Test vypadá jako reklamní sdělení, ale tak co... ;-\
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale Mazda 3 je na tom jízdně rozhodně daleko lépe. Nemyslím jen "sportovností", ale komplexně,
Dále je Jetta na poměry VW dílensky dost mizerně zpracovaná, auto, v kterém jsem jel mělo slušnou fuku mezi přístrojovkou a dveřmi, výplně dveří jsou relativně nehezké a nekvalitní (divný plast, neobroušené hrany) a co se hlučnosti týče, je Jetta horší než Golf, Okta i ta Mazda.
Bohužel máš pravdu, na pohled sympatické auto, ale snad jako by to ani nebyl VW. Netýká se to jen popisované nekvality, Ta auta jezdí z fabriky nedodělaná, tam snad nefunguje výstupní kontrola, pod sedadlem najdeš řadu šroubků, u kterých najdeš, kam patří. Ale pak tam najdeš i plasty, které už tam ani nepatří. Sen každého prodejce, servisu..... je to opravdu fušeřina. Stejný problém jako s Amarokem, který se naštěstí stěhuje do Evropy pro Evropu.
Dobré auto avšak dost optimistický ceník...i když je jak se říká údajně nejlepší...jetta těží z toho že nemá plnohodnotnou konkurenci.uvidime jak se to zmeni po příchodu astry sedan
Nejlepší? Jetta mi připadala dobrá za 299k s 1,2TSI co mi nabízel prodejce jako firemní. Resp. nevidím jediný důvod proč nekoupit Octavii.
Nebo u dražších verzí Exeo, případně jakoukoliv střední třídu (včetně i40!)
jedinej problém Jetty je právě přítomnost praktičtější a lepší octávie...Jettu si koupí jen ten kdo chce VW, nechce golf, chce sedan a nemá na Passata(ale to si to nekoupí v tutom TDI)...její prodeje ukazují že takových moc není...však také Jetta není primárně určena na evropský trh...v USA na tom není mizerně...
tak Mazda 3 i Focus jsou na tom jízdně mnohem lépe... :yes: docela mě zajímá jaký konkurente Jettě vyroste v Astře Sedan ;-) dá se říct také auto severoamerického původu
Přesně, cíleně, znale a neovlivněně popsána Jetta i její širší okolí. Test na úrovni očekávání. Nemyslím nyní životem rozháraného plakáta, myslím dospělého člověka, který ví k čemu má mozek, má svoje odjeto, odpracováno či odpodnikatelováno, umí to se svojí garáží a umí zcela přirozeně... žít.
JETTA je dokonalým důkazem toho, jak má vypadat klasický mainstream v podání nejlepší (super)mainstreamové automobilky na světě. Auto je nekritizovatelné, karoserie, výbava, jízda, vše je třídně referenční.
Jak je pak možné, že na diskusi se rozproudí kritické žalmy?Kritický diskusní problém nepramení z auta samotného, ten pramení vždy ze společenského postavení diskutéra. Čím vzdálenější cesta (odspodu) k danému modelu pro daného diskutéra, tím razantnější odsudky. Totiž mladý, nevyskákaný a nezkušený zobák, ten má vždy a všude pouze absolutní požadavky. Na všechno - na mobil, na holku i na auto. Že to povětšinou dotáhne v reálu na mobilovou čórku, rajdu z pavlače, která se nad jeho nadržeností konečně slituje a na patnáctiletou herku ze třetího bazarového kolena, to jen podtrhuje dané životní postoje - absolutistický teoretik, po krk však vnořen než ve svých bahenních reálích. Celý život... celý život...
U nás má JETTA samozřejmě přetěžkou roli, vždyť královnou je tu dosud stále překrásná a praktičtější OCTAVIA. Co však je nutno do krátké budoucnosti registrovat - s nájezdem OCTAVIA III. nastanou i pro JETTu u nás příznivější časy. Jistě, Octavia jako prestižní záležitost na rozhraní komaptní a střední třídy či dokonce kráska třídy střední(?), Jetta jako klasik třídy kompaktní.
Požadavek, aby kupec dostal za vynaložené finanční prostředky odpovídající protihodnotu, je nepochybně společný všem věkovým skupinám.
Tak jako tak, u nás neexistuje jediný důvod, proč Jettu nenahradit mnohem lepší Octavií.
Vždyť ti píši, že s nájezdem O III. se situace zásadně promění - OCTAVIA bude buď na rozhraní tříd či bude spadat do třídy střední, v kompaktech bude klasika - Jetta, a pod ní pak Rapid. Ničemu nebudeš dávat řednost, koupíš si to, co chceš.
Dnes Octavia III na trhu není. Situace je tedy zřejmá, Jetta je tu dnes tak trochu "navíc".
Auto nahoře je Hájlájn, tak možná výtky ohledně hnusných madel neplatí. Ale kolik se takových prodá ve srovnání s Trendlinem a 1.2 TSI?
Že se jedna konkrétní konfigurace líbila jednomu konkrétnímu testérovi z ní nedělá nejlepší auto tady...ani jinde.
Já se v tom uplně vidim, tygrovaný potahy, nějaká ta samolepka na dveřích, na zadní víko pořádný křídlo, RS, na střechu falešný nasávání. Ale víš s čim mě VW nakrknul. Kde je pořádná anténa? Kam si dám fáborek 8-s Doufám, že jí Octávie III. mít bude >:D
Kritické žalmy sa rozprúdili hlavne pre to, že poniektorý v tom aute aj reálne sedeli a šoférovali, narozdiel od teba, plagátového(fotografiového) cowboya >:D
Stačí porovnať oba testy(2,0TDI vs 1,2TSI):
1,2TSI "Pozornosti náročného evropského zákazníka však jistě neujdou například nevzhledné výplně dveří z tvrdého plastu – kompromisy zkrátka při výrobě modelu nastat musely."
vs
2,0TDI "Také výplně dveří mají hodnotnější design než v Golfu."
1,2TSI "Uvnitř „echt Mexičan" A vypadá to tak zejména po nastoupení do vozu. Šedý plast základní (a pro tuto verzi jediné) verze Trendline působí poněkud unyle, navíc příliš měkčených částí zde nenajdeme. Zde se však mexický duch zcela zakrýt nepodařilo, některé detaily jasně prozrazují, že montáž neproběhla v Německu nebo u nás a Jetta si tak na nerovnostech občas vrzla, což je věc kterou testovací Golfy v podstatě neznají."
vs
2,0TDI "Interiér i přes značené množství sdílených částí vypadá lépe než ten v Golfu"
[odkaz] vs [odkaz] ja tam teda rozdiel moc nevidím až na tú látkovú/koženkovú časť. Ten plast je taký istý tvrdý na oboch verziách. A to neviem z fotiek, ale z reálu.
Nesmysl. Až na "dekor" jsou přístrojovky naprosto stejné... Navíc poslouchali jste třeba zvuk při zabouchnutí dveří? Nebo všimli jste si,jak jsou oba krajní výdechy ventilace posazeny v jiné rovině? Jetta je mexičan každým coulem! Snaha o co nejlevnější výrobu je cítit z mnoha a mnoha detailů. Jetta je "tak trochu jiný Volkswagen". Absolutně do výrobního portfolia svojí kvalitou nezapadá. Golf je co do materiálů,zpracovaní a promyšleností detailů o dvě třídy výš... Toť názor nejen můj,ale i mnoha mých kolegů,kteří mají se všemi Volkswageny tak bohaté zkušenosti,až nám to někdy nedovolí jít z práce zavčas domů... :-)
Poslední dobou mi připadá,že s těma autama snad ani nejezdíte ;-) ...A jízdní vlastnosti na špičce třídy? To už je opravdu na výsměch... Buď jste motivován psát nesmysly,nebo nemáte přehled-bez urážky ;-)
Pokud ji začleníme do poměřitelné konkurence, je i tak to rozvržení v rámci koncernu výborné - Octavia jako královna, pod ní Jetta. To se týká tedy karoserií tříprostorových. Myslím, že právě v tomhle to VW dobře rozprostírá.
U Jetty vidím smysl jako low cost car, jinak je ve vyšších verzích plně nahraditelná lepším Passatem. Nedivím se, že 2,0TDI končí.
Pokud je vybavená a motoricky shodná s Fordem, už je natolik drahá, že schází smysl jí vůbec nabízet.
Když tě tak čtu, bolí mě hlava >:D Kadliku, pasuješ-li se zde do role samozvaného autoguru a snažíš-li se své myšlénky za pravé vydávati, prubni ....mno opravdu prubni vwidět svwět i jinak nežli jen přes věnec volantu Foxe z Aaaček.... ;-):yes:
Mě příjde Jetta jako auto které je poněkud "nad limit". Jak píšeš je to můj pohled, který ovlivňuje fakt že u nás tento segment plní Octávia. Každopádně pro mnoho lidí je Jetta vůz, který splyne s davem...(neříkám že je to chyba u vozu této třídy). Problém to samozřejmě je a byl u vozu Phaeton (ale to je jiná kapitola na dlouhý zimní večer-těžké, bezpohlavní auto v počátcích za nehorázné peníze - po všech stránkách omyl auto průmyslu na který má i VW plné právo). Každopádně jsem na Octavii III. zvědavý. Jednička byla úžasná, jedno z nejspolehlivějších aut a obrovský skok pro Škodu, na kterou nebyl auto svět v pravdě ani připraven. Octavia II byla krásná a téměř po všech stránkách praktická, ovšem né tak spolehlivá a to zdaleka. Pravda je že se mi v ní jezdí daleko lépe než v Superbu. Je to více odladěný vůz, který je čitelný a tak nějak rychle člověku přiroste k srdci, ale to může být můj subjektivní názor. Každopádně pokud trojka propojí nej předchozích dvou generací tak bude super.
Mě příjde Jetta jako auto které je poněkud "nad limit". Jak píšeš je to můj pohled, který ovlivňuje fakt že u nás tento segment plní Octávia. Každopádně pro mnoho lidí je Jetta vůz, který splyne s davem...(neříkám že je to chyba u vozu této třídy). Problém to samozřejmě je a byl u vozu Phaeton (ale to je jiná kapitola na dlouhý zimní večer-těžké, bezpohlavní auto v počátcích za nehorázné peníze - po všech stránkách omyl auto průmyslu na který má i VW plné právo). Každopádně jsem na Octavii III. zvědavý. Jednička byla úžasná, jedno z nejspolehlivějších aut a obrovský skok pro Škodu, na kterou nebyl auto svět v pravdě ani připraven. Octavia II byla krásná a téměř po všech stránkách praktická, ovšem né tak spolehlivá a to zdaleka. Pravda je že se mi v ní jezdí daleko lépe než v Superbu. Je to více odladěný vůz, který je čitelný a tak nějak rychle člověku přiroste k srdci, ale to může být můj subjektivní názor. Každopádně pokud trojka propojí nej předchozích dvou generací tak bude super...
Dokonalé ... ehm ta demagogie ... v podstatě každý s odlišným názorem je považován za člověka co nad těmi věcmi jen slintá. Zatímco ty jsi zde nikde (chytře - asi) neprezentoval co máš za vůz. Ani jméno, ani bydliště a ani si na to nikdy nenarazil.
Vzhledem k tomu, že tady komentuješ kterýkoliv den v kteroukoliv hodinu pochybuju, že vůbec auto vlastníš.
Prostě si bohužel myslím, že jsi jen kecal. Takových jakých je na internetu spousta. Tvoje názory proto mají úplně nulovou hodnotu. Nejsi totiž ani vlastník ,uživatel nějakého vozu dělící se o názory, nejsi ani člověk technicky zdatný a podnikající někde v obodu s auty, nejsi ani nadšený kluk, který si možná (a nebo taky ne) koupí porše jen na základě toho, že jej jako kluk miloval a hájil. Nejsi nic a nechápu, proč ti to ještě někdo žere.
P.S.: Doufám, že jsi koncernový bloger, protože jinak jsi solidní troska !
Prosím o trpělivost s Kadlikem, když byl v PS-VB byl sražen golfem1... Teď se, po lechech klidu, projevila zvláštní forma recidivy... Dostane nové tabletky, narukavek a placačku a bude klid.... >:-[]:yes::yes:
Osobně za vůbec největšího internetového kecala považuji tebe. Je to můj názor, píši to zde však? Ostatně co to má proboha společného s horním testem Jetty? A co s testem má společného moje garáž? Zde je tématem VOLKWAGEN JETTA, auto, které tvoří třídní referenci, auto, kterému by ses tu měl klanět, neb je to špičkový třídní produkt. Přej si, abys i ty byl stejně kvalitním člověkem ve své společnosti, jako je Jetta kvalitním autem ve společnosti své :yes::-!
Hm, tohle je na změnu medikace. Kadliku, ty se mi nějak nezdáš... Horečky nemáš, však blouznění tě jímá... Každopádně pořád platí: bílá kolečka do pusy a žádný česnek.... >:D >:D
naživo jsem si ji spletl s pasatem v době, kdy přicházela na silnice nová generace...
ale jinak za ty prachy je v testu kritiky nějak moc
srovnávací tabulka celkový dojem korunuje, rendlík za polovic, za stejnou cenu auto o dvě třídy výš, v hodnocení value for money jeta propadá
Vwon je Kadlik jinak jinak hodnej čipera...jen po sražení Guru1čkou a trefenim znakem vw přímo mezi světla ....no, výsledek vidíme zde všichni. V rámci rekonvalescence mu Otec Koncern posílal brožury.... Mno, Kadliku, ještě nás čeká dlouhá cesta.... ;-)
Dle tabulky to vypadá, že má jetta konkurovat smartu, jinak si nedokážu vysvětkit rozvor 1651mm. >:D Jinak nemám osobní zkušenost, ale asi by mě do nebe točilo to, že se nedá jemně zacouvat např. při parkování a auto se pohybuje "přískoky", ale co stejnou nectnost měla i 740D s automatem - pravda před 10 lety ;-\
Já mám sice jen zkušenosti s 7 st. DSG ve 2 autech, ale ta neskáče a to se o ni říká, že je méně komfortní než olejová 6 st. DSG. To bude spíš tím dieselem, já mám benzíny ( chrocht nemám rád ). Když zařadím a dám nohy s pedálů, auto se pomaličku samo rozjede na rychlost asi 20 km/hod jak dopředu, tak dozadu. Co si pamatuji, za ty 4 roky mi jen 2 krát blbě zařadila a pořádně škubla, to je v pohodě. To hjondéé automat mi při zpátečce vždycky pořádně škubne, brzda se musí spouštět jenom pozvolna. I dopředu to není žádná sláva.
Řekl bych, že to pan redaktor nepopsal akurátně. Ten problém vnímám jako on a je dost možné, že se týká hlavně dieselů.
Ono auto neposkočí, to rozhodně ne, ale i přes veškerou snahu se opravdu pomalinku rozjet, znáte to třeba když parkujete podélně do opravu malé mezery a chce popojet jen 2cm, tak se auto rozjede moc rychle. A to jsem se snažil s pedálem brzdy jak to jen šlo. Možná s benzínem to bude lepší.
chlapi, ked uz chcete tak velmi pomoc vag predavat dobre auta v cechach, robte to menej okato...
nalejme si cisteho vina, jetta taka dobra ako to v teste pisete nie je. najblizsou konkurenciou je focus a aj napriek vasim bachorkam jazdi lepsie ako jetta, je kvalitnejsie spracovany a dokonca aj ten diesel 2.0tdci zerie menej. powershift mozno nie je tak rychly ako dsg, no je kultivovanejsi a v konecnom dosledku je focus aj lacnejsi.
co sa da focusu vycitat, je jeho dizajn, ktory nemusi kazdemu sadnut - ale to sa da predsa povedat aj o jette, ktora je tak ako passat nudna. jetta si urcite zasluzi bod za vyvody ventilacie na zadne sedacky, aj ked v tak malej kabine aku ma su prakticky nepotrebne...
vzdy ma dojima + za ergonomiu - ak chcete ludom nanutit, ze displej navigacie hlboko pod zornym polom a zle tvarovane tlacidla na volante si zasluzia na plus, tak to mozte rovno zbalit... zvysok su zvasty, pretoze do ovladania prakticky kazdeho auta sa da zvyknut v priebehu par hodin. este aj ten pretlacitkovany focus sa da z volantu pohodlne ovladat bez toho aby bolo treba smatrat po pristrojovke...
takze teda draha redakcia auto.cz, zacnite prosim opat robit testy tak ako sa patri a nedajte si robit na hlavu automobilkam. chapem, ze axel springer je nemecka firma a tak nejak patrioticky musi nemecke auta preferovat, no odtial potial pani...
Přehledně uspořádat? Vás asi klame paměť ;-) A jsou opravdu moc malé a nazdobení jak cikánské babky jim praktičnosti a hlavně ergonomie nepřidá (čekal jsem, že už ten pojem ovládáte 8-s )
především od expertů, kteří v tom v životě neseděli. Pár věcí je v té recenzi mimo: Golf je rozhodně o maličko lépe odhlučněnej, než Jetta (valivý hluk od kol), rozdíl je znatelný, ale minimální. Kvalitnější výplně dveří v Jettě? Co ten recenzent hulí, to bych chtěl taky. Golf má ve dveřích měkké plasty a materiály nejvyšší kvality, Jetta tvrdé plasty a sem tam nesedne lícování (to je snad jediné místo na autě, na kterém se projevilo to Mexiko). Palubní desky jsou trošku odlišné, ale v podstatě dost podobné, takže nemá smysl tvrdit, že Jetta ji má lepší. Jedině snad v tom, že má větší výkus ve středovém tunelu a díky tomu víc místa na pravé koleno, než Golf. Jízdní vlastnosti má Jetta vynikající, ale že předčí i Focus??? Opatrně, pane recenzente.
V obojím jsem něco najezdil, takže můžu srovnávat. Každému bych doporučil se nejdřív projet a pak kecat...
Hodnotnější design (stoupající madlo ke zpětným zrcátkům v Golfu mě opravdu esteticky neuspokojuje). O materiálech řeč nebyla, i když výše Jazva odkazem dokládá, že Highline je na tom lépe než základní provedení. A o materiálech i zpracování jsem tak nějak ze zdvořilosti pomlčel, protože co bychom potom měli psát o Fluence, když Jettu jako nadprůměr mezi kompakty zkritizujeme?
V designu palubní desky jsou opravdu spíš drobnější rozdíly, Jetta má ale tvary ucelenější a vyspělejší. Nakonec je o dva roky mladší než Golf, tak to snad nikoho nepřekavpuje ani nepobuřuje.
Jízdní vlastnosti - na straně turbodieselů si za tím stojím, i když je ten rozdíl celkem malý. U benzinových motorů by to bylo naopak a Focus by získal podstatně větší náskok, to ano. A na Mazdu 3 jsem nezapomněl, ta ale co nažene ovladatelností, řízením a celkovým vyvážením, to ztratí v komfortu.
Já snad budu na redaktora dneska výjimečně neuctivý 8-s
Highline je na tom v materiálech lépe jen v kategorii látkaxkoženka, nic více, zpracování je stejně slabé, slabší než Golfu a já klidně povím, že slabší než Fluence. Mám pocit, že jste Fluencem vůbec nejel. :-| Př ipředstavě, že je ten Fluence o polovinu levnější a má příjemnější materiály v interiéru, tak je to opravdu k zamyšlení.
Jízdní vlastnosti jsou... asi takhle, když si vemu tuhle cenu, tak tady Jettu zadupe do země o polovinu levnější Ceed, který lépe tlumí nerovnosti, není zbytečně tvrdý a řídí se celkově lépe. Fluence taky tlumí lépe, jen se více zhoupne, což vy prostě nemáte rád, mě osobně tohle vadí 1000x méně než natřásání na tramvajovém pásu.
Tohle je úplně k smíchu. Ale naprosto. Souhlasím jenom v tom, že Golf má lepší zpracování a materiály, než Jetta. Ceed Jettu zadupe do země co do jízdních vlastností? Takovou neskutečnou kravinu jsem snad v životě nečetl. Co jsou jízdní vlastnosti? Pokud je to souhrn komfortu, ovladatelnosti a stability, pak je Golf na špici segmentu a Jetta jen o chloupek za ním (díky převisu za zadní nápravou). Pokud se jedná o stabilitu a ovladatelnost (a ne o komfort), pak je to 1) Focus, 2) Mazda 3, 3) Golf, 4) Jetta. Ceed (předchozí generace) oproti Golf/Jetta je silně hlučnej, hluk motoru se přenáší do kabiny a na podbězích slyším každej kamínek. Navíc má gumový řízení s nulovou odezvou a kolem středový polohy jsem prostě nevěděl, kde mám kola. Na dvacetiminutový zkušební jízdě jsem si s tím vpodstatě nic netroufnul zkusit. O hnusným plastovým interiéru se ani nebudu bavit. Naproti tomu u Jetty i u Golfa jsem po třech přeřazeních přesně věděl, kde mám záběr a třetí čtvrtou zatáčku už jsem projížděl "co mi to dovolí".
Můj otec si v říjnu loňského roku vybíral auto. Rozhodoval se mezi Aurisem a Ceedem. Nakonec po pár týdnech přijel domů spokojenej s novým Golfem a milerád si připlatil. Je to každýho věc, co si pořídí. Nebudu se nikomu smát, že má Ceed, nebo Fluence, pokud je jeho prioritou rozpočet. Jakmile ale někdo je schopnej napsat, že "Jettu co do jízdních vlastností zadupe do země o polovinu levnější Ceed.", veškerá diskuse končí, protože dotyčnej není při smyslech.
Bavím se o Ceedu předchozí generace, což jsem výslovně zmiňoval. Nový Ceed rozhodně není o polovinu levnější než Jetta a ještě ani není v autosalonech (alespoň ne tady v Dánsku)
Já byl minulý víkend u místního dealera KIA a ptal jsem se po novým Ceedu (samozřejmě, že si ho chci vyzkoušet). Říkal mi, že bude na salónu nejdřív v srpnu. Jaktože vy už ho v ČR máte na salónech? Co je to sakra za pořádek? Už se prodává?
A odkuď teda jsi ??? Tady na vesnici, Pardubicku + Hradecku stojí volně před salony ... Na začátku května u příležitosti začátku prodejů, jsem jich potkal mezi Perníkovem a Hradcem celou kolonu...Nekecáš tak trochu ??? MImo to, že jsou toho plná media a bilboardy, se prodává od začátku května ( a to nejsem jejich fans...) a pokud to dealer nevěděl, je na vyhazov, nebo tady veřejně "lakuješ" ostatní...
Jsem z Česka. Žiju v Dánsku. Dealer je Andersen & Martini v Gladsaxe: [odkaz] . Nechápu, co je to za kecy o lakování ostatních. Co bych z toho měl. Můžeš jim klidně zavolat, nebo napsat a zeptat se jich, jestli mají novýho Ceeda na salonu. Nový Ceed na salónu neměli, dealer mi nebyl schopnej přesně říct datum, kdy bude.
Na saloně byly dvě a před salonem další dvě předváděčky. Jediný problém je ten, že mají k mání aktuálně jen 1,4 CVVT, silnější motory budou k mání opravdu něco později. Na počátku září by měla být k mání předváděčka už i kombíku.
V čem je prosím Lukáši Focus horší? Oba mají sterilní řízení (u Jetty jsem jel jen 1,2TSI), oba jsou komfortní a oba se dobře vedou. Jen Jetta byla o něco uskákanější.
Dieselový Focus s velkými koly je tvrdý a ještě navíc na rozbité silnici hlučný. Na menších kolech zase působí "neforďácky" rozvláčněle. Platí pro 2,0 TDCi, 1,6 TDCi je jízdně lepší a benzinové EcoBoosty jsou jiná galaxie, to je špička nižší střední třídy.
Naproti tomu Jetta je s 1,2 TSI taková nejvíc "nijaká". Nejrozumnější volbou by byl 1,6 TDI. Uznávám, že 17palcová kola, kde je sportovní podvozek standard, jsou už trochu extrém. Kdo nechce zažívat ostřejší přejezdy nerovností, pro toho je to zbytečná volba (a to může mít Jetta i R18 a 2,0 TSI má automaticky ještě tvrdší podvozek - projev si netroufám odhadnout). Na druhou stranu je to prostě tvrdá jízda bez negativních přesahů - odskakování, mlácení podvozku, vrzání z útrob interiéru.
No hurá už som chcel niečo podobné napísať... >:D To tu zasa vypisujú ľudia čo v priemere najazdia 10 tkm ročne a budú sa tu o niečom rozplývať o čom nemajú ani poňatia :-! Každý kto jazdí o niečo viac a vyskúšal si jettu a tu najviac diskutovanú octu bude musieť povedať že vyhráva jednoznačne VW. :-) A aby to tak nevyznelo, áno kompromisy sa tu nájdu ale aj v milovanej octe ich nieje málo... :-! Octa je praktická tam nie je o čom ale pre ľudí ako mňa čo často krát trávia niekoľko tisíc km denne v aute sú niektoré pripomienky miestnych nepochopiteľné... ;-\ Doporučujem vyskúšať a potom odsudzovať. Ja to mám denne striedam jettu s octou takže viem o čom tu hovorím... :-|
Pánové, domnívám se, že Aleše neprávem obviňujete ze změny názoru. Každý z testů provedl jiný redaktor. A verze s naftovým dvoulitrem je evidentně o tolik lepší než 1,2TSI, že to stálo za glorifikaci. ;-)
Myslím, že za změnu názoru nikdo nikoho neobviňuje, spíše se podivujeme, že jeden redaktor je nespokojený a druhý si div (s prominutím) ze stejné věci neucvrkne do textilu. A to je hodně zvláštní.
Ne všude se cení kufr pro nakládání a stěhování mrtvol nastojato a je potřeba vnímat, že Jetta je prodávanější model než Octa. Logicky, řada lidí i celých národů prostě upřednostňuje větší eleganci sedanu, delší rozvor a z toho plynoucí vyváženější jízdní vlastnosti než má Octa (menší nedotáčivost, podélná stabilita). No a protože jednotlivé technické komponenty jsou stejné nebo podobné tak většina světa si říká, proboha proč si kupovat Octavii. :-)
Prodeje se dějí hlavně v NA a tam kvůli tomu, že jde o low cost. Tady prostě za dané peníze nepřidává nic navíc.
Naopak jak píšu nahoř, verze 1,2 za výbornou cenu mi dávala smysl jedna báseň.
Podle mě je to dáno jinými preferencemi mimoevropských trhů, kde prostě hatchbacky a liftbacky neletí tolik, jak u nás. A pro které trhy které z těch dvou aut je není pochyb.
To jistě, ale v našech reáliích nemá Jetta smysl.
A nebýt poměrně nelogických preferencí jinde, neměla by smysl vůbec. Ta sedmiletá Okta je prostě daleko lepší auto. Hrát to na nějakou reprezentativnost je zbytečný, sedan za tři pade nikoho v tomhle směru nedojme.
A odhadem tak 80% Jett se prodá s torzkou a velkým motorem, takže jízdní vlastnosti taky nebudou nijak extra.
Smysl má i zde v Evropě. Sice se jich prodá "jen" 3tis. měsíčně, ale i z toho je vidět, že zájem o malý sedan existuje, to má jako VW zabalit krám a nechat tady roční produkci 30-40tis. vozů třeba Korcům? A Octa je daleko lepší auto pouze v parametru kufr, všechny ostatní parametry jsou srovnatelné protože všechny evropské Jetty se prodávají na rozdíl od odrbané US verze s víceprvkem a zadními kotoučovými brzdami a jinými plasty v interiéru. A konečně, ne každému se líbí Octa po faceliftu kdy proporčně jednoduchá a hezká karoserie byla zprzněná naroubováním korejských světel. Čistě z mého pohledů je toto
[odkaz]
[odkaz]
o level výš než toto
[odkaz]
[odkaz]
Vidím, Mazda je v sedanu ošklivá. A? Kupcům se třeba líbí, nemají potřebu dělat ramena na sousedy v autě za tři sta.
Tady bych Ti doporučil knížku St. Exupéryho Malý Princ. Možná si z ní odneseš jeden citát..."To, co je nejdůležitější, je očím neviditelné."
Jím posilněn se podívej na řešení zadního víka Jetty...a třeba té Mazdy.
Heleme se, déja vu.
Soccer moms budou Jettou nepochybně esteticky velmi uspokojené, těm nečalouněné plechy, nezakryté konzoly a torzka vzadu vadit nebude. Pak ano, Jetta je jistě dobrá volba.
Ano Jetta je dobrá volba. Auto vypadá, to je základní, esenciální výchozí bod, aby člověk mohl vůbec o pořízení vozu uvažovat. Jakmile (z dané třídy) vyřadíš vizuálně nepřijatelné, pak teprve jdeš dále - kabina, vůz ti musí sednotu takříkajíc "do ruky", pak je motorizace, jízda, ovládání, výhled... Jakmile však vůz nemá na to, zaujmout designem, je to předem prohraný boj.
Nechápej to špatně, mě se Jetta opravdu líbí...stejně tak se mi musí líbit i můj současný kočár, co se mi nelíbí do garáže nesmí.
Jenže potom, co si ji člověk důkladně proleze zjistí, že je to lowend na úrovni Cruze nebo Fluence. Nedodělky, laciné zpracování, úspora kde se dá.
Jetta jen těží z faktu, že je koncern schopen poskytnout zajímavou techniku i zcela nezajímavým autům...Octavia vychází ze stejné myšlenky, přesto je výsledný produkt mnohem lepší. A rozdílné řešení přístupu do kufru není pro tohle auto žádnou omluvenkou. Pokud se Okta posune výš, pak je vše OK.
Ale z hlediska tvarů (až na přední lampy) je Jetta někde jinde. To by nezpochybnil ani ten poslední jouda. Jde o to, že podvozek přestane zničehonic odskakovat a plastový výplně ve dveřích za který by se Maruti nemuselo stydět jsou najednou sehr gut. Tohle auto je prostě vyvinutý jako levný, proto i rušení výkonnějších motorizací.
Ani bych se nedivil, kdyby ho Rapid se stejným motorem a výbavou cenově dohnal.
Přesto za mě...základ s 1,2 a něčím drobným navíc za lehce přes 300 je super.
Souhlas, s tím není problém. Já jen nahoře chtěl demonstrovat tu nesmírnou vesmírnou :-) designovou úroveň Jetty v konfrontaci s mazdou. To je opravdu rozdíl silničního vesmíru :-)
Tak jsem si byl před chvílí spravit chuť a konečně se projel posledním co mě od BMW3 chybělo...328i.
Vážně příjemný a subjektivně až na zvuk o ne moc horší než 335i.
Něco nového? Nebo stále stejné GTI blitky ve stylu, vy to nevidíte, vy to nechápete? >:D Vždyť my to chápeme, my to vidíme a my to chápeme a my to vidíme dobře. To vy to vidíte špatně. Vždyť je to nad slunce jasnější. Každý kdo má všech pět pohromadě ... pochopte to konečně .... >:D Bože, bože, bylo by to zábavné, kdyby to nebylo tak nemocné a chorobné. >:D >:D >:D
A já tě ještě, ty šmudlo, vidím někde před Bruselem v Rapidu v tažení proti establišmentu... >:D Musím tě jemně opravit, ty ve vztahu k autům nechápeš nic a dokonale to tu roky předvádíš. Ale jinak piš, je tu s tebou zábava, tihle prosťáčkové, to je můj mlýn. A... pozdravuj bruselskej establišment >:-[]
Na FF III mi vadí jen provedení světel HB, jinak na rozdíl od většiny nemám problém. Jen uvnitř to nutně chce Sony aparaturu. Ne kvůli zvuku, ale vzhledu.
Jaká trefa?
Teď jsi zrovna moc na konkurenty hodný nebyl (ostatně to ani moc nešlo, že...) >:D
Hlavní rozdíl Jetta vs svět je v tom, že Jetta v základu a v holobytu bude pořád vypadat na cenu 600+ tisíc, kdežto Fluence, Mazda3 a ostatní kamarádi budou i v plné palbě vypadat jako lowend za tři kila.
Problémem Jetty je příď, stejně jako Passatu. Je tam málo invence a hodně prvoplánovitých linií a snahy o nízké náklady. A jde to vidět na první pohled. Prostě tam, kde Golf nebo Scirocco i při v podstatě jednotuchých tvarech nevypadají levně, tam Jetta vypadá tak, že se šetřilo, kde se dalo.
len blbec nakupuje auta podla fotiek gti ;) tak sup do fordu, pekne sa tym ffiii v sedane a s ecoboostom povoz, hlavne mu daj poriadne za usi, by si videl ako ma auto jazdit a velmi rychlo zabudnes o nejakej jette...
My zde nepíšeme o tom, kdo kde bol, ty píšeš, že bych měl dát Fordu pořádně za uši, a já se ti za tohle doporučení usmívám. Proč bych to měl dělat, já za uši nedávám žádnému autu, které řídím, umím jezdit a jedím na svém mnoha set tisícovém standardu. O ten a o žádný jiný mi jde, když hodnotím auto.
no tak vezmi ten svoj mnoha set tisicovy standard na vylet to predajne fordu, tam si sadni do focusu, pojazdi s nim, nech vies o com focus je. vtedy to nebude o tom kto kde bol, ale o tom kto v com jazdil a vie o com hovori. pretoze o fotkach to sa mozme rozpravat aj tri dni, ale ako to jazdi sa nedozvieme...
Velmi mě těší důvěra, kterou u tebe požívám. No, nejsem schopen projet všechna auta na světě, o nichž bys snad chtěl můj zprostředkovaný pohled. Pracovně vezmi zavděk horním testem, ořež jízdní textové extrémy, a tam, kde se bude psát o běžné jízdě běžného šoféra (tedy dejme tomu tebe..., kéž by, viď) tak tam jsou pro tebe ty rozhodné pasáže.
P.S. Jenom jestli ty nejsi klasický diskusní kýčař a své auto nepovažuješ za nejlepší letadlo vesmíru...
prirodzene, malo kto z nas, kto sa nezivi motoristickou novinarcinou ma cas, chut ci moznost vyskusat vsetko co jazdi po nasich ulichach. ja si za svojim v pripade focus vs jetta (golf) stojim, pretoze obe auta poznam doverne. predpokladam teda, ze ak sa zosiroka rozpisujes na tuto temu, vies o com pises. pokial hodnotis iba na zaklade fotiek a recenzie, co predpokladam ze tak bohuzial je, sam sa odsuvas do pozicie diskusniho kycare. :-) ale to ti snad nemusim vysvetlovat.
Samozřejmě, že vím o čem píši, dokonce mnohem více, než ty, neboť jestli jsi schopen estetiku přístrojové desky Focusu vynášet nad estetiku Jetty, pak tomu se snad ani nedá říkat kýčařina, to je estetická... vražda >:D;-)
prostě das Auto. Pro obyčejného člověka, který se chce přemístit z bodu A do bodu B - nic víc, žádné emoce, žádné nadšení ve stylu - kdy už zase budu moci sednout do své "káry" a provětrám ty koníky pod kapotou, manželko, nepotřebuješ něco dojet koupit, rád ti pro to zajedu svým miláčkem. Tohle v Jettě nenajdeš.
Samozrejme, a nie zlé. ;-)
Samozrejme, Toyoty sú mi svojim charakterom bližšie.
Ale aj Renault mám radšej ako VW. Podobne Citroen a Peugeot. Uprednostnil by som aj vozidlo zn. KIA alebo Hyundai. A možno aj Suzuki, Nissan alebo Mazda. Čo ty vieš? >:D
Je to asi jako charakter VW. Já beru a neodpírám mnoho předností a výborných vlastností aut koncernu, což nemůžeš popřít, ale jakmile začnu číst, že výtvory jak Jetta, Touran ( 8-s:'-( ) jsou krásné, tak mám pocit, že naše republika dělá málo v boji proti drogám.
Zde pozor, například TOURAN je asi tak o deset pater designově výše, než scénic, to snad uznáš. Tedy, pokud na věc nenahlížíme optikou světlemodré kuchyňské kredence...
[odkaz] [odkaz] :-)
A Jetta je v rámci třídy doslova designový skvost - [odkaz] Srovnej si to například s (větší) Lagunou - [odkaz] :-) Kredenciodní designová škola. Šarm a styl? O tom už ve Francii ví pouze něco u Peugeotu...
Tohle je přesně důkaz tvého vnímání designu. Zeptej se někde, kde tomu rozumí, na mně dávat nemusíš. Každý, kdo dělá do designu ti řekne, že tvary Touranu jsou jedinečné a příkladné, v kostce právě špičkově namixovaná účelnost s vypilovanou krásou. Scénic je oproti Touranu autíčko z mateřské školky. Tohle buďto vidíš, nebo požádej někoho od designu, on tě to vidět naučí.
Ale (bez osobních narážek) jsou lidé, kteří přirozeně inklinují například k... Pandě, ta boubelatost je přitahuje. No a pak jsou lidé, lépe řečeno muži, chlapi, chceš-li eurobejci, co by holt nesneli auto, které vypadá jak babiččina buchta... Samozřejmě záleží, jakej jsi uvnitř týpek. Tohle poznáš například, když si vedle sebe postavíš dva designové protipóly - například F500 a MINI. Tam hledej svůj kořen náklonnosti například ke... scenicovi.
A potom sa divíme, kam speje celá naša slávna Európska únia. Bodaj by nie, keď plno ľudí mudruje o veciach, ktorým prd rozumie, a ešte si o sebe myslia, že majú prehľad a nadhľad na úrovni skutočných odborníkov.
Kdyby nový Brouk minulé generace byl tak podařený jako nová pětistovka, tak by si mohli u VW gratulovat. Bohužel ten kýč se právě koná v případě onoho brouka. 8-s
Tak to ale je, já nic nepotřebuji hrát. Není nutno se rozepisovat - TOURAN je auto pro chlapa a scénik je hračka. Nepopírám, že jsou mezi námi i lidé mužského pohlaví, kteří se lekají i žaštěkání čivavy >:D No, ti také musí mít možnost v něčem jezdit. A paok jsou zde ti příznační eurodrzci, kteří tedy v kompaktních MPV jezdí TOURAN. Avšak tvrďáka ve scénikovi?... >:-[] nenech se vysmát.
Ty jsi Klaudius? >:D
Jasně, osobně bych superlativy taky šetřil, ale co se týká vyvážení designu, tak tam VW jednoznačně válcuje komplet konkurenci.
Charakter?
Ve vztahu v VW každý píše o šedi a nudě, přitom pro mně jsou suverénně nejnudnějšími auty právě Toyoty.
Krásná auta vypadají jinak - například teď mi přijelo před barák asi 12 A-R 147.
Opravdu krásná a charakterní auta :yes:
Prečo s tým máš problém? Napísal to rovnako dobre ako ja.
A ak to chceš konkrétne...
V rodine máme len jednu Toyotu - je to Yaris, a je všetko, len nie nudná. Corolla je pohodové auto, ktoré sa na nič nehrá. Áno, VW je nuda a šeď, ale najmä preto, že v novej generácii málokedy ponúkne aj nový dizajn, obvykle je to len odvar z toho predchádzajúceho. Rozhodne je dizajn Corolly živší, zaujímavejší a menej konzervatívny ako je dizajn Jetty, a páči sa mi viac. Rovnako by som Avensis uprednostnil pred Passatom. Toyota nie je nudná, len nenápadná. Ale používa bohatší a modernejší dizajnový jazyk ako Volkswagen. ;-)
Mně na nových modelech Volkswagenu vadí ta zbytečná a prvoplánová "modernost" za každou cenu. Nicméně naštěstí si v tom negativním designovém trendu udržuje ještě jistou uměřenost, která zdůrazňuje solidnost jeho výrobků v porovnání s cirkusovými cingrlátky asijských výrobců.
Základní esencí krásy je vyváženost, harmonie. To, že někdo udělá auto "jinak" neznamená, že je vyvážené. Pod vyvážením hledej především proporcionalitu. Například se vždycky usmívám, když jedu za mégane kombi a spatřím to miniaturní zadní okénko a nesmyslně do stran vytažená zadní světla. To je například zřetelný důkaz absence vyváženosti.
Aktuálně jde například o profil Jetty. Ten je v podstatě referenční, tedy je dokonale vyvážená plocha skel k plechům, výška spodní hrany bočních oken, vyklenutí střevhy... to jsou všechno optické kotvy, které ti dohromady dají ten harmonický celek. Podívej se na profil mégane coupé, to je karikatura...
Opakovane si pletieš pojmy - harmónia a vyváženosť sú dva rozdielne pojmy. Najprv sa presvedč, na čo vlastne reagujem, potom oponuj. Každým riadkom ma presviedčaš, že dizajnu nerozumieš.
99% lidí se Megane kombi líbí a považují ho ta jeden z nejpodařenějších kombíků na trhu, naopak Golfa kombi dobrých 70% považuje za nepěkný. To vyvážení Grantouru je perfektní, jen tam není to správné logo, tedy pro tebe.
Víš jak, to jsou tvé hlediska. Aniž bych tě chtěl urazit, tak jsou naprosto k ničemu, bez hodnoty a nesměrodatná ;-) Je to asi takové, jako kdyby tady wolff jásal na designem Brava ;-) Nic více... (neber to zle, ale tak to je ;-) )
Ještě k té vyváženosti designu. Moc tomu evidentně nerozumíš. Hlavně pokud se tady rozplýváš nad desginem naprosto disproporciální Fabie II a pak přednášíš o vyváženosti. ;-) Inu opět se tady potvrzuje předešlý odstavec.
Všechno špatně. Nejde vůbec o logo, jde jen a výhradně o design, o krásu o proporce o harmonii. Přečti si nyní tohle. Vypadá to, jako bych to četl před tím, než jsem napsal horní příspěvky, no věř, že jsem ten článek právě dočetl. Jsem velmi potěšen pohledem mistra
Kabana - [odkaz]
Jetta a dřív Bora se mi vždycky moc líbily. Ale při pohledu na cenu jsem holt nikdy nepochopil smysl tohohle auta... USA trh neznám, ale tam asi dle prodejů smysl má.
U nás bych s ní sice jezdil rád, ale nikdy bych si ji za avizované ceny nekoupil, tak nevím :-|
Jetta je designově opravdu povedeny vuz a ve sve třidě sedanu jednoznačně nejhezči pokoukani ale jinak je to celkem "oškubany" Golf. Takže recenze je docela mimo.
Tak nám tu diskusní gallardi zase předvedli popravu v přímém přenosu, jeden co tutlá focuse ve stodole se tu srdnatě bije za své desetileté úspory, pro druhého je dokonce Jetta designově někde v úrovni Logana, zpředu si prý tahle dvě auta plete. Korunu všem pak dodává lidová umělecká tvořivost, takříkajíc garážové skoroumělecké řezbářství, podle jehož ústředních tezí patří scenic do arzenálu designových skvostů. Tohle už snad není ani diskuse, to jsou doslovná sebemrskačská jatka.
A zase ta stejná hra. Víš GTI, ti moudřejší už na tohle téma s tebou nediskutují, třeba já. Jdeš na to chytře. Vzhledem k znalostem dokážeš fundovaně diskutovat jen o designu, kde jak sám dobře víš, není přesně určená kvalita, takže s trochu tvého umu můžeš prosazovat cokoliv za pravdu, tedy samozřejmě jen tvou vlastní pravdu.
A to už je trochu ohraný song, navíc postavený na jedné špatné premise, že design se nedá hodnotit, on se dá, proto si obhájím svůj názor, ačkoliv mu sám nevěřím. ;-)
Prohrál ses tu ztotožněním logana s Jettou. Právě tohle dokonale odrazilo tvůj estický svět. Já tohle chápu, ty to takhle vnímáš. Skutečnost, že je pro tebe třeba ten scenic opticky přitažlivější než TOURAN jen tvůj předmětný vkus potvrzuje. To není o pravdách, tvých, mých či o pravdách kolegů, to je o obecném estetickém vnímání, cítění. To rozpětí je opravdu tak široké, jak jen může být. Rozhlédni se kolem sebe, všude vidíš tu "privátní" estetiku - taška do práce, boty, hodinky, to vše odráží vkus daného nositele. Též samozřejmě s tím koresponduje pohled na karoserie aut.
Ty se tu dostáváš na velmi plochou magistrátní platformu - není horší a lepší design, vždyť každý si přece kupujeme jen auta, která se nám líbí. Rezignuješ na hledání designových kořenů, inspirací, konsekvencí, glajchšaltuješ "pomagistrátorsky" diskusi.
Já v podstatě tvou náklonnost k tvarům logana a scénika chápu, toleruji jí, avšak současně vím, jak kvalitní (myslím esteticky) tento pohled je. Možná těžím z (nezasloužené) výhody, že se na svět již dívám delší dobu a měl jsem čas toho více v sobě tavit.
Konečně, mýlíš se v tom, že se snažím "jít" na diskuse nějak chytře či vychytrale. Je to pro mne poměrně nenáročná činnost, dovozuji že stejně nenáročná jako pro kohokoliv zde jiného kolegu. Pravdou ovšem je, že zde mám opravdu výjimečnou možnost vést diskuse i s kolegy, kteří toho příslovečného drátěného Švejka na zdi připodobnují zcela navážno a přesvědčeně k vrcholnému období evropské meziválečné moderny. A tedy toto je mlýn na mé některé příspěvky, nikoliv chladný vypočítavý a formální kalkul.
Jen jemnou úpravu, nikde tu netvrdím, že design se nedá hodnotit, naopak, jestli právě něco, pak je to design zde k hodnocení, neboť o jízdních vlastnostech tu něco ví tak čtyři pět našich kolegů, ostatní sjíždí leda prsty po plakátu či naivně adorují než svojí vlastní garáž, což je diskusně v podstatě prašť jako uhoď... :-)
Jenomze design v jakemkoliv pojeti neni nic exaktniho...neni to matika, neni to konstanta, neskalda se z obecnych zakonu. Design je o hledani idealu (vlocka, kapka) propojeni funkcnosti a estetiky. Funkcnost merit muzes - soucinitel odporu vzduchu, spotreba, vykon, nove materialy ... jak chces merit estetiku? A kdyz ano - jake jsou parametry? Proc je vnimani jine v USA v Japonsku? Ty se schovavas za tuny kudrlinek ve forme vet, ale je to cele plytke, protoze jen obchazis to - na co odpoved nemas.
1. odstavec - pořád stejná hra, kdy jen těžíš z toho, že jediné místo, kde se odvážíš jít do při o autech je desing, protože jinde nemůžeš své dojmy považovat za pravdu a obhajovat se, což je tvá práce
2. odstavec - stejná reakce jako na první
3. odstavec - sto let se slepý člověk může na něco dívat a stejně nic neuvidí
4. odstavec - nepochopil jsi.
5. odstavec - design se hodnotit dá, ale můžeš hodnoti dotaženost či provedení projektu, ne projekt jako celek jen proto, že je pod jiným znáčkem, než ty obhajuješ, aneb tvá adorace disproporce Fabie či Foxe.
Nehledám v sobě odvahu jít do pří, bože >:D Já diskutuji přesně tak, jako ty. A pro mne je názor, že Logan a Jetta jsou takřka nerozenatelné a liší se jen cenou opravdu principiálně vadný až chorý. Celé tvé zdejší pohledy, ty odsudky dokonalosti v podobe TOURANu a vynášení do nebes toho scénického kýče mi jen přehledně dokládá, kde se nachází tvá estetika. Tohle jsem ti již ale vysvětlil. Ty jsi týpek na scéniky a podobné kredence. Nic proti, jen ti v těchto souvislostech doporučuji se poradit s někým od designu, jemuž důvěřuješ. Otevře ti voči. I když podle mého názoru u toho scénika a spol už zůstaneš vkusově celý život.
Lžeš. Já nikde do nebe Scénica nevynáším, dokonce jsem tady pokud vím ani o Scénicovi nepsal, ani jedinkrát. Jen píšu, že Touran je designově krabice bez špetky nápadu, smyslu pro design a stylu.
A vyjadřuj se slušně, autorovi designu Scénicu ty nešaháš ve svém oboru ani po kotníky.
Kredenc je skříň, jako skříň vypadá Touran, nic více.
Ale chápu. že při tvé aroganci nejsi schopen vidět tu podobnost. No, čekal jsem od tebe trochu více. 8-s
Namám averzi vůči žádnému vozu, jen při pohledu na některé vozy odhalím více designérských nedotažeností než u jiných. Octavia je sice na sklonku svého generačního cyklu, ale přesto tu jistě budeš osamocen v názoru, že mégane je povedenější kombi než Octavia.
Nejsi opilý? Onikáš si, píšeš nějak zmateně... dnes ti to zde nějak teče mezi prsty...
ked sem tahas octaviu, tak je nutne dodat, ze OII vyzerala lepsie ako megane grandtour pred fl. Po fl je to nieco divne, to sa tyka oboch karosarskych verzii OII
Odkiaľ berieš odvahu poúčať niekoho o designe, o harmónii a vyváženosti, keď za súčastnú Fabiu považuješ za najvydarenejší designový počin v mainstreaime. 8-s A to tu boli z tvojej strany pri jej predstavení ódy a predpovede na to, že tento koncept(úzka a vysoká karoséria -absolútne disproporčná) bude príkladom pre ostatné automobilky. Príkladom ktorý budú všetci nasledovať a napodobovať. Nakoniec to dopadlo presne tak, ako všetky tvoje predpovede(napr. výbuch storočia >:-[] ) a tento model nenapodobuje nikto. Vzhľadom na svoj deklarovaný vek, už by si mal mať trochu rozumu a takéto diskusné "skvosty" by si si mohol odpustiť.
PS: Keď pôjdeš nabudúce okolo predajne VW, tak si tú Jettu vyskúšaj. To Mexiko je proste úžasné... >:D
Já pro svá tvrzení nepotřebuji odvahu, stačí mi vkus a vědomí stylu. Musím tě ovšem jemně poupravit i v tom, jak nazírám na Fabii II. To je nikoliv nejvydařenější počin, nýbrž nejprogresivnější počin. A právě v tom spatřuj jemnou, avšak podstatnou nuanci. Fabia je dodnes v širším konkurenčním pohledu mistrovským třídním dílem, porovnej si to například s Puntem... Fabia vypadá ještě i dnes jako když vyjela z automobilky teprve včera. Je to odraz špičkové práce designerů.
To jak je Jetta dobrá či špatná se nejen ty, nýbrž každý dočte nahoře.
Áno máš pravdu, každý sa dočíta. Presne tak ako sa každý dočítal, že Avensis je lepší ako Passat. >:D Mám ti pripomenúť tvoje reakcie na ten test?
To že ty Fabiu považuješ za najvydarenejší počin, ešte neznamená že to tak aj reálne je. Je to len ďalší dôkaz toho, že nemáš vkus. Ani pri autách, ani pri filmoch... Máš na to samozrejme právo, len sa nesnaž prosím ťa tu o tom niekoho poúčať. >:D
Myslíš ten test o utajené čtyřkollce, jak byly testovány kombíky bez toho, aby ses dozvěděl něco o poměrech právě v zavazadlovém prostoru? No... ty jsi zde nezaregistroval od toho památečního testu výraznou změnu k lepšímu? Já ano.
Objektivita. To je sice pro tebou ceněné značky zapovězené téma, ale na testech je právě na objektivtu kladen důraz. No jen si přečti nahoře Jettu, to tě poučí.
Lepší bude, když si zajdeš do showroomu, kde tě už dobře znají pod přezdíkou "pán slintač" a autem se povozíš a hlavně si ho pořádně prohlídneš, pak ale nic nepiš, stejně by to byla jen manipulace.
ale no tak GTI :-) nejak s vwekom maknes :-) kedysi by si nam to tu osolil textami o baby apostolovi a teraz jedine na co sa zmozes su osobne invwektivy? prestali ti za flame pod clankami vag-u platit alebo ta opustila muza? nesmut, kazdy ma obcas tu svwoju krizu. ;)
Promni si voči, pak si přečti ten nekonečnej kýč, kterého se tu dopouštíš - "Moje auto je letadlo, všechno kolem pak brak." 8-s Nabádáš tu dokjonce k tomu, aby lidi dávali zcela konvenčním sedanům pořádně za krk >:D Asi sis to tu právě popletl se s filmem rychle a zběsile ;-)
Jsem tu stále stejný, to jen ty jsi tu více, tu méně vztahovačný, a to podle toho, zda se texty blíží či vzdalují od tvé garáže. Pro mne je ovšem tento diskusní postoj opravdu velmi obtížně přijatelný. Pravdu totiž aktuálně nenajdeš na nějakém nesmyslném limitu těchto klasicky střižených kompaktů, nýbrž zde - [odkaz] [odkaz] Všechno ostatní jsou nepotřebná slova, nepotřebné věty :-);-)
Oceňuji, že se tu po dvaceti čtyřech hoodinách konečně pokoušíš hledat objektivitu. Popravdě se mi ani moc nechce zrovna nyní a zrovna tuhle parketu rozebírat, neb co se týká kabiny (jinak jízdně jistě výborného focuse) tam je to opravdu v aktuální modelové generaci na ručník do ringu. Ty jsi snad jediný, který by tu vynášel nad architekturu kabiny Jetty styl á la focus.
Mimochodem, to ty ten "plejstešn" nevidíš, nevnímáš? Na to přece stačí jeden pohled, jedno statické usednutí a okamžitě registruji tu jednoznačnost stylu Volkswagenů. Uměl bych pochopit proč dá někdo přednost focusu, dvojce segmentu z důvodů jízdních vlastností, ovšem konfrontovat tu kabinu, to je vlastně (esteticky) vyloučené ze samé podstaty krásy, elementárního kabinového stylu, a to napříč všemi garážovými žánry, no prostě je to něco absolutně... vyloučeného :-)
GTI ja vnimam to co je v tej kabine dolezite - vyborny volant, vyborna pozicia za volantom a sedacky, poloha pedalov atd. to ze focus nie je podla tvojho gusta? no a? :-) vkus mozeme mat predsa kazdy iny a mame na to plne pravo. nikoho nebudem presviedcat o tom, ze interier focusu je krajsi, stylovejsi atd - to je hovadina GTI, z toho by si mal uz konecne vyrast. bojuj na poli ergonomie, spracovania, materialov - to su argumenty hmatatelne, nieco co mozes dokazat. ale vkus? neblazni.
Samozřejmě, jedna hodnotitelná rovina je v kabině pocit za volantem, jsou auta, kde nikdy nenalazneš sedací optimum atp. No ve vztahu k tomu stylu, ke vkusu, právě focus poslední generace je tak nějak (i diskusně) samozřejmě velmi výjimečně vnímán v kabině. Píšme tu možná o tom rozsáhle proto, že ty jsi snad jediný, kterého ta kabina i esteticky (nemyslím uživatelsky) naplňuje.
A ruku na srdce - opravdu ti současná přístrojová deska F3 naplňuje vedle ergonomických pořadavků též požadavky estetické?
no vidis, od tej otazky sme mali zacat. nie, nesplnuje ich uplne, ale splnuje ich podstatne viac ako interier jetty. lenze moje esteticke poziadavky v danej triede prakticky nesplnuje ziadne auto. v premiovej nizsej strednej by to uz bola ina rec - na pomyslnom vrchole by urcite stali tieto dva interiery [odkaz] a hlavne [odkaz]
Možná by bylo dobré krom zlatého ventilku zahájit i konkurenční anketu, která by byla jakousi sbírkou perel, v automobilové terminologii "kuliček do ložisek" omílajícího se pantu, které se z nějakých nejasných důvodů nedostaly do ventilku..
Právě dnes jsme zde v diskuzi jednoho z těch umělců, kteří dokáží uválet z prdu kuličku:
Nemusíš, jsou tam letos exemplární kousky, které těhravě přestřelí >:D Pravdou ovšem je, že na své vzdělání a i předpokládaný rozhled je tvrzení o totožnosti designu Logana a Jetty tématem z chorobopisů... ;-)
Říkám ti, že jsi to srovnání nepochopil, ale ty to dobře víš, jen tu zase hraješ tu hru, i když dobře víš, že mně nedostaneš, na to to tady mám už nějak moc "v paži" ;-)
Nepleť si to zde s bojovou hrou, asi ti něco uniklo, tys nahoře opravdu napsal že snad dokonce zepředu jsou ty dvě auta k nerozeznání. Honíš tu sám sebe. A dnes tedy bolestně těžce...
Tak jsem se spletl, ne, nepochopil jsi to špatně, ty dokonce neumíš číst! Při tvém věku a vzdělání to je hodně smutné. Citace: "Mě Jetta příjde svými příliš jednoduchými tvary a liniemi spíše než hodnotně - levně, takový Logan II"
"Tchýně" je učitelkou prvního stupně, možná by ti pár hodin doučování dopřála, co říkáš?
Cituji (tebe): "Jediný rozdíl je v tom, že jedno auto stojí 220t a druhé 660t, jinak je to stejný koncept se stejnými liniemi." Popros "tchýni" ty, evidentně sis dobře vybral povolání matky své dívky... doučování potřebujdeš jako to drbání.
Ještě je tu jedna tvoje úvahově designová parádička, cituji (porovnáváš přídě Logana a Jetty): "A teď se zkus podívat zepředu a najdi 5 rozdílů"
Já už ti to vysvětloval, ale ty tomu bohužel nerozumíš.
Ale zkusím to znovu. Představ si, jak se vyvíjel Logan. Cílem bylo vytvořit jednoduché auto za nízkou cenu a to obléci do přijatelného kabátu. Udělaly se první skicy, přišel někdo, kdo řídil náklady a začal škrtat a ze skic se vyrojil Logan takový, jak známe. Čistě levné tvary. A na těch skicách ten Logan byl principiélně v linkách velmi podobný tady Jettě, jenže ta Jetta nedostala za úkol stát tak málo jako Logan, ale pořád méně než Golf nebo Passat, proto vypadá tak jak vypadá... a pro mne je tento projekt prostě málo. A stejně tak špatně bude vypadat Rapid, což tu tvrdím od počátku. Tady předmětný kousek v testu stojí na 17" kolech (ke kterým vůbec nemá dostatečně dimenzovaný podvozek, prostě je tuhý jak prkno a vzadu bouchá, kdyby takový byl Golf, tak nevyhraje žádný test a drtí ho Bravo) a v ceně Passatu, ale v základu za 330t vypadá levně, osekaněji než tohle.
Ale to je asi jedno, pořád je to ta tvá hra a jí ti na ní úplně zbytečně skočil ;-)
Pokud jsi tu někomu na něco skočil, pak jen sám sobě na svá neuvážená tvrzerní o designové provázanosti logana a Jetty. Tyhle nynější vykrůcačky jsou dojemné, nic to však nemění na věci, žes to tu všechno špatně rozehrál. Tohle ovšem je dáno už charakterem tvého nástupu na tuto diskusi.
Jetta a Logan v tebou umanutě naznačovaných souvislostech společného nemají nic. To je jako bys přirovnával k loganovi jedničku bavoráka argumentem, že je to bavoráckej základ ve velikostních třídách.
Skutečnost uměřené výbavy Jetty je samozřejmě projekt Volkswagenu, nikoliv tvoje revoluční odhalení :-)
Co se týká tvého hodnoceni Rapida, to jen bolestně dokomentuje tvé hodnotitelské tápání. Připadáš mi v poslední době nějaký rozháraný. Tak ti píši, že pokud ses nechal bezhlavě inspirovat některými diskutéry, pro které je Rapid nepřijatelný z toho důvodu, že nekonkuruje trojkovému bavorákovi, je na tomto přístupu všechno, ale úplně všechno špatně.
Je to marný, nechceš chápat, nebudeš. Trochu je škoda, že se od svého fanouškovství nedokážeš diskuzně oprostit tak, jak to dokážeš jinde. Ale co už..., to už by nebyla ta komédie. ;-)
Staci jedina veta a je jasne, ze nejde o test, nez opat iba chvalospev na jednu znacku, kde treba vyniest priemerny plechac do automobiloveho neba.
"Interiér i přes značené množství sdílených částí vypadá lépe než ten v Golfu."
"...palubní deska tvoří kolem řidiče jednotný celek, který navozuje příjemnou atmosféru. "
Po tomto uz je nezmysel brat vazne kazde dalsie slovo.
Netreba stravit ani hodiny v tych autach a priamo v predajni je jasne, ze Golf {edicia Rabbit, proti Jetta comfortline} vyzera v interieri celkovo lepsie - dojem z kvality, atmosfera, materialy atd...
Na priame opytanie sa predajcu, ci nejde iba o mylku; sam odpoveda, ze zial je to tak. Jetta je Mexiko, Golf je mejd in nemec.