Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Test zimních aditiv do nafty: Dva výrobky totálně propadly

Problematika studeného startu je u moderních dieselů s přímým vstřikováním a výkonným žhavením zvládnuta bezvadně. Pokud však nafta přestane téct, ani moderní technika nepomůže.
Zpět na článek
9. 12. 2013 09:51
9. 12. 2013 15:45
9. 12. 2013 13:12
9. 12. 2013 13:21
9. 12. 2013 14:16
9. 12. 2013 14:44
9. 12. 2013 15:20
9. 12. 2013 18:47
9. 12. 2013 22:59
9. 12. 2013 15:11
9. 12. 2013 19:39
10. 12. 2013 11:10
16. 6. 2015 10:23
9. 12. 2013 09:51
aditiva
za posledne roky som si s mrznutim nafty a usadzanim palivoveho uzil svoje
ked som nakoniec zistil, ze v mojej rav4 2007 nie je vyhrievanie palivoveho filtra, tak mi prislo trosku tazko, vraj predchadzajuca generacia to mala
proste toto od toyoty je dost velke minus, spoliehat sa len a len na kvalitu nafty
a neda sa to ani dokupit
najhorsie je, ze ani pridavne kurenie tomuto nepomoze (muselo by mat vyhrievanie palivoveho filtra od obehu vody)
uz som bol rozhodnuty extra filter zvonku zohrievat (tie zohrievacie vankusiky na ruky/chrbat/... co sa v horucej vode nanovo roztapaju)
ale potom som sa na to vykaslal a kupil benzinak
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Cuba66
9. 12. 2013 15:45
Re: aditiva
No já jsem na Aurisu řešil zimní "nestartování" taky. Nakonec jsem koupil tohle: [odkaz] abych posléze zjistil, že za vším byl SCV ventil špatné konstrukce. Nicméně, ten ohřev nafty mám namontovaný a jsem v klidu.
Ten ohřev nafty vypadá podivně, hlavně jeho termostat, ale funguje už druhou zimu spolehlivě.

P.S. Jen na okraj - to, že nemáš kabely k filtru, ještě neznamená, že není nějakým způsobem vyhřívaný. U Aurise je to řešeno tak, že v hlavě filtru je bimetal, který při nízkých teplotách část nafty ze zpátečky (ohřáté stlačením v čerpadle) pouští znovu do filtru. Jo a to jsem se dozvěděl až v servisním manuálu Denso. Řekl bych, že v rámci snižování nákladů to má takhle kde kdo. Ale platí, že nejdřív musíš aspoň trochu nastartovat :-)
A VIF používám, ale spíš na mazání čerpadla, klidně v zimě dolejvám i letní VIF, když mám zbytek :-)
Avatar - KANKUNEN
9. 12. 2013 10:11
Čemu už věřit
značková nafta je horší než ve statku, srágory jsou taky podvod, a neznačková plná syntetika bude mazat líp než Castrol, protože si to nedovolí tak šidit.
Rozbalit vlákno
12
9. 12. 2013 10:41
Re: Čemu už věřit
No ten Castrol me zklamal, snad funguje lip aspon mimo zimu, kdy jsem ho zacal pouzivat, na zimu mam VIFko. A do benzinu taky davam VIF.
9. 12. 2013 12:41
Re: Čemu už věřit
ake mas skusenosti s VIF v benzine? silne nad nim uvazujem, myslis za ma nejaky zmyslel pre atmosferu 1,6?
Avatar - Katikakus
9. 12. 2013 13:16
Re: Čemu už věřit
Záleží co od něj čekáš. Pokud dramatické zvýšení výkonu, tak na to zapomeň. Pokud ti jde o to, pečovat o motor, zabránit zanášení, tak jsi na dobré adrese. Sám používám VIF do obou aut - 1.4 a 1.6 obe atmo benzín.
9. 12. 2013 22:54
Re: Čemu už věřit
Nevim, davam ho tam od pocatku, takze jestli je to lepsi nebo ne ti nepovim :-)
Ale ten dobry pocit, co z toho mam >:D
Avatar - WinDiesel
9. 12. 2013 10:42
Re: Čemu už věřit
S obojím tvrzením bych si dovolil nesouhlasit. Věř mi, že na naftu ze statku a na neznačkový olej bys daleko nedojel ............. ale klidně to zkus.
Tady v tomto případě je to prostě jen výsledek dvou věcí:
1 - snah vyrábět chemii místo aditiv (tyto společnosti/značky rozumí chemii ale nerozumí tomu co potřebují moderní diesely)
2 - šikovného marketingu výrobce adtiv VIF, který je dlouhodobě velmi zadobře s panem Vaculíkem. I proto (ale ne pouze proto) vycházejí některá aditiva hůře a některá lépe.
9. 12. 2013 10:54
Re: Čemu už věřit
Ono to bude i tim, jaka aditiva se pridavaji do prodavane (testovane) nafty, pokud jsou podobne jako to VIFko, tak by melo byt s nema nejvic kompatibilni.
Avatar - KANKUNEN
9. 12. 2013 11:47
Re: Čemu už věřit
Marketing velkých společností nedělá výrobek lepším. Motor nemá oči, aby si přečetl Castrol a cenu. Myslím, že po světě jezdí plno TDI PD s olejem za 150. Kromě toho marže na olejích jsou obrovské, že hodnota toho oleje 100 korun a prodává se za 800.
Avatar - Ozzman
9. 12. 2013 12:21
Re: Čemu už věřit
Nafta ze statku, nebo ze značkové čerpačky je kolikrát uplně stejná... záleží vždy na konkrétní stanici.... stejně to všechno vozej stejný cisterny a každej už si to "řízne" jak potřebuje... ať už je to Shell, OMV, nebo noname čerpačka na vesnici...
Avatar - vabis
9. 12. 2013 12:25
Re: Čemu už věřit
WinDiesel ad2) a v čem si pls Marťa s VIFkama lezou do zadku? Zrovna Martina bych z nekalých praktik nepodezříval. Naopak, je to člověk, který když našel technický argument, tak se jako jeden z velmi mála nebál jít proti davu. Navíc třeba chladící kapalina VIFky u něj nedávno v testu zrovna neexcelovala.A řekl bych, že tomu rozumí víc, než my tady všichni dohromady.
9. 12. 2013 15:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 12. 2013 23:46
Re: Čemu už věřit
Ja nacepoval naftu z tesca do tdi PD jen jednou. Dal jsem plnou nadrz a byl jsem rad, ze jsem neznicil motor. Kuckalo to pri kazdym pridani plynu. Jak byla pulka nadrze pryc, dolil jsem naftu z Benziny a hned to zmizelo.
Avatar - gld
10. 12. 2013 12:59
Re: Čemu už věřit
Lebo benzina a tesco nie sú zásobované tou istou naftou z tej istej rafinérie :-|

Dôležité je čapovať zo stojanu, ktorý má dostatočný "obeh"- teda stanice pri hlavných ťahoch a podobne.
9. 12. 2013 10:30
dalsia strana testu
neviete ako by som sa dostal k "(viz samostatný článek na další dvoustraně)"
Rozbalit vlákno
1
Avatar - vabis
9. 12. 2013 18:50
Re: dalsia strana testu
si musíš koupit AutoDiesel ;-) na pultech už asi není, tak na poslední straně SM za smsku posílají
9. 12. 2013 10:53
laicke porovnanie
Vif je cesky vyrobok? a preco sa vzadu na pixli pise ze vyrobil Lang Chemie, Rakusko? Vif som pouzival asi 100 000km (letny aj zimny).. predtym 30 000km STP a teraz poslednych 50 000 brnensky vyrobok Ekolube. Na vife mi nesedi ta ich zazracna koncentracia. Do nadrze som preto pridaval vzdy viac. Ekolube umoznuje plnenie ich aditiv aj do bandasky, tam je cena vyhodnejsia. Nikdy som s dieslom (Accent CRDi nezamrzol, vzdy to nastartovalo na prvy krat - baterka je povodna). od STP som pouzival Diesel treatment with Antigel - u Vifu mi vadi nekonecne debilne balenie. To snad vymyslal nesvojpravny idiot - jednak ze s tym operovat niekde na pumpe je peklo a jednak vzdy ostane tak pol deci vzhladom k obalu a treba to rozne prepichovat a podobne. Za mna ako cloveka z Brna asi ten Ekolube, potom STP a tretie miesto VIF. Subjektivne to najtichsie a najpohodovejsie slo s STP
Rozbalit vlákno
3
10. 12. 2013 07:48
Re: laicke porovnanie
Podívaj sa na...Brňáka >:D ;-)
10. 12. 2013 09:34
Re: laicke porovnanie
nieco k teme okrem evidentne xenofobnnej narazky, komediant?
10. 12. 2013 12:22
Re: laicke porovnanie
To je trochu upravená hláška z Dědictví, nemyslel jsem to nijak ve zlým, tak klídek, Brňáku :-)
Avatar - zobak
9. 12. 2013 11:21
Aditivum? Co to je?
Já osobně tam neleju nic a nafta mi ještě nezamrzla! Auto má najeto 335000 a chytne na první otočení a to už je to patnáct let starej kýbl! Podle mě je za to aditivum vyhozenej peníz! :no:
Rozbalit vlákno
4
9. 12. 2013 11:58
Re: Aditivum? Co to je?
Pokud máte 15 let starý kýbl, tak aditivum opravdu nepotřebujete. Takhle staré motory dokáží jet i na topný olej a nic skoro nepoznáte.
Bohužel novější diesely jsou čím dál tím víc náchylnější na kvalitu nafty a i automobilky přiznávají, že norma ČSN E 590, která specifikuje prodejní naftu, tak nestačí na moderní diesely, které mají nároky na naftu ještě výš.
9. 12. 2013 15:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - EauRouge
9. 12. 2013 20:35
Re: Aditivum? Co to je?
Jsem na tom podobně. Najel jsem něco přes 260 tísíc km s 535d a nikdy jsem žádný aditivum nepoužíval, nikdy mi nafta nezmrzla a ani DPF jsem nemusel měnit.
10. 12. 2013 07:37
Re: Aditivum? Co to je?
No jsem na tom podobně, za posledních cca 8 let jsem aditivum do nafty nepotřeboval, 2 Octavky s TDi a nově Mondeo TDCi a žádný problém. Do benzinu v P5008 take ne. ;-)
Avatar - zobak
9. 12. 2013 12:35
Aditivum? Co to je?
No nevím! Co máme druhý nový vůz v rodině tak v návodu k obsluze vozidla je doslova napsáno...(Různé přísady včetně benzinu se nesmějí pro zlepšení tekutosti nebo jiných vlastností do nafty přidávat.) ;-\
Rozbalit vlákno
1
9. 12. 2013 15:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 12. 2013 12:44
Realita kde tankovat
je to jednoduché, tankujte u Euroilu, čistá nafta bez BIO a nebo u Benziny, tu standartní naftu.Poměr cena výkon je nejlepší.
Ty vylepšené nafty, kdy aditivace vyjde na 0,15 hal a pak chtějí 2 koruny navíc, no to je o ničem.Paradoxně nejhuře vychází Shell, naftu mají na hranici norem a peněz chtěji nejvíce.....(netvrdím že ta nafta je špatná, ale jsou lepší).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - poterienko
9. 12. 2013 13:12
Vstřiky
Máte někdo zkušenost s aditivy pro čištění vstřiků u dieselů? VIF je samozřejmě dobrá prevence.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
9. 12. 2013 13:21
Re: Vstřiky
Jednou jsem si to koupil... nic sem nepoznal >:D Už ani nevim, co to bylo >:D
9. 12. 2013 14:16
Re: Vstřiky
ano prvy krat som to nalial do rav4 diesel 100kw pri cca 170tkm
nakolko pri ravke su dost drahe vstrekovace, tak som ich nechal tym aditivom vycistit
za studena a pri zohriatom motore okolo 2000 som tam pocul take klepotanie
po prejdeni cca 300km (dialnica) to prestalo, starty boli tichsie, v zime to lepsie startovalo,
po nastartovani a studenom motore to lepsie reagovalo na plyn
odvtedy som to tam kazdych 15t km daval
akurat po case zacalo hnevat EGRko - vzdy nejaka sadza a trebalo vycistit ho
teoreticky to mohlo byt od tych cistidiel, ze cistili motor a ten humus posunuli dalej
pokial sa da tak jazdit na naftu bez biozloziek, raz za cca 15t km tam nalej tie cistidla
alebo pokial lejes napr. ten VIF pravidelne, tak to tam mozno ani nebudes musiet davat
PS: pri nejakych 200t km kontrolovali tie vstrekovace - ze ako nove
9. 12. 2013 14:44
Re: Vstřiky
Snad jedinné, aspoň nějak fungující, je Delphi Diesel Plus.
9. 12. 2013 15:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
9. 12. 2013 18:47
Re: Vstřiky
Ono je spíš drahé než těžko sehnatelné ....... když to vyhodíš do vyhledávače, najdeš to natotata .........
9. 12. 2013 22:59
Re: Vstřiky
Taky jsem na nej cetl chvalu.
9. 12. 2013 15:11
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ladi
9. 12. 2013 19:39
Re: IDIO T i VIF
Hoši, hoši, je vidět, že žijete minulostí >:D , shodou okolností bydlím kousek, kde se VIFko vyrábí, tak čtěte.... ;-) [odkaz]
9. 12. 2013 21:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 12. 2013 23:10
Re: IDIO T i VIF
Vyrobce je sice jak pises, ale ean zacina 8, rakousko pokud se nepletu zacina 9.
10. 12. 2013 10:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 12. 2013 11:10
Re: IDIO T i VIF
Ja odtamtud nejsem, to baleni mi az tak moc nevadi, holt si to pripravim doma predem na celou nadrz.
9. 12. 2013 18:33
Jediné řešení
Nemít Diesel :-!
Rozbalit vlákno
13
Avatar - WinDiesel
9. 12. 2013 18:49
Re: Jediné řešení
To bys muset napsat ............ nemít auto ........ moderní turbobenzíny, a že jich je, jsou stejně složité a poruchovost je na zcela stejné úrovni, přičemž benzínové vstřikovače jsou dražší a neopravitelné.
9. 12. 2013 19:08
Re: Jediné řešení
Já se nebavím o poruchovosti, ale když už jsi jí nakous tak třeba FSI nebo TFSI nula problém kdežto Diesely jeden průser za druhým hlavně vstřiky a čerpadla ty jsou čím dál víc na houwno.... ;-\ Poslední diesely které bych si koupil mají dnes už zase málokdy použitelný "obal".
Avatar - Ronault.
9. 12. 2013 20:26
Re: Jediné řešení
To jsou vždycky ty "vzpomínky".... vzpomínáš, tehdy před léééty... kecy v kleci.

Teď jsem jel v Laguně II 2,0 dCi 96 kW, najeto 360 000 km, vše v motoru původní - vstřiky, turbo, čerpadlo, měněn jen spotřebák. 1,5 dCi jsou na tom podobně. Potřebuje někdo více najet na motoru? A kdo tohle udělal na benzínovém motoru? Jen těch pár, co jej mají předělaného na LPG.
9. 12. 2013 20:27
Re: Jediné řešení
Tech benzinu je take mnoho, ale majitele o tom nevedi, protoze na tachometru maji 140 tKm :-)
Avatar - Ronault.
9. 12. 2013 20:40
Re: Jediné řešení
A na dieselu se to neděje, že na tachometru je 140t km a reálně je tam mnohem více? Ještě častěji než u benzínů, protože mají statisticky vyšší nájezd.

Mé minulé auto mělo taky najeto 340t km, byl to benzín na LPG, i když každý tvrdil, že LPG snižuje životnost atd., tak poctivou výměnou oleje v polovici předepsané vzdálenosti (15t km) a vhodným chováním k motoru jsem jezdil bez potíží... i ty cívky nebylo nutno měnit.
10. 12. 2013 13:01
Re: Jediné řešení
S tím LPG je to jak kdy, znám maníka, který má na LPG autě najeto cca 400 tisíc od novoty (a od novoty ho má na LPG) a neměl nikdy jediný problém, je to ale V6 automat = jezdí většinou na nízké otáčky.
10. 12. 2013 02:39
Re: Jediné řešení
No ja tam mam asi 385t na 2.0 CVVT, taky vse puvodni a doufam, ze jeste neco najedu, ted budu prvne menit tlumice a loziska vpredu, tak se to snad definitivne nepodela :-)
10. 12. 2013 13:31
Re: Jediné řešení
Ty máš auto s najetými 385 000 km a ještě na něm nebyly měněné tlumiče?! :-O
11. 12. 2013 08:05
Re: Jediné řešení
Je to tak, taky mne to prekvapilo... ale byly porad dobry.
10. 12. 2013 07:16
Re: Jediné řešení
Když před lety táta odhlašoval favorita, bylo na něm 370 000km. Byl to kousek ze začátku produkce, naši ho koupili od příbuzného, který hned v roce 90 přešel na zápaďácký auta, takže km byly poctivé. Byla na něm původní dokonce i spojka, teda kromě jednou prasklýho těsněni pod hlavou a tím pádem se musela sbrousit hlava a asi 2x novýho termostatu se na motoru nic neměnilo.

Vím, že srovnávat moderní turbobenzín a favorita jde těžko, ale pořádná porce km i na benzínovém motoru není nereálná.
10. 12. 2013 19:35
Re: Jediné řešení
Máš dojem že přes 300 tkm mají najeto jen nafty? Tak to jsi toho asi ještě moc neviděl. Osobně zanám 1,6 74 KW Octavii která má najeto přes 400 tkm, běžně se setkávám s benzínovými auty které mají najeto přes 300 tkm a na plyn teda ani jedno na LPG...
9. 12. 2013 20:26
Re: Jediné řešení
A kolik uz jsi jich videl znicenych kolem 100 tKm ? U naftaka je to bezne, u benzinu silne ojedinele. Benzin je stale jednodussi.
Avatar - Ronault.
9. 12. 2013 20:37
Re: Jediné řešení
U prvního majitele? Neplést si bazarová auta s přetočeným tachometrem.
16. 6. 2015 10:23
Vif ?
Někdo mi říkal, že proběhl nový test aditiv. Nevíte kdo test dělal a jak dopadl Vif? Jato tento vif [odkaz] ? Díky
Rozbalit vlákno
0
28. 7. 2017 12:57
VIF jednoznačně nejlepší
Dlouhodobě používám VIF, objektivně pomáhá celému ústrojí. Vyplatí se kupovat 5L, pak i dvounásobném dávkování (vyzkoušeno jako nejideálnější) stojí doaditivování litru nafty 23 haléřů.

https://www.nejlevnejsi-aditiva.cz/…iv-letni-5l.html
Rozbalit vlákno
0