Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Testy na 100 tisíc km: Jak Auto Bild hodnotí?

Výsledky Citroënu C5 vyvolaly mezi čtenáři otázky ohledně trestných bodů v dlouhodobých testech Auto Bildu.
Zpět na článek
10. 9. 2012 19:51
10. 9. 2012 20:08
10. 9. 2012 20:27
10. 9. 2012 21:13
10. 9. 2012 21:21
10. 9. 2012 22:15
11. 9. 2012 00:05
11. 9. 2012 07:49
11. 9. 2012 12:31
11. 9. 2012 14:36
11. 9. 2012 13:20
11. 9. 2012 14:39
11. 9. 2012 07:49
10. 9. 2012 21:39
10. 9. 2012 22:12
10. 9. 2012 22:23
10. 9. 2012 23:51
11. 9. 2012 19:55
11. 9. 2012 00:02
10. 9. 2012 22:00
10. 9. 2012 22:24
11. 9. 2012 07:48
Avatar - Hammunasakra
10. 9. 2012 19:51
Jojo..
..ta prasklá parkovací žárovička - ta Citroën C5 ("nemilosrdně") SRAZILA až ZA audi A4.. : ;-)
PS: Ale jinak "díky" za (mírné) "osvětlení" :yes: :-)
Rozbalit vlákno
23
10. 9. 2012 20:08
Re: Jojo..
Za svůj komentář si to tady dnes (a v příštích dnech, kdy poběží diskuze) slízneš :-)
Avatar - Hammunasakra
10. 9. 2012 22:15
Re: Jojo..
A prooč? ;-)
Jako že "pravda bOOOOlí? :-)
10. 9. 2012 20:27
Re: Jojo..
3 žárovky = jedna převodovka :-)
Avatar - Hammunasakra
10. 9. 2012 22:16
Re: Jojo..
NEbyly ty žárovčičky 2? :-)
Avatar - PlugIN
10. 9. 2012 21:13
Re: Jojo..
No to sice máš pravdu že je to "prkotina", ale C5-ka není jediné auto které na to třeba doplatilo. Ty podmínky hodnocení jsou stejné pro všechny.
Avatar - Ronault.
10. 9. 2012 21:21
Re: Jojo..
To máš pravdu, dává to pomalu takový zobecňující prvek, že drtivá většina žebříčku bez uvedení konkrétních dat jsou k ničemu, tedy především pokud má více faktorů vliv na umístění... takový běh na 100m a jeho výsledky vysvětlení nepotřebují.
10. 9. 2012 22:15
Re: Jojo..
:yes: Ať to bodování nastavíš jakkoli, dostatečný počet prkotin dá dohromady závažnou závadu. Tohle hodnocení je očividně zaměřené na pohodlí majitele. Nehodnotí finanční otázku provozu. Na těch testech je hodnotný právě soupis závad, ne součet bodů.
11. 9. 2012 00:05
Re: Jojo..
Ja osobne sa citim stale pohodlne,ked riesin prkotiny,lahko urobitelne...ako pri vaznej veci,ked sa dnes uz kazdy snazi dat vinu na majitela a abych sa bal,ci mi uznaju reklamaciu
11. 9. 2012 07:49
Re: Jojo..
Tebe by bavilo číst soupis závad u takového Touranu? :-)
11. 9. 2012 12:31
Re: Jojo..
No při pohledu na to číslo jsem byl celkem zvědavý. :-) To musí být hotový román. >:D
Avatar - Hammunasakra
11. 9. 2012 12:34
Re: Jojo..
Ano, AutoBild tehdy musel vyjít "v rozšířeném vydání" ;-)
11. 9. 2012 13:20
Re: Jojo..
Tak jsem na to koukal a nebylo to tak hrozné, jak jsem čekal. Jedenáct návštěv servisu udělá na bodování svoje. >:D A ne zrovna ideální servis. V 97 tisících km vyměnili za necelých 35 tisíc turbodmychadlo, jen aby zjistili, že naprosto zbytečně, protože bylo v pořádku. Jinak povětšinou hlouposti, se kterými se jezdilo do servisu (jako brzdové světlo, mlhovka atp.), takže byly po 6 bodech.

Žádný zázrak, ale viděl jsem horší.
11. 9. 2012 14:39
Re: Jojo..
Todle musel být fakt "šťastný" kousek, plošně bych tento výsledek na Tourany neaplikoval, i když fauvé má na chvostu tabulky docela hodně zářezů ;-\
Avatar - Choochoo
11. 9. 2012 07:49
Re: Jojo..
Pravda, takze v prvni polovine zarovickari a koncernovy prevodovkari ma stejne urovni a na konci Sharanysti. Radsi ani nezkoumam co zustalo na aute puvodni, kdyz uz dotlaci v tabulce auto s prevodovkou na uroven zarovickaru >:-[]
Vubec by se tam nemely objevovat body, ale naklady za opravy s popisem jestli to bylo v zaruce nebo ne. Ono je hezky kdyz je to oprava za 60klacku druhy rok v zaruce, kdyz treti rok uz zaruka neni. Nejnizsi naklady mluvi docela jasne :yes:
10. 9. 2012 21:39
Re: Jojo..
tak nemec si kvoli tej ziarovke zajde do servisu asi jak kvoli prevodovke... :-)
10. 9. 2012 22:12
Re: Jojo..
Očividně nezajede, protože jinak by byla za 6 bodů. Buď ji musí vyměnit sami, nebo při garančce.
Avatar - Hammunasakra
10. 9. 2012 22:18
Re: Jojo..
..jen tu žárovičku mu vymění zadarmo a na počkání..
..což se o té převodovce asi říct NEdá. ;-)
10. 9. 2012 22:23
Re: Jojo..
S žárovkou jedině do servisu. Přece nebudu přemýšlet o tom, jaká tam patří, jak to rozdělat, jak to složit, kde ji koupit… Jinak na žárovku vzpomínám nerad, umřela mi 10 let stará žárovka začátkem léta a při velké slevě 50% mě přišla na 3500 korun. Naštěstí je to míň jak převodovka.
10. 9. 2012 23:51
Re: Jojo..
Xenon je luxusny, ale drahy. Zato H4 mi moze vyhoriet aj kazdy rok a par za 149Kc "+50%" z lidla, co svietia ako o zivot je pri tom malina :-)

Uz sa tesim, ked budu seriovo plne LED svietidla na vsetkych autach. Pri rozumnej konstrukcii svetlo prezije cele auto.
11. 9. 2012 19:55
Re: Jojo..
ak jazdis castejsie aj v nocnejsich hodinach ci podvecer v zime tak xenon je paradna vec. Za tie prachy to stoji. Ja by som uz nemenil. Samozrejme ze v do auta do mesta zbytocny luxus :-)
11. 9. 2012 00:02
Re: Jojo..
Myslel som to nejak trochu inak...tak odlahcene

A4
"Prosim vpredu mi nesvieti lave svetlo a prosim vymenit aj prevodovku..."

C5
"Hrozne,to auto je sama porucha,ved mi nesvieti vpredu ani svetlo!!!"
Avatar - Hammunasakra
11. 9. 2012 10:03
Re: Jojo..
Ne"odešla" ona ale spíš žárovička VZADU? :-)
PS: Tu vám v servisu dají/vymění FAKT "zadarmo" ;-)
10. 9. 2012 20:07
Divne hodnoceni
Ja bych spis hodnotil cas a penize, utracene za veskere opravy behem testovaciho terminu. Podle mne, je mnohem zavaznejsi chyba spatna prevodovka, nez blbe zarovky anebo kus plechu (onen podbeh).
Rozbalit vlákno
6
11. 9. 2012 12:45
Re: Divne hodnoceni
To také není ideál. Pokud tu převodovku měli připravenou, tak výměna netrvala tak dlouho. Auto bylo pořád pojízdné, byla to výměna preventivní v rámci záruky. Takže nakonec může dopadnout hůř auto, které v servisu zůstalo přes noc, protože nemají novou xenonovou lampu.

Každé hodnocení má své slabiny. Kdo ti co naúčtuje, jak rychle to udělá, to není nic objektivního.
Avatar - Hammunasakra
11. 9. 2012 12:55
Re: Divne hodnoceni
NEbylo tohle vysvětlení trochu "nasilu"? :-)
PS: Nebu u Audi snad NEpůjčují náhradní vozy..? ;-)
PPS: U té testované C5 odešla ZADNí žárovička - ne xenon vpředu.. = to je na opravdu "na počkání" a navíc "zadarmo" (ověřeno praxí.. :-)
11. 9. 2012 13:09
Re: Divne hodnoceni
Uvádím příklad, kdy pro dané hodnocení (čas a peníze) auto s triviální závadou dopadne hůř než auto se závažnou závadou jen kvůli rozdílnému servisu. Jiní lidé v jiných servisech se stejnými závadami mohou dopadnout úplně jinak.

Z hlediska bodování AB je "zadarmo" a "na počkání" úplně irelevantní. Musíš-li kvůli tomu do servisu, je to za dalších 5 bodů.
11. 9. 2012 15:10
Re: Divne hodnoceni
Spolehlivost vozu podle me neni spojena s kvalitou servisu. Pokud se testuje spolelivost, je uplne jedno, jestli prevodoku v servise cislo jedna vymeni rychleji, nez zarovku v servise cislo dve. Stejne auto s porouchanou prevodovkou je mene spolehlive, nez auto bez zarovky osvetleni RZ. Alespon proto, ze cena prevodovky se pohybuje radove v desetitisicich, a cena zarovky - v radu desetikorun.
11. 9. 2012 16:16
Re: Divne hodnoceni
"Ja bych spis hodnotil cas a penize, utracene za veskere opravy behem testovaciho terminu."

Pokud je převodovka v záruce a vymění ti ji na počkání, tedy týž den, tak je to dle tebou definovaného hodnocení lepší, než když přijedeš s nesvítícím xenonem, na který se záruka nevztahuje a budeš si muset počkat do druhého dne na novou lampu. Pointa je, že tvoje hodnocení nehodnotí spolehlivost.

Nevím, jak dnes, ale multitronic stával zhruba dvě stě tisíc. ;-)

Co když výměna celé převodovky byla naprosto zbytečná a šla opravit se zlomkovými náklady? Skutečně to není o servisu? Podobně to bylo i v tomhle případě, jestli si dobře pamatuji. S převodovkou nic nebylo.
Avatar - Hammunasakra
12. 9. 2012 12:34
Re: Divne hodnoceni
NE"bojte", stejně všichni "VWí" že audi je (daleko Daleko DALEKO) spolehlivější..
..než (nějaký) Citroën, no ne? ;-)
Avatar - Ronault.
10. 9. 2012 20:08
Ich lieb dich nicht, du liebst micht nicht!
Takže jeden servisní zásah v Citroenu 1x5 bodů, u Audi jsou dva servisní zásahy, takže dohromady 10 bodů!

"Ouha, Helmute, co s tím uděláme? Audi bude mít více bodů!"

"No podívej se, Hansi, u Citroenu sice udělali jeden servisní zásah v jednom tahu, ale vyměnili dvě součástky, no u Audi přece vyměnili "jen" "jednu" převodovku... a neřeš, jestli se měnily i nějaké montážní díly té převodovky, prostě je to jen jedna převodovka z tisíce dílů. "

Da da da... Ich lieb dich nicht, du liebst micht nicht, Citroen [odkaz] :-!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Pekelná Micinka
10. 9. 2012 22:03
Re: Ich lieb dich nicht, du liebst micht nicht!
Takže říkáš, lepší koupit Mazdu6 a pěkně si jet? ;-) [odkaz]
Avatar - Ronault.
10. 9. 2012 22:08
Re: Ich lieb dich nicht, du liebst micht nicht!
Tak určitěěě >:-[] ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
10. 9. 2012 23:34
Re: Ich lieb dich nicht, du liebst micht nicht!
Já jen, že nevím, co tím původním příspěvkem chtěl básník říct.
Avatar - Hammunasakra
10. 9. 2012 22:19
Re: Ich lieb dich nicht, du liebst micht nicht!
:-)
11. 9. 2012 06:55
Re: Ich lieb dich nicht, du liebst micht nicht!
Chtělo by to na té němčině trošku zapracovat,2 chyby v tak krátkém textu jsou přece jen dost.Ale snaha se cení! :yes:
Avatar - Hammunasakra
11. 9. 2012 10:05
Re: Ich lieb dich nicht, du liebst micht nicht!
To "michTTTT" to bude (nej)spíš (jen) PŘEKLEP ;-)
Avatar - Ronault.
11. 9. 2012 20:47
Re: Ich lieb dich nicht, du liebst micht nicht!
Překlep to je, ale narovinu říkám, že němčinu jsem nikdy nestudoval ;-)
Avatar - Ondore
10. 9. 2012 21:18
Systém hodnotenia je vymakaný
Systém hodnotenia je vymakaný, ale zlý je systém výberu auta do testu. Ako k tomu príde taká Toyota s motorom, ktorý po 100.000 km nejaví známky opotrebenia, aby sa umiestnila nad etalóny zo západného nemecka? Kto tam tú Toyotu vôbec vybral? Dúfam, že ho penalizovali! >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
10. 9. 2012 22:00
/
Rozbalit vlákno
3
10. 9. 2012 22:30
Upozorňuji redakci auto.cz , že něco nebo někdo sežral celou
;-)
Rozbalit vlákno
2
11. 9. 2012 00:04
Re: Upozorňuji redakci auto.cz , že něco nebo někdo sežral c
Skoda nezaplatila PR aj s diskusiou... >:D
Avatar - Katikakus
11. 9. 2012 06:44
Re: Upozorňuji redakci auto.cz , že něco nebo někdo sežral c
Zrejme si tam nekdo dovolil poukazat na "vyhodnost" teto nabidky, tak to radeji zrusili.
Avatar - zdravy rozum
10. 9. 2012 22:37
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ada je zase tady
11. 9. 2012 10:13
Re: Touran je DAS SHIIT?
Touran je vůz, vyráběný na lince obsluhované z 80% Turky. Tedy z hlediska kvality personálu něco na úrovni kreatur firmy rendlík a syn (tam se to zase hemží vysoce kvalifikovanými Araby). Pokud by se Touran vyráběl třeba v Bratislavě, jeho poruchovost by byla o dost nižší. :-!
11. 9. 2012 11:51
Re: Touran je DAS SHIIT?
to si naozaj myslíš, že miesto kde zložia "lego" má nejaký významný vplyv na kvalitu?
Ja by som povedal, že tú kvalitu viac ovplyvňuje samotný návrh, konštrukcia a kvalita dielov narozdiel od "cvičenej opice", ktorá to poskladá dokopy.

A s tými tvojimi výrokmi si už smiešny.
11. 9. 2012 21:13
Re: Touran je DAS SHIIT?
ja si myslim,ze to ma mrte velky vlpyv...hlavne ked zo socialnych problemov tam musia robit byvali pekári,čašníci a podobne...
11. 9. 2012 21:17
Re: Touran je DAS SHIIT?
Kupodivu má. Pozri na fórach Toyoty, aký rozdiel v "poskladaní" interiéru poslednej Corolly bol medzi hatchbackami, vyrobenými v Japonsku a sedanmi a kombíkmi, vyrobenými v Turecku.
Avatar - Ada je zase tady
11. 9. 2012 10:09
Je to o ničem
Auto slušného výrobce je po 100 tis km akorát zajeté. Pokud by nekdo měl zájem hodnotit a porovnávat kvality vozů různých výrobců, bylo by potřebné takové testy vyhodnotit ne po 100, ale po 200 a 300 tisících ujetých kilometrů. :-!

I když uznávám, že rendlík asi 300 tisíc km nikdy neujede >:-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
11. 9. 2012 10:29
Re: Je to o ničem
To SOUHLASím - já když minulé auto se (skoro) 160.000 km "předávala" bylo "jak vyjeté z krabice" a motor "sotva zajetý" ;-)
PS: Vy jste při čtení o jednom MILIONU km najetých s motorem 1.4 HDi musel asi (hodně) TRPĚT, že? :-)
11. 9. 2012 12:17
Re: Je to o ničem
Ja bych rad vedel, jestli v servisu kde se testovane auto opravuje vedi,ze je to auto,ktere prodelava dlouhodoby test. Myslim a moje zkusenost to potvrzuje , ze se k redaktorum a testovanemu autu venuje vice pece.Jak by asi dopadl obycejny smrtelnik u Audi,kdyby chtel vymenit prevodovku. Muj pripad je ,ze jsem chtel na garanci vymenit brzdove kotouce ve 45tis a neuspel jsem. Redaktorum byly vymeneny 95 tis na zaruku. U Jag. Xf.
11. 9. 2012 13:03
Re: Je to o ničem
V rámci záruky vymění. Jen se většinou s nabídkou výměny nepředhání.

Nakonec je to celé o servisu. Schopný a ochotný znamená, že tam strávíš málo času a utratíš málo peněz.
14. 9. 2012 23:11
objektivita ...bildu
Ten clovek co robil hodnotenie sa asi uz nikde inde nevedel zamestnat, co? Vsetko hadzat do dakych tabuliek to je dnes in.. Sak naco pouzit objektivitu a vlastnu hlavu. A pritom je to take jednoduche... Prevodovka pruser riadny, a naproti tomu slziaca piestnica, ktora nema vpliv na nic, len presakuje olej.. To je objektivita toto.. Hanba.
Rozbalit vlákno
0