Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Tiguan: Nový základní motor 1,4 TSI BMT (90 kW) za 459.900,-Kč

Volkswagen rozšiřuje nabídku modelu Tiguan na českém trhu o dva nové motory – 1,4 TSI o výkonu 90 kW a 2,0 TDI o výkonu 81 kW. Oba mají pohon jen předních kol a nesou označení BlueMotion Technology.
Zpět na článek
25. 6. 2010 09:09
25. 6. 2010 09:38
25. 6. 2010 13:42
26. 6. 2010 07:10
25. 6. 2010 22:54
Avatar - KANKUNEN
25. 6. 2010 09:09
TSI
Ty turbobenzíny jedou fajň, ale 1,2 TSI v Roomsteru ve skutečnosti žere jako při stovce a 130ti jako dvoulitr, který má dost větší výkon.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ricardo
25. 6. 2010 09:38
Re: TSI
Do těchto aut už je 1,2 TSI spíš nouzová motorizace nebo pro někoho, kdo s tím chce jezdit jen po městě a satelitech...
Avatar - R32
25. 6. 2010 13:42
Re: TSI
Tak tak, ten motor sa hodí hlavne do mesta a blízkeho okolia kde sa nejazdí viac ako 60-90km/h. Má dobré zrýchlenie a keď tam hádžeš kvalty jeden za druhým odmení sa aj dobrou spotrebou. Nevonia mu ale plne zaťažené auto, výkon potom chýba a doháňať to treba otáčkami čo má za následok vysokú spotrebu, so zapnutou klímou kľudne aj 10-11 litrov... Ale inak ten motor hodnotím :yes:
Avatar - Ricardo
26. 6. 2010 07:10
Re: TSI
ale 1,2 TSI otáčky moc neumí...
25. 6. 2010 22:54
Re: TSI
Ja som silne zvedavý na 1.2 TSI v Passate.
Aby sme sa nakoniec nedočkali aj Touarega s vypeckovanou jedna-dvojkou. 1.4 TSI v Tiguane je určite len prestupnou stanicou. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
25. 6. 2010 16:28
Do auta patí diesel!
TDI VW je dnes na trhu jednička - tedy ten PD. Nový CR tak jedna minus... Benzínový motor patří do sekačky na trávu, nebo do motorové pily, protože tam se jedná o krátkodobý provoz, kdy spotřeba není důležitá, zato je důležitá hmotnost takového motorčeku. Tento fakt velmi dobře odpovídá i praxi - zkuste si ujet po německých dálnicích 1000km s dvoulitrovým TDI a potom s benzínovým motorem papírově stejného výkonu. Spotřeba je u dieselu průměrně o 3 litry nižší (tedy pokud pojedete normálně, tedy stále tak okolo 160 kmph), take komfort je u dieselu nepoměrně vyšší, protože není nutno při každém druhém předjíždění podřazovat. O trvanlivosti motoru ani nemluvě. Porovnání zvlášť vynikne u vozu rozměru středního SUV. Osobně proto nejsem schopen pochopit, jak si někdo může do Tiguana koupit benzínový motor... Ještě možná tak do Rumunstera, který jezdí jen po městě jako servisní vozidlo a je předělaný na plyn...
Rozbalit vlákno
14
25. 6. 2010 22:55
Re: Do auta patí diesel!
A to máš od narodenia, alebo ťa postihla nejaká nehoda? ;-)
25. 6. 2010 23:31
Re: Do auta patí diesel!
podle mě zas takovou blbost nenapsal.. diesel dneska už vítězí snad už ve všem. dynamika, průběh, výkon, spotřeba... snad jen servisní náklady a cena nafty jsou jedinými mínusy.

každopádně všechno nad 1,5tuny a všechny SUV by měly mít naftu pokud majitel nechce jezdit za 10+ litrů..
25. 6. 2010 23:51
Re: Do auta patí diesel!
no, vezmi si turbo benzin a turbo diesel o stejnem objemu a uvidis, ktery bude mit lepsi vykon,prubeh a dynamiku, kultivovanost, hlucnost. Treba 2,0 tsi a 2,0 tdi. tdi vitezi jen ve spotrebe. Kdyby benzinaky papaly stejne, jako diesely, vsichni by je kupovali. Pak tu mame rusko, finsko atd, kde radeji o vanocich lide startuji na benzin.
Ja mam tdicko a uz jsem tim nak nakrmenej, priste chci Tbenzin.
SOuhlasim, ze nad 1,5 tuny nema z financniho hlediska benzin vyznam, ale dieselem porazen neni.
Avatar - Ada je zase tady
26. 6. 2010 01:55
Re: Do auta patí diesel!
Ne nemam to od narozeni. Kdyz jsem se narodil, byl diesel z novych osobnich aut jen v Mercedesu [odkaz]
a ziskat s nim praktickou zkusenost bylo u nas tehdy vyjimecne. Definitivni rozhodnuti, ze diesel je nejlepsi motorizaci osobniho vozu clovek ziska teprve potom, co s dieselem v osobaku ujede prvnich 250 tis. km. Osobne pochybuji, ze ty jsi za svuj zivot najel 100 tiskm (vcetne obdobi, kdy te vozil tatinek, ci nejaky strejda...) ;-)
26. 6. 2010 04:00
Re: Do auta patí diesel!
Ono to nebude tak horké...stačí si vzpomenout na příhodu, jak museli v zimě odtahovat dieselovou dodávku z autovlaku a nechat ji ve vytápěném prostoru s tím, že si jí majitel vyzvedl dalšího dne...
Tím netvrdím, že to platí univerzálně a že je diesel špatný, ale tak horké to nebude. Tuplem když slyším v koloně o dvě auta dál dieselového superba (ale abych nekřivdil, šlo asi o starší 1.9TDI) naprosto jasně, ačkoli vedle stojící Oktávku 1.8 TSI uchem v té situaci vůbec neregistruji. V takových chvílích si říkám, že benzín si nekupuje nutně blbec nebo někdo, kdo chce uspořit při nákupu. :-)
Avatar - Ondore
26. 6. 2010 20:01
Re: Do auta patí diesel!
Podľa obrázku na ktorý odkazuješ by človek povedal, že si už v (pred)dôchodkovom veku. Na druhú stranu premýšľam, kde si mal možnosť toto auto vidieť, pretože na cestách našej ľudovodemokratickej republiky to asi nebolo, žeby si bol príslušník zložky, ktorá mohla vycestovať? To by mnohé vysvetľovalo.

Ja som mal 1,9 TDI kedysi v Passate, neexistuje snáď horší diesel na trhu, teda pokiaľ nie je jediným kritériom spotreba a vlastne aj tú už prekonávajú moderné motory v objemoch 1,4 - 1,6 litra od Fiatu, PSA, Renaultu, Toyoty a napokon aj od VW. Ale trpieť ten prejav kvôli ušetreným pár šestákom môže naozaj len macochista najvyššieho kalibru. Nič proti Tebe, je to Tvoja voľba, ale nechápem, prečo máš tú potrebu lámať na to všetkých okolo, svet je už o hodný kus rokov ďalej...
Avatar - Ada je zase tady
27. 6. 2010 00:18
Re: Do auta patí diesel!
Do duchodu mi jeste par let chybi... Tyhle auta v Praze jezdily na zacatku 60 let - ne sice bezne, ale take neslo o jediny exemplar. A do (nelidodemo) zahranici jsem se podival az v r. 1989.

Vadil ti diesel v nejakem starem Passatu - a to ve dvojkovem, nebo trojkovem? Ono vime, ty diesely urazily od te doby kus cesty. Ja zase nemohu trpet projev tech benzinovych kramu - rinci to jako sekacka na travu a v beznych otackach (1000-2000RPM) to vubec, ale vubec nejede. Navic to zere jak ruskej pasak... Vis, svet uz je o hodne dal a kupovat dnes auto s benzinovym motorem je jako kupovat cernobilou televizi. Kdyz ti vadi to sametove brumlani dieselu, kup si benzin - jsou to tvoje penize, ale nechapu, proc mas potrebu na to lamat vsechny okolo.
Avatar - Ondore
27. 6. 2010 00:43
Re: Do auta patí diesel!
Ak si dobre pamätám, toho Passata som mal cca v rokoch 1997 - 2000, takže generáciu si ľahko nájdeš, jazdené autá už nejaký piatok nekupujem. Možno tie motory spravili nejaký pokrok, ale nemal som šancu ho zaregistrovať ani v kamarátovej A4 z roku 2007 - vieš mi povedať, kedy to bolo? Niekedy za posledný mesiac, dva?

V čom sa asi zhodneme je, že obaja nemáme radi hluk motora a zrejme si spolu so mnou nepotrpíš ani na ďalšie zvuky, čo tam nepatria. Ja to riešim kúpou toho najtichšieho, čo v danom čase nájdem a budeš sa čudovať, občas tam spadne aj diesel. Ale 1,9TDI má pre každého súdneho človeka miesto už jedine v spomienkach na masové nasadenie VW dieselov v autách minulého storočia.
27. 6. 2010 09:53
Re: Do auta patí diesel!
Ada, jediny, kto lame vsetkych okolo si ty. Tvoje pozitivne skusenosti s naftakmi ti neberiem a tvoj najazd hovori jednoznacne v prospech nafty. Aj ked to nepochopis, podaktori z nas maju s naftakmi aj negativne skusenosti (a boli tam aj vw skosty. Skus, ale porovnat turbo naftak s turbo benzinom (co sa tyka dynamiky) a az potom budu mat aspon nejaku vypovednu hodnotu tvoje prispevky o lenivosti. Mimochodom po precitani si testu na vw polo s 1.6 tdi (nie tak davno bol na tomto serveri uvedeny), kde skonstatovali, ze v meste nie je problem ist za viac ako 7l/100km, mne osobne prestava vyznam naftakov ( v mensich autach) davat zmysel. U vacsich vozidiel a suv to plne chapem.

PS: to polo bolo uvedene ako priklad

PS1: ucelom tohoto prispevku nie je okydat jedno, alebo druhe, ale skus pochopit, ze nie kazdemu vyhovuje to co tebe.

PS2: uz som to raz pisal - skusenost so svokrovym passatom (aktualny model) s 2.0. tdi pd (tebou ospevovany) je nasledovna - vozidlo je pohodlny dostavnik na dlhe cesty a je usporne, ale skoda, ze nie je mozne vypnut tu hlukovu masaz v nizkych otackach a vibrovanie vozidla na volnobehu (spomenul som si na zajazdove karosy, ked som chodil do tabora).

PS3: mal jeden z prvych modelov s danym motorm a vyzral si s tymto vela problemov
Avatar - Well-being
26. 6. 2010 01:09
Re: Do auta patí diesel!
Jo jo, hlavně to dunění v interieru, to žádný benziňák nedokáže ...
Avatar - Choochoo
26. 6. 2010 22:58
Re: Do auta patí diesel!
Si necetl, ze je rec o komfortu??? Vybrujici spojka, ze jsem myslel, ze me ty naftovy verky vykopnou z auta ven. Ty vybrace, hukot na urovni tatramatky. Benzin vede ve vsem, chce to jen porovnavat stejne. Benzin se samozrejme vyrovna nafte i ve spotrebe. Na kratsi trasu cca 5-10km. 100Kw motor dokaze udelat kombinovanou 5,5l-6l v aute nizsi stredni. Chce to jen poradny motor, znacku a ridit se starym dobrym heslem "objem nicim nenahradis" >:D
Avatar - Ada je zase tady
27. 6. 2010 00:20
Re: Do auta patí diesel!
Ty jsi mi tedy ale "vybrator", chlapecku. Nejprve se nauc gramatiku a teprve potom muzes mezi dospele.
27. 6. 2010 15:28
Re: Do auta patí diesel!
Až na to, že benzín, je podstatně pohodlnější, nezní jako traktor, neduní a ani se netřepe, zvlášť jako diesely od vw, možná má trochu větší spotřebu, ale zase má nižší ostatní náklády na provozní kapaliny a co je hlavní, má podstatně menší servisní intervaly. Takže,aby se ti vyplatil koupit diesel s tím, že chceš šetřit na palivu(ani ne koruna na litr), musel bys každým rokem najezdit minimálně 50 000km...
28. 6. 2010 11:01
Re: Do auta patí diesel!
Asi fakt jde o to kde, kdy, jak a na co kterou pohonnou jednotku používáš. S tou hlučností a komfortem bych to u dnešních dieselů už neviděl tak dramaticky. Osobně u těchto čtvrt-teréňáků a těžších aut se mi tak nějak citově zdá, že ten diesel k tomu líp pasuje. Co je fakt, u dieselu je menší rozptyl spotřeby v závislosti od stylu jízdy, ale to si musí každý vyzkoušet sám, co mu vyhovuje - u obou variant ti každý napíše 100 pro a 100 proti....(já třeba služební jezdím diesel, doma benzín - náklady tak zhruba stejné)