Ofiko ceníky jsou dobré tak pro podložení nohy u stolu a porovnávat podle nich auta je dobré leda pro mladé googlery. Je potřeba vybrat nejlepší auto a u něj pak vyjednat dobrou cenu.
Design z Meganu, motor s Toyoty, záruku i30, podvozek Fokusu každý vyniká v něčem jiném. Reálné ceny jsou značně odlišné u i30 nebo u Meganu se dá dostat až o 100tis. níž.
Motor z Focusu, protoze je agilnejsi nez toyotacka 1.6, ta je takova nevyrazna mezi 2 - 3 tisici otacek. V nejvice pouzivanych otackach je ecoboost lepsi.
Osobně bych z této čtveřice nebral jen ten Mégane, Renault mi nějak k srdci nepřirostl a prostor pro nohy na zadních sedadlech taky není nic moc.
Já kupoval i30 kombi v trochu nižší výbavě Parking, ale Toyota Auris rozhodně vypadá zajímavě, tedy až na design palubovky, který se mi až tak nelíbí. No a Focus dobrá je klasika, jen ten interiér znovu není nic moc.
ten priestor na nohy usudzujes podla 3d alebo si si dal namahu sediet v kombiku, ta uistujem, ze to co ma vzadu megan, o tom si Focus moze nechat zdat v tajnych snoch
Oproti krátké verzi je to lepší, ale ani tak to nebyla až taková hitparáda (verze III). Ve Focusu jsem vzadu neseděl, srovnávat nemůžu.
Každopádně v jedné recenzi kritizují málo místa na nohy a v druhé nízký strop:
*Nejvíce Mégane Grandtour zaostává podélnou prostorností neboli místem na nohy zejména na zadních sedadlech.
*nad hlavou už to tak slavné není a měříte-li náhodou nad 185 cm, nevyhnete se bližšímu seznámení se stropem.
S tímto máš pravdu. Vždycky mě tak trochu bavilo srovnání aut, kdy se v článku objevuje odstavec s textem, že tamto či ono auto má oproti konkurenci stahování zadních oken a je dokonce o závratné 2tis. Kč ještě levnější než konkurent a proto je to přece lepší volba. Bohužel se poukazuje na méně podstatné věci ve srovnání, které jsou ale bohužel nejvíc vnímány čtenáři a případnými zájamci o koupi auta. Jinak co se týká této čtveřice, jasné pořadí 1. Auris 2. Focus .......dlouhá propast.......I30 a Mégane
Dnes bych taky přemýšlel nad Aurisem, tehdy ještě nebyl na trhu.
Přece jen Toyota je oproti Hyundai nebo Renault spolehlivější.
----
Ale kupodivu motor a spotřeba mluví pro jiné značky, tohle je z dřívějšího článku tady na auto.cz:
Průměrná spotřeba na testovací trase dosáhla hodnoty 7,5 l/100 km... takový 1.6 GDI od Hyundaie a Kie má také příznivější průběh točivého momentu a spotřebu, ačkoliv je technicky srovnatelný s motorem od Toyoty.
Řeknu to tak, dnes je obrovský problém vybrat auto, automobilky se předhánějí v reklamách kde můžou, recenze by měla člověka pouze nesměrovat, ne ho přesvědčit, osobní zkušenosti od uživatelů jsou fajn, ale také jen tehdy pokud není uživatel ovlivněný nebo zaujatý k určité automobilce a podobně, v autosalonu se člověk projede 20km okolo komína v klidném tempu a auto mu připadá perfektní, co ale při větší zátěži, rychlejší delší jízdě a jiných situacích. Takový je ale trh a je jen otázka. jak se člověk při výběru snaží docílit té nejlepší volby ;).
A práve veľkosť zľavy vie celým poradím poriadne zamávať. Podľa mojich skúseností (platí pre SR) najväčšiu zľavu vie dať Renault, čo v kombinácii s najnižšou cenníkovou cenou robí ďaleko najlacnejšiu kúpu a teda komu ide hlavne o value for money, nemá o čom rozmýšľať. Naopak Toyota sa moc so zľavami nekamaráti, notabene u novinky, takže bude celkovo najdrahšia. Ford i Hyundai vedia dať tiež pekné zľavy, tam cena nebude rozhodovať.
Bez ohľadu na cenu vidím poradie obdobne, ako Ty, akurát neviem, či by som prekúsol ten trojvalec vo Focuse (pri lepších motorizáciách je to už jasné: 1,6EB).
Ano, 1.0 EB už se mi zdá podměrečný, 1.6 by byla optimální, ale chcíplé atmosféry v asijských autech by mě lákaly ještě méně. No a Mégane už je v této konkurenci jak hodně vyjetý olej.
Tak ono pro jakž takž relevantní srovnání je nutné použít 1.0EB, protože vůči 1.6EB (i ve slabší verzi), nemají ostatní tři značky prostě co nabídnout, protože ta auta v testu jsou jejich nejsilnější benzínové motorizace (tedy mimo Meganu, kde je GT už zase úplně jiná liga)
Ten Megane GT220 je rozhodne zaujímavá ponuka, škoda, že je u nás akosi opomínaný (žiadny test či jazdné dojmy). Na druhej strane čo som našiel nemecké testy, tak moc nadšenia tam nebolo, spomínali nepríjemne tvrdý podvozok či dynamiku nekorešpondujúcu s výkonom (7,6 na sto), pazvuky z palubovky. Na druhej strane to hodnotili prizmou nemeckej ceny (29t eur), kdežto u nás za 22t eur je to trošku iný pohľad.
V Německu Renault nabízí ještě 97 kW 1,2, 103 kW 2,0 (atmosférická) a 140 kW 2,0 (přeplňovaná). Završuje to samozřejmě 162 kW 2,0, který je v nabídce i v ČR. Na objednávku by to snad dovezli.
problem je, ze u mazdy nemas priameho konkurenta k tymto 4 autam v danom karosarskom prevedeni. Ak by slo i 5D, tak by aj u mna vitazila asi Mazda 3, ale najskor by som musel skusit interier, ci nebude maly ala Focus, lebo u Focusu mi vadi kratky interier v kombinaci s mohutnou palubkou , co to cele zabija priestorovo.
Ale 3jta s 2l 165k by bola asi vitazom ak by nebol parameter napr kufor ci nieco podobne.
Tak ono kdyz vybiras s uvedene nabidky tak Ti je tvoje slabost k nicemu >:D Taky bych bral z teto nabidky Auris, ale asi jen do doby nez prijde Civic Tourer. Pak to jiste bude chtit okouknout v jeden den a porovnat ;-)
vsetko zalezi od potrieb cloveka, ak potrebuje co najpriestranejsie auto, tak podla info Auris a este by to malo byt na cca 10r aj najspolahlivejsie vozitko. Jediny zadrhel vidim v tom, ze neponukaju 1.8 Valvematik 147k a druha vec je dizajn palubovky. Vonkajsok mi je ukradnuty, ale sedel som v kratkom a strasna paseka ta palubka.
Ak by clovek chcel motor, tak Focus 1.6 EB 150k v akciovej vybave.
A Meganu by som dal asi prednost pred i30 skrze to, ze tie motory su celkom spolahlive, neserkaju sa, priestoru pre cestujucich dost a batozinovy tie tiez velky a zvlada aj plnohodnotnu rezervu, co Focus urcite nie a i30 ci Auris neviem. Jasny vitaz z tohoto zakazdym nebude, casto to bude o kompromisoch.
Ak by Auris mal inu palubku a 1.8 motor, tak je u mna jasny vitaz . Este tu palubku by som mu pri tej 1.8 mozno odpustil ;-)
Jak je tohle možný? Ne, že by i30 byla špatný auto, ale přecejen ta pomyslná Image je stále dál u Toyoty, už jen proto, že to je Japonec a ne Korejec. Vskutku zajímavé srovnání. Jen by mě zajímalo, proč tam nepřidáte i božské měřítko všech kombajnů - Octávku >:D
Jenže to má svojí logiku. Škoda je dražší protože jsme v Čechách a tady jsou lidi za ní ochotni zaplatit nesmysl, jen kvůli tomu aby měli Škodovku, tam se racionalita ztrácí a přesto to funguje. Audi a MB spolu mají společného jen tolik, že se jedná o prémiové značky, které si ale vzájemně konkurují a logicky cenou šlapu po krku. U nich se ve většině případů nedá jednoznačně říct, který model daných automobilek je objektivně lepší, jelikož zde spíš záleží na prioritách a sympatiích ke značce. Hyundai vs. Toyota je situace poněkud jiná, proto mě dost překvapuje, že Hyundai nejen že se blíží, ale navíc překonává cenu Toyoty.
Potom pořád víc a víc nechápu lidi, co jsou schopni říct, že Toyota je moc drahá... ;-) >:D Toyota udělala obrovský ústup v cenách a nebál bych se říct, že nabídky výbav a cen patří k nejlepším :yes: a ještě lepší je to, že bez ztrát na kvalitě a spolehlivosti, čehož bych se třeba u hyundaie až tak jistý nebyl..
Nicméně asi musím souhlasit a říct, že lidi jsou ochotni za škodovky utratit nesmysly a na to jsou všechny skvělý nabídky konkurence škody asi krátký.. ;-\ >:D
Image u obou je dost podobná, u nás má možná větší pomyslnou image Hyu než Toy, stačí se podívat na prodeje u nás, Auris se prodává opravdu minimálně, ani se tomu nedivím, protože přechozí generace nebyla opravdu nic moc, jedna věc je planý zájem a anketa pod článkem a druhá věc reálná koupě nového vozu, další věcí je že i30 se staví u nás a dá se sehnat spousta skladových aut za jiné peníze než je offiko ceník. U toy byly slevy vždy opravdu malé, vlastní zkušenost před rokem. Záruky mají ostatní taky trochu slabší. Potom jde člověk do Fordu nasedne Focuse a v tu chvíli ví, že takové auto opravdu nechce. Je dobře, že se dá vybírat, ale že u nás vede i30 se nedivím, myslím si že to nebude jen neustále omílanou reklamou.
Ad: "Potom jde člověk do Fordu nasedne Focuse a v tu chvíli ví, že takové auto opravdu nechce" a potom sa s ním človek prevezie a v tú chvíľu zistí, že to auto jazdí skvele. ;-) Plus vo Forde tiež vedia zahrať na peňaženku a zľavy ponúkané Fordom stavajú cenník úplne mimo reality.
Inak Tvoj zmysel pre estetiku oslovuje viac krabicoidná palubovka Aurisu? [odkaz] ;-)
Když jsem čekal v Toyotě na vyzvednutí svého auta ze servisu, sednul jsem si do nového Aurisu, ten interiér je vynikající (a to je nižší střední), a nebyla to nejlepší výbava, ale spíš naopak. Škodovka se s tím vůbec nemůže srovnávat, max. v nějaké nejvyšší výbavě se všemi pakety a doplňky.
Možno materiálovo či spracovaním to bude kvalitné, neviem; ale takto od pohľadu tá architektúra palubovky je strašná, nebyť tam tlačítka na volante a veľký displej na rádiu, zaradím to dizajnovo tak do konca 90tych rokov.
Mluvil jsem spíš celkové o prodejích, kdybych to měl komentovat subjektivně, tak ano, Aurisovská palubovka je taková no prostě jiná, je fakt, že je to otázka zvyku, ale její design se mi nelíbí, v minulé gen. byla taková lepší na pohled, horší to bylo s využitím prostoru a zpracováním celkově. I30 a focus jsou si podobná auta, vevnitř mi přijde hodnotnější i30. Jinak je fakt, že Focus stále jezdí skvěle, ale jistota II generace je pryč, tudíž oproti i30 má výrazněji lepší jen řízení, jinak si auta nemají co vyčítat. Další věcí je, jestli se dají smlouvat ceny u Fordu, tak jedině dobře, ceny za Focus hlavně ze začátku byly přemrštěné, ale stejně jsou focusovi prodeje u nás zlomkové oproti tomu, když se prodával FF II a Fusion.V Čr je hlavní důraz na cenu.
Ze zvoleného výběru asi nic, pod nátlakem asi toho Forda. Zajímavá je titulní fotka i Auris, který krásy moc nepobral, vypadá vedle korejského křápu jako opravdový krasavec >:D
Ten tvuj "korejský křáp" me dostavá a vždy pobaví >:D
Ted ale vazne, Auris je designova jednicka z tohoto vyberu ma moderni a svezi desgn. Hatch ma u Aurisu trochu slabsi zadek, ale kombi je nadhera. Drive, kdyz Toyota ani Honda nenabizela kombi, jsem o rodinem aute uvazoval v kombi i o Octavii, ale dnes uz neni duvod kupovat jen ucelovou tradicni krabici s kufrem, kdyz si muzes koupit pekne moderni kombi a i druha gen I30 vypada uz na slusne kombi ;-)
Podle tvých příspěvků ti nasadil nějaký korejec parohy.
Mimochodem ti korejci neudělali zdaleka tolik přehmatů jako koncern a už vůbec si nedovolí své zákazníky brát jako rukojmí(za svoje chyby si nechává zaplatit od zákazníků).
Trochu ti osvěžím pohled na svět. Byl jsem s Fordem Fiesta této generace v Mnichově. Víš, co se dělo? lidi si ho pletli s Hyundaiem. Focus, že by byl krasavec? sorry, to teda není.
A poslední věc k Hyundai: jeho koupí podporuješ stovky firem, které dávají práci Čechům, takže bych se mírnil.
JJ i30 SW vypada zezadu trochu jako Ford >:-[] ale že dávají práci čechům je blbost. Právě koupí korejce dáváš hřebíčky do rakve evropským firmám. Že tu máš korejský pasťák s jejich subdodavateli, kteří zde mají fci, aby karviňáci z ex šachet doma nefetovali, ale místo toho ve 4 vstanuli, a šli za 13 hrubého splácat ten zgarb, tak to práce není, to je lidská farma, srry. Ford alespoň sám něco vymyslel a má nějaké jízdní vlastnosti.
Prečo v debate o kombíkoch nižšej strednej spomínaš Fiestu? Focus si nik z dioptriami menšími ako 10 s Hyundaiom nezmýli. ;-)
Inak Ťa asi zamestnávateľ moc nemá v láske, keď Ťa vytrestal zahraničnou služobkou na aute tejto triedy. >:-[]
"A poslední věc k Hyundai: jeho koupí podporuješ stovky firem, které dávají práci Čechům, takže bych se mírnil. "
Víš kolik si toho Hyundai doveze z venku? Jel jsi někdy kolem Nošovic? Viděl ty stohy lodních kontejnerů? Asi ne... :-!
Kolik znáš českých firem, či v česku působících, které dodávají do Hyundaie? Já asi dvě...
A ještě, že se tady bavíme konkrétně o Hyundai, co? Není nad to, sem zatáhnout (na vlastní obranu, ukázání prstem a žalování) škodovku... Takový "chlapský" a tvůj přístup. 8-s:no:
Presna cisla podilu tady pred nedavnem probehla, najdi si to.
Primych subdodavatelu. maji tady v CR patnact, tito zamestnavaji cca 7000 lidi (plus 3500 v samotnem zavode v Nosovicich), neprimych subdodavatelu jsou dalsi desitky.
Aha, takže v podstatě to tedy nejsou ony stovky firem, o kterých tu psal Rico, a na co jsem já narážel.
A těch cca 7000 tis zaměstnanců dodavatelských firem dodává taky pro jiné automobilky.
Takže tolik k těm faktům. Ve střizlivém a věci znalém pohledu to není žádná velká sláva. Víš, já tu situaci velmi dobře znám, protože mám své spolužáky na manažeských pozicích v tom Hyundai a info mám z první ruky. :-!
To jsou fakta, chlapecku. Ja tady necucam z prstu jako ty a neblabolim o kontejnerech. To, ze dodavaji i jinym firmam ma byt jako argument? Delas si srandu???
To, ze Skoda ma mensi podil domacich dilu ti ale zjevne nevadi, resp. radeji to ani nezminis. Jsi nez pokrytec... 8-s:no:
Jsi směšný.
Hyundai prezentuje jen to co chce a ještě čistě účelově. Asi tak, jak to bylo ve včerejším článku na iDnesu. Všechno zfalšované tak, aby z toho vyšli nejlíp. :-!
A zase ta škodovka, ty jsi prachobyčejný usmrkánek, který furt musí ukazovat na ostatní. O tom se tu NIKDO nebavil. Jsi k zblití. :no:
Informace vytrzena z kontextu - v tomto pripade ty tvoje kontejnery, patri k nejprimitivnejsim prostredkum demagogie a prokoukne je i male decko.
Pouziti referencniho prikladu pro srovnani je celkem beznou a v tomto pripade zcela zadanou soucasti argumentace. To je ale pro tvou hlavicku uz prilis slozite, tak se tim nezatezuj. ;-)
Znova, jám mám info z první ruky od zaměstnanců, ty leda tak to, co si přečteš v tiskových zfalšovaných zprávách. Takže z tohoto důvodu se ti prostě musím smát, jak se snažíš hrát důležitého a znalého a přitom víš leda naleštěný prd. :-!
Hochu, kdo si tady hraje na veleduleziteho se "spoluzaky na manazerskych pozicich" a s informacemi "z prvni ruky" bych nechal na posouzeni ostatnim... Nazdar! :-!
Není to snad jedno, kdo dělá více "česká" auta? Když to vemem do důsledku, ani jedno z nich neni už český. A který výsledný zákazník se rozhoduje podle toho, kdo to vyrobil? Leda tak pár neznalců, kteří kupují škodovku v domění, že domácí auto je levnější a lépe opravitelné ,než třeba Vw :-)
Jinak já osobně radši Škodu, než Hyundai ( Vyjma SUV).
O nějakých "českých autech" to tady vůbec nebylo. :-!
To je jen názorná ukázka vlastního komplexu, kdy i v diskuzi k článku o nekoncernových vozech, se vždycky najde nejeden honič (kterej tu pravidelně nadává na to, že se zde dává moc prostoru koncernu), aby ten koncern připomněl, nebo ho sem nějak propašoval. 8-s:no:
prevodovky ( a ešte ich pcháte do kie >:D ), motory má zo slovenska, tapacírungy, plasty, návod a servisná knižka >:-[] ( aj honda to pre nás tlačí v Česku :-! ). Jooo, a nevíš, jestli f tý nový octávce bude taky to nový řízení z Číny, jako to maj u Golfu ? Ten nápis MADE IN CHINA na něm mě ...
bude podle mě Focus, ale tady bych možná volil Auris, protože je opravdu hodně pěkný, má nejsilnější motor a vyjde nejlevněji. Je ale fakt, že příplatková litá kola to dost dorovnávají.
Ford Focus se mi designem karoserie líbí a můžu říct, že v jízdních vlastnostech patří stále na špičku nižší střední třídy. Problémem je ale interiér. Působí na mě laciným, navíc příliš komplikovaným dojmem. O Hyundaji i30 bych neuvažoval - jeho interiér je pro mě neútulný, nehezký, to samé design karoserie. Cena ve srovnání s konkurencí nevypadá zajímavě.
Aurisu dravý výraz přídě sluší, se zadkem je to trochu horší - zde ale má nějaké designové problémy většina kombíků (například Octavia divné prolisy, Mégane obrovská světla a malá třetí boční okénka, Hyundai i30 příliš mohutný nárazník atd). Interiérově u mě s velkým odstupem vyhrává Auris - působí nejhodnotněji, nejútulněji, vše je logicky rozmístěno - jak už jsem psal, na autosalonu mi bylo líp snad jen v Golfu a Octavii. :-)
Mé pořadí:
1. Auris - hlavně díky přístrojovce, designu karoserie a prostornosti
2. Mégane - útulný interiér, pohodlné jízdní vlastnosti, bohatá výbava - zkrátka typický Francouz, navíc za nejlepší cenu z této čtvečice
3. Focus - až na interiér povedené auto
4. i30
Najväčšie výhrady voči Focusu (aj z mojej strany) smerujú voči dizajnu exteriéru, najmä zadnej časti hatchu, čo kombík do značnej miery rieši a vyzerá oveľa harmonickejšie, ako hatch. Úplne najlepšie vyzerá ST kombi, ktorého odlišná maska vyzerá lepšie, ako tie zaslepené trojuholníky pri normálnych Focusoch.
Tak to nemůžu souhlasit Ford je jen stejná šlupka jako VW a Škoda jel jsem se všemi modely co tu jsou a nejlepší byl I30 a pak Auris (krátký) ten byl tichoučký a jízda byla opravdu velice komfortní I30 má nejakou tu mouchu ale na Korejce super, Megane francouzká klasika.
Topperovi buď vypadol internet , alebo sa mu pokazila Felda pri ceste z autosalónu Hyundaia odkiaľ nám prinesie čerstvé fakty o bezkonkurenčnosti i30·ky.
ale chce to verziu z GDi motorom... ktora bude stale lacnejsia ako focus.... a parkovacia kamera je celkom pekny bonus od korejcov ..... zaruky tiez slusne... kufor tiez... ale stejne sa mi viac paci ceed takze by to chcelo ceeda SW s GDi :yes:
tesim sa na nejake velke porovnanie aurisu kombika so ceedom kombi... tieto auta maju k sebe dost blizko :yes: