Testy
to platilo a platí. Kodiaq RS má dvacítky, což je rozměr, na kterém by mělo auto jeho velikosti vizuálně hezky fungovat, jenže nefunguje, jde o to, že kola jsou zastrčená v blatnících, při čelním i zadním pohledu auto na kolečkách s příliš úzkým rozchodem působí až komicky. Dojmu samo nepomáhají ani pitomé hranaté blatníky, ale mít kodiaq rozchod na obou osách větší alespoň o 2 cm, dojem by byl podstatně lepší.
Pravda to je.
Akorát automobilky zapouštějí kola ze dvou důvodu. Pokud, ty kola vytáhnete, musíte trochu přitvrdit tlumiče a pružiny. Čím víc jsou kola ven, tak tím víc chytají proudění vzduchu kolem karoserie, takže malinko zvyšují spotřebu a zhoršují aerodynamiku.
Bohužel čím kola víc zapadnou, tím auto v zatáčce hůř sedí. sice nepouští tolik hluku do auta neodhazají tolik vody, ale to jsou úplně minimální rozdíly.
Akorát automobilky zapouštějí kola ze dvou důvodu. Pokud, ty kola vytáhnete, musíte trochu přitvrdit tlumiče a pružiny. Čím víc jsou kola ven, tak tím víc chytají proudění vzduchu kolem karoserie, takže malinko zvyšují spotřebu a zhoršují aerodynamiku.
Bohužel čím kola víc zapadnou, tím auto v zatáčce hůř sedí. sice nepouští tolik hluku do auta neodhazají tolik vody, ale to jsou úplně minimální rozdíly.
Kodiaqu celkem sluší, ostatně, jako většině Škodovek, motor jsem zkoušel v Passatu a spotřeba se pohybovala mezi 9-10litry při normální jízdě s nějakým tím předjížděním, ale asi bych to připsal na vrub nezajetému autu. Motor mi v běžných rychlostech až tak rychlý nepřišel, to spíš nad dálničním limitem jel dál tam, kde jednoturbové dvoulitry už polevují.
Zapojení zadních kol pod plynem😒br />
Autor zmínil jen krátkou větou, že zapojení zadních kol se projevuje jen v malé míře. Jak zde funguje pohon? Sepne se zadek pouze při prokluzu, nebo zvládne i kdykoliv (na suché silnici) pod plynem připnout zadek až na 50:50? To by jízdu v zatáčkách celkem ovlivnilo , Haldex toto v jiných autech umí.
Auto je to celkem pohledné, ale z mého pohledu kupovat Škodovku, či jiný mainstream v cenách přes 1M Kč je čirý nesmysl až na nějaké Výjímky, jako je Touareg, Mustang a podobně...
Zapojení zadních kol pod plynem😒br />
Autor zmínil jen krátkou větou, že zapojení zadních kol se projevuje jen v malé míře. Jak zde funguje pohon? Sepne se zadek pouze při prokluzu, nebo zvládne i kdykoliv (na suché silnici) pod plynem připnout zadek až na 50:50? To by jízdu v zatáčkách celkem ovlivnilo , Haldex toto v jiných autech umí.
Auto je to celkem pohledné, ale z mého pohledu kupovat Škodovku, či jiný mainstream v cenách přes 1M Kč je čirý nesmysl až na nějaké Výjímky, jako je Touareg, Mustang a podobně...
Neumi, neumi to normalni Kodiaq tdi, neumi to Superb 200kw, neumi to Tiguan ani Ateca. Umi to nepochopitelne Passat B8 bitdi. Umel to kazdej Haldex 4..
Tohle bohuzel bude pravdepodobne taky reagovat az prokluzem. Je tu proste vetsi a vetsi prostor pro elektronicky magy. Videl jsem i supa s rezimem cupra s kompletne vypinatelnym esp.
V zakladnim nastaveni je setup haldexu 5 ve skodovkach dobrej akorat na vyjeti z hromady snehu, jinak si to dela nebo spis nedela co chce. Haldex 4 v passatu b6 a b7 jsem mel fakt rad, haldex 5 je ve skodovkach (a tiguanu a atece) fakt bidnej.
Tohle bohuzel bude pravdepodobne taky reagovat az prokluzem. Je tu proste vetsi a vetsi prostor pro elektronicky magy. Videl jsem i supa s rezimem cupra s kompletne vypinatelnym esp.
V zakladnim nastaveni je setup haldexu 5 ve skodovkach dobrej akorat na vyjeti z hromady snehu, jinak si to dela nebo spis nedela co chce. Haldex 4 v passatu b6 a b7 jsem mel fakt rad, haldex 5 je ve skodovkach (a tiguanu a atece) fakt bidnej.
Hm, tak to je škoda. Zvlášť, když to ten systém umí. Jak by to bylo příjemné i za nějaký ten příplatek umět posílat ve sportovním režimu víc na zadek...
Mě se to s Haldexem povedlo, že jsem měl víc na zadek, akorát to nebylo zrovna úmyslnné a byl jsem v haldě sněhu >😒]
Bohužel to řídí elektronika, to co navrhuješ by bylo super 😄
Bohužel to řídí elektronika, to co navrhuješ by bylo super 😄
Jakékoliv tyhle systémy moc na legraci ve sněhu nejsou, nechovají se předvídatelně. Z tohoto pohledu se mi líbil druhý Outback nebo Allroad I. U X5 to umí ve sportu taky chodit víc na zadek, ale pořád tam nějaké přesuny jsou 😉
To je ale asi v pořádku, Haldex je jen takový kompromis, který ti pomůže v určitých situacích, já jsem si na to hodně zvykl, třeba jistota, že i když prší, sněží, tak tě vyveze rychle z křižovatky, je to prvek aktivní bezpečnosti.
Že u Subaru funguje 4x4 jinak, tak ta automobilka si na tom postavila image (druhý outback je ten kulatý, že ? Jezdil jsem s 3.0H6, super auto), tam to chápu a u prémie ? No vždyť si za tu techniku snad připlácíš 😉 To je pro mne naprosto pochopitelné 😄 (Jen se přiznám netuším, jestli BMW Xdrive je stálý pohon, jako Quattro ?)... jistě, pak můžeš dostat prémii, kdy ti na zadek jede jen elektromotor... a to už asi taková sranda není >😒]
Že u Subaru funguje 4x4 jinak, tak ta automobilka si na tom postavila image (druhý outback je ten kulatý, že ? Jezdil jsem s 3.0H6, super auto), tam to chápu a u prémie ? No vždyť si za tu techniku snad připlácíš 😉 To je pro mne naprosto pochopitelné 😄 (Jen se přiznám netuším, jestli BMW Xdrive je stálý pohon, jako Quattro ?)... jistě, pak můžeš dostat prémii, kdy ti na zadek jede jen elektromotor... a to už asi taková sranda není >😒]
Základ by měl u RWD platformy být 40:60, pak se rozděluje dle jízdních podmínek 😉
Uz bez omezeni rychlosti? Je tomu jiz par let, ale starsi 😁rive se ti mavnutim carovneho proutku a vyslovenim zaklinadla "dalnicni rychlost" zmenil na poctivou zadokolku. >😒]
A s tim kvatrem co zminuje Ozzman bych taky uz dnes brzdil. Jake kvatro mysli, to plnohodnotne, ktere budou mit snad jen vyssi sestivalce, nebo dnes i ve vyssich audi stale castejsi oj3bkvatro haldexovinu? Zla doba, kdyz se clovek nemuze spolehnout ani na to malo dobreho z minulosti.
Ale abych skoncil pozitivne: ajtak je to vsetko jedno, ved aj na tu dialnicu uz dnes golf staci... alebo optima... a k comu komu este treba tie E klasse...
😄
A s tim kvatrem co zminuje Ozzman bych taky uz dnes brzdil. Jake kvatro mysli, to plnohodnotne, ktere budou mit snad jen vyssi sestivalce, nebo dnes i ve vyssich audi stale castejsi oj3bkvatro haldexovinu? Zla doba, kdyz se clovek nemuze spolehnout ani na to malo dobreho z minulosti.
Ale abych skoncil pozitivne: ajtak je to vsetko jedno, ved aj na tu dialnicu uz dnes golf staci... alebo optima... a k comu komu este treba tie E klasse...
😄
Co já vím, které Audi má opravdové Quattro a které ne >😁 Čtyřkolka je totiž k ničemu ! A načo Golf, takovej Lancer, co má bratr, je pořád pěkné auto s poctivou atmosférou, ten downsizing co dělá koncern je k ničemu... oh wait! >😁
No, skoda, skoda je to u kazdeho auta, ale u nekterych sportovne se tvaricich, treba Audi TT, by takove naladeni bylo na presdrzku. Tahat ty kila navic a nic z toho nemit?! Ale ono jo, pohon 4x4, to jsou ztraty sefe a ztraty, to je spatna spotreba, a i kdyby to melo zachranit jediny gram CO2 tak...
No, hlavně to třeba umí obyčejné Mondeo AWD. Já s čtyřkolkou žiji chvíli a sám jsem nevěděl co od toho čekat, hodně lidí se mi diví, a tvrdí, že jejich Oktávky 4x4 a podobná auta (až na Audi samozřejmě, kde je Quattro) toto neumí a zadek se sepne pouze pro to vyjetí ve sněhu/deště.
Myslel jsem, že Haldex funguje všude stejně, proto jsem se na to ptal. Díky za vysvětlení, v zatáčce to totiž je celkem i poznat a na sněhu už jsem si při blbnutí párkrát poslal kufr napřed.. omylem >😒]
Na druhou stranu, asi to ani není potřeba (za chvíli nám bude vysvětleno, že tohle auto je komplet k ničemu, nejhorší karoserie, znak na kapotě, motor i pohon😁), je to třeba fajn, když jedu po sněhu a přidám plyn, tak auto i v 50-70 km/h jede na všechny 4 plynule, někdy se to zapne i při prudší akceleraci na dálnici, hlavně při nájezdech.
Myslel jsem, že Haldex funguje všude stejně, proto jsem se na to ptal. Díky za vysvětlení, v zatáčce to totiž je celkem i poznat a na sněhu už jsem si při blbnutí párkrát poslal kufr napřed.. omylem >😒]
Na druhou stranu, asi to ani není potřeba (za chvíli nám bude vysvětleno, že tohle auto je komplet k ničemu, nejhorší karoserie, znak na kapotě, motor i pohon😁), je to třeba fajn, když jedu po sněhu a přidám plyn, tak auto i v 50-70 km/h jede na všechny 4 plynule, někdy se to zapne i při prudší akceleraci na dálnici, hlavně při nájezdech.
ludia ktori maju octavky 4x4 a tvrdia ti ze sa to neda tak asi na tej octavke jazdia iba do lidlu a naspat v nedelu. mne pri vypnutom esp octa celkom slusne zameta zadkom.
To já nemohu soudit, ale jak si můžeš přečíst, názory jsou na chování 4x4 u Škodovek dost rozporuplnné >😁
Na druhou stranu, při vyplém ESP, takže auto ztrácí adhezi ? Jde o to, že jinde auto umí jet ustáleně při plynu na všechny 4 né jen, když by to mělo ustřelit. Třeba to někdo rozsekne >😁 Nějakej automobilovej guru >😁
Na druhou stranu, při vyplém ESP, takže auto ztrácí adhezi ? Jde o to, že jinde auto umí jet ustáleně při plynu na všechny 4 né jen, když by to mělo ustřelit. Třeba to někdo rozsekne >😁 Nějakej automobilovej guru >😁
myslel som na snehu. na suchu/mokru to adheziu samozrejme nestraca, az pri stupidnom zaobchadzani.
No a tady je to o čem mluvím, sepne ti Oktávka při rychlé akceleraci třeba na suchu, na rovině, nebo když jedeš ustáleně a přidáš plyn , třeba v té zatáčce ?
S Oktou jsem tak moc neblbnul, ale Leon 4Drive posílá něco málo dozadu i když mají přední kola trakci (s vyplym ESP a mozkem se to dá i přetočit. Systém není určitě jen reaktivní, na sněhu to protočí obě nápravy ve stejnou chvíli. Není to ale zábava, celej ten systém reaguje šíleně nepředvídatelně). Předpokládam, že to Okta bude mít stejně.
Mezi octavii 4x2 a 4x4 je velký rozdíl i při normální jízdě ve čtyřkole je ta jízda daleko kvalitnější, komfortnější a přesnější, v zatáčkách se to chová jinak, než 4x2, daleko víc ti dovolí když je o čtyřkola.
Není to samozřejmě takové, jako vyhlášené AWD na trhu, ale rozdíl mezi octavií s pohonem všech kol a dvoukolou je velký.
Není to samozřejmě takové, jako vyhlášené AWD na trhu, ale rozdíl mezi octavií s pohonem všech kol a dvoukolou je velký.
kesumb: odkud máš ty informace o chování Haldexu v jednotlivých autech ? A nakolik jsou věrohodné ?
Nikdy jsem neviděl že by to koncern u nějakého modelu zveřejňoval
Nikdy jsem neviděl že by to koncern u nějakého modelu zveřejňoval
Passaty B6 a B7 jsem měl řádově 100 tis. Km každej.
Superby 206 kw jsem měl dva, každý tak 20 tis. km
Superba 200 kw mám teď, cca 3 tis. km
Kodiaqa 2,0 TDI jsem měl cca 10 tis. km
Passata B8 2,0 BITDI jsem zkoušel akorát na pár pokusech na mokrým asfaltu, ročník 2015
Ateca/Karoq/ tiguan pouze krátkej pokus
Superby 206 kw jsem měl dva, každý tak 20 tis. km
Superba 200 kw mám teď, cca 3 tis. km
Kodiaqa 2,0 TDI jsem měl cca 10 tis. km
Passata B8 2,0 BITDI jsem zkoušel akorát na pár pokusech na mokrým asfaltu, ročník 2015
Ateca/Karoq/ tiguan pouze krátkej pokus
Podle mé zkušenosti to poslední generace octy s obyčejným 2.0 TDI umí. Na zadek jde vždycky nějaké minimum toč. momentu a to se zvedá automaticky až na 50:50 v každé zatáčce, při rozjezdu, ve stoupání. A děje se to bez nějakého prokluzu předních kol, jenom na základě čidel otáček kol, přetížení etc. V Mostě na polygonu čtyřkolka má úplně jiné vlastnosti v zatáčkách než ta samá octa s předohrabem. Pod plynem na kluzkém povrchu nebo na sněhu je čtyřkolka přetáčivá a dá se řídit jenom plynem, předohrab se tupě sune ze zatáčky předkem ven. Pokud si vzpomínám na yetiho s haldexem 4, tak nevidím rozdíl. U H5 snad přibyla nějaká další čidla, takže na 50:50 jde i v některých situacích, kdy H4 nereagoval, třeba stačí připnout na kouli přívěs a H5 automaticky spíná i při jízdě rovně ustálenou rychlostí.
A proč je limit zrovna 50:50 ? (při plném sepnutí stejně tohle rozdělení není)
A jaké ?
Neurčité, stále kolísající. Je dané vnějšími podmínkami - drahou jednotlivých kol, jejích adhezí, valivými poloměry apod.
No, nevím, jestli je to správné a jak moc je to spolehlivé, ale když z místa sešlápnu plyn a držím, tak to ukazuje 50:50... pokaždé, když sešlápnu na plno na Sport, tak také, i v zatáčkách. Na sněhu je to trochu jiné, tam už to vyhodnocuje prokluz, ale pokud mu dám plný plyn a nebrzdí ESP, tak je to stejné. Když ve sněhu vypnu ESP, jede to taky 50:50 a i hrabe.. vše pouze pod plným plynem.
Tobě auto ukazuje míru sepnutí zadního náhonu? Fíha.
Ano.. je to jen appka displaye, proto říkám záměrně že auto to ukazuje a ne že to auto doopravdy dělá >😁
[odkaz]
Možná je to jen hračka a vše co píšu je blbost, ale zase proč by to tam bylo a i dle recenzí by to mělo umět 50:50
To Škodovka nemá? Divil bych se, že koncern by to neměl...
[odkaz]
Možná je to jen hračka a vše co píšu je blbost, ale zase proč by to tam bylo a i dle recenzí by to mělo umět 50:50
To Škodovka nemá? Divil bych se, že koncern by to neměl...
Podle mě to ve škodovce není.
Aha... v příspěvku výše to totiž znělo, jako když mi nevěříš, že bych to mohl v autě mít >😁
Pokud se bavíme o rozdělení točivého momentu tak ten se u sepnuté spojky rozděluje samozřejmě podle trakce pod jednotlivými koly/nápravami, podle poloměru zatáčení přední vs. zadní kola etc. 50:50 je to v ideální případě, stejný povrch pod koly, stejně přilnavé gumy na předku i zadku, jízda rovně etc., prostě plně sepnutá spojka. V proměnlivých podmínkách umí 50:50 jenom diferenciál, spojky to z principu umět nemohou.
Teď si ale protiřečíš. V předchozím příspěvku jsi psal že se rozdělení zvedá automaticky až na 50:50 v každé zatáčce. Ale teď píšeš že 50:50 je jen při jízdě rovně (+ další podmínky)
H5 nemá oproti H4 zásobník. Každopádně tohle celý je pouze o softu. Každopádně se auta, který jsem vyjmenoval nechovají proaktivně a čekají na prokluz. Příklady😒br />
-z místa kola v rejdu všechno bezmocně prohrábne nejdřív předek, pak sepne zadek a pak se to zase lekne z přetáčivosti a rozpojí
-na sněhu se to mírně stočí do přetáčiva a v ten okamžik to rozpojí haldex, je po zábavě
-v mrazu a na sněhu se to chová střašně rozdílně na plným plynu, na polovině plynu a pak střašně záleží na nájezdový rychlosti. Nedokázal jsem stejnou zatáčku vyjet dvakrát stejně. To s B6 a B7 šlo naprosot bez problému.
-s Supem když jedu na mokru normálně rovně cca 30km/h a dám plnej plyn, normálně se to prohrábne (dělali to tři auta za sebou s rozdílným rokem výroby)
Passaty B6 a B7 pak navíc v zatáčkách jakoby na plynu táhly se zadu, respektive měly takovou stáčivou vlastnost. V ten okamžik se prostě spojka sepla naplno. Stavající auta to nechají maximálně klouzat.
-na sněhu se to mírně stočí do přetáčiva a v ten okamžik to rozpojí haldex, je po zábavě
-v mrazu a na sněhu se to chová střašně rozdílně na plným plynu, na polovině plynu a pak střašně záleží na nájezdový rychlosti. Nedokázal jsem stejnou zatáčku vyjet dvakrát stejně. To s B6 a B7 šlo naprosot bez problému.
-s Supem když jedu na mokru normálně rovně cca 30km/h a dám plnej plyn, normálně se to prohrábne (dělali to tři auta za sebou s rozdílným rokem výroby)
Passaty B6 a B7 pak navíc v zatáčkách jakoby na plynu táhly se zadu, respektive měly takovou stáčivou vlastnost. V ten okamžik se prostě spojka sepla naplno. Stavající auta to nechají maximálně klouzat.
Pánové, mám v tom guláš >😁 Ale to co popisuješ u B6 a B7 asi nejvíce odpovídá mému pocitu z Mondea... jestli je to 50:50 nevím, mělo by... ruku do ohně už bych teď nedal za nic.
kesumb ale toto co popisujes nie je o praci haldexu ale o naladeni/agresivite esp. ako pises na snehu sa mierne staca do pretacava ale potom haldex rozpoji - nerozpoji, zabrzdi ta esp.
ked ho vypnem (rezim esc sport, esp vraj asi nie je uplne vypnute, ale jeho zasahy v tomto rezime kazdopadne nijako nepozorujem), viem sa na octe bez problemov na snehu tocit na mieste, haldex teda pod plynom a vypnutom esp nerozpoji.
ked ho vypnem (rezim esc sport, esp vraj asi nie je uplne vypnute, ale jeho zasahy v tomto rezime kazdopadne nijako nepozorujem), viem sa na octe bez problemov na snehu tocit na mieste, haldex teda pod plynom a vypnutom esp nerozpoji.
Rozpojí to haldex, kdyby to v tomhle okamžiku ještě přibrzdilo předek, šlo by to po tečně okamžitě ven (což teda taky umí..). Točit kolem předních kol na místě to asi i umí, ale to je zcela jiný okamžik, protože to jede pomalu.
Jinak máš určitě pravdu, primárně za to může ESP. Jenže co s tím, když to nejde vypnout a ESP sport je spíš tak pro pocit a oranžový ikonce na palubce.
Nicméně jsem teď s hrůzou zjistil, že Sup se zapnutým ESP (a fixně zařazeným převodem) nepřidá plnej plyn v zatáčce ani tam, kde to má ještě trakci. Lepší to je s ESP sport, ale stejně to tam nenaleje tolik benzínu jako na rovině. Už toho mám docela plný zuby.
Jinak máš určitě pravdu, primárně za to může ESP. Jenže co s tím, když to nejde vypnout a ESP sport je spíš tak pro pocit a oranžový ikonce na palubce.
Nicméně jsem teď s hrůzou zjistil, že Sup se zapnutým ESP (a fixně zařazeným převodem) nepřidá plnej plyn v zatáčce ani tam, kde to má ještě trakci. Lepší to je s ESP sport, ale stejně to tam nenaleje tolik benzínu jako na rovině. Už toho mám docela plný zuby.
Chování tlačítka jde nastavit přes diagnostiku, vč. toho, že si na podržení nastavíš úplné vypnutí. Aspoň teda před pár lety to šlo.
To už roky nejde😐
Šlo to v B6, kde se dalo nastavit buďto vše on/asr off, esc sport nebo k tomu ještě vše off.
U B7 už to byl slušnej zásah do programování a nikomu se do toho moc nechtělo. U Supa to jednoduše nejde. Viděl jsem ale Supa s režimem cupra a vypínatelným ESP kompletně. To snad umí standardně i Golf R. Prej to ale chce už fakt umět..
Šlo to v B6, kde se dalo nastavit buďto vše on/asr off, esc sport nebo k tomu ještě vše off.
U B7 už to byl slušnej zásah do programování a nikomu se do toho moc nechtělo. U Supa to jednoduše nejde. Viděl jsem ale Supa s režimem cupra a vypínatelným ESP kompletně. To snad umí standardně i Golf R. Prej to ale chce už fakt umět..
Programování to není, jen musíš vědět, jaký parametry vepsat do který hodnoty. Našel jsem nějakýho kluka přes forum, kterej tohle dělal... a pro Octu 2014 uměl nastavit kde co... včetně dálkovýho zavírání víka kufru, zadních světel při denním svícení, autoholdu, vypunutí start/stop, deaktivace toho zvukovýho bazmeku atd. Komplet práce na půl hodiny i se zálohou.
mne to v zatacke tiez so zapnutym esp neprida plyn, v rezime esc to plyn prida, ale limituje ta tam dsg, ktore po dosiahnuti obmedzovaca odradi a auto strati otacky a vykon. Vadi to pri beznej jazde (na snehu mam vypnute esp vzdy) a aj pri blbnuti. Teda jedine co vadi je dsg, ktora je chuyova v akomkolvek rezime a podmienkach, je uplne jedno ci je leto zima mokro sucho lad...
Ani v režimu ESC sport mi to řekněme na 2800rpm nepřidá v zatáčce tolik, jako na rovině. Podotýkám, že při zařazeném stejném rychlostním stupni.
aj haldex 4 fungoval az s preklzom - konkretne o 1/24 otacky prednych kolies. A normalne dozadu ide okolo 5% krutiaceho momentu. Co viem tak 4 -> 5 nie je az skoro rozdiel a chyba tam len zasobnik tlaku oleja, kedze cerpadlo je vykonnejsie
Jo, kastla až na to, že je jezevčíkovatá (proto se mrkvoq prodává lépe), celkem ujde. Motoricky ok. Nejsem kupec!
To není proto. Superb je hezčí než Octa, ale Octa se prodává líp.
Já myslím, že to není jen o ceně, ale v tomto případě o líbivosti. Slyšel jsem od lidí co si tyhle vozy kupovali.
Za 1 Kodiaqa můžeš mít Karoqa+Citigo, v nejčastějších specifikacích asi spíš Karoqa + Fabii. Samozřejmě, že to JE o ceně, aniž bych polemizoval s líbivostí.
Proto jsem napsal....že to není jen o ceně...čímž jsem naznačil, že cena hraje roli...ale lidé, co si Karoq kupovali, si hlavně cenili pohlednosti vozu.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Jak jsem psal, nerozporuji pohlednost. Rozporuji to, že si někdo šel pro Kodiaqa a odešel s Karoqem. Někdo takový být mohl, ale moc nevěřím v zásadnější číslo. Že si kupci cení větší pohlednosti, to je úplně klidně možné, ale v tomto konkrétním případě moc nevěřím, že to hrálo významnou roli při výběru.
Karoq a pohledný? Snad ani Fabia není v základních verzích tak nudná jako Karoq. Po celkově poměrně vydařeném Kodiaqu je pro mě malá SUVka velkým zklamáním.
Škoda, že nemůžu vložit pohled na nějakou běžnou verzi Karoqu, co parkuje před kanceláří. Taková nepěkná hujda.
Škoda, že nemůžu vložit pohled na nějakou běžnou verzi Karoqu, co parkuje před kanceláří. Taková nepěkná hujda.
Za mě jo. Ne že by to byl nějaký vodvaz, ale ta kompaktnost tvarů funguje líp, než u Kodiaqu.
Úplně se mi nelíbí zadní světla... ale zase pokud voláš po výraznější markantě, no tak tady ji máš.
Podle mě je nejhezčí SUV Škodovka Ateca 😉
Úplně se mi nelíbí zadní světla... ale zase pokud voláš po výraznější markantě, no tak tady ji máš.
Podle mě je nejhezčí SUV Škodovka Ateca 😉
[odkaz]
V takové konfiguraci se mi líbil více, než Ateca, i uvnitř. I v této barevné konfiguraci jsem auto zkoušel a asi bych se za něj nestyděl.
A tohle parkuje Pájovi před kanclem, ne? >😁
[odkaz]
V takové konfiguraci se mi líbil více, než Ateca, i uvnitř. I v této barevné konfiguraci jsem auto zkoušel a asi bych se za něj nestyděl.
A tohle parkuje Pájovi před kanclem, ne? >😁
[odkaz]
Karoq + Citigo ? To je nějakej druh rafinovaný pomsty ? >😁 >😁 >😁
Taky můžeš mít 4x CitiGo 44kW nebo kolik má ten základ 😄
Jenže to už je mučení, to se nesmí. >😒] Ne, mně šlo právě o to Citigo (jakkoliv Karoq taky není zrovna můj favorit). Jestli jsem u všech ostatních modelů Škodovky teoreticky schopen najít vždycky nějakej důvod ke koupi, tak u Citiga ani jeden jediný.
No hele, za 2018 už byly oba modely v prodeji... a je to 76.584 Karoqů vs. 60.736 Kodiaqů v Evropě (1-11, Carsalesbase ještě nemá 12) a 6548 vs. 6227 u nás. To je mnohem menší převaha Karoqu než by člověk čekal. Jasně, prodeje a výroba Karoqu ještě asi nebyly začátkem roku naběhlé... tak uvidíme letos, ale dosavadní čísla jsou spíš úspěch Kodiaqu.
Tam je otazka ceny Kodiacik je okolo 55 000 euri, MB GLE 300 d 180Kw AMG line 7 seats, zozeniem bez zlavy za cca 57 000 euri , samozrejme vybavou to GLE vieme dost nafuknut zalezi kde je v porovnani vybava RS a AMG line bez dalsieho dofukovania. Par tisic euri mozno hra v prospech RS ale nie je to zavratna suma mozno tak jeden vylet na Novy Zeland >😁
Základní cena GLE 300d je v ČR 1,58 mil. Kč. S výbavou podobnou kodiaqu rs to bude min. kolem 1,9 mil, jiný svět, nejen cenově, jsou to auta jiných tříd. 😉
To bude víc 😉
Myslel jsem do základu, kdyby to bylo do toho, co měl ten kodiaq za 1,5, bude GLE tak za 2,2 mil. Ale stejně je to celé nesmysl, sice porovnatelné motorizace, ale jinak naprosto jiná třída, srovnávat velké premiové suv s mainstreamovým středním, proč?
dajú sa v tejto kategórii považovať menšie zadné sedačky za mínus? Má ich konkurencia iné? Plusy mínusy sa podľa mňa uvádzajú v kontexte triedy.
Řekl bych že ano. Santa Fe i Sorento jsou na tom o něco líp. Tarraco i Tiguan Allspace jsou pokud si pamatuji též delší rozvor, tj. více místa.
Za mě ale +2 místa nevidím jako mínus. Žádný z konkurentů plnohodnotných 7 míst nenabídne. Navíc těch, co připlatí za +2 (polo)místa navíc nebude mnoho. Ti ostatní dostanou víc než dostatečný kufr :-!
Za mě ale +2 místa nevidím jako mínus. Žádný z konkurentů plnohodnotných 7 míst nenabídne. Navíc těch, co připlatí za +2 (polo)místa navíc nebude mnoho. Ti ostatní dostanou víc než dostatečný kufr :-!
To je hodne smutne, takovy vykon by mel byt lepsi prumer v teto kategorii, ne vrchona motorizace, navic RS. No ale za ty prachy nekupto >😁
Simply Never
Simply Never
0-100 za 7s, 220km/h... takové parametry nemá drtivá většina aut jezdící na našich silnicích, nebo i když je měla, tak možná jako nová.... co je u velkého SUV na tomto špatně?
Spatne je to, ze je to RS. Vzdyt dvojkovy Superb mel 260k a i mnohem mensi a lehci Octavia ma 240k.
Motor a vykon jsou fajn, ale to by mel byt v teto tride standard, ne RS.
Motor a vykon jsou fajn, ale to by mel byt v teto tride standard, ne RS.
A které auto konkurence kodiaqu má toto jako standart a v lepší verzi více ?
Velkeho crossoveru.
:yes: Konečně to někdo napsal. Všechny ostatní mainstreamové automobilky mají ve svých SUV daleko výkonnější motory a za poloviční ceny.
sa mi paci... a ked uz kodiaqa tak s nejakym peknym outdoorovym paketom a normalnymi kolami za mna :yes: ... tusim je aj kodiaq scout a to by mohlo byt to prave orechove ael inak chapem tejto RS verzii... 😉
Škoda se dávno vymanila z pozice lowcostu. Ano, Škoda není levná. Není dávno laciná. Jenže má jednu vlastnost, která není úplně samozřejmá.
Škoda svoji cenu dokáže zcela bez zaváhání obhájit. Není to jen o kvalitách auta. Je to i o vnímání značky u zákazníků. A ti se u Škody mění.
Škoda se stává lepším zbožím, tomu opdovídá cena i skladba výbav a motorizací. Kodiaq RS bude trhák, stejně jako by byl Kodiaq GT... Jenže to může být Škodě stejně jedno. Výrobní potenciál (a prodejní) vysoce převyšuje výrobní kapacity.
Kdo nechápe současné postavení Škody, tak doporučuji podívat se na to, co vyrábí někteří konkurenční zástupci...
Škoda je dnes sázkou na jistotu :yes: :yes: :yes:
Škoda svoji cenu dokáže zcela bez zaváhání obhájit. Není to jen o kvalitách auta. Je to i o vnímání značky u zákazníků. A ti se u Škody mění.
Škoda se stává lepším zbožím, tomu opdovídá cena i skladba výbav a motorizací. Kodiaq RS bude trhák, stejně jako by byl Kodiaq GT... Jenže to může být Škodě stejně jedno. Výrobní potenciál (a prodejní) vysoce převyšuje výrobní kapacity.
Kdo nechápe současné postavení Škody, tak doporučuji podívat se na to, co vyrábí někteří konkurenční zástupci...
Škoda je dnes sázkou na jistotu :yes: :yes: :yes:
Musím uznat, docela hezký test.
Někteří novináři si stěžovali na kvalitu interiéru, kdy auto všude vrzalo jak staré vrata... Předpokládám, že novinářský kousek je tentýž, a zde ani zmínka... 8-s
Z druhé strany já vrzající interiér mohu nemohu potvrdit. Buď se auto časem tak rozvrzá, nebo měli novináři nějakou zaváděcí sérii...
Kvalita odpovídá tomu, na co jsme u Škody zvyklí, tj. docela dobré, ale některé věci by mohly být hodnotnější. Z druhé strany, sedadla, volant ... bez připomínek. A to jsem obvyklý kritik sedadel Škody :-!
Nepochopil jsem virtuální zvuk motoru, dle mých informací systém funguje jinak než je uvedeno v testu. Resp. z testu jsem vůbec nepochopil, jak celá věc má podle autora fungovat.
Někteří novináři si stěžovali na kvalitu interiéru, kdy auto všude vrzalo jak staré vrata... Předpokládám, že novinářský kousek je tentýž, a zde ani zmínka... 8-s
Z druhé strany já vrzající interiér mohu nemohu potvrdit. Buď se auto časem tak rozvrzá, nebo měli novináři nějakou zaváděcí sérii...
Kvalita odpovídá tomu, na co jsme u Škody zvyklí, tj. docela dobré, ale některé věci by mohly být hodnotnější. Z druhé strany, sedadla, volant ... bez připomínek. A to jsem obvyklý kritik sedadel Škody :-!
Nepochopil jsem virtuální zvuk motoru, dle mých informací systém funguje jinak než je uvedeno v testu. Resp. z testu jsem vůbec nepochopil, jak celá věc má podle autora fungovat.
Jo ten vrzající interiér se občas v testech objevuje u více aut, bývá to bolest těch předprodukčních vozů. Já se divím automobilkám, že takové auto novinářům dají a na takový nešvar neupozorní (asi se bojí že se to nepodaří opravit? 😁). Mě takhle odradil Kadjar kdysi, taky vrzal v prvních (video)testech, čímž pro mě skončil...pak jsem zjistil že to nikdo v realu neslyšel, tak jsem se přestal bát a koupil ho. Po dvou letech když jsem ho prodával tak byl uvnitř pořád jako nový bez žádných pazvuků. Takže asi tak 😄
"A poznáte ho i podle opravdových výfukových koncovek, byť zplodiny vychází jen z té levé. " ... "Co už dost dobře neuvidíte, je systém Dynamic Sound Boost......"
Ale nie, fakt nie, to uz sa neda vydrzat toto pozerstvo, pocuram sa od smiechu >😒]
Za kazdu cenu "Racing".
"Škoda Kodiaq konečně dostává motor, jaký si zasloužila od samého začátku. " - cim si ho "zasluzila" ? Motor, za ktoreho zvuk sa automobilka hanbi ?
Nieco v tejto suvislosti pre fajnsmekrov😒br /> [odkaz]
[odkaz]
Ale nie, fakt nie, to uz sa neda vydrzat toto pozerstvo, pocuram sa od smiechu >😒]
Za kazdu cenu "Racing".
"Škoda Kodiaq konečně dostává motor, jaký si zasloužila od samého začátku. " - cim si ho "zasluzila" ? Motor, za ktoreho zvuk sa automobilka hanbi ?
Nieco v tejto suvislosti pre fajnsmekrov😒br /> [odkaz]
[odkaz]
Tohle auto má hlavní problém ve znaku vRS, který tam nemá co dělat a v řidičích podobných rádoby sportovních aut, obzvlášť u nás... Služebního Kodiaqa jsem s vděčností vyměnil za Superb, takže vím, o čem mluvím... Vlastně při srovnání kvality jízdy, praktičnosti, designu atd. vůbec nevím, proč ho lidi místo Superbů berou 😒 Leda, pokud byste opravdu potřebovali 7 míst...
1,4 mil. je vysoká suma pre Škoda fans. A tí, čo na to majú, radšej doplatia a kúpia Volvo, BMW, Mercedes či Audi. Kde aj získajú nejaké tie potrebné zbytočnosti v opcií navyše.
Neviem odhadnúť počet predaných ks v RS (či jeho pomer k všetkým).
Btw. v podstate plne vybavené Tarraco Xcellence s 2,0TSI je za 35t, to by som z koncernových súrodencov bral najskôr.
BMW, jo, jasně... 25d ve sportu se 170kW stojí 1,6M... a není sedmimístné.
To máš rozdíl 155... za silnější motor, nějakou výbavu, nějakou exkluzivitu. To není málo, ale zase mě to nějak nešokuje.
Příplatky u Tarraca, které má RS v sérii - namátkou: 20" kola 20t, navi 11t, audio 13,5t, DCC 20t...
[odkaz]
Já měl skoro stejnej volant v Octě RS... a byl super.
Diesel / 3.0l / 170kW/ 231koní
A to je uz uplne ine zvezenie. A neviem ako ty ale kto potrebuje normalne vozit 7 ludi bez akejkolvek bagaze? Za 100-200k si tam nahadzes nejaku priplatkovu vybavu a si vysmiaty ako leco. Skodjaka RS si kupi fakt len pako
P.S. Pomíjím, že Touareg z tvojí verze nejde plnohodnotně dovybavit.
Alebo je problem kurz ? Aj na tom by sa dalo zarobit pri troche trpezlivosti.
😉
Edit: A abych rovnou případně odpověděl, i já jsem při koupi každého svého vozu dostal slevu, ale nikdy jsem si o ni natvrdo neřekl. To je fakt hodně pod moji úroveň.
No a jelikož jsem nový VW kupoval v roce 2006, tak se mohlo od těch 9% něco změnit.
Ještě na přelomu tisíciletí se tady běžně slevy dávaly doslova směšné, tak jsem "musel" pro zajímavé slevy jezdit do Německa, prostě jsem si tady natvrdo řekl o slevu, a když se jim to tu nezdálo, slušně jsem poděkoval (za jejich, pro mě nezajímavou, nabídku) a objednal to v Německu, tehdy celkově za podstatně výhodnějších podmínek. Přesto jsem si proto nikdy nepřipadal pod jakoukoli úroveň.
A jak jsem při tom postupoval? No podle mě zcela standardně jako v předchozích případech a jako většina z nás/vás: internet, nabídky jednotlivých dealerů, fb, zkušební jízdy, zkušenosti zákazníků, servisní ceny a pobídky atd. atd. A když jsem pak měl vybráno, šel jsem ke konkrétnímu prodejci s tím, že jdu pro zcela konkrétní vybraný model (výbava, motor, převodovka, doplňky atd). Ale rozhodně jsem se nepostavil frajersky mezi dveře a nezařval na ně: "Tak jsem tady vy banáni, a koukejte mi dát pořádnou slevu, nebo máte smůlu a půjdu vedle!"
Ani omylem, ale zcela férově jsme s prodejcem pokecali o autech, využil jsem jejich nabídky ještě před finálním podpisem smlouvy si ještě jednou auto projet, a protože jsem se choval slušně a ukázal zájem a vztah k autům atd., sami mi poskytli výraznou slevu, s kterou jsem ani nepočítal, a rozhodně si o ni dopředu neřekl.
Takže jsme nakonec byli oba spokojeni: oni získali další dušičku, já svoje další auto, peníze které jsem proti původně plánované investici ušetřil jsem použil na pojištění vozu, nákup zimní sady pneu a další vylepšení vozu. A ano, všechno jsem to nakoupil v příslušném dealerství. A proč? No protože jsem s nimi byl spokojen a protože tam chci i nadále jezdit pravidelně na servis.
Tak toto je moje představa o solidním nákupu vozu a moje úroveň. Nikomu neubírám jeho způsob, jen bohužel se dnes a denně setkávám právě se zákazníky, kteří rozrazí dveře tak jak jsem popsal, plácnou na stůl několika konkurenčními nabídkami a první co vypálí je: "Kolik mi dáte slevu?!" A to se mi fakt hnusí...
Škoda, pri všetkej úcte, je značka výkon/cena. Teda od prémiovky má ďaleko.
Model Kodiaq RS je drahý pre klientelu Škodovákov a je pod úroveň majetných. Tí bez mihnutia oka si kúpia MB aj s prirážkou.
Inak napísané - ide o síce zaujímavý voz, ale predajnosť bude mizivá.
Jen si myslím, že to "RS" je trochu zbytečné a v některých případech i kontraproduktivní. Tohle není auto pro mladý kluky, ale pro starší pány.
Znamej minuly rok koupil Kodiaq v jedne z nejvyssich vybav se spoustou vybavy navic, 2.0 naftu, zaplatil 40tis E. Kdyz jsem se ptal proc zrovna kodiaq tak mi rekl, ze poptaval 7 mist a Kodiaq je jednoduse (berouc v uvahu vse, od slevy kterou dostal az po vybavu jakou za to dostal) nejlevnejsi z aut co se nebal koupit (cti pokud nekde byla nejaka specialitka co se v evrope fakticky neprodava, nebo dovazi jen coby sedivka, to rovnou vyloucil). Vsechny ty Galaxy, Sharany po kterych sel na uvod, vsechna jina 7 mistna SUV... vychazela jeste draz. Takze mozna ta cenovka bude hodne pro bezne diskusni skoda fans a jeste vic pro skoda haters, ale pro cloveka co proste hleda auto pro svou vetsi rodinu, nebo ten prostor zkratka vyuzije nejak jinak, pro ty bude i takhle drahy Kodiaq jedna z nej voleb, konkurence neni levnejsi.
Už teď ovšem od října registrují čeští prodejci přes šest set objednávek těch nejnedočkavějších. „Zákazníci si je objednali bez toho, aby v nich vůbec jeli,“