Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota chce kompletně převzít Daihatsu

Největší automobilka světa se nechce dělit o úspěch. Toyota zvažuje odkoupení zbývajícího podílu ve firmě Daihatsu, specializující se na malá auta.
Zpět na článek
28. 1. 2016 14:14
28. 1. 2016 14:41
28. 1. 2016 14:46
28. 1. 2016 15:42
28. 1. 2016 17:03
28. 1. 2016 20:50
28. 1. 2016 23:41
29. 1. 2016 08:19
29. 1. 2016 08:49
29. 1. 2016 11:27
29. 1. 2016 12:51
29. 1. 2016 08:01
29. 1. 2016 09:23
29. 1. 2016 10:33
29. 1. 2016 12:29
29. 1. 2016 14:00
29. 1. 2016 12:59
29. 1. 2016 14:14
29. 1. 2016 12:37
29. 1. 2016 14:03
29. 1. 2016 10:11
29. 1. 2016 10:27
29. 1. 2016 11:15
29. 1. 2016 13:09
29. 1. 2016 14:06
28. 1. 2016 19:07
29. 1. 2016 10:03
28. 1. 2016 14:14
ToySuDaSu
Hlavně ať se tyhle kvalitní japonské značky drží co nejdál od evropských automobilek. Stačí si vzpomenout na Suzuki, nebo Nissan.
Rozbalit vlákno
36
28. 1. 2016 14:41
Re: ToySuDaSu
Bohužel už nový Auris (a další modely budou zřejmě následovat) mají techniku od BMW..nehledě na to, že na fóru toyotaklubu jsem zachytil několik stížností na kvalitu zpracování (jak už to bývá na plasty v interiéru, ale například i na nárůst hluku od podvozku oproti předchozím generacím) :-(
28. 1. 2016 14:46
Re: ToySuDaSu
Převzetí dieselů od BMW pro Toyotu se mi zdá dost zvláštní krok.

Větší stížnosti byly už při představení Avensise T27 oproti T25 :no:

Další věc je už pouze na každém zvlášt, ale za mě se mi desing nových modelů Toyota vůbec nelíbí v čele s priusem, ale i masky na Aygu nebo Yarisu převzaté z Avensisu jsou !pro mě! strašné a nějak je nemůžu zkousnout.
Avatar - praděda7
28. 1. 2016 15:02
Re: ToySuDaSu
Převzetí dieselů od BMW byl naopak velmi chytrý krok. Nač vyvíjet motory, které krom Evropy nejsou jinde v módě a jejich podíl i v samotné Evropě klesá, když je výhodnější je koupit. :-!
28. 1. 2016 15:42
Re: ToySuDaSu
Proč tedy vůbec nakupovat a pak se snažit prodat motory o které přestává být zájem? Zvlášť u značky jako je Toyota jejíž zákazníci bývají spíše loajální a tradičně kupující stále Toyotu, protože je to Toyota.

PS
Opět budu vycházet z příspěvků na fóru toyotaklubu, kde většina volí stále motory od Toyoty (osvědčený 1.6 valvematic), zazanamenal jsem snad jeden příspěvek o koupi aurisu s motorem od bmw
28. 1. 2016 17:03
Re: ToySuDaSu
1.6je v aurise fajn, s automatom ale to auto je este lepsie
tym nehovorim ze radenie je zle, len ze automat dokaze rychlejsie radit a z motoru viac dostat
osobne by som rad v aurise videl nejaku 1.8 resp. hybrid so silnejsim benzinovym motorom
Avatar - praděda7
28. 1. 2016 17:33
Re: ToySuDaSu
Nehledej v tom nic jiného než marketing strategii. Jde o pokrytí co nejširšího spektra trhu za přijatelnou cenu. :-!
28. 1. 2016 20:50
Re: ToySuDaSu
Marketing, strategie? Nová Rav4 pro 4x4 žádný vznětový motor ani nenabízí buď benzín nebo hybrid a nebo tedy jen předokolka s Toyoťáckou 2.0 d4-d, tak proč to nejde i u Aurise?
Avatar - praděda7
28. 1. 2016 23:13
Re: ToySuDaSu
Toyota není "number one" pro nic za nic. Toyota ví co dělá.....ostatní by měli být rádi, že zatím nemají pořádného stylistu... ;-)
28. 1. 2016 23:41
Re: ToySuDaSu
V to doufam, ale bohuzel mam jiste pochybnosti..uz jen to jak prdi na verne zakazniky - Toyota ma narozdil od koncernu +- 1/2 prodeju soukromym osobam a pritom kdyz si pujdete koupit novou Toyotu klidne 5tou v rade je vam to k nicemu, stejne je jedno kolik Toyot soucasne vlastnite, ale pokud kupujete na ICO a prokazete vlastnictvi 5 a vice vozu jine znacky nez Toyota jako pravnicka osoba dostanete peknou slevu. Dale Toyotu kupuji lidi hlavne kvuli povestne spolehlivosti a jsou prave kvuli ni ochotni si priplatit a udelat kompromis v jinych parametrech a co na to v Toyote? Zacnou cpat jako ostatni downsizovane oturbene moturky viz 1.2T nebo jeste lepe rovnou motory jine znacky sic od bmw, ale to je vicemene jedno. Tomu rikam teda "vi co dela" ;-\

Co se designu tyce, to je velice subjektivni a myslim ze pri globalnich modelech dokonce nemozne udelat neco co se bude libit vsem a vsude. Napr. ja sem asi exot, ale nejvice se mi libi corolla e11 ve verzy liftback, take mi je sympatictejsi mr2 nez gt86 a mrzi me ze toyota opousti i mene masove modely a prechazi k vyrobe "obycejnych" modelu, ktere ma jakakoli dalsi automobilka (alespon tedy nabidkou modelu v EU, jinde je samozrejme stale pestra) a snazi se stylizovat do "drsnejsiho looku" vozu :-(
Avatar - N6600
29. 1. 2016 08:19
Re: ToySuDaSu
Downsizing je vysledkom fleetovych emisii. Aktualne je Toyota leaderom a limity na 2016 stiha v predstihu. Meta do roku 2020 je splnitelna bohuzial len s turbom (+ preto tak rychlo pilotuje s vodikom). Diesel ma tiez papierovo nizsie emisie a navyse nemusi vynakladat peniaze na vyvoj. Dalsi dovod preco nasadzuje turbo, je Lexus. Motor 5.0L V8 je uz vo viacerych modeloch (LC/LS/GSF/RCF), nez doteraz, takze niekde musi ubrat, aby emisie sedeli.
29. 1. 2016 08:49
Re: ToySuDaSu
Leaderem kvůli 1.2T určitě nebude - už jen kvůli nízkému počtu nabízených modelů s tímto motorem a tipuju i jeho nízkým prodejům. Emise jako automobilka má nízké zejména kvůli hybridům a jelikož to už není deviza jen Priuse, ale Aurise, Aurise TS, Yarise, nově i Ravky a další modely budou pokračovat (když už zmiňuješ Lexus, tak tam je hybridů dávno většina), tak budou mít vliv určitě diametrálně větší.

K vodíku nechápu, proč v okolních státech se Mirai nabízí (třeba i v Polsku) ale u nás ne, celkově Toyota nabízí v ČR/SK snad nejméně modelů, co jsem kde viděl.
Avatar - praděda7
29. 1. 2016 11:07
Re: ToySuDaSu
Tvám na tom, že Toyota ví co dělá. Hlavně marketing a accounting. Pracoval jsem pro Toyotu 25 let a rozumím celkem dobře její strategii.
29. 1. 2016 11:27
Re: ToySuDaSu
To ti neberu, ale pracoval si pro ní 25let teď nebo to bylo před 5 a více lety? Protože já to beru tak, že cca od 2010 se mi její směr už tolik nezamlouvá, nicméně zůstávám zákazníkem a čekám jak se to vyvrbí.
Avatar - praděda7
29. 1. 2016 12:27
Re: ToySuDaSu
Skončil jsem v roce 2007. Pracoval jsem pro Quality Engineering. Pochybuju, že by TMC ustoupilo od svého TPS systému, který zaručoval firmě prosperitu. Řada prvků v tomto systému byla převzata od zlínského Bati. Potvrdili mě to i inženýři v Toyota City. Ano, co se týče stylingu, není to žádná sláva, jak jsem už zmínil ve své příspěvku z 28.01. Je to dané hlavně tím, že těžištěm odbytu jsou US a jejich vkus.
29. 1. 2016 12:51
Re: ToySuDaSu
Mě design Toyoty byl vždy sympatický, třeba i proto že byl "jiný", ale poslední dobou mi právě přijde, že začíná být takový "ostřejší" a to se k ní, dle mě, vůbec nehodí. V US se prodávají zejména modely, které u nás skoro ani nejsou (od těch obřích, po Camry a Corolly), takže nechápu proč by měli ovlivňovat vzhled modelů pro Evropu (ano Auris a Auris TS, jsou vlastně dřívější corolly HB a Combi - to taky nechápu proč udělali, ale ty se ve Státech stejně asi ani neprodávají, když chtějí jen sedany).
Avatar - praděda7
29. 1. 2016 13:16
Re: ToySuDaSu
Corolla se ve státech roky nejen prodávala, ale i vyráběla. Toyota roky byla v "Joint Venture" s GM v Nummi, kde Corollu vyráběli, snad i pod jiným jménem. Měnit vzhled vozů pro různé trhy nedává ekonomicky smysl. Vzhled, styling, se vždy bude orientovat na ten trh, odkud plynou největší zisky. Podívej se třeba na současnou BMW X5. Protože majoritní trh je US, tak styling je zaměřen na US a přesunula se tam dokonce celá výroba a do Evropy se dováží. Není pochyb o tom, že originální verze, ještě evropská, byla pohlednější a rozměrově praktičtější.
29. 1. 2016 08:01
Re: ToySuDaSu
Nejsem si jisty. Toyotu bych si treba nekoupil kvuli naprosto nudnemu vzhledu,charakteru, taky kvuli interieru (design,kvalita detailu),nemoznosti nabidnout nejaky rozumny motor 150 ps a vice. Nikdy me nezaujal ani trosku styl jakym ta auta jezdi (nemam na mysli Celicu apod.). Nemoznost vybavit si auto jak clovek chce a u nas drazsi servis uz potom nezminuji.
Takze za me muze najmout Toyota treba Pininfarinu,smichat dejme tomu s Armani :-) a stejne si ji nikdy nekoupim a zustanu u tech evropskych "Hruz". Pro me jedinou devizou Toyoty je spolehlivost,nicmene ja jsem se svymi evropskymi vozy nemel jediny zavaznejsi problem ;)
29. 1. 2016 09:23
Re: ToySuDaSu
Koukám že Toyotu si viděl asi jen když jela kolem..jinak ty klasické bláboly o kvalitě interiéru a nemožnosti výbav, typické pro ty, kteří žádnou Toyotu nikdy neměli 8-s

Design je věcí názoru, já nudný vzhled beru spíš u koncernu, ale to je opravdu subjektivní. Nový vzhled Toyot (takový drsnější) mi ale také je méně sympatický než dřív.

Ano také mě mrzí, že výkonnější motory bohužel od poslední "nabušené" corolly e12 TS s 1.8 VVTL-i 141kw/192ps a dokonce ve verzi s kompresorem 165kw/224ps nebo i jedničkový Yaris TS s 1.5 VVT-i 77kw/105ps a dvojkový dokonce s 1.8 VVT-i 98kw/133ps vymizely a pokud chceš něco lepšího musíš do prémiovky Lexus, kde samozřejmě najdeš víceválcové motory s objemy, které hrají úplně jinou ligu, bohužel i co se týče financí ;-\

Zkusil si někdy MR2, případně GT86? Ano papírově to nejsou trhači, ale skuz se svézt, jsou náramně zábavné a doufám, že malý dostupný roadster/cabrio se do nabídky Toyoty zase dostane a hlavně i k nám do ČR.

Servis ano, zde také souhlas, je to problém, jsou málo dostupné, drahé a to ani bohužel neznamená vždy kvalitně odvedenou práci - to by měla Toyota opravdu řešit a ne investovat do motorů od konkurence.
29. 1. 2016 10:33
Re: ToySuDaSu
On ale servis Fordu, Hjooondééé nebo Oplu není o nic levnější, v tomhle nemá žádná automobilka (nabízející vůz v dané velikostní a cenové třídě) žádnou konkurenční výhodu.
29. 1. 2016 12:29
Re: ToySuDaSu
Od doby kdy naše Frontera byla v servise víc jak u nás doma, tak šla po roce pryč a Opel už k nám bude těžko hledat cestu :-) S korejci ani Fordem sem neměl tu čest, takže nemohu soudit, ale všeobecně je servis u všech japonských značek dražší (zřejmě i kvůli ND) a v ČR málo se vyskytující než u ostatních značek.
Avatar - praděda7
29. 1. 2016 12:54
Re: ToySuDaSu
My jezdíme s Yarisem do servisu ve Zlíně. Celková spokojenost. :-!
29. 1. 2016 14:00
Re: ToySuDaSu
To mám bohužel už moc z ruky :-)
29. 1. 2016 12:59
Re: ToySuDaSu
To je právě to klišé, které dávno není pravda. Z tohoto článku [odkaz] vypíchnu hodinové sazby:

Auris: 560-850,-
Golf: 578-995,-
Focus: 450-825,-
i30: 525-895,-
Ceed: 430-700
Octavia: 470-747

Bohužel chybí rozepsání, k jakému typu prací se která cena vztahuje, ale asi je i tobě zřejmé, že když ti něco spravují 4 hodiny u toyoty a 4 hodiny u hyundaie nebo fordu, tak to v zásadě žádný rozdíl není, rozhodně ne takový, aby to bylo argumentem pro "nekoupit", ono totiž taková výměna výfuku může být u toyoty i levnější než u kie.
29. 1. 2016 14:14
Re: ToySuDaSu
Koukal sem k emilovi a opičce, tam je to 550/580-1280/1400Kč/hod (Iq,Aygo,Yaris-Land Cruiser) Ravka je shodně 900Kč/hod namátkou Tiguan 800Kč, takže opravdu to nebude takový rozdíl. Koukat do cen ND se mi už nechce, ale řek bych že to rozdíl bude i když mám to asi zkreslené posledních 10let máme jen Toyoty
Avatar - praděda7
29. 1. 2016 11:40
Re: ToySuDaSu
Český a slovenský trh je pro Toyotu marginální a proto nezajímavý. Ano, Toyota měla v minulosti řadu zajímavých motorů. Já pamatuju 2TG, 18R-G motory , které ještě jezdily na olovnatý benzin. (Měl jsem jeden, upravený, ve své Celice a na něm 2x DCOE 45mm Webery). Byly ale také verze pro US market, které měly nižší kompresi kvůli bezolovnatému benzinu, který se tam již tenkrát používal. "Díky" přibývajícím emisním požadavkům je však stále složitější a nákladnější se těmto motorům věnovat. Inženýři v Toyotě ví jak na to, ale "obejít" účetní je téměř nemožné. :-(
29. 1. 2016 12:37
Re: ToySuDaSu
Ale to je právě ta škoda, když už je Toyota "No.1" tak by se mohla věnovat i těm méně zajímavým trhům a i kdyby ne, tak alespoň zákazníkům tu možnost objednat v dané oblasti méně běžný model třeba i s delší čekací lhůtou a adekvátním příplatkem, klidně jeden pořádný servis v Praze a ono by se to "chytlo" samo spíš než sázet na cizí techniku a škudlení na kvalitě u nových modelů. Možná sem naivní, ale podle mě je to mnohem účinnější než sponzorovat kdejakou blbost a snažit se za každou cenu být levnější, přeci všemi u nás vyzdvihovaná Škoda taky není zrovna "lidové vozidlo".
Avatar - praděda7
29. 1. 2016 13:24
Re: ToySuDaSu
Ano, škoda to je. Ale jen pro nás a s námi se globálně nepočítá. Zkus ty své nápady "prodat" toyoťáckému marketingu. Nebo ještě lepší. Otevři si v Praze dealership, začni spolupracovat s Toyotou a uvidíš jak se ti povede. ;-)
29. 1. 2016 14:03
Re: ToySuDaSu
Pochybuju že floutka jako já by někdo poslouchal >:D

Navíc sem čistě zákazník/fanda, takže o tom nemám kromě vlastních subjektivních pocitů a názorů moc šajn, no a otevřít si dealerství, tak to je úplně mimo dosah, respektive to si už můžu i začít vyrábět vlastní auta, vyjde to nastejno :-)
Avatar - praděda7
29. 1. 2016 14:33
Re: ToySuDaSu
Holt nemají to výrobci aut dnes jednoduché. Z jedné strany neúprosná konkurence, z druhé strany politici pošťuchovaní ekofašisty, odspodu hladové odbory a s hora víc a víc nároční zákazníci. A bude hůř..........stačí se podívat na letecký průmysl, který se časem zúžil prakticky už jen na dva výrobce...... ;-\
29. 1. 2016 10:11
Re: ToySuDaSu
Mno, ono je to zase tak, ze dlouholety zakaznik Lexusu by si třeba nezvolil Audi...
29. 1. 2016 10:27
Re: ToySuDaSu
No vidíš, tak ta tvá předokolka s naftovou toyťáckou 2.0 d4-d už má dávno bavorácký motor. Zůstalo jenom obchodní označení.
29. 1. 2016 11:15
Re: ToySuDaSu
To už nahradili i 1AD-FTV za N47D20? :-O Koukám teď do specifikací, že máš asi pravdu, úplně jsem to přehlíd. Díky za info! Asi proto jsou na Ravku s tímhle motorem takový slevy >:D

A nevíš od kdy ho tam dávaj? Já bych řek, že je to až do této 2016- nebo snad byl už v té minulé 2013-2015? Je mi to fuk mám 2.0 benzín, ale čistě pro zajímavost.
29. 1. 2016 13:09
Re: ToySuDaSu
Kouknul jsem do specifikací a ono to zas tak dávno není, od začátku tam byl jejich 91kW dvoulitr, minulý rok určitě taky. Tak teď nevím, jestli byl agregát v tichosti nahrazen v rámci faceliftu nebo se dostal pod haubnu ještě nefaceliftované verze. Ale přijde mi, že se s tím Toyota moc chlubit nechce. Nebo o tom novináři prostě jenom nepíšou, jelikož to není zajímavé téma.
29. 1. 2016 14:06
Re: ToySuDaSu
Asi to fakt bude až teď nebo možná v minulé generaci byl AWD Toyoťácký a FWD už tento od BMW..ale jelikož jsem předem věděl, že chci benzín (žiju v Praze), tak sem na naftu ani nekoukal.

To jo nikde o tom není ani zmínka, nebýt tebe sem mylně přesvědčen, že je to ten 1AD-FTV
28. 1. 2016 19:07
Re: ToySuDaSu
BMW motory budou jen naftové ale čekám , ze do blízkého budoucna u některých modelů zmizni uplne a jako úsporný motor bude HSD
29. 1. 2016 10:03
Re: ToySuDaSu
Protože si to spočítala Toyota, a jestli chce byt videt v EU, tak musí nabidnout naftu, kterou si ve velikem koupi někdo do firem, jestliže zakaznici kupujisi soukrome toyoty voli porad ty benziny, tak je tenhle krok zajímat nemusi.

A co se nafty tyce, ten D4D motor od toyoty nebyl nic moc, co se kvality tyce, spise podprumer.

Takhle si to koupi o oni se mohou dále soustředit třeba na hybridy...