Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Auris je nejprodávanější hybrid v Evropě (+přehled modelů)

David Bureš
Diskuze (30)
Popularita aut kombinující spalovací motor s elektromotorem roste. Nejvíce se v této oblasti již roky daří Toyotě.

Honda ukončuje prodej hybridních modelů Insight a CR-Z v Evropě kvůli nízkému zájmu zdejších zákazníků o tento druh pohonu. Hybridům se ale v Evropě daří, loni se zde prodalo 214.237 aut s hybridním pohonem, což je meziroční nárůst o více než 40 procent. Vyplývá to ze statistik společnosti JATO Dynamics.

Hybridní vozy jsou díky své nízké spotřebě konkurenty pro auta se vznětovým motorem. Statistiky prodejů za loňský rok nicméně ukazují, že turbodiesely jsou Evropě nadále výrazně oblíbenější než hybridy.

Analytici navíc nepředpokládají, že by se situace změnila. To dokazuje i fakt, že japonské automobilky rozšiřují na starém kontinentě nabídku zde tolik oblíbených aut s turbodieselem pod kapotou. Honda si vyvinula motor 1.6 i-DTEC, Toyota zase nově používá vznětovou šestnáctistovku z dílny BMW.

Nejprodávanějším hybridním vozem v Evropě se loni stala Toyota Auris Hybrid, jejíž prodeje proti roku 2012 meziročně vzrostly o 131 procent na 53.426 aut.

Evropské prodeje hybridních vozů podle typu pohonu
Typ pohonu2013 [ks]2012 [ks]
Benzin-elektrický170.590119.814
Diesel-elektrický37.90422.670
Elektromobil s prodlouženým dojezdem5.7437.330
CELKEM214.237149.814

Auris Hybrid na druhou příčku odsunul menší Yaris Hybrid, která zaznamenala 48.758 prodaných kusů, o 103 procent více než v roce 2012. Dohromady tyto modely značky Toyota loni tvořily 47 procent všech prodejů hybridních aut v Evropě.

V obou případech se jedná o nárůst prodejů, čísla ale ukazují, že v jiných koutech světa se hybridy prodávají výrazně lépe. Třeba Toyota Prius zaznamenala během loňského roku v USA 234.228 registrací, zatímco v Evropě jen 15.986 registrací, což byl meziroční propad o 30 procent.

Zatímco Toyota sází na kombinaci elektromotoru a zážehového motoru, evropský koncern PSA Peugeot-Citroën nabízí auta kombinující elektromotor se vznětovým motorem. Japonská automobilka uznává, že turbodiesely jsou účinné, zároveň ale drahé, což by cenu takového hybridu mohlo ještě více vyšroubovat nahoru. Proto Toyota věří spíše benzin-elektrickým hybridům.

Nejprodávanější hybridní vozy v Evropě
Poř.ModelTyp pohonu2013 [ks]2012 [ks]
1.Toyota Auris Hybridbenzin-elektrický53.42623.090
2.Toyota Yaris Hybridbenzin-elektrický48.75823.975
3.Toyota Priusbenzin-elektrický a plug-in15.98622.898
4.Peugeot 508 HYbrid4diesel-elektrický9.7928.424
5.Lexus CT 200hbenzin-elektrický9.29115.325
6.Peugeot 3008 HYbrid4diesel-elektrický8.4807.278
7.Mitsubishi Outlander PHEVPlug-in hybrid (benzin)8.2261
8.Toyota Prius+benzin-elektrický8.1597.324
9.Volvo V60 Plug-in HybridPlug-in hybrid (diesel)8.07468
10.Citroën DS5 HYbrid4diesel-elektrický6.1775.538

David Bureš
Diskuze (30)
12. 3. 2014 15:52
Re: Prednosti hybridu - ticho a nízka spotreba
Bohuzial musi byt teply motor. Aby som castejsie vyuzival EV rezim, obcas pri pomalej jazde vypnem v zime kurenie, lebo inac sa neprepne na EV aby mohol kurit kabinu.
11. 3. 2014 11:02
Re: Toyota
Mate pravdu, clovek musi vsetko zvazit. Vychadza mi to takto:
1. Pri vysokej vybave s automatickou prevodovkou je cena porovnatelna. Plus vyssia spolahlivost voci dieslu, plus ticho.
2. Bezny benzin versus benzin hybrid sa oplati po cca 150000 km, kedy sa vyssia vstupna cena vyrovna usetrenemu benzinu (cca 2l/100km), servis je tiez cca 10% nizsi. Plus ticho, plus autom. prevodovka.
3. Bezny diesel versus benzin hybrid je o nieco lacnejsi, ale servis a spolahlivost to po case opat financne vyrovna. Plus ticho bez vibracii, plus autom. prevodovka.
To znamena, ze ak niekto auto dlhsie pouziva a nevadi mu limit na prives cca 400kg, tak hybrid od Toyoty je aj financne dobra volba (aj bez eco dotacii/myslenia).
11. 3. 2014 10:38
Re: Prednosti hybridu - ticho a nízka spotreba
Chcem sa spytat na jednu specialitu, tyka sa to taxikarov/rybarov/atd., ktori potrebuju v zime stravit v stojacom aute nejaky cas. Ako je to s ohrevom interieru auta? Musi byt stale zapnuty motor alebo to ide z baterie, resp. sa motor sporadicky zapina?
11. 3. 2014 08:26
Re: Toyota
Kdo chce psa bít, začne se ohánět neeokologickou likvidací. Přitom baterie lze docela dobře recyklovat. Navíc ekologický je ten provoz, výroba ani likvidace žádného automobilu ekologická není. Chceš být ekologický? Pochoduj hezky pěšky, bos, ani výroba tenisek není ekologická.
11. 3. 2014 07:42
Re: Toyota
Víte, ono nadšení novými technologiemi je jistě hezká věc, ale končí přesně tam, kde se začne dotýkát peněženky reálně kupujícího. Ten pak ve finále hodně zvažuje, za co dá svoje těžce vydřené prachy...