Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota chce kompletně převzít Daihatsu

Michal Fokt Michal Fokt 28. 1. 2016 • 17:27
53
37
Zobrazit náhledy (53)
Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota Toyota
Největší automobilka světa se nechce dělit o úspěch. Toyota zvažuje odkoupení zbývajícího podílu ve firmě Daihatsu, specializující se na malá auta.

Formálně vzato je Daihatsu od roku 1998 součástí koncernu Toyota, tehdy největší světová automobilka získala ve firmě 51,2% podíl a zcela tak ovládá dění v Daihatsu. Stála za odchodem společnosti z Evropy a vozy obou značek sdílí značné množství techniky, což je zdrojem velkých úspor i zisků - Daihatsu je na domácím trhu překvapivě silnou značkou.

Toyota ovšem asi není příliš nadšena tím, že z jejího byznysu benefitují další akcionáři a ekonomický deník Nikkei informuje, že vedení koncernu zvažuje převzít Daihatsu kompletně, tedy i zbývajících 48,8 %, které mají v akciích momentálně hodnotu zhruba 3,2 miliardy dolarů. To pochopitelně pro Toyotu není nijak závratná částka, proto trošku překvapí, že kolovaly spekulace, že by se o jistou část Daihatsu měla Toyota podělit se Suzuki.

Nicméně šlo o kachnu, zástupci Toyoty takovou možnost vyloučili. V jakém stádiu se byznys nachází ale zatím není známo, je možné, že zájemce čeká, zda nedojde k poklesu ceny akcií. Daihatsu totiž minulý rok prodejně propadlo o poměrně významných 13,3 %, což o 0,8 % ovlivnilo i celkový výsledek Toyoty. Po plném převzetí by Toyota mohla provést příslušné kroky s cílem vývoj u Daihatsu zvrátit - spekuluje se zejména o snížení statutu a zacílení automobilky na laciné lowendové modely.

Je totiž stejně tak možné, že současná struktura akcií a práv s nimi spojených neumožňuje japonské jedničce řídit firmu podle svých představ, což naopak může být důvodem poklesu prodejů. Spolupráce mezi oběma firmami funguje mimochodem v různých oblastech už od roku 1967.

Související články

Témata
29. 1. 2016 14:33
Re: ToySuDaSu
Holt nemají to výrobci aut dnes jednoduché. Z jedné strany neúprosná konkurence, z druhé strany politici pošťuchovaní ekofašisty, odspodu hladové odbory a s hora víc a víc nároční zákazníci. A bude hůř..........stačí se podívat na letecký průmysl, který se časem zúžil prakticky už jen na dva výrobce...... ;-\
29. 1. 2016 14:14
Re: ToySuDaSu
Koukal sem k emilovi a opičce, tam je to 550/580-1280/1400Kč/hod (Iq,Aygo,Yaris-Land Cruiser) Ravka je shodně 900Kč/hod namátkou Tiguan 800Kč, takže opravdu to nebude takový rozdíl. Koukat do cen ND se mi už nechce, ale řek bych že to rozdíl bude i když mám to asi zkreslené posledních 10let máme jen Toyoty
29. 1. 2016 14:06
Re: ToySuDaSu
Asi to fakt bude až teď nebo možná v minulé generaci byl AWD Toyoťácký a FWD už tento od BMW..ale jelikož jsem předem věděl, že chci benzín (žiju v Praze), tak sem na naftu ani nekoukal.

To jo nikde o tom není ani zmínka, nebýt tebe sem mylně přesvědčen, že je to ten 1AD-FTV
29. 1. 2016 14:03
Re: ToySuDaSu
Pochybuju že floutka jako já by někdo poslouchal >:D

Navíc sem čistě zákazník/fanda, takže o tom nemám kromě vlastních subjektivních pocitů a názorů moc šajn, no a otevřít si dealerství, tak to je úplně mimo dosah, respektive to si už můžu i začít vyrábět vlastní auta, vyjde to nastejno :-)
29. 1. 2016 14:00
Re: ToySuDaSu
To mám bohužel už moc z ruky :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku