Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI – Opravdu je tak dobrý?

Nedávná modernizace golfu se dotkla také verze GTI. Cena se zvýšila o 57.000 korun a výkon motoru se dostal na úroveň dřívější ostřejší verze GTI Performance.
Zpět na článek
17. 4. 2017 11:56
17. 4. 2017 12:09
17. 4. 2017 12:30
17. 4. 2017 13:19
17. 4. 2017 14:40
18. 4. 2017 08:48
18. 4. 2017 10:12
18. 4. 2017 10:56
18. 4. 2017 11:10
18. 4. 2017 14:07
18. 4. 2017 21:56
17. 4. 2017 14:30
17. 4. 2017 14:53
17. 4. 2017 18:09
17. 4. 2017 12:25
17. 4. 2017 13:24
17. 4. 2017 16:05
17. 4. 2017 16:22
17. 4. 2017 16:48
17. 4. 2017 16:26
18. 4. 2017 19:10
17. 4. 2017 14:37
17. 4. 2017 15:46
17. 4. 2017 16:31
17. 4. 2017 18:33
17. 4. 2017 19:19
17. 4. 2017 21:38
17. 4. 2017 21:32
17. 4. 2017 22:15
18. 4. 2017 07:29
20. 4. 2017 08:35
17. 4. 2017 18:46
17. 4. 2017 22:12
17. 4. 2017 22:20
18. 4. 2017 09:38
18. 4. 2017 10:01
18. 4. 2017 10:38
18. 4. 2017 16:48
18. 4. 2017 11:29
18. 4. 2017 16:04
18. 4. 2017 16:49
18. 4. 2017 17:07
18. 4. 2017 22:32
19. 4. 2017 07:53
19. 4. 2017 07:54
18. 4. 2017 16:00
19. 4. 2017 18:18
20. 4. 2017 14:41
18. 4. 2017 15:56
24. 4. 2017 19:25
17. 4. 2017 11:56
Ano
Je ale s dízlem.
Rozbalit vlákno
6
17. 4. 2017 12:43
Re: TO GERMÁNSKÝ KKčko nám ani nepřipomínejte ;)
jj
RAKOVINA [odkaz] = DÍZL [odkaz] = DÍZLPRASE [odkaz] >:-[] RAKOVINA [odkaz] = DÍZL [odkaz] = DÍZLPRASE [odkaz] >:-[] RAKOVINA [odkaz] = DÍZL [odkaz] = DÍZLPRASE [odkaz] >:-[] RAKOVINA [odkaz] = DÍZL [odkaz] = DÍZLPRASE [odkaz] >:-[] RAKOVINA [odkaz] = DÍZL [odkaz] = DÍZLPRASE [odkaz] >:-[] RAKOVINA [odkaz] = DÍZL [odkaz] = DÍZLPRASE [odkaz] >:-[] RAKOVINA [odkaz] = DÍZL [odkaz] = DÍZLPRASE [odkaz] >:-[]
co k tomu více číct [odkaz] :-) >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
8. 6. 2017 11:42
Re: TO GERMÁNSKÝ KKčko nám ani nepřipomínejte ;)
Co to plácáte za blbosti >:D Nevím [odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
17. 4. 2017 12:52
Re: TO GERMÁNSKÝ KKčko nám ani nepřipomínejte ;)
Přesně! :yes:
17. 4. 2017 13:39
Re: TO GERMÁNSKÝ KKčko nám ani nepřipomínejte ;)
> Je ale s dízlem.

Diesel v takomto aute? Hm, to je zvláštna úchylka.
Avatar - Skipper
17. 4. 2017 13:54
Re: TO GERMÁNSKÝ KKčko nám ani nepřipomínejte ;)
A proč? Není to rýpání, jen by mě zajímalo, v čem by ten dízl byl lepší. Dovedu ho dobře pochopit u SUV, částećné možná u auta stŕední třídy. Ale u hatchbacku?
Avatar - CHerokee
17. 4. 2017 21:06
Re: TO GERMÁNSKÝ KKčko nám ani nepřipomínejte ;)
Asi záleží, na co to auto máš a co od něj očekáváš. Na delší přesuny a denní ježdění je asi diesel lepší volbou. Tady to GTI bez performance je hodně drahé, ale zábavy s ním tolik není a emoce to moc nebudí. To už mi přijde lepší Octavia RS.
Avatar - praděda7
17. 4. 2017 11:56
Tuhé řízení....
O tom jsem psal před chvílí ve spojitosti s 1er (používá stejný systém jako koncern). Jsem rád, že mě moje výtky s tuhostí řízení potvrdil i autor článku. :-!
Rozbalit vlákno
0
17. 4. 2017 11:56
sterilita
díky za test, takže stále stejná typická sterilita, uvažuju o rychlých předních kolech, type r mi přišel drahý a extrémní a ve výsledku aspoň proti gti drahý není a apoň není nudný. pro mně v gti určitě jiný potahy, takový násilný odkaz k tradici
Rozbalit vlákno
19
Avatar - praděda7
17. 4. 2017 12:03
Re: sterilita
Jo, takové potahy by ocenili třeba Skoťáci.... >:D
Avatar - praděda7
17. 4. 2017 12:06
Re: sterilita
Myslím, že jestli jdeš do manuálu, tak Type R tě po testovací jízdě uhrane a na Golf zapomeneš.... ;-)
17. 4. 2017 12:09
Re: sterilita
Zkus někde sehnat prefaceljtovanej Clubsport s šalinama a boostem.
A zapomeneš na rejži.
:-!
Avatar - praděda7
17. 4. 2017 12:22
Re: sterilita
Schválně. Su moc zvědavý, jakým směrem se camco vydá a jestli nám dá vědět... ;-)
17. 4. 2017 12:30
Re: sterilita
Tenhle nudný design se mě líbí u Passatu , ale když sport tak raději type-r
Avatar - positivemind
17. 4. 2017 12:42
Re: sterilita
ST je po faceliftu taky moc fajn - je hravý, i když není tak rychlý jak Type-R
Avatar - CHerokee
17. 4. 2017 13:19
Re: sterilita
Souhlas, fordy jsou více o emocích. Ale volil bych Fiestu ST nebo pak Focus RS...ten už za ty prachy, co chou za GTI s výbavou je....druhá strana mince, nové generace od sportovních fordů jdou do prde*le s motory...3 válec ve FieSTě a 1,5 ve Focuse ST (prý), to je katastrofa z hlediska potenciálního zákazníka. Škoda...
Avatar - positivemind
17. 4. 2017 13:30
Re: sterilita
RS už je celkem hardcore auto... musíš jet mnohem rychleji aby ses bavil. Má to prostě hodně trakce. ST je na daily pořád fajn zábavný.

No a nebo ta Fiesta :yes:
Avatar - CHerokee
17. 4. 2017 14:40
Re: sterilita
FieSTu máme nějaký pátek doma a je to skutečně zábavné a výborné auto. Jen je překvapivě tiché, holt to chce otevřené sání a pořádné výfuky. :-!

... i proto nechápu, proč Ford u té 1,6 nezůstal.
18. 4. 2017 08:48
Re: sterilita
Mas na mysli Fiestu ST s 1.6 turbo? A ze je TICHA? To je vtip, nebo mas po ryme zalehle usi? A co na to Magister?
Avatar - CHerokee
18. 4. 2017 10:12
Re: sterilita
Nevím, co na to Magistr, já ho teď delší dobu na žádné motoakci nepotkal. Co se Fiesty ST 1,6 týká, je tichá. Dnes jsem s ní jel do práce, tak o tom asi něco vím. Jediné, kdy je ji slyšet, když dáš více plynu...a jen v kabině, je tam nějaká pasivní trubka od sání. Ostatně to je taky důvod, proč pro ni vyrábí celá řada výrobců výfukové soustavy... Borla, Magnaflow, Mountune, MBRP...

Za sebe zvažuju v prvé řadě otevřené sání KN a asi Borly. S těmi mám dobrou zkušenost.
Avatar - white label
18. 4. 2017 10:44
Re: sterilita
Ani tady už ses s ním nějak dlouho "nepotkal"... :*) >:D
18. 4. 2017 10:56
Re: sterilita
To asi ze nesel rano kolem zrcadla ;-)
Avatar - CHerokee
18. 4. 2017 11:10
Re: sterilita
To je tak, když nemáš co napsat, co ;-)
18. 4. 2017 14:07
Re: sterilita
Ja jen cekam, kdy se konecne priznas, ze si tu z diskusnich kolegu delas celou dobu srandu se dvema nicky... Tedy z tech, co te jeste neprokoukli.
18. 4. 2017 21:56
Re: sterilita
Evidentne čakáš márne :-)
Avatar - Emel
17. 4. 2017 14:30
Re: sterilita
Focus ST začíná 710, bez nějaké extra výbavy (s halogenama atd), to je ekvivalent GTI. RS je ekvivalent R a na GTI performance Ford přímo odpověď nemá.
Avatar - Emel
17. 4. 2017 14:53
Re: sterilita
Jak to že není, je tam rozdíl 200k, ne? Za cenu Type-R je R nebo Clubsport... nebo Cupra. Nic proti Type-R pokud ti ten styl sedí... a i pokud ne tak je to skvělé auto... Ale v cenové hladině 750 nemá co nabídnout.
Avatar - petous
17. 4. 2017 18:09
Re: sterilita
Když si dozbrojíš GTI na úroveň Cupry, tak Seat vyjde možná laciněji, základ je za 763kKč i s adaptivním podvozkem a komplet LED osvětlením.
17. 4. 2017 12:25
TPI 2034188/7
Už to nějak vyřešili?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
17. 4. 2017 13:24
Test
Řekl bych, že jeden z nejlepších autorových testů. Příjemné překvapení :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2017 16:05
Re: Test
pekny test.. suhlas... a aj auto hodne naslapane... proste ikona vypilovana k dokonalosti... sice nemam golf GTI ani ziadne polo GTI ( len klasicke polo )... ale minule na mna jeden sofer prave bieleho pola GTI ( poznal som ho podla cervenej linky a chromovej mriezky aj ineho naraznika ) svetlami "zmurkol" ... mozno je to aj tym ze stretnut u nas biele vw polo nie je zase az tak bezne a on ako majitel bieleho pola GTI ma asi chcel pozdravit ;-) ( nebude to niekto z vas chlapci? priznajte sa :-) ) ... naposledy sa mi take nieco stalo na lanceri ked sme boli v slovinsku a zbadal nas jeden lancer prave z cz ;-)
17. 4. 2017 16:22
Re: Test
Inak mam rad adolescentov ktory potrebuju pri kazdej prilezitosti pripomenut ake jedinecne maju auto, bicykel,dovolenku,hodinky,mobil. Mozno na teba zmurkol z ineho dovodu co?
Avatar - GregorZV
17. 4. 2017 16:48
Re: Test
Čaukoo, aj ja mám VW Polo klasické TSI 110k - trošku porobené na štýl GTI :-) Presne to isté robím aj ja, alebo mne... Pólistov zdravím bliknutím alebo zamávaním. GTI je trošku o inom, iný zážitok a iná forma zábavy ale už aj táto 1,2 TSI je celkom zábavné vozítko. Mali by sme si dať niekedy stretko :-)
Avatar - woody-alien
17. 4. 2017 16:26
Re: Test
To každopádně. Včetně srovnání GTI vs. GTI Performance s VAQ. Místo obligátních keců typu "jezdí jak po kolejích" velmi dobrý popis chování v zatáčce pod plynem a při ubrání plynu. Musím přiznat, že neklidnější záď u GTI-P při tom pomáhání si do zatáčky mě zpočátku taky trochu překvapila, ale v důsledku je vlastně zábavná.
18. 4. 2017 19:10
Re: Test
Hodne povedeny test. Problem nekterych sportovnich (a hlavne radobysportovnich) aut v dnesni dobe je, ze sice jezdi rychle, ale je to nuda. Takze pokud to autor takto podal, pak se s jeho nazorem dokazu ztotoznit.
17. 4. 2017 13:51
Sprevodovanie
Z testu: "Převody šestistupňové skříně MQ350 jsou poskládány velmi zdařile. Při 130 km/h tak motor točil lehce přes 3000 otáček."

Z môjho laického pohľadu toto nie je veľmi vydarené, keď vezmem do úvahy parametre motora (169 kW, 350 Nm/1 500 - 4 600); za rozumné otáčky pri 130 na najvyššom stupni by som považoval tak max. 2 400 - 2 500 (menej hluku, nižšia spotreba). Vôbec, občas sa mi zdá, že prevodovky v mnohých (i keď nie všetkých) európskych autách majú prevody veľmi krátke, keď to porovnám napr. s amerikami. Môže niekto vysvetliť prečo je to tak?
Rozbalit vlákno
21
Avatar - praděda7
17. 4. 2017 14:09
Re: Sprevodovanie
No záleží na tom, co od toho auta chtěli. Zdá se, že od toho auta chtěli, aby na šestku bez přeřazení mělo ještě nějakou trakci. Proto ten převod do pomala a vyšší otáčky. Pak již záleží na utlumení interiéru. Pokud je utlumení zdařilé, tak to žádný problém nebude. Ameriky mají většinou vyšší objem motoru a proto i větší krouťák. Proto můžou být zpřevodovány do rychla a při dálničních rychlostech tolik netočí.
Avatar - Emel
17. 4. 2017 14:37
Re: Sprevodovanie
Převod do pomala by měly být nižší otáčky jak já tomu rozumím. 3000 při 130 je ok, optikou hh, na druhou stranu při 170 na tempomat by ten motor mohl klidně točit míň než 4000... jsem zvědavý, jak to bude s DQ381 7DSG.
Avatar - praděda7
17. 4. 2017 14:51
Re: Sprevodovanie
dorychla - převodový poměr je menší než jedna, hnané kolo se otáčí rychleji než hnací kolo, dochází ke zmenšení momentu síly,
dopomala - převodový poměr je větší než jedna, hnané kolo se otáčí pomaleji než hnací, dochází ke zvětšení momentu síly.
Avatar - Emel
17. 4. 2017 15:46
Re: Sprevodovanie
Je potřeba to brát relativně, protože při obvodu kola řádově 2,5m by 1:1 znamenalo při 3000o/min = 50/s = 125m/s = 450km/h... v tomhle smyslu je jakýkoli převod v autě dopomala.

3000o -> 130km/h je víc do pomala než 2500o-> 130km/h, to je fakt.
Avatar - praděda7
17. 4. 2017 16:04
Re: Sprevodovanie
Řekl bych, že když auto točí při 130km/hod kolem 3000 ot na nejvyšší stupeň a kabina je rozumně utlumená, tak je to košer.
17. 4. 2017 21:07
Re: Sprevodovanie
Já při 130 km/h točím 4000 :'-(
17. 4. 2017 22:08
Re: Sprevodovanie
me to toci 2 tis pri 170.
Avatar - Ham.
17. 4. 2017 16:31
Re: Sprevodovanie
No pokud se na to díváš jenom pohledem spotřeby, tak by ten motor jistě 2500 ot. při 130 km/h unesl s prstem v nose, ale GTi asi nebude model zaměřený na spotřebu, ale na co nejlepší dynamiku v celém spektru rychlostí a pak je 3000 ot. celkem logická hodnota. Zcela na dynamiku v rozsahu 0-250 zaměřené auto by mělo ve 125 km/h 3100 ot., protože při V max. by dosahovalo 6200 ot. což je maximum tohoto 2.0 TSI za které nemá smysl jej točit (výkon pak už padá). Z uvedeného je zřejmé, že ač na dynamiku zaměřené auto pořád je zde trochu tendence podtáčet v zájmu spotřeby. Třeba sup nebo pašík s 2.0 TSI mají ty otáčky někde v pásmu o kterém mluvíš, ale to jsou jinak zaměřená auta.
17. 4. 2017 16:55
Re: Sprevodovanie
2500 ot/min při 130 km/h točí třeba 1.4 TSI DSG s 250Nm a není to žádná tragédie (tj. cca 65 kW). Ale jak píšeš, je to hlavně o zaměření auta. Třeba staré generace TDI měly pro 125 kW kratší šestikvalt než pro 110kW, tedy dynamika v neprospěch spotřeby.
Avatar - Emel
17. 4. 2017 18:33
Re: Sprevodovanie
No takhle... původní GTI (nebo ORS) mělo 162kW v rozmezí 4500-6200. Pokud jsi ale točil pětku do redline, tak ti otáčky spadly jen někam těsně pod 5500. Z toho pohledu by klidně mohla být šestka (a pouze šestka) o pár "zubů" delší a z pohledu maximální dynamiky by se vůbec nic nestalo, protože by pořád nebyl problém držet motor v pásmu maximálního výkonu.

[odkaz]
Avatar - Ham.
17. 4. 2017 19:19
Re: Sprevodovanie
To je samozřejmě pravda, ale to platí skoro u každého dnešního turbobenzínu a jeho převodovce, vždy lze podřadit do poměrně širokého pásma max. výkonu turbobenzínu a zrychlovat s maximální intenzitou. Tady jde spíše o pružné zrychlení na daný stupeň, když ve 130 zamáčkneš šestku do tepichu u toho GTI tak jsi na 200 daleko dřív než když zamáčkneš šestku do tepichu třeba u toho Supa, který se roztáčí z nějakých 2300 ot, kdežto to GTI ze 3000. Když to zpřevodování ze Supa dáš do GTI a budeš řadit, tak i přes dlouhou 6 dosáhneš podobných hodnot absolutního zrychlení díky tomu co píšeš. Když to přeženu, tak jediný extrémní případ kdy to má vliv na čas zrychlení při řazení je situace, kdy valíš 190 po dálnici a GTI na 6 st. točí už v pásmu nejvyššího výkonu a na 250 se dostane pouhým přišlápnutím plynu, kdežto ten Sup musí pro stejnou dynamiku jít na 5 st. a v průběhu zrychlování odřadit někde ve 240 na 6. a tudíž ztratí dvěma řazeními navíc (pro jednoduchost zanedbávám hmotnost těch aut).
Avatar - Beefcake
17. 4. 2017 21:30
Re: Sprevodovanie
Kto je lenivy si podradit zo 6, nepotrebuje take auto...
Avatar - Emel
17. 4. 2017 21:38
Re: Sprevodovanie
Naopak, kdo je lenivý, tak takové auto potřebuje ;-)
Avatar - Beefcake
17. 4. 2017 22:07
Re: Sprevodovanie
Kto je lenivy, kupi si ho s automatom :-)
Avatar - Emel
17. 4. 2017 21:32
Re: Sprevodovanie
Platí to zejména pro ty ořezané verze. V plnotučné specifikaci by tam byla špička s vrcholem někde kolem těch 230kW... ale ta je tady zarovnaná do roviny, aspoň teoreticky (reálný graf by asi přece jen nějakou špičku ukázal).

Jasně, to je fakt... ale pak je zase otázka, jestli je sportování o tom, že při 130 na šestku zašlápneš plyn do podlahy.
Avatar - Ham.
17. 4. 2017 22:15
Re: Sprevodovanie
Špička tám žádná velká není ani v reálu, prostě od 4500 otáček je tam něco mezi 240-250hp, což je rozptyl v řádu chyby měření.
[odkaz]
Avatar - Emel
18. 4. 2017 07:29
Re: Sprevodovanie
To ale jen mluvíš o dalším ořízlém motoru. V Cupře je maximální výkon až 5600... a asi by to šlo i výš.
19. 4. 2017 16:00
Re: Sprevodovanie
Tak ono treba hlavne rs melo celkem rozdilne zprevodovani dsg vs. Manual. Ve 130 toci dsg kolem 2200 a manual 3000......tady to muze byt podobne
Avatar - white label
19. 4. 2017 17:12
Re: Sprevodovanie
A u verze performance má dsg ještě o jeden stupeň více (za stejný příplatek).
Avatar - Emel
20. 4. 2017 08:35
Re: Sprevodovanie
S manuálem máš pravdu, s DSG ne... točí o něco míň, ale ne o tolik.
20. 4. 2017 23:42
Re: Sprevodovanie
mrkni sem:

[odkaz]

jsou tam tabulky
Avatar - Beefcake
17. 4. 2017 18:46
GT
Konecne nejake koncernove GT* auto s poriadnym motorom. Aj ked s dizajnom takym, ze jednym okom dnu, druhym von, ani neviem, ci sa pozeram na bezny Golf, ci nejake Polo.
Ale zase sme pri tej cene - 28-30K. To uz je nebezpecne blizko pri Type-R, ktora zacina na 32K. A tam je volba jasna. Ked uz "GT" Golf, tak ma podla mna vyznam len Rkovy.
Nabuchanu novinarsku verziu za 1M ani nema vyznam komentovat.

Teraz som si uvedomil, ze dnes uz skoro vsade pchaju asistent rozjazdu do kopca, no problem nie je vyjst do kopca, ale z neho zliezt. Takze vacsi vyznam by mal asistent zjazdu - vsetko, co na to treba, uz prakticky v kazdom aute je.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - praděda7
17. 4. 2017 22:12
Re: GT
Asistenta sjezdu mám v našem Yarise CVT. Když sjíždí s prudšího kopce, tak naskočí "brždění motorem" funkce a motor řve jako by ho na nože braly.... ;-)
Avatar - Beefcake
17. 4. 2017 22:20
Re: GT
Myslel som trochu ineho asistenta :-)
Avatar - Dinar
18. 4. 2017 10:01
Evidentně
vše při starétm, Golf GTI, nejlepší z hothatchů. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
27
18. 4. 2017 10:38
Re: Evidentně
Čekal bych, že si necháš místo pro M140i. ;-)
18. 4. 2017 10:44
Re: Evidentně
Zadní náhon (tedy snad ještě ano), cena nad mega, to přeci není konkurence pro předokolku za 690 tis., ne???
18. 4. 2017 16:48
Re: Evidentně
U mne tedy cena nehraje moc roli, když hledáš něco nejlepšího. Člověk musí počítat s tím, že si za nejlepší připlatí. Neříkám, že ji Golf nemůže udolat; to záleží na tom, jak máš nastavené měřítko.
Avatar - white label
18. 4. 2017 10:51
Re: Evidentně
M140i je ale někde úplně jinde, než klasický hh typu GGTI.
Výkon, pohon, cena, prostor, vzhled...., v rámci kategorie dnešních kompaktních hh spíš "exot" odsouzený na vymření. Ale to víš nejlíp sám.
18. 4. 2017 11:01
Re: Evidentně
Vymření konceptu dnešní jedničky v rámci bmw určitě nastane, ale někde jsem četl, že Alfa možná postaví na zkrácené platformě giorgio něco podobného jako je dnešní jedničkové bmw... ale Italové už toho napovídali...
Avatar - CHerokee
18. 4. 2017 11:12
Re: Evidentně
Už bylo někde i oznámeno, že nová generace bude předokolka. Tuším na Autowebu o tom psali. Není se co divit, zvláště u dnešního BMW. Škoda no.
Avatar - iudex
18. 4. 2017 11:29
Re: Evidentně
Nová platforma pre predokolku, neviem presne, ako ju označujú, ale je to rovnaká platforma ako X1 a Mini. Teda predný pohon alebo xDrive. Motory naprieč, teda už žiadny R6, ale iba R4. Teda nástupca M140i bude koncepčne priamou konkurenciou pre R alebo A45 AMG, t.j. fúkaný štvorvalec vpredu naprieč, poháňajúci obe nápravy.
Avatar - CHerokee
18. 4. 2017 11:31
Re: Evidentně
Ano, zařadí se do davu. ÚStup od klasiky a toho, čím vynikali a co uměli.
Avatar - white label
18. 4. 2017 11:45
Re: Evidentně
Fuj, R4/4x4..., to by se u MB/AMG nikdy nemohlo stát... >:-[]
Avatar - Dinar
18. 4. 2017 16:04
Re: Evidentně
Jedničkové bmw je z roku 2004, prakticky záležitost poslední dekády, ty klasiku. >:D
18. 4. 2017 16:49
Re: Evidentně
Asi by se dalo říct, že navazuje na trojku kompakt.
Avatar - Dinar
18. 4. 2017 17:07
Re: Evidentně
Dalo i nedalo, ideově snad ano, technicky moc ne, compact je karosářská verze 3er, je to stejné auto, 1er měl s 3er stejnou jen koncepci, je to svébytný model, hlavní verze je pětidvéř. Ale o to tu nejde, reaguju na to Cherokeeho blábolení o konci klasiky, hatchback pro bmw žádnou klasikou není, že se relat. chytil a má budoucnost, je fajn, ale nic klasického nenahrazuje, a teď jen celkem logicky přechází na koncepci, která je pro danou třídu standardem. Chápal bych podobné věty, kdyby koncepci změnil model některé "klasické" třídy, ale to se neděje.
18. 4. 2017 22:32
Re: Evidentně
Myslel jsem hlavně ideově. I když 1er snad vyšla z platformy 3er, tedy ta příbuznost tam byla, jen se rozhodli udělat samostatnou řadu.

Jinak jsem samozřejmě pochopil, co jsi chtěl říct. My to můžeme vidět jako ústup z pozic, ale ta koncepce byla vždy limitující. Mne spíš zajímá, co bude s 2er Coupé.
Avatar - white label
18. 4. 2017 22:49
Re: Evidentně
Obávám se, že 1er a 2er jsou (v tomto ohledu) "spojené nádoby".
Avatar - Dinar
19. 4. 2017 07:53
Re: Evidentně
Ještě loni jsem slyšel zevnitř bmw, že dvojka by měla zůstat ve verzi kupé a kabrio jako zadokolka s technikou z trojky předchozí (což je stávající) generace. Ale teď je nějak kolem toho ticho.
Avatar - Dinar
19. 4. 2017 07:54
Re: Evidentně
Viz malý sedan pro Čínu, to je odpověď.
Avatar - Dinar
18. 4. 2017 16:00
Re: Evidentně
Já bych, muset mít nutně hatchback, určitě sáhnul po 140i, ale to je moje preference, navíc cenově je to auto trochu mimo smysluplnou zónu hot hatchů. Golf GTI je prostě etalonem HH, tak má HH vypadat, jezdit a tolik stát, aby naplnil smysl této kategorie. ;-)
Avatar - white label
19. 4. 2017 13:52
Re: Evidentně
Jádro pudla vidím v tom: "...muset mít nutně hatchback,...", resp. kompaktní hb s podélně uloženým R6 a rwd, na což je prostě kompaktní hb nevhodné řešení. Já chtít techniku BMW (40i/rwd), tak hb (tím spíš 5dv. hb) bude to poslední "balení", které mě pro to napadne.
19. 4. 2017 18:18
Re: Evidentně
Což je u mne otázka preferencí. Mám radši kupé a u BMW mám na výběr. Navíc jsem zrovna jedničku nepovažoval za krásnou. Talent jí však upřít nelze. Je pak otázka, jestli je příliš kompromitovaná v praktičtějších ohledech, nebo je praktická dostatečně. Nakonec se nebavíme o TT nebo Z4.
Avatar - white label
19. 4. 2017 19:01
Re: Evidentně
Právě, že 1er (hb) je "škaredá" i nepraktická zároveň. 5dv. verze je praktičtější o pár dveří vzadu, ale za to se do ní dopředu nastupuje hůř a taky vypadá ještě hůř, než 3dv.
P.S. TT ani Z4 nejsou hb, od kompaktního hb očekávám praktičnost/prostornost zhruba na úrovni Golfu, o čemž se 1er může leda zdát.
20. 4. 2017 14:41
Re: Evidentně
Právě. HH mají být praktičtější než sportovní auta. Jak jsem napsal, můžeme se bavit o tom, jestli je praktická dostatečně, ale rozhodně bude praktičtější než MX-5 nebo Z4. To, že je tu 2er a pro někoho je lepší volbou, nijak nesnižuje kvality 1er. Nemám problém s tím, že HH mají být praktické a že kvůli tomu jednička jedničkou nebude. Jen bych ji nestrkal stranou.
Avatar - white label
20. 4. 2017 14:50
Re: Evidentně
Strkat stranou se nemusí, ale může to být překážkou při výběru hh, prostě další "mínus" (vedle ceny a vzhledu).
18. 4. 2017 10:42
Re: Evidentně
Jen bych doplnil, že nejlepší především kvůli své univerzálnosti, v níž snad v dané cenové hladině nemá konkurenci.
Dá se s ním zábavně projet oblíbenou okresku (v přijatelném tempu), odvézt rodinu na návštěvu k tetičce (v přijatelném komfortu) a zaparkovat na pracovní schůzce (s přijatelnou prestiží) >:-[]
Avatar - Dinar
18. 4. 2017 15:56
Re: Evidentně
Ano, což je v podstatě definice hot hatche. Když přišel první golf GTI nikoho by nenapadlo ho hodnotit podle toho, jestli je to nejrychlejší předokolka na NS, protože to není smyslem hot hatche. ;-)
Avatar - praděda7
19. 4. 2017 20:29
Re: Evidentně
Když jsem kupoval v roce 2008 moje první auto v Česku, tak jsem se svezl v Hondě Civic, A3, Golf GTI a Mazdě MPS. I předposlední zkoušený Golf byl jen slabý odvar v porovnání s 3MPS. Koupil jsem MPS bez váhání. Velká škoda, že Mazda již MPS nenabízí. Měl bych moji potřebu lehce vyřešenou. Ano, M140i je rychlejší a o hodně, ale jako celkový balíček by mě MPS seděla lépe.

[odkaz]
Avatar - Delfin2
24. 4. 2017 19:25
GTI vs GT86
Zaujímal by ma váš názor, ktoré by ste uvítali vo svojej garáži. ?
Rozbalit vlákno
0