Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota má ze všech automobilových značek nejvyšší hodnotu, vyšší než Mercedes i BMW

David Bureš David Bureš 1. 10. 2013
38
Mezi automobilky s největší hodnotou dále patří Honda, Volkswagen nebo Ford.

Automobilkou s největší hodnotou je Toyota, jejíž hodnota činí 35,3 miliardy dolarů. Vyplývá to z přehledu Nejlepších 100 globálních značek publikovaného konzultační společností Interbrand.

Toyota v celkovém žebříčku skončila desátá. Vůbec největší hodnotu má podle Interbrand Apple (98,3 miliardy dolarů), následuje Google (93,3 miliardy dolarů) a Coca-Cola (79,2 miliardy dolarů).

Hodnota Toyoty meziročně vzrostla o 17 procent. Autoři analýzy tvrdí, že se japonská automobilka dobře vypořádala s následky ničivého japonského zemětřesení v roce 2011. První místo mezi automobilkami Toyota drží i díky tomu, že je největším výrobcem aut na světě a že ji zákazníci mají v oblibě.

Za Toyotou skončil Mercedes-Benz s hodnotou 31,9 miliardy dolarů. U stuttgartského výrobce má být plusem fakt, že je schopný najít rovnováhu mezi tradicí a perspektivními moderními nápady.

V nejlepší desítce automobilek dále figurují Hyundai (sedmé místo), Audi (osmé) nebo Porsche (deváté). Meziročně si nejvíce pomohlo Porsche, jehož hodnota proti minulému roku vzrostla o 26 procent. Tento růst byl způsoben rekordními příjmy a prodeji značky v loňském roce.

Interbrand tvoří žebříček nejhodnotnějších globálních značek od roku 2000. Hodnotu značek analyzuje na základě jejího ekonomického zisku, její role v daném sektoru a její síly.

Podobný žebříček zveřejňuje také společnost Millward Brown. Také ta označuje Toyotu za nejhodnotnější automobilovou značku (s hodnotou 24,5 miliardy dolarů), za ní však následuje BMW (24 miliardy dolarů), Mercedes-Benz je podle Millward Brown třetí.

Automobilky s nejvyšší hodnotou podle společnosti Interbrand
Poř.ZnačkaHodnota značky [1 mld. dolarů]Meziroční změna [%]Celkové poř.
1.Toyota35,31710.
2.Mercedes-Benz31,9611.
3.BMW31,81012.
4.Honda18,5720.
5.VW11,12034.
6.Ford9,21542.
7.Hyundai92043.
8.Audi7,8851.
9.Porsche6,52664.
10.Nissan6,22565.
11.Kia4,71583.
12.Chevrolet4,6089.
13.Ferrari4698.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ham.
Nesmyslná statistika
Ham.
| 2. 10. 2013
Jistěže, o to se nepřu, ale pořád je to alespoň nějaké měřítko proti z prstu totálně vycucaným údajům agentur podle kterých nikdo nikdy žádnou značku neprodal ani nekoupil.
Avatar - MarTin1
Nesmyslná statistika
MarTin1
| 2. 10. 2013
"Nakonec nejlepší měřítko jak si kdo stojí je tržní kapitalizace na burze, protože ta v sobě zahrnuje jak cenu značky, tak dosahovanou ziskovost, tak budoucí potenciál růstů a vyjadřuje tržní hodnotu firmy."

Tohle nelze vůbec paušalizovat...zvlášť v dnešní době QE.... mnoho firem je přestřelenejch.... nebo mi chceš říct, že například střelím od boku Facebook se svojí tržní kapitalizací přes 130 miliard dolarů (což je BMW,MB a GM dohromady s x set tisícema zaměstnanců, aktiv a s asi 4x vyšším ziskem) s P/E 186, foward P/E 51.8 (což je šílený) s tržbama 6 miliard USD ročně a ziskem 1.7 miliard je "lepší firma než zmíněné 3 dohromady (na FB se nejvíce cenní těch 1.2 miliard uživatelů jakožto reklamní prostor jinak ta firma nic nemá, nic nevyrábí)?? Mohl bych pokračovat jen namátkou co mě teď napadá tak Tesla motors, Amazon,HP, 90% solárních firem.... historie je plná bublin a brát tržní hodnotu na burze jako měřítko je naprostej nonsens.... AIG byla před 6 lety největší firma s světě s hodnotou 1 BILION dolarů, jak to dopadlo ví každej...

Cena na burze by MĚLA reflektovat jenže to tak z 80% není, protože x firem se obchoduje násobně nad fair value....
Avatar - Choochoo
Škoda
Choochoo
| 2. 10. 2013
Co teprve takovy Seat? Seat ma hodnotu montovny, ikdyz cinske maji hodnotu vetsi. Asi tam preci jen maji nejaky vyvoj.
[odkaz]
Skoda vypada slusne, hlavne at ji to vydrzi. Za minuly rok vsak pokles hodnoty o 1/2. V poradi nejvetsi pokles ze vsech znacek o 20 mist. Odhaduji ze se Skoda zacne priblizovat Seatu, vyvoj minimalni, technika zastarala, pripadne nakoupena, coz hodnotu nezvysi. Snad aspon pujde v Evrope na prodej a ne jako Seat. Kufr byl pro Skodu dobra volba oproti pochybne sportovnosti Seatu.
Avatar - Katikakus
Hodnota značky
Katikakus
| 2. 10. 2013
Hezky napsano. Oni castokrat ani nevi,co vsechno ktera znacka vyrabi - viz treba prave Honda.
Hodnota značky
Jirik_H
| 1. 10. 2013
Kritizovat žebříček znamená kritizovat přesně danou metodiku, na základě které se hodnota vypočítá. Pochybuji, že zdejší kritici znají detailně metodiku, aby se mohli vyjádřit.
Značky působí globálně, má tedy význam jen a pouze se dívat a posuzovat hodnotu značky z globálního pohledu a významu. Evropa je jen jeden trh, ne moc velký a navíc jdoucí do kytek.
Ti, co se diví postavení např. Hondy, vědí, kolik Honda dává na výzkum, kolik ročně přihlásí patentů, z čehož vyplývá potenciál do budoucna? /dává skoro nejvíce/.
Nebo kolik lidí na světě zná značku Toyota, kolik Ford, kolik Honda a kolik Audi?
Osobně si myslím, že mnoho lidí zde stále je spoutáno pohledem, co je v Evropě, je v celém světě. Ne. Evropa se stává looserem.