Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI – Rodinný ideál

Golf Sportsvan je prostorný a praktický automobil, k němuž zážehová čtrnáctistovka TSI sedí více než turbodiesel 1.6 TDI.
Zpět na článek
18. 7. 2014 09:05
18. 7. 2014 09:12
18. 7. 2014 09:18
20. 7. 2014 21:45
18. 7. 2014 09:16
18. 7. 2014 09:20
18. 7. 2014 09:33
18. 7. 2014 09:50
18. 7. 2014 09:53
18. 7. 2014 09:57
18. 7. 2014 11:17
18. 7. 2014 11:23
18. 7. 2014 09:25
18. 7. 2014 09:48
18. 7. 2014 10:32
18. 7. 2014 10:36
18. 7. 2014 11:22
20. 7. 2014 20:47
18. 7. 2014 11:20
18. 7. 2014 11:38
20. 7. 2014 22:28
21. 7. 2014 10:53
21. 7. 2014 12:42
18. 7. 2014 09:20
18. 7. 2014 09:20
18. 7. 2014 09:47
18. 7. 2014 10:11
18. 7. 2014 10:34
18. 7. 2014 10:53
18. 7. 2014 21:50
21. 7. 2014 18:39
18. 7. 2014 13:11
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 7. 2014 12:17
18. 7. 2014 12:55
18. 7. 2014 13:31
18. 7. 2014 12:26
18. 7. 2014 12:57
18. 7. 2014 13:31
18. 7. 2014 13:42
18. 7. 2014 15:22
18. 7. 2014 15:38
18. 7. 2014 15:36
19. 7. 2014 08:38
19. 7. 2014 12:41
18. 7. 2014 15:36
19. 7. 2014 09:28
20. 7. 2014 21:00
19. 7. 2014 09:25
19. 7. 2014 12:20
19. 7. 2014 18:41
18. 7. 2014 09:05
5 hvězd?
Když už máte tu potřebu hodnotit vůz hvězdami, ikdyž je to evidentně totálně subjektivní, přesto by to chtělo trochu té objektivity ne. Přeci není možné dát 5 hvězd rodinnému autu, které má menší kufr, což je téměř alfou a omegou u rodinného auta. Nevariabilita zadní lavice vzhledem k absenci samostatných sedadel má do ideálu daleko.
Jinak test velmi odfláknutý, skoro jak opis reklamní brožury.
Proč neotestujete, jak je to vzadu s prostorem po umístění 2 dět. sedaček, nebo zda se tam vejdou 3. Chybí mně čísla, jak velký je kufr (rozměrově, na litry vám se.. bílej tesák), rozměry při různě posunuté zadní lavici. Kolik pak zbyde místa vzadu pro nohy. Kolik to točí na dálnici. Člověk se tady dozví stejný kulový, jak do "expertů" v Autosalonu. ;-\
Rozbalit vlákno
36
18. 7. 2014 09:12
Re: 5 hvězd?
Tady bych to viděl na 3,5 hvězdy,tragické motory,sedadla vzadu,malý kufr,nevariabilita ... :no: :no: :no:
18. 7. 2014 09:16
Re: 5 hvězd?
1.4 tsi nejlepší motor světa svý kategorie? je to on? (pravda vyhrála to malinko jiná verze, ale i tak). sedadla, přihodíš pět tísíc a máš mnohem lepší. kufr 500-590 litrů je málo na autě velikosti golfu? posuvná zadní sedačka o 18 cm kde se nezávisle posouvají dvě části (2+1), mezipodlaha v zavazadelníku, možnost sklopit prostřední opěradlo, sklopné opěradlo spolujezce.... jo typický auta, který postrádá variabilitu.
18. 7. 2014 11:30
Re: 5 hvězd?
jj
TSI JE JEDOVATÁ PRÁŠÍCÍ POPELNICE [odkaz] A MĚLA BY BÝT ZLIKVIDOVÁNA >:-[]

SPALOVACÍ POPELNICE JSOU NEEFEKTIVNÍ KŘÁPY [odkaz] KTERÝ LEDA PLÝTVAJÍ ENERGIIÍ [odkaz] A PŘISPÍVAJÍ KE GLOBÁLNÍMU OTEPLOVÁNÍ PLANETY !!
JE TO 1 MILIARDA+ [odkaz] POJÍZDNÝCH TOPIDEL !!

= jen 30% energie převádí na kola
= a 60% jen do chladiče
+ k tomu tepelná ztráta tření brzd
+ tepelná ztráta tlumiče
+ tepelná ztráta ve výfuku

LEPŠÍ ELEKTROMOBIL [odkaz]
s
1) elektřinu vyrábějícíma tlumičema [odkaz] [odkaz]
2) elektřinu vyrábějícím regenerativním bržděním [odkaz]
3) INDUKČNÍM BEZDRÁTOVÝM DOBÍJENÍM [odkaz] [odkaz] [odkaz]
4) POLOROBOTICKÝM ŘÍZENÍM !! [odkaz]

JINÝMI SLOVY VŠECHNO DOBRÝ OD ELEKTRIKY
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
18. 7. 2014 09:18
Re: 5 hvězd?
On hlavně ten Sportsvan není MPV. Zvýšená střecha z Golfu MPV neudělá. Ale pro rodiny s většími dětmi to může fungovat. Pro důchodce bude asi lepší něco s vyšším posezem.
18. 7. 2014 10:28
Re: 5 hvězd?
Já si dokážu představit, že v tomhle autě žiju. Základ je Golf, to já můžu, vyšší střecha mi taky vyhovuje a co dozadu naložím, to tam naložím a zbytek zůstane doma.
18. 7. 2014 09:13
Re: 5 hvězd?
hele právě ten kufr vůbec nechápu, proč je "malej". na tomhle půdorysu auta má větší kufr snad jen logan a kangoo. a to nevim, jestli jsou zrovna lákavý auta.

sportsvan má obrovskej prostor na malym půdorysu... pro posádku i zavazadla - ale pořád nevypadá jako krabice.

asi už nevěděli, co dát do mínusů, na autorevue.cz zase do mínusů dali, že s příplatkama cena narůstá. u jinejch aut zase dávaj, že není za co příplácet. :-)
20. 7. 2014 21:45
Re: 5 hvězd?
to už si radši koupim to kangoo, než tenhle ošklivej, designově už ted zastaralej, malej skvost. Nechápu význam tohohle auta, dole golf a nahoře vyšší střecha. Nevim jak vy, ale já ve stoje neřídim. Klidně mě tu ukamenujte, vím že je vw modla, já tento názor nesdílim. Aut pro rodinu je dost, a lepších. >:-[] >:-[] >:-[]
18. 7. 2014 09:16
Re: 5 hvězd?
Důchodcům bude stačit, že to má výše ukotvená sedadla. A na dálnici stejně pojedou stovkou v pravém pruhu. Víc nepotřebují.
18. 7. 2014 09:20
Re: 5 hvězd?
A jak vysoko ta sedadla jsou? Můžeš to porovnat s nějakým MPV?
Avatar - miromen
18. 7. 2014 09:33
Re: 5 hvězd?
Tak nějak. Nastupuje se pohodlněji než do klasickeho auta a sedi se vyše někde mezi pravě klasikou a MPV. Navic posaz je jak u klasickeho auta takže nějaka "autobusarna" ve stylu MPV se nekona. V tomhle ohledu se Sportsvan opravdu povedl. Jediny nedostatek vidim v tom že volant nejde dat dostatečně nizko.
18. 7. 2014 09:50
Re: 5 hvězd?
Zkoušels to osobně? O co výš jsou zadní sedadla oproti Golfu?
Avatar - miromen
18. 7. 2014 09:53
Re: 5 hvězd?
Ano osobně jsem to zkoušel. Neznam čisla o kolik vyše se sedi ale každopadně vzadu jsou stehna lepe podepřena než v klasickem Golfu takže posaz byl na prvni dojem určitě přijemnějši. Dokonce jsem měl pocit že je to lepši než u Golfa s Ergoactiv sedadly kdy jsou zadni sedaky o něco delši oproti jinym sedadluma a maji lepši podporu stehen.
18. 7. 2014 09:55
Re: 5 hvězd?
Odhadem tak cca 4cm.
Avatar - fOE
18. 7. 2014 09:57
Re: 5 hvězd?
Skusenost rika ze pojedou stovkou v prostrednim nebo levem pruhu.
18. 7. 2014 09:18
Re: 5 hvězd?
Pro mě je výsledek jasnej - beru dlouhýho Scénika.
Avatar - maros
18. 7. 2014 11:17
Re: 5 hvězd?
.. si to užij s Francouzkou popelnici >:-[]
Avatar - grifith
18. 7. 2014 11:23
Re: 5 hvězd?
si to užij, život bez mozku...
Avatar - Andromeda
18. 7. 2014 13:53
Re: 5 hvězd?
Jak je vidět, užívá si to dosytosti >:-[]
Avatar - kari.laz
18. 7. 2014 09:25
Re: 5 hvězd?
Ber to tak, že tohle není klasické MPV, ale jen "jiný Golf" V tomto segmentu má VW Touran. Takže nemá cenu mu vyčítat, že nemá klasické prvky MPV. Jinak kufr 500l mi nepřijde tragický. Spousta konkurentů je na tom podobně

Scenic 470l
C4 537l
3008 432l

Jinak souhlasím s tím, že informací je tam dost málo.
18. 7. 2014 09:48
Re: 5 hvězd?
Ale u Sportsvanu je ten kufr s posunutou lavicí o 5 cm. Navíc Scénic má při sklopených sedačkách kufr větší o 350 l + o 10 l větší nádrž.
Avatar - kari.laz
18. 7. 2014 10:32
Re: 5 hvězd?
Ale Scenic je klasické MPV, tohle ne.
Navíc pokud budu chtít jezdit se sklopenýma sedačkama, tak si radši koupím dodávku. U "rodinného" auta se počítá, že v něm bude jezdit rodina a tedy sedačky nebudou sklopené.
Určitě se to může hodit mít velký prostor po složení, ale mnohem více by mě u takového auta zajímala vnitřní prostornost a "použitelnost" v "základním" rozložení.
18. 7. 2014 10:36
Re: 5 hvězd?
Tak to by tě měl zajímat kufr v základním rozložení. Víš jak je velký u Sportsvanu?
Avatar - maros
18. 7. 2014 11:22
Re: 5 hvězd?
Francouze nebrat !
20. 7. 2014 20:47
Re: 5 hvězd?
Najprv píšeš, že to nie je klasické MPV, potom ako konkurenciu uvedieš práve Scenic... Neprotirečíš si trochu?
Inak súhlas, je to v podstate "povýšený" Golf, rozšruje jeho kvality o trochu priestoru a pohodlia požičaného z triedy MPV a ako celok to môže fungovať. Akurát by som ho nenazval rodinným ideálom.
18. 7. 2014 10:27
Re: 5 hvězd?
Pět hvězd aneb Jak říká klasik: Zřejmě dobrej oddíl >:-[] :yes:
Avatar - maros
18. 7. 2014 11:20
Re: 5 hvězd?
5 hvězd je maximum a je to jediné možné hodnocení pro VW. Nedávno tu nějaká Francouzká popelnice dostala 4 a půl hvězdy. Tím se redakce dostala mimo rozsah protože VW je minimálně dvakrát tak lepší ve všech ohledech než žabožrouti.

Když jsem na tuto skutečnost poukazoval, byl jsem napaden Francouzkými extrémisty 8-s
Avatar - grifith
18. 7. 2014 11:38
Re: 5 hvězd?
Zamysli se nad svými příspěvky, třeba tě trkne, co píšeš za nesmysly.
Avatar - Andromeda
18. 7. 2014 13:55
Re: 5 hvězd?
Neurážej slovo "myslet" ve spojitosti s tou "existencí" ... >:-[]
20. 7. 2014 22:16
Re: 5 hvězd?
Konrade, ja som bol to auto pozrieť a poviem Ti, sklamaný som jak hovado. Ten "zavazadelník" je nieže menší, ako to veľmi jemne autor testu píše v "Mínusoch", ten kufor je jedna tragédia. Neviem, či nie je menší ako pri hatchbacku a asi aj je. Skúsil som posunúť zadné sedadlá a ďalšie prekvapko: medzi podlahou kufra a posunutými sedadlami sa vytvoril nepoužiteľný rigol, pozeral som na to jak puk. Katastrofa. Nechápal som, prečo má to auto v názve "Van". Jedine čo musím uznať, je naozaj veľký vnútorný priestor v kabíne, ale ten kufor to celé ***. Myslím celý dojem z auta. A motor je ďaleko od spotreby 7 l/ na 100 km. Mám ho v Altee XL, udávaná priemerná spotreba 6.50 reálna 8.2. Dá sa aj za 7 a niečo, ale asi tak, že 70 mimo mesto a diaľnica do 110. Ale zase ALtea je od toho ťažšia, takže to potom klesnúť môže, ale isto nie na 7 l/100 km. Max. počet hviezd u mňa 3. Viac ani náhodou. Treba to ísť pozrieť, ale podľa mňa nepodarok a ešte s prehnanou cenovkou..
Avatar - miromen
20. 7. 2014 22:28
Re: 5 hvězd?
Dalši vykřik do tmy. Ano tohle opravdu neni MPV. A jestli ti přijde kuf stejny jak u klasickeho HB tak si zřejmě flamoval a měl opuchle oči. No a porovnavat spotřebu krabice v podobě Altea XL se zvyšenym HB tak to si ujel uplně. Navic ve Sporsvanu je nova řada TSI ktere jsou ještě o něco uspornějši.
21. 7. 2014 10:23
Re: 5 hvězd?
Do tmy tu kričíš akurát ty.
1) kufor je totožný s HB, tie L sa merajú neviem ako, ale použiteľný priestor je rovný HB. Mám Golfa MK5, tak mi tu nechoď prednášať o kufri. V Showroome som otvoril kufor Sportsvanu a aj HB a porovnával to. Tak tu zbytočne meleš nezmysli. Opuchlé oči máš ty,

2) Altea XL je aerodynamicky riešená oveľa lepšie ako Sportsvan, ktorý je od Altei podstatne hranatejší, takže fakt si daj zrak do poriadku. Daj si obe autá do pohľadu z boku a budeme sa baviť potom. Fakt je ten, že XL je o dosť ťažšia,

3) Áno, generácia TSI v Spotrvane je nová oproti tej v Seate Altea, ale spotreba je podľa porovnávačiek nižšia tak o 0.3 - 0.4 L/100 km. Pri Sportsvane pôjde kvôli hmotnosti ešte dole, ale never tomu, že sa dostaneš pod 7.5 L/100 km. Ak teda nebudeš jazdiť ako som to popísal vyššie.
Avatar - miromen
21. 7. 2014 10:53
Re: 5 hvězd?
No vidim že s tebou to nema žadnou cenu. Placaš tu hlouposti a nejhorši je to že si o nich přesvědčen. Za dalši ja mam G6 takže mě o kufru nemusiš poučovat jak je velky. Navic Sportsvan stoji na salonech spolu s klasickym Golfem. Takže se stači podivat a pak tu mame přesně změřene parametry. Takže vem ten metr přeměř si to a oblij se studenou vodou.
21. 7. 2014 12:22
Re: 5 hvězd?
Nuž papierové litre mňa netrápia. Zober si detský kočík, vopchaj ho do Golfu HB, vyber von a vopchaj ho do Sportsvanu. Potom sa preberieš zo sna, pretože budeš vidieť, že to auto neposkytuje nič navyše. Jedine posunutím zadných sedadiel, avšak to potom pasažiery na nich aj pri menšom vzraste búchajú kolenami do predných sedadiel. No jednoducho "tragédia variability". Navyše posunom sedadiel sa medzi podlahou kufra a sedadlami vytvorí nepríjemný rigol, ktorý je skutočne k ničomu. Teda možno, tak na uloženie minerálky.

A že plácam "hlouposti"? Úsmevné, argumentuj, čo bolo hlúpe?

Mimo to, auto ma názov Sportsvan, ale nič na ňom nie je Van a už vôbec nie Sports. Motor 1.4 TSI 92 kW síce výkonom pre rodinné jazdenie postačuje, ale má od "športu" nenormálne ďaleko. Nejdem ani hovoriť o tom, že keby si sa pokúsil na tom čo i len trochu športovať, aspoň v rámci možností, tak si so spotrebou vysoko cez 9 L/100 km, bežné sú pri akože športovaní aj hodnoty cez 11 L/100 km.

Tragédia, ale pre VW bežné. Mám od nich 2 autá, ale tá ich designová "kríza", pseudokvalita a servisy mi začínajú pekne liesť na nervy. Ďalšie autá od koncernu určite nebudú..
Avatar - miromen
21. 7. 2014 12:42
Re: 5 hvězd?
Jak jsem psal nema to cenu. Rovnou si mohl napsat že si tu přišel akorat tak plyvat a ne to timto dementnim zpusobem obkecavat.
Avatar - miromen
18. 7. 2014 09:20
Sportsvan
Tento model ktery ani nevim do jake přesně kategorie patři se i podle jinych testu VW zřejmě opravdu velmi povedl. Jen je potřeba zvolit vhodnou vybavu a předevšim motor.
Ale tento test jako takovy se ani testem moc nazvat neda.
Rozbalit vlákno
0
18. 7. 2014 09:20
Test :-)
.... no, když už má něco z testu 5* tak bych čekal trošku detailnější popis toho skvostu.... ;-) Tohle působí dojmem že to autor psal tak 5 minut.... chybí detailnější údaje o spotřebě, naťuknutí co můžu za podobný prachy mít u konkurence atd. atd...

Jinak teda napsat že na auto s 92kW a 200nM s vahou kolem 1350kg je "výkon více než dostatečný" je hodně optimistické.... Spíš bych řekl že to je tak akorát na běžné využití, aby se v tom člověk nebál občas něco předjet....
Rozbalit vlákno
6
18. 7. 2014 09:47
Re: Test :-)
Dostatečný = 4, více než dostatečný = 3. Nevidím problém. ;-)
18. 7. 2014 10:11
Re: Test :-)
tož to potom jo :yes: ;-)
18. 7. 2014 10:34
Re: Test :-)
Hele, že ty jsi na takovýdle hodnocení nebyl zvyklej ze školy? >:-[]
18. 7. 2014 10:53
Re: Test :-)
Zrychlení z 0 na 100 za 9,9s a maximálka 200 km/h jsou pro "skoroMPV" solidní hodnoty. Vždyť je to o 0,2s resp. o 1 km/h lepší, než mám můj kombíku a to byl tehdejší vrchol nabídky. Myslím, že typičtí zájemci o zvýšeného Golfa se spokojí se slabším motorem 1.2 TSI.
Avatar - JohnST
18. 7. 2014 21:50
Re: Test :-)
Uplne suhlasim s nazorom Murphyho. 92kW nie je dostatocny vykon, resp krutiaci moment 200Nm. Auto je v obsadeni styroch osob uz citelne dychavicne a spotreba sa splha k 10L/100km. :-! :-! :-!
21. 7. 2014 18:39
Re: Test :-)
Somariny trepete obaja. Nedal by som vám do ruky ani malotraktor, nie ešte auto.
Avatar - Stefič
18. 7. 2014 09:33
Pár rad pro pana "testéra"
Vážaný pane "testére". Když se pouštíte do vod, kde zjevně velkými zkušenostmi neoplýváte, zkuste si přečíst něco na zahraničních serverech a trochu se poučit. Prosím ale opravdu na zahraničních, ne SM.

1. Když testuji auto, zaměřím se na zaměření a právě tento směr proklepnu detailně.

2. Co zajímá zákazníka tohoto segmentu a co jste totálně pominul:
a) rodinný automobil s menším kufrem? Absolutně nic neříkající fráze. Čekal bych, ze vezmete pár kufrů, kolo nebo kočárek a ukážete nám, jak to tam pěkně (ne)poskládáte.
b) co třeba 2 dětské sedačky a mezi ně posadit osobu ženského pohlaví? To je také docela důležité
c) co úhel otevření zadních dveří?
d) výška sedadel, respektive hlavně výška zadní lavice
...a spostu dalšího. Zkuste se poradit s někým, kdo má děti. Dá vám pár tipů.

3) Když testuji MPV, pak bod 2. Když testuji sporťák, pak bych ho vzal na okruh a posadil do něj skutečného řidiče. Od něj by recenze měla smysl.

Bohužel tohle jsou jen bláboly, které si přečtu v reklamní brožuře. Použitelná fakta minimální. Zamyslete se nad sebou a nad prací, kterou odvádíte
Snad jediné co za něco stojí jsou fotky. Ty jste určitě nedělal vy
Rozbalit vlákno
19
Avatar - WinDiesel
18. 7. 2014 09:46
Re: Pár rad pro pana "testéra"
Ze vseho nejvice ze clanku vyzniva sdeleni ze 1,4 TSI je lepsi nez 1,6 TDI. Kdyz na to kouknu je to 1x v podtitulku a jeste 4x v textu. Toto melo pro pana kvaziautora zjevne mnohem vetsi dulezitost nez podat objektivni informace a napsat opravdovy test.
No kvaziautor napsal kvazitest, co se divime?
Za tech 5* nekdo dobre zaplatil - treba drahou dovolenou na nejakem peknem miste kam panu kvaziautorovi nekdo poslal predem pripraveny text a fotografie.
Takhle to u nas chodi.
Avatar - Stefič
18. 7. 2014 09:54
Re: Pár rad pro pana "testéra"
tak mě je celkem šumák, jestli mu za to někdo zaplatil nebo ne. Ostaně ty bys mu za tenhle canc něco platil?

Spíš mě štve, že každý hotentot se tady docela dobře živí aniž by cokoliv dělal. A když už něco udělá, stojí za vyliž zadel.
Hlavně, že pořád budou všichni nadávat...
18. 7. 2014 10:30
Re: Pár rad pro pana "testéra"
Hele, že ty mu tak trochu závidíš? Přiznej se ;-)
Avatar - WinDiesel
18. 7. 2014 16:25
Re: Pár rad pro pana "testéra"
Ty woe jasně, být poskokem a vyližprdem nějakého dalšího poskoka ....... a dělat práci ze které bych se za sebe musel stydět .......
Avatar - 3_diamanty
18. 7. 2014 10:16
Re: Pár rad pro pana "testéra"
tu najdes vsetko potrebne [odkaz]

krasne rodinne auto :yes: pochvala do vw :yes:
Avatar - Stefič
18. 7. 2014 10:19
Re: Pár rad pro pana "testéra"
tak na to se bohužel mrknu až večer
18. 7. 2014 10:31
Re: Pár rad pro pana "testéra"
Já jsem tam třeba nenašel to, že se Sportsvan dostal na krásných 500 l díky tomu, že VW měří objem kufru při posunutých zadních sedadlech o 5 cm dopředu. Tento fakt skoro všem novinářům uniká. Asi je nenapadlo, že by na ně někdo podobnou fintu mohl vytáhnout.
Avatar - miromen
18. 7. 2014 10:37
Re: Pár rad pro pana "testéra"
Ja pořad nechapu co tu někteři pořad řešite. Neboj ony jsou testy kde je to zmiňeno a tušim že i zde na auto.cz. Když se posadiš dozadu s tim že je ta lavice ve vychozi pozici tzn. je o 5cm posunuta dopředu tak je pro kolena vice mista než v klasickem Golfu. Takže asi si dokažeš představit kolik ho tam je pokud daš lavici zcela vzad.
18. 7. 2014 10:46
Re: Pár rad pro pana "testéra"
Ale ta lavice není ve výchozí pozici pro měření kufru. Je vždy normálně posunutá až dozadu (tedy v normální výchozí pozici). :-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 7. 2014 13:11
Re: Pár rad pro pana "testéra"
Napadlo.

Ale je to VW, tak sa o tom nehovori.
Avatar - The Spešl Uan
18. 7. 2014 11:22
Re: Pár rad pro pana "testéra"
Ono by to taky chtělo zkusit několik těch testů napsat. Když bys měl napsat třeba 10 testů denně, z nichž každý by měl být "alespoň trochu na ürovni", tak bych tvoje výplody chtěl číst. ;-) A tenhle test je spíš o tom, co je lepší na 1.4 proti 1.6 s DSG, ne o Sportsvanu jako takovém. A tak to také říká nadpis. Jinak za mě VW Golf Sportsvan suprové auto, v daném segmentu by si zasloužilo takových 4,5 hvězdy. Délka malá, výška velká, a přesto to není krabice. Nádhera.
Avatar - Stefič
18. 7. 2014 11:50
Re: Pár rad pro pana "testéra"
takže velké množství práce omlouvá nekvalitní výsledky?
Avatar - The Spešl Uan
19. 7. 2014 13:03
Re: Pár rad pro pana "testéra"
Ne, dobře, trochu jsem to přehnal( ;-\ ), ale musíš shánět spoustu informací z těch svých poznámek, napsat to, a tak se nemůžeš divit, že pak už autor píše poněkud bez emocí, bez nadšení, nemastně neslaně... Chápeš, ne??
20. 7. 2014 20:51
Re: Pár rad pro pana "testéra"
Za svoju prácu je platený.
18. 7. 2014 13:05
Re: Pár rad pro pana "testéra"
Chtěl bych vidět, jak někdo píše 10 testů denně. Většinou máš to auto minimálně pár dní, během kterých si děláš poznámky atd.
10 testů možná tak v případě, že kromě aut ještě testuješ mobil, pračku, kolo atd......
Avatar - wakantanka
18. 7. 2014 11:33
Re: Pár rad pro pana "testéra"
Musím ťa pochváliť. Dnes fakt trefné a z mojej strany bez výhrad. Akurát nechápem kto ti dal za to toľko mínusiek.
18. 7. 2014 13:10
Re: Pár rad pro pana "testéra"
Všichni redaktoři auto.cz a SM palcovali směrem dolů :-)
Avatar - Ozzman
18. 7. 2014 15:44
Re: Pár rad pro pana "testéra"
Musím se tě zastat, tvé rozhořčení z TESTU ( ne z auta, to asi nepochopili ostatní) plně chápu a trochu mi unikají palce dolu, když opomenu fanatické plácaly typu maroše, tak možná VW fans nemaj rádi odhalení nedostatků, nevím...

Každopádně tohle je spíše test motoru, než auta, protože auto testovali už dříve s TDI.

Na druhou stranu, taky moc nechápu význam vozu, bratranec má (už ho dal dceři) předchůdce v podobě Golfa +. Už tenkrát sem to auto nepochopil, je ošklivé, jako tohle, ale mimo vyšší střechy nic moc nenabídne, určitě to neni MPV, ani SUV, ani Hatchback... je to takovej kříženec, jak psal Jossalito,akorát vyplňuje pomyslnou mezeru... Za mne nejzbytečnější varianta Golfa, ale tím nechci říct, že Golf je špatnej :-)
Avatar - wakantanka
19. 7. 2014 09:39
Re: Pár rad pro pana "testéra"
Mne ten Golf + či teraz Sportvan pripadajú ako dôsledok toho, že VW nemal v ponuke konkurenta pre C-Max, čo podľa mňa tiež nie je vzorové MPV, skôr nafúknutý Focus.
Avatar - 3_diamanty
18. 7. 2014 09:53
trosku zvlastny test
paci sa mi sportsvan ale tych 5 hviezd je az trosku akosi "moc" nie? Teda nie zeby to bolo zle auto ale vzhladom na celkovu "priemernost" by mozno aj 4 hviezdy boli az az

;-)

ako minusy uvadzate mensi kufor... tak samozrejme na kufor pajera to nema... ale vzhladom k tomu ze to auto ma len nieco vyse 4,3m dlzku je ten kufor paradny... a podla mna dostatocny..... ved to auto je len kusok dlhsie od golfa.... neviem co ste cakali 700 litrov alebo neviem.... podla mna je kufor vzhladom k dlzke auta dokonca az mierne nadpriemerny

suhlasim akurat s tym ze pre rodinu je to asi ideal a to prave s tymto motorom to vyzera pekelne dobra volba , je dostatocne silny aj pri "rodinnom zatazeni" a zaroven je spotrebou aj svojou vahou ok.... sikovne auto, paci sa mi ... :yes:
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Stefič
18. 7. 2014 09:57
Re: trosku zvlastny test
to by mě zajímalo, jak jsi z tohohle testu vydedukoval, že auto je vhodné pro rodinu... Víš kulový co je vhodné pro rodinu. Tím neříkám, že je to špatné auto. Říkám, že je to špatný test.
Já z tohoto teda nevyčtu nic. Ale asi to bude tím, že vím co od auta potřebuji...
Avatar - 3_diamanty
18. 7. 2014 09:59
Re: trosku zvlastny test
ono je to rodinne auto ked si si nestihol vsimnut popri tom vsetkom nepodstatnom co tu pises ;-)

niekto povazuje za rodinne auto kombik kde sa tlaci vzadu ako sardinka a vozi kubik vzduchu v kufri.... avsak skutocne rodinne auto je tento sportsvan... ma vzhaldom k dlzke velky razvor, ma vyssi posed, kepsi rozhlad, vyssiu kabinu, sikovne rozmery a nakoniec stale aj velky kufor ktory postaci 90 percentam zakaznikov ..... takto to ma vyzerat... vw to jasne ukazal

vw :yes:
18. 7. 2014 10:05
Re: trosku zvlastny test
A co ty? Už máš rodinu? Sedneš si pohodlně mezi své dvě děti?
Avatar - Stefič
18. 7. 2014 10:16
Re: trosku zvlastny test
ty vole, Toppere. Ty mi bereš sílu...
Kolik máš dětí? Už jsi řešil situaci, kdy je venku vychřice, mráz -15, vzadu máš dvě sedačky, mezi nima manželku a ty potřebuješ to menší dítě přebalit? Ne? Tak mi tu prosím nevykládej, jak má vypadat rodinné auto.

Žiješ patrně v bludu, že rodinné auto dělá velký kufr a vyšší střecha. Bohužel tě zklamu. Není to tak. Velký kufr má každý kombík a s normální výškou nepotřebuješ o tolik vyšší střechu. Rodinné auto dělá variabilita vnitřní prostor. A dokud někdo neudělá skutečný test, pak já osobně si o tomto nedovolím tvrdit, že jde o skutečně plnohodnotné rodinné vozítko

Ale s plakátem se tady nebudu vybavovat... Pořid si rodinu, přesedni z Felicie LXi do skutečného auta a pak se tady můžeme sejít a vyměnit zkušenosti
Avatar - 3_diamanty
18. 7. 2014 10:21
Re: trosku zvlastny test
ja netvrdim ze rodinne auto robi velky kufor.....mam pocit ze moje prispevky citas malo dorazne... lebo ak by si ich cital poriadne tak uvidis presny opak..... velky kufor je presne to co ani mnohym rodinam netreba , skor tu ide o razvor a pohodlie pri nastupovani a priestor v kabine

musim ta sklamat, okrem feldy jazdim aj pajerom a lancerom.... ci tieto auta tiez nepovazujes za "skutocne" neviem..... kazdpadne ale rodinne sporstvan rozhodne je :yes:
18. 7. 2014 10:26
Re: trosku zvlastny test
Nedej se ;-)
Avatar - 3_diamanty
18. 7. 2014 10:35
Re: trosku zvlastny test
mne sa sportsvan pozdava..... velky razvor a vyssi posed s vysokou strechou povazujem za idealne rodinne prostredie na prekonavanie dlhych kilometrov.... ocenujem komppaktne rozmery a rozumne rieseny kufor ktory je dostatocny podla mna pre vacsinu z nas....
Avatar - Stefič
18. 7. 2014 10:43
Re: trosku zvlastny test
nedá. Je jako šváb
Avatar - Stefič
18. 7. 2014 10:35
Re: trosku zvlastny test
čtu je velice důrazně, některé pasáže dokonce víckrát, páč je ne vždy pochopím napoprvé.

Velký kufr rodinám není třeba? To je fakt zajímavá úvaha. Zvláštní je, že když někam jedeme, většinou aspon na 4 dny (Slovensko, Německo nejčastěji), tak skoro vždy máme s manželkou jeden kufr a děti 2 největší. Kolo, odrážedlo, kočár. Ne, k tomu kufr nepotřebuješ. To naskládáš do schránky spolujezdce.

Toppere, OMG, nemáš v okolí někoho s alespoň dvěma dětmi co jezdí občas dál než do supermarketu na nákupy?

Jinak Pajero je offroad a lancer normální klasický vozík. Opět nic rodinného. Znovu ti opakuji - bez rodiny neznáš potřeby. Když neznáš potřeby, nemůžeš nic otestovat a nemůžeš nic hodnotit.
Avatar - 3_diamanty
18. 7. 2014 10:37
Re: trosku zvlastny test
prekrucaj si tie moje nazory ako sa ti paci.... ;-) ... mas pravdu.... viem velke kulove
Avatar - Stefič
18. 7. 2014 10:39
Re: trosku zvlastny test
tak pro představu. Recenze rodinného vozu vypadá asi takto

[odkaz]

Stačí pár fotek a přesně vím
Avatar - 3_diamanty
18. 7. 2014 10:41
Re: trosku zvlastny test
este ze si mi to ukazal.... vdaka, zase som o nieco mudrejsi
Avatar - Stefič
18. 7. 2014 10:41
Re: trosku zvlastny test
a takto jezdí skutečná rodina

[odkaz]

[odkaz]

ty blude
Avatar - 3_diamanty
18. 7. 2014 10:42
Re: trosku zvlastny test
mam thule nosic na biky.... viem ako jazdi skutocna rodina... ;-)

viem co to je jazdit 4 ludia plus biky na streche... plus batozina ...
Avatar - Stefič
18. 7. 2014 10:45
Re: trosku zvlastny test
já jsem skončil. Nemám už sílu, mám hlad a stejně je to ztráta času. Každý ať si dělá co chce
Avatar - 3_diamanty
18. 7. 2014 10:50
Re: trosku zvlastny test
v podstate sa ma snazis presvedcit ze nic neviem ... nemam pravdu? ano ano..... ja som autom v zivote nejazdil.... mam 18 vcera som spravil vodicak.......nikdy sme nesli nalozeni v aute, a najdalej som sa dostal len na pumpu 100m od domu ......a vzdy som jazdil sam a vzdy len na felde... tak je? o toto ti ide? robit z ludi vola? lebo zatial ti to moc nejde .... presviedcat sam seba o svojej pravde mozes.... ale mne psiat nemusis taketo koniny.... ja som kamarad najadil dost a aj v cechac.... aj v madarsku slovinsku s bicyklami na streche.... a nie na felicii.... ja viem ako vyzera rodinne auto a co clovek potrebuje ... skus si najst inu obet a tej vysvetlovat svoje mudre rady zo zivota... ja nie som dement za akeho ma povazujes... viem do 10 naratat neboj sa nic ... tato debata uz od zaciatku nikam neviedla... ale nei si jediny ktory sam seba presviedca o tom ze nic neviem pricom nevedia nic... ja sa do teba nemontujem.... ale to je o inom.... kludne sa najedz ... toto stejne nikam neviedlo ... pekny den zelam ... a bez urazky.... vela zdaru v zivote :yes:
Avatar - Stefič
18. 7. 2014 11:11
Re: trosku zvlastny test
hele nesnažím se z nikoho dělat vola, jenom říkám, že každý má psát o tom, čemu rozumí.

Našel jsi snad někdy moje komentáře ke sporťáku? Nenašel. A víš proč? Protože jsem nikdy žádný neřídil a vím o tom kulový. Proto se k tomu nevyjadřuji, páč kdybych narazil na člověka znalého, udělá ze mě vola.
Jenže ty se vyjadřuješ ke všemu. A tentokrát k tvojí smůle diskutuješ se mnou a já v MPV docela přejled mám. Nejsem autoznalec, ale MPV jezdím a zajímám se o ně. A vzhledem k tomu, že jezdíme trasy i s dětmi, troufnu si řící, že vím co potřebujeme a co je důležité.

Poradím ti naprosto seriozně. Vezmi si třeba příklad Opelu Cascada, kdy jsi ze sebe udělal naprostého pitomce. A proč? Protože píšeš do všech vláken a nikdy jsi to auto ani nezkusil. Omez přispívání a semtam si dojdi do nějakého autosalonu a projeď si něco. Neboj, prodejci je to jedno. Když nepřijdeš v děravých teplákách, nikdo nepozná, jestli si jen čumil nebo kupující. Můj strýc tohle děla jko sport, projel si už snad všechno.

Pak budeš moci diskutovat o poznatcích z vlastní zkušenosti a nebudeš za pitomce. Tohle bez jako upřímnou radu a neplatí to jen o atech, ale prakticky o čemkoliv
Avatar - wikinko
18. 7. 2014 12:11
Re: trosku zvlastny test
z teba robiť vola netreba, robíš tu zo seba vola úspešne sám.
Avatar - Auto CZ
19. 7. 2014 10:34
Re: trosku zvlastny test
KIA-World nám tu od rána do neskorej nočnej hodiny prispieva svojími drahocennými komentármi, opýtam sa ho, kedy najazdí toľko km, ako spomína, že je toho dosť aj v Čechách, Maďarsku, Slovinsku ?? Koľko ten WIA-Korld jazdí ročne? Že má toľko informácii ku všetkému a ku každému? ;-)
18. 7. 2014 18:29
Re: trosku zvlastny test
Slušně to tam je našlapáno >:-[] :yes:
Avatar - The Spešl Uan
18. 7. 2014 11:29
Re: trosku zvlastny test
On NETVRDIL!!!!! že Pajero a Lancer jsou rodinná auta, ale že jsou skutečná! Nevím, jestli si myslíš, že by někdo s byť průměrným IQ (KIA- World promine), který se vyzná v autech, by napsal, že Míco Pajero je rodinné auto... Ano, možná pro zapálemé tatínky kteří potřebují zdolat K2(přeháním). Ale není... A přestaneš se do něj navážet, nebo ne, protože má často solidní názory.
Avatar - Stefič
18. 7. 2014 11:54
Re: trosku zvlastny test
solidní názory? Tak to nevím, ale dneska se mu moc nedaří
Avatar - miromen
18. 7. 2014 11:57
Re: trosku zvlastny test
Mě se zda že tobě se vubec nedaři a snažiš dělat ze Sportsvanu něco co neni. Ale jak vidno nejsi v tom sam.
Avatar - wakantanka
18. 7. 2014 11:40
Re: trosku zvlastny test
Nie každý zase ťahá so sebou "všetko". >:D Ja bohužiaľ patrím do tvojho tábora. My zatiaľ s jedným drobcom a mám občas čo robiť aby som to napratal do oveľa väčšieho VANu. >:D No ale neurobíš manželke radosť ? >:D
Avatar - wikinko
18. 7. 2014 12:08
Re: trosku zvlastny test
Ešte si to zabudol porovnať s feldou a s F typom :-) aspon na Pajero (ktore sa ti obcas dostane do ruky a zerie menej ako X5) si nezabudol
Ešte nám prezraď, odkiaľ si prišiel na to že toto je ideál pre rodinu? Nakladal si niekedy do tohto auta kočiar a dve detské sedačky?
Fakt ťa to tak baví sa tu strápňovať?
20. 7. 2014 22:23
Re: trosku zvlastny test
Choď si to pozrieť, dáš mne aj testérom za pravdu, kufor je malý, tie čísla udávajúce objem v L sú k ničomu, kufor je veľmi malý a od pekelne dobrej voľby to má ďaleko. Ako som písal inde - max. 3 hviezdy. Veľmi priemerné. Veľmi...
18. 7. 2014 11:03
K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
- když ale na šířku jsou vzadu jsou jen 2 plnohodnotná místa (prostřední je úzké). Namítne se, že tím, že se sedí výš, je tu přece víc místa pro nohy, a proto se to dělá, ale hatchback Golf to místo má vycizelované dobré, tak proč zvyšovat těžiště, hmotnost vozu, čelní plochu, Cx ... se všemi i dalšími důsledky? Očekávám vždy od MPV něco za něco - aspoň 3 plnohodnotná místa vzadu!
Navíc má pro VW typicky krátké zadní dveře u prahu, tzn. vlez dozadu pro chodidla je stísněný.
Rozbalit vlákno
13
18. 7. 2014 11:12
Re: K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
Tohle není klasické MPV, od toho je tu Touran. ;-)
18. 7. 2014 11:28
Re: K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
Chápu Vaší ikonku a dodávám: Co tím tedy VW zamýšlel? Co je to potom klasické MPV? Touran má ve druhé řadě prostřední místo také jen úzké.
MPV byly na počátku vzniku této třídy - jako odpověď na Mitsubishi Vagon - oba Renaulty: samostatný Espace a hlavně pak Scénic, který na plošině klasického os. vozu umožnil pohodlné sezení 5-ti lidem s kufrem vzadu. To byl prapůvodní záměr MPV - když vyšší, tak využitelnější. Jinak je to jen "šatník" na kolech. Např tady u tohoto VW: koukněte na délku sedáků druhé řady - je pod 500 mm ! (a to při rozvoru nad 2600 mm !)
18. 7. 2014 11:40
Re: K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
Jde o jen další "crossover". Vyplnění mezírky na trhu. Nikde není psané, že tento vyšší Golf má plnit to, co klasické MPV.

Jestli chceš větší auto, je tu Touran, jestli ani to nestačí pak Sharan. A jestli se ti nelíbí ani to, pak jdi rovnou ke konkurenci.
18. 7. 2014 11:44
Re: K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
Ale to bychom mohli jít s velikostí vozu až kam? A Touran přeci taky nepřináčí ve druhé řadě 3. místo uprostřed! (Navíc zezení vzadu není nic moc - hlavně vyvrácená chodidla.)
Koukni třeba na to, že při slušném rozchodu zadních kol - přes 1500 mm - se mezi podběhy 3 sedačky nevešly. No, on totiž je rozchod zadních kol překvapivě užší než předních ! Proč?
18. 7. 2014 11:48
Re: K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
Já nechápu, kam pořád míříš?

Jako podle tebe má/musí být VW ve všech aspektech naprosto nej(větší)lepší. Uvědom si, že to není jediný model, že stojí krůček nad normálním kompaktem a pod MPV.

Jestli ti to nevyhovuje, či tě to pohoršuje, nech ležet a jdi jinam. Tu možnost a svobodu na to snad máš...
18. 7. 2014 12:18
Re: K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
Ten "krůček" je o 10-i centimetrový krok vyšší karoserie a nic za to.

A jméno "Sportsvan" - to už je holá ptákovina.

Měl jsem dojem, že je to technická diskuse.

Jdu tedy svobodně jinam.
Avatar - miromen
18. 7. 2014 12:27
Re: K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
Konečně.
Avatar - Andromeda
18. 7. 2014 14:29
Re: K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
Vauuu, to jsou mi věci - motyka klub si čistí "životní prostor" >:-[] ... To by mne zajímalo, proč tedy zrovna Ty lezeš rýpat do diskuzí u vozů jiných značek naprosto pravidelně + cíleně - a že by to byly jen štěky ( významově, obsahově ano, objemem nikoli ) , se zrovínka říci nedá ...
Kolega nikde netvrdí, že zrovínka nejen Tebou adorovaný VW musí být nej v jakémkoli aspektu - nevkládej mu do klávesnice své mokré sny.
K autu - mně se líbí, a dokonce oceňuji ( z mnoha důvodů ) jeho praktické výhody oproti běžnému hatchbacku.
Protože se za vozy zatím ještě platí - a to dokonce i za ty koncernové ( i když mám občas díky jejich fans dojem, že jde spíše o jasné nebeské dobrodinní ), byly by klidně na místě i otázky spojené s kvalitou, životností pohonných jednotek - > když už se tady běžně operuje s vyšší zůstatkovou hodnotou co by jedním z argumentů pro vyšší ceny.
Co je otázkou, je cena, kterou koncern poptává ( nebudu tady házet světácky od boku "lážo" odhady ceny, která je "odpovídající" -> myšlen stupeň výbavy, motorizace a doplňky -> blížící se k sedmi stům -> moje zkušenost s takovými světáky je jiná - sami nakupují u toho, do koho anonymně kopou a 100% ve slevě ) - dle mne mají malinko velké ambice, nicméně už jen pro znak na masce na odbyt půjde ...
18. 7. 2014 16:08
Re: K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
Bože bože. Není ti trapně?

Jestli se ti zdá, že tu něco adoruji, klidně mne odcituj, jestli ne, omluv se mi. Zatím se ti podařilo vyklopit si kýbl másla na vlastní hlavu.
:-!
Avatar - Andromeda
19. 7. 2014 13:31
Re: K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
Mně ??? A co studený obklad ??? Jak jen to děláš, že svoje lapsy šmahem navlékáš druhým ...
Stačí si projít diskuze v určitém časovém úseku, a kdyby měla "realita" ruce, máš tváře v jednom ohni ...
S tím máslem -člověče, to by jsi musel mít pořádnou privátní máselnici ...
20. 7. 2014 14:10
Re: K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
Jednoduchá otázka: Kde tu něco adoruji?

Do odpovědi se ti nechce, tak ti to napíšu rovnou - nikde. Styď se. Za sebe. :no: 8-s
21. 7. 2014 14:45
Re: K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
Na 3 miesta vzadu je tu jednoznacna moznost [odkaz] [odkaz]
Sedacka sice nie je sice rovnako siroka, ale sedak je pravidelny a bocne nie su utopene, tym padom vsetci 3ja vzadu sedia rovnako pohodlne. Navyse prostredny pasazier nema pod nohami velky tunel.
21. 7. 2014 19:02
Re: K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
Tak jednoznačná možnost to zrovna není. 500L je v zadu užší než tento golf.
Na obrázku to vypadá dobře, ale reálný prostor tak jednoznačný není. Vše je hold přizpůsobeno menšímu autu.
18. 7. 2014 11:29
Fakt je potřeba vestavěná navigace?
Já vím, nenarušuje to tolik design interiéru, ale přijde mí, že má spíš víc proti.
První mínus - je to oblíbený cíl zlodějů a zrovna ty koncernové navi
další mínus je její cena, která je u té levnější ještě tak nějak pochopitelná, ale 50 za tu vyšší verzi?
Dále tu je, ne zrovna vhodné umístění. Přeci jen, když se na ni člověk občas potřebuje podívat, tak je lepší varianta jako má teď audi, prostě co nejvíc navrchu. Pořád je ve VW ale trochu lepší pozice navi než ve Škodovce.
Aktualizace map? Jak dlouho a za kolik peněz budou ty mapy aktuální?

Osobně mi přijde, že je pořád lepší mít buď samostatnou navi, nebo mobil s navigací na skle, kde si vyberu systém navi, který mi vyhovuje a velikost. Viděl jsem i lidi, kteří takhle měli před sklem tablet. To už je možná trochu přehnané, ale těch 5", které dnes má plno telefonů mi přijde ok.

Co vy a vestavná vs. externí navigace?
Rozbalit vlákno
3
18. 7. 2014 13:23
Re: Fakt je potřeba vestavěná navigace?
Ahoj,

vyzkoušel jsem obojí a jsem zastáncem vestavěné.
Aktuálně mám na svém voze (Kia Ceed SW) a nemůžu si vynachválit.
- rozhodně není terčem zlodějů (jeden z důvodů nekoupě koncernového vozu)
- velikost, provedení, kvalita obrazu naprosto vyhovující a dle mých měřítek příkladná
- cena určitě vyšší než u samostatné ale byla v balíčku s ostatními doplňky a asistenty (parkovací kamera, xenony, el. sedadla s pamětí, aut. prakování, hlídání jízdních pruhů apod.) a v rámci balíčku zcela OK
- aktualizace je alespoň u mne 7 let zcela zdarma - u jiných značek už se tahle položka může pěkně vyšplhat

Výhodou je vše výše popsané, opravdu jednoduché ovládání s perfektním dosahem.

Nevýhodou může být snad jen právě ta aktualizace - výrobci navigací dodávají balíčky cca 4x ročně, případně možnost v mezičase doplnit chybějící POI.

Jedinou výhodou u nevestavěných je pro mne plánování trasy skrze itinerář, kdy si můžeš doma v klidu jednodušeji předpřipravit specifickou trasu (i díky velikosti monitoru vs.LCD v autě) a tu pak nahrát zpátky do navigace, ale třeba je to jen o zvyku. Zkoušel jsem to i u vestavěné a šlo to, jen byl proces více o psaní než klikání myší na mapu...
18. 7. 2014 19:08
Re: Fakt je potřeba vestavěná navigace?
Některé automobilky mají vyřešené i plánování doma a nahrávání do auta.
18. 7. 2014 19:33
Re: Fakt je potřeba vestavěná navigace?
Tyhle nové systémy by mělo být těžší ukrást - je to jen display s mechanikou/ čtečkami, ne kompletní zařízení. Dražší verze má kromě většího displaye také DVD mechaniku (místo CD), vestavěnou paměť (32 GB SSD), lepší mapy/ grafiku, nějaké funkce navíc (TMC pro, navádění do pruhů atp.), ovládání hlasem, možnost připojení k Internetu (to je myslím za příplatek, dostaneš s tím Wi-Fi HS). Aktualizace by měly být na 3 roky zdarma. Přesněji ti to řekne prodejce (doufejme ;-) ). Je na tobě, jestli ti to za to stojí.

Osobně preferuji vestavěné navigace. Typicky to není ta nejvýhodnější nabídka, ale vyhovuje mi jejich integrace s autem.
Avatar - Verny_2013
18. 7. 2014 12:14
sportvan versus kombík
Včera jsem absolovoval zkušební jízdu s oběma, Sportwan - comfortline 1,2 77Kw, kombi 1,4 92 Kw. Takže si dovolím přidat pár poznámek z reálného svezení oproti většině těch keců co se tady vedou.
1) Sportwan je jednoznačně nejkomfortnější Golf o třídu lepší než je kombík či krátkej a o 2 než octa 3. Je srovnatelný s autem o třídu výš
2) Motor 1,2 77 Kw je naprosto dostatečný základ, kdo jezí víc po dálnici, měl by jako po základu sáhnout po 1,4 92 nebo ještě lépe 11o Kw.
Variabilita auta je mimořádná, dělené zadní sedačky je nesmysl, když jsou dělená opěradla a ty se sklápí na sedáky.
3) Skvělý je posez za volantem s příjemným přebytkem prostoru, nikde nic neutiskuje, z auta je skvělý výhled.
4) Kufr se dá posuvnou zadní lavicí zvětšit na 500 l s rovno zadní podlahou a to určitě pro rodinné auto není málo. Sklon zadní lavice je regulovatelný a je větší než u běžných hatchbaků a tím i mnohem pohodlnější na delší cesty.
5) Ve věch ostatních základních vlastnostech je to golf tedy špička nižší střední s bonusem prostoru komfortu variability .
6) zkušební jízda asi 60 Km s podílem 50% dálnic 30% venkov, 20% město vše s překračováním limitů o 10-20 Km spotřeba dle PP kombík 6,7, sportswan 6,8.
Já jsem v lepším rodinném MPV nebo spíš přifouknutém a zvýšeném Hatchbacku ještě nejel.
Rozbalit vlákno
0
18. 7. 2014 12:17
1.4TSI
Měl jsem půjčeného nového Golfa s tímto motorem 1.4TSI. Nevím na co je zvyklý tester,ale tyhle TSI (mam doma Golfa TSI 77kW) jsou motory bez duše, taková tramvaj. Můžeš mít zařazený libovolný převodový stupeň, můžeš mít plyn na podlaze a jede to pořád stejně mizerně. Předjíždění je katastrofa. Sám jezdím s 125kW. Měl jsem doma atmosferu 2.0 benzin 85 kW a to když člověk podřadil tak to alespon jelo. Tohle jsou motory k ničemu.Pravda jsou velmi tiché. Líbí se mi věty typu,"..... no motor nemá výkonovou špičku, ale to je vlastně dobře...", "... je špatný výhled dozadu,ale to je dobře protože je tuhá karoserie...", Jo a leště poznámka, k displeji ve VW a octaviich, měl jsme ten displej v tom půjčeném golfu, neni nic důležitějšího, než 5x5 mm ikona rohlasové stanice na displeji a je jich vedle sebe 6, totálně nepřehledné a opět věta je to sice malé,ale je to zase rychle, k čemu mi to je ,když je na to blbě vidět :-)
Rozbalit vlákno
2
18. 7. 2014 12:55
Re: 1.4TSI
Nevím, jestli Golf 1,2 jezdí mizerně, mě přijde pocitově příjemnější než stejně výkonná 1,6. K 1,4TSI...ano, všechny foukaný R4 od VW postrádají výkonovou špičku, v případě hodně dynamickýho ježdění je to škoda, ale při běžným cestování je charakteristika motorů velmi slušná. Pokud chce někdo řadit do aleluja, pak sice může, ale bez výraznějšího efektu.
To musí pak sáhnout po něčem jiným.
18. 7. 2014 13:31
Re: 1.4TSI
Problémem slabší 1.4 je to, že je výrazně elektronicky přidušená. Ale i tak jede objektivně lépe, než starý atmosférický dvoulitr, o spotřebě nemluvě.

A silnější varianta, tak ta jede dokonce lépe jako stará 1.8T, ve středních otáčkách díky více Nm dokonce výrazně lépe, ale i ta je nahoře bohužel zařízlá, jako slabší verze. Což mj. znamená, že při vhodné práci se šaltrpákou tam člověk v případě potřeby prakticky kdykoliv dostane maximum.

Pocity "jak to jede" jsou jedna věc a odvíjí se od toho, jak je plochá nebo naopak š***tá křivka průběhu kroutícího momentu, realita druhá. Motor s křivkou plochou je pocitově nevýrazný, se š***tou naopak.
18. 7. 2014 12:26
Golf1.6 V
Říkám si proč měnit 1.6 benzín V golfa za tohoto, máme ha 3 roky z áček a nic se na něm nepokazilo, motor je držák, uveze hodně a vypadá pořád dobře. Dostal bych za něj ani ne 140000. To na obrázku je jistě poruchovější...dneska už se auta na výdrž nedělají..
Rozbalit vlákno
9
18. 7. 2014 12:57
Re: Golf1.6 V
Třeba proto, že ta atmo 1.6 je neskutečně líná, ale pokud není potřeba, tak bych taky neměnil. Jediná výhoda 1.6 je spolehlivost a pokud řidič umí jezdit, tak ani moc nežere.
18. 7. 2014 13:31
Re: Golf1.6 V
atmosfera 1.6, pokud se k němu člověk chová slušně tak vydrží věčnost, líná? to je otázka, jak píšu mám nového golfa + 1.2TSI a jeli jsme s tím po německé dálníci k moři.
Do cca.100 km/ spotřeba ještě jde ale jakmile člově k jede alespoň 130km/h, tak se nesmí koukat na spotřebu 8.8 l/100 km, to žere jak německej zájezd.
18. 7. 2014 13:42
Re: Golf1.6 V
Ano, líná, pokud se bavíme o MPi (FSi na tom bylo lépe). I ve srovnání s tuctovou silnější 1.2TSi. Ve sprintu rozdíl tak 1,5 s, nechce se mi to hledat.

A ve spotřebě zde:

[odkaz]

[odkaz]

Uups., takže problém bude asi jinde ....
18. 7. 2014 15:22
Re: Golf1.6 V
Pokud člověk umí řadit a pro předjíždění tam z pětky strčí místo čtyřky rovnou trojku a ten motor se dostane do otáček, kde ten výkon a sílu má, tak je to ok a rozjede se hezky, ale v nižších otáčkách to není ono. Chybí tomu turbo, jenže to by bylo kurvítko a hlavně tomu chybí šestka na dálniční ploužení, protože to ve 130 už dost točí. Přijde mi, že ta starší 1.6 ve Felicii byla zpřevodovaná líp.
Avatar - Ozzman
18. 7. 2014 15:38
Re: Golf1.6 V
Nechybí tomu turbo, je to atmosféra, musíš řadit >:D Když to neumíš, neni to chyba motoru a to nemyslím na tebe. To MPI jezdí solidně, na dálnici dá dvě stovky taky, jde o to, na co si zvyklý. Osobně bych z pohledu uživatelského vzal TSI, je to příjemné, když trochu tlačí, možná proto, že jezdím s naftou, ale určitě to nemusí být lepší pro každého, to MPI se taky umí rozjet, navíc má TSI nižší spotřebu, ale spolehlivost MPI už je ta tam... ( ne, nechci se tu s někym dohadovat, běžte se zeptat do servisu jak to je.. :D). To, že ztrácí v dlouhém táhlem s naloženým autem je fakt, ale to TSI taky :-)
Avatar - Ozzman
18. 7. 2014 15:36
Re: Golf1.6 V
Myslíš 1.6, kterou máš ve Felicii ( recenze na MACZ ), nebo 1.6 MPI, kterou měl Golf 5, která má 75kw ? Tu z Felicie bych si k TSI ani neodvažoval přirovnávat, ale ten Golf s 1.6 neskutečně liný opravdu neni, to bych označil maximálně základní 1.4 MPI. Když s tim umíš řadit a jezdit tak dynamika není o tolik pomalejší vůči TSI, už sem to tu jednou nastiňoval. Výhoda je ve spolehlivosti motoru MPI, TSI zase ve spotřebe a šestikvaltu.
18. 7. 2014 23:38
Re: Golf1.6 V
No, tak já mám zkušenost s používáním 1,6 MPI 74 KW u Octavie I, pak facelifta 2001 octavie 1,6 MPI 75 kw a rozdíl mezi těmi motory je strašně velký. Ten novější rádoby EUjnější, je neskutečně líný a mizerný, oproti tomu staršímu 74 kw typu AKL, na obou jsem najel kolem 80 tis km. a na tu novější verzi jsem si tedy nezvyknul, navíc i pod mojí ekonohou ta 75 kw verze žrala jako blázen. S tou starší jsem běžně jezdil kolem 6 l, s tou 75 kw jsem byl rád, že jsem se dostal pod 7 l.....

Ale mám li srovnat, tak rozdíl mezi 1,6 MPI a 1,2 TSI co mám roomsteru se dá rozdělit takto :
MPI (74 kw):TSI
dynamika: 0:1
jízda v kopcích: 1:1
spotřeba 1:2
výkon 2:3 (bod jednoznačně oba)
kvalitu zatím neposozuji

Pokud bych měl srovnat 75 kw verzi a 1,2 TSI 63 kw, tak to 75 kw verze (typ AVU) může rovnou zabalit...jakýkoliv motor je lepší, než ten paskvil, co VW vymyslel kvůli emisím.....a to víš, že mám koncern fakt rád, ale s AVU to byla tehdy šlápnutí do prádzna.
19. 7. 2014 08:38
Re: Golf1.6 V
Jezdím jak s tou 55kW ve Felicii, tak i 75kW (r.v.09) a spotřeba je i u té ekomrchy do sedmi v pohodě. Přes 7, když jedu jak prase nebo jen město.
Na dálnici jsem se s tím dostal na tacho 180, pak už by pomohl jen kopec dolů, aby to jelo rychleji.
Tu starší 1.6 neznám (74kw), ale nejspíš to bude v něčem, co nahradí Felicii, pokud nebudou příjmy na lepší.
Avatar - Ozzman
19. 7. 2014 12:41
Re: Golf1.6 V
Já teda s 75kw 1.6MPI ( nevim co to je za verzi ) r.v. 2006 VW Jetta a dálnice po rovině 205km/h :-) Podotýkám, že je to jen pětikvalt, do Exea se dodával šestikvalt k tomuto MPI :-)
Avatar - Vranis
18. 7. 2014 15:36
Velmi
tragicky test. Ked opomeniem to, ze naposledy si pamatam 5 hviezdiciek pri teste wrx sti tak mi stale pride neuveritelne ze ma niekto tu drzost nazvat toto testom. Nevyjadrujem sa k samotnemu hodnoteniu auta ( nesiel som v nom takze nemam moc dovod spochybnovat hodnotenie bez predchadzajucej skusenosti) ale hlavne k tomu, ze ked nieco dostane maximalne hodnotenie tak by sa patrilo trosku blizsie rozpisat preco tomu tak je a nie tri krat zopakovat ze 1.4 tsi sa k autu hodi viac ako 1.6 tdi. Bezne sa nevyjadrujem v diskusiach pod testom ale to co predvadza tento web (s vynimkou pana Chamilu, mam dojem ze jeho texty su o niekolko tried vyssie ako texty zvysku osadenstva webu a ze je prijemnym spestrenim kolektivu) je naozaj tragicke. Pisem to ako fanusik tunajsieho webu lebo sem velmi rad chodievam prave ( bohuzial uz len) kvoli diskusiam a hlavne kvoli moje.auto.cz ktore robia tuto stranku tym cim je.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
19. 7. 2014 09:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
18. 7. 2014 15:55
Starý dobrý časy
Nedá mi to, ale test musím pochválit. V té bídě, co se tu na ACZ začala objevovat, je to příjemný návrat zpět v čase do dob veverek a dalších.

Jistě, test nerozebírá auto do detailů, jak jednoduše se uklízí šavle dítěte a kde do kterého záhybu zateče nebo jestli je možné přestěhovat koberec do typizovaného panelákového 2+1.

Ale celkově je test napsaný s citem a smyslem pro celek. Dokonce se autor odvážil vyslovit kacířské myšlenky, že s víceprvkem je to znatelně lepší svezení nebo že diesel je vhodnější hodit ze skály. Zároveň nám tady nevypráví pohádky o přilnavosti a kontaktu řidiče s asfaltem.

Navíc tu není směšné video s hodebním doprovodem z páté cenové, kde si někdo v červených teplákách bude utahovat z vozu. Ano, radakci vzkazuji - alespoń takto :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
18. 7. 2014 16:02
Následuj instinkt, poslouchej ...
hlas svého srdce. Na trhu je celá řada MPV, které odvedou lepší službu po praktické stránce. Jenže opravdu je potřeba vybírat MPV pohledem autobusového přepravce, který neřeší vzhled, kterému je jedno, jak se vůz chová na silnici?

Tohle je prostě přesně to, co hledá ten, kdo potřebuje MPV ale přitom MPV nechce. Navíc vzhledově se povedlo vytvořit harmonický celek, podobně úžasně nízkou boční siluetu a lehký profil měla naposledy snad jen ... Multipla ;-)

Za mé obrovská pochvala, tomuhle bych dal jednoznačně přednost před samotným Golfem :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
18. 7. 2014 16:07
Re: Následuj instinkt, poslouchej ...
Jenže tohle není moc MPV, já osobně nevím, pro koho je auto určeno, navíc z nabídky Golfu je nejošklivější (ano, na tento typ auta vypadá dobře, ale oproti klasice je to ošklive, aspon pro mne) :-) Jaký důvod proč nesáhnout po Kombi, nebo po Hatchbacku, když to neplní funkci MPV? :-)

Reálný kupec, co nedostane auto ve firmě řeší variabilitu, co tam naloží, co jak převeze... není to salám co když nechutná, tak ho vyhodíš a stojí pár korun.. Je to obecně bída v těch testech, kufry se řeší jen podle papírových litrů pod podlahou, proto vyhrávají kombi, které reálně kolikrát sotva stačí na papírově slabší konkurenci a podobně... :-)

Neřikám, že Golf sportsvan je špatné auto, to vůbec, jen nějak ten test a zaměření vozu moc nepobírám :-)
Avatar - rohYpnol
18. 7. 2014 17:50
Re: Následuj instinkt, poslouchej ...
Třeba právě já bych při volbě zřejmě upředostnil právě SV před kombi. Přínosu oproti kombi je mnoho a negativa téměř žádná.
+ prostornější kabina
+ variabilita
+ vyšší pozice sezení
+ lepší výhled z vozu
+ kompaktní vnější rozměry
- kombi má navrch v půdorysu zavazadelníku (jenže SV to dokáže částečně kompenzovat posuvnou zadní lavicí) a maximální délkou ložné plochy

Jasně tedy vidím v SV obrovksý přínos oproti kombi s jedním malým ale :-!
18. 7. 2014 18:45
Re: Následuj instinkt, poslouchej ...
Taky bych volil spíš SV, ale byla by to volba rozumem, srdce by mi velelo jít do kombi, protože se mi zkrátka víc líbí.
Avatar - miromen
18. 7. 2014 16:39
Re: Následuj instinkt, poslouchej ...
Naprosty souhlas. Tohle auto se opravdu povedlo a to minimalně interierem a vzhledem exterieru ktery je taky velmi povedeny ač na fotech to tak dobře nevypadalo. Navic podle testu je i jizda na velmi dobre urovni.
I když ja bych volil z Golfu klasicky HB tak jak už jsem psal Sportsvan se VW povedl a klientelu si určitě najde.
18. 7. 2014 18:44
Re: Následuj instinkt, poslouchej ...
Naprosto souhlasím a podepisuji :yes: :yes: :yes:
21. 7. 2014 18:45
Re: Následuj instinkt, poslouchej ...
A čo iné, večne iba s niekým súhlasíš alebo nesúhlasíš. Väčší podiel zbtočných príspevkov často bez slov len so smajlíkmi tu nemá nikto.
Avatar - petrumr
19. 7. 2014 09:25
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - donPedro
19. 7. 2014 12:08
Re: přístroje
>:D Tak určitě, hlavně tchýně trůnící vzadu uprostřed, ta musí mít přehled ostatně vždy a o všem >:D
Avatar - guze
19. 7. 2014 12:20
Re: přístroje
To, že je tam máš ty, hned neznamená, že jakýkoliv jiný řešení je na pováženou ... :-!
Avatar - petrumr
19. 7. 2014 13:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rimow11
19. 7. 2014 18:41
Golf
Auto v pohode. Ale Test nic moc.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aladeen
19. 7. 2014 22:38
5 hviezd nedostalo ani S-klasse
Súhlasím , je to vážne jedno z najlepších MPV na trhu . Jediné mínus má u mňa za názov "Sportsvan" niečo tak stupidné je umením vymyslieť . Keby sa dalo , tak si pridám do príplatkovej výbavy "strhnutie názvu". MPV môže byť pekné , ale nikdy nie vyslovene športové na to tu máme inú triedu a VW si musí uvedomiť , že ani on nevie urobiť dokonale univerzálne auto. :-)
Rozbalit vlákno
0
20. 7. 2014 12:56
Benzinový motor lépe než turbodiesel
Tak samozřejmé pod kapotou na osobního vozu patří benzin :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
20. 7. 2014 19:45
Ještě lepší, než ten vyhoněný benzínový motůrek
by pro ten vůz byl dvoulitrový TDI. O tom není sporu.

Jinak mi na tomhle Golfíku hóóódně vadí absence ruční brzdy a to, že po složení zadních sedadel nevznikne rovná ložná plocha. To jsou vady neodpustitelné. :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - trelax
15. 10. 2014 16:18
Je to o preferencích
Výběr hatch/kombi/MPV je vždy o preferencích konkrétního řidiče a jeho rodiny. Já mám doma týden nového Golfa Variant Highline 1.4 TSI 104 kW a jsem z něj po všech stránkách doslova nadšený.

Proč jsem nevzal Sportsvan?

1. líbí se mi nízká dlouhá auta, vypadají dynamičtěji (nepodstatné) a se stejným motorem mají nižší odpor vzduchu a tím i spotřebu, což tu myslím jako argument skoro nezaznělo

2. v autě sedím rád co nejníže u podlahy, sedačku i volant dávám vždy do nejnižší možné polohy, takže MPV pro mě jako šoféra fakt ne

3. potřebuji velký, ale především DOBŘE TVAROVANÝ kufr; litry nejsou podstatné, důležitá je pro mě délka kufru umožňující dobré rozložení hmotnosti zavazadel na častých cestách na dovolené a víkendové pobyty do hor; v naší rodině platí, že manželka vždy využije kapacitu kufru na 100 procent - ať má 300, 420 nebo aktuálně 605 litrů... Navzdory papírovým hodnotám mě kufr sportsvanu šokoval, jak působí krátký a vysoký; k čemu mi je možnost posunu sedadel, když se zvětšeným kufrem posunutím sedadel dopředu uberu místo na kolena pasažérům vzadu (hlavní plus sportsvanu oproti variantu), ale ani tak nebude kufr velikostí srovnatelný s kombíkem?

4. jsem fanatický cyklista a do variantu se sklopenými zadními sedačkami bez problémů vložím kolo 29´´, když vezu jen jedno a nechce se mi montovat příčníky + střešní nosič

5. se svými 171 cm a 65 kg jsem suverénně nejvyšší a nejtěžší člen naší čtyřčlenné rodiny, což se ještě pár let nezmění; přední prostor ve variantu je luxusní (na šířku větší než v O3), vzadu je to oproti sportstvanu výrazně horší, ale pro dvě malé děti zatím vysoce naddimenzované - tudíž znatelně prostornější kabinu sportsvanu při našich tělesných parametrech nevyužijeme

6. přední sportovní sedačky ergoActive jsou tvarově bomba a zadní se jim hodně blíží, v tak pohodlných jsem v téhle třídě aut jinde neseděl

Šli byste na mém místě do sportsvanu?
Rozbalit vlákno
0