Je to ťažké. Fiesta ST vyzerá výborne, zvonku i zvnútra, dynamika je sľubná, doterajšia Fiest ST bola všetkými médiami hodnotená ako najzábavnejší a podvozkovo najlepší malý hotheč a nástupca zrejme nebude horší. Len ten nešťastný trojvalec, to neviem prekúsnuť a evidentne mnohí iní rovnako.
V tomto jasne boduje Yaris, veľkoobjemový (na pomery triedy, dokonca aj v nižšej strednej by nepatril k najmenším) R4 motor, nadpriemerný výkon 210 koní a veľmi sľubná dynamika. Na druhej strane výzor Yarisu je taký, aký je, jednoducho na malé ženské autíčko môžu nalepiť akékoľvek veľké spojlery a rýchle pruhy, stále bude vyzerať mierne hračkársky a na rozdiel od Fiesty bude mať muž zrejme trochu problém s vizážou a imidžom auta. Rovnako interiér je menej stráviteľný. Taktiež ani podvozky nie sú silnou stránkou Toyoty a v hothečoch nemá tradíciu, časy Ts modelov sú už dávno preč a musia začínať od podlahy.
V konečnom efekte by som napriek silným výhradám k trojvalcu išiel do FieSTy, pretože dizajn, image, podvozok a skúsenosti a som presvedčený, že aj s R3 bude FieSTa ašpirovať na titul najzábavnejšieho malého hotheču.
Hlavny rozdiel si zabudol, neide o to, ze motor ma vacsi objem, ale je to hlavne kompresor. To je nieco co dokazes zohnat najblizsie v Jagu XE S o odhadom 40 tis. eur drahsie. Okamzitu odozvu na plyn a gradaciu vykonu ti nikde inde neponuknu v tejto triede a vykonom okolo 200 koni. To ho z mojho pohladu posuva do vlastnej ligy.
S tou Fiestou neviem ci by som podvozok oznacil za najlepsi. Mnoho ludi povazuje tvrdy uskakany podvozok za sportovy ideal, ale ono je to skor neochota / neschopnost to poriadne naladit. Kazdopadne aj R. Chvala z neho nebol odvereny a na kopci aj prakticky ukazal, ze tvrdy podvozok dava pseudo pocit istoty, ale realne nie je rychly (porovnaval s Peugeotom 208 Gti).
S kompresorom súhlasím, ako som písal, motoricky Yaris jednoznačne vyhráva.
Ad podvozok: záleží, čo chceš, či chceš univerzálny hotheč v štýle GTI, auto na denné jazdenie, alebo auto, ktoré bude hlavne na zábavu, prípadne aspoň občas na okruh. V tom prvom prípade by som rovno bral to GTI, to bude mať ešte objemnejší motor a o jeho komforte a dennej použiteľnosti netreba mať pochýb. Ak by mi ale išlo primárne o jazdu a zábavu, tam by som tvrdší a hardcorovejší podvozok akceptoval a šiel do tej Fiesty. Inak to o tom tvrdom podvozku platilo pre doterajšiu FieSTu, uvidíme, či nová bude rovnako hardcorová, ja tipujem, že bude komfortnejšia.
No, pseudojistota....to je zas trochu přitažené za vlasy. Podvozek aktuální FieSTy je sice dost prkenný, ale zároveň zábavný. A přitom nemusíš zatáčky krouhat ve 140 km/h. Při přímém srovnání s 208 GTi (MY 2014) byl Peugeot o hodně komfortnější, ale taky utlumený dlouhými převody a celkově měl takový "dieselový" projev. Samozřejmě pohledem běžného řidiče, nikoliv Mistra volantu, pro kterého je zábava začínající v sebevražedných rychlostech denním chlebem. ;-)
Nechcem zniet premudrelo, ale presiel som si viacerymi etapami uprav podvozka na "zavodnicke" ked som ju este mal. Od serioveho, cez aftermarket tlmice, zakazkove podvozkove diely a geometriu na mieru az po unibaly a tlmice za par tisic.
Najlepsie mi fungovalo ked som skoncil na ulozeni vsetkeho v tuhych silentblokoch a unibale plus tlmice z autokrosoveho specialu a dost agresivnou geometriou. Kazdopadne auto bolo sokujucu plavne na nerovnostiach. Prejazd elektrickovych kolaji ho vobec nerozhodil, ale pri naklone az zaklaklo, tak sa ani nehlo. Dalo sa krasne odhadnut, kedy uz auto zaklaklo a sucasne neskakalo ako koza na zlom povrchu a sotoline.
To je dovod preco mi tieto prvoplanovo tvrde podvozky vadia - su tvrde skrz tuhu neprogresivnu pruzinu alebo nic moc nastavenie utlmov resp. prilis jednoduchu konstrukciu tlmicov. To nie je podla mna ako ma dobry hot hatch fungovat. Je to akceptovatelne na okruh, ale to nepovazujem za prvotne urcenie HH.
Este doplnim ze dobre tlmice su vcelku podajne pri rychlom stlaceni, cim umoznia absorbovat nerovnosti, ale su tuhe pri pomalom stlaceni pretazenim v zakrute. Samozrejme je to velmi zjednodusene, moznosti nastavenia dobrych tlmicov su mimo moje znalosti >:D
Teď to bude znít vyloženě starosvětsky, ale mě snad ještě víc než ten tříválec sám o sobě vytočilo to vypínání jednoho válce. Ať si tyhle kraviny zkoušej na nějakých eko-verzích. Kdo otáčí v ruce každou korunu za benzín, ten si stejně ST nekoupí. U něj se snad dá předpokládat, že majitel se zvýšenou spotřebou počítá. A pokud někdo chce "sport" jenom ze spojlerů a nastavených prahů, jistě mu Ford nabídne nějakou ST-lajnu.
Ten kdo si bude chtít koupit malý hot-hatch pro zábavu, si ho s 3hrnkem (navíc s vypínáním jednoho válce) nekoupí už jen pro to, že 3 hrnky v TOP modelech nemají co dělat a pokud ano, tak je nejspíš masochista >:D:yes:
Auto na oko vzhledné, ale... Toyota se léta pere v typech Aygo a Yaris s vlastností, kterou nelze jinak podefinovat než jako levně zhotovený podvozek. Když jsem u Toyoty pracoval jako technik, mohu potvrdit, že je těžké udržet s těmito typy stopu. Jako byste drandili po vyjetých kolejích po náklaďácích. Musíte neustále volantem korigovat sem a tam, abyste udrželi rovný směr s pocitem, že šíře kol je pod limitem. Tento jev způsobuje technologie výroby a použité materiály za jediným účelem - nejlevnější výrobní náklady. Všeobecně se jedná plošně o tyto modely nejlevnějších řad. Proto naléhání vaší manželky o krásných tvarech a krásných lacích podporují nejrůznější cenové akce, kterým, jako chlapi, musíte prostě oddolat a nejlépe přejít např. k VW, kde váš vůz vede posilovač řízení příkladně jak má. Toyota toto nezvládla, ale penízky inkasuje vůbec ze všech značek nejraději. Tak pozor na lákavé nabídky typu "nic není nemožné". >:D
Zdravím "technika",
zajímalo by mě pokud jsou používány tak špatné materiály na tyto vozy,tak proč tak dlouho vydrží.Ve vyjetých kolejích po kamionech se určitě VW ani nehne.Takových techniků co někde pracovali jsem v životě už zažil,ale nedej bože jim zadát nějaký technický problém k řešení,tam"už moudré kecy" končí.
Já se obávám, ze disponent má pravdu. Toyota šetří kde muže. Nebo jinak nemůže so dovolit jit na trh s yarisem za 500 tisíc a všem říkat, jak nesetrili na materiálech. A VW zcela jistě drží stopu. Nemůžeš jit proti době jen tím, ze zpochybnis jeho působení v Toyotě. Anebo můžeš, ale pak ti Toyota musí být tak extrémně blízká, ze budeš propagovat nesmysly.
Lenže aktuálny Yaris drží stopu aj pri diaľničných rýchlostiach. A tým, že sa VW na kolajách ani nehne si opäť raz dokázal, že buď nerozumieš písanému textu, alebo si fanaticky zástanca VAGu(nevylučujem ani kombináciu).
Vyhodili ťa z Kolína? Pri týchto technických znalostiach sa ani nečudujem. Aygo je asi tak Toyota jak Proace. Celý vývoj bol v rámci PSA a Toyota si dáva akurát vlastný motor.
Yaris je na globálnom podvozku vyrábanom aspoň na troch kontinentoch. Rozhodne nestoja na rovnakom ani podobnom podvozku. Ich odolnosť a jazdné vlastnosti sú niekde úplne inde. Ale to by si vedel, keby si niekedy šoféroval Yaris. Aktuálny Yaris bez problémov drží stopu aj pri diaľničných maximách tie staršie boli menej stabilne, ale rozhodne odolné. Jeden už 14 ročný si otec z nostalgie drží na firme, to auto je už len na poskakovanie, ale často brutálne preťažene, či už v aute, alebo na prívese a ten podvozok stále drží. V ére po Corolle tam je vidieť nejaké šetrenie, hlavne v interiéry(konštrukcia sedadiel...) Ale na tom množstve aut za 14 rokov nebola žiadna závada.
Autor píše: "Proti Fordu Fiesta ST s přeplňovaným litrovým tříválcem docela změna, že?"
Pritom Fiesta ST litrový trojvalec nemá, aktuálne má 1,6EB a nová generácia príde s 1,5EB. takže tento pokus o výsmech Fiesty trošku nevyšiel.
Inak aj tá trojvalcová Fiesta ST aj s deficitom objemu a výkonu stíha, viď na desatinu rovnaké zrýchlenie ako Yaris; o tom, že bude mať lepší podvozok, snáď nepochybuje nikto.
Tým nechcem znižovať kredit Yarisu a motor s takýmto objemom a výkonom v malom aute je rozhodne na pochvalu.
0-100 není vše. S těmito autíčky se často závodí do vrchu nebo slalomy. Pochbuju, že 2-3 válec by to vydržel. Je to škoda, přitom současná Fiesta ST je na trhu stále nejobratnější.
Škoda, že to na zvenku tak vytunili, kdyby to nechali v běžné karosérii bylo by to možná lepší. Před lety s Yaris 1,5 turbo to byly opravdu nezapomenutelné pohledy na řidiče BMW, Audin a Passatů, když jsem jim to v kopci natřel.