Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI – Rodinný ideál

David Bureš
Diskuze (144)
Golf Sportsvan je prostorný a praktický automobil, k němuž zážehová čtrnáctistovka TSI sedí více než turbodiesel 1.6 TDI.

V prvním redakčním testu Volkswagenu Golf Sportsvan toto MPV zaujalo, příliš se ale nelíbila jeho kombinace turbodieselu 1.6 TDI a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Rozhodli jsme se tedy vyzkoušet Sportsvan znovu, avšak se zcela jinou technikou. Tentokrát jsme usedli za volant benzinové verze s turbomotorem 1.4 TSI (92 kW), který spolupracoval se šestistupňovou manuální převodovkou. Vyšší výbavový stupeň Highline pak nahradil ten nižší nazvaný Comfortline.

Vzhled

O designu Sportsvanu jsme v minulosti psali již vícekrát, proto ho shrňme jenom v krátkosti. Proti předchůdci Golfu Plus automobil působí sportovnějším dojmem, na první pohled je patrné, že cílí na mladší zákazníky. V případě stříbrné metalízy Tungsten ale wolfsburské MPV působí poněkud nudným dojmem, mladší klientela jistě ocení nějaký výraznější lak (například oranžový Habanero). Proti ostatním karosářským variantám Golfu se vzhled Sportsvanu liší, například u masky chladiče zkosené světlomety připomínají řešení z nového Passatu.

Interiér Sportsvanu je prostorný, dovnitř si pohodlně sednou i vysoké postavy. Nechybí tu množství odkládacích prostorů, napočítali jsme jich celkem 18. Mimo jiné zmiňme odkládací schránku ve stropě na brýle, prostory před a za řadicí pákou, místa pod předními sedadly, praktický gumový pás na středovém tunelu u sedadla spolujezdce či odkládací místa na boku zadních sedadel.


Zavazadlový prostor má dvojité dno, se kterým se dá snadno manipulovat i jednou rukou. Pokud dno zůstane v horní poloze, vznikne po sklopení zadních opěradel rovná plocha. Přiobjednat si lze sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, díky čemuž vznikne prostor od palubní desky k víku zavazadelníku dlouhý 2,5 metru.

vw testy mpv vw testy mpv  

Motor a převodovka

Testovaný turbomotor 1.4 TSI dosahuje výkonu 92 kW, přičemž točivý moment 200 N.m je dostupný v širokém spektru otáček od 1400 min-1. V nabídce je ještě silnější varianta se 110 kW a 250 N.m. Tento benzinový motor pracuje ve Sportsvanu lépe než turbodiesel 1.6 TDI v dříve testovaném exempláři.

Čtrnáctistovka má hladký a jemný běh, na dálnici posádku nijak neobtěžuje svým zvukem. Agregát je dostatečně silný, v táhlých stoupáních je wolfsburské MPV schopno akcelerovat i se čtyřmi osobami na palubě, výkon je tedy více než dostatečný.


Automobil perfektně tlumí nerovnosti, čemuž v testovaném exempláři pomáhal sériový podvozek (k dispozici je i sportovní, snížený o 15 mm), litá 16“ kola nebo víceprvková zadní náprava. Proti dříve testovanému vozu s 18“ koly a torzní příčkou vzadu se jedná o výrazné zlepšení. Motor si dobře rozumí s převodovkou, která má přesnou kulisu řazení. Sportsvan si poradí i v zatáčkách, karoserie se prakticky nenaklání, sedadla dobře drží posádku.

Dlouhodobá spotřeba při našem testu činila rovných sedm litrů benzinu na 100 kilometrů. Ve srovnání s dříve testovaným turbodieselem je to o půl litru více.

vw testy mpv vw testy mpv  

Výbava

Už v základním provedení Comfortline je Sportsvan bohatě vybavený. Nabízí mimo jiné sedm airbagů, samočinnou klimatizaci, elektrické stahování bočních oken nebo elektrický závěr diferenciálu XDS.


V našem případě nechybělo ani lepší autorádio Composition Media ovládané pomocí barevného dotykového displeje s úhlopříčkou 5,8 palce, které je dodáváno za příplatek 7.300 korun. V dnešní době už se jedná spíše o menší obrazovku, její ovládání je ale intuitivní a data se načítají rychle.

vw testy mpv vw testy mpv  

Závěr

Volkswagen Golf Sportsvan s turbomotorem 1.4 TSI si dovolíme nazvat skvělým rodinným vozem. Automobil se chlubí prostornou a praktickou kabinou, zážehový čtyřválec s přeplňováním je dostatečně silný, aby zvládl i dlouhou cestu na dovolenou s plnou kabinou a naloženým kufrem.

Cena (testovaný exemplář přijde na 618.000 korun) se může na první pohled zdát přece jen vyšší na rodinné auto, nechybí v ní ale nic potřebného – snad jenom navigace. Za navigační systém Discover Media se připlácí 17.600 korun, za lepší Discover Pro s osmipalcovou obrazovkou, hlasovým ovládáním a 60GB harddiskem pak 57.600 korun.

Nejlevnější verze modelu433.900 Kč (1.2 TSI/63 kW Comfortline)
Základ s testovaným motorem481.900 Kč (1.4 TSI/92 kW Comfortline)
Testovaný vůz s výbavou618.000 Kč (1.4 TSI/92 kW Comfortline)

Plusy

  • Prostorná a praktická kabina
  • Elegantní zevnějšek
  • Dostatek pohodlí
  • Silný turbomotor

Minusy

  • Menší zavazadelník
  • Vyšší základní cena

Foto: Petr Homolka

David Bureš
Diskuze (144)
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI
Cena základní sestavy 481 900 Kč
Výbava základní sestavy Sedm airbagů, elektromechanická brzda s funkcí Auto Hold, příprava Isofix, systém sledování únavy řidiče, zásuvka na 12 V v zavazadelníku, samočinná klimatizace, přihrádka před spolujezdcem s chlazením, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání bočních oken, palubní počítač, autorádio s 5“ displejem, osmi reproduktory a slotem na kartu SD, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, litá 15” kola, sklopné stolky na zadní straně předních sedadel, dojezdová rezerva, tempomat, volant s koženým věncem, elektronický závěr diferenciálu XDS, střešní ližiny stříbrně eloxované a další. Kč
Cena testované sestavy 618 000 Kč
Výbava testované sestavy Zadní boční skla a zadní sklo zatmavené (+8.700,-), multifunkční volant s koženým věncem (+10.400,-), textilní koberečky (+3.600,-), zimní paket – vyhřívaná přední sedadla, trysky ostřikovačů čelního skla a světlometů (+16.000,-), bixenonové světlomety s diodami pro denní svícení (+33.200,-), mlhovky (+6.200,-), litá 16“ kola Toronto (+15.100,-), parkovací čidla vpředu a vzadu (+13.100,-), dešťový a světelný senzor (+6.500,-), autorádio Composition Media s barevným 5,8“ dotykovým displejem (+7.300,-), stříbrná metalíza Tungsten (+14.400,-), zdířka Media-In (+1.600,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.5 / 5.4
Emise CO2: 125
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1520
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1362 / 593
Rozměr pneu: 205/55 R 16
Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4338
b) šířka (mm): 1807
c) výška (mm): 1578
d) rozvor (mm): 2685
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1514
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 960
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - trelax
15. 10. 2014 16:18
Je to o preferencích
Výběr hatch/kombi/MPV je vždy o preferencích konkrétního řidiče a jeho rodiny. Já mám doma týden nového Golfa Variant Highline 1.4 TSI 104 kW a jsem z něj po všech stránkách doslova nadšený.

Proč jsem nevzal Sportsvan?

1. líbí se mi nízká dlouhá auta, vypadají dynamičtěji (nepodstatné) a se stejným motorem mají nižší odpor vzduchu a tím i spotřebu, což tu myslím jako argument skoro nezaznělo

2. v autě sedím rád co nejníže u podlahy, sedačku i volant dávám vždy do nejnižší možné polohy, takže MPV pro mě jako šoféra fakt ne

3. potřebuji velký, ale především DOBŘE TVAROVANÝ kufr; litry nejsou podstatné, důležitá je pro mě délka kufru umožňující dobré rozložení hmotnosti zavazadel na častých cestách na dovolené a víkendové pobyty do hor; v naší rodině platí, že manželka vždy využije kapacitu kufru na 100 procent - ať má 300, 420 nebo aktuálně 605 litrů... Navzdory papírovým hodnotám mě kufr sportsvanu šokoval, jak působí krátký a vysoký; k čemu mi je možnost posunu sedadel, když se zvětšeným kufrem posunutím sedadel dopředu uberu místo na kolena pasažérům vzadu (hlavní plus sportsvanu oproti variantu), ale ani tak nebude kufr velikostí srovnatelný s kombíkem?

4. jsem fanatický cyklista a do variantu se sklopenými zadními sedačkami bez problémů vložím kolo 29´´, když vezu jen jedno a nechce se mi montovat příčníky + střešní nosič

5. se svými 171 cm a 65 kg jsem suverénně nejvyšší a nejtěžší člen naší čtyřčlenné rodiny, což se ještě pár let nezmění; přední prostor ve variantu je luxusní (na šířku větší než v O3), vzadu je to oproti sportstvanu výrazně horší, ale pro dvě malé děti zatím vysoce naddimenzované - tudíž znatelně prostornější kabinu sportsvanu při našich tělesných parametrech nevyužijeme

6. přední sportovní sedačky ergoActive jsou tvarově bomba a zadní se jim hodně blíží, v tak pohodlných jsem v téhle třídě aut jinde neseděl

Šli byste na mém místě do sportsvanu?
21. 7. 2014 19:02
Re: K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
Tak jednoznačná možnost to zrovna není. 500L je v zadu užší než tento golf.
Na obrázku to vypadá dobře, ale reálný prostor tak jednoznačný není. Vše je hold přizpůsobeno menšímu autu.
21. 7. 2014 18:45
Re: Následuj instinkt, poslouchej ...
A čo iné, večne iba s niekým súhlasíš alebo nesúhlasíš. Väčší podiel zbtočných príspevkov často bez slov len so smajlíkmi tu nemá nikto.
21. 7. 2014 18:39
Re: Test :-)
Somariny trepete obaja. Nedal by som vám do ruky ani malotraktor, nie ešte auto.
21. 7. 2014 14:45
Re: K čemu je to auto o 10 cm vyšší než hatchback ?
Na 3 miesta vzadu je tu jednoznacna moznost [odkaz] [odkaz]
Sedacka sice nie je sice rovnako siroka, ale sedak je pravidelny a bocne nie su utopene, tym padom vsetci 3ja vzadu sedia rovnako pohodlne. Navyse prostredny pasazier nema pod nohami velky tunel.