Co teprve takovy Seat? Seat ma hodnotu montovny, ikdyz cinske maji hodnotu vetsi. Asi tam preci jen maji nejaky vyvoj.
[odkaz]
Skoda vypada slusne, hlavne at ji to vydrzi. Za minuly rok vsak pokles hodnoty o 1/2. V poradi nejvetsi pokles ze vsech znacek o 20 mist. Odhaduji ze se Skoda zacne priblizovat Seatu, vyvoj minimalni, technika zastarala, pripadne nakoupena, coz hodnotu nezvysi. Snad aspon pujde v Evrope na prodej a ne jako Seat. Kufr byl pro Skodu dobra volba oproti pochybne sportovnosti Seatu.
Původně, když jsem tuto tabulku značek viděl na IT serverech, tak jsem si říkal budiž, třebaže Coca-Cola prodávající své sr*čky žádným přínosem pro lidské plemeno není. Toyota mi v rámci automobilového průmyslu s ohledem na její prodeje, angažmá ve Formuli 1 a nyní v Le Mans připadala jako přijatelná volba (třebaže Mazda je pro mne mnohem více :-) ), nicméně po té, co jste poodkryli další patra této tabulky a tam se objevil Hyundai před Porsche, a Ferrari až za KIA, v mých očích celé trapné dílo sestavování hodnoty značek ztratilo jakoukoliv důvěryhodnost. Je to akorát k smíchu, ne-li k pláči. Jenom doufám, že si to autoři tohoto nesmyslu hradili ze svých zdrojů, a ne z peněz daňových poplatníků apod.
Hádej? :-) - o Mazdě jsem psal vyloženě ze strandy, že pro MNE. U Coca-Coly, což se hezky vyjímalo na Akinových vozech před 30 lety, jsem poukazoval spíš na lidskou hloupost, značku jsem taky nezpochybňoval, neb sám ji mám celkem rád - ale jen jako značku.
Z našich českých daní to samozřejmě nebylo - odkazoval jsem možná ne zcela přímočaře (mám rád, když lidé trochu přemýšlí) na zbytečnost aktivit konkrétních lidí (a stejně se každá taková zbytečná činnost ve konečném důsledku zaplatí nepřímo z něčeho, co hodnotu skutečně vytváří).
A k smíchu je ten zbytek, který jsi patrně celkem záměrně nekomentoval :-) . Existuje určitý typ lidí, kteří na všem dokáží primárně vidět akorát to špatné, nepodstatné, apod. Mám obavy, že Tobě se to docela povedlo :-) .
Naopak. Já se snažím i v téhle tabulce vidět něco pozitivního :-)
Třeba to, že podle ní má Honda hodnotu asi jako VW a Audi dohromady :yes:
Ale já opravdu nevím jak to sestavovali.
Ani nevím jestli mysleli Hondu, jestli jen jako výrobce aut?
Jinak o tom, že se tenhle výzkum zaplatí nemám pochyby (třeba jako reklama na poradenské služby, nebo třeba právě prodej informací ze kterých vycházeli). A samozřejmě to někdo zaplatí.
V dnešní době je to podle mě vytváření hodnot jako každé jiné (bohužel ?).
Plno lidí se dneska živí hovadinama, aniž by vytvářeli nějakou hodnotu. Přínos tohoto je k čemu? Jinak jde o značky, takže kdo má širší záběr, může mít výhodu.
Aha, takže typická ovce: A jak víš, že ty parametry jsou nastavené správně? Zeptej se pár lidí na ulici, co má JAKO ZNAČKA větší hodnotu, zda Ferrari či Porsche na straně jedné, a Hyundai a KIA na straně druhé.
Opravdu s lidma, co se nechají opít rohlíkem, kteří berou někým nastavené parametry, jako neměnná dogmata, si moc co říci nemám :-( . A Tvé úsudky o tom, co jsem pochopil nebo ne, si laskavě ponech až budeš hodnotit lidi, které alespoň trochu znáš, naivko. Já se držím hesla důvěřuj, ale prověřuj. A zatím se to vždy vyplatilo.
Opravdu nechapu tvou podrazdenou reakci. Pouze jsem slusne poukazal na to, ze ne kazdy ma na to pochopit na zaklade jakych kriterii je tento zebricek sestavovan - na to te nepotrebuji znat.
Hodnota brandu je jednim z vyznamych parametru ovlivnujicich mimo jine cenu akcii spolecnosti na burze a tudiz jsou definovany pomerne presna pravidla, jak hodnotu brandu spocitat. Osobni preference Franty z ulice s tim maji pramalo spolecneho. Ale jak rikam - nejsi v tom sam ;-)
Dobře, tak nikdy nikomu nepiš, co pochopil nebo nepochopil, nebo co si myslí apod. V internetových diskuzích toto obzvlášť nemám rád - ukazuje to mj. i na neschopnost věcné argumentace. Vyhýbej se tomu, a budeš mít klid :-) .
Já prostě ta kritéria považuji za zcestná, nebo slušně řečeno chybná. Frantu z ulice si nech na soukromý průzkum až budou třeba volby :-) . Značky jako Porsche, Ferrari, či KIA, to není otázka jednoho, dvou Frantů, ale poměrně 'objektivní' záležitost. Na druhou stranu je otázka, zda vůbec je možné, alespoň přibližně, takovýto žebříček sestavit tak, aby měl o moc větší hodnotu než sbírka vtipů nebo horoskop.
Ty se pro priste vyvaruj rikat nekomu co ma nebo nema psat. To, zes nepochopil, je vic nez zrejme. Proto jsem te na to upozornil a dal ti zdroj, kde muzes zjistit vic informaci o tom, jak je zebricek sestavovan. Jak vidim, bylo i tohle na tebe prilis slozite. Ano, pro pochopeni je nutne alespon zakladni ekonomicke povedomi, ktere ne kazdy ma. Proto jsem take psal, ze v tom jiste nejsi sam.
Samozřejmě, když někdo smrskne svoji schopnost vyjádřit svůj názor a argumentovat na to, že jen kritizuje ostatní v diskuzi a rychle přechází do osobní roviny, tak je naprosto na místě mu řici, že toto psát nemá. Zrovna tak nepiš nikomu, že je na něj něco příliš složité, když sám vůbec nemáš na to, abys takto lidi hodnotil.
Jestli tu někdo něco nepochopil, tak ten, kdo si nevšiml, že zpochybňuji samotný zdroj informací a hlavně jejich využití k sestavování takových žebříčků. O tom, co si myslíš Ty, moc psát nemohu, protože pro jistotu k tématu nepíšeš nic. Obecné fráze tohoto typu prošpekované osobní urážkami by tu klidně mohl s prominutím psát sedmiletý kluk.
A pokud se pletu, tak mi konkrétně vysvětli, jak se na Tvém odkazu do ekonomické ceny značek promítá "brand’s green activities as a whole", tedy 'zelené' ekologické aktivity značky.
Mimochodem Tvůj odkaz se týká THE 2013 BEST GLOBAL GREEN BRANDS, a tam je pořadí úplně jiné, jde tedy o něco úplně jiného :-)
[odkaz]
1 Toyota 0 -2.53
2 Ford 13 -2.57
3 Honda 0 -2.10
4 Panasonic 2 15.15
5 Nissan 16 2.06
6 Johnson & Johnson -4 3.09
7 Volkswagen -3 2.96
8 Danone 1 -0.62
9 Nokia 11 18.50
10 Dell -3 8.17
Pokud tím, že někomu pošleš odkaz v angličtině na něco, čemu sám nerozumíš, ohromuješ své vrstevníky, tak Tě musím upozornit, že jinde bys mohl docela narazit.
Dneska už s tímto končím, Nenapadlo mne, že v takové nepodstatné diskuzi, kde mi šlo jen o to s humorem a trochou nadsázky ukázat na 'kvalitu' takového žebříčku, kde někdo hodnotí korejské značky s nevalnou pověstí nad podstatně zvučnějšími značkami nějakou pseudohodnotou, narazím hned na několik ňoumů, kteří se budou tvářit jak mistři světa a předhazovat mi tu nesmyslné odkazy, plést si hodnotu značky a firmy, apod. a já tu ztratím hodinu vysvětlováním :-(
Sbohem pánové, a myslete si, co chcete. Já si tu s vámi triko honit opravdu nepotřebuji. Jdu se věnovat tomu, co opravdu tvoří hodnoty, a vy si zatím obdivujte tvůrce podle mne zbytečných statistik.
S tim odkazem mas pravdu, reagoval jsem z mobilu a zrejme jsem se uklikl a nevsiml si toho. Tady je spravny: [odkaz]
S trochou inteligence by ti to doslo a nasel by sis ho na jejich strankach sam.
Btw. "sila" znacky ve smyslu jak ji vnimaji spotrebitele je samozrejme v tomto indexu zahrnuta take.
Pokud ti slo o humor, tak se ti to zcela nepovedlo, nebal bych se dokonce v teto souvislosti pouzit slovo fiasko. Nejenom, zes neprojevil dostatek smyslu pro nej, neprojevils vsak ani dostatek inteligence. Cos projevil, je schopnost nadavat jinym do ovci a snizovat se k stupidnim osobnim utokum.
Hele joudo, zkus pochopit co je to hodnota na trhu - to jest hodnota vyjádřená penězi, do které zasahuje xx faktorů, jeden z mnoha je koeficient image. Jinak určitě pochopíš, že firma prodávající mlíko po celém světě bude mít větší finanční hodnotu, než nějaká menší! luxusní firma. Proto je porsche a ferrari níže než jiní. Jako ovce zmítající se v lese cool značek se jevíš spíše ty. :-! Take milk and go sleep. >:D
Aha, a kdepak se s těmito značkami obchoduje, když jsi tak chytrý?
To jsou při nejlepší odhady ekonomických analytiků. A ti, jak známo, se velmi mýlí. Už to, že si pleteš hodnotu firmy a s hodnotou značky, neukazuje na to, že bys moc věděl, o čem píšeš, jen vycházíš z toho, že zveřejněný výzkum je nezpochybnitelně pravdivý. Hodnota značky rozhodně nemusí kopírovat hodnotu firmy, ani ekonomické zisky firmy.
Chytáš se do vlastních sítí - fanatik si osvojuje to výsadní právo rozhodovat, kdo se mýlí a kdo ne, všiml sis, že tvoje argumenty ve všech příspěvcích vychází z toho, že vždy nejprve vyneseš nepodložené dogma, kdo má a nemá pravdu. To je socialismus.
O sve pravde, resp. jak se vsichni krome tebe myli, tady vsechny kolem presvedcujes pouze ty.
Kazdopadne ocenuji tvou sebereflexi a odvahu nazvat sebe sama pravym jmenem. :yes:
Hodnocením brandů se zabývá hromada firem a uveřejňují velké množství analýz na toto téma. Samozřejmě je to dost fiktivní cvičení jehož výsledek záleží na zvolené metodice a vkládaných parametrech a nezřídka i na zemi původu hodnotitelů (existují žebříčky, kde je daleko více čínských, brazilských nebo japonských firem, zde je to hodně o USA a o hodnocení síly značek na tamním trhu). Jen jako příklad spíše evropský pohled.
[odkaz]
a na automobilky
[odkaz]
A určitě trochu jiný pohled by měla nějaká korejská nebo japonská agentura.
Nakonec nejlepší měřítko jak si kdo stojí je tržní kapitalizace na burze, protože ta v sobě zahrnuje jak cenu značky, tak dosahovanou ziskovost, tak budoucí potenciál růstů a vyjadřuje tržní hodnotu firmy.
"Nakonec nejlepší měřítko jak si kdo stojí je tržní kapitalizace na burze, protože ta v sobě zahrnuje jak cenu značky, tak dosahovanou ziskovost, tak budoucí potenciál růstů a vyjadřuje tržní hodnotu firmy."
Tohle nelze vůbec paušalizovat...zvlášť v dnešní době QE.... mnoho firem je přestřelenejch.... nebo mi chceš říct, že například střelím od boku Facebook se svojí tržní kapitalizací přes 130 miliard dolarů (což je BMW,MB a GM dohromady s x set tisícema zaměstnanců, aktiv a s asi 4x vyšším ziskem) s P/E 186, foward P/E 51.8 (což je šílený) s tržbama 6 miliard USD ročně a ziskem 1.7 miliard je "lepší firma než zmíněné 3 dohromady (na FB se nejvíce cenní těch 1.2 miliard uživatelů jakožto reklamní prostor jinak ta firma nic nemá, nic nevyrábí)?? Mohl bych pokračovat jen namátkou co mě teď napadá tak Tesla motors, Amazon,HP, 90% solárních firem.... historie je plná bublin a brát tržní hodnotu na burze jako měřítko je naprostej nonsens.... AIG byla před 6 lety největší firma s světě s hodnotou 1 BILION dolarů, jak to dopadlo ví každej...
Cena na burze by MĚLA reflektovat jenže to tak z 80% není, protože x firem se obchoduje násobně nad fair value....
Jistěže, o to se nepřu, ale pořád je to alespoň nějaké měřítko proti z prstu totálně vycucaným údajům agentur podle kterých nikdo nikdy žádnou značku neprodal ani nekoupil.
Kritizovat žebříček znamená kritizovat přesně danou metodiku, na základě které se hodnota vypočítá. Pochybuji, že zdejší kritici znají detailně metodiku, aby se mohli vyjádřit.
Značky působí globálně, má tedy význam jen a pouze se dívat a posuzovat hodnotu značky z globálního pohledu a významu. Evropa je jen jeden trh, ne moc velký a navíc jdoucí do kytek.
Ti, co se diví postavení např. Hondy, vědí, kolik Honda dává na výzkum, kolik ročně přihlásí patentů, z čehož vyplývá potenciál do budoucna? /dává skoro nejvíce/.
Nebo kolik lidí na světě zná značku Toyota, kolik Ford, kolik Honda a kolik Audi?
Osobně si myslím, že mnoho lidí zde stále je spoutáno pohledem, co je v Evropě, je v celém světě. Ne. Evropa se stává looserem.