Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Tiguan: Nový základní motor 1,4 TSI BMT (90 kW) za 459.900,-Kč

Diskuze (20)
Volkswagen rozšiřuje nabídku modelu Tiguan na českém trhu o dva nové motory – 1,4 TSI o výkonu 90 kW a 2,0 TDI o výkonu 81 kW. Oba mají pohon jen předních kol a nesou označení BlueMotion Technology.

Volkswagen Tiguan je nejprodávanější importované SUV na českém trhu. K širšímu okruhu zákazníků mu nyní dopomohou dva nové motory, které činí Tiguan finančně dostupnějším. Jedná se o nový benzinový a dieselový základ, v obou případech pouze s pohonem předních kol a v základní výbavě.

Nový 1,4 TSI BlueMotion Technology o výkonu 90 kW stojí 459.900,- Kč. Ve srovnání se slinějším 1,4 TSI BMT se 110 kW je tak o 40 tisíc Kč levnější. Nový motor má horší jízdní dynamiku, ale v kombinovaném cyklu měření spotřeby je také úspornější.

Turbodiesel 2,0 TDI CR o výkonu 81 kW známe již například ze Škody Yeti. V případě Tiguanu je tento motor také nabízen s balíčkem úsporných opatření BlueMotion Technology (start-stop, rekuperace brzdné energie, prodloužené převody). S kombinovanou spotřebou 5,3 l/100 km je nejúspornějším motorem pro VW Tiguan.

Další novinkou je, že sedmistupňová dvouspojková převodovka nahradila předchozí konvenční samočinné ústrojí. Je k mání ve spojení s dvoulitry TSI o výkonech 125 kW a 147 kW, turbodiesely zastupuje 2,0 TDI se 110 kW, poháněna jsou výhradně všechna kola.

Volkswagen Tiguan - ceny zážehových motorů (červen 2010)
Motor1,4 TSI
BMT
1,4 TSI
BMT
1,4 TSI
4Motion
2,0 TSI
4Motion
2,0 TSI
4Motion
Převodovka6M6M6M6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]13901390139019841984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]90/5000110/5800110/5800125/4300147/5100
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1500-4000240/1750-4000240/1750-4000280/1700-4200280/1700-5000
Max. rychlost [km/h]184197192201 (197)210 (207)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,99,39,68,5 (9,9)7,9 (8,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,78,08,5 (9,9)8,5 (9,9)
Cena Trend & Fun [Kč]459.900,-499.900,-614.600,-636.700,--
Cena Track & Field [Kč]--639.300,-661.300,-691.300,-
Cena Sport & Style [Kč]--648.700,-670.700,-700.600,-

Varianty s pohonem předních kol se dodávají jen s výbavou Trend & Fun. Ta představuje šestici airbagů, ESP, poloautomatickou klimatizaci Climatic, rádio, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektromechanickou parkovací brzdu a 16palcová ocelová kola.

Pro verze s pohonem 4Motion se nabízejí další dvě úrovně výbavy. Track & Field se orientuje na zlepšení praktických a terénních schopností. Přidává proto off-road nárazníky, ochranný kryt pod motorem, podélné střešní nosníky, 16palcová litá kola a komfortní sedadla.

Sport & Style se naopak soustředí spíše na komfort. Nechybí mu například tempomat, zatmavená zadní skla, sportovní sedadla částečně potažená Alcantarou a kůží potažený volant. V tomto provedení naopak Tiguan nemá off-roadové nárazníky.

K výbavě Sport & Style je možné za akční cenu 29.990,- Kč (úspora 66 % proti standardním cenám) pořídit paket R-line. Ten obsahuje 19palcová kola (pneumatiky 255/40), sportovní podvozek, nárazníky R-line, rozšířené podběhy, matně chromovou masku chladiče a přední mlhovky.

Volkswagen Tiguan - ceny vznětových motorů (červen 2010)
Motor2,0 TDI
BMT
2,0 TDI
BMT
2,0 TDI
4Motion
2,0 TDI
4Motion
Převodovka6M6M6M (7DSG)6M
Zdvihový objem [cm3]1968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/4200103/4200103/4200125/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/1750-2750320/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174190186 (182)201
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,910,210,5 (10,7)8,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,46,4 (7,1)6,6
Cena Trend & Fun [Kč]525.300,-578.300,-666.000,--
Cena Track & Field [Kč]--690.700,-718.800,-
Cena Sport & Style [Kč]--699.600,-727.700,-

Automatická dvouspojková převodovka DSG je za příplatek 43 tisíc Kč.

Diskuze (20)
28. 6. 2010 11:01
Re: Do auta patí diesel!
Asi fakt jde o to kde, kdy, jak a na co kterou pohonnou jednotku používáš. S tou hlučností a komfortem bych to u dnešních dieselů už neviděl tak dramaticky. Osobně u těchto čtvrt-teréňáků a těžších aut se mi tak nějak citově zdá, že ten diesel k tomu líp pasuje. Co je fakt, u dieselu je menší rozptyl spotřeby v závislosti od stylu jízdy, ale to si musí každý vyzkoušet sám, co mu vyhovuje - u obou variant ti každý napíše 100 pro a 100 proti....(já třeba služební jezdím diesel, doma benzín - náklady tak zhruba stejné)
27. 6. 2010 15:28
Re: Do auta patí diesel!
Až na to, že benzín, je podstatně pohodlnější, nezní jako traktor, neduní a ani se netřepe, zvlášť jako diesely od vw, možná má trochu větší spotřebu, ale zase má nižší ostatní náklády na provozní kapaliny a co je hlavní, má podstatně menší servisní intervaly. Takže,aby se ti vyplatil koupit diesel s tím, že chceš šetřit na palivu(ani ne koruna na litr), musel bys každým rokem najezdit minimálně 50 000km...
27. 6. 2010 09:53
Re: Do auta patí diesel!
Ada, jediny, kto lame vsetkych okolo si ty. Tvoje pozitivne skusenosti s naftakmi ti neberiem a tvoj najazd hovori jednoznacne v prospech nafty. Aj ked to nepochopis, podaktori z nas maju s naftakmi aj negativne skusenosti (a boli tam aj vw skosty. Skus, ale porovnat turbo naftak s turbo benzinom (co sa tyka dynamiky) a az potom budu mat aspon nejaku vypovednu hodnotu tvoje prispevky o lenivosti. Mimochodom po precitani si testu na vw polo s 1.6 tdi (nie tak davno bol na tomto serveri uvedeny), kde skonstatovali, ze v meste nie je problem ist za viac ako 7l/100km, mne osobne prestava vyznam naftakov ( v mensich autach) davat zmysel. U vacsich vozidiel a suv to plne chapem.

PS: to polo bolo uvedene ako priklad

PS1: ucelom tohoto prispevku nie je okydat jedno, alebo druhe, ale skus pochopit, ze nie kazdemu vyhovuje to co tebe.

PS2: uz som to raz pisal - skusenost so svokrovym passatom (aktualny model) s 2.0. tdi pd (tebou ospevovany) je nasledovna - vozidlo je pohodlny dostavnik na dlhe cesty a je usporne, ale skoda, ze nie je mozne vypnut tu hlukovu masaz v nizkych otackach a vibrovanie vozidla na volnobehu (spomenul som si na zajazdove karosy, ked som chodil do tabora).

PS3: mal jeden z prvych modelov s danym motorm a vyzral si s tymto vela problemov
Avatar - Ondore
27. 6. 2010 00:43
Re: Do auta patí diesel!
Ak si dobre pamätám, toho Passata som mal cca v rokoch 1997 - 2000, takže generáciu si ľahko nájdeš, jazdené autá už nejaký piatok nekupujem. Možno tie motory spravili nejaký pokrok, ale nemal som šancu ho zaregistrovať ani v kamarátovej A4 z roku 2007 - vieš mi povedať, kedy to bolo? Niekedy za posledný mesiac, dva?

V čom sa asi zhodneme je, že obaja nemáme radi hluk motora a zrejme si spolu so mnou nepotrpíš ani na ďalšie zvuky, čo tam nepatria. Ja to riešim kúpou toho najtichšieho, čo v danom čase nájdem a budeš sa čudovať, občas tam spadne aj diesel. Ale 1,9TDI má pre každého súdneho človeka miesto už jedine v spomienkach na masové nasadenie VW dieselov v autách minulého storočia.
Avatar - Ada je zase tady
27. 6. 2010 00:20
Re: Do auta patí diesel!
Ty jsi mi tedy ale "vybrator", chlapecku. Nejprve se nauc gramatiku a teprve potom muzes mezi dospele.