To máš pravdu, dává to pomalu takový zobecňující prvek, že drtivá většina žebříčku bez uvedení konkrétních dat jsou k ničemu, tedy především pokud má více faktorů vliv na umístění... takový běh na 100m a jeho výsledky vysvětlení nepotřebují.
:yes: Ať to bodování nastavíš jakkoli, dostatečný počet prkotin dá dohromady závažnou závadu. Tohle hodnocení je očividně zaměřené na pohodlí majitele. Nehodnotí finanční otázku provozu. Na těch testech je hodnotný právě soupis závad, ne součet bodů.
Ja osobne sa citim stale pohodlne,ked riesin prkotiny,lahko urobitelne...ako pri vaznej veci,ked sa dnes uz kazdy snazi dat vinu na majitela a abych sa bal,ci mi uznaju reklamaciu
Tak jsem na to koukal a nebylo to tak hrozné, jak jsem čekal. Jedenáct návštěv servisu udělá na bodování svoje. >:D A ne zrovna ideální servis. V 97 tisících km vyměnili za necelých 35 tisíc turbodmychadlo, jen aby zjistili, že naprosto zbytečně, protože bylo v pořádku. Jinak povětšinou hlouposti, se kterými se jezdilo do servisu (jako brzdové světlo, mlhovka atp.), takže byly po 6 bodech.
Pravda, takze v prvni polovine zarovickari a koncernovy prevodovkari ma stejne urovni a na konci Sharanysti. Radsi ani nezkoumam co zustalo na aute puvodni, kdyz uz dotlaci v tabulce auto s prevodovkou na uroven zarovickaru >:-[]
Vubec by se tam nemely objevovat body, ale naklady za opravy s popisem jestli to bylo v zaruce nebo ne. Ono je hezky kdyz je to oprava za 60klacku druhy rok v zaruce, kdyz treti rok uz zaruka neni. Nejnizsi naklady mluvi docela jasne :yes:
S žárovkou jedině do servisu. Přece nebudu přemýšlet o tom, jaká tam patří, jak to rozdělat, jak to složit, kde ji koupit… Jinak na žárovku vzpomínám nerad, umřela mi 10 let stará žárovka začátkem léta a při velké slevě 50% mě přišla na 3500 korun. Naštěstí je to míň jak převodovka.
ak jazdis castejsie aj v nocnejsich hodinach ci podvecer v zime tak xenon je paradna vec. Za tie prachy to stoji. Ja by som uz nemenil. Samozrejme ze v do auta do mesta zbytocny luxus :-)
Ja bych spis hodnotil cas a penize, utracene za veskere opravy behem testovaciho terminu. Podle mne, je mnohem zavaznejsi chyba spatna prevodovka, nez blbe zarovky anebo kus plechu (onen podbeh).
To také není ideál. Pokud tu převodovku měli připravenou, tak výměna netrvala tak dlouho. Auto bylo pořád pojízdné, byla to výměna preventivní v rámci záruky. Takže nakonec může dopadnout hůř auto, které v servisu zůstalo přes noc, protože nemají novou xenonovou lampu.
Každé hodnocení má své slabiny. Kdo ti co naúčtuje, jak rychle to udělá, to není nic objektivního.
NEbylo tohle vysvětlení trochu "nasilu"? :-)
PS: Nebu u Audi snad NEpůjčují náhradní vozy..? ;-)
PPS: U té testované C5 odešla ZADNí žárovička - ne xenon vpředu.. = to je na opravdu "na počkání" a navíc "zadarmo" (ověřeno praxí.. :-)
Uvádím příklad, kdy pro dané hodnocení (čas a peníze) auto s triviální závadou dopadne hůř než auto se závažnou závadou jen kvůli rozdílnému servisu. Jiní lidé v jiných servisech se stejnými závadami mohou dopadnout úplně jinak.
Z hlediska bodování AB je "zadarmo" a "na počkání" úplně irelevantní. Musíš-li kvůli tomu do servisu, je to za dalších 5 bodů.
Spolehlivost vozu podle me neni spojena s kvalitou servisu. Pokud se testuje spolelivost, je uplne jedno, jestli prevodoku v servise cislo jedna vymeni rychleji, nez zarovku v servise cislo dve. Stejne auto s porouchanou prevodovkou je mene spolehlive, nez auto bez zarovky osvetleni RZ. Alespon proto, ze cena prevodovky se pohybuje radove v desetitisicich, a cena zarovky - v radu desetikorun.
"Ja bych spis hodnotil cas a penize, utracene za veskere opravy behem testovaciho terminu."
Pokud je převodovka v záruce a vymění ti ji na počkání, tedy týž den, tak je to dle tebou definovaného hodnocení lepší, než když přijedeš s nesvítícím xenonem, na který se záruka nevztahuje a budeš si muset počkat do druhého dne na novou lampu. Pointa je, že tvoje hodnocení nehodnotí spolehlivost.
Nevím, jak dnes, ale multitronic stával zhruba dvě stě tisíc. ;-)
Co když výměna celé převodovky byla naprosto zbytečná a šla opravit se zlomkovými náklady? Skutečně to není o servisu? Podobně to bylo i v tomhle případě, jestli si dobře pamatuji. S převodovkou nic nebylo.
Takže jeden servisní zásah v Citroenu 1x5 bodů, u Audi jsou dva servisní zásahy, takže dohromady 10 bodů!
"Ouha, Helmute, co s tím uděláme? Audi bude mít více bodů!"
"No podívej se, Hansi, u Citroenu sice udělali jeden servisní zásah v jednom tahu, ale vyměnili dvě součástky, no u Audi přece vyměnili "jen" "jednu" převodovku... a neřeš, jestli se měnily i nějaké montážní díly té převodovky, prostě je to jen jedna převodovka z tisíce dílů. "
Da da da... Ich lieb dich nicht, du liebst micht nicht, Citroen [odkaz] :-!
Systém hodnotenia je vymakaný, ale zlý je systém výberu auta do testu. Ako k tomu príde taká Toyota s motorom, ktorý po 100.000 km nejaví známky opotrebenia, aby sa umiestnila nad etalóny zo západného nemecka? Kto tam tú Toyotu vôbec vybral? Dúfam, že ho penalizovali! >:-[]
Touran je vůz, vyráběný na lince obsluhované z 80% Turky. Tedy z hlediska kvality personálu něco na úrovni kreatur firmy rendlík a syn (tam se to zase hemží vysoce kvalifikovanými Araby). Pokud by se Touran vyráběl třeba v Bratislavě, jeho poruchovost by byla o dost nižší. :-!
to si naozaj myslíš, že miesto kde zložia "lego" má nejaký významný vplyv na kvalitu?
Ja by som povedal, že tú kvalitu viac ovplyvňuje samotný návrh, konštrukcia a kvalita dielov narozdiel od "cvičenej opice", ktorá to poskladá dokopy.
Kupodivu má. Pozri na fórach Toyoty, aký rozdiel v "poskladaní" interiéru poslednej Corolly bol medzi hatchbackami, vyrobenými v Japonsku a sedanmi a kombíkmi, vyrobenými v Turecku.
Auto slušného výrobce je po 100 tis km akorát zajeté. Pokud by nekdo měl zájem hodnotit a porovnávat kvality vozů různých výrobců, bylo by potřebné takové testy vyhodnotit ne po 100, ale po 200 a 300 tisících ujetých kilometrů. :-!
I když uznávám, že rendlík asi 300 tisíc km nikdy neujede >:-[]
To SOUHLASím - já když minulé auto se (skoro) 160.000 km "předávala" bylo "jak vyjeté z krabice" a motor "sotva zajetý" ;-)
PS: Vy jste při čtení o jednom MILIONU km najetých s motorem 1.4 HDi musel asi (hodně) TRPĚT, že? :-)
Ja bych rad vedel, jestli v servisu kde se testovane auto opravuje vedi,ze je to auto,ktere prodelava dlouhodoby test. Myslim a moje zkusenost to potvrzuje , ze se k redaktorum a testovanemu autu venuje vice pece.Jak by asi dopadl obycejny smrtelnik u Audi,kdyby chtel vymenit prevodovku. Muj pripad je ,ze jsem chtel na garanci vymenit brzdove kotouce ve 45tis a neuspel jsem. Redaktorum byly vymeneny 95 tis na zaruku. U Jag. Xf.
Ten clovek co robil hodnotenie sa asi uz nikde inde nevedel zamestnat, co? Vsetko hadzat do dakych tabuliek to je dnes in.. Sak naco pouzit objektivitu a vlastnu hlavu. A pritom je to take jednoduche... Prevodovka pruser riadny, a naproti tomu slziaca piestnica, ktora nema vpliv na nic, len presakuje olej.. To je objektivita toto.. Hanba.