Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota odhaluje detaily Yarisu GRMN. Japonský hot hatch na 100 km/h zrychlí za 6,7 s

David Bureš David Bureš 21. 6. 2017 • 21:01
3
28
O pohon nového japonského hot hatche se bude starat v segmentu netradiční technika, osmnáctistovka přeplňovaná kompresorem o výkonu přes 210 koní.

Toyota se letos po letech vrátila do světového šampionátu v rallye a své působení na rallye scéně podpoří i silničním autem, hot hatchem Yaris GRMN. Po jeho oficiálním odhalení na ženevském autosalonu se výrobce už pomalu připravuje na zahájení jeho prodeje. Čekání na novinku zkracuje odhalením i některých jejích detailů.

Už při premiéře automobilka odhalila, že o pohon novinky se postará agregát, který je v segmentu malých hot hatchů opravdu netradiční. Pod kapotou totiž bude pracovat zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru, který bude přeplňován mechanickým kompresorem. Proti Fordu Fiesta ST s přeplňovaným litrovým tříválcem docela změna, že? Agregát Yarisu GRMN bude naladěn na více než 210 koní (154 kW), což mu umožní zrychlit z 0-100 km/h za pouhé 6,7 sekundy. Což je mimochodem stejný čas, jaký Ford uvádí i nové Fiesty ST. A osmnáctistovka nabídne i parádní chraplavý hlas, jak se můžete přesvědčit z přiloženého videa.

180p270p360p540p720p

Motor bude spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou. O ideální přenos síly na silnici se přitom postará samosvorný diferenciál typu Torsen, zatímco zkrocení této síly budou mít na starosti brzdy s děrovanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny. Samotný podvozek bude kvůli sportovnímu charakteru řádně zesílen, počítá se s dodatečnými výztuhami včetně tyče mezi uložením tlumicích a pružicích vzpěr na přední nápravě. Tlumiče budou pocházet od renomované německé firmy Sachs, kvůli snížení náklonů karoserie se počítá i s novými stabilizátory.

Yaris GRMN se od výchozích variant odliší také svým vzhledem. V dnešní době neobvykle bude nabídnut s třídveřovou karoserií, špionážní snímky ale dokazují i příchod pětidveřové varianty, která přece jen bude žádanější. Sportovnější výraz pak vozu dodají upravené nárazníky, výrazný střešní spoiler na zádi nebo centrálně umístěná koncovka výfuku. Kola budou 17palcová a dodá je BBS.

Úpravou projde také interiér. Sportovní sedadla pocházejí od firmy Toyota Boshoku, divize zaměřené na komponenty, která slibuje nejlepší držení těla a oporu v dané kategorii. Malý volant pak budou dobře znát majitelé GT86, je převzat právě z tohoto sportovního kupé. Změní se i budíky, zatímco pedály budou hliníkové.

Na Toyotu Yaris GRMN si však zatím ještě počkáme, v době premiéry automobilka uvedla, že na trhu se objeví na začátku roku 2018. Na tom se nic nemění, třeba ve Velké Británii ale bude možné auto objednávat už od letošního léta.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

grmn
| 22. 6. 2017
Ten kdo si bude chtít koupit malý hot-hatch pro zábavu, si ho s 3hrnkem (navíc s vypínáním jednoho válce) nekoupí už jen pro to, že 3 hrnky v TOP modelech nemají co dělat a pokud ano, tak je nejspíš masochista >:D :yes:

Naštěstí je pořád výběr dost široký, že?
Avatar - white label
Nesprávne údaje
| 22. 6. 2017
Njn, vypadá jako nějaká S1 v Pokémon edition... 8-s ;-)
[odkaz]
Nesprávne údaje
| 22. 6. 2017
Zase v sivej je to o dost krajsie, kedze tak nekrici a mohol by z neho byt slusny sleeper.
grmn
| 22. 6. 2017
Nechcem zniet premudrelo, ale presiel som si viacerymi etapami uprav podvozka na "zavodnicke" ked som ju este mal. Od serioveho, cez aftermarket tlmice, zakazkove podvozkove diely a geometriu na mieru az po unibaly a tlmice za par tisic.
Najlepsie mi fungovalo ked som skoncil na ulozeni vsetkeho v tuhych silentblokoch a unibale plus tlmice z autokrosoveho specialu a dost agresivnou geometriou. Kazdopadne auto bolo sokujucu plavne na nerovnostiach. Prejazd elektrickovych kolaji ho vobec nerozhodil, ale pri naklone az zaklaklo, tak sa ani nehlo. Dalo sa krasne odhadnut, kedy uz auto zaklaklo a sucasne neskakalo ako koza na zlom povrchu a sotoline.

To je dovod preco mi tieto prvoplanovo tvrde podvozky vadia - su tvrde skrz tuhu neprogresivnu pruzinu alebo nic moc nastavenie utlmov resp. prilis jednoduchu konstrukciu tlmicov. To nie je podla mna ako ma dobry hot hatch fungovat. Je to akceptovatelne na okruh, ale to nepovazujem za prvotne urcenie HH.

Este doplnim ze dobre tlmice su vcelku podajne pri rychlom stlaceni, cim umoznia absorbovat nerovnosti, ale su tuhe pri pomalom stlaceni pretazenim v zakrute. Samozrejme je to velmi zjednodusene, moznosti nastavenia dobrych tlmicov su mimo moje znalosti >:D
Avatar - woody-alien
grmn
| 22. 6. 2017
No, pseudojistota....to je zas trochu přitažené za vlasy. Podvozek aktuální FieSTy je sice dost prkenný, ale zároveň zábavný. A přitom nemusíš zatáčky krouhat ve 140 km/h. Při přímém srovnání s 208 GTi (MY 2014) byl Peugeot o hodně komfortnější, ale taky utlumený dlouhými převody a celkově měl takový "dieselový" projev. Samozřejmě pohledem běžného řidiče, nikoliv Mistra volantu, pro kterého je zábava začínající v sebevražedných rychlostech denním chlebem. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku