Co se třpytí. Krásné přísloví, které na Scouta platí, možná přehnaně, protože na úrovni Škodovky je to povedené auto, ale v kontextu některých diskuzních a mnohdy i testérských výkřiků extáze to sedí jak pomyslná p***l na hrnec.
Zvenku povedené auto, v této stříbrné barvě to Scoutu sluší, jako tomu bylo i u předchozích generací. Na fotkách interiér vypadá úchvatně, klobouk dolů, jenže po usednutí do vozu v ceně kolem 1 milionu korun už trochu tápete a říkáte si, ono to fakt jen vypadá. Když za sebou zabouchnete "lehké" dveře vyplněné tvrdým plastem a dotknete se některých částí kolem kolen, středového panelu a podobně, zjistíte, že ten WoW efekt je pryč. Tady se pořád najde konkurence, která to umí lépe. At si tu každý fanatik do škodovky říká co chce, tyhle neduhy provází trojkovou Octavii od Active po RS, včetně Scouta. Kdo nevěří, ať tam běží...
Sedačky jsou oproti levnějším verzím velmi dobré, stejně tak solidní ergonomie, vyjma navigace.
Velké zklamání je kufr, schod a nemožnost rovné ložné plochy, nevím, proč to pořád ve Škodovce ještě nechápou.... Prý se dá dokoupit dposuvná podlaha, tohle ji má, nebo nemá? Nezkoumal sem ceníky, díky :-)
Motoricky mohu popsat jen silnější 135kw Tdi, který mne vyloženě zklamal, jak už jsem psal v jiné diskuzi. Od motoru jsem čekal teda více a i když sem na něj šlapal, nejel více než klasický 100kw dvoulitr jiných výrobců a narozdíl od autora článku mne tedy dunivý zvuk neotravoval, tady TDI udělalo největší krok směrem ke konkurenčním turbodízlům (vzpomenme na 1.9 či první 2.0 Tdi). Motor byl letargický a nechtělo se mu do otáček, netrpěl takovým turboefektem, jako dříve, ale i tak by pro mne nebyl důvod ke koupi silnější varianty. Pro srovnání na stovku reálně sprintuje podobně, jako třeba i slabší motory, možná jsem jel špatným a málo zajetým kusem. Emel tvrdil, že prý se to projeví až nad dálničím limitem, kde jsou kilowatty znát, nemohu soudit, nejel sem s tím takhle rychle :-)
Kde vidím plus je podvozek, proti klasické OIII ( a to sem jel pouze s víceprvkem) je pohodlnější, lépe žehlí nerovnosti a celkově auto působí takovým lehkým dojmem.
Suma sumárum, za 680 tisíc v základu se 4x4 super nabídka, tam bych byl ochotny překousnout i ty plasty v interiéru, ale připlácet za silnější 135kw a nebo přidávat výbavu do cen kolem 1.milionu... díky, fakt ne... na to Oktávka ještě nemá.
jj předběhl mě :-)
Skaut [odkaz] byl typ člověka, který mimojíné nadevše ctil PŘÍRODU
byl jejím ochráncem a uživatelem, v souladu !!
jedovatý Dízl [odkaz] to slovo leda využil
ALE JINAK PĚKNÁ ŠKODOVKA !! MOOOC PĚKNÁ TAKHLE NADSKOČENÁ, VYPADÁ SKORO JAKO SUV, JAKO JAKOO JAKOOO jak MODEL X [odkaz] !!! :-):-) ne, kecám, nemá krovky a baterky v podlaze k super stabilizaci a tichýmu bezotravnýmu chodu ;-) todle je jen pěkná momentfotka ;-)
PS: snad nedostanu zas cenzuru ?? škodovka je v týdle zemi mocná ... 8-s8-s8-s8-s8-s8-s >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
dik za postrehy a skusenosti.... prave to som chcel napisat ze ci ma vobec vyznam kupovat scout "RS" ktory je zase o dost drahsi .... ked tu mame tento uz dost dobre zvladnuty silny dieslovy dvojliter ( cenovo tiez nie je lacny ) ktory predpokldam bude tvorit vacsinu drvivu predajov scouta.
Este zaujimavejsie vyznieva fakt ze leon s tym istym motorom v stvorkolke je o takmer 40 tisic lacnejsi... ( ok je to mensie auto razvorom ) ... ale najdu sa prave aj taki ktorym uz rozmery octavie scout mozu byt az neprijemne velke.....
mas pravdu.. na o3 sa setrilo a niektore detaily to neskryju ani v top verzii... uz rasto v teste octavie sa akosi pozastavoval na tom ze preco vybava elegance nema ani ten chromovany ramcek okolo okien.... akosi to caro elegancie v novej octavii je prec... stara O2 je po kazde jstranke premakanejsia a elegantnejsia.... ale to uz je o inom.. vratme sa k o3
Takze nevidis dovod priplacat si za top diesel z RS? Myslim ze to nie je ziadne prekvapenie... nie je to prvykrat co top verzia nie je zrovna na bezne pouzitie ideal... a neiekdy je prebytok vykonu paradoxne le nna papieri a v reale to clovek az tak nepociti ked to caka......
dik za dojmy... a som rad ze si ma ubezpecil v tom ze tato testovana motorizacia bude ideal.....
;-):yes:
otazka na zaver .... nebral by si radsej leona s tymto dvojlitrom? mne sa leon osobne paci z tejto koncernovej outdorackej trojice najviac a aj cena je rozumna a nebude to taka masovka
hele
jako Scout tam zatím není, bohužel, vážně není díval jsem se fakt pořádně, co se dá dělat, kde soudruzi..., ale jako kdybyste čirou náhodou možná i v pomatení smyslů ba pod vlivem něčeho omamnéno krinda pána či pána krinda dostali chuť na JEDNOHO JETÝHO [odkaz] :-) tak prý v norsku .. jako vsteklý... >:D
NAMOU DUŠI !!! KDYBY TAM BYL SKAUT DAL BYCH VÁM HO VŠEMA DESETI, ALE ... NENÍ FAKT NENÍÍÍÍÍ 8-s8-s8-s
Aby nedošlo k mýlce, já s tím 110KW dízlem nejel, ale silnější motor mi opravdu nepřišel žádný trhač asfaltu a když sem poté přesedl zpět do mého o dost slabšího vozu, tak do 100km/h sem necítil žádný rozdíl. Nejel sem veškerou dvoulitrovou konkurencí, ale z toho, co sem jel mohu říct, že třeba starší TDI a nebo HDI/TDCI dvoulitry jdou více do otáček tahají jak do sedačky, tak i za ručičku tacho. Pro porovnání třeba 110Kw (o 25kw slabší) dvoulitr od BMW je jiná dimenze.
Nejvíce mi ten nový commonrail připomínal charakterem DCI od Renaultu, kdy jeho obdobně silný (110kw) dízl jede bez nějaké výkonové špičky a moc se do otáček nemá. Neříkám, že je to špatně, jen bych si asi opravdu nepřiplácel.
To zpracování u Seatu nebude o moc lepší, seděl sem i v Cupře a přesto to bylo znát, zde je prostě v koncernu králem VW a to na první pohled i u levnějších výbav, nebo musíš k jiným značkám.
no
tak na trhání asfaltu bych pro tebe jednu 515kW bestii [odkaz] měl, ale to bys musel přehodnotit svoji životní filozofii soudruhu >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
dobre ok rozumiem...... ale tych 135kw zrejme nebola taka bomba ako sa zda..... ono podl mna ten dvojlier 110kw bude stejne ideal aj cenou aj realne najpouzitelnejsi a zohladnime aj naklady, spotrebu a vsetko okolo toho......
s tym spracovanim to asi bude tak ako opises... rozhodne bude vw asi kral co sa tyka spracovania a pouzitych materialov.... a octavia s leonom budu malicko pozadu .... ale to je fakt ktory kazdy ocakava a takto je to uz dlhsiu dobu v ramci koncernu... ista navonok neviditelna hierarchia tu je .... a robia ju prave taketo detaily
no mne by plasty nevadili.... leon X by som si vedel predstavit ako solidne auto na bezne pouzitie .... setri sa uz dnes vsade to je proste tak ... niekde viac niekde menej ale uz aj rolls ma niektore detaily na palubovke ako z bezneho auta... odporucam test rollsa od rasta.... dobre to povedal...... setri sa proste vsade
osobne sa mi najviac paci leon ( prave kvoli kompaktnosti, dizajnu, a akej si aury ktora z neho vyzaruje )
EDIT: aha cize ono si siel so 110Kw? citam prave nizsie .... na toto auto asi staci nie? bude to ideal zrejme
No VW je král v koncernu, ale když se podíváš kolem, tak jiní výrobci to taky umí už na obdobné úrovni, třeba i Francouzi, Ford, nebo i ten Ceed neni vůbec špatný.
Leon mne dost zklamal, jak sem psal, před pár týdny jsme kupovali nové auto a i ten Leon se bral v potaz, když jsem si do něj sedl, byl sem opravdu zklamany, hezky posaz, ale auto bylo takové fórové. Za 450 tisíc hezká nabídka, ST, 1.4 TSI, solidní výbava, ale nejlépe bych to okomentoval slovy mé přítelkyně: "Hezký, ale takový auto na práci," Materiály, palubka, sedačky... vše pusobilo levněji, jako lehce omyvatelný plast atd.. Navíc sem v něm seděl jakoby v "zákopu" za hranatou vysokou palubkou :-) Musím mít sedačku dole, protože jsem vysoký. Z venku pro mne ale pořád nejhezčí z trojice Golf/Octa/Leon.
leon je zvnutra mozno az moc sterilny ( co ovsem je problem celeho koncernu ) ... a ked k tomu priratas mozno nie prave idealny posed sedenia vzhladom na tvoju vysku ... tak jasne... sklamanie je na mieste..... niektore auta proste kazdemu nesadnu ( ci uz kvoli postave alebo spracovanim alebo dalsimi vecami ) aj ked sa mu vzhladovo zvonku mozu pacit.... chapem
ja mam takpovediac standardnu postavu to je nejakych 177cm a 75kg takze neamm problem takmer v ziadnom aute.... nasackoval som sa aj do polskeho malucha.... ktory mal kedysi kamarat davno pradavno..... odvtedy som pribral len par kil na tych sucasnych 75kg kedze som skor ektomorfna postava..... takze v pohode, predpoladam ze do malucha by som vosiel aj dnes...
naopak som prekvapeny ako malo meista je v drahych velkych autach... ci uz bmw 3 alebo ssab 9.3 kde som kedysi sedel na autosalone.... a bol som v nich doslova nasackovany obklopeny celym tym tunelom a vsetkym.... viac miesta mam normalne v malom aute....
V saabu sem nikdy neseděl, ale v BMW se dá najít poloha za volantem vždy i u mých 188cm a 100kg.. odfoukneš si bočnice, nastavíš sedačku.... vždy to jde :-) Jen uvnitř je kabina někdy menší, než stejně velká konkurence.
neviem cim to je ale cim drahsie robustnejsie auto tym menej miesta ... aj golf 6 sa mi zda zvnutra maly na pomery a rozmery auta.... lancer je ovela vzdusnejsi.... to je ako rozdiel triedy .... bez debaty.... viem porovnat.... lancer mame doma a buduci svokor ma golf 6
sedel som v saabe ale uz davno ... uplne nasackovany v sedacke... obklopeny vsektym tym aerokokpitom.... k comu je to dobre neviem... mam stihlu postavu ale prislo mi to ako auto na mieru... keby som bol sirsi vyssi tak s panom bohom.... nemam sancu
Mě přijde i ta Oktávka III stísněnější než Oktávka II... >:D Golfem 6 sem jel, ten je v pohodě, navíc je uvnitř totožnej s Golfem 5 a měli sme 8 let Jettu, takže to znám více než dobře :-)
tak predpokladam ze golf VII je uz priestornostou inde.... kedze G6 bol stale na podvozku este G5-ky ......
ano je to mozno o pocite ale aj dvere.. v G6 su jak do trezoru.... ano chapem bezpecnost nadovsetko...... ale potom to auto je vnutri skutocne mensie ako vyzera zvonku
pred tym mal G4 81kw tdi ... prisiel mi dokonca vzdusnejsi ako tento G6 neviem .... asi si to zle vysvetlujem a hladam chyby kde nie su... mozno je to fakt len pocit ....
Tak ty auta mají silnější dveře a masivnější palubky... je to však pouze kus od kusu... líbí se mi, jak všichni kdo si sednou ke mne do Mondea první co řeknou... tyjo.. to je ale velky vevnitř a ten kufr. A to ty lidi jezdí Oktávkama, Passatama a podobně. Je to o tom pocitu.
asi mas pravdu .... ja si dodnes pamatam ked som presadol z pola 96 rocnik do feldy tak sa mi to zdalo akoby som sadol do o triedu vacsieho auta.... v pole som mal lakte kdesi na okne.... vo felde mam este 5 cm miesta navyse.... je to citit v tych autach ..... niekde viac niekde menej.... niekde si to clovek fakt asi uz len namysla.... aj to je mozne hlavne kd striedas mnoho aut... vtedy uz nevnimas tak tie centimetre.... ja jazdim len par autami a tak rozdiely akosi vnimam viac..... a citim kazdy centimeter
s tym mondeom to je pravda..... navyse generacia akou ty jazdis bola asi najvydarenejsia a najpriestrannejsia a tak nie je dovod neverit..... zeby tam nebolo dost priestoru...
to je pravda.... dnesne nove kombiky su mozno rozmerovo vacsie ako stare ael vnutri je podozrivo menej miesta.... to je ta bezpecnost no.... clovek je v tych autach uz doslova zaskatulkovany ... okna sa nam zmensuju... hrubka dveri rastie z generacie na generaciu... asi to neovplyvnime
Při výběru mezi Scoutem a Leonem X bych jako rozhodující viděl nastavení podvozku a vzhledem k určení auta bych bral to, které lépe filtruje nerovnosti. To se ale nedá zjistit jinak než že se s oběma projedeš po nějaké alepsoň trochu rozbité cestě, což není v cz nebo sk problém. U Scoutu jsem se setkal s naprosto odlišnými názory testérů na nastavení podvozku, je možné že úpravy dělají ještě za pochodu po náběhu výroby - nakonec podobný vývoj zažil i Rapid. Ale není nad to si to vyzkoušet sám...
Mne právě Scout přišel na českou okrsku vhodnější, než třeba klasicka Octa III s víceprvkem, tam sem si z auta opravdu na zadek nesedl a třeba Focus tohle prostě umí lépe.
Mě by ale vážně překvapilo, kdyby byl Scout s vyšší světlou výškou, naladěn komfortněji než Octavia se standardním podvozkem. Neříkám, že to tak nemůže být, ale dosud jsem měl takovou zkušenost, že zaškrtnutí položky "podvozek pro špatné cesty" znamenalo u koncernových vozidel citelné přitvrzení...
3ka urcite nie je stiesnenejsia ako 2ka. 3ka ma kopu miesta okolo noh sofera, rovnako viac miesta na prave koleno; dvere su dalej od ruky; dojem moze robit jedine vyssie polozena a hranata palubovka.
Vzadu detto, 3ka ma min. 10cm miesta navyse, akurat horsie rieseny profil podvozku uzasnej MQB, kde stredovy tunel je vysoky ako v starej dodavke a pod sedadlami je znova kopa plechu, takze si clovek pod seba nohy neda, len pred seba.
Tak z toho interieru doslova "krici", ze sa tam masivne setrilo. A to aj u verzie s cenou cez milion Kc (!). Plastove zatisie vsade, kam sa clovek pozrie. A este "vhodne" doplnene imitaciou dreva. Neskutocne odpudive. Pritom v kontraste s palubkou, sedadla vyzeraju nadherne! Nechapem taku kombinaciu...
Minula verzia Octavie mala jednoznacne lepsie interiery (aspon v tych vyssich vybavovych stupnoch). Octavia III je zase krajsia zvonka. Dufajme, ze v dalsej generacii sa uz Skode podari Octaviu skombinovat tak, ze bude pekna zvonku aj zvnutra...
Krajsa z venku v liftu, ale kombik v II. Oktávce vypadá k světu pořád. Já bych řekl, že nejlepší byla II před Fl, to bylo pocitvé auto i když neduhy mělo (první kusy začínají dost reznout, některé vady na motorech, (TDI PD) a podobně). Po faceliftu to je ještě pořád velmi dobré, ale už se objevují některé "úsporné opatření" a III to zabíjí doslova. Seděl sem ve všech variantách na trhu, od Active po RS a mimo dekorací a hezkych volantu a řadiček se tam moc nemění... jo ještě tak sedačky :-) Ty jsou u RS a Scouta fakt o třídu jinde, než celé auto :-)
adaptabilni tlumiče soudruzi, už je někdo z vás zkoušel?? to si jen na displeji posunete ukazatel s podvozkem nahoru [odkaz] a ono to udělám bzzzzm a ste rázem vo 15cenťáků vejš >:D >:D >:D >:D >:D >:D
K tématu Emel potvrdí - mluvím o RS TDI... je možné, že specifika Scoutu (automat, 4x4, vyšší stavba a hmotnost) naopak kus dynamiky sežerou. Ale jinak v principu potvrzuju... subjektivně nejede RS TDI o moc líp než normální 2.0TDI 110kW.
Co se ceny týče, dostáváme se do podobné diskuse jako u Fabie - co umí konkurence na téma zvýšené 4x4? Mně osobně 508RXH ani Insignia Country moc neberou... a v kompaktech je odpověď asi prostě "nic".
Příplatky jsou staré téma... když potřebuješ panoramatickou střechu nebo nezávislé topení, je to prostě extra, které je potřeba zaplatit.
Příplatek za TDI 135kW je 52t, ale je v tom i 6DSG... takže vlastně jde spíš o rozhodnutí automat / manuál za obvyklou cenu s kW navíc jako bonusem.
Já jel s manuálním Scoutem, ale když na to ted koukám na skoda-auto...... tak takový neexistuje (předtím sem se nezajímal, byla možnost se svézt, tak sem ji využil a ptal se na vše prodejce)?? Takže sem byl uveden v omyl prodejcem.... Tvrdil, že je to ta 135kw verze. Beru zpět a mé hodnocení patří na 110KW. Proto mi to přišlo slabé....
Bohužel je to tak, ve velké míře ví kupující kolikrát víc jak samotný prodejce a člověka znalého, který nemá načteno jen pár úvodních prospektů těžko hledat.... :-!
Jo, tohle je dost obvyklé.... a to není jen u Škodovek, ale skoro všude... Když jsme teď kupovali auto, tak si slečna prodejkyně ( jinak moc milá a ochotná) musela zavolat dva další lidi (technika a vedoucí) aby nám o autě vše vysvětlili... Mohl bych jít napříč dealerama... a stím výkonem, jeste sem jezdil se Sportáží Crdi a tvrdili mi, že ta 1.7 má 100kw i když měla 85, cože sem se záhy dozvěděl, takže pár KW sem, pár KW tam... no problemo u kohokoliv >:D
No, jak sem řekl, 110Kw v BMW jelo o dost lépe, a tohle do stovky upalovalo jako dobře zajeté Mondeo, nebo Passat s dvoulitrem i když papírově slabším :-) Nic, z čeho bych si sedl na zadek, ale jistě postačí velmi dobře.
Tedy zpět ke Scoutu... vidíš nějakou jasnou alternativu u konkurence?
Příplatky beru jako přiměřené, DSG + 25kW za 52t je dokonce dost vstřícný. Vzhled si žádá xenony (21t, ty teda mohly být v základu), k tomu parkovací senzory aspoň vzadu (9t)... to jsi někde na 770, po slevě na 700 za solidně vybavenou čtyřkolku v automatu... jasně, pořád ještě bez navi například.
No, u mne je to těžké, já to 4x4 nutně nepotřebuju, takže přímého konkurenta nevidím. Nevím jak na tom bude Golf a Leon, neviděl jsem je, ale Leon uvnitř lepší nebude a Golf zase z venku není nejvyváženější v případě kombi ( třeba plasty zamaskují tento nedostatek ). Potom pokud chci kombi, jdu do střední třídy, za ty peníze mam ( vim, jsem asi zaujaty, ale projel sem hodně a tohle je objektivně jedna z nejlepších voleb) super Mondeo kombi, nebo i Passata, obojí v naftě. Pokud chci 4x4, Kolem 700 tisíc mam sice trochi menší, ale zase vyšší SUV typu Tiguan/Kuga a nebo i nějakého japonce, Ravku či CRV a CX5 ( ti se mi však moc nelíbí), popřípadě Nissany QQ/Xtrail (tady asi ve 4x4 musím připlatit).
4x4 a vyšší světlá výška je prostě základem identity Scouta, srovnávat s předokolkama nemá moc smysl.
SUV jsou logickým soupeřem, přiznávám, že ty moc projeté nemám. Nějaký Qashqai... no, Qashqai je jen s 1.6dCi, to bych asi spíš tíhl k 2.0TDI 135 DSG (když už naftu a poloSUV, tak klidně automat).
Mně je sympatická CX-5, ale 4x4 AT s 2.2D 110kW v Attraction jsme na 830t...
CX 5 mne trochu zklamala, nemohl sem si najít posaz (stejně jako v MA6), ale v zadu bylo solidně místa. Nelíbí se mi na ní absence hagusů, to mi ke kombi a SUV tak nějak padne, je to možná jen muj názor.
Ja už sem to tu psal, z těchto SUV u mne na plné čáře zvítězila Kuga... otec pořád argumentoval Sportážem, ale nyní mi každej den děkuje, že tohle je jiná liga. Jízdně prostě vede na plné čáře v mainstreamovýc SUV. Je hezky zpracovaná, jediné mínus je ten masivní středový panel s rádiem, ale zvykneš si, jinak se vejdu velmi dobře, ergonomie super. Tiguan je taky fajn a má víc místa vzadu, ale jízdně je na tom hůře (a to neřikam jen já, ale i majitel).
A dost se mi líbil i nový QQ, který udělal mílový krok v interiéru a z venku rozhodně ostudu neudělá :-)
Kuga Titanium 2.0TDCi 132kW 4x4 Powershift - základní cena 875.390. Příplatek za panoramatickou střechu 28, za nezávislé topení 25, bixenony 33... opravdu je ten Scout tak drahý?
Není... psal sem výše, že není >:D Ale za 700 tisíc ten Scout ve stejné motoruzaci a konfiguraci nebude, respektive kde si vzal tu slevu ? U Fordu se dá taky sehnat, já tu Kugu ted sehnal skoro o 100 tisíc levnější :-)
Nechme slevy stranou a bavme se o ceníkových cenách.
Co chci říct je to, že na první pohled je Kuga v základu o 150t dražší než srovnatelný Scout (2.0TDI 135kW AT 4x4), přitom na první pohled není líp vybavená a příplatky za vybrané prvky výbavy nejsou nižší (naopak, třeba xenony stojí o 10k víc, adaptivní tempomat o 5k víc atd.). Našvihat Kugu přes mega by zřejmě nebyl vůbec žádný problém. Vidíš to jinak?
Napsal sem, že to auto se mi zdálo líné, pak sem zjistil, že to byla 110kw verze, ale i tak to rozhodně nejelo jak z praku. Určitě postačí, ale trhač asfaltu to není. Dci v QQ má sice na papíře méně, ale může mít lepší zpřevodování a ve výsledku jet obdobně.. nejel sem ho, nemohu soudit... ty ano?
To by platilo, pokud by měl Scout převodové stupně příliš daleko od sebe (vypadával bys z optimálního pásma více než u QQ). Jinak je to jen otázka toho, jak s tím autem jedeš. Nebo by musel mít mnohem účinnější ústrojí. Výkon jinak neokecáš.
PS: Teď jsem otevřel ceník QQ a vidím v něm jen 81 kW dCi. [odkaz]
Ano, nevím, jak je QQ poskládaný, ale jak se píše v testu a i mne to tak přišlo, že má Scout dlouhé stupně... :-) Proto nehodnotím a 96 vs 110Kw už není tak propastný rozdíl. Chce to se svézt :-)
Dlouhé a daleko od sebe jsou dvě různé věci. Dlouhé mimo jedničku nevadí, prostě jen řadíš v jiných rychlostech. Jejich vzdálenost však ovlivňuje, jaký výkon máš vlastně k dispozici. Plus QQ by měl mít větší aerodynamický odpor. Jen mé očekávání, nemusí to tak nutně být. V rychlostech nad nějakých 100 km/h by tak měl Scout získat něco navíc. 96 kW se v ceníku teprve objeví?
No, na zadek sem si z toho nesedl, jako třeba ze staršího 2.0 Tdi :-) Víš, když jdeš do toho auta s očekáváním naprosté bomby, jak recenze a někteří uživatelé uvádí, je zklamání větší :-)
Myslíš ty litry ve Fabii/ Polu? Vždyť mají stejný točivý moment a snad i průběh v nižších a středních otáčkách. To mi nepřijde jako ukázkový případ, kdy se příplatek za motor opravdu vyplatí a měl by mít prioritu.
V kompaktech se rodí konkurence aspoň ve stejné stáji....ale jinak pravdu díš. Na druhou stranu Scout už zasahuje do ranku SUV, takže ten výběr se klidně může zvrhnout tímto směrem. A tam je z čeho vybírat. Prostě to máš různý. ;-)
Ono do detailu to vždycky porovnat nejde, některá výbava nesedí ale zas ti na ní tolik nezáleží, někdo využije delší kufr Octy, jiný zase spíš vyšší u toho SUVéčka. Jen dodám, že tady teoreticky neplkám, ale opravdu už jsem jednou takhle vybíral a místo Octy 4x4 nakonec vyhrálo to SUVéčko. Ale když vezmu za základ, že kupec SUV nechce a jde mu jen o mírně nakopnutýho AWD kombíka, pak se dostanu zpátky na začátek k tomu, co už jsi psal. ;-)
Já s tebou souhlasím a SUV beru jako relevantní konkurenci... ale krátký pohled na Kugu ukazuje, že ta je (dle ceníku) se srovnatelným motorem dost podstatně dražší než srovnatelný Scout (875t v základu za Titanium 4x4 132kW Powershift).
CR-V.
Stejná světlá výška, stejný výkon, velmi podoná cena.
CR-V se zdá být prostornější, praktičtější, pohodlnější a teoreticky i spolehlivější, Scout bude o něco hbitější, bude mít levnější náhradní díly a mnohem víc se bude krást...
Tady už je to opravdu jen o prioritách.
4x4 naopak dynamiku v rychlostech do 100km/h zlepšuje jak podle údajů výrobce, tak podle porovnání dynamiky Scout vs RS v tomto testu. 7,22 sec 0-100 je také určitě o třídu lepší zrychlení než u 110kW varianty, která to dává cca o dvě sec. pomaleji.
[odkaz]
S 320tkou? Ta je 140kw že? Jel si to? Já jel se 110kw a to auto bylo o poznání živější, než 110kw ve Scoutu. Nevím jak ORS, ale neveřím tomu, že ten silnější BMW dízl je pomalejší... zase to s tou chválou na škodovku nepřeháněj Dinare..
Jo, to je fakt, třeba staré TDI 1.9 by o tom mohlo vyprávět :-) Píšu jízdní dojem, ale to BMW opravdu zrovna nezaostává, navíc táhne hezky do otáček, tam kde jiní zdechnou :-)
Co to plácáš, já nic nechválím, říkám, že člověk co má 320d s velmi podobnými výkon. parametry jako má ORS tdi tvrdí, že měl problém se za ORS udržet, a to zkoušeli cíleně, jsou to známí. Proč by haněl svoje auto? Mě jsou obě tyhle motorizace celkem u zadnice. Zas to s tou kritikou škodovky nepřeháněj, Ozzi. ;-)
Dynamikou motoru 2.0 TDI 135kW určitě stíhá 320d, výkon stejný a o něco nižší váha OIII nemohou dopadnout jinak (tedy podle stopek, pocity každého jednoho řidiče mohou být různé, někomu se zdá, že auto nejede a přitom je objektivně rychlejší což může být dáno třeba úrovní odhlučnění nebo i komfortem pérování).
[odkaz]
CRV určitě je konkurent. 2.2 v naftě a automatu Scouta docela výrazně dynamicky nestíhá a je o nějakých 30t dražší i v Comfortu... a v Comfortu na sérii u Scouta pár věcí chybí. Automat je pouze pětikvalt... a jak normálně docela fandím manuálu, tak v naftovém SUV je podle mě automat docela jasná volba. Ale jinak jak říkáš, je to otázka priorit.
Nevypadá to, že by tenhle kus měl dvojitou podlahu. To ti jí prodejce neukázal?
Takhle vypadá kufr s dvojitou podlahou: [odkaz] [odkaz] Na ACZ byla spousta OIII Combi, ale jen pár ji mělo (našel jsem dvě z asi deseti testovaných, G-Tecy nepočítám). Což asi ilustruje, jak důležitý je tenhle příplatek podle Škody.
Prodejce mi tvrdil, že je to 135kw..... ještě otázka k tomu, co mi prodejce ukázal? >:D Jo, taky řikal, že to je super kára, že jako na to konkurence nemá odpověď a že jen blbec by šel mimo Škodovku >:D
Zase ta tvoje profláklá "úchylka" s podlahou bez schodku? ;-)
Hlavně když to tam na výšku vleze, což může být právě "díky" podlaze bez schodku (včetně dvojité podlahy) problém... a jako bonus nemusíš chodit do posilovny. >:-[]
Přesně tak. Záda jsou leckdy problém i pro lidi mladšího věku. V případě ložné plochy v rovině s hranou si náklad přitáhneš mnohem blíž k tělu a pomůžeš si pohybem celého těla. Samozřejmě se nebavíme o pytli s peřím, ale když už ten předmět (bedýnka s nářadím, basa piva, přepravka s nákupem) váží těch 10,15 a více kilo, už je to znát.
To bude tím, že nejsem ani pivař, ani kutil cestovatel a zboží mi vozí náklaďákem až na rampu. V allroadu mám podlahu rovnou a v Golfu naopak "díru", Osobně bych v allroadu bez mrknutí oka vyměnil rovnou podlahu za výšku kufru (po plato/roletu) v Golfu, včetně toho schodu.
Já taky netvrdím, že to (v osobáku) vozím denně....ovšem pozor, jakej kutil cestovatel ? Když vyjedeš s Fordem, dvě až tři bedýnky nářadí a materiálu jsou nezbytnost. >:D Jinak si prostě snílek a naivka. >:-[]
Beru to obecně. Tohle je pro mne pozitivum nakládací hrany v rovině s podlahou. Mé kufry mají běžně desítky kilo. Když jsem dříve plánoval více převážet, tak hlavně elektroniku. 20 kilová tiskárna je ještě prd, 100 kilový server, to je teprve chuťovka. Dnes přesouváme celé racky vážící i přes tunu a na to je potřeba vybavení trochu jiného kalibru. A taková přepravka s džemy také není zrovna pírko.
:-) A to ani nemluvím o zesilovačích. Nedávno jsem měl v autě gramofon, který má bez obalu zhruba 35 kilo. Vůbec, když potřebuješ vytáhnout něco, na co je potřeba více lidí, schod nepřidá. Máš k tomu horší přístup.
Nemusí to vážit metrák, abys poznal rozdíl. Když něco vytahuješ zpoza schodu, je to dál, budeš se muset pravděpodobně ohnout a záda dostanou větší čočku. V tu chvíli se do toho totiž výrazněji promítne hmotnost horní části těla. Ano, pokud přepravuješ něco lehčího, nebo věci, které můžeš klidně vytáhnout přes schod, může ti být ukradený. A souhlasím s tím, že i výška je důležitá.
Jasně, všechno má své pro/proti a lidi mají různé/odlišné priority. Pro moje běžné používaní auta je prioritou spíš ta výška, než rovina za cenu nižší hodnoty výšky.
No tedy, já taky nepřepravuju metrákové servery, ale u mě jsi to trefil tou přepravkou s džemy. Když naplníš klasickou zelinářskou přepravku sklenicema s něčím zavařeným, sterilovaným nebo prostě cukrem,moukama apod., má to svoje "kule". ;-) A u schodu ten první pohyb vzhůru děláš daleko ohnutější, což je pro záda chuťovka. Takže se mi třeba u Octávky stávalo, že jsem se chtě nechtě opřel nohama o zadní nárazník. Pro white labela ovšem tohle není problém, protože jeho nárazník je vždy čistší než chirurgův skalpel před operací >:D . Jasně, že výška kufru je důležitá. Při objednávce Mondea jsem zvažoval tu výsuvnou plošinu [odkaz] ale odradilo mě kromě jiného i další snížení výšky kufru.
Tak server byl extrémní příklad. Manipulace s tak těžkým břemenem není pro jednoho. S vhodnou manipulační technikou se to dá zvládnout, ale není to nejlepší nápad. Roky zpět byla právě výpočetní technika důvod, proč jsem koukal na liftbacky.
Cítit je i deset kilo. A přepravka plná ovoce, zeleniny, nebo zavařenin prostě lehká není. Zrovna dnes jsem vezl tři (jablka, ořechy a zavařené okurky). Právě ten první pohyb nahoru jsem měl na mysli. Není to pohodlné, záda to dost namáhá a je tam riziko, že si zády pomůžeš (zvedat bys měl rukama a nohama). Když pominu běžná zavazadla, moc často věci nevozím, ale to nic nemění na výhodách tohoto řešení. Jak jsem napsal v jiné diskuzi, na tohle mám nejradši dělené víko. Není to pro mne podstatné při výběru auta, protože to moc nevyužiji, ale potěší to. Někomu vadí vysoké hrany při nakládání, já většinou ze země nenakládám a nejsem prcek, takže mám vyšší hrany naopak radši.
Auto mívám sice čisté, ale bedny netahám v obleku a můžeš si koupit takovou tu rohož, kterou pak přehodíš přes nárazník (neušpiníš se, ani nepoškrábeš auto).
Jestli se ta plošina dá snadno vyjmout, tak by to bylo zajímavé (co výška, jak by ses pak dostal k rezervě/ sadě). Při troše štěstí dáš na sebe stejné množství přepravek.
Jasně, už si to přesně nepamatuju, ale je možné, že ta plošina vylučovala možnost mít rezervu, byť dojezdovou, nebo to prostě bylo komplikovaný na přístup a už se mi to znelíbilo.
V obleku taky přepravky nevozím, ale ani zašpiněné džíny nepotěší a zadek auta se ti ušpiní ani nemusí pršet, stačí vlhká silnice.
Ale celkově vzato žít se dá se vším, jen když už vybíráš auto, tak to prostě někdy hraje roli.
Předpokládám, že tam byl nějaký zádrhel, jinak by sis ji asi koupil. :-) Mne také netěší, když si zašpiním oblečení, také se nohama nezapírám o auto. Ale když potřebuješ, můžeš se obléct do pracovního, použít tu rohož/ koberec, nebo třeba umýt auto. Na to se také není špatné převléct, takže můžeš nejdřív vyložit, pak mýt. ;-) A s posledním souvětím souhlasím. Jak jsi psal v jiné diskuzi o kufru Swiftu, nic, ale stačí. :-)
V rukávu mám ještě jeden trik. Mám udělanou takovou paletu, která se akorát vejde do auta a dá se v něm zajistit.
Re: Aby som si za 30 tisic EUR kupoval Octaviu? Ma vobec vyz
Emele sorry, ale ta cena je samosebou nesmyslná. Rozumnej strop pro Octu je do 800k bez ohledu na extras, který obsahuje.
Zcela bez pardonu říkám, že milion bych nevrazil ani do přepychově vybavenýho Superbu, natož do o třídy nižšího auta.
Re: Aby som si za 30 tisic EUR kupoval Octaviu? Ma vobec vyz
Reálně utratit milion za octavii je nesmysl, vidím to stejně, 800k max za vybavené auto. A v této cen. relaci je pak scout výborná volba, mimo vlastní tábor žádná třídní konkurence, a to co je o třídu výše za relat. podobné peníze, má vždy nějaké to ale. ;-)
Re: Aby som si za 30 tisic EUR kupoval Octaviu? Ma vobec vyz
Ano, to je přesně ono ;-) . Stejně jako klesly nesmyslně nasazený ceny posledních modelů Hjundéééé, tak se usadí i Škoda. Ať už ceníkově nebo při jednání v prodejně.
Oba víme, kam šla cenově prémie. Tohle je neobhajitelný :-)
Re: Aby som si za 30 tisic EUR kupoval Octaviu? Ma vobec vyz
U prémie ale taky není problém nechat půl mega za extras. Vezmi si prostorově srovnatelnou A4 Allroad, dej tam 2.0TDI 130kW Stronic... ještě jsi nezačal a jsi na 1.130.000. Akční paket lifestyle s navi, xenonama, tempomatem atd. je skoro povinnost, rázem jsi na 1.300.000 a spousta toho chybí.
Já souhlasím že přiměřeně vybavené auto je někde kolem těch 800-850 ceníkových, ale pokud musíš mít všechno...
Re: Aby som si za 30 tisic EUR kupoval Octaviu? Ma vobec vyz
Zatímco za střední Audi jsem ochotnej i klidně 1,3m akceptovat, za Octu prostě ani 1m. Neper se s tím a ber to jako fakt. Navíc se tady bavíme o manuálu se 150HP ;-)
Re: Aby som si za 30 tisic EUR kupoval Octaviu? Ma vobec vyz
Pro Scouta beru jako optimum automat, takže +52 za 135kW DSG, takže 735 základ a 1.070 v této výbavě. Dynamicky a velikostně srovnatelná prémiovka je v základu za 1.130, ve srovnatelné výbavě za cca. 1.580 (1.3 je pořád víceméně holátko s xenonama, ale bez kůže, adaptivního tempomatu atd.). Z toho pro Škodovku neplyne IMO žádný problém... když ty extras nepotřebuješ, tak si je prostě nekoupíš.
PS: pokud něco, tak v tom vidím problém pro Audi, také díky sdílení techniky (motor, převodovka)... jasně že je Audi ve všem o kousek lepší, kůže je koženější, čtyřkolka sofistikovanější... ale o půl mega (50%) z mého pohledu ne.
Re: Aby som si za 30 tisic EUR kupoval Octaviu? Ma vobec vyz
...nejsme dnes naladěni na stejnou notu :-)
Nechce se mi tu dělat rozborku a sborku. Chci OIII v plný, 4x4 a DSG, říkám rovnou dám za ní 800k. Ať se prodejce rozkrájí...je mi to fuk. Chci A4 Allroad? Vždy V6, Max 1,3 opět ve fullu, zase problém prodejce. Rozumíme si?
Za víc ta auta nestojí. To myslím smrtelně vážně bez ohledu na ceník ;-)
Re: Aby som si za 30 tisic EUR kupoval Octaviu? Ma vobec vyz
Nezbývá než vzdát hold tvým vyjednávacím schopnostem... A4 Allroad je ve full výrazně přes 2M, pokud to dokážeš ukecat o 800t, je to dost slušnej výkon :yes:
Re: Aby som si za 30 tisic EUR kupoval Octaviu? Ma vobec vyz
Bez ohledu na značku nezaplatím. Vše má svojí cenu. Octavia i s diamantovým fofrklackem prostě víc než za 800k nemá smysl. A Škoda je značka, která právě rozumný auta dělá.
Re: Aby som si za 30 tisic EUR kupoval Octaviu? Ma vobec vyz
Takže keby je auto ktoré prosto celou koncepciou nezodpovedá danej cene ale má systém kresiel ktore absorbuje smrad z tvojho prdu tak je v pohode nech stoji aj dva mega? Hocičo znamená pre nechápavých, že ktorákolvek automobilka ktorá ponúka podobnú model ho ponúka lacnejšie aj Outback v najvyššej výbave kúpiš za rovnaký peniaz. (nehovorím čo je lepšie čo horšie)
Nevím jestli redaktoři čtou konkurenční weby, ale před třemi dny Rasťo Chvála vypustil test Scoutu a používal hodnocení pomocí bobříků...tak nevím jestli pan Bureš tak trochu neopisoval... :no:
kludne sem mozes dat odkaz... mnohi sme to video uz videli sice ale mnohi tiez nie [odkaz] nizsie na stranke je videotest ... predpokladam ze coskoro uz bude aj na autotv.sk ... zatial ho tam ale este nevidim
O bobřících v testu Octavie Scout bylo psáno již nějaký ten měsíc zpátky na stránkách Auto7. Myslím, že novinařinu by měli dělat lidé kreativní a ne od sebe opisovat jak studentíci ve druháku... 8-s
Samotný text vznikal již o víkendu, takže jsem od pana Chvály vskutku neopisoval, jeho test jsem ostatně ani neviděl. Co se týče zmiňovaného Auto 7, tak jsem dané číslo měl v ruce, ale pamatuji si jen Scouta s vystrojeným skautem na fotkách. Jestli tam měli hodnocení bobříky také, to fakt nevím. Když to vidím, tak se zkrátka sešel u několika redaktorů stejný nápad... Škoda, že byl člověk až poslední :-(
No, koukám, že v diskusních Stínadlech to vře: Losna i Mažňák drtí stoličky v tvrdě osvíceném poznání pravdy silnice, pravdy garáže. V rovině symbolické, koneckonců i věcné pak test mile komunikuje s videotestem našich slovenských bratrů, to se opravdu povedlo :yes: A povedl se samozřejmě i Scout. Machři jezdí scouty, to je známý slogan. Osobně jsem fascinován vnější plastovou výbavou, ukazuje se, že to Škoda opět trefila, estetika je na jedničku. Ke kabině není potřeba delšího psaní - usednutí za volant je třídní radostí jak estetickou, tak ergonomickou a samozřejmě i materiálovou. Když tak čtu ty zdejší stesky, počítám, že doma autoři blazeovaně snad do alcantary i smrkají...
Tedy ano, Scout je třídní mistrovský kousek s výbornou technikou, výbornými jízdními vlastnostmi, s výbornou ergonomií a s výborným image. Prostě trefa :yes:
Poradím ti:) sedni si do scouta a pak se jdi podívat ke konkurenci v rozmezí 700 až 1000 tisíc korun :-) Pochopíš kde materialove oktavky ztrácí. Zkusils to někdy? Konkurence tohle umí lépe a to se fanoušci škodovek vždy pyšní kvalitou a materiály,tohle je krok zpět a není malý. Doporučuji vyzkoušet a osahat, pak poznáš tu jedinou pravdu garáže, tu kterou si nechceš přiznat :-) stačí vyzkoušet třídní konkurenci.
skoda ze nie je ceed "scout" ... s tym silnejsim crdi >:D ... celkom by som si to vedel predstavit.... par plastov vpredu vzadu... efektne doplnky ... 2cm vyssi podvozok ... oplastovany tigri nos.... slo by to
samozrejme za milion sa da dnes uz kupit solidne SUV..... clovek musi zvazit ci ozaj taketo auto v taekj cene potrebuje a vyuzije.... bazare su plne nadhernych drahych nevyuzitych aut bohuzial... kedy majitel po case zistil ze mu bolo taketo auto k nicomu
no ja som to myslel tak zeby bol ceed aj v stvorkolke... vies keby.... proste keby bol ceed scout.... aj v 4x4 s crdi.... par plastov .... vyssi podvozok... keby keby.....
ano ceed je novsi.... je to vidiet... novy ceed prisiel na trh v roku 2012 a sportage uz koncom roka 2010.... vtedy korejci z roka na rok jasne sli dopredu v kvalite a vsetkom.... takze ceed ktory je o vyse 1,5 roka novsim modelom je uz na pohlad v interieri dalej to ano
Ano, Ceed hodnotím jako nejlepší korejské auto, hlavně v kombíku. Sportage vypada dobře zvenku, ten se povedl, ale uvnitř je z toho cítit ještě ta "levnost" i když zrovna levný není....
ja teraz stretavam jeden biely GT pro_ceed .... taky stary chlapik sa v nom premava, je radost vidiet ako si na starsie kolena dokaze clovek spravit radost a uzit zaroebene peniaze.... a netreba k tomu ani 2 miliony a stejne ked jeho auto zastane na parkovisku vyssie pobliz kde pracujem tak si ho kazdy obzera ..... velmi podarene dizajnovo.... krasne auto.... raz sa nezdrzim a oslovim ho >:D
sportage bol vlastne prvy model od kie ktory uz konecne stal za to >:D ak to takto mozem povedat
narazal som s tym leonom na to ze viem ze seaty sa ti pacia, ja som v novom ceede nesedel a je dost mozne ze tiez by som mohol byt sklamany... vsetko je mozne, v i30 som sedel predoslej generacie a jasne tam este je tiez citit vek povodu
Já seděl jak v Ceedě, tak v Leoně a i v i30. Ani jedno mne nezaujalo natolik, abych se svezl i když u Ceeda sem měl na mále, ale byla to jen základní 1.4, která mne nezajímala. I 30 je z nich dle mne nejméně povedená, interiér je o generaci horší, než konkurence z Evropy, Ceed se dotahuje, ale některé detaily mne odrazují a když chces solidní motorizaci a výbavu, tak seženeš za stejné peníze i osvědčenou Evropskou konkurenci. Možná je dobrý v ceně "již od", pokud chceš o kus větší auto a nezajímá tě motor, ale v dražší verzi bych asi nechtěl :-)
ceny sa vyrovnavaju to je pravda..... novy golf zlacnil... novy ceed zdrazel... vyrovnava sa to.... ale vyrovnava sa aj kvalita a celkovo su auta uz velmi podobne..... dobry musi setrit... ten co bol horsi sa zase musel zlepsit a zdrazel.... rozdiely su podla mna medzi beznymi hatchmi skutocne nie velke..... zle auta uz nie su.... a mozno aj plasty ktore povazujes ty za menej kvalitne by som ja povazoval za uplne ok......
viem ze ty riesis skor kombiky.... ja skor inklinujem k mensim autam >:D ... ale nie vazne... nieco male sikovne sa mi vzdy pacilo.... a v tejto mensej triede je to uz tak ze tam je vsetko uz velmi podobne jak cenou tak kvalitou aj motoricky......
z malych europanov som jazdil malym puntom aj polom ..... fabiou feldou, na autoskole prvym yarisom....... trosku i20 a kamosovou novou 208 s jeho dozorom..... velmi rad by som skusil novu fabiu aj inovu i20 a paci sa mi aj swift.... pravdepodobne tato trojica bude klucova v mojom dalsom vybere ... aj som toho nazoru ze cim mensie auto tym lepsie ;-) teda aspon v meste..... kde zijem a potrebam ake mam .....
Já moc zkušeností s malými vozy nemam mimo Fabie a Ibizy/Cordoby, popřípadě Clia. Za cenu vybavenější verze dnes pořídíš už nižší střední a tam už je to zajímavější.... v případě, že bych chtěl hatche, počkám si na faceliftovany FoFo III, dobře jezdí, mě se líbí a uvnitř se necítím stísněně. Golf VII se mi moc nelíbí a Leon v levné verzi se mi nelíbí uvnitř :-)
Budeme-li brát Oktávku jako model do 1 milionu korun na pomezí tříd, mužeme srovnávat s vozy nižší střední, střední a kategorií menších SUV, tak v této cenové relaci jsou to třeba tito: Golf, Passat, Mondeo, Focus ( dle výbavy) Insighnia, Astra, Megane ( dle výbav), Laguna III, Tiguan, Kuga (tihle dva ale taky podle výbav), Mazda 6... Je mi to líto, ale i Ceed (dle výbav). Pak je tu za tyhle ceny i nižší modely prémie, BMW, Audi.
Bavíme se o použitých materiálech, ne o konkrétní specifikaci. Někteří výrobcí mají materiály odstupnované výbavou a cenou, u Škodovky to tak bohužel není a ty výplně dveří, spodek palubky a všechno okolo v bakelitu má jak Active, tak RS :-) Obhájí si to do 500 tisíc, ale Elegance či RS za skoro milion už ne... V těchto vodách má konkurence v interiéru alespon na omak a na vzhled kvalitnější materiály.
Tak začneme třeba tím, že vyhodíme modely bez 4x4. Pak do těch zbylých dáme bixenony, automatickou 2zónovku, navigaci a systém na rozpoznávání značek, panoramatickou střechu, Alcantarové elektricky nastavitelné zicny, bezklíčkový přístup, vyhřívané čelní sklo a dálkově ovládané nezávislé topení, adaptivní tempomat, vyhřívání sedaček i vzadu... Ale ok, konkurent za stejnou cenu bez 4x4 a hromadou toho, co jsem vyspal, bude působit hodnotněji při ošahávání vnitřku a v oblasti kotníků.
Mluvím komplexně o modelech Oktávie vs zbytek. Nekoukej na konfiguraci, protože třeba i obyčejna Elegance s vlečkou je za 600-700 dle výbavy a pořád je ten interiér stejný. Já neřikam, že konkrétně Scout je špatný, viz muj první příspěvek v diskuzi, ale argumentuji GTImu na špičkové materiály, které prostě to auto v kabině nemá :-) To je celé... at je to Active či Scout/RS :-)
Myslím, že si nečetl můj názor na auto jako celek, který je jako první příspěvek v diskuzi :-) Zde jsem se ke Scoutu vyjádřil vesměs pozitivně, jinak bys toto nenapsal.... nelíbí se mi jen ten interiér, netřeba být jízlivý jossalito :-)
Z mého pohledu se snažíš hledat problémy tam, kde nejsou. Něco jsi nahoře napsal, ale teď se začínáš vrtat v takových hloupostech, že mi připadáš, že se jen potřebuješ vypsat.
Bez jakéhokoliv většího smyslu, záměru, důvodu. Jen abys "něco" napsal.
GTI hodnotí vše na výbornou a to Scout prostě nemá. Pokud si seděl v předchozí generaci Oktávek, nebo v Golfech, musíš mi dát za pravdu. Auto prostě má tvrdé plasty ve velké míře, výplně dveří, spodek palubky a podobně. To vozy v této cenové nemívají běžně a odlišení od základních verzích se omezuje na lepší volant a řadicí páku, popřípadě barevné provedení interiéru. Pokud sis opravdu prošel všechny výbavové stupně, sedl sis, sáhl sis, tak víš, že mluvím pravdu. Komplexně ej to dobré auto, za 700 tisíc super kup kombíku ve 4x4, ale GTI píše v superlativech jen díky znaku výrobce, nýbrž realita je taková, že Oktávka mezigeneračně přišla o její náskok v podobně kvalitního interiéru a to napříč modelovým spektrem. Když bych ještě šel do důsledků, tak bych našel proti konkurenci více nedostatků (třeba obecně podvozkově ho strčí do kapsy Focus kombi), ale Scout v porovnání s obyčejnou Oktávkou je na tom lépe.. jednooký mezi slepými králem. Jde teda o to se tu plácat po ramenou, že je to to nejlepší, protože je to Škodovka? Nebo si nalít čistého vína, kde jsou slabiny vozu? A slabiny jsou viditelné.... Přijde mi, že nyní si sem chtěl jen ty za každou cenu něco napsat, abys mi oponoval.... takže prosím k tématu. :-) A myslím, že ty moc dobře víš, že tu neuvádím nepravdy :-)
Ak nevidis ten "materialovy deficit" v kabine (myslene vzhladom k cenovke), tak musis mat nieco s ocami. Ved je to doslova plastova katastrofa nehodna takehoto auta! Nic proti kvalite materialov, ale toto ma byt interier auta za milion? Snad nie. No a potom tu mame (nebojim sa to napisat) takmer premiove sedadla. Zazitok na ne pozerat, zazitok v nich sediet. Lenze v kontraste s palubkou vyzeraju ako keby ich tam domontovali z ineho auta.
Takpovediac "vlastny gol" ergonomii dava navigacia, ktora ma svoj display zaveseny "proklate nizko". Tam je platny asi ako mrtvemu kabat. Kedy sa uz konecne aj v Skode naucia, ze display navigacie ma byt co najblizsie hornej hrane palubky (ak uz sa teda nevysuva z palubky nahor), aby vodic nemusel pocas jazdy pozerat kamsi dole k radiacej pake? Snad ked budu robit Octaviu IV...
To někdo opravdu není schopen přenést se přes fakt, že tahle Scoutka je kočka? Tohle auto se Škodovce povedlo a ve svém allroadím, až skoro SUVím světě, bude mít cesticku prodejů vystlanou růžovým okvětím. Rozmíšky na téma poměr plastů etc. mne nechávají chladným, protože ctím uživatelskou přívětivost a hodnotu, před někdy až kolotočářsky rozblikaným a rozjuchaným interiérem, který mne spíš irituje, než hi-endově vzrušuje.
O pohonu na čtyři jsem se rozepisoval už mnohokrát a měl-li bych volit, tak DSG a tento level haldexu - absolutně dostačující a řekl bych, že pro víkendové pokořitele polních cest za horizontem jejich odvahy.
Nebudeme si asi namlouvat, že Scout bude první volbou do lesa, na stavby etc. Tam si prostě prihreji subaří polévku, kde u mne dál vede Forester a jeho x-mode, který je mou první volbou. Ale s klidem bych usedal i do tohohle Scouta. Není se vůbec čeho obávat. Škoda odvedla dobrou práci....
Proč se jedněm tato vlastnost interiéru vytýká a jinde se přehlíží? Jinak je to fajn auto až na ten blbej schod do kufru a nemožnost sedaček položit do roviny....
Ja to beru jako vlastní preferenci. Čím jsem starší, tím vic preferuji jednoduchost a ucelnost. A spis tvdsi plasty nenachylne k poškrábání. Schod v kufru... Ona to není taková tragédie, ale ten úhel slozenych sedacek je..... No máš pravdu. I když to neni úhel alá Everest... ve skutečnosti je to málo... Trošičku ;-) , tak tady by si klidně mohli vzít míru od opelu:-) . Jedním pohybem shodím v Signumu sesle do roviny, včetně podsedaku a operek. Ale na druhou stranu v kufru jsem spal jen párkrát a pri přepravě nakladu bych to neviděl, jako limitujici.
No limitující je hrana při nakládání a když vezeš něco opravdu akorát do toho kufru. Ano když jsou složeny sedačky, tak ten uhel mi nevadí tolik, jako ta hrana, ale třeba když máš něco co je jentaktak na délku do toho rozloženého kufru, tak tím, že sedačky nejsou sklopeny rovně ztratíš pár potřebných cm :-)
Kdybych takhle plánoval něco přepravovat, tak by mi spíš vadilo, že to není podepřené po celé délce (pokud se tedy bavíme o něčem pevném). Pokud má kombi zkosený zadek, tak to zkosení bude mít u vysokých předmětů stejně větší dopad.
Tohle můžu stopro potvrdit u H6 Oty z roku 2007 a Subaru Forestera - byť Forester měl papírově menší kufr byl mnohem lépe využitelný, protože Outback měl užší nákladový otvor díky "sportovnějšímu" kabátu.
Které že auto se hodnocené zde, se Škodovce nepovedlo >:-[] ... A to nezmiňuji čerstvé místní "mediální orgie" okolo nové Fabie ...
No nic, nejel jsem, nebudu soudit. Jen je fakt, že cena budiž sakra "optimistickou" a přestřelenou, ale pokud si svoji oběť v teritoriu "lehkého terénu" najde ... >:-[] ....
Podle mne je scout asi nejlepší řešení, kdo chce prostorné auto 4x4. Jen si musí hlídat cenu. Octavia je rozkročena mezi nižší střední a střední. Za cenu testované verze může člověk mít Subaru, Opel, VW nebo Peugeot. Peugeot 508 je pěkný, ale asi by byl prblém u té převodovky. VW passat alltrack asi už v nabídce nebude, čeká se na nový model, Opel se mi líbí ze všeho nejvíc. Je prostě víc dotažený než Octávka, ale trochu ho brzdí vyšší hmotnost, i přesto by to byl můj favorit v rozmezí 700-800 tisíc. Subaru se mi moc nelíbí, ale zase je o něco propracovanější než Octavia, takže za 1m je Octavia zkrátka drahý špás. C5 má pohon předních a Volvo není zas tak daleko od cenové hladiny. A co se týče Leonu a Golfu, Golf je lepší než Octávka a Leon hezčí, hlavně v hnědé, ale bral bych asi Octávku nebo Leona, záleží na ceně a dealerovi. Jinak pro chataře je asi nejlepší volba Leon, Scout, Subaru Forester a není špatný i Koleos.
Přesně Koleos je opomíjené auto, takových je více. Designově není nejlepší, ale zase výhled z auta a užitná hodnota, popřípadě cena výkon je velmi dobrá. Interiér je děsný, Renault zkrátka neumí auta nad 500 tisíc. Laguna je propadák. I když Renault moc nemusím, tak Koleos v dieslu není opravdu špatné auto, ovšem v kombinaci se slušnou cenou.
No moment, Laguna III uvnitř vubec neni špatná. Materiály, hezké sedačky, navina dobře umístěná.... za ty prachy je uvnitř hezčí, než dost aut konkurence. Trpí na nedostatek prostoru vzadu. Kdyby Oktávky za 500 tisíc měly takové materiály jako Laguna III tak bych si pískal :-)
Koleos se dá sehnat kolem 500 4x4 v naftě 110kw, dostal sem takovou nabídku a auto bylo bohatě vybaveno, ceník je o sto dráže :-)
koleso ma paradoxne jeden z najkrajsich interierov ake v renaulte poznam.... navigacia je fakt perfektne umiestenena a jej riesenie je dobre zmaknute..... aj budiky, palubovka a vsetko naokolo je velmi dostojne a elegantne.... skoda ozaj toho nevydareneho exterieru ten je z mojho pohladu desny... a totalne degraduje cele auto
Koleos je uvitř korejský, je to lepší, než plnokrevný korejec, třeba volant je solidní, navina taky, ale ta palubka je fakt hodně levná... Laguna III je o dimenzi jinde:)
tak kvalitu plastov neviem posudit ale tvar palubky je fajn..... to som nikdy neskryval.....
motory taktiez nie je problem si vybrat....
ale ten dizajn to cele zabija... uprimne... nekupil by som si to aj keby som bol fanda znacky renault... tiez sa najde korejec ktory sa mi nepaci a nechcem ho.... je to uplne normalne.....
renault chysta nejake nove SUV tak som zvedavy co zase vymyslia.....
V Koleosu jsou hrozné budíky a i ten volant se mi nepozdává. Laguna není špatná hlavně kombík je zezadu vážně chic, coupé taktéž hezké zezadu, zase platí to co u Koleosu, že s dobrou cenou se dá o tom vážně uvažovat. Taky jsem viděl cenu okolo 500-550 110kw. Jako jedinou výhodu interiéru bych vážně viděl tu navigaci v zorném poli řidiče a již zmiňovaný výhled. Plno aut je sice krásných z profilu, ale příjemné posezení zvláště pro cestující vzadu to opravdu nebude. Výhled skrze malé okínka ;-\
Není, ten ani nenabízí. 130 kW s DSG (nejlevnější diesel v nabídce) začíná za 955. OIII Scout se 135 kW a DSG začíná na 735. Insignia před slevou na tom není o nic lépe než Passat. Záleželo by na slevách, kde by se třeba Insignia mohla blýsknout, stejně tak Passat vzhledem k tomu, že se jeho důchod blíží.
scout je prakticke auto o tom zadna... ale tou cenou sa uz dostava do vod skutocne zaujimavej konkurencie ..... za 25-30 tisic eur si uz clovek vie skutocne vyberat ....
co sa tyka schopnosti terenu limitujucim faktorom je nizky prejazdovy uhol...auto ma relativne velky razvor v pomere k vyske podvozku ....... a dost vyrazne previsy vpredu a vzadu... proste je to klasicky kombik len zdvihnuty o 3cm .... nemozeme od toho cakat terenak ja to beriem.... ale za tieto peniaze je uz mozno na mieste otazka preco fakt neist radsej do dostojneho SUV ....
ako pozeram do cennikov tak za 25 tisic su uz krasne SUV masinky ( napriklad slusne vybavena CX5 )
v diskusii som tu zachytil niekde info o zlavach na Scouta. Ja som realne dopytoval verziu so vsetkymi extras a zlava na firmu max 8,0%. Co je horsie, dodaci termin na benzin az 6 a viac mesiacov (s naftou nechcem). Zaujima ma, ale tych 17% co tu vyssie niekto spomina, ci to je realita alebo len tak "bychar" :-)
PS: Scout za skoro 40tis EUR moze niekto realne chciet, ak chce motor s DSG, panorama, haldex5 tak iny vyber ako koncern asi nema. A pre diskuterov- Outback z vyssie spomenuteho nema ani motor ani prevodovku.
Moje zkušenost je, že ještě před rokem byl normál tak 14% a těch 18 pokud jsi se hodně snažil a kupoval těch aut víc. Letos přitvrdili a dostat přes 12% fakticky nejde.. jo, třeba 12.5% jo, ale víc ani ťuk, ani při odběru 2-3 aut. Prý to Škoda víc hlídá a oficiální limit je 10% soukromník a 12% IČO.
asi hovoris o CZ lebo v SR uz som to preklepol a na firmu max 9.0.
PS: uz cakam kedy niekto z novinarov obuje SUV alebo 'allroad' auto na A/T gumy ked uz s tym idu do blata... Jazdit na nespevnenu trat na cestnych gumach je uz len teda fakt uroven testovania >:D >:D Chvalovi som to pisal kedysi a neodpovedal, ten by mohol byt adept na takyto pokus.
Můj už stojí v autosalonu a čekám na značky. Autosalon měl objednanou předváděčku, ale po dohodě změnili specifikaci dle té mé a předváděčku si objednali znovu. Jinak by čekačka byla cca 4 měsíce.
Ceníková cena 871.000, konečná cena 778.000, takže sleva necelých 11%
Já letos kupoval OIII RS a průběh nákupu byl takový, že se mě podařilo z původně nabídnutých 7 % usmlouvat 9%. A pak mě nabídli možnost předváděčky se slevou 18%. Já to ukecal na 20%. Takže jsem si nakonfiguroval auto jak jsem chtěl, výroba pak trvala 5 měsíců. Po dodání jsem si ho na 14 dní půjčil, abych si ho alespoň trochu sám zajel (2000 km). Na 2,5 měsíce jsem jim ho vrátil, oni za tu dobu najeli pouhých 1500 km. Takže jsem vlastně kupoval úplně nové auto s 20 % slevou. Akorát ta čekací doba 8 měsíců celkem byla nekonečná.
O těch 17% jsem psal já. Nebylo to na scouta, ale normálního kombíka. Bez přemlouvání, jen "za IČO". Bylo to v prosinci, u dvou prodejců. Na Spacebaka přitom ani náhodou, Octa v poho.
Ja vidim v kupe novej Octavie zmysel ked je tak max do 500 tisic Kc, resp. 20 tisic EUR. Nejaka 1.6 TDI v strednej vybave. Vtedy to je slusne auto za slusne prachy zo slusnou spotrebou a dynamikou. Ale ak mam moznost dat do auta viac penazi, tak kupovat Octaviu je blbost lebo bude vyzerat rovnako a takisto sa v nej bude rovnako vozit ako v tej do 500 tisic Kc. Tak to vidim ja.
suhlas... proste nejake zakladne TSi a Tdi... za pol miliona na bezne jazdenie preco nie..... ale octavia za milion vazne nedava zmysel bez urazky :yes:
dobra logika.... moze byt aj zlatom oblozena... vzdy to bude len octavka...... takisto ako 400 konovy golfik bude vzdy len golf... tu urcite by som skor zobral BRZ ... s ktorym viac uputam a budem v nom vacsi frajer hoci nebudem mat take zrychlenie... golf bude vzdy golf a octavia octaviou... netreba si mylit pojmy ludove auto a skoda s pojmami ako subaru porsche mercedes a podobne....
za octaviu by som viac ako 17 tisic eur nedal... vsetko navyse su vyhodene prachy ... navyse kto pozera na ceny konkurencie tak mi da za pravdu ze skoda dnes uz nie je lacne auto aj ked sa lacno bohuzial tvari a vyzera
>:D >:D >:D
sorry, ale nemůžu jinak. Poslední dobou asi zobeš nějaké prášky nebo fakt neívm. Vždy, když si přečtu tvoji reakci na cokoliv, tak vím co bude následovat - souhlas >:D >:D >:D
Nedá mi to nereagovat. Jsem majitelem Octavie Scout FL, který po bezproblémových 150.000km dostane manželka a v autosalonu už stojí nový Scout, čeká se jen na značky.
Minulý Scout měl cenovku 878.000Kč, sleva byla, ale už si ji nepamatuji. Ten současný dle konfigurátoru 871.000Kč, po slevě od prodejce ho kupuji za 778.000Kč. Je to 2.0TDI 110kW s celkem slušnou výbavou (xenony, Columbus, alcantara sedačky apod.)
Mi toto auto naopak dává velký smysl. Co od auta očekávám. Vzhledem k tomu, že mám rodinu a žiji celkem aktivně, tak především:
- možnost, že na lyže dojedu v klidu a pohodlně bez nasazování retězů
- naložím jízdní kola a veškerou bagáž tak, aniž bych mel tašky v interiéru (pro ty diskutující, kteří neusále naráží na podle nich zbytečně velký kufr škodovek)
- pojedu za rozumné náklady (pro ty diskutující, kteří tvrdí, že pokud to nemá 8 válců v benzínu, tak to není auto ) >:D
- a především bude mít onu výbavu, která mi ježdění zpříjemňuje.
Mi naopak nedává smysl investice do "trojkového báva" za stejnou cenu v provedení "4 kola a volant"
Jaké auto v ceně cca 750.000 a srovnatelné výbavě byste doporučili?
No a to je o těch preferencích. Mazda 6
1) není 4x4 a já čtyřkolku chci
2) ta navigace TomTom je s Columbem nesrovnatelná
Ohledně SUV
Mi domů SUV nesmí. Zejména z těchto důvodů
- vozím s sebou zbytečných 500kg plechů.
- rád jezdím po okrskách, jezdit s SUV v zatáčkách je za trest
- jízdní dynamika - mít silný motor, ale být pomalejší než ktejaký kompakt není nc pro mne (viz bod 1)
- spotřeba a ekonomika provozu
- auto velké z venku, ale vevnitř nic moc, včetně kufru (což je pro většinu SUV fakt)
tazko vysvetlovat, pozerate sa na to pre mna zvlstnym okom... Kvoli absencii 4x4 by som rozhodne neuprednostnil Octaviu pred Mazdou 6. Proste za 800 tisic kupovat Octaviu je pre mna nonsens. Napriek tomu ze ta sucasna sa mi celkom paci.
Reagoval jsem na vaše kategorické prohlášení "octavia dává smysl max. do 500.000"
Každý to má nastaveno jinak. Mi Scout splňuje vše, co od toho auta očekávám a jsem ochotný za něj ty peníze dát. Pro někoho jiného je to třeba ta Mazda 6.
A proto se vyrábí tolik druhů aut - každý si vybere :-)
Ved ano ;) A napriklad ja nemam problem kupit aj mierne jazdene auto, to je podla mna najvyhodnejsia kupa auta vseobecne...Taku 1 rocnu Audi A4 Allroad by som urcite uprednostnil pred novym Scoutom v tej iste cene.
komfortni funkce? to je ako co?
Proste keby mam vedla seba Mazdu6 a Octaviu a obe maju cenovku 800 tisic tak urcite ma nic nepresvedci v tom aby si si kupil tu Octaviu. Ved sa staci na tie auta pozriet a sadnut si do nich.
To je klasický "útok" na Octavii Scout, říct - ale vždyť za stejnou cenu můžeš mít SUV (větší, ...), Jenže přesně o to jde.
Ne každý chce SUV a pokud nechci SUV tak co? Až dosud byla Octavi Scout jasnou volbou, Passat Alltrack byl přecijen dražší (a větší) a nikdo jiný nic podobného neměl.
A dodnes v podstatě ani nemá - vyjma koncernu. Za české ceny ale Scout bude velmi pravděpodobně čistě racionálně okamžitě ze souboje vyřazen. Dnes už monopol Octavie Scout skončil.
Tu ide proste o to, ze to je stale LEN Octavia. Ja nehovorim, ze sa mi nepaci, naopak, ako som pisal vyssie, do 450-500 tisic Kc do je dobra kupa . Ale ako to ma ist k 800 tisicom ci nebodaj vyssie, tak sorry ale tolko za Octaviu nedam. Za tu cenu su tu uz ine kvalitnejsie auta (a o triedu vyssie). Ak niekto chce ostat u koncernu, tak aj Passat.
Passat Alltrack ale začíná na 955 (130 kW TDI DSG). Kdyby obětoval světlou výšku, tak nejlevnější Variant B8 s pohonem všech kol dle českého ceníku vyjde na 945 tisíc (140 kW TDI DSG Highline).
Ja som to skor myslel vseobecne. Ja moc zmysel tychto zvysenych a drahych verzii nevidim. Stale je to len Octravia ci Passat. Len skaredsie :-) Aspon teda pre mna...ja mam rad nizke auta...plus to oplastovanie k tomu...no nesedi mi takato uprava vobec
Jak jsem napsal, nejlevnější Variant s pohonem všech kol je za 945. Ten není oplastovaný, ani nemá zvýšený podvozek. Jen prozatím pohon všech kol nenabízí v nižších výbavách a se slabšími motory.
jané, když dojde na podstatu věci, tak začnoou padat argumenty typu já to myslel ve všeobecnosti >:-[]
A co má být, že Octavia Scout je stále jen Octavia? BMW 3 za 2 míče je taky stále JEN BMW 3...
Octavia Scout za 800t. je model plný výbavy se zvýšeným podvozkem a 4x4. Jestli smysl takového auta vidíš nebo ne, ukazuje především na tvůj rozhled, nikoliv na kvality vozu. V alpských zemích, severských zemích byl Scout velmi oblíbený, koneckonců někde se myslím uvádí, že Scout tvořil 8% prodejů Octavie.
neboj sa, ja mam rozhlad u aut velky...len sa mi nepacia tieto predrazene stvorkolky, to je vsetko, nemusis hned utocit.
ako som uz pisal vyssie:
Keby mam vedla seba Mazdu6 a Octaviu a obe maju cenovku 800 tisic tak urcite ma nic nepresvedci v tom aby si si kupil tu Octaviu. Ved sa staci na tie auta pozriet a sadnut si do nich.
rohYpnol, no prave mne Octavia Scout neprinasa nic co by som ocenil - ani 4x4, ani vyssia svetla vyska nie su pre mna dovod na kupu, skor naopak, vobec mi nesedi toto auto...oplastovanie ako fabia junior, zvysene ako dacia...viem to som prehnal, ale v podstate takto to na mna posobi...limuzina ma zostat limuzina, hlavne ta so sportovym smrcom, vtedy je prave pekna ked je nizka. A kto chce chce auto aj do terenu (4x4, vysoky podvozok) nech si kupi SUV. Proste tieto horske upravy combi aut idu uplne mimo mna.
já ti tvůj názor neberu. 100 lidí 100 chutí. Ale jak vidíš, tak Octavia Scout (resp. zvýšené oplastované kombi) oslovuje velmi mnoho zákazníků.
Navíc sám musíš uznat, že má mnoho výhod. Mnohem nižší provozní náklady než SUV (menší jízdní odpor, levnější pneu, ...), lepší jízdní vlastnosti na silnici, podstatně nižší nakládací hrana zavazadelníku... Tohle jsou věci, které prostě nezakecáš ani za mák ;-)
ne, měli objednanou předváděčku v nějaké konfiguraci. Takže už byla naplánována do výroby. Pak jsem přišel já, změnili jsme konfuguraci dle mne, ale termín do výroby už byl zadaný, takže jsem nemusel čekat 4 měsíce. Auto si beru hned. A oni prostě předváděčku budou mít později. Bylo to po známosti s majitelem servisu, takže to šlo.
Auto nebude nikde stát, tento týden dorazilo a příští týden si ho vyzvednu :-)
No a já během posledních 12 let taky jezdím jen na garančky. S pěti škodovkami najeto celkem 600.000km. Takže ta Honda a BMW není v tomto ničím zvláštní :-)
Vidíš, a ono je to úplně obráceně. 1.6TDI je s přehledem nejhorší motorizace, spojená s mizerným pětikvaltem. Octavia s xenonama vypadá o kus líp než bez nich a nejlepší kup z celé modelové řady je RS za nějakých 620.
Subaru, Porsche a podobně? No promiň, Subaru má rozhodně blíž ke Škodě než k Mercedesu nebo Porsche. Zkus se někdy svézt s nějakou Imprezou 1.5, to je taková léčba šokem... ale ono ani ten Outback s naftou a CVT není žádný zázrak. BRZ a Golf R jsou úplně jinak zaměřená auta... ale rychlejší auto je bez diskusí to R.
Že se vůbec namáháš.... ;-) Od toppera je to téměř vždy taková splácanina chaotických myšlenek....Subaru vedle Porsche, Hyundai atakuje prémii, interiér Leona nerozeznáš od A3, přemotorované předokolky apod. Nechci být zlý, a tak to zakončím konstatováním, že mu prostě chybí praxe. Prolézt si ta auta, projet se s nimi....ohmatat, vyzkoušet.
Předchozí generace nedělala ústupky levné výrobě, neměla diskutabilní vzhled. Nová generace má však daleko závažnější problém - a to, že její třídní monopol je u konce. Leon X-Perience je nejen levnější, ale taktéž elegantnější. A Golf Alltrack či jak se jmenuje? Ten třídní kompromisy nepřipustí.
Jaký tedy zůstal důvod pro koupi Octavie Scout v naší zemi? Snad jedině osobní sympatie :-!
Tradiční kombi se mi líbí nejvíc od Škodovky. Scout... no, tam si zatím nejsem jistý, ztvárnění detailů u Scoutu mě moc nebere, hlavně ten zadní difuzor... ale ke Golfu mi to taky moc nepasuje, základní Variant se mi líbí z celé trojky nejmíň a čekám, že Alltrack to asi nezlepší.
Kdo těch 6 cm v rozvoru využije? Při mých 184 cm se v Leonu cítím na zadních sedadlech naprosto pohodlně bez náznaku omezování. Jaká že je průměrná výška evropana >:-[] ?
Jasně, už jsem tu psal víckrát, že by mi v zásadě libovolnej kompakombík prostorově stačil, včetně Focusu... pokud je tam pár čísel navíc, je to bonus, ale pro mě taky nic zásadního. Ale ten delší rozvor pomáhá i opticky... Octavia Combi má sice poměrně velkej zadní převis, ale díky celkovým proporcím to nevadí.
Někdy mi připadá, že tady diskutují lidé, kteří neumí počítat a nerozumí psanému textu. Pár kliků na počítači a zjistím, že RR Evoque s obdobným motorem a pohonem 4x4 začíná na 1.071.000Kč (a to jsme ještě nezačali přidávat výbavu tak, abychom se dorovnali výbavě toho Scouta za milion - v základu ho koupím za 734.000Kč). Já tam vidím rozdíl 337.000Kč. S MB GLK to bude to samé.