 1
5. - dotankovanie na "3 cvaknutia pištole" sú myslím dostačujúce...
6. - z pumpy, ktorú si na tieto merania vyberú ( čo najbližšie ku Dekre ) by to nemalo byť absolútne relevantný problém ( keby aj 5 km ). Proste považovať nádrž za plnú pri nájazde na ich certifikovnú váhu, odrátať, dorátať, prepočítať...
7. - toto je asi jediný relevantný problém - ale riešiteľný - testér uvedie, ako jazdil. ( Predpoklad by mal byť, že jazdil "plynutím s premávkou" a občasným obiehacím manévrom, pokiaľ to okolnosti a premávka dovoľuje...blááá, blááá... chápeme sa ?
8. - stav počítadla najazdených kilometrov považujem za 1 zo základných podmienok k dotvoreniu si relevantného obrazu o prebiehajúcom teste.
Áno, faktorov je veľa, ale ako vidíš, až na 1 som ti všetky eliminoval.
Proste: Kde je vôľa, je aj cesta... ;-)
Jak eliminoval? To že se vypíše - byl provoz, foukal vítr, motor byl syrový - mi je reálně k čemu? znamená to, že to přidalo na spotřebě litr nebo jen půl? Je reálně úspornější auto, které v létě za ideálních podmínek žralo 6,5 nebo jiné, které v zimě na velkých kolech při páteční špičce a s najetými 20 kilometry žralo 7,7?
ad4 - jasně, že předpisové, ale u jedné konkrétní motorizace modelu můžeš jezdit na 15" úžovkách i 18" hustokolech :-)
Imho je spotřeba v týdenních novinářských testech vždy jen orientační. A ty testovací okruhy na spotřebu mi taky přišly strašně fajn pro porovnání, ale jen do té doby, než jsem si něco takového zkusil učinit na vlastní kůži. Během měsíce, 3x identická trasa s identickým autem a pokusem o identický styl jízdy. Rozdíl naměřených spotřeb byl 0,6 litru - to mi přijde strašně moc.
Stručně - těch porměnných tam je tolik, že mě údaj z PP vůbec neuráží.
Osobně si myslím, že typ obutí hraje opravdu velkou roli. Valivý odpor pneu je dán jejich deformací, tj. menší odpor by měly mít pneu příčně drážkované a z měkké směsi. Proč tedy letní "eco" jsou z 99% drážkované jen podélně? Dochází u nich tak k daleko větším odporům při jejich deformacích (analogie - klínové řemeny s příčnými drážkami pro snížení odporu).
Jak jsi přišel na to, že měkčí směs by měla mít menší odpor? Naopak, u měkčí směsi dojde k větší deformaci a to povede k většímu valivému odporu. Je celkem známá věc, že ocelové kolo na ocelové kolejnici má zásadně menší valivý odpor než jakákoli pneumatika...
Pokud člověk vezme rozum do hrsti a před výběrem nového auta si opravdu pořádně proleze nabídku plnohodnotné nižší střední (vč. skladovek!), nutně dojde k závěru, že vzhledem k jejich cenám nedává koupě kostrukčně badgetového Rapidu/Toleda absolutně žádný smysl. To by ta auta musela být minimálně o 30-40 000 levnější, teprve pak by jejich ceny aspoň trochu odpovídaly nabízené protihodnotě. Jediný důvod, který by snad přicházel v úvahu jako argument pro Rapid/Tipo je karoserie typu liftback (pokud tedy na ní někdo trvá) či úzký vjezd do garáže (jinak je malá šířka těchto modelů jen pro zlost, nemluvě o těch legračně malých kolečkách). :-!
Přesně, ten dostatek je vlastně Hyundai + Kia. Tam se potvrzuje to co jsem psal (nejen já) už při uvedení 1.0TGDI - trošku přestřelili, takže teď je na TGDI největší sleva a ve finále je s cenou pod 1.6GDI. Nicméně i po slevě je kombík s TGDI za 370, navíc pokud můžu soudit z poslední návštěvy na salonu, u akčních cen už se pak o dalších slevách moc bavit nechtějí.
Na druhou stranu, třeba Pulsar umí slušný kufr i bez kombíku.
Tak to je spíše všeobecný problém testovaných aut, např. za cenu testovaného auta z nižší střední obvykle dá pořídit střední třída. Jenže lidé často testy berou jako všeobecný fakt.
Ps.: Na začátku loňského roku jsem za peníze, co stojí testované Toledo (myslím ten konkrétní kus) málem koupil jiný liftback - Mondeo minulé generace s Ecoboostem 1,6T 160Hp ve střední výbavě (takže např. sedadla s Alcantarou, bederní opěrka v elektrice, vyhřívání všech sedadel...).
Vím, je to extrém. Vím, byl to výběhový model. Ale upřímně - proti Rapidu/ Toledu. :-!
Tak na takové nabídky narazíte vždy, je vždy spravedlivější porovnávat auta, která jdou do výroby, protože i auta z koncernu se dají koupit za jiné ceny, než bývají v testech. ;-)
Rapid, Toledo, Fluence, Tipo, 301 i C-Elysee jsou kompakty. Na pomezí low a main, ale kompakty. Jsou tak uváděné ve všech statistikách, ať už českých nebo zahraničních... a ta třída nakonec není důležitá k ničemu jinému, než aby člověk to auto ve statistikách našel :-)
OT - jem jsem chtěl navázal na naši minulou diskuzi ohledně sprintmonitoru - takže tam nakonec těch TCe 130 nezbylo, co? Vyfiltroval jsem si od roku 2013 (ten 2012 by mohl stále zkreslovat) a 3-4 kousky... Mimochodem, ta 1,4Turba opravdu byla žravá, pak tam ten průměr smysl dával...
Od roku 2013 s nájezdem nad 15t jich je jen 5, to je pravda... ani u jednoho z nich ale není vidět žádný výrazný pokles spotřeby po záběhu a průměr je pořád cca. 8.
Hele, znovu chyba - 1,2 TCe je na trhu až po druhém faceliftu - od 2014!
Čili:
auta nad 10tkm (7 aut) - 7,28
auta nad 15tkm (5 kousků) - 7,41
auta nad 20 tkm (2kousky) - 7,04
pořád jsme výš než já, pořád je tam slušný rozptyl (dálnice bude mít sakra vliv), ale jsme někde jinde. A počet aut je z hlediska statistiky fakt žalostný, na tom se stavět nedá...
Hm, to bych tak to je fakt docela bída, těch aut už je málo. Koukal jsem do grafů a většinou je to taková pila bez ladu a skladu, klesající tendenci vidím při troše dobré vůle tady:
[odkaz]
Tu pilu podle mě vždycky udělá dálnice. Podotýkám, že v těhle starých Meganech při 130ti točí 3000, u nového 2650 - tzn. spotřeba u nového bude nižší.
Na základě těchto diskuzí a testu jsem nemazal PP a počítal dotankování. Ujeto cca 1400, spotřeba 6,8 jak dle PP, tak dle mých výpočtů. A to se tam za poslední dobu projevily dvě cesty Pha-Liberec a zpět. Do těch kopců do bere víc, cca do 7,5.
Fakt nemám důvod ani ambice tu nějak kecat, prapůvodně jsem tuto informaci pod testy uváděl coby relevantní údaj od vlastníka pro případné zájemce o vůz s touto motorizací. Neb já jsem je před rokem, kdy jsem vůz vybíral, rozhodně sháněl dost těžko.
Když si udělám graf spotřeby u sebe, vypadá to stejně... u nafty je ta pila menší, protože jednak jsou i výkyvy menší a dvak se na nádrž najede víc a trošku víc se to zprůměruje.
Já ti tvou zkušenost věřím, jen říkám, že to těžko můžou redaktoři napsat jako skutečnost do testu, když k tomu nejsou relevantní data a spritmonitor to spíš vyvrací než potvrzuje.
v cenach na ktorych uz zacina pomaly golf ci leon alebo ceed vobec zmysel nedava.... ak by rapid ponukal nejaky rozumny zaklad za 10 tisic eur .. tak ako solidne auto pre mlade rodiny.. autoskoly.... starsi par alebo dochodcov preco nie.... ale ked si pozrieme cennik tak vidime ze rapid aj ten najzakladnejsi dnes zacina na cenach ktore su uz hodne blizke cenam golfu meganu ceedu astry mazdy 3.... ozaj neviem co by ma malo prinutit ist do rapidu miesto povedzme rovnako cenovo posadenej astry ... k comu uz kusok lepsi rapid za 15 tisic ked za tu cenu mozem mat naslapany ceed s viacprvkom alebo auto roka 2016 astru? ...
rapid mi dava zmysel tak do 12 tisic.. len skoda ze on na tej cene len zacina... fakt neviem na aku klientelu nim skoda mieri ... ale z mojho pohaldu mi tento model bez patricneho zakladu a adekvatnej ceny nedava ziaden zmysel
No však taky prodeje Rapidu v ČR v posledních měsících rychle klesají. Hodně je oslabila povedená Fabia a další ránu dostanou, až se u nás zabydlí nové Tipo, zejména pak ve verzi hatchback a posléze i kombi. :-!
suhlas.. fabia uz svojimi predajmi "poziera" rapid co som tak nejak ocakaval ... aj z vasich predajov to vidim ... ale vidim to aj u nas... uz tych novych rapidov s novymi znackami vidim v okoli pomenej... za to nove fabie combi sa mnozia akosi moc rychlo ale aj kratsie hatche.... zrazu nam rapid hodne zostarol a stratil vedla fabie/octavie akosi vyznam ... navyse nezabudajme ze u nas si ludia v cene kusok lepsieho rapidu uz mozu kludne kupit vitaru a splnit si tak sen o SUV ... a ked pride nove tipo tak ma rapid po chlebe... to je fakt... a prave to ma zaujima uz dlhsie.... ako skonci nakoniec pribeh menom rapid/toledo.... ci vobec dostanu nastupcov... lebo zatial nic nenasvedcuje tomu zeby sa zacal ich vyvoj ... nehovoriac o tom ze skoda aj seat do buducna uz chystaju skor SUV a crossovery.. uvidime .. ale sucasny rapid/toledo to uz dost mozno maju zratane...
problem vidim v cene rapidu..... kym pouzitelny P301 si vies kupit za 9000-10 000 eur tak podobne orientovany rapid stoji 12 tisic... a kusok lepsi rapid uz vyjde kludne aj na 15 tisic bez problemov... vid cennik... suma sumarum ceny rapidu su v rozpore s lowendovo oientovanou koncepciou auta aj jeho celkovym nizko posadenym know-how.... ako za 10 tisic preco nie... bolo by to fajn... ale dat vyse 12 tisic za zakladny rapid je z mojho pohladu neschodne a nerozumne riesenie ... mozno ako investicia do buducna pre zberatela ok ... ale inak mi to nedava logiku kupovat lowendovy model za ceny plnhodnotneho mainstraemu od konkurencie
lenze rapid je urovnou know-how defakto pod urovnou vyspelejsej fabie..... lowendovy P301 je napriklad lacnejsi ako nelowendovy P208... ale lowendovy rapid uz cenu nelowendovej fabie nepodlieza.... tu vidim akysi cenovy rozpor
problém je v tom, že škodováci sa z toho celý čas snažia urobiť plnohodnotné C. Pežoťáci majú 308 a jasne definujú, prečo 301 jazdí jak rebriňák. Škodovka chce natiahnutou fabiou imitovať C, keď posunuli oktávku vyššie a to je práve nečestné a neférové. Nikdy riadne nepovedali, že je to natiahnuté lowcost B, naopak všemožne sa snažia z toho robiť C (radením do kategórií, cenou, slovníkom). :'-(
suhlasim... rapidom idu superit s leonom astrou ci ceedom a dalsimi autami C segmentu pritom je to auto s prednou napravou z pola a zadnou zo staruckej O1 ktore je dnes uz mimochodom kasnou uzsie ako fabia ci P208.... ocividne je cena rapidu mimo ..... lebo keby stal vrcholny rapid 12 tisic a zaklad 9 000 nepoviem nic... vid cennik P301.... zaklad jasne pod 9000 eur... a uz slusne naslapana 301 sa da kupit za 11 tisic
ono problem je presne ten ze rapid sa hra na nizsiu strednu a octavia uz pomaly na strednu... pritom rapid je konstrukcne male auto a octavia je dnes mensia ako astra kombi
K tématu, pokud chcete pobavit, tak na českých stránkách je Peugeot 308 uveden v kategorii střední třída a Peugeot 508 jako vyšší střední. To jsem tedy koukal. 8-s
Pořád nechápu, co řešíš s cenami. Ty jen odráží to, jaký je o dané auto zájem. A třeba za 2014 i 2015 se v Česku prodalo 10x víc rapidů, než všech jeho tří francouzských konkurentů dohromady, stejně jako více než korejského dua. Podle mne, na low end a vcelku "okrajový" model k Fabii A Oktě kurňa dobrý výsledek.
A třeba srovnání s Astrou. Když vezmu Rapid Fresh za 330, tak srovnatelnou Astru (turbo, elektrony) pořídím za 377 po 50-ti tisícové ceníkové slevě.
Srovnatelnou, nebo s bohatší výbavou? Když doplním Rapid na plusminus odpovídající motor (77 vs 81 kW), přihodím pár běžných současných prvků, jsem u Astry ve výbavě Enjoy na stejné ceně s Rapidem. A ta Astra je v té chvíli už lepším autem, než Fabia s batohem.
Já nehodnotím, jen konstatuji fakta. A třeba ten Rapid se silnější 1.2-kou a dle mne vcelku slušnou výbavou lze reálně koupit i za 319. Pro někoho, kdo ty běžné současné prvky nepotřebuje, to může být zajímavá nabídka.
RAPID
Kaňku jsme rozebrali dostatečně, nesmyslně velká sedmnáctipalcová kola testovanému Rapidu zbytečně uškodila. Jinak v zásadě platí to, co jsem napsal nedávno v případě Spacebacku – slabých míst je pomálu, modelové řadě můžeme objektivně vyčítat prakticky jen úzký interiér a některé lacinější detaily uvnitř vozu, ponurou atmosféru se Škodovka snaží řešit různými dekory (najdeme je také u nižších výbav).
viz [odkaz]
Plusy
Dostatečně dynamický motor
Velký kufr
Velmi přesné řazení, slušné řízení
Podélný prostor
Praktický a přehledný interiér
Minusy
Až příliš jednoduchá přístrojovka, lacinější detaily
V testované konfiguraci rázy na nerovnostech
Úzký interiér
Výsledek Rapidu? 3,5*
TOLEDO
Seat Toledo 1.2 TSI ve mně zanechal trošku smíšené pocity. Jeho jednoznačnou výhodou je, že v rámci situace na Škodovkami přecpaném českém trhu nabízí kombinaci povědomých tvarů, ale neokoukaného vzhledu, umocněného zde navíc sportovním optipaketem FR-Line za vcelku příznivých 32.500 korun, a prostornosti, těžko hledající mezi malými vozy konkurenci. Výrazným handicapem je naopak lacině působící a poměrně hlučný interiér.
Pak tu máme takovou „šedou zónu“. S 81kW dvanáctistovkou má španělský liftback z Mladé Boleslavi velmi slušnou dynamiku, ale současně poněkud vyšší spotřebu, než by se na 110k downsizovaný motůrek slušelo. Toledo dokáže nadchnout nadšené řidiče hravým podvozkem a agilitou, ale méně zkušený řidič by mohl zažít za jeho volantem horké chvilky, způsobené rozevlátější zadní nápravou.
S ohledem na to se mi zdá cena 363 tisíc korun na protažený malý vůz, koncipovaný zjevně jako budgetový, trošku vyšší, než by asi měla být. Za tyto peníze už se vyplatí popřemýšlet, jestli neoželet pár litrů v kufru a pořídit plnohodnotný kompakt.
Plusy
Neokoukaný design
Dynamický motor
Velký kufr
Přesné řazení a řízení
Zábavné jízdní vlastnosti a agilita
Podélný prostor
Minusy
Lacině působící interiér
Hluk v kabině
Prostornost v příčném směru
Stabilita zadní nápravy
Cena
Vyšší spotřeba paliva
Výsledek? Toledo 3*
ZÁVĚR? PŮL HVĚZDY SE DOSTÁVÁ ZA ŠÍP NA KAPOTĚ 8-s:-! Rapid je ideální služebák, Toledo je drahé a lepší je se poohlédnout po klasickém HB, Rapid nemá rozevlátý podvozek, Toledo ano...
No, milá redakce, tohle si za rámeček rozhodně nedáte 8-s8-s:no:
Nerozumím koncernové politice. Lowendový Rapid/Toledo má výškově nastavitelné přední bezpečnostní pásy, zatímco ryze mainstreamový Leon nikoliv, Ateca a zřejmě i nástupce Yeti taky pásy napevno...
Velmi dobrý postřeh, taky jsem se tomu divil. Celé je to asi o koncernové politice. Chudák Seat nesmí výškově stavitelné pásy dávát do žádného svého modelu, aby byl dodržena koncernová pyramida "shora-dolů" Audi-VW-Škoda-Seat. Proto taky mají Seaty vždy nejméně hodnotně působící výplně dveří. Jenže Toledo je dvojče Rapidu, kde by předělání pásů na verzi bez výškové regulace asi neúnosně drahé (úpravy sloupku, odlišný interiérový plast atd.). Takže asi proto. :-! Vsadím se, že Ateca bude mít výškovou regulaci pásů taky, protože zase půjde o dvojče s novým Yetim. :-!
1) výrazně hezčí vzhled
2) krásné přední LED světla
3) nemá ho každý druhý jouda obchoďák jako služebák
4) bude se méně krást
Proč nebrat Toledo
5) nepochybně půjde s cenou dolů výrazněji při následném prodeji - není to přece tak kvalitní jako šáde, že...
6) až se to po 100 000 km začne rozsypávat, tak se na to budou blbě shánět na vrakovištích díly
7) za stejnou cenu máte korejce bez kompromisů a nový Mégane nebo Astra nebudou o tolik dražší, pokud vůbec budou dražší...
Tak jednoznacne bych to nevidel.
1) Minimalne zezadu ma v mych ocich Rapid jednoznacnou prevahu. Zadek ma opravdu povedeny a to bez ohledu na cenu a tridu.
2) LEDky by Rapidu slusely. Ty low-cost xenony mi prijdou, jako slepa cesta,
3) To je pravda, ale o to vice vynikne v zaplave tech sluzebaku kousek v hezke barve na 17" kolech.
4) Mozna ano, i kdyz dneska se koncern krade hlavne na dily a vzhledem k technicke spriznenosti obou modelu...
Jeste bych pridal hezci interier Rapidu. Neni to sice o moc, ale zrovna v tomhle pripade se pocita kazdy detail. [odkaz] Stredovy panel vypada preci jen o neco lepe.
jistě, na díly. A právě proto není jediný důvod, proč čornout Toledo, když vedle něj stojí 10 Rapidů kde lehce prodám nárazníky, blatníky, světla, volant, přístrojovku a dalších milion dílů, které shánějí lidi po bouračkách ;-)
To snad nemyslíš vážně, právě naopak, zadek Toleda je o tři třídy hezčí než u Rapidu liftback!!! Mnohem nižší a širší zadní svítilny totiž Toledo při pohledu zezadu opticky výrazně rozšiřují, navíc je hezčí i tvar pátých dveří s naznačenou odtrhovou hranou. Předek už tak výraznou designovou převahu nemá, ale i ten považuji u Toleda za zdařilejší! :yes:
nedělal bych z toho vědu. Zadní část Rapidu je úplně v pohodě.
Ale objektivně vzato je záď Toleda zdařilejší, lépe pracuje s hmotou a dělená světla na šířku odstraňují proporční úzkost. Tohle je prostě objektivní věc. Ale líbt se přirozeně může každému něco jiného.
Ve srovnání s Rapidem se opravdu Toledo moc povedlo, ale převis za zadní nápravou stabilitu v zatáčkách nepřidá. Možná ale stačí vypnout ESP a bude dojem lepší. Já ESP vypínám, bohužel se vždy samo při restartu zapne samo. Dojem také možná umocňuje to, že se ve VW sedí dost vzadu (velký motorový prostor - jen toho místa mezi karoserii a chladičem! a také prostorově nevyužitá zástavba agregátů - zase je lepší přístup.)
Opravdu mas pocit, ze Toledo vypada nejak vyrazne sirsi? To s temi horizontalnimi svetly je takova poucka, ale v praxi ten zadek pusobi dost lacine a vzhledem k tomu, ze ta svetla jsou umistena dost vysoko, tak celou zad opticky zvysuji, coz je to posledni, co by auto potrebovalo. Navic Rapid ma horizontalne prokopnute cele zadni viko, coz sirce taky dost pomuze. Ale myslim, ze kazdy ma pravo na to, aby se mu libilo neco jineho.
Zase ty malé dveře, málo místa na kolena pro široký střední sloupek a úzké sedáky... typická škodovka. Leze se do něho jako když Nico HÜLKENBERG se snaží dostat do formule :-).
Je divné, že má stejný motor jako krabicoidní škodovky, ale od pohledu je daleko aerodynamičtější a přitom v "-" je uváděná vyšší spotřeba. Je to nějaké divné, že by u Toleda nefixloval rychloměr? POKUD SE OBJEVÍ V TESTU NĚJAKÝ ÚDAJ V NÁVAZNOSTÍ NA RYCHLOST, JE TŘEBA TUTO MĚŘIT NAVIGACÍ!! Platí to hlavně pro auta z koncernu VW.
Tvrdé plasty nevadí, kdo z vás na ně šahá vícekrát než 5x ročně? Navíc mají výhodu, že jsou lehčí.