Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Auris je nejprodávanější hybrid v Evropě (+přehled modelů)

Popularita aut kombinující spalovací motor s elektromotorem roste. Nejvíce se v této oblasti již roky daří Toyotě.
Zpět na článek
9. 3. 2014 18:58
9. 3. 2014 19:01
9. 3. 2014 21:31
9. 3. 2014 22:31
10. 3. 2014 11:51
10. 3. 2014 08:42
10. 3. 2014 09:05
10. 3. 2014 10:35
10. 3. 2014 13:02
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 3. 2014 21:26
10. 3. 2014 22:23
11. 3. 2014 07:42
11. 3. 2014 11:02
11. 3. 2014 08:26
Avatar - petrumr
9. 3. 2014 18:58
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - WinDiesel
9. 3. 2014 19:01
Re: ok
Benzín-elektrika nic neutáhne a myslím že ani nesmí, systém řízení obou pohonů by to nezvládl .......
Avatar - xjara
9. 3. 2014 21:31
Re: ok
Benzin-elektrika nic neutahne? A na to si prisel jak? Muj ctyrvalcovy benzinak ma vetsi kroutak nez velke mnozstvi dieslu co dnes jezdi. A kroutak u elektromotoru snad ani nema cenu komnetovat nebot elektromotor disponuje velkym krouticim momentem ktery navic nastupuje ihned. ... A ani v systemu rizeni pohonu bych nevidel problem.
Avatar - WinDiesel
9. 3. 2014 22:31
Re: ok
Problémem je moment, kdy se k elektromotoru přidává spalovací agregát. problémem je hlavně převodovka.
A pak, nízké emise by šly do kopru a ukázalo by se v plné nahotě, že na některé (řadu) věcí jsou benzín-elektriky k ničemu.
Popravdě řečeno, ani diesel-elektriky nejsou uzpůsobeny k tahání a to má Peugeot 200 + 340 Nm a Mercedes 500 + 200 Nm.
10. 3. 2014 11:51
Re: ok
Tažné mít může, ale jen na 385 kg, což je na nosič kol a kola.

Max. towing cap 385 kg,Tongue load 55 kg. Vehicle needs to have towing package from factory.
10. 3. 2014 08:42
Re: ok
covece nevim, nedalo me to a zavolal jsem si do Toyoty (prej takhle brzo rano mam stesti ze tam jiz nekdo je >:D kurna sak je trictrvrte na devet ), a tazne zarizeni ani zadni nosic kol neni prej problem ani pro hybridni provedeni Aurisu TS , ale pravda na kratkej Auris jsem se nezeptal :-)
10. 3. 2014 09:05
Re: ok
Neviem prečo by si nemohol mať ťažné na hybride. Jeden Auris TS hybrid s ťažným vídavam po Žiline dosť často. Ťažné montované u predajca v Žiline.
10. 3. 2014 10:35
Re: ok
Nesmysl, samozrejme ze tazne zarizeni na Auris hybrid neni problem.
Cituji : "S novým volitelným kitem tažného zařízení (Towing Pack) může nový Auris Hybrid Touring Sports táhnout náklad o hmotnosti až 345 kg." - zdroj [odkaz]
Avatar - WinDiesel
9. 3. 2014 18:59
VELKÝ PROBLÉM TOYOTY ......
...... spočívá v tom, že benzín-elektrické hybridy nenahrazují diesely ale jiné vozy s původně benzínovým pohonem
Kdyby si dal autor tu práci, a zjistil si o kolik procent si díky hybridům Toyota navýšila prodeje, zjistil by že o nic. Absolutně stejný problém má Lexus - původně benzínem osazené vozy nyní prodává v benzín-elektrickém provedení ale na diesely od konkurence tato nabídka nestačí.
Vysloveně projevem kapitulace Toyoty je fakt, že doplnila své portfolio o 1,6 D4-D původně od BMW. Toyota rezignovala na vývoj svého vlastního motoru (společně s Isuzu) před 3 lety, načež po zjištění, že v Evropě to bez malého dieselu a bez dieselu obecně nejde, zmatečně zavádí diesel od BMW a doufá že si tak v určitých kategoriích zachrání kůži ........... Myslím že je to dost pozdě, 5 minut po 12, ale uvidíme.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - xjara
9. 3. 2014 21:39
Re: VELKÝ PROBLÉM TOYOTY ......
Nevim jestli je to problem. Staci se kouknout jake ma prodeje v USA a jinde. Toyota prodava hybridy v USA a v Evrope jim to moc nejde. VW zase prodava naftaky v Evrope ale nejde jim to v USA.
Avatar - WinDiesel
9. 3. 2014 22:22
Re: VELKÝ PROBLÉM TOYOTY ......
Noticka - VW rostl v dieselu v USA o 15%, v benzínu klesal o 20%. Celkově se mu kdovíjak nedaří ale diesel ten problém určitě nezpůsobuje, nejsou schopni prodávat benzínové modely.
9. 3. 2014 22:06
Re: VELKÝ PROBLÉM TOYOTY ......
To je konstrukce dýzlového problému tam kde není. Naprosto Toyotu chápu. Proč by měla vyvíjet speciální motor jenom kvůli úchylce určitého regionu, když na zbytku světa jim to je k ničemu. Tak prostě pro úchylný region motor nakoupí a vyjde je to levněji než vlastní vývoj. Oni dobře vědí, že globálně produkce hybridů poroste každým rokem a že dýzl je už jen kvůli emisním normám pro budoucnost slepá větev. Ta slepá větev, kterou dříve prorokové stižení slepotou prorokovali hybridu.
Avatar - WinDiesel
9. 3. 2014 22:27
Re: VELKÝ PROBLÉM TOYOTY ......
Isuzu vyrábí diesely pro globální aplikace, Toyota by moc investovat nemusela ........ prostě tlačila hybridy co to šlo a zaspala, respektive domnívala se, že hybridy jsou všeobjímajícím řešením - nejsou. Ne v Evropě.
Ale když se podívám na ostatní automobilky - NEVĚŘÍM TOMU, ŽE BY TO TOYOTA NEDALA:
Mazda 1,5 Sky-D a 2,2 Sky-D
Mitsubishi 1,8 DI-D Mivec a 2,2 DI-D Mivec
Honda 1,6 D a 2,2 D
Toyota nyní 1,6 D4-D (BMW), 2,0 D4-D a 2,2 D4-D
Subaru nový 1,6 boxer diesel a 2,0 boxer diesel
Nissan 1,5 dCi 1,6 dCi a 2,0 dCi
zdá se, že ostatní japonské automobilky se evropské poptávce dokonale přizpůsobily .......
9. 3. 2014 22:31
Re: VELKÝ PROBLÉM TOYOTY ......
Nevím, nevím ale tržní podíl Toyoty v Evropě roste, tak nemají potřebu něco vyvíjet...Spolupráce s BMW bude o víc než jen dieslech...Podle mě Toyota půjde v prodejích hodně nahoru...poslední měsíce to potvrzují...
10. 3. 2014 08:36
Re: VELKÝ PROBLÉM TOYOTY ......
Obzvlášť ten Nissan a jeho jeho dCi ;-) no a Toyota má ještě 1.4 D4-D, 3.0 D4-D, 4.5 D4-D
10. 3. 2014 08:46
Re: VELKÝ PROBLÉM TOYOTY ......
:-!
10. 3. 2014 10:39
Re: VELKÝ PROBLÉM TOYOTY ......
Neni pozde, kvuli sozitosti a nachylnost naftoveho motoru plus mozne problemy kolem DPF se vice lidi v nizsi stredni, stredni tride a mensi MPV uchyluje k benzinu nez k nafte. Na me se take kazdy diva jako na blazna, kdyz mam v smaxu 1.6 turbobenzin. Ale jezdim kratsi trasy a nenajedu toho za rok tolik a nechci resit nejake uspane DPF, EGR atd.
10. 3. 2014 11:13
Diesel je prezitok
Europske zvyklosti pokryje outsorsing od BMW:D, inak absolutne Toyotu chapem - radsej investovat do hybridov, elektromobilov, vodiku a odlahcenia - technologii buducnosti, nez do umierajucej technologie.

Diesel ma velky problem - to je holy fakt:
1. Od 2020 budu nove emisne normy a z vyssej strednej a vyssich segmentov nafta vymizne - X5, A8 a spol kombinovanu byrokraticku spotrebu 4,8 l v nafte nedaju, vsetci vyvijaju hybridy o sto sest, teda okrem BMW, to ma licenciu od Toyoty:D
2. U miniaut a malych aut nema diesel absolutne ziadny zmysel
3. Pre diesel zostava u osobnych automobilov oblastou posobnosti nizsia stredna a stredna trieda vratane crossoverov. Tu sa dari aurisu hybrid a priusu. Auris Hybrid je od 20 000 EUR v slusnej vybave a cena bude do buducna urcite este konkurencieschopnejsia. Naklady na dieslove motory sa neustale zvysuju kvoli neustale sa zvysujucim poziadavkam na ekologiu. Kazdym rokom je v diesli viac ku.vitok. A svet sa stahuje do miest a mestkych aglomeracii, kde su hybridy ako ryba vo vode...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 3. 2014 13:02
Re: Diesel je prezitok
Zober si "uvadzacie" ceny noveho CT200h, musel by som padnut na hlavu, aby som siel do LUBOVOLNEJ nemeckej dieselovej premie.

Len doplnim, ze hybridny Auris stoji +/- take iste peniaze, ako dieselova konkurencia s automatom a rovnakou vybavou. Kedze vacsina europskej konkurencie nie je schopna ponuknut viac ako 2-rocnu zaruku, a malokto najazdi za dva roky viac ako 100 000 km, je Hybrid lepsia volba pre kohokolvek, kto netravi 95% casu na dlhych presunoch dialnicami.
10. 3. 2014 13:12
Re: Diesel je prezitok
Tak Lexus je dost specificky - nema kombi ani 4x4, ale toyota je plnohodnotna alternativa k mainstreamu, premia ma predsa len svoje specifika, ale kde audi a spol zacinaju krivat, tam este nie je lexus ani poriadne zabehnuty...
10. 3. 2014 13:53
Toyota prelomila lady aj v Europe
"Analytici navíc nepředpokládají, že by se situace změnila" ??
V clanku nie je odkaz na analytikov, ale situacia sa hodne zmenila:
1. Auris Hybrid je cenovo porovnatelny s rovnako vybavenym dieslom s automatickou prevodovkou, navyse je podstatne tichsi a spolahlivejsi. V Europe je to prelom, vid. 100% narast Auris/Yaris Hybrid (bez eko dotacii).
2. Cela Toyota prechadza na novu globalnu platformu, ktora redukuje vyrobne naklady a koncove ceny, t.j., aj novy Prius bude mat nizsiu cenu.
Toyota robi hybridy od 90-tych rokov a teraz sa zacina presadzovat, pretoze je to dobra myslienka: rekuperovat energiu brzdenia, motor jednoduchy, softver zlozity.
Rozbalit vlákno
1
10. 3. 2014 15:02
Re: Toyota prelomila lady aj v Europe
Obrvoska vyhoda hybridu je, ze nejsou zavisle na nabiti baterek, takze stale staci dojet k benzince a behem par minut natankovat dostatek energie na dalsi cestu a pokracovat dal. Taktez se ji podarilo proniknout s hybridem do prakticky vsech kategorii za prijatelnou cenu.
Avatar - Citrák
10. 3. 2014 21:26
Toyota
To, že Toyota vede v žebříčku hybridů, je jen logickou reakcí lidí na to, co se jim vnucuje. Zelená úsporám, Eko, Eco, atd. Slyšíme to každý den a vnímáme, že Toyota umí dělat a postupně nabízet nové hybridní modely. Proč lidé kupují VW Golf ? Téměř všichni říkají, že je to dobré auto, tak si ho také koupí. Proč koupit hybrid od Toyoty ? No protože je umí udělat a je to moderní. Navíc vývoj baterií jde kupředu a tak se baterie zmenšují, váha snižuje a kapacita narůstá. Mám pocit, že označení ekologický pohon, se přeceňuje. Baterie jsou plné drahých kovů a následná likvidace také bude náročná, ale o tom se moc nemluví. Svým způsobem může být hybrid i zábavný, můžete mít vysoký okamžitý výkon, tichý provoz, nízkou spotřebu nebo komunikující barevný monitor v kabině. Vše je otázkou priorit.
Rozbalit vlákno
4
10. 3. 2014 22:23
Re: Toyota
Hybridy sa nerobia zo zabavy, resp. ze je to momentalne cool/eco/atd. Cielom je, aby sa energia brzdenia nezmenila na teplo v brzdnych kotucoch, ale aby sa aspon jej cast vratila spat do systemu, uskladnila docasne v bateriach a nasledne sa pouzila pri rozbehu.
Vacsina z nas byva v meste, t.j., neustale rozbehy a brzdenia, a na krizovatkach sa neda dychat ... hybridy to elegantne riesia - vodic ma polovicnu spotrebu a chodec dycha na krizovatke cisty vzduch.
Kludne by som sa mohol spytat, preco ostatne automobilky nesetria nase peniaze a zdravie? Technologia hybridov je k dispozicii uz par rokov.
11. 3. 2014 07:42
Re: Toyota
Víte, ono nadšení novými technologiemi je jistě hezká věc, ale končí přesně tam, kde se začne dotýkát peněženky reálně kupujícího. Ten pak ve finále hodně zvažuje, za co dá svoje těžce vydřené prachy...
11. 3. 2014 11:02
Re: Toyota
Mate pravdu, clovek musi vsetko zvazit. Vychadza mi to takto:
1. Pri vysokej vybave s automatickou prevodovkou je cena porovnatelna. Plus vyssia spolahlivost voci dieslu, plus ticho.
2. Bezny benzin versus benzin hybrid sa oplati po cca 150000 km, kedy sa vyssia vstupna cena vyrovna usetrenemu benzinu (cca 2l/100km), servis je tiez cca 10% nizsi. Plus ticho, plus autom. prevodovka.
3. Bezny diesel versus benzin hybrid je o nieco lacnejsi, ale servis a spolahlivost to po case opat financne vyrovna. Plus ticho bez vibracii, plus autom. prevodovka.
To znamena, ze ak niekto auto dlhsie pouziva a nevadi mu limit na prives cca 400kg, tak hybrid od Toyoty je aj financne dobra volba (aj bez eco dotacii/myslenia).
11. 3. 2014 08:26
Re: Toyota
Kdo chce psa bít, začne se ohánět neeokologickou likvidací. Přitom baterie lze docela dobře recyklovat. Navíc ekologický je ten provoz, výroba ani likvidace žádného automobilu ekologická není. Chceš být ekologický? Pochoduj hezky pěšky, bos, ani výroba tenisek není ekologická.
10. 3. 2014 22:19
Prednosti hybridu - ticho a nízka spotreba
Dnes hybridy hodnotia vacsinou Ti, co v nich ani nesedeli. Ja som tu statistuku zlepsil o 1 predany kus. A po 10 mesiacoch pouzivania a najazdeni 21000 km musim konstatovat, ze som zvolil dobre. Spotreba na kratkom Auride merana podla cerpania benzinu 4,8 l z toho 50 percent po meste a blizkom okoli. Teraz po 20000 km sa mi zda, ze to este kleslo este o cca 0,3 l. Ukazovatel auta ukazuje o cca 0,4 l menej. Mal som aj diesel, ale nerad spominam na jeho rezonancie a zvuk pri minimalnom zvyseni otacok. Z charakteru vozidla je dobre si uvedomit, ze to auto je stavane na pohodovu kludnu jazdu s prevahou mestkych komunikacii a jazdy v kolonach. Par ludi co som viezol konstatovalo, ze v tak tichom aute sa este neviezli.
Rozbalit vlákno
2
11. 3. 2014 10:38
Re: Prednosti hybridu - ticho a nízka spotreba
Chcem sa spytat na jednu specialitu, tyka sa to taxikarov/rybarov/atd., ktori potrebuju v zime stravit v stojacom aute nejaky cas. Ako je to s ohrevom interieru auta? Musi byt stale zapnuty motor alebo to ide z baterie, resp. sa motor sporadicky zapina?
12. 3. 2014 15:52
Re: Prednosti hybridu - ticho a nízka spotreba
Bohuzial musi byt teply motor. Aby som castejsie vyuzival EV rezim, obcas pri pomalej jazde vypnem v zime kurenie, lebo inac sa neprepne na EV aby mohol kurit kabinu.