Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Passat 1.8 TSI R-Line – Švihák benzinový

Přeplňovaná benzinová osmnáctistovka se 132 kW je známá z několika koncernových vozů. Motoru se dočkal i nový Passat.
Zpět na článek
10. 7. 2015 09:44
10. 7. 2015 09:59
10. 7. 2015 10:15
10. 7. 2015 10:25
10. 7. 2015 10:47
10. 7. 2015 10:59
10. 7. 2015 11:26
10. 7. 2015 12:29
10. 7. 2015 13:09
10. 7. 2015 13:33
10. 7. 2015 13:40
10. 7. 2015 14:19
10. 7. 2015 14:34
10. 7. 2015 15:17
10. 7. 2015 17:34
10. 7. 2015 21:53
13. 7. 2015 11:16
13. 7. 2015 15:20
13. 7. 2015 16:56
13. 7. 2015 17:18
13. 7. 2015 19:59
13. 7. 2015 22:05
13. 7. 2015 22:26
14. 7. 2015 02:48
13. 7. 2015 21:44
13. 7. 2015 23:18
14. 7. 2015 02:35
10. 7. 2015 14:18
10. 7. 2015 15:21
10. 7. 2015 16:14
10. 7. 2015 18:47
13. 7. 2015 16:02
10. 7. 2015 22:13
10. 7. 2015 10:33
10. 7. 2015 10:55
10. 7. 2015 10:59
10. 7. 2015 11:01
10. 7. 2015 11:03
10. 7. 2015 11:16
10. 7. 2015 12:02
10. 7. 2015 13:18
10. 7. 2015 13:49
11. 7. 2015 05:11
10. 7. 2015 20:46
13. 7. 2015 11:30
13. 7. 2015 15:26
10. 7. 2015 12:36
13. 7. 2015 11:33
13. 7. 2015 16:03
10. 7. 2015 20:42
13. 7. 2015 11:59
13. 7. 2015 15:30
11. 7. 2015 20:34
10. 7. 2015 20:39
10. 7. 2015 10:03
10. 7. 2015 10:34
10. 7. 2015 11:42
10. 7. 2015 11:48
11. 7. 2015 05:13
10. 7. 2015 14:04
10. 7. 2015 10:03
10. 7. 2015 10:07
10. 7. 2015 10:18
10. 7. 2015 10:27
10. 7. 2015 13:53
10. 7. 2015 14:20
10. 7. 2015 14:35
10. 7. 2015 14:48
10. 7. 2015 22:05
10. 7. 2015 16:05
11. 7. 2015 20:42
13. 7. 2015 13:11
10. 7. 2015 10:35
13. 7. 2015 16:05
10. 7. 2015 10:40
10. 7. 2015 10:46
10. 7. 2015 11:10
10. 7. 2015 11:13
10. 7. 2015 11:31
10. 7. 2015 11:39
10. 7. 2015 12:00
10. 7. 2015 12:01
10. 7. 2015 12:04
10. 7. 2015 12:09
11. 7. 2015 05:15
10. 7. 2015 12:55
10. 7. 2015 15:42
11. 7. 2015 05:20
12. 7. 2015 09:30
12. 7. 2015 22:13
13. 7. 2015 14:01
10. 7. 2015 16:15
10. 7. 2015 23:24
11. 7. 2015 05:16
10. 7. 2015 12:00
10. 7. 2015 12:52
13. 7. 2015 13:18
10. 7. 2015 15:00
10. 7. 2015 20:24
14. 7. 2015 20:53
10. 7. 2015 09:33
Srovnání Passatu...
...s prémiovými produkty je novináři vypisováno od nepaměti. Jde jen o opakování toho, co proklamuje samo VW, ale reálně je taková věc mimo. V rámci mainstreamu jde o vůz udávající v Evropě tempo, měřítko toho, zda je konkurenční výrobek dobrý nebo horší, ale tím to hasne...
Rozbalit vlákno
27
Avatar - fOE
10. 7. 2015 09:44
Re: Srovnání Passatu...
:yes:
10. 7. 2015 09:45
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
jj
VÍTE NO JE PRAVDA, ŽE JESI BUDEME DÁL ČUCHAT JEDY Z LAUFU TAK NEJENŽE ROZTAJE SIBIŘSKÝ PERMAFROST, ALE Z TĚCH ZDRAVOTNÍCH NÁSLEDKŮ INHALACE RAJSKÝCH PLYNŮ SE NEJSPÍŠE PO... [odkaz] >:D >:D >:D
PASSAT JE DOCELA HEZKÝ, JEŠTĚ ABY NE, BYL TAK NAVRŽEN, NA SUPERBA SICE NEMÁ COŽ VW MIMOCHODEM VYTÁČÍ K ZUŘIVOSTI POSLEDNÍ DOBOU, KAŽDOPÁDNĚ NEMÁ NIC NOVÝHO CO NABÍDNOUT.
PORÁT HALDEX A VRNÍCÍ KRÁM [odkaz] POD KAPOTOU ;-\ ZAS NIC NOVÝHO [odkaz] POD SLUNCEM SOUDRUZI Z WOLFSBURGU ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D :yes:
10. 7. 2015 09:49
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Dej sem přímou elektrickou konkurenci s výbavou za 1mio a bavme se dál ;-)
10. 7. 2015 09:54
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
pockat pockat jaký 1MEGA, pripocti naklady na palivo a servis. To vis tu novinku ne, že auta od roku výroby 2012+ jsou konstuovaný už jen na životnost 10let/200.000km, bysnys je bysnys [odkaz] soudruhu ;-)
10. 7. 2015 09:59
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Nejsem tvůj spolustraník, oslovení laskavě vynech ;-) . Tesla se neservisuje? nejsou žádné další náklady? Možná by se slušelo jí připočítat nutný útraty na "čerpačkách" až nějaký budou k dispozici. Neboť než se dobiješ, musíš si dát tříchodový menu, zákusek, kávu a to ještě můžeš začít 2dcl vína. Než nasedneš už vyprchá :-)
10. 7. 2015 10:12
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Tesla se neservisuje? neservisuje téměř neservisuje. Co bys chtěl taky servisovat?? Doplnění klima první roky není nutní, vydezinfikuješ siji spejem sám, kapalinu do ostřikovače si doliješ sám jesi nejseš úplněblbrej, stejně tak zimní gumy za pár kaček v pneu výměna, brembo vydrží 10 let se temer nepouzivaj, tankuješ doma v garaži vetsinou za par kacek tepelny cerpadlo, ani cip cezu neplatim, knicemu pomaly, no a to je všechno. Jak sem rikal, prvnich deset let servisu na to temer nesahnes, dyt je to novy auto, a když vynechas i servisni prohlidky v soucasny dobe zahranicema jezdi to vazne pouze za 2,6 kč/kwh čez tepelny cerpadlo [odkaz] soudruhu ;-)
10. 7. 2015 10:16
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
A teď tu o Perníkový chaloupce... :-)
10. 7. 2015 10:20
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
tak to už nemuzu slouzit pane ;-)
Avatar - Ozzman
10. 7. 2015 10:23
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Hele a co když chci kombik?
Avatar - Emel
10. 7. 2015 10:24
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Tak jsi taky soudruh.
10. 7. 2015 10:35
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Až se naučíš na webu rozhazovat Teslami všeho druhu, jachtami a soudruhováním, pak jsi hoden diskuze...pamatuj si to! ;-)
Avatar - Ozzman
10. 7. 2015 10:36
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Pardon, jdu si natočit svůj nafťák a odjedu pryč z diskuze :D:D:D
10. 7. 2015 12:05
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
;-)
Avatar - wakantanka
10. 7. 2015 12:12
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
hoď si ho na hate list a máš pokoj. >:D tie jeho bláboly sa čítať nedajú už dlho, sľubotechna čo už bude človeka tiež nebaví. Tesle sa nedá uprieť jedno, impozantný zjav a relatívne priekopnícka technika. Ale pokiaľ to bude stáť toľko koľko to stojí, treba ju porovnávať s autami v podobnej cenovej kategórii.
Avatar - IbizaFR
10. 7. 2015 10:47
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
á hele tak ti zase napsali v Bohnicích vycházky, tak si je radši užij venku a neseď u toho počítače >:D >:D >:D >:D
10. 7. 2015 10:30
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Jojo.. já mám teda s toudle generací největší problém s vnějším designem. Nemůžu si pomoct, ale Superb dává momentálně Passatu těžce na zadek. Zvlášť tenhle "R-design" mi přijde hroznej, vypadá to jak vytuněný od nějakýho horšího úpravce. Nalepený prahy, falešný koncovky výfuku, jakože chrom na masce.. sakra, dyk je to auťák pro lepčí cesťáky a manažery, proč z toho dělaj pouťovku? Doufám, že si to někdo neuvědomí a Kabaň se nešoupne k VW:)
10. 7. 2015 10:32
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Passat působí možná obyčejněji, ale umí fungovat i ve světlých odstínech, tam Sup padá na hubu a jakýkoliv kola pod 18" snáší mnohem hůř.
Avatar - Dinar
10. 7. 2015 10:55
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Souhlasím s tím, co píšou kolegové i níže, Sup celkově dává v designu passatu na zadek, má šmrnc. ;-)
10. 7. 2015 10:58
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Sup má zajímavější detaily, prolamování dává smysl jako u žádný jiný škodovky. To podepíšu, jen ty světlý mi vůbec nesedí.
Avatar - Dinar
10. 7. 2015 11:01
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Jo, psals to tu, tak jsem si všímal, ale viděl jsem ze světlých na supu zatím jen bílou. A tam bych řekl, že je to spíš problém samotného odstínu té bílé, než že by mu neměla slušet, je to taková ta bílá základní, firemní, užitková, chtělo by to bílou perleť. ;-)
10. 7. 2015 11:04
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Sto lidí, sto chutí ;-)
10. 7. 2015 16:06
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Myslis ten sup, ktery je koukatelny akorat v bile?
10. 7. 2015 20:40
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Kdepak, myslim ten sup, kterej mi v jakykoli barve prijde tvarove i v detailech povedenejsi, nez Passat, taky v jakykoli barve. A i bez toho nestastnyho "R paketu".
A ted koukam, ze asi reagujes na neco jinyho:)
11. 7. 2015 14:20
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Asi tak. Ta nová generace passatu je celkem hnusný auto. Ona už ta předchozí generace nebyla z venku nic moc,ale ted ten hnus eště vyšperkovali >:D
Avatar - iudex
10. 7. 2015 14:07
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Interiér v testovanej verzii prémiový je, to tvrdím aj ja. Ak je tam virtual cockpit, veľký infotainment a tie lepšie sedačky, môže sa to bez problémov postaviť vedľa nejakej trojky či Céčka, už na fotkách to pôsobí hodnotne a v reále je to ešte lepšie: [odkaz]
Skrátka pri interiéri Passat bez debaty boduje, na rozdiel od exteriéru, ktorý nemusí presvedčiť každého; Passat to má skrátka presne naopak, ako Superb: tam je exteriér paráda, interiér ale s výhradami.
Avatar - wikinko
10. 7. 2015 14:24
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
myslim ze to je presne to, co chcel koncern dosiahnut - passat exterierovo sterilny, nadcasovy, v interieri lepsi, superb zvonku nacackany, vo vnutri horsi. Vyslo im to na jednotku.
Jazdne sa tieto auta asi budu lisit v ramci konfiguracii, je preto mozne, ze s dcc a rozumnými pneu bude superb na tom rovnako, mozno aj lepsie.
musim menit firemne auto o rok a asi mi roztrhne hlavu kedze si zrejme budem musiet vybrat medzi týmito dvoma. Takze mi urcite nevadi, ak sa tu tieto dve auta budu testovat aj obtyzden, akurát taketo nicnehovoriace testy ako tento, kde autor nezvladol ani len porovnat aspon chovanie auta v benzinovej a naftovej verzii su hanbou tohto serveru.
Avatar - iudex
10. 7. 2015 14:41
Re: BENZÍNOVÝ :)))))) TO JE V ROCE 2015 SKORO SPROSTÝ SLOVO
Tak to si môžeš gratulovať, že budeš mať takýto výber. Mohol si robiť aj v kórejskej firme, kde by si mal na výber medzi Optimou a i40 1,7d. >:-[]
Avatar - fOE
10. 7. 2015 09:44
Univerzalni minus
"Ve srovnání s turbodieselem vyšší spotřeba", tak kdyby tomu tak nebylo tak by bylo neco s koncernovyma dieslama sakra spatne. Ale jako takovy novy "univerzalne pouzitelny u kazdeho benzinnoveho auta na svete" minus, proc ne. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CommonUser
10. 7. 2015 09:59
Psssst.
DSG - som myslel, ze je to uz za tie roky odladene, ale nejak, skutek utek.

Disky - kludne by som jazdil aj 16-17 ky, po CR/SR urcite. Buchanie od napravy ovsem nepotesi v takomto aute. No super platforma !

Davat do minusov spotrebu benzinoveho turba voci naftovemu motoru sa mi nezda celkom v poriadku. Citim tu tlak na recenziu ... Je to logicky a technologicky dane, ze turbo benzin ma vyssiu spotrebu. Kupec bude vediet preco chce prave benzin a naklady na palivo vobec neznamenaju celkove naklady na prevadzku.
Prave aj 2.0 TDI bol vyhodnoteny ako motor (verzia 103kW v CC), ktory v reale nesplna Euro5/6 ani omylom (NOx - 7x vyssie). Uvidime, kam sa este s tym TDI clovek dostane v Europe (Zelene zony, mestske obmedzenia).
Rozbalit vlákno
57
10. 7. 2015 10:15
Re: Psssst.
to neodladis. jestli nekdo ceka od automatu komfort, musi pouzit hdm menic. ten zase kostuje nejakou tu decku navic, coz se nelibi eu legislative. koncern vw udelal marketigove uspesnou, lec dosti blbou, prevodovku dsg. ta kombinuje nedostatky manualu (spojky, co se opotrebovavaji; mensi komfort rozjezdu) i automatu (radi to, kdy chce a to neni vtdy, kdyz chci ja ;-))... pak to ma samozrejme vyhody, ale ty uvadet nebudu, jsou na kazdem letaku od vw.
Avatar - CommonUser
10. 7. 2015 10:25
Re: Psssst.
Takze vitazom testu Passatu je Mazda 6 2,5 >:-[] Okrem ineho spotreba o liter nizsia aj mensi rozdiel voci tabulke (napr. kvoli odpisom).
Avatar - Dinar
10. 7. 2015 10:47
Re: Psssst.
Přání otcem myšlenky, CommonUsere. S mazdou 2,5 jsem najel pár set km v růz. podmínkách, z hlediska motoru a převodovky se na tento passat 1,8tsi dsg dívá v každém ohledu, dynamika, projev převodovky, spotřeba z velké dálky, je prostě horší. A to u passatu mluvíme o motorizaci, nad kterou jsou dvě další, u mazdy je to bohužel vrchol.
Avatar - Emel
10. 7. 2015 10:59
Re: Psssst.
Jo, pro Mazdu je smutný, že její benzínový top sotva stíhá (spíše nestíhá) nešikovně podladěný střed u VW.
10. 7. 2015 11:26
Re: Psssst.
Dinare, vypada to, ze neumis jezdit. V normalnich rukach nema Volkswagen proti Mazde co nabidnout. Zvlast prevodovka v Mazde radi klidne a bez cukani. Atmosfera Mazdy se s TSI snad ani srovnavat neda. A spotreba? Nenech se vysmat.
Avatar - CommonUser
10. 7. 2015 12:29
Re: Psssst.
Dinare, skus vysvetlit:
[odkaz]
[odkaz]

Passat este nema tuto 1,8 na spritmonitore, tak som dal Octu. V Passate to bude nieco viac. Zacni generovat technologicke overkill vyhody TSI ;-)

Mazda 6 konci u 2,5 to je smutny fakt. Taky japonsky pohlad, no ....
Avatar - Dinar
10. 7. 2015 13:09
Re: Psssst.
Co na tom chceš vysvětlovat, podívej se na ten rozptyl, turbomotor je mnohem závislejší na stylu jízdy, budeš-li chtít, tak s 1,8tsi dosáhneš hodnot, na které se s 2,5 mazdy nemáš šanci dostat.
Avatar - CommonUser
10. 7. 2015 13:33
Re: Psssst.
Ty tu spievas odu na TSI, citujem:
" dynamika, projev převodovky, spotřeba z velké dálky, "
Tak neviem, dynamika na papieri je lepsia u Mazdy, prevodovka je otazka preferencii a spotreba bude tiez horsia u TSI, hlavne ked budem jazdit rychlejsie.
Ale iste, ked turbo netlaci, tak sa tazi z nizsieho objemu. Ziadne perpetum mobile tam nie je a ani radovy posun v efektivite spalovania.

Tak neviem, ta velka dialka je u teba asi definovana vzdialenostou medzi tovarnami v EU a JPN . Real medzi autami ani nie. Kazde ma svoje +/-. Motor a prevodovka je pre mna jasna vec. Nikomu to ovsem nevnucujem. Nie som testovaci jazdec F1 ani WRC, ci obycajneho GRIPu na RTL2 ... :-!
Avatar - Dinar
10. 7. 2015 13:40
Re: Psssst.
Co ti mám říct, bež si toho passata projet a srovnej s mazdou, ta "hrozná" dsg podřadí o dva kvalty dřív než at v mazdě o jeden, dynamicky možná mazda stíhá z nuly na sto, v reálném provozu dostane na zadek v jakémkoliv režimu zrychlení, a o spotřebě jsem se vyjádřil jasně. Rozdíl ve prospěch passatu pokud jde o hnací řetězec je prostě výrazný, žádné ódy tu nezpívám, jen jsem reagoval na tvé zablábolení o vítězi testu mazdě 6 2,5.
Avatar - CommonUser
10. 7. 2015 14:19
Re: Psssst.
Cisla ukazuju na Mazdu a ak su nespravne, tak preco by Passat mal tie spravne ?
Mas tam spritmonitor a vyznieva to skor na tvoje blaboly. Ale chapem, ze to nie je tvoja statistika, tak je to vsetko na prdlajza.
[odkaz]
Topspeed,sk - tiez chvalil spotrebu a dokonca drzanie otacok v sportovom mode, narozdiel od DSG.
Tak neviem ci su vsetci neschopni a len ty si king of the road :-O ?
Mne nejde o vitazstvo Mazdy nad Passatom, pointa je niekde inde. To si ovsem neodhalil.
Avatar - Dinar
10. 7. 2015 14:34
Re: Psssst.
Pointa je prostá, diskusní teoretik tvého typu funguje v šabloně - passat?, ha, je třeba se vymezit. O mazdě se tu psalo, nemá turbo, je japonská, vhodný nástroj. Takže mazda 6, bla, bla... Že o těch autech víš kulový, ani jedním jsi nejel? No, a, stačí přece pár čísel ze spritmonitoru (co na tom že pochybných, viz. příspěvek tesnava níže). Promiň, ale mě ignoranti opravdu jako diskusní partneři nebaví. :-!
Avatar - CommonUser
10. 7. 2015 15:17
Re: Psssst.
Dost prispevkov od teba na to, ze ta nebavim. Tak klames vsetkym alebo len sebe ?
Dunning-Kruger-Effekt ? Tazko rozoznat takto na dialku.
Ale vobec som sa neohradzoval voci Passatu. Jeden mi obcas parkuje na ulici. Hnije to podobne ako Mazda, len na inych miestach a k motorom typu TSI uz nebudem pisat. Esteze nemam ani jeden na vlastne triko. Upierat niektore prednosti Passatu ovsem nechcem ani nahodou.
Mna osobne by velmi zaujimala statistika strednej triedy v EU bez firemnych nakupov. To by prinieslo trochu svetla do preferencii vodicov alias majitelov.
Avatar - miromen
10. 7. 2015 17:34
Re: Psssst.
Divim se ti že na toho teoretika-placalistu vubec reaguješ.
10. 7. 2015 21:53
Re: Psssst.
no tak zrovna prave o dva kvalty rozhodne dsg z principu veci neradi lepe nez jakykoliv jiny automat.
13. 7. 2015 11:16
Re: Psssst.
Z jakého principu? Přichází o výhodu, ale pořád je možné, že to konkrétní dvouspojková převodovka zvládne rychleji než konkrétní automat s hydrodynamickým měničem. To je mimo jiné ovlivněno i použitým softwarem. O nějakém principu nelze mluvit. Jen to místo za řekněme 0-50 ms zvládne za 200-500 ms (jen obrazně). Opravdu špičkové by to měly zvládnout ještě rychleji, protože špičkové (silniční) jednospojkové to umí za méně než 200 ms.
13. 7. 2015 15:20
Re: Psssst.
no ten princip je v tom, ze kdyz dsg radi o dva kvalty naraz, tak radi prave kvalt na hrideli v zaberu. tzn. odspojkuje, preradi, sespojkuje. to jsou principialne stejne ukony, ktere musi udelat stejne jako kterykoliv automat s jednou hrideli. az pak prichazeji na radu ty drobne nuance, ze u nekterych prevodovek to cel zvladne sw udelat o nejaka procenta rychleji nebo pomaleji, ale opakuju, prave pri razeni o dva stupne se cely proces u dsg v principu shoduje se standardnimi automaty. o tom jsem psal.
Avatar - white label
13. 7. 2015 15:42
Re: Psssst.
"Teoreticky" máš pravdu, ale v praxi s tím nemám sebemenší problém, přeřazení o dva stupně je dílem okamžiku (rozdíl proti podřazení o jeden stupeň je až překvapivě malý), rozhodně to není něco, na co bych musel (pocitově) čekat a s klasickým manuálem bych (v tomto konkrétním případě) reálně rychlejší nebyl. Jezdím s pětkový a šestkovým GGTI (oba s mokrou 6st. dsg).
13. 7. 2015 16:56
Re: Psssst.
hele, ale mne je treba uplne jedno, jestli radim rychleji ja nebo automat, ja jen vim, ze ten princip toho dsg ma principialni vyhodu v sekvencnim razeni (zejmena nahoru pri akceleraci) oproti prevodovkam s jednou hrideli. nic vic, nic min.
Avatar - white label
13. 7. 2015 17:03
Re: Psssst.
Ano, výhoda velmi rychlého řazení (navíc pod plynem) je při řazení nahoru a tam o dva stupně najednou řadit logicky nepotřebuješ, takže to o čem píšeš je nevýhoda čistě teoretická. V praxi je skutečnou nevýhodou běžných verzí dsg spíš to, že ti při podřazování nedovolí jít tolik "na krev", jako klasický manuál.
Samozřejmě, že nejen pro blondýny/blonďáky, to může být naopak výhoda.
13. 7. 2015 17:18
Re: Psssst.
No, tady by ses musel podivat na zacatek toho, co pisu a proc. jisty dinar tu tvrdil, ze mu dsg radi o dva kvalty rychleji nez mazda o jeden. na to reaguju tim vytazenim toho principu, ze zrovinka pri razeni o dva kvalty principiialne dsg dela to same. vubec to tu neuvadim jako nevyhodu, jen si to tu nekdo vybral jako nejblbejsi mozny priklad ;-).

pro me automat = komfort (tzn. hdm) princip dsg je v tomto ohledu zcela zbytecny, do urcite miry je to zase dobre prodany marketing (kazdy spravny semaforovy zavodnik musi mit v aute dsg) , do urcite miry je to zase decka paliva usetrena pri mereni spotreby (s eu legislativou - kupredu leva). no a samozrejme kdo chce mit golfa, octavii, passata, apod. s automatem, bere dsg, protoze nuc lepsiho ;-) do toho vw momentalne nedava.

edit: me spise mrzi, ze top motorizace uz s manualem ani poridit nejdou, apod.
Avatar - white label
13. 7. 2015 17:47
Re: Psssst.
Že by byl pro běžné verze vhodnější dobře udělaný a odladěný (pokud možno i poměrně rychlý) hdm automat (než dvospojka, o variátorech nemluvě) je samozřejmě pravda, ale s tím bude obecně souhlasit i Dinar.
Na druhou stranu má pravdu, že v reálu podřadí dsg i o dva stupně rychleji, než aktuální Mazda s automatem. Naposledy jsem jel s automatem od Mazdy v aktuální CX-5, tedy po faceliftu. Přesto je automat v Mazdě rozhodně mnohem lepší, než třeba variátor v aktuální Suzuki S-Cross a neměl jsem k němu větší výhrady.
Ale podle toho co píšeš, je pro tebe stejně nepodstatná rychlost řazení/podřazení, takže to, že dsg podřadí i o dva stupně rychleji, než Mazda, ti je zřejmě stejně jedno.
13. 7. 2015 19:59
Re: Psssst.
no, mozna jsem dinara spatne pochopil, ale spis se mi zda, ze dela z dsg to, co to neni. zadny automat z mazdy neznam, mam zkusenosti s klasickymi hdm z mercedesu, audi a jeden jsem jel i u opelu. (chapu, mb a audi je to o level vyse), ale z techto duvodu vnimam dsg v mainstreamu zejmena jako marketing, ve svetle svych zkusenosti bych se divil, kdyby ten automat v te mazde byl tak pomaly (kord kdyz si tam dinar protireci s tim zrychlenim z nuly na sto, to je predevsim disciplina, kde dsg muze zurocit svou principialni vyhodu) ale je to jedno, ja automaty ve svych autech nemam, tudiz je mi to v principu fuk. akorat si myslim, ze se casem mainstream k hdm vrati, ale uvidime.
13. 7. 2015 22:05
Re: Psssst.
Pokud bude k dispozici dostatečně levný a účinný HDM automat, tak možná. Z úspěchu DSG by se dalo vyčíst, že dopad na spotřebu, dynamiku a možná i rychlost reakcí jsou pro zákazníky podstatné faktory. A automobilkám v EU rozhodně jde o (normovanou) spotřebu. Pro dražší auta jsou k dispozici opravdu dobré převodovky, nabídnout to samé v levnější převodovce už je složitější. A podívej na Audi, v EU tlačí S tronic (DL501), v USA místo něj prodávají tiptronic (ZF 8HP). Dokud se budou dobře prodávat, tak se jich podle mne jen tak nevzdají.
13. 7. 2015 22:26
Re: Psssst.
dsg ma take mnoha negativa - zejmena ten suchy neni prilis komfortni a jeho mala robustnost je celkem povestna. mne se zda, ze dsg zavadi do sveta automobilismu poddobnou revoluci jakou byl viceprvek u focusu. nic noveho pod sluncem, jenom superlativy navlecene marketingem na neco, co ma pro drtivou vetsinu uzivatelu prakticky zanedbatelne vyhody, nevyhody nikdo nezminuje (jeste bych si troufl tvrdit, ze u vetsiny modelu rodinneho charakteru, kam se dsg dava, by se principialne vice hodil hdm). co se spotreby tyce, tak v principu nevidim podstatny rozdil mezi hdm a mokrym dsg. ale je to opravdu uplne jedno, ja nejsem zakaznikem automatickych prevodovek.
14. 7. 2015 02:48
Re: Psssst.
Tak suchých je menšina (co do počtu konstrukcí, nikoli prodejů) a jsou určené pro (relativně) slabé motory. Používají se zase kvůli účinnosti/ spotřebě, mokré jsou na tom o něco hůř. Daní za nižší spotřebu je, že jsou náchylnější. Naštěstí to nemůžou použít u motorů, které mě zajímají (neuchladily by se). Alespoň prozatím.

Konkrétně tahle převodovka (DQ200) má u mne ještě větší vroubek v podobě "doživotní" náplně.

Jde o spotřebu normovanou a rozdíl je tam pěkný. Podívej se třeba na ten skvost Mazdy. Samočinné převodovky tvoří nezanedbatelnou část prodejů. Ve vyšších třídách/ u lépe vybavených aut vedou, proto se kolikrát ani neobtěžují manuální nabízet. Takže je tu ve hře hodně peněz.
13. 7. 2015 21:44
Re: Psssst.
A proto jsem psal o jednospojkových, na kterou je dvouspojková v takovém případě prakticky "degradovaná". Ty jsou si celkem blízké, takže to má vypovídající hodnotu o tom, jaké jsou možnosti "z principu".

U převodovek s HDM máš HDM. Což je podstatná odlišnost. Odtamtud pramení "problémy". Jak s ním elektronika pracuje, je zásadní. A během řazení máš kola stále přes HDM připojená, to ten proces ovlivní. Že dělají to samé, je hodně zjednodušený pohled.
13. 7. 2015 23:18
Re: Psssst.
... no tady bych pouze podotkl, ze oba mluvime asi o necem jinem v souvislosti toho slova "v principu". ja proste nevidim duvod, proc by "v principu" nikoliv "v konkretni aplikaci" meli byt prevodovky dsg pri razeni o dva stupne rychlejsi nez jednohridelove napriklad s hdm. to je vse. myslim, ze v tom mame i shodu, protoze presne jak pises, pri takovem radeni se proste druhy hridel uplne ignoruje a prevodovka dsg se mi defacto smrskava na obycejnou.

ve skutecnosti vim o automatickych prevodovkach jen velmi malo - snad bych rekl jen zakladni principy. nicmene hdm umi bezproblemove (dlouhodobe) pracovat ve skluzu (to je jeho zakladni vyhoda oproti spojkam u dsg), muze byt (dnes prakticky u kazdeho reseni) premosten (potlacena zakladni nevyhoda hdm) a samozrejme umi kola od motoru "odpojit" a ty dobre vis jak to dela. prijde mi proto tvuj posledni odstavec trochu zavadejici. a pro finalniho uzivatele delaji vskutku to same.
14. 7. 2015 02:35
Re: Psssst.
Zmátl jsi mě tím, žes napsal DSG, což jsem vzal jako konkrétní konstrukci.

Hlavně jsem někde nechal hlavu a psal jsem o něčem jiném, než jsem měl. U typické samočinné převodovky s HDM (s planetovými převody) se řadí s pomocí spojek a brzd. Všechna ozubená kola jsou trvale spojena. To je něco jiného než u DSG.
10. 7. 2015 14:18
Re: Psssst.
Vysvětlím ti to jednoduše. U Oktávky je tam 1/3 aut 4x4 a u těch je spotřeba v průměru 9,04. Takže pak jednoduchým dopočtem zjistíš, že předokolka DSG v OIII pak žere jen cca. 7,76. Tzn. o znatelný půllitr méně, než 2.5G.
Avatar - CommonUser
10. 7. 2015 15:21
Re: Psssst.
Iste. A Passat nema vahu ani rozmery Octavky a Mazda ma HDM, takze ako dalej sefe ?
10. 7. 2015 16:14
Re: Psssst.
A cesky zakaznik konci u dvoulitru...
10. 7. 2015 18:47
Re: Psssst.
S dinarem se nema cenu bavit. Hlavne pokud jde o srovnani GERxJPN. S japonci nema zadne zkusenosti a auta potom porovnava stylem "Deutschland Uber alles". Jeho podrztazka Webtluchuba je uz jen pro smich.
13. 7. 2015 16:02
Re: Psssst.
A to sem pise ten, kdo nema s auty obecne zadne zkusenosti a porovnava je stylem "Deutschland vzdy az na posledni misto!".
Zkus sem hodit anketu a uvidis sam, kdo z vas dvou je tady vic pro smich.
Avatar - _Karel_
10. 7. 2015 22:13
Re: Psssst.
Z hlediska dynamiky téměř jistě ano, ale "spotřeba z velké dálky"? To opravdu nevypadá. O cukajících DSG čtu pravidelně, o špatném projevu automatu v Mazdě kromě Jandy nikde. Takže pokud není zadáním DSG Golf GTI, ale cestovní auto,pak ti těžko můžu věřit.
10. 7. 2015 10:33
Re: Psssst.
Nemá DSG možnost ruční volby?
10. 7. 2015 10:55
Re: Psssst.
Pokud u automatu radis rucne, tak jsi bud nepochopil ucel automaticke prevodovky, nebo prevodovka je tak spatne naladena, ze jeji samostatna funkce je nedostacujici.
U tebe vsak volim prvni moznost.
10. 7. 2015 10:59
Re: Psssst.
Pobavit umíš ;-) . Přečti si na co reaguju čutálisto... "radi to, kdy chce a to neni vtdy, kdyz chci ja"
10. 7. 2015 11:01
Re: Psssst.
Precti si svuj text webtluchubo, na ten jsem reagoval ja >:D
10. 7. 2015 11:03
Re: Psssst.
Jsi marnej marianku :-)
10. 7. 2015 11:16
Re: Psssst.
Nene, marnej je DSG.
10. 7. 2015 12:02
Re: Psssst.
Něco jsem na DSG odjel a zhoršený chování popsaný v testu si neumím vysvětlit jinak než že není optimáně sladěno s motory na EU6. V předchozích modifikacích bylo jen o krapet horší než ZF 8°.
Avatar - Dinar
10. 7. 2015 13:18
Re: Psssst.
Hele, nabízím pokec třeba o telení krav, s tím mám stejnou zkušenost jako mariánek s auty. Džerzejky jsou na hov.no, nejlíp tlačí klasický stračeny. >:D ;-)
10. 7. 2015 20:46
Re: Psssst.
No jo no., mne proste automaty neoslovuji. a jak jsem nahore psal, mam je spojeny s uplne jinymi pozadavky (komfort) nez se mi snazi koncern vw vnutit (dsg = sportovni zalezitost), pricemz zejmena to sportovani tomu dsg moc nejde a ano, odlepeni se z mista je zoufale pomale (chvili se nic nedeje a az pak auto zabere).
13. 7. 2015 11:30
Re: Psssst.
Záleží, kterou konkrétně jsi jel. Já si na své poslední setkání s touhle (DQ200) nemohu stěžovat, ale má nejhorší pověst a díky její konstrukci je náchylnější na méně kultivovaný projev než "vyšší" dvouspojky VWG.
13. 7. 2015 15:26
Re: Psssst.
no, jel jsem suchou 7stp. v octavii 1,9 77kW, rv tak 2010... ale take jsem jel na predcadecce s dsg 7 passat 176kW. tam nehodnotim rozjezdy, jel jsem jen cca 10km. ale je to stejne pitome zarizeni jako kterykoliv automat - ta prediktivni funkce stoji za prd (uz jsem to tu kdysi psal - napred jsem se celou rovinku ***l za nakladakem (bublal asi na sedmicku na hranici volnobehu), pak jsem rychle predjel par aut z kolony, nacez zase pomerne nesmyslne po jistou dobu drzel 2500 otacek... ja proste si veci rad resim po svem ;-)
10. 7. 2015 12:36
Re: Psssst.
Přísně vzato DSG není automatická, ale robotizovaná manuální převodovka.
13. 7. 2015 11:33
Re: Psssst.
Neřekl bych. To by jaksi implikovalo, že lze DSG osadit manuálním voličem. A to půjde těžko (bez zásahu do konstrukce). Nemluvě o tom, že v manuálním provedení ti budou ty dvě spojky na nic; jako manuální by tedy byla konstrukčně suboptimální. Je konstruovaná jako samočinná; není manuální, z které někdo samočinnou udělal. Jen využívá spojek. A HDM lze nasadit i na manuální převodovku.

Tohle spojení pochází od převodovek, které kvůli úspoře nákladů vznikaly z manuálních.
13. 7. 2015 16:03
Re: Psssst.
Presne vzto to tak samozrejme vubec neni, neco nastuduj.
10. 7. 2015 20:42
Re: Psssst.
podivej, ani sebelepsi automat neumi podradit v predstihu... napr. jedu za kamionem, vidim, ze za chvilku budu moci vyrazit, potrebuju soupnout o dva stupne nizsi kvalt, abych pak uz jen pridal plyn a na nic necekal. takze i u automatu ma manualni razeni smysl. ale to by ho museli delat inteligenti a ne ta zver z vw koncernu.
13. 7. 2015 11:59
Re: Psssst.
Možné to je, ale nejsem si teď jistý, jestli to nějaký dělá. Dnes řazení ovlivňuje řada vnějších informací. Není takový problém si zjistit, že máš auto před sebou (radar atd.) a při dání znamení o změně směru prostě podřadit. S nějakou další logikou, aby zbytečně nepodřazovalo, když chceš například sjet z dálnice (navigace, kamery). To se ale bavíme o špičce.

A pro takové situace si člověk normálně kupuje "pádla". Nebo motor, který to suverénně zvládne i na nejvyšší stupeň. ;-) U kickdownu je pak důležitá konzistentnost. Když vím, jak dlouho té převodovce trvá se vzpamatovat, dokáži odhadnout, kdy mám vyrazit. Všechno lze samozřejmě pokazit, software tu hraje velkou roli.
13. 7. 2015 15:30
Re: Psssst.
to nepochybne ano, ale ta vstupni informace tim podrazenim padlem/pakou je proste jasna. vsechny ostatni automaticke opicky budou fungovat jen do jiste miry.
Avatar - PepaJ
11. 7. 2015 20:34
Re: Psssst.
No dovolim se zde velmi ohradit..radim si ve sve mazde jiz temer devet let.. a to skoro porad.. mam 5st hdm automat ve gg po fc.. ale radim zde jen proto abych si uzil tu radost a plynost i pri sportovni jizde..kdyz potrebuji drzet otacky vyse nez jsou v mapach nastaveny..nevim jak se chovaji jine automaty.. ale ja nemam problem radit i o dva stupne nahoru i dole najednou.. vse bezi hladce.. bez jakkychkoliv skubancu ci prodlev..coz se o dsg neda rici.. mam zkusenost jen ze scirrocca a musim rici..ze to byla bida pri popojizdeni poskubavala a pri sportovni jizde vubec nestihala a nevedela co ma kdy radit..jedinou srovnatelnou a velmi dobre odladenou AT prevodovkou, kterou jsem mel v ruce byla ta nova 8st od BMW a taktez novy 6st HDM pro skyactiv motory od Mazdy..s jinymi zkusenost nemam. ale tim nevynasim zadne soudy....
Jinak moje stara M6 s 2,3 122kw 207Nm atmo s 5st AT umi jezdit za mene nez tento passat s 1,8TSI. Moje bezna spotreba na dalky je 8 az 8.2L ale umime i Spindl-Praha za 6.9L. Pokud jedu total pilu na dalky, tak se vzdy vejdu do 9L... pouhe radeni po okreskach do 9.5L. Mesto Praha stred total loudani do 11L bezne vsak do 9.5L. O spolehlivosti nenintreba hovorit..po deseti letech stale jezdim bez jedine vady..ale to bude take tim..ze se vuz radne staram. Kazdopadne v zatackach by to se mnou passat az tak jednoduche nemel..v primce pro nej hovori jeho parametry.. ale vsichni vime, ze nejdulezitejsi element je mezi sedackou a volantem :-)
10. 7. 2015 20:39
Re: Psssst.
ma a stoji to za *. treba kdyz jsem si v octavii navolil ctyrku, vytocenou tak na 2500 a dal jsem ji plnej kotel, ze budu predjizdet, tak ten * mi podradil na tri (coz trva) nekam ke 3500 ot. pak teda zabral a skoncil v omezovaci a nahoru na ctyri uz neradil... jako tahle prevodovka je snad od uplnych tataru... a samozrejme manualni razeni je pomale, ocekaval bych rychlejsi odezvu.
Avatar - Emel
10. 7. 2015 10:03
Motorizace
Pro Passat platí totéž co pro Superb - pokud 1.8TSI, pak manuál, pokud automat, tak 2.0TSI. Jednak člověk dostane lepší mokré DSG, za druhé je prostě škoda mít potentní motor kvůli impotentní převodovce seškrcený na 250Nm z přirozených 320Nm. Jasně, dynamicky to konkurenci stačí (viz tabulka), ale je to prostě škoda.

PS: a ještě k designu... na můj vkus je to takhle trošku přestajlované... bílá, chrom, velká kola... je toho trošku moc a elegance se vytrácí.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ozzman
10. 7. 2015 10:34
Re: Motorizace
Je to asi těžká rána pro VW, ale Superb, pokud bych nevěděl o autech nic, na mne působí elegantnějším dojmem. Passat je jako hezká žena, ale nic výrazného, někdo se otočí, někdo ne, ale Superb je jako elegantní dobře oblečená dáma z lepší společnosti. V kombiku už mne tolik nebere, ale ten liftback se prostě povedl :-) Pokud je v tmavé barvě :-)
10. 7. 2015 11:42
Re: Motorizace
Jenze v aute majitel sedi uvnitr a tam je Superb zoufaly. Osobne radeji budu sedet v "nudnem" Passatu a uzivat si jeho interier nez mit "zajimavy" Superb a uvnitr premyslet proc vlastne ta Dacia byla tak draha.
Avatar - Ozzman
10. 7. 2015 11:48
Re: Motorizace
Je to fakt takový otřes? Ja se na něj ještě bohužel nedostal, tak nevím :/
11. 7. 2015 05:13
Re: Motorizace
Samozřejmě, že není. Někdo se tu ohání 508 apod. Sup je lepší.
Avatar - Individualita
13. 7. 2015 12:26
Re: Motorizace
Samozřejmě, že je. Ani v Oktě to není zrovna etalon a tohle je o třídu výš. Tedy mělo by...
10. 7. 2015 11:54
Re: Motorizace
Souhlas, také nechápu to 7° DSG s kroutícím momentem max 250 Nm, pak je 1.8 TSI zbytečně seškrcena.

Od automatu očekávám komfortní řazení a rozjezd, to DSG neumí. Servisně je tato převodovka mnohem dražší, u automatu s měničem se mění jen olej, zde i sestava spojek za krásný 30tis Kč...
Avatar - iudex
10. 7. 2015 14:04
Re: Motorizace
:yes: Moja reč, v tomto sa ostatne dlhodobo zhodujeme.
S tým R line je to otázne. Pri Golfe je R-line skoro povinná výbava, spraví z bežného pomerne fádneho Golfa citeľne atraktívnejšie auto, ktoré si môžeš ľahko zameniť s 300k Rkom. U Passatu to nie je tak vydarené, aj keď to nie je určite zlé, asi by som zaň nepriplácal.
Avatar - Atlis
10. 7. 2015 10:03
Benzín
Čo sa so svetom stalo, že 180k benzín v tak veľkom aute nemôže jazdiť so spotrebou 8l?

Osobne by mi to nevadilo. Za to spotreba 2l oleja na 1000km už asi áno. ;-)

Škoda tiež tej slabej prevodovky a priškrtenia krútiaceho momentu a 250Nm...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - wikinko
10. 7. 2015 10:07
test
Tak pan tester, toto ste dost odflakli. Lamentovat nad 8litrovou spotrebou u turbobenzinu s automatom, v tazkom aute... uplne mimo.
Chyba akekolvek porovnanie dynamiky s dieselovou verziou.
Proste test kratky, nehodny takejto unikatnej nezvyklej kombinacie.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ozzman
10. 7. 2015 10:18
Re: test
To je úsměvné co? >:D Sakra to auto je sedan střední třídy s automatem a 132kw >:D Za kolik by mělo jezdit? Za 5 na sto? >:D Které konkurenční benzínové auto to umí podstatně lépe? Možná tak to Mondeo HEV, tomu zase ale chybí výkon >:-[]

Mne akorát Passat i s Rpaketem nepřijde moc sportovní, švihák jo, ale ne sportovec... tady dle mne pořád vypadá nejagresivnějí Mazda 6 a pak nové Mondeo v příslušné konfiguraci a s velkými koly :-)
10. 7. 2015 10:25
Re: test
Mám za to, že jsem dostatečně zdůraznil, že na benzinový motor to není špatná hodnota. S ohledem na celkové zaměření Passatu je ale zkrátka pro většinu zákazníků výhodnější ta nafta..
Avatar - Ozzman
10. 7. 2015 10:27
Re: test
No, celý test vyzněl tak, že srovnáváte nesrovnatelné, benzín a naftu. Proto by asi bylo užitečné srovnat konkurenčními benzíny podobného výkonu ;) Je logické, že nafta bude žrát méně :-)
Avatar - iudex
10. 7. 2015 13:53
Re: test
Tak je tu stále evidentne dosť zákazníkov, pre ktorých to neplatí.
Rovnako ani veta "Přeplňovaná osmnáctistovka rozhodně nebude první volbou zájemců o Passat" Naopak pre mňa by bola 1,8TSI prvou voľbou (a ďalšími by boli 2,0TSI a 1,4TSI), rovnako ako by bola prvou voľbou v Superbe, Octavii atď. ;-)
10. 7. 2015 14:20
Re: test
No, otázkou je, co to je ta jejich "klidná jízda" na okresní silnici. Osm litrů na okresce při "klidné jízdě" mi u takového auta přijde být sakra hodně, čekal bych tak při vyhlášené úspornosti turbobenzinů TSI spíše okolo 6,5.
Avatar - iudex
10. 7. 2015 14:35
Re: test
Presne ako píšeš, je diskutabilné, čo je pre redaktora kľudná jazda, ako to merali, na akom dlhom úseku, či vychádzali z PC atď. Skrátka spotrebou v teste sa moc riadiť nedá. Sám som tiež čakal menej, ako 8,5 v priemere, za toľko jazdí Golf GTI s 2,0TSI: [odkaz]
Na druhej strane ani Tvoje očakávanie 6,5 litra nebolo reálne, je to stále 4,88 metrová kára s benzínovou 1,8čkou a automatom. Za primerané by som považoval 7,5 až 8 litrov.
Avatar - Emel
10. 7. 2015 14:48
Re: test
Široká kola, těžší a větší auto, najeto pod 2000km... to může klidně žrát totéž co to GTI...
10. 7. 2015 22:05
Re: test
Pozor na to, o čem se tu bavíme. Já hovořím o spotřebě na okresce, ne o průměrné spotřebě, to jsou dvě naprosto rozdílné věci. Průměrná spotřeba 8,5 v testu mě zas tak moc nepřekvapuje, to by bylo celkem OK i vzhledem k tomu, že to není příliš zajeté. Průměrnou spotřebu 6,5 bych u takového auta opravdu nečekal.

Zarážela mě ale ta okresková spotřeba 8 při klidné jízdě. Protože kdy chceš mít nižší spotřebu než na okresce při klidné jízdě. To by znamenalo, že 8 litrů je nejnižší běžně dosažitelná spotřeba. A to mi prostě přijde docela dost i na tak velké auto s automatem.
10. 7. 2015 16:05
Re: test
To tam mohli dat stary 2.5 petivalec z americke verze. 8.5 je na superusporny motor hodne. Troufam si tvrdit, ue moderni atmosfera by to zajela usporneji.
Avatar - PepaJ
11. 7. 2015 20:42
Re: test
Napriklad novy skyactiv 2,5i 141kw s 6st AT umi beznou jizdou i kolem 7,5L :-) vlastni zkusenost s novou M6sedan
13. 7. 2015 13:11
Re: test
Když nevíš, jak s tím jezdí, tak je to o ničem.
10. 7. 2015 10:35
-
Ac ma Volkswagen nabidku velice sirokou, vypis dodatecne vybavy delky venezuelske novely, tak stale, pro cloveka, ktery chce automobil s fungujicim motorem +automatem, nema co nabidnout.
Rozbalit vlákno
1
13. 7. 2015 16:05
Re: -
To vis, ze ma co nabidnout, ostatne prodeje Passatu o tom hovori jasnou reci, no to by ten tvuj "clovek" nesmel hulit marianku, ty marianku >:D
Avatar - Hittman
10. 7. 2015 10:40
Ty
dnešní trapný imitace "rour od kamen" mne vždycky dobře pobaví.
Rozbalit vlákno
0
10. 7. 2015 10:46
Golf s 1,8 TSi?
Hmm, ten by se mi líbil. Nevím, jak jinde, ale u nás takový nenabízejí. Nebude v článku chybka?
Rozbalit vlákno
3
10. 7. 2015 10:56
Re: Golf s 1,8 TSi?
Motor 1.8 TSI je nabízen v Golfu Alltrack, jmenovitě za 749 900 Kč
13. 7. 2015 08:12
Re: Golf s 1,8 TSi?
Pravda, jenomže já nechci Alltracka s 1,8 TSI, já chci normálního Golfa s 1,8 TSi :-)
Avatar - white label
13. 7. 2015 10:39
Re: Golf s 1,8 TSi?
A i u toho Alltracku je 1.8 TSI pouze s dsg, i když naštěstí (na rozdíl od Passatu) s mokrou 6st. A jak jsem psal, v Německu se k 1.8 TSI nenabízí manuál ani k Passatu (včetně Comfortlinu).
Avatar - vabis
10. 7. 2015 10:51
velmi pěkné svezení
V rámci střední kategorie velmi pěkné svezení :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
10. 7. 2015 10:57
Passat 2,0TSI/206kW...
... se již nabízí i na našem trhu za 1.046.900,- Kč v limuzíně, respektive 1.072.900,- kombi...
Rozbalit vlákno
3
10. 7. 2015 11:42
Re: Passat 2,0TSI/206kW...
V ceníku tuto verzi nevidím...
11. 7. 2015 10:19
Re: Passat 2,0TSI/206kW...
Je to asi 14 dní stará záležitost. V ceníku se tato verze objeví časem. Nicméně u dealerů již lze objednávat...
13. 7. 2015 16:06
Re: Passat 2,0TSI/206kW...
To me neprestava fascinovat, tyhle hlasky "V ceniku to nevidim...".
Vy nemate nejake oficilani info? Nejakou moznost si uvadena fakta overit?
Avatar - 3_diamanty
10. 7. 2015 11:10
krasne auto
do *** ale ze fakt... nikdy by som to na passat nepovedal... ale toto je vizualne podarene... ten R line paket autu neskutocne sedi... v bielej a vo verzii sedan je passat k nakusnutiu ... elegancie ma skutocne na rozdavanie...

motor z mojho pohladu ideal.... k tomuto autu je to vykonovo asi to skutocne najoptimalnejsie... s dostatkom vykonu ale zaroven bez potreby hrat sa na sportiak.... aj spotreba bude este v praxi tolerovatelna... a uspokojiva ( 8 litrov je na taketo auto parada ) :yes:

interier je asi najkrajsi aky sucasny vw ponuka.... je vidiet ze to uz nie je polo ..... ani caddy... ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - praděda7
10. 7. 2015 20:15
Re: krasne auto
...i když používá motor z Pola GTI... ;-)
10. 7. 2015 11:13
no
popravde Superb se me libi vic a myslim ze ve VW asi nebudou zrovna jasat kdys se tyhle 2 auta potkaj a zakaznik si mezi nima vybira
Rozbalit vlákno
19
Avatar - rohYpnol
10. 7. 2015 11:31
Re: no
Ano, Škoda, zdá se, má docela problém obhájit svůj vlastní úspěch. Není problém v tom, že by Passat nebyl lepší než Superb. Problém spíše nastává u zákazníka, který o ten lepší Passat až tak nestojí a radději koupí levnější a praktičtější Škodu.
10. 7. 2015 11:39
Re: no
Ona ta Skoda neni az tak levnejsi a navic ten interier ma opravdu uplne nekde jinde (smerem do lowendu).
10. 7. 2015 12:00
Re: no
Do lowendu? Dost přeháníš...
Avatar - Blue Sun
10. 7. 2015 12:01
Re: no
Mno, high end to zrovna není.
10. 7. 2015 12:04
Re: no
Mno, až na zbytečnou podobnost s Octavií se nejedná o nic špatnýho. Kolik konkurenčních aut ho významně převyšuje?
Avatar - Blue Sun
10. 7. 2015 12:09
Re: no
Otázkou je, co znamená "významně". Materiálově bych řekl 508 a C5, ale ty jsou zase konstrukčně starší. Počkám si na Talismana, co provede ten. Jinak Mondeo a i Mazda 6. To jsou ovšem mé subjektivní názory, objektivní měřítka na posouzení neexistují.
11. 7. 2015 05:15
Re: no
Tohle je jen opoziční se vymezení, aby bylo jako něco napsaný. Jak 508 a C5 jsou nesmysly, Mondeo materiálově lepší není (mám ho, můžu porovnat). Mazda6 před FL rozhodně ne, te'd nevím.
Avatar - rohYpnol
10. 7. 2015 12:55
Re: no
všichni? Neznám jiný model střední třídy, co by měl tak plastové výplně dveří 8-s Dekoračních materiálů poskrovnu. Ergonomie (na novinku) špatná - infotainment u kolen. Startovací tlačítko na sloupku řízení atp. Prostě lowend střední třídy.
10. 7. 2015 15:42
Re: no
Hehe - ze prej proc vypada interier Superbu jako low-end - to jsou otazky.
No protoze Superb ma palubku jak Octavia, ta ji ma jako Rapid a ten jako Fabia. :-!

Doplnis do Superba vybavu stejnou jako do Passata a hle - je to budto stejne drahy, nebo drazsi.

Ale tady jsme v CR, superb se kupuje jako manazersky auto do firem - a tam tohle vsechno staci.

Pokud si nekdo chce koupit takove auto domu, budto na to moc nema a vezme si toho stejnyho Superba co jde do flotil (pripadne 1.4TSi) anebo proste najde dalsich 100-200k a rozhodne se jestli se citi spis na Passata nebo Mercedes C / BMW 3...
11. 7. 2015 05:20
Re: no
Pánové, vy dnes perlíte. Hodnota Supa v mých očích je kolem 800k, víc bych za jakýkoliv mainstreamový auto střední třídy nedal. Za to je slušná výbava i motor.
Co za to není? Prémie!
A kydy o tom jak někdo nachází 100-200k ukazují na to, že se pisatel buďto topí v penězích, nebo jen andersenuje.

Btw: Superb si dnes může dovolit být dražší než většina konkurence, plive se po něm jen v českých diskuzích. Ano, rozhodně není dokonalej, ale nadprůměrně dobrý auto to je.
Avatar - rohYpnol
12. 7. 2015 09:30
Re: no
Superb si dnes může dovolit být dražší než většina konkurence...

A viš co je na tom nejlepší? Že možná kolem 90% Superbů se prodá za naprosto diametrálně odlišné ceny do firem... Takže ano. Superb u nás klidně může být ceníkově dražší než konkurence. Jenže finta fň je v tom, že ceníkové ceny Superbu v podstatě nikoho nepálí.

A hlavně - z ceníkových cen vychází amortizace (nemyslím účetní), takže nadsazené ceníkové ceny neznamenají do budoucna nic jiiného než vyšší zůstatkové hodnoty. A to je pro firmy samozřejmě o to víc atraktivní, protože po 3 letech auto prodává s minimální možnou "ztrátou".
12. 7. 2015 22:13
Re: no
Pro webpaju - neziju v CR.
Peo rohypnola - to same plati pro kterekoliv jine auto, Passat, Mondeo, nevim jak slevuji u Mazdy... takze ten argument moc nechapu.
13. 7. 2015 14:01
Re: no
V nedávném rozhovoru s Jahnem padlo myslím zhruba 30 % firemních (nebo to bylo flotilových?) prodejů. U Superbu bude vyšší než u Fabie, ale pochybuji, že to bude 90. Ač je SDA háže do jednoho pytle s právnickými osobami, živnostníci kupují hodně aut.
10. 7. 2015 16:15
Re: no
Plastove vyplne dveri? Sedni si tam a pak pis.
11. 7. 2015 05:16
Re: no
rohYpnole, viz odpověď na blue.sun. Tvoje pliváníčko musí mít aspoň reálnej základ. Tady jsi na vodě...
Avatar - Blue Sun
10. 7. 2015 12:00
Re: no
To platí ale jen u nás. V zahraniční je cenový rozdíl výraznější.
13. 7. 2015 13:18
Re: no
Myslím si, že Passat je takový, jaký ho chtějí mít - celkem konzervativní (i když ty chromované linky...). Až prodejní čísla ukáží. A i já patřím k těm, co upřednostňují interiér. Jak mi kdysi kolega řekl, sedím v autě, ne venku.
Avatar - rohYpnol
10. 7. 2015 11:28
21 nefiremních pasátů
Aspoň víme, kolik Passatů netvořilo firemní nákupy >:-[]

Tento motor ale představuje přesný středobod opomenutí. Ryzí petrolhead sáhne po 2.0 TSI, ale proč brát 1.8 TSI? Ne že by byl slabý, ale znáte to - když jde o hledání ryzího automobilismu pod kapotou, proč se omezovat? Po benzinu beztak sáhne ten, kdo chápe, že na PHM prostě neušetří a nemá smysl řešit nějaký ten desetitisíc provozních nákladů navrch u auta v ceně 1M...

Všichni ostatní zákonitě musí sáhnout po dieselové pohromě. Přitom s Bi-TDI se bude jednat pro prvního majitele o takřka ráj na 4 kolech...

Paket R-line Passatu neuvěřitelně sedne a vysekává jej z koncernové průměrnosti a všednosti opravdu s obrovskou grácií. Ano, nasypte do Passatu příplatkové položky a získáte opravdu pohledný kousek.

A na závěr - přesně tohle dělí svět Passatu a svět Superba stejě jako rovník severní a jižní polokouli:
[odkaz]
Tohle je svět Passatu. Vkusný, dotažený do detailu. Jedinou chybou Passatu je, že je vyroben v roce 2015, kdy "držáky" vlastně nikdo ani nechce stavět...
Rozbalit vlákno
23
Avatar - 3_diamanty
10. 7. 2015 11:34
Re: 21 nefiremních pasátů
tak interier ma passat uzasny, tu nie je o com :yes: ...

a suhlas aj s R line.... tiez som toho nazoru ze ten paket passatu neskutocne sekne :yes:

v tejto kombinacii s 1,8 tsi je to ozaj vystavny kusok :yes: nic viac v strednej triede by mi mi ani netrebalo... na co aj ze? ... ved tento passat splni uz hadam vsetko ;-) ... je krasny
10. 7. 2015 11:55
Re: 21 nefiremních pasátů
Nový Passat se mi do rukou ještě nedostal, nářky na bouchání zadní nápravy však čtu pravidelně a to není znak dotaženosti. Superb si na rozdíl od něj nebo od Octavie nebouchne.
Stejně tak Mondeo, který má nejlíp utlumenej podvozek co jsem v mainstreamu jel.
Avatar - rohYpnol
10. 7. 2015 11:57
Re: 21 nefiremních pasátů
pokud se nepletu, tento neduh Passatu řeší adaptivní podvozek.
10. 7. 2015 11:59
Re: 21 nefiremních pasátů
Bouchání od zadní nápravy? To těžko... Hlučnost uložení nedokáže adaptivní tlumič ovlivnit. Jde o věc primárně akustickou, odskakování jako takový nebude problém.
Avatar - Blue Sun
10. 7. 2015 12:04
Re: 21 nefiremních pasátů
Možná ano. Obecně se standardní podvozky Passatů moc nechválí a novinářská auta obvykle mívají podvozky s DCC. Což ovšem zase není pro VW dobrá vizitka.
Avatar - rohYpnol
10. 7. 2015 12:16
Re: 21 nefiremních pasátů
z druhé strany se podívej, jak Superb "sedí" na zadní nápravě i při mírném zatížení - je to vidět např. ve videu v testu ACZ. Pokud vozy opravdu jsou standardní produkční, tak si nedokážu představit, jak bude vypadat s plným kufrem... Podle mě Superb poněkud s měkkostí přepískli. V testech to sice bude vypadat dobře, ale reálně?
11. 7. 2015 05:23
Re: 21 nefiremních pasátů
Znovu, jde o mlácení akustickýho charakteru. Se Supem jsem jel, na pasivních tlumičích a jízda v zásadě stejná jak s novým Mondeem.

Tohle je jen takový to teoretický hledání blech...
Avatar - rohYpnol
12. 7. 2015 00:19
Re: 21 nefiremních pasátů
Se Supem jsi jel, ale jaké bylo obsazení a zatížení?? Řidič + prodejce, že?
10. 7. 2015 16:12
Re: 21 nefiremních pasátů
I kdyby... "Bud vam to bude mlatit, nebo si priplatte" To se prece nedela.
Avatar - rohYpnol
10. 7. 2015 23:20
Re: 21 nefiremních pasátů
nedělá? Jsme u koncernu VW :-! :-!
10. 7. 2015 13:32
Re: 21 nefiremních pasátů
To je přímo důvod, proč Ford přepracoval zadní nápravu a místo "control blade" použil "integral link". Chtěl právě eliminovat přenos hluku a vibrací do karoserie. Čtyřprvek u vw se podélným ramenem podobá staršímu řešení zadní nápravy Ford používané třeba u Focusu nebo předchozího Mondea. Kdy uložení (silentblok) musí zvládnout dva protichůdné požadavky, to je stabilita a vedení zadní nápravy a naopak zajistit slušnou akustiku a nepřenášet vibrace. A v tom je ten problém. V tomto je Passat B8 o generaci zpět. Tak jako byl Passat B5 proti Mondeu 2. generace, pokud se bavíme o technice podvozku.

Mimochodem takto složitou nápravu vzadu jako má Mondeo tedy integral link používá třeba BMW 5. Tak uvidíme co Passat generace B9...
10. 7. 2015 14:16
Re: 21 nefiremních pasátů
konecne nekdo schopny technicky vysvetlit rozdil, diky ;) osobne jsem si myslel, ze integral link bylo oznaceni pro starou napravu, kterou pouzivalo Mondeo MKII, ale diky za objasneni....
Avatar - rohYpnol
10. 7. 2015 15:25
Re: 21 nefiremních pasátů
jenže z druhé strany jízdně integral link dvakrát zajímavý není... Předchozí Mondeo jezdilo lépe (ale s horším komfortem).
10. 7. 2015 15:51
Re: 21 nefiremních pasátů
Vždy jde v prvé řadě o koncepci a tu neovlivňuje samotné technické řešení. Pokud chtěl Ford vyvinout tišší a komfortnější auto, pak cíl splnil. Je možné, že kinematika náprav není naladěna na agilitu. Ale to není chyba samotného "integralu".

Nebo snad BMW5 také není jizdně zajímavé auto ;-) ?
Avatar - rohYpnol
10. 7. 2015 16:03
Re: 21 nefiremních pasátů
stejně můžu napsat, že BMW5 je přeci solidně odladěno i co do přenosu hluku a vibrací, takže není důvod, aby se u Fordu vylučoval jízdně zajímavý projev s komfortem a akustikou ;-)
11. 7. 2015 09:22
Re: 21 nefiremních pasátů
Jenže u Fordu to je zřejmě záměr, jak už jsem psal výš. Cílem nebylo postavit jízdní a agilní auto. Navíc oproti BMW má jinou koncepci, rozložení hmotnosti a mainstreamové komponenty.
11. 7. 2015 05:25
Re: 21 nefiremních pasátů
Opět chyba!

Mondeo nejezdí nijak hůř! Mondeo má jinak nastavený ESP a posilovač řízení. Taky něco málo přibralo a má měkčí tlumiče.

To co tu píšeš je nesmysl.
11. 7. 2015 10:01
Re: 21 nefiremních pasátů
To asi nebyla reakce na mě. Nepsal jsem, že Mondeo jezdí hůře ;).

Jen, že ho Ford naladil ještě více do komfortu, čili to byl záměr.
Avatar - rohYpnol
12. 7. 2015 00:17
Re: 21 nefiremních pasátů
jasně, takže má horší řízení (méně řidičské), ESP kecá do řízení, je těžší a má měkčí tlumiče a při tomhle všem mi tu budeš tvrdit, že jezdí stejně dobře? On u Fordu pracuje Chuck Noris?
Avatar - iudex
10. 7. 2015 14:00
Re: 21 nefiremních pasátů
Zase generalizuješ svoje videnie sveta a vnucuješ ho ostatným. Napríklad ja by som bral práve 1,8TSI (a dosť pravdepodobne ho aj v budúcnosti vyberiem, aj keď zrejme v Superbe), pretože to považujem za optimálnu motorizáciu. Chcem benzín, nafťáky nemám rád a na súkromných 20t km ročne sa mi ani neoplatí. Chcem dostatočný výkon a 1,4ka sa mi do rodinného auta, ktoré jazdí často naložené, zdá málo, naopak 2,0TSI je už motorizácia pre hotheče a rodinné auto závodiť nepotrebuje, naviac pri dvojlitri musím povinne priplácať za DSG, čo nechcem. Teda optimum z hľadiska ceny, výkonu, dynamiky a spotreby.
Btw. známy, dovtedy výhradne jazdiaci na dízloch kúpil Passat CC s 1,8TSI a nemôže si vynachváliť, teraz nedokáže pochopiť, prečo predtým vlastne kupoval len TDI.
Avatar - Emel
10. 7. 2015 14:01
Re: 21 nefiremních pasátů
S manuálem beru... ale přiznejme si, že to je okrajová preference.
13. 7. 2015 02:49
Re: 21 nefiremních pasátů
Třeba proto, že někdo chce dostatečný výkon a přitom ne automat.
13. 7. 2015 14:09
Re: 21 nefiremních pasátů
To nejsou nefiremní, ale auta nenakoupená na IČO. Pod "firmami" je všechno, co podniká. A lidé si rádi nechají vrátit DPH atd., pokud můžou.
Avatar - twistedTSD
10. 7. 2015 15:00
Sekne mu to
Pod minulým testem jsem psal, že u Passatu hodně záleží na detailech. A je to tady - v téhle konfiguraci je to pecka, hned mám z toho auta úplně jiný dojem. R-line, dobře padnoucí barva, kola, LED s natáčením (a ještě solidní benzín pod kapotou)...Elegantní, ale s jiskrou. :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
10. 7. 2015 15:05
Re: Sekne mu to
tak ono v podstatě jakákoliv modelová nabídka VW je o příplatcích a doplňcích ;-)

To je ten zásadní rozdíl mezi asijským a evropským přístupem, kde korejci/japonci vypadají solidně i v základu nebo nižších výbavách.
Avatar - twistedTSD
10. 7. 2015 15:46
Re: Sekne mu to
Ano, jen s tou solidností je to u nich někdy diskutabilní. :-)
Avatar - rohYpnol
10. 7. 2015 23:19
Re: Sekne mu to
přesně tak. Nezřídka bývá totiž více než solidní >:D >:-[]
Avatar - AUDIRS6
10. 7. 2015 15:03
pan redaktor...
...Zamysleli ste sa aspon trosku, ked ste tu pisali o tom, ze aj kolega Chamila testoval Passat BiTDi s 7°DSG...? Ved tam je uuuuuuplne ina - novovyvinuta "mokra" prevodovka a tu sucha - defakto stara a obcas kritizovana, a to hlavne s motorizaciami, ktore su na hranici jej max. prenesitelneho toc. momentu - teda tych 250 Nm. Nova zvlada 600 Nm a ak v Passate nefunguje ktovie ako, tak v RS3 som az tolko vytok voci nej nikde necital. :-!
Takze klasicke hrusky a jablka ? 8-s

K autu - vsetko pohoda, ale chcem vidiet toho, kto si ku motoru, ktory vie mat 320 Nm s manualom priplati toto biedne DSG-cko a uskromni sa s tymi 250-imi :-!

S manualom verim, ze by celkovy obraz o testovanom aute bol jo-sakra lepsi ;-)
Rozbalit vlákno
21
Avatar - iudex
10. 7. 2015 15:26
Re: pan redaktor...
Dobrá pripomienka, výborný postreh. :yes: Ostatne práve vďaka tomu, že tá suchá 7st DSG (určená pre malé autá koncernu, napr. Fabia II RS) prenesie len 250 Nm, musí mať 1,8čka znížený krútiak. BiTDI so svojim krútiakom by ju roztrhal. >:D
Inak majiteľ servisu, kde chodím, spomínal aj túto mokrú 7st DSG pre veľké autá ako nie úplne spoľahlivú, už ju mal na zdviháku viackrát (spomínal tuším A7 a Q7) a hovoril niečo o nedostatočne dimenzovaných plastových posuvníkoch (vôbec som mu nerozumel >:-[] ).
Avatar - AUDIRS6
10. 7. 2015 15:41
Re: pan redaktor...
iudexi, ale to je zase ina >:D
Hmm..., no neviem, par ludi v mojom okoli co ju maju ( Q5, A6 ...) teda tu pozdlzne montovanu, tak zatial spokojnost. Ta ale bola povodne dimenzovana na 550 Nm. V Q5 funguje s 350 Nm 2.0 TFSI v pohode, ten znamy v A6 3.0 TDi ju uz dal ABTu chipnut a ma teraz 600 Nm - a on je majitel servisu a nestazuje sa :-) A ani nikto dalsi sa zatial nestazoval - teda okrem toho mojho prvotneho zvykania si na nu v tej jeho A6 pred upravou ;-)
Q7 nikdy nemala DSG - tam je v starej 6° Aisin, v novej uz 8° ZF ;-)
13. 7. 2015 14:26
Re: pan redaktor...
První generace měla osmistupňový Aisin, zhruba od 2010.

Jsi si jistý, že druhá generace má ZF? Doposud Q7/ Cayenne/ Touareg měly 6/ 8-stupňové Aisiny. Možné to určitě je, na MLB používají ZF, ale v tomhle mělo na předchozí platformě hodně lidí zmatek, takže se radši ptám.
Avatar - AUDIRS6
13. 7. 2015 14:31
Re: pan redaktor...
Myslim, ze som to cital pri jej predstaveni v nejakom PR-ku.
Vraj ju ZF vylepsilo o nejaky kompenzator najnizsich otacok tak, aby mohli nechat motor pracovat aj pri 800 rpm. ;-)
Tiez sa neidem hadat do krvi, ale k MLB-evu mi to prijde logicke, len by som to musel teraz hladat....dlho hladat..... ;-\
Avatar - white label
11. 7. 2015 15:15
Re: pan redaktor...
Akorát taky nemůžeš míchat hrušky s jabkama, myslím tím dsg/s-tronic pro příčnou a podélnou zástavbu. 7st. dsg v Passatu BiTDI je jiná dvojspojka, než s-tronic v A7 apod., no a Q7 nemá dvojspojku v nabídce vůbec.
13. 7. 2015 14:20
Re: pan redaktor...
Fabia RS není dobrý příklad, lepší je řekněme Golf 1,2/ 1,4 TSI a 1,6 TDI.

Audi používá jinou převodovku, byť také sedmistupňovou mokrou, a navíc Q7 má jen HDM, žádnou dvouspojku.
10. 7. 2015 15:50
Re: pan redaktor...
Uplne to samy jsem si rikal ja.
To je zas kvalitka - 7 DSG jako 7DSG - a nenapadne je to ani kdyz se podivaj na tech 250Nm kdyz kazdej vi ze jinak ma 280 - 320Nm... :-)
A to bych jeste rad argumentoval ze spotreba na dalnici ve 130 km/h pres 8l je teda budto opravdova katastrofa (v dnesni dobe, vsechno lehci, casovani ventilu, aerodynamicke doplnky, nizka svetla vyska atd.), nebo to nekdo projel 20km v kopcich ... ale nemuzu tak argumentovat, protoze to nevim a mozna ma autor pravdu. Taky muze byt klidne tim duvodem ten podrazeny tocivy moment...
Pritom sorry - ale tohle je prave ten nejdulezitejsi udaj cele recenze - proto to vsichni ctou, aby zjistili o co vic to zere na dalnici na dlouhy trase oproti 2.0 TDI a jestli teda ma smysl obejit ty mocoviny a DPFka nebo ne. Ze to ve meste pojede kolem 10 a mimo mesto 7-9 jsme vedeli uz v roce 2000 ...
10. 7. 2015 20:18
Re: pan redaktor...
Vím o tom, že každá z těch převodovek je jiná, obě ale spojuje počet stupňů, což bude pro část (možná i velkou) zákazníků hlavní fakt, bez ohledu na detaily konstrukce. Možná by stálo za to techniku blíže rozvést, myslím ale, že to pro účely testu takto stačí.

Co se týče dálniční spotřeby: měřeno na R4 a poté na D5 na trase Plzeň:Praha. V obou případech byla ona spotřeba shodná. Jízda v rámci rychlostních limitů za běžného provozu - tedy tu a tam brzdění za kamionem a opětovné zrychlování.
10. 7. 2015 20:38
Re: pan redaktor...
ta spotřeba se mi zda vysoka. A rekl bych ze to je nezajetym motorem nebo jste natankovali nejakou brecku. Octavia 1.8 TSI(cdaa) 118kw trasu Plzen-Praha predpisovou 130 zvladne do 7l . 8l si to veme spis pri +-160. ten Passat neni zase o tolik tezssi aby zral vyrazne vice
Avatar - AUDIRS6
10. 7. 2015 23:13
Re: pan redaktor...
Tak to je fakt to iste, ako napisat ze ved aj to jablko aj ta hruska rastie na strome... :-!
A spotreba sa mi zda byt tak ci tak vyosoka. Bud tomu nieco bolo, alebo to bol zle zabehnuty motor, alebo cokolvek, len nie normalny stav. Nieje najmensi dovod, aby normalnou jazdou po dialnici ten motor zral viac ako 8 a mimo mesta normalna jazda musi byt okolo 7 a nie okolo 8.
Aj ked "novinarska spotreba" je vzdy väcsia koli zistovaniu dynamickych parametrov, ale aj tak - kludna normalna predpisova jazda mimo mesta musi byt u tohoto auta pod 7, inac by ani tu EU nezmyselnu spotrebu nikdy nedosiahli. :-!
11. 7. 2015 05:27
Re: pan redaktor...
Spotřeba je normální...nevím kde ty svoje dream cons. berete klucí.
11. 7. 2015 11:48
Re: pan redaktor...
Dekuju za reakci a upresnenujici info ohledne dalnicni spotreby.
Je skoda, ze na spotrebu ma vliv tolik faktoru - napr. nezajetost motoru dela casto 0.5-1l navrch a je mi jasne, ze s tim redakce nic nezmuze.
13. 7. 2015 14:31
Re: pan redaktor...
Nechcete zacházet do technických detailů, dobře, ale není nutné vytvářet dojem, že jde o jednu převodovku a podporovat tak podobné mylné představy. To ničemu nepomůže.
Avatar - white label
11. 7. 2015 16:17
Re: pan redaktor...
Je to trapas pana Bureše, který podle toho co tu napsal, rozlišuje dsgéčka jen podle počtu přev. stupňů. "Detaily" typu, že je v Passatu BiTDI mokrá dvojspojka, zatímco tady suchá, evidentně příliš neřeší...
Otázka je, proč nedají v Passatu 1.8 TSI stejné (mokré 6st.) dsg, jako k 2.0 TSI, aniž by snižovali krouťák u 1.8 TSI s dsg.
Možná tam bude nějaká větší technická provázanost.
Ono třeba u Golfu R420 by taky člověk logicky předpokládal, že tam použijí 7st. dsg , které je v Passatu biTDI, nebo v RS3, jenže zatím se všude uvádí, že tam má být 6st. dsg.
Každopádně bych si v tomto případě 61 tis. korun za suché dsg nepřiplatil, je to stejně vysoký příplatek jako za mokré 6st. dsg, přitom třeba u Pola GTI se za suché 7st. dsg připlácí 40 tis., což je o 21 tis. méně. Navíc je pravděpodobné, že verze s manuálem bude mít vyšší krouťák (podobně jako u Pola GTI), ovšem jisté to, v případě Passatu, není. Hodnotu krouťáku u 1.8 TSI s manuálem jsem totiž zatím nikde nedohledal, V Německu se tato kombinace nenabízí vůbec (ani v comfortlinu), u nás sice v comfortlinu ano, jenže technická specifikace (s hodnotou max. krouťáku) pro tuto kombinaci není ani na českých stránkách VW.
Avatar - AUDIRS6
11. 7. 2015 17:04
Re: pan redaktor...
pana Buresa uz necham tak, ved po jeho "vysvetleni" si musi urobit kazdy nazor sam... :-!
Otaznik nad pouzitou DSG prevodovkou si davam tiez, ale trosku inac ako ty:
Niekedy davnejsie mi bolo niekym vysvetlene, ze to mokre 6°DSG ma mensiu "ucinnost", nez suche ( doteraz som sa tym moc nezapodieval, ale asi sa tym mysli, ze musi mat este odber v podobe toho ol.cerpadla... 8-s - no proste par Wattov navyse ...) plus - pravdepodobny rozsah prevodovych stupnov - tieto 2 parametre su asi klucove pre papierovu EU nezmyselnu spotrebu a plus vyrobne naklady. :-!
Ale za taky priplatok je toto proste trapas, nech sa na mna ani M.W. nehneva ! :-!
to uz keby si just zapytali este o 20k CZK viac za tu novu mokru 7°DSG, myslim, ze by bolo aj vdaka tomu neuskrtenemu motoru zaujemcov o dost viac.
250,280,320 Nm - podla prevodovky ma ten motor aktualne v roznych autach koncernu - ma Valvelift, takze 320 moze mat, bolo to niekde uz davnejsie pisane, teraz si narychlo nespomeniem.
Ku R400/420 - zatial ak si si vsimol, tak VW nikde ofic. nenapisal, ze tam bude 6°DSG, su to poväcsinou len (podla zvyku z R-ka) clanky novinarov, ktori si ale neuvedomuju, ze tento bude mat krutiak o dost vyssi, ktory to 6°DSG uz neprenesie a stavim na to skoro hocico, ze to bude to iste 7°DSG ako v BiTDi a v RS3. ;-)
Avatar - white label
11. 7. 2015 19:49
Re: pan redaktor...
Informace o Golfu R420 s 6st.! dsg je z časopisu EVO a začíná slovy:
"Volkswagen oficiálně potvrdil..." , takže žádné jedna paní povídala...
Takže, aby si náhodou o to "hocičo" neprišiel... ;-)

P.S, Plug-in hybrid Passat GTE (s 1.4 TSI) má taky 6st. dsg.
Avatar - AUDIRS6
11. 7. 2015 20:15
Re: pan redaktor...
>:D
teoreticky by som sa mal zacat bat >:-[]
Ale som v klude - zober si, ci by chceli v dnesnej dobe, ked idu proti uz FL A45 AMG, a defakto aj RS3, M2, FoFoRS...trufnut na priamu konkurenciu len s 6°, ked maju novu dobru 7° ;-)
Avatar - white label
11. 7. 2015 22:04
Re: pan redaktor...
Psal jsem, že bych sám logicky čekal mokré 7st. dsg, ale o 6st. dsg se psalo už při studii R400 a u R420 o něm píší znovu. Třeba je tam nějaký technický zádrhel při kombinaci R4 2.0 TSI se 7st. mokrou dsg.
Jinak ale při výkonu 420 PS a bohatém krouťáku k tomu, by krásně stačilo i těch 6 stupňů.
Jel jsem letos s 6st. dsg v trojkovém TTéčku (2,0 TFSI quattro) a fungovalo o poznání lépe, než 7st. dsg v Passatu BiTDI.
13. 7. 2015 14:35
Re: pan redaktor...
Pro DQ200 hovoří spotřeba a třešničkou (v případě Passatu) budou zřejmě nižší náklady (větší marže).
Avatar - white label
13. 7. 2015 15:26
Re: pan redaktor...
Rozdíl ve spotřebě bude spíš "papírový", ale marže bude, při stejném příplatku (jako za mokrou dsg), vyšší určitě.
13. 7. 2015 21:30
Re: pan redaktor...
Od té papírové se odvíjí pokuty, takže o tu jim jde.
Avatar - praděda7
10. 7. 2015 20:24
Passat
Ano, jsem ze staré školy. Proto si myslím, že Passat si zaslouží 6 válec a ne nějaké 4 válcové "svrbínky"... :-!
Rozbalit vlákno
1
14. 7. 2015 20:53
Re: Passat
Ano ano, jenže ať chceme nebo ne když není v nabídce 6Válec zbývá jedině někdy už volba ojetého z časů kdy ty motory byly. Volba je to dobrá, takový motor prostě vydrží!
Avatar - _Karel_
10. 7. 2015 21:23
Navi? Spotřeba?
Řadím se k těm, kterým se tento paket s bílou opravdu líbí, asi víc než Superb lift, u kombi už naopak.
Navi, co mě navede na polňačku, to je na "drobnou výtku"? To mi přijde jako zásadní chyba, která jde proti samotnému smyslu navigace.
Spotřeba 8l při předpisové dálnici a totéž klidná okrska- to rozhodně patří do mínusů, a ne že ne. Po dálnici jezdí za míň i moje težší A4 se starší verzí téhož motoru.Takže snad jen doufat, že je to spotřeba novinářská.
Interiér je parádní, s výjímkou klavírního laku.
Rozbalit vlákno
6
10. 7. 2015 22:05
Re: Navi? Spotřeba?
no tak jestli te navigace vede na polnacku, je to chyba mapoveho podkladu, ne nutne navigace jako takove. uprimne, vite nekdo, jak takove mapove podklady vznikaji? ja ne, celkem by me to zajimalo, ale nemyslim si, ze mapovy podklad cr tvori samotny volkswagen a zaroven si nemyslim, ze stejny mapovy podklad nepouzivaji i jine navigace.
Avatar - _Karel_
10. 7. 2015 22:15
Re: Navi? Spotřeba?
Samozřejmě je to chyba výrobce navi, ale to je ve finále problém automobilky.Mě se kdysi u jedné levné nevestavné navi stalo totéž, ale navi v Passatu určitě nestojí 3tis.
10. 7. 2015 22:39
Re: Navi? Spotřeba?
no to je prave to, co nevim - kdo dela ty mapove podklady, jestli treba nejsou delany centralne na narodni (statni) urovni. pro navigaci to jsou jen vstupni data. samozrejme, ze ve finale ta chyba pada na vyrobce auta, ale... co se me a pouzivani navigace tyce, tak jsem takovy samorost, jezdim podle papirovych map, eventualne podle elektronickych, ale podle sveho planu - kouknu do mapy, rozhodnu se kudy jedu, pak to nastuduju a vyrazim. navigace je pro me pouze doplnek, v zasade mi vyhovuje, ze umi zjistit mou polohu, kdyz se nekde zamotam tak, ze nevim, kde jsem ;-). takze ja vlastne navigaci v podstate nepouzivam a to, ze obcas vede na polnacku z meho uhlu pohledu ani nestoji za rec, natoz drobnou vytku - to bys koukal, kam je schopna me navest manzelka a jediny schudny komentar je kompliment ;-)
Avatar - _Karel_
10. 7. 2015 22:56
Re: Navi? Spotřeba?
>:D
mě se navi hodí párkrát do roka, přesto bych si ji v konfigurátoru zaškrkl určitě. Nedávno jsem kvůli stav. povolení musel objíždět za jedno odpoledne 10 adres, a tam nějaký nastudování trasy dopředu na netu už moc nehrozí.
11. 7. 2015 00:33
Re: Navi? Spotřeba?
no jo, nesmis bydlet v Praze ;-)
13. 7. 2015 14:47
Re: Navi? Spotřeba?
Dodavatelů mapových podkladů zase tolik není a firmy jako Volkswagen, TomTom nebo Google si od nich data kupují. Například Navteq v ČR nestál za moc a všechny navigace, které používaly pro ČR jejich data, podávaly horší výkon, protože používaly horší data. Okolo toho se nešlo dostat. Leda tam nahrát jinou mapu. Bohužel dodavatel, který má skvělé mapy pro Německo, nemusí mít skvělé mapy pro ČR. A ne každý výrobce hledá ten nejlepší zdroj podkladů pro každý stát/ region zvlášť.
23. 8. 2015 20:00
Spotřeba VW Passat 1,8 DSG
Ze zkušenosti: vlastním Passat Variant 1,8 DSG a jezdím s touto spotřebou: HK-Harkány, cca 700km, z toho 550km dálnice- s lautr syrovým motorem tam za 7,1 l/100km, zpět za 8,1 l/100km. Klidnou jízdou jsem na silnici 1.tř. již dosáhl spotřeby 5,6 l/100km na 120km=240km tam a zpět- jízda lehce nad rychl.limity, plynule- myslím, že mne nikdo nepředjížděl. Nyní mám najeto 4tis.km s průměrnou spotřebou 7,2 l/100km od počátku užívání vozidla.
Rozbalit vlákno
0