Auto má jeden problém. Emblém na volante a kapote.
1,4 mil. je vysoká suma pre Škoda fans. A tí, čo na to majú, radšej doplatia a kúpia Volvo, BMW, Mercedes či Audi. Kde aj získajú nejaké tie potrebné zbytočnosti v opcií navyše.
Neviem odhadnúť počet predaných ks v RS (či jeho pomer k všetkým).
Jj, pozrel som slovenský cenník a základná cena RS je 50t (!) eur, a to je pri danej značke (resp. mainstreame všeobecne) silná káva.
Btw. v podstate plne vybavené Tarraco Xcellence s 2,0TSI je za 35t, to by som z koncernových súrodencov bral najskôr.
Přitom mě osobně by to přišlo jako nejrozumnější verze. Šéf si teď koupil Sportline....no... mě twn interiér,. který je hodně podobný, spíše odpudil. Falešný karbon v autobusu..
Take mi to prijde uz dost penez. Ono 240hp je stejne z maleho moturku. Automat je vlastne jen DSG a ne HDM. Vonat temer jak z Rapida a tak by se dalo pokracovat jeste dlouho. Jak se to k autu hodi nebo zda to clovek musi mit, to at si kazdy rekne sam. Cena je podle me jen proto, protoze je Kodiaq defakto trvale vyprodany. Takze si to muzou dovolit. Kdo moc chce ten si da, zbytek at neotravuje. Opticky mi tam vyobrazena kola s nizkou gumou jeste do hranatejsiho nadkoli take nijak super nejdou. Pokud Kodiaq, nejvyvazenejsi mi prijde v bile barve s obycejnym 2.0tdi na co nejbalonovejsi AT gumy.
"volant téměř jak z Rapida" - no je to pořád Škoda, jak by ten volant měl vypadat? Je to pěknej "sportovní" vyhřívanej multifunkční volant s pádlama, co bys chtěl?
Kontrastni prositi ano. Venec proc ne, nenadchne neurazi. Stred a pricky ke stredu v aute za tolik penez? Ne dekuji, to je to co mi vadi. Ze ja jej prezdivam "Kolinak" ze Skody 110R uz psat nebudu, protoze je to subjektivni legrace. Na tom, ze je stredova cast volantu slabsi ale trvam. U Karoqa za 600 dejme tomu, ale ne pro top model od vlajkove lode znacky :-| Nejvic casu majitel prave travi divanim pred sebe a drzenim volantu, prvni vec co te (ok, aspon me) prasti do oci.
Nikdy nepochopím z jakého důvodu pořád lidem vadí, že Kodiaq/Superb mají stejný volant jako Rapid.. Vždyť to tak dělá každý! Podívám se na Corsu a má stejný volant jako Insignia, BMW 1er má stejný volant jako minulá generace 7er a mohl bych pokračovat.
Akurat ze za 1.5 mega mas:
Novy VW Touareg V6 3,0 TDI BMT 4M 8TT
Diesel / 3.0l / 170kW/ 231koní
A to je uz uplne ine zvezenie. A neviem ako ty ale kto potrebuje normalne vozit 7 ludi bez akejkolvek bagaze? Za 100-200k si tam nahadzes nejaku priplatkovu vybavu a si vysmiaty ako leco. Skodjaka RS si kupi fakt len pako
No, ale všechno je v pořádku, ne? Když do toho Touarega za 1,5m nasypeš pár set tisíc, tak bude vybavený cca na úrovni Kodiaqa za 1,2M. Touareg je lepší, a bude stát o minimálně půl míče víc, bude mít dražší provoz, a za to dostaneš lepší auto s lepším pohonem. Základem je, že toho půl míče navíc musíš mít. Proč si leda pako koupí levnější a tedy i adekvátně horší auto, to jsem nepochopil. Pak jsou paka skoro všichni, když by mohli jezdit v Rollsech nebo Range Roverech.
P.S. Pomíjím, že Touareg z tvojí verze nejde plnohodnotně dovybavit.
Vazne sa pytam - to je nejaky problem ist kupit auto z CZ do SK a naopak ? Ved to mate ako doma. Napriklad do Nemecka uz by som auto asi kupovat nesiel, ale tiez som spravil chybu, ze som Forester nekupil radsej v CZ. Pri akciovych ponukach a skladovkach boli ceny obcas vyrazne lepsie, ale to som si uvedomil neskoro.
Alebo je problem kurz ? Aj na tom by sa dalo zarobit pri troche trpezlivosti.
Hele není, těch sedm lidí tam odvezeš... můžeme tomu říkat třeba 5+2. Ne komfortně na dovolenou, ale třeba pár kilometrů někde po městě, sousedovy děti do aquaparku, skupinku lyžařů od chaty na sjezdovku apod. Já bych tohle jako bonus bral, v každodenním využití to nepotřebuju, ale těch situací není zase tak málo.
U vyšších verzí Kodiaqu se už dá slušně pracovat s cenou, loni jsem poptával Sportline 190HP ve velmi slušné výbavě a i když jsem nakonec bral pro kolegu jiné auto, tak se cena dostala pod 900k s daní.
Předem se omlouvám za OT, ale budu do firmy kupovat na jaro T-Roc 2.0TDI 4Motion a nějak nemám tušení, kolik mi mohou poskytnout prodejci cca slevu. Pajo (nebo kdokoliv) nemáš s tím nějaké zkušenosti? Objednávám do výroby. Moc díky.
14% bych řekl, že je základ, to by měli dát i OSVČ z ulice. Jestli sem tam nějaké auto od koncernu VW kupuješ (což asi kupuješ, když máš SQ7), tak bych je zkoušel klidně na 19-20% a pokud jsi SQ7 koupil u dealera, který dělá všechny značky koncernu, tak bych to vzal "přes" kontakt do Audi.
Když mu slevu nabídnou, samozřejmě si ji vezme a poděkuje, ale apriori jít k dealerovi s tím, že kolik mi na to auto pane dáte slevu? Sorry, ale snad vydělává a má nějakou důstojnost ne? A ještě horší jsou ti, co přijdou s tím, že tam a tam mi dali slevu xy, kolik mi dáte vy? Když dáte víc, vezmu auto u vás. Sorry podruhé, ale z tohohle se mi vždycky dělalo mdlo.
Edit: A abych rovnou případně odpověděl, i já jsem při koupi každého svého vozu dostal slevu, ale nikdy jsem si o ni natvrdo neřekl. To je fakt hodně pod moji úroveň.
No když je to pod tvou úroveň, tak si o ní neříkej, tebe musí dealeři doslova milovat. Ale nechápu, proč někomu kdo si o ní normálně řekne musíš dávat palečky dolů. Pro tvou informaci je to zcela normální v celém světě a jsou země, kde když si o slevu neřekneš, tak urazíš prodejce.
Ono to je ještě malinko jinak. Já si vyberu partnera (prodejce aut) a požádám ho o cenovou nabídku na konkrétní konfiguraci. Neobjíždím s ní pak ostatní prodejce = nelicutuju a neoháním se nabídkou). Ctím zásadu, že je to pouze věc mezi prodejcem a kupujícím a že by neměla být nikde veřejná. Že bych "žebral" o cenu, to si nemyslím. ;-)
No a jelikož jsem nový VW kupoval v roce 2006, tak se mohlo od těch 9% něco změnit.
Já také nikde nemluvím o nějakém objíždění prodejců a žebrání, já ti navrhl v podstatě to co píšeš, požádat svého partnera v Audi aby ti zprostředkoval nabídku na T-Roc a pak prostě budeš vyjednávat dokud nebudeš spokojený. A abys byl spokojený, tak potřebuješ vědět, kde jsou zhruba mantinely, kam až ve vyjednávání můžeš jít. A samozřejmě, že nejlepší podmínky ti mohou dát tam, kde tě znají. Ale nedají ti je jenom tak automaticky, prostě jednat o ceně se musí. Já jsem v roli kupujícího aut jednou za čas, ale každý týden musím jednat se svými zákazníky z pozice dodavatele, tedy stejná pozice jako dealer aut jenom ve zcela jiném oboru. A samozřejmě, že ani tomu nejlepšímu zákazníkovi s kterým spolupracuji už 20 let nenabídnu hned ve dveřích cenu pod náklady, ale vždy si nechám dostatečný prostor pro vyjednávání aby zákazník byl spojený a měl dobrý pocit, že vyjednal tu nejlepší cenu. A dealeři aut to určitě nedělají jinak.
Jasne. O žebrání psal Floyd níže ve 20:05 tuším. Asi bych dokázal hrdinně koupit auto beze slevy, ale ja ty peníze nějak vydělávám tudíž si jich i vážím a nerozhazuju je zbytečně, pokud vím, jak funguje trh s auty.
V podstatě si napsal, že ten, kdo si natvrdo řekne o slevu (aniž bys přitom řešil její míru) je (v tomto ohledu) pod tvoji úroveň.
Ještě na přelomu tisíciletí se tady běžně slevy dávaly doslova směšné, tak jsem "musel" pro zajímavé slevy jezdit do Německa, prostě jsem si tady natvrdo řekl o slevu, a když se jim to tu nezdálo, slušně jsem poděkoval (za jejich, pro mě nezajímavou, nabídku) a objednal to v Německu, tehdy celkově za podstatně výhodnějších podmínek. Přesto jsem si proto nikdy nepřipadal pod jakoukoli úroveň.
Kdežto ty si ji vezmeš zásadně jen v případě, že ti ji zrovna nějaký dealer nabídne (viz tvé P.S. 20:02), tomu říkám "neprůstřelná zásadovost"..., tenhle druh zásadových lidí miluju. >:D >:-[]
Nepochopils. Já píšu stručněji o tom samém co obsáhle popsal Ham. Je to vždycky o vztahu prodejce/kupující, ale zcela jinak se jedná/vyjednává se zákazníkem, který tě rovnou mezi dveřma nepřitlačí ke zdi a pomalu s pistolí u hlavy tě nechce slvéknout z kůže a naproti tomu s lidmi, kteří slušně jednají a komunikují. Já toto řeším na denní bázi, takže opravdu vím o čem tady píšu, a radši mám tu druhou skupinu.
Floyde, tohle jsi prostě nezačal šťastně a teď už jenom couváš. Já tě chápu, jednání se zákazníky je i můj denní chleba a vím, jak to chodí. Pravidlo je ovšem velice jednoduché - dobrý obchod musí být výhodný pro obě strany. Zákazníky, kteří tohle pravidlo nectí, musíš odkázat do patřičných mezí. A naopak - z pozice zákazníka není naprosto nic neslušného požádat o cenovou nabídku. Jako prodejce rád dám přiměřenou slevu - individuálně podle toho, jestli jde o jednorázovou zakázku nebo začátek delší spolupráce. Při znalosti trhu s auty by pak jedině hlupák koupil auto za ceníkovou cenu. Druhá stránka věci je, že velké plus má u mě prodejce, který pro mě udělá něco navíc než že mi dá brožurku a vyjede z počítače financování. Např. půjčí auto k delšímu vyzkoušení nebo se ti věnuje nadstandardně, sežene ti auto rychle atp. Tam pak kupuju, i kdyby jeho nabídka nebyla cenově nejvýhodnější.
Ale vůbec nikam necouvám, jen se snažím obsáhleji vysvětlit to, co jsem na začátku napsal stručně a výstižně a někteří úplně nepobrali. S nákupem v pořadí ikstého nového vozu, což není podstatné, jen tím chci naznačit že to nebylo moje první auto co jsem kupoval, mám poměrně čerstvou osobní zkušenost.
A jak jsem při tom postupoval? No podle mě zcela standardně jako v předchozích případech a jako většina z nás/vás: internet, nabídky jednotlivých dealerů, fb, zkušební jízdy, zkušenosti zákazníků, servisní ceny a pobídky atd. atd. A když jsem pak měl vybráno, šel jsem ke konkrétnímu prodejci s tím, že jdu pro zcela konkrétní vybraný model (výbava, motor, převodovka, doplňky atd). Ale rozhodně jsem se nepostavil frajersky mezi dveře a nezařval na ně: "Tak jsem tady vy banáni, a koukejte mi dát pořádnou slevu, nebo máte smůlu a půjdu vedle!"
Ani omylem, ale zcela férově jsme s prodejcem pokecali o autech, využil jsem jejich nabídky ještě před finálním podpisem smlouvy si ještě jednou auto projet, a protože jsem se choval slušně a ukázal zájem a vztah k autům atd., sami mi poskytli výraznou slevu, s kterou jsem ani nepočítal, a rozhodně si o ni dopředu neřekl.
Takže jsme nakonec byli oba spokojeni: oni získali další dušičku, já svoje další auto, peníze které jsem proti původně plánované investici ušetřil jsem použil na pojištění vozu, nákup zimní sady pneu a další vylepšení vozu. A ano, všechno jsem to nakoupil v příslušném dealerství. A proč? No protože jsem s nimi byl spokojen a protože tam chci i nadále jezdit pravidelně na servis.
Tak toto je moje představa o solidním nákupu vozu a moje úroveň. Nikomu neubírám jeho způsob, jen bohužel se dnes a denně setkávám právě se zákazníky, kteří rozrazí dveře tak jak jsem popsal, plácnou na stůl několika konkurenčními nabídkami a první co vypálí je: "Kolik mi dáte slevu?!" A to se mi fakt hnusí...
T-Roc 2.0 TDI 4Motion? Opravdu má tato verze pro tebe smysl? Nebyl by lepší Tiguan, anebo něco slevit z té své specifikace? Třeba 4x4? Nemusel bys jim potom třeba tolik podlézat a žebrat o slevu.
Nepochopil si.
Škoda, pri všetkej úcte, je značka výkon/cena. Teda od prémiovky má ďaleko.
Model Kodiaq RS je drahý pre klientelu Škodovákov a je pod úroveň majetných. Tí bez mihnutia oka si kúpia MB aj s prirážkou.
Inak napísané - ide o síce zaujímavý voz, ale predajnosť bude mizivá.
Majitel menší firmy, co mi něco dodává, měl Kodiaqa 2,0TDI 140kw. Jak to šlo, okamžitě objednal RS. Plný silnice jich určitě nebudou, to je jasný, ale pokud se doteď skvěle prodávají verze 1mil. +, nebál bych se, že RS na silnicích neuvidím.
Jen si myslím, že to "RS" je trochu zbytečné a v některých případech i kontraproduktivní. Tohle není auto pro mladý kluky, ale pro starší pány.
1,5mil na papire, kupec ale zaplati o dobry 1/4mil mene a to se mozna jeste drzim pri zdi.
Znamej minuly rok koupil Kodiaq v jedne z nejvyssich vybav se spoustou vybavy navic, 2.0 naftu, zaplatil 40tis E. Kdyz jsem se ptal proc zrovna kodiaq tak mi rekl, ze poptaval 7 mist a Kodiaq je jednoduse (berouc v uvahu vse, od slevy kterou dostal az po vybavu jakou za to dostal) nejlevnejsi z aut co se nebal koupit (cti pokud nekde byla nejaka specialitka co se v evrope fakticky neprodava, nebo dovazi jen coby sedivka, to rovnou vyloucil). Vsechny ty Galaxy, Sharany po kterych sel na uvod, vsechna jina 7 mistna SUV... vychazela jeste draz. Takze mozna ta cenovka bude hodne pro bezne diskusni skoda fans a jeste vic pro skoda haters, ale pro cloveka co proste hleda auto pro svou vetsi rodinu, nebo ten prostor zkratka vyuzije nejak jinak, pro ty bude i takhle drahy Kodiaq jedna z nej voleb, konkurence neni levnejsi.
Už teď ovšem od října registrují čeští prodejci přes šest set objednávek těch nejnedočkavějších. „Zákazníci si je objednali bez toho, aby v nich vůbec jeli,“
Myslím si, že v tom budou mít hodně prsty leasingovky přes který Kodiaqy hodně šli když začínali. Už jsem i nějaké nabídky s nálepkou garance dodací lhůty mezi prvníma viděl. Jak už tu zaznělo, s Kodiaqem se dá hodně hýbat cenou, takže to vidím jako win-win. Leasingovka má horký zboží za dobrou cenu, Škodovka má předprodeje a jisté vyplnění kvót.
to platilo a platí. Kodiaq RS má dvacítky, což je rozměr, na kterém by mělo auto jeho velikosti vizuálně hezky fungovat, jenže nefunguje, jde o to, že kola jsou zastrčená v blatnících, při čelním i zadním pohledu auto na kolečkách s příliš úzkým rozchodem působí až komicky. Dojmu samo nepomáhají ani pitomé hranaté blatníky, ale mít kodiaq rozchod na obou osách větší alespoň o 2 cm, dojem by byl podstatně lepší.
Akorát automobilky zapouštějí kola ze dvou důvodu. Pokud, ty kola vytáhnete, musíte trochu přitvrdit tlumiče a pružiny. Čím víc jsou kola ven, tak tím víc chytají proudění vzduchu kolem karoserie, takže malinko zvyšují spotřebu a zhoršují aerodynamiku.
Bohužel čím kola víc zapadnou, tím auto v zatáčce hůř sedí. sice nepouští tolik hluku do auta neodhazají tolik vody, ale to jsou úplně minimální rozdíly.
Kodiaqu celkem sluší, ostatně, jako většině Škodovek, motor jsem zkoušel v Passatu a spotřeba se pohybovala mezi 9-10litry při normální jízdě s nějakým tím předjížděním, ale asi bych to připsal na vrub nezajetému autu. Motor mi v běžných rychlostech až tak rychlý nepřišel, to spíš nad dálničním limitem jel dál tam, kde jednoturbové dvoulitry už polevují.
Zapojení zadních kol pod plynem:
Autor zmínil jen krátkou větou, že zapojení zadních kol se projevuje jen v malé míře. Jak zde funguje pohon? Sepne se zadek pouze při prokluzu, nebo zvládne i kdykoliv (na suché silnici) pod plynem připnout zadek až na 50:50? To by jízdu v zatáčkách celkem ovlivnilo , Haldex toto v jiných autech umí.
Auto je to celkem pohledné, ale z mého pohledu kupovat Škodovku, či jiný mainstream v cenách přes 1M Kč je čirý nesmysl až na nějaké Výjímky, jako je Touareg, Mustang a podobně...
Neumi, neumi to normalni Kodiaq tdi, neumi to Superb 200kw, neumi to Tiguan ani Ateca. Umi to nepochopitelne Passat B8 bitdi. Umel to kazdej Haldex 4..
Tohle bohuzel bude pravdepodobne taky reagovat az prokluzem. Je tu proste vetsi a vetsi prostor pro elektronicky magy. Videl jsem i supa s rezimem cupra s kompletne vypinatelnym esp.
V zakladnim nastaveni je setup haldexu 5 ve skodovkach dobrej akorat na vyjeti z hromady snehu, jinak si to dela nebo spis nedela co chce. Haldex 4 v passatu b6 a b7 jsem mel fakt rad, haldex 5 je ve skodovkach (a tiguanu a atece) fakt bidnej.
Hm, tak to je škoda. Zvlášť, když to ten systém umí. Jak by to bylo příjemné i za nějaký ten příplatek umět posílat ve sportovním režimu víc na zadek...
Jakékoliv tyhle systémy moc na legraci ve sněhu nejsou, nechovají se předvídatelně. Z tohoto pohledu se mi líbil druhý Outback nebo Allroad I. U X5 to umí ve sportu taky chodit víc na zadek, ale pořád tam nějaké přesuny jsou ;-)
To je ale asi v pořádku, Haldex je jen takový kompromis, který ti pomůže v určitých situacích, já jsem si na to hodně zvykl, třeba jistota, že i když prší, sněží, tak tě vyveze rychle z křižovatky, je to prvek aktivní bezpečnosti.
Že u Subaru funguje 4x4 jinak, tak ta automobilka si na tom postavila image (druhý outback je ten kulatý, že ? Jezdil jsem s 3.0H6, super auto), tam to chápu a u prémie ? No vždyť si za tu techniku snad připlácíš ;) To je pro mne naprosto pochopitelné :-) (Jen se přiznám netuším, jestli BMW Xdrive je stálý pohon, jako Quattro ?)... jistě, pak můžeš dostat prémii, kdy ti na zadek jede jen elektromotor... a to už asi taková sranda není >:-[]
Uz bez omezeni rychlosti? Je tomu jiz par let, ale starsi xDrive se ti mavnutim carovneho proutku a vyslovenim zaklinadla "dalnicni rychlost" zmenil na poctivou zadokolku. >:-[]
A s tim kvatrem co zminuje Ozzman bych taky uz dnes brzdil. Jake kvatro mysli, to plnohodnotne, ktere budou mit snad jen vyssi sestivalce, nebo dnes i ve vyssich audi stale castejsi oj3bkvatro haldexovinu? Zla doba, kdyz se clovek nemuze spolehnout ani na to malo dobreho z minulosti.
Ale abych skoncil pozitivne: ajtak je to vsetko jedno, ved aj na tu dialnicu uz dnes golf staci... alebo optima... a k comu komu este treba tie E klasse... :-)
Co já vím, které Audi má opravdové Quattro a které ne >:D Čtyřkolka je totiž k ničemu ! A načo Golf, takovej Lancer, co má bratr, je pořád pěkné auto s poctivou atmosférou, ten downsizing co dělá koncern je k ničemu... oh wait! >:D
No, skoda, skoda je to u kazdeho auta, ale u nekterych sportovne se tvaricich, treba Audi TT, by takove naladeni bylo na presdrzku. Tahat ty kila navic a nic z toho nemit?! Ale ono jo, pohon 4x4, to jsou ztraty sefe a ztraty, to je spatna spotreba, a i kdyby to melo zachranit jediny gram CO2 tak...
No, hlavně to třeba umí obyčejné Mondeo AWD. Já s čtyřkolkou žiji chvíli a sám jsem nevěděl co od toho čekat, hodně lidí se mi diví, a tvrdí, že jejich Oktávky 4x4 a podobná auta (až na Audi samozřejmě, kde je Quattro) toto neumí a zadek se sepne pouze pro to vyjetí ve sněhu/deště.
Myslel jsem, že Haldex funguje všude stejně, proto jsem se na to ptal. Díky za vysvětlení, v zatáčce to totiž je celkem i poznat a na sněhu už jsem si při blbnutí párkrát poslal kufr napřed.. omylem >:-[]
Na druhou stranu, asi to ani není potřeba (za chvíli nám bude vysvětleno, že tohle auto je komplet k ničemu, nejhorší karoserie, znak na kapotě, motor i pohon:D), je to třeba fajn, když jedu po sněhu a přidám plyn, tak auto i v 50-70 km/h jede na všechny 4 plynule, někdy se to zapne i při prudší akceleraci na dálnici, hlavně při nájezdech.
ludia ktori maju octavky 4x4 a tvrdia ti ze sa to neda tak asi na tej octavke jazdia iba do lidlu a naspat v nedelu. mne pri vypnutom esp octa celkom slusne zameta zadkom.
To já nemohu soudit, ale jak si můžeš přečíst, názory jsou na chování 4x4 u Škodovek dost rozporuplnné >:D
Na druhou stranu, při vyplém ESP, takže auto ztrácí adhezi ? Jde o to, že jinde auto umí jet ustáleně při plynu na všechny 4 né jen, když by to mělo ustřelit. Třeba to někdo rozsekne >:D Nějakej automobilovej guru >:D
No a tady je to o čem mluvím, sepne ti Oktávka při rychlé akceleraci třeba na suchu, na rovině, nebo když jedeš ustáleně a přidáš plyn , třeba v té zatáčce ?
S Oktou jsem tak moc neblbnul, ale Leon 4Drive posílá něco málo dozadu i když mají přední kola trakci (s vyplym ESP a mozkem se to dá i přetočit. Systém není určitě jen reaktivní, na sněhu to protočí obě nápravy ve stejnou chvíli. Není to ale zábava, celej ten systém reaguje šíleně nepředvídatelně). Předpokládam, že to Okta bude mít stejně.
Mezi octavii 4x2 a 4x4 je velký rozdíl i při normální jízdě ve čtyřkole je ta jízda daleko kvalitnější, komfortnější a přesnější, v zatáčkách se to chová jinak, než 4x2, daleko víc ti dovolí když je o čtyřkola.
Není to samozřejmě takové, jako vyhlášené AWD na trhu, ale rozdíl mezi octavií s pohonem všech kol a dvoukolou je velký.
Nie emel, ten rozdiel urcite nie je viacprvok. Ked porovnavas torzku a viacprvok a obe su 4x2, tak nemas sancu spoznat rozdiel. Ale 4x2 a 4x4 sa v zakrutach spravaju diametralne odlisne.
kesumb: odkud máš ty informace o chování Haldexu v jednotlivých autech ? A nakolik jsou věrohodné ?
Nikdy jsem neviděl že by to koncern u nějakého modelu zveřejňoval
Passaty B6 a B7 jsem měl řádově 100 tis. Km každej.
Superby 206 kw jsem měl dva, každý tak 20 tis. km
Superba 200 kw mám teď, cca 3 tis. km
Kodiaqa 2,0 TDI jsem měl cca 10 tis. km
Passata B8 2,0 BITDI jsem zkoušel akorát na pár pokusech na mokrým asfaltu, ročník 2015
Ateca/Karoq/ tiguan pouze krátkej pokus
Podle mé zkušenosti to poslední generace octy s obyčejným 2.0 TDI umí. Na zadek jde vždycky nějaké minimum toč. momentu a to se zvedá automaticky až na 50:50 v každé zatáčce, při rozjezdu, ve stoupání. A děje se to bez nějakého prokluzu předních kol, jenom na základě čidel otáček kol, přetížení etc. V Mostě na polygonu čtyřkolka má úplně jiné vlastnosti v zatáčkách než ta samá octa s předohrabem. Pod plynem na kluzkém povrchu nebo na sněhu je čtyřkolka přetáčivá a dá se řídit jenom plynem, předohrab se tupě sune ze zatáčky předkem ven. Pokud si vzpomínám na yetiho s haldexem 4, tak nevidím rozdíl. U H5 snad přibyla nějaká další čidla, takže na 50:50 jde i v některých situacích, kdy H4 nereagoval, třeba stačí připnout na kouli přívěs a H5 automaticky spíná i při jízdě rovně ustálenou rychlostí.
No, nevím, jestli je to správné a jak moc je to spolehlivé, ale když z místa sešlápnu plyn a držím, tak to ukazuje 50:50... pokaždé, když sešlápnu na plno na Sport, tak také, i v zatáčkách. Na sněhu je to trochu jiné, tam už to vyhodnocuje prokluz, ale pokud mu dám plný plyn a nebrzdí ESP, tak je to stejné. Když ve sněhu vypnu ESP, jede to taky 50:50 a i hrabe.. vše pouze pod plným plynem.
Ne, ne, jen jsem zíral, překvapení, nic víc. :-)
Myslím si, že to bude zaokrouhlovat podobně, jako ukazatele teploty vody, ale to jen spekuluju a určitě to není špatná věc - pro zajímavost.
Pokud se bavíme o rozdělení točivého momentu tak ten se u sepnuté spojky rozděluje samozřejmě podle trakce pod jednotlivými koly/nápravami, podle poloměru zatáčení přední vs. zadní kola etc. 50:50 je to v ideální případě, stejný povrch pod koly, stejně přilnavé gumy na předku i zadku, jízda rovně etc., prostě plně sepnutá spojka. V proměnlivých podmínkách umí 50:50 jenom diferenciál, spojky to z principu umět nemohou.
Teď si ale protiřečíš. V předchozím příspěvku jsi psal že se rozdělení zvedá automaticky až na 50:50 v každé zatáčce. Ale teď píšeš že 50:50 je jen při jízdě rovně (+ další podmínky)
H5 nemá oproti H4 zásobník. Každopádně tohle celý je pouze o softu. Každopádně se auta, který jsem vyjmenoval nechovají proaktivně a čekají na prokluz. Příklady:
-z místa kola v rejdu všechno bezmocně prohrábne nejdřív předek, pak sepne zadek a pak se to zase lekne z přetáčivosti a rozpojí
-na sněhu se to mírně stočí do přetáčiva a v ten okamžik to rozpojí haldex, je po zábavě
-v mrazu a na sněhu se to chová střašně rozdílně na plným plynu, na polovině plynu a pak střašně záleží na nájezdový rychlosti. Nedokázal jsem stejnou zatáčku vyjet dvakrát stejně. To s B6 a B7 šlo naprosot bez problému.
-s Supem když jedu na mokru normálně rovně cca 30km/h a dám plnej plyn, normálně se to prohrábne (dělali to tři auta za sebou s rozdílným rokem výroby)
Passaty B6 a B7 pak navíc v zatáčkách jakoby na plynu táhly se zadu, respektive měly takovou stáčivou vlastnost. V ten okamžik se prostě spojka sepla naplno. Stavající auta to nechají maximálně klouzat.
Pánové, mám v tom guláš >:D Ale to co popisuješ u B6 a B7 asi nejvíce odpovídá mému pocitu z Mondea... jestli je to 50:50 nevím, mělo by... ruku do ohně už bych teď nedal za nic.
kesumb ale toto co popisujes nie je o praci haldexu ale o naladeni/agresivite esp. ako pises na snehu sa mierne staca do pretacava ale potom haldex rozpoji - nerozpoji, zabrzdi ta esp.
ked ho vypnem (rezim esc sport, esp vraj asi nie je uplne vypnute, ale jeho zasahy v tomto rezime kazdopadne nijako nepozorujem), viem sa na octe bez problemov na snehu tocit na mieste, haldex teda pod plynom a vypnutom esp nerozpoji.
Rozpojí to haldex, kdyby to v tomhle okamžiku ještě přibrzdilo předek, šlo by to po tečně okamžitě ven (což teda taky umí..). Točit kolem předních kol na místě to asi i umí, ale to je zcela jiný okamžik, protože to jede pomalu.
Jinak máš určitě pravdu, primárně za to může ESP. Jenže co s tím, když to nejde vypnout a ESP sport je spíš tak pro pocit a oranžový ikonce na palubce.
Nicméně jsem teď s hrůzou zjistil, že Sup se zapnutým ESP (a fixně zařazeným převodem) nepřidá plnej plyn v zatáčce ani tam, kde to má ještě trakci. Lepší to je s ESP sport, ale stejně to tam nenaleje tolik benzínu jako na rovině. Už toho mám docela plný zuby.
To už roky nejde:/
Šlo to v B6, kde se dalo nastavit buďto vše on/asr off, esc sport nebo k tomu ještě vše off.
U B7 už to byl slušnej zásah do programování a nikomu se do toho moc nechtělo. U Supa to jednoduše nejde. Viděl jsem ale Supa s režimem cupra a vypínatelným ESP kompletně. To snad umí standardně i Golf R. Prej to ale chce už fakt umět..
Programování to není, jen musíš vědět, jaký parametry vepsat do který hodnoty. Našel jsem nějakýho kluka přes forum, kterej tohle dělal... a pro Octu 2014 uměl nastavit kde co... včetně dálkovýho zavírání víka kufru, zadních světel při denním svícení, autoholdu, vypunutí start/stop, deaktivace toho zvukovýho bazmeku atd. Komplet práce na půl hodiny i se zálohou.
mne to v zatacke tiez so zapnutym esp neprida plyn, v rezime esc to plyn prida, ale limituje ta tam dsg, ktore po dosiahnuti obmedzovaca odradi a auto strati otacky a vykon. Vadi to pri beznej jazde (na snehu mam vypnute esp vzdy) a aj pri blbnuti. Teda jedine co vadi je dsg, ktora je chuyova v akomkolvek rezime a podmienkach, je uplne jedno ci je leto zima mokro sucho lad...
tak je mozne, ze v zatacke to prida nepatrne menej, ale nepozorujem ten rozdiel. v rezime esc sport mi to pridanie v zatacke uplne postacuje. naopak pri zapnutom esp je ten obmedzeny vykon pri prejazde zatackou vyslovene nebezpecny, napriklad ak prave predbiehas.
aj haldex 4 fungoval az s preklzom - konkretne o 1/24 otacky prednych kolies. A normalne dozadu ide okolo 5% krutiaceho momentu. Co viem tak 4 -> 5 nie je az skoro rozdiel a chyba tam len zasobnik tlaku oleja, kedze cerpadlo je vykonnejsie
Tak to je dost podstatny rozdiel ten zasobnik. Rozdiel v spravani by mal byt vo vacsej proaktivnosti H5 a rychlejsej reakcii, ale extra som to nestudoval.
Ale zase ja nie som odbornik na BorgWarner :-)
H5 by predsa mal fungovat proaktivne, pri rozjazde automaticky davat viac dozadu este pred pohnutim z miesta, nie ?
Aj ked je mi jasne, ze to je asi ladene rozdielne s ohladom na zameranie auta. A asi do toho maju co povedat aj tie prepinatelne rezimy.
Za 1 Kodiaqa můžeš mít Karoqa+Citigo, v nejčastějších specifikacích asi spíš Karoqa + Fabii. Samozřejmě, že to JE o ceně, aniž bych polemizoval s líbivostí.
Proto jsem napsal....že to není jen o ceně...čímž jsem naznačil, že cena hraje roli...ale lidé, co si Karoq kupovali, si hlavně cenili pohlednosti vozu.
[odkaz]
[odkaz]
Jak jsem psal, nerozporuji pohlednost. Rozporuji to, že si někdo šel pro Kodiaqa a odešel s Karoqem. Někdo takový být mohl, ale moc nevěřím v zásadnější číslo. Že si kupci cení větší pohlednosti, to je úplně klidně možné, ale v tomto konkrétním případě moc nevěřím, že to hrálo významnou roli při výběru.
Karoq a pohledný? Snad ani Fabia není v základních verzích tak nudná jako Karoq. Po celkově poměrně vydařeném Kodiaqu je pro mě malá SUVka velkým zklamáním.
Škoda, že nemůžu vložit pohled na nějakou běžnou verzi Karoqu, co parkuje před kanceláří. Taková nepěkná hujda.
Mně Karoq přišel jak zmršený Kodiaq (v interiéru to trochu platí pořád), ale nakonec se mi začal líbit. A hodně. Pomohlo i to, že se donedávna prodával jen ve vyšších výbavách a téměř vždy s full LED.
Jenže to už je mučení, to se nesmí. >:-[] Ne, mně šlo právě o to Citigo (jakkoliv Karoq taky není zrovna můj favorit). Jestli jsem u všech ostatních modelů Škodovky teoreticky schopen najít vždycky nějakej důvod ke koupi, tak u Citiga ani jeden jediný.
No hele, za 2018 už byly oba modely v prodeji... a je to 76.584 Karoqů vs. 60.736 Kodiaqů v Evropě (1-11, Carsalesbase ještě nemá 12) a 6548 vs. 6227 u nás. To je mnohem menší převaha Karoqu než by člověk čekal. Jasně, prodeje a výroba Karoqu ještě asi nebyly začátkem roku naběhlé... tak uvidíme letos, ale dosavadní čísla jsou spíš úspěch Kodiaqu.
Faktem je, že do podzimu se prodalo dokonce víc Kodiaqů než Karoqů, pak měl Kodiaq brutální propad (2,0TDI a WLTP?), kdežto Karoq jel dál. Takže nebýt WLTP, mohlo to být jinak.
Tam je otazka ceny Kodiacik je okolo 55 000 euri, MB GLE 300 d 180Kw AMG line 7 seats, zozeniem bez zlavy za cca 57 000 euri , samozrejme vybavou to GLE vieme dost nafuknut zalezi kde je v porovnani vybava RS a AMG line bez dalsieho dofukovania. Par tisic euri mozno hra v prospech RS ale nie je to zavratna suma mozno tak jeden vylet na Novy Zeland >:D
Základní cena GLE 300d je v ČR 1,58 mil. Kč. S výbavou podobnou kodiaqu rs to bude min. kolem 1,9 mil, jiný svět, nejen cenově, jsou to auta jiných tříd. ;-)
Myslel jsem do základu, kdyby to bylo do toho, co měl ten kodiaq za 1,5, bude GLE tak za 2,2 mil. Ale stejně je to celé nesmysl, sice porovnatelné motorizace, ale jinak naprosto jiná třída, srovnávat velké premiové suv s mainstreamovým středním, proč?
Skor ma mierne zarazila ta cena 1.5 mi.korun. To je dnes okolo Ł 52 000 , ale vlastne mas pravdu proc to srovnavat. Zas u toho MB ked vyskrtame poctivo dodatkovu vybavu tak tych 2.2 mil.korun to urcite bude.
Řekl bych že ano. Santa Fe i Sorento jsou na tom o něco líp. Tarraco i Tiguan Allspace jsou pokud si pamatuji též delší rozvor, tj. více místa.
Za mě ale +2 místa nevidím jako mínus. Žádný z konkurentů plnohodnotných 7 míst nenabídne. Navíc těch, co připlatí za +2 (polo)místa navíc nebude mnoho. Ti ostatní dostanou víc než dostatečný kufr :-!
0-100 za 7s, 220km/h... takové parametry nemá drtivá většina aut jezdící na našich silnicích, nebo i když je měla, tak možná jako nová.... co je u velkého SUV na tomto špatně?
Spatne je to, ze je to RS. Vzdyt dvojkovy Superb mel 260k a i mnohem mensi a lehci Octavia ma 240k.
Motor a vykon jsou fajn, ale to by mel byt v teto tride standard, ne RS.
Myslel to asi spise všeobecně, ze doba kdy se vykon zvedal je uz tutam... Dyt kodiak rs ma na nbringu stejne cas jak litrovej rapid. Fabia ve vrcholu ma 81kw a i tak mi to prijde jako spise dostatecna motorizace nez vykonejsi... Priplatit vice nelze
O nikoliv, chápu a stejně tak chápu fanboje, kteří se snaží tenhle nafouknutý Golf glorifikovat nálepkou "SUV" nebo dokonce "velké SUV". Celkem komické, ale očividně potřebujete reality check.
sa mi paci... a ked uz kodiaqa tak s nejakym peknym outdoorovym paketom a normalnymi kolami za mna :yes: ... tusim je aj kodiaq scout a to by mohlo byt to prave orechove ael inak chapem tejto RS verzii... ;-)
Škoda se dávno vymanila z pozice lowcostu. Ano, Škoda není levná. Není dávno laciná. Jenže má jednu vlastnost, která není úplně samozřejmá.
Škoda svoji cenu dokáže zcela bez zaváhání obhájit. Není to jen o kvalitách auta. Je to i o vnímání značky u zákazníků. A ti se u Škody mění.
Škoda se stává lepším zbožím, tomu opdovídá cena i skladba výbav a motorizací. Kodiaq RS bude trhák, stejně jako by byl Kodiaq GT... Jenže to může být Škodě stejně jedno. Výrobní potenciál (a prodejní) vysoce převyšuje výrobní kapacity.
Kdo nechápe současné postavení Škody, tak doporučuji podívat se na to, co vyrábí někteří konkurenční zástupci...
Někteří novináři si stěžovali na kvalitu interiéru, kdy auto všude vrzalo jak staré vrata... Předpokládám, že novinářský kousek je tentýž, a zde ani zmínka... 8-s
Z druhé strany já vrzající interiér mohu nemohu potvrdit. Buď se auto časem tak rozvrzá, nebo měli novináři nějakou zaváděcí sérii...
Kvalita odpovídá tomu, na co jsme u Škody zvyklí, tj. docela dobré, ale některé věci by mohly být hodnotnější. Z druhé strany, sedadla, volant ... bez připomínek. A to jsem obvyklý kritik sedadel Škody :-!
Nepochopil jsem virtuální zvuk motoru, dle mých informací systém funguje jinak než je uvedeno v testu. Resp. z testu jsem vůbec nepochopil, jak celá věc má podle autora fungovat.
Jo ten vrzající interiér se občas v testech objevuje u více aut, bývá to bolest těch předprodukčních vozů. Já se divím automobilkám, že takové auto novinářům dají a na takový nešvar neupozorní (asi se bojí že se to nepodaří opravit? :D). Mě takhle odradil Kadjar kdysi, taky vrzal v prvních (video)testech, čímž pro mě skončil...pak jsem zjistil že to nikdo v realu neslyšel, tak jsem se přestal bát a koupil ho. Po dvou letech když jsem ho prodával tak byl uvnitř pořád jako nový bez žádných pazvuků. Takže asi tak :-)
"A poznáte ho i podle opravdových výfukových koncovek, byť zplodiny vychází jen z té levé. " ... "Co už dost dobře neuvidíte, je systém Dynamic Sound Boost......"
Ale nie, fakt nie, to uz sa neda vydrzat toto pozerstvo, pocuram sa od smiechu >:-[]
Za kazdu cenu "Racing".
"Škoda Kodiaq konečně dostává motor, jaký si zasloužila od samého začátku. " - cim si ho "zasluzila" ? Motor, za ktoreho zvuk sa automobilka hanbi ?
Nieco v tejto suvislosti pre fajnsmekrov:
[odkaz]
[odkaz]
Tohle auto má hlavní problém ve znaku vRS, který tam nemá co dělat a v řidičích podobných rádoby sportovních aut, obzvlášť u nás... Služebního Kodiaqa jsem s vděčností vyměnil za Superb, takže vím, o čem mluvím... Vlastně při srovnání kvality jízdy, praktičnosti, designu atd. vůbec nevím, proč ho lidi místo Superbů berou :-( Leda, pokud byste opravdu potřebovali 7 míst...