V současnosti stále více aut využívá samonosnou karoserii a vozy s rámovou konstrukcí jsou na ústupu. Toyota si ale myslí, že tuto tradiční koncepci i nadále spousta zákazníků ocení.
To je jedno, jestli ho někdo potřebuje, důležité je, jestli ho chce. S touhle logikou bys mohl vyřadit z výroby i sporťáky, protože k přesunu z místa A do místa B taky nejsou potřeba.
Stačí se kouknout, který automobil je celosvětově nejprodávanější na největším počtu trhů. Je to Toyota Hilux. A i když ty trhy jsou co do objemu malé (jde především, o africké a arabské země), tak v celkovém počtu to není zanedbatelný počet aut. Takže pravověrné offroady mají stále co říct. Jen ne v Evropě a proto na to musíme nahližet z trochu jiné (celosvětové) perspektivy.
No v Americe je FJ Cruiser dost oblíbený a Toyota kvůli tomu i nedělala žádný facelift ;) V nabídce změnila akorád barvy karoserie a doplňky typu kol apod. :-):yes:
Na oldtimer festivalu ve Slavkově jsem viděl i FJ Cruiser v provedení cabrio. Po Brně těch normálních pár jezdí, jsou to skutečně skvělé a hodně výrazné off-roady. Systém dveří se podobá RX-8. [odkaz]
Pokud vím, tak problémem ústupu rámů v Evropě není až tak nezájem zákazníků, jako legislativa. Auta s rámem neplní bezpečnostní předpisy hlavně v ochraně chodců. To je i důvod konce Defenderu v Evropě jak ho známe. Nakonec všechny opravdové offroady skončí v kategorii pracovních strojů. Je mi z toho smutno. 8-s