Zdá se, že prudký rozvoj elektrotechnologií zaskočil nejenom místní diskutéry včetně mne, ale také manažery z Toyoty. Po čtyřech letech výroby je stroj prudce nekonkurenceschopný. Prostě při strělbě na pohyblivý terč málo předsadili.
sak on pofrci dal i plug-in, jen zase o chlup lepsi a na elektrinu dojede dal, a jen se nanej bude cekat zhruba rok a pul
krapet se jim totis spozdili baterky, nova tovarna jiz temer stoji ajede na zkusebni provoz, ale zrejme jsou zatim problemy s novejma uhlikovejma baterkama se kteryma se do pluginu asi pocitalo
ona i Toyota nakonec pochopi ze vodik je v soucasnosti totalne nekonkurenceschopnej v osobni doprave a nejaky elektromobil jiste casem vydaj, vpodstate se ted jen okradaj o obri zisky, pac zrovna Toyota by zrejme mohla bejt s elektromobily hodne uspesna i diky Priusu, podle tech statistik co koncem minuleho roku uvolnila, tak asi 30% majitelu tesel S predtim melo nebo jeste soubezne ma i Toyotu Prius, zajimave tam bylo i to, ze na Teslu S presedaji prevazne majitele luxusnejsich aut, na prvnim miste bylo tusim BMW 7, pak nasledoval Prius, nejake Audi 6/7, atd...
Toyota se okrádá o obří zisky? To těžko, když má největší zisky ze všech výrobců aut a naopak výrobci elektroaut jsou ve ztrátě. A tradiční výrobci aut se spalovacími motory, kteří dělají i elektry přiznávají, že výroba elekter je těžce ztrátová. Takže Toyota se o nic neokrádá, naopak tím že nedělá nesmysly se těžce pakuje. :-)
nejdriv se koukni kdo tvrdize jsou elektro auta ztratova a pak se podivej na rozpocty tech automobilek ;-)
tenhlen nesmysl tu tvrdi jen nekteri lide v diskuzich anis by se podivali na finance tech firem a co a kde do elektroaut nalili a kam a hlavne za jakym ucelem ;-) pac neuspesnej me prijde v tomhle jen Renault, kterej nesmyslne nalil obrovske finance do reklamy (desitky milionu eur, a ano ty reklamy byli celkem pekne, ale uplne k *) a nepredstavitelne penize do projektu stanic na vymenu baterii u elektromobilu kus za kus, cos byl od zacatku nesmysl na kterem se penize museli jen prodelat, a taky do nesmyslu s pronajmem baterii, kdyby ty investice co takhle nesmyslne utratili a promrhali (asi 3 miliardy eur s dotacema od EU) vrazili do rychlodobijecich stanic, tak maj ve Francii nejhustsi sit rychlonabijecek na svete a meli by jich temer 400 tisic >:D
takze muzes sem prosim vypsat konkretni automobilky ktere tvrdi ze jsou s elektroauty ve ztrate a take to podporit cisly kam a co kde do tech elektroaut nalili za finance?
mimochodem Teslu zminovat nemusis, ta se z podniku s jednou malou montovnou kde skladali na sasy Lotusu pokusny elektromobil, vysvihla do firmy s hodnotou 26 miliard dolaru a ac ma rocni ztratu asi 200 milionu, tak rocne investuje do dalsiho rozvoje asi 5 miliard (1.5 miliardy do novych tovaren, asi 0.5 miliardy do site Superchargeru a cca 3 miliardy do vyvoje novych modelu a technologii) staci si to precist v jejich finacnich spravach ktere jsou u US firem bezne verejne za kazde ctvrtleti
muze bejt, ostatne staci se podivat na hollywood, Prius tam mivala nejedna celebrita a bezne v nich jezdili, a dnes je v techto kruzich vice videt Teslu S, v nejake statistice od Tesly i bylo ze Prius je druhym nejcastejsim autem ze ktereho majitele presedaji na Teslu, Prisu byl vpodstate jediny neluxusni automobil v tom seznamu a hned na 2 miste
lide se u Priusu vpodstate namlsali tim ze za relativne rozumne penize prinesl neco noveho v podobe hybridu, nejze ted se pomalu zacinaj podobne projevovat elektromobily, a ve chvili kdy za obdobne penize prijdou, tak Prius bude mit problem, a ze se jich chysta celkem velka plejada, Teslou pocinaje, prez BMW a Chevrolet az treba k Apple, rekl bych ze spousta zakazniku plug-in hybridu kteri jsou proste zvikli na to, obcas to auto do zasuvky stejne dat, nebudou mit problem presedlat na "cistej" elektromobil a muzou tak priste misto pluginu koupit rovnou elektromobil
Meskanie Priusu je sposobene prechodom celej Toyoty na univerzalnu platformu TNGA, pricom prave Prius je prvym autom na tejto platforme. Prakticky tak vyvijaju nielen Prius, ale celu triedu buducich aut.
+ Preco Hybrid? ... pretoze lepsi sposob na vyuzitie brzdnej energie v meste nie je.
+ Preco Vodik? ... pretoze podla prepoctov Toyoty nabitie elektromobilu za 12 min. odpoveda el. spotrebe 100 domov, co je narocne pre budovanie el. siete. Elektromobily ano, ale len obmedzene v meste a na nocny prud.