Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spotreba
| 21. 3. 2016 09:35
Zajimavy poznatek o spotrebe v malem toledu s celnim prurezem (predpokladam) mensim nez ma nedavno ve srovnavacce testovany a o 100kg tezsi golf a tam mela ona dvanactistovka na dalnici spotrebu skoro o litr mensi.
Nejak si nedovedu rozumne zduvodnit proc by mel naprosto stejny motor, tocici cca stejne otacky, navic v lehcim aute s lepsi "sedanovskou" aerodynamikou papat o litr vic? Vysledek bych ocekaval presne opacny. Neni jen BC toleda uprimnejsi proti tomu v golfu?

A jsme znovu u evergreenu => hodilo by se spotrebu merit pri dotankovani, jinak jsou ty pravdomluvnejsi auta za svou pravdomluvnost paradoxne penalizovana a ty co maji BC rozeneho optimistu naopak vyzdvyhovana. ;-)
Avatar - Jenik3
Spotreba
| 21. 3. 2016 09:52
Az se motor zajede, spotreba klesne.
Spotreba
| 21. 3. 2016 09:57
Při 90 km/h (na rovině samozřejmě) mám aktuální spotřebu 4.2. Co jezdím po dálnici z Opatovic do Prahy 130 km/h GPS, tak mám v podstatě vždy průměr 6.1 nebo 6.2 dle BC.

Najeto 12 000 km.
Spotreba
| 21. 3. 2016 11:26
Dle BC...
... a dle dotankovani? ;-)
PS: kdyz to nezminujes predpokladam, ze pises o Toledu (rapidu).
Spotreba
| 21. 3. 2016 11:57
Dle dotankovani jsem nemeril, ale nepredpokladam, ze se to bude lisit litry, klidne to zkusim. Ano, Toledo na 16/215.
no
| 21. 3. 2016 09:35
jo, no.
Snaha byla. Je cítit.
Co si myslet...
Přečetl sem na konkurenčním serveru v rubrice bazar článek o Rapidu se stejným motorem, tam psali, že to auto bere maximálně 5 litrů... >:-[]

Podvozek skoro závodní, interiér téměř prémiový a nezničitelný, převodovka nejpřesnější na světě, brzdy dokonalé, kufr tak obrovský, že bez síťového programu tam týdenní nákup ani nenajdete...

A teď tohle o Toledu...

Závěr.

Nechtěl bych v této zemi být motoristickým novinářem. Ať dělá co dělá, stejně bude mít smradlavou žumpu na hlavě.

Takže, tohle ten nesmyslný článek a nepovedenou obhajobu pod Tipem fakt nesmázne, ale trocha objektivity a oblíbená Hondička pobavila.
Avatar - Individualita
no
| 21. 3. 2016 09:54
Vidím to podobně. Ten rozdíl mezi Seatem a zbytkem koncernu respektive Škodou prostě nemůže být takový. Vlastně MUSÍ být minimální.
no
| 21. 3. 2016 10:08
Hlavně v tom mít zdechlou 1,2 TSI a dělat z toho něco extra. Když je to jen nudnej přeznačenej Rapid bez života.
Avatar - Emel
no
| 21. 3. 2016 10:12
1.2TSI je pro Rapid / Toledo super motorizace... vlastně by se dalo napsat, že je na celém autě to nejlepší... spolu s designem.
no
| 21. 3. 2016 10:30
jel si v té zdechlé 1,2 TSI?
no
| 21. 3. 2016 11:46
Právě že jel. Sice v Rapidu, ale to je v zásadě jedno. Ať jen nekritizuju, tak ten motor není zase tak hroznej, ale tak na dojíždění do školky a do Kauflandu. Ve světle toho, že se jedná o vrcholovou motorizaci je to ale dost smutný.
Avatar - pumpkin
no
| 21. 3. 2016 12:04
Neviem s čím ho porovnávaš, ale podľa mňa je ten motor pre Fabiu, Rapid/Toledo úplne postačujúci a bol som milo prekvapený jeho agilitou.
Niektorí nad ním stále ohŕňajú nos ako keby bola stále reč o 1.2 HTP.
no
| 21. 3. 2016 12:09
S ničím ho neporovnávám jen bych ten motor bral spíš jako lepší průměr na obyčejný příměstský popojíždění než vrchol nabídky do Rapida. Proti 1,2 HTP je to samozřejmě raketa.
Avatar - Emel
no
| 21. 3. 2016 12:55
Dává stovku pod deset a maximálku 200... to je vzhledem k zaměření auta víc než přiměřené.
no
| 21. 3. 2016 13:59
Když se tomu stojí na krku tak to trochu jede, ale dovedu si představit jak dlouho takovej motůrek vydrží podávat 81 kW než se začne sypat. U mě je to žebrácká motorizace vhodná tak maximálně do města. Navíc nechápu ty dlouhý kvalty. To je zase móda dávat slabým motorům dlouhý převodovky 8-s
no
| 21. 3. 2016 22:33
No jo, jenže ty se na ten motor díváš okem závodnickým a to opravdu není.

Ty dlouhý kvalty tam jsou taky kvůli spotřebě, máš malý motor k němu velký krouťák v porovnání s objemem, do toho turbo, když bys mu dal krátký, tak se uřadíš a ten motor bude dostávát čočku.

A pokud chceš takhle malý motor do města, tak dlouhý převody jsou k němu ideální, samozřejmě tím ten výkonový potenciál, který by měl, padá. Ale z uživatelského hlediska je třeba do prahy ten motor naprosto ideální.
no
| 22. 3. 2016 08:50
Ty dlouhý kvalty tam jsou úplněna***. To je dobrý pro auto, který se pohybuje hlavně po dálnicích a ne v příměstským provozu. Takhle dlouhý kvalty si dovedu představit k motoru, který má aspoň 300 Nm krouťák. Ten je hravě utáhne, Kdyby byly aspoň trochu kratší, tak je projev celýho auta mnohem živější. Dlouhý kvalty jsou do města naopak nepohodlný. Např předchozí Fabia 1,4 TDI má nesmyslně dlouhý rychlosti, takže po městě musíš jet bud 65 na trojku nebo 50 na dost vytočenou dvojku. Trojka to auto neuveze protože je při 50ce podtočená. Na druhou stranu Cimbu z toho motoru umí udělat přes 90 kW. Jel jsem s tím ve Fabii (ta má ale krátkou špajzku) a jede to jak z praku. O životnosti takovýho řešení si ale velký iluze nedělám.
no
| 22. 3. 2016 10:55
Dlouhé kvalty ideální do města? Právě naopak, město je takřka jediné místo, kde se nevýhoda dlouhých kvaltů projeví. Ve všech ostatních případech obvykle jedeš natolik rychle, že se délka kvaltů nijak neprojeví, protože máš svobodnou volbu volit lehčí převod na delší převodovce a točit tedy stejné otáčky jako na vyšším kvaltu lehčí převodovky - tam na zpřevodování v podstatě vůbec nezáleží. Ve městě ti dlouhé převody akorát způsoby velké přeskoky mezi kvalty a nemožnost najít ideální převod pro některé rychlosti.
no
neregistrovaný "SR20"
| 23. 3. 2016 18:20
Súhlas, s pulsarom musím kôli dlhým kvaltom do niektorých zákrut po meste dávať jednotku, čo som nemusel ani na htp.
no
| 21. 3. 2016 12:22
No a na co jiného by jsi toho Rapida a Toledo, chtěl to auto používat, to je právě na běžné ježdění po městě a auto pro obyč. rodinku.

Pokud s tím chceš trhat závodnické rekordy, tak na to jsou přece jiná auta a ne zrovna rapid a toledo.:-)
Avatar - iudex
no
| 21. 3. 2016 12:39
Omyl, vrcholná motorizácia je 1,4TSI.
A ako už uvádzali ostatní, silnejšia 1,2TSI je prekvapivo dynamický motor, notabene pre ľahké auto typu Rapid.
no
| 21. 3. 2016 13:53
Ta je ovšem jen v automatu a navíc za cenu silně odporující zdravýmu rozumu.
Avatar - Enthusiastic.driver
no
| 22. 3. 2016 09:43
Kdybychom přijali tezi, že 1.2 TSI je skutečně zdechlá, pak bych se rád zeptal, které auto v podobné cenové relaci zdechlé není?

Souhlas s ostatními, 1.2 TSI je velmi příjemná a živá motorizace, delším převodům navzdory.
no
| 22. 3. 2016 10:31
Já se nebavím o cenový relaci. Jen konstatuju. Jel jsem s tím a nadšenej jsem z toho nebyl. Koupit bych si to nemohl, protože bych ten motor zřejmě brzo utýral. Nicméně taková 1,4 TSI jede o poznání líp, sice tomu motoru chybí výkonová špička, což by mi asi trochu vadilo, ale jinak je příjemně svižnej.
Avatar - Emel
no
| 22. 3. 2016 10:54
O cenový relaci se bavit musíš. U Tipa píšu, že by byla fajn ta atmo 1.6 81k s manuálem... a u GT-86 zase, že je 2.0 147kW slabá.
no
| 21. 3. 2016 10:03
Prijde mi to stejne. Narychlo sejmout neco z koncernu, at tem fiatistum (nebo antikoncernistum) trosku spadne tep.
Me jen zarazi, jak to u seatu jde. Najednou to nezere do peti litru, najednou je ten interier laciny a nejednou to za tech 360 tis. je pomerne drahe. Kdyz se pod to nikdo nemusi podepisovat. Na druhou stranu vam tu praci nezavidim, to ano.
Ja bych mel jen jednu prosbu. Az bude srovnavaci test tipa. Tak tam nechci videt ani fluence, ani p301 ani seat toledo (i kdyz je to to same). Chci tam Rapid!

"Potěšení z jízdy bohužel kazí protivně lehký chod pedálů, pokud jsem si vzal místo bot na řízení klasické, téměř jsem necítil chod pedálu plynu, u spojky je to pak ještě horší. Ten samý problém měl nedávno i Touran, tak to možná bude rozsáhlejší koncernový probl… Chtěl jsem říct, výhoda."
- pobavilo :-)
Nicmene nadava na to i moje sestra (ktera je presne definici obycejneho ridice), nedavno kupovala auto a to byl duvod, proc nechtela koncern, zcela vazne....
no
| 21. 3. 2016 10:25
Jak najednou? Na tebou vyjmenovana negativa tu nadavaji uz od premiery. Jmeno autora je taky uvedene, tak nevim, o co jde.
Avatar - Michal Fokt
no
| 21. 3. 2016 10:38
Je to určitě tak, netoužím po ničem jiném než si to vyžehlit u pěti dopálených fiatistů. ;-)

Realita je poněkud prozaičtější - Tipo není žádný zázrak a totéž platí o Rapidu. Srovnávací test těchto dvou lowendových modelů, které osud svedl dohromady coby konkurenty, bude určitě zajímavý.

Nevím, jak jste to myslel s tím podepisováním, pod testem podepsaný jsem a za zjištěnými skutečnostmi si stojím. Moc mě nezajímá, co si kdo kde o čem přečetl, mám nějaký styl psaní a nějaká měřítka, možná je úplně ocení jednotlivé značkové komunity, ale ten, kdo vybírá auto, snad ano.
no
| 21. 3. 2016 10:53
Aha pardon, vetsinou je zobrazen primo clovek namisto ikonky auto.cz, tak to se omlouvam.
Abychom si rozumeli, me ten test prijde dobry. A tipo rozhodne neni zadny zazrak (nebo jakekoliv jine budgetove auto, proto je budgetove). Nejsem fanda zadne znacky.
Problem rapidu je, ze v minulosti nejen ze byl srovnavan s vozy ze segmentu C, ale on je i porazel. Navic jeho cena je cokoliv, jen ne budgetova.
no
| 21. 3. 2016 10:55
Tak je to správné, tak to má být (tentokrát bez ironie). Zase se ale nemůžete divit kolegům, Rapid je tu v recenzích vynášen do nebes, takže je Vaše střizlivé hodnocení překvapením (tedy pro čtenáře zdejších testů, ne pro někoho, kdo tím lowcost vozidlem měl čest jet). Samozřejmě se ale vtírá jisté podezření, že by přelepením znaku na kapotě stoupl počet hvězdiček minimálně o jednu...
no
| 21. 3. 2016 10:56
No, pár Fiatistů mi to tak ani nepřišlo. Mimoto, třeba já vůbec nebyl naštvaný, což je patrné z toho co sem napsal (dva příspěvky, z toho jeden Vás zastávající se v jednom ohledu), spíš je to tak nějak to pověstné zlomení hole nad Vámi.

Teď Vám tady dojedou poslední penízky za spamy a pak, pokud ostatní budou reagovat stejně, tadá sešup za reklamy a podobně, protože ten hnůj prostě nikdo číst nebude a už vůbec ne na 4x proklikávat.

To je spíš ten háček, který vidím já. Ale budiž.
Avatar - Michal Fokt
no
| 21. 3. 2016 12:04
Zbytečně to zveličujete. Asi jsou i výjimky, ale lidé z automobilek moc dobře vědí, jaká jejich auta jsou. Ne, že by neviděli rádi, že se občas něco vynechá, ale určitě to není o tom "nebudeme u vás inzerovat, protože píšete pravdu".

Ať už si myslíte cokoli, ani jednou se mi nestalo, že by mi nadřízený v jakékoli redakci (a že jsem jich prošel dost) řekl, že je třeba, aby test vyzněl nějakým způsobem. Jiná věc může být tón, celkové ladění, popřípadě použití některých výrazů, co mohou být vnímány citlivěji, takové korekce běžně probíhají, protože tvůrčí práci momentální rozpoložení určitě ovlivňuje a autor ho nemusí vždy plně vnímat.
Avatar - Enthusiastic.driver
no
| 22. 3. 2016 09:45
Wolffe, ty už jsi i SEO odborník? >:-[]
Avatar - Ozzman
no
| 21. 3. 2016 11:57
Dnes sem poprvé Tipo viděl na zivo,jak tu někdo psal minulé, je vystavene v Bruselu na letišti. Řekl bych v top výbavě v hnedostribrne nebo nazlatle metalize a s klidem mužů říct že kupovat auto v této třídě tak mě to ani neláká projet. Auto na mě působilo jako vůz pro střední východ typu 301. Řekl bych že fiat je hezčí ale Stejně. Jsem zvědav na kombík. V této třídě ss mi víc líbí Fluencene nebo testované toledo. Protoze I pres bidu v interieru to z venku vypada dospeleji. Fluence no prijde jeste solidnejsi.
Avatar - 3_diamanty
no
| 21. 3. 2016 12:39
ja som tipo videl asi pred dvoma tyzdnami u nas na parkovisku nedaleko... a uz na prvy pohlad je jasne ze to nie je zrovna plnohodnotny konkurent golfa ani astry .... je to presne auto na styl rapidu.... inak ano aj fluence posobi inak kedze je robeny priamo natahnutim klasickeho meganu .... fluence je solidnejsi suhlas.... ale za mna radsej tipo ako rapid... pride mi ze tipo je robene ozaj inak ako rapid ... u tipa na to idu inak a tento sposob navrhu rodinneho vozu mi z pohladu tipa sedi ovela lepsie ako rapid ktory je uz moc uzky a technicky az moc zastaraly ... o fadnosti v kabine skody a jej cenach ani nehovoriac .... ono ako pisem... fiatu to bravo bude nadalej chybat... na tom sa nic nemeni... ale tak co uz....

trosku je zvlastnostou aj to... ze okrem brava sa uz kasle aj na punto... niekdajsi superseller a velku legendu ... dost mi je zahadou preco tieto najpredavnejsie segmenty fiat dnes uz ignoruje ... lebo mohol v eu uz uplne inde ako je dnes...
Avatar - Emel
no
| 21. 3. 2016 12:48
Tak jsou to tedy konkurenti na dně kompaktního segmentu nebo nejsou :-) ?
no
| 4. 9. 2016 22:45
K té ceně. Před měsícem jsem si koupil Toledo 1,2 TSI 81kW ve výbavě Style, kromě kůže a LED osvětlení max. výbava za cenu /větší sleva/ 369.900,- kč včetně DPH. Když jsem tuto výbavu porovnával u Rapida, musel bych připlatit po veškerých slevách téměř 51.000,- korun.
no
| 21. 3. 2016 10:49
V posledním testu na zdejším webu měl Rapid liftback se stejným motorem s jízdou městem a dálnicí průměrnou spotřebu 6,5 litrů. To, kde jezdíte, ovlivňuje spotřebu značně.
Avatar - Michal Fokt
no
| 21. 3. 2016 11:52
Na průměrnou spotřebu nelze brát zřetel vůbec, s žádným autem nepojedete s odstupem času stejně jako dříve s jiným, liší se i to, jak vám auto sedne a jestli ve vás vyvolá nějaké emoce, kterým dáváte větší průchod, než jindy. Relativně nejpřesnější je jízda ustálenou rychlostí.
no
| 21. 3. 2016 14:18
Však to nebyla kritika. Byla to spíše narážka na těch pět litrů výše. Chtěl jsem se Vás zastat. Škoda, že to při testech v redakci pokaždé píšete jinak, např. vždy neuvádíte spotřebu při jízdě ustálenou rychlostí. Jinak je mi jasné, že spotřebu ovlivňuje řidič. :-)
no
| 22. 3. 2016 09:18
Jediny "problem" tohto auta je to, ze nema na cumaku ten spravny znak. Keby niekto pred testom vymenil tu preseknutu zizalu za okridlenu slepicu, hned by si videl 4 a pol hviezdy a spotrebu o liter nizsiu!
no
| 22. 3. 2016 10:59
Ee, to by nepomohlo, v tomto případě by tam muselo být hranaté H :-)
no
neregistrovaný "SR20"
| 23. 3. 2016 18:22
Touché.
zbytečná pravopisná chyba
| 21. 3. 2016 09:58
nechci být moc hnidopich, ale v poslední době se tady na serveru objevují některé perly. Může mi někdo vysvětlit, jak vypadá turbodymychadlo?
zbytečná pravopisná chyba
| 21. 3. 2016 10:47
Biturbo, jen s o něco tvrdším chodem >:D
Avatar - AUDIRS6
zbytečná pravopisná chyba
| 21. 3. 2016 11:09
to bude asi turbo pouzivane v starych naftakoch, ktore nemali DPF alebo boli vykuchane a pripadne cipnute. Poznas to podla dymu, ktory spoza nich vychadzal pri prudkej akceleracii. >:-[]
V benzinaku by som tento "typ" turba necakal. >:D
Avatar - Bertold
Len tak narýchlo
| 21. 3. 2016 10:49
Fabia III Combi s týmto motorom, na 215-kach letných a rovnako tak na 185-kach zimných pneumatikách, dokáže pri dôslednom dodržiavaní rýchlostných limitov a predvídavej jazde na trasách dlhších ako 20 km a mimo diaľnic jazdiť so spotrebou 4,3-4,4 l/100km. A motor netreba nijako zvlášť zabiehať. Túto spotrebu som dosiahol už pri prvej jazde (115 km), keď na štarte na počítadle kilometrov svietilo číslo 20.

Pri svižnej jazde mimo diaľnic, kde plus mínus dodržiavam rýchlostné obmedzenia a na "voľnej" ceste 110-115 km/h s nejakým tým "zbytočným" predbehnutím sa spotreba pohybuje na úrovni 5,2 l/100km.

Doposiaľ som najazdil 2500 km cca. 1/5 mesto (4 km trasy na studený motor 6,5-7l/100km) a zvyšok dlhšie trasy mimo diaľnic. Priemerná celková spotreba je podľa palubného počítača 5,3 l/100km. (V Seate Altea XL 1,4 TSI som presnosť koncernového pal. počíta kontroloval po 7000-8000 km a rozdiel bol len 0,1 l/100km)

Spotreba nie je to, čo by sa na tomto motore malo kritizovať. (Toto Toledo malo pneumatiky 215-tky, predpokladám, že zimné.)

Plochá krivka krútiaceho momentu v takomto aute určite neničí emócie, skôr naopak. Emócie dokonale ničí napríklad „oblá“ krivka krútiaceho momentu Fabie I 1,4 16V (74kw) „Petrolhead“ si pri TSI môže skôr sťažovať na plochú krivku výkonu pri maximálnych otáčkach. Toto nechytí za srdce, ale je to veľmi efektívne. Motor dokáže napriek „neideálnosti“ prevodovky s istým limitovaným počtom prevodov pracovať dlhý čas na maximálny výkon.

Mal by som k tomu aj viac, ale nemám už čas.
Len tak narýchlo
| 21. 3. 2016 11:04
Bez toho, aniž bych s tím autem jel, tak na základě zkušeností s jinými TSičky a turby obecně si tipnu běžnou spotřebu při normální svižné a nešetřílkovské jízdě odpovídající dané třídě auta a výkonu motoru na 6,0 +/- 0,2 litru.

A ty emoce jsou tam popsány trošku zvláštně, neboť jsou zmíněny ploché křivky momentu i výkonu. Kdy emoce zabíjí jen ta druhá - plochý vršek typický pro prakticky všechny TSi. Naopak plochý točivý moment znamená plynulý (a pocitově přirozený) nárůst výkonu. Problém je v tom, že plochá křivka momentu se prakticky v mžiku mění v plochou křivku výkonu, tzn. auto, které v širokém spektru otáček plynule táhne, najednou pocitově "umře".
no way
| 21. 3. 2016 10:53
keď vychádzam z jasných faktov, je to natiahnuté béčko lowendovka za cenu céčka. Už len za toto neradím toled/rapid do zostavy pri uvažovaní.
no way
| 21. 3. 2016 10:54
Přesně :yes:
no way
| 21. 3. 2016 11:02
Překrývání tříd je běžná věc, uvedu jednoduchý příklad z našeho prostředí, za cenu Škody Octavia můžete mít Škodu Superb. Každý má při výběru jiné priority.
no way
| 21. 3. 2016 11:26
Ano, takže lépe vybavený mainstrem C vs. hůře vybavený mainstrem D. Cajk.

V případě dvojice Rapid/Toledo se bavíme o lowendovém B (chceš-li pomezí B/C) za cenu klidně i lépe vybaveného a silnějšího mainstreamového C. Pokud ani tomuto potenciální kupec nerozumí, jeho blbost. A jeho promrhané peníze.

Jedinou relevantní prioritou, kterou si umím představit je postoj - "Chci Škodovku/Seat. Za každou cenu". Doslova za každou cenu...
no way
| 21. 3. 2016 11:29
cenové prekrývanie tried je normálne, ale cenové prekývanie plnohodnotnej C natiahnutej B pri porovnateľnej výbave by normálne byť nemalo. Ja to volám oyeb.
no way
| 21. 3. 2016 12:13
Pokud beru Octavii jako plnohodnotný segment C, tak při podobné ceně nemá porovnatelnou výbavu jako Rapid/Fabia.
no way
| 21. 3. 2016 13:06
no a sme zas pri tom, čo je nová oktávka zač. U škody sa strieľa segmentami od pásu.
Fabka B, Rapid C Oktávka? alebo Fabka B, Oktávka C, Rapid? Ak chceš mať jasno, neber ako etalón oktávku/škodovku, ale napr. astru. A si na cca rovnakých cenách ako rapidtoledo.
no way
| 21. 3. 2016 13:54
Octavii neberu jako etalon, začal jsem s příklady od Škody, tak jsem jen pokračoval. Jinak samotná Škoda bere Octavii jako nižší střední. Fabia-Rapid/Polo/Ibiza-Toledo/A1 malé vozy (segment B), Octavia/Golf/Leon/A3 nižší střední třída (segment C), Superb/Passat/nic/A4 střední třída (segment D). Pokud vezmu Rapid/Toledo jako natáhnuté malé vozy. I Astra HB při porovnatelné výbavě stojí více.
no way
| 21. 3. 2016 15:21
ok, ja som vyššie výbavy presne nevyzisťoval, za to mi rapidtoledo nestojí, Ale platí, za cca 12 700 e mám základnú astru/leon so všetkým čo potrebujem s obstojným motorom a cca za to isté základný rapidtoledo a to je na diskusiu.
Avatar - Jenik3
no way
| 21. 3. 2016 18:25
Nebyl by konkretni priklad toho, co se porovnava a kolik to stoji?
Napr. toledo ma nadrz 55L, astra 48L a octavia 50L.
no way
| 21. 3. 2016 14:03
Přidal bych jednoho konkrétního konkurenta.
Momentálně Toyota Corolla 1,6l 97kW, paket Trend+ (kromě kůže a skleněné střechy vlastně všechno myslitelné ve výbavě) stojí cca 400 000 kč. Interiér Oktávky, jen trošku menší kufr a levnější jak Toledo/rapid. Celkověš to ten koncern s cenama přehání. Smutné na tom je to, že mu to zákazníci žerou (pro mě z nepochopitelného důvodu...).
Avatar - Jenik3
no way
| 21. 3. 2016 18:35
Corolla 1.6 Valvametic Trend+ stojí 433k. K tomu navigace za 17k a jsi na 450k.
[odkaz]

Obe auta max rychlost 200 kmh, zrychleni 10s, nadrz 50 a 55 L, rozmerove je corolla vetsi o 10 cm (4.6m/270 cm).
no way
| 21. 3. 2016 19:58
Koukal jsem na to v sobotu, v Toyotě měli nějakou víkendovou akci a tahle Corolla byla bez navigace za 402 000 ;-).
no way
neregistrovaný "SR20"
| 23. 3. 2016 18:27
Zjavne testovali nepredajné, novinárske Toledo. Podobne ako minule v podobnej cene rapida. Virtuálne auto, existujúce iba v konfigurátoroch, reálne by normálny zákazník už za tú cenu pozeral na Astru, Ceed, Corollu, ....
Avatar - .StenLi.
Proc jit s davem a kupovat Rapid/Toledo?
| 21. 3. 2016 10:56
Ak je Astra o triedu lepsia a lepsie vybavena v zaklade ako dokonca o 200eur drahsi Rapid/Toledo a pritom nema klimu, el. spataky s vyhrievanim, LED denne svetla, bluetooth ani len dialkovo ovladany central, a niekto (obrovska cast cechov a slovakov) si aj tak kupi Rapid/Toledo.. tomu sa hovori ist s davom oviec :-) Pri snahe VAG dorovnat vybavu ide cena hore, su znamy zlavami ale Opel teraz dava 15 az 18% zlavu podla vybavy a mat o triedu lepsie auto ktore v mnohom poraza Golf a este usetrit (a kludne spavat bez TSI).. to musi byt pre kazdeho rozumneho cloveka jasna volba :-)
Proc jit s davem a kupovat Rapid/Toledo?
| 21. 3. 2016 11:17
Jenže dnes je moderní nemyslet. :-!

Jinak máš samozřejmě pravdu, jen bych to rozšířil - každé auto z mainstreamového C segmentu s podobnou (či lepší) motorizací a podobnou (či lepší) výbavou za - a to je nesmírně důležité - podobnou (či nižšší) reálnou cenu je výrazně, výrazně lepší volbou. V tu chvíli, za splnění výše popsaného, koupí Toledo/Rapid pouze hejl.
A upřímně - že v rámci cenové politiky VAG těch variant, co výše popsané splňují, je... A nejen HB (možné námitky ohledně velikosti kufru), ale i kombíky...
Dotaz na pana Fokta
| 21. 3. 2016 11:11
Jednu věc bych měl zmínit na začátku - toto je ten Rapid který jsem já cca před rokem jel, tohle je to auto co jsem řídil. Díky pane Fokte, tento test patří mezi ty, které může brát případný zájemce o nový vůz coby relevantní vodítko. Včetně reálného zhodnocení cenové politiky koncernu v ČR. Bohužel, těchto testů je na ACZ méně a méně.

Dotaz na spotřebu - kolik měl testovaný kousek najeto? Jak je možné, že stejný motor, se stejně (či velmi podobně) dlouhými převody a v lehčím voze (dokonce myslím že i stejná šířka pneu...) si bere ve 130 km/h o 1litr (!!!) než v nedávno testovaném VW Golf (nájezd 4tkm)?
Jak jste měřil - alespoň jste počítal v rámci dotankování, nebo jako kolega Mička jen přes PP?
Tohle mi prostě hlava nebere...

Ps.: Sympatické kterak si stojíte za svým v rámci segmentárního zařazení dvojice Rapid/Toledo. Osobně ji vnímám na pomezí lowcostového B/C (v žádném případě plnohodnotný C), jste tedy ještě radikálnější. A rozhodně jste (alespoň v ČR) v menšině.
Avatar - Michal Fokt
Dotaz na pana Fokta
| 21. 3. 2016 11:48
Bohužel i já měřím spotřebu pouze "odezíráním", z ekonomických důvodů nelze provádět měření reálné spotřeby na delší vzdálenosti (na kratší je to také dost nepřesné). Vodítkem pro mě je ale malá pomůcka - nechávám vždy, pokud to lze, jeden palubní počítač nenulovaný po celou dobu testu a podle velikosti nádrže a přibližného dojezdu podle BC srovnávám dopočítanou spotřebu s BC. Není to pochopitelně přesné, může tam být rozdíl dvě-tři deci, ale ne třeba litr.

Jinak ale tomu rozptylu u turbomotorů také nerozumím, pokud občas projíždíte třeba spritmonitor, zjistíte, že silnější verze těch samých motorů mají ve stejných autech mnohdy menší spotřebu, než ty slabší a liší se o spotřeba modelu od modelu. Svou roli hraje určitě i aerodynamika a typ obutí, ale i teplota vzduchu a tlak, jakkoli by na to turbomotory měly být citlivé méně.
Dotaz na pana Fokta
| 21. 3. 2016 12:16
Z ekonomických dôvodov. Tak sa mi na jazyk tisne po sedliacky otázka, prečo to sakra robíte, keď na to nemáte? Tu stále niekto nechápe, že čitatelia volajú po kvalite namiesto kvantity? Spravte radšej jeden poriadny, poctivý relevantný test namiesto štyroch polovičných, neúplné alebo nepresné informácie doplnené často predsudkami a osobnými preferenciami testérov sú akurát na zlosť. Holt článok s vysokou návštevnosťou musí za niečo stáť, a ak má za niečo stáť, treba doň aj čosi investovať.
To nie je osobná poznámka na Vás, to je poznámka na tých hore, čo o tom rozhodujú.
Avatar - Enthusiastic.driver
Dotaz na pana Fokta
| 22. 3. 2016 09:53
Je vidět, že o ekonomických zákonitostech internetu nemáš ani tucha :-)
Dotaz na pana Fokta
| 21. 3. 2016 13:25
Děkuji za rozsáhlou a smysluplnou odpověď.

Měření dle PP je špatně, ale alespoň něco - to se cení. Mohu se zeptat jaký byl Vámi zjištěný rozdíl.

Takže u toho rozptylu spotřeby nejsem jediný, kdo nechápe... Co, ten nájezd, to nějak zapadlo. Nebylo to auto náhodou úplně syrové?
Avatar - AUDIRS6
Dotaz na pana Fokta
| 21. 3. 2016 13:44
Nechcem byt hnidopich, ale keby sa chcelo, tak sa da ratat aj spotreba z dotankovania:
Stacilo by po prevzati vozu ho nafulovat do plna, ODVÁŽIŤ, a zajazdit nejaky preddefinovany testovaci okruh na zistenie spotreby. Myslim, ze uz tu niekedy boli publikovane metodiky nejakeho podobneho auto-casopisu, alebo dokonca nejakeho vaseho ustavu, kde mal ten okruh asi 160 km a boli v nom zahrnute vsetky 3 casti - mesto, mimo mesto, dialnica kazdy po cca 1/3.
Po absolvovani tohoto spotreboveho okruhu by sa auto dofulovalo znova, vypocitala sa spotreba porovnala sa s PP a potom uz by sa testovalo "pre radost". Pocas tychto 160 km by ziadne auto hadam nezozralo take financie na spotrebe, ktore by si redakcia nemohla dovolit "utratit". :-!
A kedze nepredpokladam ani to, ze preberate auta so suchou nadrzou, za tie zvysne kilometre by ste minuli paliva priblizne tolko, aby ste auto vracali s podobnym stavom v nadrzi...
To fakt nieje v redakcii nikto, koho takyto, alebo podobny system napadol ??? 8-s
Dotaz na pana Fokta
| 21. 3. 2016 13:58
Upřímně - také mě tohle řešení už napadlo. Otázkou je, zda v tomhle nebrání testérům nadřízení. Proto jsem docenil snahu autora o nějakou kontrolu, ale jinak s tebou samozřejmě souhlasím - je to řešitelné.
Avatar - Blue Sun
Dotaz na pana Fokta
| 21. 3. 2016 15:02
Tohle dělají při testech v Automobil Revue. Mají stanovený okruh, který jezdí, mají čerpačku, na které tankují.
Avatar - AUDIRS6
Dotaz na pana Fokta
| 21. 3. 2016 15:07
hmm..., a preco s tym teda ma problem #1 na CZ & SK webe ? :-!
Dotaz na pana Fokta
| 22. 3. 2016 09:09
Změřit úbytek paliva je problém. Tankování do plné není moc přesné. U nafty je další problém, že zrovna se může začít čistit filtr a spotřeba stoupne. Pro začátek by stačilo měřit ujeté km navigaci a údaje o spotřebě by se zpřesnily tak o cca 75%.
Avatar - Blue Sun
Dotaz na pana Fokta
| 22. 3. 2016 13:20
Ale i to čištění filtru spadá do běžného provozu a řidič s ním musí počítat.
Avatar - Enthusiastic.driver
Dotaz na pana Fokta
| 22. 3. 2016 10:05
Tohle by byla asi nejpřesnější metoda, kdybychom ovšem žili v ideálním světě. Reálně by to stejně bylo +- x deci...

1. střídají se nám roční období, velká zima i velké horko ovlivňují spotřebu
2. co když bude foukat sviňa protivítr?
3. doprava může být různě intenzivní
4. velikost kol a penumatik, nahuštění pneumatik
5. pěnění paliva při tankování
6. na které benzínce mají pravidelně KALIBROVANOU váhu s váživostí 3 tuny a chybou max. 0,5 kg?
7. každý redaktor má jinou nohu a i při pokusu o stejný rychlostní průměr na stejné trase může být klidně půl litru rozdíl
8. syrovost/zajetost motoru

Těch faktorů je zkrátka tolik, že ve výsledku je úplně jedno, jestli to bylo odečteno z palubáku nebo získáno nějakým měřením. VŽDY to bude spotřeba přibližná.
Avatar - AUDIRS6
Dotaz na pana Fokta
| 22. 3. 2016 20:40
veď je to len môj návrh, ktorý, ako som sa už ale medzičasom dozvedel, praktikuje aj konkurenčný web a myslím, že aj nemecké médiá...
1. - rozumný čitateľ pochopí...
2. - uvedú sa poveternostné podmienky a platí bod 1
3. - platí bod 2 s uvedenými podmienkami premávky
4. - vždy predpisovo - tam nieje o čom, ich rozmer... - bod 1
5. - dotankovanie na "3 cvaknutia pištole" sú myslím dostačujúce...
6. - z pumpy, ktorú si na tieto merania vyberú ( čo najbližšie ku Dekre ) by to nemalo byť absolútne relevantný problém ( keby aj 5 km ). Proste považovať nádrž za plnú pri nájazde na ich certifikovnú váhu, odrátať, dorátať, prepočítať...
7. - toto je asi jediný relevantný problém - ale riešiteľný - testér uvedie, ako jazdil. ( Predpoklad by mal byť, že jazdil "plynutím s premávkou" a občasným obiehacím manévrom, pokiaľ to okolnosti a premávka dovoľuje...blááá, blááá... chápeme sa ?
8. - stav počítadla najazdených kilometrov považujem za 1 zo základných podmienok k dotvoreniu si relevantného obrazu o prebiehajúcom teste.

Áno, faktorov je veľa, ale ako vidíš, až na 1 som ti všetky eliminoval.
Proste: Kde je vôľa, je aj cesta... ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
Dotaz na pana Fokta
| 23. 3. 2016 08:26
Jak eliminoval? To že se vypíše - byl provoz, foukal vítr, motor byl syrový - mi je reálně k čemu? znamená to, že to přidalo na spotřebě litr nebo jen půl? Je reálně úspornější auto, které v létě za ideálních podmínek žralo 6,5 nebo jiné, které v zimě na velkých kolech při páteční špičce a s najetými 20 kilometry žralo 7,7?

ad4 - jasně, že předpisové, ale u jedné konkrétní motorizace modelu můžeš jezdit na 15" úžovkách i 18" hustokolech :-)

Imho je spotřeba v týdenních novinářských testech vždy jen orientační. A ty testovací okruhy na spotřebu mi taky přišly strašně fajn pro porovnání, ale jen do té doby, než jsem si něco takového zkusil učinit na vlastní kůži. Během měsíce, 3x identická trasa s identickým autem a pokusem o identický styl jízdy. Rozdíl naměřených spotřeb byl 0,6 litru - to mi přijde strašně moc.

Stručně - těch porměnných tam je tolik, že mě údaj z PP vůbec neuráží.
Dotaz na pana Fokta
| 22. 3. 2016 09:22
Osobně si myslím, že typ obutí hraje opravdu velkou roli. Valivý odpor pneu je dán jejich deformací, tj. menší odpor by měly mít pneu příčně drážkované a z měkké směsi. Proč tedy letní "eco" jsou z 99% drážkované jen podélně? Dochází u nich tak k daleko větším odporům při jejich deformacích (analogie - klínové řemeny s příčnými drážkami pro snížení odporu).
Avatar - Emel
Dotaz na pana Fokta
| 22. 3. 2016 09:39
Jak jsi přišel na to, že měkčí směs by měla mít menší odpor? Naopak, u měkčí směsi dojde k větší deformaci a to povede k většímu valivému odporu. Je celkem známá věc, že ocelové kolo na ocelové kolejnici má zásadně menší valivý odpor než jakákoli pneumatika...
Proč by si někdo kupoval Rapid/Toledo?
| 21. 3. 2016 11:14
Pokud člověk vezme rozum do hrsti a před výběrem nového auta si opravdu pořádně proleze nabídku plnohodnotné nižší střední (vč. skladovek!), nutně dojde k závěru, že vzhledem k jejich cenám nedává koupě kostrukčně badgetového Rapidu/Toleda absolutně žádný smysl. To by ta auta musela být minimálně o 30-40 000 levnější, teprve pak by jejich ceny aspoň trochu odpovídaly nabízené protihodnotě. Jediný důvod, který by snad přicházel v úvahu jako argument pro Rapid/Tipo je karoserie typu liftback (pokud tedy na ní někdo trvá) či úzký vjezd do garáže (jinak je malá šířka těchto modelů jen pro zlost, nemluvě o těch legračně malých kolečkách). :-!
Proč by si někdo kupoval Rapid/Toledo?
| 21. 3. 2016 11:18
Na liftback je jednoduchá odpověď - kombi. I tak se dostaneš u řady konkurentů na lepší ceny :-!

Pokud tedy ausgerechnet nechceš liftback, to pak jo...
Proč by si někdo kupoval Rapid/Toledo?
| 21. 3. 2016 11:28
Jasně, máš samozřejmě pravdu, i levných kombíku je v plnohodnotné nižší střední dostatek. :-!
Proč by si někdo kupoval Rapid/Toledo?
| 21. 3. 2016 11:57
Dostatek jich rozhodně, když pominu Korejce, není.
Avatar - Emel
Proč by si někdo kupoval Rapid/Toledo?
| 21. 3. 2016 12:45
Přesně, ten dostatek je vlastně Hyundai + Kia. Tam se potvrzuje to co jsem psal (nejen já) už při uvedení 1.0TGDI - trošku přestřelili, takže teď je na TGDI největší sleva a ve finále je s cenou pod 1.6GDI. Nicméně i po slevě je kombík s TGDI za 370, navíc pokud můžu soudit z poslední návštěvy na salonu, u akčních cen už se pak o dalších slevách moc bavit nechtějí.

Na druhou stranu, třeba Pulsar umí slušný kufr i bez kombíku.
Avatar - woody-alien
Proč by si někdo kupoval Rapid/Toledo?
| 21. 3. 2016 13:49
Ne tak docela, za cenu toho testovaného Toleda se už dá vybírat mezi kompaktními kombíky nejen u korejců. Určitě třeba 308 SW nebo Focus. [odkaz]
Proč by si někdo kupoval Rapid/Toledo?
| 21. 3. 2016 14:05
Tak to je spíše všeobecný problém testovaných aut, např. za cenu testovaného auta z nižší střední obvykle dá pořídit střední třída. Jenže lidé často testy berou jako všeobecný fakt.
Proč by si někdo kupoval Rapid/Toledo?
| 21. 3. 2016 13:30
Ale je, jen hledat...

Ps.: Na začátku loňského roku jsem za peníze, co stojí testované Toledo (myslím ten konkrétní kus) málem koupil jiný liftback - Mondeo minulé generace s Ecoboostem 1,6T 160Hp ve střední výbavě (takže např. sedadla s Alcantarou, bederní opěrka v elektrice, vyhřívání všech sedadel...).

Vím, je to extrém. Vím, byl to výběhový model. Ale upřímně - proti Rapidu/ Toledu. :-!
Proč by si někdo kupoval Rapid/Toledo?
| 21. 3. 2016 14:27
Tak na takové nabídky narazíte vždy, je vždy spravedlivější porovnávat auta, která jdou do výroby, protože i auta z koncernu se dají koupit za jiné ceny, než bývají v testech. ;-)
Avatar - aproximus
Proč by si někdo kupoval Rapid/Toledo?
| 21. 3. 2016 11:46
je to předražená bída. a u ostatních modelů škodovky to není o moc lepší. 8-s
Avatar - Emel
Třída
| 21. 3. 2016 11:19
Rapid, Toledo, Fluence, Tipo, 301 i C-Elysee jsou kompakty. Na pomezí low a main, ale kompakty. Jsou tak uváděné ve všech statistikách, ať už českých nebo zahraničních... a ta třída nakonec není důležitá k ničemu jinému, než aby člověk to auto ve statistikách našel :-)
Třída
| 21. 3. 2016 13:35
OT - jem jsem chtěl navázal na naši minulou diskuzi ohledně sprintmonitoru - takže tam nakonec těch TCe 130 nezbylo, co? Vyfiltroval jsem si od roku 2013 (ten 2012 by mohl stále zkreslovat) a 3-4 kousky... Mimochodem, ta 1,4Turba opravdu byla žravá, pak tam ten průměr smysl dával...
Avatar - Emel
Třída
| 21. 3. 2016 14:25
Od roku 2013 s nájezdem nad 15t jich je jen 5, to je pravda... ani u jednoho z nich ale není vidět žádný výrazný pokles spotřeby po záběhu a průměr je pořád cca. 8.
Třída
| 23. 3. 2016 12:51
Hele, znovu chyba - 1,2 TCe je na trhu až po druhém faceliftu - od 2014!

Čili:

auta nad 10tkm (7 aut) - 7,28
auta nad 15tkm (5 kousků) - 7,41
auta nad 20 tkm (2kousky) - 7,04

pořád jsme výš než já, pořád je tam slušný rozptyl (dálnice bude mít sakra vliv), ale jsme někde jinde. A počet aut je z hlediska statistiky fakt žalostný, na tom se stavět nedá...
Avatar - Emel
Třída
| 23. 3. 2016 13:50
Hm, to bych tak to je fakt docela bída, těch aut už je málo. Koukal jsem do grafů a většinou je to taková pila bez ladu a skladu, klesající tendenci vidím při troše dobré vůle tady:
[odkaz]
Třída
| 23. 3. 2016 18:48
Tu pilu podle mě vždycky udělá dálnice. Podotýkám, že v těhle starých Meganech při 130ti točí 3000, u nového 2650 - tzn. spotřeba u nového bude nižší.

Na základě těchto diskuzí a testu jsem nemazal PP a počítal dotankování. Ujeto cca 1400, spotřeba 6,8 jak dle PP, tak dle mých výpočtů. A to se tam za poslední dobu projevily dvě cesty Pha-Liberec a zpět. Do těch kopců do bere víc, cca do 7,5.
Fakt nemám důvod ani ambice tu nějak kecat, prapůvodně jsem tuto informaci pod testy uváděl coby relevantní údaj od vlastníka pro případné zájemce o vůz s touto motorizací. Neb já jsem je před rokem, kdy jsem vůz vybíral, rozhodně sháněl dost těžko.
Avatar - Emel
Třída
| 23. 3. 2016 20:11
Když si udělám graf spotřeby u sebe, vypadá to stejně... u nafty je ta pila menší, protože jednak jsou i výkyvy menší a dvak se na nádrž najede víc a trošku víc se to zprůměruje.

Já ti tvou zkušenost věřím, jen říkám, že to těžko můžou redaktoři napsat jako skutečnost do testu, když k tomu nejsou relevantní data a spritmonitor to spíš vyvrací než potvrzuje.
Avatar - 3_diamanty
mne rapid/toledo
| 21. 3. 2016 11:27
v cenach na ktorych uz zacina pomaly golf ci leon alebo ceed vobec zmysel nedava.... ak by rapid ponukal nejaky rozumny zaklad za 10 tisic eur .. tak ako solidne auto pre mlade rodiny.. autoskoly.... starsi par alebo dochodcov preco nie.... ale ked si pozrieme cennik tak vidime ze rapid aj ten najzakladnejsi dnes zacina na cenach ktore su uz hodne blizke cenam golfu meganu ceedu astry mazdy 3.... ozaj neviem co by ma malo prinutit ist do rapidu miesto povedzme rovnako cenovo posadenej astry ... k comu uz kusok lepsi rapid za 15 tisic ked za tu cenu mozem mat naslapany ceed s viacprvkom alebo auto roka 2016 astru? ...

rapid mi dava zmysel tak do 12 tisic.. len skoda ze on na tej cene len zacina... fakt neviem na aku klientelu nim skoda mieri ... ale z mojho pohaldu mi tento model bez patricneho zakladu a adekvatnej ceny nedava ziaden zmysel
mne rapid/toledo
| 21. 3. 2016 11:33
No však taky prodeje Rapidu v ČR v posledních měsících rychle klesají. Hodně je oslabila povedená Fabia a další ránu dostanou, až se u nás zabydlí nové Tipo, zejména pak ve verzi hatchback a posléze i kombi. :-!
Avatar - 3_diamanty
mne rapid/toledo
| 21. 3. 2016 11:40
suhlas.. fabia uz svojimi predajmi "poziera" rapid co som tak nejak ocakaval ... aj z vasich predajov to vidim ... ale vidim to aj u nas... uz tych novych rapidov s novymi znackami vidim v okoli pomenej... za to nove fabie combi sa mnozia akosi moc rychlo ale aj kratsie hatche.... zrazu nam rapid hodne zostarol a stratil vedla fabie/octavie akosi vyznam ... navyse nezabudajme ze u nas si ludia v cene kusok lepsieho rapidu uz mozu kludne kupit vitaru a splnit si tak sen o SUV ... a ked pride nove tipo tak ma rapid po chlebe... to je fakt... a prave to ma zaujima uz dlhsie.... ako skonci nakoniec pribeh menom rapid/toledo.... ci vobec dostanu nastupcov... lebo zatial nic nenasvedcuje tomu zeby sa zacal ich vyvoj ... nehovoriac o tom ze skoda aj seat do buducna uz chystaju skor SUV a crossovery.. uvidime .. ale sucasny rapid/toledo to uz dost mozno maju zratane...
mne rapid/toledo
| 21. 3. 2016 11:40
ako píšeš on začína tam, kde astra, či leon a to je prieser. Verzia za 11 kilo e by tomu dala zmysel.
Avatar - 3_diamanty
mne rapid/toledo
| 21. 3. 2016 11:50
problem vidim v cene rapidu..... kym pouzitelny P301 si vies kupit za 9000-10 000 eur tak podobne orientovany rapid stoji 12 tisic... a kusok lepsi rapid uz vyjde kludne aj na 15 tisic bez problemov... vid cennik... suma sumarum ceny rapidu su v rozpore s lowendovo oientovanou koncepciou auta aj jeho celkovym nizko posadenym know-how.... ako za 10 tisic preco nie... bolo by to fajn... ale dat vyse 12 tisic za zakladny rapid je z mojho pohladu neschodne a nerozumne riesenie ... mozno ako investicia do buducna pre zberatela ok ... ale inak mi to nedava logiku kupovat lowendovy model za ceny plnhodnotneho mainstraemu od konkurencie
mne rapid/toledo
| 21. 3. 2016 12:02
Tak zrovna Rapid musí být logicky cenově mezi Fabií a Octavií, je větší než první jmenovaná, menší než druhá.
Avatar - 3_diamanty
mne rapid/toledo
| 21. 3. 2016 12:06
lenze rapid je urovnou know-how defakto pod urovnou vyspelejsej fabie..... lowendovy P301 je napriklad lacnejsi ako nelowendovy P208... ale lowendovy rapid uz cenu nelowendovej fabie nepodlieza.... tu vidim akysi cenovy rozpor
mne rapid/toledo
| 21. 3. 2016 13:01
V Česku je to trochu jinak, Peugeot 301 není levnější než 208.
mne rapid/toledo
| 21. 3. 2016 12:07
problém je v tom, že škodováci sa z toho celý čas snažia urobiť plnohodnotné C. Pežoťáci majú 308 a jasne definujú, prečo 301 jazdí jak rebriňák. Škodovka chce natiahnutou fabiou imitovať C, keď posunuli oktávku vyššie a to je práve nečestné a neférové. Nikdy riadne nepovedali, že je to natiahnuté lowcost B, naopak všemožne sa snažia z toho robiť C (radením do kategórií, cenou, slovníkom). :'-(
Avatar - 3_diamanty
mne rapid/toledo
| 21. 3. 2016 12:14
suhlasim... rapidom idu superit s leonom astrou ci ceedom a dalsimi autami C segmentu pritom je to auto s prednou napravou z pola a zadnou zo staruckej O1 ktore je dnes uz mimochodom kasnou uzsie ako fabia ci P208.... ocividne je cena rapidu mimo ..... lebo keby stal vrcholny rapid 12 tisic a zaklad 9 000 nepoviem nic... vid cennik P301.... zaklad jasne pod 9000 eur... a uz slusne naslapana 301 sa da kupit za 11 tisic

ono problem je presne ten ze rapid sa hra na nizsiu strednu a octavia uz pomaly na strednu... pritom rapid je konstrukcne male auto a octavia je dnes mensia ako astra kombi
mne rapid/toledo
| 21. 3. 2016 13:12
K tématu, pokud chcete pobavit, tak na českých stránkách je Peugeot 308 uveden v kategorii střední třída a Peugeot 508 jako vyšší střední. To jsem tedy koukal. 8-s
Avatar - Emel
mne rapid/toledo
| 21. 3. 2016 13:21
No to vzniklo v době, kdy Peugeot prezentoval novou 508 jako model, který nahrazuje současně 407 i 607, proto nakonec také ta 5.

301 je spolu s 308SW řazená mezi tzv. rodinné vozy, které jsou zřejmě větší než "střední třída" 308... no prostě v tom maj binec :-)
Avatar - AUDIRS6
mne rapid/toledo
| 21. 3. 2016 13:34
>:D
tak tomu hovorim teda bordel ! >:-[]
mne rapid/toledo
| 22. 3. 2016 09:00
301 jezdí jako žebřiňák? Seděl jsi už v oktávii?
mne rapid/toledo
| 21. 3. 2016 19:07
Pořád nechápu, co řešíš s cenami. Ty jen odráží to, jaký je o dané auto zájem. A třeba za 2014 i 2015 se v Česku prodalo 10x víc rapidů, než všech jeho tří francouzských konkurentů dohromady, stejně jako více než korejského dua. Podle mne, na low end a vcelku "okrajový" model k Fabii A Oktě kurňa dobrý výsledek.

A třeba srovnání s Astrou. Když vezmu Rapid Fresh za 330, tak srovnatelnou Astru (turbo, elektrony) pořídím za 377 po 50-ti tisícové ceníkové slevě.
Avatar - Blue Sun
mne rapid/toledo
| 22. 3. 2016 13:34
Srovnatelnou, nebo s bohatší výbavou? Když doplním Rapid na plusminus odpovídající motor (77 vs 81 kW), přihodím pár běžných současných prvků, jsem u Astry ve výbavě Enjoy na stejné ceně s Rapidem. A ta Astra je v té chvíli už lepším autem, než Fabia s batohem.
mne rapid/toledo
| 22. 3. 2016 17:11
Já nehodnotím, jen konstatuji fakta. A třeba ten Rapid se silnější 1.2-kou a dle mne vcelku slušnou výbavou lze reálně koupit i za 319. Pro někoho, kdo ty běžné současné prvky nepotřebuje, to může být zajímavá nabídka.
Avatar - hedvin
Hodnocení
| 21. 3. 2016 18:12
Proč má toledo o půl hvězdy míň než stejný rapid?
Avatar - rohYpnol
DEN NEZÁVISLOSTI
| 21. 3. 2016 19:40
RAPID
Kaňku jsme rozebrali dostatečně, nesmyslně velká sedmnáctipalcová kola testovanému Rapidu zbytečně uškodila. Jinak v zásadě platí to, co jsem napsal nedávno v případě Spacebacku – slabých míst je pomálu, modelové řadě můžeme objektivně vyčítat prakticky jen úzký interiér a některé lacinější detaily uvnitř vozu, ponurou atmosféru se Škodovka snaží řešit různými dekory (najdeme je také u nižších výbav).
viz [odkaz]

Plusy
Dostatečně dynamický motor
Velký kufr
Velmi přesné řazení, slušné řízení
Podélný prostor
Praktický a přehledný interiér
Minusy
Až příliš jednoduchá přístrojovka, lacinější detaily
V testované konfiguraci rázy na nerovnostech
Úzký interiér

Výsledek Rapidu? 3,5*

TOLEDO
Seat Toledo 1.2 TSI ve mně zanechal trošku smíšené pocity. Jeho jednoznačnou výhodou je, že v rámci situace na Škodovkami přecpaném českém trhu nabízí kombinaci povědomých tvarů, ale neokoukaného vzhledu, umocněného zde navíc sportovním optipaketem FR-Line za vcelku příznivých 32.500 korun, a prostornosti, těžko hledající mezi malými vozy konkurenci. Výrazným handicapem je naopak lacině působící a poměrně hlučný interiér.

Pak tu máme takovou „šedou zónu“. S 81kW dvanáctistovkou má španělský liftback z Mladé Boleslavi velmi slušnou dynamiku, ale současně poněkud vyšší spotřebu, než by se na 110k downsizovaný motůrek slušelo. Toledo dokáže nadchnout nadšené řidiče hravým podvozkem a agilitou, ale méně zkušený řidič by mohl zažít za jeho volantem horké chvilky, způsobené rozevlátější zadní nápravou.

S ohledem na to se mi zdá cena 363 tisíc korun na protažený malý vůz, koncipovaný zjevně jako budgetový, trošku vyšší, než by asi měla být. Za tyto peníze už se vyplatí popřemýšlet, jestli neoželet pár litrů v kufru a pořídit plnohodnotný kompakt.

Plusy
Neokoukaný design
Dynamický motor
Velký kufr
Přesné řazení a řízení
Zábavné jízdní vlastnosti a agilita
Podélný prostor
Minusy
Lacině působící interiér
Hluk v kabině
Prostornost v příčném směru
Stabilita zadní nápravy
Cena
Vyšší spotřeba paliva

Výsledek? Toledo 3*

ZÁVĚR? PŮL HVĚZDY SE DOSTÁVÁ ZA ŠÍP NA KAPOTĚ 8-s :-! Rapid je ideální služebák, Toledo je drahé a lepší je se poohlédnout po klasickém HB, Rapid nemá rozevlátý podvozek, Toledo ano...

No, milá redakce, tohle si za rámeček rozhodně nedáte 8-s 8-s :no:
Avatar - rohYpnol
Bezpečnostní pásy?
| 21. 3. 2016 19:50
Nerozumím koncernové politice. Lowendový Rapid/Toledo má výškově nastavitelné přední bezpečnostní pásy, zatímco ryze mainstreamový Leon nikoliv, Ateca a zřejmě i nástupce Yeti taky pásy napevno...

Vidí v tom někdo logiku?
Bezpečnostní pásy?
| 21. 3. 2016 22:57
Velmi dobrý postřeh, taky jsem se tomu divil. Celé je to asi o koncernové politice. Chudák Seat nesmí výškově stavitelné pásy dávát do žádného svého modelu, aby byl dodržena koncernová pyramida "shora-dolů" Audi-VW-Škoda-Seat. Proto taky mají Seaty vždy nejméně hodnotně působící výplně dveří. Jenže Toledo je dvojče Rapidu, kde by předělání pásů na verzi bez výškové regulace asi neúnosně drahé (úpravy sloupku, odlišný interiérový plast atd.). Takže asi proto. :-! Vsadím se, že Ateca bude mít výškovou regulaci pásů taky, protože zase půjde o dvojče s novým Yetim. :-!
Avatar - rohYpnol
Bezpečnostní pásy?
| 21. 3. 2016 23:33
Ne, právě že Ateca to výškové nastavování pásu nemá [odkaz]

Takže celé to nedává logiku, když nemá Ateca, nebude mít na 99% ani nástupce Yeti... Zatímco lowendový Rapid ano.
Avatar - twistedTSD
Bezpečnostní pásy?
| 22. 3. 2016 18:31
Určitě si nemyslím, že by VW nějak vymezoval Seat pod Škodu. To už je pravděpodobnější, že došlo po vyvinutí Rapidu ke změně politiky katování kostů.
Avatar - rohYpnol
Proč jednoznačně Toledo
| 21. 3. 2016 19:56
1) výrazně hezčí vzhled
2) krásné přední LED světla
3) nemá ho každý druhý jouda obchoďák jako služebák
4) bude se méně krást

Proč nebrat Toledo
5) nepochybně půjde s cenou dolů výrazněji při následném prodeji - není to přece tak kvalitní jako šáde, že...
6) až se to po 100 000 km začne rozsypávat, tak se na to budou blbě shánět na vrakovištích díly
7) za stejnou cenu máte korejce bez kompromisů a nový Mégane nebo Astra nebudou o tolik dražší, pokud vůbec budou dražší...
Proč jednoznačně Toledo
| 21. 3. 2016 20:33
Tak jednoznacne bych to nevidel.
1) Minimalne zezadu ma v mych ocich Rapid jednoznacnou prevahu. Zadek ma opravdu povedeny a to bez ohledu na cenu a tridu.
2) LEDky by Rapidu slusely. Ty low-cost xenony mi prijdou, jako slepa cesta,
3) To je pravda, ale o to vice vynikne v zaplave tech sluzebaku kousek v hezke barve na 17" kolech.
4) Mozna ano, i kdyz dneska se koncern krade hlavne na dily a vzhledem k technicke spriznenosti obou modelu...

Jeste bych pridal hezci interier Rapidu. Neni to sice o moc, ale zrovna v tomhle pripade se pocita kazdy detail. [odkaz] Stredovy panel vypada preci jen o neco lepe.
Avatar - rohYpnol
Proč jednoznačně Toledo
| 21. 3. 2016 21:24
jistě, na díly. A právě proto není jediný důvod, proč čornout Toledo, když vedle něj stojí 10 Rapidů kde lehce prodám nárazníky, blatníky, světla, volant, přístrojovku a dalších milion dílů, které shánějí lidi po bouračkách ;-)
Proč jednoznačně Toledo
| 21. 3. 2016 23:01
To snad nemyslíš vážně, právě naopak, zadek Toleda je o tři třídy hezčí než u Rapidu liftback!!! Mnohem nižší a širší zadní svítilny totiž Toledo při pohledu zezadu opticky výrazně rozšiřují, navíc je hezčí i tvar pátých dveří s naznačenou odtrhovou hranou. Předek už tak výraznou designovou převahu nemá, ale i ten považuji u Toleda za zdařilejší! :yes:
Avatar - rohYpnol
Proč jednoznačně Toledo
| 21. 3. 2016 23:36
nedělal bych z toho vědu. Zadní část Rapidu je úplně v pohodě.

Ale objektivně vzato je záď Toleda zdařilejší, lépe pracuje s hmotou a dělená světla na šířku odstraňují proporční úzkost. Tohle je prostě objektivní věc. Ale líbt se přirozeně může každému něco jiného.
Proč jednoznačně Toledo
| 22. 3. 2016 08:54
Ve srovnání s Rapidem se opravdu Toledo moc povedlo, ale převis za zadní nápravou stabilitu v zatáčkách nepřidá. Možná ale stačí vypnout ESP a bude dojem lepší. Já ESP vypínám, bohužel se vždy samo při restartu zapne samo. Dojem také možná umocňuje to, že se ve VW sedí dost vzadu (velký motorový prostor - jen toho místa mezi karoserii a chladičem! a také prostorově nevyužitá zástavba agregátů - zase je lepší přístup.)
Proč jednoznačně Toledo
| 22. 3. 2016 10:43
Opravdu mas pocit, ze Toledo vypada nejak vyrazne sirsi? To s temi horizontalnimi svetly je takova poucka, ale v praxi ten zadek pusobi dost lacine a vzhledem k tomu, ze ta svetla jsou umistena dost vysoko, tak celou zad opticky zvysuji, coz je to posledni, co by auto potrebovalo. Navic Rapid ma horizontalne prokopnute cele zadni viko, coz sirce taky dost pomuze. Ale myslim, ze kazdy ma pravo na to, aby se mu libilo neco jineho.
Zase...
| 22. 3. 2016 08:45
Zase ty malé dveře, málo místa na kolena pro široký střední sloupek a úzké sedáky... typická škodovka. Leze se do něho jako když Nico HÜLKENBERG se snaží dostat do formule :-).
Je divné, že má stejný motor jako krabicoidní škodovky, ale od pohledu je daleko aerodynamičtější a přitom v "-" je uváděná vyšší spotřeba. Je to nějaké divné, že by u Toleda nefixloval rychloměr? POKUD SE OBJEVÍ V TESTU NĚJAKÝ ÚDAJ V NÁVAZNOSTÍ NA RYCHLOST, JE TŘEBA TUTO MĚŘIT NAVIGACÍ!! Platí to hlavně pro auta z koncernu VW.
Tvrdé plasty nevadí, kdo z vás na ně šahá vícekrát než 5x ročně? Navíc mají výhodu, že jsou lehčí.
Zase...
| 22. 3. 2016 09:37
Daleko aerodynamičtější? Je to Rapid s jinými světly a maskou. Kde vidíš rozdíl?
Zase...
| 22. 3. 2016 22:55
No právě.
Avatar - Bertold
Ešte k tým vraj nezmyselne dlhým prevodom tohto Toleda
| 22. 3. 2016 09:59
Tu sú rýchlosti pri 5000 ot./min. (max. výkon 81 kw je k dispozícii od 4600 do 5600 otáčok)

I. 40km/h
II.74 km/h
III. 113 km/h
IV. 149 km/h
V. 196 km/h
VI. 237 km/h

Tu sú rýchlosti hoci aj pri 5500 ot./min. (max. výkon 81 kw je k dispozícii od 4600 do 5600 otáčok)

I.44km/h
II.82 km/h
III. 124 km/h
IV. 164 km/h
V. 215 km/h
VI. 260 km/h

A pre názornosť tuto dal kolega mimo iné pílový diagram aktuálnej Hondy Civic 1,8 s maximálnym výkonom 104 kw pri 6500 otáčkach

[odkaz]

Tu sú cca. rýchlost pri 6500 otáčkach-
I.61km/h
II. 105 km/h
III. 150 km/h
IV.185 km/h
V. ... km/h
VI. ... km/h

Toledo má maximálku 200 km/h a Civic Tourer 205 km/h. Takže asi tak.
Avatar - Emel
Ešte k tým vraj nezmyselne dlhým prevodom tohto Toleda
| 22. 3. 2016 10:17
To je celkem klasika, maximálka na pětku a šestka jako rychloběžka...
Avatar - miromen
Oprava
| 22. 3. 2016 14:13
Podle všeho mate uvedenou mylnou šiřku interieru.
toto se nehodí
| 23. 3. 2016 10:49
Vážená redakce, toto asi neuveřejníte, ale jak se pyšníte objektivitou, měli by ste:

[odkaz]
:no:
Auto pekne
neregistrovaný "SR20"
| 23. 3. 2016 18:17
Ale uznajte, dať za trochu lepšie vyzerajúci Rapid 460tisíc, teda cca 17000€? To už by som začal pozerať na auto roka.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku